Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mwa, de mensen die bij de klantenservice zitten hoeven niet per se het bij het juiste eind te hebben. Maargoed, het komt wel overeen met de geruchten, dus dat is wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
matthiayer schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:29:
[...]

maar ik zou graag het standaard toetsenbord willen behouden.
ik dacht ergens anders al eens gelezen te hebben dat je bij instellingen voor land dan belgie en taal nederlands kon kiezen..
maar dit was voor de hero ofzo, zou dit ook gaan bij de spica?
Settings->Locale & text->Select locale
ik vond dit op een ander forum, zou iemand een kunnen testen of je daar dan ook belgië kan kiezen en dan nederlands ofzo? en dan eens testen of het toetsenbord azerty is en nederlandstalige suggesties geeft en geen franse voor onze waalse vrienden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:04
Ik kan daar geen België kiezen

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

Hm, bij het standaard-toetsenbord kan het niet denk ik, maar bij het Samsung toetsenbord (Dat zit standaard op mijn Spica) kan ik wel de taal apart instellen. Als ik daar voor Frans kies krijg ik een azerty toetsenbord, terwijl de rest wel NL blijft. Bij dat toetsenbord kan je sowieso veel meer instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthiayer
  • Laatst online: 12-04-2022
DeNeusbeer schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:46:
Hm, bij het standaard-toetsenbord kan het niet denk ik, maar bij het Samsung toetsenbord (Dat zit standaard op mijn Spica) kan ik wel de taal apart instellen. Als ik daar voor Frans kies krijg ik een azerty toetsenbord, terwijl de rest wel NL blijft. Bij dat toetsenbord kan je sowieso veel meer instellen.
heeft dit toetsenbord in azerty dan ook nederlandse suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

matthiayer schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:01:
[...]

heeft dit toetsenbord in azerty dan ook nederlandse suggesties?
Hm, helaas niet. Ik heb het wel even geprobeerd, maar wat jij wilt, azerty met NL spelling/taal lukt mij alleen door een ander toetsenbord te downloaden van de market. (AnySoftKeyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net m'n spica ontvangen in België (gekocht in Duitsland). Ik heb echter al meteen een probleem;

De simcard wil er niet in. Als ik ze erin steek zoals in de handleiding beschreven staat, klikt ze mooi vast, maar zegt hij "no sim card". Als ik de sim er omkeerd insteek en ze manueel aangedrukt hou (want ze klikt dan niet vast) dan vindt hij de sim wel.

Hetzelfde met de microSD-card. Die klikt eveneens niet vast. Doe ik iets verkeerd? Of zit ik al met een kapotte telefoon?

Bedankt voor de hulp,
Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:59:
Hallo,

Ik heb net m'n spica ontvangen in België (gekocht in Duitsland). Ik heb echter al meteen een probleem;

De simcard wil er niet in. Als ik ze erin steek zoals in de handleiding beschreven staat, klikt ze mooi vast, maar zegt hij "no sim card". Als ik de sim er omkeerd insteek en ze manueel aangedrukt hou (want ze klikt dan niet vast) dan vindt hij de sim wel.
Hij moet erin zoals je hem aangedrukt moet houden, maar je moet toch nog even verder duwen.
Hetzelfde met de microSD-card. Die klikt eveneens niet vast. Doe ik iets verkeerd? Of zit ik al met een kapotte telefoon?
Die microsd kaart kan er ook maar op 1 manier in. Ook deze moet je vrij ver er in duwen voordat die hem pakt. Gebruik je nagel om hem nog wat verder te duwen.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 18-01-2010 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Wellicht is je simcard niet modern genoeg. Ik heb mijn telfort simcard vorig jaar ook moeten ruilen om te werken in een Win mobile en een Android telefoon.
De mini SD card moet wel klikken, anders zit het niet goed en zal je terug moeten met je telefoon. Overigens ligt de klik wel wat dieper dan je zou verwachten.

Tenslotte wilde ik vermelden dat het touchscreen niet echt fijn werkt.
Kan je die opnieuw kalibreren? Het scherm reageert slecht en opent vaak apps terwijl ik wil scrollen.
Het gekke is dat ik hiervoor een Xperia met WM6.1 had, wat dus een resistief beeldscherm heeft, maar die werkt beter. Daarnaast heb ik toegang tot een iPhone, capacitief scherm dus en die reageert echt helemaal geweldig.

De Spica daarentegen... not so much.... wat is er aan te doen om het scherm beter te laten functioneren?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:15:
[...]
Hij moet erin zoals je hem aangedrukt moet houden, maar je moet toch nog even verder duwen.

