Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.917 views

Onderwerpen

Verwijderd

@ Rudyyy
Heel mooi van kleur, deze zonsondergang. Vind ik altijd geweldig.

@ TeamxSunnYx
Wouw, mooi zeg! Hoe krijg je die wolken zo zacht? Het lijken wel watten. Ik ga morgen toevallig ook naar Scheveningen, kijken of ik nog wat moois kan vastleggen.

@ wolac31
Leuk idee zo'n mast. Ik denk eerlijk gezegd dat je ook een hele interessante plaat krijgt als je er schuin onder gaat staan. Ik denk dat je dan een heel leuk lijnenspel krijgt.

@ erikvenneman
Leuk die kattepootjes (?). Kleurbalans is prima en je blik wordt de foto in getrokken.

@ domi235
Op zich een mooie plaat, maar ik vind de bewerking jammer. De lucht heeft geen natuurlijk blauwe kleur meer in mijn ogen.

@ Wouter
Goeie sfeer. Ik herken het verhaal dat je erbij vertelt direct terug in de foto. Precies op het juiste moment geschoten lijkt mij.

@ eejtje
Mooie compo! Daar houd ik van. Maar heb je hem omgezet in sepia ofzo? Ik kan het niet goed zien, maar de schaduwen hebben een wat vreemde kleur...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4057/4367931841_21c0ec1ea8.jpg
Sony A100 - f/14.0 - 1/100 - ISO 200

Ik ben vorige week vrijdag eens tegen etenstijd door het bos gaan wandelen, dan heb je het bos een beetje voor jezelf. Geeft tevens mooie lange schaduwen. Ik vond deze de meest geslaagde. Die oude beuken hebben altijd van die prachtige masieve laaghangende takken.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-10 16:18

mvh

State Governor

@ Wijnands: Dat is inderdaad een mooi sfeerplaatje. Alleen jammer dat je niet veel van het gezicht van de verkoper kunt maken, volgens mij.
@ Rudyyy Die plaat komt wat flets en nietszeggend op mij over. Misschien was hij mooier geworden als hij vanuit een lager standpunt was genomen
@ erikvenneman Mooi plaatje met de weglopende voetstappen. Misschien kan er iets meer lucht boven de bomen?
@ domi235: mooie compositie, wat mij betreft, maar de bewerking heb je waarschijnlijk op een TN-panel gedaan? Op mijn TN ziet hij er 'precies goed' uit, op een (gekalibreerde) IPS is hij tegen oververzadigd aan.
@ Wouter: mooie foto, drukt inderdaad een eenzaam persoon uit door de setting met de feestende mensen achterin. Dat raam geeft het idee van een 'stiekem' genomen foto, was dat de bedoeling?
@ eejtje: kloppen de kleuren wel? Volgens mij is de sneeuw aardig geel; het kan natuurlijk ook zijn dat er al teveel 'blauwe' sneeuwfoto's op het forum staan :)

Als je het niet eens bent met mijn commentaar: zie mijn onderschrift ;)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09 12:58
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 20:59:
@ TeamxSunnYx
Wouw, mooi zeg! Hoe krijg je die wolken zo zacht? Het lijken wel watten. Ik ga morgen toevallig ook naar Scheveningen, kijken of ik nog wat moois kan vastleggen.
Sluitertijd op 30 secondes :) Ik ben alleen het strand wezen bekijken en de blokkenpieren, denk dat de duinen ook wel intressant zijn.

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

freddyronny schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:22:
@domi235: Mooie kleuren, echt zomers! Is dit een HDR of heb je dat zo gekregen (je lucht is zo mooi blauw? :)) Heb je iets gedaan aan de boomtoppen? Die zijn zo mooi in een boogje? Of is dat echt gewoon zo? :p
Het is geen HDR, heb enkel de kleuren wat bijgesteld met Lighroom. Aan die boomtoppen heb ik niks gedaan, is puur natuur :)

@Deblaauwn: Geen idee.. Heb hem op een macbook pro bewerkt, dus durf je niet te zeggen wat daar inzit, hij is in ieder geval op gamma 2.2 gecalibreerd.. Waar kan ik dat zien?

//Edit: Ik heb hier het origineel en bewerkte versie naast mekaar gehouden, zodat te zien is waar de bewerking in zit. Alle commentaar (ook slecht, als het maar onderbouwd is) is welkom!

[ Voor 15% gewijzigd door domi235 op 18-02-2010 23:15 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• erikvenneman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
De pasjes zijn gemaakt door een kat op het ijs ;)

http://erikvenneman.blogspot.com/

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
@birdies, Wat me direct stoort aan de foto is de enorme hoeveelheid CA die in de boom hangt. Dit is normaal erg makkelijk te verhelpen met een fotobewerkingsprogrammaatje en maakt de foto, vind ik, altijd rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:55:
@birdies, Wat me direct stoort aan de foto is de enorme hoeveelheid CA die in de boom hangt. Dit is normaal erg makkelijk te verhelpen met een fotobewerkingsprogrammaatje en maakt de foto, vind ik, altijd rustiger.
Moet je effe uitleggen wat CA is :?, die term heb ik nog nooit van gehoord....
O ja, en in welke boom het hangt, ik heb er nogal wat op de foto staan :P
TeamxSunnYx schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:19:
Sluitertijd op 30 secondes :) Ik ben alleen het strand wezen bekijken en de blokkenpieren, denk dat de duinen ook wel intressant zijn.
Ok, zal ik onthouden. Ik ga eerst naar Sealife. Als het weer genoeg meezit (= geen regen) gaan we daarna het strand op. Duinen zijn uiteraard immer erg interessant :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
@birdies:

CA, of wel Chromatische Aberratie, is een soort van kleurzweem om objecten heen.

Wiki nl of beter wiki org, daar staat een voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:31

Deathchant

Don't intend. Do!

freddyronny schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 18:22:

@eejtje: Deze foto vind ik goed door de schaduw van de bomen op het pad. Ik had iets meer overgelaten aan de rechterkant, nu staat er maar een halve boom op :)
Mij stoort net dat het linker boompje niet helemaal erop staat :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ze niet meer bij autofotgrafie mogen is het dan maar een test plaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2765/4370814498_efbbf81358.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Freakout, ik vind je opmerkingen een beetje triest als ik eerlijk ben. Meteen zo'n opmerking weer bevorderd niet voor anderen om commentaar te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat had ik er anders bij moeten zetten? Is toch zo en je moet het nu eens een keer niet op een verkeerde toon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:32
Waar is je commentaar op foto's van anderen? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mute wil je me aub niet na-apen, er was al zoveel gekletst ik vond het tijd voor een nieuwe foto, maar speciaal voor jou.

@vogels: Leuke foto maar daar houd het op, het is totaal niet duidelijk wat je onderwerp is. Nee voor mij doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domino schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 08:47:
@birdies:

CA, of wel Chromatische Aberratie, is een soort van kleurzweem om objecten heen.

Wiki nl of beter wiki org, daar staat een voorbeeldje.
Ok, dit voorbeeldje snap ik. Vind ik inderdaad ook niet mooi. Maar.... waar zien jullie dan CA op mijn foto :? Ik zie het echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 09:04:
[...]

