Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 71.987 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vinzz,

Als het niet lukt dan uw modem herstarten en nog een keer proberen (met IE).
Eventueel een andere PC als volgende stap en als laatste eerst een reset-to-defaults en dan upgraden vanaf een schoon modem.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:03:
@Vinzz,

Als het niet lukt dan uw modem herstarten en nog een keer proberen (met IE).
Eventueel een andere PC als volgende stap en als laatste eerst een reset-to-defaults en dan upgraden vanaf een schoon modem.

Hugo
Dat laatste lukte het mee idd. Prima dat jullie het zo goed bijhouden allemaal. Telfort is er op vooruit gegaan sinds Tiscali. Enig idee wanneer de final wordt vrijgegeven trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
@Telfort Webcare

Een hele tijd geleden had ik een vraag gesteld over de webmail, dat deze standaard altijd via http loopt en niet via https. Dit is nu sinds enkele weken aangepast. Maar wat ik nog steeds niet snap, als je bij Telfort een "langer" wachtwoord gebruikt (in mijn geval 10 tekens), kun je op de webmail gewoon inloggen met het wachtwoord maar dan de eerste 8 tekens, 9 tekens of allemaal. Hij verwacht dus niet het hele wachtwoord.
Hetzelfde geldt voor de e-mail client op je computer, hier hoef je ook alleen maar de eerste 8 tekens in te geven om te kunnen connecten, hier is het zelfs zo dat als je het gehele wachtwoord ingeeft je niet eens kunt connecten.

Hebben jullie hier een verklaring voor? :)

[ Voor 12% gewijzigd door jeroenvdnberg op 08-12-2009 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is/was een bug in MijnTelfort.nl
Als u daar een nieuw wachtwoord opgeeft van 10 tekens worden daarvan maar de eerste 8 opgeslagen.
Bij die stap gaan uw laatste 2 tekens dus al verloren en deze komen niet in onze administratie terecht.

Webmail kijkt alleen naar de eerste 8 tekens in het veld, de mailserver zelf accepteert bij direct contact via een e-mailclient niets langer dan 8 tekens en keurt hem daarom af.

Deze fout had er echter ook al uit moeten zijn maar ik zie dat ik hem opnieuw moet aankaarten. MijnTelfort.nl hoort een foutmelding te geven bij een wachtwoord langer dan 8 tekens.

Bedankt voor de melding.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 13:05
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:21:
Dat is/was een bug in MijnTelfort.nl
Als u daar een nieuw wachtwoord opgeeft van 10 tekens worden daarvan maar de eerste 8 opgeslagen.
Bij die stap gaan uw laatste 2 tekens dus al verloren en deze komen niet in onze administratie terecht.

Webmail kijkt alleen naar de eerste 8 tekens in het veld, de mailserver zelf accepteert bij direct contact via een e-mailclient niets langer dan 8 tekens en keurt hem daarom af.

Deze fout had er echter ook al uit moeten zijn maar ik zie dat ik hem opnieuw moet aankaarten. MijnTelfort.nl hoort een foutmelding te geven bij een wachtwoord langer dan 8 tekens.

Bedankt voor de melding.

Hugo
Ik denk niet dat Mijntelfort.nl een foutmelding moet geven bij een wachtwoord langer dan 8 tekens, ik denk juist dat hij een melding moet geven van: "Goed dat u zo'n lang wachtwoord kiest, dit bevordert dit veiligheid van de totale dienstverlening", of weet ik veel wat.

Maar het is toch juist heel apart dat je maar zo weinig tekens kunt ingeven? Lijkt me eerder dat ze de achterliggende systemen aanpassen zodat deze meer als 8 tekens moeten accepteren.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
We hebben hier ook onlangs Telfort 20mbit aangevraagd, en het installatiepakket is intussen geleverd, maar ik heb geen flauw idee waar deze aangesloten dient te worden. Natuurlijk, op een telefoonlijn, maar deze is in het hele huis nergens te vinden, terwijl KPN wel zegt dat we er 1 hebben, en Telfort heeft ons ook een bericht gestuurd dat de telefoonlijn inmiddels geactiveerd is. In de meterkast is niets te vinden, en waar de tv-kabels binnen komen lijkt ook niets te zien wat betreft telefoonlijnen, enkel een hoop tv-kabels. Ik heb ook even wat foto's gemaakt van de tv-kabels (in 1 van de (woon)kamers, tis een studentenhuis), wellicht dat iemand het wel ziet zitten 8)7 (klik voor grotere versie)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/zswke1.jpg

Het grote ding is een TV-signaal versterker als ik het goed heb, de AL 6 FC. Rechtsonder zit de ETU 01 van Essent, volgens mij is dit ook enkel voor de TV-kabel. Op het kastje onder de zwarte AL 6 FC staat R/TV, dus dat lijkt me ook niet het juiste.

Ook zit er naast de deur een stopcontact waar een dicht plaatje voor zat. Heb dat plaatje eraf gehaald en kreeg het volgende te zien (klik voor grotere versie):
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/30cx64n.jpg

Is dit dan wellicht onze telefoonlijn? Of hoe kunnen we er achter komen waar deze zit? We hebben het huis al meerdere keren doorgezocht, de meterkast ook al 10x bekeken maar we weten het echt niet meer. Zou zonde zijn om nog een telefoonlijn aan te vragen wanneer we er al 1 hebben (en buiten dat zal het wel weer even duren voordat die lijn goed gemaakt is voor Telfort internet enzo).

We hebben ook even bij de buren gekeken, maar die hadden gewoon een telefoonstekker daar waar de tv-kabels zaten. Hier is die echter niet te zien :(

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenBvd op 08-12-2009 19:12 . Reden: plaatjes gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:49
op beide plaatjes is geen telefoonlijn te zien.
bovenste plaatje is CAI.
onderste plaatje is waarschijnlijk 230V
als je een oud huis hebt wil de telefoonlijn nog wel eens in de woonkamer binnenkomen, of een andere plek zo dicht mogelijk bij de straat (koper moest vroeger zo kort mogelijk om kosten te besparen :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:52:
@loneranger56,

Mogelijk staat er op speedlinqsupport.nl nog een nieuwere firmware voor u.

Hugo
@Webcare Hugo,

Ik heb gekeken op de door jou genoemde site voor nieuwere firmware voor de speedtouch 706.
De firmware die daar voor dit modem voor download wordt aangeboden heeft versienr. 6.1.7.2
de huidige firmware versie waar mijn modem op draait is 6.1.9.6 (deze is overigens niet door mij geupgrade maar was al aanwezig toen ik het modem ontving) dit is dus een hogere.
ook heb ik het idee dat de site speedlinqsupport.nl al geruime tijd niet meer wordt onderhouden.
Het lijkt mij niet dat het verstandig is om de firmware te downgraden met de firmware van deze site.
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat deze bedoeld zou zijn om problemen met het Tiscali netwerk met vast bellen op te lossen, terwijl ik een verbinding heb via het KPN netwerk zonder telefonie.

Hieronder mijn netwerkgegevens:

Serviceconfiguratie

In dit deel vindt u informatie over de huidige serviceconfiguratie van uw SpeedTouch.

Servicenaam : Comfort abonnement zonder bellen (gewijzigd door gebruiker)

Beschrijving: Comfort abonnement zonder Speedlinq bellen met verbinding via het KPN netwerk.

Regio: Nederland

Internet-aanbieder: Speedlinq Comfort

Configuratiedatum: Configuration modified manually

Tijdconfiguratie

Brontijd: Handmatig

Datum: 08-12-2009

Tijdstip: 19:15:57

Tijdzone: (UTC+01:00) Amsterdam, Bern, Rome, Stockholm

Zomertijd: Ja

Tijd sinds inschakeling: 6 dagen, 20:45:56

Systeemconfiguratie

Interceptie webbrowsing: Automatisch

En zoals je ziet nu al meer dan 6 dagen continu online and still counting _/-\o_

Weer bedankt voor je genomen moeite!!

