Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@telfort webcare: Wat meot ik doen als ik telfort wil aanvragen op mijn adres, maar mijn adres bij jullie niet bekend is? Er ligt een is/ra punt, en het is door een KPN monteur gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57
r.sharp schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:52:
Sinds 08:40 geen internet meer op postcode 8051.
Idd... zucht
Services: DSL Tiscali
Type: Outage
Impact: Onbekend

Beschrijving: Zojuist zijn er problemen opgetreden in een deel van het Tiscali/KPN netwerk (WBA lijnen). Het lijkt op hetzelfde probleem als enkele weken geleden. Tiscali/KPN meld het volgende:

Zojuist heeft de bras (bras2.asd-dc2.nl) weer een onderbreking gehad. We zijn bezig om zo snel mogelijk alle eindgebruikers weer online te krijgen.

Voortgang timeframe: 09:03 - onbekend
Update: 09:07 - Probleem wordt op dit moment onderzocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 22:21
Ik heb het wel gehad met telfort, hier -7558- alweer storing. Ik ga nu serieus op zoek naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debtux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26
Gisterochtend een paar uur geen internet op 1788. Nu alweer niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:03
En vanmorgen rond half 9/kwart voor 9 lag de verbinding er alweer voor de 4e keer in een maand tijd uit (postcode 6042). Voorheen Xs4all gehad waarbij er slechts zeer zelden iets van een storing voor kwam.

Ga zo door Telfort, dan betaal ik binnenkort liever 50 euro meer per maand aan een andere provider. Wanprestatie zonder enige vorm van compensatie.. Lekker klantvriendelijk.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Mystikal_,

Woont u op een kruising tussen twee straten? In sommige gevallen is het adres volgens KPN niet gelijk aan het postadres.
Zit (of zat) er een werkende verbinding (internet of telefoon) op deze aansluiting?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:30:
@_Mystikal_,

Woont u op een kruising tussen twee straten? In sommige gevallen is het adres volgens KPN niet gelijk aan het postadres.
Zit (of zat) er een werkende verbinding (internet of telefoon) op deze aansluiting?

Wouter
Nee, niets bijzonders. Mag ik je anders mn postcode + huisnr doen om dit bij jullie intern te checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Mystikal_,

Dat is goed, dan zal ik kijken wat het adres zou moeten zijn.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Om 12:10 leek internet weer te werken, maar na 10 minuten lag het er weer uit op 8051.

Inmiddels v/a 13:00 weer online, maar 14:50 weer knudde. Kom op Telfort!

[ Voor 31% gewijzigd door r.sharp op 14-12-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
En weer bijna een half uur lang geen DHCP lease op 6581.... (van 12:15 tot zojuist)

[ Voor 22% gewijzigd door Schweino op 14-12-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47
Zojuist wederom onderbreking Colo Zutphen Zuid (Zp-Z).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:18
Hier ook alweer storingen hele dag, 5331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 20:33
avdwerf schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:33:
Hier ook alweer storingen hele dag, 5331
same here up north....

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Postcode 5301 is ook alweer een paar uurtjes "klote"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

Gister ochtend rond 07uur - 09uur storing gehad.
Vandaag zijn er diverse disconnects geweest en op moment van schrijven ook.

Ben sinds 2 maand klant van Telfort en heb er nu al ontzettend veel spijt van. In 2 maand tijd 3x zoveel disconnects en offline geweest dan in 4 jaar met Ziggo.

Wat een drama...

(Postcode 9601)

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Laatst online: 03-09 16:36
Gvd! Sorry, maar 2x op één dag eruit is erg veel. Vooral nadat ze een mail de deur uit hebben gedaan, met daarin dat ze de problemen hadden gevonden en opgelost :(

Zo kan ik me werk dus niet doen.....

8931

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een tijdje erg leuk gegaan, maar het is nu alweer 2 dagen waardeloos. Vandaag alweer 4 keer tegen een rood lampje aangekeken. Daar word je niet warm van. PC 1901

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
en weer van 15:06 tot 15:22 geen IP adres in 6581.

Storing nummer 3 in 24 uur.

@telfortwebcare: graag een reactie over de oorzaak.

[ Voor 25% gewijzigd door Schweino op 14-12-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in regio 2685 al heel de dag geen verbinding :( het is trouwen wel vreemd dat op de telfort pagina een melding staat met de datum van morgen erbij ;)

Update 15-12-2009 - Storing internet en vast bellen (verschillende locaties)
Een deel van onze klanten ondervindt momenteel problemen met de internetverbinding en vast bellen. Het betreft een herhaling van eerdere uitval enkele weken geleden. Wij zijn ons bewust van het probleem en werken hard aan een oplossing. We weten op dit moment helaas niet wanneer deze groep klanten weer internet heeft.

Wat zijn de kenmerken van deze verstoring?
Uw internet- of telefoonverbinding valt uit. Tijdens de uitval blijft het DSL-lampje op het modem aan en het kan zijn dat het internetlampje rood is of uitvalt. Let op! Een regelmatig knipperend internetlampje betekent een werkende verbinding.

Telfort neemt deze week persoonlijk contact op met de betreffende klanten.

Onze excuses voor het ongemak.

