Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:20:
@toolman
Heb je de screenprotector wel verwijderd? Het heeft bij mij een aantal dagen geduurt voordat ik merkte dat die er op zat. Geluidskwaliteit vind ik zelf niet om aan te horen, maar mijn oude nokia 5800 schijnt daar dan ook bijzonder goed in te zijn geweest. Youtube werkt stukken beter in 2.1. En stotterende lijsten heb ik geen problemen mee? Wellicht heb je het getest in de market? hier is het vrij traag door het downloaden van alle icon's.
ja dat wel, het eerste uur had ik dat niet door :)

ik heb de standaard pda van JB4 erop gezet, maar die is duidelijk trager dan de leightweight mod. kan me niet voorstellen dat je blij bent met de jb2 die nog trager schijnt te zijn.

heb dit gedaan om exchange aan de praat te krijgen (email.apk miste in de MOD). email en contacts gaan OK, maar agenda ? weet iemand of dat kan ? zou wel raar zijn als dat niet kan. heb het niet kunnen vinden, ook niet via Google. wel lees ik her en der dat bij de droid een aparte corporate calender app heeft (terwijl die op 2.0 draait). zou het dan toch zo zijn dat zelfs 2.1 geen volledige support heeft? FAIL.

al met al lijkt android een leuk speelplatform dat zich duidelijk nog moet ontwikkelen. dat wist ik al van te voren en vind ik niet erg, best leuk om te prutsen en flashen :) maar tis geen vergelijk met iphone, dat is allemaal zo strak en vloeiend. ook de hero is stukken vlotter. dit wordt denk ik toch veroorzaakt door de budget touchpanel van de spica icm vanilla android (geen optimized drivers).

verder:

- nog steeds geen GPS fix, met zowel de JB4 standaard PDA als de leightwieght MOD
- youtube zuigt nog steeds in 2.1: het ziet er gewoon niet uit man! geen full screen, met bitrate van 3 kbps ? meer kan het niet zijn gezien de enorme macroblocking. zelfs op mijn E71, met klein scherm ziet het er beter uit. man ik kan gezichten niet eens herkennen, zijn gewoon grote blokken...

al met al: leuke phone, ga nog verder prutsen, vrees dat de interface nooit echt lekker soepel wordt (ligt aan de hardware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Op dit moment heb ik mijn spica al een week naar volle tevredenheid in gebruik. Een leuk ding voor een leuke prijs!

Nu zit ik alleen te kijken om hem ook voor navigatie te gebruiken, maar weet iemand een carkit die past zodat ik hem goed zichtbaar voor mijn raam kan hebben? En dan het liefst nog betaalbaar ook?

@Mr_gadget: Ik gebruik hem zelf op dit moment ook zonder internetabbo aangezien ik eigenlijk altijd in de buurt zit van wifi. Dat gaat prima, alleen is het waarschijnlijk wel verstandig om abndroid te installeren om te zorgen dat hij niet per ongeluk online gaat. Overigens heb ik hem bij een 1-jarig abbo gekregen met een T-mobile 35 relax voor 26,50 per maand. Afhankelijk van je belgedrag hoef je er dus geen 2 jaar mee te doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu ook te twijfelen om deze gsm te kopen, maar kan je ahome draaien op deze gsm?
kan je dus je icons en zo aanpassen ? Had in een review gelezen dat dit niet kon?
(enkel wallpaper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:29:
zit nu ook te twijfelen om deze gsm te kopen, maar kan je ahome draaien op deze gsm?
kan je dus je icons en zo aanpassen ? Had in een review gelezen dat dit niet kon?
(enkel wallpaper)
Waarom zou je ahome niet op de spica kunnen draaien dan?
De spica heeft nu nog android 1.5, wellicht dat dat niet voldoende is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Toolman, in de youtube app kun je tijdens het afspelen 'watch in high quality' vinden in het menu. Dat scheelt geen klein beetje...

En je kunt toch de lightweight mod gebruiken en gewoon email.apk uit de 'removed apps' zip installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

normaal kan ik me gewoon bij de android market op men spica aanmelden en downloaden maar nu staat er er is een netwerkfout opgetreden toen u zich probeerde aan te melden via jesseking@gmail.com probeer het opnieuwe op klik op de knop terug om te anuleren wat moet ik nou doen om wel op android markt te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G1itch schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:39:
Toolman, in de youtube app kun je tijdens het afspelen 'watch in high quality' vinden in het menu. Dat scheelt geen klein beetje...

En je kunt toch de lightweight mod gebruiken en gewoon email.apk uit de 'removed apps' zip installeren?
aha idd, goed verborgen in de menu's. ziet er stukken beter uit alleen av totaal niet in sync. dat heb ik bij de low quality trouwens ook. zuigt gewoon dus. snap niet dat google dat niet op order heeft zeg.

ja klopt! ga ik ook doen....een apk installeren, moet dat via de SDK of kan dat op een andere manier ? (via sd card of in de PDA tar injecten ?). edit: heb ik al gevonden, er zijn tig apps in de market waarmee ik vanaf SD een apk kan installeren-> ga ik proberen.

kheb nog steeds niet ontdekt of/hoe ik de exchange calender kan syncen. ik vrees dat het niet kan. de droid heeft een aparte app, die ook niet lekker werkt: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=4601

dit is toch wel weer een zwaar minpunt. moet ik dan mn e71 of itouch erbij houden om mn agenda te zien ? lekker handig...dit is wel enorm ruk, want de lui met een hero lopen wel lekker te syncen op 1.5, en ik kan mn agenda niet eens inzien met 2.1 !

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb nu eindelijk mobiel internet, maar het lukt me niet om een APN op te slaan, ik voer alles in, en als ik op opslaan druk verdwijnt hij... DDJB2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op zondag 28 februari 2010 @ 11:04:
Ik heb nu eindelijk mobiel internet, maar het lukt me niet om een APN op te slaan, ik voer alles in, en als ik op opslaan druk verdwijnt hij... DDJB2
had ik ook, ik maar typen en typen, opslaan...niet te vinden. maar: de truuk is om eerst een apn aan te maken met alleen een naam en een apn, die opslaan. daarna wijzigen.

edit: als je de JB4 hebt, dan is er een MOD voor die een paar kleine changes doet en het APN probleem schijnt op te lossen. maar goed, de workaround heb je al.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de leightweightmod zit ES file explorer, waarmee ik apks kan installeren.

youtube apk erop gezet, werkt ok. maar die email.apk krijg ik niet geinstalleerd. hij eindigt met "toepassing niet geinstalleerd". voor de rest niks :(

iemand een idee ? ik zag ook nog een email.odex file staan, moet ik daar miss ook iets mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Hij werkt :D bedankt.

