Telfort Internet ervaringen topic - Deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 72.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:10:
@Ruffz,

Probeer het modem eens te resetten naar fabriekinstellingen middels het gaatje achterop. (ingedrukt houden tot dat power lampje gaat knipperen)

Voer daarna uw telefoonnummer en vast bellen toegangscode opnieuw in.

Hugo
Heb ik al tig keer gedaan. Zojuist weer en blijf de foutmelding krijgen "SIP Registration Failed. Please make sure the DSL cable is connected. "

[ Voor 13% gewijzigd door Ruffzz op 02-12-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cornfed,

Zit er een kiestoon op uw vaste lijn?

@Ruffz,

Van u ontvang ik graag uw postcode en huisnummer.

Hugo

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@webcare
5467 CH , 41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:42
@ Telfort Webcare

Vaste analoog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:17
Ik wou dat ik met mijn staatsloten net zoveel geluk had als met mijn Telfort lijn, dan had ik nu een leuk spaarpotje gehad :p
Ik hoor regelmatig van collega's dat ze last van storingen hebben en weer * uur zonder internet hebben gezeten..
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor 't laatst last had van een storing!

* Nnoitra klopt meteen ff af..

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pakoe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-01-2021
@Cornfed99111
Heb je je lijn wel geactiveerd door middel via je browser naar connect.adslvandaag.nl of 1.254.254.253 te gaan.
Misschien dat dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 13:52
pakoe schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:27:
@Cornfed99111
Heb je je lijn wel geactiveerd door middel via je browser naar connect.adslvandaag.nl of 1.254.254.253 te gaan.
Misschien dat dit helpt.
Die pagina krijg je bij iedere url, als de verbinding nog niet geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ pakoe

Ik krijg geen ip, dus ik kan ook niet surfen naar die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ruffz,

U maakt een tikfout in uw wachtwoord.
Ik heb het wachtwoord gereset naar zoals hij in onze brief staat en hier succesvol getest op ons modem.

Mocht u deze brief kwijt zijn;

Op mijntelfort.nl kunt u zelf weer een nieuw telefoniewachtwoord opgeven zonder de oude te weten.

@Cornfed,

Graag ontvangen wij een mobiel nummer zodat er een aantal lijnmetingen uitgevoerd kunnen worden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 12:39

Tourniquet

Hiya, fellas!

cornfed99111 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:31:
@ pakoe

Ik krijg geen ip, dus ik kan ook niet surfen naar die pagina.
Volgens mij krijg je pas een ip nadat je via die pagina je verbinding geactiveerd hebt (correct me if I'm wrong). Brand het Internet-lampje wel groen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tourniquet,

Bijna, na activeren ga je van een 1M/0,5M profiel en een 1.xx.xxx activatie IP naar je definitieve (bijv. 20Mbit) profiel en krijgt u uw WAN IP adres van ons uitgedeeld.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Telfort Webcare

Ik heb een reply gedaan op mijn eerdere DM. Daar staat het nummer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Tourniquet

Het internet lampje brand rood. Zonder een ip kan ik niets voor elkaar krijgen.
Mijn huidige snelheid is 1147/572 kbps. Lijkt mij de standaard snelheid voor activering.
Normaliter moet dat minimaal 14 Mbit down zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:35:
@Tourniquet,

Bijna, na activeren ga je van een 1M/0,5M profiel en een 1.xx.xxx activatie IP naar je definitieve (bijv. 20Mbit) profiel en krijgt u uw WAN IP adres van ons uitgedeeld.

Hugo
Ah, ok. cornfed99111 zou dus dan wel minimaal een 1.xx.xxx ip-adres moeten kunnen zien in de Zyxel webinterface.

edit: lampje rood dus. Dan is er iets mis. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 02-12-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Telfort heeft gebeld en alles werkt!

Een dankjewel aan Wouter voor de snelle en accurate hulp. Ook aan Hugo...

[ Voor 7% gewijzigd door cornfed99111 op 02-12-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palmbeachbazar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-01-2021
@Telfort Webcare:

Hallo Wouter/Hugo,

verbinding is nu weer OK! Modem is/was niet defect!
bedankt voor de moeite en info,

met vriendelijke groet, Fred (palmbeachbazar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Jarpse schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:40:
[...]

Geloof je het zelf?

Men zou eens binnen een bedrijf moeten gaan werken, en bij voorkeur in een van de dienstverlenende gedeelten (bijv. systeembeheer). Pas dan zie je hoe en waarom sommige keuzes gemaakt moeten worden..
Je zou eens binnen de regering moeten gaan werken (op hoog niveau). Dan zul je zien dat er over dingen worden "beslist" waar jij geen weet van hebt dat ze ook maar enigzins "beslist" of beinvloedt konden worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://localcrank.files.wordpress.com/2008/10/tinfoil-hat1.jpg

En voor de lezers;

De oplossing voor cornfed99111 bleek uiteindelijk een modem reset te zijn.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je zou kunnen verwachten dat de ZyXel direct uit de doos werkt..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Mooie openingspost. Toch is mij iets niet duidelijk:

huidige situatie
telefonie: KPN budget (vast)
adsl: Online Internet

Nu wil ik graag naar de volgende situatie:
geen telefonie (gebruik de vaste lijn toch niet en scheelt dus kosten)
adsl: Telfort 20Mb/s

Kan ik overstappen naar Telfort en mijn vaste KPN lijn (na de overstap) opzeggen?
Zo ja, betaal ik dan puur en alleen voor Telfort 20Mb/s of komt er dan wel extra kosten bij voor de "lijn" waarover de adsl loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de lezers;

De oplossing voor cornfed99111 bleek uiteindelijk een modem reset te zijn.

Hugo
Hey, ik hoop dat je mij ook kan helpen. Ik heb de Zyxel P-2602R-D1A en pobeer mijn xbox360 online te krijgen voor xlink kai (of leaf). Mijn setup is modem naar pc NIC1 en NIC2 naar mijn xbox. Heb de routerinstellingen allemaal goed staan(alle firewalls staan uit) en portfarward werkt ook.(gecheckt met programma) Xbox maakt ook verbinding met de test in het xbox menu. Zelf denk ik toch dat het een ip conflict is. Heb NIC1 een vast ip gegeven(en DNS ingevuld) en dan werkt mijn internet gewoon. Maar wat moet ik nou met NIC2 en mijn xbox doen qua ip's? Ik ben er al dagen mee bezig en word er echt leip van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hang je je xbox niet direct aan het modem dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:37
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:41:
Waarom hang je je xbox niet direct aan het modem dan? :S
omdat ie naast zn pc staat en er maar een LAN-kabeltje naartoe loopt? Sja, dan maar die 2de netwerkkaart eruit en er een switch van een € 10, - tussen, betrouwbaarder dan je opzet nu en je pc hoeft ook niet aan te staan om te Xboxen.

Heeft overigens niets met Telfort te maken maar met andere technieken, verkeerde topic hier dus. Je pc -deelt een ip uit aan je Xbox, gerouterd loop je voor het telfort modem gewoon over het ip-adres afgegeven aan de pc. Vragen om problemen dus maar vast oplosbaar met kennis van zaken en de ongelukkige setup voor je neus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
@mmedia:

"Kan ik overstappen naar Telfort en mijn vaste KPN lijn (na de overstap) opzeggen?
Zo ja, betaal ik dan puur en alleen voor Telfort 20Mb/s of komt er dan wel extra kosten bij voor de "lijn" waarover de adsl loopt."

Nou en of je die kunt opzeggen; en die 2de vraag is al zo vaak gesteld hier én beantwoord. Ook bij Telfort kan je het zo online lezen, zijn ze weinig onduidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
cornfed99111 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 18:41:
Je zou kunnen verwachten dat de ZyXel direct uit de doos werkt..??
Je hebt vast een 2de handsje gehad die een ander terugstuurde omdat hij ook niet tevreden was over zn rode lampie 8)7

Hulde aan Hugo, al was het maar voor de mooie foto!

Moraal van het verhaal, controleer altijd echt alles eerst zelf, aansluitingen, ISRA, instellingen en als alles nog niet werkt een resetje terug naar de fabriek ( evt firmware-flash en reset ).

