Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.868 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Kwintessens: ik vind je abstracte manier van kijken erg leuk, ik kan dat wel waarderen. :)

Hapkars: met een klein beetje nabewerken kan je zo veel meer uit die foto halen, het is eigenlijk zonde dat je dat niet gedaan hebt.

En omdat praatjes geen plaatjes zijn, ook een plaatje van mijn hand:
Geschoten op AIFW gisteren-avond, tijdens de show van Olcay Gulsen, de eigenares/designer van Supertrash.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4314344667_35b3de70a9_o.jpg

Technische info:
ISO400, 1/250, f/4, 173mm op m'n 70-200
Nabewerking: witbalans aangepast en geresized.

Vraag: is het te krap? Heb het gevoel dat de foto een beetje omvalt en de blik van het model is wel wat euhm... Afwezig, stoort dat?

[ Voor 23% gewijzigd door Floor-is op 30-01-2010 03:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:41

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties.
Ik zou zeer zeker de vogel weghalen. Stoort mij verschrikkelijk bij een foto die een geweldig verhaal zou kunnen hebben! Misschien ietwat minder lucht, maar voor de rest een zeer aansprekende foto. Wie of wat is de persoon?
Zelf vind ik vogels bbijna nooit storen op foto's. vind ze juist wel wat toevoegen. weghalen zit dus nooit in mijn planning zeg maar.
Een jager misschien? dat verklaart ook de vogel...
Is mijn broer met zijn statief. We waren samen een fotorondje aan het maken :)
Ik vind het een prachtige foto! Hoe heb je die lucht zo gekregen? Met filters?
Geen filters oid. Gewoon puur natuur ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 30-01-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

@ Floor : Wow vette plaat. het contrast tussen linkse stuk en rechtse stuk achtergrond geeft de voorgrond enorm veel contrast. Ik vind het een toppertje. naar mijns inszien precies goed gecropped. (niet precies op een scharnier, of op het middel) Het model was volgens mij wel een stukje van je af en was op een ander persoon/object gefocussed. Ik vind het totaal niet hinderlijk dat ze ergens anders zit met haar gedachten. Eensch; als ze je vol en vet aankijkt is anders.
Het ligt er aan wat je er zelf mee wil, maar je kunt nog die persoon op de achtergrond eruit klonen. Hoe bedacht je zelf deze foto, als een reportage foto? (behalve dat ie boven je bed komt :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Kabouterplop01 op 30-01-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Kabouterplop01 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:36:
@ Floor : Wow vette plaat. het contrast tussen linkse stuk en rechtse stuk achtergrond geeft de voorgrond enorm veel contrast. Ik vind het een toppertje. naar mijns inszien precies goed gecropped. (niet precies op een scharnier, of op het middel) Het model was volgens mij wel een stukje van je af en was op een ander persoon/object gefocussed. Ik vind het totaal niet hinderlijk dat ze ergens anders zit met haar gedachten. Eensch; als ze je vol en vet aankijkt is anders.
Het ligt er aan wat je er zelf mee wil, maar je kunt nog die persoon op de achtergrond eruit klonen. Hoe bedacht je zelf deze foto, als een reportage foto? (behalve dat ie boven je bed komt :P)
Ik vond dat contrast links/rechts juist een beetje afdoen, dat en het feit dat ze een beetje achterover leunt maakt dat ik het gevoel heb dat de foto 'omvalt'.
Overigens is dit geen cropwerk, dit is exact zo gekaderd, ik stond in de fotopit en dan komen de dames op je afgelopen. Dit was de enige keer dat ik eigenlijk juist heb ingezoomd in plaats van uitgezoomd. (En dus was ik wel op haar aan het focussen ;-))
De blik moet ik denk ik gewoon aan wennen, die meiden mogen op zich ook weer niet in een camera kijken volgens mij en het beeld an sich zal ik weinig aan veranderen in die zin dat ik er geen mensen uit ga clonen. Misschien een vlekje hier of daar wegwerken en ik zal eens kijken of nog met het contrast kan spelen (links/rechts, voorgrond/achtergrond) om de foto meer te laten 'poppen'. :)

Het is en blijft gewoon een runwayshot, misschien dat ik hem wel afdruk en in de gang hang ofzo, denk niet dat mijn vriendin het pikt als ik zo iets boven het bed hang; nog los van het feit dat ik van de dame in kwestie niet warm of koud wordt.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Juist niet weghalen! Het 'breekt' de foto een beetje imo. Kan me voorstellen dat mensen zich er aan ergeren maar vind het juist gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-03 14:26
@marceltuit: Erg mooie plaat, eigenlijk niets op aan te merken. Ik zou de vogel er ook gewoon inlaten.

@Floor-is: Ik vind de foto niet zo goed geslaagd door de achtergrond, verder staat het model er wel goed op maar het zwarte is gewoon net iets te afstotend.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@marceltuit-mooie plaat zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

CaVeFiSh schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 15:55:
@marceltuit: Erg mooie plaat, eigenlijk niets op aan te merken. Ik zou de vogel er ook gewoon inlaten.

@Floor-is: Ik vind de foto niet zo goed geslaagd door de achtergrond, verder staat het model er wel goed op maar het zwarte is gewoon net iets te afstotend.
Afstotend? Ik kan me voorstellen dat je het contrast verwarrend vind, maar afstotend :?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Ik bedoel dat het zwarte afstoot tegenover het belichte gedeelte. Ik vind de contrasten ertussen iets hard overkomen. Voor de rest vind ik de plaat mooi, maar dat vind ik een minder puntje. Misschien was me woordkeuze niet echt goed.

[ Voor 34% gewijzigd door CaVeFiSh op 30-01-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Freakout1: Een geslaagde fotoshop, zet een leuke sfeer neer. Helaas is er wel vrij weinig van het origineel overgebleven, enkel het onderwerp maar niks qua kleur. Lijkt een actiescene uit een gun slinger film zoals Wanted.

@ Floor-is: Mooie foto maar het zwart aan de rechter kant leid erg af van het model, dat is jammer.

Nu een foto van mij, mijn eerste foto die ik post hier en mijn eerste echte foto met mijn Pentax K-x die ik gekocht heb. Foto gemaakt met 18-55mm kit lens.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X3Ae8JvqP1zz3rXeTCRaBd7o/full.jpg

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Tsurany schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 18:45:
Nu een foto van mij, mijn eerste foto die ik post hier en mijn eerste echte foto met mijn Pentax K-x die ik gekocht heb. Foto gemaakt met 18-55mm kit lens.

pic
Ikzelf vind het een niet boeiend beeld. Waarom vind jij deze foto speciaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Speciaal niet, maar vind de schaduwen op het ijs mooi icm de waterrand en het huisje.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@Freakout1: Je foto staat een beetje scheef, ze helt over naar links. Voor de rest, ziet er wel leuk uit, maar het is niet echt mijn smaak, ik heb liever niet te hard bewerkte foto's.

@Kwintessens: Je eerste foto vind ik niet slecht, maar ook niet wow. Ik denk dat het beter was geweest als de hoek van het lichte gebouw samenviel met de rand van het donkere gebouw (als je begrijpt wat ik bedoel :p). Je 2de foto vind ik wel erg goed! Mooie schaduwen die de lijnen doorbreken. Probeer mss de bakstenen rand bovenaan er af te croppen, daar wordt hij nog sterker van denk ik.

@marceltuit: Fantastische foto! Ik vind hem showcase-waardig (als je die vogel wegkloont ;))

@Floor-is: Fototechnisch is de foto prima, maar ik vind de gezichtsuitdrukking van het model niet zo flatterend. Ik vind het prima gecropt en het contrast links en rechts is fantastisch

@Tsurani: De foto zelf vind ik niet slecht, maar het is niets spannends, het is een gewone foto waar geen echt onderwerp in zit. Hij is ook wat te ruim getrokken, en hij staat wat scheef. ;)

Sommigen zullen de locatie mss herkennen? Ik heb al eens een foto op dezelfde locatie op dit topic gepost, dit was in de zomer, net voor het graan geoogst ging worden. :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4316654932_283cc8d9ca.jpg
Groter

[ Voor 12% gewijzigd door LaurentS op 30-01-2010 19:52 ]

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is idd geen echt onderwerp foto, maar was vooral aan het proberen met m'n camera en aan het oefenen, vond het een geslaagd resultaat van een uurtje of twee. Had nog wel andere foto's waar misschien meer onderwerp in zit maar die vond ik zelf niet zo technisch hoogstaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
Oke, maar het gaat soms niet eens zozeer om de technische aspecten van de foto. Soms kan een foto niet technisch in orde zijn maar toch boekdelen spreken. In dat geval kan dus een foto alsnog geslaagd zijn. Uiteraard is een combinatie van zowel techniek als verhaal natuurlijk het beste. Dat is ook de reden waarom ik aan je vroeg waarom de foto speciaal voor jou was. Ik zag namelijk geen verhaal in het beeld en er kwam ook niet echt duidelijk een onderwerp naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Floor-is: voor mij werkt hij gewoon, erg netjes.
Schijdslijn in de achtergrond klopt ook en stoort daardoor niet. Het zwarte compenseerd voor mij het omvallen waardoor het niet stoort.