Je moet email en email.odex via adb naar system/apps pushen. hier heb je root voor nodig, en je moet /system eerst remounten zodat hij writable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Double schreef op zondag 28 februari 2010 @ 12:29:
Hij werkt :D bedankt.

Je moet email en email.odex via adb naar system/apps pushen. hier heb je root voor nodig, en je moet /system eerst remounten zodat hij writable is.
aha ok. ik had idd al iets gelezen over data apps en system apps. de ene kun je wel zo installeren. de andere moet je meer moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even meer getest met divx/xvid playback: het is nooit sync! de ene keer is het meer uit sync dan de andere keer, en als ik ga scrubben (op de tijdlijn) wordt het meestal nog erger.

kortom: divx en xvid, leuke feature maar alleen handig als het ook sync loopt! alsof ze het niet getest hebben: "oh ja hij start op ik zie beeld en geluid, zal wel goed zijn, hup verschepen die toestellen". FAIL imho.

weet iemand of dit te fixen is ? wellicht met een beter video player oid ?
getest met 2 andere videoplayers: zelfde gezeik.

misschien is dit een 2.1 probleem ? kheb het niet echt getest op 1.5. loopt het bij jullie wel goed op 1.5 ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58
Hier geen grote problemen met de sync (soms loopt het geluid wel een fractie van een milliseconde achter, maar zeker binnen het doenbare)
Op 1.5 out of the box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ook geen problemen met sync hoor... op 1.5 en op 2.1, zelf met een film van 2 uur is hij aan het einde nog gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben terug naar 1.5 de XJB3 rom. (schijnt de laatste 1.5 rom te zijn).

hij draait een stuk soepeler dan de JB4 2.1 rom en:

- youtube perfect in sync
- divx perfect in sync
- gps fix werkt

Ik blijf hier voorlopig bij, hoe het kan dat jullie wel 2.1 soepel hebben draaien zonder die problemen snap ik niet....maar goed. hij voelt ook sneller aan de stock rom die erop stond toen ik em net in gebruik nam.

edit: nou die gps fix was maar 1x na 30 sec, daarna kreeg ik gps niet meer aan. symbool kwam niet meer terug en maps kon de gps niet aanspreken. net gereboot...direct na starten maps keiharde crash.helemaal vastgevroren....hmmmm...kan niet meer uit met aan/uit knop. batterij los dan maar...(en ook nog een dead pixel ontstaan pff)

update: nu lijkt het ok te werken. maps binnen 10sec fix. paar keer opnieuw gestart en vind locatie snel. laten we hopen op een tijdelijke glitch in the matrix ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF?! op die JB3 zit een email client, die exchange/activesync support, incl. contacts en agenda !

ik meteen geprobeerd....het werkt wel maar het binnenhalen van mail,attachments ed is supertraag. het syncen is dus traag. een soort 56k6 gevoel. een plaatje van 10kb openen duurt 30sec.

dus: ik ben blij, maar niet met de snelheid van syncen.....iemand die dit ook gebruikt ?

update: met touchdown app gaat het syncen wel vlot. lijkt er dus op dat er iets in android zelf niet lekker zit mbt activesync connecties. jammer :( wil het graag gebruiken, maar hier is niet mee te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:28
Ik heb sinds kort ook de Spica. Het is een geniaal apparaat.
Ik wil android 2.1 er op zetten, met behulp van deze rom: ROM I5700EXXJB4 (JB7) (2.1)
Alleen weet iemand waar ik deze kan downloaden? (of wil iemand deze versie even uploaden?)
De rapidshare servers zijn namelijk overbelast voor free users en ik kan alleen een rapidshare link vinden.
Zijn er verder trouwens nog dingen waar ik op moet letten als ik update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-08 22:39
Ook ik heb android 2.1 geinstaleerd op mijn spica. Op wat problemen na met de driverinstallatie in windows 7 x64, was dat goed te doen! Het ziet er mooier en een stuk completer uit.

Ik kan echter met geen internetverbinding via vodafone maken. Ik heb een nieuw toegangspunt aangemaakt met hierin de volgende gegevens:
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg
Poort: leeg
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MMS-protocol: leeg
MCC: 204
MNC: 04
Verificatie: CHAP
APN type: leeg

Dit alles zoals door vodafone aangegeven wordt. Ik heb deze instellingen ook goed opgeslagen door eerst een lege APN aan te maken en hierna aan te passen. Daarnaast heb ik exact hetzelfde probleem met de JB4 als met de JB2 rom. Ik heb ook een toegangspunt getest met daarin alleen APN, gebruikersnaam en wachtwoord. Dit maakte geen enkel verschil. Met de oorspronkelijke android 1.5 rom werkte het wel naar behoren.

Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
zwittrooper schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:49:
Ik wil android 2.1 er op zetten, met behulp van deze rom: ROM I5700EXXJB4 (JB7) (2.1)
Alleen weet iemand waar ik deze kan downloaden? (of wil iemand deze versie even uploaden?)
De rapidshare servers zijn namelijk overbelast voor free users en ik kan alleen een rapidshare link vinden.
Lees eens de startpost door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:17

arnova

weet veel, maar niet alles

zwittrooper schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:49:
Ik heb hier even een mirror gemaakt: http://rocky.eld.leidenun...msung_Galaxy_Spica_i5700/. Mochten jullie er nog meer zooi bij willen hebben (bv. 1.5 firmware etc.), laat het maar even weten. Wel zo handig om het allemaal op 1 plek te hebben.

Overigens heb ik van het weekend ook mijn Spica binnen gekregen. Wat een superding. Werkt vrijwel allemaal perfect. Paar dingen waar ik wel tegenaan liep:
- Sync van mijn GMail duurde echt een eeuwigheid. Hij bleef maar zeggen: Mail wordt gesynchoniseerd dit kan een paar minuten duren.
- Ik kan, niet zoals bij mijn oude Nokia, kiezen voor 1 enkel piepje als beltoon/notificatie. Iemand enig idee of dit op de 1 of andere manier kan? Ik heb een hekel aan beltonen nl;
- Hoe kan ik zien wat de exacte tijd is dat bv. een SMS gestuurd is? Ik zie nu alleen de datum erbij staan;
- Hoe kan ik zien hoeveel karakters een SMS is, als ik deze aan het maken ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:15
De laatste twee problemen zijn op te lossen door ChompSMS te downloaden in de appstore, echt een fijne app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 11:27
Marrtijn schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:52:
De laatste twee problemen zijn op te lossen door ChompSMS te downloaden in de appstore, echt een fijne app!
ChompSMS is een grappige app voor een tijdje, maar erg traag op een gegeven moment. Handcent heeft veel meer functies en blijft razendsnel, aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
arnova schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:16:
[...]

