Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.879 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Dank voor de reacties op mijn foto. Ik heb even een bewerking gedaan zodat de kleuren wat minder flets zijn, ben er zelf wel veel meer tevreden over. Is het niet te overkill?

hier klikken voor de foto

@wijnands: waaraan zie jij dat de horizon scheef is? Ik zie eigenlijk geen referentiepunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 14:40
@mimic, ik vind de kleuren niet mooi, doet me ook niet denken aan mijn analoge tijdperk, wellicht wel aan foto's die aan het vergaan zijn ;)

Welke van onderstaande foto's vinden jullie het beste voor een architectuur contest (betreft pentaxforum waar ik ook veel kom):

1
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4008/4538793600_f4debacd09.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4538835250_85537269a4.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door vandermark op 21-04-2010 08:56 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De eerste voelt een beetje scheef aan, die recht zou super zijn. Stuk leuker dan die daar onder omdat je veel meer van het gebouw ziet en het echt in het landschap ziet staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Strakke kleuren vandermark! Ik zou voor 1 gaan, op foto 2 stoort het me een beetje dat je het gebouw maar voor 1 derde in beeld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
@mimic, waarom is die foto zo donker?

@vandermark, hele mooie, heldere, duidelijke foto's. Alleen bij foto 2 krijg ik de indruk dat dat gebouw bijna omver valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Stormer schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:08:
Wat een leuk topic, deze was ik nog nooit eerder tegengekomen. Hierbij mijn bijdrage, geschoten in het mooie land Nieuw Zeeland. Het is een plaatje(klikbaar) genomen op een gletsjer.

[afbeelding]
sodeju, wat een onwijs lekker abstracte plaat zeg. Top!
Twee opmerkingen: je zou 'm wellicht nog wat meer contrast zou kunnen geven (al zie ik 'm nu wel op een ietwat beroerde monitor) en je moet iets doen met het lege stuk rechtsboven. Dat is nu geheel leeg. Wellicht wat croppen of misschien dat wat contrastaanpassingen het e.e.a. naar boven tovert in die hoek.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 20:04
Na eindelijk een DLSR aangeschaft te hebben ben ik lekker aan het spelen geweest en dit is het resultaat. Het is een foto van de ijskeuken van onze zaak waar ik foto's voor aan het maken ben voor de nieuwe internet site.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4003/4540632374_62275a7e8d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Synth schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:09:
Na eindelijk een DLSR aangeschaft te hebben ben ik lekker aan het spelen geweest en dit is het resultaat. Het is een foto van de ijskeuken van onze zaak waar ik foto's voor aan het maken ben voor de nieuwe internet site.

[afbeelding]
Goeie DOF, ik zou wel even kijken of je die overbelichtte vlek op het controle paneel van de ijsmachine kan wegwerken, of opnieuw kan schieten met ander licht / andere hoek.

Ik neem aan (anders is het een suggestie) dat je hem meer horizontaal gaat croppen, als een banner, of wil je hem gewoon in dit formaat ergens gebruiken ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
@Synth: Als overzichtsfoto is dit een hele aardige foto, misschien dat ik wat meer omgeving mee zou nemen. Het overbelichte aan de machine is inderdaad wel jammer.
@vandermark: Ik zou voor de eerste gaan. Het geeft een beter overzicht van het gebouw en heeft een mooier lijnenspel vind ik. Ik zit momenteel trouwens aan het gebouw aan de overkant :P
@mimic: Hij is wel erg donker hoor, zo blijft er van het landschap weinig over.

Ik heb van het weekend even van het mooie weer genoten. Ik vond de achtergrond hier wel geslaagd:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4005/4531692031_7ed62a0046.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 15:11:
[...]

Goeie DOF, ik zou wel even kijken of je die overbelichtte vlek op het controle paneel van de ijsmachine kan wegwerken, of opnieuw kan schieten met ander licht / andere hoek.

Ik neem aan (anders is het een suggestie) dat je hem meer horizontaal gaat croppen, als een banner, of wil je hem gewoon in dit formaat ergens gebruiken ?
Ja ik ga hem croppen als een banner, de bedoeling is dat er een banner komt boven de site die in x aantal seconden van foto verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 21:35

neevedr

Dat was ik niet!

@Synth: Staat de witbalans wel goed? Wit lijkt niet wit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
neevedr schreef op woensdag 21 april 2010 @ 16:23:
@Synth: Staat de witbalans wel goed? Wit lijkt niet wit namelijk.
Dit komt omdat er in de keuken gele TL lichten zitten niet echt ideaal dus :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Daar heb je Auto WB voor, kan je het achteraf nog aanpassen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stanger
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-03-2017
Van het weekend gemaakt met mijn nieuwe 550D met EFS 18-55 kitlens. Mijn eerste foto met een dslr, niet al te spannend onderwerp maar je moet ergens beginnen en die bloem was erg aanlokkelijk in het zonnige weer :)
Vanwege mijn groot noobgehalte ga ik opmerkingen over andere foto's nog even achterwege laten ;)

http://www.flickr.com/photos/ivosta/4540875702/sizes/l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
YellowCube schreef op woensdag 21 april 2010 @ 07:44:
[...]

sodeju, wat een onwijs lekker abstracte plaat zeg. Top!
Twee opmerkingen: je zou 'm wellicht nog wat meer contrast zou kunnen geven (al zie ik 'm nu wel op een ietwat beroerde monitor) en je moet iets doen met het lege stuk rechtsboven. Dat is nu geheel leeg. Wellicht wat croppen of misschien dat wat contrastaanpassingen het e.e.a. naar boven tovert in die hoek.
Thx voor het compliment en de tips. Croppen is inderdaad een goed plan. Qua contrast kom ik niet echt goed uit, door meer contrast toe te voegen, krijg ik nog meer het gevoel dat het een gemaakt plaatje is. De kleuren zoals je ze nu ziet zijn rechtstreeks vanaf de sensor, geen bewerking op gedaan. Maar misschien is het ook het soort plaatje, gletsjers zie je niet zo vaak in Nederland ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:39

The Executer

Lekker belangrijk!

@ Vandermark: Nice! Ik ga ook voor foto 1, omdat het gebouw hier meer realistisch opstaat. De andere krijg ik ook het gevoel dat hij elk moment in elkaar zakt :P. Kleurtjes ook in orde voor zover ik het hier kan zien ;).

@ PowerUp: Leuke foto, weinig op aan te merken ;).

@ stanger: Goede eerste foto, alhoewel ik de steel een beetje mis. Qua kleuren etc lijkt het er nu een beetje op alsof hij erin geshopp'd is...

Ps: Ook al heb je geen ervaring etc, toch wordt het gewaardeerd om commentaar te geven. Dit is al meerdere malen aangegeven in dit topic, lijkt me voor jou eigenlijk ook wel van toepassing. Zaken zoals compositie, licht etc moet voor jou ook wel te omschrijven zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door The Executer op 21-04-2010 18:16 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Stormer schreef op woensdag 21 april 2010 @ 18:04:
[...]

Thx voor het compliment en de tips. Croppen is inderdaad een goed plan. Qua contrast kom ik niet echt goed uit, door meer contrast toe te voegen, krijg ik nog meer het gevoel dat het een gemaakt plaatje is. De kleuren zoals je ze nu ziet zijn rechtstreeks vanaf de sensor, geen bewerking op gedaan. Maar misschien is het ook het soort plaatje, gletsjers zie je niet zo vaak in Nederland ;).
niet zo bescheiden: ik heb veel saaiere foto's van gletsjers gezien :)
en dat het met wat meer contrast gemaakt lijkt, zou mij niet echt dwars zitten, dat kan best bij een abstract beeld.
Heb even de vrijheid genomen wat te trekken aan het contrast. Valt niet mee, want het wordt al snel te blauw:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l5VZd44O5f0I8s7UNGbORNX7/full.jpg
verder een beetje gecropped.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikvenneman
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
@ Marceltuit: Leuke foto van een mooie watergang met mooie weglopende lijnen, vind hem persoonlijk wel wat licht.
@ Powerup: Mooie plaat die voor mij een heerlijk zonovergoten lentebeeld geven, krijg er zin in als ik dat zie!
@ Stanger: Ben zelf ook erg nieuw hier, leuke eerste toevoeging aan het forum, succes verder met je nieuwe camera!

Hier mijn bijdrage, afgelopen week bij een mooie zonsondergang deze foto geschoten.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2692/4541071079_da24360163.jpg
(klikbaar)

http://erikvenneman.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Laatst online: 17-11-2024
YellowCube schreef op woensdag 21 april 2010 @ 22:21:
[...]

niet zo bescheiden: ik heb veel saaiere foto's van gletsjers gezien :)
en dat het met wat meer contrast gemaakt lijkt, zou mij niet echt dwars zitten, dat kan best bij een abstract beeld.
Heb even de vrijheid genomen wat te trekken aan het contrast. Valt niet mee, want het wordt al snel te blauw:
[afbeelding]
verder een beetje gecropped.
Dat is een goed resultaat zeg, er is in een keer een stuk meer detail in de afbeelding. Ik had zelf ook het probleem dat het te blauw werd. Mag ik vragen waar je de bewerking in hebt uitgevoerd en wat je wijzigingen waren?