--------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ JeroenBvd

Op die foto's is geen telefoondraad te zien. De kan eruit gesloopt zijn door de vorige bewoners.
Studentenhuizen hebben meestal één ISRA punt in de centrale hal/kelder/meterkast.
Vandaar gaan de vertakkingen naar de betreffende huizen/appartementen/kamers.
Waar je op moet letten is een dikke, blauwe kabel zo dik als je pink. Dat is de hoofdtelefoonkabel
uit de centrale. Soms is die kabel ook grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, heb sinds een jaar nu een Telfort 20 mbit abonnement. Sinds dien hebben we alleen maar 8mbit ontvangen. Ik heb regelmatig een piek naar de volledige snelheid. Dan is het mij al duidelijk, dat ze het spul gewoon af zitten te knijpen. Dus ik heb vorige week donderdag Telfort gebeld. Eerste half uur niks wijzer geworden omdat de medewerker er zelf niks van snapte. Constant werd ik in de wacht gedrukt omdat hij het even aan een collega ging vragen.

Toen die man zich versproken had, namelijk met de woorden. "Meneer, ik zie hier staan dat u staat ingesteld op 8mbit.". Toen ging bij mij even het knopje om en ging ik direct in discussie. Ofwel, waarom ik in godsnaam ingesteld stond op 8mbit als ik een 20mbit abonnement heb. Ja meneer, ik weet het niet. Heeft u even? Omdat ik de tijd had antwoordde ik met Ja. Dus ik stond voor de zoveelste keer in de wacht.

Plots werd ik doorverbonden met iemand anders die iets meer verstand van zaken heeft. Na het gesprek met die man was het resultaat iets meer dan niks. Ik zou met 2 dagen terug gezet worden op 20mbit. (Lees: Eerder dit jaar heb ik al gebeld, toen werd mij verteld dat de wijkcentrale daar te zwak voor is).

Dus ik s'avonds naar huis met grote verwachtingen. Maar helaas, ik stond nog steeds op 8mbit 'ingesteld'. Dus ik de volgende dag naar school. Rond 2 uur (2 uur voordat ik klaar was) kreeg ik een sms'je van het thuisfront. Luidde: "Waarom is het internet weg?", waarop ik antwoordde dat ik het vanuit school niet kan zien. En dat ik er vanavond wel naar kijk.

Eenmaal thuis gekomen te zijn. Zie ik mijn modem met alle ledjes groen. Dus ik had zoiets van, hmm, misschien werkt het alweer. Dus ik loop naar boven, en inderdaad, netjes de melding dat er een netwerk verbinding is met internet toegang.

Dus ik start Firefox op, ga naar mijn modempje, en zie daar nog steeds 8mbit staan. Met een up van 1023kbit

Dus ik ga naar Google, en zie onderin de browser het bericht "Verbonden met Google", nog geen 2 seconden later veranderde het in "Zoeken naar server op www.google.nl", 5 minuten (!) later, kreeg ik pas het bericht dat de verbinding geherintialiseerd was tijdens het verbinden. Ook werkt MSN niet, xFire niet, en de overige applicaties. Wel krijg ik met Teamviewer connectie's met PC's van een kameraad. Of te wel, het is er inderdaad wel, maar ik kom er niet op.)

Dus ik heb weer naar telfort gebeld (Ondertussen heb ik dik 20 euro bij mijn telefoonrekening), en werd ik weer verbonden met 'de 1e lijn'. 10 minuten later na uitgelegt te hebben hoe het precies zat en dat ik al wel wist dat het bij telfort lag (Alle stappen die ik al had gedaan opgenoemd, uitgelegd waarom ik wist dat het bij hun lag), werd ik dan eindelijk doorverbonden met de 2e lijn. In dit geval Alex. (Om problemen te voorkomen laat ik zijn achternaam achterwege). Deze man heeft mij 40 minuten lang geprobeerd weer op het internet te krijgen. Hij zat het daar te checken, en ik zat hier datgene te doen dat hij van mij vroeg om te doen.

Na die 40 minuten kwam hij tot de beslissing om er een onderzoek naar te starten. Ook vroeg hij mij om een tracert uit te voeren, en die per mail naar hem toe te sturen. Na dit gedaan te hebben heb ik tot nu toe over het onderzoek nog niks gehoort.

Dus ik heb vandaag weer naar telfort gebeld (Hoppa, rekening loopt weer verder op) en kreeg te horen dat er inderdaad een onderzoek gestart was. Maar dat de monteur (o.i.d.) het komt checken op afspraak. Binnen 5 dagen zou ik contact met hem hebben om een afspraak te maken.

Nu komt het leuke. Ik zit vanaf Vrijdag al een week zonder internet. Belt die man dan niet, dan zit ik het weekend sowieso ook zonder internet. (Anders ook wel). Dus die afspraak met de monteur is niet eerder dan Na kerst. Dus dat is de 23e Dec. tot 25e van Dec. Die 3 dagen heb ik de tijd om die monteur te kunnen ontvangen.

Mijn voorspelling: Die monteur komt hier, na een half uur vertrekt die monteur zonder enige vooruitgang. Of te wel, het probleem ligt (Zoals ik eerder al verteld heb) niet bij mij, maar bij Telfort.

Dus dat ziet er naar uit dat ik in het nieuwe jaar nog steeds geen internet heb. (Tenzij die man die ik vanavond aan de lijn had, gelijk had en het inderdaad de 27e opgelost zou moeten zijn.)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 21:18 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
helaas weer telefoon verbinding weg.

Vorige week dinsdag(avond) ook al.
20 minuten in de wacht gehangen bij Telfort, toen de hoorn er op gegooid. kost mij mobiel teveel.

mijn ouders en mijn vriend ook beiden niet bereikbaar met de vaste telefoon (via mobiel)
Niks van melding, op de site of aan de telefoon.

Hopelijk snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Jamesman schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:20:
helaas weer telefoon verbinding weg.

Vorige week dinsdag(avond) ook al.
20 minuten in de wacht gehangen bij Telfort, toen de hoorn er op gegooid. kost mij mobiel teveel.

mijn ouders en mijn vriend ook beiden niet bereikbaar met de vaste telefoon (via mobiel)
Niks van melding, op de site of aan de telefoon.

Hopelijk snel opgelost.
Postcode 8933 (Leeuwarden) hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
iets zuidelijker, bij Wolvega, geen problemen met Telfort Vast Bellen.
Geef modem eens reset en voer de telefonie gegevens opnieuw in!

[ Voor 32% gewijzigd door wiebjuh16 op 08-12-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
wiebjuh16 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:09:
iets zuidelijker, bij Wolvega, geen problemen met Telfort Vast Bellen.
Geef modem eens reset en voer de telefonie gegevens opnieuw in!
Dat is wel heel heftig, herstart is meestal ruim voldoende en zeker een eerste poging waard.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 12:44
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Reset is een tweede optie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo333
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-12-2009
JeroenBvd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:04:
We hebben hier ook onlangs Telfort 20mbit aangevraagd, en het installatiepakket is intussen geleverd, maar ik heb geen flauw idee waar deze aangesloten dient te worden.
Waarschijnlijk hebben jullie tijdens het sausen het isra punt weg geschilderd }:O Kan niet anders dan dat jullie rechten studeren >:)

Waarom houden jullie internet via de kabel niet??? Telfort is bagger..triest om al de berichtjes te lezen van telefonie wat uitvalt en traag internet daar ben ik gelukkig van af.Nu ik overgestapt ben naar UPC gaat alles 10x beter.
Nog mensen behoefte aan een Telfort zyxel modem???heb er hier 2 liggen. :P

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 08-12-2009 21:48 . Reden: quotefix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
wiebjuh16 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:28:
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Reset is een tweede optie!
Heb eerst mijn reserve D3A modem geplaatst, ook daarna wilde de SIPs niet registreren.
Nu net mijn gebruiks (ook een D3A) modem weer terug geplaatst, dat een harde reset gegeven, en de een recente back-up van de configuratie terug gezet. En nu werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Diablo333,