[...]
Die microsd kaart kan er ook maar op 1 manier in. Ook deze moet je vrij ver er in duwen voordat die hem pakt. Gebruik je nagel om hem nog wat verder te duwen.
Ik heb er een tandenstoker moeten bijhalen :)

Superbedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor de Belgen,
je kan je overschakelen naar een AZERTY toetsenbord met de app:" AnySoftKeyboard"
Ben er zeer tevreden van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
h9000 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:27:
Ik heb Samsung in december een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de update voor de Spica zou komen.
Ze mailden me terug dat ze de update naar Android 2.0 in de planning hadden staan voor februari. Lijkt me dat de Samsung klantenservice een redelijk betrouwbare bron is.
Kun je die mail hier ergens posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Laatst online: 17-07-2022
Krijg mijn mms niet ingesteld met Mobistar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Hallo, ik zit te twijfelen om deze of een i7500. prijs verschil is 27. Wat raden jullie me aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Waar kan je de i7500 dan voor onder de 300 euro kopen? Zit zelf ook te twijfelen tussen de i5700 en de i7500 voor mijn vriendin. Zij heeft het liefste een witte telefoon, waardoor je toch al snel bij de i7500 uitkomt. (op enkele geruchten na dat de witte i5700 nog wel uit gaat komen). Maar qua reviews en prijs/kwaliteit verhouding zou ik persoonlijk de i5700 kopen. Als de prijs van de i7500 lager is (dus echt die 27 euro verschil ;-)) dan wordt het wat mij betreft een serieuzere optie.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
ik bedoel de i7500 is 27 euro duurder dan de i5700. En het was met een abbo. namelijk relax 25 voor 19 euro per maand ( 1 jaar) + 28 voor de i5700 of de i7500 voor +55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Ahh, vandaar :) ik ben op zoek naar een telefoon zonder abo, dan zit er al snel 100 euro verschil in.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
Ik was eigenlijk ook naar iets opzoek zonder abonnement.
Ik heb prepaid en wou deze telefoon(of i7500), nu kan ik kiezen ik neem de telefoon voor 258,50 incl verzendkosten. Of voor 256(12*19+28) met 190belminute/sms, wat me weer prepaid kosten scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-03-2022
Soldaaatthijs schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:58:
Hallo, ik zit te twijfelen om deze of een i7500. prijs verschil is 27. Wat raden jullie me aan
Qua performance zou ik gaan voor de Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny69
  • Laatst online: 17-07-2022
Zijn er hier nog belgen die problemen hebben met hun mms instellingen?????samsung belgie beweert dat er nog geen instellingen zijn omdat het toestel nog niet officieel in belgie verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Ik snap al die problemen met die mms en internet (apn) instellingen niet.
Deze instellingen zijn per provider voor ieder toestel gelijk, het is niet zo dat je specifieke instellingen voor de Spica hebt. Als ik ff op google zoek vind ik het volgende, probeer deze eens toe te voegen:
code:
1
2
3
4
5
Provider APN:           mms.be
Account:                 mobistar
Password:               mobistar
Provider WAP Gateway:   212.65.63.143
Provider MMSC:         http://mmsc.mobistar.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Soldaaatthijs, op GoT verwachten we dat je zelf kan beslissen welke telefoon je moet kopen. Wij gaan dat niet voor je bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:16:
Soldaaatthijs, op GoT verwachten we dat je zelf kan beslissen welke telefoon je moet kopen. Wij gaan dat niet voor je bepalen.
Dat begrijp ik, maar ik heb nu in 2 maanden 4 verschillende telefoons gehad, en om te voorkomen dat ik weer een foute keuze maak. Ga ik nu mensen mening vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat mag, maar de procedure op GoT is dat je éérst zelf op zoek gaat, dat wil zeggen, reviews lezen, ervaringen doornemen, etc... en daarna kun je eventueel nog specifieke vragen stellen.

Dus pak er ns wat reviews bij, lees het topic door.. en als je dan nog vragen hebt horen we het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldaaatthijs schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:21:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik heb nu in 2 maanden 4 verschillende telefoons gehad, en om te voorkomen dat ik weer een foute keuze maak. Ga ik nu mensen mening vragen
Ik zal de feiten even op 'n rijtje zetten voor je.
Spica
* snellere processor
* zekerdere update naar 2.0
*grotere accu
* divX/Xvid support
Galaxy
*Beter camera
*veel meer interne opslag
* AMOLED scherm. (maar die van de spica is ook zeer mooi)

de keuze moet je echt zelf gaan maken, succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De camera van de Galaxy is imo niet echt veel beter. Ik heb ze beide gebruikt, en vindt ze beide voor een cameratelefoon goed genoeg. Wie echt kieskeurig is kiest toch voor een "echte" camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:37:
De camera van de Galaxy is imo niet echt veel beter. Ik heb ze beide gebruikt, en vindt ze beide voor een cameratelefoon goed genoeg. Wie echt kieskeurig is kiest toch voor een "echte" camera :)
Zeker waar, maar als ik het me niet vergis heeft de galaxy 5 mp, dat is 2 meer dan de spica. En de reden dat ik het noemenswaardig vind is vooral de flitser, de spica heeft er namelijk helemaal geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die megapixels zeggen niets meer tegenwoordig :) Flitser is wel handig ja, maar over het algemeen geldt dat je gewoon geen foto's moet nemen in het donker met telefoons. Flitser of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Iemand al mooie hoesjes gevonden?
Ik zoek me kapot, maar de Spica is duidelijk de minst populaire Android telefoon.