Er komen trouwens wel erg mooie foto's langs in dit topic :) Binnenkort zal ik ze weer eens aflopen en van commentaar voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
marceltuit, Op zich een mooie foto. Maar de takken op de voorgrond vind ik nog teveel storen, en ook jammer dat er nog een schaduw over het hoofd van de gans (?) zit. De kleuren zijn wel lekker warm.
Stormer, Pure abstractie. Fijn ook dat het witte stuk in de foto zit, anders was het denk ik té blauw geweest.
PowerUp, Prachtige lucht, alleen mis ik net wat voorgrond. Zo zit er heel weinig diepte in, terwijl een stuk gras in een weiland dit er wellicht in had kunnen brengen.
MaartenXM, Dit vind ik helaas helemaal niks. Kabel in de weg, vieze tv-voet. Meer een testfoto (maar dat geef je al aan) dan een testcase-foto.
PatrickH, Kleuren van de bladeren zijn goed, maar verder niet interessant. De achtergrond is niet fijn, en ook het 'doel' van de foto zie ik niet zo.
TeamxSunnYx, Leuke foto, vooral ook leuk moment. Wel jammer van de muur op de achtergrond, maar daar kun je in een dierentuin niet zoveel aan doen...
Kevinneke, Hoewel leuk gedaan, vind ik hem niet boeiend. Het is dan ook niet mijn type fotografie. Wel zie ik dat de pijl net niet in het midden staat. Dat had hem nog beter gemaakt denk ik.
MazeWing, Heerlijk zomers, heerlijk vrolijk, heerlijke kleuren. Maar misschien nog iets met een crop doen. Het paard staat zo wel érg in het midden.
thomasyola, Teveel zwart, te weinig scherpte op de rechter bloem. Leuk geprobeerd, maar ik denk dat een foto die meer gevuld was en van een lager standpunt was genomen beter had uitgekomen hier.
rusman, Zoals al aangegeven was de focus op de gitaar mooier geweest. Ook vind ik de achtergrond wel érg zwart. Wat kleur ergens was mooi geweest.
Amstel76, Prachtige plaat. Lekker gevuld, en scherpe en net belichte vogels. De kleuren zijn ok prachtig.
Freakout1, Leuk idee, ook grappig gedaan, maar ik had graag kleuren gezien. Misschien iets van een soort regenboog oid.
Xfix, Deze vind ik gewoon echt leuk gedaan. Vooral ook omdat er die 'rare' beweging inzit, en de personen elkaar ook raken.
Wijnands, Composite is goed, en de highlight vind ook ik niet storend. Wel komt ie hier een beetje flets over. Dat groen had van mij wat groener mogen zijn.
elmoxx, Te weinig scherp en een erg onrustige achtergrond (wat een nare eigenschap van die lens is). Verder leuk geprobeerd, maar mag toch wat beeldvullender en meer DOF.
Arlani, Heerlijke kleuren, maar van mij mag er een stuk blauw af. De verhoudingen kloppen zo niet helemaal. Had liever wat meer groen gezien.
marceltuit, Lekkere dieptewerking. Wel vind ik het formaat raar. niet vierkant, niet rechthoekig (is het wel, maar je begrijpt wat ik bedoel). En de boom op de voorgrond had nét iets meer ruimte onderaan mogen hebben.
JMD1, Prachtige kleuren. Het vlekje onderop de voorste bloem valt mij meteen op. En dat ie in het midden staat natuurlijk.
mimic, Deze doet me helaas niets. Zal wel aan mij liggen, want ik weet zo niet wat je eraan zou kunnen veranderen.
mimic, Hier snap ik je opmerking over analoge fotografie niet echt. Dit is toch gewoon vignetting toevoegen (wat ik niet mooi vind), een beetje saturatie eruit, en een two-tone kleurstelling eroverheen leggen? En hij is volgens mij een stuk te donker zo.
Synth, Misschien voor je zaak leuk, maar absoluut niet boeiend, en niet echt testcasewaardig. Sorry.
PowerUp, Leuke kleuren. Ook fijn dat je zo de structuur in de bladeren ziet. Maar hij staat wel erg in het midden. En het bruine stuk (een paaltje) linksonder stoort me.
stanger, Jammer dat de bloem onderin is afgesneden. Ook is de achtergrond erg onrustig. De kleuren van de bloem vind ik wel lekker.
erikvenneman, Ik vind hem fijn. Mooi landschap, mooi water, mooie lucht, mooie zon. Het zwarte stuk is wel redelijk groot. Misschien een optie om er een stuk af te knippen (al mis je dan wel de spiegeling van de molen).

En na al dit getyp, nog een fotootje van mij. Gemaakt tijdens mijn 4 dagen durende trip naar Londen afgelopen weekend:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4538670602_48d0b80bc1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

@Synth: Ik vind het wel een leuke foto voor een website. Echte jammer dat de machine boven in de hoek overbelicht is. Verder geslaagd naar mijn mening.

@PowerUp: Ik vind het een erg mooie foto. Alleen de waas links (bruine paal?) stoort mij lichtelijk.

@Stranger: zeer mooie kleuren. Goed contrast en mooie DOF. Naar mijn mening zeer geslaagd dus.

@erikvenneman: Hele mooie plaat. Leuke compositie, mooie zon en goed contrast. Vind de reflectie van de molen in het water mooi. Persoonlijk zou ik iets van de bovenkan croppen denk ik. Krijg je iets meer panorama effect.

@TranceSetter: Het concept is vrij standaard. Autolampen in een waas met een lange sluitertijd. Maar ik vind deze heel mooi uitgevoerd. De kleuren van de brug zijn heel mooi waardoor het contrast met de lampen van de auto's mooi uit komt.

Kleine bijdrage van mijzelf. De foto is gemaakt voor een school opdracht.

Afbeeldingslocatie: http://foto.jamms.nl/cache/school/lichtenvorm/Hangertje_595.jpg
Klik voor groter en geen reclame. :P

Wat foto info:
Cameramodel: Canon EOS 500D
Sluitersnelheid: 1/50 sec
Diafragma: f/9
ISO Gevoeligheid: 100
Flits: Studioflitser
Brandpuntsafstand: 32 mm
Lensinformatie: EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS

[ Voor 8% gewijzigd door JamesB009 op 22-04-2010 14:11 ]

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@trancesetter wow ik ga over een maand naar newyork hoop ook dit soort foto's te kunnen maken. Heb je er nog mee gespeeld in photoshop of zo? schitterende compositie van zowel de auto lijnen als de belichting op de brug zelf.

ik ben ook maar zo vrij geweest om een foto te posten van het eerste weekend oppad met mijn nieuwe d5000+18-55kitlens. Dit is een van de vele foto's die ik gemaakt heb vond hem zelf wel geslaagd maar ik ben nog leerende

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/4499217361_09e4087242.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Unonukle: Leuk onderwerp en fijne kleuren. Zou misschien de schedel(?) wat minder centraal plaatsen.

@trancesetter: Nice! Jammer van de grote zwarte vlakken van de lucht. En tnx voor je opmerkingen op mijn foto's.

@erikvenneman: Leuke foto, silhouet van die molen is wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@ YellowCube heel kunstzinnig die plaat, zonder de tekst te lezen had ik het niet geraden!

@ erikvanvenneman prachtige plaat vooral met dat molentje maakt het helemaal af!

@ Trancesetter mooie plaat van de tower bridge lekker lange sluitertijd mooi effect dat blauwe onder de kabels??

@ JamerB009 mooi belicht, ik moest trouwens aan de bestandsnaam zien dat het een hangertje was(kan aan mij liggen)

Een foto van mijn kan, beetje cliché een foto van de maan, vandaag nieuwe lens binnen gekregen en wou het toch graag ff testen!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4543914914_1b087993fa.jpg

Edit: vannacht nog 1 maken wanneer hiet donker is hopelijk springt de maan er dan wat beter uit!

[ Voor 6% gewijzigd door Aapie op 22-04-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

Stormer schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:04:
[...]

Dat is een goed resultaat zeg, er is in een keer een stuk meer detail in de afbeelding. Ik had zelf ook het probleem dat het te blauw werd. Mag ik vragen waar je de bewerking in hebt uitgevoerd en wat je wijzigingen waren?

Er komen trouwens wel erg mooie foto's langs in dit topic :) Binnenkort zal ik ze weer eens aflopen en van commentaar voorzien.
ik heb in Lightroom de blacks en clarity (is een contrast enhancer) omhoog gegooid. Daarna vibrance omlaag gegooid en de witbalans iets warmer gezet (samen maakt het de foto wat minder overdreven blauw). Verder een klein beetje verscherping toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube: Heel apart effect door het volledige blauw... Zou een plaatje voor een achtergrond zijn als de kleuren niet zo fel waren...
TranceSetter: Heel fijne plaat O+ Alleen had de toren zelf iets minder helder mogen zijn naar mijn mening..