Klantenservice internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@EurOtiC,

De melding is een paar uur geleden gewijzigd, probeer een (force) refresh ;)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:48:
@EurOtiC,

De melding is een paar uur geleden gewijzigd, probeer een (force) refresh ;)

Wouter
Dat doe ik nou ook al de hele dag met mijn modem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 08:51
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:45:

Telfort neemt deze week persoonlijk contact op met de betreffende klanten.
Dat zijn er zo te zien nogal wat :)

Bij mij (9051) trouwens geen problemen gehad, alhoewel ik alleen 's avonds af en toe internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Laatst online: 15:18
Ben benieuwd naar dat persoonlijk contact. Hoop dat ik het op kan gaan zeggen, ben echt klaar met telfort nu... Dit is geloof ik de 4e keer in de laatste 2 maanden dat internet er allemaal uit ligt. Erg lastig als je Tv ook via internet hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19
Geduld van klanten kan op, ik heb de laatste weken alleen maar problemen met uitval gehad, gister uitval, vandaag alweer de hele dag onbereikbaar. Iemand enig idee wanneer ik een een schadeclaim mag indienen bij Telfort voor mijn offline tijd? Ik betaal geen geld om onbereikbaar te zijn, en ik loop op deze manier veel inkomsten mis ivm met mijn werk!

Graag te horen wanneer Telfort mensen in dienst neemt die ervoor zorgen dat een eerder probleem niet kan blijven terugkeren.....

2343DB, kan geen ip verkrijgen (alweer niet...zucht :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Technokiddy schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:24:
Geduld van klanten kan op, ik heb de laatste weken alleen maar problemen met uitval gehad, gister uitval, vandaag alweer de hele dag onbereikbaar. Iemand enig idee wanneer ik een een schadeclaim mag indienen bij Telfort voor mijn offline tijd? Ik betaal geen geld om onbereikbaar te zijn, en ik loop op deze manier veel inkomsten mis ivm met mijn werk!

Graag te horen wanneer Telfort mensen in dienst neemt die ervoor zorgen dat een eerder probleem niet kan blijven terugkeren.....

2343DB, kan geen ip verkrijgen (alweer niet...zucht :/ )
Telfort kan mensen in dienst nemen, maar daar hebben ze niets aan, het zit in het Tiscali netwerk... (wat de laatste tijd drama is). Ook andere providers over het tiscali netwerk ondervinden ellende.

Maar ja... inkomstenderving kun je niet roepen, als je veel inkomsten misloopt ivm werk dan zorg je wel voor redundancy ipv een goedkope consumentenlijn..

Blijft wel dat dit, ook voor een consumentenlijn, gewoon een afgang is. Dit haalde zelfs UPC niet in de com21 tijd..

Doet tiscali ook eenzelfde actie als het upc garantieplan toen? 1 dag down = 3 dagen kosteloos? Dan krijg ik deze maand geld toe :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20
Begint nu wel aardig irritant te worden, om de haverklep valt de verbinding weg, modem rebooten en 't werkt weer een poosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:51
Nielson schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:03:
Begint nu wel aardig irritant te worden, om de haverklep valt de verbinding weg, modem rebooten en 't werkt weer een poosje.
Hier, 7558, ook alweer een mooi rood lampje. In afwachting van het persoonlijk contact dat telfort op gaat nemen ga me ook maar eens orienteren op een andere ISP. Iemand nog tips voor een goed abo met onbeperkt bellen naar vaste nummers, mag evt ook met TV?

Hier gebeurt er trouwens ook niks als ik het modem reboot, komt gewoon weer een rood lampje voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DUURT LANG!!
Al de halve dag zonder zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Vanaf 14:50 geen internet (geen IP) op 8051. De door WebCare Wouter genoemde "refresh" is zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Hele dag al geen internet (8531), begin er zo langzamerhand behoorlijk sch***z**k van te worden...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 10:28
Ik ga nu toch echt eens op zoek naar een andere provider. De storingen komen tegenwoordig niet alleen vaker voor, ze duren òok steeds langer!

ben blij dat ik nu nog mijn mobiel heb om wat op te zoeken anders had je niet eens up to date kunnen blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:39:
[...]
Ook andere providers over het tiscali netwerk ondervinden ellende.
Hier via TweakDSL ook idd geen internet wat de laatste weken geregeld voorkomt!
Zonet gebeld en ze zeggen dat het bij een router Bras2 ligt...

Zit btw ook over het Tiscali netwerk...

6581

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texelcabrio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-07 19:29
Ook ik wordt er nu wel erg ziek van ! Wat een kl*te zooi. Voor de zoveelste keer weer geen internet (1791) Ik ga de boel opzeggen en overstappen, dan maar iets meer betalen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Het zal toch niet zo zijn dat de storingen alleen bij de €20 p/m (oude) abonnementen zijn ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom zou dat zo zijn!?

Ik weet niet wat jij oud noemt, maar ik betaal ongeveer 20 euro en het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Pred schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:15:
[...]

Dat zijn er zo te zien nogal wat :)

Bij mij (9051) trouwens geen problemen gehad, alhoewel ik alleen 's avonds af en toe internet.
Grmbl, en ja hoor, het is hier ook mis. Nog geen twee maanden abonnee... Ik sluit me aan bij de andere klaagenden hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
pettenstein schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:09:
[...]

6581
Klopt, dat is ook de melding die ik in 1e instantie vanmorgen doorkreeg

DJSmiley in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17"

Zo ff mn senao in bridge gooien als dat wil... dit zuigt...

lang leve de default ssids van thomson/speedtouch :X

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 14-12-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
blaataaps schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:22:
Waarom zou dat zo zijn!?

