![]() ![]() ![]() Vernieuwde interfaceIn versie 2.0 van Android zien we wat veranderingen aan de interface. Veel dingen zijn nu in het wit, in plaats van in het zwart. Dat vinden we ook terug in de Android Market, die overigens al bij versie 1.6 Donut gereleased werd.![]() ![]() Ondersteuning voor Exchange en FacebookNative Exchange-support werd al geruime tijd gemist in Android. Nu is het er. Je Gmail wordt verder wel gewoon door de Gmail-app afgehandeld. Verder is er ingebouwde ondersteuning voor Facebook. Je kunt Facebook-accounts aan contacten koppelen en zo gemakkelijk hun profiel bekijken. Verder zal het zijn weg wel vinden in meer onderdelen van het besturingssysteem.![]() ![]() Vernieuwde Google MapsIn Google Maps kun je nu van overlays gebruik maken. Over de map kun je bijvoorbeeld lagen van Wikipedia-informatie leggen, of bijvoorbeeld stoplichten. Soort van Layar dus, maar dan in Maps.![]() ![]() Betere browserDe URL-balk is wat opgeleukt en er is een favicon te zien. Verder is het makkelijker om in en uit te zoomen. Belangrijker, het lijkt een stuk sneller te zijn om te browsen op je Android-telefoon. Er zijn ook meer opties te vinden in het settings-gedeelte.![]() ![]() YouTube-widgetHiermee kun je in twee kliks een video opnemen en uploaden. Wat je doet is je video opnemen, een titel plus beschrijving verzinnen, en je bent klaar. Lijkt erg makkelijk en leuk.![]() Settings++Meer settings. Dat is altijd goed. Er is meer aan te passen op je Android-telefoon in versie 2.0. Daarnaast geeft het settings-scherm je nu haptic feedback als je er rondneust.![]() Car Home-applicatieEen applicatie voor in de auto. Bellen door middel van voice-commando's, mappen bekijken, bezinestations zoeken, etc. Alles wat je onderweg nodig hebt in een applicatie.![]() Uitgebreide contactsMet de contacten in je telefoon kun je nu veel meer. In plaats van ze alleen te bellen of ze een sms te sturen kun je ze ook direct een mail sturen of hun Facebook-profiel openen. Uiteindelijk zal het nog wel meer uitgebreid worden.![]() Voorlopige conclusieAndroid 2.0 is nog niet final, maar deze inkijk biedt ons een hoop informatie. Versie 2.0 van het besturingssysteem lijkt een grote update te worden. De eerste telefoon met Eclair zal waarschijnlijk de Moto Droid worden. Deze moet nog deze maand (oktober) uitkomen, dus zal Google toch ook snel met een aankondiging moeten komen. Het eclair-gebakje staat immers al bij Googleplex.![]() Deze topicstart is voorlopig gebaseerd op de bevindingen van Boy Genius Report Tot slotHeb je op- of aanmerkingen, stuur dan even een mail naarDit topic is alleen om Android Eclair te bespreken |
Nette TS, wederom 

Nu heeft mijn HTC Diamond geen officiele Android build, maar de versie (xRom) die ik had die had een applicatie "Work Email" en die kan Exchange aan.
Vind dat witte eigenlijk wel jammer, het kijkt misschien wel wat "vriendelijker" maar dat zwarte vind in juist wel wat hebben. Snap eigenlijk ook niet waarom er nu weer facebook integratie in moet zitten, dat is imho een perfecte tool voor 3th party, en hoeft wmb niet in het core-OS te zitten.
Misschien niet standaard, maar toch al wel al een geruime tijd via 3th party appsExchange-support werd al geruime tijd gemist in Android.
Nu heeft mijn HTC Diamond geen officiele Android build, maar de versie (xRom) die ik had die had een applicatie "Work Email" en die kan Exchange aan.
Vind dat witte eigenlijk wel jammer, het kijkt misschien wel wat "vriendelijker" maar dat zwarte vind in juist wel wat hebben. Snap eigenlijk ook niet waarom er nu weer facebook integratie in moet zitten, dat is imho een perfecte tool voor 3th party, en hoeft wmb niet in het core-OS te zitten.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het gaat om native Exchange-support. Ik heb het woordje er even bij gezet
Verder, ik snap ook niet waarom er alleen Facebook-support in zit. Ik verwacht dan ook Twitter, Myspace en dat soort meuk. Maar het is niet de final versie, dus het kan er nog in opgenomen worden. Ik hoop er al wel een beetje op.
Verder, ik snap ook niet waarom er alleen Facebook-support in zit. Ik verwacht dan ook Twitter, Myspace en dat soort meuk. Maar het is niet de final versie, dus het kan er nog in opgenomen worden. Ik hoop er al wel een beetje op.
Misschien een kwestie van een setting.. Anders misschien registersetting.. Anders even wachten..Nakebod schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:38:
Vind dat witte eigenlijk wel jammer
Wat mij betreft mag al die Socialize muk eruit blijven.. FaceBook / Twitter / Linkedin en onzin..Snap eigenlijk ook niet waarom er nu weer facebook integratie in moet zitten,
dat is imho een perfecte tool voor 3th party, en hoeft wmb niet in het core-OS te zitten.

- Vernieuwde interface: Ziet er wel mooi uit, bevalt het je niet, zal dat heus wel aan te passen zijn
- Ondersteuning voor Exchange en Facebook: Gebruik ik beiden niet, dat Facebook vind ik dikke onzin
- Vernieuwde Google Maps: Ziet er goed uit, zal ik wel redelijk wat gaan gebruiken, altijd handig meer info
- Betere browser: Hoe beter, hoe beter
Zal m'n Androider vaak gebruik om mobiel te internetten
- YouTube-widget: Leuk, meer ook niet.. Dat gelijk uploaden is onzin en alleen voor mediageile mensjes
- Settings++: No problem! Hoe meer je standaard out of the box kan aanpassen, hoe beter ik het vind
- Car Home-applicatie: Maar het is dus geen navigatiesoftware ansich? Je draait het dus naast navigatie?
- Uitgebreide contacts: Achja.... Paar telefoonnummers / emailadresje / adres / foto'tje en ik ben al klaar
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ja, dat "sociale" spul vind ik ook maar opdringerig overkomen. Vind het ook rot dat je met je google account ook bijna automatisch overal en alles actief hebt. Ik houd dat liever gescheiden.
