Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.863 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
@morrar: Ja, het is een rommelige foto. maar ik vind dat juist wel sfeer geven aan het beeld. de z/w conversie voegt veel toe aan deze foto. ik vind hem zo veel interessanter dan in kleur :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 19:36
BroederM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:07:
He mensen,Fotos maken is echt nog wat persoonlijks voor me dus ik kon er niet echt om lachen toen een collega de volgende foto helemaal afkraakt.... en ik het juist 1 van mijn betere gelukte foto's vind.

[afbeelding]
ISO 400 105mm F/5,0 1/160

ik experimenteer steeds meer met RAW maar helaas deze net niet, heb alleen dus met witbalans zitten klooien (heb dus ook nog een "zonnige" rode versie)
Afbeeldingslocatie: http://img268.imageshack.us/img268/4628/img396670391.th.jpg

Okee in de herhaling maar dit keer met link voor full size

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Heb je misschien ook de RAW? Want ik probeer er wat mee te spelen, maar met de RAW zou ik een stuk meer kunnen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Stuk beter. Je zou het echter wat levendiger maken met photoshop door de zee wat blauwer te maken dmv level-instellingen en vibrance. En de lucht wordt mooier door de contrast en helderheid te verhogen.

DIt heb ik er van kunnen maken

http://i49.tinypic.com/28ho8p3.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door M.E.Amrani op 16-12-2009 02:44 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@ eetje: Je kan natuurlijk ook bescheiden slechts een linkje plaatsen, naar jouw bewerking van andermans foto. Het komt op mij wat vreemd over, dat jouw bewerking hier nu groter staat afgebeeld dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Wordt hier wel vaker gedaan. Maar goed, heb het verwijderd

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:31

Polariteit

Fietsende fotografeur

mischien omdat ie dat zelf heeft gezegt maar later heeft ge-edit ?

Lees maar eens wie de afzender is die milo quote..
Dat heb ik idd gezien, maar ik heb het niet specifiek over deze post, heb het wel eens vaker gezien. Heb zelf de opmerking ook wel een paar keer gekregen terwijl ik er dus wel degelijk over nagedacht had ;)

@Mute: Je plaat kijkt lekker weg door de plaatsing van de bomen. Ik vind de kleur van gras in nachtfotos altijd wel gaaf :) wat ik een nadeel vind is dat de foto links licht is, en rechts; maar in het midden donker.

@Morrar: Lekkere plaat, vind het lijnenspel in de zwart/wit versie erg mooi eruit komen. Als ik echter in de kleurenversie ga kijken dan valt dit totaal weg doordat daar mijn aandacht direct naar de mensen met de rode jas en paraplu getrokken wordt. Vind ik eigenlijk wel zonde.

@F.jacobse: Toffe kleuren in de lucht, ook mooi dat je een lekker groot gedeelte van de lucht in de foto hebt gezet. Een nadeel vind ik dat ik de kleuren wat onnatuurlijk over vind komen maar dat kan wellicht aan mijzelf liggen :p

@eejtje: idee is leuk, alleen jammer dat ze naar de rand van de foto zitten te blaffen. ook vind ik de plaat niet echt lekker kijken doordat hij redelijk onscherp is ofzo.

@SpartanArmade: Nadeel van jou foto vind ik dat er een te groot 'raden wat het is' element inzit ;) verder vind ik de details van de rijp wel gaaf, maar meer ook niet.

@BroederM: Idee van de plaat is leuk, alleen jammer dat je geen grote versie hebt. Verder vind ik het nadeel dat hij een beetje aan de donkere kant is. Het silhouet van de pier is tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 18:48
Ok, bedankt voor alle commentaren! De zwart/wit-versie vond ik zelf ook mooier dan de versie in kleur. Maar ik moet er dus nog wel meer aan werken; op mijn monitor op werk is ie ook wat vlakker dan bij mij thuis. Kortom; ik ga ermee aan de slag :)

@BroederM: Ik vind het een leuke plaat, maar je eigen versie lijkt een beetje 'grauw'. De versie van Eetje is wat dat betreft al wat opgefrist. Schiet je trouwens Nikon? De grauwheid doet me namelijk een beetje denken aan de weergave van Adobe's ACR met standaardprofiel... Een ander profiel gebruiken wil dan nog wel eens helpen. Maar misschien gebruik je helemaal geen Nikon en ook geen Adobe software :)

[ Voor 45% gewijzigd door Morrar op 16-12-2009 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
@Morrar: Zwart wit vind altijd mooi! dus das niet eerlijk! persoonlijk valt het mij gelijk op als ik de "kleur" versie zie dat de overgang tussen water en kant heel "hard" is beetje vreemd?

@Jacobsse: Echt super mooie lucht, maar had een silhouet op de voorgrond niet wat diepte gegeven? maarja als het er niet is, is het er niet (en met z'n lucht had ik niet eens meer helder kunnen nadenken)

@Mute: @#$@$!!! Ik doe juist steeds meer op RAW schieten en juist juist! deze net niet *zucht*

@Eetje: Door jouw wil ik een photoshop curcus gaan volgen! ik vind hem zelf nu een stuk geslaagder! bedankt!

p.s. slapen jullie niet? posttime: 02.44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 15:35
Kreeg vanmiddag ineens een bloedneus en het enige waar ik het bloed kon laten vallen was de afwasbak en vond het wel een leuk effect dat weg stromend bloed.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2519/4189514497_74ae332c17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jefrim schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:12:
Kreeg vanmiddag ineens een bloedneus en het enige waar ik het bloed kon laten vallen was de afwasbak en vond het wel een leuk effect dat weg stromend bloed.
[afbeelding]
Nieuwe cover voor SAW? :P
Gave foto :) Lekker contrast en de foto ziet er 'spannend' uit : :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave foto Jefrim! Dat mes erbij maakt het best wel een machtige foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Jefrim ik zeg applaus!

Altijd leuk als mensen foto's maken met een voor opgesteld plan maar Jefrim bewijst dat je soms gewoon het moment moet zien!

Halve lepel(ook misschien mag die iets meer maar dan word het mes weer te lang) en die stamper(?) maken het ook nog een lekker vaag.

Hoe is het met de bloedneus? moet ik hem nog even komen dicht branden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Laatst online: 09-09 15:35
Dank jullie wel voor de positieve kritiek. Nee hij is gelukkig opgehouden:p Ik dacht he daar moet ik wat mee doen en het pakte goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Haha dichtbranden? Hoe kom je daar op! Ik hoop niet dat je dat bij je patientjes doet >:)

@ Jefrim: Ben het helemaal eens met de commentaren hierboven! Leuk, vooral de combinatie van koel-blauw en rood bloed. En het mes maakt het helemaal af.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
is het misschien niet een idee om een work-in-progress-topic (of WiP-topic) te maken? waar we openlijk hulp kunnen vragen over nabewerking en onze sh00p-skillz kunnen tonen door elkaars foto's na proberen te bewerken?

on that note: hier de foto van BroederM nog eens. ik vond het jamer dat de versie van eejtje minder warm was, dus heb ik zelf maar eens een poging gedaan :]

oh en mooie kleurtjes hoor jefrim :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Idee hierboven lijkt me leuk. Ik denk dat daar wel animo voor is.

Hier een foto die ik net heb gemaakt. Wilde een beetje spelen met lijnen. Wat vinden jullie ervan? En van de nabewerking?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2m2alo7.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door M.E.Amrani op 16-12-2009 18:08 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Netjes! Hele coole plaat om te zien, terwijl er eigenlijk niet eens echt iets boeiends op staat :P Nabewerking vind ik er ook heel goed bij passen. Enige puntje van kritiek die ik heb is de rechterbovenhoek, die is puur wit en de takken zijn groenig, dat past niet bij de rest van de kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

@Jefrim: Gave foto zeg, goed gezien dat het een foto moment was na de bloedneus!

@eetje: ik vind hem geslaagd, ik ben dan ook wel dol p z/w. En idd zoals Mute al zegt dat trekt toch je aandacht die plek rechts iets boven het midden. De zon vermoedelijk aan die kant?

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt voor jullie commentaar! De zon was echter achter mij. Dat witte komt doordat de foto's overbelicht waren (sluitertijd 1/30, f/6.3). Kwam ik thuis pas achter. Dat groenige bij die takken was me niet opgevallen.

Nog zo een foto

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/rb9qo3.jpg

Ik heb ook een close-up foto van het gebroken bankje. Maar je mag maar 1 foto tegelijk posten :( :P

[ Voor 13% gewijzigd door M.E.Amrani op 17-12-2009 00:32 ]

instagram - linkedin

• Hahn
Je kan er natuurlijk ook gewoon een testcase van maken? :)

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eejte: van de eerste plaat vind ik het lijnenspel wel gaaf. de kleuren vind ik echter helemaal niks. Idem geldt eigenlijk voor je tweede foto, alleen die vind ik minder qua compositie.

Vind deze zelf wel gaaf, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2600/4191117980_868baf6a4a.jpg

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

marcel, deze foto vind ik wel erg stoer :) cool hoe die rook zo vervaagt :)
eejtje, die laatste moet je even rechtzetten. Verder vind ik deze 2 laatst geposte foto's van veel betere kwaliteit dan de meeste foto's die ik tot nu toe van jou gezien heb. Inderdaad als enige minpuntje die rechterbovenhoek op je eerste foto. Voor de rest: goed bezig.

