Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Stijn_D schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:27:
Ik overweeg de aankoop van deze telefoon immers, en de agendafunctie is redelijk belangrijk voor mij.
Of zijn er misschien andere agendaprogramma's die beter zijn op deze foon?
De agenda functie is de gewone android calendar. Op youtube is daar genoeg over te vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=nwZD0B_DkyM#

Ik zou zeggen bedenk wat voor jouw belangrijk is, en vermeldt dat ook in je vraag en vraag het dan eens in het juiste topic: Android Software & Discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 09:39
Hij werkt hij werkt hij werkt!!!!!!!!!!!!!! De datum stond verkeerd, want nadat ik deze handmatig had ingesteld, en tevens het land op Nederlands had gezet kan ik weer bestanden downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:52

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:14:
Als enige android die native gezien divX ondersteunt, is de spica wel speciaal. Maar wat voor een microSD (class) heb je nodig om een goede framerate te halen, waar zit de bottleneck-drempel?
Het is niet de enige die native DivX ondersteunt, de LG GW620 doet dat ook.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breynHouteborg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-07-2010
Betaalde apps: hangt af van de SIM die je in je telefoon hebt (ook via Wifi). Ook als je aan het roamen bent, kun je niet aan de betaalde apps, schijnt het, en bepaalde operatoren staan gemarkeerd als roaming, wat het probleem met Tringg zou kunnen verklaren. Je kunt natuurlijk altijd tijdelijk een SIM lenen, en via Wifi je betaalde app ophalen. Ik deed als Belg hetzelfde via de SIM card van een Italiaanse collega...
Hier vind je nog wat info: http://www.google.com/sup...33355dd50ffb571&hl=en#all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 09:20
Nadeel vind ik dat de telefoon alleen in Europa wordt geleverd (waarom eigenlijk???). Hierdoor is de kans op custom roms en firmware updates volgens mij kleiner...

Daarnaast heb ik hele goede ervaringen met zgn. gel hoesjes / case (dus niet silicone) voor elke andere telefoon is het aanbod op eBay zeer ruim, geen één voor de Spica (en dat komt natuurlijk weer omdat de afzetmarkt veel kleiner is omdat ie alleen in Europa wordt verkocht).

EDIT: Spica onlangs gelanceerd in de VS, zie: http://www.mobileburn.com/review.jsp?Id=8494

[ Voor 12% gewijzigd door ChromeFR op 09-02-2010 01:17 . Reden: Spica gelanceerd in de VS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Spica nu een paar dagen. Ik las in dit topic iets over opstarten in test mode, dus dat heb ik geprobeerd te doen (om redenen van het niet voor elkaar krijgen van een usb storage verbinding met PC).

Ik heb de knoppen-combinatie (opnemen, aan/uit, camera) niet lang ingedrukt gehouden maar kort, dus hij startte neem ik aan normaal op. Ik kreeg nl. geen meldingen over een test mode o.i.d. Wat mij nu een dag of wat later opvalt, is dat het geheugen van mijn Spica, als ik hem net aanzet en nog niets mee gedaan heb, vol zit met 20 apps/services en dat ik nog maar 27 mb vrij heb... Dit was volgens mij niet het geval toen ik hem nog maar net had. Ik zie (met ES Task Manager) onder andere de volgende apps:
- Java ME Apps
- S2 calender widget
- 2G-3G OnOff
- Wifi OnOff
Bovenstaande apps heb ik wel zelf geinstalleerd, maar dus nog niet "handmatig" geopend...
- Google Partner setup
- DRM protected content
- reboot
- Factory Test
- serviceModeApp
De 4 hierboven vindt ik "verdacht". Zit mijn Spica in een of andere test-mode vast? Kan iemand van jullie verklaren waarom dit allemaal mijn geheugen zit op te vreten direct na een reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Test mode is een mode buiten android om, je moet die combinatie inhouden tot hij er in schiet, dit gebeurt als het laadbalkje bijna vol is.

De apps die je ziet komt doordat android automatisch de meest gebruikte apps inlaad, zodat die sneller opstarten, daarom moet je ook nooit task-killers gebruiken behalve bij crashes/hangs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:33:
Ik heb de Spica nu een paar dagen. Ik las in dit topic iets over opstarten in test mode, dus dat heb ik geprobeerd te doen (om redenen van het niet voor elkaar krijgen van een usb storage verbinding met PC).

Ik heb de knoppen-combinatie (opnemen, aan/uit, camera) niet lang ingedrukt gehouden maar kort, dus hij startte neem ik aan normaal op. Ik kreeg nl. geen meldingen over een test mode o.i.d. Wat mij nu een dag of wat later opvalt, is dat het geheugen van mijn Spica, als ik hem net aanzet en nog niets mee gedaan heb, vol zit met 20 apps/services en dat ik nog maar 27 mb vrij heb... Dit was volgens mij niet het geval toen ik hem nog maar net had. Ik zie (met ES Task Manager) onder andere de volgende apps:
- Java ME Apps
- S2 calender widget
- 2G-3G OnOff
- Wifi OnOff
Bovenstaande apps heb ik wel zelf geinstalleerd, maar dus nog niet "handmatig" geopend...
- Google Partner setup
- DRM protected content
- reboot
- Factory Test
- serviceModeApp
De 4 hierboven vindt ik "verdacht". Zit mijn Spica in een of andere test-mode vast? Kan iemand van jullie verklaren waarom dit allemaal mijn geheugen zit op te vreten direct na een reboot?
Om op windows verbinding te krijgen met je pc moet je telefoon op alleen massaopslag staan, voor mac moet deze functie juist uit staan

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

The_Double schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 18:16:
Test mode is een mode buiten android om, je moet die combinatie inhouden tot hij er in schiet, dit gebeurt als het laadbalkje bijna vol is.

De apps die je ziet komt doordat android automatisch de meest gebruikte apps inlaad, zodat die sneller opstarten, daarom moet je ook nooit task-killers gebruiken behalve bij crashes/hangs.
Neem aan dat je dit ook kunt uitzetten?
Hou er niet zo van als een machine voor mij denkt....

[webhero.nl]

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Schijnbaar is de Spica wat goedkoper geworden. Was nog maar €249 bij Smartphoneshop.

