Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.865 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Royz: Allereerst de foto is goed scherp, qua techniek dus niet iets aan op te merken! Alleen de boom staat voor mijn gevoel een beetje in de weg, is het nu de boom die wilt fotograferen? Of is het gebouw wat wilt laten zien in de nacht? Door de boom belemmerd het gebouw een beetje. Mijn aandacht ging als eerste naar de strepen van de auto wat wel een grappig effect geeft aan de foto (alleen standpunt is een beetje laag, ben benieuwd als de strepen wat lager hadden gezeten hoe de foto er dan had uitgezien). Daarna naar de letters van het gebouw toen naar de boom. Kan je hier wat mee? :) Cheers.

Ik kon het toch niet laten om even een portret te plaatsen van een mooi afrikaanse vrouw uit ethiopie:

Afbeeldingslocatie: http://th04.deviantart.net/fs31/300W/i/2010/014/6/b/Karo_woman___Ethiopian_Tribe_by_Tenbult.jpg

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 22% gewijzigd door Silvermoon op 14-01-2010 15:53 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ DonMetal: doet mij niets. Glas en glasbak in de sneeuw.
@ Yorkick: I like it. Wellicht een beetje meer contrast, maar dat neemt het rustige effect wel weg
@ Royz: Super! Zonder de bruin/oranje lijn links beter, maar nog steeds heel mooi
@ Silvermoon; mooie foto. Welicht een stuk van de hut knippen (ongeveer +50% van wat je nu ziet). De tepel leidt een beetje af... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Royz, Ik vind het heel erg zonde dat die boom ervoor staat! Zonder die boom was die stuk mooier geweest denk ik !
@ Silvermoon, Misschien het gezichtje van de kleine man een beetje oplichten ?

Bij ons waren ze vanochtend de bomen aan het weghalen;
Deze gaf wel een heel appart effect !

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4275214618_b52e01726a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
@ Royz, ik vind de boom eigenlijk wel een apart effect geven aan de foto. Zoals al eerder vernoemd zou hij nog mooier zijn als de lichte strepen van de auto lager hadden gezeten. Maar het effect van de boom vind ik zeker niet lelijk

@ Silvermoon, Mooie, professionele foto. Meer kan ik er niet van zeggen

@Martijn, Like wtf? Met wat voor magie waren ze de bomen aan het weghalen daar ;) ?
Opzich wel grappige foto, maar vind hem niet heel mooi.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Martijn-50D: Ik moest even een paar seconden kijken hoe het nou kan dat de boom zweeft :p. Het is vrijwel niet te zien dat de boom wordt opgetild aan de rechterkant. Leuke shot in ieder geval!

@ Silvermoon: Mooie gezichtsuitdrukking hebben ze. Geslaagde foto vind ik.

@ Royz: Ik zou wat meer naar rechts zodat de boom niet precies voor het gebouw staat. Maar voor de rest, prima foto.

@ yorkick: Erg sfeervolle foto! Wat ik wel jammer vind is de kwaliteit van de foto. Vooral op het witte gedeelte kun je zien dat de overgangen tussen de kleurtinten niet vloeiend in elkaar overgaan. Het lijkt op een .gif-afbeelding.

@ Donmetal: Het zou denk ik spannender zijn als er een gebroken fles voor de glasbak lag. Dat zou denk ik een leuker afbeelding geven. Perspectief vind ik wel leuk gekozen. En ook het donker sfeertje vind ik erbij passen. Wel zou het wit een tikkeltje witter mogen.

@ Silvermoon: Leuke panorama! Wel zou ik de sluitertijd langer hebben gekozen zodat het water egaler zou zijn. Ook zie ik jpeg-compressie 'ruis'. Dit zie je voornamelijk rondom de silhouetten van de gebouwen. Maar overall een leuke foto!

@ Deathchant: Om eerlijk te zijn, vind ik dit een van je mindere foto's. Het geeft geen elementen waardoor het boven andere winterfoto's uitschiet. Je 2 foto's in de 'sneeuw in winter'-topic zijn stukken beter, vooral de tweede.

@ pieterse2: Foto is een beetje onscherp. Een tip is om meerdere foto's te nemen van hetzelfde onderwerp, dan is de kans op een scherpe foto groter. Eventueel kun je later een statief aanschaffen. Compositie van je foto is wel ok, maar ook weer gewoontjes. Oefenen met verschillende lichtinvallen, tegenlicht kan een foto spannender maken. Maar gewoon door blijven oefenen!!

Even een longexposure fotootje terwijl ik met een led-lampje heen en weer ging:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2723/4274555693_49618898b0.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Vette wallpaper hoor eejtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:17

Polariteit

Fietsende fotografeur

@pieterste2: leuk idee, alleen zonde dat hij niet zo scherp is.

@deathchant: dit vind ik een beetje een rommelige plaat. er zit een klein beetje diepte in, maar verder is er helaas niks spannends te zien. Al die zwarte boomstammen vind ik op deze plaat niet zo spannend overkomen om eerlijk te zijn.

@Silvermoon: lekkere kleuren in je plaat. Een reuzenrad vind ik er altijd best maf uitzien op foto's met wat langere sluitertijd. Jammer dat de brug er niet helemaal opstaat! Ook jammer dat er best veel donkere stukken op de plaat staan.

@DonMetal: Persoonlijk zou ik een wat meer kleurrijke fles gebruikt hebben. Hij valt nu niet zo op. Verder nette plaat, niks meer aan doen.

@YorKick: Toffe lucht! Sluit me ook aan bij deathchant, dat er eigenlijk te weinig door de mist te zien is. Nu kan je makkelijk de voorgrond wat verder croppen, aangezien er bijna niks te zien is. Ruis heb ik ook geen last van trouwens, past prima bij de plaat.

@royz: Toffe plaat. En in tegenstelling tot de voorgangers vind ik de boom juist tof in de compositie overkomen. Ook die lichtstrepen vind ik gaaf, mooie foto dus!

@silvermoon: Deze zou ik wel eens in kleur willen zien :)

@martijn50D: grappig, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@martijn-50D: Als je de hele boom erop had gedaan (mis nu stukken) zou het wat beter uitpakken. Maar waarschijnlijk zou je waarschijnlijk de 'magie' zien waarmee deze bomen kunnen vliegen of niet? Dat je bewust de rechterkant eraf hebt gelaten. Al met al een grappige foto maar verder niet interessant, misschien als je een hoge scherpte diepte had gehad

@eejtje: Cool, zat al te kijken hoe heb je dat gedaan... misschien moet ik eerst even de tekst de volgende keer lezen ;). Inderdaad een leuke wallpaper!

-----
@Lockedfor: Haha, als je daardoor afgeleid wordt zal je nooit de stammen moeten gaan bezoeken in het zuiden van Ethiopie. Bewust juist wat grote crop zodat je kan zien dat het een hutje is. Zal het eens proberen om te croppen, bedankt voor de tip.