Ok, dit voorbeeldje snap ik. Vind ik inderdaad ook niet mooi. Maar.... waar zien jullie dan CA op mijn foto :? Ik zie het echt niet.
Ik zie wel sneeuw op de takken, maar geen CA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

YellowCube

Wait...what?

Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 17:48:
Aangezien ze niet meer bij autofotgrafie mogen is het dan maar een test plaat:

[afbeelding]
imo is de DOF veel te dun. Slechts een heel klein deel van de auto is scherp en daarna is het klaar.
je zult bij dit soort kleine voorwerpen en korte afstanden met veel meer licht en veel kleinere diafragma moeten werken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag het weer over de foto's gaan ipv over de plek waar bepaalde foto's geplaatst moeten worden en over het wel of niet geven van commentaar op platen van anderen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Heeft er echt niemand iets te zeggen over mijn foto? :O

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddyronny schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:22:
Heeft er echt niemand iets te zeggen over mijn foto? :O
Het bordje staat scheef, nog even rechtzetten denk ik en waarom heb je hem zo genomen / gecropt dat het bord er niet helemaal opstaat? Verder mooie kleurige poppetjes, maar vind de oneffen achtergrond een beetje storend.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:36:
[...]

Het bordje staat scheef, nog even rechtzetten denk ik en waarom heb je hem zo genomen / gecropt dat het bord er niet helemaal opstaat? Verder mooie kleurige poppetjes, maar vind de oneffen achtergrond een beetje storend.
Bedankt, ik heb de foto nog een beetje bewerkt, het bordje rechtgezet en ik heb de achtergrond wat bewerkt (ik weet niet of hij nu perfect wit is want op mijn laptop leek het voordien al uniform wit :$) De achtergrond is eigenlijk een wit gordijn waar de zon langs achter op schijnt :)
Ik heb het bordje er niet helemaal opgezet omdat het onderwerp eigenlijk de poppetjes is, maar nu je het zegt, mss was het wel beter geweest als het bordje er helemaal opstond, ik zal dat de volgende keer dat ik er ben (is bij vrienden :)) het eens inclusief bordje proberen.

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/7833/img78172.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door LaurentS op 20-02-2010 14:46 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
@Freddyronny Zo is die inderdaad stukken beter 8)
@Freakout1 Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo, het doet me niet echt iets.
@Eetje Leuk lijnen. Alleen jammer van het roze sneeuw? :/

Vandaag duinen wezen checken, uiteindelijk niks bijzonders gevonden en toch maar zonsondergang @ scheveningen geschoten..
Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.236/880450001-880500000/880457501-880457600/880457563_5_Yb5a.jpeg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:19
TeamxSunnYx schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 21:37:
@Freddyronny Zo is die inderdaad stukken beter 8)
@Freakout1 Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo, het doet me niet echt iets.
@Eetje Leuk lijnen. Alleen jammer van het roze sneeuw? :/

Vandaag duinen wezen checken, uiteindelijk niks bijzonders gevonden en toch maar zonsondergang @ scheveningen geschoten..
[afbeelding]
Echt.. wat een gave plaat! Hoe krijg je die zonnestralen zo? :o en zou ik hem op volledig formaat mogen voor een bureaublad achtergrond? O-)

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@TeamxSunnYx: Persoonlijk vind ik deze foto teveel zwarte voorgrond hebben, zou best een smalle strook mogen zijn. Op zich goed gebruik gemaakt van de 1/3 regel, maar ik denk dat croppen de foto meer laat spreken. Verder vind ik de zonnestralen wel iets hebben, verder de plaat vind ik nogal donker en de kleuren lijken een beetje vreemd over te komen. No offense ofcourse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze eens wat commentaar van mijn kant(niet veel maar het is wat):
@TeamxSunnYx & Silvermoon
juist de donkere voorgrond laten de zonnestralen en de oranje gloed wat opspringen.
naar mijn mening een mooie foto!

weer een bijdrage van mij:
helaas bij de lampen bovenin wat fel.
Afbeeldingslocatie: http://i213.photobucket.com/albums/cc125/30-632/IMG_1107.jpg
(klikbaar)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
@Danny Die zonnenstralen waren al zo een beetje, heb alleen de curve minimaal aangepast, horizon recht gezet en wat vuiltjes in de lucht dat blijkbaar op mn lens zaten weg gehaald. Ik ben geen held in photoshop :+
Afbeeldingslocatie: http://www.sang-photography.nl/photos/1399-PP.jpg
Heel tof dat je hem wil, ik hem heb alsnog wel geresized (2560width) en gemailt naar je hotmail, mijn e-mail wil geen grote bestanden versturen :/

@Silvermoon & martijn Thnx voor jullie reacties :) Aan de kleuren heb ik eigenlijk niks gedaan :P Ik zat wel te twijfelen aan de donkere onderkant. Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik hou van 3:2 verhoudingen. Als ik de onderkant zou gaan croppen verloor ik de stralen van de zon links of rechts. Had die liever behouden :) Past ook gewoon netjes in een albumpje *O*

@Martijn Leuk idee! idd jammer van dat overblicht deeltje Was er geen manier om jezelf iets langer erin te laten branden? Links zie je wel wat je doet, alleen de 2 ernaast is echt vaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakout1
Zeker een geslaagde foto. Mijn aandacht wordt getrokken door het begin van de auto, dan in combinatie met de rode kleur op de zwarte achtergrond.
@Freddyronny
Tja weet het niet hoor, het doet me niet echt iets.
@TeamxSunnYx
Mooie foto hoor, al moet ik zeggen dat het wat donker vind aan de onderkant. Maar de zonnestralen maken zeker heel veel goed
@martijntjuh
Jammer van de overbelichting verder erg goed

Na lange tijd ben ik even weer op pad geweest met me camera. Deze keer vertrokken naar de Punt van Reide, een natuurgebied in noord/oost Groningen. Ga hier zeker als het mooier weer wordt nog een keer naar toe (misschien willen er mensen mee?).

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2745/4375303619_d8007706a5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10 15:47
@TeamxSunny: Mooie fotos, alleen zou ik een andere host zoeken, deze compressie komt ze niet ten goede! Fijne kleuren en die zon is erg mooi =)
@kyteman: Ik vind de foto een beetje flets en de lucht saai, misschien met een wat heftigere bewerking iets intressanter te maken?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4375564937_3a56a58254.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img694.imageshack.us/img694/4615/41469478.png

Hierbij mijn eerste upload van mijn vakantie vorige week in londen. Hij is gemaakt met een Nikon D90, met de 18-200 VR kitlens. Ik vind deze voor mij als amateur erg geslaagd.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xfix
Leuke foto, denk ook dat het komt doordat hij in zwart/wit is.
Maar wat bedoel je precies met was heftiger bewerking, wel wat in PS maar niet alles. Weet dat het wat flets is, maar het was ook een rare lucht.. Daarom met wat mooier weer zeker een keer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Xforce: Ik zou als ik jou was eerst eens wat nabewerking proberen, waarbij je 'm ook gelijk kan resizen en het dan nog een keer proberen (maar dan wel met commentaar op voorgangers graag), want deze foto is nogal grauw en saai op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto staat er nu resized op. Ik heb de camera nu sinds kort, dus in het bewerken zal ik me nog moeten verdiepen. Op het moment heb ik dan ook nog geen idee waar ik moet beginnen met verbeteren en commentaar geven op anderen laat ik dan nog even aan de ervaren lui over. Dus niet uit luihuid maar respect. Als iemand tijd over heeft en denkt iets gaafs van de foto te kunnen maken, dan heb ik de originele foto staan op:

http://img94.imageshack.us/img94/911/dsc1254t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ook als 'amateur' kan je best kritiek geven op anderen, het hoeft niet met bijzondere termen en heel diepgaand te zijn om nuttig te zijn.