Direct besteld, als het goed is morgen binnen :P

Zijn er mensen die Hotmail via IMAP doen op de Spica? Oeps, alleen pop3. :|

[ Voor 24% gewijzigd door Daantje20 op 11-02-2010 15:46 ]

Verwijderd

Screenshots van 2.0 op http://forum.samdroid.net...g-Spica-i5700-screenshots (mag ik linken?)

Ik kan niet wachten tot we 'm allemaal krijgen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:50:
Screenshots van 2.0 op http://forum.samdroid.net...g-Spica-i5700-screenshots (mag ik linken?)

Ik kan niet wachten tot we 'm allemaal krijgen!
Ziet er wel mooi uit hoor, maar eerst hoor ik dat 2.0 wordt overgeslagen zodat samsung 2.1 aan de man brengt, dan duikt dit weer op. Ik hoop dat als er dan een 2.0 update uitkomst dat die gepublished wordt voor het eind van de maand. In Maart werd al weer 2.1 beloofd, aldus de geruchten.
Ik vind alleen het dockje niet zo mooi, maar ik neem aan dat die uitgeschakeld kan worden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mja dit zegt niet zoveel. Het kan ook een custom ROM zijn. Of uberhaubt van een ander toestel. De bron laat alleen de plaatjes zien en vermeldt verder niets. Zou best kunnen hoor, dat het een beta is, maar dit is nog te vaag om conclusies aan te verbinden.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:06
Ik heb net I5700XXJB3 (alleen PDA) geflasht. Beetje vreemd is dat de baseband versie nog op I5700BVJA1 (mijn vorige rom) staat. Eens kijken of een factory reset uitmaakt.buildnr is CUPCAKE.XXJB3.
Eerste indruk: Snel! Er staan weinig programma's geïnstalleerd:

Agenda, Alarm, Berichten, Browser, Calculator, Camcorder, Camera, Contacten, Crazy Penguin, DivX VOD, E-mail, Facebook, Galerijk GMail, Google Maps, Google Talk, Instellingen, Java ME Apps, Kiezer, Market, Muziek, Myspace, SIM-toolkit, Switchers en YouTube.

Nou ff customizen :)

Verwijderd

hallo forum ik heb net 2 dagen een samsung galaxy spica en ik zit met ene probleem het probleem is ik wil geen internet abo maar ik kan tog gewoon internetten met wifi? maar bij ons op school is geen wifi, en nu is mijn vraag hoe kan ik het 3g of g uitzetten op mijn spica.

vriendelijk bedankt jesseking

Verwijderd

@Jesse: Zoek deze thread eens door naar ''APNdroid''. Het is al meerdere malen gevraagd. Even in het kort: Ja, het kan met APNdroid.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:46 ]

Verwijderd

heb een vraagje heb vandaag een spica aangeschaft, werd namelijk redelijk ziek van windows mobile omdat dit niet de optimale settings uit je telefoon haalt, heb ook een touch diamond 2 namelijk. nou kan ik op xda-developers een hoop vinden voor windows mobile phones, maar is er ook een soort vergelijkbaar forum voor de spica? waar je roms kunt downloaden? thankz

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:41:
Ik heb een vraagje, ik heb vandaag een spica aangeschaft,ik werd namelijk redelijk ziek van windows Mobile omdat dit niet de optimale settings uit je telefoon haalt. Ik heb namelijk ook een touch diamond 2. Nou kan ik op xda-developers een hoop vinden over windows mobile phones, maar is er ook een soort vergelijkbaar forum voor de spica? Waar je roms kunt downloaden? thanks.
Er is een (obscuur) Russisch forum waar de enige custom rom voor de spica is verschenen, maar op XDA of MoDaCo is er geen apart forum voor.

Dat kan beter he.

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:07:
hallo forum ik heb net 2 dagen een samsung galaxy spica en ik zit met ene probleem het probleem is ik wil geen internet abo maar ik kan tog gewoon internetten met wifi? maar bij ons op school is geen wifi, en nu is mijn vraag hoe kan ik het 3g of g uitzetten op mijn spica.

vriendelijk bedankt jesseking
Met APNdroid kan je alle GPRS dataverbindingen uitzetten, en met Switchers (zit standaard in Android) kan je WiFi aan en uit zetten. In je systeeminstellingen kan je een netwerk selecteren en een key invoeren als je niet automatisch melding van nieuwe netwerken krijgt.
Internetten via WiFi is inderdaad geen probleem als GPRS is uitgeschakeld; het beperkt je wel een beetje, maar meerdere mensen in deze thread gebruiken hun Android telefoon op die manier, dus het kan wel als je niet altijd up-to-date hoeft te blijven met mail, twitter, weer of andere updates :)

offtopic:
Welkom op GoT. Als je toch bezig bent met zoeken, lees dan gelijk even de forumregels (groeten hoeft bijvoorbeeld niet) en probeer je Nederlands iets op te poetsen. Je post is wel leesbaar, maar makkelijk is anders.

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 11-02-2010 21:28 ]

Verwijderd

Heeft iemand enig idee of je ergens de battrij cover los kan kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Op ebay is wel iemand die een galaxy cover verkoopt. Je zou hem kunnen mailen of hij jou een spica cover kan leveren.

Daarnaast zou je ook samsung kunnen bellen. Die hebben sowieso losse onderdelen. Rechtstreeks van de fabrikant betekent meestal dat je flink mag betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17
Wat zijn jullie ervaringen met de GPS op de Spica?