Ik heb hier even een mirror gemaakt: http://rocky.eld.leidenun...msung_Galaxy_Spica_i5700/. Mochten jullie er nog meer zooi bij willen hebben (bv. 1.5 firmware etc.), laat het maar even weten. Wel zo handig om het allemaal op 1 plek te hebben.
Als je ook de 1.5 firmware er op zou kunnen plaatsen, heel graag! Ik geloof niet dat mijn internetprobleem met vodafone op te lossen is. Ik ga liever even terug naar 1.5 en wacht een officiële update af. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

souljack schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:40:
[...]

Als je ook de 1.5 firmware er op zou kunnen plaatsen, heel graag! Ik geloof niet dat mijn internetprobleem met vodafone op te lossen is. Ik ga liever even terug naar 1.5 en wacht een officiële update af. Alvast bedankt!
Is goed maar waar kan ik die 1.5 firmware vinden cq. kan iemand die naar mij sturen?
ChompSMS is een grappige app voor een tijdje, maar erg traag op een gegeven moment. Handcent heeft veel meer functies en blijft razendsnel, aanrader dus!
Werkt inderdaad top dat Handcent. @TS: Misschien aardig om hier ook een lijst aan te leggen van handige apps?

[ Voor 25% gewijzigd door arnova op 01-03-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
The_Double schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:44:
Voor iedereen die een vraag heeft over 2.1, lees de FAQ in de startpost. Er is hier nog geen enkele vraag geweest die daar niet in staat.

@harmenstro
Die -punten zijn te verhelpen met een standaard homescreen, in de faq staat hoe je die er op zet.

@stouten
Wat zou hcitool moeten doen? Ik wil het wel testen als het niks veranderd...
Daarmee kun je bluetooth devices in je omgeving zien. In principe hetzelfde als je kunt in de GUI maar dan command line. Het wijzigt niks aan je telefoon zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnova schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:44:
Is goed maar waar kan ik die 1.5 firmware vinden cq. kan iemand die naar mij sturen?
http://uploadhyper.com/file/25443/I5700XXJB3.zip.html

de laatste 1.5 rom. werkt bij mij heel snel. beter dan de 2.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
Stouten schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:45:
[...]

Daarmee kun je bluetooth devices in je omgeving zien. In principe hetzelfde als je kunt in de GUI maar dan command line. Het wijzigt niks aan je telefoon zelf.
code:
1
2
3
4
$ hciconfig -a
hciconfig: not found
$ hcitool
hcitool: not found

Nope werkt niet (of moet je eerst iets installeren?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
souljack schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:57:
Op wat problemen na met de driverinstallatie in windows 7 x64, was dat goed te doen!
Hoe heb je dit gedaan? Ik krijg namelijk ook mijn Spica niet geinstalleerd onder Windows 7 x64. Kan het "modem" sowieso niet installeren.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Vinze schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:58:
[...]

code:
1
2
3
4
$ hciconfig -a
hciconfig: not found
$ hcitool
hcitool: not found

Nope werkt niet (of moet je eerst iets installeren?)
Jammer, dan moet het inderdaad nog geinstalleerd worden vrees ik. Draaide je nu trouwens als root? Andere android toestellen kunnen het meestal wel (HTC Hero en dergelijke) met root access. Voor mij belangrijk op mijn werk.

Dan maar een iets duurder toestel uitzoeken! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor de link. Ik heb hem inmiddels erbij gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
El_Bandito schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:04:
[...]

Hoe heb je dit gedaan? Ik krijg namelijk ook mijn Spica niet geinstalleerd onder Windows 7 x64. Kan het "modem" sowieso niet installeren.
Nee, dit is mij ook niet gelukt. Ik heb het met windows 7 uiteindelijk maar opgegeven. Zelfs de virtuele XP mode mocht niet baten. Het lijkt er op dat wanneer windows 7 het apparaat niet herkend hij deze niet naar de virtuele XP door wil sturen. Uiteindelijk heb ik XP als dual boot gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
arnova schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:13:
[...]

Bedankt voor de link. Ik heb hem inmiddels erbij gezet...
Bedankt! Heeft iemand hier ook toevallig de boot, phone en CSC bij? Ik heb de PDA vervangen maar blijf tegen hetzelfde probleem met het verbinden met 3G aanlopen. Het zit dus waarschijnlijk niet zo zeer in android 2.1 maar in één van de andere wijzigingen.

Wanneer ik kijk bij de telefooninformatie (via *#*#4636#*#*) krijg ik te zien dat er een probleem is met de authenticatie. Ik ben echter vrij zeker van de juiste instellingen en bij vodafone zeggen ze dat de telefoon zich goed aanmeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stouten schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:05:
[...]

Jammer, dan moet het inderdaad nog geinstalleerd worden vrees ik. Draaide je nu trouwens als root? Andere android toestellen kunnen het meestal wel (HTC Hero en dergelijke) met root access. Voor mij belangrijk op mijn werk.

Dan maar een iets duurder toestel uitzoeken! :-)
heeft denk ik niet iets te maken met de prijs, maar meer wat er in de rom gebakken zit die je gebruikt. De stock rom had bij mij bijv geen email.apk en geen exchange, maar de JB3 rom had dit opeens wel. (al dan niet supertraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:24:
[...]

toegevoegd aan TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljack schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:32:
[...]

Bedankt! Heeft iemand hier ook toevallig de boot, phone en CSC bij? Ik heb de PDA vervangen maar blijf tegen hetzelfde probleem met het verbinden met 3G aanlopen. Het zit dus waarschijnlijk niet zo zeer in android 2.1 maar in één van de andere wijzigingen.

