Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Bij mij zat er ook al standaard een screen protector op.
Ik heb hem er wel meteen afgehaald, want ik zie het nut van die dingen niet. Ze zijn lelijk en raken veel sneller bekrast dan het scherm zelf, met als resultaat dat je alsnog met een telefoon met een bekrast (lijkend) scherm rondloopt, terwijl je weet (of denkt) det er een mooi, glad, onbekrast scherm onder die protector zit. Met een beetje pech blijkt de protector zijn werk dan ook nog niet goed gedaan te hebben, en blijken er toch nog krassen op het scherm te zitten.

Ik heb de telefoon nu ongeveer anderhalve maand, en ik heb nog geen krassen op het scherm. Ik heb de telefoon wel altijd in een beschermhoesje als ik hem niet 'gebruik', maar ik heb niet de indruk dat het scherm anders binnen de kortste keren onder de krassen zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Kan niet wachten tot ik hem binnen krijg, kreeg vrijdag mailtje van GSMTrack dat GLS hem binnen 2 werkdagen aanbiedt...

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
KVanL schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:07:
Ik heb hem er wel meteen afgehaald, want ik zie het nut van die dingen niet. Ze zijn lelijk en raken veel sneller bekrast dan het scherm zelf, met als resultaat dat je alsnog met een telefoon met een bekrast (lijkend) scherm rondloopt, terwijl je weet (of denkt) det er een mooi, glad, onbekrast scherm onder die protector zit. Met een beetje pech blijkt de protector zijn werk dan ook nog niet goed gedaan te hebben, en blijken er toch nog krassen op het scherm te zitten.

Ik heb de telefoon nu ongeveer anderhalve maand, en ik heb nog geen krassen op het scherm. Ik heb de telefoon wel altijd in een beschermhoesje als ik hem niet 'gebruik', maar ik heb niet de indruk dat het scherm anders binnen de kortste keren onder de krassen zou zitten.
Zit er veel verschil in de gevoeligheid van het schem met of zonder de protector die er al op zat? Ik heb hem nu nog wel zitten, maar zoals ook in de review een paar posts terug gezegd wordt mis ik af en toe een deel van een veeg. Vooral onhandig bij unlocken met het stippenpatroon. Ook het aanraken van knoppen kan imho iets nauwkeuriger. Als het zonder protector veel beter is haal ik hem er af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het zonder echt stukken beter gaan. Mss bestel ik wel nog een screenprotector in China, aan de andere kant ben ik altijd voorzichtig met m'n telefoons, mijn oude heb ik twee jaar gehad en die is nog krasvrij.

Ik wil nu graag op het wifi-netwerk van m'n werk, maar dat is helaas WPA2 Pro. En daar kun je alleen op door de telefoon te rooten en dat wil ik niet (lees: durf niet :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Mijne is binnen en ligt op te laden! 8-) Ik zie alleen geen bescherming over het display, of zit dat onopvallend? ;) Kreeg het JFK pakket trouwens, of zijn ze dat allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
KVanL schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:07:

Die standaard bescherm sticker is vrij waardeloos, het ding zat bij mij scheef en liet erg makkelijk los.
En het nut... tegen lichte krassen beschermt het zeker wel. Van al mijn telefoons weet ik dat ik zonder bescherming veel sneller krassen krijg. Jij hebt een mooi beschermhoesje.. maar ik heb mijn spica los in mijn broekzak. Dat ze lelijk worden heb je gelijk aan, daarom is het voor mij een tussen oplossing tot er voor de spica een degelijke bescherming is te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijne nu al een week, ben zeer tevreden.
Enkel de usb driver werkt niet, normaal is dit niet zon groot probleem maar ik zou men spica graag als modem gebruiken voor als ik op mijn laptop geen wifi-verbinding heb. Weet er iemand hoe ik men usb drivers aan de gang krijg? Als ik ze via pc studio probeer te installeren blijf ik steeds errors krijgen (ik gebruik windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik vraag me af of tethering (wat jij dus wilt) mogelijk is zonder root rechten.
Als ik jou was zou ik eens gaan googlelen op de term tethering, dan kom je heel wat informatie tegen en weet je gelijk ook of het mogelijk is.

pc studio is crap.. daar heb je niets aan. De drivers die erbij zitten zijn dacht ik voor in de debug mode.

[ Voor 91% gewijzigd door job op 11-01-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:31:
Tehtering (wat jij dus wilt) is zonder root rechten (en speciale rom) ook niet eens mogelijk.
pc studio is crap.. daar heb je niets aan.
met pc studio zou dit mogelijk moeten zijn, maar deze herkent men gsm niet. Ook is er nog een andere toepassing PdaNet waarmee het zonder root rechten wel zou werken, enkel kan deze toepassing mijn spica ook niet vinden:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb mijn post al aangepast. wellicht dat het zonder root ook mogelijk is, maar dat weet ik dus niet :)
Met pc studio kan je eigenlijk niet zo bijster veel. Het is vrij crappy software.
Die drivers die je hebt, probeer die eens terwijl je de debug mode aan hebt: menu > instellingen > ontwikkeling > usb-fouten opsporing aanvinken.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 11-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik niet in debug mode ben herkent hij em nog als ums composite, in debug mode doet ie helemaal niks -_-
ik hoop dat samsung hier weldra degelijke drivers voor gaat uitbrengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ums composite slaat volgens mij op de sd-kaart die in je spica zit.
Maar ga eens googlelen.. ik kom toch aardig wat informatie tegen over tethering..

Hoe kom je er trouwens bij dat wat je wilt met pc-studio mogelijk is met een android telefoon?
Ben er wel benieuwd naar. Let op dat ik specifiek zeg android telefoon.
Samsung heeft nu namelijk twee android telefoons, en bij beide heb je niets aan pc-studio.

