Goed, heb sinds een jaar nu een Telfort 20 mbit abonnement. Sinds dien hebben we alleen maar 8mbit ontvangen. Ik heb regelmatig een piek naar de volledige snelheid. Dan is het mij al duidelijk, dat ze het spul gewoon af zitten te knijpen. Dus ik heb vorige week donderdag Telfort gebeld. Eerste half uur niks wijzer geworden omdat de medewerker er zelf niks van snapte. Constant werd ik in de wacht gedrukt omdat hij het even aan een collega ging vragen.
Toen die man zich versproken had, namelijk met de woorden. "Meneer, ik zie hier staan dat u staat ingesteld op 8mbit.". Toen ging bij mij even het knopje om en ging ik direct in discussie. Ofwel, waarom ik in godsnaam ingesteld stond op 8mbit als ik een 20mbit abonnement heb. Ja meneer, ik weet het niet. Heeft u even? Omdat ik de tijd had antwoordde ik met Ja. Dus ik stond voor de zoveelste keer in de wacht.
Plots werd ik doorverbonden met iemand anders die iets meer verstand van zaken heeft. Na het gesprek met die man was het resultaat iets meer dan niks. Ik zou met 2 dagen terug gezet worden op 20mbit. (Lees: Eerder dit jaar heb ik al gebeld, toen werd mij verteld dat de wijkcentrale daar te zwak voor is).
Dus ik s'avonds naar huis met grote verwachtingen. Maar helaas, ik stond nog steeds op 8mbit 'ingesteld'. Dus ik de volgende dag naar school. Rond 2 uur (2 uur voordat ik klaar was) kreeg ik een sms'je van het thuisfront. Luidde: "Waarom is het internet weg?", waarop ik antwoordde dat ik het vanuit school niet kan zien. En dat ik er vanavond wel naar kijk.
Eenmaal thuis gekomen te zijn. Zie ik mijn modem met alle ledjes groen. Dus ik had zoiets van, hmm, misschien werkt het alweer. Dus ik loop naar boven, en inderdaad, netjes de melding dat er een netwerk verbinding is met internet toegang.
Dus ik start Firefox op, ga naar mijn modempje, en zie daar nog steeds 8mbit staan. Met een up van 1023kbit
Dus ik ga naar Google, en zie onderin de browser het bericht "Verbonden met Google", nog geen 2 seconden later veranderde het in "Zoeken naar server op
www.google.nl", 5 minuten (!) later, kreeg ik pas het bericht dat de verbinding geherintialiseerd was tijdens het verbinden. Ook werkt MSN niet, xFire niet, en de overige applicaties. Wel krijg ik met Teamviewer connectie's met PC's van een kameraad. Of te wel, het is er inderdaad wel, maar ik kom er niet op.)
Dus ik heb weer naar telfort gebeld (Ondertussen heb ik dik 20 euro bij mijn telefoonrekening), en werd ik weer verbonden met 'de 1e lijn'. 10 minuten later na uitgelegt te hebben hoe het precies zat en dat ik al wel wist dat het bij telfort lag (Alle stappen die ik al had gedaan opgenoemd, uitgelegd waarom ik wist dat het bij hun lag), werd ik dan eindelijk doorverbonden met de 2e lijn. In dit geval Alex. (Om problemen te voorkomen laat ik zijn achternaam achterwege). Deze man heeft mij 40 minuten lang geprobeerd weer op het internet te krijgen. Hij zat het daar te checken, en ik zat hier datgene te doen dat hij van mij vroeg om te doen.
Na die 40 minuten kwam hij tot de beslissing om er een onderzoek naar te starten. Ook vroeg hij mij om een tracert uit te voeren, en die per mail naar hem toe te sturen. Na dit gedaan te hebben heb ik tot nu toe over het onderzoek nog niks gehoort.
Dus ik heb vandaag weer naar telfort gebeld (Hoppa, rekening loopt weer verder op) en kreeg te horen dat er inderdaad een onderzoek gestart was. Maar dat de monteur (o.i.d.) het komt checken op afspraak. Binnen 5 dagen zou ik contact met hem hebben om een afspraak te maken.
Nu komt het leuke. Ik zit vanaf Vrijdag al een week zonder internet. Belt die man dan niet, dan zit ik het weekend sowieso ook zonder internet. (Anders ook wel). Dus die afspraak met de monteur is niet eerder dan Na kerst. Dus dat is de 23e Dec. tot 25e van Dec. Die 3 dagen heb ik de tijd om die monteur te kunnen ontvangen.
Mijn voorspelling: Die monteur komt hier, na een half uur vertrekt die monteur zonder enige vooruitgang. Of te wel, het probleem ligt (Zoals ik eerder al verteld heb) niet bij mij, maar bij Telfort.
Dus dat ziet er naar uit dat ik in het nieuwe jaar nog steeds geen internet heb. (Tenzij die man die ik vanavond aan de lijn had, gelijk had en het inderdaad de 27e opgelost zou moeten zijn.)
[
Voor 1% gewijzigd door
Verwijderd op 08-12-2009 21:18
. Reden: Typo's ]