Kijk het wordt natuurlijk ook geen uberspannend shot ofzo, maar hij is gewoon heel erg prima en zou goed passen binnen een showcase of commerciele opdracht.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
Ik ben er nog niet helemaal over uit.. Misschien moet ik erg overmorgen eens rustig voor zitten...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4317864394_60be003514.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit: Fantastische foto! Ik vind hem showcase-waardig (als je die vogel wegkloont )
Tnx, en kan je al vertellen dat dat niet zal gaan gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaVeFiSh
ThunderNet schreef op zondag 31 januari 2010 @ 04:02:
Ik ben er nog niet helemaal over uit.. Misschien moet ik erg overmorgen eens rustig voor zitten...

pic
De foto is in ieder geval boeiend en trok gelijk vragen bij me op. Vooral omdat deze binnen is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ThunderNet schreef op zondag 31 januari 2010 @ 04:02:

[afbeelding]
Ik denk dat je hier veel meer uit kunt halen met wat intensievere (wellicht iets over the top) nabewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@ThunderNet: De compositie vind ik heel leuk. De DOF had denk ik wel aanwezig mogen zijn. De achtergrond is nu best storend aanwezig en het bord had denk ik ook onscherp kunnen zijn zodat er nog meer diepte in de foto komt. Snijdt ook de bovenkant van de foto eraf. De TL-lamp en het loze deel van het plafond is nu overbodig aanwezig en trekt de aandacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Thnx for the comments.. Ik heb de foto nog even opnieuw ge-edit.. nu wat extremer en gecropt:
http://farm5.static.flick...18181949_563457fb9c_b.jpg

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

ThunderNet schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:33:
Thnx for the comments.. Ik heb de foto nog even opnieuw ge-edit.. nu wat extremer en gecropt:
http://farm5.static.flick...18181949_563457fb9c_b.jpg
Ik vind de omgeving echt heel erg jammer. Een systeemplafond met TL-balken :S
Had je dit in een oude hal ergens gedaan, dan had het effect zo vet kunnen zijn!

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:47
@ThunderNet: Ik vind de v2 toch minder dan het origineel. De kleuren zijn minder mooi en het vage komt toch niet zo uit vind ik. Het blijft wel een boeiend onderwerp.

@freddyronny: Mooie sfeer, de reflectie van de lucht in het water is ook mooi, en de boom rechts maakt de horizon beter.

@Tsurany: Het is inderdaad niet echt duidelijk wat het onderwerp is. Misschien dat als je hem een stuk cropt zodat het huisje en de schaduwen op het ijs overblijven dat dan de foto wat meer boeit. Verder vind ik hem ook nogal donker, maar daar heb ik zelf ook vaak last van met sneeuwfoto's.

Vanochtend even op stap geweest, maar ik was bang dat ik te laat was vertrokken en dat alle sneeuw weg zou zijn. Gelukkig lag er in het bos nog vrij veel.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2704/4319866970_e20fc46626.jpg
Edit: witbalans wat gewijzigd.

[ Voor 5% gewijzigd door PowerUp op 31-01-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
Floor-is schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Ik vind de omgeving echt heel erg jammer. Een systeemplafond met TL-balken :S
Had je dit in een oude hal ergens gedaan, dan had het effect zo vet kunnen zijn!
Volgende keer :) dit was gewoon heel spontaan allemaal gebeurd.. Binnenkort een vervolg en dan zal ik er ook opletten dat de achtergrond gaver is (meer urban sfeer zoals op deze foto imho wel gelukt is: http://www.flickr.com/photos/thundernet/4318045123/sizes/l/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:35
@Devil777: Hmmm... tijdens gouden uurtje? Nee, dat klopt niet met de pinda's. Rare kleuren. Op zich wel een leuke plaat van een pimpelmees.
De rest kan ik weinig over zeggen. Ik hou van een minimalistisch landschap maar de zon stoort me nogal. De derde ligt de horizon wel heel erg laag.

@hapkars: Mooi moment waar je niet bepaald alles uithaald. Beetje nabewerking had kunnen hellpen met voorgrond iets oplucht en iets meer contrast in de lucht.

@Kwintessen: Ik hou ook wel van dit soort doorkijkjes alleen deze werkt niet heel goed. Verschil in licht/donker had de foto spannender gemaakt. Op matri meting geschoten?

@Freakout: Misschien een mooie plaat maar dit staat en scheef en is qua kleuren veel te radicaal bewerkt voor mij.

@Kwintessen: Erg leuk idee, maar waarom
scheef?

@marceltuit: Oh ja, heerlijke plaat. Vlakverdeling had horizon iets omhoog en persoon iets naar links gemogen maar dit is al heel mooi.

@Floor-is: Technisch erg strak, de lege blik komt er goed uit. Onderwerp doet me helemaal niks wat een teken is dat je 'm goed gedaan hebt want dat is mijn gebruikelijke reactie op dit soort modellen

@Tsurany: Kadering is wat eigenaardig. Had 't torentje iets lager in het frame gehad, dat had gescheelt.

@Freddyronny: Mooie locatie, mooi licht. Horizon staat erg gecentreerd en iets scheef. Hanteer hier 's de regel van derden enje hebt nog iets veel mooiers.

@Thundernet : Probleem is, denk ik, wat is het onderwerp? Die jongen? Of de onderkant van dat board (denk ik?). Die strip op het plafond is ook wat onhandig.

@powerup: Iets te blauw. Verder ongetwijfeld een mooi moment maar voor mij wat saai.

Ik kwam er met dit huis niet helemaal uit en heb maar 's een hdr geprobeerd. Twijfel echter nog steeds.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4038/4317899959_bf3bc3c878.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 31-01-2010 17:44 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

@ thundernet, kan je hem niet gewoon in een andere omgeving shoppen ?
2e bewerking is wel vele malen nicer, alleen moet je goed opletten op de handen/armen/en de bovenkant van z'n hoofd.

als je er zelf naar kijkt zie je wel wat ik bedoel ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar het wordt eens tijd voor wat feedback en wellicht binnenkort zelfs een foto van mij ;)

@PowerUp: ik vind de schaduw op de weg niet echt interessant, terwijl er verderop veel meer lijkt te gebeuren. Dan had je ook die paaltjes duidelijker in beeld gehad, want zo lijkt het net alsof er een hond loopt. Daarnaast is de zon door de bomen naar mijn mening meer storend in plaats van dat 'ie wat toevoegt.

@Wijnands: de bosjes rechts hebben iets misplaatst, ze springen er te veel uit ten opzichte van de rest. Verder heeft de foto een wat grimmige sfeer.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4318781617_f0532661d4.jpg
Testje vanmiddag met zusje, de heftige bewerking vinden wij wel lekker, alleen krijgen we telkens de krukjes/tafeltjes niet goed weg gegumt (we maken eerste een foto met iemand erop en daarna een compleet lege foto van de ruimte) heeft iemand nog tips hoe we dit beter kunnen aanpakken, ook met schaduwen enzo?
:)

@Wijnands: ik vind de foto een beetje saai voor een HDR, ik mis echt wat heftige contrasten. En wat CodeCaster zegt zijn de bosjes wel erg aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PowerUp
Mooie sneeuwfoto! dat de zon erop staat heeft zeker wat!, misschien waren de kleuren mooier als je minder de schaduwkant van de bomen erop had. een afweging, hopelijk bewust gemaakt :)
@Wijnands
ik vind vooral de lucht lekker dramatisch, verder kan ik me goed vinden in de overige aanmerkingen over de bosjes links en rechts.
@Xfix
helaas heb ik geen verstand van PS, vind het wel heel cool experiment!

vanmorgen op het station!
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/871/dsc0316b.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 00:55

Milo.

klik

wijnands,
Ik ben geen fan van hdr maar bij deze foto komt het wel mooi uit. Misschien dat als de voorgrond iets donkerder is het huis met de prachtige lucht er wat mooier uitkomen, want nu doordat het overal redelijk licht is is het plaatje voor mij wat 'plat'.

Xfix,
Erg leuk idee, voor mij stoort alleen de drukke achtergrond wat, dit is ook wel versterkt doordat er veel contrast in je plaat zit. Ik denk zelf dat het idee beter staat in een wat neutralere achtergrond.

jarn00w,
In mijn ogen is het rabo gebouw wel een afbreuk aan je foto. Aan de linkerkant vind ik het namelijk een mooie plaat alleen de uiterste rechterkant vind ik er niet helemaal bij passen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ jarn00w: Jammer dat chromatic aberration sterk aanwezig is. Verder zou ik het wat nabewerken, oa. blauw accentueren en verscherpen. Verder wel ene goede plaat

@ Xfix: Leuk gedaan! Alleen jammer dat het er gephotoshopped uit ziet. Uitknippen kun je het best met de pen tool doen (wel ingezoomed). Het kan echter een stuk eenvoudiger. Zet je camera neer, maak foto 1. Vervolgens pakt je zus een stoel, ligt erop en maak je foto 2. Leg foto2 boven foto1 in photoshop, en dan knip je de stoel weg. Wel moet je opletten op schaduwen op de vloer, dat het klopt met je plaatje.

@ Wijnands: Alles is mooi aan je foto, behalve de lucht. HDR is te extreem naar mijn mening

@ powerup: Weinig speciaals. Met witbalans is wel goed gelukt.