[ Voor 74% gewijzigd door job op 11-01-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
Mischien lees ik er overheen maar hoe 'align' je het scherm?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tethering is geen probleem, het is de USB verbinding/samsung PC suite die een probleem zijn. Als mijn computer mijn spica nu zou kunnen detecteren (zonder dat ik in opslag modus moet gaan) zou alles in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mattie112 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:22:
Mischien lees ik er overheen maar hoe 'align' je het scherm?
Met een capacitive tft scherm?
Niet!

[ Voor 192% gewijzigd door job op 11-01-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:44:
de tethering is geen probleem, het is de USB verbinding/samsung PC suite die een probleem zijn. Als mijn computer mijn spica nu zou kunnen detecteren (zonder dat ik in opslag modus moet gaan) zou alles in orde zijn.
pc studio is zoals ik al zei een brak product icm de android telefoons.
Google en kijk of je andere manieren kan vinden met andere software..
Deze is voor de G1, maar probeer het eens: http://www.googleandblog....ring-google-android/3268/ linkt naar: http://graha.ms/androidproxy/
En zo zullen er vast andere oplossingen zijn.

Wat die opslag modus is waar je het over hebt weet ik niet.
Ik had het wel over de debug modus, en die kan je gewoon aan laten staan.

[ Voor 202% gewijzigd door job op 11-01-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:11:
Mijne is binnen en ligt op te laden! 8-) Ik zie alleen geen bescherming over het display, of zit dat onopvallend? ;) Kreeg het JFK pakket trouwens, of zijn ze dat allemaal?
Ik moest ook heel goed kijken en peuteren voordat ik 'm eraf had!
Hier ook het JFK-pakket trouwens,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:21:
Verdraaid! Er zit echt een beschermer op. Ik had 'm in eerste instantie (en na een dag spelen) helemaal niet opgemerkt. Pas toen ik na het lezen van de berichten hier in het wilde weg begon te pulken kwam 'ie los.

Ben ik de enige die het idee heeft dat het scherm zonder beschermer vrij ruw is? Zeker met ietwat vochtige vingers (lees: niet kurkdroog) hoor ik 'm "piepen" als ik over het scherm swipe.

De protector die er dus standaard opzit is op zich niet slecht, qua dikte vergelijkbaar met de meeste protectors die je los op internet kan kopen. Hij past wel helemaal precies op het scherm

*bewaart 'm voor het geval het toch niet bevalt zonder*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
El_Bandito schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:11:
Ik heb ook het JFK pakket, maar wat je daar nou precies aan hebt is me volledig onduidelijk. Je moet je registreren zodat je een Samsung card krijgt, waarmee je aanbiedingen van geselecteerde partners kan krijgen. Klinkt mij vooral als spam in de oren dus ik heb hem nog niet geregistreerd. Waar staat de afkorting eigenlijk voor? De enige JFK die ik ken is namelijk al een hele tijd dood en de film over hem is al een paar jaar oud.....

De standaard protector is / was bij mij praktisch onzichtbaar tot er een hoekje los begon te laten. Ik heb hem er vanmiddag afgetrokken en het scherm lijkt nu wel een stuk beter te reageren. Ik verwacht ook dat een capacitief scherm meer nadeel heeft van een protector dan een resistief scherm. Indrukken lukt nog wel makkelijk, stroom doorgeven door plastic is een stuk lastiger.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik had ook het gevoel dat het scherm ruwer werd toen ik de protector eraf had gehaald, maar na even met het scherm gespeeld te hebben voelde hij weer net zo glad aan als met protector. Als ik het scherm heb schoongemaakt met een vochtig wegwerpbrilpoetsdoekje voelt het scherm ook wat stroever aan, dus ik denk dat er normaalgesproken een klein beetje vet op het scherm komt, waardoor je vingers er wat beter overheen 'glijden'.

Ik had ook het JFK pack, maar ik heb die kaart niet aangevraagd Ik heb even gekeken wat het voordeel was, en dat was 10 procent korting bij één winkelketen (waar ik nog nooit van gehoord had) en een 'voordelig' arrangement bij welgeteld 5 vestigingen van Best Western. Ik vond het niet nodig om voor dit fantastische voordeel mijn telefoonnummer, adres etc. aan Samsung te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
RoD schreef op zondag 10 januari 2010 @ 15:38:
Ik gebruik al maanden verschillende touchscreentelefoons waarbij het scherm gelijk ligt aan de rest van de telefoon, maar heb nog nooit een enkel krasje gehad. Wmb zijn die screenprotectors onzinnig, als je gewoon normaal met je spullen omgaat.
Ben ik het deels mee eens.
Ik had hiervoor een Touch HD, met een resistive[dus plastic] scherm. Dat had wel een screenprotector nodig. Maar deze capacitive schermen van glas kunnen wel tegen een stootje. Die van mij heeft nog geen krasje en ik neem hem gewoon mee in mijn jeans dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:21:
[...]

Haha, ik kan hem écht niet ontdekken ;) Lekker laten zitten dus, aangezien ik het touchscreen prima vindt reageren. Het is dan ook mijn 1e touchscreen foon. Lekker vanaf gisteren 15:00 zitten spelen en nu is de accu nog 70% :)

Het enige wat ik nog niet zo snap ik dat geotagging. Als ik een foto maak staan de coördinaten wel in de bestandsnaam, maar hoe kan ik nou bijv. op Google Maps de locatie zien? Moet ik de foto's met een apart proggie openen ofzo?

Vervoer het toestel atm in een sok :+ Donderdag even zoeken naar een handig lederene insteek hoesje. Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.htrnederland.nl/WebRoot/Htrndb/Shops/HTRN/4873/7D77/ACCB/B4E2/5636/515D/3762/0FFC/720ROYIPH-004_m.jpg

Gaat er maar om dat ie beschermt is bij het vervoeren in de broekzak.

[ Voor 65% gewijzigd door El_Bandito op 12-01-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaat945
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 23:26

blaaat945

..?

