Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchero schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:02:
Neen, ik duid aan dat W7 moet zoeken in de directory van Samsung Moment maar dan zegt hij dat de huidige drivers beter zijn. Ik heb ook al de drivers al eens verwijderd maar wanneer ik het toestel aansluit komen deze onmiddellijk terug. Ik heb ook de install van Samsung Moment (als Vista) geprobeerd maar zonder resultaat.
We zullen maar verder werken via de virtuele xp (gelukkig werkt dit) en verder zoeken...
Mijn toestel zelf werkt goed dus de custom rom (wel gedownload) durf ik niet proberen. Zeker nu Samsung mogelijks een upgrade naar android 2.0 zou ter beschikking stellen.
Heb je het al geprobeerd op een non-virtual windows XP? Verder kan je als het goed is met nandroid oid compleet terugrollen naar de officieele firmware/apps als je 'm brickt. Moet ik nog even nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
Het moet echt iets zijn met de 64bit. Heb ook op een andere pc W7 32bit (van de vrouw) staan en hier werkt hij perfect. Heb nagekeken bij de eigenschappen het betreft de drie identieke drivers als W7 64bit. hier evenwel geen probleem, inpluggen en de kader met keuzemogelijkheden opent zich. De SD-kaart kan perfect verkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Heeft niets te maken met 64bit. Heb hier 2 64bit windows 7 installaties en werkt uit de doos zonder maar iets te installeren. Of je hebt wat raars op je pc geinstalleerd staan (libusb bijvoorbeeld), of je hebt iets veranderd in de standaard instellingen in je spica.

Maar maak anders een eigen topic aan. :)
Het gaat nu al 30 posts over jouw probleem wat zover ik hier kan zien niets met de spica zelf van doen heeft.
Zet daar dan even goed uiteen wat jouw probleem is, welke windows versie je geinstalleerd hebt.
Wat je geprobeerd hebt etc. etc.
Een fabrieksreset heb je volgens mij niet gedaan, want dan zouden alle instellingen en software verwijderd zijn. Als het verder op een ander pc wel werkt, maar op de jouwe niet..
Trek je conclusie.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 02-02-2010 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Bij mijn win7 64bit ultimate werkt mijn truck gewoon goed (duh 8)7 )

Waarschijnlijk heb je drivers geinstalleerd en staan die nog steeds ergens in een windows map met drivers.

btw: groot beveiligings lek in android mobieltjes: pattern locks te omzeilen door bij gmail inlog bij password simpelweg "null" in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
The_Double schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:03:
btw: groot beveiligings lek in android mobieltjes: pattern locks te omzeilen door bij gmail inlog bij password simpelweg "null" in te voeren.
Hoe bedoel je dit?
Ik kom als ik mijn patternlock moet "invullen" nergens een password tegen.
En daarnaast is het patternlock naar mijn mening niet zo zeer een beveiligings maatregel, maar eerder een soort van screen lock zodat je niet perongeluk mensen belt vanuit je broekzak.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 02-02-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
na 5 x fout doen, kan je kiezen om zo in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ahaa als je dan kiest voor patroon vergeten.

Kan je altijd even doorgeven aan google.. wellicht dat het al bekend is en dus allang gefixed in nieuwere android versie.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 02-02-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goei nieuws de update is komende ziehier het bewijs !

http://www.samsung -firmware.webs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 17:46

EgoPro

Time is an illusion.

Nu staat deze telefoon i.c.m. de HTC hero en de iPhone op mijn verlanglijstje ik moet nog een beslissing maken. De reden waarom de sammy me aanspreekt zijn:
- Langere batterijtijd
- Snellere processor als de hero (schijnt nog wel te vertragen)
- Prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al aan de slag gegaan met de nieuwe firmwire op 'die site van hierboven'?
Is het 2.0 of gewoon nog een late update van de cupcake?

Zelf durf ik hem nog niet te installeren, want ik vertrouw het nooit zo erg. Hoor graag jullie bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:40:
Iemand al aan de slag gegaan met de nieuwe firmwire op 'die site van hierboven'?
Is het 2.0 of gewoon nog een late update van de cupcake?

Zelf durf ik hem nog niet te installeren, want ik vertrouw het nooit zo erg. Hoor graag jullie bevindingen.
De laatste firmware die ik heb geprobeerd is I5700XEIL5. Dat is gewoon een bijgewerkte cupcake. Er is een nieuwere PDA-gedeelte, maar volgens mij werkt die niet goed (zag ik in de tweets of op een ander forum toen ik aan het zoeken was om ervaringen te lezen).

I5700XEIL5 doet het in principe goed, maar ik zie geen duidelijke verbeteringen tov de firmware die ik had toen ik hem kreeg of tov I5700XEIJ4 of I5700XEIL3. I5700XEEIL1 heb ik nog niet geprobeerd, maar volgens mij is dat ook cupcake.

De update waar Zipgenie naar verwijst is een reclameposter van de Spica waar op staat dat er een update komt naar 2.0. Die is voor zover ik weet nog niet aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de standaard firmware die ik bij het toestel bijgeleverd kreeg. Maar ik kan geen mogelijkheid ontdekken om te betalen voor applicaties(geen betaalknop). Iemand een idee ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Wel apart. Je zit in de market, zoekt een programma wat je wilt kopen (locale bijvoorbeeld). Je selecteert het.
Onderin beeld zit een grote knop met (kopen), klikt erop en wordt doorgestuurd naar google checkout.

Waar gaat het bij jou dan mis?

[ Voor 12% gewijzigd door job op 03-02-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:25:
Wel apart. Je zit in de market, zoekt een programma wat je wilt kopen (locale bijvoorbeeld). Je selecteert het.
Onderin beeld zit een grote knop met (kopen), klikt erop en wordt doorgestuurd naar google checkout.