Maar ik zie erg uit naar het OS. (Ik heb nu nog geen ervaring met Android). Ik hoop dat ik niet kriegelig word van de integratie van van alles.
Maar ik zie erg uit naar het OS. (Ik heb nu nog geen ervaring met Android). Ik hoop dat ik niet kriegelig word van de integratie van van alles.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dan zet je dat sociale spul toch gewoon niet aan? Het is tegenwoordig ontzettend populair, en Google zou wel gek zijn om niet in de hype mee te gaan. Sociale media integreren is tegenwoordig zo hip dat het er bijna in moet. Dat niet iedereen het wil gebruiken is natuurlijk logisch. Maar ik denk niet dat ze het je verplichten om een Facebook-account te nemen 
Die Car Home-applicatie lijkt me inderdaad geen navigatiesoftware. Meer een Google Maps-versie met voice-commands in een auto-setting.
Wat betreft de interface, ik denk dat de final wel wat strakker wordt.
Die Car Home-applicatie lijkt me inderdaad geen navigatiesoftware. Meer een Google Maps-versie met voice-commands in een auto-setting.
Wat betreft de interface, ik denk dat de final wel wat strakker wordt.
Weet niet of dat kan?RoD schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:27:
Dan zet je dat sociale spul toch gewoon niet aan?
Zou 't zonde vinden om bij een contactpersoon te zien:
- 0612345678
- 0701234567
- Sjon@yahoo.com
- Gersonstraat 67
2873 AX
Vlaardingen
En dan nog tig lege velden van Twitter / FaceBook / Linkedin / Hyves / Mukbook / eBuddy / Socialsite..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de contacten zo erg overladen met informatie die je wellicht helemaal niet gebruikt. Ik neem aan en hoop dat ze daarvoor een elegantere oplossing verzinnen
Anoniem: 69767
Het ligt in lijn met de geruchten dat Android 'more social' zou worden in de toekomst. Ik snap Google wel. Google is een Amerikaans bedrijf. En in Amerika is Facebook echt zwaar populair, niet alleen onder tieners. Dus uiteraard dat Google nu koppeling met Facebook (en bv Twitter) maakt. Een telefoon in de VS lanceren zonder Facebook is als hier een telefoon leveren zonder SMS applicatie.
Je ziet andere fabrikanten ook steeds vaker Facebook meeleveren (Nokia). En liever dat, dan allerlei andere troep zoals Ovi Music Store en andere reclame/servicediensten/trialware (Nokia Maps Navigatie), wat je moet gaan lopen uninstallen.
.
Maar ik hoop dat Google ook rekening heeft gehouden met anti-social mensen zodat je het meeste uit kunt zetten.
Wel apart: hoe dit gegaan is met Eclair zo snel na Donut. Ik snap nog even niet goed hoe Motorola al zoveel kan tonen van Eclair 2.0, terwijl 2.0. nog schijnbaar een klein beetje in ontwikkeling is. En ik vraag me af hoe 3rd party developers hier tegen aan kijken: net hun software geschikt gemaakt met 1.6, en nu al weer 2.0. Ik vind het heerlijk hoor, maar toch apart.
Je ziet andere fabrikanten ook steeds vaker Facebook meeleveren (Nokia). En liever dat, dan allerlei andere troep zoals Ovi Music Store en andere reclame/servicediensten/trialware (Nokia Maps Navigatie), wat je moet gaan lopen uninstallen.
.
Maar ik hoop dat Google ook rekening heeft gehouden met anti-social mensen zodat je het meeste uit kunt zetten.
Wel apart: hoe dit gegaan is met Eclair zo snel na Donut. Ik snap nog even niet goed hoe Motorola al zoveel kan tonen van Eclair 2.0, terwijl 2.0. nog schijnbaar een klein beetje in ontwikkeling is. En ik vraag me af hoe 3rd party developers hier tegen aan kijken: net hun software geschikt gemaakt met 1.6, en nu al weer 2.0. Ik vind het heerlijk hoor, maar toch apart.
[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 17-10-2009 08:34 ]
In de Hero zit standaard van dat sociale gebeuren, en dat werkt wel prettig eigenlijk. Eigenlijk zou hyves met zoiets moeten komen. En als je het niet gebruikt, heb je er ook geen last van.
Heleboel van de dingen uit de TS klinken me niet echt nieuw.
Ik ben wel benieuwd of Google Maps nu ook multi-touch ondersteund.
Zal nog wel even duren voordat HTC met een eclair ROM komt.
Heleboel van de dingen uit de TS klinken me niet echt nieuw.
Ik ben wel benieuwd of Google Maps nu ook multi-touch ondersteund.
Zal nog wel even duren voordat HTC met een eclair ROM komt.
M'n Oma is een site aan het haken.
Weet iemand of het bij HTC policy is om oude telefoons (Hero) te updaten naar nieuwe Android versies
Witte achtergrond: Verbruikt dat niet meer stroom?
Browser: Fijn, bij mij hapert de browser nogal eens op 1.5
Sociale gebeuren:
Vind het idee an sich prima. Alleen worden er nu een paar door Android uitgekozen zaken ondersteund en dat hoeven niet perse de netwerken te zijn die je zelf ondersteund wilt hebben.
Browser: Fijn, bij mij hapert de browser nogal eens op 1.5
Sociale gebeuren:
Vind het idee an sich prima. Alleen worden er nu een paar door Android uitgekozen zaken ondersteund en dat hoeven niet perse de netwerken te zijn die je zelf ondersteund wilt hebben.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anders komt er vast wel een anti-social-ROM oidAnoniem: 69767 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 08:29:
Het ligt in lijn met de geruchten dat Android 'more social' zou worden in de toekomst. Ik snap Google wel. Google is een Amerikaans bedrijf. En in Amerika is Facebook echt zwaar populair, niet alleen onder tieners. Dus uiteraard dat Google nu koppeling met Facebook (en bv Twitter) maakt. Een telefoon in de VS lanceren zonder Facebook is als hier een telefoon leveren zonder SMS applicatie.
.