En dan volgt nu een probeerseltje van mij. De scherpte is er bij het verplaatsen naar het www wel iets vanaf gegaan, maar het is nog acceptabel volgens mij...
Afbeeldingslocatie: http://i167.photobucket.com/albums/u155/biermettieten/Beeldjes.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

@hierboven: die blauwe gletsjer is niet mijn foto:
Stormer in "Solo testcasefoto's - om van te leren - ..."

/disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@fusion_ghost:
Ik vind hem mooi! Hoe je het gedaan hebt is me wel duidelijk maar ik ben wel benieuwd wat voor licht je hebt gebruikt om de strepen te maken? Ik had de lamp wel iets meer naar rechts gehouden in de compositie, hij zit nu links vrij dicht op de rand. Of misschien zelfs gewoon centraal zetten, mag en kan soms best ;)

@pCOW:
Jammer dat hij niet helemaal scherp is en er nog wat rommel boven op de kastjes ligt. Leuk idee maar de uitvoering kan beter.

@Freakout1:
De schoen is het onderwerp maar die staat er niet helemaal op, jammer. Van mij had je de camera wel een stukje naar beneden mogen richten, stond de schoen er helemaal op en dat stukje harige been niet ;) De paal en huis in de achtergrond is niet echt mooi, had daar liever alles groen gezien.

@mimic:
Ik vind hem nogal donker eigenlijk. De voorgrond is ook helemaal leeg en dat is jammer.

@vandermark:
This photo is currently unavailable

@PowerUp;
Fijne lente plaat! Wel erg centraal en die bruine streep in de achtergrond is niet echt mooi, is gemakkelijk wat aan te doen ;)

@erikvenneman:
Ik vind hem mooi! Kon je niet een stukje naar links lopen? Dan had je de weerspiegeling er beter op gehad, de sloot mooier betrokken in de compositie en ook een minder groot zwart vlak gehad.

@TranceSetter:
Klassiek maar daarom niet minder mooi, ik vind hem gaaf. De schaduwen op de brug zijn erg mooi, compositie en witbalans ook helemaal prima!

@JamesB009:
Prima belichting en compositie. Ik kan alleen niet goed zien wat het onderwerp is, het springt er niet uit en is niet duidelijk genoeg. Ik zou nog wel even het pukkeltje vlak onder het onderwerp weg clonen.

@UnonUkle: Lekker luguber :P Ik mis een beetje een compositie, hij staat er centraal op. Met een andere compositie krijg je een heel andere foto. Ook zou ik wat draaien en zoeken naar een andere achtergrond, dit is vrij onrustig. Ik krijg wel allemaal ideeën hoe ik het op de foto zou zetten, flitser erachter leggen en een beetje sfeer creëren.

@joosthaarman:
Ik vind het blauwe juist wel leuk, is weer eens wat anders als die zwarte platen. Maar het blijft gewoon een moon shot natuurlijk, centraal en de randen zijn niet helemaal gaaf op groot formaat.

@-GijsJUH-:
Wil je zoiets interessant fotograferen dan zal je ze op zijn minst toch uit de vensterbank moeten halen. Het tegenlicht, plant op de achtergrond en stuk kozijn zijn niet echt fraai. Neem ze mee naar buiten en zet ze tussen de bloemetjes, of pak een mooie egale achtergrond en ondergrond en maak er dan wat meer grafische plaat van. Met ander woorden, je kan zoiets zoveel malen spannender op de foto zetten.

Mijn bijdrage:
Ben me bewust dat hij onderin iets ruimer had gemogen maar ik had helaas geen groter glas plaatje, wil nog eens een mooi groot stuk plexiglas hebben voor dit soort werk.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4068/4541135384_e4d5dddedd.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Amstel76 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:51:
@JamesB009:
Prima belichting en compositie. Ik kan alleen niet goed zien wat het onderwerp is, het springt er niet uit en is niet duidelijk genoeg. Ik zou nog wel even het pukkeltje vlak onder het onderwerp weg clonen.
Ik had even moeten toelichten. Het ging voornamelijk om Licht en Vorm. Uiteindelijk heb ik heel veel platen geschoten en vond het leuker / mooier om er een kleine toevoeging bij te doen. Dat werd het hangertje. Bij 2 andere foto's (had er 3 nodig voor de opdracht) heb ik een armbandje en een oorbel gebruikt. Dit is dus niet het onderwerp, maar meer een toevoeging. :)

Bedankt voor het commentaar. \o/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

amstel76, wat mij betreft een goed uitgevoerde plaat. Als ik wat comments mag geven: jammer dat de fles bovenaan wat krap gekaderd is en het spiegelbeeld niet evenredig is. Hoeft ook niet altijd, maar bij deze shot had ik dat wel verwacht. De "horizon" lijkt een beetje naar rechts te hellen....

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 23-04-2010 12:03 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Bedankt voor je commentaar Deathchant. Eens met je punten, beide het gevolg van het te kleine glas plaatje, ik had helaas niks anders. "Horizon" bewust niet recht gezet omdat ik anders nog meer van de onder en bovenkant zou kwijtraken. Onderin valt het glas plaatje net buiten het kader, en achterin vallen de hoeken ook net buiten het kader. Zal eens kijken of ik een groot stuk glas op de kop kan tikken voor dit soort werk, plexiglas is nogal duur zag ik net :o

@JamesB009:
Als je bij een foto moet vertellen wat je idee was dan is het niet geslaagd, ik vind dat je met een beeld genoeg moet kunnen zeggen zonder daar een toelichting bij te moeten geven. Als de opdracht licht en vorm was dan vind ik de opdracht zonder hangertje al prima geslaagd hoor ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Amstel76 op 23-04-2010 12:30 ]

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb een foto gemaakt in het Aviodrome. Of beter gezegd; buiten, waar ze schiphol van 1938 hebben nagebouwd.

Hierop heb ik wat bewerkingen losgelaten.

Aangezien ik een beginner ben, wil ik weleens opbouwende kritieken horen over mijn foto.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HHQMITTN.jpg

Kom maar op

P.s.: Deze foto is gemaakt met een Nikon Coolpix P5000. Inmiddels heb ik een EOS 1000D aangeschaft

En voor de liefhebber; een link naar de grote foto: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GFDZV3BB.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door freddyathlon op 24-04-2010 18:17 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Afgezien van het feit dat het wel netjes was geweest om gewoon even een fatsoenlijke verkleinde versie te maken die doorlinkt naar het origineel - of beter nog, een grotere versie die nog in beeld past, want nu zit ik nog naar een foto te kijken die door mijn browser verkleind wordt-, ipv deze aanpak:

Het dikke zwarte kader vind ik echt niks, net als de tekst rechtsonder, die ook nog eens deels buiten beeld valt. Opbouwend: kies een wat subtieler kader, als je al een kader wilt gebruiken en gebruik voor zo'n tekst in elk geval een beetje een passend lettertype en zorg dat het niet deels buiten beeld valt.

Daarnaast hinkt de foto een beetje op twee gedachten. Wat is je onderwerp? Het gebouw, maar waarom dan zo schieten dat dat vliegtuig "in de weg" staat? Het vliegtuig, maar waarom dan maar zo'n klein stukje er op? Het geheel, dan had ik eigenlijk wel wat meer willen zien dan een half vliegtuig en een stuk gebouw op de achtergrond?

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 24-04-2010 17:58 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Orion84 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:57:
Afgezien van het feit dat het wel netjes was geweest om gewoon even een fatsoenlijke verkleinde versie te maken die doorlinkt naar het origineel - of beter nog, een grotere versie die nog in beeld past, want nu zit ik nog naar een foto te kijken die door mijn browser verkleind wordt-, ipv deze aanpak:
Excuses; inmiddels netjes een kleine versie gemaakt ;)

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1: graag een foto plaatsen met IMG tags, ipv een link.
2: blijf als imagehost aub van mijnalbum af, de compressie maakt de platen daar een stuk minder mooi.

Persoonlijk had ik graag meer van het toestel gezien. De sepia bewerking kan vaak prima, al vind ik het al snel een tikkie afgezegd. Een zwart-wit conversie staat deze plaat een stuk beter.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4026/4549017704_edd1538d23.jpg

M'n kat lag raar te doen op de bank. Ik ben verder wel blij met het resultaat maar de foto is nog blauw/koud en wellicht dat het wat wordt als ik 'm zwart-wit maak en daarna weer wat kleur terughaal.

Sony A230 met de 18-55 SAM 1/80 F5 ISO400

@Amstel76 dat vind ik dus cool zulke strakke reflecties.

