Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 17:03:
Tja, ik heb geen behoefte aan 3g, (lees; vind het het tientje per maand niet waard), ik zou in eerste instantie dan ook naar een symbian/winmo/propetiary OS toesteel neigen, maar de spica is gewoon enorm goedkoop voor de specs die je krijgt en android lijkt mij sowieso veel fijner. Het enige nadeel is dus de internetconnectie die onherroepelijk geassocieerd wordt met android en de bijpassende apps.
Waarom zou een android niet zonder internet kunnen en een winmo/blackberry/symbian/iphone wel?
Wat is er zo magisch en anders aan een android telefoon? Het ding werkt probleemloos.
Zonder internet mis je bijna het zelfde als op de andere platforms.
Daarom vraag ik het me af hoe anderen hiermee omgaan. Aldus google kan je je telefoon niet eens registreren/opstarten zonder een dataplan, maar dat is hier dus al weer ontkracht. (Hoewel bijna al die berichten ui eind 08 of begin 09 komen)
Je kan de spica prima opstarten zonder dataverbinding.
Het verplicht koppelen van je gmail account voordat hij het doet is niet van toepassing met de spica.
Die verhalen hoorde ik ook alleen ten tijde van android 1.0, en daar is ook stevige kritiek op gekomen.
Koppelen aan gmail en online zijn heb je alleen nodig voor de synchronisatie, email en browsen.
Je kan prima zonder internet je agenda gebruiken. Hij wordt alleen niet gesynchroniseerd met de google servers
Zaken die niet werken zonder internet:
- gmail (push)
- email imap/pop
- google maps
- synchronisatie contacten
- synchronisatie agenda
- android market
- google latitude
- je browser of andere programma's die waarbij het draait om internet (wapedia bijvoorbeeld).
Wat er overblijft is een telefoon waarmee je kan bellen, sms-en, mms-en. mp3's luisteren, divx/xvid films kijken. Spelletjes spelen. Je kan alle programma's gewoon installeren als je maar aan de apk bestanden kan komen. Anders ga je thuis even via je wifi online en naar de android market.
navigatie-software met de kaarten op je sd geheugen werkt ook prima zonder internet. Niemand verplicht je internet, wat je mist is wat je grotendeels ook mist bij de symbian/winmobiel/symbian/iphone.
De reden voor mij om een android telefoon te kopen is:
- openheid om zelf software te installeren, en niet een apple die software besluit te verbieden.
Staat het niet in google market? Zoek het bijbehorende apk bestand en je kan het via die weg installeren.
- Zelf simpel via usb bestanden op je telefoon zetten.
- veel programma's te vinden. Er is al veel software, en dit wordt alleen maar meer.
- synchronisatie; email, agenda, contacten.. ik kan overal waar internet is bij mijn gegevens.
Waarom perse de spica?
Ik heb de spica gekozen voor de prijs, en ik vond de spica de mooiste android telefoon (wat uiterlijk betreft).
Het enige waar ik jammer vind is dat spica geen veel verkochte telefoon is, het gevolg: rooten staat nu in de kinderschoenen en er is welgeteld 1 custom rom (tethering toegevoegd). Ik hoop dat zodra het ding wereldwijd te verkrijgen is er meer mensen met het ding bezig gaan.
[
Voor 25% gewijzigd door
job op 05-01-2010 18:47
]