Nee dankje, ik heb al genoeg problemen met mijn huidige Zyxel.. (Rules die je niet kan vinden enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:20
loneranger56 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:24:
[...]
Ik heb gekeken op de door jou genoemde site voor nieuwere firmware voor de speedtouch 706.
De firmware die daar voor dit modem voor download wordt aangeboden heeft versienr. 6.1.7.2
de huidige firmware versie waar mijn modem op draait is 6.1.9.6 (deze is overigens niet door mij geupgrade maar was al aanwezig toen ik het modem ontving) dit is dus een hogere.
ook heb ik het idee dat de site speedlinqsupport.nl al geruime tijd niet meer wordt onderhouden.
Het lijkt mij niet dat het verstandig is om de firmware te downgraden met de firmware van deze site.
Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat deze bedoeld zou zijn om problemen met het Tiscali netwerk met vast bellen op te lossen, terwijl ik een verbinding heb via het KPN netwerk zonder telefonie.
Waarom pak je niet gewoon de laatste firmware van Speedtouch.nl, hier staat v6.2T2 voor de 706. Mogelijk dat je de instellingen voor Telfort over KPN even handmatig in moet voeren, maar dat is een werkje van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBvd
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-08 19:12
Diablo333 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:46:
[...]

Waarschijnlijk hebben jullie tijdens het sausen het isra punt weg geschilderd }:O Kan niet anders dan dat jullie rechten studeren >:)

Waarom houden jullie internet via de kabel niet??? Telfort is bagger..triest om al de berichtjes te lezen van telefonie wat uitvalt en traag internet daar ben ik gelukkig van af.Nu ik overgestapt ben naar UPC gaat alles 10x beter.
Nog mensen behoefte aan een Telfort zyxel modem???heb er hier 2 liggen. :P
Nee hoor, niemand heeft hier ooit de gang geschilderd ofzo, onderhoudsstaat is niet zo goed he ;). En nee, niemand studeert rechten, de meesten iets met economie :P. We hadden hier voorheen Ziggo, maar die was zo ontzettend traag, mijn mobiel internet was minstens zo snel (moest per pagina meerdere seconden wachten, en wanneer dat ook bij Google het geval is dan is dat nogal vervelend). Het aanbod via de kabel is zeer beperkt, enkel Ziggo en daar hadden we dus slechte ervaringen mee (ook met de klantenservice). We hebben intussen al verder gezocht, niets gevonden, dus morgen nog maar eens naar KPN gaan en als ze niets weten/vinden moeten ze maar een nieuwe lijn plaatsen ofzo... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Naar de KPN gaan heeft niet veel effect, je neemt geen dienst af van KPN maar van Telfort als aanbieder. Dus Telfort melden dat je geen hoofd aansluiting kunt lokaliseren in je huis en die kunnen een monteur dit laten uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:06:
Dus Telfort melden dat je geen hoofd aansluiting kunt lokaliseren in je huis en die kunnen een monteur dit laten uitzoeken.
En dan eerst 5 werkdagen wachten tot de monteur dan eindelijk contact met je opgenomen heeft (Zie voorgaande post van mij). En als je pech hebt (Zoals ik) zit je dan al een week zonder internet, en de eerst volgende weken heb je zelf geen tijd. Dus zit je alsnog zonder internet..

Maar nou heb ik voorgaande post's niet gelezen. Dus kan zijn dat deze post een beetje niet-nuttig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TehKill3r,

Graag uw postcode en huisnummer per DM naar ons sturen.
Zelfs via de reguliere weg heeft u zeker weten een monteur voor kerst.
Als ik wat ga bellen wordt het a.s. vrijdag/maandag.

@Diablo333,

Hou er rekening mee dat bruikleen modems geretourneerd dienen te worden.

@JeroenBvd,

Ook zie ik graag uw postcode en huisnummer in onze DM box. Naar de KPN gaan heeft geen zin, die sturen u weer terug naar ons.
Wij kunnen kosteloos uw ISRA weer boven water krijgen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:24:
@Ge Someone,

Heel vervelend hoe het allemaal gelopen is.
Ik heb alles uit de kast getrokken voor een snelle levering. Vandaag is hij ingeschoten, maandagochtend gaat die order naar KPN. (Is geautomatiseerd, kan niet sneller)
De oplevering verwacht ik op woensdag, misschien zelfs nog dinsdag.

Hugo
Nou Ge Someone, heb er een dag naast gezeten. Uw verbinding wordt morgen opgeleverd!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:27:
@TehKill3r,

Graag uw postcode en huisnummer per DM naar ons sturen.
Zelfs via de reguliere weg heeft u zeker weten een monteur voor kerst.
Als ik wat ga bellen wordt het a.s. vrijdag/maandag.

Naar de KPN gaan heeft geen zin, die sturen u weer terug naar ons.

Hugo
DM verstuurd. Bovendien, zou het op vrijdag na 5en kunnen? Dan ben ik zelf thuis. Volgende week ben ik de hele week afwezig.

En dat KPN je weer terug stuurd naar Telfort heb ik gemerkt. Maar goed. niet mijn pakkie aan.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Na heel wat jaar (ik begon bij World Online) met veel plezier steeds de snelste verbinding te nemen bij de provider waar ik al jaren lang zat ben ik het nu toch echt spuugzat aan het worden.

Ik heb een 20 Mbit contract maar ik krijg maximaal 8 doorgeleverd. Continu ligt mijn telefoonlijn er uit en van loyaliteisakties hebben ze ook nog nooit gehoord.

De enige reden dat ik nog bij Telfort blijf is momenteel mijn e-mail adres! Ik heb een @worldmail account.
Is het mogelijk om alleen een pop account bij Tiscali.. ik bedoel KPN.. ik bedoel world online.. ik bedoel Telfort aan te houden?

Ik wil namelijk heel graag naar een andere provider waar 20 Mbit wel 20 Mbit is. Of naar UPC waar 120 Mbit wel gewoon 120 Mbit is.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wilfred schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:54:
Na heel wat jaar (ik begon bij World Online) met veel plezier steeds de snelste verbinding te nemen bij de provider waar ik al jaren lang zat ben ik het nu toch echt spuugzat aan het worden.

Ik heb een 20 Mbit contract maar ik krijg maximaal 8 doorgeleverd. Continu ligt mijn telefoonlijn er uit en van loyaliteisakties hebben ze ook nog nooit gehoord.

De enige reden dat ik nog bij Telfort blijf is momenteel mijn e-mail adres! Ik heb een @worldmail account.
Is het mogelijk om alleen een pop account bij Tiscali.. ik bedoel KPN.. ik bedoel world online.. ik bedoel Telfort aan te houden?

Ik wil namelijk heel graag naar een andere provider waar 20 Mbit wel 20 Mbit is. Of naar UPC waar 120 Mbit wel gewoon 120 Mbit is.
Verdiep je eens in ADSL-techniek. Als je te ver van de centrale zit haal je nooit 20Mbit. Bovendien garandeert geen enkele ADSL-provider je een snelheid omdat ze geen invloed hebben op dat soort factoren. Op Telfort.nl staat bovendien al jaren 'tot 20 Mbit'.

vergelijken met UPC is derhalve die van appels ende peren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:56:
[...]

