Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 71.617 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300018

@knuppelhout,

Ik heb 'em!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 13:32

.Frank

Frank.

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 15:20:
@.Frank,

U traint in op 14.218 down, 1.099 up.
Er vind 0,00% foutcorrectie plaats op de down en upstream (wat soms latency verhoging kan veroorzaken)
Een ping van uw WAN IP naar onze DHCP server vind plaats tussen de 1ms en 4ms.
Vanuit hier zijn er dus geen lantency verhogende zaken te zien.

Daarom wil ik u vragen tracerts te geven naar doelen die momenteel traag voor u werken.

Hugo
Op het moment ondervind ik weer geen problemen, mochten ze weer terugkomen zal ik tracerts posten. Dank voor de inzet!

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Ik heb een probleem waarvan ik me afvraag f het aan de modem of aan telfort ligt:

Ik moet met grote regelmaat (zeker 3 keer in de week) mijn router resetten omdat de internetverbinding wegvalt. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben, of is mijn router gewoon helemaal gaar? Uiteraard heb k al heel veel geprobeerd, maar ik heb hier niet even een reserve router liggen, dus ik kan een kapotte router niet uitsluiten. De enige opties die ik over heb zijn dus een gare aansluiting/provider of een gare router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pewwy,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om de verbinding te controleren op stabiliteit.
Mogelijk is alleen het DSL signaal instabiel en is het niet nodig om het modem constant te rebooten.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Hier ook een oud-Compuserve abonnee. Sinds de overgang is de verbinding erg instabiel. Als het werkt, werkt het snel (down rond 16.000-17.000kbps, up boven 1000kbps), maar valt nu om de paar minuten weg. Eerder viel de verbinding zo nu en dan weg. Modem al een keer opnieuw gestart, heeft geen effect. Postcode en huisnummer volgen in PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Antonius,

Ik ga de verbinding onderzoeken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Pewwy,

Uw modem wordt vervangen.

@Antonius,

De instabiliteit is begonnen toen u overging van het 8Mbit naar het 20Mbit profiel, het modem traint in op 16,5Mbit.
Echter lijkt het geen standaard kwestie van de snelheid iets verlagen om het probleem op te lossen, het is namelijk tijdsgebonden.
Wat opmerkelijk is is dat de verbinding s'avonds en s'nachts stabiel is en elke dag pas tussen 07:00 en 09:00 instabiel wordt.
S'middags tussen 17:00 en 19:00 wordt de verbinding weer stabiel.

Is er iets wat u elke dag aan heeft tussen die tijden? Dimmers? Geluidsinstallatie?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:48
Het lukt mij niet om telfort internet te installeren. Ik krijg geen dsl signaal, lampje blijft helemaal uit. In de meterkast hebben we een U1 aansluiting en in de voormalige woonkamer (appartement is verbouwd tot aantal studentenkamers) een U2 aansluiting. Ik heb de modem op beide punten direct aangesloten en ook de kabeltjes in de varkensnuit omgedraaid.

Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

@webcare ik heb u een DM gestuurd met daarin mijn postcode en huisnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04-2024
RaseriaN schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 12:17:
Telfort bevalt opzich prima, snelheid is hartstikke goed en uptime is ook goed te noemen. Maar het enige waar ik mee zit is dat ik wel met volle bak aan snelheid kan downloaden van bv. Eweka, maar als ik ga gamen dat soms mn Zyxel ermee kapt. Krijg of lange lagspikes of complete disconnects omdat mijn draadloze signaal wegvalt. Beetje vervelend soms :/
Precies dit probleem heb ik ook. De CPU van de "standaard configuratie" router is op dat moment vrij hoog (meer dan 70%). Ik denk dat de routers gewoon niet snel genoeg zijn. Telfort, kunnen jullie dit onderzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jorisp,

Heeft u in de meterkast beide aderparen getest?

@TeleMax,

Staat "Bandwidth Management" van uw Zyxel aan of uit?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:48
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:57:
@jorisp,

Heeft u in de meterkast beide aderparen getest?
Ik heb zowel rood/blauw als oranje/wit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338626

Sinds een aantal last van traag laden de internet pagina's, terwijl de downloads op prima snelheid gaan. Dacht zelf aan een DNS probleem en heb een aantal vaste adressen ingevoerd helaas zonder merkbare verbetering.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 338626 op 07-01-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
jorisp schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 11:03:
[...]

Ik heb zowel rood/blauw als oranje/wit geprobeerd.
Voor WAN, LAN en WLAN staan Bandwidth Management uit. Het is echt een standaard configuratie, geen firewall rules, hij is echt helemaal out-of-the-factory...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337726

Anoniem: 337726 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:57:
Mijn ervaringen met Telfort zijn tot dit moment erg slecht. Op 15 december zou de verbinding worden opgeleverd. Helaas bleek al gelijk dat er geen DSL-signaal binnenkwam. Eerst rustig een paar dagen wachten. Maar er gebeurde helemaal niets. Dan toch maar eens met de helpdesk gaan bellen. Deze wisten ook niet waardoor het probleem veroorzaakt werd. Er zou een monteur naar gaan moeten kijken. Maar deze zou eerst naar ons toe bellen. Dit kan drie werkdagen duren werd ons verteld. Het heeft 5 werrkdagen geduurd voordat ik terug werd gebeld. Het was iemand van de tweede lijn, ineens was er geen monteur meer nodig. Tenminste geen monteur die bij ons thuis hoeft langs te komen. Erg verwarrend allemaal. Er zou zo snel mogelijk iemand naar de wijkcentrale gaan om de verbinding in orde te maken. Dat is op heden nog steeds niet gebeurd. Nog steeds geen DSL-signaal. Terwijl er beloofd is dat deze week voor ons te realiseren. Vind het allemaal erg teleurstellend. Mijn verwachtingen waren hoog. We zijn vandaag 30 december. En al 15 dagen geen telefoon/internet. Wanneer wordt dit opgelost? Wat me vooral stoort is dat beloften niet na worden gekomen en de zeer gebrekkige communicatie. Dit zijn punten waar Telfort in mijn ogen een zware onvoldoende op scoort. Aan Telfort Webcare de vraag hoe u van Telfort tegen dit probleem aankijkt?

Met vriendelijke groet
@Telfort Webcare

Vorige week had ik weer een positief gevoel. Eindelijk! De problemen zullen opgelost worden. Er werd mij toegezegd dat er voor woensdag (gisteren dus) door de monteursdienst contact op zou worden genomen. Maandag niks gehoord. Ach denk je dan morgen bellen ze vast wel. Dinsdag helaas ook niets gehoord. Je gaat je dan al een beetje zorgen maken. En je voelt hem al aankomen. De hele woensdag is het heeel stil gebleven. Belofte is dus niet nagekomen! Er werd mij zo op het hart gedrukt dat er deze keer echt contact zou worden opgenomen. Inmiddels zijn we al drie weken zonder internet. Krijg het idee bij dit bedrijf dat de verschillende afdelingen niet goed op elkaar afgestemd zijn. Dan krijg je dit soort ellende. Hoe gaat u dit oplossen Telfort Webcare? Denk dat goed is dat u mij eens direct in contact stelt met deze monteursafdeling. Waarschijnlijk is dit door bereaucratische regelgeving niet mogelijk. Maar dit is in mijn ogen de enige mogelijkheid om op korte termijn dit probleem op te lossen. Ben benieuwd naar uw reactie!

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jorisp,

Dan ga ik een ticket voor u aanmaken. Graag per DM uw mobiele telefoonnummer sturen.

@TeleMax,

Na een reset en zonder een hele vracht aan actieve torrents hoort de CPU load echt niet op die 70% te zitten.
Wat heeft u op dat moment allemaal aan internetapplicaties draaien? En hoeveel computers zijn er aangesloten op dat moment?

@Sebase,

Graag tracerts plaatsen naar doelen die voor u traag laden.