Waar gaat het bij jou dan mis?
Ik zie alleen gratis apps (waaronder ook demo apps). Ik kan geen betaalde apps vinden. En zie bij demo apps nergens een betaalknop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
ga in market naar een lijst met apps (games bv) open menu en klik op weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 17:18:
ga in market naar een lijst met apps (games bv) open menu en klik op weergave.
Ik zie de volgende opties: zoeken,mijn downloads, help en market-startpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
nee, in een lijst met apps, niet in soorten apps. games was slecht voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:11:
nee, in een lijst met apps, niet in soorten apps. games was slecht voorbeeld.
Ik heb de (hardware) menuknop op allerlei plaatsen (zoals alle games, alle toepassingen) in de market ingedrukt zonder een optie voor weergave te zien.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik via het netwerk van Tringg verbonden ben ? (lijkt me stug want via wifi behaal ik hetzelfde resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik zit te popelen tot 2.0 voor de 5700 uitkomt! Kan niet wachten.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:40:
Goei nieuws de update is komende ziehier het bewijs !

http://www.samsung -firmware.webs.com/
Hier doel jij op?

Afbeeldingslocatie: http://samsung-firmware.webs.com/GalaxySpica-Android2-0.jpg

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo Samsung-Firmware is weer terug hoor (onder de naam Zipgenie) :) Welcome back en ga zo door met spammen! Naast je registratiedatum is dit ook te zien aan je taalgebruik ;).

Overigens wel nice, 2.0. Zie hier nog Android 2.0 Highlights. Jammer dat ik niet bij de highlights zo snel performance upgrades zie staan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de page de rutger postte.
The framework's multi-touch support ensures that key presses aren't missed while typing rapidly with two fingers.
Betekent dit concreet dat er multitouch in het hele systeem komt? Er werd veel gezegd over multi-touch in 2.0 maar de enige android met 2.0 is de milestone, maar of dat nou 'native' is of door android 1.5? Enige custom rom die ik zo ken met 2.0 is voor de hero, die zelf al native multitouch heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:39:
[...]

Ik heb de (hardware) menuknop op allerlei plaatsen (zoals alle games, alle toepassingen) in de market ingedrukt zonder een optie voor weergave te zien.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik via het netwerk van Tringg verbonden ben ? (lijkt me stug want via wifi behaal ik hetzelfde resultaat)
Zelfde 'probleem' heb ik ook. Alleen is het geen probleem, maar een bewuste keuze van Google. Van wat ik her en der op internet heb kunnen lezen lijkt het erop dat Google geen betalende apps toestaat op (sommige) Android toestellen die los gekocht zijn, dus zonder abonnement.

Heb jij de jouwe ook zonder abonnement gekocht ?

Dit is buitengewoon frustrerend, want ik kocht net een Android om mail+agenda met Exchange te kunnen syncen. Dat kan prima met Roadsync... een betalende applicatie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:21:
[Betekent dit concreet dat er multitouch in het hele systeem komt? Er werd veel gezegd over multi-touch in 2.0 maar de enige android met 2.0 is de milestone, maar of dat nou 'native' is of door android 1.5? Enige custom rom die ik zo ken met 2.0 is voor de hero, die zelf al native multitouch heeft.
2.0 maakt multi touch mogelijk, maar dan moet je telefoon het nog wel ondersteunen.
En volgens mij doet de spica dat niet.
XTerm schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:35:
Dit is buitengewoon frustrerend, want ik kocht net een Android om mail+agenda met Exchange te kunnen syncen. Dat kan prima met Roadsync... een betalende applicatie. :/
Met 2.0 zal je exchange ondersteuning krijgen met android zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Elke foon met capitatief scherm ondersteunt multitouch. (qua hardware dan)

Verder, ik heb mijne ook zonder abbo, en ik kan gewoon betaalde apps kopen (als ik een creditcard had |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:34:
Dat is mooi, maar voor het scherm van de spica zijn er geen multi-touch drivers, in tegenstelling tot de hero. (Die heeft 'tzelfde scherm scherm als de magic en g1, daarom kan daarop multi-touch geknutseld worden.) Ik vraag me dus vooral af of die multi-touch drivers erin worden gebakken bij (de 2.0) update.
edit: iemand trouwens al die CR geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem! Ik wil roadsync kopen maar het kan niet. Ik heb mijn spica los gekocht.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik heb hem los gekocht en kan wel vanalles kopen. Kan echter niet alle software vinden :P.
Wat exchange betreft.. nog een paar weekjes wachten en dan updaten naar 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat het voor mensen die de spica los kopen verschilt of ze apps kunnen kopen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@LowieD

De hero kon het alleen door een totale custom rom gemaakt door HTC. De standaard android kan het pas vanaf 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:43:
Hoe kan het dat het voor mensen die de spica los kopen verschilt of ze apps kunnen kopen of niet ?
Wellicht dat de provider ook nog een rol speelt?
Of de firmware versie. Het is maar een gok.

[ Voor 75% gewijzigd door job op 03-02-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Ik heb de telefoon sinds gisteren, maar weigerde eerst op de market place / gmail etc te komen. Kreeg de melding: kan geen beveiligde verbinding maken. Na een factory reset was dit verholpen. Echter kan ik nogsteeds niets downloaden, want hij geeft na een seconde of wat een fout: bestand downloaden mislukt. Kan opnieuw proberen, maar ik heb er nog geen 1 kunnen downloaden. Ik ben verbonden via WiFi, en op internet zijn er meerdere met dit probleem. De oplossing is een hard reset (bij sommige htc's). Maar heb er nou al 3 gedaan. Ik zit overigens gewoon succesvol op youtube, dus aan het internet ligt het denk ik niet zo zeer.