Wanneer ik kijk bij de telefooninformatie (via *#*#4636#*#*) krijg ik te zien dat er een probleem is met de authenticatie. Ik ben echter vrij zeker van de juiste instellingen en bij vodafone zeggen ze dat de telefoon zich goed aanmeld.
vreemd, ik gebruik de boot&phone van de JB4 2.1 rom icm de JB3 PDA. CSC heb ik niet geflashed want Odin lipe bij mij daarop vast. Bij mij werkt 3G goed met KPN. Die CSC heeft volgens mij niks te maken met APN ed. schijnen provider specifieke customizations te zijn. die hoef je dus niet te flashen.

wat heel miss helpt is het opnieuw flashen van JB4 boot+phone icm de JB3 PDA. Ik had wat rare dingen die verdwenen waren nadat ik dat had gedaan (ondanks dat de phone en boot er al op staan). Je begint dan helemaal vers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2010 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljack
Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:35:
[...]

vreemd, ik gebruik de boot&phone van de JB4 2.1 rom icm de JB3 PDA. CSC heb ik niet geflashed want Odin lipe bij mij daarop vast. Bij mij werkt 3G goed met KPN. Die CSC heeft volgens mij niks te maken met APN ed. schijnen provider specifieke customizations te zijn. die hoef je dus niet te flashen.
Nee ik denk ook niet dat ik de CSC hoef te flashen, maar dat heb ik dus wel al gedaan... Ik hoop dat wanneer ik naar de oorspronkelijke CSC terug ga (waarvan ik natuurlijk geen backup heb gemaakt), ik weer een verbinding kan maken. Rutgerlak melde hetzelfde probleem een paar dagen geleden, hij heeft het ook nog niet op kunnen lossen. Als iemand de CSC nog ergens heeft zou ik erg blij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
[...]

Handig, dat gaat sneller dan een uploadhyper/rapidshare e.d verwacht ik. Ik zou wel graag de lightweightmod erbij willen hebben, en voor die JB7 met root heb je JB4 standaard nodig. Lijkt me handig om die er ook bij te zetten.
Overigens heb ik van het weekend ook mijn Spica binnen gekregen. Wat een superding. Werkt vrijwel allemaal perfect. Paar dingen waar ik wel tegenaan liep:
- Sync van mijn GMail duurde echt een eeuwigheid. Hij bleef maar zeggen: Mail wordt gesynchoniseerd dit kan een paar minuten duren.
- Ik kan, niet zoals bij mijn oude Nokia, kiezen voor 1 enkel piepje als beltoon/notificatie. Iemand enig idee of dit op de 1 of andere manier kan? Ik heb een hekel aan beltonen nl;
In de market zijn sound packs te vinden, maar ik weet niet of die geluiden ook los in te stellen zijn. Ik heb er ook al even naar gezocht maar nog niets gevonden.
- Hoe kan ik zien wat de exacte tijd is dat bv. een SMS gestuurd is? Ik zie nu alleen de datum erbij staan;
- Hoe kan ik zien hoeveel karakters een SMS is, als ik deze aan het maken ben?
Het aantal karakters kan je volgens mij niet zien, maar als je aan het eind van een sms komt (>150 tekens) komt er 9/1, 8/1 enz te staan om aan te geven dat je nog zoveel karakters hebt tot het eind van de eerste sms.

Een goed werkende 1.5 firmware is XEIL5. Die is te vinden op SamsungFirmware

edit: JB3 werkt inderdaad ook goed; ik weet alleen niet of die alle onderdelen heeft of alleen PDA. Volgens mij moet je wel alle onderdelen 2.1 of 1.5 hebben?
Ik heb lightweightmod 0.4 uiteindelijk geïnstalleerd gekregen door eerst I570EXXJB4 compleet te flashen (boot, pda en phone, GEEN csc), en daarna alleen pda van lwmod. Als ik dat niet deed kreeg ik gloeiende samsung-letters maar verder niet zoveel meer :(. Het duurde wel een paar uur voor mijn laptop met XP doorhad op welke com-poort de spica zat, maar mijn computer heeft wat usb-problemen dus daarmee lukte het ook niet.....

[ Voor 13% gewijzigd door gwystyl op 01-03-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

[...]
Zedge. Als je't daar niet vindt...

Oh en iemand vroeg naar navi een tijdje terug: maar ik krijg het niet werkend @ 2.1. Dus erm... dan weet je dat. Gebruik nu een combo van Maverick en Mapdroyd voor mijn navigatieavonturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Hot Pixel schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:27:
[...]

Zedge. Als je't daar niet vindt...

Oh en iemand vroeg naar navi een tijdje terug: maar ik krijg het niet werkend @ 2.1. Dus erm... dan weet je dat. Gebruik nu een combo van Maverick en Mapdroyd voor mijn navigatieavonturen :)
Ik heb zelf deze als sms-tone, supersimpel mario coin-effectje: http://www.zedge.net/ring...intendo-coin-fx-ringtone/ (zelf op die site geplaatst ook...)

Lekker subtiel dus! Eigenlijk zoek ik meer van dat soort dingen...ik hoef echt geen halve top 40 te horen als ik een simpel smsje binnenkrijg, gewoon een subtiel toontje vind ik persoonlijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
souljack schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Nee, dit is mij ook niet gelukt. Ik heb het met windows 7 uiteindelijk maar opgegeven. Zelfs de virtuele XP mode mocht niet baten. Het lijkt er op dat wanneer windows 7 het apparaat niet herkend hij deze niet naar de virtuele XP door wil sturen. Uiteindelijk heb ik XP als dual boot gemaakt...
Lekker dan.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Heeft iemand hier Netcounter al geprobeerd op 2.1? Ik krijg sind de upgrade van 1.5 alleen nog maar nullen op de teller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

coendeurloo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:26:
[...]

Ik heb zelf deze als sms-tone, supersimpel mario coin-effectje: http://www.zedge.net/ring...intendo-coin-fx-ringtone/ (zelf op die site geplaatst ook...)

Lekker subtiel dus! Eigenlijk zoek ik meer van dat soort dingen...ik hoef echt geen halve top 40 te horen als ik een simpel smsje binnenkrijg, gewoon een subtiel toontje vind ik persoonlijk genoeg.
Bedankt voor de tip! Precies wat ik zocht :-) Overigens denk ik er precies hetzelfde over: als ik top40 wil horen zet ik de radio wel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
G1itch schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:37:
Heeft iemand hier Netcounter al geprobeerd op 2.1? Ik krijg sind de upgrade van 1.5 alleen nog maar nullen op de teller...
Volgens mij heb ik hem wel gehad op 2.1, maar kan ook 1.5 zijn geweest. Ik zal hem zo nog wel ff weer installeren, en dan laat ik weten of hij nog werkt.