@mnr_talma,

Het monteursverzoek dat ik heb gedaan is gecancelled door KPN met de melding dat de monteur de lijn al 2x onderzocht heeft, deze gewoon werkt maar een PSTN modem aan de lijn zag hangen.
Uw verbinding is echter over ISDN. De monteur geeft aan dit tenminste 1x tegen u gezegd te hebben.
Volgens onze adminstratie heeft u van ons ook een 2602HW-D3A modem ontvangen, deze is ISDN.
Kunt u controleren op de sticker op het modem of het niet toevallig toch een D1A is?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een verzoek aan iedereen:

Het is geen goede gewoonte om uw postcode en huisnummer direct in het topic te plaatsen.
Blijf deze aub gewoon via DM aan ons kenbaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeleMax
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:21:
@jorisp,

Dan ga ik een ticket voor u aanmaken. Graag per DM uw mobiele telefoonnummer sturen.

@TeleMax,

Na een reset en zonder een hele vracht aan actieve torrents hoort de CPU load echt niet op die 70% te zitten.
Wat heeft u op dat moment allemaal aan internetapplicaties draaien? En hoeveel computers zijn er aangesloten op dat moment?

@Sebase,

@mnr_talma,

Het monteursverzoek dat ik heb gedaan is gecancelled door KPN met de melding dat de monteur de lijn al 2x onderzocht heeft, deze gewoon werkt maar een PSTN modem aan de lijn zag hangen.
Uw verbinding is echter over ISDN. De monteur geeft aan dit tenminste 1x tegen u gezegd te hebben.
Volgens onze adminstratie heeft u van ons ook een 2602HW-D3A modem ontvangen, deze is ISDN.
Kunt u controleren op de sticker op het modem of het niet toevallig toch een D1A is?

Hugo
Ik gebruik geen torrents, alleen af en toe newsgroepen voor het promoten van mijn bandje. Wij gebruik een MAC, laptop en 2 iPhone's. Niets bijzonders dus. Ook zie ik geen aanvallen in de logfiles. Alles is security technisch netjes dichtgetimmerd. Er is geen probleem met de router zelf als ik via een kabel aangesloten zit. Het is echter het draadloze deel wat dan wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met Macstumbler ( http://www.macupdate.com/info.php/id/8035 ) kunt u kijken welke kanalen er in de buurt gebruikt worden voor wifi. Stel uw modem in op het kanaal wat het meest uit de buurt ligt van het sterkste netwerk uit uw omgeving.

Kijk of dit invloed heeft op uw CPU load. Ook kunt u besluiten over te gaan naar WPA-PSK ipv WPA2.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Laatst online: 18-04 19:04
Anoniem: 300018 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:45:
@Antonius,

De instabiliteit is begonnen toen u overging van het 8Mbit naar het 20Mbit profiel, het modem traint in op 16,5Mbit.
Echter lijkt het geen standaard kwestie van de snelheid iets verlagen om het probleem op te lossen, het is namelijk tijdsgebonden.
Wat opmerkelijk is is dat de verbinding s'avonds en s'nachts stabiel is en elke dag pas tussen 07:00 en 09:00 instabiel wordt.
S'middags tussen 17:00 en 19:00 wordt de verbinding weer stabiel.
Ja, dat lijkt te kloppen, maar de tijden waarop de verbinding meer en minder stabiel is, zijn niet constant in mijn ervaring. Ik heb de afgelopen weken ook 's avonds en 's nachts wegvallende verbindingen gezien. Verwarming zat ik nog even aan te denken. Die begint wel 's morgens rond 7:00, maar draait door tot tenminste 23:00.
Is er iets wat u elke dag aan heeft tussen die tijden? Dimmers? Geluidsinstallatie?
Ik kan mij zo niets voor de geest halen. Dimmers hebben we vrijwel niet, verband met geluidsinstallatie is me ook nog niet opgevallen. Zo heb ik gisteren en vandaag hele dag thuis zitten werken met muziek aan. Gisteren geregeld wegvallende verbinding, vandaag nog geen problemen gezien. Ik zal de komende dagen kijken of ik verband zie met ingeschakelde apparatuur in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:14:
@MetaFrame,

Er moet iets anders aan de hand zijn, WPA-PSK hoort prima te werken. Reboot het modem zich echt of verliest u alleen tijdelijk de draadloze verbinding?
Het modem bleef zichzelf constant rebooten nadat ik via mijn mac`s verbinding maakte.
Op WEP doen zich geen problemen voor, nu is het toch zo dit ik binnenkort mijn Linksys router er weer tussen gooi aangezien het signaal wat ik nu boven heb iets achter blijft.

offtopic:
Moet wel zeggen dat ik dit een prettige manier van communiceren vind met een helpdesk, duimen omhoog voor dat :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337726

@jorisp,

@TeleMax,

@Sebase,

@mnr_talma,

Hugo
Hallo Hugo,

Inderdaad heb ik vandaag een nieuw modem ontvangen. Ben vandaag ook door een collega van jouw gebeld. Aanvankelijk lukte het me niet om het aan de praat te krijgen. Maar inmiddels heb ik de lijn aan de praat. Beschik nu over internet en telefonie. Jammer dat er zo laat achter gekomen is. Maar uiteindelijk is het gelukkig toch goed gekomen. Daarom wil ik je ook bedanken voor je inzet! Zoals je wel aan mijn reacties kon zien was ik nogal ontstemd over de situatie. Heb volgende week dinsdag nog even contact met een collega van je, over de financiele kant. Dit zie ik hoopvol tegemoet. Nogmaals bedankt voor je inzet. Hopelijk blijft alles vanaf nu goed werken.

Met vriendelijke groet,

Mnr. Talma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338949

Sinds enkele dagen last van een wegvallende verbinding en alleen door de modem te restarten kan ik weer een verbinding krijgen. Ik heb voor de zekerheid de modem compleet gereset en alle kabels vervangen helaas blijft het probleem zich voordoen.

@webcare DM gestuurd met gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ben net overgestapt op telfort adsl. Overstap ging gelukkig prima. 's Ochtends werd ik wakker en toen was de overschakeling al geregeld, prima!

Alleen ik ben overgestapt onder de EUR 25 bonus regeling (welkomstbonus). Nu kan ik daar echter op de website van telfort niks meer over vinden. Hoe zat die regeling precies in elkaar, moet ik zelf nog actie ondernemen (tot nu toe niks ontvangen van telfort)?

Never mind. Heb 't al gevonden:
Actie voorwaarden € 25 welkomstbonus (overstapbonus). Het aanbod geldt voor alle bestellingen van Telfort internet 20 Mb, gedaan via www.telfort.nl en via 0800 1707 gedurende de periode
1 oktober t/m 31 dec 2009. Als de bestelling van bovenstaand product is aangevraagd via Telfort.nl en of 08001707 gedurende de periode 1 oktober 2009 t/m 15 nov 2009, ontvang je binnen 5 weken na de bestelling een brief van Telfort. In de brief zit een waarde voucher van
€ 25. De voucher geeft je recht op de € 25 welkomstbonus.
De voucher moet volledig worden ingevuld en met een kopie van de Telfort orderbevestiging worden terug gestuurd aan onderstaand adres in de retour envelop die bij de brief/voucher wordt geleverd.

[ Voor 48% gewijzigd door mmedia op 08-01-2010 11:08 . Reden: Heb 't antwoord al gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@MikeRI,

Maakt u gebruik van draadloos? Indien mogelijk, zou u het eens een paar dagen zonder draadloos kunnen testen? Dus draadloos helemaal deactiveren.

@cnsmr,

Zou u een uitleg kunnen geven van de situatie? Een DM met het bericht dat de modem meerdere keren per dag reset hebben we niet erg veel aan :) Hoe is de modem aangesloten en welke snelheid wordt er gehaald? Is het alleen met de Speedtouch, of ook met de ZyXEL?