Dat geldt overigens ook voor marceltuit; ik vind de laatste 3 foto's die ik van jou gezien heb echt veel beter dan eerder geposte foto's. Dus jij ook goed bezig!

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Milo.
  • Laatst online: 00:55

Milo.

klik

eejtje, die eerste is inderdaad goed gelukt, mooi lijnenspel en de toning vind ik er goed bij passen.
marceltuit, hij is inderdaad mooi, hij geeft ook iets space achtigs, gaaf hoor.

p.s.
Wie is de eerste die een mooi sneeuw plaatje post? Hier is de lucht nog té wit om er iets zinnigs mee te doen.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vanochtend gemaakt om half 5. Ingeflitst met een 430EX.
Geschoten met een 400D en 18-55 Kitlens (non-IS).
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4191235701_268131cf48.jpg
ISO-1600 blijft mwoa op deze body :P

[ Voor 7% gewijzigd door Yellowneck op 17-12-2009 15:17 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Hahn
Wat heb je precies ingeflitst? De lantaarnpaal ofzo?

• mjtdevries
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dat was mijn eerste gedachte ook :)

Maar in tweede instantie denk ik dat ie de muur aan de zijkant (achterkant van die huizen) anders een stuk donkerder was geweest. Die lantaarnpaal had ze vast niet net zo helder verlicht als de zijkant.

Als je de grote versie van de foto gaat bekijken dan kun je dat ook wel zien. Je kunt een schaduw van de trambovenleiding zien op de schuur achter die huizen. Dat betekent dus dat de flits krachtig genoeg is geweest om dat te verlichten.
(die schaduw komt duidelijk niet van de lantaarnpaal)

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50
Yellowneck schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:16:
Vanochtend gemaakt om half 5. Ingeflitst met een 430EX.
Geschoten met een 400D en 18-55 Kitlens (non-IS).
[afbeelding]
ISO-1600 blijft mwoa op deze body :P
Erg mooie foto. Doordat er wat ruis in zit vind ik het wel wat hebben, wat nostalgisch. Alleen is het dan weer jammer dat die auto er op de achtergrond op staat.

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Mute schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:17:
Wat heb je precies ingeflitst? De lantaarnpaal ofzo?
mjtdevries schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:48:
Dat was mijn eerste gedachte ook :)

Maar in tweede instantie denk ik dat ie de muur aan de zijkant (achterkant van die huizen) anders een stuk donkerder was geweest. Die lantaarnpaal had ze vast niet net zo helder verlicht als de zijkant.

Als je de grote versie van de foto gaat bekijken dan kun je dat ook wel zien. Je kunt een schaduw van de trambovenleiding zien op de schuur achter die huizen. Dat betekent dus dat de flits krachtig genoeg is geweest om dat te verlichten.
(die schaduw komt duidelijk niet van de lantaarnpaal)
Op die huizen inderdaad, dat werd anders te donker en zag je veel minder detail als nu.
silencedead schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:57:
[...]

Erg mooie foto. Doordat er wat ruis in zit vind ik het wel wat hebben, wat nostalgisch. Alleen is het dan weer jammer dat die auto er op de achtergrond op staat.
Thnx :). Ja, in de RAW is ruis wat minder waarneembaar, aangezien het niet in B/W is. Auto is inderdaad wel beetje jammer, maar is wel weg te photoshoppen O-)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Heb je bewust gekozen voor F/3.5? Ik ga meestal voor een kleiner diafragma ivm stervormige lampen. Aan de andere kant, dan had flitsen geen zin meer gehad!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 18:09:
Heb je bewust gekozen voor F/3.5? Ik ga meestal voor een kleiner diafragma ivm stervormige lampen. Aan de andere kant, dan had flitsen geen zin meer gehad!
Nou, ik zat al op shuttertime van 1/20 @ 18mm, zonder IS uit de losse hand. Daarnaast was het faaaccckkkiiinggg koud om uit mn raam te hangen met een tshirtje aan (kwam uit bed :P). Had ik een groter diafragma gepakt dan was het allemaal denk ik nét ff wat scherper geweest, zeker de achtergrond, maar dan zat ik op shutterspeeds die alleen met een statiefje haalbaar zijn volgens mij, maar heb maar 2 foto's geschoten en toen maar snel de raam dichtgedaan en mn bed ingedoken..hehe :D

[ Voor 6% gewijzigd door Yellowneck op 17-12-2009 20:07 ]

Verwijderd

@cheiron mooi foot, beweging en licht zit er goed in. Compositie niets op aan te merken, of het zouden die paaltjes op de voorgrond moeten zijn.
@Wijnands een tikje over de top inderdaad, maar geen slechte foto. Had wat mij betreft wel wat meer (midden-)contrast/zwart in mogen zitten, en dan met name in het landschap. Het doet nu wat flets over. Desondanks mooi licht en diepte er in vast weten te leggen, en het is duidelijk waar de foto genomen is in Nederland.
@TranceSetter mooie plaat, jammer dat het water nog wat rimpelt. Verder staat de boom misschien iets veel in het midden, maar heel erg is het niet, omdat de lijnen ook allemaal mooi naar het midden toelopen. Licht ook mooi vastgelegd.
@Sakura Ik vind hem wat saai overkomen. Misschien is het met de combinatie water, stok, stenen, net en roestig ding net iets te veel. Daarnaast had je van mij nog wel iets dichter tegen de grond aan gemogen. Je zit wel laag, maar je kijkt er nog steeds een beetje van schuinboven op. Wel goed om de stok uit de hoek te laten beginnen.
@Vaporized Jammer van het groen rechtsonder, het leid een beetje af van je onderwerp. Daarnaast kijkt de hond ergens naar, maar je hebt hem er niet heel veel ruimte voor gegeven. Hij zit met zijn hoofd al bijna tegen de bovenkant aan. Het stuk links van de hond heeft ook niet heel veel toegevoegde waarde. Ik zou nog wat experimenteren met croppen. Misschien dat je het gras of het groen ook wel in zwarttinten kunt maken.
@eejtje Je andere foto heb ik niet gezien, maar deze is mooi. Mooie actie, de achterste hond leidt je mooi naar de voorste die er niet standaard op staan. Beeldhoek is ook prima. De stenen links wat licht, waardoor ze wel een beetje storend werken. Misschien de achtergrond in zwart-wit? Ik vind het ook niet erg dat de voorste er van af valt, of dat hij er af kijkt.
@SpartanArmada Mooi, lijkt net een oog, mooi detail ook.
@BroederM ondanks dat ik twijfel of de kleuren kloppen met hoe het echt was vind ik het wel mooi. Hij heeft wat weinig contrast en misschien mag het donkere deel wat donkerder, maar qua kleuren is hij lekker rustig en ook qua compositie kan ik me er goed in vinden. Jammer van de jpeg-artifacts. Aan de golven te zien niet helemaal scherp. Misschien een tikje bewogen, misschien komt het door de compressie.
@Mute mooi, leuk standpunt, jammer van die donkere schimmen rechts, die had je even een klein duwtje moeten geven :P (of ze normaal langs de kade moeten laten lopen), nu is het een foto-meet-foto.
@Morrar Gave foto, de paraplu valt doordat het in de lichte kleuren overeen komt met de brug mooi in contrast. De stoep had misschien nog wel iets donkerder gekund. In kleur is hij "afschuwelijk", juist door de paraplu en de posters aan de brug. Qua compositie ook mooi.
@F. Jacobse Mooie kleuren, mooi contrast. We perfect geweest als er nog een vogel linkboven had gevlogen ofzo, maar desondanks prettige plaat.
@Jefrim Mooi qua kleur. een tikje rommelig, maar het verteld wel een verhaal. Wel een beetje een saai mes op de bloedachtige rood. Jammer dat je erbij verteld dat het van een bloedneus is, geeft toch een wat vieze bijsmaak :p
@eejtje het deel achter de trap is mij betreft te licht. Verder had je de trap misschien uit de hoek kunnen laten beginnen. Ik vind het geel ook iets te geel. Verder wel aardig geluk qua lijnen, ze leiden mooi naar achteren. Eigenlijk had je daar iemand moeten neer zetten die op het punt stond het water in te duiken ofzo.
@eejtje mooie foto. Wederom goed met lijnen bezig geweest. Detail in de foto is ook goed wat mij betreft. Van mij mogen ze wel iets minder geel. Je kunt ook eens met toning experimenteren. gelig voor de hoge kleuren en een tegenovergestelde kleur, blauw of paars, voor in de donkere kleuren.
@marceltuit ik vind hem toch wat saai. Rechtsonder doet een beetje blokkig over. Misschien was het mooier geweest als je alleen maar toren had gehad. Linksonder misschien ook iets te wit. Desondanks zeker geen slechte foto.
@Yellowneck misschien een randje van rechts afsnijden? Ik vind de korrel wel mooi in het zwart wit. Misschien kun je er nog wel wat extra uit persen met een film grain filter o.i.d. Er zit verder mooi diepte in. Ik vind de auto niet slecht, hij schijnt mooi je foto in.

