Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.880 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
@RZor: Altijd mooi zo'n contrast tussen de nu nog wel reflecterende zon in het water en de onvermijdelijke stortbui die er aan de overkant aankomt.

@Exphy: De voorgrond heeft voor mij net genoeg detail maar de zijkant van de brug vind ik te donker. De artefacten rond de lichtkronen in de lucht leiden ook een beetje af. (In aanvulling op Dutchman vind ik naast gele lichten ook uitgesproken blauwe achtergrondkleuren bij de nacht horen)

@Danny 96: Ik heb wel een lekker gevoel bij deze foto, de bloem mag er wat meer op, de tak wat minder. Die laatste mag van mij ook wat minder diepe, donkere kleur hebben, dat past misschien beter bij een lentefoto.

@Jip_86: De achtergrond is wat zenuwachtig, dit blaadje niet specifiek heel interessant maar je hebt wel een mooie rimlicht op die haartjes te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Danny96 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 15:01:
Een van m'n mooiste foto's denk ik :o
Ik ben zo vrij geweest om even met je fototje te spelen. Ik heb t contrast verhoogd, meer DOF er in gemikt, het roze er meer uit laten springen, je kadertje gecropt en een beetje gesharpt.
Persoonlijk vind ik dit beter en komt de bloem meer naar voren.

Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/GoT-foto/Danny96-edit.jpg

---

Gister deze geschoten:
Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/GoT-foto/IMG_9030.jpg

stiekem vind ik deze ook wel showwaardig voor commentaar, maarja, 1 per post :+

[ Voor 11% gewijzigd door mimic op 09-04-2010 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
@mimic: Mooi, erg mooi. Je foto straalt het gevaar en de onrust helemaal uit, goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog even vierkant croppen? De onderkant draagt niet heel veel bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 19:04:
Misschien nog even vierkant croppen? De onderkant draagt niet heel veel bij :)
Ik vind het zelf altijd wel wat hebben, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik heb m even gecropt, alleen vind ik wel dat alles dan zo 'op elkaar gedrukt' is.

Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/GoT-foto/IMG_9030-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
mimic schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 18:44:
[...]

Ik ben zo vrij geweest om even met je fototje te spelen. Ik heb t contrast verhoogd, meer DOF er in gemikt, het roze er meer uit laten springen, je kadertje gecropt en een beetje gesharpt.
Persoonlijk vind ik dit beter en komt de bloem meer naar voren.

[afbeelding]

---

Gister deze geschoten:
[afbeelding]

stiekem vind ik deze ook wel showwaardig voor commentaar, maarja, 1 per post :+
Wow.. echt veel mooier.. Dankje :o Binnenkort ook lightroom maar even 'verkrijgen' en een beetje klooien :D Ik ben wel benieuwd hoe je dat roze zo mooi heb gemaakt?

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Danny96 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 20:47:
[...]

Wow.. echt veel mooier.. Dankje :o Binnenkort ook lightroom maar even 'verkrijgen' en een beetje klooien :D Ik ben wel benieuwd hoe je dat roze zo mooi heb gemaakt?
Met Lightroom is dit inderdaad goed te doen. Ik heb dit echter met Photoshop gedaan.

Roze heb ik als volgt bewerkt: laag gekopieerd, en daarna met een layer-filter gespeeld. Ik weet niet meer precies welke.

Verder het contrast en de overige bewerkingen op de 'algemene' manier gedaan.

In Lightroom kun je dit makkelijk enhancen met HSL/Color bewerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
mimic schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:22:
[...]

Met Lightroom is dit inderdaad goed te doen. Ik heb dit echter met Photoshop gedaan.

Roze heb ik als volgt bewerkt: laag gekopieerd, en daarna met een layer-filter gespeeld. Ik weet niet meer precies welke.

Verder het contrast en de overige bewerkingen op de 'algemene' manier gedaan.

In Lightroom kun je dit makkelijk enhancen met HSL/Color bewerkingen.
Okee bedankt :) Ik heb net LR uitgeprobeert, maar heb heeeeel lang moeten zoeken naar 'opslaan'. Googlen etc. Moet je exporteren :P Ik zal zometeen mijn bewerking posten ;)

Tadaa:

Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/DSC_20622_1small.png

[ Voor 7% gewijzigd door Danny96 op 09-04-2010 21:58 ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Danny96 schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 21:36:
[...]