[ Voor 8% gewijzigd door justin_ti op 03-02-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@justing_ti

Probeer eens een andere wifi AP. Het klinkt raar, maar bij zulk soort problemen ligt daar vaak de oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hmm geprobeerd, en ook maar op 3G geprobeerd, maar hij blijft het zeggen. Denk dat ik morgen maar even langs de winkel moet gaan, want dit is niet leuk:( Heb m overigens via T-Mobile online, maar mijn simkaart is toch zeker al een jaar oud, ook van T-Mobile. Zou dat wat uit kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
The_Double schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:34:

Verder, ik heb mijne ook zonder abbo, en ik kan gewoon betaalde apps kopen (als ik een creditcard had |:( )
Hmm, bizar.
Dus, als jij op Roadsync zoekt in de Market, krijg je 2 apps te zien: de demo en de betalende key ?
DIe laatste komt bij gewoonweg niet in de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

justin_ti schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 23:02:
Ik heb de telefoon sinds gisteren, maar weigerde eerst op de market place / gmail etc te komen. Kreeg de melding: kan geen beveiligde verbinding maken. Na een factory reset was dit verholpen. Echter kan ik nogsteeds niets downloaden, want hij geeft na een seconde of wat een fout: bestand downloaden mislukt. Kan opnieuw proberen, maar ik heb er nog geen 1 kunnen downloaden. Ik ben verbonden via WiFi, en op internet zijn er meerdere met dit probleem. De oplossing is een hard reset (bij sommige htc's). Maar heb er nou al 3 gedaan. Ik zit overigens gewoon succesvol op youtube, dus aan het internet ligt het denk ik niet zo zeer.
Ik kon een tijdje geleden ook niets downloaden. SD-kaartje was corrupt oid. Even aan de computer gehangen, schijfcontrole eroverheen en hij was weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:13
Je kan ook TouchDown gebruiken voor Exchange. Werkt op mijn Spica prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@XTerm, ja ik zie bijde.

Als je je telefoon root kan je trouwens een of ander unlocker programma gebruiken. Dan zou je alles moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
brtk schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:42:
Je kan ook TouchDown gebruiken voor Exchange. Werkt op mijn Spica prima.
Of Companionlink for Google (windows programma) om hetzelfde effect te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Hoe werkt bij julie allemaal de youtube app? Bij mij kraakt en stottert het geluid enorm, en is het beeld af en toe een beetje laggy. Best raar, want al mijn .avi filmpjes werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:28:
Hoe werkt bij julie allemaal de youtube app? Bij mij kraakt en stottert het geluid enorm, en is het beeld af en toe een beetje laggy. Best raar, want al mijn .avi filmpjes werken perfect.
Ja klopt dit heb ik ook, dit zal wel te maken hebben met compressietechnieken vanaf de youtube kant zodat de filmpjes sneller laden. Misschien moeten we daar even een bugreport van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

XTerm schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:36:
[...]

Hmm, bizar.
Dus, als jij op Roadsync zoekt in de Market, krijg je 2 apps te zien: de demo en de betalende key ?
DIe laatste komt bij gewoonweg niet in de lijst.
heb je wel ingesteld dat je betaalde apps mag zien in je appstore instellingen?
1.5 was teveel gericht op gratis content en kan je dergelijke instellingen nog doorvoeren.
Linkerknop bij homescreen market en instellingen wijzigen.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

job schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:04:
[...]

2.0 maakt multi touch mogelijk, maar dan moet je telefoon het nog wel ondersteunen.
En volgens mij doet de spica dat niet.

[...]

Met 2.0 zal je exchange ondersteuning krijgen met android zelf.
Je kan toch ook gewoon een gmail adres aanmaken, deze synchen met je outlook?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
koekiemonster schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 15:09:
[...]

Je kan toch ook gewoon een gmail adres aanmaken, deze synchen met je outlook?
Dan verlies je alleen push-mail, tenzij je in gmail instelt dat hij de exchange server heel vaak pollt. Daar worden sysops niet zo blij van, en het ophalen van pop3 door GMail vind ik ook niet erg snel lopen. Verder mis je dan het syncen van je kalender en contacten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:54:
@LowieD

De hero kon het alleen door een totale custom rom gemaakt door HTC. De standaard android kan het pas vanaf 2.0
Volgens mij heeft de hero toch echt out of the box multitouch (of bedoel je sense met die CR van htc?), maar bij android 2.0. heeft de spica dus ook multitouch. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Ben nu een gebruiker van een HTC Snap, en ik begin wat tabak te krijgen van Windows Mobile (staat WM6.5 op) Vaak werkt het internet niet goed, blijft soms hangen, reboots helpen niet altijd.

Nu lijkt me de Spica goed te betalen (mag pas in 2011 weer verlengen :/ ) en de android 2.0 belofte klinkt ook goed.
Nu vraag ik me af, is er al iemand tegen de grenzen van het intern geheugen aangelopen met bijvoorbeeld applicaties installeren? Over het algemeen gooi ik amper smsjes weg en hoe werkt het barcode scannen over het algemeen?
Stabiel is een must (waarom heb je dan WM gekocht is een logische vraag |:( ) dus hoe is dat tot nu toe voor de mensen die er eentje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@LowieD

ja een cr gemaakt door htc... dus de meegeleverde rom, die een aangepaste verzie is van de orginele van google.
Sense is 1 van de aanpassingen die ze hebben gemaakt.

Het is echt een tick van me geworden om hier elk uur te kijken of 2.0 al uit is :+ hopen dat ook meteen de multitouch browser, maps en galery er in zitten :)

@Daantje

Ik heb nu 85 apps er op staan en nog 18mb over. dus nog wel ruimte voor zeker 20 apps. En ze zijn bezig met apps2sd.
Verder is hij vrij stabiel, het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is dat hij niet wou samenwerken met me pc via usb.
Barcodescanner werkt goed volgens mij, hij herkent alles vrij snel zolang er genoeg licht is.

btw. ik heb hem ook pas 1/2 weken, dus misschien kunnen anderen er meer over zeggen.

[ Voor 39% gewijzigd door The_Double op 04-02-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:48:
@LowieD

ja een cr gemaakt door htc... dus de meegeleverde rom, die een aangepaste verzie is van de orginele van google.

Het is echt een tick van me geworden om hier elk uur te kijken of 2.0 al uit is :+ hopen dat ook meteen de multitouch browser, maps en galery er in zitten :)

@Daantje

Ik heb nu 85 apps er op staan en nog 18mb over. dus nog wel ruimte voor zeker 20 apps. En ze zijn bezig met apps2sd.
Verder is hij vrij stabiel, het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad is dat hij niet wou samenwerken met me pc via usb.
Super van die multitouch. Maar voor zo ver ik weet is de enige aanpassing van htc alleen sense, en die zit als een schil om de rom heen, niet als een complete CR.