Ik weet niet wat jij oud noemt, maar ik betaal ongeveer 20 euro en het werkt gewoon.
Misschien om van die +/- € 20 abo's af te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

Laguna

Connaisseur

Wel goed van Telfort dat ze de groep klanten 24 uur per dag monitoren nadat ze een noodoplossing hebben toegepast, terwijl ze bezig zijn met een definitieve oplossing, maar als dan vervolgens al die klanten weer langdurig geen verbinding kunnen maken, dan heb je aan dat monitoren ook niets. Overigens schandalig dat het gewoon weken moet duren voordat er een definitieve oplossing gaat komen, dit bij een storing die duidelijk een grote impact heeft. Graag zou ik ook zien dat Telfort Webcare de gebruikers op dit forum serieuzer zou nemen in de vorm van meer technische informatie betreft de storing. Aangezien niets vervelender is dan onwetendheid in zo'n situatie, tevens zou er dan misschien meer begrip voor zijn vanuit de gebruikers.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
grmbl...

ik ben bang dat mn lijn t vandaag niet meer gaat doen..
Servicemededeling: 20090031
Services: DSL Tiscali
Type: Outage
Impact: Onbekend

Beschrijving: Zojuist zijn er problemen opgetreden in een deel van het Tiscali/KPN netwerk (WBA lijnen). Het lijkt op hetzelfde probleem als enkele weken geleden. Tiscali/KPN meld het volgende:

Zojuist heeft de bras (bras2.asd-dc2.nl) weer een onderbreking gehad. We zijn bezig om zo snel mogelijk alle eindgebruikers weer online te krijgen.

Voortgang timeframe: 09:03 - onbekend
Update: 18:03 - Er spelen nog steeds problemen - vannacht vindt er groot onderhoud onderhoud plaats aan de BRAS hardware tussen 00:00 en 07:00.
Dus ik ben benieuwd of t morgen wel werkt..

@telfort: Ga eens een partij stennis schoppen bij Tiscali.. dit kost jullie gewoon keihard klanten

dat heeft het ons ook al gekost
Pred schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:16:
[...]

Waar haal je deze info vandaan, als ik mag vragen?
Van een andere wholesale partij die ook op het Tiscali netwerk afneemt (en waar een aantal van onze, inmiddels zwaar opgefokte, klanten bij zitten)

[ Voor 15% gewijzigd door DJSmiley op 14-12-2009 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
7314 zit wéér zonder internet. Begin het nu erg beu te worde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
DJSmiley schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:08:
grmbl...

ik ben bang dat mn lijn t vandaag niet meer gaat doen..

[...]

Dus ik ben benieuwd of t morgen wel werkt..

@telfort: Ga eens een partij stennis schoppen bij Tiscali.. dit kost jullie gewoon keihard klanten

dat heeft het ons ook al gekost
Waar haal je deze info vandaan, als ik mag vragen?

Ik zit nog 10 maanden aan Telfort vast :P kan dus niet zo maar pleite maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och wat is het toch weer een trieste bedoeling bij Telfort. Ik was er vorige maand al helemaal klaar mee maar doordat ik nog geld te goed had van die paupers voor het gepruts met mijn aansluiting in de eerste plaats was het verstandig Telfort nog ff uit te zingen. van het weekend een erkening gehad voor 90,- nu wacht ik dat 'persoonlijk contact' van ze ff af. ze moeten nu wel met een heel goed verhaal aan komen zetten want anders ben ik weg, How the hell krijg je het voor elkaar om maar week na week zo hard te falen en dan nog niets eens te weten wat er nu eigenlijk aan de hand is. Het lijkt er op dat deze 'budget' provider van budget hardware gebruikt maakt wat blijkbaar niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
r.sharp schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:44:
[...]

Misschien om van die +/- € 20 abo's af te komen ;)
die gedachte is bij mij ook ontstaan. maar lijkt me toch iets te vergezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 14:27
Ik mag niet vloeken, anders hadden de eerste 3 regels volgestaan.

Zijn we na een week vol ellende 3 weken verder, ligt t internet er vandaag alwéér uit :(
Amersfoort 3825

ik dacht dat ze de vinger aan de pols zouden houden met monitoren.
Ik lees dat ik weer bij lange na niet de enige ben!?

Ik roep hierbij iedereen op zo snel mogelijk over te stappen!
Het was er bij mij ff bij ingeschoten, maar ik ga het morgen meteen regelen.

Daar gaat mn avondje gamen :( Stelletje prutsers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Laatst online: 15-06 13:48
ik ben geen gamer maar ik vind het ook vervelend dat ik tot "die groep klanten" behoor (zoals in de email geschreven stond).