Waze (gratis community-based navigatie) werkt vanaf de 2.1 roms in ieder geval ook goed. Eerst kon hij de GPS-tijd niet goed detecteren op de Spica waardoor de routes ongeldig waren. Vanaf de 2.1 roms gaat dat wel goed en komen de tracks goed in het dashboard te staan. Waze werkt nog niet denderend voor navigatie in NL, maar het concept is leuk dus ik heb hem vaak wel aan staan om nieuwe wegen bij te tekenen of al eerder gereden wegen te controleren / bevestigen.

edit: eerste indruk is dat netcounter idd niet meer werkt op Eclair (lwmod 0.4). Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan mail ik de ontwikkelaar weer.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 01-03-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Vanmiddag crashte me mobiel opeens, en na een restart zijn mijn APN's weg. Het lukt ze niet om terug te zetten, als ik de truuk gebruik, verdwijnen ze nadat ik ze heb gewijzigt :S Iemand nog een andere workaround/fix?

Edit: na 3 restarts staan er nu 20 apn's in de lijst 8)7 alles wat ik tot nu toe heb toegevoegt

[ Voor 18% gewijzigd door The_Double op 01-03-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
The_Double schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:20:
@toolman
Heb je de screenprotector wel verwijderd? Het heeft bij mij een aantal dagen geduurt voordat ik merkte dat die er op zat.
Joh, ik heb dat ding er al twee maanden op zitten |:( :>

[ Voor 34% gewijzigd door Steije op 01-03-2010 20:11 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of er voor de spica siliconen hoesjes zijn zoja waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steije schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:11:
[...]

Joh, ik heb dat ding er al twee maanden op zitten |:( :>
En wat dan nog?
Zit er bij mij nog steeds op en werk zonder problemen.
Trouwens ik heb mijn internet verbinding niet eens ingestelt
Het is een tele2 toestel en krijg netjes via tele2
Gelijl een sms met de instellingen voor het toestel.
Opslaan en klaar.
Dvix YouTube en enz geen enkele probleem.

Geen idee wat jullie er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
screenprotector vandaag ook verwijderd.
Ik wou hem laten zitten, maar het toetsenbord reageert toch beter zonder (nauwkeuriger en sneller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Verwijderd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:34:
weet iemand of er voor de spica siliconen hoesjes zijn zoja waar
Goede vraag ja. Weet iemand waar je een beetje goedkoop (stoffen) hoesjes & stylus voor de Spica kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Weet iemand of er een screenprotector bij een NL webshop te koop is?

Edit: Got it, wel pas vrijdag leverbaar. Ook op marktplaats is het te vinden, erg goedkoop, maar dan zal de kwaliteit wel minder zijn?

[ Voor 96% gewijzigd door coendeurloo op 02-03-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Even een korte vraag, als je de Facebook applicatie uit de market installeerd blijft de voorafgeinstalleerde versie staan, is die niet te verwijderen?

Daarnaast lijkt de agenda widget soms op een datum te blijven hangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Daantje20 op 02-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Daantje20 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:12:
Even een korte vraag, als je de Facebook applicatie uit de market installeerd blijft de voorafgeinstalleerde versie staan, is die niet te verwijderen?

Daarnaast lijkt de agenda widget soms op een datum te blijven hangen.
Programma's die al aanwezig waren toen je de telefoon voor het eerst opstartte zitten in de rom; die zijn niet te verwijderen zonder root-access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een update mbt exchange ondersteuning:

- in de stock 1.5 rom niet aanwezig (weet niet meer welke rom het was)
- in de XEIL5 1.5 rom niet aanwezig
- in de JB3 1.5 rom wel aanwezig, maar niet bruikbaar door supertrage sync (en ook niet stabiel)
- in de JB4 2.1 ROM gedeeltelijk support, mail en contacts, agenda niet (het lijkt me kwestie van non officiele rom die nog niet af is, en dat het in de final wel compleet is)

Ik ga nog de rom proberen die qua release tussen de XEIL5 en JB3 zit. hopelijk heeft die wel complete en werkende support.

update: zojuist de I5700XEEIL1 package geprobeerd....helaas zelfde verhaal: kheb alle opties die nodig zijn, contacts,agenda,email...maar het gaat allemaal veel te traag! het ophalen van hele berichten, het openen van attachments, het syncen zelf....allemaal retetraag. alsof het vastloopt...maar na 10min komt het opeens binnen. niet werkbaar helaas! erg jammer...het ziet er goed uit, maar de traagheid is gewoon ruk. als ik Touchdown gebruik, die ook activesync gebruikt dan is het allemaal wel ok. lijkt me dus toch echt iets zuigends in de android roms zelf.

waarom iets in de rom stoppen wat voor geen meter werkt ? laat het dan gewoon weg....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
arnova schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:15:
[...]

Goede vraag ja. Weet iemand waar je een beetje goedkoop (stoffen) hoesjes & stylus voor de Spica kan vinden?
ik heb een silliconen hoes op www.devilpower.nl bestelt en die werkt best goed. Echt handig is het niet maar liever dan krassen! Daar heb ik ook mijn screen-protector bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 19:51
@I-heine-I

Die screenprotector van devilpower.nl, is dat wat? houdt die een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Ik kreeg gister een mailtje van zagg.com dat ze nu ook een invisible shield voor de spica hebben.
Niet helemaal in NL, maar het schoot me te binnen vanwege de discussie.

Ik heb graag wel een beetje bescherming voor mijn scherm. Zeker met zo'n groot scherm wil ik hem kras vrij hebben. Die goedkope protectors heb ik nou al wel gezien, ze passen niet goed, plakken niet goed, krijg je niet goed erop zonder luchtbellen. Tis wel 15 dollar voor zo'n invisible shield (verdienen ze dik op) maar dat heb ik nu ook al bijna uitgegeven voor aan cheape protectors en ben er maar matig tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
souljack schreef op maandag 01 maart 2010 @ 12:32:
[...]

Als je de 1.5 terug wilt zetten kan je in odin kiezen voor one package je zet de pda file in de aller onderste positie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pocketpete schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:00:
[...]