Okee bedankt :) Ik heb net LR uitgeprobeert, maar heb heeeeel lang moeten zoeken naar 'opslaan'. Googlen etc. Moet je exporteren :P Ik zal zometeen mijn bewerking posten ;)

Tadaa:

[afbeelding]
Hij is nog wat te blauw.
Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/GoT-foto/teblauw.jpg

En ik zou even je donkerheid in de gaten houden. Meer Brightness/Exposure, of minder Blacks. Zorg er ook voor dat de Contrast/Brightness- verhouding in orde blijft
Afbeeldingslocatie: http://leetmimic.nl/dump/GoT-foto/verdommewatlegikgoeduity0.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door mimic op 10-04-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
@mimic,

Gooi je open dir eens dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mimic: zulke fotos worden pas echt erg goed als je er vlak opzit, maar dat vindt de brandweer dan wel terecht minder leuk. Je hebt ook wel wat uitgebrande delen, lucht, lichten etc. is dat met een compact geschoten?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

mimic schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 00:53:
[...]

Hij is nog wat te blauw.
[afbeelding]

En ik zou even je donkerheid in de gaten houden. Meer Brightness/Exposure, of minder Blacks. Zorg er ook voor dat de Contrast/Brightness- verhouding in orde blijft
[afbeelding]
Sorry ff mega offtopic maar wat een geniaal bestandsnaam bij die tweede :P

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

@Teun_2: exif zegt een 20D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 10:07:
@mimic: zulke fotos worden pas echt erg goed als je er vlak opzit, maar dat vindt de brandweer dan wel terecht minder leuk. Je hebt ook wel wat uitgebrande delen, lucht, lichten etc. is dat met een compact geschoten?
Zoals pauldegroot zegt:
Verder met een vrij simpele Sigma-objectief: 17-125 / F3.5.

Omdat het wat later op de avond was, en je daar niet echt kunt flitsen (wie heeft uberhaupt flits nodig? :)) moest ik de iso ook flink omhoog schroeven. Resulteert dus automatisch in een bak ruis waar je u tegen zegt.
Dan0r schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 09:10:
@mimic,

Gooi je open dir eens dicht :)
Nah, er staat alleen maar klets in. Niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Danny96: mooie closeup van de bloemen, kleuren steken mooi af tegen het blauw van de lucht.

@mimic: Sorry door de ruis etc vind ik de foto totaal niet lekker kijken...

@jip86: Niet echt spannende foto, maar wel een mooie scherptediepte.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2257/4510568792_d1e1f81632.jpg

Klikbaar voor grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@Marceltuit: Ik zag gelijk dat een foto van jouw was... Ik in deze foto dat de voorgrond erg donker is, ten opzichte van de lucht. Ik zie ook een lens flare aan de rechterkant daarbij, had de persoon meer naar rechts gemogen (1/3). Misschien kan je een reverse gradient filter maken met de instelling soft light, om te zorgen dat de lucht wat beter naar voorkomt.

Een probeersel, ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ik heb geprobeerd te denken aan de 1/3 'wet'. Flink aantal mieren dat erg druk was met bouwen van een nieuw nest. Het is in ieder geval macro fotografie ;)

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2010/101/f/1/Ants____by_Tenbult.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16
Silvermoon, probeer wat rust te creeëren in je foto. Je hebt opzich wel leuk gewerkt met de scherptediepte, maar omdar de rechterkant nog steeds zo druk is trekt dat wel de aandacht. Indien je de mogelijkheid zou hebben om een wat egalere achtergrond te krijgen zou deze foto denk ik een stuk mooier worden.

Ik heb ook weer eens een foto gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2305/4510398781_e0dc0c2420.jpg

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

marceltuit schreef op zondag 11 april 2010 @ 12:13:

@mimic: Sorry door de ruis etc vind ik de foto totaal niet lekker kijken...
Mja, zoals ik al aangaf; hoge iso. Is daar verder nog wat tegen te doen? Tegen het ruis? Is het te verhelpen met een betere lens? Of is dit gewoon het beste kunnen van mn oude bessie? (20D).
Ik vind het een strakke plaat, rechte horizon. Alleen vind ik hem wel erg oranje/bruin. Het geeft een gemixt gevoel van leegte, maar toch een glimpje warmte door de zonnestralen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
@jip_86: Vierlkant werkt hjier niet echt. Dit soort hele simpele onderwerpen luisteren erg nauw, deze werkt net niet en dus ben je ook eigenlijk meteen alles kwijt.