Hier ook sinds vanmorgen eruit en nog steeds niks, 25 euro per maand is niet weinig, maarja wat wil ik anders, overstappen op alice? de rest is allemaal duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debtux
Hier in 1788 alles ook weer down. Werk nu via gprs verbinding. Helaas geen 3G dekking van vodafone in huis.
Ik vraag me trouwens af wat er bij 'groot onderhoud' gedaan wordt en hoeveel downtime dit weer oplevert. Ik ga toch even de algemene voorwaarden van Telfort opzoeken om te kijken of er iets te vinden is over kosteloos opzeggen bij wanprestatie. Of heeft iemand dit bij de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
debtux schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:05:
Hier in 1788 alles ook weer down. Werk nu via gprs verbinding. Helaas geen 3G dekking van vodafone in huis.
Ik vraag me trouwens af wat er bij 'groot onderhoud' gedaan wordt en hoeveel downtime dit weer oplevert. Ik ga toch even de algemene voorwaarden van Telfort opzoeken om te kijken of er iets te vinden is over kosteloos opzeggen bij wanprestatie. Of heeft iemand dit bij de hand?
Dat zul je er niet in terug vinden.. AV's moet je ook lezen vóór je een contract aangaat.

Overigens moet me van het hart dat mensen wel erg snel zaniken.. Agreed downtime is nooit leuk, maar ik ben eigenlij kldik tevreden met ze, en downtime is mijn geval reden voor een extra kop koffie met of zonder oliebol.

De manier waarop Telfort nu naar buiten communiceert geeft vertrouwen. Elke ISP kampt weleens met problemen. Nu is het Telfort, het is niet anders.

@Telfort: welgemeend succes bij het oplossen d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
pettenstein schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:09:
[...]

6581
Hallo dorpsgenoot. Ik zit op het KPN netwerk en dat is ook knudde, dus aan Tiscali of KPN zal het niet liggen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
debtux schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:05:Ik ga toch even de algemene voorwaarden van Telfort opzoeken om te kijken of er iets te vinden is over kosteloos opzeggen bij wanprestatie. Of heeft iemand dit bij de hand?
Je hebt nog één dag om op te zeggen: http://klantenservice.int...ei-2009.aspx#openfaq27620

[ Voor 53% gewijzigd door Schweino op 14-12-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:18:
[...]

Hallo dorpsgenoot. Ik zit op het KPN netwerk en dat is ook knudde, dus aan Tiscali of KPN zal het niet liggen denk ik?
Bij welke ISP zit je?
Het ligt blijkbaar aan een router in het tiscali netwerk. Aangezien tiscali van KPN is, kan het goed dat KPN klanten er ook last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
pennywiser schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:15:
[...]

Dat zul je er niet in terug vinden.. AV's moet je ook lezen vóór je een contract aangaat.

Overigens moet me van het hart dat mensen wel erg snel zaniken.. Agreed downtime is nooit leuk, maar ik ben eigenlij kldik tevreden met ze, en downtime is mijn geval reden voor een extra kop koffie met of zonder oliebol.

De manier waarop Telfort nu naar buiten communiceert geeft vertrouwen. Elke ISP kampt weleens met problemen. Nu is het Telfort, het is niet anders.

@Telfort: welgemeend succes bij het oplossen d:)b .
Ergens heb je wel gelijk. Ik vind het klasse dat Telfort Webcare hier reageert op problemen, dat hadden ze ook niet hoeven en kunnen doen. Ik heb Telfort internet nog niet zo lang, en dit is de eerste keer dat het down is. Maar ik kan me voorstellen dat als je een aantal weken lang, uren achter elkaar niet kunt internetten, dat je dan best even goed wil zaniken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Het is huilen met de pet op vandaag. Steeds een paar minuten verbinding knal je eruit. Ik gebeld vandaag, krijg je 1e lijns aan de lijn. Loopt het standaard riedeltje door. Wist het niet meer. Krijg je een 2e lijns die zou me terugbellen. Ik had beter moeten weten, natuurlijk nooit meer wat van gehoord. Toch maar eens oriënteren op een andere aanbieder.

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debtux
pennywiser schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:15:
[...]
Ok, over de AV ben ik het met je eens, ik ken ze alleen niet uit het hoofd.
Over zaniken ben ik het minder met je eens. Persoonlijk ben ik wel wat gewend wat betreft downtime, shit happens. In de loop der jaren verschillende providers versleten, maar nog nooit zo lang en regelmatig offline als nu. Ik was best tevreden over Telfort internet. Ik heb zelfs onlangs vast bellen aan het internet abonnement toegevoegd. En daar begin ik nu spijt van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Klasse van Telfort????

Sorry hoor, maar mensen die dat zeggen zijn volgens mij niet helemaal wijs. Het probleem speelt al ruim 4 weken en nòg is er geen oplossing.
Ik weet niet hoe jullie je werk doen, maar mìj zul je geen fouten zien maken.

De grote ellende is dat je totaal afhankelijk bent bij dit soort grappen. Je kunt niet een knop omzetten en meteen internetten via een ander bedrijf.

Ik zal zeker mn bevindingen posten als ik op t veeele malen snellere glasvezel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Ferry34 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:00:
Klasse van Telfort????

Sorry hoor, maar mensen die dat zeggen zijn volgens mij niet helemaal wijs. Het probleem speelt al ruim 4 weken en nòg is er geen oplossing.

De grote ellende is dat je totaal afhankelijk bent bij dit soort grappen. Je kunt niet een knop omzetten en meteen internetten via een ander bedrijf.

Ik zal zeker mn bevindingen posten als ik op t veeele malen snellere glasvezel zit.
Je moet beter lezen. Ik zeg: klasse dat ze hier op dit forum zitten. Telfort had hier ook allang pleite kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ferry34 schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:00:
Bij veel mensen springt de wantrouw modus nu aan.. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Pred schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:33:
[...]
Maar ik kan me voorstellen dat als je een aantal weken lang, uren achter elkaar niet kunt internetten, dat je dan best even goed wil zaniken :)
Zeker! Maar ik heb ze nu 8 jaar, en echt ik stap niet over. Ik vind dit echt peanuts, in vergelijking met de afgelopen 8 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
pennywiser schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:32:
[...]