Heb hem nu al ruim een week en heb al diverse keren de GPS gebruikt in combinatie met google maps en Layers en de GPS kan mijn locatie gewoon niet vinden.
Ben diverse keren in de stad geweest en heb de GPS gewoon een half uur aan gelaten en hij bleef maar de melding geven dat de GPS mijn locatie probeert te bepalen

Dus heb ik gewoon pech of is de GPS gewoon slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:41:

Heb hem nu al ruim een week en heb al diverse keren de GPS gebruikt in combinatie met google maps en Layers en de GPS kan mijn locatie gewoon niet vinden.
Ben diverse keren in de stad geweest en heb de GPS gewoon een half uur aan gelaten en hij bleef maar de melding geven dat de GPS mijn locatie probeert te bepalen

Deze ervaring heb ik ook. Het duurt erg lang voor je een Fix hebt. Zeker in de stad.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Bij mij gaat het meestal prima; als ik beweeg zeker, als ik stilsta iets minder. Binnen gaat het uiteraard niet zo goed, maar als ik mijn Spica bij het raam leg krijg ik meestal wel een fix na 1 (mss 2) min.
Ik heb alleen wel vaak dat Google Maps of geolocation van programma's me op een vliegveld in Rotterdam plaatsen, terwijl ik daar nooit kom :). Meestal rijd ik rond in de driehoek Utrecht - Zwolle - Nijmegen.
Waze had eerst nogal moeite om een GPS tijd fix te krijgen, maar plaats is geen probleem. Copilot en iGo navigeren ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:19
Nog even een update over localjoost.nl in "Samsung Galaxy Spica I5700"

Heb mijn simkaart (t-mobile) in de samsung gestopt, en werkte perfect. Helpdesk ben gebeld om te melden dat hun simkaart niet goed is, dat ik een nieuwe wou. Melden ze doodleuk dat Ben simkaarten en samsungs vaker problemen geven, schijnt net niet een standaard formaat te zijn die simkaart, waardoor deze niet goed past in (vreemd genoeg alleen) samsungs. Ook dat dit vaker voor komt.

TBH geloof ik er geen zak van :+ mijn simkaart en die van ben.nl zijn even groot, en qua dikte zal het niet meer dan 0,1mm verschillen. Gelukkig hebben ze bij ben.nl een opzegtermijn van 1 maand. Dus exit ben.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:41:

Ik kreeg ook helemaal geen GPS-verbinding in het begin, hoe lang ik ook wachtte. Ik ben dan aan het zoeken gegaan op internet, en kwam op deze oplossing:

- Download de app GPS Status
- Open GPS status. Deze app vond redelijk snel een aantal satelieten als ik gewoon bij het raam stond.
- Open dan google maps of een andere app die de GPS gebruikt

Vanaf nu werkt mijn GPS altijd meteen. Ik heb echt geen idee hoe komt dat het door die (eenmalige) omweg via GPS status wel werkte. Toeval? Of een foutje in android?

Hopelijk ben je er iets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat er een filmpje is geplaatst van een spica met android 2.0 http://bit.ly/b4zkBq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:22:
Ik zag dat er een filmpje is geplaatst van een spica met android 2.0 http://bit.ly/b4zkBq
Oei...die gallery app effecten gaan wel jammerlijk traag, hopelijk wordt dat nog wat verbeterd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 12:22:
Ik zie geen multi-touch, zeer jammer. Er staat wel iets over flash-cache, betekend dat flash support? De gallery laggt inderdaad als 'n gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n Russisch is niet zo goed, maar zo te zien hebben ze op dat forum ook een downloadable versie van android2.0 voor de spica beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:38:
M'n Russisch is niet zo goed, maar zo te zien hebben ze op dat forum ook een downloadable versie van android2.0 voor de spica beschikbaar.
In de google translate-versie zie ik er geen link voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 19:51
hallo allemaal,
sinds vandaag ben ik ok in het bezit van de spica! ik vind t wel een lijp ding!
ondersteunt hij btw multi touch9hardware of softwarematig)?
weet iemand nog wat gratis navigatie programma's, waarbij geen internet connectie voor nodig is tijdens het navigeren ??
thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@karnemelk
Wel qua hardware, niet qua software.
Voor navigatie is er een apart topic.

Heeft iemand al de 2.0 rom geprobeerd? Ik zit er aan te denken om hem er morgen eens op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:41:
@karnemelk
Wel qua hardware, niet qua software.
Voor navigatie is er een apart topic.

Heeft iemand al de 2.0 rom geprobeerd? Ik zit er aan te denken om hem er morgen eens op te zetten.
Ik heb net de I5700XXILD_PDA(DBT).tar uit de thread hierboven geprobeerd, maar die is nog niet helemaal af volgens mij. Het is wel Eclair, maar alle Google apps missen (mail, market, maps enz). Ik ga nog ff die andere proberen (i5700unofficial2withGS.rar, PDA_LK2x.tar), kijken wat ik daar mee kan. De fuzz van SamsungFirmware op Twitter was over I5700XXJB3 volgens mij, maar die had ik gisteren al geprobeerd, en dat is een (overigens goed werkende) 1.5 rom.

Flashen met Odin: laad alleen Spica.ops en het PDA gedeelte, en druk op start.

Edit: die tweede lijkt al veel beter (google apps is wel handig op Android :)). Ik ga er morgen verder mee spelen, nu eerst pitten.

Edit 2: ik ben terug naar XXJB3; Eclair zit een stuk mooier in elkaar dan Donut, maar deze versie is nog niet helemaal af. Google apps zijn aanwezig en werken, maar GPS doet het bij mij niet goed en af en toe lopen er processen vast. Omdat het mijn werktelefoon is, ga ik terug naar een stabielere versie. Voor persoonlijk gebruik om een beetje te spelen is hij duidelijk wel goed genoeg (tenzij sommige dingen die ik nog niet getest heb en die je wel veel gebruikt constant vastlopen :))

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 13-02-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
@the_double

is of komt er dan een mogelijkheid om deze multitouch functie te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heb deze telefoon nu een dag, en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het Android platform en de Spica zelf. Voor deze prijs heb je een telefoon die ik zelf eerder zou verwachten in een hoger segment.

Wat ik alleen jammer vind is dat als het toetsenbord opent je amper ruimte hebt voor de tekst die je aan het typen bent.

Veder is de gps-fix snelheid enorm, over het algemeen binnen 10sec een fix.

Wekker functie is betrouwbaar, dat is prettig. BT headset werkt en de telefoon zelf is lekker vlot.