Werkt het dan nog niet dan maar ff een beroep doen op de geweldige service van Hugo & Wouter hier. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
oke, ik dan ook nog maar eens |:(

Huidige situatie: Vaste tel kpn belbasis
Adsl Telfort 20 Mb

Wil vaste tel opzeggen, wordt niet tot nauwelijks gebruikt.

Geprobeerd:

1e belletje: -> telfort over hoe en wat. Opzeggen via kpn
2e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort
3e belletje -> Telfort: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via kpn
4e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort
5e belletje -> Telfort: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via kpn
6e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort

Ik durf het niet door te drukken via kpn omdat die pipo zei dat ik dan mijn gehele lijn kwijt ben, en ik het me niet kan veroorloven zonder internet te zitten (thuiswerken)

Weet iemand de juiste procedure en eventueel de juiste mensen te bellen/mailen en ik ben een beetje 8)7 gemaakt vandaag door die }:O aan de helpdesk.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 11:09
Klein_Kipje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:50:
Weet iemand de juiste procedure en eventueel de juiste mensen te bellen/mailen en ik ben een beetje 8)7 gemaakt vandaag door die }:O aan de helpdesk.
Telefonie neem je van KPN af en niet van Telfort, lijkt me dus dat je dat bij KPN moet opzeggen. Bij het opzeggen van Telefonie wel aangeven dat de ADSL verbinding actief moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
robbvdb schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:35:
@mmedia:

"Kan ik overstappen naar Telfort en mijn vaste KPN lijn (na de overstap) opzeggen?
Zo ja, betaal ik dan puur en alleen voor Telfort 20Mb/s of komt er dan wel extra kosten bij voor de "lijn" waarover de adsl loopt."

Nou en of je die kunt opzeggen; en die 2de vraag is al zo vaak gesteld hier én beantwoord. Ook bij Telfort kan je het zo online lezen, zijn ze weinig onduidelijk over.
Ik vind de informatie op de Telfort site niet duidelijk. Kwam dit tegen:
Zegt Telfort mijn huidige vaste telefoonabonnement voor me op (bijvoorbeeld van KPN)?
Telfort zegt je huidige vaste telefoonabonnement (bijvoorbeeld van KPN) alléén op als je naast Telfort internet ook kiest voor Telfort vast bellen met nummerbehoud. Je neemt dan je huidige telefoonnummer mee naar Telfort. Voor het nummerbehoud betaal je éénmalig € 9,95
Ik wil geen Telfort vast bellen, dus deze info is niet echt van toepassing. Zorgt wel voor vraagtekens...

Ook de reactie van Klein_Kipje geeft aan dat het allemaal niet zo klip en klaar is...

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 02-12-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
mmedia schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:26:
Mooie openingspost. Toch is mij iets niet duidelijk:

huidige situatie
telefonie: KPN budget (vast)
adsl: Online Internet

Nu wil ik graag naar de volgende situatie:
geen telefonie (gebruik de vaste lijn toch niet en scheelt dus kosten)
adsl: Telfort 20Mb/s

Kan ik overstappen naar Telfort en mijn vaste KPN lijn (na de overstap) opzeggen?
Zo ja, betaal ik dan puur en alleen voor Telfort 20Mb/s of komt er dan wel extra kosten bij voor de "lijn" waarover de adsl loopt.
Geen extra kosten bij Telfort, hebben ze nooit gedaan.

En dat is de juiste volgorde inderdaad, eerst overstappen en daarna pas weer iets veranderen zoals KPN opzeggen. Kan ook andersom maar dan moet je eerst wachten tot je KPN telefonie een tijdje van de lijn af is voordat je bij Telfort gaat aanvragen.
Klein_Kipje schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:50:
oke, ik dan ook nog maar eens |:(

Huidige situatie: Vaste tel kpn belbasis
Adsl Telfort 20 Mb

Wil vaste tel opzeggen, wordt niet tot nauwelijks gebruikt.

Geprobeerd:

1e belletje: -> telfort over hoe en wat. Opzeggen via kpn
2e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort
3e belletje -> Telfort: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via kpn
4e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort
5e belletje -> Telfort: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via kpn
6e belletje -> kpn: opzeggen abo. Nee, meneer kan niet via ons, moet via telfort

Ik durf het niet door te drukken via kpn omdat die pipo zei dat ik dan mijn gehele lijn kwijt ben, en ik het me niet kan veroorloven zonder internet te zitten (thuiswerken)

Opzeggen bij de aanbieder van de dienst, dus KPN vaste telefonie opheffen bij KPN. Als ze telefonisch het niet snappen en verwerken even een kort briefje naar KPN op de bus doen en klaar. Of misschien kan je op de website opzeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 02-12-2009 22:10 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Telfort heeft gelijk. Je kunt gewoon je telefoonabonnement bij KPN opzeggen en je Telfort internetabo blijft dan gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-10 12:42
Je kan je belbudget lijn beter houden, want als je geen actieve KPN lijn hebt wordt de lijnhuur die Telfort aan KPN moet betalen aan je doorberekend. Je betaalt dan iets van 9 euro per maand bovenop je internet abonnement. Voor een paar cent meer heb je dus een belbudget abonnement met een backup lijn mocht Telfort weer eens uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 11:09
Schweino schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:11:
Je kan je belbudget lijn beter houden, want als je geen actieve KPN lijn hebt wordt de lijnhuur die Telfort aan KPN moet betalen aan je doorberekend. Je betaalt dan iets van 9 euro per maand bovenop je internet abonnement. Voor een paar cent meer heb je dus een belbudget abonnement met een backup lijn mocht Telfort weer eens uitvallen.
Telfort berekend helemaal geen lijnkosten door. Je betaald dus niet 9 euro extra.

Op de Telfort website:
* Geen kosten vaste telefoonlijn

[ Voor 12% gewijzigd door Spacespider op 02-12-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
Tourniquet, Spacespider en bjck beweren dat ik geen lijnhuur hoef te betalen als ik mijn KPN budget vaste lijn opzeg... Wie heeft nu gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
mmedia schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:17:
[...]
Tourniquet, Spacespider en bjck beweren dat ik geen lijnhuur hoef te betalen als ik mijn KPN budget vaste lijn opzeg... Wie heeft nu gelijk.
Geen lijnhuur. Het staat toch op hun site...Dus waarom die twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 15:04
het was mij allemaal duidelijk maar als ik dan 3 verschillende kpn mensen aan de telefoon krijg die zeggen dat het NIET kan ga ik twijfelen.

Het is namelijk niet de eerste keer dat ik advies opvolg van een helpdeskmedewerker, vervolgens behoorlijk in de problemen kom en het "niemand"zijn schuld is.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 22:16

BHQ

Je kan je belbudget lijn beter houden, want als je geen actieve KPN lijn hebt wordt de lijnhuur die Telfort aan KPN moet betalen aan je doorberekend. Je betaalt dan iets van 9 euro per maand bovenop je internet abonnement.
Dat is niet de bedoeling. Mensen die dat wel betalen moeten er eens achteraan gaan mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
mmedia schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:17:
[...]

Het is maar net hoe je het bekijkt, ik heb een Telfort ADSL lijn naast mijn analoge KPN lijn lopen en er wordt bij mij lijnhuur in mindering gebracht (ik betaal 15 eur/maand aan Telfort voor mijn 20/1 lijn). Het scheelt mij dus bijna niets of ik nu Telfort 20/1 + KPN belbudget doe (totaal iets van 25,50 per maand) of Telfort 20/1 zonder KPN telefoonlijn (24.95 per maand). In het 1e geval heb je er dan nog wel een extra telefoonlijn naast liggen.
Spacespider schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:15:
[...]

Telfort berekend helemaal geen lijnkosten door. Je betaald dus niet 9 euro extra.

Op de Telfort website:

[...]
Dat doen ze dus wel, ze maken het alleen niet transparant.

Als je er overigens zeker van wil zijn dat je ADSL lijn en je analoge KPN lijn elkaar nooit gaan bijten kan je ook beide diensten op de gescheiden aderparen aan laten leggen. Oftewel: KNP analoge lijn op aderpaar 1, ADSL lijn op aderpaar 2.