Over de kat-foto, de kat is zwart, maar in kleur is de zitzak op de achtergrond rood-oranje gestreept en dat maakt het niet mooi. Heb nog overwogen om de licht groenige ogen in kleur te laten, maar dat voegte niet veel toe. Klopt inderdaad dat de ogen niet helemaal scherp waren, ik was toch een beetje verrast over de scherptediepte, aangezien hij nog wel F5.6 was.

/edit: ik heb er nog wel eentje:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4193547000_492b7dc50a.jpg
Hij lijkt wel een tikje bewogen. Verder ben ik er niet ontevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Helaas alweer een tijdje dit topic niet gevolgd, blijft lastig dat hij niet meer terugkomt in myreact als er een nieuw topic gestart is..

Allereerst even wat feedback op de vorige foto's:
@Mute: Leuk uitgedacht en net uitgevoerd. Helaas is het weinig spannend, maar dat ligt gewoon aan hoe het ingericht is en kun je verder weinig aan doen.
@Morrar: Die glinsteringen zijn erg mooi. Misschien inderdaad iets te druk. Aan de andere kant vind ik het bij deze foto ook wel weer aardig werken dat je nog even moet kijken wat er meer te zien is.
@F Jacobse: Mooie kleuren en lucht, echt mijn ding!
@Jefrim: Heerlijke foto! Mooi luguber.
@eejtje: Kleurstelling is niet echt mijn ding, maar wel netjes gedaan. Uitgebeten lucht rechts boven is al genoemd. Lijnenspel zit er wel in, maar een iets lager perspectief had de foto denk ik goed gedaan. Het is nu nog net iets teveel van boven om 'meegetrokken' te worden in de lijnen.
@eejtje II: Het is de kleurstelling die de foto nog wat interessant maakt denk ik, de originele foto lijkt mij weinig spannend. Ik stoor mij hier een beetje aan de lucht en het is niet geheel duidelijk waar ik nou als kijker echt naar moet kijken. Is dat het eerste stukje steen? Dan was iets meer focus/verlegging mooier geweest denk ik :)
@Marceltuit: Lekkere plaat, vooral door dat zeer gave effect van de rook.
@Yellowneck: Doet mij weinig, niet zo spannende foto. Technisch gezien ook niet echt netjes, maar begrijpelijk met die kou :P Volgende keer een statiefje en het gebouw op de achtergrond misschien iets beter belichten?
@TheTzar: Groot is duidelijk bewogen en het kijkt daardoor niet echt lekker weg vind ik. De voorgrond en met name het bord zijn nogal afleidend. Een zeer strakke, breedbeeld, crop van de onderkant zou misschien lekker werken. Dan wordt het typische van die brug en de trein nog meer benadrukt.

Nou dan maar weer eens een foto van mij waar ik benieuwd ben naar reacties. Zelf vind ik hem heerlijk om naar te kijken door de kleuren en soort van eindeloosheid, maar begrijp dat dit wel iets is wat je leuk moet vinden, het oogt weinig meer als een foto. Enige wat ik echter echt heb gedaan is de witbalans wat meer richting blauw getrokken, die dag was de lucht opeens namelijk vol met prachtige kleuren rond zonsondergang :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.bd-online.nl/Imagedump/Tweak/gotsky.jpg
Klik voor groter.
Rest van het album

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 22:50

neevedr

Dat was ik niet!

@The_Tzar: Ik denk dat je compositie mooier had gekunt door het verkeersbordje rechts er niet op te zetten en de boven kant van de hoogspanningsleiding juist weer wel. Ook mis ik aan de achterkant van de trein iets, misschien als de derde 'bovenleidingpaal' er helemaal op staat dat het beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The_Tzar: ik sluit me aan bij bovenstaande commentaar. Een foto die bewogen of anderszins niet scherp is, zou eigenlijk direct in je workflow weg moeten. Houd je hem vanwege emotionele gronden, dan moet je hem hier niet plaatsen :P Tenzij je een wereldprimeur van het eea hebt natuurlijk. Daarnaast is de voorgrond onduidelijk en trekt daardoor de aandacht, er staat een verkeersbord in de weg en er zit nog wat ruis in.

@Banjy: lekkere kleuren, maar ik mis aan de bovenkant doortekening (streepvorming) of aan de onderkant eenzelfde beweging. Ik vind deze beter. Ik vind het bij een abstracter onderwerp moeilijker om commentaar te leveren. Het had wmb iets spannender gemogen en ik denk dat alleen de lucht daarvoor op dat moment niet spannend genoeg was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

eejtje: De honden kijken beiden het beeld 'uit', tevens is de kijkhoek niet op (of onder) oog-hoogte. Dit maakt het imo een saai plaatje om naar te kijken.
BroederM: leuke plaat, wel een beetje weinig-contrast.
Mute: Mooie plaat, de tweedeling die je beschrijft komt er imo goed in terug, hierdoor mist het wel wat rust. Het lijnenspel in combinatie met de vele details maakt dat de foto in mijn beleving lastig wegkijkt.
Morrar: Mooie brug, wel jammer dat de mensen met de paraplu niet iets verder naar rechts staan om zodanig het zicht op de brug niet te belemmeren. De zwart-wit conversie vind ik erg goed gelukt.
Jefrim: Ik vind het jammer dat het rood niet zoveel meer lijkt op bloed. Dat zal wel een gevolg zijn van de keuze om de gootsteen blauwig te maken. Dit vind ik wel erg mooi geworden.
eejtje: Deze foto is qua toning goed gelukt, ik mis echter wel een onderwerp. Een portomonee oid, iets dat is 'achtergelaten'. De tweede vind ik niet zo spannend, een stuk minder dan de eerste.
marceltuit: Mooi die rook :)
Yellowneck: Mooie foto, maar waarom heb je ingeflitst? Voor die lantarenpaal?
The_Tzar: Jammer van dat verkeersbord, en ik heb het idee dat ik links iets mis. Ik vind de foto verder niet zo bijzonder.
Banjy: Mooie lucht, doet het leuk als wand-decoratie denk ik :)

Deze heb ik vannochtend gemaakt, ik moet die dieren toch eens vragen om anders voor mij te poseren :+
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2717/4196477587_81bde9d75b.jpg

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Yellowneck: De plaat kijkt wel lekker weg, maar iets ruisreductie zou het voor mij meer doen denk ik :)
The_Tzar: Het verkeersbord is idd best storend.
Banjy: Hele mooie kleuren, mooi!
psyBSD: Heel netjes, ik had misschien iets meer black/contrast gedaan

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2520/4198327354_e9c3fc2fdc.jpg

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Running_Cow
  • Niet online
Sinds twee dagen ben ik de trotse eigenaar van een Sony A550Y pakket. Nu met de sneeuw en nogal treinengek heb ik een paar mooie foto's gemaakt (denk ik).

Ik heb de waarschuwing gezien dat ik niet slechts een plaatje moet dumpen, maar ook commentaar moet geven op anderemans foto...ik kom als beginnend fotograaf echt niet verder dan "mooi" of "niet mooi". Ik denk eigenlijk dat zulk commentaar ook weinig toevoegd...Ik hoop dat dat verbeterd, want ik merk vooral dat ik heel erg veel moet gaan oefenen en door veel oefenen misschien ook andere foto's beter kan beoordelen.

Ik heb onderstaande foto (moeten) bewerken in photoshop. Hij was van origine nogal blauw, en ik heb iets meer kleur toegevoegd. Ik ben vooral benieuwd naar de reacties, aangezien ik hem zelf wel erg mooi vind, maar nog lang niet van kwaliteit die ik hier tegenkom (ik lurk nogal veel).

Afbeeldingslocatie: http://i38.photobucket.com/albums/e103/oosz/trein2.jpg

U.P.L.I.F.T.I.N.G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem900 schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:41:

Ik heb de waarschuwing gezien dat ik niet slechts een plaatje moet dumpen, maar ook commentaar moet geven op anderemans foto...ik kom als beginnend fotograaf echt niet verder dan "mooi" of "niet mooi". Ik denk eigenlijk dat zulk commentaar ook weinig toevoegd...Ik hoop dat dat verbeterd, want ik merk vooral dat ik heel erg veel moet gaan oefenen en door veel oefenen misschien ook andere foto's beter kan beoordelen.

[afbeelding]
Ik zelf ben ook nog vrij nieuw met fotografie, maar het commentaar geven op anderen helpt wel vind ik.
Vooral als je denkt dat je een bepaalde foto wel of niet mooi vind. Dan kan je je afvragen waarom wel of niet mooi. En in ieder geval gewoon proberen.

Ook een beetje commentaar dan maar:
@willem900:
Spectaculaire foto, maar hij lijkt me lichtelijk bewogen? niet helemaal scherp.
Qua compositie vind ik 'm wel lekker wegkijken..

@DonMetal:
Ik vind de foto niet echt iets hebben. een beetje saai ofzo. het contrast vind ik wel weer lekker eruit komen.

@psyBSD:
Mooie foto. ik vind het niet storend dat het beestje niet andersom staat. Dit heeft ook wel iets natuurlijks, wegrennen van de fotograaf af is logischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Willem tof die wolk zo bij de trein maar de compositie is niet echt iets had hem vanuit een iets lager standpunt gschoten. Zodat de trein helemaal rechtsonder in het hoekje zat.