Accu is goed, kan het goed lang uithouden op WiFi als ik applicaties aan het installeren en testen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
karnemelk schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 15:40:
@the_double

is of komt er dan een mogelijkheid om deze multitouch functie te activeren?
Pin me er niet op vast, maar volgens mij is dat hardware-matig gewoonweg niet mogelijk...Ik zou er niet op rekenen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Spica met een Tele2 abonnement. Deze heeft momenteel i5700XXIJ5 en CUPCAKE.CJ21.
k heb enkele vragen...wil mijn telefoon niet bricken namelijk:

- Kan je een back-up doen van de firmware die nu in de telefoon zit?
- Heeft Tele2 een simlock en levert dit een probleem op als je wilt updaten?
- Is het zinvol om een update naar I5700XXJB3 uit te voeren?
- Ik heb Odin Multi Downloader v4.03, een spica.ops file (afkomstig uit i5700XEIL5 and Drivers.rar), en I5700XXJB3.rar (met daarin de files SS_DL.dll, en I5700XXJB3_CLP155575_CLK112186_PDA.tar) Is er nog meer nodig, of zijn dit alle benodigde files?

Ik kan niet een echt begrijpelijke stap-voor-stap handleiding vinden om een update uit te voeren. De uit het russisch met google-translate vertaalde forumtopics zijn me te vaag... Misschien wil jij (gwystyl) een poging wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:10:
[...]

Pin me er niet op vast, maar volgens mij is dat hardware-matig gewoonweg niet mogelijk...Ik zou er niet op rekenen in ieder geval.
Toen ik deze vraag probeerde te stellen kreeg ik te horen dat ieder capactive-scherm altijd multi-touch aan kan, dat enkel de drivers/applicaties missen. Daarom blijf ik hopen dat op de uiteindelijk 2.0 rom toch multi-touch zit ingebakken.
@PvdV1, voor de backup, iedere custom rom installatie bij MoDaCo zegt dat je voor het installeren een Nandroid-backup moet doen zodat je altijd kan 'terugrollen''. Ik zou me daar eens in gaan verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Ik ben nu een week in het bezit van een galaxy spica. Hij bevalt me uitstekend! De mogelijkheden zijn eindeloos met android. Ik heb alleen 1 ergernis: de batterij-cover kraakt bij mij als je er op drukt in de buurt van de camera. Als ik die eraf haal blijkt de oorzaak de batterij te zijn die geluid geeft als je er op de rechterbovenhoek op drukt. Het lijkt een design-fout aangezien er verder niks afgebroken is of raar zit. De batterij zou gewoon strakker moeten zitten naar mijn mening. Maar het lijkt me sterk dat dit bij alle spica's zo is. Iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:17:
Ik heb een Spica met een Tele2 abonnement. Deze heeft momenteel i5700XXIJ5 en CUPCAKE.CJ21.
k heb enkele vragen...wil mijn telefoon niet bricken namelijk:

- Kan je een back-up doen van de firmware die nu in de telefoon zit?
- Heeft Tele2 een simlock en levert dit een probleem op als je wilt updaten?
- Is het zinvol om een update naar I5700XXJB3 uit te voeren?
- Ik heb Odin Multi Downloader v4.03, een spica.ops file (afkomstig uit i5700XEIL5 and Drivers.rar), en I5700XXJB3.rar (met daarin de files SS_DL.dll, en I5700XXJB3_CLP155575_CLK112186_PDA.tar) Is er nog meer nodig, of zijn dit alle benodigde files?

Ik kan niet een echt begrijpelijke stap-voor-stap handleiding vinden om een update uit te voeren. De uit het russisch met google-translate vertaalde forumtopics zijn me te vaag... Misschien wil jij (gwystyl) een poging wagen?
Omdat ik al een rijtje windows mobile telefoons letterlijk tientallen keren geflast had is de angst voor het bricken wat minder bij mij, maar ik moet zeggen dat de eerste poging wel spannend was. Ik had volgens mij ook XXIJ5 (volgens de codes op samsungfirmware zou die van oktober 2009 moeten zijn), maar ben doorgeflasht naar XEIL3, XEIL4, XEIL5, BVJA1 en nu via de twee 2.0 roms naar XXJB3. Ik merkte vooral bij de overgang van 1.5 naar 2.0 grote verschillen. Binnen Donut zijn de verschillen minder groot. Soms zijn er wat andere programma's geïnstalleerd, BVJA1 was orange branded. XXJB3 heb ik er nu weer op staan omdat het de nieuwste 1.5 rom is, en ik met mijn werktelefoon niet wil rondlopen met een beta rom (al is het heel verleidelijk om mee te spelen).
De stap voor stap handleiding (afhankelijk van het aantal bestanden dat je hebt):
1. Zet je telefoon uit.
2. Zet je telefoon in download-modus door volume down, camera en power in te drukken. Er verschijnt een blauwe diskette en de tekst 'downloading'.
3. Sluit de spica aan op je computer en installeer de drivers als windows daar om vraagt
4. Start Odin. Als het goed is krijg je linksbovenin een geel vakje waarin staat welke (virtuele) COM poort verbonden is met de spica. Als die er niet staat, is de spica niet goed aangesloten. Start voor de zekerheid Spica en computer opnieuw op en probeer nog een keer.
5. Kijk of er vinkjes staan bij Reboot en Protect OPS.
6. Klik aan de rechter kant op de knop OPS en zoek spica.ops op. Negeer meldingen over Path
7. Klik aan de rechter kant op de knop BOOT en zoek (als je die hebt, zoals bij XEIL5) de tar op met BOOT in de filename
8. Klik aan de rechter kant op de knop PHONE en herhaal bovenstaande
9. Klik aan de rechter kant op de knop PDA en herhaal bovenstaande
10. Klik aan de rechter kant op de knop CSC herhaal bovenstaande
11. Controleer nog een keer of alle bestandsnamen op de goede plek staan
12. Druk op Start en wacht. Na het flashen krijg je automatisch een reboot.

De eerste startup na een reboot kan vrij lang duren. Leker laten lopen tot je het home scherm ziet, dan kan je gaan instellen.
Ik heb één keer een One Package ding gehad (BVJA1). Dan hoef je alleen de ops en de One Package te selecteren voor je op start drukt. Bij bijv XXJB3 kies je alleen de ops en PDA.

Als je al wat wilt proberen met flashen kan je vast XXJB3 proberen, maar anders zou ik wachten op een officiele 2.0 rom. Ik ben nogal een flashaholic en het is nog niet onherstelbaar fout gegaan, maar ik ben met winmo toestellen al wel eens een paar uur bezig geweest om de boel weer aan de praat te krijgen. Bovenstaande gaat dus helemaal op eigen risico :).
Een backup heb ik nooit geprobeerd dus ik weet niet precies hoe dat moet, maar op modaco en samdroid staan wel guides over het dumpen van je huidige rom volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitvoerige uitleg!