'Ze' die bezig zijn voor apps2sd. Voor een CR of gewoon een standaard (gerootte?) spica?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
CR's hebben het al (weet niet of dat ook voor spica is), standaard android zijn ze (google) mee bezig.

En htc heeft meer dan een schil gedaan, want multitouch moet wat dieper dan in een app gebouwd worden.

[ Voor 34% gewijzigd door The_Double op 04-02-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 10:10
The_Double schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 16:48:
@LowieD

@Daantje

Barcodescanner werkt goed volgens mij, hij herkent alles vrij snel zolang er genoeg licht is.

btw. ik heb hem ook pas 1/2 weken, dus misschien kunnen anderen er meer over zeggen.
Niet al je intern geheugen opgebruiken want dat is zoeken achter problemen, een aantal apps gebruiken namelijk ook je interngeheugen voor o.a. opslag van cache. Ik denk dat 18mb zelfs al nipt is.
Voor app2sd moet je trouwens je phone rooten en het is volgens mij niet zeker dat dit bij een eventuele update naar Android 2.0 zal voorzien zijn (zie maar naar de Droid, die heeft ook geen opslagmogelijkheid op SD). Google heeft wel de hulp van developers ingeroepen om op een "veilige" manier dit in te bouwen in toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Hot Pixel schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:09:
[...]

Ik kon een tijdje geleden ook niets downloaden. SD-kaartje was corrupt oid. Even aan de computer gehangen, schijfcontrole eroverheen en hij was weer gefixed.
Hee wel vreemd, als ik de spica met laptop verbind en dan de USB drive koppel vanaf de spica, kan ik m wel zien in de pc, maar ik kan het kaartje niet formatteren of disk check doen. De eerste keer begon de telefoon te bliepen, de tweede keer kreeg ik een blue screen. Is dat een beveiliging vanuit android?

Nou zal mijn verhaal vertellen over de telecom provider T-Mobile:

Speciaal overgestapt vanaf Telfort vanwege de goeie service die T-Mobile zou hebben. Vorige maand deze tel besteld via de online shop van T-Mobile zelf, dan kon ik namelijk lekker makkelijk verlengen. Telefoon keurig op tijd binnen gekregen, maar werkt dus niet naar behoren omdat ik niks kan downloaden in de Marken en mijn Gmail niet kan gebruiken. In de T-Mobile winkel wisten ze niet wat het was, een sim van hun erin gedaan maar mocht niet baten. Heb het internet ook al afgezocht, er zijn enkele anderen die dit probleem hebben maar niemand weet wat het is en hoe het op te lossen is. Resetten helpt niet. Nou daar stond ik dan.. zegt de T-Mobile medewerker: nou dan moet je de helpdesk van T-Mobile maar even bellen 8)7 _/-\o_

Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Maar wat is het kastje en wat is de muur? Ik word van T-Mobile naar T-Mobile gestuurd.

Intussen ook al een KPN sim erin gedaan, maar het lijkt me niet dat het aan de provider ligt. Is het zo dat je zonder sim ook op de market kunt en dingen kan downloaden via WiFi? Ik gebruik overigens alleen maar WiFi en geen 3G of HSDPA,

[ Voor 3% gewijzigd door justin_ti op 04-02-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
probeer eens een andere rom er op te flashen, weet niet wat dat met je garantie doet, maar je market probleem is gegarandeerd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
Je bedoelt neem ik aan wel een samsung galaxy spica rom? En waar vind ik zoiets? Heb al wat gezocht maar vind vooral veel over de Hero. Ik ga in elk geval niks rooten of doen want ik heb de telefoon net een dag, en dan doe ik m liever terug.

[ Voor 62% gewijzigd door justin_ti op 04-02-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@justin_ti
Ja kijk eens op samsung-firmware.webbs.com

@iedereen

Nieuws uit polen: Android 2.1 in Q2 naar onze samsung galaxy!
http://phandroid.com/2010...o-the-galaxy-spica-in-q2/
Bron artikel: http://translate.google.c...,32708.html&sl=auto&tl=nl

Waarschijnlijk betekend dit wel dat die 2.0 niet door gaat en dat we nog langer mogen wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
The_Double schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 20:46:
@justin_ti
Ja kijk eens op samsung-firmware.webbs.com

@iedereen

Nieuws uit polen: Android 2.1 in Q2 naar onze samsung galaxy!
http://phandroid.com/2010...o-the-galaxy-spica-in-q2/
Bron artikel: http://translate.google.c...,32708.html&sl=auto&tl=nl

Waarschijnlijk betekend dit wel dat die 2.0 niet door gaat en dat we nog langer mogen wachten :(
Dankje ik ga even kijken. Overigens, zouden jullie het volgende eens kunnen proberen misscien?:

Telefoon uitzetten, opstarten met de volgende knoppen in gedrukt: bellen, ok en ophangen. (ingedrukt houden). Halverwege de boot kom je in een test menu. Als ik een soundtest reboot de telefoon, als ik een bluetooth test doe zegt hij failed, en als ik het ram ofzo wil testen (niet de sd test maar die ander), krijg ik helemaal niks in beeld. Lijkt me niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
dat bluethoot failed hoort. gebeurt bij iedereen dacht ik.
ram gebeurt bij mij ook niks, en bij geluid crashed hij evenwel.

Dat de drivers van samsung niet helemaal super zijn wisten we al. Haal bv maar eens bluethoot file transfer uit de market, als je die opstart geeft hij een melding dat hij niet werkt i.c.m. de galaxy spica vanwege slechte drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL
  • Laatst online: 11-09 07:12

KVanL

Alles is relatief

Als er een update naar 2.1 zou komen zou dat erg mooi zijn, maar als de update naar 2.0 dan niet doorgaat zou het een stuk minder zijn.