Verdiep je eens in ADSL-techniek. Als je te ver van de centrale zit haal je nooit 20Mbit. Bovendien garandeert geen enkele ADSL-provider je een snelheid omdat ze geen invloed hebben op dat soort factoren. Op Telfort.nl staat bovendien al jaren 'tot 20 Mbit'.

vergelijken met UPC is derhalve die van appels ende peren.
Vergeet niet dat de kwaliteit van de bedrading in het gehucht/dorp/stad/ naar de wijkcentrale mee teld. Maar ook wat de wijkcentrale zelf ondersteund. In zijn geval waarschijnlijk alleen maar ADSL. En geen ADSL + of ADSL 2+. Met ADSL kan je tot 8mbit halen, met ADSL+ kan je tot 16mbit halen, en ADSL2+ tot 23mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TehKill3r,

Gegevens ontvangen en uw probleem prio gegeven bij ons netwerkbeheer.
Uw modem is stabiel ingetraint op het maximale van zijn 8Mbit profiel.
Heet vreemde is dat 32 byte packets wel keurig terugkomen bij een ping vanaf hier naar het modem.
1024 bytes packets verslikt hij zicht helemaal in en geven een time-out.

Kan dus bijvoorbeeld een defect modem of een defect poortje op de lijnkaart zijn.

Ik hou u op de hoogte.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:16:
@TehKill3r,

Gegevens ontvangen en uw probleem prio gegeven bij ons netwerkbeheer.
Uw modem is stabiel ingetraint op het maximale van zijn 8Mbit profiel.
Heet vreemde is dat 32 byte packets wel keurig terugkomen bij een ping vanaf hier naar het modem.
1024 bytes packets verslikt hij zicht helemaal in en geven een time-out.

Kan dus bijvoorbeeld een defect modem of een defect poortje op de lijnkaart zijn.

Ik hou u op de hoogte.

Hugo
Prima. Defect modem lijkt me sterk (Zie mijn verhaaltje), want dan zou ik ook niet meer kunnen internetten. Zou ik trouwens niet al terug gezet zijn op 20mbit? (Kreeg ik vrijdag te horen, aangezien ik die grote pieken had naar 20mbit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Jep Jullie hebben allemaal helemaal gelijk..

Ik heb gedurende de 7 jaar dat ik nu in de wijk woon waar ik nu woon al eens een snelheid van 12 Mbit gemeten.. Nu al 2 jaar een heel stabiele 8Mbit lijn! Vanaf het moment van Telfort zo'n beetje.

De vraag is echter of er iemand iets weet voor het behouden van mijn mailadres. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik 19,95 blijf betalen voor mijn account maar wel een andere ADSL provider neem?

Ook vind ik het vanuit klantperspectief vreemd dat je wel een telefoonnummer mee kan nemen naar een nieuwe provider maar niet een mailadres.

Ik ben echt al 10 jaar heel tevreden met ADSL maar nu er alternatieven zijn lijkt het me zaak voor providers om iets te gaan doen aan de infrastructuur zodat je ook wanneer je meer dan 7 meter van de centrale af zit gewoon 20 Mbit kan halen! De infrastructuur in onze wijk die pas 10 jaar oud is is overigens niet erg slecht. Als ik op de wireless router van mijn buurman Internet dan haalt hij overigens wel 20 Mbit. Ik weet alleen niet welke provider hij heeft....

Wat zeg je dan gebruik je toch zijn verbinding???? Neee dat is verboden!! >:)
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:02:
[...]

Vergeet niet dat de kwaliteit van de bedrading in het gehucht/dorp/stad/ naar de wijkcentrale mee teld. Maar ook wat de wijkcentrale zelf ondersteund. In zijn geval waarschijnlijk alleen maar ADSL. En geen ADSL + of ADSL 2+. Met ADSL kan je tot 8mbit halen, met ADSL+ kan je tot 16mbit halen, en ADSL2+ tot 23mbit.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilfred schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:12:
Jep Jullie hebben allemaal helemaal gelijk..

Ik heb gedurende de 7 jaar dat ik nu in de wijk woon waar ik nu woon al eens een snelheid van 12 Mbit gemeten.. Nu al 2 jaar een heel stabiele 8Mbit lijn! Vanaf het moment van Telfort zo'n beetje.

De vraag is echter of er iemand iets weet voor het behouden van mijn mailadres. Is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik 19,95 blijf betalen voor mijn account maar wel een andere ADSL provider neem?

Ook vind ik het vanuit klantperspectief vreemd dat je wel een telefoonnummer mee kan nemen naar een nieuwe provider maar niet een mailadres.

Ik ben echt al 10 jaar heel tevreden met ADSL maar nu er alternatieven zijn lijkt het me zaak voor providers om iets te gaan doen aan de infrastructuur zodat je ook wanneer je meer dan 7 meter van de centrale af zit gewoon 20 Mbit kan halen! De infrastructuur in onze wijk die pas 10 jaar oud is is overigens niet erg slecht. Als ik op de wireless router van mijn buurman Internet dan haalt hij overigens wel 20 Mbit. Ik weet alleen niet welke provider hij heeft....

Wat zeg je dan gebruik je toch zijn verbinding???? Neee dat is verboden!! >:)

[...]
Man aan de telefoon bij Telfort (2e lijn, Alex die ik aan de lijn had in mijn verhaal) zei dat er ook nog circa 200meter aan bekabeling in de centrale zit.

Bovendien, mijn buurvrouw (2 straten verderop, is net hoe je het wilt zien) woont er nog geen 50 meter van af, en heeft hetzelfde abbonoment als ik heb. En haalt ook 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TehKill3r,

Ik heb uw verhaal nou nogmaals gelezen maar waaruit vind u duidelijk blijken dat het modem gewoon OK is?
Netwerkbeheer heeft besloten uw modem te vervangen en deze is onderweg.

Uw centrale is overigens niet volledig omgebouwd naar ADSL2+, de maximaal te bestellen snelheid is dus 8Mbit.

@Wilfred,

Graag ontvang ik van u uw postcode, huisnummer en desbetreffende wolmail adres. Ik ga kijken of ik nog iets kan proberen door een oud tiscali gratis inbelaccount te starten en hem daar aan te koppelen.
Dit zijn echter systemen die al een paar jaar niet meer gebruikt worden dus ik kan niets beloven.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:35:
@TehKill3r,

Ik heb uw verhaal nou nogmaals gelezen maar waaruit vind u duidelijk blijken dat het modem gewoon OK is?
Netwerkbeheer heeft besloten uw modem te vervangen en deze is onderweg.

Uw centrale is overigens niet volledig omgebouwd naar ADSL2+, de maximaal te bestellen snelheid is dus 8Mbit.
Prima. Neem aan dat mijn huidige modem weer terug moet?

Dan vraag ik mij wel af waarom ik dan elk weekend, en heel vaak door de week gewoon dingen binnenhaal met 2,5 mb per seconden.

Enig idee trouwens wanneer dat oude geval dan vervangen gaat worden? (Ondanks dat KPN het spul beheert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude modem kan terugkomen in de doos waar de nieuwe mee komt, retoursticker wordt meegeleverd.

Die 2,5Mbit moet kunnen, u haalt immers 8,002Mbit down en 1,031Mbit up.

2,5MByte zal u alleen via LAN halen of door iets uit uw cache/temp te downloaden, u kunt zelf nooit 2,5MByte per seconde troughput op de DSLAM halen omdat het profiel simpelweg 8Mbit is.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:53:
Oude modem kan terugkomen in de doos waar de nieuwe mee komt, retoursticker wordt meegeleverd.

Die 2,5Mbit moet kunnen, u haalt immers 8,002Mbit down en 1,031Mbit up.

2,5MByte zal u alleen via LAN halen of door iets uit uw cache/temp te downloaden, u kunt zelf nooit 2,5MByte per seconde troughput op de DSLAM halen omdat het profiel simpelweg 8Mbit is.

Hugo
Ik vind het heel bijzonder dat mijn snelheid in grabit varrieert tussen 840 KByte en 2.5 MByte. Maar goed. Als het weer gebeurt zal ik er een screenshot van maken.

Noot op de snelheden. Volgens mij staan die op 8.003 en 1.023.