Moest me parrot overigens updaten alvorens hij de spica pakte, dus mochten mensen geen connectie kunnen maken, dan komt dat door het ontbreken van de broodnodige update aan de kant van den parrot.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
koekiemonster schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:39:
Ik zoek me kapot, maar de Spica is duidelijk de minst populaire Android telefoon.

Moest me parrot overigens updaten alvorens hij de spica pakte, dus mochten mensen geen connectie kunnen maken, dan komt dat door het ontbreken van de broodnodige update aan de kant van den parrot.
Welke parrot heb je? Ik had geen probleem met herkenning door mijn Parrot MKi 9200; het enige minpuntje is dat hij bij het aanmelden/synchroniseren af en toe zegt: bestandsformaat niet ondersteund. Ik kan wel gewoon iedereen bellen/opzoeken en mijn belgeschiedenis bekijken, dus ik weet niet precies waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Heb dus ook een MKi9200, maar moest echt updaten alvorens de Spica uberhaupt werd gevonden als beschikbare telefoon.
Maar goed, het werkt nu :)

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universele tasjes zullen wel volstaan toch? Anders even op eBay speuren?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb een hele mooie zoals ik al eerder zei. Valenta sportline :)

http://www.smartphoneshop...ouch-sportline-black.html

Betaalde 17 euro bij de Belcompany..

[ Voor 17% gewijzigd door El_Bandito op 20-01-2010 21:31 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

El_Bandito schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:30:
[...]

Ik heb een hele mooie zoals ik al eerder zei. Valenta sportline :)

http://www.smartphoneshop...ouch-sportline-black.html

Betaalde 17 euro bij de Belcompany..
Ik heb eergister bij de mediamarkt een vergelijkbaar hoesje gehaald. De Valenta Pocket: http://www.smartphoneshop...lenta-leather-pocket.html

Hij is gemaakt voor de iPhone geloof ik (stond ook tussen de iPhone accesoires), maar hij past echt alsof ie voor de spica gemaakt is. €15 heb ik ervoor betaald.

En voor je het gaat vragen: Dat rare lipje bovenaan is een treklipje, waarmee je makkelijk je telefoon omhoog kan trekken, wat erg handig is :) Ik ben in ieder geval erg blij met dit hoesje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Hij past inderdaad perfect voor de Spica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Heb even bij Samsung geinformeerd over de geruchten dat versie 2.0 in februari komt.
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung GT-I5700.

U vraagt op welke termijn een update naar Android 2.0 beschikbaar zal zijn voor uwSpica.

Deze staat gepland voor het eerste kwartaal 2010. Momenteel beschikken wij niet over een exacte releasedatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 07:30
Kijk dat is fijn om te horen :)
Ik heb zelf een HTC Hero en ben al maanden vol spanning aan het wachten op mijn update.

En mijn ouders willen met hun Galaxy Spica toestellen toch graag de verbeteringen van Android 2.0. Weet ik concreet wat ik ze kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had al beslist om een spica te kopen, omdat ik graag een goed touchscreen wil en een telefoon wil hebben die goed prijs kwaliteit is. Maar ik wil geen internetabbonement kopen. Nu lees ik hier dat de telefoon altijd internet gebruikt. Is het niet mogelijk dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Ik ben op dit moment na aan het denken tussen een Spica en een T-Mobile Pulse en neig op dit moment meer naar de Spica vanwege zijn snellere processor.

Maar hoe is het met de bouw kwaliteit van de Spica?
Het is een budget telefoon maar voelt hij goed aan of echt cheap en rammelen de knoppen?

Als ik de GSM bij T-mobile zou halen is hij dan branded? (ik weet niet of men bij Smartphones ook aan branding doet).

En deze vraag is nogal off-topic maar weet iemand of er een prijs verschil is tussen de T-mobile winkels en de online shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

@flukexxx:
Het klopt dat de telefoon voor veel dingen op internet gaat, maar er zijn programma's zoals APNdroid en Toggle Data Widget waarmee je kunt voorkomen dat de telefoon gebruik gaat maken van mobiel internet. Ik zou de telefoon niet kopen zonder internetabbonnement als je thuis geen WiFi hebt, want je hebt wel internet nodig om programma's te installeren en te updaten via de market, en die extra programma's zijn in mijn ogen nou net een reden om voor Android te kiezen.

@ Deadsy:
Ik weet niet wat jij budgettelefoons vindt, maar ik zie deze telefoon toch meer als een hooggeplaatst midrangetoestel (of hoe je dat ook zegt), en zeker niet als een budgettoestel. Dat vind ik meer een benaming voor telefoons van onder de 100 (of hooguit 150) euro.

Ik vind de bouwkwaliteit aardig goed te noemen. Het toestel voelt stevig aan en kraakt niet, en de toetsen rammelen ook niet. Sommige toetsen wiebelen wel een klein beetje als je er er met je vinger overheen glijdt, maar dat is zeker niet storend en al helemaal niet 'cheap'.
Ik denk dat je het beste zelf naar een winkel gaan en het zelf even aanvoelen, want aan wat de ene persoon niet eens merkt, ergert de ander zich kapot.