Wat ik ook interessant vind is dat er in de bron wordt gesproken over Samsung Kies. Ik had daar nog nooit van gehoord, maar in het artikel staat dat de Spica met die software geüpdate kan worden. Dat vertrouw ik een stuk meer dan zo'n dubieuze firmware site, en het lijkt mij dat je je garantie niet verliest bij een update via dat programma. Ik heb het even opgezocht, en die software werkt nu alleen met de Omnia, Omnia Lite en Omnia II. Ik hoop dat de update naar 2.0 deze maand toch nog komt, en dat die Samsung Kies dan ook werkt met de Spica, zodat die gebruikt kan worden om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ben me behoorlijk aan het inlezen op deze telefoon, nu zag ik dat er wat beperkingen zijn.

Zoals de PC suite die prut is (dat ken ik nog wel van de S8300 UltraTouch) en het niet werken van de firmware update feature in dat pakket.
Maar erger, dat het niet of nauwelijks met headsets/carkits kan werken met de huidige firmware.

Zijn er ervaringen van gebuikers hier? Ik heb zelf een jabra headsetje liggen, een BT2010 (best wat oud al) zou dat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Kleine vraagjes, ik heb voor mijn vriendin de spica gekocht, en ze is er heel blij mee. Het probleem is alleen dat het GSM netwerk soms gewoon uitvalt, en weer aan te krijgen is na een reboot. Ik heb dit nog niet getest met mijn sim kaart, of het dus aan de telefoon of haar netwerk ligt, maar vroeg me af of iemand hier daar zo nu en dan ook last van heeft? (dan weet ik ong. waar ik het zou moeten gaan zoeken)

thx

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

localjoost.nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:26:
Kleine vraagjes, ik heb voor mijn vriendin de spica gekocht, en ze is er heel blij mee. Het probleem is alleen dat het GSM netwerk soms gewoon uitvalt, en weer aan te krijgen is na een reboot. Ik heb dit nog niet getest met mijn sim kaart, of het dus aan de telefoon of haar netwerk ligt, maar vroeg me af of iemand hier daar zo nu en dan ook last van heeft? (dan weet ik ong. waar ik het zou moeten gaan zoeken)

thx
Ik heb dit ook 1 keer gehad in het begin. Probeer eens een reset (fabrieksinstellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik heb er geen last van met KPN netwerk rond Utrecht en de Veluwe. Het bereik is uiteraard wel op de ene plek beter dan op de andere, maar ik kan altijd bellen en heb meestal H ipv (3)G voor data.
Wat voor netwerk gebruikt jouw vriendin en in welke omgeving heeft ze last van het wegvallen van de verbinding?

BTW, die update naar 2.1 is nog een beetje vaag. De originele bron zegt dat ze verwachten dat de Spica een update krijgt, en de Galaxy niet, maar dat ze het niet zeker weten omdat beide toestellen in Polen onder de naam Galaxy verkocht worden.

[ Voor 28% gewijzigd door gwystyl op 05-02-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ik heb al een factory reset gedaan (twee keer zelfs). Het gebruikte netwerk is Ben (= T-mobile). Gebruik zelf T-mobile, en heb nooit echt last van het uit/wegvallen van het GSM/3g netwerk (op een enkele tunnel na).

Ik dacht eerst ook dat het wegvallen vooral op haar werk gebeurde, maar zag gisteren dat het bij ons thuis ook gewoon uitviel. In settings zie je gewoon staan dat het over het T-Mobile netwerk gaat, waar ik wel volle verbinding mee heb en H voor data.

Ik denk dat ik het met mijn sim kaart ga proberen, en hopen dat deze niet uitvalt na een aantal uren. Dan weten we in ieder geval dat het probleem bij ben/simkaart van ben ligt, en niet in de telefoon (2e hands gekocht, dus dat wordt even uitzoeken met garanties enzo :-))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Update van de Spica pas verwacht in 2e kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
In dat bericht staat dat de spica draait op 1.6, die van mijn vriendin op 1.5. Is 1.6 een update die ik ergens kan downloaden of klopt het bericht niet? :-)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
localjoost.nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:46:
In dat bericht staat dat de spica draait op 1.6, die van mijn vriendin op 1.5. Is 1.6 een update die ik ergens kan downloaden of klopt het bericht niet? :-)
Klopt niet. Spica draait op 1.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
localjoost.nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:46:
Dat was een grove fout welke inmiddels gecorrigeerd is :X Samsung heeft nog geen enkel toestel een upgrade gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
En het is al aangepast naar 1.5 :). Op zich kan 2.1 in Q2 wel samen gaan met 2.0 nu (ergens februari); ik hoop iig dat we wel eerder van 1.5 af zijn dan rond de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
localjoost.nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:44:
Ik heb al een factory reset gedaan (twee keer zelfs). Het gebruikte netwerk is Ben (= T-mobile). Gebruik zelf T-mobile, en heb nooit echt last van het uit/wegvallen van het GSM/3g netwerk (op een enkele tunnel na).

Ik dacht eerst ook dat het wegvallen vooral op haar werk gebeurde, maar zag gisteren dat het bij ons thuis ook gewoon uitviel. In settings zie je gewoon staan dat het over het T-Mobile netwerk gaat, waar ik wel volle verbinding mee heb en H voor data.