Overigens, wat als de wijkcentrale gewoon kapot gaat? (Misschien met reden ofzo, is maar een idee). Word deze dan vervangen naar een nieuwere/2erhandse ADSL2+?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen die last hebben van storing in Enschede? Zitten allemaal huisgenoten in mijn nek te hijgen die voor 5 uur iets in moeten leveren. Maar het duurt ondertussen al anderhalf uur dus vraag me af of onze modem niet gewoon adje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:00

dj_dysaster

Stoom \o/

De laatste tijd heb ik last van time outs op mijn verbinding. Denk aan websites die niet in 1 keer openen, etc. Tevens is mijn ping (als ik bijv ping naar google) erg hoog (denk aan 300 tot soms wel 800 ms). Ik heb het idee dat dit is sinds de storing van twee weken geleden.

Meer mensen die dit ervaren? Probleem bekent bij webcare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kamose,

Is geen centrale storing, wat doet het modem wel/niet?

@dj_dysaster,

Is ook geen centrale storing.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om naar de verbinding te kunnen kijken.
Kunt u tracerts geven naar sites die nu traag werken?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij krijgt geen ip meer. Ook niet na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt u uw postcode en huisnummer per DM sturen?
En heeft u een Speedtouch aangesloten of gewoon een Zyxel?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:37:
Hij krijgt geen ip meer. Ook niet na een reset.
Lijkt mij je modem (Tenzij het Telfort is). Dit had mijn buurvrouw ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:24:
Heel vervelend hoe het allemaal gelopen is.
De oplevering verwacht ik op woensdag, misschien zelfs nog dinsdag.
Hartelijk dank voor de inspanning, het lijkt te hebben geholpen want ik heb vandaag (via tel. helpdesk) te horen gekregen dat de opleverdatum nu 10 dec. is (donderdag). Het is voor het eerst dat ik een positieve terug-koppeling op mijn navraag kreeg. Ik laat nog weten of het idd gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Hoor je eigelijk een bevestigingsmail te krijgen wanneer je telfort via de website een mail stuurt?

[ Voor 18% gewijzigd door pascalw op 09-12-2009 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:39:
Kunt u uw postcode en huisnummer per DM sturen?
En heeft u een Speedtouch aangesloten of gewoon een Zyxel?

Hugo
Ik heb inmiddels de klantenservice even gebeld. Blijkbaar heeft een KPN monteur de kabel bij onze wijkcentrale eruit getrokken. Er is een ticket naar KPN gestuurd. Binnen 3 dagen zou alles weer moeten werken.

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

@Webcare

Al nieuws mbt de ADSL1 centrale in Lunteren (waarom is volgens KPN tests wel 20Mb/s mogelijk, maar heb ik maar 8Mb/s)?

facts don't care about your feelings

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwe firmware voor de ZyXEL 2602H en HW
[...]
Rollback
De modem kan zonder problemen terug naar AJZ5. U kunt deze firmware via onze downloadpagina binnenhalen.
Ook ik ben sinds vandaag de nieuwe beta firmware aan het testen, mooi dat er een rollback mogelijkheid in zit.

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
@Telfort Webcare

Hallo Wouter/Hugo,

na een week zonder problemen, heb ik nu (vanaf 10-12-2009 07:30) geen verbinding meer.Ik was 1 van de 1400 met 4 dagen geen internet/vast bellen,
het betreft een Zyxel P-2602HW-D1A modem en het adres is: 5271GE nr 21,

met vriendelijke groet, Fred (palmbeachbazar)

Verwijderd

@PWSoft,

Ja, met daarin een referentienummer.

@o_f_course,

We hebben het laatst voor een andere centrale uitgezocht waar ook alleen maar KPN en Xs4all 20Mbit leveren en alle andere max 8Mbit.
Het is gebleken dat KPN en xs4all in die centrales al gebruik maakt van het WBA-E(thernet) netwerk.
Telfort gebruikt dit netwerk alleen nog als pilot nu op een aantal locaties.
Of en wanneer dit ook voor u beschikbaar komt is voor ons nu niet te zeggen.

@palmbeachbazar,

Bij de storing waar u het over heeft stond uw modem alleen zonder IP.
Op dit moment heeft uw modem helemaal geen synch, dit is helaas dus een individueel ongerelateerd probleem.
Wat heeft u al geprobeerd nu? Ik kan namelijk niet zomaar een storingsmelding inschieten met de melding die u geeft.
- Wat doen de lampjes van het modem?
- Bekabeling?
- Modem reset?

Hugo

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb inmiddels AJZ5 er weer op staan. AJZ6 zorgde ervoor dat het modem het DSL signaal steeds kwijtraakte. In de logs waren zeer veel van dit soort meldingen te vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
36|12/08/2009 21:53:07  |                      |                      |CALL DETAIL RECORD              
    board 0 line 0 channel 0, call 209, C01 Incoming Call 1500000 
 37|12/08/2009 21:53:07  |                      |                      |DSL Link                        
    DSL link up
 38|12/08/2009 21:52:44  |                      |                      |CALL DETAIL RECORD              
    board 0 line 0 channel 0, call 201, C02 Call Terminated
 39|12/08/2009 21:52:44  |                      |                      |DSL Link                        
    DSL link down
 40|12/08/2009 21:51:21  |                      |                      |CALL DETAIL RECORD              
    board 0 line 0 channel 0, call 201, C01 Incoming Call 1500000 
 41|12/08/2009 21:51:21  |                      |                      |DSL Link                        
    DSL link up
 42|12/08/2009 21:50:58  |                      |                      |CALL DETAIL RECORD              
    board 0 line 0 channel 0, call 193, C02 Call Terminated
 43|12/08/2009 21:50:58  |                      |                      |DSL Link                        
    DSL link down
 44|12/08/2009 21:44:51  |                      |                      |CALL DETAIL RECORD              
    board 0 line 0 channel 0, call 193, C01 Incoming Call 1500000 
 45|12/08/2009 21:44:51  |                      |                      |DSL Link                        
    DSL link up

Nadat ik AJZ5 heb teruggezet was het probleem gelijk weer verholpen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• lt_cmd_data
  • Niet online
@webcare
Waarom komt Zyxel niet door de microsoft UPnP test?
Resultaat = Not supported
Ik maak gebruik van de beta FW waar in de bug fixes staat:
"Bij het gebruik van UPnP-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd."

In de zyxel staat tijdens de test aangefinkt:
* Active the Universal Plug and Play(UPnP) Feature
* Allow users to make configuration changes through UPnP

UPnP werkt wel, aangezien port test in Call of Duty Modern Warfare 2 = OPEN. :)
UPnP Support Test
Many applications need to open ports (allow incoming traffic) through an Internet router, particularly when both communicating endpoints are behind different NATs. Modern routers allow hosts to create such open ports using Universal Plug and Play (UPnP). This test ensures that the router has UPnP enabled, can support a reasonable number of open ports, and can maintain these settings.
A result of "Supported" means that your Internet router supports UPnP. You may enjoy enhanced experiences with programs such as Windows Live Messenger or Windows Media Player. UPnP can also help facilitate certain online multi-player games.
If this test does not succeed, experiences using certain programs may be degraded. However, your basic Internet connectivity should not be affected.

• palmbeachbazar
@Hugo

Pwr en Wlan led gaan gedurende 2 sec aan, daarna gaan beide uit en begint de Pwr led gestaag met een lage frequentie te knipperen, hierbij lichten de Ethernet ledjes 1 tm 4 korte tijd op waarna het Dsl ledje kort flitst, daarna alles uit en begint deze cyclus opnieuw......géén internet led activiteit!

Modem herhaaldelijk ge-reset, dwz uitgeschakeld met reset knop ingedrukt, 30 sec gewacht(reset ingedrukt),
aangezet met 30 sec reset nog steeds ingedrukt, losgelaten dan begint bovenstaande cyclus weer....

bekabeling ge-controleerd en Ok, was ook niets aan gewijzigd de laatste 2,5 jaar,

Is het modem nu dan echt overleden??

mvrgr Fred

PS : dit verschijnsel had ik de voorgaande landelijke storing ook...........