Ja, het is vrij bizar. Op het moment wacht ik nog op een 1.6-update. Maar Eclair staat al voor de deurWel apart: hoe dit gegaan is met Eclair zo snel na Donut. Ik snap nog even niet goed hoe Motorola al zoveel kan tonen van Eclair 2.0, terwijl 2.0. nog schijnbaar een klein beetje in ontwikkeling is. En ik vraag me af hoe 3rd party developers hier tegen aan kijken: net hun software geschikt gemaakt met 1.6, en nu al weer 2.0. Ik vind het heerlijk hoor, maar toch apart.

Het zal bij Android sneller gebeuren dan bij WM oid, omdat Android opensource is. HTC heeft al een paar WM-telefoons geupdate naar 6.5, dus de kans bestaat best dat een telefoon als de Hero ook 2.0 gaat krijgen. Ik denk zelf dat de Hero 2.0 nog wel zal krijgen. Oudere telefoons zoals de Dream, denk het niet.Help!!!! schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:42:
Weet iemand of het bij HTC policy is om oude telefoons (Hero) te updaten naar nieuwe Android versies
Denk het wel. Het is vast te tweaken. Volgens BGR zijn er een sloot meer opties om je telefoon aan te passen naar wens.Witte achtergrond: Verbruikt dat niet meer stroom?
Inderdaad. Nu nog multitouch aub. CyanogenMod heeft het ook al lang... Beetje jammer van de patenten.Browser: Fijn, bij mij hapert de browser nogal eens op 1.5
[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 17-10-2009 11:48 ]
Nou juist niet, omdat je voor zwart de LCD juist aan moet staan en voor wit gewoon helemaal uit staat. Je backlight is namelijk wit, dus om wit licht door te laten gaan moet je helemaal niets doen.Help!!!! schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 10:42:
En ach, zoveel verschil zal het toch ook niet zijn, meeste stroom gaat toch naar je backlight en processor.
Er wordt gesuggereerd dat Eclair al in oktober uitkomt. Hebben jullie nou niet het idee dat dat veel te vroeg is? Ik bedoel, 1.6 is pas net uit en dat was al een aardige update. Die heb ik overigens nog steeds niet op mijn HTC Hero vanwege HTC, straks komt 2.0 al uit en zit ik nog met 1.5.
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik als consument vind het helemaal niet te vroeg. Ik zou zeggen, laat 2.5 maar komen, met meer functies
Voor ontwikkelaars kan ik me wel voorstellen dat het frustraties oplevert. Maar dit gaat toch wel in goed overleg met de OHA?
Het is goede is juist dat 1.6 al uit is en dat ontwikkelaars er al een tijd mee kunnen werken. Maar gebruikers hebben het nog niet, dus als die straks allemaal overstappen naar 1.6 hebben die ontwikkelaars goed de tijd gehad om hun apps te updaten zodat ze goed blijven werken.
En ja dat 2.0 al bijna uit komt is alleen gebaseerd op dat motodroid uit komt met 2.0 als ik me niet vergis? En het is nog niet bekend wanneer die precies uit komt toch.
Want ik heb altijd vernomen dat 2.0 ergens in Q1 (februari) 2010 komt.
En ja dat 2.0 al bijna uit komt is alleen gebaseerd op dat motodroid uit komt met 2.0 als ik me niet vergis? En het is nog niet bekend wanneer die precies uit komt toch.
Want ik heb altijd vernomen dat 2.0 ergens in Q1 (februari) 2010 komt.
Ja, dat is min of meer daar op gebaseerd. En dus dat er een eclair bij Googleplex staat. Dat 2.0 draait en werkt op de Moto Droid (en dit ook goed lijkt te doen) geeft duidelijk aan dat het er dus is. Nu kunnen ze nog maanden gaan finetunen, maar dat kan ik me niet voorstellen...
Ik vind het wel gaaf met facebook integratie. Als je die dingen niet leuk vind dan kan je het uitzetten of gewoon niet op android gaan.
Ook andere OSen gaat steeds meer social.
Ook andere OSen gaat steeds meer social.
Had in mijn ogen makkelijk in goede third party apps geimplementeerd kunnen worden in Android..
Maarja Android, Google, Amerika, Socializing.. dus begrijp 't ook wel! Als ik maar geen last heb als ik 't niet wil.
Maarja Android, Google, Amerika, Socializing.. dus begrijp 't ook wel! Als ik maar geen last heb als ik 't niet wil.
Waar basseer je op dat de Dream geen 2.0 zou krijgen, zou ik erg merkwaardig vinden gezien er geen andere Dev phone te krijgen is.RoD schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 11:43:
[...]
Anders komt er vast wel een anti-social-ROM oid
[...]
Ja, het is vrij bizar. Op het moment wacht ik nog op een 1.6-update. Maar Eclair staat al voor de deurZoiets is echt zelden vertoont. In ieder geval, het is inderdaad nog niet af, maar blijkbaar werkt het al, waardoor Motorola al zo vroeg iets kan tonen. En wellicht dat andere fabrikanten ook al een 2.0-toestel hebben, maar misschien nog niet zo ver zijn met het implementeren van de code in het toestel, en hier dus later mee komen.
[...]
Het zal bij Android sneller gebeuren dan bij WM oid, omdat Android opensource is. HTC heeft al een paar WM-telefoons geupdate naar 6.5, dus de kans bestaat best dat een telefoon als de Hero ook 2.0 gaat krijgen. Ik denk zelf dat de Hero 2.0 nog wel zal krijgen. Oudere telefoons zoals de Dream, denk het niet.
[...]
Denk het wel. Het is vast te tweaken. Volgens BGR zijn er een sloot meer opties om je telefoon aan te passen naar wens.
[...]
Inderdaad. Nu nog multitouch aub. CyanogenMod heeft het ook al lang... Beetje jammer van de patenten.
Hoewel zie nu dat hij bij google nu ´dev phone 1´ heet
http://developer.android....g/device.html#dev-phone-1
De Dream is niet de Dev Phone. Ze zijn welliswaar bijna gelijk, maar de Dev Phone is Google's versie van de Dream. Ik denk dat HTC zo'n "oude" telefoon buiten de boot laat vallen.