Heb hem vanmorgen ongeveer rond 11.00 uur ontvangen! :) Kan er echter alleen pas vanavond mee gaan spelen.

Bij laat de screenprotector rechtsboven al een beetje los (luchtbel), denk dat ik hem er straks maar helemaal van af haal.

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Ik vind een iphone geweldig, maar de prijs vind ik iets aan de hoge kant.

Ik heb toen een htc touch hd gekocht, maar ik vind windows mobile niks en een resistive touchsceen. (ik heb prepaid maar me beltegoed is zo op omdat hij volgens mij telkens met het internet connect)

Nu kan ik deze telefoon voor 7 euro krijgen met een 1 jaar relax 20 euro abo.

En me vraag is, is het een redelijke telefoon als je eigenlijk een iphone wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Daar is echt geen zinnig antwoord op te geven. Speel er zelf eens mee en geef je oordeel. Dit is toch echt een persoonlijke keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Iemand enige idee hoe je standaard apps kan verwijderen van je Spica zoals Facebook?

Er staat een beta versie van Facebook op terwijl er een recentere versie beschikbaar is op de market. Wanneer ik deze installeer heb ik Facebook er dubbel in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
harmensto schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:10:
Iemand enige idee hoe je standaard apps kan verwijderen van je Spica zoals Facebook?

Er staat een beta versie van Facebook op terwijl er een recentere versie beschikbaar is op de market. Wanneer ik deze installeer heb ik Facebook er dubbel in staan.
Instellingen > Extra's > Toepassingen beheren

Tada :) Wat ik wel irritant vind, is dat je niets anders kunt doen als je een MP3'tje afspeelt via de Player. Zodra je uit de player gaat stopt de muziek ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
RoD schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:09:
Daar is echt geen zinnig antwoord op te geven. Speel er zelf eens mee en geef je oordeel. Dit is toch echt een persoonlijke keuze ;)
Waar zou ik dan zo'n telefoon kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Mediamarkt of Saturn heeft meestal wel veel telefoons staan. De Saturn in R'dam had de 5700 staan, maar die vond ik erg sloom werken vergeleken met mijn 5700. Zal ook wel veel rotzooi op gestaan hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:16:
[...]

Tada :) Wat ik wel irritant vind, is dat je niets anders kunt doen als je een MP3'tje afspeelt via de Player. Zodra je uit de player gaat stopt de muziek ;(
Bij mij niet? Ik gebruik de standaard speler die erop zit (die waar muziek bij staat :P ). Mp3 speelt en als ik dan met de huisjesknop (rechts) weer naar 't bureablad ga blijft hij spelen. Ook als ik op de terugtoets duw trouwens. Bovenin de balk zie je dan een driehoekje, als je daar op duwt open je de speler weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Ahja, als je eerst de player opent en DAN een mp3tje opent wel. Maar als je via OI manager een mp3'tje opent niet. Wel el scrappo geluidje uit de speaker zeg. Met oortjes al niet veel beter :P Zelfs niet met goede Sony's, heel weinig bass en erg blikkerig.

[ Voor 113% gewijzigd door El_Bandito op 12-01-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
[...]

Jammer genoeg werkt dat niet omdat ze built in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Iemand enig idee hoe de Spica in recovery mode gaat? Ik heb geprobeerd wat er beschreven word voor het rooten. Maar met geen mogelijkheid werkt dit (volume down, phone & power). Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Laatst online: 25-08 06:19
dit werkt wel, gewoon ingedrukt blijven houden als ie opstart.
op een gegeven moment gaat ie erin.
ik heb hem nu geroot dus het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Is bij dit toestel wifi mogelijk met WPA2 verbinding? Dus dat ik de mac adres in m'n router moet ingeven?? (Ben vanplan dit toestel te halen, lijkt me een geweld toestel zeker als 2.0 uitkomt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Craztas schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:59:
Is bij dit toestel wifi mogelijk met WPA2 verbinding? Dus dat ik de mac adres in m'n router moet ingeven?? (Ben vanplan dit toestel te halen, lijkt me een geweld toestel zeker als 2.0 uitkomt.)
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. WPA2 Personal is geen enkel probleem (heb het hier runnen.), WPA2 Enterprise schijnt in ieder geval voor Android 1.5, 1.6 en 2.0(?) een probleem te zijn, dus als je een bedrijfsnetwerk hebt wat hier gebruik van maakt moet je misschien even rond zoeken.

Heb net mijn Spica geroot, werkt prima. Had bij het uitvoeren van Odin onder windows 7 wat driverproblemen (standaard van MS Update gedownloade driver was versie 4.3nogwat, moest 4.4nogwat zijn, na handmatige installatie werkte het perfect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-07-2022
Hoe beltonen via bluetooth versturen of ontvangen van en naar andere telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
harmensto schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:10:
Kijk even een paar pagina's terug, daar leg ik uit dat je je spica moet rooten, en als je root rechten hebt welke commando je moet uitvoeren. Maar als je weinig verstand hebt van dat soort zaken raad ik je gewoon af.
ronny69 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:26:
Hoe beltonen via bluetooth versturen of ontvangen van en naar andere telefoons.
Of het nou beltonen zijn of andere bestanden.. versturen via bluetooth kan nog niet met de bluetooth stack die in android 1.5 zit. Er was echter ook iemand die zei dat het met bepaalde software wel kan, maar dat betwijfel ik... je mag het natuurlijk gewoon zelf uittesten.
Oftewel wacht maar op android 2.0 voor de spica.