Wouter

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 08-01-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
@cnsmr,

Zou u een uitleg kunnen geven van de situatie? Een DM met het bericht dat de modem meerdere keren per dag reset hebben we niet erg veel aan :) Hoe is de modem aangesloten en welke snelheid wordt er gehaald? Is het alleen met de Speedtouch, of ook met de ZyXEL?
De modem zit aangesloten op de hoofdaansluiting/wandcontactdoos, de snelheid is goed (rond 16 mbit). De modem reset meerdere keren per avond (zowel de speedtouch als de zyxel). Na enkele minuten komt het modem dan weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338949

Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:49:
@MikeRI,

Maakt u gebruik van draadloos? Indien mogelijk, zou u het eens een paar dagen zonder draadloos kunnen testen? Dus draadloos helemaal deactiveren.
Ik maak geen gebruik van de draadloze functie op de modem, probleem van de wegvallende verbinding lijkt zich alleen in de avond voor te doen dit probleem heb ik nu sinds 3 dagen. Ik kijk het nog even aan of ik vanavond weer problemen ga krijgen met een wegvallende verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 12:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Telfort Webcare

Mijn ouders zijn eind december overgestapt van Het Net (inmiddels KPN) IPB Basis naar Telfort 20mbit + vast bellen. Ze hebben het modem ontvangen en op 23 december is de verbinding overgegaan. Het is dan toch zo dat jullie KPN opzeggen? Ze hebben nu namelijk van KPN een brief gekregen dat hun Instap Surfen & Bellen abo is omgezet naar een Internet Basis abo a €25 per maand! Kunnen jullie zien of de opzegging naar KPN goed is gegaan? Adresgegeven zal ik per DM doorgeven.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb Telfort Internet + Telefonie, was eerst Speedlinq. Heb een Speedtouch 706 modem.
Deze week is de verbinding erg instabiel. Vandaag valt de modem om de 1-10 minuten uit.
Ligt dit aan Telfort of aan mijn modem?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03 22:44
Beste Tweakers,

Zoals ik ook in dit topic heb gepost blijf ik last hebben van packet loss. (hier wordt dat een klapperende verbinding genoemd) Dit is hinderlijk in Skype en online games. Ik heb er redelijk veel aan gedaan om dit probleem aan te pakken, helaas is een oplossing tot op heden uitgebleven.

[edit] Vandaag weer gebeld met 1e lijns support. Deze kon mij vertellen dat ze mij zonder succes hebben gedowngrade naar 8 mbit. We hebben nu samen vastgesteld dat dit geen verbetering heeft opgeleverd. (Blijf op 3% packet loss zitten). Deze vertelde mij ook dat ze me niet met de 2e lijns wilde doorverbinden omdat ik minimaal 5 dagen moet wachten. Dit om de 2e lijns de tijd te geven om het probleem te fixen. Begrijpelijk, maar wel vervelend. Ook is de afspraak dat ze de lijn zouden doormeten niet nagekomen.

[ Voor 35% gewijzigd door Tantalus22 op 09-01-2010 16:51 . Reden: Status update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54709

mrbombastic schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:47:
Ik heb Telfort Internet + Telefonie, was eerst Speedlinq. Heb een Speedtouch 706 modem.
Deze week is de verbinding erg instabiel. Vandaag valt de modem om de 1-10 minuten uit.
Ligt dit aan Telfort of aan mijn modem?
Ik had precies hetzelfde probleem.
Heb met telfort gebeld en zij hebben een klein onderzoekje ingesteld.
Gene oplossing en doorgezet naar 2de lijns. Keurig te woord gestaan en een 12 uurs check laten uitvoeren.
Op afspraak heeft Telfort mij teruggebeld met resultaten.
Het bleek dat ik op 3,6 Km van de centrale woon en de 20Mbit spanning te hoog was. Hierdoor werd het signaal instabiel waardoor mijn Zyxel modem eruit klapte, net als bij jou.

Ik kreeg zowiezo maar 8Mbit binnen, ondanks mijn 20Mbit abbo.
Telfort heeft de download snelheid teruggeschroefd naar iets van 12 Mbit ofzo en hierna is mijn verbinding stabiel. Bovendien is de daadwerkelijke snelheid dus NIET gewijzigd.
Het was ene 'downgrade' zonder gevolgen voor mij als eindgebruiker behalve betere stabiliteit.

imho prima service van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Laatst online: 15:33

Hugo
Het verbaasd me dat Telfort niet bekend is met dit probleem..Want ook ik heb hier last van.
Zodra je maar iets download via http protocol (torrents gebruik ik nooit) dan gaat de CPU Usage in de telfort modem gelijk boven de 77% en dan nog maar niet te spreken over als je toevallig ook Wifi erbij gebruikt dan trekt de Zyxel het niet meer.
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/3041/zyxell.jpg

Dit probleem is eigenlijk altijd al zo geweest en ook na het vervangen van de modem is dit niet veranderd en gebeurd het regelmatig dat de modem zich dan reset.

[ Voor 5% gewijzigd door Mabili op 09-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-04 15:40
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:07:
Dan is het niet gerelateerd aan de upgrade van uw profiel.
Modem al eens gereset?
Bekabeling nagelopen?

Hugo
Even een paar dagen verder gekeken, het ging weer eventjes goed. Maar nu is het gewoon weer 1 groot drama. Een fluctuerende snelheid van hier tot tokyo en ook nog eens af en toe een uitvallende verbinding. Heel irritant. Modem is ondertussen al minstens 10x gereset. Bekabeling heb ik net nog nagelopen. Modem staat direct naast het IS/RA punt met de kabels van Telfort zelf.. Getest met nieuwsgroepen en de telfort FTP. Beide haal ik bijna een minuut constant 1,2MB/s en dan zakt hij ineens naar 200kb/s.. Daar blijft hij weer een minuut op en langzaam gaat hij weer naar 400kb/s o.i.d.

Wat nu?:)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
tracert reader.download2day.nl

Traceren van de route naar reader.download2day.nl [94.232.116.120]
via maximaal 30 hops:

1     3 ms     7 ms     1 ms  adsl-modem [192.168.1.254]
  2    19 ms    59 ms    98 ms  195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]
  3    42 ms    19 ms    18 ms  172.26.43.113
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5    22 ms    23 ms    23 ms  20ge-r2.ams5.nl.as5580.net [80.94.64.81]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
tracert tweakers.net

Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     2 ms     2 ms     2 ms  adsl-modem [192.168.1.254]
  2    20 ms    20 ms    19 ms  195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]

3    23 ms    19 ms    19 ms  172.26.43.113
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5    20 ms    20 ms    22 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Die 4e hop ziet er echt raar uit..

[ Voor 43% gewijzigd door Xaero op 09-01-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
Ik ervaar exact hetzelfde als ik een tracert doe naar tweakers en ns.nl. Gelukkig is bij mij de snelheid wel stabiel. (met schokken als er packet loss optreedt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLChris
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:28
Xaero, is je pc draadloos of bedraad aangesloten? De ping naar je modem lijkt me vrij hoog (bij mij komt dit niet boven de 1ms, behalve als het modem vastloopt). Of dit te maken heeft met je problemen durf ik niet te zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door NLChris op 09-01-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Het lijkt wel een probleem te worden en ik vraag me af of jij ook via Telfort op het Tiscali ADSL netwerk of de gewone KPN netwerk zit? Want zelf zit ik op het Tiscali ADSL netwerk en de laatste weken is het een drama aan het worden terwijl mijn vader die ook Telfort heeft gewoon op het KPN netwerk zit en nergens last van heeft.