@martijn-50d: Hmm, ik vond het zelf dat je eerst naar de vrouw moest kijken en daarom wat donker gezichtje. Ik zal eens kijken hoe dat staat, bedankt voor de tip!

@eejtje: Het is een crop van een normale foto, niet echt panorama dus. De ruis kan kloppen aangezien de iso volgens mij op 800 stond met mijn D70s... Zal het de volgende keer proberen om op een andere plek te gaan staan waar de brug minder beweegt.

@marceltuit: Ik zal eens kijken ;)! Ik vond hem wel krachtig in het zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@eetje. Leuk gedaan knappe foto geworden, lekker kunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Leuk effect eejtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:31

Vos

AFCA

Ook maar eens een keer foto plaatsen :). Genomen in Tulum, Mexico...s'middags fikse stortbuien...gaf leuke plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/tulum1.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 16-01-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
winterlandschapje omgezet in zwart wit.
met adobe elements, contrast en scherpte wat aangepast.
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/1795/fotosaudioanaloquevoorh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

Tony misschien kun je vertellen wat je van andermans foto's vindt?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@Vos, Vind het een mooie plaat. Echt mooi de verschillen tussen die mooie helderblauwe zee en die dreigende lucht. Alleen de boot vind ik op 1 of andere manier in de weg staan. Misschien als je iets had uitgezoomd oid, dat het wat overzichtelijker was geweest

@ Tony
Redelijk, alleen vind winterfoto's vaak vrij standaard. Helemaal als het zwart-wit is. Maar dat is mijn mening

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

@Vos: Het is dat je zegt dat het een stormbui is, anders had ik gezegd dat je een heel erg donkere lucht had. Misschien zoals hierboven gesuggereerd uitzoomen of iets naar achteren stappen. Je hebt nl maar een heel klein stukje zee voor contrast.

@Tony: Wat mij betreft is het contrast te zwaar toegepast. Je lucht en voorgrond sneeuw zijn erg uitgebeten. Voor de rest vind ik het qua compositie een leuke winterplaat.

@eejtje: Errug strak! Je was net begonnen, niet waar? Je hebt een enorme creativiteit en neemt het commentaar dat hier gegeven wordt erg ten harte!

@Martijn: Schitterend gedaan! Leuk idee. Iets blauwere lucht en een lichtere kleur boom?

@Silvermoon: Hele mooie foto. Ik zou toch iets van de rechterkant afsnijden... Ik weet niet waar men het over heeft, het eerste wat bij mij de aandacht trekt in de foto is het gezicht van de vrouw, dan het kindje (misschien idd even opvullen met wat licht) en het is dat anderen over een borst begonnen, anders was het me pas later opgevallen...

@Royz: Als de boom weg zou zijn, zou ik het een hele strakke plaat vinden. Misschien het gebouw aan de bovenkant wat minder strak kaderen? De streep is mij absoluut niet hinderlijk en doet wat extra voor de plaat.

@yorkick: Heel erg knap gedaan! Dat is zo ontzettend lastig om dat misteffect vast te leggen. Hooguit een klein beetje zwarting toevoegen om de objecten in de voorgrond een tikje donkerder te maken, maar ik vrees dat dit de foto zou verpesten... :?

@DonMetal: misschien snap ik de opdracht niet echt helemaal (mijn fout, sorry!), maar ik snap niet de bedoeling van de foto. Afgezien van de context, vind ik dit wel een erg leuk gebruik van selectief kleurbehoud in een zwart-wit foto juist door het opschrift "wit glas". Misschien het rood ietwat feller over doen laten komen?

[ Voor 62% gewijzigd door PrinsEdje80 op 16-01-2010 22:30 . Reden: Even wat meer commentaar dan de laatste twee foto's ]

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Zow! Leuke commentaren krijg ik hier :D. Ik ben inderdaad niet lang geleden begonnen. Nou, bedankt voor jullie complimenten!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Silvermoon: Leuk portret, ook een prettige zwartwit omzetting.
Martijn-50D: Grappig effect zo!
eejtje: Geslaagd experiment imho :)
Vos: Mooi contrast tussen de donkere buien en het heldere water
Tony: Omdat hij zo overbelicht is vallen bijna alle details in de sneeuw weg, jammer. Verder qua compositie wel een redelijke winterplaat.

Stelletje oldtimers uit Cuba:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2784/4279033675_5a584c15a2_o.jpg

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@Vos. Mooie plaat geeft mooi de omstandigheden waar je over praat weer.
@tony... Vind hem welaardig maar niet superspeciaal, z/w vind ik wel fraai ook bij winterplaatjes en dat is
dus pers. voorkeur.
@erasmo. Oude autos in cuba. Technisch op orde maar plaat doet me verder niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tony:ziet er goed uit, maar verder spreekt het mij niet aan (maar dat soort foto's zijn nooit ites voor mij)
@ Vos: Leuk idee, maar het loopt niet. De punt van de boot en de branding hebben dezelfde hoogte (opzettelijk?). De punt van de boot staat nog net op de foto, maar als je meer ruimte had open gelaten voor de punt was duidelijk naar voren gekomen dat je naar een boot kijkt en dat het 1 van de onderwerpen is. De diepte werking is er gewoon onvoldoende en het contrast tussen de onderdelen mist. De lucht domineert ook een beetje te veel, wellicht was portretstand beter geweest. Wel jammer, want de kleuren zijn mooi en het had een goede foto kunnen worden.
@ MartijnD: geining
@ eetje: Wow, dat is een goede foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister in het bezit van een digitale spiegel reflex camera. Vandaag ondanks het slechte weer even op pad geweest. Onderstaand een van de eerste foto's, hoop veel commentaar te krijgen...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4042/4281247931_cedeb37011.jpg

Vind hemzelf iets te donker, alleen heb ik nog niet van die PS skills om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Scheve horizon en ook donker ja, de sneeuw is niet wit. Verder spreekt het mij niet echt aan, wat wil je in beeld brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:31

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Kytemann: Underexposed, kleurbalans niet goed (kan met de underexposure te maken hebben), scheven horizon (ook nog in het midden ;) ). Allemaal zaken die je juist niet in PS wilt corrigeren, maar meteen tijdens het maken van de foto.
Het vlekje links boven lijkt een stofje op de sensor. Dat is iets waar je PS voor kan gebruiken om weg te werken.
Verder eens met degene boven me dat de foto me weinig zegt en doet.
Maar laat je vooral niet ontmoedigen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Niet dat ik een killer ben, maar de helft van je foto is eigenlijk niet spannend nu. Daarnaast wat is je onderwerp, wat wil je ons laten zien? Dat probeer ik me altijd in te denken als ik een foto maak, het moet de kijker ergens naartoe leiden. In dit geval zal je het landschap wel erg mooi vinden, met nadruk op het slootje? Dan had ik hem juist niet verticaal genomen, maar horizontaal en dichterbij de grond om meer diepte in je foto met het slootje te krijgen.