[ Voor 15% gewijzigd door ROFLASTC op 24-04-2010 22:09 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

hij is nogal blauw ? :S Wat ? :S
Het enige blauwe wat ik kan ontdekken is een kleine glow die om de haren zitten heen zitten, ongeveer in het midden van de plaat ?

overigens; b&w moet je alleen maar gebruiken als je het met voorbedachte rade hebt gedaan imo, je moet het niet als uitweg zien omdat andere bewerkingen niet lukken :)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

BobF. schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:17:
hij is nogal blauw ? :S Wat ? :S
Het enige blauwe wat ik kan ontdekken is een kleine glow die om de haren zitten heen zitten, ongeveer in het midden van de plaat ?

overigens; b&w moet je alleen maar gebruiken als je het met voorbedachte rade hebt gedaan imo, je moet het niet als uitweg zien omdat andere bewerkingen niet lukken :)
Deze foto is zo uit de camera ik wil 'm nog bewerken, liefst een goede zwart/wit van maken.

Totdusver schiet de A230 redelijk koud/blauw want elke keer als ik een foto .raw naar photoshop haal zorgt de autowitbalans ervoor dat er meer blauw afgaat.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
ROFLASTC schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:37:
[...]Totdusver schiet de A230 redelijk koud/blauw want elke keer als ik een foto .raw naar photoshop haal zorgt de autowitbalans ervoor dat er meer blauw afgaat.
Dat is toch gewoon de witbalans instelling? Als de schuif verder naar links staat betekent dat niet dat er meer blauw afgaat. Het is gewoon een correctie op wat de camera gemeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

TranceSetter schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:43:
[...]

Dat is toch gewoon de witbalans instelling? Als de schuif verder naar links staat betekent dat niet dat er meer blauw afgaat. Het is gewoon een correctie op wat de camera gemeten heeft.
Maar die correctie kan dan een vermindering in het blauw zijn? Ik heb de camera net en ik heb een hoop platen gemaakt die, na de witblans correctie, minder blauw waren volgens het histogram.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Maakt uberhaupt niet uit waar dat schuifje op komt te staan, als de foto te blauw is doe je het schuifje wat naar rechts zodat hij wat warmer word... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

joosthaarman,
Mooi gedaan, opzich is het blauw ook wel erg mooi hoor. Maar ik kan inderdaad begrijpen dat die met een dondere achtergrond meer oplicht en er meer uitspringt.

-GijsJUH-,
Tja, ik weet niet, het is wel leuk om te spelen met scherpte, dof etc maar doe er dan iets leuks mee, zet ze bijvoorbeeld in de tuin/park bij een boom ofzo, zulke figuren zijn het wel.

Amstel76,
Erg mooi gedaan, jammer inderdaad van de onderkant maar met name het licht is goed gelukt, de groene fles komt ook mooi uit naast de blauwe gloed. Misschien ook eens leuk om te doen is een 'golf' van vloeistof in het glas laten stromen en deze bevriezen, extra uitdaging hehe.

freddyathlon,
Op de een of andere manier doen de kale bomen het op de achtergrond nog ouder lijken hehe
alleen jammer van het hek op de voorkant, voor de rest wel een grappige foto.

ROFLASTC,
Tja, ik weet het niet, zie er niet echt iets heels speciaals in.

En dan heb ik nog een cliché strobist dingetje, fruit in water. Laatst van een medetweaker een strobist set overgekocht met daarin onderandere twee sb 26's, erg leuk speelgoed!
Zelf vond ik het jammer dat het aquarium niet dieper was, of het fruit kleiner hehe. Had graag wat meer ruimere portretstand fotos gemaakt. Maar voor de eerste keer vind ik het wel een grappig gezicht, focus is wel lastig, ik ga volgende keer op f/20 zitten denk ik met mn sigma 50m macro.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4550782314_58b7f8fed6.jpg
groot, hmm krijg gelijk een ideetje, even kijken of ik er ga uitwerken hehe.

En mn ghetto set up

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk gedaan, hoe werkt dat precies/? Je flitst twee keer zodat je hem in beide posities hebt oid?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Tsurany schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:43:
Leuk gedaan, hoe werkt dat precies/? Je flitst twee keer zodat je hem in beide posities hebt oid?
Volgens mij niet, is gewoon breking van het water dat er voor zorgt dat het er zo "raar" uit ziet. Stop maar eens een rietje in een glas water en bekijk het van alle hoeken...

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

@Amstel76: erg leuk idee. Vind alleen de ontzettend witte plek rechtsboven niet zo erg geslaagd.

@freddyathlon: wat mij betreft veel ruimer kaderen. Er mag veel meer van het vliegtuig op staan.

@roflastc: voor jezelf wellicht een erg leuke foto, maar ik kan er niet zoveel mee. Beetje rommelig.

@milo: leuk gedaan en goed uitgewerkt. Respect voor je timing ook.

een van mezelf.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hc1oGNgY5pHnK2YSKoKEgI2Q/full.jpg

ben normaliter niet zo heel erg van de bloemenfoto's, maar van tijd tot tijd staan ze er toch wel leuk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Laatst online: 21:04

Milo.

klik

Jep, dit was gewoon stom geluk, wilde er bij de 2e poging eigenlijk een chinees gezichtje op tekenen hehe en hopen dat ik hem weer op hetzelfde moment zou vastleggen, maar helaas.. pogingen mislukt hehe.
Flitsers gaan gewoon tegelijk en hopen dat je op het jusite moment de sluiter laat afgaan.. de linkerkant is wat overbelicht, heb er nu een wit a4tje voor gezet en dat breekt het licht voldoende.
Misschien van de week nog eens wat proberen als ik weer voldoende tijd heb.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
@ Freddyathlon: Zonder kader en in b/w zou hij een stuk mooier zijn.

@ Amstel76: Leuk idee. Alleen jammer dat er niet meer van de fles te zien is.

@ Milo: Erg leuk idee. De kleur komt erg mooi uit door de zwarte achtergrond.

____________________________________________________________________________________________

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/3990/p10006752.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Milo, ik zou zeggen experiment geslaagd! het licht in de druppels vind ikzelf wel iets te blauw. zou mooier zijn als het wat natuurlijker oogde.
Kavish....hij heeft het net niet. Ik zie weinig diepte/contrast in de plaat. Bovendien is hij wat ruizig...in het geval van een closeup/macro vind ik dat wel afleiden.

Hier eentje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3247/4551934644_06352f6854.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 25-04-2010 20:40 ]

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
@ Milo: erg mooi gedaan lekker scherp!

Vandaag ff een dagje TT-Assen gedaan.. en wat plaatjes geschoten..

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3413/4551409037_77ea316635.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ joosthaarman: Goede shot! Was het bewust meetrekken? Of is de background per toeval zo blurry? Mij is het in ieder geval nog nooit gelukt
@ Deathchant: Leuke pose : ). Jammer van de background
@ Kavish: Vind ik niet mooi helaas. Foto is te onzuiver. Heb je het gefotografeerd bij een lamp of zonlicht?
@ Yellowcube: Leuk vastgelegd! Kleuren zijn ook erg mooi.

Ben hier niet helemaal tevreden over:

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1248/4551935231_9560852741.jpg

Er is niet echt een onderwerp. Wat vinden jullie hiervan?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

YellowCube schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:01:

@roflastc: voor jezelf wellicht een erg leuke foto, maar ik kan er niet zoveel mee. Beetje rommelig.
Het was vooral een foto voor mijzelf ja maar wat maakt het rommelig dan? Ik wil nog uitvogelen hoe ik de kijker alleen kan laten kijken naar d'r gezicht. Ik dacht bijvoorbeeld dat het leuk kon zijn om alles behalve d'r kop wat vager te maken zwart wit.

Ze was overigens aan het fotomodellen. Als ik de camera te voorschijn haalde ging ze ervoor zitten.

http://farm5.static.flick...4549071170_8d9f6e317d.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
eejtje schreef op maandag 26 april 2010 @ 01:06:
Ben hier niet helemaal tevreden over:
[afbeelding]
Er is niet echt een onderwerp. Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat als je de horizon recht trekt, hij al lekkerder oogt. De kleuren, witbalans & contrast vind ik al wel lekker hoor.