Op je T-mobile vragen heb ik geen antwoord. Ik kan wel vertellen dat mijn Spica in combinatie met een Vodafone abbonnement niet branded was, en er zat ook geen simlock op, maar ik weet niet hoe dat met T-mobile zit.
Ik ben trouwens met een grote boog om de T-Mobile winkel heen gelopen toen ik mijn Spica kocht, want ik wou er een data-abonnement bij hebben, en ik heb weinig goeds gelezen over het 3g netwerk van T-Mobile. Mijn vorige telefoon kon ook lang niet altijd het 3g netwerk van T-Mobile vinden, terwijl die van KPN en Vodafonen vrijwel altijd in de lijst met beschikbare netwerken stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
Als hobby matig linux pieler, had ik natuurlijk meteen de howto's om root te krijgen in de gaten gehouden.
De telefoon is nu binnen dus ik kon aan de slag.
Nu heb ik alleen het volgende probleem:
Ik heb op mijn computer alleen ubuntu Karmic 64 bits en windows 7 64 bit.
bij de methode van Leshak worden alleen 32 bits drivers geleverd.
Ik heb het nog geprobeerd met 32 bits windows in een virtual box, maar dat gaat niet helemaal soepel

Mijn vraag is dus:
Weet iemand een mogelijkheid om onder linux te rooten of anders onder 64 bit windows.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 16:22:
Ik had al beslist om een spica te kopen, omdat ik graag een goed touchscreen wil en een telefoon wil hebben die goed prijs kwaliteit is. Maar ik wil geen internetabbonement kopen. Nu lees ik hier dat de telefoon altijd internet gebruikt. Is het niet mogelijk dit uit te schakelen?
Dat lees je verkeerd. Duidelijk het topic nog niet doorgelezen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:35:
[...]

Dat lees je verkeerd. Duidelijk het topic nog niet doorgelezen dus.
Topic bijna volledig doorgelezen. Maar niet alle posten nee. Maar de persoon die na mij postte bevestigde het toch. Leg anders nader uit. Ik wil gewoon een goede touchscreen met veel mogelijkheden, maar wil niet altijd en overal op internet kunnen. Heb thuis wifi dus dat is wel handig.

Heb nu al bijna alle gsm's van het moment opgezocht en reviews gelezen en voor mij is de spica ideaal, als hij niet voortdurend internet zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 16-09 20:22
Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:27:
[...]

Topic bijna volledig doorgelezen. Maar niet alle posten nee. Maar de persoon die na mij postte bevestigde het toch. Leg anders nader uit. Ik wil gewoon een goede touchscreen met veel mogelijkheden, maar wil niet altijd en overal op internet kunnen. Heb thuis wifi dus dat is wel handig.

Heb nu al bijna alle gsm's van het moment opgezocht en reviews gelezen en voor mij is de spica ideaal, als hij niet voortdurend internet zoekt.
Zoek in deze thread eens naar het tootlje APNdroid. Met dit tooltje kun je de internet verbindingen in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Laatst online: 27-06 09:39
[...]

Om precies dezelfde reden heb ik m ook gekocht! Had overigens dezelfde vraag. Ik vind de Jet een beetje meisjesachtig (misschien omdat mijn vriendin die heeft), dus die wou ik niet. De LG viewty smart was mijn tweede keus, maar toen ik deze net zo dure android zag en een paar reviews las had ik m meteen besteld! Kan niet wachten. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Over het internet, toen ik hem net had had ik (nog) geen internetbundel. Nooit apndroid o.i.d. gebruikt en ook nooit ergens (behalve op mijn wifi thuis) dataverkeer gehad. Of wel, in ieder geval geen rekening van gezien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Deadsy schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 21:49:
[...]

Zoek in deze thread eens naar het tootlje APNdroid. Met dit tooltje kun je de internet verbindingen in en uitschakelen.
APN op mms only zetten werkt ook.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Jonniii schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:21:
Over het internet, toen ik hem net had had ik (nog) geen internetbundel. Nooit apndroid o.i.d. gebruikt en ook nooit ergens (behalve op mijn wifi thuis) dataverkeer gehad. Of wel, in ieder geval geen rekening van gezien. ;)
Als de apn settings niet in je spica staan dan gaat het ding inderdaad ook niet online.
De vodafone settings stonden echter al standaard in mijn spica, en zodra ik hem voor de eerste keer aan deed was die online.

maar stel je hebt wel gewoon verbinding, als er inderdaad niets te synchroniseren valt, nooit googlemaps gebruikt, nooit de browser opstart dan zal je inderdaad geen data verbruiken.
Maar voor de zekerheid is apndroid wel handig.
Nadere uitleg: Wat jij wilt is al duidelijk aan bod geweest. Had je echt het topic gelezen, of desnoods de search goed gebruikt dan had je dat gevonden.

Ja, je kan de spica probleemloos gebruiken zonder dataplan.. neem dan wel de juiste maatregelen om een hoge rekening te voorkomen.

[ Voor 34% gewijzigd door job op 24-01-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Laatst online: 14-09 20:40
Deadsy schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:10:
Ik ben op dit moment na aan het denken tussen een Spica en een T-Mobile Pulse en neig op dit moment meer naar de Spica vanwege zijn snellere processor.