maar goed wie ben ik ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Royz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:55:
Niet dat ik een killer ben, maar de hele foto is eigenlijk niet spannend nu. Daarnaast wat is je onderwerp, wat wil je ons laten zien? Dat probeer ik me altijd in te denken als ik een foto maak, het moet de kijker ergens naartoe leiden. In dit geval zal je het landschap wel erg mooi vinden, met nadruk op het slootje? Dan had ik hem juist niet verticaal genomen, maar horizontaal en dichterbij de grond om meer diepte in je foto met het slootje te krijgen.

maar goed wie ben ik ;)
:)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Vos
Het idee was om aan de hand van het openstaand hek de besneeuwde sloot in beeld te brengen. Op het moment van opname leek dit een goede setting. Achteraf gezien had ik meer gebruik moeten maken van het openstaande hek in combinatie met de sloot. Dan was het de compositie misschien nog niet goed maar wel beter.

@BlaTieBla
Ik kom van een point & click camera, dus moet nog erg wennen aan mijn nieuwe camera. Volgens mij zal het nog wel even duren voordat ik alles goed onder de knie heb. Door de lens leek het goed, maar op de computer was het eigenlijk 2x niks de kleuren.
Dat vlekje zal een sneeuwvlok zijn die op de lens was gedwarreld, bij thuiskomst gelijk de lens schoongemaakt.

@Royz & BobF.
Zie bovenstaand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

@Silvermoon: Als het mijn foto was geweest meer contrast erin gooien en groter posten. Negative space rechts gewoon zo laten, meer van de borst onder de tepel laten zien of net erboven croppen.
@Martijn-50D: aparte foto. Misschien meer rechts laten zien en dan de kabel wegshoppen.
@eejtje: gave foto brilliant effect. Dat g ik schaamteloos jatten ;)
@Vos: teeering wat een mooie kleuren in de zee met die donkere lucht erbij. Ik weet niet wat ik van die boot moet vinden, maar als ik de foto terplekke genomen had had ik ws een zooi erond genomen en betwijfel ik of ik deze wel had laten zien.
@tonysettanta: mooie foto, klassieke inleiding (water leidt de kijker de foto in) maar die liggende paal. Ik zou hem zelf iets dichterbij geschoten hebben zonder die paal.Crop hem weg en hou ze naast elkaar. Als je deze dan nog de beste vind, dan heb ik niks gezegd :)
@Erasmo: Dat blauw van de dodge is erg mooi uitgekomen op de foto. Zie alweer waar ik heenwil gaan met vakantie ;)
@Kytemann: gefeliciteerd met je aankoop. Speel met je witbalans en als je sneeuw fotografeert, overbelicht je foto 1 of 2 stops. Kan je natuurlijk ook naderhand in PS(P)/gimp doen. Bij zo'n witte lucht zou ik als ik jou was meer landschap laten zien, een effen witte lucht is niet spannend om naar te kijken.

Afbeeldingslocatie: http://fotosoep.com/pix2010/20090110-geremolen-1.jpg

Molen staat mij teveel in het midden, maar andere compo's werken nog minder, ik heb er net een zooi weggegooid-vandaar maar hier ipv in het sjowkees topique :P

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Heb nog ff in mijn collectie gekeken en een andere foto gevonden en beetje gecropped. Even zonder objecten o.i.d. zoals hierboven ergens gezegd werd. Op de bootjes aan de horizon na dan ;). En de scherpte laat te wensen over...

Afbeeldingslocatie: http://jasperstevens.nl/got/tulum2.jpg

Bij de andere foto met de boot staat de boot er inderdaad iets te nadrukkelijk op, had iets naar achter moeten gaan staan en iets naar rechts misschien. Ben lerende :p. Maar de mooie situatie met de donkere wolken kwam en ging ook erg snel helaas.

[ Voor 25% gewijzigd door Vos op 17-01-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Erasmo: Een beetje lomography-achtig lijkt het. Leuk!
@ Kytemann: Welkom hier op tweakers. Alles is hierboven al gezegd. Nu weet je ongeveer waar je op moet letten de volgende keer, ben benieuwd naar je volgende. Wel is het netjes om ook commentaar te geven op anderen.
@ Shark.Bait: Mooie kleuren! Is dit te danken aan een polarisatiefilter of slechts bewerking? Molen in het midden is niet storend.
@ Vos: Foto doet me weinig. Kwaliteit is erg laag (met telefoon geschoten?), en dat maakt de foto er niet mooier op. Je vorige vond ik mooier.

Vandaag nog wat foto's geschoten, ben benieuwd wat jullie vinden. Kleine diafragma (dus stervorming) heb ik opzettelijk gekozen. Storend?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4282677885_945514c00a.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Vos: Heerlijke foto, de kleurcontrasten tussen het bootje en de dreigende lucht zijn echt prachtig. Wel zonde dat je rechts voor het mooie net iets te krap op de punt van het bootje zit. (vind ik dan)

@tonysettanta: Die balk op de voorgrond vind ik helemaal niks, die vernietigt naar mijn idee de dieptewerking van de sloot ;)

@erasmo: Toffe compo, alleen zonde dat de kleuren een beetje flets zijn.

@kyteman: het wordt in dit topic gewenst als je ook commentaar geeft op andermans foto's ;) wat betreft jou foto: scheef en donker. Ook de centrale horizon draagt niet echt bij aan een spannende plaat.

@shakbait: toffe plaat, met prachtige kleuren en relfecties. enige nadeel vind ik de centrale molen, maar dat geef je zelf al aan ;) Door de boom links ervan vind ik het overigens ook weer niet zo erg storend.

@eejtje: Ik vind de sterren wel storend ;) ook vind ik hem helaas iets te geel. Op de lucht vind ik dat niet erg, maar op de voorgrond (het ijs) vind ik dat niet zo mooi helaas.

Gisteren zelf ook weer even op pad geweest, vond zelf deze wel erg geslaagd. ben benieuwd wat jullie vinden:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4046/4283008268_cb53d3989f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Shark.Bait
Mooie kleuren, dat donkere ijs steekt goed af tegen over de lucht. En de molen in het midden vind ik niet echt storend, volgens mij doordat er ook dat huisje bijstaat.

@Vos
Het geheel van kleuren maakt de foto zeker aantrekkelijk om na te kijken. Maar in vergelijking met je vorige foto vind ik deze toch minder uitdagend.

@eejtje
De compositie doet me weinig, alleen de oranje gloed in combinatie met de stervormige lampen vind ik leuk gevonden. Stond je met de rug naar oranje lampen of heb je dit in PS aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
De kleuren schieten naar mijn smaak wat te ver door bij de laatste foto's hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2704/4284516819_56edd30862.jpg
Klik voor groter

Ziezo, dit is m'n eerste foto die ik plaats op GoT.
Ik heb mijn eerste dSLR sinds vorige week. En ik wilde wat uitproberen in photoshop (Velvia, met kleuren enzo spelen en vignetting).
Dit is dus het resultaat. Let me know.