Ik ziet dat hij op 50mm (80mm) genomen is. Misschien dat je zelf meer tevreden geweest zou zijn als hij met een wijder perspectief nonomen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:07
Afgelopen dagen naar het SBK in Assen geweest, een hoop platen geschoten. Ben nu bezig met een voorselectie, dit is er een van:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3153/4554381432_8ac7131579.jpg

De grotere uitvoeringen staan hier: http://www.flickr.com/photos/deallesisandersshow/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
@eejtje: jeejtje eejtje.. ik verbaas mij steeds weer over jouw foto's. niet alleen omdat ik ze zo mooi vind, maar vooral omdat je zo keihard vooruit gaat.. ik heb net nog eens je debuut in dit topic bekeken.. die foto's zijn nauwelijks meer te vergelijken met wat je nu doet - en dat was nog geen half jaar geleden! in het begin maakte je foto's die nog maar net dit topic waardig waren (nuja, mijn mening..) en ondertussen heb ik al meerdere platen van je gezien (zoals deze) die gewoon in het showcase-topic thuis horen..
vooral je nabewerking is erg sterk en wordt steeds sterker, maar ook je gevoel voor compositie en onderwerpen is er enorm op vooruit gegaan..

ik zou het erg koel van je vinden als je wat van je nabewerkingstechnieken met ons zou willen delen :0

en maar eens een plaatje van mij. laatst een hele avond alleen maar mf geschoten, wat eigenlijk best beviel. ik focus nu met mijn 50/1.8 nu ongeveer even vaak raak als met mijn sigma 30/1.4 op auto-focus (moet ik er wel bij zeggen dat die sigma dan meestal op <f2 staat en de 50mm meestal >f2)

deze is dus ook gemaakt met de pancake.. hij is net niet helemaal scherp, maar wat wil je. ik denk dat ik hem op f1.8 had staan en dat focussed toch niet heel makkelijk. al met al ben ik er zelf erg blij mee :D

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4040/4529095053_76e9ddaeab.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn V4,

Ik vind het een erg coole foto. Zit wel wat actie in zo met die wheelie alhoewel de sluitertijd misschien nog iets langer had gemogen zodat de wielen wat meer een waas hadden maar weet natuurlijk niet of dat uberhaupt mogelijk was omdat die dingen aardig snel rijden.
De kleuren spatten echt :D

@joosthaarman,

Ook erg leuke foto maar is wat donker maar waarschijnlijk scheen de zon toen niet. Bij jou zijn de velgen wel mooi blurry :D
Deze is genomen met de Sigma 150-500? Hier ben ik zelf nu ook naar aan het kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:24:
@Martijn V4,

Ik vind het een erg coole foto. Zit wel wat actie in zo met die wheelie alhoewel de sluitertijd misschien nog iets langer had gemogen zodat de wielen wat meer een waas hadden maar weet natuurlijk niet of dat uberhaupt mogelijk was omdat die dingen aardig snel rijden.
De kleuren spatten echt :D

@joosthaarman,

Ook erg leuke foto maar is wat donker maar waarschijnlijk scheen de zon toen niet. Bij jou zijn de velgen wel mooi blurry :D
Deze is genomen met de Sigma 150-500? Hier ben ik zelf nu ook naar aan het kijken ;)
Hehe klopt idd heb de lens sinds vorige week donderdag dus nog ff mee spelen wel redelijk zwaar maar nog geen last van gehad! en idd het begon al aardig bewolkt te worden! uurtje/anderhalf later regende het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Martijn-V4: mooi moment, goede foto, het enige dat me stoort is de highlight op z'n rug

@Kaesve: Mooi portretje, alleen de vignettering vind ik net iets te.

Hierbij mijn foto: Heb er 's nachts eens op uitgetrokke om de in België populaire gogo's te fotograferen. Je krijgt de speeltjes bij de warenhuisketen Carrefour:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4557359513_1214b9fa11.jpg

de rest van de set hier:
http://www.flickr.com/pho...r/sets/72157623943307556/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat je mooi gespeeld hebt met je DOF, je voorbeeld foto op deze pagina's vind ik ietsjes lastig omdat het rode licht wat stoort met het rode licht. Verder ben ik niet zo van het 'centralistische' ik houd meer van de thirds regel.

Idee: misschien leuk om een 'verhaaltje' te maken waarbij de poppetjes op een 'queste' gaan, tegen die boomstam op etc :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 17:15:
Ik vind dat je mooi gespeeld hebt met je DOF, je voorbeeld foto op deze pagina's vind ik ietsjes lastig omdat het rode licht wat stoort met het rode licht. Verder ben ik niet zo van het 'centralistische' ik houd meer van de thirds regel.

Idee: misschien leuk om een 'verhaaltje' te maken waarbij de poppetjes op een 'queste' gaan, tegen die boomstam op etc :p
ik zou eigenlijk wel een stopmotion van 4 fps ofzo kunnen maken ja, maar dan moet ik wel wat tijd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Milo.:
Goede uitvoering hoor!! De vertekening op de waterlijn is erg leuk.

@YellowCube:
Erg leuke plaat! Normaal had ik de tweede bloem ook scherp willen zien maar hier heeft het wel wat, niks op aan te merken verder :)

@kavish:
Had hem liever nog meer dichtbij gezien, hij oogt ook niet helemaal scherp. Het groen blad recht leid nogal af, ik zou een uitsnede maken binnen het witte bloemblad.

@Deathchant:
Als ik heel eerlijk ben vind ik het niks. Ik zie bij beesten altijd liever hun ogen en de achtergrond is gewoon niet netjes. Het is wel weer eens iets anders dan normaal maar niet mijn ding....sorry ;)

@joosthaarman:
Erg nette plaat, ziet er gaaf uit op groot formaat. De achtergrond is alleen wat minder.

@eejtje:
Dit soort platen neem ik zelf altijd liever met groothoek, dan knalt het wat meer je scherm uit. De bewerking vind ik erg lekker maar ik had alleen of meer zee erop gezet of hem helemaal weg gelaten.

@Martijn-V4:
Keurig shot en mooi moment. Beetje krap bovenin alleen.

@kaesve: Op groot formaat is het helemaal goed te zien dat hij niet scherp is, dat is jammer. Ik denk dat je een iets dynamischer moment had moeten timen, het spettert nu niet en is vrij statisch.

@Kevinneke:
Ik heb geen idee wat voor poppetjes het zijn dus mij spreekt het totaal niet aan. Fotografisch gezien vind ik de belichting niet helemaal lekker, het grote licht in beeld rechts is ook niet zo fraai.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3039/4553917267_b1930343fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

@ eejtje;

wat je zelf zegt; er is niet echt een onderwerp. Het verlaten strand zou mooi geweest zijn, alleen de objecten in de achtergrond voorkomen dit. Daarnaast zijn de kiters niet scherp en ik zie geen verband tussen de bandensporen en hen. Ik hou wel van de toning die je gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ martijn_v4: mooi shot op een mooi moment, alleen de rug lijk net iets overbelicht.

was zelf ook bij de SBK heb deze gemaakt van Biaggi:
http://farm3.static.flick...55218765_0956f07291_b.jpg

vond die ook wel geslaagd

@ kevinneke: de speeltjes staan er mooi op, alleen irriteer ik me aan de zweem links en ik zie wat stofdeeltjes op de lens.

@ Kaesve: Mooie DOF en leuke foto

@ amstel76: geslaagde foto kan er niet iets op aanmerken

en hier zelf eentje van mij van de SBK ik vind zelf de compositie en het moment dat de rijder de bocht induikt wel geslaagd en de contrasterende kleuren van de rijder.
minpuntje is dat de rijder (net) niet haarscherp is

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3322/4559614501_66020ed460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb mijn EOS 1000D maar eens op de macro-stand gedraaid en gekeken wat eruit komt...

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3250/4558213433_524cd2a48f.jpg

Wat vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis een beetje de 'macro' in deze macro - of het is een hele kleine bloem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:20:
Ik mis een beetje de 'macro' in deze macro - of het is een hele kleine bloem :)
Klopt, is niet echt een macro, had alleen de draaiknop op macro gezet...

Wilde alleen even kijken wat er dan verder met omgeving gebeurde en met het object zelf,
welke ik dan dicht genaderd ben met de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
freddyathlon schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:18:
Ik heb mijn EOS 1000D maar eens op de macro-stand gedraaid en gekeken wat eruit komt... Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind hem erg flets, misschien wat meer nabewerken (verzadiging). Het bovenstaande commentaar ben ik het ook wel mee eens, maar ik ga er van uit dat je alleen een 18-55mm hebt en dan heb je weinig keus denk ik.

edit:
Jammer dat je de exif gegevens hebt weggehaald. Probeer in ieder geval op 55mm en je minimale scherpstel-afstand dit soort foto's te maken voor het best haalbare resultaat met je kitlens. Zorg dat je onderwerp ver van de achtergrond verwijderd is.

[ Voor 22% gewijzigd door Joor op 28-04-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Joor schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:23:
[...]

Ik vind hem erg flets, misschien wat meer nabewerken (verzadiging). Het bovenstaande commentaar ben ik het ook wel mee eens, maar ik ga er van uit dat je alleen een 18-55mm hebt en dan heb je weinig keus denk ik.
Ik heb inderdaad alleen de 18-55 tot op heden... Dan kun je er denk ik niet veel meer uithalen dan deze foto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ tonym83: Hij mag van mij iets opgelicht worden. Je foto komt wat donker over.

@ freddyathlon: eigenlijk hetzelfde. De foto is vrij donker en de kleuren kunnen imo nog wel wat heftiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaesve: Leuke foto, fijne achtergrond dat geel zo, heeft een fijne sfeer.
@Kevinneke: De lampen op de achtergrond sotren mij nogal.
@Amstel: Hele nette foto, niet veel over te zeggen.
@Tonym: Leuk, zit snelheid in terwijl de rijder bevroren is, wel had hij net iets lichter gemogen.