En wat betreft je foto, ga gewoon eens spelen. Open je foto in Photoshop en doe bijvoorbeeld eens 'auto tone' en kijk of ie er beter op wordt, zo ja, check wat Photoshop precies heeft veranderd en ga zelf met die instellingen zitten spelen. Je zegt zelf dat je 'm 'erg geslaagd' vindt, maar ik vind het één grijze massa die niet echt boeiend is om naar te kijken om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij commentaar geven kijk je gewoon naar wat de foto jou doet en hoe jij vind dat hij anders zou kunnen. Zelfs al heb je er geen verstand van dan kan je nog wel een mening hebben.

Bij jou foto denk ik ja hij is scherp maar verder? Ik ben zelf in London geweest en ik herken het maar meer is het ook niet. Het is geen originele inval of een mooie compositie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Daarbij staat alles op de foto scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:48:
@Xfix
Leuke foto, denk ook dat het komt doordat hij in zwart/wit is.
Maar wat bedoel je precies met was heftiger bewerking, wel wat in PS maar niet alles. Weet dat het wat flets is, maar het was ook een rare lucht.. Daarom met wat mooier weer zeker een keer terug.
Een beetje spelen met de sliders/presets in lightroom zodat de kleuren van het water en gras er meer uitspringen
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

-Stef-

Slainthe!

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:55:
Op het moment heb ik dan ook nog geen idee waar ik moet beginnen met verbeteren en commentaar geven op anderen laat ik dan nog even aan de ervaren lui over.
Begin dan in elk geval met commentaar geven op jezelf.

Je schrijft dat je de foto voor jou als amateur erg geslaagd vindt. Waarom vind je dat? Wat maakt deze foto voor jou een geslaagde foto?

Op het eerste gezicht vind ik het een grauwe, kleurloze foto maar ik ken je beweegredenen voor het maken van deze foto niet. Het kan best zijn dat de foto met opzet zo is gemaakt en daardoor buitengewoon geslaagd maar zolang ik geen achterliggende gedachte ken, vind ik het een weinigzeggende foto.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xfix schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:19:
[...]

Een beetje spelen met de sliders/presets in lightroom zodat de kleuren van het water en gras er meer uitspringen
.
Jammer dat ik nog weet hoe lightroom precies werkt ;) zal er binnenkort eens in duiken. Maar wat je vindt je verder van de compositie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Aan de rechter kant is veel aanwezig maar de linkerkant van de foto is vrijwel leeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
@Kytemann Ik vind hem niet zo. misschien inderdaad wat spannender maken in PS? Het is wel hartstikke mooi landschap, denk dat ik er ook wel heen zou willen gaan rond zonsopkomst/ondergang.

@XFix Leuke foto! Zit er ook een O achter of is het echt "hell" :P The little wooden train to hell... :+ Owja, en die laatste 2 foto's was gewoon een copy + paste into paint om ze even snel onder elkaar te zetten:)

@Xforce Vind compo eigenlijk wel prima, alleen zou de foto nemen op een ander moment van de dag. Nu is het een beetje dooie grauwe foto. @Wouter comment, ik weet niet, maar ik heb het idee dat de horizon gewoon redelijk recht staat, alleen door de hoek waardoor het is genomen ziet het er zo uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
TeamxSunnYx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:42:

@XFix Leuke foto! Zit er ook een O achter of is het echt "hell" :P The little wooden train to hell... :+ Owja, en die laatste 2 foto's was gewoon een copy + paste into paint om ze even snel onder elkaar te zetten:)
Mijn naam is Mitchell helaas zit daar geen O in dus is het idd train to hell xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kytemann: Cool landschap, maar de foto laat dat niet echt goed zien, mag wel wat meer pit in.

Xfix: Leuk! Weet alleen nog niet of ik er al uit ben of ik heel het treintje (inclusief letters dus) scherp wil zien of dat ik 'm zo ook leuk vind, maar qua sfeer vind ik 'm goed geslaagd.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2687/4376817824_c426e00d56.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuke foto, had misschien iets minder scherpte diepte nog gemogen omdat de achtergrond nog een beetje afleidend is, wat zachter zou nog net fijn zijn.
Wel een erg leuk onderwerp. Wat zijn het precies? Ik denk een soort parkeer palen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Weet niet precies wat het zijn, ze stonden voor een parkeergarage, dus het zullen wel parkeerpalen voor een zakelijke parkeergarage zijn (want er stonden verder geen slagbomen ofzo). Ik vond de scherptediepte zo wel leuk omdat je de drie palen vrij scherp ziet en de rest niet, maar het leukste vond ik vooral dat de palen in elkaars verlengde scheef stonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah oke, ja denk dat het ook zoiets is. Het is idd leuk dat die palen scherp zijn en de rest onscherp, maar de rest zou misschien iets onscherper kunnen. Al is het zo ook een leuke foto hoor, inderdaad omdat ze een beetje scheef staan en niet zo keurig recht, geeft iets speels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ga ik stiekem nog een keer zonder commentaar te geven, aangezien ik toch de laatste was!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4376879042_ffe71930a4.jpg
Klik voor groter

Op één of andere manier vind ik deze foto heel lekker wegkijken, ondanks dat er niks écht boeiends gebeurt. Duif staat vrij centraal (net iets uit het midden), maar dat vond ik het beste werken met de rest van de plaat, allerlei andere crops geprobeerd, maar dit vond ik toch de meest geslaagde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En alweer geef ik commentaar, sorry maar zit beetje te laptoppen en dan zie je een nieuwe post en dan klik je maar :P

Het is, zoals je zelf ook aangeeft, geen foto waar iets boeiends gebeurt. Maar hij kijkt wel lekker weg ja, geen storende achtergronden, zachte overgang van scherp naar onscherp en een leuk stuk waarbij een enkele duif als enige op de gehele stoep staat.

Zelf dit weekend ook wel wat leuke foto's gemaakt maar geen een die nu echt de moeite waard is om te posten. Zijn wat saaie foto's doordat het erg grijze dagen waren.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 21-02-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Grijze weer hielp niet echt nee, ging vanmiddag ook regenen, maar met een beetje kloten kom je al een heel eind hoor.