[ Voor 29% gewijzigd door Schweino op 02-12-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je een heel oud Tiscali abonnement hebt en zelf nooit omgezet hebt kan het nog wel zo zijn misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbvdb schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:33:
[...]

omdat ie naast zn pc staat en er maar een LAN-kabeltje naartoe loopt? Sja, dan maar die 2de netwerkkaart eruit en er een switch van een € 10, - tussen, betrouwbaarder dan je opzet nu en je pc hoeft ook niet aan te staan om te Xboxen.

Heeft overigens niets met Telfort te maken maar met andere technieken, verkeerde topic hier dus. Je pc -deelt een ip uit aan je Xbox, gerouterd loop je voor het telfort modem gewoon over het ip-adres afgegeven aan de pc. Vragen om problemen dus maar vast oplosbaar met kennis van zaken en de ongelukkige setup voor je neus. 8)7
Nouja dan haal ik een switch.. Mn pc moet dus wel aanstaan want je moet het tunnelprogramma op je pc draaien. Voor xbox live hing ik hem idd direct aan modem. Maar dit blijkt dus stiekem ook ineens een router te zijn. Weet cker dat het aan dat ding ligt. En ik zag iemand van telfort hier, vandaar. Je denkt toch niet dat ik die klantenservice ga bellen voor 1 euro p/m? Dan bel ik liever een sexlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:48:
[...]

Nouja dan haal ik een switch.. Mn pc moet dus wel aanstaan want je moet het tunnelprogramma op je pc draaien. Voor xbox live hing ik hem idd direct aan modem. Maar dit blijkt dus stiekem ook ineens een router te zijn. Weet cker dat het aan dat ding ligt. En ik zag iemand van telfort hier, vandaar. Je denkt toch niet dat ik die klantenservice ga bellen voor 1 euro p/m? Dan bel ik liever een sexlijn.
Heel goed die switch!

De "iemand" van Telfort die je hier ziet is Wouter of Hugo geweest, beiden volle inzet en capabel!
Of ze zelf ervaring hebben met Xbox en het routeren over 2 netwerkkaarten in PC weet ik niet.

Voor die niet éne € maar die €0,30 normaal en nu met €0,29 korting tijdelijk, heb je weliswaar minder capabele mensen aan de lijn dan Hugo en Wouter, maar loopt straathond best kans een loops blond poedeltje te ontmoeten aan de andere kant van de lijn. Zeker geen sex-lijn bellen maar gewoon je kans wagen voor die eurocent per minuut :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Schweino schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:06:
Dat doen ze dus wel, ze maken het alleen niet transparant.

Als je er overigens zeker van wil zijn dat je ADSL lijn en je analoge KPN lijn elkaar nooit gaan bijten kan je ook beide diensten op de gescheiden aderparen aan laten leggen. Oftewel: KNP analoge lijn op aderpaar 1, ADSL lijn op aderpaar 2.
Tuurlijk betaal je uiteindelijk voor de lijn, maar de geadverteerde prijs van nu is ook wat je betaalt.
Er komt dus niet nog eens iets van 9-10 bij op voor lijnhuur.
Aparte lijnen is natuurlijk bedrijfszeker, maar kan in bepaalde gevallen ook het een en ander aan mogelijkheden blokkeren en een ADSL-aanvraag loopt nog altijd het makkelijkst op een lijn met telefoonnummer omdat dat eenduidig te identificeren is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Loekie schreef op donderdag 03 december 2009 @ 00:58:
[...]

Tuurlijk betaal je uiteindelijk voor de lijn, maar de geadverteerde prijs van nu is ook wat je betaalt.
Er komt dus niet nog eens iets van 9-10 bij op voor lijnhuur.
Maar de meer interessante vraag is: Wordt de lijnhuur in korting gebracht als je wel een KPN analoge lijn behoudt? Bij mij wel iig, ik weet niet of dat bij anderen ook zo is.

Klein_Klipje: betaal jij naast je belbudget abonnement aan KPN ook nog eens 24,95 aan Telfort of minder?

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 03-12-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay het is vrij simpel:

Bij geen KPN BelBasis of KPN ISDN abonnement:

- Oude abonnementsvormen (Tiscali, 12Move) = wel 9,95 lijnhuur op de Telfort factuur.
- Nieuwe abonnementsvormen (Telfort 4Mbit en 20Mbit) = geen lijnhuur op de Telfort factuur.

1) Heb je nu wel een vast nummer bij KPN en laat je die overzetten op Telfort vast bellen dan zegt Telfort na de portering automatisch je vaste nummer bij de KPN op. Je kunt hierna de splitter verwijderen.

2) Heb je nu een wel een vast nummer bij KPN en wil je niet over naar vast bellen maar dit nummer gewoon helemaal opzeggen dan dien je dit bij KPN zelf te regelen. Alleen de kiestoon gaat dan van de lijn af, DSL blijft zitten. Je kunt hierna de splitter verwijderen.

Heb je in geval van situatie 2 nog steeds een oude Tiscali abonnementsvorm dan komt er vanaf dat KPN van de lijn af is 9,95 per maand op de Telfort factuur bij. In dat geval is het aan te raden het abonnement om te zetten naar een Telfort abonnement.
De lijnhuur verdwijnt dan en je bent eigenlijk altijd goedkoper uit.

In het geval van Klein_Kipje moet u dus bij KPN het vaste nummer opgezeggen en aan het maandbedrag van
uw Telfort abonnement veranderd dan helemaal niets.

Hugo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2009 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Wij hebben 17 november een bestelling geplaatst voor een ADSL + Telefonie-abbo bij Telfort. Alleen telkens als ik de status van onze order wil opvragen op hun website (telfort.nl/status) krijg ik een foutmelding die zegt:

''Probleem met ophalen van je gegevens
Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het ophalen van je gegevens.
Probeer het later nog eens door opnieuw in te loggen.''

Hebben meerdere mensen hier last van? en zo ja, kunnen jullie mischien wel toegang hiertoe krijgen uiteindelijk, of ook niet?

Groeten, Lau26

Edit: laat maar, ik zal even een DM sturen naar Telfort Webcare met m'n gegevens.

[ Voor 7% gewijzigd door Lau26 op 03-12-2009 11:47 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05
Nu de storingen zijn opgelost wil ik wel graag weten of iemand me kan helpen met wat modem instellingen. Het telfort abbo is 20 mbit, maar ik weet dat dit in de praktijk lastig te halen is. Nu geeft m'n speedtouch modem/router altijd aan dat de maximale snelheid beperkt is tot 16 mbit. Op zich ben ik hier zeer tevreden mee, maar meer is altijd leuk. Hier wat meer gegevens:
  • Service Name: Router - standaard configuratie met VOIP (modified by user)
  • Voice Router
  • VPI/VCI 8.35
  • PPPoE
  • Modulation: G.992.5 annex A
  • Bandwith: 1.029/16.823
Het standaard configuratiebestand van mijn modem is door mij aangepast. Bij de standaard instellingen was de maximale snelheid slechts 10 mbit. Het is een Speedtouch 716v5 modem/router. Een belangrijk feit is dat ik op het standaard telfort modem wel 20mbit haalde, maar vanwege het ontbreken van wireless heb ik m'n speedtouch in gebruik. Ik vermoed dus dat het toch om instellingen of iets dergelijks gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:29:

Heb je in geval van situatie 2 nog steeds een oude Tiscali abonnementsvorm dan komt er vanaf dat KPN van de lijn af is 9,95 per maand op de Telfort factuur bij. In dat geval is het aan te raden het abonnement om te zetten naar een Telfort abonnement.
De lijnhuur verdwijnt dan en je bent eigenlijk altijd goedkoper uit.
Nu heb ik een oud SpeedLinq abonnement maar het principe is hetzelfde. Ik ben het niet eens met de "en je bent eigenlijk altijd goedkoper uit" stelling. Okay, het scheelt me 55 eurocent per maand (Belbudget kost 10,50 per maand, lijnhuur is 9,95 per maand) maar ik mis voor dat bedrag wel een extra analoge telefoonlijn.