@mimic: Te dicht tegen de rand links. Verder, erg hard licht.
Dacht dat dit een solo topic was? Goed gepanned, uitsnede vind ik bagger.

@marceltuit. IEts scheef, en ben jij van de uv filters? Ik kan die lensflare anders niet verklaren. Wel een heerlijk landschap verder, fijne lucht.

@silvermoon. Nee.. net niet. De ene mier onscherp en de rommelige ondergrond. Ik zie wat je wilt bereiken maar het komt er net niet uit.

@magictempest: Schaduw is niet zo flatterend, zeker als je dan ook de witbalans niet corrigeerd.

Werkt deze voor iemand?
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4033/4510772442_6a1f7a4eb9.jpg

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
@marceltuit: Erg mooie kleurtjes, ik hou je al een tijdje in de gaten en jij wordt echt per foto beter. :)
@Silvermoon: Ik vind 'm te onrustig.
@MagicTempest: Ik vind dit geen geslaagd portret. En als ik heel eerlijk ben, vanuit deze hoek wist ik pas na een tijdje kijken of dit model een man of een vrouw was (niks ten nadele van het model, het komt door de hoek).
@Wijnands: Jazeker! Alleen had ik -denk ik, ik ken de omgeving niet- liever wat meer omgeving gezien. Verder wel leuke foto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:52
@marceltuit: Mooi wolkendek, maar ik vind het landschap er onder eigenlijk niet zo veel zeggen. Misschien iets lager houden zodat de boom meer afsteekt tegen de lucht?
@Silvermoon: Komt over als een halve foto. Een van je onderwerpen loopt ook nog in de DOF.
@MagicTempest: Ik heb net als Armada wel even zitten kijken of het nu een hij of een zij is.
@Wijnands: Ik vind hem wel leuk. Maar misschien nog wel iets meer als de voorgrond ook scherp was geweest. Het lijkt een beetje te aanwezig, ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Met betrekking tot het vierkant croppen. Zijn er een soort guidelines om dat wel te doen of niet? Ik vind het eigenlijk wel een interessant cropformaat. Hier had ik bijvoorbeeld gewoon 3:2 aan kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-04 13:52
@mimic: Toch vind ik die met voorgrond niet verkeerd hoor, de vierkante versie is wat krap. De foto zelf vind ook ik ook wel fijn, lekker dynamisch. Ruis stoor ik me niet zo aan...

@marceltuit: Ik vind het wel een fijne plaat. In de nabewerking kan je er nog wel wat extra's uithalen denk ik, de voorgrond wat lichter maken en de lucht nog wat aanzetten. Plat op de buik had het ook leuk kunnen doen zodat de persoon boven de horizon uit komt.

@Silvermoon: Ik vind hem te rommelig, het contrast tussen de mieren en ondergrond is ook niet groot genoeg. Probeer zoiets de volgende keer eens van opzij te fotograferen, zodat je een mooi contrast hebt tussen de mier en achtergrond en dan kan je het hout evengoed als ondergrond gebruiken.

@MagicTempest: Ik moest ook even kijken of het wel een dame was, hier is het standpunt debet aan. Als je personen op de foto zet probeer je als fotograaf degene altijd op hun best eruit te laten komen (ik vind het ook lastig hoor ;)), dat is hier niet echt gelukt.

@Wijnands: Ik vind hem wel wat hebben, iets dromerig en mysterieus. Van mij had je dat hele gevoel en sfeer nog wel flink mogen aanzetten in de nabewerking.

@jip_86: Echt guidelines zijn er niet denk ik maar kijk eens naar de foto's van Herrick, die loopt volgens mij met een vierkante sensor rond en de resultaten zijn prachtig.

Ik wijk zelden af van 3:2 maar uitzonderingen moeten er zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4060/4511507292_6001a0f699.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Silvermoon: is niet zo gek, heb al meer foto's uit deze serie geplaatst die allemaal ongeveer dezelfde stijl hebben ;) tnx voor de tip iig

Over jou plaat: ik vind voor het mooie de achtergrond iets te druk.