Dat vind ik het leuke aan nabewerken, tussendoor kijk ik dan ook altijd hoe ie onbewerkt was en dan sta ik er soms zelf van te kijken wat je er uiteindelijk nog van kan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Was wel voor de regen terug, was even naar kasteel Almere gegaan. Toch even spelen met de camera, er even uit zijn en was er nog niet eerder geweest. Post hier wel een foto, beste wat ik er van kon maken met dit weer. Wel aardig donker maar lichter maken vind ik ook gelijk een stuk sfeer afnemen. Komt het mistige en vrij sombere weer stuk minder sterk over.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hn4LqbdZlgKgaGzzAA0xBHn7/full.jpg
Het is technisch zeker geen goede foto denk ik. Maar ik vond het een goede weergave van de dag, aangezien het dus mistig en somber was, maar ook van kasteel Almere zelf. Het was een dappere, maar toch ook ondoordachte, poging om iets unieks te bouwen wat helaas eindigde in een gebouw zwaar in verval voor het ooit afgebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
@mute: mooi gevonden, de palen knallen er echt uit! Zoals gezegd had het wel fijn geweest als bijv de auto en huize wat meer waren vervaagd, maar alsnog goeie straat-plaat.
De foto van de duif vind ik minder, de stoep laat me mooi kijken naar het einde maar ik vind het een erg druk soort steen (kan jij niks aan doen) maar dat leid voor mij flink af waardoor ik er niet lang naar kan kijken.
:)

@Tsurany: Hij staat wel behoorlijk scheef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Daar heb je een punt, kijk ik er zelf overheen, stom. Kijk over 2-3 minuten weer en hij staat op magische wijze recht ;)

Hij staat nu wel recht. Sorry, keek er zelf gewoon stom genoeg overheen. Was druk bezig met kijken of de kleur wel goed was voor mijn smaak en of de compositie goed was. Nouja nu is hij wel recht.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 21-02-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
Tsurany schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:40:
Daar heb je een punt, kijk ik er zelf overheen, stom. Kijk over 2-3 minuten weer en hij staat op magische wijze recht ;)
Scheef idd :P Je hebt trouwens een vuiltje op je lens ofzo. (iets van 3cm naast het vlaggetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 08:48

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 17:48:
[afbeelding]

Hierbij mijn eerste upload van mijn vakantie vorige week in londen. Hij is gemaakt met een Nikon D90, met de 18-200 VR kitlens. Ik vind deze voor mij als amateur erg geslaagd.
Even spelen met LightRoom :D doet wonderen

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/4929/dsc12524t.jpg

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TeamxSunnYx schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:42:
[...]

Scheef idd :P Je hebt trouwens een vuiltje op je lens ofzo. (iets van 3cm naast het vlaggetje)
Het is niks op de lens, zit in de camera zelf denk ik. Even onderzoeken wat het is.

Edit: Was vlek op de cmos sensor, nu weg als het goed is.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 21-02-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Kytemann: ik zou de bovenste 50 pixels ook nog weg halen, dan wordt de plaat een stuk boeiender.
@Xfix: mooi :) Hadden de letters geen mooie kleuren dat je 'm monochroom hebt gemaakt?
@Xforce: blame the wheather, maar ik vind er niks aan. Grauw, scheef, niks boeiends te zien. Was er geen mooiere compositie te behalen? :)
@Mute: mooi! Al had ik de achterste automaat persoonlijk nog wat schever getrapt :P
@Mute #2: inderdaad, er gebeurt totaal niets, en toch boeit 'ie wel enigszins. Apart :)
@Tsurany: sorry. Veel te grauw, en de takken leiden veel te veel af.
@de edit van Chibi2k: dat ziet er nog slechter uit dan het origineel. Veel te nep.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ CodeCaster: Het grauw was wel de bedoeling, was ook een grauwe dag dus dan was veel anders ook niet mogelijk zonder te sterk gaan nabewerken. De takken vond ik zelf wel aardig, soort natuurlijke omlijsting. Denk dat het een kwestie van smaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
*snip*

@Mute De duiven foto's was niet echt veel bijzonders zoals je zei, alhoewel de stoep tegels wel me aandacht trokken :P jammer dat ze nergens naar toe leide haha :+

iniedergeval, even on-topic om alles weer normaal door te laten stromen ;) Weer een foto van Scheveningen. ik moet alleen de duinen beetje verkennen en dan heb ik het wel een beetje gezien daaro.. :/
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4356767778_7e19343481.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Erg mooie kleuren TeamxSunnYx! Alleen vind ik de hoogte van de horizon niet optimaal en is er dus veel lucht, al hoewel het dan wel weer een erg mooie lucht is op deze manier

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Ik ben het er niet mee eens, ik vind de proportie water/lucht wel prima. Erg mooie foto TeamxSunnYx!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 16:37

Zuurstok

Passionately curious

@ teamsunnyx: bob schopt je naar het showcase topic

@ toff, eigenlijk wil ik er geen woorden aan vuilmaken, maar je komt me nu toch redelijk de spreekwoordelijke strot uit. Dit is zoals eerder genoemd een leer topic, we verwachten graag genuanceerde beargumentatie over of een foto mooi is of niet en waarom dan wel/niet.

Imo is dit altijd een heel leuk topic waar velen veel van geleerd hebben, en dan kom jij een beetje de sfeer bederfen ?
Ja je mag zeggen dat je er niks aan vind e.d, maar met woorden als internetdiarree en uitspraken als "ga je schamen" begin ik me toch echt af te vragen hoe oud je bent, want je komt over als een kind van 12..
Ik verzoek je nu vriendelijk om weer pas in dit topic te reageren als je wel normaal kan doen, genuanceerd kan praten, en respect voor andermans werk kunt hebben. En tot die tijd mag je naar je eigen foto's gaan lopen kijken die kennerlijk zo geweldig zijn. ( want je lijkt het namelijk zo goed te weten )

Ps: er is er 1 bijgekomen die wel wat zien in de duivenfoto ( het is een duif, geen rat.. ) van mute.

@ mute: ik denk dat het je bewerking is die hem intressant maakt. :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
BobF. schreef op maandag 22 februari 2010 @ 00:45:
@ teamsunnyx: bob schopt je naar het showcase topic
Den haag meeting showcase? Ik was niet bij de meeting :p

@Eetje & Jasper bedankt voor jullie reacties. Ja het is een twijfel iets, ene kant had ik beetje naar beneden kunnen mikken.. maar de andere kant.. vind ik het wel prima zo haha :P Waar ik wel mee tevreden ben is dat niemand het is opgevallen dat ik een brug links heb weg geshopped? :+ Waarschijnlijk valt het nu wel op, nu je weet waar je moet kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Laatst online: 08-10 16:37

Zuurstok

Passionately curious

Lol nee..

Het solo showcase topic ;)
Zoekt in dezelfde forumtak als deze, en gij zult vinden:)

Tip: hij is niet erg actief :p

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
BobF. schreef op maandag 22 februari 2010 @ 01:01:
Lol nee..

Het solo showcase topic ;)
Zoekt in dezelfde forumtak als deze, en gij zult vinden:)

Tip: hij is niet erg actief :p
Ik zie het, mijn god... laatste post was gewoon vorig maand!

Het doel is om hier foto's te plaatsen van goeie technische, originele en creatieve kwaliteit. Twijfel je er zelf al over, post hem dan niet: het publiek is nog kritischer dan jij ;)

Ik blijf dus dan wel hier posten haha :+ Ik twijfel over AL m'n foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 22:11

Polariteit

Fietsende fotografeur

Van mij maar ff wat reacties op wat foto's sinds pagina 37.