Omzetten naar Telfort zal ook al niets uitmaken, want ik betaal al ongeveer 25 euro per maand voor mijn internet + KPN belbudget.

Of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lau26,

Van een bestelling is eigenlijk geen sprake, u bent van Compuserve overgegaan naar Telfort.
Ik zie dat het Zyxel modem (zilver) aangesloten staat en goed werkt.
U had daar al een 20Mbit abonnement en dat blijft het bij ons ook. Voor u veranderd er dus eigenlijk niets.

@Pascal.A,

De instellingen waar u het over heeft moeten gewoon goed staan, anders is er helemaal geen verbinding mogelijk. Het snelheidsverschil tussen de twee modems kan veroorzaakt worden door de verschillende DSL chipsets of door de bekabeling die bewogen/veranderd is bij het omwisselen van de modems.

@Schweino,

U ziet niets over het hoofd. Speedlinq abonnementen waren scherp geprijsd.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 20:11
Spacespider schreef op woensdag 02 december 2009 @ 22:15:
[...]

Op de Telfort website:

[...]
Wel als je adsl wilt en je geen vaste telefonie hebt.
Ik betaal €35 voor mn 9mb verbinding waarvan ong €25 voor t internetabbo is en bijna €10 voor t gebruik van de lijn en dat gaat naar kpn.

Ik word doodziek van die Telfort want nu heb ik wéér last van n enorme lag :(
morgen heb ik eindelijk tijd en ga ik overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ferry34,

Onjuist. Ik heb het net helder uitgelegd en dan gaat u nu weer misinformatie verspreiden, stop daar eens mee.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:39:
@Ferry34,

Onjuist. Ik heb het net helder uitgelegd en dan gaat u nu weer misinformatie verspreiden, stop daar eens mee.

Hugo
Ondanks dat je uitspraak niet echt professioneel is, heb je wel gelijk ;)

Aangezien jij in dienst van Telfort bent, en dus bepaalde uitspraken niet kan/mag doen, zal ik zeggen wat jij waarschijnlijk denkt ;)

Ferry34 wil het alleen niet begrijpen omdat hij het al zat is, en wil zijn ei even kwijt. Zowieso denkt de helft van de mensen in dit topic technisch beter te begrijpen hoe ADSL techniek werkt dan Telfort, dus misschien moeten een aantal mensen eens gaan solliciteren bij jullie.

Er zijn bij Telfort echt wel mensen die weten hoe de techniek werkt, maar door die losse flodders van sommige mensen in dit topic die werkelijk nergens over gaan sneeuwt dat onder.

robbvdb schrijft bijvoorbeeld dat het onzin is dat door intensiever gebruik van ADSL in een kabel bundel een management / marketing verhaal is. Dat zijn aannames, maar geen onderbouwde feiten.
Het probleem zit hem namelijk niet in het aantal klanten, maar ook in de snelheden die die klanten afnemen. De tendens is dat mensen sneller internet nemen / krijgen (20 Mbit wordt betaalbaar), dus zit de kabel voller, of je dat nou leuk vindt of niet.
Bovendien alle medewerkers een soort geheimhoudings-plicht te laten tekenen getuigt verre van een open en transparante structuur
Nee lekker je netwerk tekeningen hier neer leggen... Dat zal helpen. Zelfs de helpdesk heeft die niet, omdat er dan conclusies getrokken worden die weer nergens op slaan.

Sorry dat ik alleen robbvdb hier noem want er zijn er meer natuurlijk, maar dan zou het een iets te lange lijst worden ;)

robbvdb: Je draagt ook nuttige dingen bij, en ik hoop niet dat je je dit teveel aantrekt en je nuttige bijdrage daardoor stopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
@ Pascal.A

De Speedtouch modellen trainen wat lager in dan de ZyXel modellen, omdat ze een hogere SN Marge hanteren.
De Speedtouch probeert je lijn af te stellen rond 10 dB. De ZyXel gaat tot 6 dB.
In ruil voor de iets lagere snelheid krijg je wel een stabielere lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:31:
@Lau26,

Van een bestelling is eigenlijk geen sprake, u bent van Compuserve overgegaan naar Telfort.
Ik zie dat het Zyxel modem (zilver) aangesloten staat en goed werkt.
U had daar al een 20Mbit abonnement en dat blijft het bij ons ook. Voor u veranderd er dus eigenlijk niets.
Nou sorry hoor maar wij hebben toch echt Compuserve opgezegd en >apart< een bestelling geplaatst bij Telfort voor een ADSL 20Mbit abbo + Telefonie. Ik heb hier de brief liggen met het bestelnummer wat ik van jullie heb gekregen. Dus van een overstap kan absoluut geen sprake zijn.

Ik denk dat je nog maar even je collega's moet raadplegen ofzo want dit klopt echt niet :(

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lau26,

De bestelling is meegenomen in de migratie. Doordat u los heeft opgezegd en besteld ontvangt u wel de 1e 6 maanden 15 euro korting. U gaat ook opnieuw een draadloos modem ontvangen.
Op de 8e zal het abonnement officieel omgezet worden maar dat is dus eigenlijk puur administratief.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:39:
@Ferry34,

Hugo
Mag ik dan nu ff €240van u terug krijgen van de afgelopen 2 jaar??

Je zult geen kosten voor de lijn hoeven te betalen wanneer je tevens een vaste telefonie-abonnement neemt. Wanneer je echter zoals ik geen vaste lijn wil omdat ik mobiel bel, betaal je gewoon ruim 9 euro per maand.

Als dit niet correct is, stuur ik uw bedrijf meteen de rekening.

Kunt u mij misschien ook meteen uitleggen waarom deze internetproblemen zo lang duren en wanneer deze zijn opgelost? Amersfoort 3825

De 2,5 jaar bij Speedlinq heb ik nog nooit een probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

U vergeet helaas voor het gemak dat ik uitlegde dat het met oude abonnementsvormen anders is als bij de Telfort abonnementen.

Wanneer de problemen voor u zijn opgelost kan ik u helaas niet vertellen. Ik zou graag willen dat ik dat kon.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cornfed99111 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:16:
@ Pascal.A

De Speedtouch modellen trainen wat lager in dan de ZyXel modellen, omdat ze een hogere SN Marge hanteren.
De Speedtouch probeert je lijn af te stellen rond 10 dB. De ZyXel gaat tot 6 dB.
In ruil voor de iets lagere snelheid krijg je wel een stabielere lijn.
Dat zit niet in je modem en is toevallig de combinatie die anders uitregelt. En vergeet niet dat een attenuation of een snr margin weergave een berekening is en dus ook per type modem, per chipset combinatie en zelfs per firmware versie anders kan worden getoond.

De combinatie van chipset + firmware + instellingen van modem & dslam (dslam is leidend in veel dingen) geeft een resultaat. Wijzig je een parameter kan je een ander resultaat krijgen. Zo kan een Speedtouch bijvoorbeeld op een KPN dslam een gelijke snelheid geven (ongeveer) als een ZyXEL van Telfort. Maar op een dslam van Telfort de ZyXEL wat hoger dan de Speedtouch.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 03-12-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ferry34 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:43:
[...]

Mag ik dan nu ff €240van u terug krijgen van de afgelopen 2 jaar??

Je zult geen kosten voor de lijn hoeven te betalen wanneer je tevens een vaste telefonie-abonnement neemt. Wanneer je echter zoals ik geen vaste lijn wil omdat ik mobiel bel, betaal je gewoon ruim 9 euro per maand.

Als dit niet correct is, stuur ik uw bedrijf meteen de rekening.

Kunt u mij misschien ook meteen uitleggen waarom deze internetproblemen zo lang duren en wanneer deze zijn opgelost? Amersfoort 3825

De 2,5 jaar bij Speedlinq heb ik nog nooit een probleem gehad.
In jouw geval zou "formeel" overstappen naar Telfort dan dus wel voordeliger uitpakken lijkt me. Je gaat dan 24,95 per maand betalen voor 20 Mbit zonder lijnhuur opslag.