Dat komt toch omdat het ROM geheugen van de dream kleiner is dan bij de magic / hero / enz ? En 'men' daarom denkt dat de 2.0 update er niet in gaat passen?
Het lijkt me wel een beetje verwarrend als Google in Eclair alle icoontjes van de programma's aanpast (of doet Motorola dat?). Het zal uiteindelijk wel wennen, maar in het begin zal het vooral wennen zijn.
De oplossing is toch vrij simpel.RoD schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:32:
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze de contacten zo erg overladen met informatie die je wellicht helemaal niet gebruikt. Ik neem aan en hoop dat ze daarvoor een elegantere oplossing verzinnen
Bij het maken/wijzigen van een contact heb je een hele waslijst aan gegevens die je kunt invullen, maar zodra je deze opslaat zie je enkel wat je in hebt gevuld.
Ofwel, geen lege velden.
Ahh dank! Goed om te weten! Heb zelf geen Androider en nog nooit goed bevoeld / gezien ook dus wist 't niet!
Dat dachten ze bij 1.6 al, maar ze hebben vanuit Google gezegd dat ze daar een oplossing voor verzinnen. In ieder geval voor de ADP1.HammerT schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:39:
Dat komt toch omdat het ROM geheugen van de dream kleiner is dan bij de magic / hero / enz ? En 'men' daarom denkt dat de 2.0 update er niet in gaat passen?
Met 1.6 hebben ze bijvoorbeeld de audio files van de TTS (Text-To-Speech) library als app in de market gezet, zodat die niet in de system image hoeft. Ik denk dat ze dit in de toekomst ook zullen doen als ze weer wat ruimte nodig hebben. Voor devvers maakt dat toch niets uit.
Verder denk ik dat er wua onderliggende technologie niet zo veel zal veranderen van 1.6 naar 2.0.
In 1.6 zijn namelijk heel veel technologieen geintroduceerd, die wel in de SDK zitten, maar nog niet gebruikt worden door het OS zelf. (Denk aan de gestures, TTS en Accessibility)
Ik verwacht dat Eclair deze technologien ook in het OS gaan gebruiken. En dat de 1.6 versie eigenlijk vooral bedoeld is om devvers de mogelijkheid te geven om apps te maken die hetzelfde kunnen als 2.0 uit komt.
Ik denk dan ook echt dat Eclair snel zal komen, maar ik ben benieuwd hoeveel nieuws er dan eigenlijk in 2.0 zelf zit. (API wise, want Facebook spul enzo, is namelijk alleen voor de eindgebruiker interssant.)
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Wel Exchange maar nog geen SyncML?
Bij een AMOLED scherm kost het wel meer stroom, zoals bijv. bij mijn Samsung Galaxy. Hoe minder kleur/licht die weergeeft, hoe minder het stroomverbruik. Ik hoop dan ook dat het uitgezet kan worden tenzij het de leesbaarheid erg vergroot. Ze zullen het vast ook niet zomaar gedaan hebben!HammerT schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:15:
[...]
Nou juist niet, omdat je voor zwart de LCD juist aan moet staan en voor wit gewoon helemaal uit staat. Je backlight is namelijk wit, dus om wit licht door te laten gaan moet je helemaal niets doen.
En ach, zoveel verschil zal het toch ook niet zijn, meeste stroom gaat toch naar je backlight en processor.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Het witte menu lijkt mij onderdeel van de meegeleverde Facebook-applicatie in Android 2.0, ik heb namelijk ook nog geen ander wit menu gezien op de screenshots waar dit niet al voorheen wit was.
Ik vraag me af welke guidelines bij Android aangehouden worden met betrekking tot de kleurstelling van de schermen. Eerst dacht ik dat zwart voorbehouden zou zijn aan settings schermen/andere core OS schermen en wit voor applicaties. Dat zou het witte facebook scherm verklaren, maar bijvoorbeeld de email applicatie is ook weer zwart. Het lijkt een beetje willekeur op deze manier.
Ik vind het allebei wel mooi, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon een preference zou zijn die voor alles in te stellen zou zijn.
Ik vind het allebei wel mooi, maar het zou wel leuk zijn als het gewoon een preference zou zijn die voor alles in te stellen zou zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door k7of9 op 20-10-2009 12:19 ]
Wie zegt dat dat niet zo is? Ik weet niet of het daadwerkelijk in te stellen is, maar zou me goed voor kunnen stellen dat niet iedereen de verandering op prijs stelt. BGR stelt dat er veel meer te customizen is, dus het zou zomaar kunnen.
De 2.0 lijkt me een heerlijk OS. Alleen vind ik de Motorola persoonlijk niet mooi.
* virtualJac pakt popcorn en blijft nog even geduldig wachten tot er een mooie phone uitkomt met Eclair
* virtualJac pakt popcorn en blijft nog even geduldig wachten tot er een mooie phone uitkomt met Eclair
there's no tweak without the tweaker
Wat ik het meest mis is VoIP met google talk, maar dat zal er wel niet inzitten aangezien de operators dat minder leuk vinden...
It sounds like it could be either bad hardware or software
Waarom heeft niemand het hier nog over fatsoenlijke bluetooth ondersteuning?
Missen jullie dat allemaal niet, of hebben jullie de hoop dat het komt opgegeven?
Verder wel mooie verbeteringen in 2.0. Ik mag toch hopen dat deze (en toekomstige) versies ook voor de Samsung Galaxy beschikbaar komen?
Missen jullie dat allemaal niet, of hebben jullie de hoop dat het komt opgegeven?
Verder wel mooie verbeteringen in 2.0. Ik mag toch hopen dat deze (en toekomstige) versies ook voor de Samsung Galaxy beschikbaar komen?
Science is stranger than fiction
Mja, bluetooth doet voor mij wat het moet doen, en dat is enkel met m'n carkit communiceren. Verder heb ik nog met geen enkele telefoon wat met bluetooth gedaan, en dat zie ik niet snel veranderen. Bestanden zet ik wel via een kabeltje over, gaat net ff wat sneller.
Kan me voorstellen dat mensen het wel willen hoor, maar voor mij persoonlijk... ik mis het niet.
Kan me voorstellen dat mensen het wel willen hoor, maar voor mij persoonlijk... ik mis het niet.