Edit: hoe plaats ik een foto vanop Flickr zodat je als je op de foto klikt, naar de desbetreffende foto op Flickr gaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoshky op 18-01-2010 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:15
Anoshky schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:09:
Edit: hoe plaats ik een foto vanop Flickr zodat je als je op de foto klikt, naar de desbetreffende foto op Flickr gaat?
code:
1
[url=link_van_groot_plaatje][img]klein_plaatje[/img][/url]

Over je foto: ik vind het onderwerp niet echt boeiend. De vignettering helpt je onderwerp te isoleren, maar de achtergrond is nog wel storend aanwezig.

[ Voor 20% gewijzigd door PowerUp op 18-01-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/qrb6er.png
Onbewerkt, recht uit de camera.

Kleuren en contrast van de Nikon 12-24 F4 zijn erg leuk.

marceltuit: Lekkere kleuren, ziet er mooi uit.
Anoshky: belichting is prima, maar je achtergrond is echt veel te druk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@ Eejtje, opzich leuke plaat, alleen was het denk ik mooier geweest zonder die stervorming. En de molen is best een mooi onderwerp dus die had van mij best wat groter in beeld gemogen.

@Marceltuit, Ik vind het best mooi die extreme kleuren, heb je 1 foto nabewerkt of is het hdr?

@Anos, Mooie kleuren maar zoals al eerder vermeld is de achtergrond wel erg druk. Je hebt 1 onderwerp duidelijk in beeld dan is het niet echt fijn wegkijken als er zo'n drukke achtergrond is.

@Koeitje, Prachtige foto zo onbewerkt, het doet mij kijken richting die heldere plek bij de zon, maar dat is juist wel mooi omdat de reflectie mooi langs de kustlijn loopt.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Koeitje: Mwa, ik weet het niet. Weinig interessants in de lucht, voorgrond vrij donker en de horizon in het midden. Er zit wel sfeer in, maar ik heb het idee dat er meer uit gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@yorkick: is geen HDR, heb wat met het contrast zitten rommelen. Niet eens zo heel veel trouwens. Verschilt niet zo heel veel van het origineel, denk dat het zonlicht genoeg mooie kleur meegaf aan het riet. Blauwe water komt van de lucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

@ koeitje en anoushky, jullie mag best wat commentaar geven hoor :)

Over je foto koeitje: ik zie het contrast tussen de voorgrond en het water en de zonsondergang toch wat liever groter :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
Ik wil wel comentaar geven. Maar als absolute leek kan ik niet meer zeggen dan mooi of niet mooi :-)
Nuja..

Koeitje: Ik vind de foto iets te donker, maar voor rest mooi!
eejtje & marceltuit: prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 15:30
@Anoshky: Trek de stoel uit beeld en doe een stap naar links zodat je de muur als achtergrond hebt. Dit is vrij rommelig.
@Koeitje: Mooie foto, zeker als die niet bewerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:24
Erasmo: Ik vind het n mooie plaat, de kleurtjes kloppen bij de sfeer van de foto lekker fris en helder.

Kytemann: Je geeft zelf al aan dat ie iets te donker is, daarbij staat de horizon scheef, dit heb je misschien gedaan om het paaltje recht te zetten. Het is helaas geen succes, wel origineel om eens te proberen.

Shark.Bait: Brrrrrr ik krijg het koud al ik er naar kijk, bewerking past goed bij de foto.

Vos: Buiten wat je zelf aangeeft over de scherpte en dat je foto een beetje "saai" is, vind ik de kwaliteit van de camera (dit is n 100% crop?) matig, veel ruis in de foto en gradiënten lijden erg onder jpg compressie.

eejtje: Het eerste wat me opviel aan je foto was "leuk een klein diafragma ik zie sterretjes" past ook bij de winter sfeer van je foto. Wel storend vind ik de paarse puntjes (ik denk flares van de lampen). En persoonlijk vind ik de foto te bruin, ik weet niet of dit sepia moet zijn of zo uit de camera komt.

marceltuit: Onwijs lekkere kleuren!

Nu ik:
Van het weekend een foto gemaakt die ik al n hele tijd wou maken. Ik heb rook op de foto gezet :+

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4278940150_61c39b0a8d.jpg

Zwarte Achtergrond

De Opstelling

Als meer mensen soortgelijke foto's hebben laat het even zien, misschien kunnen we allemaal even het topic vol spammen zoals we n tijdje geleden deden met alle druppel foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

En hier wat tips, ik ga donderdag een smoke photo maken ;) Zal hem ook posten hier.

http://www.youtube.com/watch?v=J2d281_HoEQ

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

@Shark.Bait: ik vind die compositie dan wel weer heel mooi, en met name de kleuren. Geen kans op wallpaper-maten?
@Vos: Heel eerlijk gezegd vind ik de portrait hier niet werken, een veel te groot deel lucht dat nietszeggend is, en een minder mooie keur heeft.
@eejtje: wauw… heel mooi qua belichting. Kleuren iets minder (paars ofzo zou ik gaaf vinden met dit soort foto's) maar die stervorming maakt het juist een mooie foto!
@marceltuit: mooi met die kleuren, beetje surrealistisch maar juist daarom mooier dan de average kreekjefoto. Dat blauw met oranje komt heel mooi uit zo. Heb je veel moeten nabewerken?
@Anoshky: als test wel mooi, heel mooi scherpgesteld, maar het object 'doet' niet zoveel natuurlijk, waardoor het niet zo'n spannende foto is… Vignetting is wel stijlvol gedaan trouwens, niet te overdone.
@Koeitje: Volgens mij doet mijn minder goed afgestelde beeldscherm geen recht aan de foto. Vind het moeilijk om detail te ontdekken in de rotsen maar ik heb sterk het idee dat et aan mijn beeldscherm licht. Wel mooi qua plaats, dit is niet in Nederland lijkt me?
@cctl01: gaaf gemaakt! Is niet een nieuw idee natuurlijk maar wel erg mooi gedaan zo, toffe kleuren gekozen om de rook mee te belichten (zo doe je dat toch...)

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Donnie: dank voor de tutorial. Ik ben wel nieuwsgierig om het zelf eens te gaan proberen :)

@cctl01: hoe krijg je de verschillende kleuren in de rook? Natuurlijk met Photoshop (oid), maar doe je dan verschillende adjustment-layers?!?

@Koeitje: misschien houd ik teveel vast aan de derden (of andere) regel, maar ik vind de zonsondergang zo niet mooi, waarschijnlijk omdat het net iets te licht is. De voorgrond is wel mooi, maar zou evt. lichter kunnen. Ik denk dat bewerken de goede foto veel beter zal maken.