Maar ook dat is al besproken..
Mensen komop.. we vallen in herhaling.. leest het topic, gebruik de zoekfunctie... die functie is er niet voor niets.
Geen last van.. Je moet ook op de juiste knop drukken.
de home knop dus... dan sluit je hem niet, maar blijft hij op de achtergrond open. :) Druk je op back, of ophangen dan stopt je muziek.
edit: let op... de home oplossing werkt alleen als je de music player direct oproept.
Als je via een file manager de muziek opstart (dus op het mp3tje drukken) dan werkt het inderdaad niet.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 12-01-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Waarmee halen jullie je gmail nou op? Met de Gmail app of de email app van Android zelf? Wil graag push mail natuurlijk :)

[ Voor 78% gewijzigd door El_Bandito op 12-01-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Heb je je agenda al gekoppeld aan de google servers? Waarschijnlijk wel, maar controleer het toch maar.
"menu instellingen > gegevenssynchronisatie > agenda" aanvinken.
Daarna start je agenda op, "menu > meer > mijn agenda's" daar vink je alle agenda's aan die je wilt synchroniseren.

Als dat ook niet werkt:
"menu > instellingen > extra > toepassingen beheren > calendar storage" deze even wissen en met de hand opnieuw synchroniseren..

Let wel even op, jouw beide vragen hebben niets met de spica van doen, maar zijn dus vragen over android:
Android Software & Discussie - Deel 3

[ Voor 5% gewijzigd door job op 12-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Het is al gelukt :) Heb mn vorige reply ge-edit en er een andere vraag van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Hmmrm. blijkbaar is er toch iets niet helemaal lekker gegaan met het rooten. Het probleem dat ik nu heb is dat de telefoon niet in recovery mode wil gaan. Wat ik heb geprobeerd:

- Volume-down + Bellen + ophangen ingedrukt houden. Langdurig. De telefoon start continu opnieuw op maar komt niet in de recoverymodus. Op een gegeven moment kreeg ik kramp en gaf ik het op :)
- Bellen + OK + Ophangen. Ik kom netjes in de self-test, maar geen optie om in recoverymodus te gaan (was een gokje, staat er dus niet in).

Heeft iemand iets anders geprobeerd dat wel werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
El_Bandito schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:33:
Het is al gelukt :) Heb mn vorige reply ge-edit en er een andere vraag van gemaakt.
Ja leuk en aardig... maar stel je vragen nou eens in het juiste topic..
In het android en software topic (deel 2 ) heb ik het al verteld...

Maar het is zelf ook prima af te leiden..
Je hebt de gmail app, en de email app.
De email app werkt met pop3 en imap...... dat is dus geen push..
Wat blijft er over?
Rokuta schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:34:
menu + power?? Dat is de safe-mode.
Maar als de image die je hebt geflashed stuk is weet ik niet of dat helpt.

[ Voor 41% gewijzigd door job op 12-01-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Sorry meneer de wannabe mod :)

Edit: en edit-koning :P Bedankt hoor ;)

[ Voor 41% gewijzigd door El_Bandito op 12-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Niet zo flauw doen.. heeft niets met wannabe mod zijn te maken.. :)
Het is voor iedereen vervelend om overal de zelfde vragen te lezen, dus stel gewoon de vragen op de juist plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Rokuta schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:34:
Hmmrm. blijkbaar is er toch iets niet helemaal lekker gegaan met het rooten. Het probleem dat ik nu heb is dat de telefoon niet in recovery mode wil gaan. Wat ik heb geprobeerd:

- Volume-down + Bellen + ophangen ingedrukt houden. Langdurig. De telefoon start continu opnieuw op maar komt niet in de recoverymodus. Op een gegeven moment kreeg ik kramp en gaf ik het op :)
- Bellen + OK + Ophangen. Ik kom netjes in de self-test, maar geen optie om in recoverymodus te gaan (was een gokje, staat er dus niet in).

Als je download-modus bedoelt: volume down + camera + power inhouden. Die andere opties had ik nog niet gezien (wel geprobeerd), dus die ga ik nog 's testen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
gwystyl schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 21:52:
Als je download-modus bedoelt: volume down + camera + power inhouden. Die andere opties had ik nog niet gezien (wel geprobeerd), dus die ga ik nog 's testen :).
Dat gedeelte was al gelukt, toch bedankt :) Wat ik nu wilde doen is de update van deze site er over heen halen. Daarvoor moet ik door middel van de recovery mode een .zip file vanaf de SD-kaart installeren. Dat laatste lukt dus niet. (het in de recovery mode komen).

Wat ik verder heb geprobeerd:
*2767*3855# (factory reset). Sommige mensen gaven aan hierna in de recovery mode terecht te komen. Bij mij geeft hij het "unboxing" plaatje even weer, en vervolgens start hij normaal door. (weinig recovery mode). Wel weer een toetsencombinatie geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craztas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 17:57
Rokuta schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:24:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. WPA2 Personal is geen enkel probleem (heb het hier runnen.), WPA2 Enterprise schijnt in ieder geval voor Android 1.5, 1.6 en 2.0(?) een probleem te zijn, dus als je een bedrijfsnetwerk hebt wat hier gebruik van maakt moet je misschien even rond zoeken.
Ik bedoel netwerk beveiliging (WEP, WPA2 etc... maar dat is mooi dat het gewoon werkt, want is beetje lullig als hij hier niet op wifi kan, maar ik vroeg het even omdat de psp dat namelijk niet ondersteund. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Iets over de accuduur: maandag om 15:00 volledig opgeladen en mee gaan spelen, veel WiFi, GPS en sinds gisteren geen WiFi maar 3G. Vanmorgen om 8:00 was 'ie dan eindelijk leeg. Ik denk dat ik de telefoon geen uur met rust gelaten hebt. Dus ik denk dat als je hem gebruikt om af en toe te bellen of te smsen, dat je makkelijk 5 dagen ermee moet halen.

Maar laten we eerlijk zijn, het is eigenlijk geen toestel om met rust te laten, zo leuk is 'ie ;) Tot zover vind ik hem elke cent waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Puur uit nieuwsgierigheid, waarom zijn jullie voor de Spica gegaan ipv de Galaxy? Ik wil al een tijdje een nieuwe telefoon maar blijf maar twijfelen over welke, ik weet al dat'k Android wil maar verder is 't gewoon moeilijk om één te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Voor mij was dat vrij simpel: De Spica is ongeveer 100 euro goedkoper dan de Galaxy.
Ook is de Galaxy in Nederland officiëel (lees: in 'normale', fysieke winkels) alleen in de witte uitvoerig te krijgen en die vind ik lelijk.