Ergens in een halve kerk in Leuven:
Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm25/rollerTiiM28/DSC01344.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:19

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 22:17:
@Willem tof die wolk zo bij de trein maar de compositie is niet echt iets had hem vanuit een iets lager standpunt gschoten. Zodat de trein helemaal rechtsonder in het hoekje zat.

(...)
@Freakout1:Zou je vanuit een lager standpunt fotograferen, dan zou de trein toch meer rechtsboven zitten? :| Maar inderdaad, @Willem, een spannender perspectief zou leuk geweest zijn.

@TheTzar: De hoogspanningsmast is wel een leuk element in de foto, maar verder vind ik er weinig spannend aan, eigenlijk... Jammer van het verkeersbord, alleen. Mooie kleur lucht wel, by the way.
@Banji: Gave kleuren! Lekker abstracte plaat, maar iets meer onderwerp zou me aangenaam zijn, eerlijk gezegd!
@PsyBSD: Hip, lekker dichtbij, maar het beestje valt een beetje weg. Is het stuk wild nu het onderwerp of niet? Lijkt me wel, maar dat blijkt niet zo uit de foto. Desalniettemin, knap geschoten (de foto, niet het hert!).
@Donmetal: Hip! HDR, of niet? Maar verder niet heel spannend...
@Freakout1: Heel mooi, maar jammer dat de halo er net niet helemaal op staat. Misschien dat de foto nog mooier zijn met iets helderder kleuren.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakout1: Tsja het is eigenlijk geen foto. Ik wilde net gaan zeggen dat de onderste helft van het gezicht wat te donker is ten opzichte van het voorhoofd, maar daar kun jij als fotograaf weinig aan doen. Als onderdeel van een serie van het interieur van een kerk is hij mooi, maar als losse foto kun je er eigenlijk weinig van zeggen.

@willem900: Mooi moment. Natuurlijk valt er technisch wel wat op aan te merken (wat scheef en wat onscherp), maar zo'n trein in de opstuivende sneeuw ziet er wel prachtig uit. Je hebt waarschijnlijk weinig tijd om een foto van een voorbijrijdende trein te maken, dus het resultaat is helemaal niet gek. Ik vind de compositie ook lekker wegkijken. MIsschien was het aardig als de voorste bovenleiding-palen er helemaal op hadden gestaan. Dan stond de trein meteen wat minder centraal in het beeld. Een "spannender" standpunt vind ik helemaal niet nodig.

@DonMetal: Wat heb je met deze foto uitgevoerd? Behalve dat het een beetje een grauwe bedoening is, zit er wel een heel heftige halo om dit gebouw heen, alsof het radio-actief besmet is o.i.d. Ik heb er niks op tegen als je ziet dat een foto wat is opgepoetst, maar hou het een beetje in de hand.

@psyBSD: Lekker ochtendzonnetje.

@Banjy: Mooie kleuren natuurlijk, maar ik mis echt een onderwerp. Alsof je een foto van een vliegtuig hebt gemaakt maar net te laat hebt afgedrukt. Dat abstracte doet het niet zo voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Bedankt allen voor de feedback, kan er zeker inkomen :) . Onderwerp was inderdaad erg leuk geweest, helaas zag ik geen mogelijkheid om dat toe te voegen zonder het abstracte te verliezen.

@psyBSD: Mooie kleuren van die opkomende zon. En ik vind het dier eigenlijk juist wel leuk staan. Misschien inderdaad nog iets meer contrast/punch en een wat strakkere crop. Links is het nu een beetje leeg, dat voegt denk ik weinig toe (edit/ op groot is dat een stuk minder storend zie ik nu, misschien gewoon lekker zo laten :P ).

@DonMetal: De kleuren hebben wel wat. Het onderwerp doet mij helaas niet zoveel, de foto is goed gemaakt maar mist die aanvullende waarde voor mij.

@Willem900: Gefeliciteerd met je aankoop! Ik snap dat je hier graag een foto van wilde maken, de opstuivende sneeuw is zeker spectaculair. Alleen de uitvoering vind ik nog vrij matig. Zoals al vermeld de compositie. Verder lijkt hij inderdaad wat onscherp. Probeer anders eens te kijken met wat voor instellingen je hem hebt geschoten en te bedenken of hier verbetering mogelijk is? Misschien met een kleiner diafragma om meer scherp te krijgen? Was de sluitertijd kort genoeg? 1 focuspunt gebruiken om zeker te weten waar de camera zijn autofocus op zal doen. Dat soort dingen, zo heb ik mij in het begin erg verdiept maar ook door juist de instellingen van andere af te kijken als een foto aansprak :) .

@Freakout1: Mooie plaat. Misschien af te vragen of het niet een tekening/schilderij is. Ik vind het in ieder geval prettig om naar te kijken en dan kan mij die eerste vraag niet zo heel veel interesseren eigenlijk :) Strakke kleuren scherpte. Top!

[ Voor 7% gewijzigd door Banjy op 21-12-2009 15:51 ]

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@christijn als je lager gaat zitten de camera omhoog richt? Of ben ik nu dom, nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
@eetje: 16 dec. goeie foto vooral graffiti geeft een soort gevoel aan de foto, denk dat ik juist dat mis bij die van 17 dec.

@macrceltuit: natuurlijk rook is mooi, maar compositie vind ik een beetje jammer rook staat er niet helemaal op (zal ook wel niet helemaal kunnen maar had van mij meer gemogen) Gebouw is ook zo "afgesneden" misschien was portretstand/rechte foto mooier geweest (of stond er nog vervuiling onderaan de foto die je er vanaf heb geknipt?)

@Yellowneck: Zwart-wit vind altijd mooi! , maar mooie "stille" plaat! vooral cool dat de foto onder licht is en boven donker word, flat rechts verduisterd helemaal. heel klein minpuntje is de felheid van de straatlantarens.

@the_tzar: Ben eens met eerder commentaar, vooral de vervuiling onderaan de foto, misschien croppen?

@Banjy: Ook eens met eerder commentaar: echt super mooie lucht maar mis echt een onderwerp.

@PsyBSD: mooie foto, goed licht/contrast maar mis gewoon een beetje gevoel weet niet echt waarom.

@Donmetal: Zoals eerder beschreven, natuurlijk heb je de foto bewerkt maar het intrigeert me wel! klein beetje jammer dat ze niet dat doek rechts effe weg konden halen voor je :p dan was het volmaakt symmetrische geweest.

@Willem900: Goeie plek (okee 1 klein pasje naar rechts) mooie foto, ik heb ook echt het weg"stuivende" gevoel er bij, vroeg me alleen af of bij de nabewerking de horizon verloren is gegaan want die mis ik echt witte land links loopt direct door in de lucht daar boven. Had hem voor mij mooier gemaakt.

@Freakout1: Sorry niets persoonlijks maar ik vind dit niet eens echt een foto, voelt aan als een plaatje (en dat als zoon van een glaszetter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt voor al jullie tips en complimenten!

@ Marceltuit:
Erg leuk gemaakt! Long exposure foto's vind ik altijd leuk.

@ Yellowneck:
Ondanks de ruis, best een leuke plaat. Zwart/wit conversie is naar mijn mening goed gelukt. Wel zie ik 2 vlekjes op je foto die je weg zou kunnen halen. Ook de distortion zou ik corrigeren

@ The_Tzar:
Aardige foto, maar niet spannend qua standpunt. En zoals eerder gezegd, dat verkeersbordje zou ik eruit laten.

@ Banjy:
Helemaal mee eens, prachtige kleuren!

@ psyBSD:
Een hele leuke! Zowel qua pose als kleuren/contrast.

@ Donmetal:
Ik vind het best goed gelukt. Jammer genoeg niet exact symmetrisch, te zien aan de lijnen naast de ramen links en rechts

@ willem900:
Aan de palen te zien staat de foto een beetje scheef. Witbalans herstellen is inderdaad moeilijk bij sneeuw, dat is je aardig gelukt. Foto vind ik niet heel spannend, maar dat komt enigzins door witte lucht icm sneeuw. Wat weleens wil helpen in dat geval, is er een zwart/wit foto van maken.

@ freakout:
Leuk vastgelegd. Ik hou wel van dat scheve

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ztf3nd.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@The_Tzar: Lekkere plaat met een fijne compositie. Het verkeersbord rechts onderin had er van mij niet op gehoeven.
@Banjy: Ik zie toch altijd wel graag een horizon bij dit soort platen. Maar hij is wel abstract zo en zou aan de muur niet mis staan.
@psyBSD: Pracht moment!! Lijkt wel wat scherpte te missen maar als ik de exif bekijk heb je een snelle sluitertijd en geen hoge iso. Niet iets dus wat op het moment zelf beter zou kunnen buiten een statief om.
@DonMetal: Fijne plaat! Zit nog wel wat perspectiefvervorming in aan de trap onderin de foto te zien. Wellicht iets minder blauw erin, als ik door de ramen naar binnen kijk lijkt daar wel een mooie blauwe sterrenhemel te zijn. De twee mensen die naar binnen lopen maken het plaatje wel compleet.
@willem900: Mooi moment! Technisch wel een paar opmerkingen. De foto lijkt iets naar links te hellen, niet helemaal recht dus. Het geel is wat over gesatureerd en aan de sneeuw links te zien zit er nog iets teveel magenta in. Volgende keer en wat groter diafragma of hogere iso gebruiken voor een scherper resultaat.
@Freakout1: Fijne plaat met mooie kleurtjes! Misschien een iets te krappe kadering maar dat vind ik niet echt storen.
@eejtje: Vind hem niet echt geslaagd, je had meer uit de situatie kunnen halen. Ik vind hem te krap gekaderd en ik denk dat een veel lager standpunt je foto goed had gedaan. Met een lager standpunt had je ook een mooiere achtergrond, horizon en bokeh gekregen.