Ik denk dat ik het met mijn sim kaart ga proberen, en hopen dat deze niet uitvalt na een aantal uren. Dan weten we in ieder geval dat het probleem bij ben/simkaart van ben ligt, en niet in de telefoon (2e hands gekocht, dus dat wordt even uitzoeken met garanties enzo :-))
Ik heb dit ook nog regelmatig, ook met Ben. Het schijnt iets van Android zelf te zijn waardoor hij geen nieuwe verbinding probeert te maken. Het komt ook niet alleen bij de Spica voor maar ook bij andere toestellen. Hopelijk is het na de 2.0 of 2.1 update weg..
Wat je kan doen om het te voorkomen is bij je wireless verbindingen "Alleen 2G netwerken gebruiken aanvinken". Dan blijf je de verbinding houden, als je dan eventjes (snel) wilt internetten moet je het wel weer uitvinken natuurlijk. Ik gebruik een widget die meteen naar die optie gaat, heet 2G-3G OnOff. Heb je meteen een batterij die het langer doet. ;)

Als de verbinding weg is gevallen kan je ook eventjes vliegtuigmodus aan/uit zetten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Thanks voor je antwoord! Ik ga dit na mijn werk even proberen :-) Zegt Ben dat dit met Android te maken heeft? Aangezien niemand anders hier (correct me if I'm wrong) er last van heeft?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Ik heb eigenlijk helemaal geen contact gehad met Ben. Heb een beetje zitten zoeken en merkte dat veel meer mensen er ook last van hadden. Niet alleen met Ben/Tmobile. Hier wat andere mensen die het ook hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Daantje20 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:38:
Ben me behoorlijk aan het inlezen op deze telefoon, nu zag ik dat er wat beperkingen zijn.

Zoals de PC suite die prut is (dat ken ik nog wel van de S8300 UltraTouch) en het niet werken van de firmware update feature in dat pakket.
Maar erger, dat het niet of nauwelijks met headsets/carkits kan werken met de huidige firmware.

Zijn er ervaringen van gebuikers hier? Ik heb zelf een jabra headsetje liggen, een BT2010 (best wat oud al) zou dat werken?
Android + PC suite is inderdaad niet zo best. Maar ook omdat je het eigenlijk niet nodig hebt. Contacten share je met je gmail account. Eerst win mobile? Export maar naar vcard of csv en import op de android telefoon voor vcard, of via gmail voor csv.
SMSjes overzetten? Gaat niet lukken. Android sms backup? Kan wel; b.v. met wavesecure, wat zoiezo een must-have is vind ik persoonlijk.
De rest kan gewoon via de SDcard. Neem een goede filemanager erbij op de foon en klaar. (persoonlijk gebruik ik bij voorkeur estrongs filemanager)

Bluetooth; tja... Het werkt soms. Maar stereo audio is niet altijd even stabiel. Eigenlijk was dat alleen bij nokia / sony stabiel over het algemeen. Maar een jabra zou het nog wel kunnen doen. Bluetooth file transfer daarintegen is wel een issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

localjoost.nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:28:
Thanks voor je antwoord! Ik ga dit na mijn werk even proberen :-) Zegt Ben dat dit met Android te maken heeft? Aangezien niemand anders hier (correct me if I'm wrong) er last van heeft?
Dat is een bekend "android" probleem. Behalve dat het maar deels aan android ligt. Het probleem is namelijk de Radio firmware!!!

De radio software staat in een aparte "rom" en doet alle draadloze comm. (gsm, 3g, wifi, bt, en ehh, ook radio in sommige versies -> fm is unlockbaar) Deze rom werkt weer samen met de normale OS onderdelen.

Er zijn voor HTC diverse roms in omloop. Persoonlijk gebruik ik niet de nieuwste op m'n Hero, maar een versie die toevallig heel goed omgaat met hoge snelheid HSDPA (tot 240kb/s) en daar zuinig mee is op de batt. maar na enkele minuten wifi niet meer uit idle krijgt. (dus wat jij met je 3g hebt, maar dan na 3~15 minuten al)

Nou zal Samsung ook wel radio updates hebben, maar het grote probleem is dat radio-roms flashen veel gevaarlijker is dan de normale firmware. Je kunt radio's namelijk niet backupen. Je kunt dus niet met custom recovery een nandroid maken van dit onderdeel oid.

Daarnaast, haalt de radio rom tijdelijk de stroom van dit component af als je hem flashed. Je kunt dit dus absoluut niet uit de OS doen! Alle SPL's dus ook die van Samsung blokkeerd non-officiele gesignde radios. Je moet dus of een gehackte SPL hebben of een recovery optie die dit omzeild.

Na het flashen van de radio, moet je de eerste 3 minuten vooral niet je telefoon aanzetten. Gewoon laten liggen na de update. Geen usb aansluiten. Het toestel gaat vanzelf weer aan. Doet ie dat niet na enkele minuten, probeer het dan zelf. Niet de batterij eruit halen. Werd het toestel warm tijdens het flashen? Dan wacht je 15 min, boot je het toestel, gaat dat niet; haal dan wel de batterij eruit en probeer het overnieuw.

Het flashen gaat erg fout als je niet goed leest voor je flashed. Gebruik je een RU, KOR, USA (CDMA) of andere radio rom? -> Jammer, telefoon heeft geen draadloze connecties meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Jonniii schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:49:
[...]

Ik heb dit ook nog regelmatig, ook met Ben. Het schijnt iets van Android zelf te zijn waardoor hij geen nieuwe verbinding probeert te maken. Het komt ook niet alleen bij de Spica voor maar ook bij andere toestellen. Hopelijk is het na de 2.0 of 2.1 update weg..
Het is nog maar de vraag of het bij een update opgelost wordt: Soms stoppen bedrijven een nieuwe Radio in hun roms. Soms ook niet; een nieuwe build android kan dit wel of niet nodig hebben. Maar soms zit in een 1.5-> 1.5 update ook al een nieuwe radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
djunicron schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:07:
[...]

Dat is een bekend "android" probleem. Behalve dat het maar deels aan android ligt. Het probleem is namelijk de Radio firmware!!!

De radio software staat in een aparte "rom" en doet alle draadloze comm. (gsm, 3g, wifi, bt, en ehh, ook radio in sommige versies -> fm is unlockbaar) Deze rom werkt weer samen met de normale OS onderdelen.

Er zijn voor HTC diverse roms in omloop. Persoonlijk gebruik ik niet de nieuwste op m'n Hero, maar een versie die toevallig heel goed omgaat met hoge snelheid HSDPA (tot 240kb/s) en daar zuinig mee is op de batt. maar na enkele minuten wifi niet meer uit idle krijgt. (dus wat jij met je 3g hebt, maar dan na 3~15 minuten al)

Nou zal Samsung ook wel radio updates hebben, maar het grote probleem is dat radio-roms flashen veel gevaarlijker is dan de normale firmware. Je kunt radio's namelijk niet backupen. Je kunt dus niet met custom recovery een nandroid maken van dit onderdeel oid.