En dat je nooit problemen hebt gehad bij speedlinq is uniek, ze stonden er namelijk bekend om dat ze met regelmaat een storing hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
bjck schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:58:
[...]
Dat zit niet in je modem en is toevallig de combinatie die anders uitregelt. En vergeet niet dat een attenuation of een snr margin weergave een berekening is en dus ook per type modem, per chipset combinatie en zelfs per firmware versie anders kan worden getoond.

De combinatie van chipset + firmware + instellingen van modem & dslam (dslam is leidend in veel dingen) geeft een resultaat. Wijzig je een parameter kan je een ander resultaat krijgen. Zo kan een Speedtouch bijvoorbeeld op een KPN dslam een gelijke snelheid geven (ongeveer) als een ZyXEL van Telfort. Maar op een dslam van Telfort de ZyXEL wat hoger dan de Speedtouch.
Dat chipset, lijnkwaliteit of firmware e.d. ook belangrijke factoren zijn, zal ik niet ontkennen.
Maar dat is niet het hele verhaal.

Via DMT Tool kan ik mijn Speedtouch tweaken zodat hij wel een lagere SN Marge hanteert.
Daarmee kan je de snelheid 'kunstmatig' omhoog schroeven.
Dan kan je wel in de buurt komen van de befaamde ZyXel snelheden
Natuurlijk, nooit exact door bovenstaande door jouw aangehaalde redenen.
Je hebt met je modem toch wel een beetje invloed als gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05
cornfed99111 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:15:
[...]

Dat chipset, lijnkwaliteit of firmware e.d. ook belangrijke factoren zijn, zal ik niet ontkennen.

Via DMT Tool kan ik mijn Speedtouch tweaken zodat hij wel een lagere SN Marge hanteert.
Het verhaal wordt heel technisch, maar het komt erop neer dat ik er niet veel aan kan veranderen? Dat alle instellingen goed staan, omdat ik anders geen verbinding zou hebben, zoals telfort webcare schrijft, lijkt me niet helemaal waar. Met de standaard instellingen had ik immers ook gewoon internet, alleen maar 10 mbit. Met een ander configuratiebestand is dat 16 mbit geworden.
Dit zijn trouwens de gegevens van de verbinding: Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/1993/image3j.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
cornfed99111 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:15:
[...]

True, alleen is die functie waarschijnlijk niet voor niets eruit gehaald weer. Dat een modem besluit lager te verbinden heeft een reden, dat beïnvloeden door een lagere target SNR te accepteren verlaagt de kans op een stabiele verbinding. Controle is leuk, maar ADSL aanbieders kiezen niet voor niets 6 tot 10dB als minimale SNR bij het verbinden ;)
Pascal.A schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:24:
[...]

Het verhaal wordt heel technisch, maar het komt erop neer dat ik er niet veel aan kan veranderen? Dat alle instellingen goed staan, omdat ik anders geen verbinding zou hebben, zoals telfort webcare schrijft, lijkt me niet helemaal waar. Met de standaard instellingen had ik immers ook gewoon internet, alleen maar 10 mbit. Met een ander configuratiebestand is dat 16 mbit geworden.
Dit zijn trouwens de gegevens van de verbinding: [afbeelding]
Misschien limiteerde je met je andere configuratiede verbinding wel op ADSL2 en deze op ADSL2+?

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 03-12-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Schweino schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:01:
[...]

In jouw geval zou "formeel" overstappen naar Telfort dan dus wel voordeliger uitpakken lijkt me. Je gaat dan 24,95 per maand betalen voor 20 Mbit zonder lijnhuur opslag.

En dat je nooit problemen hebt gehad bij speedlinq is uniek, ze stonden er namelijk bekend om dat ze met regelmaat een storing hadden.
Ik zou dat kunnen doen, maar je begrijpt dat ik na alweer deze problemen te hebben met trage of uitvallende verbinding, ik dit zeker niet zal doen.

Ook vind ik t vreemd dat in mijn nieuwbouwappartement geen 20mb verbinding mogelijk is en de 9mb t maximum was. Zal de afstand tot de server wel zijn?
Ook bij HCC kon t niet.

Gelukkig ligt hier al glasvezel dus ga ik naar 50MB up- en download :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
De afstand tot de wijkcentrale heeft het mee te maken. Zie ook http://www.speedtest.nl/ADSL/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 18:43

rick77

... get to the point!

Update 3-12-2009
Storing internet en vast bellen (verschillende locaties): Verbindingen werken weer
Recent heeft een groep klanten op verschillende locaties last gehad van een storing van internet en vast bellen. Wij hebben inmiddels vastgesteld hoe deze uitval wordt veroorzaakt in ons netwerk. Hiervoor is er een tijdelijke oplossing aangebracht en is er momenteel 24 uur per dag, 7 dagen per week extra bewaking op deze apparatuur. Vooralsnog lijken nieuwe verstoringen hiermee te zijn voorkomen. Wij werken hard aan een structurele oplossing.

Telfort stuurt de groep klanten om wie het gaat een e-mail. We houden onze klanten op de hoogte van de ontwikkelingen.

Wat zijn de kenmerken van deze verstoring?
Uw internet- of telefoonverbinding valt uit. Tijdens de uitval blijft het DSL-lampje op het modem aan en het internetlampje is rood of uit. Let op! Een regelmatig knipperend internetlampje betekent een werkende verbinding.

Wat kunt u doen om dit op te lossen?
Zet uw modem 10 minuten na het uitvallen eerst uit en dan opnieuw aan. Na ongeveer 3 minuten start het modem de verbinding weer op. Uw internet werkt dan weer en het internetlampje knippert weer regelmatig.
Dit bericht staat momenteel bij de storingsmeldingen op de website van Telfort. Nu heb ik vanochtend (rond 10.30/10.45) enige tijd (hoe lang weet ik niet precies, wel dat het rond 11.45 weer werkte) geen verbinding gehad. Althans: modem gaf aan dat er een ATM verbinding was en ook hield ik m'n IP adres, ik kwam alleen geen 'hop' verder dan m'n modem. Omdat ik (nog) geen e-mail heb gehad, vraag ik me af op mijn storing op deze melding betrekking heeft. Ik heb een verbinding via het 'KPN netwerk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt inderdaad als deze storing.
De mail is er nog niet uit dus als u die nog niet ontvangen heeft kan dat kloppen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2012
Ik ben een nieuwe gebruiker bij Telfort.
Helaas is mijn dag slecht begonnen, want op 1 december waren er netwerkstoringen.

Heeft iemand ervaring met het programma BitComet?
Op een of ander manier raakt de Zyxel modem de kluts kwijt als ik de programma open.
Hij hangt en/of blijft hangen!!

Ik heb namelijk afgelopen 2 dagen onderzocht wat nou probleem is.
Ik ping daarbij mijn IPnummer van Zyxel.
Ik krijg soms hele lange milli secondes van 3000 a 4000+ tot "request timed out" als ik BitComet open.
Ik heb de poorten geforward naar een statische IP (DHCP staat uit)
Ik heb zelfs de actieve firewall uitgezet, maar tevergeeft.
Ik heb hiervoor met mijn Speedtouch nooit iets hoeven instellen en deed prima zijn werk.
Wat kan ik gaan instellen totdat ie vlot loopt OF ligt het gewoon aan de Modem??