De Spica heeft wel minder werkgeheugen, opslaggeheugen en shijnt een minder mooi scherm te hebben (ik heb het nooit vergeleken, maar met het scherm van de Spica is niets mis).

Van dat kleinere werkgeheugen merk je bijna niets, want het wordt eigenlijk alleen gebruikt om programma's in de achttergrond open de laten staan. De Spica zal die dus eerder afsluiten dan de Galaxy, maar geen enkel programma gebruikt het hele werkgeheugen van de telefoon.
Het opslaggeheugen is gewoon uitbreidbaar met micro sd kaartjes, dus dat hoeft ook geen probleem te zijn, en zoals ik al zei is er niets mis met het scherm van de Spica.

De Spica heeft nog een groot voordeel t.o.v. de Galaxy, en dat is de snellere processor. Daardoor kan de Spica DivX en XviD video's afspelen, en dat kan de Galaxy niet. Volgens mij is de Spica zelfs de enige Android telefoon die in Nederland te koop is die dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Ik ben het helemaal eens met KvanL. Mijn afwegingen:

Galaxy
  • Ongeveer 350 Euro
  • AMOLED
  • 256 MB RAM
  • 528 MHz CPU
  • 5 Megapixel camera met flits
  • 8 GB interne opslag
  • Wit
Galaxy Spica
  • Ongeveer 260 Euro
  • Normaal scherm
  • 140 MB RAM
  • 800 MHz CPU
  • 3.2 Megapixel camera zonder flits
  • 200 MB interne opslag
  • Zwart (persoonlijke voorkeur)
Kleine andere verschilletjes daargelaten, betaal je 90 Euro extra voor 4 features meer en eentje minder. De enige reden voor mij persoonlijk om voor een Galaxy te gaan zou het AMOLED scherm zijn, maar toen ik de twee schermen in de winkel vergeleek vond ik het verschil geen 90 Euro waard. De interne opslag was voor mij niet belangrijk: Ik had nog wel een microSD van 8 GB liggen. Deze is ongeveer 20 Euro van het verschil waard. Camera vond ik sowieso niet interessant. Ik was oude(re) WinMo smartphones gewend en die stonden toch al niet bekend om hun spetterende camera's. Tel daarbij op dat je van het verschil in RAM in het dagelijks gebruik (nog) niets merkt en het kwam voor mij neer op een verschil van 70 euro voor een beter scherm maar zwakkere processor.

Ik koos voor de Spica en een goeie kop koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las onlangs in een topic ergens dat er in de galaxy naast de 5xx processor ook nog een 2xx processor zou draaien en een dedicated graphicschip, iets wat bij de spica niet zou zijn. Geen idee of het ook klopt aangezien er in dat topic ook veel onduidelijkheid was welke processor nou precies in beide telefoons zou zitten, maar als dit zo is dan ben je weer terug bij de single core - core2 analogie.

Ik heb zelf destijds ook voor de spica gekozen, temeer omdat ik een camera en interne opslag niet zo belangrijk vind en het scherm ook gewoon goed is. Ook leek me de kans op android 2.x wat groter toen ik hem kocht.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 12:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucano
  • Laatst online: 19-01 07:02
http://www.allaboutphones...-februari-Android-20.html
Nog steeds niet echt duidelijk maar wie weet..
Verder ik heb vaak als de telefoon in mijn zak zit dat ik hem eventjes licht voel trillen, als ik het scherm dan unlock staat er in plaats van het menu tekentje een prullenbak waarmee ik de iconen van mijn hoofdscherm kan verwijderen. Als je dus niet oplet gooi je een van je iconen widgets weg. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Dat klopt inderdaad. De Samsung Galaxy heeft een Qualcomm MSM7200a processor (528 MHz) met geintegreerde ARM926EJ-S Coprocessor (274 MHz) waar de Spica het moet doen met een enkele S3C6410 (welke dan wel weer hoger geklokt is, 800 MHz). In hoeverre dit werkelijk verschil maakt zou ik niet durven zeggen.

Voor mensen die wellicht meer tijd hebben: Een aantal links naar de datasheets (copypaste uit dit topic)
Datasheet Qualcomm 7200A (Galaxy)
Datasheet ARM 1136JF-S core (Galaxy)

Datasheet S3C6410 (Spica)
Datasheet ARM1176JZ(F)-S core (Spica)

Edit @ Luuk.Luuk:

Dat probleem heb ik alleen als ik de screen timeout (standaard 15 seconden) omhoog gooi en de telefoon niet lock voordat ik 'm in mijn broekzak doe. Wat me wel opvalt is dat ondanks de screen lock de uitknop nog wel reageert (en het scherm dan ook uit lockstand gehaald wordt). Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden lijkt het dus mogelijk om je telefoon uit te zetten terwijl hij op lock staat. Heb er nog geen last van gehad dus nog niet verder gezocht of er oplossingen voor zijn, maar theoretisch lijkt het mogelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Rokuta op 13-01-2010 13:31 . Reden: @Luuk.Luuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rokuta schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:28:
Dat klopt inderdaad. De Samsung Galaxy heeft een Qualcomm MSM7200a processor (528 MHz) met geintegreerde ARM926EJ-S Coprocessor (274 MHz) waar de Spica het moet doen met een enkele S3C6410 (welke dan wel weer hoger geklokt is, 800 MHz). In hoeverre dit werkelijk verschil maakt zou ik niet durven zeggen.
Ik heb beide en het is duidelijk dat de Spica een stuk sneller is dan z'n oudere broertje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Jep, dat heb ik ook gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
RoD schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:39:
Ik heb beide en het is duidelijk dat de Spica een stuk sneller is dan z'n oudere broertje :)
Allereerst: Jeuj :9
Heb je het hier over de algemene "feel" van het toestel of ook specifiek over de 3d-prestaties? Volgens de datasheets zou die 2e core eigenlijk alleen gebruikt worden voor 3d applicaties, wellicht dat daar dan echt het grote verschil ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Heeft iemand hier al Shazam op zijn Spica getest? Overal lees ik dat Shazam zo goed werkt, maar hier herkent hij geen één liedje :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:06:
Heeft iemand hier al Shazam op zijn Spica getest? Overal lees ik dat Shazam zo goed werkt, maar hier herkent hij geen één liedje :{
Doet het bij mij inderdaad ook niet op de spica. Misschien dat je dit soort dingen de volgende keer beter in Android Software topic kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Lijkt me dat het specifiek aan de Spica ligt dan, want bij andere Android toestellen werkt het blijkbaar wél.