@Anoshky: naast dat de achtergrond veel te druk is, staat je foto ook niet recht. Kleuren zijn aardig gelukt, misschien ietwat minder vignetting?

@marceltuit: wat heb je gebruikt? Neutral-density filter? Zo komt het een beetje over. Komt een beetje psychedelisch over qua kleuren, maar dat vind ik best wel mooi bij deze. Mooi lijnenspel, wel jammer van het zwarte kader...

@eejtje: die blauwe vlekken zijn wel heel erg. Ligt dat aan je camera ipv je lens/filters? Ik ben het eens met dat de voorgrond te geel is. Bij de rest is het niet storend.

@Vos: Kijk, zo komt het dramatische weer heel erg goed over! Een klein stukje zand/strand zou de foto afmaken. Misschien het witste niet zo uitgebeten laten zijn, zodat je daar ook nog wat structuur in ziet?

@Shark.Bait: Staat de foto recht? Dat het onderwerp in het midden staat is niet per se verkeerd. Hier heb je namelijk nog twee andere dingen: een huis en boom. Ik zou wat minder krap gekaderd hebben aan beide zijkanten. De vignet mag minder, tenzij het een pola is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

PrinsEdje80 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 22:36:

@cctl01: hoe krijg je de verschillende kleuren in de rook? Natuurlijk met Photoshop (oid), maar doe je dan verschillende adjustment-layers?!?
Het ziet eruit als een simpele gradient ?
En anders zou je eventueel met masks en hue kunnen werken.

Maar ik denk dat als je exact hetzelfde wilt bereiken als cctl01 je gewoon met gradients moet gaan werken.

Persoonlijk zou ik het gewoon als die man in dat filmpje doen, zwarte achtergrond, 1 kleur rook. Simpliciteit, minder = meer, slaat in dit geval goed aan imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

@eejtje: Enige bewerking is rechtzetten in LR, niets meer. Dit is bijna rechtstreeks uit de D700/24-70 van nikon
@roy.ahuis: sorry, no wallpapers.
@PrinsEdje80: linksonder zie je de horizon van de polder, daar heb ik hem op rechtgezet-en daardoor links en rechts wat foto verloren. De vignetering is van de lens zelf.

[ Voor 7% gewijzigd door Shark.Bait op 18-01-2010 23:26 ]

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt voor jullie comments. Kleurenzweem komt door de lantaarns achter me (kleuren wel iets aangescherpt). In LR of PS is auto-whitebalans te kiezen, maar dan ziet het er erg saai uit. Flares zijn inderdaad sterk aanwezig, komt door de 50mm f/1.8 helaas.

@ Marceltuit: Laatste tijd wordt ik erg verrast door je foto's! ook deze ziet er weer prachtig uit.
@ Anoshky: Kleuren en onderwerp zijn goed. Is wel erg centraal geplaatst.
@ cctl01: Leuk uitgewerkt! Ga ik misschien ook eens proberen

[ Voor 32% gewijzigd door M.E.Amrani op 18-01-2010 23:44 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@marceltuit: mooi met die kleuren, beetje surrealistisch maar juist daarom mooier dan de average kreekjefoto. Dat blauw met oranje komt heel mooi uit zo. Heb je veel moeten nabewerken?
Zie mijn vorige post, viel best mee. alleen een beetje met contrast gerommeld, maar dat heeft niet zo heel veel invloed gehad.
@marceltuit: wat heb je gebruikt? Neutral-density filter? Zo komt het een beetje over. Komt een beetje psychedelisch over qua kleuren, maar dat vind ik best wel mooi bij deze. Mooi lijnenspel, wel jammer van het zwarte kader...
Om eerlijk te zijn: dat weet ik niet meer :o Ik heb sowieso twee filters gebruikt voor deze foto, één cokin ND-grad filter (P121S) om geen witte uitgebeten lucht te krijgen. Daarnaast OF een cheap ass ND6 filter van de chinees OF nog een cokin ND-Grad filter (P121M). Gezien de baggerkwaliteit van de foto's waar ik alleen het ND-filter heb gebruikt, vermoed ik dat ik voor deze foto 2x ND-grad heb gebruikt.

De kleuren zijn voor het belangrijkste deel door de stand van de zon in deze kleuren zo gekomen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
@ iedereen die speculeert over de kleur in de rook.

Ik heb gebruik gemaakt van de lasso tool met "feather" van 200px (afhankelijk van de resolutie van je plaatje)
vervolgens color balance gebruikt om een kleur te kiezen. Dit geeft je veel vrijheid van de delen die je wilt selecteren en de kleuren die je wilt gebruiken. Als je met gradients zou werken is het lastiger om een bepaald stukje rook een bepaalde kleur te geven omdat je dan moet gaan schuiven.

Er zijn natuurlijk zoals met veel dingen meerder manieren, en ook meerdere goeide manieren. Het is gewoon dat dit bij mij het makkelijkst leek.
Succes iedereen!

[ Voor 4% gewijzigd door cctl01 op 19-01-2010 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan cctl01!

Klikbaar:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2738/4273800969_131389558e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
Dankje freakout1.

Over jou post, eerste wat me opvalt... je geeft geen commentaar op andere foto's :P *momepelt iets over een waarschuwing*

Nu over je foto. :+

Het hek in de foto is onwijs storend, ik weet dat het lastig kan zijn om langs een circuit een goed plekje te vinden, maar beter als dit kan zeker. Even een stukje lopen, of je lens tegen het gaas aanzetten levert een 10x beter resultaat op dan dit.
Daarnaast vind ik de foto wat te donker, dit heb je misschien wel expres gedaan met de bewerking. Toch heb ik het idee dat er wat detail verloren gaat. Helaas knalt de snelheid er niet vanaf, iets wat ik graag zie bij dit soort foto's. Nogmaals het is misschien persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het hek storend is kan ik wel begrijpen dat het ook met minder hek kan klopt. Maar bij deze donkere grijze foto voegt het naar mijn mening veel toe. Waarschijnlijk omdat een van de lampjes zo fel ziet. Ik snap jou maar ik heb hem vergeleken met de versie in kleur en lichter en dan heeft deze toch meer sfeer ofzo..

Ik reageer overegins niet zo graag op foto's niet echt mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

dan zeg ik :

:W Freakout, dan is het ook niet mijn ding om op jou foto te reageren

klinkt beetje egoistisch, maar dit is imo een topic dat van 2 kanten moet komen. geven en nemen.
Je geeft kritiek, je krijgt kritiek.

Sorry hoor, maar dan zit je hier dus echt gewoon fout imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
BobF. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:29:
dan zeg ik :

klinkt beetje egoistisch, maar dit is imo een topic dat van 2 kanten moet komen. geven en nemen.