Als je de 1.5 terug wilt zetten kan je in odin kiezen voor one package je zet de pda file in de aller onderste positie
huh? dat werkt toch alleen maar als je ook echt een complete package hebt in 1 tar ? als je alleen een PDA tar hebt, dan moet en kun je die toch alleen maar in het PDA veld gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het opgegeven...exchange sync zuigt gewoon in 1.5. in 2.1 schijnt zelfs zo te zijn dat er geen agenda sync in zit, vanwege licentiekosten. oftewel: heb je ook geen ruk aan.

ik heb nu maar roadsync gesintalleerd. werkt tot nu toe goed. als google android serieus wil neerzetten, dan moeten ze toch echt wat betere support leveren voor corporate email ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben jullie ook last van die banen in het scherm ? ik zag het vandaag heel goed in zonlicht. ik kon bijna niks meer zien. niet omdat het scherm niet fel genoeg is maar omdat die rare banen in het display lopen. in schaduw is alles ok heb je er geen last van, met het scherm uit kun je het zien onder een bepaalde hoek. in het zonlicht hoef je geen moeite te doen. loopt door alles heen. niet om aan te zien. ik vermoed dat het t touchpanel is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
Ik zie ze wel, maar heb er geen last van, ze zijn alleen zichtbaar met het scherm uit in de zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
huh? dat werkt toch alleen maar als je ook echt een complete package hebt in 1 tar ? als je alleen een PDA tar hebt, dan moet en kun je die toch alleen maar in het PDA veld gebruiken ?
Misschien werkt het ook als je hem in het pda vak zet, ik heb de pda als one package gebruikt.
Kreeg helaas vodafone internet niet meer aan de gang op 2.1 ook niet met de "mod"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je echt de samsung versie gebruiken om te flashen of kun je ook andere android roms gebruiken?
Op xda-developers staan namelijk veel meer versies van android als dat er specifiek voor de spica zijn te vinden..

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:26:
Moet je echt de samsung versie gebruiken om te flashen of kun je ook andere android roms gebruiken?
Op xda-developers staan namelijk veel meer versies van android als dat er specifiek voor de spica zijn te vinden..
Op de spica werken alleen spica roms. Wil je je telefoon weg willen gooien, zet er dan een verkeerde rom op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:11:
ik heb het opgegeven...exchange sync zuigt gewoon in 1.5. in 2.1 schijnt zelfs zo te zijn dat er geen agenda sync in zit, vanwege licentiekosten. oftewel: heb je ook geen ruk aan.

ik heb nu maar roadsync gesintalleerd. werkt tot nu toe goed. als google android serieus wil neerzetten, dan moeten ze toch echt wat betere support leveren voor corporate email ed.
Ik gebruik companionlink for google op mijn windows-computer; dan krijg je je agenda en contactpersonen ook goed gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvoosten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 22:10
gwystyl schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Ik gebruik companionlink for google op mijn windows-computer; dan krijg je je agenda en contactpersonen ook goed gesynct.
Heb je niets aan als je OTA wilt gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend wanneer de officiele update naar 2.1 uitgebracht gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Even dit topic doorgezocht maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden op mijn vraag: Waar kan ik een extra (compatibele) USB/data kabel krijgen voor mijn i5700 Spica? Heeft iemand hier inmiddels al zoiets gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
arnova schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 18:51:
Even dit topic doorgezocht maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden op mijn vraag: Waar kan ik een extra (compatibele) USB/data kabel krijgen voor mijn i5700 Spica? Heeft iemand hier inmiddels al zoiets gekocht?
Het is geloof ik gewoon een micro USB kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Ik heb sinds vandaag wat dekking problemen, maar ik vraag me af of dat misschien aan mijn toestel ligt. Als ik herstart geeft de Spica de melding: "Sorry! Het proces android.process.acore is onverwacht gestopt. Probeer het opnieuw" en dan alleen de optie "Geforceerd sluiten" en dat soms 2 keer, tot de icoontjes wel inladen. Ik maak gebruik van Vodafone, maar er zijn geen storingen bekend voor zover ik weet. Zo af en toe heb ik wel dekking, en komen mijn smsjes binnen of kan ik even bellen. Daarna valt de dekking weer snel weg.

Edit: Als ik de sim kaart in mijn oude LG Viewty doe heb ik prima dekking...

Edit: Factory reset werkt niet, mooi is dit. Iemand nog suggesties? De foutmelding is wel weg overigens.

Edit: LG Viewty heeft toch geen dekking na een 2e test, bij de 1e test had ik toevallig net dekking dus...

[ Voor 20% gewijzigd door coendeurloo op 03-03-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 19:15:
[...]

Het is geloof ik gewoon een micro USB kabel.
Klopt als een bus, gewoon zo'n standaard kabeltje die je voor een knaak aanschaft.

Wat voel ik me toch superieur, door het woordje 'knaak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ben voor een kabel bij een lokale telecom zaak geweest, heb nota bene een nokia kabel gekocht, iets anders hadden ze niet, maar het werkt wel.

Standaard micro-usb naar usb kabel is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 16:33
souljack schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:57:
Ook ik heb android 2.1 geinstaleerd op mijn spica. Op wat problemen na met de driverinstallatie in windows 7 x64, was dat goed te doen! Het ziet er mooier en een stuk completer uit.

[..knip...]

Dit alles zoals door vodafone aangegeven wordt. Ik heb deze instellingen ook goed opgeslagen door eerst een lege APN aan te maken en hierna aan te passen. Daarnaast heb ik exact hetzelfde probleem met de JB4 als met de JB2 rom. Ik heb ook een toegangspunt getest met daarin alleen APN, gebruikersnaam en wachtwoord. Dit maakte geen enkel verschil. Met de oorspronkelijke android 1.5 rom werkte het wel naar behoren.

Heeft iemand een idee waar ik het probleem moet zoeken?
Ik had hetzelfde probleem en heb ook contact gehad met vodafone. Bovendien werkte een andere sim (HI, T-mobile) perfect, maar kreeg ik slechts bij vodafone een foutmelding. Na een 1-2'tje met de vodafone helpdesk (of beter gezegd, flink heen en weer gemail) kreeg ik te horen dat volgens hen de telefoon prima packages kon versturen.

Het probleem is bij mij opgelost door XEIL5 (Deze dus) te installeren. Overigens vermeldde Vodafone bij mij *niet* dat de authenticatie op CHAP moet staan.

Ik ga nu spelen met CSC's van 1.5 met andere PDA firmwares. Mocht ik spannende (of minder spannende) dingen aantreffen, dan post ik dat natuurlijk hier.

Edit:

Het lijkt erop dat het probleem toch echt in de 2.1 PDA zit. Ik krijg hiermee met geen mogelijkheid verbinding. De enige manier waarop ik met Vodafone een werkende, stabiele internetverbinding heb is met de 1.5 rom (maakt niet uit welke)

[ Voor 7% gewijzigd door Rokuta op 04-03-2010 00:41 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:24:
[...]

Klopt als een bus, gewoon zo'n standaard kabeltje die je voor een knaak aanschaft.