Zie onderstaande tracert met een vrij hoge ping en ook regelmatig time outs (bedraad netwerk en modem is pas vervangen) Downloadsnelheid gaat een stuk lager als normaal.
Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.254
2 22 ms 21 ms 22 ms 82-169-11-254.ip.telfort.nl [82.169.11.254]
3 31 ms 22 ms 31 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
4 24 ms 22 ms 22 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.
Modem traint gewoon in op ruim 15MB en de download snelheden van bijvoorbeeld telfort bestand of via nieuwsgroepen gaat op dit moment niet harder dan 10Mb |:(

@Telfort Webcare
Ik hoop dat hier echt eens naar gekeken kan worden want het word zo wel een drama in Purmerend.
De modem mag dan wel gewoon 15Mb intrainen maar op piek momenten gaat het echt zo traag als str*nt

[ Voor 10% gewijzigd door Mabili op 09-01-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
NLChris schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:43:
Xaero, is je pc draadloos of bedraad aangesloten? De ping naar je modem lijkt me vrij hoog (bij mij komt dit niet boven de 1ms, behalve als het modem vastloopt). Of dit te maken heeft met je problemen durf ik niet te zeggen.
Draadloos, zal morgen even een ping doen rechtstreeks vanaf het modem zonder de extra router er achter. En bedraad :). En ik zal dan gelijk even proberen of de problemen wegzijn met het downloaden.
Maar toch zou het uitvallen van de verbinding niet te maken moeten hebben met het draadloze internet probleem, want het modem traint compleet opnieuw in dan..
Mabili schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:27:
Het lijkt wel een probleem te worden en ik vraag me af of jij ook via Telfort op het Tiscali ADSL netwerk of de gewone KPN netwerk zit? Want zelf zit ik op het Tiscali ADSL netwerk en de laatste weken is het een drama aan het worden terwijl mijn vader die ook Telfort heeft gewoon op het KPN netwerk zit en nergens last van heeft.
Ik zit op het gewone KPN netwerk (is ook te zien aan de 3e hop)... En het heeft altijd top gewerkt, maar laatste tijd is het hier een drama geworden. Helaas ook telefonie van Telfort, en daardoor erg vaak niet bereikbaar...
Zie onderstaande tracert met een vrij hoge ping en ook regelmatig time outs (bedraad netwerk en modem is pas vervangen) Downloadsnelheid gaat een stuk lager als normaal.
[...]
Die pings vind ik eerlijk gezegt nog laag hoor :P.
Modem traint gewoon in op ruim 15MB en de download snelheden van bijvoorbeeld telfort bestand of via nieuwsgroepen gaat op dit moment niet harder dan 10Mb |:(
Hier traint ie rond de 1,4MB/s in, en als ik nu download haal ik max 1,2MB/s.. Alleen nu met die problemen heb ik grotendeels een gemiddelde van 300KB/s, en dat is gewoon om te janken.

Edit:

Even in de nacht proberen te downloaden, nog steeds om te janken. Lijkt dus niet echt tijdstip gebonden..

Edit2:

Even opnieuw geprobeert nu, 1400kb/s nu stabiel... Nu maar hopen dat het stabiel blijft & de lijn niet uit gaat vallen vandaag:)

[ Voor 54% gewijzigd door Xaero op 10-01-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-04 14:04
Mijn 3-jarige ervaring met Telfort (voorheen Tiscali) ADSL is over het algemeen beter dan van andere Internet providers die ik heb gehad.

Twee minpunten:
- bij een VOIP naar VOIP verbinding via de Zyxel 2602 reset het modem zichzelf in 1 van de 10 telefoontjes.

- Ik heb een verhuizing aangevraagd (kost 59 EUR) maar ik kan deze 1 week voor de verhuisdatum niet meer naar 2 weken later verplaatsen.

@Telfort: als dit wel kan, hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Op dit moment ben ik aan het kijken om evt. een abbo te nemen bij Telfort.
Alleen heb ik wat vragen mbt. VOIP en het Zyxel modem. Hopelijk kan iemand die beantwoorden :

- Heb je als klant/gebruiker alle rechten op het modem?
- Is het mogelijk om verschillende VOIP providers in te stellen met evt. meedere accounts?
- Ondersteund het modem kiesplannen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-03 11:15
@Telfort Webcare

Ik heb veel problemen met het ons draadloze netwerk, vaak valt het na een tijdje weg en kan ik geen verbinding meer maken. Het is beveiligd met WPA2-psk, we hebben een 20mbit abbo.

Wat zou er mis kunnen zijn?
BVD

(postcode+nummer volgen in DM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:08
MarkHier schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:27:
Alleen heb ik wat vragen mbt. VOIP en het Zyxel modem. Hopelijk kan iemand die beantwoorden :

- Heb je als klant/gebruiker alle rechten op het modem?
- Is het mogelijk om verschillende VOIP providers in te stellen met evt. meedere accounts?
- Ondersteund het modem kiesplannen?

Bedankt alvast!
Yep, je kan alles zelf instellen, max 2 voip-acounts en die hoeven niets met mekaar gemeen te hebben ( zoals bij de speedtouch 780 bijvoorbeeld ).

Kiesplannen heb ik me nooit mee bezig gehouden in de Zyxel, maar ik dacht zeker niet in de standaard interface, mogelijk kan je via Telnet en veel kennis daarmee nog iets.
Het is en blijft een consumenten -product, als je echt wilt knoeien met heel veel mogelijkheden dan ge je voor bijvoorbeeld Sipura/linksys waarmee je werkelijk alles kunt instellen met de juiste firmware! Dar speel ik nu mee en daarmee is alles mogelijk met de juiste firmware. Eventueel hang je er één achter de Zyxel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 20:57
Ik heb ook precies hetzelfde. Maanden geen problemen gehad, niks veranderd aan de configuratie/opstelling en nu regelmatig last van wegvallend (via wireless 100% ontvangst, gebruikt kanaal wordt niet gestoord) of zeer traag werkend Internet. Valt me wel op dat problemen ontstaan tijdens sneeuwbuien. Zal los van Pro-Rail ook Telfort hiervan last hebben? :)
P E E R schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:46:
@Telfort Webcare

Ik heb veel problemen met het ons draadloze netwerk, vaak valt het na een tijdje weg en kan ik geen verbinding meer maken. Het is beveiligd met WPA2-psk, we hebben een 20mbit abbo.

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 22:17
Xaero schreef op zondag 10 januari 2010 @ 01:26:
[...]
Even opnieuw geprobeert nu, 1400kb/s nu stabiel... Nu maar hopen dat het stabiel blijft & de lijn niet uit gaat vallen vandaag:)
Probeer voor de zekerheid ook even te kijken als je de laatste firmware op het modem hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Spacespider schreef op zondag 10 januari 2010 @ 19:03:
[...]

Probeer voor de zekerheid ook even te kijken als je de laatste firmware op het modem hebt staan.
Firmware is the latest version. There is no need for an upgrade
Current Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207
Volgens mij heb ik zelfs een nieuwe firmware dan daar beschreven...

[ Voor 6% gewijzigd door Xaero op 10-01-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
MarkHier schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:27:
Alleen heb ik wat vragen mbt. VOIP
Jij durft. De VOIP van Telfort is recent uit de bus gekomen bij Consumentenbond als de slechtste. Ook is de support alles behalve goed kan ik uit ervaring spreken. Mijn ouders hebben 1 jaar ellende met Telfort gehad. Nu tevreden met Alice en nog gratis vast-vast bellen zonder starttarief voor minder geld. Internet ook daar heerlijk stabiel.

VOIP + Internet kun je beter nemen bij Alice of Tele2 zie ook de recente Consumentenbond ProviderMonitor of hier.

Met name qua voip is Telfort drama.Al beweren ze dat de storing 'grotendeels' verholpen zijn zul je mij niet snel meer een abo van Telfort aan kunnen smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:05

HaterFrame

Well... Poo came out!

P E E R schreef op zondag 10 januari 2010 @ 12:46:
@Telfort Webcare

BVD

Probeer je modem eens op WEP te zetten, ik wil wedden dat je problemen dan weg zijn. Ik heb exact hetzelfde gehad namelijk, modem resette zich constant. Opgelost door een volledige reset te doen (dus via knopje achter op het modem) en het modem in te stellen op WEP. Overigens kun je het beste een draadloos routertje kopen en deze aan je modem hangen om je modem te ontzien.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tourniquet,

Uw ouders hebben vandaag zelf contact opgenomen met KPN, en het abonnement per 10 februari opgezegd. Indien zij restitutie willen ontvangen voor de overlappende periode zal dat via KPN gaan, onze overstapdesk kan dit niet wijzigen ivm bovengenoemde opzegging.