Bij veel mensen springt de wantrouw modus nu aan.. :Z
Misschien dat jij op je werk ligt te slapen? Kan je misschien bij Telfort solliciteren!
Kan je lekker 4 weken over een oplossing gaan dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg: klasse dat ze hier op dit forum zitten. Telfort had hier ook allang pleite kunnen zijn.
Ik zie ze niet. Maar goed, van TweakDSL - waar dezelfde storing ook speelt, ook ik zit voor de zoveelste keer deze maand uren zonder - zie of hoor je niets of niemand, terugbelafspraken worden niet nagekomen, helpdeskers weten niks, mogen niks, zitten niet op dezelfde lokatie als de techs en zuchten hooguit wat met je mee - eentje raadde me zelfs aan mijn opzegging nu al te versturen (ik mag volgend jaar januari weg zonder afkoopkosten van 250 euro te moeten lappen..!), wellicht best een goeie tip. Op hun site staat niets en zelfs het meldtekstje bij de helpdesk "er is een landelijke storing gaande" wat er de vorige keer op stond is er nu niet. Die helpdeskers daar worden dus ook gek gebeld en waren hoorbaar moe en geirriteerd. Overigens hebben ze daar een leuk engelstalig systeem wat eerst 2 keer meldt dat je 'first in line' bent om geholpen te worden en daarna sta je ineens weer op nummer 4!? (ik gok dat de helldesker bij wie ik in de queue stond zijn telefoon heeft uitgelogd om even iets verdovends te nemen ofzo)

Kortom, dat doet telfort dan misschien toch ietsje beter.

Ik zag nog iemand hier posten dat 'ie dan wel extra koffie met oliebol neemt. Nou ben ik dol op oliebollen, maar ik ben voor m'n werk volledig afhankelijk van internet, en dan heb je toch andere stress dan dat je even niet wat dom hobbymatig kunt surfen of gamen of illegaal filmpjes enzo downloaden. Naast mijn overige werk run ik ook nog een webshop waarbij ik net bezig was nieuwe artikelen te releasen en waarbij dus nu incomplete dingen online staan. Zit nu noodgedwongen via trage GPRS te modderen. Vriendin klaagt ook dat haar farmville-dingen nu allemaal doodgaan - vind ik niet spannend maar zij lijdt er wel onder - en ik indirect dus ook (dat humeur! :'( )

In ieder geval heb ik nu geleerd dat Tweak verkeerde zuinigheid was - ik ben straks over naar een zakelijke verbinding met bijbehorende SLA elders. Morgen maar weer het PC'tje met draadloze kaart en buitenantenne wat ik hier toen ik hier pas kwam wonen heb gebruikt om mee te liften met een onbeveiligd netwerk verderop in de straat aan de praat maken... gezellig het dak op in de vrieskou.
Ik zal blij zijn als het januari is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modem rebooten en 't werkt weer een poosje.
Nee.

Overigens: bij de vorige storing las een tweakdsl helldesker een statusberichtje voor waaruit ik kon opmaken dat er aan die bras2.asd-dc2.nl ruim 35.000 klanten hangen.

Fijn, zo'n single point of failure wat zulke enorme groepen mensen treft.
Maar sinds Tiscali is overgenomen door KPN zullen daar ook wel mensen weg zijn.

KPN moet z'n zaken eens op orde brengen. Niet allerlei oude merken en oude netwerken aanhouden of onder water in de oude staat houden terwijl mensen die het kennen niet meer op de oude manier te bereiken zijn. 1 betrouwbaar ADSL-netwerk met mensen die voor zowel ISP's als eindgebruikers daadwerkelijk te bereiken zijn en die fysiek in 1 pand zitten, strakke SLA's en spares voor cruciale apparatuur, werkende failover-constructies... een beetje zoals vroeger het telefoonnet werd gebouwd.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, halleluja, het werkt weer hier. Als ze er nu eens een maand vanaf blijven vind ik 't best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
pettenstein schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:24:
[...]

Bij welke ISP zit je?
Het ligt blijkbaar aan een router in het tiscali netwerk. Aangezien tiscali van KPN is, kan het goed dat KPN klanten er ook last van hebben...
Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
Bij mij werkte internet vanochtend ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Vanmorgen tot 9.00 geen internet, daarna werkte het weer, exact volgens de melding. Laten we hopen dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ferry34 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:01:
[...]

Misschien dat jij op je werk ligt te slapen? Kan je misschien bij Telfort solliciteren!
Kan je lekker 4 weken over een oplossing gaan dromen.
Edit: Laat maar moeite niet eens waard.

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 15-12-2009 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:12:
Nou, halleluja, het werkt weer hier. Als ze er nu eens een maand vanaf blijven vind ik 't best zo.
..en rond 0:00 viel het weer uit, om vanaf ongeveer 9:00 weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
pennywiser schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:19:
[...]

Edit: Laat maar moeite niet eens waard.
Inderdaad. Die posts van jou zijn niet de moeite waard.