Daarnaast, haalt de radio rom tijdelijk de stroom van dit component af als je hem flashed. Je kunt dit dus absoluut niet uit de OS doen! Alle SPL's dus ook die van Samsung blokkeerd non-officiele gesignde radios. Je moet dus of een gehackte SPL hebben of een recovery optie die dit omzeild.

Na het flashen van de radio, moet je de eerste 3 minuten vooral niet je telefoon aanzetten. Gewoon laten liggen na de update. Geen usb aansluiten. Het toestel gaat vanzelf weer aan. Doet ie dat niet na enkele minuten, probeer het dan zelf. Niet de batterij eruit halen. Werd het toestel warm tijdens het flashen? Dan wacht je 15 min, boot je het toestel, gaat dat niet; haal dan wel de batterij eruit en probeer het overnieuw.

Het flashen gaat erg fout als je niet goed leest voor je flashed. Gebruik je een RU, KOR, USA (CDMA) of andere radio rom? -> Jammer, telefoon heeft geen draadloze connecties meer.
Thx voor de uitgebreide reply :) ik wacht eerst de officiële update die er hopelijk snel aankomt wel af. Sloop liever niet de foon van mn vriendin.. iets met eenzame nachten de weken daarna :+

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Hebben jullie ook wel eens dat de Spica zomaar herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Wow daar ligt het dus aan. Apart..
Overigens heb ik nog nooit zomaar een restart gehad, wel één keer een keiharde crash-restart. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
damn dubbel

[ Voor 95% gewijzigd door job op 05-02-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
coendeurloo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:51:
In het begin wel eens gehad, werd veroorzaakt door bepaalde programma's die ik via de market had binnengehaald Zou niet meer weten welke dat waren, maar draai nu eigenlijk meer dan een maand probleemloos zonder reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, er zijn wel eens brakke apps die dat veroorzaken. Dan moet je gewoon even nagaan welke je voor het laatst geïnstalleerd hebt toen het begon, en uitvinden welke het was die crashes veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

@djunicron:

Als ik het goed begrijp zou alleen Blauwtand wat issues kunnen hebben, voor de rest werkt het allemaal. Daarbij, alle contacten staan op de SIM, doe ik bewust. ;)

Die SMSjes is dan jammer, ik heb Hi, dus ik kan als ik onmisbare dingen heb die daar naartoe kunnen sturen.

Denk dat ik deze telefoon dan ga kiezen, heb android 1.6 vandaag even bekeken bij een collega, en het is gewoon een heerlijk systeem. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Ik hoorde van iemand dat 'spontane' herstarts ook kunnen komen door OTA (over the air) updates? Ik heb het pas één keer gehad, dus ik zat wel raar te kijken en weet niet of het daardoor kwam of door een brakke app oid.

@Daantje20: de Spica heeft voorlopig nog 1.5, maar met een beetje geluk binnenkort 2.0 :)

Ik heb net een firmware van Orange (i5700BVAJ1) geflasht. Die heeft wat Orange branding, maar werkt prima met mijn KPN simmetje. Ik moest alleen de APN handmatig toevoegen. Ook is het mogelijk om de standaard Android homescreen te kiezen. Hij lijkt het goed te doen, dus ik ga er ff verder mee spelen....

edit: note to self: KPN internet instellingen (portalmmm.nl):

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 05-02-2010 22:44 . Reden: Linkje naar portalmmm toegevoegd for future reference ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
job schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:53:
[...]

In het begin wel eens gehad, werd veroorzaakt door bepaalde programma's die ik via de market had binnengehaald Zou niet meer weten welke dat waren, maar draai nu eigenlijk meer dan een maand probleemloos zonder reboots.
De enige app die zich af en toe in mijn memory nesteld is volgens mij Feedr, die lijkt me redelijk stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

gwystyl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:29:
Ik hoorde van iemand dat 'spontane' herstarts ook kunnen komen door OTA (over the air) updates? Ik heb het pas één keer gehad, dus ik zat wel raar te kijken en weet niet of het daardoor kwam of door een brakke app oid.

@Daantje20: de Spica heeft voorlopig nog 1.5, maar met een beetje geluk binnenkort 2.0 :)

Ik heb net een firmware van Orange (i5700BVAJ1) geflasht. Die heeft wat Orange branding, maar werkt prima met mijn KPN simmetje. Ik moest alleen de APN handmatig toevoegen. Ook is het mogelijk om de standaard Android homescreen te kiezen. Hij lijkt het goed te doen, dus ik ga er ff verder mee spelen....

edit: note to self: KPN internet instellingen (portalmmm.nl):
OTA moet gemeld worden bij de gebruiker. Je MOET akkoord gaan met de voorwaarden namelijk.

De galaxy krijgt waarschijnlijk 2.1 als eerst volgende update. Dezelfde als op die omnia II pro dingest die nu niet meer winmo maar android krijgt. Die update zal overigens zeker niet OTA worden.

Heb je toevallig bij instellingen->over de telefoon-> Smallband versie gekeken voor en na het updaten? Dat is namelijk je radio ID. Het kan dus goed zijn dat deze nieuwer is en dat dit een goede optie is voor mensen met 3G / wifi / ontvangst problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 06-02-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Heb gisteren even mogen aanvoelen, bij de lokale telefoonboer de witte spica in handen gehad.

Dit apparaat voelt stevig aan, degelijk gebouwd. De knoppen kraken niet, lijken stevig in de behuizing te zitten. Het scherm reageerd goed, en het onscreen toetsenbord doet het ook goed. En dat was in de winkel met het plastic nog over het scherm.
Éen ding is inderdaad wel iets om rekening mee te houden, de lock/unlock zit achter een knop aan de zijkant van het apparaat, dit "kan" als onhandig ervaren worden.