@Tantalus22,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, is er inmiddels al een oplossing aangedragen?

@Xaero,

U had eerder ook problemen met de verbinding, op uw verzoek is de snelheid weer geupgrade.
Waarschijnlijk is het toch beter om de verbinding terug te zetten op 12 Mbit, aangezien de modem daar toch niet boven komt.

@likewise,

Bij VoIP naar VoIP kunnen er problemen ontstaan zodra de apparaten niet dezelfde compressie gebruiken. Probeer eens andere instellingen in de Advanced SIP settings.
Met betrekking tot de verhuizing, zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden? Misschien kunnen we nog een wijziging aanbrengen.

@MarkHier,

Ja, ja, nee.

@P E E R,

Probeer eens een ander kanaal of eventueel WPA ipv WPA2.

Wouter

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 11-01-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb al een jaartje of 3 internet (20/1) en telefonie via Telfort. Normaal werkt het modem op ongeveer 7000/865.

Sinds een paar weken steeds meer problemen met het resetten van het modem. Ingelogd in het Zyxel-modem en hij traint in nu op 476/246. Ander Thomson modem aangesloten en die doet 1024/279.
Heb de aansluitingen op het israpunt gecontroleerd en dat zit allemaal keurig vast. De lengte tussen het Isra-punt is 1m.

Iemand een hint in de goede richting?

[ Voor 5% gewijzigd door Mrbeam op 11-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
Anoniem: 300018 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:01:
@Tantalus22,

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, is er inmiddels al een oplossing aangedragen?
@Wouter: Dank dat je de tijd neemt om te reageren, helaas is dit niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tantalus22,

Kunt u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) toezenden?

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
You've got mail ;-)

[Edit] Kreeg net een belletje van KPN, ze sturen morgen een monteur langs.

[ Voor 67% gewijzigd door Tantalus22 op 11-01-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
@ Webcare, ik heb nog steeds problemen met modem resets, zowel 's avonds als overdag. Modem (zyxel) zit op hoofdaansluiting aangesloten. Ik heb pc+huisnummer gepm'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-04 18:02
Was tot nu toe altijd tevreden met Telfort; loeiersnel internet.
Laatste dagen/weken wordt het internet echter steeds trager. We kunnen wel verbinding maken met de draadloze router die aan ons modem zit alleen vaak hebben we geen, of een zeer trage internetverbinding. Een modem+router-restart helpt alleen in de gevallen dat het internet helemaal niet werkt.. als het alleen heel traag is helpt een restart niet.
Meer mensen die hier last van hebben?
Afbeeldingen en embedded video zijn nu echt een ramp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140312

Ik heb ook deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb nu helemaal geen internet meer. Mag ik de webcare m'n postcode/huisnr sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb telfort internet zonder bellen. Ik bel via budgetphone en voipcheap.
nu word het bellen de laatste weken steeds slechter gewoon stukken die weg vallen.
wie heeft nog meer budgetphone en heeft dit ook?
Ik denk dat het aan het modem (P-2602HW-D1A) ligt of aan de lijn.
heb telfort gebeld, lijn was goed ik moest bij budgetphone wezen met mijn klachten.

0 1/12/2010 11:36:37 SIP Registration Success by SIP:+3185 SIP[2]
3 01/12/2010 11:36:08 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
4 01/12/2010 10:46:37 SIP Registration Success by SIP:+31 SIP[2]
5 01/12/2010 10:46:08 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
6 01/12/2010 09:56:37 SIP Registration Success by SIP:+31 SIP[2]
7 01/12/2010 09:56:08 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
8 01/12/2010 09:06:37 SIP Registration Success by SIP:+31 SIP[2]
9 01/12/2010 09:06:07 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
10 01/12/2010 08:16:37 SIP Registration Success by SIP:+31 SIP[2]
11 01/12/2010 08:16:07 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
12 01/12/2010 07:26:36 SIP Registration Success by SIP:+318 SIP[2]
13 01/12/2010 07:26:07 SIP Registration Success by SIP:315 SIP[1]
14 01/12/2010 07:14:14 1x:002376220a77:logout
15 01/12/2010 07:13:40 1x:002376220a77:logout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
Foutje

[ Voor 99% gewijzigd door Klankima op 12-01-2010 12:07 . Reden: Stond er twee keer in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
Vandaag is de monteur van KPN langsgeweest. De lijn van KPN is goed. Probleem lijkt bij Telfort te liggen. Verder is de afspraak gemaakt dat Telfort me vandaag zal terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@cnsmr,

Ik zie nu helemaal geen modem meer online. Heeft u iets veranderd aan de bekabeling?

@Gersompie,

Heeft u ook computers rechtstreeks aan het modem zitten die op dat moment ook wegvallen?
Uw draadloze router dient wel uitgesloten te worden namelijk.

@Tantalus22,

Even voor de zekerheid, die terugbelafspraak is gemaakt met onze tweede lijn?

@MrBeam,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om de aansluiting te kunnen onderzoeken.

@Klankima,

Ik wil graag voor u kijken of DSL wel helemaal stabiel blijft. Daarvoor heb ik wel uw postcode en huisnummer nodig. Support op andere VoIP platforms dan de onze blijft uiteraard wel beperkt.

@footloose15,

Dat is wel heel beperkte informatie. Graag duidelijker uw symptomen beschrijven.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
Anoniem: 300018 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:52:
@Tantalus22,

Even voor de zekerheid, die terugbelafspraak is gemaakt met onze tweede lijn?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, de KPN monteur heeft mij van deze afspraak op de hoogte gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Deze probleemomschrijving past ook precies bij mijn situatie helaas. Inclusief het 4e hop probleem.
@Telfort Webcare: Welke info moet ik nog meer verschaffen om dit probleem zo goed mogelijk te tackelen?

[ Voor 84% gewijzigd door mmedia op 12-01-2010 19:26 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Het is pas een probleem als ie niet verder zou gaan dan die hop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 16:36
Een tijdje terug via dit draadje alle klachten ivm m'n internetsnelheid kunnen verhelpen mbv een kpn monteur waarvoor hulde _/-\o_

Nu heb ik jammer genoeg weer een nieuw probleem.. Om de zoveel tijd (en het lijkt de laatste tijd erger te worden) valt m'n internetverbinding ineens weg. Nu merkte ik dit eerst op bij het streamen van youtube filmpjes (en het leek zich daarbij te beperken), maar nu krijg ik er steeds vaker last van. Ook bij het normale surfen.

Wanneer ik vervolgens de router probeer te pingen, kan ik er geen verbinding mee krijgen. Enig idee wat het probleem kan zijn?

Geen idee of je er wat aan hebt, maar hieronder wat logs:
DSL line logs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
SAR Driver Counters Display:
inPkts        = 0x00019e8f, inDiscards    = 0x00000000
outPkts       = 0x0000e25c, outDiscards   = 0x00000000
inF4Pkts      = 0x00000000, outF4Pkts     = 0x00000000
inF5Pkts      = 0x00000000, outF5Pkts     = 0x00000000
openChan      = 0x00000002, closeChan     = 0x00000000
txRate(Bps)   =          0, rxRate(Bps)   =        360

DSL Line Status:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db 
attenuation upstream: 3 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd dd ed ee ee ed dd dc ba 74 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 13 db
tone  32- 63: 22 34 55 67 88 9a aa bb cc cc dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb ba bb aa ab ab bb ba bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 224-255: bb 2b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 256-287: 9b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa 
tone 320-351: aa aa aa ab ab aa aa bb bb aa aa aa aa aa aa aa 
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.2.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: 82.136.254.51
IP Subnet Mask: 255.255.224.0
Default Gateway: 82.136.255.254
VPI/VCI: 0/34

LAN Information:
IP Address: 192.168.2.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Klankima schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:00:
Ik heb telfort internet zonder bellen. Ik bel via budgetphone en voipcheap.
nu word het bellen de laatste weken steeds slechter gewoon stukken die weg vallen.
wie heeft nog meer budgetphone en heeft dit ook?
Ik denk dat het aan het modem (P-2602HW-D1A) ligt of aan de lijn.
heb telfort gebeld, lijn was goed ik moest bij budgetphone wezen met mijn klachten.
Als je een sip provider ergens op internet gebruikt heeft telefonie dezelfde prioriteit als overig internet verkeer. Als jij dus heftig download kan het zijn dat dit de oorzaak is van het wegdrukken van geluid naar je toe tijdens het gesprek.