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
@DonMetal:

Is dat in Zwolle? Het gebouw komt me bekend voor in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 23:12
Zo, het was koud afgelopen weekend. Stond zaterdag ochtend om kwart over 8 in het natuurgebied Twiske (bij Amsterdam). Vond dit shot er wel mooi uit komen. Het is nogal een crop van het origineel, maar daar viel vanwege de afstand niet aan te ontkomen. Het origineel staat ook op mn flickr btw.

Maar eerst wat foto's van anderen:

@ Morrar: Zo op het eerste gezicht een hele boeiende foto. Maar als je wat langer kijkt houdt eigenlijk niets de aandacht vast. Vreemd, want het speedbootje en de brug staan er goed op. Vraag mij af wat een meer vintage look met de foto zou doen

@F.Jacobse: Wel hele intense kleuren :D Het contrast met de voorgrond is daardoor erg lekker.

@Jefrim: Geweldig, en het verhaal maakt het alleen nog maar beter. Ik vind het enorm sfeervol

@ Eetje (eerste foto). Het lijnenspel staat goed op de foto, de sepia omzetting past er ook goed bij. Een stuk van het muurtje lijkt alleen een beetje verbrand (net als de lucht rechts bovenin)?

@Marceltuit: Mooi shot. leuk dat je door de rook heen toch nog de lichten van de rechter pijp kunt zien.

@Yellowneck: Ik kan er niet zo veel mee eigenlijk. Veel ruis, rechts bovenin is hij net te donker waardoor het gebouw wegvalt en het onderwerp trekt mij persoonlijk niet zo.

@TheTzar: Op klein formaat duidelijk sterker vanwege de beweging die er in zit. Live and learn. De crop die Banjy voorstelt lijkt mij ook een goed idee.

@Banjiy: Prachtige kleuren en kleurverloop. Het staat er allemaal mooi op. Maar.. Ik blijf er niet lang naar kijken. Decoratief ;)

@Donmetal: HDR? er zit een beetje een halo om het gebouw heen. Toch erg standaard shot.

@Freakout1: Cool! Lekker heftige kleuren, scherp, boeiend. Ik vind de crop ook goed zo met een stukje van het kruis er af.

@Eejtje (monument) Wat al gezegd is; een ander perspectief had de foto denk ik veel beter gemaakt. Nu is hij ook erg krap gecropped.

Poeh, dat waren meer foto;s dan ik dacht :P Dan nu mijn shot:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4208625584_46d0c25703.jpg
(klikbaar)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 18:30

D-rez

dexels

@eejtje: foto monument
Persoonlijk vind ik er niet veel sfeer in zitten. Je compositie is nu een groot stuk metaal dat schreeuwend vecht met de sneeuw om aandacht. Ze krijgen het alle twee, waardoor het verhaal een beetje "ondergesneeuwd raakt. Ik denk dat als je de foto van een iets grotere afstand en vanuit een iets lager standpunt had genomen je meer het gevoel gekregen zou hebben dat het beeld de sneeuw als last mee torst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

cheiron, ik vind het iets te blauwig overkomen....wanneer is de foto gemaakt? ochtend? avond?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Flare
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-07 10:50
Volg al enkele jaren de diverse fototopics op GOT... en nu wordt het tijd om zelf ook eens wat bij te dragen... :) Eerst maar eens wat feedback geven... wie weet durf ik dan later zelf ook een paar foto's te posten ;)

Ben absoluut geen pro of zo... dus jullie weten wie het zegt... :+

@The_Tzar: Jammer van de onscherpte. Compositie heeft potentie, maar kan i.m.o. spannender. Dichter op de brug uitsnijden aan de onderzijde en aan de bovenkant de elektriciteitsmast er volledig bij op.
@Banjy: Prachtige kleuren en een mooi abstract beeld. Wat extra textuur en tekening in de wolken had de foto interessanter kunnen maken... maar je hebt het op met dit soort foto's helaas niet voor het uitkiezen he...
@psyBSD: Technisch volgens mij een heel goede foto. Compositie is denk ik het maximaal haalbare... Gelukkig draait ze(?) haar hoofd nog naar je toe... Vaker maken ze zich uit de voeten... :) Contrast had iets harder gemogen.
@DonMetal: Strakke plaat. Mooie compositie, (bijna) symmetrisch. Vind alleen de nabewerking te donker en te mat, maar dat is een persoonlijke voorkeur denk ik. Vignettering zorgt voor een soort halo rond het dak... Vind ik niet echt mooi. De plaat straalt overigens wel een mooie (oostblok) sfeer uit.
@willem900: Leuk moment, maar niet een heel sterke foto i.m.o. Niet helemaal scherp, niet helemaal recht. In het echt waarschijnlijk indrukwekkender dan op de foto.
@Freakout1: Prachtige foto! Mooie kleuren en contrast. Hoogstens is wat aan te merken op de compositie, aureool afgesneden aan de bovenkant en het meest creatieve werk is natuurlijk door de maker van het raam gedaan... :P
@eejtje: Niet een foto die mij aanspreekt. Te weinig dat de aandacht trekt. Te weinig rust in de foto door een te krappe kadering. Daarnaast had ik (indien mogelijk) voor een andere hoek gekozen (meer van de andere bronzen figuren herkenbaar in beeld) en misschien had de dof nog kleiner gekund, zodat de achtergrond (m.n. de lantaarnpaal) wat minder afleidt.
@cheiron: Mooie foto. Komt (naast het feit dat 'ie technisch oke is) door de drie vogels in de lucht. Zonder hen was het een saaie plaat. Zo te zien wel een crop... Had zelf misschien nog iets meer van de begroeiing aan de onderkant op de foto gelaten (indien mogelijk natuurlijk...)

Not being paranoid doesn't mean nobody is following you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Deathchant schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:39:
cheiron, ik vind het iets te blauwig overkomen....wanneer is de foto gemaakt? ochtend? avond?
Zaterdagochtend, na een nacht strenge vorst. Hij is inderdaad wat aan de blauwe kant. Bedoeling was om het gevoel van een koude ochtend over te brengen.

En James Flare: de weg (met witte sneeuw) begon precies onder waar ik gecropped heb. Kreeg er echt niet meer bomen op.

[ Voor 14% gewijzigd door cheiron op 23-12-2009 15:28 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Ik wou eens een exploded view maken:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/printe_exs.jpg

Best wel leuk om een keer te doen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:50
@Abbadon
Leuk idee, goed uitgevoerd
Alleen ben je 1 ding vergeten
Hoe heb je dit gedaan???

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Abbadon, nice, experiment is goed gelukt volgens mij, het ziet er mooi uit zo, kan zo in een brochure.

Anders zeg maar...
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2737/4210872038_2a2e4250d9.jpg

Link naar grooooooot en ja hij is ruizig

[ Voor 21% gewijzigd door Moby op 27-12-2009 12:40 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• kaesve
hm. ik vind hem wel spannend.. het kostte me even om het beeld ergens te kunnen plaatsten, maar dat is te verwachten bij zo'n foto.

ik had iets meer contrast en veel minder gekleurde horizontale lijnen wel mooier gevonden :3