@wijnands: Nee, uv filter gebruik ik niet. Ik gebruik alleen een cokin filtersetje met polarisatie en grijsverlopers. Die heb ik nu niet gbruikt zie ik nu, want de foto is op 11mm genomen en daar past de filterset niet op (zwarte randen op foto). mijn groothoeklens heeft wel vaker last van flare met de zon onder een bepaalde hoek. enig idee hoe dit te voorkomen?

Over jou foto: leuke foto, alleen zonde dat de persoon zijn gezicht helemaal verstopt zit in de capuchion.

@amstel76: toffe silhouetten, leuk bedacht! Hier moet je volgens mij ook maar net tegenaanlopen :) wellicht had het silhouet vna de grond iets kleiner gemogen.

[ Voor 3% gewijzigd door Polariteit op 12-04-2010 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Amstel76 schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:09:

@Wijnands: Ik vind hem wel wat hebben, iets dromerig en mysterieus. Van mij had je dat hele gevoel en sfeer nog wel flink mogen aanzetten in de nabewerking.
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 21:16
Bedankt voor al het commentaar. Wijnands: Het kan zijn dat ik het niet zie hoor, maar de witbalans is door lightroom automatisch gecorrigeerd. Op mijn scherm kwam de witbalans in ieder geval wel redelijk goed over.
De andere commentaren kan ik me wel in vinden.

@Wijands: Die foto werkt best aardig. Als ik die foto zie ben ik benieuwd waaraan het model denkt.

@Amstel76: Coole foto. Mooi licht.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Even een quick and dirty bewerking dan maar. In dit geval heb ik de dromerige sfeer aan gezet, wil je mysterieuzer dan kan je met meer blacks, desaturatie en wat vignetting gaan werken.

Foto is van Wijnands!! klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/eq165i_th.jpg

Canon EOS 60D / 15-85 / 18-55IS / 55-250 / 50 1.8 II / 430EX II / Flickr... 500PX...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OK..

Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04-2020
@MagicTempest: Ik heb het idee dat de persoon opgesloten zit in de foto. De persoon lijkt in een hoekje gestopt te zijn. Ik had de foto landscape geschoten zodat de foto wat ruimterlijker zou kijken. Nu lijkt het allemaal geforceerd.

@Wijnands: De foto oogt een beetje onrustig voor mijn gevoel. Kan ook door de grauwe kleuren, ik denk dat de bewerking van Amstel76 hier beter de foto tot zijn recht komt. Het dromerige zie ik niet echt...

@Amstel76: Leuke foto, jammer van de lucht. Vond het hier niet zo passen op een of andere manier.. Verder is de compositie leuk bedacht en inderdaad het panorama formaat komt goed tot zijn recht.

Allemaal bedankt voor de reacties, ben er achter gekomen dat mieren bijzonder lastig zijn! ;) Vooral in de zon sprinten ze omhoog en in de schaduw gaan ze zo langzaam dat ik mijn sluitertijd moet aanpassen dat ze nog bewogen zijn. Iemand nog tips?!

Afbeeldingslocatie: http://fc05.deviantart.net/fs70/i/2010/102/a/6/Leaves_by_Tenbult.jpg

Moet ik iets in het midden nog bewerken? Ik vond het lijnenspel erg leuk op deze blaadjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

Het is zeker een interessant lijnenspel. Ik had er zelf in dit geval voor gekozen om een kleiner diafragma te nemen zodat het hele blad er scherp op komt. Uiteindelijk is het lijnenspel je onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
YSK schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 10:26:
Het is zeker een interessant lijnenspel. Ik had er zelf in dit geval voor gekozen om een kleiner diafragma te nemen zodat het hele blad er scherp op komt. Uiteindelijk is het lijnenspel je onderwerp.
Wilde ik net ook zeggen.

Ik heb mijn oorspronkelijke foto nog 's bewerkt. Uiteindelijk kom ik uit op iets wat tussen mijn 1e versie en die van amstel ligt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4515071743_8dcb8a4660.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geschoten zegerplas te Alphen aan den Rijn. Graag hoor ik commentraar:

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff151/theemuts1982/130410Rietreflection_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff151/theemuts1982/P1090977.jpg\

Afbeeldingslocatie: http://i243.photobucket.com/albums/ff151/theemuts1982/P1090978-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Hmm.