[ Voor 15% gewijzigd door BM op 21-10-2009 08:07 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Zelfde voor mij, wat wil je nu eigenlijk met BT?
Headset gebruiken en carkit, en stereo geluid overheen sturen. Dat kan allemaal al.
En bestanden versturen via BT, tja. Dan vind ik e-mail een stuk makkelijker.
Kijk betere BT support is natuurlijk altijd goed, maar ik snap dat het geen hoge prioriteit heeft.
Headset gebruiken en carkit, en stereo geluid overheen sturen. Dat kan allemaal al.
Kijk betere BT support is natuurlijk altijd goed, maar ik snap dat het geen hoge prioriteit heeft.
[ Voor 19% gewijzigd door Balachmar op 21-10-2009 10:26 ]
Lang niet alle telefoons kunnen gemakkelijk mailtjes versturen. Als ik iets naar iemand anders wil versturen, dan moet ik bijna wel Bluetooth gebruiken. Verder vind ik het ook gemakkelijker en sneller dan een mail sturen.
Verder hoort het er imo gewoon op te zetten. Het is belachelijk dat zoiets simpels niet kan.
Verder hoort het er imo gewoon op te zetten. Het is belachelijk dat zoiets simpels niet kan.
Denk je er wel even aan dat lang niet iedereen internet op zijn mobiel heeft. Dus via mail sturen valt al af.Balachmar schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:25:
Zelfde voor mij, wat wil je nu eigenlijk met BT?
Vind dat je een punt hebt, maar deze klacht staat echt op nr. 1 op alle Android fora, recensies etc. Dus tenzij ze heel dwars zijn wordt deze functie snel mogelijk gemaakt.RoD schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:26:
Lang niet alle telefoons kunnen gemakkelijk mailtjes versturen. Als ik iets naar iemand anders wil versturen, dan moet ik bijna wel Bluetooth gebruiken. Verder vind ik het ook gemakkelijker en sneller dan een mail sturen.
Tsja, dan is het wel gek dat die functie niet in Android 1.6 te vinden is, en er in 2.0 ook geen spoortje van is. Bovendien was er ten tijde van Cupcake al discussie over.
hmm, voor zover mij tenminste bekend was stond fatsoenlijke Bluetooth Support (OBEX) op het lijstje voor Eclair......maar ik kan er eigenlijk niets meer over vinden
Nu gebruik ik het zelf eigenlijk toch niet.....maar eigenlijk best slecht dat het er nog steeds niet in zit
Nu gebruik ik het zelf eigenlijk toch niet.....maar eigenlijk best slecht dat het er nog steeds niet in zit
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
Zou kunnen, maar het is nog niet gemeld. BGR zou binnenkort met een review van de Moto Droid komen, dus dan moet het wel besproken worden... als het er op zit.
Via third party apps is het wel te bewerkstellingen, natuurlijk nog niet out of the box mja ach..
slechts wanneer je root access heb kan je het volledig gebruiken
Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi
BT ondersteuning is voor mij vrij belangrijk. Ik stuur graag mijn foto's naar mijn computer via BT. Daarnaast is het een extra als mijn auto (Fiat, Blue en Me systeem) ook smsjes kan voorlezen die op het toestel binnenkomen (kunnen op dit moment alleen sony ericssons). Daarnaast worden contacten geupdate, laatst gebelde contacten doorgestuurd e.d. allemaal via BT. Heb nog geen android phone, maar het is wel een argument om er één te nemen als BT goed ondersteund wordt.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Uhm tsjaa.. Ik vind 'n geroote Android device een must als je 'm volledig wil gebruiken.FRidh schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:51:
slechts wanneer je root access heb kan je het volledig gebruiken
Zelfde als gejailbreakede iPhone, wat gewoon een must is, want anders is 't 'n futloos apparaat
ik ben toch benieuwd nu hoeveel mensen met een Android toestel nog bijv. HTC Sync gebruiken om contacten te syncen met hun pc, i.p.v. over het internet via Google of Exchange
Ehm... toch maar eens in het root topic neuzen danCLB schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:58:
[...]
Uhm tsjaa.. Ik vind 'n geroote Android device een must als je 'm volledig wil gebruiken.
Zelfde als gejailbreakede iPhone, wat gewoon een must is, want anders is 't 'n futloos apparaat
Zie de voordelen nog niet
Overigens heb je bij de iphone gelijk, je hebt gewoon jailbreak nodig. Slecht hoe veel dingen eigenlijk niet op die telefoon zitten, wat o zo normaal is.

Al kan ik dat bij android ook over bluetooth zeggen
Ik zie er al eentje:
Al kan ik dat bij android ook over bluetooth zeggen
Eignlijk zou het normaal moeten zijn dat je bluetooth kan gebruiken om wat bestanden door te sturen, neemt niet weg dat ik het nooit gebruik
Tjah ik gebruik het ook niet dagelijks, maar toch wel met enige regelmaat om MP3's met vrienden uit te wisselen.
Ze lachen me allemaal hard uit wanneer ik ze zojuist mijn nieuwe aanwinst show met unieke apps zoals Google Sky, waarop iemand mij zijn laatste nummer wil sturen, en ik moet toegeven dat dát (nog) niet ondersteund wordt...
Ze lachen me allemaal hard uit wanneer ik ze zojuist mijn nieuwe aanwinst show met unieke apps zoals Google Sky, waarop iemand mij zijn laatste nummer wil sturen, en ik moet toegeven dat dát (nog) niet ondersteund wordt...

Science is stranger than fiction
Dat mag ook helemaal niet...Harmani schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:39:
Tjah ik gebruik het ook niet dagelijks, maar toch wel met enige regelmaat om MP3's met vrienden uit te wisselen.
Want het formaat .mp3 valt onder een licentie?
Je moet er niet meteen van uitgaan dat het om illegaal gedownloade muziek gaat
-snip wrong topic
-

offtopic:
ja, mp3 is niet vrij
ja, mp3 is niet vrij
[ Voor 139% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 21-10-2009 20:49 ]
Mooie phoneAnoniem: 69767 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:36:
[...]
offtopic:
ja, maar filetransfer wsl. niet natuurlijk
Unboxing Pics van de Samsung Moment
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.engadget.com/photos/samsung-moment-unboxed/
Heel veel nieuwe Androiders staan hier al vermeld: De Grote Android-nieuwsthread =)
Anoniem: 323486
Ik heb een HTC Hero die op het moment 1.5 draait.