Ik heb op MoDaCo gekeken, maar om een backup te maken, moet je eerst een of andere modded bootloader installeren en die is er niet voor de spica, zo te zien.

Geen backup betekent dus dat ik niet terug kan naar XXIJ5, maar ik begrijp dat XXJB3 prima draait. Ik denk dat ik XXJB3 ga proberen. Bij deze update wordt dus alleen het "PDA gedeelte" vervangen, en de BOOT, PHONE, CSC (wat dat ook zijn) worden niet vervangen?

Als Samsung komt met een officiele 2.0/2.1 rom, hoe zal die dan geïnstalleerd moeten worden? Die PC software van Samsung zelf werkt immers niet op de spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossive
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-08 11:33
Ik heb de beta rom bij mij ook even geinstalleerd en getest voor een dag. Wat ik merkte tijdens installatie is de lange opstart tijd, wat standaard blijkt te zijn, maar ook na de installatie startte hij best wel lang op. Na eenbeetje geklooi heb ik hem aangekregen en installeerde ik de oude applicaties en opgeslagen informatie zoals contacten/berichten en zo voorts.

Voordelen van de beta rom:
- Nieuwe en verse skin
- Vernieuwde market en andere apps die een andere vormgeving hebben gekregen
- Is allemaal iets mooier

Nadelen van de beta rom:
- Erg traag, vooral de interface, het stottert erg.
- Sommige applicaties wilden niet installeren
- Knopjes "Stand By - Rechts boven" en "Camera - Rechts onder" waren bij mij niet ingesteld. Stand by deed niks en de camera knop was *niet gebonden*. Waarschijnlijk geen applicatie of besturing voor de camera.
- Applicaties die soms crashen. Vandaag was opeens mijn radio besturing gecrashed terwijl iemand mij belde, niet erg handig.
- Voelt erg stug aan, zij zijn nu waarschijnlijk bezig met optimalizatie van de drivers... Tenminste, dat hoop ik.

Zoals de rest hierboven ben ik terug gegaan naar de nieuwste XXJB3 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:27:
Bedankt voor je uitvoerige uitleg!

Ik heb op MoDaCo gekeken, maar om een backup te maken, moet je eerst een of andere modded bootloader installeren en die is er niet voor de spica, zo te zien.

Geen backup betekent dus dat ik niet terug kan naar XXIJ5, maar ik begrijp dat XXJB3 prima draait. Ik denk dat ik XXJB3 ga proberen. Bij deze update wordt dus alleen het "PDA gedeelte" vervangen, en de BOOT, PHONE, CSC (wat dat ook zijn) worden niet vervangen?
Klopt. Ik heb eerst XEIL5 gehad, dus ik had daar BOOT, PHONE en CSC van. In principe kan je die pakken en dan het PDA gedeelte van XXJB3. BOOT klinkt als bootloader, PHONE als de radiorom (voor telefoon en gps), en CSC bevat voor zover ik het begrepen heb de APN-instellingen van verschillende providers.
Als Samsung komt met een officiele 2.0/2.1 rom, hoe zal die dan geïnstalleerd moeten worden? Die PC software van Samsung zelf werkt immers niet op de spica.
Oficieel zou New PC suite (oid) dat moeten doen, maar dat werkt voor geen meter inderdaad. Ik wacht dus gewoon tot hij beschikbaar is via andere wegen en installeer waarschijnlijk met Odin (net als de beta's)
Crossive schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 22:31:
Ik heb de beta rom bij mij ook even geinstalleerd en getest voor een dag. Wat ik merkte tijdens
Zoals de rest hierboven ben ik terug gegaan naar de nieuwste XXJB3 rom.
Die ervaring had ik ook ongeveer; nou je het zegt, screenlock deed het inderdaad niet met de knop rechtsboven, maar met de aan/uit/ophangknop.
Mijn grootste probleem was dat hij als ik een willekeurig nummer wilde bellen vastliep.

[ Voor 4% gewijzigd door gwystyl op 14-02-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
De update komt via een nieuwe pc suite, dus niet new pc suite (om het even duidelijk te houden). Ben vergeten hoe die gaat heten, maar het stond bij het bericht van de 2.1 update.

En csc zijn niet je APN's, want toen ik flashte naar een nieuwe verzie zonder csc was ik gewoon al mijn apn's kwijt.

[ Voor 25% gewijzigd door The_Double op 14-02-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:36:
De update komt via een nieuwe pc suite, dus niet new pc suite (om het even duidelijk te houden). Ben vergeten hoe die gaat heten, maar het stond bij het bericht van de 2.1 update.

En csc zijn niet je APN's, want toen ik flashte naar een nieuwe verzie zonder csc was ik gewoon al mijn apn's kwijt.
Ik ook... eens zoeken wat CSC dan doet. Bij mij ging het flashen net van BOOT + PHONE van XEIL5 met PDA van XXJB3 wel goed, als ik CSC van XEIL5 erbij pakte begon hij niet te flashen.

Hier wordt gezegd dat de CSC de provider customisation die na het flashen wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:57:
[...]

Ik ook... eens zoeken wat CSC dan doet. Bij mij ging het flashen net van BOOT + PHONE van XEIL5 met PDA van XXJB3 wel goed, als ik CSC van XEIL5 erbij pakte begon hij niet te flashen.

Hier wordt gezegd dat de CSC de provider customisation die na het flashen wordt toegepast.
Als ik een ''gewone'' ongeflashde/rooten Nederlandse spica heb, is het het waard om er een andere 1.5 op te zetten? Ik heb namelijk geen behoefte aan een brakke 2.0. rom.

[dom] Heeft men trouwens root nodig om er een andere rom op te flashen? [/dom]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 13:22:
[...]

Als ik een ''gewone'' ongeflashde/rooten Nederlandse spica heb, is het het waard om er een andere 1.5 op te zetten? Ik heb namelijk geen behoefte aan een brakke 2.0. rom.