Alledrie zijn ze op mijn scherm toch echt best onderbelicht. #1 is qua compositie niet echt interessant. #2 en #3 lijken gewoon totaal onscherp.

Nou is een zwaan gewoon een lastig beest maar deze zijn echt voor betering vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik fiets er meerdere keren per week langs, en de foto's doen de titel, Zegerplas, geen eer aan. Niet dat het nou zo'n boeiend stuk water is, maar deze foto's hadden van iedere willekeurige boerensloot kunnen zijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 13-04-2010 15:19 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waarom heb je besloten er een testcase van te maken? Want dit was mijn reactie toen ik 'm bekeek:

"...riet, leuk..."
*scroll*
"Zwaan, wel aardig, maar water is wel zwartjes..."
*scroll*
"Hey, weer dezelfde zwaan."
*scroll*
"Ow, dat was het al :? "

Kort (en misschien beetje hard) samengevat: het is totaal niet boeiend om te zien.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Wijnands: Ik vind 'm fraai zo :) Kleurrijker dan je eerste versie, die niet heel boeiend was door de (saaie) kleuren, maar toch wat grimmiger dan Amstel76 z'n versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 13-04-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dank! Ik merk dat ik in de jaren dat ik nu digitaal fotografeer toch langzaam een eigen stijl ontwikkelt. Dat is een stijl die me niet snel in de hotshots zal doen belanden maar het past nou eenmaal bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jessica,

volgens FG Beleid dient een testcase uit minimaal 4 foto's te bestaan en persoonlijk vind ik dat zelfs al aan de lage kant. Ik heb het even creatief voor je opgelost door de boel even samen te voegen met dit topic.

Ik snap dat de bedoeling is om in dit topic 1 foto te plaatsen, maar dit is maar even een uitzondering op die regel :) Dit lijkt mij een uitstekende plek voor deze foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2722/4517809917_d8a2513331.jpg

Mijn vader nadat ik contrast versterkt had en een 20% opacity brush erover had gehaald.

Edit de camera is een Sony A230 met de 18-55 SAM erop. ISO100, F5, 1/80. Plaat heeft wel ruis en het orgineel was niet scherp. De foto was ook meer een toevalstreffer en letterlijk van uit de heup geschoten.

@wijnands mooi gedaan. Heb bijna de neiging om erheen te gaan en te vragen wat er , ahgossie, aan de hand is :P

[ Voor 51% gewijzigd door ROFLASTC op 13-04-2010 19:22 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik vind de kleuren niet mooi. De blik en pose op zich ijn wel lekker spontaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
@ ROFLASTC
Vind de blik en pose inderdaad ook heel goed. De kleuren vind ik ook mooi maar het gezicht lijk me ook een beetje onscherp hier en daar.

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2u4mw5s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb deze plaat een aantal weken terug geschoten voor een fotowedstrijd met school. Ik laat even in het midden wat afgebeeld is. :p
Geen enkele vorm van nabewerking was toegestaan, dus zo post ik hem ook hier. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.davided.nl/afbeeldingen/perma/AI1lr_600x402.jpg

45mm @ ISO-100, f/5, 1/80s

[ Voor 10% gewijzigd door Bounc3 op 14-04-2010 15:31 . Reden: Klikbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
@Wijnands, Foto is leuk, maar de bewerking van Amstel76 is echt stukken beter. De rest is maar flets.
@Silvermoon, op zich leuk, maar ik vind dit soort foto's meestal niet voor heel lang boeien. Kleuren zijn wel goed trouwens.
@Jessica, ze doen me allemaal niet zoveel. Het standpunt bij de zwanen zou als het een stuk lager was geweest veel interessanter zijn. Ook vind ik alle drie de foto's te donker.
@Roflastic, Ben het hier met wijnands eens. Kleuren vind ik niet mooi, blik en pose wel. Lijkt ook echte scherpte te missen, maar dat geef je zelf al aan.
@kn4kw0r5t, Niet echt toffe kleuren, en komt op mij over als een eerste testfoto met een nieuwe lens/camera. Nog niet eens de moeite genomen om de stof even van de gitaar af te vegen.
@Bounc3, Mijn ogen hebben moeite met een punt in de foto te vinden die het onderwerp is. Dit komt waarschijnlijk door de zwart-wit omzetting. Hier had een veel kleinere of een grotere scherptediepte ook wat in kunnen doen.