Eentje van vorige week ergens:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3452/4560779642_0b566e806f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 16:53:
@Kaesve: Leuke foto, fijne achtergrond dat geel zo, heeft een fijne sfeer.
@Kevinneke: De lampen op de achtergrond sotren mij nogal.
@Amstel: Hele nette foto, niet veel over te zeggen.
@Tonym: Leuk, zit snelheid in terwijl de rijder bevroren is, wel had hij net iets lichter gemogen.

Eentje van vorige week ergens:
[afbeelding]
Ik vind de skater zelf wat overbelicht, terwijl naar mijn mening de onderkant wat onderbelicht is...
Verder wel een leuke foto, maar mis wel een beetje de aktie erin.
Zou het een idee zijn de skater iets mee te trekken met de camera? Zo krijg je wat meer snelheidsgevoel erin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meetrekken is geen optie, dit is een stall en die sta je nou eenmaal stil. Zelf kan ik niet zeggen dat de skater overbelicht is, integenstelling tot heel veel andere skate foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29
@freddyathlon
Zo te zien heb je gecropt, van waar de keuze voor het grote grijs/witte vlak, ik neem aan om de bloem er meer uit te laten springen, maar dan had je misschien zoals hierboven al staat de bloem wat meer belichting cq kleur mee kunnen geven.

@Amstel76
Hele mooie plaat, wel het gevoel dat de boot het beeld uit vaart. Het doet ook bijna weer aan een ouderwetse ansichtkaart denken, net als je vorige foto, ga je bewust voor die look ?

@[EXC]NaNthor
Die uil is een heel mooi subject ik had graag de ogen in het plaatje gevangen, dat spreekt mensen toch meer aan, de keuze van scherpte en met name DOF heb je denk ik het maximale eruit gehaald wat erin zat.

Hier eentje van mij, hij is redelijk gecropt, zaten buiten deze stengels nog veel meer storende elementen in het beeld, tijgerend kon ik niet nog dichterbij komen zonder risico op een natpak Het terugklappen van de spiegel was voldoende om de kikker helaas te doen verdwijnen.
Foto is gemaakt met de volgende camera, lens en settings:
Canon EOS 7D
EF-S 60mm macro lens
1/100 f8 iso100
Afbeeldingslocatie: http://www.roffel.biz/testcase/sIMG_0213.jpg

Zal binnenkort wat foto's plaatsen van mijn nieuwe onderwaterrig in het nieuwe apparatuur topic en kijken of ik hier eventueel wat nieuwe onderwaterfoto's die testcase waardig zijn te plaatsen. Wat minder lurken en meer meedoen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
duikje schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:47:
@Amstel76
Hele mooie plaat, wel het gevoel dat de boot het beeld uit vaart. Het doet ook bijna weer aan een ouderwetse ansichtkaart denken, net als je vorige foto, ga je bewust voor die look ?
Vandaar dat hij ook in de testcase staat, vond hem zelf nog wat druk en de boot is inderdaad al bijna buiten beeld. Die look en bewerkingen valt een beetje samen met mijn tegenlichtopnames, ik vind het een heerlijke sfeer geven. Ik heb er trouwens nog meer die ik straks nog wel even in het dierentopic plaats.

Jouw foto is erg netjes, goed scherp op de ogen en dat is erg belangrijk bij dit soort foto's vind ik. Het takje wat voor hem langs loopt vind ik wel heel erg storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:56:
Meetrekken is geen optie, dit is een stall en die sta je nou eenmaal stil. Zelf kan ik niet zeggen dat de skater overbelicht is, integenstelling tot heel veel andere skate foto's.
De skater is nmm ook niet overbelicht, waar wel lichter dan je bij de donkere achtergrond zou verwachten. Waarschijnlijk ingeflitst. In dat geval had je, met een langere sluitertijd, "meetrekkend" de achtergrond wat kunnen vervagen, waar je de "stall" met de flits had kunnen bevriezen. Weet niet of dat mooier zou zijn, maar "geen optie", zoals je zelf aangeeft, is misschien wel erg stellig geformuleerd?
Als foto vind ik hem niet echt "super", maar ik weet geen bal van skaten. Mogelijk is het voor skaters wél een bijzondere foto, maar voor mij komt de skater niet ver genoeg los van de "ramp" of "halfpipe" of hoe het betonnen ding mag heten (nofi, doch geen idee) en al helemaal niet van het achterliggend hek. Een ander standpunt misschien, of dichterbij met meer groothoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@freddyathlon: Mooie kleuren, mooie dof. mooie foto dus. jammer van dat gele kader.

@freakout: leuke foto, enige jammer is dat de kale knar van die knakker licht geeft zo hard weerkaatst het het licht ;)

@duikje: lekkere closeup, jammer van dat blad (of wat het ook is) rechtsonderin. Ook jammer dat het kopje niet geheel scherp is.

Hierbij even een experimentje van mij, bloemetjes in het gouden uurtje. Best moeilijk om scherp te stellen als er een beetje wind staat 8)7

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4012/4563770414_89367f0c30.jpg

klikbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 29-04-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

@Martijn V4: fijne actiefoto. Ik vind de foto aan de bovenkant echter wel wat krap.

@kaesve: de foto oogt niet scherp (en volgens mij heb je middels heel veel verscherping nog geprobeerd het een beetje te compenseren).
Daarnaast vind ik 'm heel crap gekaderd.

@kevinneke: De DOF vind ik erg fraai. Dat geldt voor de hele serie. Wat ik alleen wel jammer vind in deze foto is dat de reflecties en de felle lichtbron een beetje voor een onrustige foto zorgen (in 2 andere foto's van serie komt dat ook voor).

@Amstel76: fijne foto. Mooi licht en ondanks dat er veel te zien is, toch een rustige foto.
Het zwarte kader zou ik persoonlijk niet doen.

@tonyM83: nette sportfoto. Hij zou wellicht een tandje lichter mogenn.
Heb je nog een serie ook?

@freddyathlon: zoals eerder gezegd: belichting en verzadiging mogen wel wat meer. Wellicht ook een vierkante crop omdat de muur dan opeens wel heel veel en heel wit is. Gele rand aan de foto vind ik niet zo geweldig.

van een oude Massey Ferguson traktor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WpbpkPcLj1vezBLhbzFc6a9F/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@Yellowcube: ietwat te overbelicht (naar mijn smaak) aan de bovenkant van de foto. Het idee is erg leuk en het "oude" in de oude tractor komt zeer zeker goed over.

@marceltuit: het lijkt erop dat je je verzadiging te hoog hebt gezet. Het paars van je bloemetjes lijkt helemaal dichtgelopen (ontbreekt elke structuur). Qua compositie wel erg goed. Heb je nog wat met verscherpen gedaan, of leken de "stekeltjes" op de bloempjes echt zo korrelig?

@duikje: zowel de vorige versie die er stond (nu staat er een gecropte versie), als deze vind ik erg knap genomen! Zeker als je het op macro gedaan hebt. Dat de kikker je zo dichtbij laat komen... Lekker als zo'n foto lukt, lijkt me. Jammer net van dat stuk riet rechts, iets minder zou geweldig geweest zijn, maar zo houd je toch ook nog wel wat van de schutplek van de kikker over.

@Freakout1: Lastige foto om te maken. Ik vind dat de skater tov de achtergrond er nogal overbelicht uit ziet (andere mensen zeggen dat ook al). Jammer dat je de bovenkant van z'n hoofd hebt. Dat leidt IMHO af van de rest van de pose.

@freddyathlon: mooi gewerkt met scherptediepte. Ik vind je compositie erg sterk. Zelf zou ik misschien de exposure met 0.25 opgehoogd hebben. Dit loopt wel het risico van overbelicht overkomen. Jammer van de gele rand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@prinsedje: dankje voor de reactie. klopt inderdaad dat ik iets naverscherpt heb, nadat ik de foto had verkleind. Wat betreft de verzadiging: ik had voor de gein eens wat instellingen in de camera veranderd zoals contrast en saturatie (heel erg opgeschroefd) om te kijken wat het resultaat is. Ben op zich wel tevreden over de kleuren, maar wel erg jammer van het verlies van details. kan dat niet ook komen door het moeten keizen van een hoger iso getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

marceltuit schreef op donderdag 29 april 2010 @ 22:08:
@prinsedje: dankje voor de reactie. klopt inderdaad dat ik iets naverscherpt heb, nadat ik de foto had verkleind. Wat betreft de verzadiging: ik had voor de gein eens wat instellingen in de camera veranderd zoals contrast en saturatie (heel erg opgeschroefd) om te kijken wat het resultaat is. Ben op zich wel tevreden over de kleuren, maar wel erg jammer van het verlies van details. kan dat niet ook komen door het moeten keizen van een hoger iso getal?
Nee. Doordat je de verzadiging omhoog gooit, betekent dit dat je eigenlijk je range van waarden die je kunt waarnemen verkleint (het heeft ook te maken met het feit dat CCDs/sensoren lineair gevoelig zijn, in tegenstelling tot film wat mooi rolt aan het einde en daarom ook wat meer vergevingsgezind is). Het gevolg daarvan is dat je dus minder details kunt waarnemen. De enige manier om het op te lossen is je verzadiging (en ook contrast!!) weer wat terug naar beneden te zetten. Je kunt die instellingen namelijk ook a posteriori bijwerken.