Ik kan het nergens duidelijk terug vinden, dus enkele vraagjes:
- Kan ik naar 1.6 upgraden nu op mijn Hero?
- Iemand een vermoeden of de Hero forward compatible wordt, en 2.0 gaat draaien en daarna ook volgende versies?
- Iemand een vermoeden of de Hero forward compatible wordt, en 2.0 gaat draaien en daarna ook volgende versies?
Hero topics?Anoniem: 323486 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:37:
Nee nog niet officieel, of je moet 'n cooked ROM installeren EDIT: die nog niet bestaan- Kan ik naar 1.6 upgraden nu op mijn Hero?
Is niks over te zeggen.. Waarschijnlijk wel, maar of de CPU / RAM / ROM combinatie 't dan nog gaat trekken..- Iemand een vermoeden of de Hero forward compatible wordt, en 2.0 gaat draaien en daarna ook volgende versies?
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 24-10-2009 15:47 ]
Dit topic is om het OS te bespreken, niet om dit soort vragen in te stellen. Het antwoord op je eerste vraag kun je best zelf bedenken als je even kijkt naar wat de laatste softwareversie is, en op je tweede vraag is geen antwoord te geven.Anoniem: 323486 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:37:
Ik heb een HTC Hero die op het moment 1.5 draait.
Alle Android 2-berichten lijken zich alleen op de UI, social networking en wat andere imo nauwelijks schokkende dingen te richten. Wat mij écht verbaasd heeft van Android 1.x is de afwezigheid van native(!) SyncML-support, de afwezigheid van een heel veel standaard BT-profiles, en for that matter ook J2ME-support. Dat zijn toch dingen die bijna elke iets-meer-dan-budget-mobiel sinds 2002 ofzo al ondersteunt, en die ik toch de normaalste zaak van de wereld vind. Gaat dat in v2 eens geregeld worden?
Ja, ongetwijfeld zijn voor heel veel van deze technieken alternatieven of third-party-oplossingen beschikbaar, maar frankly, I don't give a damn about those. Het zijn zaken die imo écht gewoon netjes in het systeem geïntegreerd moeten zijn. Out-of-the-box. Als ik over VoIP wil bellen, dan wil ik niet eerst eoa programma moeten starten.
Sommigen vinden dit "zakelijk gebruik", ik noem het gewoon must-have-features, omdat ik ze ook gewoon privé onmisbaar vind. Je bent immers niet voor niets tweaker
Ja, ongetwijfeld zijn voor heel veel van deze technieken alternatieven of third-party-oplossingen beschikbaar, maar frankly, I don't give a damn about those. Het zijn zaken die imo écht gewoon netjes in het systeem geïntegreerd moeten zijn. Out-of-the-box. Als ik over VoIP wil bellen, dan wil ik niet eerst eoa programma moeten starten.
Sommigen vinden dit "zakelijk gebruik", ik noem het gewoon must-have-features, omdat ik ze ook gewoon privé onmisbaar vind. Je bent immers niet voor niets tweaker
Ik verbaas mij ook over het gebrek aan ondersteuning voor sommige zaken. Bluetooth is daar een van. Er is daar echter nog niets over bekend, dus ik ga er vanuit dat het er allemaal niet in zit. Maar de precieze details moeten nog naar buiten komen.
Klik. Developers worden op Googleplex uitgenodigd, en een aankondiging van 2.0 zou op 28 oktober zijn. Mooi nieuws als het klopt.
Dan moeten er toch nog meer Tweakers mijn app downloaden, ik was niet uitgenodigd!RoD schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 23:19:
Klik. Developers worden op Googleplex uitgenodigd, en een aankondiging van 2.0 zou op 28 oktober zijn. Mooi nieuws als het klopt.
Android 2.0 SDK is available..
http://android-developers.blogspot.com/
En voor het einde van het jaar komt er ook nog een minor update voor 2.0.
Met bluetooth filetranfser support (eindelijk)
maar echte nerds gebruiken gewoon ftp/mail etc..maar goed dat het voor die zeurders er nu inzit..weer een argument minder tegen Android. Wel mooi hoe Apple en Google telkens nieuwe updates aan het OS uitbrengen i.t.t. Windows Mobile (duurt eeuwen, en altijd achterhaald) en Symbian (vaak alleen nieuwe toestellen krijgen een Version-upgrade, beperkt tot firmware updates).
http://android-developers.blogspot.com/
En voor het einde van het jaar komt er ook nog een minor update voor 2.0.
Met bluetooth filetranfser support (eindelijk)
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2009 17:50 ]
Ziet er wederom een mooie additie uit ! Ik hoop dat 2.0 snel naar de phones komt
Quick Contacts ziet er interessant uit, en bluetooth ook (heeft eigenlijk te lang geduurd maar no harm done)
Op engadget vermelden ze deze verbeteringen
* Support for multiple Google and Exchange accounts
* Third-party "sync adapters" allow apps to tie in to the phone's sync services
* Quick contact menus for fast access to specific key pieces of contact information
* Unified email inbox (yes!)
* SMS and MMS search
* Text message auto-delete after a user-defined thread size is reached
* Significantly improved camera controls with white balance, macro, effects, and more
* Improved keyboard layout, dictionary, and algorithm based on multi-touch support
* Double-tap zoom in browser, support for HTML5
* Bluetooth 2.1 support with addition of OPP and PBAP profiles
* "Better" graphics hardware acceleration
Ziet er vet uit
Quick Contacts ziet er interessant uit, en bluetooth ook (heeft eigenlijk te lang geduurd maar no harm done)
* Support for multiple Google and Exchange accounts
* Third-party "sync adapters" allow apps to tie in to the phone's sync services
* Quick contact menus for fast access to specific key pieces of contact information
* Unified email inbox (yes!)
* SMS and MMS search
* Text message auto-delete after a user-defined thread size is reached
* Significantly improved camera controls with white balance, macro, effects, and more
* Improved keyboard layout, dictionary, and algorithm based on multi-touch support
* Double-tap zoom in browser, support for HTML5
* Bluetooth 2.1 support with addition of OPP and PBAP profiles
* "Better" graphics hardware acceleration
Ziet er vet uit
Nu nog mooie hardware en je hebt 'n ideale device!