Wat voel ik me toch superieur, door het woordje 'knaak'
-off topic-
Nu je spreekwoorden nog even op orde krijgen ;)

"Het sluit als een bus" en "Het klopt als een zwerende vinger"... over superieur gesproken O-)

:+

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is 2 maart een nieuwe FW gepost, de I570EXXJC3. Het is 2.1. Er waren problemen met flashen, maar dat is nu opgelost (met een aangepaste spica.ops). Ik ga het vandaag proberen en laat weten of/hoe het werkt.

mijn recente ervaringen met 2.1 zijn niet lekker:
- divx niet sync
- youtube niet sync
- buggy
- geen exchange agenda syncing

Daar zal ik vooral naar kijken dus...

voor iedereen die het ook wil proberen:
- de ROM
- aangepast spica.ops

Je moet de aangepast spica.ops kiezen in Odin, deze JC3 PDA + de boot en phone van de JB4. (die hebben jullie natuurlijk allang op je desktop staan, zoniet kijk elders voor download).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
Weet iemand hoe je kunt switchen tussen de GSM en UMTS verbinding? Vodafone support zei dat ik dat kon proberen om de dekking wat te verbeteren, maar ik kan deze optie niet vinden. Of is dat de "alleen 2g netwerken" optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:07:
er is 2 maart een nieuwe FW gepost, de I570EXXJC3. Het is 2.1. Er waren problemen met flashen, maar dat is nu opgelost (met een aangepaste spica.ops). Ik ga het vandaag proberen en laat weten of/hoe het werkt.

mijn recente ervaringen met 2.1 zijn niet lekker:
- divx niet sync
- youtube niet sync
- buggy
- geen exchange agenda syncing

Daar zal ik vooral naar kijken dus...

voor iedereen die het ook wil proberen:
- de ROM
- aangepast spica.ops

Je moet de aangepast spica.ops kiezen in Odin, deze JC3 PDA + de boot en phone van de JB4. (die hebben jullie natuurlijk allang op je desktop staan, zoniet kijk elders voor download).
Hnmm thx. Ik had hem al een paar keer geprobeerd met de 'gewone' spica.ops, maar dat werkte niet. Nog maar 's proberen met de nieuwe :). Wat zijn je ervaringen tot nu toe? Zit die rare launcher er ook in of is het de standaard launcher? Indien nieuwe launcher: onthoudt hij je favorieten na een restart?

edit: hij heeft de 'rare' launcher met vier favorieten, die nu wel bewaard worden na een reboot. Verder ziet het er zo'n beetje het zelfde uit als JB3. Opstarten gaat lekker snel.

wat betreft de datakabel, zoals hierboven genoemd kan dat inderdaad een gewone micro-usb kabel zijn. Ik heb net als Daantje20 een Nokia kabel gekocht (CA101 volgens mij, zoek anders terug in dit topic) via eBay. Ik dacht dat ik 7 euro incl verzendkosten kwijt was.

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 04-03-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist even de JC3 getest, maar helaas:

- youtube niet sync
- divx niet sync
- geen agenda sync exchange (wtf?)
- trage menus (samsung launcher, is te fixen met een andere launcher)
- geen gps fix

dus: terug naar JB3 voor mij. wat zuigt dit zeg....ik wil zo graag 2.1 gebruiken, hoop niet dat dit in de final ook straks is. het zuigt gewoon hard. dit soort basic zaken moeten op orde zijn!

het is dus de standaard samsung launcher. favorieten ? bedoel je de snelkoppelingen op je buroblad ?

update: zo die JB3 is toch zoveel soepeler en beter. alleen daar geen bruikbare exchange support :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ondertussen heb ik een mailtje gestuurd naar de support afdeling van Samsung met de vraag wanneer de firmware update uit komt. Ze geven aan de website in de gaten te houden. Geen harde datum of hint naar een release.

Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daantje20 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:34:
Ondertussen heb ik een mailtje gestuurd naar de support afdeling van Samsung met de vraag wanneer de firmware update uit komt. Ze geven aan de website in de gaten te houden. Geen harde datum of hint naar een release.

Helaas.
als ze nou eens niet moeilijk deden, en gewoon de 2.1 releasden zonder samsung crap erin. dan waren ze 1. sneller dan alle andere (incl. hero) en 2. zou het een stuk stabieler/sneller zijn en 3. kan het de verkoop boosten.

als ik samsung was dan wist ik het wel...

(wel divx support erin laten natuurlijk :) )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
Weet iemand op welke knoppen je moet drukken om het scherm met de 3 opties te krijgen van vliegtuigmodus en stil en dergelijke?

Vaak heb ik dat hij daar uit zichzelf al op gaat, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dat scherm zelf tevoorschijn moet krijgen en welke knoppen dus per ongeluk ingedrukt worden. Dit heeft er bij mij al een paar keer voor gezorgd dat hij per ongeluk op vliegtuigmodus ging wat niet echt bevorderlijk is voor de bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Dat krijg je als je de uitknop een paar seconden indrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
Jonniii schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:50:
Dat krijg je als je de uitknop een paar seconden indrukt.
Ik zie het. En het probleem is dus dat hij dit scherm ook geeft op het moment dat hij op blokkering staat. Wellicht is dit meer een software vraag, want dit zal misschien bij andere toestellen ook wel zijn, maar weet iemand hier een oplossing voor zodat hij niet op de uit-knop reageert terwijl hij op blokkering staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hou niet van 3rd party tools voor het exchange syncen. de lijken ook het niet altijd lekker te doen en kosten veel energie (zoals roadsync en touchdown). ik wil gebruik maken van de interne android google sync zaken.

aangezien de activesync optie totaal niet bruikbaar is en het er op lijkt dat het zelfs in 2.1 geen agenda krijgt, ga ik nu aan de slag met de hele hups syncen van outlook naar google, zodat ik alles met ingebouwde agenda/contacts/gmail kan bekijken en syncen.

het is best omslachtig, want ik moet:

- alle exchange mail laten doorsturen naar mn gmail account (simpel met een rule)
- een alias instellen op gmail, zodat ik vanaf mijn werk emailadres kan mailen (werkt goed!)
- google sync om agenda te syncen tussen google-outlook
- go contacts sync gebruiken om mijn contacten te syncen tussen google-outlook(bestaat nog steeds geen google app voor)

al met al 3 aparte truukjes, waarbij mijn desktop @ mijn werk altijd aan moet staan en ik afhankelijk ben van de gmail services (die down kunnen gaan etc.).

maar....als het werkt, dan zou het moeten werken....belachelijk natuurlijk dat het ingebouwde sync gedoe niet goed werkt....ik ga het doen en laat weten of het lekker loopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Weet iemand hoe je een eigen wallpaper op de telefoon zet?
Elke keer als ik dit doe dan krijg je een vierkant lijn om het plaatje wat je groter of kleiner kan maken.
Maar iedere keer is mijn eigen wallpaper helemaal ingezoomd als ik hem als achtergrond heb in gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen die verstand hebben van telefoons,

Slijm, slijm :-P
Ik heb gisteren mijn Samsung Spica gekregen, maar ben echt een leek op het gebied van telefoons. Mijn Bluetooth en USB-aansluiting werken ook niet.
Ik ging Google'en en kwam bij deze site uit. Het klinkt ernaar dat jullie weten hoe het op te lossen. Zou iemand mij dat in stappen zo makkelijk mogelijk uit kunnen leggen?
Ik hoef niet veel te synchoniseren, wat media en contactpersonen is voldoende.