Maar hoe is het met de bouw kwaliteit van de Spica?
Het is een budget telefoon maar voelt hij goed aan of echt cheap en rammelen de knoppen?

Als ik de GSM bij T-mobile zou halen is hij dan branded? (ik weet niet of men bij Smartphones ook aan branding doet).

En deze vraag is nogal off-topic maar weet iemand of er een prijs verschil is tussen de T-mobile winkels en de online shop?
Ik heb hem gehaald in combinatie met een T-mobile abonnement bij Smartphoneshop.nl.
Hij was daar goedkoper dan bij T-mobile in de shop.(scheelde paar tientjes)
Toestel is niet branded.

Mijn vrouw heeft haar T-mobile abonnement net verlengd met dezelfde telefoon.
Kreeg vandaag de telefoon van T-mobile, ook niet branded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
Hallo ik ben vandaag naar de mediemarkt geweest en vond het toetsenbord traag en niet heel precies werken.

Dat traag kan aan de telefoon liggen maar vinden het toetsenbord ook niet precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De preciesheid viel mij in het begin ook wat tegen, dat was voor mij echter een kwestie van wennen.
Let er ook dat je vinger al snel groter is dan een toets op het scherm.. en dat ik voor mijn gevoel hoger moest richten dan ik zou verwachten.

De traagheid kan voor komen als er veel software op de achtergrond draait. Ik heb het ook wel eens dat letters niet meteen verschijnen. even wachten en ze staan er opeens allemaal. Tja dat blijf je houden met multitasking.
Het is natuurlijk geen snelheidsmonster. Het is en blijft een "goedkope" android telefoon.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 27-01-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag mijn besteld
14dagen word deze gelevert
eens kijken naar androit
ps verbaast dat got goed werk met de ps3 browser

http://pdadb.net/index.ph...ung_gt-i5700_galaxy_spica

meer info

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
De informatie van PdaDB is helaas verouderd en incorrect (staat nog op preliminary specifications in plaats van final specs).
Enkele foutjes:
- Snapdragon CPU
- 1GB intern geheugen
- AMOLED scherm
- Resolutie van 240x384

De traagheid bij het typen van een SMS bericht heb ik ook, dit komt ook voor wanneer ik geen ander programma open heb. Wellicht dat het in een toekomstige patch gefixed wordt, het lijkt in ieder geval niet te komen door de traagheid van het toestel zelf (bij mij lijkt het alleen voor te komen bij SMS berichten, niet bij het invullen van invoervelden op webpagina's enzovoorts).

Edit:

In deze thread lijkt het probleem te worden omschreven (hoewel het hier meer om algemene traagheid, of traagheid met name binnen de browser gaat). Wellicht dat 1.6 (/2.0/2.1/2.x) uitkomst biedt.

[ Voor 17% gewijzigd door Rokuta op 27-01-2010 19:40 . Reden: Linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Ik had dat vooral als de woordsuggesties aanstonden. Met dat uit was het al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de spica te rooten is, maar ik kan eiegenlijk nergens iets vinden over custom roms. Heeft iemand daar meer geluk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb alleen nog maar nieuwe officiele firmwares gevonden (draai nu XEIL5), maar geen custom roms.
Het voordeel van rooten moet dus vooral komen uit het feit dat je je hele bestandssysteem kan benaderen zodat je programma's/instellingen/bestanden kan verwijderen van je telefoon zelf ipv alleen van de sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash-F0RZZ
  • Laatst online: 05-04 01:01
Voor een custom ROM kun je eens kijken naar de LkMod, zie:
http://forum.samdroid.net/threads/50-LkMod-1-0-1-1-for-Samsung-Spica-i5700-RU-upd-24-01

Deze ROM is gebaseerd op de laatste firmware (XEIL5) en bevat onder meer: een ander theme, andere iconen en de opstartanimatie van de Nexus One.

[ Voor 10% gewijzigd door Smash-F0RZZ op 30-01-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Smash-F0RZZ schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:02:
Voor een custom ROM kun je eens kijken naar de LkMod, zie:

Deze ROM is gebaseerd op de laatste firmware (XEIL5) en bevat onder meer: een ander theme, andere iconen en de opstartanimatie van de Nexus One.
Thx ga ik even naar kijken :). Is die ook sneller dan de standaard XEIL5 of merk je daar geen verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:16:
[...]

Thx ga ik even naar kijken :). Is die ook sneller dan de standaard XEIL5 of merk je daar geen verschil in?
Omdat je voor die screenshots op het forum moet inloggen heb ik even een filmpje uitgezocht.
http://forum.leshak.com/s...sung-spica-i5700-t52.html De boot animatie duurt nogal lang. Daarna zie je de rom. Hoewel ik geen directe vergelijking met de stock rom kan maken, ziet 'ie er toch snel en gelikt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:56:
[...]