@ ThunderNet: Gaaf! Leuk gedaan hoor. Ik weet echter niet of je 2e versie beter is (afgezien van de crop)

Mijn eerste HDR. Ik moet nog leren werken met Photomatix, nu heb ik maar wat gedaan. Dit is een combinatie van 3 foto's:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4320773834_200fec27d1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M.E.Amrani op 01-02-2010 02:08 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
eejtje schreef op maandag 01 februari 2010 @ 02:08:

@ Xfix: Leuk gedaan! Alleen jammer dat het er gephotoshopped uit ziet. Uitknippen kun je het best met de pen tool doen (wel ingezoomed). Het kan echter een stuk eenvoudiger. Zet je camera neer, maak foto 1. Vervolgens pakt je zus een stoel, ligt erop en maak je foto 2. Leg foto2 boven foto1 in photoshop, en dan knip je de stoel weg. Wel moet je opletten op schaduwen op de vloer, dat het klopt met je plaatje.
de foto bestaat uit 2 fotos, zoals jij zegt 1 met model en 1 zonder model of tafel. alleen zit ik in de knoop met de schaduws, misschien toch maar flitsers aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Laatst online: 27-04-2020
@Tsurany: Misschien als je de foto landscape had genomen met het torentje meer aan de linkerkant was interessanter geweest.
@Freddyronny: Ik weet het niet, ik vind de foto beetje flets. Ik had meer kleur erin gegooid, het is nu een witte vlakke plaat voor mij gevoel. Verder ook niet veel bijzonders.
@Thundernet: Ziet er grappig uit, vooral de gezichtsuitdrukking spreekt boekdelen.
@powerup: Grappig, dat je zegt bij Tsurany dat er geen onderwerp is. Ik vroeg mij namelijk af waar ik naar zit te kijken bij deze plaat. Ik zie niet precies waar ik moet kijken.
@Wijnands: Hmm, ik vind de HDR niet echt een toevoeging hier. Ook best veel voorgrond wat voor mij niet echt boeiend is. Volgens mij gaat het voornamelijk om het huis en de lucht denk ik.
@Xfix: Grappig, ik zat eerst te kijken van huh? pas daarna je tekst erbij gelezen... Ik kan duidelijk zien dat je zus erin is gegumd... Je ziet gewoon lichtere delen rond de knieen rug. Of is dat gewoon het licht inval?
@jarn00w: Persoonlijk vind ik hem een beetje overbelicht en een beetje blauwig. Verder vind ik het een goede crop, alleen de detail in de wolken mis ik door die mega zon (zag er best mooi uit denk ik).
@Eejtje: Ik had denk ik wat meer gecropped had bijv. een panorama crop. Want bovenin in de foto gebeurd vrij weinig... Wel netjes gedaan, maar ik kan btw hdr niet echt ontdekken.

Zelf gisteren er ook op uit geweest, naar iets wat oerhollands schijnt te zijn (zag overigens geen één nederlander). De foto is gemaakt net voordat de donkere wolken mij bekogelde met hagel...

(klikken voor groter).
Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/031/1/1/Kinderdijk___Holland_by_Tenbult.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Silvermoon schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:14:

@Xfix: Grappig, ik zat eerst te kijken van huh? pas daarna je tekst erbij gelezen... Ik kan duidelijk zien dat je zus erin is gegumd... Je ziet gewoon lichtere delen rond de knieen rug. Of is dat gewoon het licht inval?
mijn zus is niet gegumt, die kleine halo in ontstaan door de instellingen in Lightroom (toning).
Ik zal ook even reageren op jullie fotos:

Feedback:
@eejtje: Ik vind de reflectie in het water echt super vet, alleen jammer dat er links een stuk te belicht is!
@silvermoon: op groot komt deze plaat echt tot zijn recht, mooie wolken en heerlijk rechte horizon :)
@jarnoow: Leuk onderwerp alleen had ik het gebouw rechts deraf gecropped, daarnaast is de foto een beetje flets ik zou nog eens kijken naar de instellingen van kleur en licht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Silvermoon: je belichting en de kleurtjes zijn top :)
De plaat heeft wmb geen wow-factor of blijvende kracht vanwege de compositie.
Waar gaat deze plaat over? dat kan meer nadruk hebben.
Ik zou me concentreren op het silouet van 1 molen, met reflectie ervan in het water en de zonsondergang die erlangs stroomt qua licht.
Maarja, dat is misschien niet jouw essentie ervan ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@xfix: Oh, oke... ik zag duidelijk die contouren rondom je zus. Daardoor kreeg ik het idee dat je gegumd hebt ;). Lijkt me overigens best een lastige opgave om dit te maken.

@qadn: Het was meer het geheel (dus ook de donkere wolken bovenin). Kan me iets bij voorstellen dat je niet precies kan vinden wat ik bedoel, ik heb nog wat andere foto's zal vanavond deze eens bekijken (dus alleen silhouet). Dat oerhollands (riet, water, molens en mooi/raar weer) heb ik geprobeerd over te brengen. Blijkbaar niet gelukt :) geeft niet, volgende keer als ik er kom dan zal ik daarop letten. Want terug gaan is zeker, mooie rustige plek nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Xfix: Oh sorry, ik had het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je zus ergens anders was gefotografeerd en vervolgens geplakt op de foto. Ik zou het dan voorzichtig doen met nabewerken, zodat het er minder onecht uit ziet.

@ Silvermoon: dank je wel. Dat HDR niet te zien is, is dat goed? Ik ben namelijk van mening om HDR zodanig toe te passen dat het niet te zien is. Mijn originele foto's waren of "mooie lucht+overbelichte gebouwen/reflecties", of "prima belichting+zwarte lucht". Vandaar mijn besluit om het dynamisch bereik te vergroten.

Over jouw foto, erg mooie totaalplaatje! Goede contrast tussen lucht en wolken, en compositie is ook niks mis mee.

[ Voor 9% gewijzigd door M.E.Amrani op 01-02-2010 12:18 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2790/4321402719_7341149021.jpg
Ik heb hem wat anders bewerkt, nu is de halo minder aanwezig :)
Groot:
http://www.flickr.com/pho.../in/set-72157623320522402

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Veel beter! Wat betreft schaduw, maak een nieuw layer, opacity 60%, modus 'darker color'. Vervolgens ga je met een soft round brush (140px) een beetje zwart brushen onder haar op de vloer

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
Wijnands, ik vind hem erg mooi, maar wel erg "eerie". Vooral de rodendenrons en de bomen zien erg vreemd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@freddyronny: Op zich best netjes, paar leuke lijnen en rechts de boom als invulling. Minpunt is de horizon in het midden en het dat er weinig valt te zien op de voorgrond.

@ThunderNet: Gave plaat, de omgeving zet je wel aan het denken en laat je langer naar de plaat kijken. In dat opzicht is de setting dus zeker geslaagd. Minpunt is ook de omgeving zoals de tl in het plafon, deze leid wat af.

@PowerUp: Vind hem saai overkomen, m.a.w. ik blijf er niet lang naar kijken. Een wandelaar had het goed gedaan in dit plaatje.

@Wijnands: Over de bosjes op de voorgrond is alles al gezegd. Toch geen slechte hdr hoor, ik vind hem netjes. Een plekje dichterbij het gebouw zoeken had misschien een nog mooier plaatje opgeleverd.

@jarn00w: Hij lijkt wel nergens lekker scherp, link naar de grote versie doet het niet.

@eejtje: Erg mooi met die reflecties in het water. Helaas zijn er wel wat delen overbelicht waardoor je veel details in de gebouwen en stad verliest.

@Silvermoon: Prachtige lucht en de silhouetten van de molens doen het ook erg goed. Alleen zo zonde van de horizon in het midden, maakt de foto net wat minder aantrekkelijk.

@Xfix: De tweede versie zonder halo ziet er inderdaad beter uit. Een erg leuk idee en prima uitvoering. Een schaduw zou het nog wel wat completer maken.

Mijn bijdrage:
Het rechterdeel van de foto is een dijk welke de foto in komt daardoor lijkt er wat vervorming in de foto te zitten. Op de grote versie is wat beter te zien dat dat niet het geval is.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4321816445_c850170d6e.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Amstel76 op 01-02-2010 17:38 ]

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@ Eejtje: Ik vind hem heel mooi maar iets overdone, de lijn met het water trekt heel erg sterk de aandacht en valt iets te veel op icm de weerspiegeling. Niet heel storend en het resultaat is toch mooi.

@ Silvermoon: Mooie foto, vanuit het kleine plaatje lijkt het wat minder maar als je de grotere versie bekijkt is hij erg mooi. Kleinere versie laat de wieken niet goed uitkomen, dat is jammer.

@Xfix: Erg leuk effect maar de rug van het meisje loopt precies gelijk met een van de 'randen' in de deur, dat zorgt dat het lijkt alsof ze daarop ligt ipv in de lucht hangt. Misschien voortaan ook sokken dragen? Tenen trekken nu de aandacht omdat het geen ronde vorm is en juist afsteekt tegen de buitenlucht.