@birdies: De plaat kijkt op zich wel lekker weg door de weg die in de verte verdwijnt. Wat ik wel storend vind is de schaduw van de bomen, die staan de verkeerde kant op vind ik.

@freakout: Kleur van het autootje steekt mooi af tegen de 'weg'. Vind de scherptediepte echter niet geweldig, ik word er een beetje kriegelig van als ik er lang naar kijk.

@freddyronny: Interessante plaat, met fijne kleuren. Wat ik jammer vind is de witte achtergrond, en het bord dat niet geheel op de foto staat.

@teamsynnyx: lucht vind ik bovenin wat te donker, verder wel moooie kleuren.

@martijntjuh: ik vind je foto niet echt bijzonder, sorry. de belichting vind ik hier eigenlijk het geheel een beetje verzieken. De plaat doet een beetje flets aan, en er straalt geen spanning uit. Ik denk dat je dat met dit soort foto's wel een beetje nodig hebt ;)

@Kytenann: toffe foto, ik dacht 'ow dat zal wel noorwegen of ijsland zijn ofzo'; is het gewoon nederland. Heb eigenlijk maar 2 dingen op te merken over je foto: die dijk op de achtergrond past niet bij de plaat, en de lucht is boring. Is het een interessant gebied? want dan heb ik altijd interesse ;)

@xfix: van deze foto vind ik het eigenlijk heel erg zonde dat hij zwart wit is. naar mijn idee hebben deze treintjes altijd de felste kleuren, en dat verwacht ik dus terug te zien in de foto. Helaas pindakaas dus ;)

@xforce: Sorry, deze foto vind ik eigenlijk een beetje te standaard. verder vind ik de kleuren veels te grauw, en ook de compositie vind ik niet geweldig. jammer onder andere dat het gebouw rechts niet er helemaal opstaat. en ook heb ik het idee dat hij scheef staat.

@Mute: Toffe plaat, de palen vallen lekker op. Eigenlijk zou de omgeving voor het mooie iets onscherper en donkerder moeten zijn zodat de palen nog meer opvallen.

@Mute met de duif: sorry dit vind ik niks...

@tsurany: zonde dat het gebouw wegvalt tegen de grijze lucht. ik zou terugkomen als er een wat spannendere lucht is ;)

@teamsunnyX: die pier is heel erg gaaf zeg, mooi hoe hij afsteekt tegen de blauwe lucht en de reflecties in het water zijn ook erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mute (1ste foto)
Erg leuke compositie (goed gevonden), de gele palen komen erg goed naar voren en waardoor de achtergrond niet hinderlijke aanwezig is.

@mute (2de foto)
Sorry deze foto spreekt me niet echt aan. De diepte is goed gevonden (al is de achtergrond nu wel hinderlijk aanwezig).

@tsurany
Weet niet goed wat ik van deze foto moet vinden, denk dat het voornamelijk komt met de grijze lucht. Misschien eens terug met een zonondergang?
Ook vind ik de kleine bomen die voor het kasteel staan hinderlijk, op de een of andere manier haalt het mijn focus van het kasteel af.

@teamxsunnyx
Kan niks anders zeggen dan een hele leuke foto. Volgens mij wordt de weerspiegeling van de toren afgebroken op de foto, vind ik ietsjes jammer.

@marceltuit
wist zelf ook niet eens dat Groningen van dit soort landschappen had (ook al kom ik er zelf vandaan). Punt de Reide is een hoge kwelder waar vroeger bewoning mogelijk was. Restanten van het dorp Westerreide zijn nog zichtbaar. Nu is het als broed- en rustgebied van groot belang voor vogels.
Ook zit er heel vlak bij nog een natuurgebied namelijk Polder Breebaart. Deze polder zit Ingesloten tussen zeedijk en Dallingeweersterdijk heeft deze polder een bijzondere betekenis voor vogels en vissen.

Volgens mij is er zeker nog meer te zien en kom ik met wat zonniger weer zeker terug. Als je wilt kunnen we zeker eens samen daar gaan kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb de zooi even opgeschoont, nu weer lief doen tegen elkaar

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

marceltuit schreef op maandag 22 februari 2010 @ 07:10:
@tsurany: zonde dat het gebouw wegvalt tegen de grijze lucht. ik zou terugkomen als er een wat spannendere lucht is ;)
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:37:
@tsurany
Weet niet goed wat ik van deze foto moet vinden, denk dat het voornamelijk komt met de grijze lucht. Misschien eens terug met een zonondergang?
Ook vind ik de kleine bomen die voor het kasteel staan hinderlijk, op de een of andere manier haalt het mijn focus van het kasteel af.
Dat staat ook zeker op de planning, van de lente of de zomer als er aardig wat in bloei staat en het wat warmer is en het weer wat mooier is. Was dit weekend helaas prut weer :(
Ik vind zelf die takken wel wat hebben maar het is idd misschien afleidend van het kasteel. Enkel zonder takken was de lucht veel meer aanwezig en omdat die niks voor stelt heb ik er voor gekozen wat met de takken te doen. Ik heb ook enkel een 18-55 en 100-300 lens. 55 is te kort om het kasteel wat prominenter in beeld te krijgen en de 100 te lang om het kasteel er goed op te krijgen.
Hier een zonder takken, iets andere hoek waaruit hij genomen is. Vind dan de grauwe lucht te overheersen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7zZfscMWtgwWptN7nafmNCrv/full.jpg
Volgende keer maar gaan met mooiere lucht dat ik leukere composities kan maken en meer kan spelen met licht. Volgens mij staat hij in ieder geval recht. Zou rechts boven nog wat weg kunnen croppen maar dan nog zal het vrij saai zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 22-02-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
@TeamxSunnYx: Niet bepaald origineel maar daarom niet minder, fijne foto.
@Tsurany: Lastig. Stukje grond rechtsonder leidt wat af. Verder is 'ie en grauw en wat onderbelicht.

Zaterdag in het Archeon, bijzonder grauwe dag. Kwam qua niveau helaas niet echt boven kiekjes uit maar deze was toch wel aardig vond ik zelf.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4373260845_3bc47cf7e2.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
@xfix: van deze foto vind ik het eigenlijk heel erg zonde dat hij zwart wit is. naar mijn idee hebben deze treintjes altijd de felste kleuren, en dat verwacht ik dus terug te zien in de foto. Helaas pindakaas dus ;)
Mijn treintje is kleurloos, hijs gewoon bruin van het hout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Wijnands schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:12:
@TeamxSunnYx: Niet bepaald origineel maar daarom niet minder, fijne foto.
@Tsurany: Lastig. Stukje grond rechtsonder leidt wat af. Verder is 'ie en grauw en wat onderbelicht.

Zaterdag in het Archeon, bijzonder grauwe dag. Kwam qua niveau helaas niet echt boven kiekjes uit maar deze was toch wel aardig vond ik zelf.

[afbeelding]
Ik vind deze toch mooier :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank. Die drie hadden sowiso wel wat komisch over zich. Zit er ook eentje bij waar ik net het ontvlammen van kruit op de pan van het musket had. Leuk 6fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan had je wel even een bakkie mogen komen doen :P Ik woon op een paar minuten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kom je nu mee!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 17:28
Gewoon maar wat reacties, ik volg het topic en vind het erg leuk.