Een hoger iso getal zal je in dit geval alleen meer ruis geven, dus eigenlijk je foto degraderen. Iso is alleen lichtgevoeligheid. Als je twee keer zo gevoelig wordt, betekent dat ook dat je "witwaarden" voor een bron met dezelfde intensiteit twee keer zo snel bereikt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door PrinsEdje80 op 29-04-2010 23:18 . Reden: typo + iso ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@YellowCube: Ik heb een voorliefde voor roestige details. Vind alleen de compositie niet zo spannend.
@marceltuit: Compositie mooi met de herhaling in de achtergrond, maar inderdaad erg fel gekleurd.
@duikje: Vind hem grappig. Had denk ik iets meer scherptediepte kunnen gebruiken. Misschien had je beter iets minder kunnen tijgeren en meer croppen ;) Fijn lensje is dat trouwens he?!

Ik werd net getrakteerd op vuurwerk:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/IMG_0095-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

djteddy

We're going streaking!

Vandaag even wat fotootjes geschoten met mijn nieuwe Canon EOS 1000D.
Kwam langs deze graffiti en die doen het meestal goed op foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.teuben.info/uploads/IMG_9401.jpg

Nog op- / aanmerkingen voor me? Ik heb nu +- 50 foto's gemaakt met een DSLR en ben echt een beginner, so be gentle :)

"Honey, you think KFC is still open?" - Frank the tank / old school the movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@djteddy Ik vind de kleuren wel lekker om naar te kijken, alleen verder weet ik eigenlijk niet waar ik naar hoor te kijken? Fiets en fietsenrek helaas ook in beeld.

@Joor Misschien iets te crap geframed en hij lijkt out of focus?

@YellowCube Hij is wel lekker in verhouding, alleen jammer van de onderkant.

Vandaag maar eens rond gebanjerd op kermis @ schiehaven :)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3297/4566897032_38b61cf552.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

@TeamxSunnYx: Inderdaad balen van die fiets en dat fietsenrek, maar goed, die haal je niet zo even weg :) Verder was het gewoon het idee om de graffiti vast te leggen, daar kijk je dus naar :)

Hier een voorbeeldje van een iets duidelijker onderwerp?
Afbeeldingslocatie: http://www.teuben.info/uploads/IMG_9504_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

@djteddy (bloemen): Ik vind je compositie aardig. Misschien wat meer ruimte aan de bovenkant?!? Wel heb je je wit dicht laten lopen, maw te weinig details doordat het overbelicht is (in mijn ogen). De achtergrond is misschien nog ietwat te veel in focus (te druk). Misschien je diafragma wat verder open zetten indien mogelijk?

@djteddy (graffiti): Ik ben het met TeamxSunnYx eens dat je niet weet waar je moet kijken. In mijn geval is het niet de fiets, maar gewoon de graffiti zelve. De vis lijkt me het onderwerk, maar de muur rechts leidt voor mij af. Je kleuren zien er best knal uit en bijna alsof het een tekening is. Als ik naar de fiets kijk heb je je verzadiging gigantisch opgeschoeft, want het rood van de reflectoren vind ik oververzadigd. Juist graffiti lijkt me enorm moeilijk om vast te leggen, omdat het allemaal onderwerp is. Met een foto moet je juist een specifiek onderwerp hebben waarop je de focus wilt leggen. Helaas mist dat een beetje.

Als beginner kan je ook best commentaar geven hoor. Je kunt wel zien wat je wel of niet aan een foto leuk vind. Wij vinden commentaar ook leuk om te horen.

@TeamxSunnYx: Mooi gelukt, alleen vind ik dat de gele schijf een beetje te veel de aandacht vraag, terwijl de zweefstoeltjes zelve mij leuker lijken. Zeer zeker leuk idee, mooie diepe blauwe lucht! Hoe heb je die zo gekregen? Pola, nabewerking?

@Joor: Jammer dat het vuurwerk niet geheel in focus is. Dat is altijd een probleem. Toegegeven, soms komt vuurwerk beter uit als het ietwat onscherp is. Voor de rest vind ik het moment dat je te pakken heb en de compositie aardig (een klein beetje croppen aan de onderkant?). Als je wilt zou je met wat kleurbalansen kunnen spelen, of een sliertje hier en daar een ander kleurtje geven. Maar dat is geen noodzaak :).

[ Voor 13% gewijzigd door PrinsEdje80 op 01-05-2010 04:52 . Reden: Vergat commentaar op een foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowCube schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:34:
@Martijn V4: fijne actiefoto. Ik vind de foto aan de bovenkant echter wel wat krap.

@kaesve: de foto oogt niet scherp (en volgens mij heb je middels heel veel verscherping nog geprobeerd het een beetje te compenseren).
Daarnaast vind ik 'm heel crap gekaderd.

@kevinneke: De DOF vind ik erg fraai. Dat geldt voor de hele serie. Wat ik alleen wel jammer vind in deze foto is dat de reflecties en de felle lichtbron een beetje voor een onrustige foto zorgen (in 2 andere foto's van serie komt dat ook voor).

@Amstel76: fijne foto. Mooi licht en ondanks dat er veel te zien is, toch een rustige foto.
Het zwarte kader zou ik persoonlijk niet doen.

@tonyM83: nette sportfoto. Hij zou wellicht een tandje lichter mogenn.
Heb je nog een serie ook?

@freddyathlon: zoals eerder gezegd: belichting en verzadiging mogen wel wat meer. Wellicht ook een vierkante crop omdat de muur dan opeens wel heel veel en heel wit is. Gele rand aan de foto vind ik niet zo geweldig.

van een oude Massey Ferguson traktor:
[afbeelding]
ik heb wel meerdere foto's staan bij het topic sportfoto's, een serie wou ik het niet noemen, daar is het wat te inconsistent : [verzamel] Sportfotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Heren, ik ben een roodborstje tegengekomen.
D90, Nikkor 70-300 @300
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4567072137_54189ce478.jpg

@TeamxSunnYx: Goede kleuren, mooie bewegingsonscherpte: topplaat!
@djteddy1: Jammer van de fiets en het rek.
@djteddy2: de kleuren lijken wat flets en vooral iets donker, misschien iets meer aggressief aan de kleuren sleutelen? * Swaptor is enorm liefhebber van sprankelende kleurtjes!
@GeleKubus: Nais! Niks meer aan doen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

PrinsEdje80 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:16:
[...]

Nee. Doordat je de verzadiging omhoog gooit, betekent dit dat je eigenlijk je range van waarden die je kunt waarnemen verkleint (het heeft ook te maken met het feit dat CCDs/sensoren lineair gevoelig zijn, in tegenstelling tot film wat mooi rolt aan het einde en daarom ook wat meer vergevingsgezind is). Het gevolg daarvan is dat je dus minder details kunt waarnemen. De enige manier om het op te lossen is je verzadiging (en ook contrast!!) weer wat terug naar beneden te zetten. Je kunt die instellingen namelijk ook a posteriori bijwerken.

Een hoger iso getal zal je in dit geval alleen meer ruis geven, dus eigenlijk je foto degraderen. Iso is alleen lichtgevoeligheid. Als je twee keer zo gevoelig wordt, betekent dat ook dat je "witwaarden" voor een bron met dezelfde intensiteit twee keer zo snel bereikt wordt.
Ok tnx, helder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Swaptor: Leuke shot. Kan wel iets lichter denk ik
@TeamxSunnYx: Ik dacht eerst dat ie scheef staat, maar dat is het niet. Leuk vastgelegd, ook gekozen tijdstip is goed
@djteddy (graffiti): Mee eens met hierboven. Foto is een beetje te druk, en heeft geen focuspunt. Wel mooie kleuren!
@ Joor: Altijd leuk zulke shots! Wel jammer dat het een beetje onscherp is

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3299/4569077326_5cdfc59ec0.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

eejtje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:19:

[afbeelding]
Als het om de schoen gaat, dan leiden de jeans voor mij net iets te veel af. Bij mij zijn je zwarten niet helemaal zwart (Mac scherm, dus verwacht wel dat het gecalibreerd is). Dat groene mag je ook wel weg halen. De achtergrond heeft de juiste focus om van de voorgrond los te staan. Misschien wat speelser als je niet helemaal precies aan de zijkant de schoen fotografeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt! Klopt ook, zwart is niet zwart. Heb de kleuren wat bewerkt