Daar ben ik het in principe wel mee eens. Snap wel dat het niet altijd leuk is om reacties te geven, helemaal niet als je, in mijn geval bijv., nog niet zoveel kennis hebt. Maar ook van reacties leer je, en het belangrijkste zoals genoemd dat iedereen het leuk vind om reacties te krijgen. Dus geven en nemen of anders niets.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
BobF. schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:29:
dan zeg ik :

Eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Ben benieuwd wat men van zulke bewerkingen vindt.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2785/4289089432_38bc3a6530.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Helemaal niks. Elke flapdrol kan zo'n resultaat krijgen door te kutten met filters enzo, ik zie in ieder geval niet wat er mooi aan zou moeten zijn.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Mute schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:54:
Helemaal niks. Elke flapdrol kan zo'n resultaat krijgen door te kutten met filters enzo, ik zie in ieder geval niet wat er mooi aan zou moeten zijn.
+1

En dan gaat het me er nieteens om dat iedereen dat kan doen, maar het is gewoon 10x niks.
understatement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Mute schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:54:
Misschien ben ik het in essentie wel eens wat gezegd wordt, maar ik zou toch wel mijn taal wat kuizigen. Dit gaat wel erg ver.

@eejtje: ik denk dat je te ver bent doorgeslagen in nabewerking bij deze. De kleuren zien er op mijn beeldscherm uit alsof je maar een 256 kleuren gebruikt hebt voor je plaatje (een .gif oid). Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
PrinsEdje80 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:04:
[...]

Misschien ben ik het in essentie wel eens wat gezegd wordt, maar ik zou toch wel mijn taal wat kuizigen. Dit gaat wel erg ver.
Mwa, ik denk niet dat eejtje het voorbeeld heel serieus bedoelde :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Klopt 7(8)7

En nu een serieuze. Ik vind de volgende wel wat hebben. Toch vind ik het net niet helemaal, maar wat er nou precies mis mee is weet ik niet. Weet iemand het misschien?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2791/4288419853_d4d0057d12.jpg

[ Voor 159% gewijzigd door M.E.Amrani op 19-01-2010 23:21 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Je weet begod niet waar je heen moet kijken ?
als ik naar je foto kijk gaan m'n ogen zo:
boom centraal
links, rechts, links rechts, links rechts, midden, links rechts, links rechts,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Daar heb je helemaal gelijk in. Wel vind ik het vreemd, want zulke foto's kom ik vaker tegen, maar die zien er dan erg goed uit.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22
eejtje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:31:
Daar heb je helemaal gelijk in. Wel vind ik het vreemd, want zulke foto's kom ik vaker tegen, maar die zien er dan erg goed uit.
Als ik er zo over nadenk.. De foto's waar jij op doelt (denk ik) straalt het licht altijd naar de voorgrond toe... Hier is de voorgrond slecht een rij donkere bomen, en de actergrond een rij verlichte bomen.. Geen overstraling of speling van het licht.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
eejtje schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:09:
Klopt 7(8)7

En nu een serieuze. Ik vind de volgende wel wat hebben. Toch vind ik het net niet helemaal, maar wat er nou precies mis mee is weet ik niet. Weet iemand het misschien?

[afbeelding]
Als je boven ongeveer 1/3 wegsnijdt - misschien links ook - krijg je een heel andere foto. Het licht in de achtergrond is heel mooi, maar de compositie had beter gekund, met meer diepte erin. (Alles IMHO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Thundernet: Niet helemaal. Ik wilde dit ongeveer nabootsen: http://www.flickr.com/photos/dyrkwyst/3483044381/
Maar dan zonder texture overheen te gooien in PS

@ Toff: Heb het zojuist even geprobeerd, maar ik vind het niet beter worden

[ Voor 23% gewijzigd door M.E.Amrani op 20-01-2010 00:44 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
eejtje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:40:
@ Thundernet: Niet helemaal. Ik wilde dit ongeveer nabootsen: http://www.flickr.com/photos/dyrkwyst/3483044381/
Maar dan zonder texture overheen te gooien in PS

@ Toff: Heb het zojuist even geprobeerd, maar ik vind het niet beter worden
Hm, het lijkt ook voor geen meter op hetgeen je wilde bereiken inderdaad. Toch is dat licht in de achtergrond niet verkeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@shark.bait: Het ziet er wel grappig uit, leuk winterstafreel maar vind het niet meer dan dat.
@vos: Het is denk wel vaker gezegd in dit topic, beetje overbelicht. Maar laat je niet ontmoedigen door de reacties. Blijven proberen. Als je weet dat je naar een land gaat waar felle zon staat neem dan een polarisatie filter mee (scheelt een hoop).
@eejtje: Ik weet niet wat ik precies hier in deze foto zie (op molen en lantaarnpalen na dan)? Hoop bruine smurrie op de voor grond en ik zie best veel lens flares wat de foto niet ten goede komt.
@marceltuit: Prima foto, niks meer aan doen denk ik. Vind het water trouwens wel een rare kleur blauw hebben meer iets voor het carabisch gebied dan voor nederland ;) !
@anoshky: Prima techniek, mag wel iets meer bokeh zodat je de achtergrond niet zo veel ziet. Nog even wat oefenen met diafragma's enzo ;)
@Koeitje: Beetje standaard kiekje heb ik het idee, was benieuwd geweest als je de zee meer in beeld had gebracht wat voor effect je dan kreeg (dus door de knieen :)).
@cctl01: vind die foto niet echt heel mooi, zitten 2 duidelijke lijnen in waar de rook is bewerkt. Techniek is wel leuk en leuk idee.
@Freakout1: Vind het hek niet heel storend, het is wel nadrukkelijk aanwezig. Verder mis ik echt de snelheid in deze 'race' foto. Verder beetje rare opmerking over je 'ding'. Kan je dan beschrijven wat dan wel echt jouw 'ding' is als het niet reageren is?
@eejtje: Nou nou, hoe kort door de bocht kunnen sommige mensen zijn over mensen die wat uitproberen. Net alsof die de kennis in pacht hebben. Maar goed over je foto, beetje jammer van het te bewerkte licht, als ik kijk naar de compositie is die ook niet echt bepaald werkbaar. Lijkt alsof je je camera hebt gepakt naar buiten bent gelopen, foto gemaakt omgedraaid en deze gelijk hebt bewerkt op de computer.
@eejtje: Je moet proberen de foto te maken met het idee dat je iets wilt overbrengen of wilt laten zien aan mensen. Als je dat kan overbrengen en iedereen snapt wat jij bedoelt, dan heb je volgens mij een goede foto. In deze foto heb je de kijker het bos in gestuurd ;) Ik ben aan het zoeken of er iets interessants gebeurd, maar dat zie je nergens.