Komende week word ik gebeld als de zwarte versie van de spica er is, dan koop ik hem.

[ Voor 0% gewijzigd door Daantje20 op 06-02-2010 13:22 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46

Apoca

Array Technology Industry

Gezien de prijs is de Spica I5700 eigenlijk een no-brainer als je een Android phone wilt hebben. Echter het wachten op de 2.1 lijkt nog ff te duren, en dat is een echte no-go voor mij op dit moment :)

[ Voor 22% gewijzigd door Apoca op 06-02-2010 15:12 ]

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:44
Daantje20 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:21:
Heb gisteren even mogen aanvoelen, bij de lokale telefoonboer de witte spica in handen gehad.
Waar is jouw lokale telefoonboer? Ik ben ben op zoek naar een witte spica (vind zwart niet zo mooi, smaken verschillen), maar ik vind overal alleen maar zwarte spicas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

TweakPino schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 15:31:
[...]

Waar is jouw lokale telefoonboer? Ik ben ben op zoek naar een witte spica (vind zwart niet zo mooi, smaken verschillen), maar ik vind overal alleen maar zwarte spicas.
Dat is de Belcompany in Houten. Wel grappig, ik had liever een zwarte gehad, maar die hadden ze niet liggen hier in Houten :+

[ Voor 12% gewijzigd door Daantje20 op 06-02-2010 15:59 . Reden: extra tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Apoca schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:59:
Gezien de prijs is de Spica I5700 eigenlijk een no-brainer als je een Android phone wilt hebben. Echter het wachten op de 2.1 lijkt nog ff te duren, en dat is een echte no-go voor mij op dit moment :)
Wat is volgens jou hét grote voordeel van 2.1 dat 1.5 niet heeft? Ik snap dat er verschillen zijn en dat er features in 2.1 zitten die nog niet in 1.5 zitten, maar met losse software kan je een heleboel tekortkomingen wegwerken en de globale manier van werken van Android heeft 1.5 ook al :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nu een paar dagen in bezit.

Moet zeggen dat het me wel bevalt maar dat de opslag ruimte op de telefoon te weinig is om dingen te installeren .
Nu is het afwachten tot dat google ook kan installeren op sd kaart zodat dit probleem verholpen is.
Verder ben ik wel tevreden met de internet functies van google.
Stukken beter dan IE op mijn htc daimont windows mobiel 6.5
Hoewel deze IE niet slecht is was deze wel erg traag met laden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als enige android die native gezien divX ondersteunt, is de spica wel speciaal. Maar wat voor een microSD (class) heb je nodig om een goede framerate te halen, waar zit de bottleneck-drempel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Ik kan gewoon vloeiend DivX afspelen, en ik heb gewoon toen ik de telefoon kocht de waardebonnen die ik erbij kreeg ingeruild voor een geheugenkaartje zonder te letten op de class. Ik heb hem even uit de telefoon getrokken, en het blijkt een class 2 kaartje te zijn. Je hebt dus geen vreselijk duur kaartje nodig om DivX af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Divxjes zijn flink gecompressed dus geven niet snel een een botteneck bij je geheugen. Ikzelf heb een class4 van 8gb en filmpjes draaien verrassend smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KVanL schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:50:
Ik kan gewoon vloeiend DivX afspelen, en ik heb gewoon toen ik de telefoon kocht de waardebonnen die ik erbij kreeg ingeruild voor een geheugenkaartje zonder te letten op de class. Ik heb hem even uit de telefoon getrokken, en het blijkt een class 2 kaartje te zijn. Je hebt dus geen vreselijk duur kaartje nodig om DivX af te spelen.
Dat is mooi om te horen, hoewel het meestal nog geen twee euro meer kost om van class 2 naar 4 te gaan heb ik nog een 4gb kaartje van class 2 liggen. Hoef ik 'm dus niet meer te upgraden totdat ik ooit naar 8/16 gb wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
KVanL schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:50:
Zaten er waardebonnen bij de normale verpakking? Damn, dan moet ik echt beter opletten. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jonniii schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:24:
[...]

Zaten er waardebonnen bij de normale verpakking? Damn, dan moet ik echt beter opletten. :7
Ik denk dat KVanL het JFKpack van samsung bedoelt. Daar kan je wel korting mee krijgen, ik weet niet helemaal hoe dat nou zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVanL

KVanL

Alles is relatief

Met het JFK pack heb ik niets gedaan, wat je kunt niets mee.
De waardebon (van 30 euro, dacht ik) kreeg ik bij de BelCompany. Ik weet niet of je die altijd krijgt bij Belcompany, of dat het een tijdelijke actie was, maar ik heb het in dank aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:39
coendeurloo schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:51:
Ik heb in het begin heel vaak (dagelijks, meerdere keren) gehad dat m'n Spica zomaar opnieuw ging opstarten. Ook nog toen ik de telefoon net had, zonder geinstalleerde apps dus. Dit gebeurde altijd op mijn werk, en daar is KPN ontvangst erg slecht, dus dacht in eerste instantie dat het daarmee te maken had. Ik had echter ook m'n WiFi altijd aanstaan, en die maakte automatisch verbinding met het netwerk op het werk. Op het werk hebben we een Linksys N router. Sinds ik WiFi heb uitgezet, herstart m'n Spica niet meer. Ik wacht nog even de update af, en probeer dan weer WiFi aan te zetten. Als de problemen zich dan nog steeds voordoen, dan stuur ik 'm maar terug naar Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
Je zou eventueel kunnen proberen om een factory reset te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan heehoo

mijn spica herstart totaal niet en ook geen wifi problemen
Getest op een 2x tele2 wif modems en een Linksys g router
Misschien even kijken welke rom er gedraaid word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58
Is er iemand die misschien enkele screens of misschien zelfs een kort videotje wil maken van de agenda die erop staat?
Ik overweeg de aankoop van deze telefoon immers, en de agendafunctie is redelijk belangrijk voor mij.
Of zijn er misschien andere agendaprogramma's die beter zijn op deze foon?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.