Oowjah kan de klantenservice heeft ge-PING-ed naar mijn modem IP-adres.
Kan je door pingen direct contact komen met de PC achter firewalls?!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

pspman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:56:
Heeft iemand ervaring met het programma BitComet?
Op een of ander manier raakt de Zyxel modem de kluts kwijt als ik de programma open.
Hij hangt en/of blijft hangen!!
Waarschijnlijk een klassiek gevalletje 'router nekt 'm door een lompe hoeveelheid connecties'. Zet het maximale aantal connecties in je torrent client eens lager en zorg ook eens dat het poortje goed is doorgestuurd naar de betreffende machine.

en kijk ook eens naar een fatsoenlijke torrentclient
Oowjah kan de klantenservice heeft ge-PING-ed naar mijn modem IP-adres.
Kan je door pingen direct contact komen met de PC achter firewalls?!?!?!
Dat zou achter een firewall potentieel kunnen, maar 99% zeker dat dat nu niet het geval is omdat er standaard geen portmaps zijn. Besides, ping pakketjes zijn zo onschuldig als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 09:41
Ondervindt Telfort nu nog steeds (in ieder geval tot vanochtend 0715) een storing in Amersfoort? Ik krijg namelijk geen Line, ook opnieuw opstarten en resetten van de modem en vervangen kabel. (beetje het standaard rijtje wat je moet doen van de 1ste lijns helpdesk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort Webcare op dit moment maak ik gebruik van Telfort adsl tot max 8mbit op 2685RV**.
Echter zie ik nu weer Telfort actief reclame maken voor de 20mbit verbindingen, wil dit ook zeggen dat ook mijn wijkcentrale geupgrade gaat worden ADSL2+ of valt deze regio net buiten de boot?
Naar mijn weten heeft de wijkcentrale van Poeldijk een bovengemiddeld aantal aansluitingen, dus het zou wellicht wel interessant zijn voor jullie, of moet ik wachten op de introductie van VDSL?
En kunnen jullie een indicatie geven wanneer dit op de planning staat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2009 @ 11:43:@Ge Someone,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer om te kijken of ik het oplossen van uw probleem kan bespoedigen.

Hugo
MIjn excuses dat ik dit topic niet ben blijven volgen, ik wilde eerst alleen mijn verhaal doorgeven ter lering ende vermaack. Ben blijkbaar niet zo'n ervaring GoT-er (volg meer de frontpage via RSS) :D

Aangezien deze situatie nog steeds zo is geef ik hier mijn (nieuwe) adres dan nu (ik meen te begrijpen dat een PM niet mogelijk is)
27** HD nr.2x
Ik zou heel graag eindelijk weten wat nou het probleem is aangezien ik volgens mij verhuisd ben binnen het gebied van dezelfde telefooncentrale.

(Ik ben nu Ziggo aan het overwegen, maar als Telfort Internet nu snel kan leveren geef ik het nog een kans).

[ Voor 7% gewijzigd door Ge Someone op 11-12-2009 11:14 . Reden: adres gegevens een beetje geanonimiseerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is al opgelost!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 14:11 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jagermaster,

Dat u geen DSL signaal op uw modem ziet is geen onderdeel van de storing geweest. U heeft dus last van een individueel probleem.

Heet u al geprobeerd om het modem direct op uw IS/RA punt aan te sluiten?

@EurOtiC,

We adverteren eigenlijk altijd met ons internet ;)
Uw centrale is inderdaad ingericht op maximaal 8 Mbit.

De kans dat deze voor de VDSL uitrol nog volledig geupgrade wordt naar ADSL2+ acht ik klein.
Ik weet dit niet zeker, hier heb ik namelijk geen inzicht in maar wil u geen valse hoop geven.

@Ge Someone,

Uw verhuizing is afgewezen door KPN omdat u niet de enige bewoner van het pand bent maar dit tijdens de verhuizing wel is aangegeven. Deze afwezig dateert van 16 oktober.
Met uw toestemming kan ik deze verhuizing alsnog handmatig gaan doorvoeren met een geschatte levertijd van 2 weken.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 13:38
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:45:@Ge Someone,

Uw verhuizing is afgewezen door KPN omdat u niet de enige bewoner van het pand bent maar dit tijdens de verhuizing wel is aangegeven. Deze afwezig dateert van 16 oktober.
Met uw toestemming kan ik deze verhuizing alsnog handmatig gaan doorvoeren met een geschatte levertijd van 2 weken.
@webcare
ja ja, dat was de eerste afwijzing.. kijk nog maar even in mijn eerste verhaal. samengevat: Toen ik dat schreef waren er totaal al 3 pogingen tot het doorvoeren van deze verhuizing, eerst die van 16 okt, dan nog een keer met "alsof ik niet de enige bewoner zou zijn, terwijl ik wel was" 21okt? Die werd ook afgewezen omdat "het vol zou zitten". Toen KPN gebeld waar mij verteld werd dat er (ik denk administratief) niets meer op mijn adres aanwezig was, toch afgewezen, want er zou toch iets zijn (maar niemand kon vertellen wat), vorige bewoners gevraagd- hadden inmiddels alles op hun nieuwe adres, weer een poging.. heel lang niets gehoord (om de paar dagen gebeld) totdat iemand op de helpdesk wat verder kon kijken en zag dat het al binnen 2 dagen weer afgewezen was. Toen moest ik maar een keer het Canvas-ID van mijn adres bij KPN gaan vragen, daar wisten ze mij te vertellen dat de technische dienst van Telfort dat zelf ook kan zien. Er loopt momenteel nog de zoveelste handmatige poging en er is een ticket open ... maar niemand kan mij vertellen wat de status daarvan is en dat na 7 weken geen Internet.

Dat de verhuizing opnieuw "ingeschoten/aangevraagd/geïnitieerd" moet worden is telkens alles wat er gedaan kan worden. Ik ben nu op het punt dat ik geen 2 weken meer wil wachten, zonder terugkoppeling hoe het er voor staat. Als er iets "op de lijn ligt" moet het eraf, Ik heb momenteel geen andere abo op mijn vaste lijn en ben de enige bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ge Someone,

Heel vervelend hoe het allemaal gelopen is.
Ik heb alles uit de kast getrokken voor een snelle levering. Vandaag is hij ingeschoten, maandagochtend gaat die order naar KPN. (Is geautomatiseerd, kan niet sneller)
De oplevering verwacht ik op woensdag, misschien zelfs nog dinsdag.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
bjck schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:58:
[...]

Voor de Speedtouchen is er dit.

Ik moet zeggen dat ik het erg netjes vind van Telfort, dat mailtje wat ik vanmiddag kreeg over de storing. Thanks daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Yep. Niet voor alle firmwares helaas..

Mijn ervaring is dat een ST546 met een nieuwe firmware ook niet meer terug te flashen is naar een firmware die nog wel werkt met DMT ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren uren storing. Helpdesk kon niets zeggen over hoe lang waarom en wanneer e.e.a. opgelost zou zijn e.d. Voordat ik overstapte van Telfort naar Compuserve had ik zelden storingen maar dit is een slecht begin. Compuserve nooit storingen gehad. De snelheid van mijn verbinding is inenen verlaagd van rond 11mb naar 5 - 8mb. Wel typisch he? Telfort neemt het zaakje over en er is direct storing en snelheid is ook bagger. Het wordt binnenkort tijd om eens om me heen te kijken naar een alternatief denk ik want dit is waardeloos zoals je wel meer hoort over Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:15:
Gisteren uren storing. Helpdesk kon niets zeggen over hoe lang waarom en wanneer e.e.a. opgelost zou zijn e.d. Voordat ik overstapte van Telfort naar Compuserve had ik zelden storingen maar dit is een slecht begin. Compuserve nooit storingen gehad. De snelheid van mijn verbinding is inenen verlaagd van rond 11mb naar 5 - 8mb. Wel typisch he? Telfort neemt het zaakje over en er is direct storing en snelheid is ook bagger. Het wordt binnenkort tijd om eens om me heen te kijken naar een alternatief denk ik want dit is waardeloos zoals je wel meer hoort over Telfort.
Bij mij is de snelheid wat hoger dan compuserve. Alleen zakt de snelheid tussen 4 en 7 in elkaar. Gisterenavond om 10 uur zakte de snelheid ook naar 4 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermaster
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-10 09:41
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:45:
@jagermaster,

Dat u geen DSL signaal op uw modem ziet is geen onderdeel van de storing geweest. U heeft dus last van een individueel probleem.

Heet u al geprobeerd om het modem direct op uw IS/RA punt aan te sluiten?
Het standaard rijtje wat de 1ste lijns helpdesk zegt heb ik al geprobeerd. Gisteravond de helpdesk gebeld want op mail hebben ze niet gereageerd. Bij een lijnmeting kwam er een 'raar' signaal. De tweede lijns was om iets van 18:15 al niet meer te bereiken. Zo gaat er weer een heel weekend over heen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Gisteren dus ook een mail ontvangen van telfort waarin wordt medegedeeld dat ik ook tot de groep van "getroffenen" behoor.
Dit is de eerste keer dat ik netjes benaderd ben door telfort in geval van storingen, waarvoor hulde!