@ Amstel76: Mooie foto, erg mooi licht van de zon en de wolken. Is hij nog erg nabewerkt?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EGNV0lukUrz4xfvIGoMAv5A1/full.jpg
Nog eentje van mij, vind hem best goed gelukt. Hij is niet super maar voor mij als beginnende fotograaf toch een leuk plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt allemaal!! link voor groot doet het nu weer geloof ik...
chromatic aberration heeft met een goedkope kitlens te maken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Dank voor alle reacties!

@Amstel: Lekkere plaat, het pad achter het hek trekt al mijn aandacht mooi door de foto heen! Mooie lucht ook :)
@tsurany: In mijn ogen is hij iets te overbelicht en mist hij wat contrast? Hij is een beetje flets.

Ik heb diezelfde middag nog een foto gemaakt met het zelfde idee, deze heb ik anders bewerkt en geprobeerd de schaduw een beetje na te bootsen:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4011/4319515350_cbfca006fb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Silvermoon: super foto, lekker dramatische lucht.

@ Amstel 76: prachtig plaatje, alleen jammer dat je niet de 1e daar was en een foto zonder voetsporen kon maken!

@ Tsurany: zon komt nogal fel wittig over en de sporen in de weg leiden me een beetje af...

@ Xfix: zou hem net iets rechter zetten... als je kijkt naar de ruiten van de deuren is hij net een tikkeltje scheef. Vind de oranje zonnewering verder wel wat hebben, donkere contouren van je model op de tafel/stoel en dan toch een randje kleur!

Zelf pas kort bezig met fotografie, en op een tripje naar Amerika wat eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe camera. Vooral nog bezig met het leren kennen van de camera en wat trucjes in photoshop eigen te maken. Hierbij een eerste poging, geen interessante setting, maar vond het zelf een mooie rustgevende zomerplaat, gemaakt op de Pier van Napels in ZW-Florida.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2696/4324998508_bfaaed7025.jpg

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honolulu
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
lang geleden ...

@wijnands: erg donker, de sneeuw lijkt wel as
verder vind ik de groene bossages wat storend.

@xfix:leuk idee
Laatste vind ik veel beter, daar valt het eerst niet op dat er iets geks aan de hand is. +er zit wat schaduw in, dat mis ik bij de andere

@eejtje: is daar HDR voor nodig? Ik heb niet de indruk dat dat veel toevoegd. Als je de gelegenheid hebt: nog eens proberen met een interessantere lucht

@silvermoon: Ik zou een stukje van de onderkant afknippen, dit oogt erg rommelig. heb je jpeg of raw geschoten? misschien kun je meer details eruit halen?
NB: de meeste nederlanders blijven binnen als het dreigt te gaan hagelen ;-)

@Amstel76: vette plaat, lijnen kijken erg lekker weg

@Tsurany: erg blauwig, staat je witbalans goed?
Ook denk ik dat de foto sterker wordt als je links een stukje cropt. Dat spoor in de sneeuw oogt rommelig en leidt af.

Mijn bijdrage, een eenvoudige lijster (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4039/4323339242_9cd168f5ff.jpg
wat gegevens:
D80 (iso400)
Tamron 70-300
Kenko 1.5 TC
Gitzo blabla statiefje

Diagragma wide open, sluitertijd rond 1/300

Ach, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
@Amstel76, Wauw! Showcasewaardig denk ik wel.
@eetje, Mooie plaat, helaas is de lucht oninteressant
@Honolulu, helaas is de vogel onscherp en onderbelicht. En hij heeft wel heel veel CA
@Wijnands, Ik denk ook dat HDR niet echt noodzakelijk was, maar ik vind het er wel vet uit zien, het computerspel-effect.
@Tsurany, ik vind hem echt niks, sorry.

[ Voor 48% gewijzigd door Devil777 op 01-02-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Sligrootje: op zich best een mooie plaat, maar er is veel te veel waar niets gebeurt. Als je vanaf rechtsboven ongeveer een derde wegsnijdt krijg je een naar mijn mening veel mooiere foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Devil777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:17:
@Tsurany, ik vind hem echt niks, sorry.
Daar kan ik niet zoveel mee eigenlijk. Tis hier om van te leren he. Althans zo interpreteer ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:30:
@Sligrootje: op zich best een mooie plaat, maar er is veel te veel waar niets gebeurt. Als je vanaf rechtsboven ongeveer een derde wegsnijdt krijg je een naar mijn mening veel mooiere foto :)
Helemaal niet aan gedacht bij het bewerken om hem verticaal te croppen, thanks voor de tip. De foto ziet er zo inderdaad "voller" uit. Of zou je hem ook nog horizontaal wat minder breed maken?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4324262809_5df23be2ab.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@sligrootje: Persoonlijk vind ik je foto een beetje bleekjes :o (not an export talking here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@wijnands: Ik vind het wel een mooie plaat, en ik moet zeggen dat ik het wel mee vind vallen met hoe erg de plantjes zijn... Alleen jammer dat het huis zo ver weg is :p

wat betreft je comment op mijn foto: silhouet in het midden is eigenlijk meer bewust zo gekozen. Ben alleen niet tevreden over zijn afgehakte voeten, had beter nog even kunnen wachten tot hij helemaal boven was geweest.

@xfix: leuk.

@eejtje: hijs fijn. vooral groot formaat kijkt erg prettig weg. Wel vind ik aan de ene kant de reflecties erg gaaf, maar aan de andere kant ook weer jammer dat het er niet uitziet als 'normale' reflecties. maar denk dat deze reflecties vooral door de hdr bewerking komt? ziet er trouwens prima uit voor een hdr-foto, zeker een hdr-nachtfoto. krijg ik zelf amper voor elkaar, om de een of andere reden maak ik er altijd een ruis-feest van :(

@silvermoon: die is erg tof! heerlijk die dreigende lucht en zijn vieze kleuren. prachtig! wel zou ik de horizon iets meer uit het midden halen. verder heb ik niks te melden over je foto, vind hem gewoon tof.

@amstel76: toffe plaat met lekkere dieptewerking erin door het pad. Vooral de grote versie vind ik erg fijn kijken. Wel jammer van de felle zon, maar ja daar ontkom je niet aan als hij recht van voren staat.

@tsurany: ik vind eigenlijk dat de sporen te vroeg alweer links uit beeld verdwijnen. het probeert op mij een soort van dieptegevoel op te wekken, maar het lukt niet echt ;)

@xfix2: leuk, en ze glijdt naar rechts want de foto is scheef :p

@sligrootje: zou een toffe plaat als de kleuren wat mooier waren geweest. vind ze een beetje aan de bleke kant. Zou hier ook de horizon wat minder in het midden gezet hebben.

@honolulu: leuke actiefoto, alleen jammer dat de vogel niet scherp is.

@sligrootje: zie nu dat je ook al een tweede had geplaatst met de horizon wat hoger, is al beter. maar blijf nog steeds bij de bleke kleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Tsurany schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:18:
@ Amstel76: Mooie foto, erg mooi licht van de zon en de wolken. Is hij nog erg nabewerkt?
Valt op zich best mee, heb wat detail in de lucht terug gehaald en de oranje gloed iets aangezet.
Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 21:29:
@ Amstel 76: prachtig plaatje, alleen jammer dat je niet de 1e daar was en een foto zonder voetsporen kon maken!
Over de voorgrond valt daar misschien iets over te zeggen maar kijk eens waar de voetsporen naar toe leiden. Zonder de voetstappen had de foto alle lijnen en ook zijn kracht verloren.
Devil777 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:17:
@Amstel76, Wauw! Showcasewaardig denk ik wel.
Showcase vind ik hem zeker niet, in een verzameltopic zou hij inderdaad niet misstaan. De lucht en zon is niet sterk genoeg om er showcase van te maken, daarnaast ben ik zelf niet erg blij met het feit dat er vervorming in lijkt te zitten maar niet het geval is, al heb ik daar nog niemand over gehoord.

Nog even wat reacties op jullie foto's:

@Tsurany: Vind hem ook wat flets overkomen en de compositie wat ongelukkig gekozen. Ik zie daar mooie sporen in de sneeuw en met die lijnen had je wel iets kunnen doen denk ik

@Xfix: Ik vond de vorige versie een stuk beter. Deze staat scheef, en de kleuren voegen ook niet veel toe, het zonnescherm is zelfs irritant aanwezig.

@Sligrootje: Ik vind de gecropte versie wel wat beter overkomen, puur vanwege het feit dat je van die horizon in het midden af bent. Alleen rare afwijkende maten en crops houd ik nooit zo van. Verder vind ik het blauw van de lucht onnatuurlijk overkomen, eigenlijk is de hele foto wel iets te blauw. Maar wel een mooie foto met 2 mooie lijnen die je naar het einde van de pier begeleiden.

@Honolulu: Erg jammer dat hij niet wat scherper is, vooral op de grote versie valt dit heel erg op. De omgeving is ook erg druk waardoor de vogel er niet lekker uitspringt.

[ Voor 4% gewijzigd door Amstel76 op 02-02-2010 09:33 ]

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Honlulu: Vooral bij de vleugels zie je de beweging / onscherpte erin.