Omdat je voor die screenshots op het forum moet inloggen heb ik even een filmpje uitgezocht.
http://forum.leshak.com/s...sung-spica-i5700-t52.html De boot animatie duurt nogal lang. Daarna zie je de rom. Hoewel ik geen directe vergelijking met de stock rom kan maken, ziet 'ie er toch snel en gelikt uit.
Ah thx. Net te laat helaas, ik heb al geregistreerd en ingelogd :). Er staat ook een engelstalige pagina van een rom van leshak (of is dat alleen voor het rooten?); die ga ik als ik vandeweek tijd heb ff helemaal doorlezen. Nu komt er net een bult visite binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Moet hij eigenlijk ook eerst geroot zijn voor je hem als 3g "modem" kan gebruiken voor je laptop? Bijvoorbeeld voor in de trein ;)

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, ik zit op een Macbook, die ziet hem wel als modem maar ik heb wat instellingen geprobeerd en krijg hem niet aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grootste gemis van de spica vind ik zelf de afwezigheid van multi-touch. Is deze uberhaupt mogelijk met de hardware en zoja kan deze via een custom rom of update in de toekomst vrijgemaakt worden.
en @Jonniii, volgens mij moet je 'm daarvoor rooten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oehooe, mijn eerste bericht op tweakers!

Bij mij valt het erg op dat de camera pas laat een foto maakt. Na 3-5 seconde pas, mijn doelwit is dan alweer een tijdje weg :| (hopelijk wordt dat verholpen in 2.0)

Toch nog wel even een vraagje:
Wat zijn de extra mogelijkheden wanneer ik m'n (smart phone) mobiel root? De rom die hierboven staat beschreven verschilt namelijk ook maar weinig met de firmware zelf...., kan ik nu alleen 'alle' bestanden in mijn mobiel zien en aanpassen, of komen er meerdere extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:57:
Oehooe, mijn eerste bericht op tweakers!

Bij mij valt het erg op dat de camera pas laat een foto maakt. Na 3-5 seconde pas, mijn doelwit is dan alweer een tijdje weg :| (hopelijk wordt dat verholpen in 2.0)

Toch nog wel even een vraagje:
Wat zijn de extra mogelijkheden wanneer ik m'n (smart phone) mobiel root? De rom die hierboven staat beschreven verschilt namelijk ook maar weinig met de firmware zelf...., kan ik nu alleen 'alle' bestanden in mijn mobiel zien en aanpassen, of komen er meerdere extra's.
Welkom! :)

Dat van die camera is indd erg lastig, hoop dat dat snel gefixed wordt.

En over het rooten, zoek ff in dit topic op "root" ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Vinze op 01-02-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 15:28
Jonniii schreef op zondag 31 januari 2010 @ 13:43:
Moet hij eigenlijk ook eerst geroot zijn voor je hem als 3g "modem" kan gebruiken voor je laptop? Bijvoorbeeld voor in de trein ;)

Ik heb een aantal dingen geprobeerd, ik zit op een Macbook, die ziet hem wel als modem maar ik heb wat instellingen geprobeerd en krijg hem niet aan de praat.
Er zijn verschillende mogelijkheden. En met rooten krijg je mijns inziens de beste er meteen bij (wifi-tether).
Maar das ook het meeste werk / engste.
Ik heb dat wel gedaan, maar vooral ook omdat ik nu eenmaal graag root heb op een computer die van mij is :P
Hier staat een leuk overzichtje van de verschillende opties.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Het viel mij op dat ik thuis vrijwel geen streepjes in mijn WIFI ontvangst heb, terwijl ik echt dicht bij de wireless router zit...Bij een vriend heb ik meteen volle ontvangst terwijl zijn wireless router veel verder weg staat, hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
coendeurloo schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:18:
Het viel mij op dat ik thuis vrijwel geen streepjes in mijn WIFI ontvangst heb, terwijl ik echt dicht bij de wireless router zit...Bij een vriend heb ik meteen volle ontvangst terwijl zijn wireless router veel verder weg staat, hoe kan dit?
Misschien ligt het aan de stand van je antenne? Sommige antennes zenden beter uit haaks op de richting waarin ze staan. Kan ook zijn dat je iets storends (elektronische apparaten / beton) er tussen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Laatst online: 14-11-2023
Hallo allemaal.

Ik ben sinds een paar dagen trotse bezitter van een galaxy spica, maar hij vertoont 1 kuur:

USB werkt niet, noch in debug, storage only, of gewone mode. Mijn pc herkent wel ene Coprocessor en Samsung CMDA en winamp denkt soms een nieuwe schijf te zien (met error als gevolg).

De drivers van het CDtje falen allemaal bij de installatie.
Ik draai win7 64bit, maar ook op mijn xp laptop en een 2000 pc blijft hij onzichtbaar. in elke modus.

(mount usb helpt niet, Download mode werkt ook niet, Odin ziet niks.)

Iemand nog ideën? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:30:
Hallo allemaal.

Ik ben sinds een paar dagen trotse bezitter van een galaxy spica, maar hij vertoont 1 kuur:

USB werkt niet, noch in debug, storage only, of gewone mode. Mijn pc herkent wel ene Coprocessor en Samsung CMDA en winamp denkt soms een nieuwe schijf te zien (met error als gevolg).

De drivers van het CDtje falen allemaal bij de installatie.
Ik draai win7 64bit, maar ook op mijn xp laptop en een 2000 pc blijft hij onzichtbaar. in elke modus.