Andere mensen vinden het misschien leuk om als een zombie 4 uur op een avond naar de tv gaan zitten staren, maar ik vind dat niks.
Oubollige programma's en films die al vele malen zijn uitgezonden (vanavond the Negotiator), die dan ook "lekker" worden onderbroken door reclame's en het weerbericht van Piet Paulusma.
Dan ga ik liever online gamen, maar dat ging dus weer niet.

Vreemd genoeg moet ik wèl het volledige bedrag van het abonnement betalen. Als jij het dit allemaal geweldige service vindt en dit heel normaal vindt dan mag dat, maar ik heb daar heel andere ideën over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazyMe
  • Laatst online: 15-06 13:48
Ferry34 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:59:
[...]

Andere mensen vinden het misschien leuk om als een zombie 4 uur op een avond naar de tv gaan zitten staren, maar ik vind dat niks.
Oubollige programma's en films die al vele malen zijn uitgezonden (vanavond the Negotiator), die dan ook "lekker" worden onderbroken door reclame's en het weerbericht van Piet Paulusma.
Dan ga ik liever online gamen, maar dat ging dus weer niet.

Vreemd genoeg moet ik wèl het volledige bedrag van het abonnement betalen. Als jij het dit allemaal geweldige service vindt en dit heel normaal vindt dan mag dat, maar ik heb daar heel andere ideën over.
Op zich, het is niet raar om te denken dat je betaalt voor wat je daadwerkelijk krijgt. Mja zo werkt dat niet (iig bij telfort niet) Maar daarentegen ze zijn wel (zowat) de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
LazyMe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:04:
[...]

Op zich, het is niet raar om te denken dat je betaalt voor wat je daadwerkelijk krijgt. Mja zo werkt dat niet (iig bij telfort niet) Maar daarentegen ze zijn wel (zowat) de goedkoopste
Zou hier het spreekwoord "Goedkoop is duurkoop" van toepassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:21
Ferry34 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:59:
[...]

Gozer, doe ff normaal ofzo? Je kunt een avondje niet gamen (want dat is veel minder kansloos dan de hele avond TV kijken?) en je gaat je hier lopen afreageren op een forum?

Telfort heeft de laatste tijd wat problemen ja, hoeveel uur downtime heb je nu in totaal gehad? Ik zit misschien in totaal aan uren op anderhalve dag, anderhalve dag op een vol jaar vind ik niet zo heel veel. Als je je een paar avonden van het jaar niet kunt vermaken met wat anders, waarom heb je dan geen 'duurdere' en 'betere' lijn als je dat zo belangrijk vindt? Je doet net alsof de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel grappig om te lezen, allemaal consumenten die ineens verwachten dat hun lijntje een SLA heeft o.i.d. ? ;)
Het abonnement kost €20,- p/m delen door 31dagen / 24 uur per dag * 10uur(zonder internet) = €0,27
De postzegel op de eventuele excuusbrief van Telfort is zowat nog duurder als de vergoeding ze ze jou "moeten" betalen :)

Ik ben wel erg benieuwd wat ze van de week telefonisch gaan melden!
Hier ben ik iig weer online :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:45:
Wel grappig om te lezen, allemaal consumenten die ineens verwachten dat hun lijntje een SLA heeft o.i.d. ? ;)
Het abonnement kost €20,- p/m delen door 31dagen / 24 uur per dag * 10uur(zonder internet) = €0,27
De postzegel op de eventuele excuusbrief van Telfort is zowat nog duurder als de vergoeding ze ze jou "moeten" betalen :)

Ow, omdat het 'maar' 20 euro is, heb je helemaal geen recht op service en mag je niet klagen?
Vind het gewoon slecht dat in deze tijd, het internet er meer dan 1 dag uitligt en dat met een wazige melding, weggestopt in een hoekje op een webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 10:00 vanmorgen zou iedereen nu weer online moeten zijn. Is dit het geval?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:56:

Hugo
Wil iedereen even reageren? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
pennywiser schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:58:
[...]

Wil iedereen even reageren? _O-
:X
Vooral diegenen die geen internet hebben nu even melden op dit internetforum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op naar Telfort Internet ervaringen topic - Deel 18! ;)

Ik bedoel natuurlijk of de mensen die momenteel nog zonder IP zitten en in staat zijn dit feit hier in dit topic kenbaar te maken dit ook willen doen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Laatst online: 14-09 20:33
hier weer online.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Pascal.A schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:01:
[...]

:X
Vooral diegenen die geen internet hebben nu even melden op dit internetforum 8)7
Als hun internet eruit ligt weten ze dit forum anders ook goed te vinden hoor. ;) Er bestaat ook nog zoiets als internet op je mobiel, of je kunt vanaf werk/school/wifi van de buren posten. ;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik begrijp de vraag van Telfort, maar de bedoeling is niet dat we op GoT allemaal roepen dat iets wel weer werkt. Vraagstelling alleen beantwoorden als je niet werkt gaarne.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:22:
[...]

Vraagstelling alleen beantwoorden als je niet werkt gaarne.
Ik werk niet maar daar kan Telfort niks aan doen, ik ben gewoon vrij vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:56:

Hugo
Ik kan mijn server thuis nog steeds niet bereiken (2033 Haarlem). Over het algemeen kom ik na een storing gewoon weer bij mijn webmail/RDP maar beide weigeren nu te werken.