[ Voor 5% gewijzigd door palmbeachbazar op 10-12-2009 14:50 ]

Verwijderd

@palmbeachbazar,

Dan is het vrij eenvoudig;

1. Alle kabels behalve stroom, loskoppelen
2. Modem uitzetten met het knopje achterop
3. Met pen of paperclip het resetgaatje goed indrukken (en tot het einde vast houden)
4. Modem aanzetten met het knopje achterop
5. 30 seconden wachten (reset nog steeds ingedrukt)
6. Modem uitzetten met het knopje achterop
7. Het resetgaatje weer loslaten

Als u de modem hierna weer aanzet, zou het Power lampje na enkele minuten stabiel moeten gaan branden (en blijven branden).

Hugo

• palmbeachbazar
@Hugo

Aktie uitgevoerd, maar helaas komt het modem met dezelfde cyclus terug (met pwrled aan/uit)

Fred

Verwijderd

Ik heb u een nieuw modem toegezonden. U had nog een koop modem met 2 jaar garantie welke in november is verlopen. Uit coulance alsnog kosteloos een nieuw exemplaar naar u verstuurd.

Deze nieuwe is dan wel in bruikleen. Zolang u klant bij ons bent kan deze dus kosteloos omgewisseld worden en hoeft alleen bij een opzegging retour te komen.

Hugo

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
@Webcare

Bedankt voor het spoedig sturen van een monteur naar de centrale.

De verbinding werkt nu op oranje en blauw. De (vriendelijke) meneer aan de telefoon vanavond zij dat het het oranje en oranje wit aderpaar of het blauw en blauw-wit aderpaar moest zijn. Aangezien het modem op beide combinaties probeerde in te trainen (hij zou niet eens iets moeten proberen op een leeg aderpaar toch?) heb ik toch ff oranje blauw en wit-oranje wit-blauw uitgeprobeerd. En dat werkte dus.

(Er hoeft dus geen monteur meer langs te komen)

Bedankt voor de snelle service!

• palmbeachbazar
@Telfort Webcare (YES THEY CARE !)

Beste Hugo,

een zeer professionele oplossing voor dit schrijnende probleem, ik ben hier heel content mee en hoop dan ook dat het probleem hiermee opgelost gaat worden,
hulde voor deze afhandeling!!

met vriendelijke groet en nogmaals dank, Fred (palmbeachbazar)

[ Voor 6% gewijzigd door palmbeachbazar op 10-12-2009 17:15 ]

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
@Telfort Webcare ik heb nu voor de tweede keer een bericht gestuurd via jullie website maar ik krijg geen bevestiging.

• Jamesman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Na het plaatsen van de nieuwe Beta firmware, kan ik mijn budgetphone niet meer registeren (2e nummer).
het telfort nummer registreert wel.
Oude firmware weer teruggezet, probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

lt_cmd_data schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:11:
@webcare
Waarom komt Zyxel niet door de microsoft UPnP test?
Resultaat = Not supported
Ik maak gebruik van de beta FW waar in de bug fixes staat:
"Bij het gebruik van UPnP-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd."

In de zyxel staat tijdens de test aangefinkt:
* Active the Universal Plug and Play(UPnP) Feature
* Allow users to make configuration changes through UPnP

UPnP werkt wel, aangezien port test in Call of Duty Modern Warfare 2 = OPEN. :)

[...]
De UPnP-functie in die ZyXEL zuigt gewoon :P Ik heb 'm hier ook nooit goed werkende gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Ge Someone schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:12:
opleverdatum nu 10 dec. is (donderdag).
Inderdaad brandden op 10 dec. de DSL en Internet lampjes en dat was al heel wat.
Ik moest eerst mijn lijn opnieuw activeren (gelukkig kon ik via een mobiel kaartje opzoeken hoe dat ook alweer ging).

Toch gaat er nog iets niet goed, ik kreeg nl. totaal nergens verbinding mee ...
Wat bleek, ik kreeg dit als automatisch IP-adres aan de WAN kant
IP:82.168.118.xxx
Mask:255.255.254.0
gateway:82.169.119.254

Je kunt zien dat mijn (Zyxel 2602H zwart) modem dus nooit de default gateway kan bereiken.

Toen ik daar met de hand van gemaakt had
Mask:255.255.0.0
gateway:82.168.119.254
werkte het! Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ik dat zelf (enigzins op de gok) moet wijzigen. :o

Ook is de snelheid is helaas een stuk lager dan ik gewend was (had voorheen 13,5Mb, begon nu even rond de 11 Mb, na een aantal keren opnieuw opstarten werd het 8,8 Mb) ennu wil de telefonie niet meer registreren.

[ Voor 0% gewijzigd door Ge Someone op 21-12-2009 00:37 . Reden: laatste byte IP doorgekrast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ge Someone,

Dat bellen nog niet werkt komt omdat uw oude en nieuwe abonnement nu nog aan elkaar gekoppeld dienen worden.
Het is namelijk een volledig nieuwe oplevering geworden. Dit proces is al wel gestart.
Als het goed is wordt dit vandaag afgerond. Zodra dit voltooid is neem ik contact met u op.

@PwSoft,

Heel vreemd! Kan ik u via hier misschien helpen?

Hugo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
@webcare
bellen werkte vanochtend wel.
De netwerkadres/mask/gateway die ik krijg is nog steeds fout.
De Internet verbinding is ook niet stabiel (valt af en toe weg) zou de modem gaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u het modem al eens een goede reset gegeven?
Die gegevens horen namelijk gewoon DHCP binnen te komen, en dan is zo'n mismatch eigenlijk niet mogelijk.

Graag het modem eens resetten via het resetknopje tot het power lampje knippert.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Webcare,

Hoop dat het modem vandaag binnen komt? Had dus aangenomen dat het gister zou binnen komen omdat jullie het woensdag verstuurd zouden hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel duurt het 3-4 dagen.

Hugo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
NNF schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 01:20:
[...]

De UPnP-functie in die ZyXEL zuigt gewoon :P Ik heb 'm hier ook nooit goed werkende gekregen.
De UPnP in de ZyXEL is niet goed doorontwikkeld blijkt. Ik merk ook dat ik de ZyXEL modem dagelijks moet rebooten wil ik call of duty modern warfare 2, op OPEN krijgen en dan nog blijft hij wel eens eigenwijs op STRICT.

Mijn vraag aan webcare team is dit probleem bekend en is de fabrikant (zyxel) UPnP implementatie door aan het ontwikkelen?

Zonee denk ik er sterk over na om FRITZ!Box Fon WLAN 7170/7270 aan te schaffen die een fatsoenlijke UPnP implementatie heeft en wat extra features zoals WOL (=via webpagina kan je pc's thuis aanzetten als je op je werk/school bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Sinds een halfuurtje is opeens mijn internet lampje rood. Klantenservice gebeld en kreeg voor het menu te horen dat er een storing is in Enschede en Hengelo. Hopelijk duurt het niet te lang, want ik ben ziek en zit thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is inderdaad een storing, zie:

http://klantenservice.int...-Hengelo-en-Enschede.aspx

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Inderdaad, nog steeds storing in Hengelo. Wel netjes dat er tegenwoordig iemand van Telfort hier via Tweakers.net tracht klanten te helpen. Heb het gelukkig nog niet nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Toevallig enige indicatie hoe lang het nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Digibilly schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:50:
Inderdaad, nog steeds storing in Hengelo. Wel netjes dat er tegenwoordig iemand van Telfort hier via Tweakers.net tracht klanten te helpen. Heb het gelukkig nog niet nodig gehad.
Op zich wel. Jammer dat het nodig is, zeer veel (kleine) storingen via telfort laatste tijden, en medewerker van telfort helpt wel wat selectief mensen.......

