NLChris schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:43:
Xaero, is je pc draadloos of bedraad aangesloten? De ping naar je modem lijkt me vrij hoog (bij mij komt dit niet boven de 1ms, behalve als het modem vastloopt). Of dit te maken heeft met je problemen durf ik niet te zeggen.
Draadloos, zal morgen even een ping doen rechtstreeks vanaf het modem zonder de extra router er achter. En bedraad

. En ik zal dan gelijk even proberen of de problemen wegzijn met het downloaden.
Maar toch zou het uitvallen van de verbinding niet te maken moeten hebben met het draadloze internet probleem, want het modem traint compleet opnieuw in dan..
Mabili schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:27:
Het lijkt wel een probleem te worden en ik vraag me af of jij ook via Telfort op het Tiscali ADSL netwerk of de gewone KPN netwerk zit? Want zelf zit ik op het Tiscali ADSL netwerk en de laatste weken is het een drama aan het worden terwijl mijn vader die ook Telfort heeft gewoon op het KPN netwerk zit en nergens last van heeft.
Ik zit op het gewone KPN netwerk (is ook te zien aan de 3e hop)... En het heeft altijd top gewerkt, maar laatste tijd is het hier een drama geworden. Helaas ook telefonie van Telfort, en daardoor erg vaak niet bereikbaar...
Zie onderstaande tracert met een vrij hoge ping en ook regelmatig time outs (bedraad netwerk en modem is pas vervangen) Downloadsnelheid gaat een stuk lager als normaal.
[...]
Die pings vind ik eerlijk gezegt nog laag hoor

.
Modem traint gewoon in op ruim 15MB en de download snelheden van bijvoorbeeld telfort bestand of via nieuwsgroepen gaat op dit moment niet harder dan 10Mb

Hier traint ie rond de 1,4MB/s in, en als ik nu download haal ik max 1,2MB/s.. Alleen nu met die problemen heb ik grotendeels een gemiddelde van 300KB/s, en dat is gewoon om te janken.
Edit:
Even in de nacht proberen te downloaden, nog steeds om te janken. Lijkt dus niet echt tijdstip gebonden..
Edit2:
Even opnieuw geprobeert nu, 1400kb/s nu stabiel... Nu maar hopen dat het stabiel blijft & de lijn niet uit gaat vallen vandaag:)
[
Voor 54% gewijzigd door
Xaero op 10-01-2010 12:52
]