wil je nog delen hoe deze foto tot stand is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal eens kijken of ik binnenkort eens terug naar de treinbrug kan gaan om een betere foto te schieten van hetzelfde beeld.
@Banjy soepel qua kleurverloop. een mooie zachte plaat om als achtergrond voor iets te gebruiken. Dat iets is dan wat er nu nog in mist. Voor op zichzelf zit er te weinig spanning en of diepte in naar mijn gevoel.
@psyBSD Mooi qua kleuren. Het hert had van mij wel nog iets meer naar rechts gemogen. Ook had je misschien nog iets verder door je knieën gemogen.
@DonMetal Het gebouw staat er goed op, het komt hoog en statg over. De zuilen laten goed de hoogte en massiviteit zien. Naast dat het technisch goed is mis ik wel iets bijzonders in deze foto, maar misschien ben ik niet zo van de architectuur-fotografie.
@willem900 Het onderwerp is leuk, de compositie is goed, de mistigheid zit er goed in. De sneeuw is wel wat grijzig. Sneeuwfoto's moet je hoger belichten dan waar de autobelichter mee komt. Ik zou de levels nog wat omhoog trekken. Daarnaast vind ik de witbalans wel hoog. Ik zou hem lager zetten, Sneeuw mag best wat blauwig zijn en de trein is nu te oranje. Als je hem te blauwig vind kun je hem beter in Raw hebben geschoten en hem in lightroom of met de photoshop raw-plugin bewerkt. Ik heb nu het idee dat je wat bent doorgeschoten in het ontblauwen.
@Freakout1 Prachtige foto. Perfect qua kleur, licht, compositie. Ik heb er geen kritiek op. Je zou kunnen zeggen dat de meeste credits gaan naar de man die dit raam heeft gemaakt, maar in een serie foto's van de kerk zou dit een prachtige detail-foto zijn.
@eejtje Ik denk dat je redelijk best geslaagd om een diepte te creëren, maar ik denk ook dat het beter had gekund. Meer groothoek, iets meer naar links-boven. Daarnaast is de sneeuw op het beeld volgens mij wat overbelicht, is de foto erg krap gekaderd en storen de hoofden van de beelden er achter een beetje, met name de twee die boven zijn schouder uitsteken.
@cheiron Qua crop niet verkeerd. De vogels staan er goed op. Niets te veel van de boomtoppen. Een mooie voorstelling van de reis van de vogels in hun beleving. De foto is zelf echter veels te korrelig. Jammer dat je hem op ISO200 hebt, ISO 100 had makkelijk gekund, maar het feit dat hij korrelig is zal eerder door onscherpte of nabewerking komen. Daarnaast staat de witbalans wat mij betreft ook te koud ingesteld. Wat minder blauw en meer orange had van mij wel gemogen, maar misschien dat je de kilheid wel wilde bewaren.
@abbadon Een tak van fotografie waar ik niks mee heb gedaan, ik vind het wel interessant om te zien. Voglens mij wel aardig gelukt.
@Mobyrick Foto is een beetje als een goede wijn. Je moet hem even op je in laten werken en dan maakt het steeds iets meer bij je los. In eerste instantie lijkt het een beetje een vale platte plaat, maar hoe langer je er naar kijkt hoe meer er in te zien is. Wat mij betreft dus helemaal in orde :-)

En dan nog eentje waar het kerstgevoel wel een beetje in terug te vinden is dacht ik zo:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4070/4211020909_325c20d85c.jpg
Persoonlijk vind ik hem beter dan deze.
Ik had hem nog gecropped om de vogel precies op het gulden snede kruispunt te krijgen, maar daar werd 'ie me te gewoontjes van, dus ik heb hem toch maar ongecropt gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
psyBSD: Mooie sfeervolle foto, het hertje had misschien iets lichter gekund.
DonMetal: Vignetting had niet gehoeven, teveel contrast/zwart toegevoegd en wat een tonnevorming (is een lensprobleem).
willem900: Prima compositie, idee is erg goed, uitvoering vind ik persoonlijk iets minder goed. Ik mis namelijk wat scherpte.
Freakout1: Kleuren zijn nog niet levendig genoeg, wat te krap gekaderd en je foto steunt nogal op het werk van een ander.
eejtje: Te krap gekaderd, te hoog standpunt en je sneeuw is 1 witte massa (het mist gewoon wat detail).
cheiron: Door de 3 vogels wordt de foto opeens interessant. Goede uitsnede, dat brede bevalt me wel.
Abbadon: Mooi gedaan, belichting erg goed. Heb je de foto in meerdere keren gemaakt en daarna samengeplakt? Of ben je met touwtjes in de weer geweest?
Mobyrick: Leuk experiment. Lekker vaag, mooi genoeg om groot af te drukken en ergens in een kantoor te hangen tussen de andere moderne kunststukken.
The_tzar: Mooie foto, goed gekaderd, niets meer aan veranderen.

Dan een foto'tje van mijn kant:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4013/4206251633_8517db245b.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40
Morrar schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:18:
En als -ik jullie nog even mag vervelen- vinden jullie deze plaat mooier of juist niet?
Persoonlijk vind ik deze foto erg mooi, deze mag je wat mij betreft nog eens apart plaatsen. Goed gedaan ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Abbadon schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:01:
Ik wou eens een exploded view maken:

[afbeelding]

Best wel leuk om een keer te doen :)
Heel tof. Ik neem aan dat je alles individueel hebt gefotografeerd en later in elkaar hebt geplakt in PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:16:
@cheiron Qua crop niet verkeerd. De vogels staan er goed op. Niets te veel van de boomtoppen. Een mooie voorstelling van de reis van de vogels in hun beleving. De foto is zelf echter veels te korrelig. Jammer dat je hem op ISO200 hebt, ISO 100 had makkelijk gekund, maar het feit dat hij korrelig is zal eerder door onscherpte of nabewerking komen. Daarnaast staat de witbalans wat mij betreft ook te koud ingesteld. Wat minder blauw en meer orange had van mij wel gemogen, maar misschien dat je de kilheid wel wilde bewaren.
ISO200 is base op de D300. Heb altijd begrepen dat het handig is om hem op base te laten staan als laagste iso waarde. Korrelig komt met name omdat dit echt een enorme crop is (zeker 2/3 van de foto is weg).

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
sOid schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:15:
[...]

Heel tof. Ik neem aan dat je alles individueel hebt gefotografeerd en later in elkaar hebt geplakt in PS?
Klopt :) Ik wou eerst met (ijzer)draden in de weer, maar dat bleek nogal wat gedoe. Ik dacht dan probeer ik het gewoon eerst met individuele onderdelen (en foto's) en die PS ik dan wel inelkaar (na ze van de background los te hebben gemaakt). Dat ging best goed.

Ik heb ondertussen wel weer wat nieuwe ideetjes. Het verzinnen hoe het te doen is al de helft van de lol :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:16:
@psyBSD Mooi qua kleuren. Het hert had van mij wel nog iets meer naar rechts gemogen. Ook had je misschien nog iets verder door je knieën gemogen.
Bedankt voor de tip :)

Voor jouw informatie, ik ben al 2.5 meter naar beneden geklommen en door m'n knietjes gezakt voor ik op deze hoogte zat. Ik durfde eigenlijk niet verder uit angst mijn nek te breken, het was namelijk nogal glad.
Tevens was het dier al alert op mijn aanwezigheid, en verdere afdaling had ook tot gevolg gehad dat ik dichterbij was gekomen. Ik ben bang dat het dier dan was weg-gevlucht.

Abbadon: wow, leuk gedaan :). Een tip voor de volgende keer: probeer je set-up zodanig te maken dat je de positie van de verschillende onderdelen t.o.v. elkaar kunt positioneren zoals deze uiteindelijk in de compositie zouden moeten komen. Op dit moment kloppen de posities en het perspectief van de verschillende onderdelen net niet. Dit valt vooral op bij de invoerlade, het middenstuk en het grote plastic deel van de boven-kap. Op het eerste gezicht valt dit niet op, maar wanneer je langer naar de foto kijkt is dit toch wel een beetje storend. (En wellicht is het een leuke nieuwe uitdaging).
Mobyrick: Ik wist eigenlijk niet wat ik over deze plaat wilde zeggen, op het eerste gezicht vond ik hem saai, maar naarmate ik er langer naar kijk zie ik steeds meer detail en vind ik hem steeds leuker. Misschien zou ik zelfs een afdruk bij je willen bestellen op canvas. :) De vergelijking van The_Tzar met een goede wijn vind ik dan ook treffend. ;) Het is jammer dat show-case foto's meestal van een andere orde zijn, waarbij het 'wow' gevoel direct aankomt. Ik vind deze zeker showcase waardig, maar het gevoel komt later. Wanneer je wat langer naar de plaat hebt gekeken.
The_Tzar:Ik ben het met je eens, het grote geheel met al die takken vult veel aan op deze foto. Het geeft naar mijn idee goed weer hoe klein en dapper die roodborstjes zijn in deze koude. Zeker een mooie aanvulling op de bekende close-ups. De takken leiden mijn blik ook direct naar het vogeltje, echt een rustige plaat om naar te kijken.
universal creations: Ik vind deze foto niet echt spectaculair, naar mijn idee is de DoF te kort en kijkt hij daarom niet lekker weg. Het idee vind ik wel leuk maar in de uitvoering laat je naar mijn idee iets liggen. Ik denk dat de foto prettiger voor het oog was geweest als de DoF diep genoeg is om beide balkjes in de gehele breedte scherp te hebben. Nu is zowel de voorkant van het derde balkje en de achterkant van het vierde balkje onscherp.

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nou, dat heb ik ook gedaan, maar daardoor werd de achtergrond ook duidelijker:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4026/4206251789_f62a8873cc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Ik zie wat je bedoelt, maar ik vind deze toch leuker.