Kyteman : hij doet het niet voor mij. Mis wat scherpte en vind de kleuren saai. Echter niets aan te merken op de compositie.

Xfix : mooie plaat. Ook fijn scherp. Enkel ontgaat me de boodschap een beetje.

Xforce : hee die foto lijkt op 1 van mijn eigen (en vast wel van meer mensen, haha) maar ik vind hem erg flets. Heb je dat bewust gedaan of was het gewoon zo grauw die dag? Tevens vind ik hem te krap gekaderd.

Mute : uhm. Leuk. Lekkere kleurtjes. En dan de duif: die vind ik echt gaaf! Kijkt heerlijk weg. Jammer dat de duif niet jouw kant op keek. Maar leuke foto.

Tsurany : deze doet het niet voor mij. Vind het onderwerp niet echt boeiend en de compo niet sterk. Teveel takken imo. Tevens zit er een vlekje op je lens (midden boven)?

TeamxSunnYx : zeer gave plaat. Ik kan geen kritiek bedenken.

Wijnands : :) licht is fijn. Leuke gezichtsuitdrukking.

EDIT: eigen foto toegevoegd.

Afbeeldingslocatie: http://autorijschoolpeter.nl/frm/243_s.jpg

-/-

[ Voor 7% gewijzigd door OConnor op 22-02-2010 15:28 ]

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
TeamxSunnYx: fijne kleurtjes; misschien is een panorama versie ook wel vet.
Tsurany: doordat de lucht grauw is steekt het kasteel niet lekker ertegen af, misschien als je de licht wat lichter maakt dat het beter wordt.
Wijands: mooi het contact tussen de twee te pakken gekregen.

Gisteren met de mist naar buiten geweest. Tegen het einde begon het te dooien waardoor het net leek of het uit de bomen regende...

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2701/4378183291_e764aefe9a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TeamxSunnix: Nette plaat als de horizon nou onderin of bovenin had gezeten was hij misschien wel show case geweest!
@TSurany: De struik/boom stoort heel erg dan het stukje land rechtsonder stoort en verder is het niet heel boeiend of mooi.
@Wijnands: Het contrast tussen de kleding en de achtergrond is te groot, verder wel leuke foto.
@Oconner: Kan niets anders zeggen dan dat het een mooie foto is.
@WhiskyFreak: Je had misschien iets meer naar rechts mogen draaien maar verder kijkt hij leuk weg.

Vond hem wel leuk, omdat hij op groot misschien iets beter over komt is ie klikkebel:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4290927200_b4550fe0d2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wijnands
Tja ik weet niet wat er van moet zeggen. Persoonlijk hou ik niet van deze soort foto's. Ik vind de gezichtsuitdrukking wel geslaagd.

@oconnor
Ik vind een geslaagde foto,leuke lucht (mooie helder kleur)maar de onder kant aan de donker kant

@WhiskyPhreak
In een woord geweldig!

@freakout1
De voorkant van de bloem vind ik hinderlijk dat houdt hem tegen,aan de linkerkant wel wat leeg.

edit:
Na opmerking van tsurany kwam ik tot conclusie dat ik de verkeerde foto op flickr had gezet. Daarom de juist versie van de foto ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4020/4379940224_5cebc32c76.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tusrany
Volgens mij hebben we elkaar verkeerd begrepen! Ik vind de eerste foto van jou toch geslaagde dan de tweede die je post. Wat ik bedoelde is niet de boomtak die rechtsboven aanwezig is, maar de takken/struiken die in de dijk aanwezig zijn. (geldt zowel voor de eerste als de tweede)

@wijnands
Goeie scherpe foto, juiste moment te pakken (gezichtsuitdrukking)

@oconnor
erg leuke zonsondergang in combinatie met de wolken en kleur. Al vind ik de onderkant van de foto erg donker. Had het leuker gevonden als er meer lucht aanwezig was.

@WhiskyPhreak
Vind het een krappe uitsnede van de boom. Verder leuke foto, vooral dat er ook nog druppels vallen in het water.

@freakout1
Jammer dat de bladeren op de voorgrond de bloem tegenhouden. Ik had het leuker gevonden als de bloem beter zichtbaar was.

Edit:
Even wat geprobeerd in PS om wat heldere kleuren te krijgen, volgens mij is wel wat gelukt. Moet er zeker met betere weersomstandigheden (beter licht etc) terug om eens betere foto's te nemen van dit landschap.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4044/4379826456_9a5f4c47d0.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ah oke dat stuk, ja ik had geen zin om naar het water te lopen om de eerste rij niet op de foto te hebben en aan de overkant kon ik niet veel doen. Was te koud en te prut weer om echt wat foto's te gaan maken.

@Wijnands: Klopt, maar lichter maken vond ik geen betere foto opleveren. Dan zou de foto ook lichter zijn dan de daadwerkelijke situatie daar. Vond ik ook niet zo.

@OConnor: Vlekje was een vlek op de sensor, niet op de lens. Na beetje klooien heb ik hem wel weg kunnen krijgen. Compo vond ik zelf wel aardig, maar ga wel eens terug als het mooier weer is, kijken of ik dan wat mooiere foto's kan maken.

@WhiskyPhreak: Dan moet ik de hele foto lichter maken. Alleen de lucht lichter maken gaat mij m'n pet te boven qua skills met lightroom/photoshop.

@Freakout1: Tis idd geen geweldig boeiende of mooie foto, kon er zelf ook niks beter van maken qua compositie

-------------------------------------

@Wijnands: Leuke foto, vooral de blik van die linker naar die rechter, zou zo uit een wat komische film kunnen komen.

@OConnor: De lucht is zeer leuk om te zien maar vooral op groot formaat stoort de voorgrond. Beetje ruisig en onduidelijk. Dan zou een stuk meer zwart misschien fijner zijn.

@WhiskyPhreak: Leuk effect op de foto, helaas alleen een nogal saaie lucht. Maar kan je natuurlijk niks aan doen want er zit ook echt geen kleurverschil in de lucht buiten.

@Freakout1: Sorry ik vind hem niet fijn kijken. Te onscherp voor en de onscherpte overheerst te erg. Helaas ook een onduidelijke en vooral witte achtergrond.

@Wolac31: Krijg een beetje het gevoel dat ik omval, weet niet of de foto ook scheef staat of dat het aan mij ligt. Verder geen interessant onderwerp, althans voor mij niet interessant, sorry.

@Kytemann: Iets te overdone imo, iets tussen deze en de vorige zou mooi zijn. Onderwerp is wel erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Graag wil ik een foto toevoegen om jullie oordeel te weten te komen en weten wat er er beter aan kan in de toekomst. Het gaat om de Tower Bridge in Londen. Ik heb meerdere foto's genomen en vind deze de mooiste.