@ Nico en Marceltuit over het bleke: het weer was helaas niet wat je verwacht van ZW-Florida, het was nogal een grauwe en "bleke" setting... qua bewerking heb ik de kleuren dus al iets voller en feller proberen te maken, maar zonder het tot het extreme te drijven en dit was toch echt het beste waar ik op uitkwam helaas, maar voor mij was dit 1 van de 9 of 10 favoriete foto's uit een sessie van 1500 die ik in Amerika heb gemaakt.

@ Amstel 76: Had er zoals hiervoor gezegd zelf niet eens aan gedacht om hem anders te croppen, is dan ook mijn eerste sessie foto's geweest met mijn dslr. Had geluk dat er maar 2 mensen op de pier zaten vanwege het slechte weer en kon deze er makkelijk afshoppen. Hou zelf wel van de "lege" wallpaper achtige foto's.
Amstel76 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 09:31:
[...]

Valt op zich best mee, heb wat detail in de lucht terug gehaald en de oranje gloed iets aangezet.

[...]
Klopt inderdaad dat de voetsporen of wielsporen je mooi meevoeren. Is denk ik een kwestie van smaak, zoals ik hiervoor zei, hou zelf meer van het "lege" onaangeroerde stukje natuur dan. Vond het verder overigens niet storend op je foto hoor, zeker niet!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@Xfix: Deze plaat ziet er stukken beter uit! Ziet in ieder geval minder onecht uit door die witte contouren weg te halen. Alleen de achtergrond blijft druk vind ik.
@Amstel76: Ik weet het niet precies, kleuren zien er goed uit. Alleen die zon daar zit ik de hele tijd naar te kijken in plaats van het pad (duurde ook even voordat ik door had er een pad was). Die voetstappen op de voorgrond maken het onrustig vind ik.
@Tsurany: Probeer eens na te denken als je een foto maakt wat je precies wilt overbrengen. Niet zoals je zelf zegt 'een leuk plaatje schieten'. Je had bijvoorbeeld meer met lijnen kunnen doen in deze foto (als ik zo kijk in de sneeuw). Daarbij is het wellicht handig om te kijken naar iets van Lightroom zodat je wat aan je witbalans kan doen. No offense ofcourse
@Xfix2: Kleuren vind ik wel prettig, alleen de voorgrond is veel zwart. Dit had je ook een stuk kunnen croppen :). Daarbij is hij natuurlijk scheef zoals Marceltuit al zegt.
@sligrootje: Ik vraag me af als je door de knieen was gegaan (word nu nog lastig), wat voor plaat het opgeleverd. Dat je dus meer de pier hebt en minder lucht. Dus nog meer met lijnen spelen. Wellicht iets aan de witbalans doen, kleuren kunnen volgens wel intenser :). No offense ofcourse.
@Honolulu: Is de lijster uit de boom aan het vallen? Ik vind het een beetje onrustige plaat, waaide het hard? Tja, soms moet je het weer trotseren als fotograaf ;-) je krijgt er wel leuke platen door.
@sligrootje2: Hmm, dit is in ieder geval beter qua crop. Alleen kleuren... volgens mij is het water groening? Komt zo niet echt naar voren, zou wel leuk contrast zijn met die bruine pier en blauwe lucht.

Dank voor reacties op mijn foto! Ik zal thuis even gaan stoeien met photoshop ;). Ik heb er weer eentje van de kinderdijk. Ik hoop dat deze beter qua horizon is dan de andere. Grappig dat beide foto's op dezelfde dag zijn geschoten...

op de foto klikken voor groter
Afbeeldingslocatie: http://th01.deviantart.net/fs70/300W/i/2010/032/9/8/Kinderdijk_II___Holland_by_Tenbult.jpg

Ben benieuwd :)

[ Voor 0% gewijzigd door Silvermoon op 02-02-2010 12:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind hem prachtig silvermoon! Vooral de kleuren en de dieptewerking vind ik erg geslaagd. Heb je nog filters oid gebruikt voor deze plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er inderdaad echt prachtig uit, je kijkt heerlijk weg en die molens steken mooi af tegen die prachtige lucht. Jammer dat van de 'grootste' twee molens de wieken gelijk staan, maar kan jij natuurlijk niet veel aan doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Tsurany schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:08:
Ziet er inderdaad echt prachtig uit, je kijkt heerlijk weg en die molens steken mooi af tegen die prachtige lucht. Jammer dat van de 'grootste' twee molens de wieken gelijk staan, maar kan jij natuurlijk niet veel aan doen :P
Tuurlijk wel, hij kan er toch een zwiep aangeven _/-\o_ :+

Hierbij nog een van mij, iets anders dan mijn gebruikelijke foto's maar ben benieuwd naar jullie mening. was lichterlijk aan het experimenteren geslagen in fotosoep... (misschien voor de diehard fotoshoppers niet zo spectaculair, maar vond het zelf al heel wat :P )

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2732/4326203244_0783cc09f8.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Polariteit op 02-02-2010 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:10

Zenyatta

Tsjakka!

@ Marceltuit: Ziet er best interessant uit, maar aan de onderkant vond ik hem een beetje te donker. En ik denk ook dat het jammer is dat de randen om de schedel heen niet overal even breed zijn.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Wijnands: Een indrukwekkende lucht, maar op een of andere manier trekt de voorgrond de aandacht. Dit is vreemd omdat het huis en de lucht wel leuk in de plaat staan. Misschien had je iets minder grond op de foto kunnen zetten oid. Ik weet het niet precies, maar ik snap dat je twijfelt.
XFix: Leuk experiment :) De achtergrond geeft het een mooie sfeer.
eejtje: Mooie reflecties, had je hier HDR voor nodig?
Silvermoon: Deze plaat is in het klein wat saai, groot komt hij een stuk beter uit.
XFix: De tweede is een stuk beter :)
Amstel76: Wow, deze is echt mooi. Showcase bijna, hij kijkt erg lekker weg :)
Tsurani: Ik mis een onderwerp, ik blijf zoeken maar de lijnen in de foto leiden nergens naartoe. Volgende keer beter. ;)
XFix: Deze plaat heeft een warmere uitstraling, ook leuk gedaan. In dit geval was het wellicht mooier geweest als het model minder centraal in de foto had gestaan. (beetje meer wide-angle, en een landscape orientatie?)
Honolulu: Mooi moment, maar de foto is minder, er zit wat bewegings-onscherpte in en de focus ligt te ver naar voren. Hierdoor is het (in het groot) geen prettige foto om naar te kijken. De kleine versie geeft wel een goed beeld wat het had kunnen zijn als de focus goed was geweest. En tja, de CA is jammer, maar niet heel vervelend... het is hoofdzakelijk de missende scherpte die stoort.
Sligrootje: Mooie kleuren, de bewerking is mooier, wel jammer van de schaduw. Die is naar mijn idee te promiment aanwezig.
Silvermoon: Mooie plaat, ik begin mij wel af te vragen of dat de enige locatie is waar je mooie foto's van kinderdijk kan maken. (waar jij staat, en die dijk die je in je foto hebt staan)... het wordt allemaal wel erg bekend zo. Niet dat jij hier iets aan kan doen, het is een mooie uitvoering van een veel gekozen onderwerp.
Marceltuit: Leuk gedaan, misschien had je de tanden aan de onderkant nog iets op kunnen lichten?

Schaamteloze cross-post uit het zelfportretten-topic:
Zelfportret
Ik zal later de grote versie erachter linken

[ Voor 1% gewijzigd door psyBSD op 03-02-2010 10:21 . Reden: commentaar was moeilijk te onderscheiden, even de nicks 'bold' gemaakt. ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sligrootje: de tweede versie is een stuk beter. Wat meer kleur (en contrast) maakt het wel mooier.
@ Silvermoon: prima foto, mooie kleuren
@ marceltuit: het 'dreigende' van zo'n schedel gaat helemaal verloren als je het meest dreigende deel, de kaak, niet (goed) ziet. Verder is het wel een leuk idee. Wat is het voor een beest geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Bedankt voor alle reacties, hier kan ik echt wat mee! :)

@sligrootje: de uitsnede is velemale beter, het overbelichte/bleke gevoel vind ik echt passen bij deze plaat! Zeker goed gelukt :)
@silvermoon: Mooi hoe de molens afsteken op de blauwe lucht, zoals eerder al gezegd werd wel jammer dat de wieken van de 2 voorste molens gelijk staan. Verder niks op aan te merken?
@Marceltuit: de plaat doet me niet zoveel, daarnaast zie je de tanden wel maar niet helemaal dat is jammer.
@psyPSD: Leuk portret, mooie zwart wit omzetting! Miss had een iets wijder diafragma je shirt net onscherper gemaakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door mitchdc op 03-02-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik had hem wide-open kunnen schieten, maar dan was het heel moeilijk geweest om mijn gezicht in z'n geheel scherp te krijgen. (de focus is ook iets off... ligt niet op mijn ogen maar daar net iets achter)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Silvermoon: Mooie plaat en fijne compositie. Maar wel iets te warm en paars, mag best wat kouder met dit weer.