Ik heb vanaf het moment dat ik gemigreerd ben van speedlinq naar Telfort constant problemen gehad met mijn verbinding (speedtouch 706.)

Problemen bestaan voornamelijk uit het meerdere malen per dag wegvallen van mijn verbinding.(klapperen)
Als ik al eens een verbinding had die langer dan 2 dagen onafgebroken in stand bleef was dit een uitzondering. Ook grote variatie in snelheid van de verbinding (6 Mbit - 16 Mbit)
Hierover tot in den treuren contact gehad met helpdesk, echter zonder resultaat, wat er toe geleid heeft dat ik de handdoek maar in de ring heb gegooid, en de klapperende lijn maar voor lief heb genomen.

Nu de zaak 24/7 gemonitord wordt heb ik op dit moment al 3 dagen, 3.38.21 minuten onafgebroken verbinding met ruim 16 Mbit. !! (19.659 kbps intrainwaarde)
Het kan dus wel !!

@webcare,
Wat is er nu precies veranderd sinds de landelijke storing ?
Hoe groot is de kans dat ik nu na ruim 2 jaar eindelijk een stabiele verbinding blijf houden?

postcode 6641 MP nr.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
@webcare
Is er een oplossing voor "Call of Duty Modern Warfare 2 - PC steam" strict probleem op de P-2602HW-D1A?
Porten volgens valve

Ik zag dat Hugo van het webcareteam hier ook actief is maar op dat forum is geen oplossing uitgekomen.
Ik maak gebruik van de geschreven portforward stappen plan in de startpost, die ik zelf heb geschreven. :+

[ Voor 20% gewijzigd door lt_cmd_data op 05-12-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Zojuist was ik aan het surfen door mijn bookmarks en kwam ik terecht op het oude Tiscali forum. Tot mijn verbazing is deze nog actief en staat hier de nieuwste firmware op! Het is wel een beta firmware zover ik begrepen heb, maar er zitten wel erg interessante bugfixes tussen, moeite waard te flashen denk ik.

Nieuwe firmware voor de ZyXEL 2602H en HW
Verbeteringen
  • Er is nieuwe DSL-code aan deze versie toegevoegd die beter inspeelt op de huidige DSL-belasting op het kopernet. Het versienummer is TI AR7 8.0.3.100 (hex 8.0.3.64).
  • Er is een POTS poort impedantie aanpassing gedaan om signaalreflecties te beperken, wat mogelijk tot echo kan leiden.
  • Er zijn verbeteringen aan de jitterbuffer aangebracht om beter in te spelen op voicepackets die met variabele snelheid arriveren. Dit komt ten goede aan de gesprekskwaliteit, met minder kans op gehakkel in de gesprekken. De min, normal en max buffergrootte zijn nu resp. 20, 60 en 120 ms groot.
  • Op het gebied van de Grafische Wizard-functie zijn spel- en navigeerfouten verwijderd, net als onlogische indelingen. Ook zijn standaardinstellingen gericht op beveiligde WLAN.
  • Er zijn aanpassingen gedaan op het menu waar men uitkomt na inlog en er zijn kleuraanpassingen in het menu gedaan.
  • In de LOGS wordt nu duidelijk bijgehouden of de DSL-lijn down is geweest en wanneer deze weer UP kwam.
  • TR69/104 ondersteuning ingebouwd. Hiermee wordt het modem voorbereid op toekomstige geautomatiseerde configuratie.
  • SRA/INP4 ondersteuning op DSL. Ondersteuning specifiek voor toekomstige DSL-toepassingen.
Bug fixes
  • Op sommige DSLAMS bleef de werkelijke upstream achter bij de haalbare upstream. Hiervoor is een aanpassing gedaan om te optimaliseren. Dit is haalbaar gezien 1024K in ADSL2+ and 928~960K in G.DMT.
  • Unit gaf een spontane reboot bij wan adsl reset commando. Dit is opgelost.
  • Ring frequentie van POTS-poort is iets aangepast. Nu 25Hz. Dit kon problemen geven met sommige telefoontoestellen die niet of sporadisch rinkelden.
  • Soms vraagt het modem een netwerkadres aan waar het geen recht op heeft. Dit negatieve antwoord resulteerde erin dat het modem geen nieuwe poging ondernam zonder handmatig ingrijpen. Situatie kwam sporadisch voor.
  • PPPoA-modus bleef in slaapstand zelfs na opnieuw verbinden met DSL. Methode niet in gebruik bij Telfort.
  • De DHCP-serverfunctie op de LAN-poort van het modem stopt met functioneren als er meer dan 5 MAC-adressen statisch op de LAN worden geconfigureerd. Geen issue voor standaardklant modemconfiguratie, alleen bij zelf configureren van static MACs.
  • Soms had het modem een spontane reboot bij gebruik van torrent-applicaties over wireless. Hiervoor is een fix gemaakt.
  • Bij het gebruik van Upnp-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd.
  • In diverse situaties kon het voorkomen dat DSL niet automatisch opnieuw ging verbinden. Hier is een fix voor gemaakt.
  • Bij het kopiëren van veel data tussen een WLAN- en een LAN-computer was er soms een spontane herstart. Dit is opgelost. De doorvoersnelheid is niet meer 1.2MB/s, maar hoger (tot boven 2MB/s).
  • Andere browsers dan Internet Explorer hadden problemen firmware te upgraden op het modem. In deze versie is dat gefixt (dit werkt natuurlijk pas als deze versie erin is gezet). Mochten er problemen zijn met het upgraden, probeer dan het Uploadknopje tweemaal in te drukken.
Ik ga maar even flashen.. na lange tijd weer is een mooie update! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bij het gebruik van Upnp-functie werden alleen de UDP-poorten in forward gezet en geen TCP. Dit is gerepareerd.
Wellicht dat dit het Call of Duty Modern Warfare 2 probleem oplost en xbox360 live.
Ik krijg bij UPNP test van microsoft "Not supported" http://www.microsoft.com/...ng/tools/igd/results.mspx
Kan iemand dit bevestigen dat dit opgelost is met de nieuwe beta firmware?

/edit
een "factory reset" met upnp (Beide vinkjes aan) + Network discovery (in vista network and sharing center) loste het probleem op. Call of Duty Modern Warfare 2 geeft nu Open aan. :)
fw:V3.40(AJZ.5)

[ Voor 30% gewijzigd door lt_cmd_data op 06-12-2009 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
@ webcare,

Er lijkt nog geen dsl signaal actief te zijn op de nieuwe aansluiting (per sms en e-mail bericht van gehad). Ik heb geprobeerd met het geleverde zyxel modem en een voor RFC 1483 geconfigureerde speedtouch 716 (voor het KPN/Tiscali netwerk in de wizzard). Ik heb beide aderparen geprobeerd (en de draadjes van het paar op 2 manieren aangesloten, al zou dat niet uit moeten maken), en telkens gewacht tot het modem z'n pogingen om verbinding te maken staakte (het dsl lampje stopt met knipperen). Ik heb de modems rechtstreeks op het isra punt aangesloten, en niets anders (geen telefoons/splitters etc.). 9711 BX, 28. Klopt het dat er nog geen signaal op staat of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jagermaster,

Zou u mij per DM uw gegevens (postcode zonder spatie + huisnummer) kunnen zenden? Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.

@loneranger56,

Een wegvallende verbinding wordt vrijwel nooit veroorzaakt door een (grote) storing. Dit is doorgaans een individueel probleem, waar apart naar gekeken moet worden.
Dat uw lijn momenteel beter presteerd zal meer toeval zijn, alhoewel het natuurlijk nooit mis is.
Wat ik vanuit hier kan opmaken, is dat uw modem problemen heeft met het aanvragen van een IP adres. Gebruikt u oude firmware en/of de instellingen van de Speedlinq CD?