Heb je het ook als je niets download en niet surft tijdens een gesprek.
mmedia schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:29:
[...]

Deze probleemomschrijving past ook precies bij mijn situatie helaas. Inclusief het 4e hop probleem.
@Telfort Webcare: Welke info moet ik nog meer verschaffen om dit probleem zo goed mogelijk te tackelen?
Als een hop in een traceroute niet reageert is er niet perse iets mis, ook niet perse iets mis met die hop zou er wel iets mis zijn zelfs.

Hier zie je alles netjes terug komen van de hop daarna, dus is er niets aan de hand behalve een router die niet reageert op de pakketten van je traceroute. Gebruik van dingen als traceroute en ping is leuk, maar trek geen conclusies als je niet weet wat het doet en wat resultaten kunnen betekenen.

Ze hadden die tools beter uit een OS weg kunnen laten denk je soms wel eens als je GoT al lang leest :9
Anoniem: 179986 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:36:
Het is pas een probleem als ie niet verder zou gaan dan die hop
:)

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 12-01-2010 15:09 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
bjck schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Als je een sip provider ergens op internet gebruikt heeft telefonie dezelfde prioriteit als overig internet verkeer. Als jij dus heftig download kan het zijn dat dit de oorzaak is van het wegdrukken van geluid naar je toe tijdens het gesprek.

Heb je het ook als je niets download en niet surft tijdens een gesprek.

:)
Als ik download kan ik niet eens bellen zo slecht, als de telefoon gaat gauw de download uit.
maar het word nu ook zonder downloaden steeds slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339869

@ Telfort Webcare.

Ik heb in oktober een internet + bellen abbo aangevraagd en gekregen van jullie waarbij het oude "HetNet" abbo door jullie opgezegd zou worden, maar kwam er van de week achter dat het oude abbonement bij hetnet niet opgezegd is en dat ik daar de afgelopen maanden ook netjes voor de factuur op mijn oude emailadres kreeg.

Ik heb dus snel gebeld naar HetNet en vanaf 12 februari wordt dit stopgezet, maar aan de afgelopen maanden dubbel betaalde kosten, konden zij niets doen aangezien zij geen opzegging hebben doorgekregen?

Wat kan hier aan gedaan worden? PC 6921EL - hnr 7

Alvast bedankt voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19
Vannacht onderbreking na 01.00. Restart modem en het werkte weer weliswaar. Intrainsnelheid is nu gemiddeld 0.5 Mbit lager :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@AlfonsR,

Van HetNet/KPN hebben wij een zogenaamde "blockingcode 0" gekregen op ons opzegverzoek. Dit houdt in dat KPN akkoord is met de overname+opzegging en dat hun de opzegging zouden gaan regelen.
Helaas komt het wel eens voor dat ze het dan alsnog niet correct uitvoeren.

KPN zal u de abonnementskosten terug moeten geven. Laat daar een klacht aanmaken en meldt specifiek de blockingcode 0, die kunnen ze ook hun administratie terug zien.

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 300018 op 13-01-2010 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282048

@ Telfort Webcare:

Ik heb al sinds mijn aansluiting een zeer onbetrouwbare verbinding. De verbinding valt met grote regelmaat weg terwijl de DSL wel gewoon up blijft. de DSL sync ligt vaak rond de 10000 kbps / 1000 kbps maar misschien dat het bij een lager sync wel gewoon stabiel blijft

Bij de vorige provider was de snelheid vastgezet op 8000 kbps / 1000 kbps en daar had ik nooit problemen met een klapperende lijn

Overigens klappert de verbinding ook wanneer deze is voor de verandering intraint op 8000 kbps / 1000 kbps. Dus misschien ligt het probleem ergens anders, maar de verbinding zoals deze nu is is echt ruk.
Het gaat om een aansluiting op 3851SE13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Coolah Mastah,

Hij is inderdaad heel erg instabiel momenteel. Ik heb hem gedowngrade naar 8Mbit en hou hem vandaag in de gaten.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-04 16:43
@ Telfort Webcare

Wij hebben geregeld dat onze verbinding klappert als een gek, soms een paar dagen achter elkaar, maar dan ook een maand weer niets. Zou u eens kunnen kijken naar dit geval?

In de DM staan mn gegevens + een .txt met daarin wat log enrtries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:21
@tefortwebcare

Vanavond moest me modem weer gereset worden ik heb er meestal om de drie dagen last van.

zou je mijn modem/lijn eens na kunnen kijken gegevens via PM

Jij brand ik blus! 4.640kW no-zw WH-MDC05J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340080

@ Telfort Webcare

Ik heb ook een DM gestuurd met gegevens vanwege een wegvallende verbinding. Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-04 12:17
Beste Telfort Webcare,

vorige week woensdag kreeg ik, zoals afgesproken, braaf de monteur over de vloer. Van alles gechecked, zowel binnens- als buitenshuis, maar hij kon niets vinden. Zijn laatste optie: kijken in de telefooncentrale. Hij zou me bellen, heeft dit niet gedaan, maar 's middags was mijn verbinding weer online. Driewerf hoera!... tot nu. Mijn verbinding is WEER offline. Hij heeft het een week volgehouden, om eerlijk te zijn wordt ik daar niet zo blij van. Zelfde symptomen als eerst (zenuwachtig knipperend DSL lampje, dan niets) en er komt geen snars online. Graag zou ik willen weten wat de monteur heeft gedaan in de centrale, want hij wist me te melden dat alles tot aan de wijkcentrale in orde was en dat dus de enige mogelijkheid de telefooncentrale was. Waar gaat het fout, en belangrijker, hoe lossen we dit op? Internetten vanaf mijn telefoon is net iets te langzaam voor schoolzaken, vooral tijdens een toetsperiode als deze; ik kan dat gewoon niet lijden... Graag zsm reactie, en bij voorbaat dank!

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
sinds gisteren heb ik achter de Zyxel draadloze modem een router geplaatst (Dlink dir655) nu heb ik de Zyxel modem aangezien ik toch geen VOIP meer gebruik in Bridge gezet. En de Dlink router doet nu al het werk alleen is er nog een mogelijkheid om toch in de Zyxel modem te kunnen komen zonder dat je eerst de router er tussen uit moet halen? via 192.168.1.1 of via 192.168.1.254 kom ik er niet in.

De router heeft een ander iprange van 192.168.0.XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289377

Beste Webcare,

Ik heb sinds enkele last van een onstabiele verbinding. Interne SSH sessies kan ik rustig een gehele dag laten draaien zonder problemen. Echter ik merk het met SSH sessies naar buiten welke 8x per dag omvallen, internet radio welke afgekapt wordt en IRC verbindingen die gesloten worden. Het zijn continue hele kleine hickups waardoor met normaal surfen ze niet opvallen.

Een router power-cycle heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Coolah Mastah,

De verbinding is sinds de downgrade niet meer weggevallen.

@Zjosh,

U traint in op 10473/604. Hoe lang is de kabel tussen uw modem en uw ISRA? Heeft u deze al eens vervangen?
Doordat de upload snelheid bij lange na niet gehaald wordt is de binnen bekabeling het meest verdacht.