@marceltuit: Vind hem niet echt geslaagd. Juist het krachtige en interessante deel van de schedel, de kaken zijn niet belicht. Weet niet of je zelf voor het licht heb gezorgd, zo ja dan valt daar een hoop winst te pakken. Is het in een museum geschoten dan heb je misschien nog als optie om een flitser in de hand te houden of de foto niet te maken ;)

@psyBSD: Leuk standpunt en leuke foto. Ik ben wel benieuwd naar de grote versie want de focus lijkt niet helemaal op je ogen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Silvermoon: Vind de lijn van de linker rij molens erg mooi, voert je blik helemaal mee naar de horizon. Was wat speelser geweest als inderdaad de 2e voorste molens een andere stand van de wieken hadden gehad.

@ Marceltuit: Als de belichting op de hele foto zoals in het middelste deel was geweest komt de foto denk ik veel dreigender en krachtiger over.

@ PsyBSD: Gaaf standpunt voor een zelfportret zo, vind hem ook erg mooi in zwart wit, maar hij komt er een beetje onscherp door over voor mijn gevoel.

Dank voor de reacties op mijn 1e foto hier op het forum. Heb zelf nog wat in photoshop zitten spelen om de zee wat groener te maken, maar veel verschil levert het niet op. Ben zelf in ieder geval tevreden zo met de foto. Schaduw was inderdaad wel goed aanwezig en door contrast aanpassen nog wat benadrukt, ervaar het zelf echter niet als storend.

En een nieuwe bijdrage, ook een vrij standaard plaat, qua composities heb ik nog een boel te leren heb ik al gemerkt, maar een boeiende voorgrond was er helaas niet. Genomen op Marco Island, ZW-Florida.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4324999304_db18b6050e.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
Ok, dit wordt een lange lijst. ;)
@The Executer: Dankje, ik heb zelf geen moeite met de hoeveelheid lijnen in beeld.
@marceltuit: Mooie plaat, de vogel stoort me niet.
@Floor-is: Dankje. Mooi portret. Vind de licht/donker achtergrond goed werken.
@Tsurany: Ik vind het niet zo'n hele bijzondere foto, beetje snapshotachtig en teveel magenta in de lucht.
@freddyronny: Bedankt voor je commentaar. Mooie foto. De koude is te voelen.
@ThunderNet: De achtergrond vind ik afleidend. Na de edit is deze te gephotoshopped.
@Powerup: Mooie foto, zon door de bomen werkt goed.
@Wijnands: Bedankt voor je commentaar. Ik vind je hdr foto niet mooi, te overdone.
@Xfix: mooi idee, wel erg donker, tweede versie is beter.
@eejtje: Ik zie er niet echt hdr in en dat bevalt me, want meestal wordt hdr erg nep. Mooie foto!
@Silvermoon: Mooi sfeervol portret van het nederlandse landschap, lijkt wel een 17e eeuws schilderij, nice.
@Amstel76: Je foto ziet er goed uit, riet (of gras) linksonderin stoort een beetje.
@Tsurany: Volgens mij is de witbalans niet helemaal goed, te blauw. Verder zou ik nog wat spelen in ps.
@xfix: Wederom leuke uitwerking van je idee, maar zwarte vlak onderin is te groot.
@Siligrootje: Mooie uitkijk over de pier en de oceaan. Tweede versie vind ik minder.
@Honolulu: Sorry, dit is niet mijn ding, gaat meer om registratie dan echt een foto.
@Silvermoon: Mooie plaat, wederom schilderachtig, geen kritiek.
@marceltuit: Ik zie de registratie van een schedel, niet echt een bijzondere foto, sorry.
@psyBSD: Op zich een leuk zelfportret, maar ik mis scherpte in je gezicht.
@Siligrootje: Zonsondergangen zijn niet mijn ding, te vaak gezien, sorry.

Nog eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2754/4316466179_48c2272a98.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is het? Lijkt mij een ruit met wat strepen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@Silvermoon Mooi plaatje, vind de contrast lekker :)
@PsyBSD Compo vind ik prima, maar idd.. jammer dat je de scherpte in gezicht mist
@Sligrootje idd vrij standaard plaatje, vraag me wel af of hoe die eruit zien als de exposure nog langer was..
@Kwintessens Ehm, ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier van moet vinden :X Wat wou je hier mee eigenlijk doen?

Vandaag even naar scheveningen gegaan, planning was eigenlijk om naar die 2 torentjes te lopen in de achtergrond.. maar dit vond ik ook wel iets om te shooten :+
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2771/4327865435_b20281bb80.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 18:32
@Tsurany en TeamxSunnYx: Je ziet inderdaad strepen op een ruit. Maar ik zie het als een plat abstract beeld en vind het een mooie compositie en prettige kleuren. Als je probeert er iets in te herkennen is het een stuk minder interessant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke, ja ik heb abstract nooit gesnapt hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Kwintessens schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:56:
@Tsurany en TeamxSunnYx: Je ziet inderdaad strepen op een ruit. Maar ik zie het als een plat abstract beeld en vind het een mooie compositie en prettige kleuren. Als je probeert er iets in te herkennen is het een stuk minder interessant. :P
Dat is het hele probleem, ik zie hier niks in.

En ik kijk dagelijks naar abstracte schilderijen ( er leeft er hier 1 die abstract schilder is ) en zie in zijn schilderijen ALTIJD wel iets.

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
@Teamxsunnyx
Mooie plaat! De twee torens op de achtergrond hadden van mij iets meer in het midden van het beeld mogen staan, en ik had graag een grotere versie gezien ;) Kleuren zien er leuk uit en het effect is goed geslaagd, al wordt het wel een beetje cliché.
@Kwinttessens
Weet niet zo goed wat ik er van denken moet. Verschillende lichtjes zijn wel een beetje interessant, maar voor de rest is er niks op te zien. Als het minimalistisch is, prima, maar dat is het naar mijn mening ook niet echt vanwege de strepen.
@Sligrootje
Niet zo heel erg interessant. Misschien kan je beter iets langer wachten zodat de zon nog wat verder beneden is want de zon vindt ik wel erg scherp, maar op dat moment dat je de foto maakte was het vrij bewolkt aan de horizon dus zal dat niet zo goed werken. Als er niks interessants is op de voorgrond dan kan je misschien beter je camera wat verder om hoog richten en de horizon op ongeveer 1/3de laten rusten? Meer gradiënt van de lucht heb je dan, misschien maakt dat de plaat wat interessanter?

Nog eentje van mij dan. Ben vanavond eens bezig geweest met een probeersel. Wat sterke drank in een glas gegooid en deze in de fik gezet. Op een statief en lange sluitertijd en je krijgt een erg grappig effect! Wat vinden jullie? Hij is vrijwel onbewerkt, paar kleine kleuren correcties toegepast en hem iets lichter gemaakt, maar die bewerkingen zijn allemaal minimaal. Wel (geprobeerd) recht gezet.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/4328791406_d3ab33909a.jpg

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
@Soepstengel, ziet er leuk uit, alleen nogal karig en het 'vertelt' niet zoveel. Wellicht was het leuk geweest als er iets of iemand in de voorgrond stond als silhouet.
@Sligrootje, ziet er aardig uit, de zee is alleen vrij donker. Het zou leuk zijn geweest als de zon meer in de zee reflecteerde, dan zou het er meer 'Pirates' uit zien.
@Kwintessens, de kleuren zijn gelukt, alleen hij is onscherp aan de zijkanten. Voor de rest voel ik me er niet door aangesproken.
@psyBSD Ik vind de foto veel te "gemaakt" en te zelfbewust. Maar dat is puur mijn smaak. Helaas springt het onderwerp (je hoofd) niet echt uit de foto.
@TeamxSunnYx Helaas is de lucht overbelicht. Inderdaad wat cliché. Als er toevallig een Russische atoomijsbreker net voorlangs was gevaren, was het een stuk interessanter geweest. Maarja...

[ Voor 29% gewijzigd door Devil777 op 03-02-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
@Silgrootje, Ik vind het een lekkere foto, als is het jammer dat hij nét niet symmetrisch is (Zie de leuningen helemaal links en rechts). Ook zou ik de kleuren nog net wat meer meegeven.
@Silvermoon, Deze is echt prachtig. Op een of andere vind ik de linker molen 'raar', maar dat is heel lastig uit te leggen. Als ik dan 1 puntje aan mag geven is het dat het jammer is dat de wolk net aan de bovenkant wordt afgesneden, maar ik weet dus niet hoe hoog dat die nog verder was.
@Marceltuit, deze vind ik minder. Achtergrond is mooi zwart, maar voor de rest vind ik er zelf niks aan. Misschien dat een kleinere DOF en een betere verlichting van de kaak beter had geweest.
@psyBSD, Deze doet me niet veel. Ik vind hem maar heel ongemakkelijk kijken, maar ik ben dan sowieso niet iemand van portretfotografie.
@Silgrootje, op zich een mooie zonsondergang, en de wolken zijn erg mooi zo, echter geeft het mij geen 'wow'-gevoel. Vraag me niet waar het aan ligt, misschien de 'saaie' zee aan de onderkant.
@Kwintessents, Op zich een leuk idee, en de vage achtergrond highlights vind ik mooi, maar de 'smerige' ruit vind ik de foto een beetje bederven.
@TeamxSunnYx, deze vind ik erg mooi. De kleuren zijn lekker, en de zachte zee die je door de lange sluitertijd zo hebt gekregen zijn erg mooi.
@Soepstengel, op zich leuk, maar voor mij té afstandelijk. Teveel zwart, en niet echt iets waar je naar kan blijven kijken.