[edit]

Daarbij ik zit nu op kantoor dus ik kan de modem ook niet even reseten om te checken of dat helpt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jaguar645 op 15-12-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De werkzaamheden aan de Bras2.asd-dc2 zijn grotendeels afgerond en de eindgebruikers kunnen weer gebruik maken van de xDSL/VoIP verbinding.

Hieronder een kort verloop van de werkzaamheden

00:00 – start werkzaamheden

02:00 – 10% van de eindgebruikers weer geprovisioned

03:00 – 50% van de eindgebruikers weer geprovisioned

04:00 – 65% van de eindgebruikers weer geprovisioned

07:00 – 90% van de eindgebruikers weer geprovisioned

10:00 – 95% van de eindgebruikers weer geprovisioned

Rest nog 5% van de eindgebruikers waar de herprovisioning niet goed is gegaan.

Voor deze klanten gaan we de provisioning opnieuw opstarten zodat ook deze klanten weer gebruik kunnen maken van de verbinding.

Volgende update om 15:00 uur
Jaguar645, u lijkt in de laatste groep te vallen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Ik merk het straks dan :) zometeen toch een meeting in, dank voor de update iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 19:49
Beste telfort!

Wij hebben al weken last van een instabiele verbinding. De verbinding valt dagelijks een paar keer weg en is binnen enkele minuten dan weer online. Ook telefonie valt vaak weg midden in een gesprek.

Ik weet niet of dit door een kapotte modem komt of door een probleem aan jullie kant.
Wij hebben een Zyxel Prestige 2602H-63 (ISDN modem). De postcode heb ik per DM verstuurd. De intrainwaarden lijken relatief vaak te veranderen tussen 14-15 mbit.

Kunt u aan uw kant zien wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uw lijn valt 2-3x per dag weg, niet echt een klapperlijn dus.
De uploadsnelheid blijft achter, namelijk 0,8Mbit ipv ~1Mbit.
Daarom zoals ik al zei de bekabeling even nakijken op lengte en onregelmatigheden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
@Telfort Webcare
Ik ben laatst van een ping van 11ms naar Tweakers.net naar een ping van 17ms seconden gegaan. Hierdoor ben ik van een beetje lag tot geen lag, naar altijd lag tot zware lag gegaan. Ik speel alleen online FPS op de Xbox360 en dan is lag ook zwaar irritant. Is er soms intern wat verandert aan de verbinding, of is het onmogelijk om hiernaar te kijken? Hier nog een tracert en een ping naar Tweakers.net.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\Users\Sake>tracert www.tweakers.net

Traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  192.168.1.1
  2    17 ms    17 ms    19 ms  82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
  3    17 ms    26 ms    17 ms  172.26.43.117
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5    36 ms    18 ms    26 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Users\Sake>ping www.tweakers.net

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=17 ms TTL=59

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 17ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 17ms

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan kijken of het profiel van uw lijn is aangepast.
Een (tijdelijke) verhoging van 6ms op het terugkomen van een ping pakketje zegt echter niet genoeg.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:53:
Ik kan kijken of het profiel van uw lijn is aangepast.
Een (tijdelijke) verhoging van 6ms op het terugkomen van een ping pakketje zegt echter niet genoeg.

Hugo
Dat snap ik, maar ik vind het wel wat raar. Want een maat van mij, die woont 50 meter verderop, die heeft gewoon een standaard ping van 9ms. Hij zit alleen wel bij Orange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

Laguna

Connaisseur

@Telfort Webcare

Hoezo was het nodig dat al deze klanten reprovisioned moesten worden, tevens wat is nu het probleem? Aangezien er nog steeds wordt gezocht naar een definitieve oplossing.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:45:

Nee, dit is kul. Het gaat zeker niet alleen om het geld, maar meer om het ongemak. Internet is geen luxe meer. Zou jij ook even gemakkelijk praten als jouw auto het af en toe volledig laat afweten?

Ik ben over het algemeen zeer tevreden met Telfort, maar dat maakt het zeker niet dat ik verschrikkelijk pissig ben wanneer internet hapert of volledig weg is. En dat recht heb ik, ongeacht 'een dag internetten 1 euro' kost. Soms ben je vanwege school, werk of prive redenen afhankelijk van internet. En als iemands avondje gamen verpest wordt, ook dan is het gerechtvaardigd dat deze persoon pissig is.

Nu wordt gedaan alsof mensen die erg geïrriteerd per definitie internetverslaafden zijn en dat je niet mag klagen omdat telfort goedkoop is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=16 ms TTL=59

(0% verlies).

Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms

[ Voor 22% gewijzigd door AlbertTCB op 15-12-2009 15:50 . Reden: ping resultaten toegevoegd ]

I'm just taking care of business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
mr. TCB schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:42:
[...]

Nee, dit is kul. Het gaat zeker niet alleen om het geld, maar meer om het ongemak. Internet is geen luxe meer. Zou jij ook even gemakkelijk praten als jouw auto het af en toe volledig laat afweten?

Ik ben over het algemeen zeer tevreden met Telfort, maar dat maakt het zeker niet dat ik verschrikkelijk pissig ben wanneer internet hapert of volledig weg is. En dat recht heb ik, ongeacht 'een dag internetten 1 euro' kost. Soms ben je vanwege school, werk of prive redenen afhankelijk van internet. En als iemands avondje gamen verpest wordt, ook dan is het gerechtvaardigd dat deze persoon pissig is.