@Balans,

Uw lijn is in onderzoek, ik kom er vandaag nog op terug.

@Mabili,

Als het modem in bridgemodus staat is de webinterface niet meer te benaderen. Het modem heeft dan namelijk geen IP meer.

@Kamose,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om naar de instabiliteit te kijken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
@Telfort Webcare
Kunnen jullie de stabiliteit van de lijn en de intrainwaarde meten als het modem in bridgemode staat? Er hant een pc aan die altijd aanstaat. De snelheid van mijn lijn is redelijk ingezakt de laatste paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tantalus22
Beste Hugo,

Wederom is de terugbelafspraak niet nagekomen, ik blijf last houden van packet loss. Is er nog iets wat jij kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:12

job

Anoniem: 300018 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 12:56:

@Mabili,

Als het modem in bridgemodus staat is de webinterface niet meer te benaderen. Het modem heeft dan namelijk geen IP meer.
De webinterface is prima te bereiken als het modem in bridge mode staat.
Ondanks dat het modem bridged luistert deze wel naar het ip adres 192.168.1.254.
De reden dat deze niet te bereiken is door Mabili komt door de router die er tussen zit..
router er tussen uit (bij de router even stekker van wanpoort in lanpoort steken) en het modem is weer te bereiken. Klaar op de webinterface.. stekker weer terugsteken.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-01-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
@ Telfort Webcare:

Is er nog iets dat jij kan doen vanaf hier om mijn probleem te verifiëren? Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Balans,

Hij valt verder niet meer weg dan de keren dat u het modem zelf herstart.
Kunt u op zo'n moment wel in de webinterface komen? Of het modem pingen?

@Jimster,

Gaarne postcode en huisnummer per DM sturen.

@Tantalus22,

Graag uw 06 nummer per DM sturen dan neem ik contact met u op.

@BorgMan,

Graag uw postcode en huisnummer per DM sturen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
@telfortwebcare

Ik kan prima intern netwerken en ook het modem benaderen als ik boven zit restart ik hem altijd vanuit het menu.
Als ik niet thuis ben laat ik me vrouw het modem restarten middels de aan en uit knop

Ik gebruik veel ssh sessie`s op afstand en bespeur vaak dat de boel dan bevriest , intern in me netwerk loopt het prima door .

Dit is ook iets van de laatste maanden.

Ik dacht eerst dat het te maken had met een vervuilde installatie van mijn os
Maar heb een computer gepakt die het altijd prima deed en daar bespeur ik eigenlijk precies het zelfde.

Ik hoop dat je wat met die informatie kan.

Het vast lopen van de verbinding/modem vind ik eigenlijk het vervelends ik heb er al aan zitten denken om het modem om een vaste tijd nachts ff een minuut uit te laten zetten middels een tijdklok , zo ben ik dan op ze vervelends maar 23.59 uur offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
pc 2015BM hn 52 MM Bosscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Hallo Telfort Webcare,

Ik heb een 20mbit verbinding bij Telfort, Over internetten met de kabel ben ik tevreden, maar als ik draadloos ga dan valt mij verbinding een per seconden weg om het half uur of langer? Maar dit is nog al vervelend als ik bezig ben op de Playstation 3 met een draadloze verbinding. Want dan verbreekt hij de verbinding en ben ik afgemeld bij de Playstation.

Ik heb al van kanaal 7 naar kanaal 10 veranderd maar volgens mij zonder resultaat. Wat kan de oorzaak zijn?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:57
Mars18; Zoals je hebt gemerkt is WiFi gevoelig voor storingen. Veel apparaten werken op dezelfde frequentie als WiFi apparatuur, bijvoorbeeld magnetrons, babyfoons, wireless video transmitters, DECT telefoons. Ook als je buren dat hebben kan het jouw signaal storen. Probeer dat allemaal uit te sluiten en probeer kanaal 1 en 13 ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Jimster schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:28:
Mars18; Zoals je hebt gemerkt is WiFi gevoelig voor storingen. Veel apparaten werken op dezelfde frequentie als WiFi apparatuur, bijvoorbeeld magnetrons, babyfoons, wireless video transmitters, DECT telefoons. Ook als je buren dat hebben kan het jouw signaal storen. Probeer dat allemaal uit te sluiten en probeer kanaal 1 en 13 ook even.
Ja wij hebben een DECT telefoon. maar dan nog mag het toch niet om het halfuur even wegvallen. Ik kan hierdoor niet meer fatsoenlijk online spelen op mijn Playstation.

zijn er nog andere oplossingen dan een ander kanaal proberen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BorgMan,

Heel verevelend, ik heb opnieuw een ticket voor u aangemaakt.

@Mars18,

Met programma's zoals Stumbler kunt u scannen naar de kanalen van netwerken bij u in de omgeving. Dan is het juiste kanaal vinden wat minder gokwerk.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Anoniem: 300018 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:07:
@BorgMan,

Heel verevelend, ik heb opnieuw een ticket voor u aangemaakt.

@Mars18,

Met programma's zoals Stumbler kunt u scannen naar de kanalen van netwerken bij u in de omgeving. Dan is het juiste kanaal vinden wat minder gokwerk.

Hugo
Dat kan echt het probleem zijn? Dat er te veel mensen in mijn omgeving op het zelfde kanaal zitten? Want ik vind het erg vreemd dat mijn draadloze internet verbinding nu een paar seconden weg valt. En met een laptop merk je het niet, maar met de playstation wel, daar verbreekt hij echt de verbinding en krijg ik een verlies partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Mars18 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:35:
[...]

Ja wij hebben een DECT telefoon. maar dan nog mag het toch niet om het halfuur even wegvallen. Ik kan hierdoor niet meer fatsoenlijk online spelen op mijn Playstation.
DECT zit op een hele andere frequentie.
zijn er nog andere oplossingen dan een ander kanaal proberen.
Natuurlijk. Gewoon kabel leggen, ben je in 1 keer van alle gedonder af. Zeker als het toch om niet-mobiele apparatuur gaat. Als gratis bonus is het ook nog veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Balans,

Maakt u gebruik van poort 21 voor ssh, of heeft u een andere poort gemapt?
Ik neem aan dat er nog een andere router (of switch) in uw thuisnetwerk staat, regelt deze de DHCP en NAT forwarding?
Zou u het eens kunnen testen door uw server direct aan de ZyXEL te hangen, zonder router ertussen? U geeft namelijk aan dat er lokaal geen problemen zijn, wat op een probleem tussen router en ZyXEL kan wijzen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balans
#telfortwebcare ,wouter

Hoi dat klopt deels er staat een switch achter de zyxell met daaraan een server,
maar de NAT word gewoon geregeld door de zyxell om dat soort problemen uit te sluiten .
En het lijkt me toch niet relevant voor het vastlopen van het modem toch ?

mvg,

Barry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-03 16:36
flappie27 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:47:
Een tijdje terug via dit draadje alle klachten ivm m'n internetsnelheid kunnen verhelpen mbv een kpn monteur waarvoor hulde _/-\o_

Nu heb ik jammer genoeg weer een nieuw probleem.. Om de zoveel tijd (en het lijkt de laatste tijd erger te worden) valt m'n internetverbinding ineens weg. Nu merkte ik dit eerst op bij het streamen van youtube filmpjes (en het leek zich daarbij te beperken), maar nu krijg ik er steeds vaker last van. Ook bij het normale surfen.

Wanneer ik vervolgens de router probeer te pingen, kan ik er geen verbinding mee krijgen. Enig idee wat het probleem kan zijn?