Ach, het zal wel met verschillende smaak te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
ik vraag me altijd af wat je moet doen als je 2-3 leuke testcase foto's hebt.. in de guidelines van dit sub-forum staat duidelijk vermeldt dat een [test/show]case uit minstens 4 en maximaal 12 genummerde foto's moet bestaan en hier in dit topic is het weer belangerijk dat je niet meer dan 1 foto plaatst.. ook meerdere foto's die bij elkaar horen los achter elkaar plaatsen is hier niet gewenst :0

maar goed. dat even ter zijde. eerst even wat commentaar, voor ik weer afgeschoten wordt :+

the_zar: fijne plaat! ik vind de DoF erg prettig en de compositie is zo ook prima. de gulden snede is gelukkig niet verplicht :P
ik had alleen wel geprobeert met photoshop/andere software het roodborstje wat meer af te laten steken tegen de achtergrond. het vogeltje springt er nog niet echt uit.

universal creations: ik kan niet goed zien wat het is en dat is in dit geval een nadeel. waar moby's foto op zichzelf al spannend en interessant is, zodat je er naar wilt blijven kijken en zo langzaam uitvogelt wat er nu op de foto staat is jouw foto eigenlijk vrij saai. de korte DoF lijkt me een aanwijzing te geven dat ik naar het 3e balkje moet kijken, maar daar gebeurt helemaal niets.

en nu ik:

deze foto is een paar dagen geleden genomen voor een schoolopdracht.. (ik moet hem nog op goede qualiteit laten printen, kan iemand hier me wat tips geven daarvoor?)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2761/4194712303_169e493b85.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door kaesve op 29-12-2009 00:42 . Reden: foto nu klikbaar voor groter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
kaesve schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:47:
deze foto is een paar dagen geleden genomen voor een schoolopdracht.. (ik moet hem nog op goede qualiteit laten printen, kan iemand hier me wat tips geven daarvoor?)

[afbeelding]
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de opdracht was?
Het leuke van een sleutel die vrijhangt aan een draadje is, dat de draad loodrecht naar beneden hangt. Op jouw foto is dat niet zo. Tenzij dat deel van de opdracht was, zou ik dat eerst corrigeren. Verder commentaar schort ik op, tot ik meer van de opdracht weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 16:58
kaesve schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:47:
[afbeelding]
Grappige foto! Erg origineel en lekker creatief, dat zie ik graag. Ik zou hem graag wat groter willen zien dan alleen deze thumb, maar de kwaliteit lijkt in orde. Ik zou kijken of je nog wat meer DOF kan toevoegen, de achtergrond is naar mijn idee nog net iets te scherp.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
Toff schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:54:
[...]

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat de opdracht was?
Het leuke van een sleutel die vrijhangt aan een draadje is, dat de draad loodrecht naar beneden hangt. Op jouw foto is dat niet zo. Tenzij dat deel van de opdracht was, zou ik dat eerst corrigeren. Verder commentaar schort ik op, tot ik meer van de opdracht weet.
de opdracht was simpeler dan mijn uitwerking: voor het vak tekenen moet ik werken inleveren omtrend het thema 'lifestyle en totuisme'. hoe ik tot sleutels-aan-een-touwtje ben gekomen is een ander verhaal.. :P

voor de opdracht wilde ik een fictief persoon bestuderen en zo haar lifestyle en vooral persoonlijkheid vastleggen. een deel hiervan was dingen zien zoals zij ze zou zien en dingen doen die zij zou doen.. ze is escapist (vind ik) en ik vond dat (oude) sleutels daarom bij haar pasten. ik had bovendien bedacht dat zij het belangerijk/leuk vond om anderen aan te zetten tot escapisme, door brieven achter te laten in openbare ruimtes, gedichtjes op te hangen in bushaltes en door dingen in bomen langs de stoep op te hangen.

deze foto komt waarschijnelijk in haar dagboek, dat ik als eindwerkstuk in wilde leveren :]

over het loodrecht hangen: ze zwaaiden licht heen en weer, dus de sleutels hingen inderdaad niet loodrecht naar beneden. bewijs is dat het visdraad van sleutel 1 en 2 niet paralel loopt, wat wel zo zou zijn als ze allebei loodrecht hingen.

dit doet trouwens niets af aan dat de horizon op de achtergrond ook niet recht staat, dus ik zal hem alsnog even recht zetten. :P

edit:: nu foto even klikbaar gemaakt voor mensen die groter willen :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Bedankt iedereen voor de complimenten, leuk om te lezen dat zoiets aan slaat. Het is een foto in bos. De lucht was verlicht door Corus en door de ISO op 25600 te gooien + lange sluitertijd waarin ik mijn camera bewoog kreeg ik dit

@ the_tzar: leuk vogeltje, ik zou hem nog iets croppen denk ik

@ universal creations: nope, doet het niet voor mij, ik vind er weinig spannends aan

@ Keasve: goede sfeer in de foto. Printen bij profotonet?

Andere foto van Corus (heel anders zeg maar)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2516/4224959106_fb0445d5f3.jpg

En een REUZE versie van 16101 x 1767

Dit was een probeersel voor mijn nieuwe computer, met mijn oude hoefde ik hier niet aan te beginnen

[ Voor 7% gewijzigd door Moby op 29-12-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mobyrick: je hebt een vuiltje op je sensor zitten, kijk maar eens goed naar de lucht op die gigapic

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Yup, ik had hem gezien. Ik wordt meteen afgestraft als ik mijn diafragma een keertje knijp.

We gaan de aceton, thinner, negelakremover en/of wasbenzine even pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
offtopic:
Thinner zal het goed doen.... maak je hem mooi blank en je bent er zeker van dat er niets meer op de sensor zit, dus ook geen beschermende coatings en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mobyrick schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:48:
We gaan de aceton, thinner, negelakremover en/of wasbenzine even pakken
Is afbranden geen optie? Veel werk in je foto, maar aan de bovenkant is hij wel erg krap geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Laatst online: 23:01

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het is kerstvakantie, dus ik heb eindelijk de tijd om de foto's van de zomervakantie na te bewerken 8)7

Siena, de binnenplaats van het stadhuis
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FJOw4Wkoo6NBKuwgh2AyuQJU/full.jpg

@Abbadon: ziet er professioneel uit!
@Mobyrick: ik zie het niet helemaal :)
@The_Tzar: Mooi plaatje, maar ik had toch nog graag wat meer roodborst gezien
@universal creations: doet mij niets
@kaesve: het geheel is met alle takjes op voorgrond en achtergrond mij te onrustig.
@Mobyrick: nette pano

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Rudedadude schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:39:
Het is kerstvakantie, dus ik heb eindelijk de tijd om de foto's van de zomervakantie na te bewerken 8)7

[afbeelding]
Mooie foto! Erg leuk genomen qua perspectief. Had je hierna een nekaanpassing nodig, of gebruikte je een statief (dan wel camera met uitklapbaar schermpje)? Je staat wel erg goed in het midden :). Wel zou ik de crop zo doen dat alle ramen er even veel op staan, nu stoort mij dit een beetje. Verder: iets blauwere lucht?

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
@RudedaDude:
Erg toffe plaat! Zelfs in de schaduwen nog redelijk veel detail. Wolkje in de lucht zou het helemaal afmaken voor mij, maar je kunt niet altijd alles hebben. Zoals PrinsEdje80 ook al zegt zou ik de crop ook nog ietsje symetrischer maken.

@MobyRick: Op zich een mooie pano, maar wat mij betreft net wat te krap aan de bovenkant. Vooral bij de (opblaasbare) gastoren in het midden mis ik het dak toch wel een beetje en ook de kraan vind ik net jammer (al is dat misschien niet te vermijden). Je had wat mij betreft wat water weg kunnen laten en wat meer fabriek erop kunnen zetten.

(p.s. en ja ik weet dat het allemaal heel makkelijk gezegd en veel moeilijker gedaan is, dus neem het met een korrel zout :))

[ Voor 49% gewijzigd door Morrar op 30-12-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
@Mobyrick:
Wel een goed uitgevoerde pano, maar het onderwerp vind ik niet heel intressant.
Ik denk dat er veel mooiere haven stukken zitten daar.

@Rudeadude:
Grappig, ik heb exact dezelfde plaat gemaakt als jij toen ik daar was!
Ik moet wel zeggen dat die van jou beter is, hij is goed symmetrisch. Goed belicht, gewoon een mooie plaat met een grappige compo!

fotootje van mij
Deze merel bleef wel heel lang zitten, ik kon heel dichtbij komen. Het was wel donker en alhoewel ik het eigenlijk wil vermijden om op iso 1600 te schieten ivm ruis, vond ik deze nog heel goed te doen.
Ik erger me er eigenlijk helemaal niet aan.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2592/4227983427_986d48684c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
Eejtje: Zelfde als bij de "weg stuivende trein" is zo moeilijk om overgang tussen sneeuw en lucht te zien, niet echt mooi, ook de uitsnijding heeft niet mij voorkeur, locatie + sneeuw top!

Cheiron: Ik denk dat de lucht echt über mooi was en het heeft zeker een mooie foto opgeleverd maar het voelt een religieus aan, maar dan is het nog steeds een mooie foto.

Abbadon: dude das cool!

Mobyrick: sorry ik vind het gewoon een bewogen foto.

The_tzar: echt een winter foto, misschien tof om hem in zwart/wit en dan alleen rood van vogel op te laten kleuren?

universal creations: Euh.. ik zie er echt niets in sorry... (okee sneeuw op een tafel)

Keasve: toffe foto, voelt een beetje "oud" aan, ik zeg kom maar op met dit showcase!

Mobyrick: woei! das mooi , mensen check even de extreem grote versie dat ding is scherp! vond eerst niet mooi maar vind de licht overgang ook mooi uit komen, zelfde geld voor de boeien in het water! super nice!