Nu wordt gedaan alsof mensen die erg geïrriteerd per definitie internetverslaafden zijn en dat je niet mag klagen omdat telfort goedkoop is.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 bytes aan gegevens:

(0% verlies).

Minimum = 16ms, Maximum = 17ms, Gemiddelde = 16ms

Ping is trouwens teleurstellend (is goed te merken met xbox live)
Jij dus ook al... Ik begin ook steeds meer te twijfelen of we misschien niet moeten overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RaseriaN Ik ben het inderdaad met je eens dat het ongepast is als je meerdere aaneengesloten uren constant bent verstoken van het internet zonder vooraankondiging.

@mr TCB uit eerdere uitspraken van forumleden(bij Ferry34) bleek dat er ook diverse leden zijn die hun geld terug willen, daar moest ik stiekem wel om lachen :)
Uiteraard vind ik het zelf ook zeer vervelend als mijn verbinding een dag niet werkt en zoals je zelf aangeeft internet is geen luxe meer maar in deze maatschappij een levensstandaard geworden.
Als je toch echter de verbinding inricht voor zakelijk gebruik, zal je er echter wel rekening mee moeten houden dat ze je bij iedere provider nog steeds als gewone consument behandelen aangezien je daar ook voor betaald het is dan wellicht verstandig om toch op zoek te gaan naar een andere aanbieder of een abonnement met een (betere) SLA. :*)
Laten we er ons verder niet meer druk over maken, zand erover en met die 10uur downtime zitten we nog steeds op een jaarlijkse uptime van 99,9% dus dat is best netjes :)

De vergelijking met mijn auto gaat niet helemaal op, omdat ik zelf het onderhoud doe van mijn prive auto.
Dus ik ben zelf de persoon die daarvoor verantwoordelijk is. 8)
Maar als mijn leasebak het laat afweten dan laat ik hem afslepen op kosten van de zaak, dus daar ben ik niet zo moeilijk in.. gewoon even tot 10 tellen :P

In vergelijking met de storing van vorige week was nu wel redelijk transparant wat de oorzaak was en op welk termijn we de oplossing konden verwachten dus hierover complimenten naar Telfort of eigenlijk in eerste instantie Dj Smiley.

Ik ben erg benieuwd wat voor aanbieding ze mij over de telefoon kunnen doen, ik heb namelijk nog een nieuwe multipc modem met wireless nodig :P *hint hint*

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mr TCB en R0SSI,

Ons netwerkbeheer houdt momenteel nog een slag om de arm wat betreft verhoging in latency aangezien dit mogelijk veroorzaakt wordt door het herprovisionen van alle aansluitingen.

Graag later vanavond of morgen nogmaals testen met een tracert.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:27:
@mr TCB en R0SSI,

Ons netwerkbeheer houdt momenteel nog een slag om de arm wat betreft verhoging in latency aangezien dit mogelijk veroorzaakt wordt door het herprovisionen van alle aansluitingen.

Graag later vanavond of morgen nogmaals testen met een tracert.

Hugo
Ik zal vanavond rond 20:00 ook nog even testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 19:57
Telfort is aan mij een klant verloren, de landelijke storingen die de laatste tijd gaande zijn was de druppel die de emmer deed overlopen. In deze tijden waarin je zo afhankelijk bent voor het internet ( ook als student zijnde ) kunnen mijn vriendin en ik het ons niet permiteren om zo'n wisselvalige internet verbinding te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
code:
1
2
3
--- telfort.nl ping statistics ---
11 packets transmitted, 11 received, 0% packet loss, time 10040ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.786/17.181/17.508/0.235 ms

Hier ook rond de 17ms. Dat is weleens lager geweest idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Na een reset ben ik ook weer online, mijn server heeft namelijk geen DHCP adres gekregen.

over de ping tijden... waar hebben we het over? het is niet alsof je daar lag van merkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag alleen tracerts van aansluitingen die voor de bras storing een lagere latency hadden.

Van elke WBA aansluiting is zoals al eerder genoemd het snelheidsprofiel gewijzigd wat resulteert in een iets hogere latency maar veel hogere stabiliteit.
Deze aanpassing is echter van meer dan een maand geleden en houdt in dat INP1 is aangezet en (max) 8ms interleaving op de downstream.

Een buur kan overigens via een andere ISP lager halen omdat die op een ander ADSL netwerk levert. Een ping naar tweakers.net zal altijd wel vrij direct lopen en niet via het buitenland (peering), dus dat is het niet. Een andere ADSL netwerk aanbieder kan lagere latency halen door minder fout correctie (meer instabiliteit kans en lagere snelheden).

Stel de kennis zit bij Online ook via KPN aangesloten (niet via Online’s eigen netwerk) en op een ADSL1 kaart heeft hij lagere latency. Of Online heeft misschien niet net als Telfort alle klanten omgezet nog naar INP1 profielen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
@Hugo/Wouter

Er zou vorige week donderdag een nieuw modem naar mij opgestuurd zijn, maar ik heb tot op heden nog niets mogen ontvangen, weet U meer vwb de status hiervan.....?

met vriendelijke groet, Fred (palmbeachbazar) 5271 GE nr 21

PS: Ik kan nu 3 van de afgelopen 4 weken niet bellen of gebeld worden, ook geen internet 3 weken....zucht.

[ Voor 18% gewijzigd door palmbeachbazar op 15-12-2009 17:38 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.