@Tsurany, je hebt abstract en abstract. Toevallig vandaag op pad geweest, en deze vond ik er toch wel uitspringen. Vind je deze ook niets? :P

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4328827772_ae3d1252c8.jpg
Klik voor groter :)

[ Voor 3% gewijzigd door TranceSetter op 03-02-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
@Kwintessens:

ik ben wel van het abstracte enzo (fotografie is dan ook niet direct mijn favoriete medium..). ik kan jouw foto wel waarderen.. de kleurstelling is fijn en kalmerend en ik vind die strepen op het raam daar wel het beeld passen eigenlijk.. het heeft iets van die druilerige eenzame zondag-avonden, wanneer je alleen maar naar buiten kan staren.
toch vind ik hem niet helemaal gelukt en had hij best beter gekunt. die blauwige reflectie/waas stoort bijvoorbeeld heel erg, omdat hij qua kleur en vorm niet in het beeld past.. bovendien lijkt je foto een beetje schuin te staan. en misschien was het ook mooier als die strepen iets kleiner/smaller waren.

zo zie je in iederigeval maar weer dat smaak flink kan verschillen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TranceSetter schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:38:
@Tsurany, je hebt abstract en abstract. Toevallig vandaag op pad geweest, en deze vond ik er toch wel uitspringen. Vind je deze ook niets? :P

[afbeelding]
Klik voor groter :)
Net wat je zelf zegt, je hebt abstract en je hebt abstract. Dit snap ik, ik weet wat het is. Vind het ook mooi. Abstract kan ook wel mooi zijn maar meestal vind ik t toch niks.

Alleen ik die ook onderbroken lijnen rood, wat is dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Led-achterlichten :r ;) Wel een mooie foto inderdaad, dit is abstractie die zelfs ík snap :P

[ Voor 66% gewijzigd door CodeCaster op 03-02-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Tsurany schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:50:
[...]

Net wat je zelf zegt, je hebt abstract en je hebt abstract. Dit snap ik, ik weet wat het is. Vind het ook mooi. Abstract kan ook wel mooi zijn maar meestal vind ik t toch niks.

Alleen ik die ook onderbroken lijnen rood, wat is dat precies?
Ik denk een led achterlicht. Die branden niet constant :)

Ik vind het een leuke foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oh weer wat geleerd. Moet ook nog eens zo'n foto maken maar tis zo verdomde koud snachts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Juist de verschillende rode lijnen maken de foto leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reactie op mijn foto. De schedel stond in een museum met een halogeenlampje. Heb zelf geen flits gebruikt. Had ik overigens ook niet bij me, behalve dan de flitser van de camera.

Het is me iig duidelijk dat de belichting sowieso veels te matig is, weet ik dat dus ook weer. niet normaal hoeveel er komt kijken bij fotografie :P

Het licht in de nabewerking opschroeven in fotoshop gaat niet meer mooi helaas :(

Nu nog ff wat reacties op andere foto's:

@sligrootje: mooie kleuren in de lucht, dat zeker! Wel een beetje zonde dat er verder niks te zien is in de plaat.

@kwintessens: wat moet dit voorstellen? ik haal er niet meer uit dan dat je je ruit moet poetsen :P

@teamxsunyx: Ik vind hem erg tof, alleen vind ik de lucht te wit(vooral links), dat doet een beetje afbreuk aan de plaat. verder is de compo erg tof.

@snoeptengel: Tof idee, geeft wel een gaaf effect. Wel zonde dat ik reflecties in het glas zie :P

@TranceSetter: Heel erg gaaf, vooral dat effect van die knipperende streep naast de gewone strepen is erg gaaf. Ook het structuur van het asfalt vind ik gaaf overgebracht op de foto. Vooral de grote versie vind ik erg fijn kijken. Wel vind ik het bijna zonde dat je in de meest rechts rode streep bijna bovenaan een klein stukje wit licht ziet, valt een beetje uit de toon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is me iig duidelijk dat de belichting sowieso veels te matig is, weet ik dat dus ook weer. niet normaal hoeveel er komt kijken bij fotografie :P
Volgens mij is het sowieso wel handig om als je net begint (net zoals ik ;) ) of een totaal andere tak begint er even een boek of cursus op na te slaan. Ik heb nu zo'n duizend foto's gemaakt in een maand (ok, een hele hoop om instellingen van de camera uit te proberen :P ), en er zijn een stuk of honderd naar m'n zin, maar niet één is van genoeg kwaliteit om hier te posten.

Compositie, belichting, scherptediepte... het gaat allemaal nog niet vanzelf zeg maar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 04-02-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Allemaal dank voor jullie reacties! Tja, die molens ik kan er weinig aan doen dat die wieken gelijk staan (viel mij zelf ook al op). Het is niet zo dat ik even het touw losmaak die de wieken vasthouden om dan een mooie foto te kunnen maken (had natuurlijk wel gekunt) ;)

@Amstel76: Hmm, ik kan nu niet goed zien waar jij paars in de foto ziet... ik heb het nu op 5 monitoren gekeken en ik zie eigenlijk dat hij niet paars is. Het was een warme winterse dag, als ik een stoel bij had gehad dan was ik daar lekker in de zon gaan zitten zonder jas.

@Trancesetter: Om de hele wolk erop te hebben moest ik een fisheye hebben want hij liep nog ver achter mij door. Dus ik kon hem alleen maar afsnijden...

@psyBSD: Tja, het was geen onderwerp die ik tot nog toe bezocht heb, inderdaad veel mensen hebben daar gefotografeerd (ook toen ik daar was waren er veel mensen). Maar toch is elke foto anders, licht/seizoen/wolken/stand van de wieken/hoogte van het riet/stilstaand/golvend water etc. En het weer houdt me ook niet van om nog een keer daar te fotograferen omdat er zoveel foto's van gemaakt zijn...

----
Reacties op jullie foto's:
@Marceltuit: Grappig, een keer wat anders dan een landschap foto van jou :) Ligt het scherpstelpunt op zijn neus? Daardoor lijk je scherpte te verliezen in het grote zwarte gat. Ik vind het juist wel wat hebben met die iets donkere tanden (die vallen dan pas later op). Maar ik snap ook de kritiek van de anderen, het geheel zou eigenlijk gelijk moeten belicht zijn.

@psyBSD: Ik mis een beetje scherpte diepte in de plaat, vooral in je haar op een of andere manier. Lijkt nu een grote zwarte massa, terwijl je volgens mij krullend haar hebt of niet? Het overige scherpte diepte had wel wat meer gemogen, ik weet niet of het toen mogelijk was.

@sligrootje: Hmm, misschien iets meer met derden gaan werken. Ik heb daar soms ook wat moeite mee, maar door de horizon uit het midden te plaatsen krijg je wel betere/interessantere composities. Bij deze foto heb je het contrast wel heel erg hoog liggen. Daarbij is deze plaat gemaakt voor de zee of de lucht? Door de onderkant te croppen benadruk je de lucht en andersom kan natuurlijk ook :).

@Kwintessens: Vind die witte streep in het midden vervelend, als je op een of andere manier kan weghalen. En die licht vlek onderin recht zet, het lijkt dat de foto een slag gedraaid is.

@TeamxSunnYx: Prima plaat, mooi mysterieus gemaakt door de lange sluitertijd. Alleen de achtergrond is net te licht voor mij. Daar verlies je het detail in de wolken die volgens mij wel een leuk geheel zouden maken als je die donker weet te maken.

@Soepstengel: De vlek in het glas midden in de vlam, ziet er beetje raar uit. Ik had meer van het voetje willen zien van het glas, het lijkt nu beetje te zweven. Dus dat je daar ook dezelfde blauwe gloed in zou hebben.

@Trancesetter: Tof, niet meer en niet minder! Enig puntje misschien, is de rechterhoek die is een beetje donker... Op een of andere manier verwacht ik daar ook wat lichter asfalt.

@Codecaster: Zoals Marcel als zelf zei, het is niet een van zijn platen die hij normaal schiet. Als je kijkt naar de landschap foto's van hem... dan zie je het verschil ook wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

CodeCaster schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:46:
[...]

Volgens mij is het sowieso wel handig om als je net begint (net zoals ik ;) ) of een totaal andere tak begint er even een boek of cursus op na te slaan. Ik heb nu zo'n duizend foto's gemaakt in een maand (ok, een hele hoop om instellingen van de camera uit te proberen :P ), en er zijn een stuk of honderd naar m'n zin, maar niet één is van genoeg kwaliteit om hier te posten.

Compositie, belichting, scherptediepte... het gaat allemaal nog niet vanzelf zeg maar ;)
nee dat snap ik volkomen, maar door veel foto's te maken en ze her en der op fora te zetten leer ik meer van dan uit een boek. In een boek staat hoe het moet, maar dan moet je het nog steeds uitvoeren 8)
Zoals Marcel als zelf zei, het is niet een van zijn platen die hij normaal schiet. Als je kijkt naar de landschap foto's van hem... dan zie je het verschil ook wel duidelijk
Die goedgelukte landschapfoto's van mij zie ik ook meer als toevalstreffers hoor. heb nog zoveel te leren, ben het wel eens met codecaster dat het niet allemaal vanzelf gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kwintessens: leuk idee, maar vind de blauwige strepen en vlekjes storend.