Edit: sorry, net gezocht in dit topic en ze zijn dus blijkbaar bezig met een fix voor de Spica :) Even afwachten dus.

[ Voor 35% gewijzigd door El_Bandito op 13-01-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een laatste vraag voor zekerheid (heb eigenlijk al een beetje een antwoord door El_Bandito, maar meerdere meningen kunnen nooit kwaad) - de batterij is 1500 mAh, wat redelijk goed is voor een smartphone. Wat is de geschatte levensduur als je vrijwel altijd verbonden bent met WiFi? Ik schat iets van een 2 dagen maximum?
Bedankt voor al jullie hulp, trouwens, zelden zo'n vriendelijk forum gevonden!
Robrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zelf geen 3g abbonement, dus gebruik alleen wifi als ik thuis ben. Doe er niet meer mee dan bellen en internetten(half uur per dag) & 's nachts staat de telefoon uit. De laatste keer dat ik hem opgeladen heb is zondagmiddag, en nu is hij nog zo'n 30%. Niet slecht lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumgali
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-08 14:17
Ik heb de spica ook besteld en hoop natuurlijk dat de update naar android 2.0 er komt. Nu zag ik dit stuk:

update spica?

Ene Eldar Murtazin heeft gezegd op zijn twitterpage dat de update in februari komt. Ik hoop het maar ik weet niet hoe betrouwbaar die bron is.
Waarom kan Samsung niet eens officieel reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Klinkt goed. Maar wat zullen de verbeteringen zijn van 1.5 naar 2.0? Hier nog iets: http://www.androidworld.n...t-2-0-update-in-februari/

[ Voor 42% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 10:28:
Nog een laatste vraag voor zekerheid (heb eigenlijk al een beetje een antwoord door El_Bandito, maar meerdere meningen kunnen nooit kwaad) - de batterij is 1500 mAh, wat redelijk goed is voor een smartphone. Wat is de geschatte levensduur als je vrijwel altijd verbonden bent met WiFi? Ik schat iets van een 2 dagen maximum?
Bedankt voor al jullie hulp, trouwens, zelden zo'n vriendelijk forum gevonden!
Robrecht
Ik heb maandagmiddag ontvangen, en toen opgeladen, was zo'n 15:00 toen 'ie vol was. Toen vaak WiFi aan gehad, paar keer GPS enzo en flink met de telefoon zitten spelen. Uiteindelijk was hij woensdagochtend om 8:00 leeg. 's Nachts natuurlijk niks mee gedaan. Toen gaan opladen en woensdag om 10:00 was 'ie weer helemaal vol. Dinsdag heb ik mobiel internet geactiveerd, dus WiFi gebruik ik niet meer, GPS nog geen 5 minuten gebruikt, maar wel veel met applicaties zitten rommelen nog en nu is hij 50%, sinds gisterenochtend 10:00 dus. Ik zou met altijd WiFi aan reken op zo'n 20-24 uur.

Aan te raden is om de applicatie "Battery Left" te installeren, deze kijkt een paar dagen naar je telefoongedrag en maakt dan een vrij nauwkeurige schatting van hoelang je telefoon met een volle accu doet. Bij mij is dat nu zo'n 32 uur, maar wordt nog wel iets meer denk ik. Ook gebruik ik de "Advanced task killer" vaak, wordt nu een soort tik merk ik :P Geen idee of het uitmaakt of je applicaties open laat of telkens killed. Ik zou gewoon 2 dagen aanhouden :)

[ Voor 5% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:59:
[...]

Ik heb maandagmiddag ontvangen, en toen opgeladen, was zo'n 15:00 toen 'ie vol was. Toen vaak WiFi aan gehad, paar keer GPS enzo en flink met de telefoon zitten spelen. Uiteindelijk was hij woensdagochtend om 8:00 leeg. <snip>
Geen idee of het uitmaakt of je applicaties open laat of telkens killed. Ik zou gewoon 2 dagen aanhouden :)
Zet je hem dan ook uit 's nachts of laat je hem idlen? Een Task Manager ga ik sowieso downloaden, dat is inderdaad een beetje een noodzaak ivm batterijduur. Sowieso ga'k ook wat zien nadat ik de telefoon gekocht heb of'k WiFi altijd aan zet of niet - misschien zet ik het een keer om het uur tien minuten aan voor widgetupdates en nieuwe mails en dergelijke, dat valt allemaal te zien wanneer ik de telefoon heb. Maar 2 dagen is dus een ruwe schatting. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Zet hem niet uit 's nachts, wel 3G maar volgens mij maakt dat weinig uit. Gewoon idle idd :) Met de applicatie "Switchers" kan je heel makkelijk je GPS/WiFi/Bluetooth/Auto sync in en uitschakelen, super handig. Verder heb ik ook de widget "Brightness Widget", kan je instellen dat je schermpje overdag een bepaalde helderheid (laag) moet hebben en 's avonds/'s nachts een hogere helderheid.