[dom] Heeft men trouwens root nodig om er een andere rom op te flashen? [/dom]
Root is niet nodig, maar volgens mij moet hij wel simlock vrij zijn. Als je nu geen problemen hebt met je 1.5 rom zou ik er lekker bij blijven tot er een definitieve 2.x rom uit is. Ik ben een flashaholic; zodra er een nieuwe rom is moet ik hem proberen :). Tot nu toe heb ik geen schokkende wijzigingen gezien in functionaliteit zoals ik dat bij de winmo roms van mijn xperia wel had (steeds nieuwere versies van manila met nieuwe functies, grote stabiliteitsveranderingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
Als ik opstart met mijn Spica, heb ik heel weinig tijd om mijn pincode in te voeren..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Marrtijn schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:17:
Als ik opstart met mijn Spica, heb ik heel weinig tijd om mijn pincode in te voeren..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben, en is hier een oplossing voor?
Klinkt me niet bekend in de oren. Wat gebeurt er dan als je niet snel genoeg bent?
Ik kan ook rustig geen pincode intikken.. maarja dan kan ik verder niets met mijn spica :).

Het lijkt me dat er bepaalde software op je spica draait die dit veroorzaakt. Ding even wissen, en telkens na elk programma wat je toevoegd even herstarten om uit te vinden welke app de schuldige is.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 14-02-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:28
job schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:59:
[...]

Klinkt me niet bekend in de oren. Wat gebeurt er dan als je niet snel genoeg bent?
Ik kan ook rustig geen pincode intikken.. maarja dan kan ik verder niets met mijn spica :).

Het lijkt me dat er bepaalde software op je spica draait die dit veroorzaakt. Ding even wissen, en telkens na elk programma wat je toevoegd even herstarten om uit te vinden welke app de schuldige is.
Ik heb het al gevonden, PandaHome was de boosdoener. Ik had die als standaard ingeschakeld. die ff uitgezet en nu draait het weer als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
Heeft hij een glazen ( onkrasbaar) display ? Ik kan dat nergens vinden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Zijn er al screenprotectors?

Ik heb die van mij laatst eraf gehaald en opnieuw geplaatst, maar toen is hij wat beschadigd...ik had hem in een sopje gedaan en de druppels eraf gewapperd, maar daardoor zijn er knikjes in het velletje gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 09:24:
Zijn er al screenprotectors?

Ik heb die van mij laatst eraf gehaald en opnieuw geplaatst, maar toen is hij wat beschadigd...ik had hem in een sopje gedaan en de druppels eraf gewapperd, maar daardoor zijn er knikjes in het velletje gekomen.
Jazeker: http://www.protectionfilm...ng-i5700-spica-29482.html (ik heb hier de protector voor mijn Hero gekocht, en die zit uitstekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, mijn spica wil niets meer uit de market downloaden. APNdroid staat geinstalleerd, maar daarna heb ik nog enkele apps gedownload wat goed ging. Het browsen over de wifi gaat ook gewoon. Maar als ik nu iets wil downloaden duurt het lang voordat 'ie start, daarna staat er: Downloaden is mislukt. Probeer opnieuw. Ook de verbinding met google-talk maakt de spica niet.
Heeft er iemand enig idee wat ik kan gaan doen?

Ook een factor-reset lijkt het niet te flikken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Hoe krijgen de flashaholics hier het voor elkaar om 2.0 er op te zetten? leshak kernel enz. lukt goed, maar die 2.0 geeft alleen maar error's in odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The_Double schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:24:
Hoe krijgen de flashaholics hier het voor elkaar om 2.0 er op te zetten? leshak kernel enz. lukt goed, maar die 2.0 geeft alleen maar error's in odin.
Alleen spica.ops en de 2.0 PDA inladen, dan op start drukken in Odin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
@LowieD

Staan de tijd en datum van je telefoon goed? Bij mij had ik per ongeluk 2009 ipv 2010 ingevuld. Ik denk dat alles dat met beveiligde verbindingen werkt het niet goed deed omdat de certificaten niet geldig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Is er een applicatie beschikbaar voor android telefoons dat je op een of andere manier met elkaar kan praten via internet? Via skype bijvoorbeeld? Of is dit nog nog te vooruitstrevend? Zou een hoop kosten kunnen schelen als je dan allebei een android phone hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
coendeurloo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:11:
Is er een applicatie beschikbaar voor android telefoons dat je op een of andere manier met elkaar kan praten via internet? Via skype bijvoorbeeld? Of is dit nog nog te vooruitstrevend? Zou een hoop kosten kunnen schelen als je dan allebei een android phone hebt...
Google talk, staat standaard op elke android telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Hallo,

ik heb nu enkele weken een Samsung Galaxy Spica, en gister vlak na het starten van de blizzard authenticator was de "desktop" horizontaal ipv de standaard verticale view.
Ik weet dat je bij normale applicaties het toestel moet kantelen om hem horizontaal te krijgen, maar helaas werkt dit niet bij de desktop zelf. Ik heb 5 a 6 minuten zo heerlijk kunnen werken, maar toen stopte mijn telefoon ermee (Daily Dilbert van marketplace is redelijk buggy).

Is het mogelijk om de desktop weer horizontaal te krijgen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
The_Double schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:33:
[...]

Google talk, staat standaard op elke android telefoon ;)
Oké dan! Ik dacht dat je daar alleen mee kon chatten, al zou de naam natuurlijk al e.e.a. weg moeten geven ;) Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
lanerios schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:03:
Hallo,

ik heb nu enkele weken een Samsung Galaxy Spica, en gister vlak na het starten van de blizzard authenticator was de "desktop" horizontaal ipv de standaard verticale view.
Ik weet dat je bij normale applicaties het toestel moet kantelen om hem horizontaal te krijgen, maar helaas werkt dit niet bij de desktop zelf. Ik heb 5 a 6 minuten zo heerlijk kunnen werken, maar toen stopte mijn telefoon ermee (Daily Dilbert van marketplace is redelijk buggy).

Is het mogelijk om de desktop weer horizontaal te krijgen?
De meeste desktop replacement apps hebben deze functie. Dan moet je denken aan bijvoorbeeld aHome of pandahome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
coendeurloo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:34:
[...]