@SpiceWorm,

De verbinding is opgeleverd, er zou dus signaal op moeten staan.
Als ik de lijn doormeet lijkt er inderdaad iets anders fout te gaan, waarschijnlijk is het niet helemaal goed aangesloten in de wijkcentrale. Ik heb hiervoor een ticket aangemaakt, in de loop van de week zal er een monteur naar komen kijken.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:17

zaiziks

Da da da

Op zich nooit problemen gehad met Telfort, maar ik wilde dit toch even kwijt; ik heb een jaar of anderhalf een 20 Mb/s-abonnement gehad met vast modem, sinds twee maand verhuisd, alles anders neergezet en besloten een draadloos modem neer te zetten. Dat kost echter €59 euro, terwijl het dus gratis is als je een nieuw abonnement afsluit (van 20 Mb/s). Ga ik dus maar niet doen, beetje typisch...

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Pascal.A schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:24:
[...]

Dit zijn trouwens de gegevens van de verbinding: [afbeelding]
Zyxel traint standaard hoger in dan de Speedtouch. Met mijn Cisco router hier hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CompuServe klanten die in de nacht van 1 op 2 december zijn gemigreerd naar Telfort, hebben sinds gisteren/vandaag last dat ze wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden.
Men krijgt een voicemail of de verbinding wordt direct verbroken.
De helpdesk van Telfort verwijst deze klanten terug naar CompuServe (ze hebben de administratie nog niet op orde)

Probleem melden ok, maar publiekelijk je onvrede uiten als je geaffilieerd bent met een van de partijen is wat minder netjes.

[ Voor 32% gewijzigd door IEF op 09-12-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Computech,

Wij ervaren hetzelfde probleem, dit is natuurlijk niet de bedoeling. De werkinstructie wordt momenteel aangepast om iedereen toch te kunnen helpen en goed te woord te staan.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:02:
CompuServe klanten die in de nacht van 1 op 2 december zijn gemigreerd naar Telfort, hebben sinds gisteren/vandaag last dat ze wel kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden.
Men krijgt een voicemail of de verbinding wordt direct verbroken.
De helpdesk van Telfort verwijst deze klanten terug naar CompuServe (ze hebben de administratie nog niet op orde
En de migratie was vlekkeloos verlopen? 8)7

Wouter schreef toch?
"@robbvdb,

De compuserve klanten zatten al op ons netwerk, en blijven op ons netwerk.
De storing heeft betrekking op onze klanten welke op het KPN (WBA) netwerk aangesloten zijn.
Gisterenmiddag hebben wij de migratie geevalueerd, en besloten hier mee door te gaan.Inmiddels is de migratie ook vlekkeloos verlopen."

Nou ja, het internet doet het wel en dat is ook al mooi, dus een gedeeltelijke vlekkeloze migratie is ook helemaal nog niet zo verkeerd.

[ Voor 36% gewijzigd door IEF op 09-12-2009 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb ook even de nieuwe firmware geinstalelleerd. Wel backup gemaakt van config. Upgrade verliep zonder problemen, maar alle instellingen weg. Ook restore van configuratie maakt niets uit.

Kan ik weer m'n hele firewall opnieuw instellen :/

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Hmmm, mijn instellingen zijn wel behouden. Ik heb nu met de nieuwe firmware wel veel "DSL link up/down" meldingen. 9 keer al vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Hebben er meer last van dat de download snelheid een stuk minder is? Ik zit in Amersfoort.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:01:
@loneranger56,

Een wegvallende verbinding wordt vrijwel nooit veroorzaakt door een (grote) storing. Dit is doorgaans een individueel probleem, waar apart naar gekeken moet worden.
Dat uw lijn momenteel beter presteerd zal meer toeval zijn, alhoewel het natuurlijk nooit mis is.
Wat ik vanuit hier kan opmaken, is dat uw modem problemen heeft met het aanvragen van een IP adres. Gebruikt u oude firmware en/of de instellingen van de Speedlinq CD?

Wouter
@webcare wouter
Ik gebruik idd de speedlinq cd, domweg vanwege het feit dat ik geen ander optie heb.
Op de website van Telfort is niets te vinden voor de speedtouch modems.(of kijk ik niet goed?)

Ten tijde van de migratie van Speedlinq naar Telfort heb ik dit modem ontvangen omdat dit nodig zou zijn om over te kunnen gaan naar telfort. deze was ter vervanging van mijn copperjet 1616 modem welke niet meer zou werken op het Telfort netwerk. Bij de levering van het speedtouch modem zat een cd en die gebruik ik dus.

Nog een opmerking:
In de tijd van speedlinq icm het copperjet modem heb ik nooit noemenswaardige problemen gehad met mijn verbinding, alle ellende is begonnen na installatie van het speedtouch 706 modem.

Wat adviseer je mij te doen als mijn verbinding weer instabiel wordt (op dit moment 5 dagen, 13:22:39 online and still counting :9 nog nooit zo lang up geweest :9 )
Alvast bedankt voor je genomen moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

me vader heeft hier de afgelopen jaren alles geregeld maar nu ga ik me er maar eens mee bemoeien.
hij weet niet wat hij nou precies heeft voor internet en de vaste telefoonlijn. ik kan ook nergens vinden wat wij nou precies hebben maar in enkele mailtjes die hij heeft uitgeprint staat dat we:
- in ieder geval een abonnement van Tiscali hebben (nu dus telfort)
- gratis kunnen bellen naar alle vaste lijnen in Nederland.
- een T6 ADSL abonnement hebben

mijn pa is nu een week weg maar ik was ff aan het rondkijken en ik wilde weten hoeveel we precies uitgeven maar ik kan het nergens op het net terugvinden. ik kan het dus niet aan hem vragen maar ik wil wel graag weten wat voor een abonnement nou hebben en hoeveel we per maand uitgeven.

kunnen jullie mij misschien verder helpen aan de hand van de abonnementseigenschappen die ik hierboven heb gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe zet ik eigenlijk die Wizard uit van het modem? Best wel irritant nu.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:02:
kunnen jullie mij misschien verder helpen aan de hand van de abonnementseigenschappen die ik hierboven heb gegeven?
Met welke snelheid download je / hoe hoog traint je modem in?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de max is toch wel 625kb/s dus dat zal dan op zo'n 6Mb uit moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 13:53
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:39:
ja de max is toch wel 625kb/s dus dat zal dan op zo'n 6Mb uit moeten komen.
Volgens mij heb je dit abbo:

Abonnement: ADSL T6
Modem: ADSL Tiscali
Type: ADSL
Kosten eenmalig : € 0.00
Kosten maandelijks : € 29.90
Kosten borg : €
Alle prijzen zijn in € en incl. BTW tenzij anders vermeld. Prijzen zijn vanaf bedragen en onder voorbehoud. Voor de exacte prijzen verwijzen wij naar de provider site.

Download snelheid: 768.0Kbyte/s (6.0Mbit/s)
Upload snelheid: 80.0Kbyte/s (640.0Kbit/s)

Fixed IP-adress: Geen
Server ruimte: 50 Mbyte
Email adressen: 25

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@loneranger56,

Mogelijk staat er op speedlinqsupport.nl nog een nieuwere firmware voor u.

@erriezeekanmgn,

Als u mij een postcode en huisnummer toestuurt (evt via DM) dan kan ik exact voor u controleren wat uw vader nu heeft en wat de opties zijn.

@Gunner,

Dan heeft u geupgrade vanaf een oudere versie (AJZ0 of AJZ1) en dan zijn inderdaad de instellingen weg. Alleen vanaf AJZ2 t/m 5 blijven deze behouden. Doordat de configuratie als ‘incompatibel’ wordt gezien is dat automatisch gebeurd bij de upgrade.

Het terug zetten van de opgeslagen configuratie heeft dan ook geen effect, enkel op die specifieke versie waar u vanaf kwam laat hij dat toe.

En om de "wizzard" over te slaan is direct op "ADVANCED SETUP" klikken de enige optie.

Hugo

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Tijdens de update van de firmware met ie krijg ik dit:

ERROR: The uploaded file was not accepted by the router.

Heb een Zyxel D1a, met de voorlaatste firmware. Iemand anders dit probleem?

Edit: heb nogal wat settings customized, oa. lan ip range. Na fd reset was uploaden geen probleem meer. Grrr. :(

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 08-12-2009 11:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.