Ik ben er echt heel tevreden mee, werkt zo fijn. Geheel zijn geld waard en beleef er ontzettend veel plezier aan :) Helaas wordt dat altijd minder naarmate je hem langer hebt.. ;(

[ Voor 18% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:29:
Zet hem niet uit 's nachts, wel 3G maar volgens mij maakt dat weinig uit. Gewoon idle idd :) Met de applicatie "Switchers" kan je heel makkelijk je GPS/WiFi/Bluetooth/Auto sync in en uitschakelen, super handig.

Ik ben er echt heel tevreden mee, werkt zo fijn. Geheel zijn geld waard en beleef er ontzettend veel plezier aan :) Helaas wordt dat altijd minder naarmate je hem langer hebt.. ;(
Voordeel van Android is wel de grote customisatiemogelijkheden (voor de Spica zijn die nog niet echt op gang - ik hoop dat er wat schot in de zaak komt eens hij in de VS wordt uitgebracht). Hiermee kun je toch veel van je telefoon veranderen waarmee het altijd een andere ervaring wordt (enfin, dat hoop ik toch, het zou mijn eerste Android-gsm worden, maar dat is toch een van de grootste redenen die men geeft om Android als OS te kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Daar heb je helemaal gelijk in :) Vorige post heb ik trouwens ge-edit, want die app "Switchers" is gewoon standaard.. dacht dat ik hem gedownload had :)

[ Voor 64% gewijzigd door El_Bandito op 14-01-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
  • Laatst online: 12-04-2022
heb al wat gegoogled, en dit forum bekeken, maar kan iemand bevestigen of het mogelijk is een AZERTY-toetsenbord te hebben, met nederlandse spellingscontrole/suggesties?

Het zou wel lukken in het frans, maar zo tweetalig ben ik dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ontvangen. Nu nog uitvogelen hoe ik hem open krijg zodat ik de accu erin kan stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dat was makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Net een ideaal passend hoesje gekocht voor m'n Spica, de Valenta Sportline:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/75189/valenta-leather-pouch-sportlin.jpg?dimensionid=1&shopid=2

Voor slechts 17 euro's *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 16:39
Waar heb je hem vandaan?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
BelCompany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde gisteren het alarm instellen, en kwam er toen achter dat ik geen mp3 als wektoon kan instellen. Alleen die gruwelijke pieptonen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Vandaag cursus gehad, in de pauze ff met mijn telefoon pielen, kreeg er meteen al wat vragen over :D
(Vraag 1: Hee, is dat een iPhone??) :')

Mijn GPS maakt alleen geen verbinding, maar ik vind het te koud om een uur op het balkon te gaan staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:27:
Ik wilde gisteren het alarm instellen, en kwam er toen achter dat ik geen mp3 als wektoon kan instellen. Alleen die gruwelijke pieptonen. Of heb ik iets over het hoofd gezien?
installeer 'tone picker' of iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Om een mp3 als wekkergeluid te gebruiken moet je hem in de muziekspeler afspelen. Als je dan op de menukonop drukt kun je 'Gebruiken als beltoon' kiezen, waarna hij tussen die 'gruwelijke pieptonen' staat. Let wel op dat dat nummer nu ook de beltoon is, dus die moet je wel weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES! Gelukt. Ik had TonePicker geinstalleerd, maar dacht dat die alleen Beltoon en Berichttoon kon veranderen. Toen bij alarm gekeken nav jullie posts en nu kon ik wel een mp3 selecteren O+ Thnaks!

Dan ga ik nu even wat riedels van mijn oude telefoon overzetten naar de Spica 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verdomme, hij mount niet meer ;(
En ik weet niet wat ik nu verkeerd gedaan heb, maar ik kan bovenin dus niet kiezen voor koppelen/niet koppelen (of wat er dan ook hoort te staan, niet zo op gelet toen het wel nog werkte) :/ PC ploinkt wel braaf dat er een USBding is ingeplugd, maar dan krijg ik de wizard nieuwe hardware (wel een verbetering, want eerst kreeg ik niks :') )

Turning it on and off again was geen oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
SD-kaart losgekoppeld ofzo in settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El_Bandito schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:50:
SD-kaart losgekoppeld ofzo in settings?
Nee ;(
Godmiljaar, mijn telefoon naar de zak

Kijken wat gebeurt als ik de SD-kaart wel ontkoppel en dan weer terug doe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MountUSB maar eropgezet (ontkoppelen SD-kaart en weer erin doen werkte niet, accu erin en eruit ook niet).
Ik start MountUSB, en krijg de melding: "Please connect your phone to USB first"

Hij hangt gewoon al een uur aan die kabel ;( Ga nu de pc maar eens herstarten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh.

Alleen massaopslag was ineens uitgevinkt :$ Aanvinken, inpluggen en hij doet het weer O+
Ik kan me alleen niet herinneren dat ik het had uitgevinkt of waarom. Vrouwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Dat zal de oorzaak zijn. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem bij de mediamarkt vandaan. Ideaal hoesje. i love it _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:40:
Ik heb hem bij de mediamarkt vandaan. Ideaal hoesje. i love it _/-\o_
Drukt dat hoesje niet continu de camera-knop in? of lijkt dat maar zo op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:50:
[...]

installeer 'tone picker' of iets dergelijks
Ringdroid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Rokuta schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:23:
[...]

Drukt dat hoesje niet continu de camera-knop in? of lijkt dat maar zo op de foto?
Tot nu toe nog niet gehad :) Hij is wel een stukje ruimer geworden, het hoesje. Binnen een dag al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Iemand enig idee hoe de spica werkt met de emulatoren nesoid en snesoid?
Over het algemeen krijgen deze hoge cijfers, maar zijn alleen bestuurbaar met een keyboard, wegens het ontbreken van multi-touch.

Kortom, iemand ervaring met deze emulator + spica?
Zijn er uberhaupt zaken in de android market die het niet doen op de spica?