Text message auto delete, vind ik wel onzin zeg.. Wil je de eerste messages bewaren, hop weg..
BlueTooth is natuurlijk top en camera controls zijn ook altijd leuk.. Voor de rest, achja.. ik ken Android niet
Text message auto delete, vind ik wel onzin zeg.. Wil je de eerste messages bewaren, hop weg..
BlueTooth is natuurlijk top en camera controls zijn ook altijd leuk.. Voor de rest, achja.. ik ken Android niet
auto delete is een door de gebruiker in te stellen threshold, dus customizable, dus hoogstwaarschijnlijk afzetbaarCLB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:41:
Nu nog mooie hardware en je hebt 'n ideale device!
Hmm okee, dacht automatische delete.. Vanaf smsje 101 ofzo zeg maar..
Zoals ik het verstaan heb: als de instelling zegt 20 ste sms, dan gaan van elke thread die langer is dan 20 smsen de laatste vanaf als er een nieuwe sms is, zodat er altijd 20 instaanCLB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:23:
Hmm okee, dacht automatische delete.. Vanaf smsje 101 ofzo zeg maar..
Hmm okee.. Zet ik dan mooi op oneindig..
offtopic:
Zo'n threaded sms, is dat gewoon van alle dagen van 1 partner, of is dat per dag opgesteld ofzo?
Zo'n threaded sms, is dat gewoon van alle dagen van 1 partner, of is dat per dag opgesteld ofzo?
Per persoon krijg je inderdaad een tread, en deze blijft doorlopenCLB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:27:
Hmm okee.. Zet ik dan mooi op oneindig..
offtopic:
Auto delete zal ik ook niet gaan gebruiken...
Hmm dat is wel mooi! Op de iPhone was zo'n thread van 1 dag ofzo, werkte imho voor geen meter!
Daar valt over te discussiëren natuurlijk. 3 smsjes in een maand in een thread is dan ook weer onzin.CLB schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:52:
Hmm dat is wel mooi! Op de iPhone was zo'n thread van 1 dag ofzo, werkte imho voor geen meter!
ziet er cool uit, hopelijk komt die ook uit op de htc hero. Ik vermoed wel dat het niet lang meer zal duren, want SE zou op 3/11 zijn nieuwe smartphone voorstellen die op android draait.
ik denk niet dat Eclair zal uitrollen voor midden december, gekeken naar Donut
Ik verwacht toch een ADP versie over een paar weken.
Maar uitrol voor normale devices zal dan nog wel even duren. Al helemaal devices met custom skin. Hoewel ze bij HTC misschien wel gewoon 1.6 overslaan. Die wisten natuurlijk best dat 2.0 ook nog vrij snel zou komen. Is voor gebruikers ook niet heel fijn om elke maand een upgrade te doen. (Ik zou het persoonlijk wel willen en velen hier ook, maar niet iedereen is een tweaker)
Maar uitrol voor normale devices zal dan nog wel even duren. Al helemaal devices met custom skin. Hoewel ze bij HTC misschien wel gewoon 1.6 overslaan. Die wisten natuurlijk best dat 2.0 ook nog vrij snel zou komen. Is voor gebruikers ook niet heel fijn om elke maand een upgrade te doen. (Ik zou het persoonlijk wel willen en velen hier ook, maar niet iedereen is een tweaker)
ik denk niet dat htc 1.6 overslaat aangezien de Tattoo deze versie bezit
Voor de echte freaks, stap voor stap instructies hoe je Android 2.0 in de emulator op je pc kunt testen:
http://androidandme.com/2...roid-2-0-in-the-emulator/
http://androidandme.com/2...roid-2-0-in-the-emulator/
Zitten toch een paar mooie features in 2.0. Als ik na mijn hero naar een andere gsm ga wordt dat er denk ik een "with google". Toch wat sneller updates binnen dan nu via htc. Toch een beetje jammer dat 1.6 nog niet uitgegeven is en 2.0 al om de hoek staat. (ligt wellicht ook een beetje aan het hoge tempo van Google.)
PSN: DutchTrickle PVoutput
En multitouch volgens ZDNET:Dentette schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 18:27:
Ziet er wederom een mooie additie uit ! Ik hoop dat 2.0 snel naar de phones komt
[...]
bronThe most important new feature in Android 2.0 is support for multi-touch devices. Up to 3 fingers can be tracked on the screen at a time. Among other things, this allows for faster typing on the virtual keyboard and multi-touch gestures for zooming and scrolling.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2009 21:51 ]
Apart. Waarom dan double tap om in te zoomen in de browser?
Dat is wat Google zelf meldt.
3 vinger tracking? ik zie vingerknoop spelletjes al aankomen
apple patenten ?RoD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:57:
Apart. Waarom dan double tap om in te zoomen in de browser?Dat is wat Google zelf meldt.
Omdat dat handig is. Vind dat zoomen in de browser één van de sterkste punten van de iPhone browser.RoD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:57:
Apart. Waarom dan double tap om in te zoomen in de browser?Dat is wat Google zelf meldt.
Google meldt zelf multitouch ook overigens:
Android virtual keyboard
* An improved keyboard layout to makes it easier to hit the correct characters and improve typing speed.
* The framework's multi-touch support ensures that key presses aren't missed while typing rapidly with two fingers.
* A smarter dictionary learns from word usage and automatically includes contact names as suggestions.
Nee, mijn punt is, hoe kan het dat er multitouch-support in zit, terwijl Google zelf meldt dat het 2x tappen om in te zoomen een nieuwe feature is. Als je met twee (of drie) vingers kan werken, dan kun je gewoon een gesture gebruiken daarvoor.
Ik betwijfel dus of er echt multitouch in zit. Maar het zou mooi zijn, dus ik hoop dat het klopt.
Edit: ja, daar staat inderdaad multitouch. Ik snap er weinig van. Of ik moet niet snappen wat Google met double tap bedoelt.
Ik betwijfel dus of er echt multitouch in zit. Maar het zou mooi zijn, dus ik hoop dat het klopt.