Eentje van mij tijdens mijn reis door Ecuador. Dit is Alausi klein (spook)stadje in de bergen dicht bij de 'nariz del diablo' (de duivels neus). Hier zijn veel mensen omgekomen tijdens het aanleg van deze rails en elke avond/ochtend is het stadje gehuld in dikke mist. Is deze HDR een beetje overgekomen?

Afbeeldingslocatie: http://th02.deviantart.net/fs51/300W/i/2009/297/5/9/Alausi___The_Devils_Nose_by_Tenbult.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eejtje
Jouw eerste foto vind ik qua compositie wel wat hebben, maar de bewerkingen die er op zijn uitgevoerd toch te veel van het goeie.
De tweede foto van jou vind ik ook wel wat hebben, alleen wat is je onderwerp. Het is net als BobF. zegt vele bomen. Maar mijn ogen werden getrokken richting het bankje wat je tussen de bomen doorziet. Weet niet of dat jouw bedoeling was.

@silvermoon
Mijn ogen worden getrokken door de rails die achter het huis verdwijnt, voor mij zeker een spanningselement in de foto. Als je mij vraagt vind ik de combinatie van de bergen en lucht erg donker overkomen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

@Silvermoon: Wat probeer je te zeggen met deze foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@Kytemann: De lucht kruipt als het ware over de bergen. Dus dat het wat donker is, maakt wat mij betreft niet uit. Gaat om het geheel van de setting (rare huisjes met rare kleuren, de rails die prominent door het stadje loopt en dan die mist/wolken die elke avond naar binnen komen rollen).
@neevedr: Het was een poging het spookachtige van het stadje vast te leggen. Daar rond lopen en wetende dat er veel mensen zijn omgekomen is wel een beetje griezelig... Is het zo wat duidelijker?

[ Voor 13% gewijzigd door Silvermoon op 20-01-2010 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
@ Silvermoon, Mooie compositie, ook een mooie foto dat zeker. Ik vind HDR normaal gesproken best mooi. Alleen vind ik het hier niet echt goed overkomen. De kleuren worden naar mijn mening in HDR altijd meer uitgesproken en opvallender, en er ontstaan onrealistische verhoudingen tussen licht en donker.
Zoals jij zei, is dit een foto van een spookstad, en als ik met die titel naar de foto kijk is het een beetje dubbel. Want het ziet er wel zo uit, alleen het wordt naar mijn mening weer teniet gedaan door de HDR.
Denk je niet dat de foto mooier zou zijn in een wat duistere sfeer?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@yorkick: Als ik deze niet in HDR had gedaan dan had je alleen de rails gezien, niks van detail van de huisjes (helemaal niet de kleuren daarvan). Het was een vrij donkere foto juist door HDR is er iets onrealistisch ontstaan. De bedoeling van de HDR is een soort gloed of sfeer maken dat er iets meer aan de hand is dan dat de foto zegt :) Ik zal eens kijken of het donker maken lukt, maar ik vrees dat het niet veel beter zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Ja zo'n vermoeden had ik al wel, dat je het er het beste van hebt gemaakt, en vind het ook mooie foto laat daar geen misverstand over verstaan. Maar ben je het niet met me eens dat de spookachtige sfeer teniet wordt gedaan door het HDR effect?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@yorkick: juist het tegenovergestelde de HDR versterkte naar mijn inziens het spookachtige effect :). HDR hoeft niet altijd keiharde contrasten te zijn vind ik. Kan ook subtiel details laten oplichten die in een normale 'platte' niet aanwezig waren geweest. Als ik hier een normale foto van plaats zal je het verschil wel zien. Zal eens kijken of dat nog lukt vanavond :), dan zul je zien wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Silvermoon; ik vind het een mooie foto. Hij kijkt wel mooi weg. Het spookachtige vind ik niet helemaal naar voren komen. De gebouwen zijn daar iets te licht voor. Wellicht als de gebouwen iets donkerder waren dan hadden het spoor en de kruipende lucht over de heuvel meer de overhand op de foto. Maar afgezien van het thema vind ik hem goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Laatst online: 13-09 22:27
@eetje ik vindt dat de bomen in de foto geen centraal punt hebben of een punt waar je de foto op focust. beetje jammer want de lichten erachter zijn dan wel weer mooi.

@silvermoon helemooie foto ook de hdr is goed gelukt. de lucht en wolken bovenop en dat samen met dat treinspoor maken dit voor mij een spannend ogende foto.

Ik heb deze zomer me eerste dslr gekocht en ging in de herfstvakantie voor het eerst met het vliegtuig op vakantie. toen we door de landschappen van kreta reden zijn we een aantal keer langs de weg gestopt om wat foto's te maken. daarvan is deze een van mijn beste:)
dus als je commetaar hebt geef t me, het kan me altijd helpen :)

Afbeeldingslocatie: http://i929.photobucket.com/albums/ad139/fearndal/Kreta/IMG_2092-1.jpg
Misschien wat verkleinen maar hoe doen we dat ?:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 21:13

Roytoch

Nietes

@Freakout1: Een beetje donker maar de zwartwit bewerking is wel heel gaaf. Ik vind deze foto niet het glanzende kleurige, maar juist het grauwe, gritty asfalt uitstralen. Is eens wat anders! Hek is inderdaad lelijk, maar daar doe je weinig aan misschien.
@eejtje: Die bewerkte foto is niet zo tof, das vooral sliderwerk in photoshop idd. Die tweede foto: er ontbreekt een onderwerp lijkt me… na een tijdje valt me het bankje links op. Was misschien mooi geweest om daar iets mee te doen, hoewel ook wel weer wat standaard natuurlijk.
@Silvermoon: Dat is toch geen testcase meer, eerder showcase zou ik denken… HDR voegt imho veel toe hier, geeft het spookachtige nog meer sponsachtigheid. Heel schilderachtig, hoewel er dus wel een ietwat minder romantisch verhaal aan vasthangt.
@ExilaaHH: Verkleinen? Photoshop, Gimp, Paint.net, Acorn, Pixelmator? ;) Foto is wat overbelicht ouzo (weet niet of dat de juiste term is) maar in combinatie met de auto op de voorgrond is past dat wel weer… maar toch een beetje kleurloos.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
@ExilaaHH: Zeer mooie foto. Ik zou hem enkel iets donkerder maken. Het is een klein beetje overbelicht.