@ TeamxSunnYx: mooie mysterieuze plaat. Wat is het torentje of schip rechtsboven? Misschien die even weg poetsen.

@ Soepstengel: hij staat voor mijn gevoel nog scheef. Helt volgens mij nog over naar rechts, dus wellicht nog even rechtzetten. De plaat is in het geheel nogal donker, maar daar kan je weinig aan veranderen denk ik.

@ Trancesetter: strakke foto! Heerlijk 3 kleuren en rechte lijnen. Zou misschien nog mooier zijn als de rode lijnen parallel liepen aan de wegmarkering, maar dat ligt aan de bestuurder van het voertuig.

Over alle reacties op de zonsondergang: vooral qua compositie is er nog heel veel te leren. Zal volgende sessie eens wat meer aan de rule of thirds proberen te denken en een wat interessantere voorgrond proberen te vinden. Helaas nog geen statief, maar dat staat op de verlanglijst. Croppen van de onderkant is misschien wel een idee, de nadruk lag op de lucht, maar ik vond juist de zonsweerspiegeling in het water erg mooi uitgekomen. Contrast is wel redelijk opgeschroefd in de bewerking, omdat hij anders nogal mat overkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
@alle reacties op mijn foto
Bedankt voor de feedback! Het was een experiment, en ik vond het effect wel cool. Dat ie donker was ook de bedoeling, als die lichter wordt zie je de achtergrond wat niet zo interessant is. Het recht zetten gaat niet zo makkelijk, ik kan heel lastig zien wat recht is op deze foto, echt heel vervelend! De reflecties zal ik er normaal gesproken natuurlijk uit fotoshoppen, volgende keer zal ik dat wel even doen ;) De voet dezelfde gloed geven is lastig, dan zal ik de voet in de fik moeten zetten namelijk :P

Maar goed, ik ga dus eens kijken of ik ergens nog een leuk achtergrond kan vinden zodat de foto niet zo zwart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Teamxsynnx : heb ik eignelijk niets op aan te merken. Lekker genieten die foto. Beetje grauw, maar dat is normaal dezer dagen hier in de lage landen :)

Soepstengel : leuk effect. Vindt em persoonllijk wel niet spannend, misschien als je een klein beetje achtergrondverlichting hebt, dat het "voller" is ? Maar dan gaat waarschijnlijk de blauwe vlam niet zo mooi uitkomen. Misschien kan je in de sterke drank eens wat zout of suiker strooien, zodat de vlam groen of oranje kleurt ?

TranceSetter : prachtige plaat, vindt zulke fotos altijd leuk, en hier is het resultaat prachtig. De deels onderbroken rode streep is wel leuk, meestal zijn het zoals al de rest volle rode lijnen. Enige verklaring voor hoe dat komt ?

Probeerseltje van mezelf :

Afbeeldingslocatie: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs184.snc3/19177_1351938764311_1406666046_1031044_3806634_n.jpg

Op zich ben ik er tevreden over, wel redelijk wat ruis op de foto ( maar eigenlijk stoort het niet vind ik ), maar eigenlijk is de foto ook in slechte lichtomstandigheden genomen. Tevens de vervelende schaduw aan de rechterkant van het lichaam die ervoor zorgt dat de zijkant precies doorloopt naast de boxer/broek. Tevens is het bordeaux rode van de boxer iets te fel verkleurd naar men zin en nu iets te hevig.
Bedoeling was om een totaal foto te hebben van de tattoo's op de rug, en die toch iets ander was als "gewone" tattoo fotos.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Waarom dan toch gekozen voor selectief kleurgebruik op je boxer? Ik had de kleur er helemaal uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Falcon10 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 08:53:
Soepstengel : leuk effect. Vindt em persoonllijk wel niet spannend, misschien als je een klein beetje achtergrondverlichting hebt, dat het "voller" is ? Maar dan gaat waarschijnlijk de blauwe vlam niet zo mooi uitkomen. Misschien kan je in de sterke drank eens wat zout of suiker strooien, zodat de vlam groen of oranje kleurt ?
Dat is een goed idee! Dat ga ik binnenkort eens doen. Heb ook het idee om op de achtergrond nog twee glazen neer te zetten die ik ook aansteek zodat het geheel niet zo zwart is. Moet even kijken wanneer ik er tijd voor heb.

Je foto is trouwens wel oké. Ben minder tevreden over het schaduwspel op de achtergrond, die is niet hellemaal egaal en een beetje vreemd. De rug is erg plat geworden door d belichting, op zich wel jammer. De boxer leid best wel af, is dat het gene waar je de focus op wilt leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Ik vind die schaduw erg hinderlijk, het lijkt net of zn lichaam er in over gaat. Daarnaast snap ik niet dat de boxer alleen rood moet zijn, nu leg je daar meer een accent op dan op de tatoo's.
En volgens mij is hij nergens echt scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Is de foto ook bewogen? Of is dat een rare schaduw aan de rechterkant van jouw lichaam. In ieder geval niet een schaduw waar ik hem zou verwachten :). Als het een foto zou zijn om de tattoo's, heb je voor mijn gevoel teveel van jezelf erop gezet. Je had ook de rug alleen kunnen doen met een klein beetje onderbroek andere crop zeg maar. Ik weet niet waar ik naar moeten kijken en dan is ook nog je onderbroek rood die dan de aandacht trekt in plaats van je tattoo's... No offense, ik probeer opbouwende kritiek te geven. Kan misschien hard over komen (is in ieder geval niet de bedoeling) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Mja, k weet niet goed hoe ik de tattoos beter tot hun recht kan laten komen, heb ze al iets donkerder ( zwarter ) terug gemaakt, maar veel verschil geeft het niet echt.
De schaduw ben ik ook niet echt happy mee, vooral de omzetting van kleur naar grijswaarden heeft ervoor gezorgd dat je nu precies 1 lichaam ziet ipv het lichaam en de schaduw ervan.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .V.
  • Laatst online: 24-07 20:10

.V.

In omgekeerd chronologische volgorde:
@Falcon10: ik weet niet zo direct waar ik naar moet kijken bij je foto... Rode onderbroek of de tattoos? Niet echt heel interessant...
@Trancesetter: erg leuk! zou ik zo aan m'n muur hangen :p
@Soepstengel: erg fascinerend en leuk effect, het glas zou alleen wat opvallender mogen zijn denk ik. De foto is nogal donker
@TeamxSunnyx: heel mooi gedaan! inderdaad beetje een clichéplaat, maar dat doet niets aan de mooiheid af
@Kwintessens: een vieze ruit? ik weet niet, het kan aan mij liggen maar het zegt me niet erg veel...
@sligrootje: leuk, maar niet speciaal of opvallend ofzo...
@PsyBSD: erg goed! leuke compositie, zwartwit werkt goed, nice!
@Marceltuit: fascinerende foto, misschien een beetje krap maar verder erg goed
@Silvermoon: prachtig! leuke kleuren, mooie lucht, ik ben fan :)

Eentje van op vakantie:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4329744379_4d19abc2cd.jpg

Het verkeersbord rechts en de heisconstructie links storen me wel wat, als ik kon fotosoepen haalde ik ze onmiddellijk weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@.v.: op zich een fijne plaat, alleen vind ik het jammer dat de boot heel erg in het midden zit. Bordje rechts zou wel wegmogen, heiconstructie links valt mij amper op. Kleuren zijn erg fijn!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4332458431_3a3542781e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Ik heb em beetje aangepast en het effect van de schaduw aan de rug en broek aangeast.

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc3/hs164.snc3/19177_1353731529129_1406666046_1034642_5945325_n.jpg

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Falcon10 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:37:
Ik heb em beetje aangepast en het effect van de schaduw aan de rug en broek aangeast.

[afbeelding]
Nu nog bij het t-shirt...
Vervolgens misschien het contrast wat omhoog ofzo, want je foto lijkt nogal flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• October
  • Laatst online: 19-04-2021
@Falcon10: Hoe heb jij het zwart wit effect gekregen, Saturation lager gezet? Ik vind het namelijk heel erg flets, zit geen contrast in. Wat moet de foto uitbeelden? Je nieuwe tattoos? Speel met channelmixer, doe je onderbroek ook in zwart wit want selectief kleurgebruik is echt not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

October schreef op zondag 07 februari 2010 @ 11:41:
@Falcon10: Hoe heb jij het zwart wit effect gekregen, Saturation lager gezet? Ik vind het namelijk heel erg flets, zit geen contrast in. Wat moet de foto uitbeelden? Je nieuwe tattoos? Speel met channelmixer, doe je onderbroek ook in zwart wit want selectief kleurgebruik is echt not done.
Waarom is dat not done? In sommige gevallen vind ik het wel tof hoor (dit geval niet trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

marceltuit schreef op zondag 07 februari 2010 @ 14:20:
[...]

Waarom is dat not done? In sommige gevallen vind ik het wel tof hoor (dit geval niet trouwens).
Er zijn inderdaad prima uitwerkingen van selectief kleurgebruik. :)

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.