Iemand die een leek zou willen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonniii
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-01 19:15
Het syncen van contactpersonen, dit werkt geloof ik alleen als je ze op je google account hebt staan en dan in je contacten applicatie in de opties op sync klikt (of automatisch syncen aan hebt staan). Voor zover ik weet kan dat niet met dat programma van Samsung.

Bluetooth werkt in de android versie die er standaard op de Spica zit niet. Dit is (hopelijk) wel zo in de update die binnenkort komt.

Data op je telefoon zetten is heel makkelijk, als de kabel er in zit krijg je op je telefoon een USB melding. Daar moet je op klikken en dan op koppelen drukken. Dan krijg je op je computer de SD kaart van je telefoon als een externe schijf te zien. Daar kan je dan gewoon bestanden naar kopiëren.
Als dit niet meteen werkt kan het zijn dat je in de instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> "alleen massaopslag" aan of uit moet vinken.

Ik heb wel zelf mijn muziek in de map sdkaart://media/music gezet. Ik weet niet of dat echt uitmaakt.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lukt al aardig, eerst wilde ik het direct naar mijn sd kaart kopieren, dit ging niet. Nu heb ik de telefoon kunnen koppelen. Ik krijg het wel gekopieerd, maar zie geen aparte sd kaart als externe schijf. Ik kan hem dan kopiëren naar E (verwisselbare schijf) daarin staat DCIM, daarin staat .thumbnails, 100ANDRO en Camera.

Dit is alles wat ik heb. Ik heb het dus gekopieerd naar de map DCIM. Dan plakt hij het daar, maar ik kan op mijn telefoon niets openen. Heel vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoi Janientjuh, welkom op GoT :)

Het is handig om even een apart topic te openen voor je probleem. Dan blijft het wat overzichtelijker zeg maar. Som daar even op wat je precies doet en gedaan hebt zodat we je gericht kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
Zo mijn Spica eergisteren gekregen en tot nu toe niets dan lof... wat een verschil met mijn oude telefoon :)

Ik zag net op de samsung site dat ze vandaag een nieuwe versie van Kies uitgebracht hebben (linkje)

https://bottenberg.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
cyberjack77 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 12:39:
Zo mijn Spica eergisteren gekregen en tot nu toe niets dan lof... wat een verschil met mijn oude telefoon :)

Ik zag net op de samsung site dat ze vandaag een nieuwe versie van Kies uitgebracht hebben (linkje)
Zou kunnen betekenen dat de update eraan komt, schijnt dat we moeten updaten via kies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pocketpete schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:46:
[...]

Zou kunnen betekenen dat de update eraan komt, schijnt dat we moeten updaten via kies :*)
idd. ik hoop wel dat ze die tig problemen weggewerkt hebben (zie boven). de huidige 2.1 rom is nou niet echt lekker....zit weer op 1.5, waar alles wel soepel en sync loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vandaag mijn spica aangekregen, gistere avond om 10 uur besteld bij smartphoneshope (aka cool blue), deze morge om 10 uur werd hij thuis afgeleverd, over service gesproken :)

ik ben voorlopig heel tevreden

maar weet iemand of je voor deze smartphone een stylus kan gebruiken? want het is jammer dat je vingers het schermpje vuil maken vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pocketpete schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 17:46:
[...]

Dan hoop ik dat hij ook nieuwe drivers bevat. Sinds een paar weken krijg ik mijn Spica namelijk op geen enkele manier als USB device herkend door mijn computer met Vista. Onder Win7 kan ik wel bestanden overzetten, dus het moet een driver-issue zijn. Kies downloaden gaat supertraag; zo maar eens kijken wat je er mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 19:05:
[...]

Dan hoop ik dat hij ook nieuwe drivers bevat. Sinds een paar weken krijg ik mijn Spica namelijk op geen enkele manier als USB device herkend door mijn computer met Vista. Onder Win7 kan ik wel bestanden overzetten, dus het moet een driver-issue zijn. Kies downloaden gaat supertraag; zo maar eens kijken wat je er mee kan :)
Nope ...
De nieuwe KIES krijgt geen verbinding met GT-I5700 mobieltje. Getest met Windows 7 x32 & x64 en Windows XP Pro x32: Apparaat aansluiten ... even wachten is alles wat KIES doet.

Iemand waar KIES wel werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 18:53:
maar weet iemand of je voor deze smartphone een stylus kan gebruiken? want het is jammer dat je vingers het schermpje vuil maken vind ik
Is zo'n plastic scherm-protector er over heen plakken een goede middenweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Nope ...
De nieuwe KIES krijgt geen verbinding met GT-I5700 mobieltje. Getest met Windows 7 x32 & x64 en Windows XP Pro x32: Apparaat aansluiten ... even wachten is alles wat wat KIES doet.

Bij mij herkent hij hem ook niet onder Win7 x32 en Vista x32. Er zitten wel drivers bij getuige het mapje Drivers in \program files\samsung, maar die zijn niet aan de gang te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Nope ...
De nieuwe KIES krijgt geen verbinding met GT-I5700 mobieltje. Getest met Windows 7 x32 & x64 en Windows XP Pro x32: Apparaat aansluiten ... even wachten is alles wat KIES doet.

Nope :( krijg er KIESpijn van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karnemelk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-03 19:51
over KIES;

hij herkent hem wel, maar kan niks anders dan foto's en muziek overzetten (van & naar telefoon).
Als ik probeer telefoonnummers of m'n agenda te synchroniseren, flipt het programma :P
Mijn mening: KIES is een grote faal, zet er wel gelikt uit uit maar dat was het dan ook....
KIES maar niet....
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.