De specs van de foto zijn:
- Canon EOS 7D met Tamron 17-50 F2.8 VC lens
- Geen statief gebruikt (helaaas niet bij)
- Brandpuntafstand: 30mm
- Diafragma: F5.6
- ISO 800
- Belichtingstijd: 1/8s
- Geen flits

Klik op de foto om hem groter te zien.
Afbeeldingslocatie: http://home.orange.nl/dekoningm/files/Foto%27s/London/TowerBridge640.jpg

• Silvermoon
  • Laatst online: 27-04-2020
@TeamxSunnYx: Ik vind het een mooie plaat en compositie! Persoonlijk had ik er een panorama crop van gemaakt, maar ja dat is smaak denk ik.
@Tsurany: Jammer van die boom midden in de plaat, deze had van mij meer naar rechts gemogen. En het stukje grond leidt een beetje af.
@wijnands: Mooie heldere kleuren, grappige blik. Maar ik vind hem niet heel bijzonder vergeleken met de rest van je serie.
@Oconnor: Onderste stuk zou ik weghalen en ik zou kijken of je meer detail naar boven kan halen uit de foto. Zodat je de wolken die dicht bij de zon zitten ook nog kan zien.
@WhiskyPhreak: Ik vind de boom een beetje overheersen. Ik had wat meer willen zien van het watertje. Dus ik had de foto iets meer naar rechts gemaakt.
@Freakout1: Wat vond jij leuk aan deze foto? Het blaadje net voor het bloemetje had voor mij wat omlaag gekunt, zodat je beter het bloemetje had kunnen zien.
@wolac31: Ik vind de foto een beetje leeg? Lijkt alsof de horizon nog steeds scheef staat? Waar ben ik naar aan het kijken? Is dat mos?
@Kytemann: Ik vind hem veruit beter dan de eerste die gepost heb. Hij is helderder, beter van kleur. Ziet er in ieder geval goed uit.
@Sparks.nl: Waar zijn je commentaren op andere foto's?

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-09 09:17
@TeamxSunnYx, heele mooe nachtfoto. Kleuren spreken me wel aan!
@OConnor Mooie zonsondergang, jammer van de dichtgelopen ondekant.
@Freakout1, lastige :P je foto heeft wel wat! ben er nog niet helemaal uit of ik er toch iets te veel wit in vind zitten.

Gasmasker
Afbeeldingslocatie: http://static.zoom.nl/EF5ADA717125FB01A2AF947D174C428C-gasmasker.jpg

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 13:36

Milo.

klik

blablable,
Het idee is grappig alleen de uitwerking kan beter denk ik. Met name de kleuren van de kleding en atributen zelf. Ze vloeken nogal in mijn ogen, misschien dat je het filter van het gasmasker een (mat)zwarte of zelfs witte verflaag kan geven? Het wit, olijfgroen, rood en dan het turquoise truitje vind ik persoonlijk niet echt lekker wegkijken.
Maar zoals ik in het begin al zei, het idee is leuk, misschien kan je jouw interpretatie eens geven? welke contrasten jij hierin wilt overbrengen? (puur uit nieuwsgierigheid).

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Verwijderd

@birdies: De plaat kijkt op zich wel lekker weg door de weg die in de verte verdwijnt. Wat ik wel storend vind is de schaduw van de bomen, die staan de verkeerde kant op vind ik.
Hmm, grappig. Die vond ik de voorgrond nou juist interessant maken ;).

• blablable
Milo. schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:31:
blablable,
Het idee is grappig alleen de uitwerking kan beter denk ik. Met name de kleuren van de kleding en atributen zelf. Ze vloeken nogal in mijn ogen, misschien dat je het filter van het gasmasker een (mat)zwarte of zelfs witte verflaag kan geven? Het wit, olijfgroen, rood en dan het turquoise truitje vind ik persoonlijk niet echt lekker wegkijken.
Maar zoals ik in het begin al zei, het idee is leuk, misschien kan je jouw interpretatie eens geven? welke contrasten jij hierin wilt overbrengen? (puur uit nieuwsgierigheid).
Hi bedankt voor je feedback!! Tijdens de shoot als gek idee dat gasmasker op gedaan, dus niet echt op de bijpassende kleuren gelet. Aangezien het een beetje een wazige foto is heb ik de saturation wat teruggeschroeft behalve op het glas met hartjes, deze heb ik in kleur gehouden. Reden hiervoor is het grote contrast tussen een gasmasker en de hartjes (liefde)...

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Sparks.nl: Goed gelukt, mooie foto!
@ Blablable: Ook leuke foto, ziet er intrigerend uit. Alleen zou ik wel zorgen dat het oog wat meer in het midden van het gat van de gasmasker zit en dat links haar oor iets beter verstopt zit, dan komt het wat echter over.

• blablable
Tsurany schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:27:
@ Sparks.nl: Goed gelukt, mooie foto!
@ Blablable: Ook leuke foto, ziet er intrigerend uit. Alleen zou ik wel zorgen dat het oog wat meer in het midden van het gat van de gasmasker zit en dat links haar oor iets beter verstopt zit, dan komt het wat echter over.
Ja je hebt gelijk, dat zag ik achteraf ook... bedankt voor je reactie!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, wist ik veel dat je erheen ging :P

@TeamxSunnYx: mooie foto en dankzij de rand donkere wolken bovenaan ook prima verdeeld.
@Tsurany: ik ben nog steeds van mening dat er te veel takken op staan die afleiden van het onderwerp :P
@Wijnands: wel mooi, lekker scherp en heldere kleuren, maar niet echt boeiend verder. Die waar psyBSD naar linkt is interessanter. :)
@Oconnor: mooi, maar inderdaad zoals anderen al zeiden een nogal oninteressante tot lelijke onderkant. Iets omhoog croppen maakt hem nog een stuk mooier! :)
@WhiskeyPhreak: ik vind 'm vet.
@Freakout1: naar mijn mening mag de bloem wel iets duidelijker naar voren komen.
@wolac31: ik zie er eigenlijk niks in :P
@Kytemann: eens met Tsurany.
@Sparks.nl: mooi, maar hij staat een tikje scheef.
@blablable: errug, eh, apart :P Wel mooi! :)

En er dan stiekem maar eentje bij-editen zodat het niet zo opvalt, want ik ben na bovenstaand commentaar wel bang voor veel kritiek :P (linkt naar groter)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2465/4387491274_8b201cfdec.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 25-02-2010 15:06 ]

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:29

bobcom

Dedicated dabbler

Vertoon mijn gezicht hier zelden, maar zit veel mee te loeren. Toch eens een poging wat actiever te worden:
@Freakout: Mooie bestorven kleur en sprekende leegte links. Vind ook dat de scherpte misschien wel beter op de madelief (?) had kunnen liggen i.p.v. op het bloemblad.
@wolac31: oogt nogal rommelig, mist m.i. lijn of onderwerp: de wiermassa in het midden, de beschoeiing, de stenen verderop of de contour van het land hogerop?
@Kyteman: Vind deze versie mooier dan de eerdere, fletsere. Vraag me af of je met mooier weer van dit landschap een mooiere foto maakt. Grijs en dooi doet het m.i. hier helemaal
@Sparks.nl: Tikje scheef of vertekend, nogal centraal: je blik loopt ertegenaan in plaats van dat je door de foto geleid wordt. Ook de ongelijkmatigheid van het licht kijkt niet lekker weg.
@Blablable: Kleuren vind ik juist wel iets hebben, die combinatie van bestorven en fel. Masker zou idd wat strakker mogen. Dacht eerst overigens dat er rozenblaadjes in de schaal lagen, met het gasmasker als cynisch commentaar op "rozengeur"