Geen idee of je er wat aan hebt, maar hieronder wat logs:
DSL line logs
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
SAR Driver Counters Display:
inPkts        = 0x00019e8f, inDiscards    = 0x00000000
outPkts       = 0x0000e25c, outDiscards   = 0x00000000
inF4Pkts      = 0x00000000, outF4Pkts     = 0x00000000
inF5Pkts      = 0x00000000, outF5Pkts     = 0x00000000
openChan      = 0x00000002, closeChan     = 0x00000000
txRate(Bps)   =          0, rxRate(Bps)   =        360

DSL Line Status:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 19 db 
attenuation upstream: 3 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b bc dd dd dd ed ee ee ed dd dc ba 74 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 13 db
tone  32- 63: 22 34 55 67 88 9a aa bb cc cc dd dd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb ba bb aa ab ab bb ba bb bb bb bb 
tone 160-191: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 224-255: bb 2b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 256-287: 9b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa aa 
tone 320-351: aa aa aa ab ab aa aa bb bb aa aa aa aa aa aa aa 
tone 352-383: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 
tone 480-511: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 

DHCP: Server
IP Pool Starting Address: 192.168.2.33
Pool Size: 32

ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.5)

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: 82.136.254.51
IP Subnet Mask: 255.255.224.0
Default Gateway: 82.136.255.254
VPI/VCI: 0/34

LAN Information:
IP Address: 192.168.2.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
*bump*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
En nog valt mij draadloos weg. Weer veel punten weg bij mijn Playstation. Dit is echt absurd, Ik betaal super veel voor 20mbit. Maar een fatsoenlijke draadloze verbinding kunnen jullie niet voor elkaar krijgen.

Ik ga hier echt een klacht voor maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mars18, de draadloze internet verbinding is in je eigenhuis, daar heeft Telfort verder geen controle over. Als het signaal tussen de playstation en het WiFi basisstation niet duidelijk genoeg overkomt heb je een probleem.
Mogelijke oplossingen (zoals ook al eerder gezegd):
- Gebruik een programma om vrije of minder gebruikte WiFi kanalen te zoeken en gebruik die.
- Verminder het aantal obstakels tussen basisstation en playstation (geen muren / plafonds).
- Bekabel de boel (is echt dè oplossing).

Dat je geen problemen met je lap-top hebt kan veel redenen hebben, maar waarschijnlijk zijn er minder obstakels tussen het basisstation en de lap-top dan bij de verbinding met de playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19
Mars18 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:43:
En nog valt mij draadloos weg. Weer veel punten weg bij mijn Playstation. Ik ga hier echt een klacht voor maken
Wat heb je allemaal gedaan om het op te lossen?
Dit is echt absurd, Ik betaal super veel voor 20mbit.
Dit komt niet echt geloofwaardig over, de Telfort prijzen in ogenschouw genomen.
Maar een fatsoenlijke draadloze verbinding kunnen jullie niet voor elkaar krijgen.
Wie moet dat voor elkaar krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Mars18 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:43:
En nog valt mij draadloos weg. Weer veel punten weg bij mijn Playstation. Dit is echt absurd, Ik betaal super veel voor 20mbit. Maar een fatsoenlijke draadloze verbinding kunnen jullie niet voor elkaar krijgen.

Ik ga hier echt een klacht voor maken
Snap niet echt dat je de schuld bij Telfort legt.. Telfort levert je gewoon een verbinding voor 20 euro, wat absoluut erg weinig is. Neem maar zoiets bij Xs4all, dan ben je al zo 50 euro per maand kwijt.
En wat zou Telfort aan jou draadloze verbinding moeten doen? Dat heb je toch echt zelf in de hand. Oke, als de router kapot zou zijn geweest zouden ze een vervangende router kunnen sturen. Maar verder hebben hun dat niet in de hand. Als je verbinding steeds wegvalt, dan doe jij iets fout.. Niet Telfort.. Erg gemakkelijk om zo de schuld op Telfort te schuiven..

Ga zelf eens uitzoeken wat er zou kunnen storen. Koop eventueel een dure router en zet die achter je Telfort router als je zo te klagen hebt over die van hun..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
Als je directe buren (of jijzelf) een babyfoon hebt die ook beeld verstuurd of een camera bewakings systeem kan bij jou (en ook bij hun) wireless gebruik in huis onmogelijk geworden zijn. Die apparatuur (net als vele andere) maken ook gebruik van diezelfde 2.4Ghz frequenties en gebruiken niet een klein stukje zoals elk WiFi kanaal.

Als je zo'n apparaat, te koop bij elke bouwmarkt of blokker voor nog geen 200 euro, inschakelt is je draadloze netwerk verbinding zo erg verstoort dat het niet meer bruikbaar is. Of in het minste geval is een deel (helft) van de WiFi kanalen niet meer te gebruiken.

Draadloze netwerken niet zien als 'je thuis netwerk', zie het als een toevoeging voor een laptop op de bank of een smartphone. Er is heel veel dat kan verstoren en elke omgeving (huis) is anders. Zo kun je bij sommige huizen het signaal niet op de volgende verdieping zien waar andere huizen met dezelfde router + laptop je tot op zolder een goed signaal hebt.

Draadloos netwerk werkt meestal prima, soms wat minder en je kan in situaties zitten waar het nauwelijks bruikbaar is. Houten vloeren gaat beter dan beton als je door een etage heen wilt en de laatste jaren is steeds meer en meer apparatuur verkocht dat in de 2.4Ghz frequentieband opereert. Dat was er altijd al, maar de verkoop en toepassing is enorm toegenomen tot zelfs babyfoons toe.

Zie bijvoorbeeld dit stukje op de Engelstalige Wikipedia: Wikipedia: Electromagnetic interference at 2.4 GHz

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 17-01-2010 09:05 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:01
mijn vrouw attendeerde mij op deze mail,let dus goed op :

Let op Telfort.nl Rekeninghouder,

Dit bericht is uit de Database Information Technology messaging service
center, voor al onze e-mail account houders. Alle berichten hub systemen
zal ondergaan regelmatig gepland onderhoud. Toegang tot uw mailbox via
onze mail portaal zal niet beschikbaar zijn voor een bepaalde periode van
tijd tijdens deze aanhoudingsperiode.

We zullen het uitvoeren van service onderhoud aan onze database en e-mail
account center voor betere online diensten. Wij zijn het verwijderen van
alle ongebruikte-mail accounts te creëren van meer ruimte voor nieuwe
accounts.

Om te verzekeren dat u niet ervaren service onderbrekingen / mogelijke
deactivering Gelieve je moet de antwoorden op deze e-mail onmiddellijk
bevestiging van uw e-mailaccount Telfort.nl gegevens hieronder in voor de
bevestiging / identificatie

1. Voornaam & Achternaam:
2. Volledige Login Email Adres:
3. Wachtwoord:
4. Bevestig uw Huidig wachtwoord:

OPMERKING: Uw gegevens zullen niet worden gedeeld.

Niet het bovenstaande proces te voltooien binnen de kortst mogelijke
termijn zal resulteren in zowel inkomende en uitgaande mislukkingen op uw
e-mail. Dit zal voorkomen dat u van het verzenden of ontvangen
e-mailberichten. Zorg ervoor dat de bovenstaande gegevens correct zijn,
zodat we herstellen uw account gegevens, dit zal helpen voorkomen dat uw
account schorsen of sluiten. Gebruikers hebben vaak vertelden ons dat hoe
meer ze gebruik Telfort.nl dienst, hoe meer ze ontdekken de voordelen. We
zullen blijven werken op het maken van Telfort.nl de beste e-mailservice,
en we waarderen je bij ons voor de rit.

Onze excuses voor het ongemak dat we zouden kunnen hebben omdat je,
verwachten dat onze nieuwe e-mail functies. Gelieve helpen verspreiden
deze belangrijke informatie, door deze voor andere gebruikers. U ontvangt
een bevestigingsbrief van onze klantenservice na onze upgraden.

Bedankt voor het begrip van onze benarde situatie.
Engr. Cees Van Jonge
Web-mail Management Team. (c)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:12

job

Damn.. als daar mensen intrappen verdienen ze het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruikers hebben vaak vertelden ons dat hoe
meer ze gebruik Telfort.nl dienst, hoe meer ze ontdekken de voordelen.
Geweldige passage. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.