Oké dan! Ik dacht dat je daar alleen mee kon chatten, al zou de naam natuurlijk al e.e.a. weg moeten geven ;) Bedankt voor de info
Oh, je bedoelde echt voice chat, volgens mij werkt dat niet. Maar alleen met google voice (us beta only :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

84hannes schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:30:
@LowieD

Staan de tijd en datum van je telefoon goed? Bij mij had ik per ongeluk 2009 ipv 2010 ingevuld. Ik denk dat alles dat met beveiligde verbindingen werkt het niet goed deed omdat de certificaten niet geldig waren.
Datum en tijd stonden beide goed, maar na het formatteren van mijn SD-kaart en een tweede reset lukte het. Het was trouwens 't kersverse sd kaartje uit de verpakking. Maarja, ik ben allang bij dat 'ie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
The_Double schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Oh, je bedoelde echt voice chat, volgens mij werkt dat niet. Maar alleen met google voice (us beta only :()
ik heb even wat geresearched, en met sipdroid zou het (o.a.) mogelijk moeten zijn, en ook met skype. Heeft iemand dit gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Wat me wel opvalt bij de galaxy spica is dat het touchscreen vooral voor je duim lijkt te zijn bedoelt. Als ik hem bijvoorbeeld met mijn wijsvinger bedien krijg je vaak dat hij het verkeerde opent of dat hij onderbreekt als je iets sleept. Een iPhone kan je eigenlijk met alle vingers bedienen. Misschien komt dat verschil doordat het scherm van de iPhone van glas is. Dit is niet altijd zo fijn bij spelletjes. Voor de rest is het gewoon een prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is wel een hele aparte ervaring. Ik gebruik altijd andere vingers en dat gaat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
Kan iemand met een 2.0 rom bevestigen dat netwerken beveiligd met Eduroam nu werken?( WPA Enterprise oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Kaguya schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:48:
Kan iemand met een 2.0 rom bevestigen dat netwerken beveiligd met Eduroam nu werken?( WPA Enterprise oid)
Volgens mij zijn er nu alleen nog maar beta roms uit, dus ik weet niet of het een goede indicatie is als het nu nog niet werkt. Gisteren heb ik een berichtje op twitter gezien dat er nog een update voor de Galaxy (ws 1.6) en Spica (ws 2.0) komt voor het eind van de maand, dus dat zou ik even afwachten en intussen opzoeken of android 2.0 het überhaupt kan ondersteunen (al dan niet met een apart programma)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coendeurloo schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 19:15:
[...]

ik heb even wat geresearched, en met sipdroid zou het (o.a.) mogelijk moeten zijn, en ook met skype. Heeft iemand dit gechecked?
Ik heb Nimbuzz en Sipdroid geinstalleerd staan. Met Nimbuzz kan je ook skype contacts bellen, maar het irritante is dat hij het altijd via de speaker doet in plaats van via het gewone oorstuk (ook bij Sipdroid). Blijkbaar moet er nog wat gesleuteld worden aan de ondersteuning van verschillende toestellen, waaronder de Spica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaguya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-03 15:31
gwystyl schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 08:38:
[...]

Volgens mij zijn er nu alleen nog maar beta roms uit, dus ik weet niet of het een goede indicatie is als het nu nog niet werkt. Gisteren heb ik een berichtje op twitter gezien dat er nog een update voor de Galaxy (ws 1.6) en Spica (ws 2.0) komt voor het eind van de maand, dus dat zou ik even afwachten en intussen opzoeken of android 2.0 het überhaupt kan ondersteunen (al dan niet met een apart programma)
Ik heb ff gekeken, kwam uiteindelijk uit op ''het??'' android forum waar er voornamelijk mensen klagen dat het niet werkt. Enkele geven wel aan dat het werkt op de hero en de N1, maar die laatste draait 2.1 en eerst genoemde heeft iets met die layer van HTC te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag een ander thema op mn Spica willen draaien maar ik heb vaak nog maar 20-30 MB ram over en zal ik met bijv. pandahome alleen maar meer gaan moeten stroomlijnen. Daarom zou Metamorph een ideale oplossing zijn. Maar dan stoot ik tegen twee dingen aan: De meeste metamorph themes zijn alleen voor bepaalde custom roms en al heb ik een theme voor stock 1.5 heb ik nog geen flauw idee hoe ik de op de spica moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:20
Heb dit toestel vandaag besteld en krijg hem morgen binnen, ben benieuwd het is m'n eerste smartphone.
Nadat ik gelezen had dat de Android 2.0 update eind februari er aan gaat komen (zie hier) heb ik de knoop doorgehakt, en ben ik voor de Spica gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceQbe75
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Indien ik de spica android 1.5 koop. Is het dan mogelijk om versie 2.1 zelf te installeren wanneer deze officieel uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Ik lees in bovengenoemd bericht ook dat de Spica de TouchWiz 'schil' krijgt! Leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
IceQbe75 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:39:
Indien ik de spica android 1.5 koop. Is het dan mogelijk om versie 2.1 zelf te installeren wanneer deze officieel uitkomt?
Ja, niet OTA maar via Samsung PC Studio

[ Voor 10% gewijzigd door ChromeFR op 18-02-2010 00:58 ]

• harmensto
  • Laatst online: 11-03-2022
Betekend dus dat de 2.0 update er binnen nu en 2 weken moet zijn. Ben erg benieuwd, maar heb er weinig vertrouwen in. Ook staat overal vermeld dat de update te verkrijgen is via de New PC Studio, leuk als deze software de Spica niet herkent.

• coendeurloo
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 14:38:
[...]

Ik heb Nimbuzz en Sipdroid geinstalleerd staan. Met Nimbuzz kan je ook skype contacts bellen, maar het irritante is dat hij het altijd via de speaker doet in plaats van via het gewone oorstuk (ook bij Sipdroid). Blijkbaar moet er nog wat gesleuteld worden aan de ondersteuning van verschillende toestellen, waaronder de Spica.
Fringe werkt ook prima om te bellen!

• gwystyl
harmensto schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 10:45:
Betekend dus dat de 2.0 update er binnen nu en 2 weken moet zijn. Ben erg benieuwd, maar heb er weinig vertrouwen in. Ook staat overal vermeld dat de update te verkrijgen is via de New PC Studio, leuk als deze software de Spica niet herkent.
Er zou ook een nieuwe New PC Studio uitkomen. Die ga ik alleen niet installeren als ik de officiele 2.0 rom op een andere manier (bijv Odin) kan installeren.