Edit: ja, daar staat inderdaad multitouch. Ik snap er weinig van. Of ik moet niet snappen wat Google met double tap bedoelt.
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 27-10-2009 22:05 ]
Het één sluit het ander toch niet uitRoD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:04:
Nee, mijn punt is, hoe kan het dat er multitouch-support in zit, terwijl Google zelf meldt dat het 2x tappen om in te zoomen een nieuwe feature is. Als je met twee (of drie) vingers kan werken, dan kun je gewoon een gesture gebruiken daarvoor.
Er staat dus niets over pinch-to-zoom waar jullie het over hebben, daarom is er ook double-tap to zoom in de browser. Multi-touch is enkel dat het OS ook meerdere touches tegelijk kan registreren en er wat mee doet. Vandaar ook in de feature list dat snel typen met twee vingers nu geen probleem meer mag zijn (als jouw rechtervinger nog op de P staat en je slaat met je linkervinger de E al aan terwijl je de P nog niet helemaal los hebt, gaat dat nu dus goed).
Tweet van de bekende Androidandme.com website 5 minuten geleden, laat ons hopen dat het klopt.
androidandme The Android 2.0 image is over the G1 system partition limit, but it will fit on the myTouch.
Mytouch is de HTC magic.
G1 is de Dream voor diegenen die het niet zouden weten.
androidandme The Android 2.0 image is over the G1 system partition limit, but it will fit on the myTouch.
Mytouch is de HTC magic.
G1 is de Dream voor diegenen die het niet zouden weten.
[ Voor 14% gewijzigd door Nick87 op 27-10-2009 22:18 ]
Dezelfde kerel die beweerde dat de G1 geen donut zou krijgen omdat het niet zou passen: http://androidandme.com/2...y-future-android-updates/Nick87 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:17:
Tweet van de bekende Androidandme.com website 5 minuten geleden, laat ons hopen dat het klopt.
Het zou kunnen maar ik hoor het "graag" uit andere bron.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2009 22:26 ]
Nee maar waarom zo'n feature inbouwen als het met multitouch dus beter kan? Ik vind dat vreemd.
Ik heb multitouch op de Hero maar zie er nu niet echt de meerwaarde van in bij het browsen. (weet overigens niet of de hero de standaard browser gebruikt of een eigen variant, hij past automatisch tekst aan aan je zoomlevel, rete-irritant.)RoD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25:
[...]
Nee maar waarom zo'n feature inbouwen als het met multitouch dus beter kan? Ik vind dat vreemd.
o.a. omdat niet alle android devices multi touch ondesteunen (resistieve schermen)RoD schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:25:
[...]
Android 2.0 is a major platform release deployable to Android-powered handsets starting in November 2009. The release includes new features for users and developers, as well as changes in the Android framework API.Dentette schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:30:
ik denk niet dat Eclair zal uitrollen voor midden december, gekeken naar Donut
Voordat Telecoms hebben doorpushen als bij Donut zal het mogelijk idd midden december pas worden (als alle toestellen wel 2.0 gaan krijgen). Maar gelukkig kun je meestal ook handmatig updaten, dankzij de goeie community support. Overigens is belangrijk dat in 2.0 ook een aantal nieuwe API's zitten die niet direct terug te vinden zijn in de kale Android experience, maar waar Developers zelf wel weer leuke nieuwe dingen mee voor ons kunnen gaan bakken.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2009 22:48 ]
Tuurlijk, daar heb je helemaal gelijk in. StomDentette schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:39:
[...]
o.a. omdat niet alle android devices multi touch ondesteunen (resistieve schermen)
Update al:Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:22:
[...]
Dezelfde kerel die beweerde dat de G1 geen donut zou krijgen omdat het niet zou passen: http://androidandme.com/2...y-future-android-updates/
Het zou kunnen maar ik hoor het "graag" uit andere bron.
@androidandme: Full report coming soon, but fat chance Android 2.0 will fit on the G1...
Sterker nog, dit staat er precies:Maverick schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:04:
Google meldt zelf multitouch ook overigens:
[...]
Er staan een hoop interessante dingen in de release logs, zoals (doch al bekend):MotionEvent can now report simultaneous-touch information for devices that support it. Up to three pointers can be tracked simultaneously.
http://developer.android.com/sdk/android-2.0.htmlNew Intent APIs that broadcast the docking state of the device and allow applications to launch special activities when the device is placed in a desktop or car dock.
Die Carhome icm de nieuwe Intent API zal wel wijzen dat er ook speciale cardock-accessoires op de band staan (bv van Motorola?).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 27-10-2009 22:57 ]
Die accessoires kunnen nog een hoop leuke dingen brengen. Meestal doet mijn Android-telefoon niets als ik thuis ben, omdat hier een pc met internet staat.. maar met een accessoire zoals we die zagen bij de Droid is er nog best iets functioneels van je telefoon te maken. Ben er wel benieuwd naar.
Lijkt me wel mooi, om een persoon aan te klikken en dan gehele threaded sms historie te kunnen zien.jip_86 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:04:
Daar valt over te discussiëren natuurlijk. 3 smsjes in een maand in een thread is dan ook weer onzin.
Gewoon vanaf de eerste dag dat ik m'n Androidertje heb tot de dag dat het is.. Beter dan per dag / maand.
Eerst komt Motorola nog met hun Moto Droidpina schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:13:
ziet er cool uit, hopelijk komt die ook uit op de htc hero. Ik vermoed wel dat het niet lang meer zal duren, want SE zou op 3/11 zijn nieuwe smartphone voorstellen die op android draait.
EDIT: Is er trouwens ook wat over 'Flash' genoemd? Of is dat echt afwachten...
Lijkt me toch wel leuk om onderweg filmpjes van bijvoorbeeld dumpert.nl te kunnen kijken.. (de Hero kan het niet)
[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 28-10-2009 01:19 ]
Het lijkt erop dat androidandme kijkt naar de image grootte die meegeleverd wordt met de SDK. Echter was er voor 1.6 ook al een workaround bedacht door de TTS lib in de market te zetten. Ik verwacht dan ook eigenlijk dat ze hetzelfde nu weer zullen doen. Er werd toen ook al gesuggereerd dat bijvoorbeeld Google Maps eruit kon, omdat die ook al in de Market staat.