het initiatief op zich is natuurlijk wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Sinds maandag zware problemen met de verbinding. Gelukkig wordt er wel voortvarend gewerkt aan de storing maar het duurt alles bij elkaar toch lang.
Maandag middag ging het internet lampje uit en bleef DSL knipperen. Na contact met helpdesk modem een harde rest gegeven. Gevolg, elke keer dat DSL lampje steady blijft branden de modem reboot. Al 2x KPN monteur over de vloer gehad die de aansluiting bij mij thuis en in de wijkcentrale hebben doorgemeten en niets vreemds zien. Zelfs sinds gisteren overgezet op de secundaire lijn. Maar probleem blijft gelijk.
Het vreemde is echer dat ik soms voor een paar uur wel internet heb. En soms alleen een knipperend DSL lampje zonder reboot.
De laatste monteur heeft een nieuwe modem aangevraagd bij Telfort. Ik ben benieuwd of dat het probleem gaat oplossen. Als nieuwe modem oplossing biedt dan heb ik er straks toch bijna 2 weken uitgelegen (met af en toe een periode waar internet wel beschikbaar was, zoals nu) :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
@Telfort Webcare
Ik woon reeds 3+ jaar op hetzelfde adres. Hier gestart met Telfort ADSL overigens, uiteindelijk op 8Mbit na de introductie van ADSL2+!

7-11-2009 De verbindingssnelheid is aanmerkelijk trager dan voorheen. Onderzoek in de modem leverde op dat deze op ~3500kbit down intrainde. Acties uitgevoerd:
- Zyxel P-2602HW modem herstart
- lijn loshalen voor meerdere minuten, daarna modem herstart
- kabel tussen ISRA-punt en modem vervangen
- kabel tussen ISRA-punt en modem vervangen door een met een lengte van 20cm
- ander type modem aangesloten (Zyxel P-2602R-D1A)

8-11-2009 CompuServe Ledenservice per e-mail ingelicht over een plotselinge snelheidsdaling van de internetverbinding. De snelheid was alle jaren steeds ~8Mbit, toen ineens ~3Mbit.

9-11-2009 CompuServe Ledenservice meldt dat de afstand van de wijkcentrale naar ons huis circa 4km is. Voorheen was deze afstand bekend en zat op 2,1km.

1-12-2009 CompuServe draagt klanten over aan Telfort

3-12-2009 Telfort klantenservice gemaild over de constatering dat de verbindingssnelheid ineens gedaald is.

9-12-2009 Telfort klantenservice meldt dat de postcodecheck aanduidt dat de maximaal haalbare snelheid 4Mbit is.

9-12-2009 Telfort klantenservice gemaild en nogmaals aangeduidt dat de snelheid plots fors afgenomen is.

10-12-2009 Telfort klantenservice meldt dat het profiel van mijn internetverbinding overgenomen is van CompuServe. Het zou een 20Mbit-profiel zijn met een een instelling op 3Mbit. De postcodecheck werd nogmaals aangeduid.

10-12-2009 Telfort klantenservice gemaild en gemeld dat dit antwoord het probleem niet oplost.

10-12-2009 Telfort klantenservice meldt dat mijn lijn is ingesteld op 3072/1024 (down/up) en begin november gedowngrade is naar aanleiding van adsl-problemen. Voorgesteld om het profiel te wijzigen naar een hogere snelheid, aangezien we hier voorheen ook gebruik van hebben gemaakt.

11-12-2009 Telfort klantenservice gemaild en aangeduidt dat we eerder nooit adsl-problemen hebben geconstateerd. Over een downgrade van de lijnsnelheid is nooit gecommuniceerd met CompuServe. De afstand van ons huis naar de wijkcentrale wordt op 3,9km geschat. Het profiel wordt niet bijgesteld omdat dit waarschijnlijk een wegvallende verbinding zal veroorzaken.

11-12-2009 Tweakers.net!

Met het laatste antwoord van Telfort klantenservice ben ik eigenlijk weer terug bij het laatste antwoord van CompuServe. Waarom is dat snelheidsprofiel aangepast in november? Dat lijkt de oorzaak van de snelheidsafname te zijn. En waarom wordt dat niet weer teruggezet naar het snellere profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Mijn internet deed het trouwens rond 22:30 weer. Kleine 9 uurtjes eruit dus. Trouwens voor het eerst sinds 9 maanden dat mijn internet eruit lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
@ Zyxel & Upnp

Het blijft een klote modem, interface is traag, brak en voor allerlei simpele wijzigingen moet je rebooten. Zo ff kijken hoe de Speedtouch 716 het doet.

Maarr upnp doet het al een stuk beter als je de volgende optie uit laat:
Allow users to make configuration changes through UPnP
Verder moet je triangle route aanstaan bij de firewall (dat lan <-> lan verkeer niet via de firewall gaat).

Dan nog steeds is het af en toe gekut, maar het werkt al een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:26:
Heeft u het modem al eens een goede reset gegeven?
@webcare

Dat heb ik gedaan, maar nog steeds dezelfde situatie v.w.b. IP adres, mask, gateway.
Eerst gereset zoals gevraagd, later ook nog een keer helemaal naar de factory defaults.

Ik kan alleen op internet komen als ik het WAN IPadres op handmatig zet en (mask en) gateway wijzig. Dan heb ik een aantal uren verbinding (bijv. 4 a 6 uur), daarna lukt dat niet meer ondanks dat alle lampjes normaal blijven branden en de status in het modem ongewijzigd blijft.
ADSL line reset helpt dan niet, wat wel helpt is modem even op automatisch IP adres (krijgt altijd dezelfde) dan weer op handmatig zoals beschreven.

Even meedenken, ik heb dezelfde modem gehouden, kan dat (in jullie DHCP server) nog gekoppeld zijn aan mijn oude abonnement of locatie (is in feite nooit opgezegd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telford Webcare,

Heb het nieuwe modem binnen, maar nog altijd een beperkte verbinding. Zoals in mijn verhaal staat werkt alleen teamspeak, teamviewer, en het streamen van muziek en Skype.

Heb het nieuwe modem dus terug in de doos gedaan, aangezien ik mijn IP ook net uit mijn hoofd kende. Maar goed, dat doet er niet toe.

Hoop dat het komende week opgelost is. Maar goed, het zal wel niet aangezien het al opgelost had kunnen zijn als er even geluisterd werd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Sinds zaterdag 12 december problemen met een klapperende lijn. Nooit eerder last van gehad. Meerdere mensen last van? Omgeving Dieren/Rheden.

Uiteraard alle voor de hand liggende dingen al geprobeerd:modem resetten, opnieuw inloggen. Nog niet eerder last van gehad wel frusterend. Heb je net je VPN opgezet, kletter lig je er weer uit.

Heb ongeveer 5 minuten (give or take) een verbinding, en dat valt het adsl signaal weg. Weer opnieuw inloggen. Wat mij opvalt zijn de hoge aantallen hec-errors in mijn, adsl-log. Eerste getal is van de downstream tweede getal in de log van de upstream. Kan iemand hier iets mee? Snelheid is trouwens ook wel eens hoger geweest.

Mode: ADSL2+
Line Coding: Trellis On
Status: No Defect
Link Power State: L0

Downstream Upstream
SNR Margin (dB): 9.8 5.3
Attenuation (dB): 29.0 12.1
Output Power (dBm): 12.4 19.1
Attainable Rate (Kbps): 14916 903
Rate (Kbps): 10426 781
MSGc (number of bytes in overhead channel message): 59 17
B (number of bytes in Mux Data Frame): 162 23
M (number of Mux Data Frames in FEC Data Frame): 1 1
T (Mux Data Frames over sync bytes): 2 3
R (number of check bytes in FEC Data Frame): 12 0
S (ratio of FEC over PMD Data Frame length): 0.4988 0.9697
L (number of bits in PMD Data Frame): 2807 198
D (interleaver depth): 64 1
Delay (msec): 7 0

Super Frames: 253449 256689
Super Frame Errors: 1096 774
RS Words: 32948400 0
RS Correctable Errors: 48194 0
RS Uncorrectable Errors: 107881 N/A

HEC Errors: 478 13656
OCD Errors: 140 0
LCD Errors: 0 0
Total Cells: 100732155 2578636867
Data Cells: 4832527 82951658
Bit Errors: 0 52448961

Total ES: 1165 14710
Total SES: 303 3070
Total UAS: 851 1959033

[ Voor 117% gewijzigd door TTommie op 13-12-2009 08:23 ]

Mr. T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:41

mno

Zijn er meer mensen in postcode 2253 (Voorschoten) die geen internetverbinding hebben? Mijn FritzBox geeft dit aan:
13.12.09 08:38:49 DSL is available (DSL synchronization exists with 0/0 kbit/s).