Grijs weer en verval gaan goed samen. Laat in de middag, iso 400, 1/250 , f/5,0, 70 mm. Alleen niveaus iets aangepast en lucht wat geaccentueerd.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4007/4387531616_cd4437e567.jpg
(groter)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

• Isniedood
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

@ freakout, ik vind de bloem wat te veel wegvallen door de balderen die ervoor zitten. Als die minder aanwezig zouden zijn was de foto al stukken beter.
@wolac, sorry maar dit doet me niks. Alles is erg centraal en vierkant. De uitsnede heeft de horizon bijna centraal net als de lijn van de stenen en grond die mijn aandacht trekken. Al die stenen maken het ook nogal rommelig
@kyteman, ik had graag iets meer lucht gezien om wat meer rust te creeeren maar desalniettemin best een lekkere foto. De kleuren vind ik prima zo en niet overdone.
@blablable, leuk idee en leuk uitgewerkt, al zijn de kleuren (zoals eerder al gezegd) wel enigszins vloekend. Tegelijk heeft dat ook wel weer wat grappigs aangezien de gasmasker ook totaal onlogisch is. De schaduw vind ik wel storend aan de onderkant.
@codecaster, ik vind het eigenlijk niks. De lucht is extreem flets en het is ook weer niet zo dat de kleur van de prullenbak van het scherm afspat. Dat was waarschijnlijk je idee?
@bobcom, Mooie dramatische lucht en hoe langer ik kijk des te meer waardering ik voor de foto krijg. Iets meer ruimte om de gebouwen was misschien wel iets mooier geweest.

Dan bij deze mijn foto. Gister terug gekomen van 5 dagen new york. Deze is van de eerste dag:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2743/4384980096_dd7ca15135.jpg

clickable voor groot

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:47
@Tsurany: Zoals je zelf al aangeeft, de grauwe lucht is te overheersend.

@Wijnands: Die man heeft interessante gezichtsuitdrukking. :)

@OConnor: Mooie kleuren! Leuk.

@WhiskyPhreak: Mooie z/w conversie!

@Freakout1: Ik vind 'm mooi, wel jammer van die bladeren rechts, steken net iets te ver uit.

@wolac31: Hij doet me niet erg veel.

@blablable: Super! :D Vind het een erg interessante plaat om naar te kijken.

@Isniedood: Erg vaak gedaan, maar blijft leuk natuurlijk. Mooi.

Raw nature
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4387786746_bfcea514fc.jpg

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ CodeCaster: Ik vind m niet interessant, sorry.
@ Bobcom: Leuk maar de gebouwen zijn wel vrij donker, niet veel details te zien.
@ Isniedood: Mooie foto, helaas van die plant die er voor staat. Stoort een beetje.
@ SpartanArmada: Ziet er een beetje nep uit, krijg het gevoel alsof de vis erin is gefotoshopped. Voelt niet als een geheel zeg maar.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Isniedood schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:46:
@codecaster, ik vind het eigenlijk niks. De lucht is extreem flets en het is ook weer niet zo dat de kleur van de prullenbak van het scherm afspat. Dat was waarschijnlijk je idee?
Dat was wel het idee ja, maar zo op het scherm valt dat inderdaad nogal mee. Enig idee hoe ik hier meer kleur uit kan krijgen? Ik zie het bij meerdere foto's die met dit weer buiten worden gemaakt. De lucht is fel wit, en dat spiegelt ook in het water. Moet ik dan de witbalans handmatig instellen? :)

@Tsurany: no hard feelings :* :P

• Isniedood
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

Wanneer het contrast erg hoog is tussen de lucht en de rest van de foto kan je te maken krijgen met uitgebeten luchten die in zijn gedeeltelijk of in zijn geheel wit zijn. Daar zit dan geen informatie meer in waarmee je wat kunt doen. Is dat niet het geval dan kun je bijvoorbeeld digitaal een gradient filter over de lucht heen doen. Als je lightroom gebruikt dan is dat best eenvoudig te doen.
Ik heb zelf sinds enige tijd echte gradient filters die je op de camera schroeft om dit soort situaties de baas te zijn. Je kan natuurlijk ook altijd nog een andere lucht erin fotoshoppen maar dat vind ik zo nep.. Maar ik denk eigenlijk dat je foto sowieso geen mooie lucht had. Maar als je je lucht donkerder maakt komt in ieder geval het geel van de prullenbak er beter uit.

edit: je witbalans heeft er niks mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Isniedood op 25-02-2010 19:06 ]

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• Armada.
Tsurany schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:49:
@ SpartanArmada: Ziet er een beetje nep uit, krijg het gevoel alsof de vis erin is gefotoshopped. Voelt niet als een geheel zeg maar.
Is hartstikke echt. :)

Verwijderd

@ CodeCaster: Ik vind hem leuk, geen echt onderwerp maar gewoon een leuke compostitie. De kleuren zijn alleen wat minder.
@ Bobcom: Aparte sfeer, onderin had het wel allemaal iets lichter gemogen naar mijn mening.
@ Isniedood: Misschien heel veel dezelfde foto's hiervan maar ik vind het een nette maar vooral knappe foto.
@ SpartanArmada: Net alsof de vis(?) geknipt is en ergens anders op geplakt is, ziet er niet mooi uit niet geslaagd.

Foto op Assen van afgelopen zomer, het was helaas geen zomerse dag toen:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2237/4388004714_1caaf4e809.jpg

• Armada.
@Freakout1: Is toch hartstikke duidelijk dat het een vis is. :p Misschien komt het omdat hij op het ijs ligt, dat het daarom zo op-elkaar-geplakt lijkt.

• Danny96
@Freakout1: Ik vind het eerlijk gezegd een aparte foto. niet dat ie niet mooi is maar toch een beetje apart.. komt waarschijnlijk omdat het hele rechter deel onscherp is.

@wolac31: Gave foto! Leuk ook het verschil tussen het zand en steen.

@Kyteman: Leuke foto. Misschien wat meer lucht erbij?

@Sparks.nl: Mooi! :P

@blablable: best wel raar :P Maar eigenlijk heel leuk!

@CodeCaster: Niet echt bijzonder, toch wel leuk. jammer dat het gras onscherp is.

@Isniedood: Leuke foto.. jammer van het plantje rechtsonder.

@bobcom: Heeel mooi! alleen een beetje donker.

@SpartanArmada: Wtf?

@freakout1 (2): Leuk autotje :) Ik vind het altijd zo mooi dat de auto scherp is en dan de achtergrond 'verschoven' is..

Hier mijn foto:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4035/4387369181_83f94facec_o.png
1/400. f5.0 Iso: 100 @55mm

Dannybuurmans.nl/

• Armada.
@Danny96: Wat is er zo 'wtf' aan mijn foto?

• Danny96
SpartanArmada schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 21:41:
@Danny96: Wat is er zo 'wtf' aan mijn foto?
Ik vind hem een beetje vies :o

Dannybuurmans.nl/

Pagina: 1 ... 10 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.