Ik krijg de telefoon morgen binnen, vandaar de openstaande vragen.
Is het tevens al formeel dat we een fijne 2.0 of 2.1 update krijgen van Samsung?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Nee, nog niets officieel bevestigd helaas.. geruchten gaan dat er rond februari 2010 de 2.0 update er komt, maar waarschijnlijk alleen voor de Spica, en niet voor de gewone Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
koekiemonster schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:13:
Iemand enig idee hoe de spica werkt met de emulatoren nesoid en snesoid?
Over het algemeen krijgen deze hoge cijfers, maar zijn alleen bestuurbaar met een keyboard, wegens het ontbreken van multi-touch.
Kortom, iemand ervaring met deze emulator + spica?
Bij nesoid en snesoid kan je zelf toetsen mappen. mariokart (heb ik gister getest) werkt prima. Tuurlijk het is kleiner dan met een snescontroller, maar het werkt en is leuk voor tussendoor
Zijn er uberhaupt zaken in de android market die het niet doen op de spica?
shazam werkt niet. soms kom je software tegen die nog niet werkt met android 1.5, al is dat tegenwoordig wel een utizondering. Daarnaast is er software die maar op de helft van de toestellen werkt. En soms is software niet te vinden op de market, maar met een andere android telefoon wel.
Is het tevens al formeel dat we een fijne 2.0 of 2.1 update krijgen van Samsung?
Nee, dan had het al zeker hier gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

job schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:32:
[...]
Bij nesoid en snesoid kan je zelf toetsen mappen. mariokart (heb ik gister getest) werkt prima. Tuurlijk het is kleiner dan met een snescontroller, maar het werkt en is leuk voor tussendoor

[...]
shazam werkt niet. soms kom je software tegen die nog niet werkt met android 1.5, al is dat tegenwoordig wel een utizondering. Daarnaast is er software die maar op de helft van de toestellen werkt. En soms is software niet te vinden op de market, maar met een andere android telefoon wel.

[...]
Nee, dan had het al zeker hier gestaan.
Dankjewel, met die halve store bedoel je dat devs kunnen aangeven voor welke telefoon of welk OS de software geschikt is?

Over de nesoid en snesoid ben ik vrolijk gestemd. Kreeg de indruk dat het amper tot niet zou werken dankzij de bekrompen controls. Kan ik eindelijk de gba thuis laten!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
Rumors are floating about on the Internet that the Samsung Galaxy Spica i5700 and Galaxy i7500 will get updated to Android version 2.0 soon. The information comes from SamsungFirmware, a website that keeps track of all ROMs developed for handsets made by the Korean giant and although we are somewhat reluctant to call it reliable source of information, the guys over there provide accurate pieces of information quite often indeed. The above-mentioned handsets are really likeable, plus the Galaxy Spica can even play DivX and Xvid videos, the thing is their software is pretty standard (no personalization packs), so any update would bring life back to their ageing functionality and design. We hope the shortest month of the year will begin on a promising note for all owners of the i5700 and i7500.
dit vond ik zonet op phone arena

of het origineel, misschien kan iemand daar aan uit, het is wel in het italiaans.

kan er iemand mijn vraag misschien nog eens bekijken ivm het toetsenbord?
[...]

kan iemand bevestigen of het mogelijk is een AZERTY-toetsenbord te hebben, met nederlandse spellingscontrole/suggesties?

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthiayer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:04:
[...]

dit vond ik zonet op phone arena

of het origineel, misschien kan iemand daar aan uit, het is wel in het italiaans.

kan er iemand mijn vraag misschien nog eens bekijken ivm het toetsenbord?

[...]
Super van de android 2.0. updae, maar om terug te komen je vraag, moet je even op androlib naar azerty zoeken.
http://www.androlib.com/a...-anysoftkeyboard-zzx.aspx
of
http://www.androlib.com/a...me-softkeyboard-qqwj.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:00:
[...]

Super van de android 2.0. updae, maar om terug te komen je vraag, moet je even op androlib naar azerty zoeken.
http://www.androlib.com/a...-anysoftkeyboard-zzx.aspx
of
http://www.androlib.com/a...me-softkeyboard-qqwj.aspx
maar ik zou graag het standaard toetsenbord willen behouden.
ik dacht ergens anders al eens gelezen te hebben dat je bij instellingen voor land dan belgie en taal nederlands kon kiezen..
maar dit was voor de hero ofzo, zou dit ook gaan bij de spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
koekiemonster schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:55:
Dankjewel, met die halve store bedoel je dat devs kunnen aangeven voor welke telefoon of welk OS de software geschikt is?
Ik zei niets over een halve store.
Ik zei dat er software is die maar op de helft de toestellen werkt. Je kan het downloaden.. maar dan werkt het gewoon niet. Slecht geschreven... of niet getest.

Soms komt het ook voor er software niet te vinden is met jouw telefoon, wel voor een ander. Wie dat blokkeert weet ik niet, maar waarschijnlijk doet google dit. Maar dat is een verhaal los van niet werkende software.
Over de nesoid en snesoid ben ik vrolijk gestemd. Kreeg de indruk dat het amper tot niet zou werken dankzij de bekrompen controls. Kan ik eindelijk de gba thuis laten!
Bekrompen controls... tja de toetsen zitten op rare plekken... een echte controller speelt natuurlijk tig keer fijner.. maar het laat ik het er op houden dat het werkt.... voor lang is niet fijn... ook omdat je gba het langer volhoudt met batterijen. Voor emulatoren moet je geen telefoon kopen, dat hij het kan is een leuke extra.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 16-01-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h9000
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-07-2023
Ik heb Samsung in december een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de update voor de Spica zou komen.
Ze mailden me terug dat ze de update naar Android 2.0 in de planning hadden staan voor februari. Lijkt me dat de Samsung klantenservice een redelijk betrouwbare bron is.
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.