@Silvermoon: De kleuren komen goed uit. Het spookachtige viel me niet direct op. Het enige probleem dat ik heb met de foto is dat hij niet echt een onderwerp lijkt te hebben. Ik heb niks waar ik me echt op focus als ik de foto zie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@ExilaaHH: Bedankt voor het commentaar, op jouw foto wil even toelichten dat de foto erg hard over komt. Wellicht als je hem in RAW hebt wat aan te passen door wat kleur in de foto terug te brengen. Verder wel leuke compositie.
@roy.ahuis: Mijn dank is groot, begon een beetje te twijfelen of mijn idee uberhaupt wel over te brengen was... Gelukkig zijn er toch enkele die dit zien. Phew ;)
@Anoskhy: Geen onderwerp? Ik dacht dat het spoor toch wel een onderwerp was. Maar goed, ik kan het verkeerd hebben. De bedoeling was jouw ogen te laten beginnen op het spoor vooraan in de foto, zodat je met ogen langs het spoor door de foto wordt geleid om dan uiteindelijk het stadje te zien. Ik snap niet precies wat je bedoelt waar je de focus op moet leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy.ahuis schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:31:
@Freakout1: Een beetje donker maar de zwartwit bewerking is wel heel gaaf. Ik vind deze foto niet het glanzende kleurige, maar juist het grauwe, gritty asfalt uitstralen. Is eens wat anders! Hek is inderdaad lelijk, maar daar doe je weinig aan misschien.
Om het dik gedrukte gaat het.

Dankje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@Freakout1 de compositie vind ik best leuk zo... alleen ik vind de uitwerking in kleuren e.d. minder. maar goed als je hem hebt bewerkt nu dan kan je hem altijd herstellen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Silvermoon: Je plaat is wel ok, maar de spookstad-sfeer komt niet helemaal over. HDR is een beetje te, ik zou het wat subtieler doen.

@ ExilaaHH: Contrast is erg hoog. Qua nabewerking vind ik het dus niet geslaagd. Compositie leuk gedaan.

____

Ging vandaag op pad met een goedkope 8x magnifying "macro" filter (dealextreme). Zie hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4291283144_a11d261351.jpg

edit: iets te grijs? Moet het groene wat sterker naar voren komen?

[ Voor 13% gewijzigd door M.E.Amrani op 20-01-2010 22:07 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 08:29

Kabouterplop01

chown -R me base:all

oef eejtje die is lekker zeg! Dat groen hoeft er niet perse meer zichtbaar zijn; alss je de kans krijgt moet je em nog eens proberen met de achtergrond donker (groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Dank je! Zo eentje heb ik ook gemaakt. Vond ik echter minder geslaagd.

edit:
Deze vond ik ook wel interessant
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4291562186_f16acb9839.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door M.E.Amrani op 20-01-2010 23:51 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je laatste mag wat mij betreft naar showcase.... Niets anders te zeggen dat het gewoon een mooie plaat is. Kijkt heerlijk rustig weg, mooi resultaat uit zo'n goedkope tussenoplossing! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:49:
Je laatste mag wat mij betreft naar showcase.... Niets anders te zeggen dat het gewoon een mooie plaat is. Kijkt heerlijk rustig weg, mooi resultaat uit zo'n goedkope tussenoplossing! :)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, de bewerking is welliswaar beter maar ik denk dat als je er een showcase foto van wilt maken je een heel stuk moet croppen. Met name de drukte aan de rechterkant en onder maakt het wat onrustig in mijn ogen.
De druppels zelf zijn erg mooi zo bovenop de veer.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was inderdaad wel "cleaner" geweest zonder die boom rechts, maar aan de andere kant geeft het wel de rust aan de plaat denk ik/vind ik :) Met een zachtere bokeh was het keurig(er) geweest, dat is zeker :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Dank jullie wel! Voor de test even gecropt, maar ik vind het met de rechterkant beter. In combinatie met de zon geeft de boom aan waar de foto gemaakt is en dat bepaalt de sfeer een beetje. Bokeh is inderdaad niet zo zacht (kitlens hé :) ). Vergrotingfilter was te groot voor mijn 50mm f/1.8, dus moest ik de kitlens gebruiken.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@exilaaHH: Niet echt een mooie foto, beetje saai ook niet erg speciaal of anders. En deel overbelicht en onderbelicht. Volgende keer deur dicht doen een lager standpunt nemen en meer inzoomen op de auto. Door het lage standpunt zul je toch een goede achtergrond behouden.
@Eejtje: Beide zijn lekker scherp al had ik bij de tweede liever een iets warmer kleurtje gehad. Ook jammer dat bij de 1e de achtergrond niet helemaal wit is. Dit kan natuurlijk niet altijd maar misschien iets om op te letten?

Ik geef maar gewoon commentaar dusja.. beter dan niet heb ik van iedereen begrepen (A)

Hier mijn testcase:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2689/4292662379_7af7949f15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Exilaa: mooie foto, maar overbelicht
@ eetje: de eerste vind ik de mooste. Maar volgens mij kan het beter. Er is weinig wat scherp is, net iets te weinig voor mij
@ Freakou1: onrustige foto. De zwarte vlekken onder zijn irrirant. Wat wil je met de foto tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snelheid/misselijkheid. Lekker druk chaotisch gevoel. Onrustig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Laatst online: 02-04-2023
Dit zou juist een heel mooi gelijnd en rust gevend gevoel moeten geven door de lange kromme lijnen die je naar een punt voeren. Je bekijkt het echter op een positieve manier, zodat de foto wel mooi zou zijn.
Maar eigenlijk is hij heel vervelend om naar te kijken. Omdat hij precies het tegenover gestelde weergeeft dan dat het zou moeten uitstralen. Alsof je een nieuwe auto wint en het dan een speelgoed autootje blijkt te zijn.

Misschien intrepeteer jij zelf het drukke en chaotische als mooi, maar eigenlijk kan ik me niet voorstellen dat er iemand is die dit een "kijkt-lekker-weg-foto" benoemt.

Het mooie idee om zo'n foto te nemen is helaas een beetje mislukt.
Komt puur omdat de weg wat hobbelig was, niet jou fout.

nofi natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Freakout1: wellicht had ik mijn "onrustig" moeten uitleggen. Het technische aspect van de foto is onrustig, niet het onderwerp. Het is, zoals scirocco al zei, een vervelende foto om naar te kijken. Zelf met jouw insteek blijkt het vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK

YSK

Ik vind de druppel op de veer (?) in je eerste foto erg mooi en erg scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wat vinden jullie van deze foto eigenlijk? Ik weet het zelf niet zo goed:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4018/4293247399_aa66e5853a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Royz: Het is aan de ene kant wel een goede foto, maar echt heel speciaal vind ik hem ook niet. Het witte rechts in de blauwe banen leidt af. Tevens weet ik niet waar de focus op moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 15:30
@Royz, ik vind hem gaaf. Scherpe, mooi kleuren en niet standaard in het midden waardoor je lekker de tunnel uitkijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK

YSK

Een gave kleurencombinatie. Je standpunt vind ik ook goed gekozen. Wat ik jammer vind is de ronding van de tunnel, hier kan je waarschijnlijk niet veel aan veranderen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Bedankt voor jullie commentaar :). @YSK inderdaad, de tunnel is zo ontworpen en dat vond ik eigenlijk ook best jammer. Maar goed ik heb nog wel meer foto's gemaakt, misschien dat ik dit weekend even kijk of er nog betere zijn :)

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.