(mount usb helpt niet, Download mode werkt ook niet, Odin ziet niks.)

Iemand nog ideën? 8)7
Tip: lees dit topic eens vanaf het begin door? Daar staat nl een paar keer in dat Samsung New PC Studio sowieso al een brak / bloated programma is, maar buiten dat herkent hij de Galaxy en Galaxy Spica gewoon niet. Je kan wel drivers vinden zodat je je SD-kaart als USB-drive kan laten herkennen, maar ik weet niet of die er ook zijn voor Win7 64 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
gwystyl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:29:
[...]

Misschien ligt het aan de stand van je antenne? Sommige antennes zenden beter uit haaks op de richting waarin ze staan. Kan ook zijn dat je iets storends (elektronische apparaten / beton) er tussen hebt?
Nee, ik sta er echt naast...en geen increase in wireless ontvangst. Misschien een setting? Moet ik een bepaalde frequentie kiezen? Ik heb de Netgear WGR614v7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Nieuwe versie van shazam werkt ook met de spica... weer een handicap minder.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
wpuntnl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:20:
Nieuwe versie van shazam werkt ook met de spica... weer een handicap minder.
Oh gaaf. Ga ik gelijk installeren. Gister weer van een iphone-bezitter moeten horen wat voor fantastisch programma dat is (en dat is het ook, maar daarom frustrerend dat het nog niet werkte op de spica). Bedankt voor het melden!

Btw, heeft iemand al de/een custom rom geprobeerd zoals die een paar posts terug genoemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The_Double schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:30:

Mik alle drivers er maar weer af.
Mik de software die je geinstalleerd hebt eraf.
Reset je mobiel naar fabriekswaarden.
Steek de usb kabel erin, en klaar ben je.

Geen drivers nodig, geen software nodig. Gewoon plug 'n play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Hij werkte zonder drivers al niet, de dirvers heb ik later pas geinstalleerd uiteraard omdat windows niks bruikbaars vond, zowel win7, als xp als 2000. Heb daarna nog wat usb drivers van forums af geplukt, en de drivers bij de SDK geprobeerd, maar niks werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je steekt je usb kabel in de spica en dan?
Wat werkte er dan niet?

Wat zou er volgens jou dan moeten gebeuren wat er niet gebeurt?

edit: oh je draait windows neem ik aan?

[ Voor 23% gewijzigd door job op 01-02-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Eindelijk! Shazam heeft update, hij werkt nu ook op de spica!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
Woeh, Shazam werkt na de laatste update eindelijk op de Spica!
Geweldige applicatie, en wat herkend ie veel! :D

Edit; ah, net te laat :9

[ Voor 11% gewijzigd door Vinze op 01-02-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@job,

Dan doe ik hem in de pc, Spica geeft bliebje en gaat opladen (komt niks in notificatie balk), Pc geeft bliebje, en doet verder niks. Ik verwacht dan dat ik een opslagmedium er bij krijg als hij in massaopslag mode staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The_Double schreef op maandag 01 februari 2010 @ 23:03:
@job,

Dan doe ik hem in de pc, Spica geeft bliebje en gaat opladen (komt niks in notificatie balk), Pc geeft bliebje, en doet verder niks. Ik verwacht dan dat ik een opslagmedium er bij krijg als hij in massaopslag mode staat...
als je windows hebt moet het zo werken:
usb kabel erin, usb tekentje verschijnt.
Notification balk naar beneden halen, dan kan je daar je sd koppelen aan je pc.
Dan pas verschijnt de sd kaart tussen de opslagmediums.

Kan je je sd kaart niet koppelen, dan zit de sd kaart er niet goed in.
Of je hebt iets raars ingesteld, resetten naar fabriekswaarden dan.
Werkt dat ook niet, test het op een andere pc.

Heb je een mac, dan heb je soms inderdaad een programmatje nodig voordat het zo werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 01-02-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
wat verlies ik allemaal bij factory reset? alleen instellingen of moet ik even een backup maken? sd is het probleem niet, de originele 1gb en mijn eigen 8gb doen het beide niet.

btw: ik zit op windows 7 64 bit, stond ook in mijn 1e post dacht ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je verliest ook je data. Factory reset geeft aan dat je je telefoon herstelt naar het punt waarop ie uit de fabriek kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
okj, ben nu even backup aan het maken. zal straks even een reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
reset gedaan via boot menu... alle instellingen en programma's staan er nog op. ga nu naar bed, kijken of ik morgen miss bij iemand met verstand van zaken langs kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zeker weten dat je sd-kaartje er goed inzit?
Je kan dus wel foto's maken? als de sd kaart er niet goed inzit krijg je een melding daarover bij de foto app.
Of kijk eens bij de gallery (gallerij) app. Als de ssd kaart er niet goed inzit krijg je de melding "geen media gevonden".

[ Voor 28% gewijzigd door job op 01-02-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Weet iemand de juiste afmetingen die ik moet gebruiken als ik zelf een wallpaper wil maken met Photoshop voor mijn Spica ?