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@Swaptor: Mooi van kleur, maar de onscherpte is zo afgekaderd dat het voor mij niet zo lekker wegkijkt als een roodborstje op een tak.
@eejtje: Ik zie telkens en overal weer dezelfde manier van met kleuren omgaan terugkomen. Vind het grappig dat ik dan door alleen de plaat te zien al een idee heb van wie hij is. Uitgesproken eigen stijl zullen we maar zeggen. Ik vind in deze het groen, dat meer reflecteert dan je onderwerp, het meest afleiden. De jeans stoort mij niet. Ik vraag me af hoe dit shot er uit had gezien met de linkerschoen met de neus naar links.
PrinsEdje80 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 04:49:
@Joor: Jammer dat het vuurwerk niet geheel in focus is. Dat is altijd een probleem. Toegegeven, soms komt vuurwerk beter uit als het ietwat onscherp is. Voor de rest vind ik het moment dat je te pakken heb en de compositie aardig (een klein beetje croppen aan de onderkant?). Als je wilt zou je met wat kleurbalansen kunnen spelen, of een sliertje hier en daar een ander kleurtje geven. Maar dat is geen noodzaak :).
eejtje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 22:19:
@ Joor: Altijd leuk zulke shots! Wel jammer dat het een beetje onscherp is
Ik heb hier nog wel een vraag over. Wat is in dit soort gevallen de beste manier van scherpstellen. Ik heb nu gekozen voor manuele focus naar oneindig. Kan me voorstellen dat servo AF met alle focuspoints beter is ofzo? Iemand die een tipje van de sluier op kan lichten?

Ik doe er nog een "ongelukje" bij dat ik jullie niet wil onthouden. Geen tescase, maar wel grappig. Dwaze bokeh door de heg...

Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/IMG_0063-2.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Joor op 01-05-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djteddy

djteddy

We're going streaking!

Bedankt voor alle feedback! Na wat nadere inspectie denk ik dat de graffiti mij ook erg opviel door de verschillende kleuren, maar doordat ik hier volledig op gefoccused heb, is het een drukke plaat geworden, zal de volgende keer eens proberen het onderwerp wat meer in het midden te trekken zodat het niet een te druk geheel word.

@PrinsEdje80: Met die macro heb ik volledig ingezoomd en mijn f op 5.6 gezet. Ik werk met de standaard kit lens van de eos 1000d dus een kleinere f zat er ff niet in... ik ga nog wel een 50mm lensje kopen dat tot f2.8 kan, waarschijnlijk kan ik dan de achtergrond nog wat meer blurren.... Voor zover ik begrepen heb is een grotere opening icm een kleinere sluitertijd de enige manier om de achtergrond nog meer te blurren, maar misschien heb ik het mis?

Hier nog wat commentaar van een amateur:

@duikje (kikker): Ik vind hem erg stoer, jammer van het blad aan de onderkant, ik ben benieuwd hoe ver je van de kikker afzat en als je ver af stond, heb je toen een statief gebruikt?

@TeamxSunnYx: Heb je dit uit de losse pols gedaan? Erg knap om de horizontale paal scherp te houden dan aangezien de sluitertijd toch behoorlijk geweest moet zijn. Vind de lucht ook erg mooi gelukt.

@joor (vuurwerk): Vuurwerk is altijd lastig te fotograferen, het is lastig om niet gelijk een bewogen foto te krijgen, ik vind deze net iets te veel bewogen.

@swaptor: Erg mooi! Hoe krijg je de achtergrond zo onscherp en de vogel zo scherp, ondanks dat je (denk ik) een aardig eind weg stond?

@eejtje: Ondanks dat zwart hier ook niet helemaal zwart is, vind ik dat deze foto het wel mag hebben! Een lekkere stoere urban sfeer, wat denk ik ook wel bij het product past.

Zijn de meeste foto's hier trouwens nog flink nabewerkt of posten jullie dat er meestal bij als dat zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eejtje: alhoewel ik de kleurbewerking niks vind, vind ik de het onderwepr en de compo wel interessant. goede compo wat mij betreft.

@joor: jammer van de silhouetten voor het vuurwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:34
@djteddy: Sluitertijd heeft niets te maken met achtergrondblur (bokeh). De lensopening wel, alleen moet je dan opletten dat de bloem niet zelf ook deels buiten focus valt.
@Joor: Op zich is het vuurwerk ver weg genoeg om handmatig op oneindig te focussen. Ik weet alleen niet wat voor lens jij gebruikt, maar ik heb zelf de ervaring bij sommige lenzen dat als je de focusring helemaal naar de oneindig kant draait je "voorbij oneindig" focust en alles onscherp is. Dit heb ik iig bij de Sony kitlens en de Tamron 17-50. Alleen door de baan van het vuurwerk lijkt mij dit eerder bewegingsonscherpte. Is dit uit de hand geschoten?
@eejtje: Ik vind de toning wel mooi hier, verder een wat rommelige compositie.
@Swaptor: Mooie plaat, fijne kleuren. De bokeh is ietsjes onrustig, maar dat stoort niet heel erg. Goede compositie ook.
@TeamxSunnYx: Fraaie kleuren en weinig storende elementen.

Ik ben vanochtend nog even de tuin in geweest, met dit als beste resultaat. Alleen de achtergrond is nog iets teveel aanwezig vind ik. Er is flink in gesneden, 20% is over :X , verder alleen wat verscherpt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4012/4569985219_f6c9dc94ba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
PowerUp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:45:
@Joor: Op zich is het vuurwerk ver weg genoeg om handmatig op oneindig te focussen. Ik weet alleen niet wat voor lens jij gebruikt, maar ik heb zelf de ervaring bij sommige lenzen dat als je de focusring helemaal naar de oneindig kant draait je "voorbij oneindig" focust en alles onscherp is. Dit heb ik iig bij de Sony kitlens en de Tamron 17-50. Alleen door de baan van het vuurwerk lijkt mij dit eerder bewegingsonscherpte. Is dit uit de hand geschoten?

Ik ben vanochtend nog even de tuin in geweest, met dit als beste resultaat. Alleen de achtergrond is nog iets teveel aanwezig vind ik. Er is flink in gesneden, 20% is over :X , verder alleen wat verscherpt.
Eerst even over je foto, ik denk dat het grootste probleem toch het licht is bij deze foto. Aan de achtergrond te zien was het er wel, maar heb je er zelf voor gezeten...

Ik heb de vuurwerkfoto's van statief geschoten, maar wel met een lange slutiertijd van 1 tot 2 seconde. Voor mij echt expirimenteren. Ik ga zo (als het nog droog wordt) gelijk een testje doen met focus to en beyond infinity. Dit zou best eens het euvel kunnen zijn. Foto's zijn gemaakt met EF 100-400L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@swaptor: Ik vind hem erg mooi hoewel je nog wat mm's mist maar je hebt het toch op een mooie manier opgelost ;)

@eejtje: Leuke bewerking, maar ik had het zwart wel graag echt zwart gezien en dat lichtgroene mag ook wel weg. Dan is het echt wel een goede productfoto, het stoort mij niet dat de schoen 'saai' zijdelings gefotografeerd is.

@Joor, ik vind geen enkel van de 2 foto's echt scherp. Ik dacht dat je het inderdaad moest doen met MF en focus oneindig, maar blijkbaar werkt dat toch niet zo lekker bij jou.

@Power Up: ik vind het een mooie foto, maar de achtergrond stoort een beetje. Ik zou er een zwart of een wit blad achterhouden tijdens het fotograferen, dan heb je daar geen last van ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3509/4570229803_0cd7f19581.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

eejtje, ik vind het concept dus WEL goed. De bruinige tint over de foto is wel goed, maar het maakt de schoen TE Bruin vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

eejtje, kijk uit dat het geen trucje wordt die je over al je foto's heen gooit. Het is zeker een mooie bewerking maar pas het met mate toe.

freddyronny, hier zie ik niets in, achtergrond is wel mooi.

[ Voor 18% gewijzigd door Moby op 02-05-2010 16:31 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Grappig al de verschillende meningen :). Ik snap het wel hoor, de bewerking die ik heb toegepast is geheel persoonlijk. De ene kan het waarderen en de andere vind het 10x niks. Dat lichtgroene is een sticker, die was geplakt op de tafel. Zijaanzicht heb ik bewust voor gekozen, vind het er wel bij passen. Je ziet nu ook gelijk dat het gaat om de schoen en niet om de combi schoen/broek.
@ mobyrick: je hebt helemaal gelijk! Moet het inderdaad wat matigen

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 25% gewijzigd door M.E.Amrani op 02-05-2010 21:16 ]

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

@djteddy: de foto is gemaakt van zo'n 6 meter afstand, dwars door glas (van schuifpui) in een vakantiehuis. Erg dichtbij dus. :-) De foto die je ziet is ruim 80% van het origineel!
@PowerUp: thanks!
@Joor: de compositie was voor mij leidend.

Aan allen: thanks!

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.