Rudedadude: ik zeg mooie foto! misschien juist wel goed dat hij niet symetrisch is dat was "te" geweest , verlicht muur is ook mooi juist dat ook daar de toren op staat.

Scirocco: WTF 1600 iso? welke ruis? vogel leuk alleen heel jammer van de "spriet" op de voorgrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
BroederM schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:03:

Scirocco: WTF 1600 iso? welke ruis? vogel leuk alleen heel jammer van de "spriet" op de voorgrond.
Ja dat vond ik ook al zo bizar.
In de donkere hoeken zie je wel wat ruis, maar echt niet veel indd!

Als je m 1:1 bekijkt zie je al wat meer, maar nog niet vervelend veel.

[ Voor 14% gewijzigd door Scirocco op 30-12-2009 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

@Abbadon: ziet er professioneel uit!
@Mobyrick: ik zie het niet helemaal :)
@The_Tzar: Mooi plaatje, maar ik had toch nog graag wat meer roodborst gezien
@universal creations: doet mij niets
@kaesve: het geheel is met alle takjes op voorgrond en achtergrond mij te onrustig.
@Mobyrick: nette pano
Als je hem zo kunt krijgen is ie perfect :P
http://1x.com/v2/#?userid...tion=view&id=25023&size=L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

hehe, ik zie en lees het al, de orginaliteitsprijs ga ik niet winnen met die foto :) Ik moet zeggen dat ik de gelinkte foto wel iets over the top vind wat betreft de kleuren

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
@kaesve, lekkere kleurtjes, alleen vind ik voor de rest niet echt zo heel interessant
@Rudedadude, ik vind 'm mooi, leuke compositie, mischien een beetje jammer dat hij niet symetrisch is qua belichting
@Scirocco, lief O+ beetje saai mischien maar wel leuk

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4048/4228947899_15caebed62_o.jpg

was btw geschoten op ektar en een slechte scan van de afdruk, hoop dat ik volgende week een betere scan heb

[ Voor 11% gewijzigd door Exphy op 31-12-2009 02:15 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46
Om toch nog even in kerstsfeer te blijven aan het eind van het jaar. Foto van het kerstbal van mijn dansschool. Erg slecht licht, desondanks vindt ik deze best goed gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rlevels/fotos/got_dans.jpg

• Morrar
@Refro: Best een net plaatje. Twee kleine puntjes: jammer van de afgehakte voetjes en de lichten die door de arm en nek van de dame heen komen. Deze laatste kun je misschien nog wel even wegclonen.

P.S. Gelukkig 2010 iedereen!

[ Voor 4% gewijzigd door Morrar op 31-12-2009 16:02 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:19

Grappige foto, ook leuk om iets meer mee te doen: Bijvoorbeeld de toren wegshoppen en dan ipv de lucht een foto gebruiken. Is wel een mooi frame volgens mij.

Mooi gemaakt!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Als je hem zo kunt krijgen is ie perfect :P
http://1x.com/v2/#?userid...tion=view&id=25023&size=L
Niet mee eens, het is een beetje té. Die van Rudedadude komt natuurlijker over.

@ Refro: Leuke foto, maar waarom heb je op f/14 geschoten met 1/3s?

instagram - linkedin

• Universal Creations
Om meer scherptediepte te krijgen, zodat alles scherp is. Lijkt mij althans.

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Maar met zo weinig licht zou je je diafragma wat meer open zetten om beweging minder vast te leggen?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
eejtje schreef op donderdag 31 december 2009 @ 23:36:
Maar met zo weinig licht zou je je diafragma wat meer open zetten om beweging minder vast te leggen?
Ja, maar met een statief heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
universal creations schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 01:00:
Ja, maar met een statief heb je daar geen last van.
De meeste modellen beginnen wel behoorlijk te piepen, als je probeert om ze een statief te laten vreten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Toff schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 01:43:
[...]

De meeste modellen beginnen wel behoorlijk te piepen, als je probeert om ze een statief te laten vreten...
Ik voel me heel dom... Ik dacht dat het over de foto van dat Spaanse kasteel ging...
Sorry! En inderdaad heeft eejtje gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

@Scirocco: een beetje vreemde beeldverhouding, zat er nog wat in de weg? Wel mooi gedetailleerd
@Exphy: goed architectuurshot
@Refro: Als je inderdaad op F14 hebt geschoten, dan valt te verklaren waarom je flitser de dansers toch niet voldoende heeft kunnen belichten. Die 1/3 is natuurlijk wel een goed idee om ook wat achtergrondlicht erop te krijgen.

@jbdeiman: dat fotolijst idee vind ik wel een leuke gedachte, ik ga eens kijken of ik daar iets mee kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46
Dank voor de commentaren daar kan ik wat mee. De tl balken mogen inderdaad wel weg. Het idee achter de 1/3 sluitertijd was om wat beweging in de foto te krijgen en ook om de sfeer beter vast te leggen. Wellicht was het handiger geweest de iso naar 800 (of zelfs 400) te verlagen in plaats van het diafragma zo hoog te zetten. En een statief lijkt me in deze situatie niet echt handig dan ben je nog meer bezig met op tijd terug trekken als ze in de Jive jouw kant op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Ben niet zo goed in commentaar geven.. :+

@Rudeadude Top foto! Vind hem fijn om naar te kijken
@Scirocco Cute beestje, alleen jammer van dat stukje stro..
@Exphy Ik heb eerlijk gezegd de ballen verstand van architectuur foto's en waar ik op moet letten.
@Refo Wel leuke foto, alleen jammer van die 2 lichte strepen die haar ineens doorboren en het licht op haar been

Hier is eentje van vandaag @ scheveningen, het weer zat niet echt mee.. :( Horizon scheef?
Afbeeldingslocatie: http://www.sang-photography.nl/photos/IMG_0546-WM-570w.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
team sunny:
ik vind hem wat donker en wat saai. bovendien is het camerastandpunt dat je hebt gekozen ook niet zo spannend. als je de camera nou wat lager had gezet en bijvoorbeeld wat dichter bij dat witte ding was het misschien interessanter geweest om naar te kijken..

--

bedankt ieder voor het commentaar op mijn foto :)
vanwege het overwegend positieve commentaar wilde ik nog even een crosspost doen uit het winter-topic, van een foto die ik op dezelfde dag gemaakt had en misschien net iets meer onderwerp heeft dan de vorige (wat volgens mij het belangerijkste minpunt was, van wat ik hier heb opgevangen).
Deze heb ik genomen nadat ik per ongeluk een van de sleutels uit de vorige foto had laten vallen :0

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2796/4194382163_67ff133a21.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door kaesve op 02-01-2010 20:02 . Reden: klikbaar voor groter gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@ TeamxSunnYx:
Ik vind het eigenijk wel een mooie foto kwa licht, kleuren en lijnen. Het onbestemde "witte ding" zou iets herkenbaars moeten zijn (een reddingsboei bv) , om je foto helemaal "af" te maken.

@ kaesve:
Je geeft zelf al aan dat de sleutel per ongeluk was gevallen. De kans dat zoiets een mooie foto oplevert is imo niet zo groot. Het is meer een zoekplaatje (veel te druk, niet echt een onderwerp of lijnen die je blik ergens naartoe laten gaan) geworden dan een boeiende foto, vind ik. Verder lijkt het blauw iets te overheersend.

[ Voor 23% gewijzigd door Toff op 02-01-2010 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@kaesve Ik ben het wel eens met Toff, ik keek namelijk eerst het plaatje en dan las ik. Ik moest even zoeken waar het om ging. Alleen dat overheersend blauw, dat zie ik even niet..
Toff schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 23:40:
Ik vind het eigenijk wel een mooie foto kwa licht, kleuren en lijnen. Het onbestemde "witte ding" zou iets herkenbaars moeten zijn (een reddingsboei bv) , om je foto helemaal "af" te maken.
Thnx! Ehm, ik weet eerlijk gezegd niet precies wat het was. haha, het leek op een afgeragte "witte" kussen.
kaesve schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:01:
ik vind hem wat donker en wat saai. bovendien is het camerastandpunt dat je hebt gekozen ook niet zo spannend. als je de camera nou wat lager had gezet en bijvoorbeeld wat dichter bij dat witte ding was het misschien interessanter geweest om naar te kijken..
Het zou een optie zijn, alleen in -1 graden en dan met het water tot boven mn enkels zou wel iets minder zijn :P Ook door het water al, verdween mn statief al steeds dieper het zand in :+
Heb de foto wel iets anders gemaakt, misschien is het nu iets beter of gewoon bij het ouwe houden?
Afbeeldingslocatie: http://sang-photography.nl/photos/IMG_0546-WM2-570w.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Sunny op 03-01-2010 00:32 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
het was ook de bedoeling een zoekplaatje ervan te maken, dus wat dat betreft is het wel gelukt :P

misschien was het beter als ik iets dichter op de sleutel had gezeten, zodat hij duidelijker in beeld was. maar goed.
misschien is de blauw-paarse toning iets té geworden (ik heb hier geen gecalibreerde monitor, dus dat kan ook nog flink uit maken)..

@team sunny: deze vind ik beter :3
Pagina: 1 ... 4 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.