Ik denk dat er een nieuwe storing is, het staat echter niet op de telfort site.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Netwerk problemen kunnen bij een ISP wel voor storing zorgen dat meer mensen treft, maar een ADSL signaal is toch meestal individueel zoals hierboven bij mno en TTommie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:50
Tijdens de 'officiële' storing gisteren en eergisteren geen last ondervonden in dit deel van Hengelo (7558).
Nu is sinds ca. 9:45 de verbinding hier weggevallen (Link failure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Pascal.A schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:53:
Tijdens de 'officiële' storing gisteren en eergisteren geen last ondervonden in dit deel van Hengelo (7558).
Bekend probleem, 7543 (Ens) hier. En t is altijd op f*ckin zondag, dus geen helpdesk of whatever open. Ik restart mn modem al niet eens meer, ik haat dat rode klote lampje.

wmb kunnen ze bij telfort beter reclame gaan maken met schapen, want zoals het de afgelopen weken gaat werken daar alleen maar schapen.

[edit]
hij doet t weer... maar voor hoelang :z

[ Voor 4% gewijzigd door _Mystikal_ op 13-12-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pascal.A schreef op zondag 13 december 2009 @ 09:53:
in Hengelo 7557 op dit moment geen problemen, internet en download prima.Wel getroffen door de grote storing van vrijdag. Maar ik geloof dat Hass-es en Klein Driene ( centrum) op verschillende ADSL centrales zitten. Sterkte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
hier ligt internet er ook uit, 7071 (Ulft). gisteren en eergisteren overigens geen last gehad van een storing...

wel jammer dat het in het weekend is, in het weekend heb ik namelijk vrije tijd genoeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen weer een klapper verbinding in Haren(GN). Aldoor tijdens het releasen van het ip krijg ik het idee. Ook na reboot van het modem, weer geen ip.

Zou het helpen(En mogen) dat je de verkregen ip adressen handmatig in steld? (zowel eigen ip, dns en gateway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Ook Gelderland korte storing gehad maar werkt nu weer.Laatste weken vaak plat gelegen en storing gehad met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
ook ik woon in gelderland (7071), maar ik heb nog geen verbinding...?

ook niet na een reset van de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
inmiddels is er verbinding maar de dhcp servers zijn niet te bereiken volgens m'n modem.
dit is het zwakste punt in de hele telfort structuur heb ik soms het vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
En ik heb het vermoeden dat er in dit topic al 25x is uitgelegd dat er (bijna) nooit wat mis is met de dhcp-servers, maar dat ze onbereikbaar zijn omdat er ergens onderweg iets niet werkt :)
Dat er een link-ledje op je modem brandt betekent niet dat alle infrastructuur tussen jou en de dhcp-server ook werkt, en dat bij het uitblijven van een dhcp-lease dat dan aan de dhcp-server moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Pascal.A schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:40:
inmiddels is er verbinding maar de dhcp servers zijn niet te bereiken volgens m'n modem.
dit is het zwakste punt in de hele telfort structuur heb ik soms het vermoeden.
Als de glasvezel verbindingen naar de centrale waarop jij bent aangesloten onderbroken zijn, dan brandt wel je DSL lampje (modem --> koperlijn --> centrale) gewoon. Maar komt je DHCP verzoek voor een IP adres nergens aan.

Wat je dus eigenlijk zegt is dat de verbinding tussen je modem en een DHCP server platform (landelijk netwerk) van een ISP het zwakste punt is van een ISP infrastructuur? Dat is geen rocket science natuurlijk, dat is namelijk wat een ISP doet voor het geld dat je ze per maand betaalt 8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 13-12-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Oké dat is ook weer duidelijk. Telfort doet z'n werk dus niet goed. Ik heb in 1 jaar met Telfort 20x meer problemen gehad dan 2 jaar met TweakDSL. Maar ja, eerlijkheid gebied te zeggen dat ik natuurlijk ook goedkoper uit ben op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als het wel aan de dhcp-servers had gelegen, hadden ze hun werk wel goed gedaan bedoel je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op dit moment een storing bij een deel van onze klanten gaande, geografisch verspreid dus niet regio gebonden. We zijn bezig dit zo snel mogelijk op te lossen.
Zie ook de melding op ons storingsoverzicht.

@Ge Someone,

Het is inmiddels aangepast, als het goed is moet alles weer naar behoren werken.
Ik zou u ook adviseren de (WAN) IP instellingen terug te zetten; bij het handmatig instellen krijgt u geen DHCP lease, en dus geen internet zodra de oude lease verloopt.

Wouter

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:28:Het is inmiddels aangepast, als het goed is moet alles weer naar behoren werken.
Ik zou u ook adviseren de (WAN) IP instellingen terug te zetten; bij het handmatig instellen krijgt u geen DHCP lease, en dus geen internet zodra de oude lease verloopt.
Ik kan dat bevestigen, de default gateway is nu correct, dankuwel.
En inderdaad telkens na 4 uur verliep het adres, handmatig was ook maar een noodmaatregel.
Dan zou deze "verhuizing" na 8 weken(!) nu eindelijk afgerond zijn, pffww :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
"3-12-2009 - Storing internet en vast bellen (verschillende locaties)

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw internetverbinding en vast bellen. We zijn bewust van het probleem en werken aan een oplossing.

Wat zijn de kenmerken van deze verstoring?
Uw internet- of telefoonverbinding valt uit. Tijdens de uitval blijft het DSL-lampje op het modem aan en het kan zijn dat het internetlampje rood is of uitvalt. Let op! Een regelmatig knipperend internetlampje betekent een werkende verbinding.

Onze excuses voor het ongemak.

Klantenservice internet"

Het lampje is aan, het kan rood zijn of het valt uit.......sjongejongejonge.....wie had het hiervoor over schapen?

Er zijn bovendien altijd storingen op verschillende lokaties; je kan zien dat de persdienst nog niet optimaal is bij Telfort. Als ze de jongens die al die marketing-lulkoek schrijven nu eens de storing-pagina laten redacteren dan komt t helemaal goed! Succes aan iedereen die er last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 14:57
robbvdb schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:57:
Het lampje is aan, het kan rood zijn of het valt uit.......sjongejongejonge.....wie had het hiervoor over schapen?
Wat is ermee? Is toch duidelijk?
DSL lampje blijft branden.
Internet lampje wordt rood of valt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 14:00
Tuurlijk is dat duidelijk....maar kan t lampje nog meer dan? Dat hele verhaal over het lampje zegt helemaal niets!

Het zijn precies de dingen die het lampje altijd kan doen. Laat ze eens fatsoenlijke informatie geven wat er nu echt uit ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:12
Ik zou toch wel eens een verklaring willen hebben van Telfort waarom er de laatste tijd weer zo veel storingen zijn waarbij er geen DHCP lease wordt afgegeven. Afgelopen zondagochtend was het weer prijs in 6581, bij de buren (ook Telfort) idem.

We krijgen iedere keer wel (acheraf) te horen dat er een storing is, maar nooit de oorzaak. Het zo veelvuldig optreden van storingen begint mij een beetje als wanprestatie in de oren te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 19:14
Sinds 08:40 geen internet meer op postcode 8051.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.