• I-Heine-I
Prolution schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:15:
Heb dit toestel vandaag besteld en krijg hem morgen binnen, ben benieuwd het is m'n eerste smartphone.
Nadat ik gelezen had dat de Android 2.0 update eind februari er aan gaat komen (zie hier) heb ik de knoop doorgehakt, en ben ik voor de Spica gegaan :D
Je zal er geen spijt van krijgen. Samsung heeft voor het eerst in tijden in mijn ogen weer een degelijk product op de markt gezet met value for money. Android draait er prima op. Ik loop alleen soms wel aan tegen het gebrek aan RAM. Maar een programma als taskiller is simpel te gebruiken in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smash-F0RZZ
  • Laatst online: 05-04 01:01
Filmpje van uitgelekte update naar Android 2.1 voor de Spica:
http://www.youtube.com/watch?v=cqg38j8jOio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb toch regelmatig dat mijn display niet aan gaat als iemand mij belt. Meer mensen die hiervan last hebben?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nice.. welke widget is dat trouwens op het einde (die met wifi, bluetooth, sync e.d.)?
Als die standaard bij 2.1 zit.. geniaal.
El_Bandito schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:56:
Ik heb toch regelmatig dat mijn display niet aan gaat als iemand mij belt. Meer mensen die hiervan last hebben?
Toevallig gister voor het eerst gezien. Daarvoor is het me nooit opgevallen.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 19-02-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik heb een samsung galaxy spica en ik zie op youtube allemaal filmpjes van bewegende ''wallpapers'' hoe een waar kan ik die downloaden op de spica.
O-)
mvg jesseking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
job schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:20:
[...]

nice.. welke widget is dat trouwens op het einde (die met wifi, bluetooth, sync e.d.)?
Als die standaard bij 2.1 zit.. geniaal.
Dat zit iig wel standaard bij de (beta?) rom die ik sinds gisteren draai. De klok met weer is van Beautiful widgets (brr, -14 in Rusland :)). Ik moet alleen nog zien uit te vissen hoe je de vier standaard apps verandert. In het filmpje staan nl dezelfde vier die ik ook heb staan onderin beeld. Ik wil daar graag een paar andere neerzetten, maar ik weet nog niet hoe dat werkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 18:57:
hallo hallo zeggen hoeft nietik heb een samsung galaxy spica en ik zie op youtube allemaal filmpjes van bewegende ''wallpapers'' hoe een waar kan ik die downloaden op de spica.
O-)
mvg jesseking groeten hoeft ook niet....
animated wallpapers kan je gebruiken bij Android 2.1, niet bij 1.5 (zie ook filmpje in bovenstaand linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow het filmpje ziet er veelbelovend uit. Maarja de vraag is nu wanneer gaat samsung deze uitbrengen

Ik zie net op het forum van samdroid.net is deze al zelfs te downloaden :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Voor wie de 2.1 rom wilt proberen:
http://www.times.lv/files/36386095

(mag dit?)

edit: ik heb hem geflasht, en dit zijn de 1e indrukken:

pro's:
android 2.1!
Het toetsenbord is sneller!
equalizer in de mediaspeler

con's:
Samsung schil is traag en lelijk. tussen homescreens scrollen gaat enorm laggy.
GEEN MULTITOUCH!!!!
touchscreen voelt zowiezo alsof hij slechter werkt. drag's worden kliks.
geen live wallpapers.

[ Voor 67% gewijzigd door The_Double op 19-02-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
Weet iemand hoe je een 'hard reset' doet op de Spica??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kom ik dan aan android 2.1 op de spica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
volgens mij wel....
edit: ik heb hem geflasht, en dit zijn de 1e indrukken:

pro's:
android 2.1!
Het toetsenbord is sneller!
equalizer in de mediaspeler

con's:
Samsung schil is traag en lelijk. tussen homescreens scrollen gaat enorm laggy.
GEEN MULTITOUCH!!!!
touchscreen voelt zowiezo alsof hij slechter werkt. drag's worden kliks.
geen live wallpapers.
De downloadlocatie lijkt nogal vaag, maar het lijkt wel een volledige rom. Hij bevalt me tot nu toe prima, een stuk beter dan de eerdere beta met google apps. Deze loopt tenminste niet om de haverklap vast, en ik vind de hele gebruikerservaring net ff beter dan bij 1.5. Meer opties bij de camera, toetsenbord idd sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Bij mij is de gebruikerservaring net wat minder door de touchwiz schil, en de laggyness bij alles behalve het toetsenbord. Ik denk dat ik 1.5 er weer op zet... het bied behalve wat slecht in nederland werkende apps zoals voicesearch en goggles niks nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
@jesse ja, hij werkt. Alleen de crc misschien niet flashen

Live wallpapers werken trouwens wel, alleen zit touchwiz er over heen, ze zijn alleen te zien bij het unlock screen 8)7 .

[ Voor 56% gewijzigd door The_Double op 19-02-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je dat bestand op http://www.times.lv/files/36386095
hebt gedownload wat moet je dan van dat bestand op je spica zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 22:49:
als je dat bestand op http://www.times.lv/files/36386095
hebt gedownload wat moet je dan van dat bestand op je spica zetten
Ik stel voor dat je je eerst verdiept in de materie. GoT is er niet om je aan het handje te houden. We verwachten wat eigen inzet. Eerst zelf proberen, en als het niet lukt, geef dan aan wat er niet wil en vertel wat je al geprobeerd hebt. Dat staat ook in Het algemeen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Na nog even met 2.1 te hebben gespeelt valt me 1 ding toch wel enorm op:

Alles is veel sneller en smoother geworden, van het toetsenbord tot de browser.
Alles, op 1 ding na: de shell van samsung, deze lagged echt aan alle kanten, is niet uit te zetten, en bied ook totaal geen extra functionaliteit. Het trekt de hele update naar beneden, want verder ben ik er wel tevreden mee.

Ik blijf me ook verbazen over het missen van multi-touch, dit zou toch gewoon mogelijk moeten zijn :S
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.