Ik vind met google allerlei tegenstrijdige afmetingen, van 320 x 480 tot en met 960 x 854.

thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom niet gewoon de native resolutie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
dat schijnt niet te werken, omdat er een soort van overlap in zit bij het scrollen.... zie hier :

http://www.hutsby.net/2009/02/android-wallpapers.html

maar wellicht werkt de 320 x 480 wel gewoon, ga het wel eens proberen.

Voor de duidelijkheid : ik wil dus een scrollende wallpaper maken, misschien had ik dat er even bij moeten zetten :) De native resolutie, dat had ik uiteraard zelf al bedacht...

[ Voor 46% gewijzigd door brtk op 02-02-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@job

Ja, sd zit er goed in, foto's en muziek werken allemaal gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brtk schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:23:
dat schijnt niet te werken, omdat er een soort van overlap in zit bij het scrollen.... zie hier :

http://www.hutsby.net/2009/02/android-wallpapers.html

maar wellicht werkt de 320 x 480 wel gewoon, ga het wel eens proberen.

Voor de duidelijkheid : ik wil dus een scrollende wallpaper maken, misschien had ik dat er even bij moeten zetten :) De native resolutie, dat had ik uiteraard zelf al bedacht...
Probeer eens een wallpaper te maken met ratio 4:3 (bijvoorbeeld 640x480).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
Ik heb dus ook problemen met Windows 7 64bit. Pc herkent het apparaat maar is met geen mogelijkheid toegankelijk. Mijn oplossing (indien je beschikt over W7 Professional over hoger) ; de Windows XP modus starten en daar via menu bovenaan (USB) het apparaat koppelen. Nu is er geen enkel probleem meer maar je dient wel alles te verrichten binnen de virtuele omgeving van Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@Bacchero
hmm, ik zal het even proberen

edit: wat koppel jij? ik kan aleen maar samsung CDMA Technologies koppelen. en daar gebeurt verder niks mee.

[ Voor 58% gewijzigd door The_Double op 02-02-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Dus ik start windows xp windows virtual pc op en kan dan beginnen werken in de virtuele omgeving van windows xp. Op het moment dat in de Spica aansluit klinkt er direct een signaal. Bovenaan in het menu zie ik actie staan en daarnaast usb. wanneer je op usb klikt zie je staan SAMSUNG_Android. Je klikt erop en het apparaat is gekoppeld met xp. Nu moet je enkel op je apparaat het usb-icoon aantikken om de sd-kaart te kunnen verkennen. Dus ook in W7 zie in via het menu apparaten "SAMSUNG_android" staan als schijf J maar staat in grijs en is niet te doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
O, mijn pc ziet nooit een SAMSUNG_android, dus die tactiek gaat niet werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Ik weet niet of het hier al vermeld is maar je hebt toch niet vergeten aan te vinken "Alleen massa opslag" bij "Instellingen" - "Extra instellingen" van je Spica ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
nee.

Mijn spica hangt nu terwijl ik dit type in test mode aan mijn pc, en warempel: hij id't als SAMSUNG_android. toch maar weer even xp mode opstarten.

edit: kijk hier eens naar voor win7 drivers: niet install gebruiken, maar via apparaat beheer instaleren:
http://randomtechinfo.com...B%20Drivers%20Windows.zip

edit: Hij werkt!
Stappenschema voor toekomstige mensen met dit probleem:
1. start mobiel in test mode: opnemen+ok+aan/uit
2. selecteer usb test
3. installeer de drivers zoals hierboven beschreven.
4. mobiel opstarten, alles werkt nu.

[ Voor 62% gewijzigd door The_Double op 02-02-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Gelukkig voor jou werkt het maar wanneer ik dit uitvoer krijg ik net problemen (namelijk hetgeen wat jij hebt ervaren), enkel in test mode resetten helpt dan... waarschijnlijk doe ik iets verkeerd... verder blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
nouja... ji hoeft waarschijnlijk alleen de win7 drivers te installeren aangezien jij zowiezo samsung_android al ziet.
Alles uit de zip uitpakken in een mapje, en dan alle devices in die map drivers laten zoeken. (samsung_android, usb modem, usb composite, adb bridge, enz) dat zou geen schade aan je mobiel kunnen veroorzaken lijkt mij.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Double op 02-02-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Hij wil de drivers niet installeren, W7 vindt blijkbaar zijn eigen drivers beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchero schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:41:
Hij wil de drivers niet installeren, W7 vindt blijkbaar zijn eigen drivers beter.
Geeft 'ie nog een speciaal error-message-je of is doet 'ie dat niet?

Heeft er verder iemand nog die custom rom geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
Neen, ik duid aan dat W7 moet zoeken in de directory van Samsung Moment maar dan zegt hij dat de huidige drivers beter zijn. Ik heb ook al de drivers al eens verwijderd maar wanneer ik het toestel aansluit komen deze onmiddellijk terug. Ik heb ook de install van Samsung Moment (als Vista) geprobeerd maar zonder resultaat.
We zullen maar verder werken via de virtuele xp (gelukkig werkt dit) en verder zoeken...
Mijn toestel zelf werkt goed dus de custom rom (wel gedownload) durf ik niet proberen. Zeker nu Samsung mogelijks een upgrade naar android 2.0 zou ter beschikking stellen.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.