Deze van het weekend gemaakt. Eerste bloemetjes gespot :)
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4034/4507644477_8c5b19273c.jpg
Klik voor groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
TranceSetter schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:19:
@kn4kw0r5t, Niet echt toffe kleuren, en komt op mij over als een eerste testfoto met een nieuwe lens/camera. Nog niet eens de moeite genomen om de stof even van de gitaar af te vegen.
Zat te twijfelen of ik het stof er af zou halen. Gezien de kapotte snaar, welke niet goed te zien is eigenlijk, dacht ik dat het misschien beter zou zijn het maar te laten zitten voor het effect maar dat is inderdaad niet goed gelukt. Daarnaast heb ik de camera nu net een paar weken dus dat testfoto-verhaal klopt wel een beetje. Zal er iets aan te doen zijn qua kleuren met photoshop, en zoja, wat? Eventueel de foto opnieuw maken zonder stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSK
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 21:54

YSK

@ trancesetter; de druifjes zijn mooi scherp! Ik stoor me alleen een beetje aan het 2e druifje, de bokeh is erg onrustig. De bokeh in de achtergrond daarentegen is boterzacht. Zijn dat roze bloemen op de achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 14:26
Kn4kw0r5t schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:31:
Zat te twijfelen of ik het stof er af zou halen. Gezien de kapotte snaar, welke niet goed te zien is eigenlijk, dacht ik dat het misschien beter zou zijn het maar te laten zitten voor het effect maar dat is inderdaad niet goed gelukt. Daarnaast heb ik de camera nu net een paar weken dus dat testfoto-verhaal klopt wel een beetje. Zal er iets aan te doen zijn qua kleuren met photoshop, en zoja, wat? Eventueel de foto opnieuw maken zonder stof.
Aantal dingen die ik zou proberen te veranderen:
- Volgens mij staat de gitaar naast een raam of deur. Ik zie iig een rare reflectie die ik er niet op zou willen. Stof eraf, en in RAW schieten als dat mogelijk is. Dan kun je achteraf wat met de witbalans/contrast/kleuren spelen. Geeft vaker een helderder plaatje wat meer aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Silvermoon: op zich leuk idee, maar zonde dat het blad niet helemaal scherp is.

@jessica001: eigenlijk vind ik alleen nummer 2 wel een leuke foto.

@roflastic: Jammer dat het hoofd niet scherp is. ook de kleuren vind ik niet echt lekker kijken. compo is wel ok.

@knakworst: Sorry dit vind ik typisch een 'foto voor ff snel wat op marktplaats verkopen'. kleur, licht en compo doen mij allemaal niet zo veel.

@Bounce: Beetje drukke foto; maar verder zijn reflecties wel gaaf.

@trancesetter: mooie foto. kleurtjes zijn mooi, middelste bloem is ook mooi scherp.

Gister even een rondje wezen doen in de biesbosch, en onder andere dit stuk wild op de plaat gezet. Jammer dat het beestje wegkijkt, maar verder vond ik het persoonlijk wel een aardige foto. ben benieuwd naar jullie meningen :)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2726/4521447452_8381435c63.jpg

Klikbaar voor groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:50

CasGas

.

Kn4kw0r5t schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:01:
@ ROFLASTC
Vind de blik en pose inderdaad ook heel goed. De kleuren vind ik ook mooi maar het gezicht lijk me ook een beetje onscherp hier en daar.

[afbeelding]
Mooie foto, ik vind alleen het stickertje achter de snaren een beetje afbreuk doen de foto in het algemeen..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-09 13:38

Zuurstok

Passionately curious

Kn4kw0r5t schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:01:
@ ROFLASTC

[afbeelding]
iets wat ik nog niet heb gehoord; rechtsonderin is je achtergrond niet egaal, wit tegen over grijs ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
Gister even een rondje wezen doen in de biesbosch, en onder andere dit stuk wild op de plaat gezet. Jammer dat het beestje wegkijkt, maar verder vond ik het persoonlijk wel een aardige foto. ben benieuwd naar jullie meningen :)
Net wat je zegt een aardige foto. Jammer dat het beestje wegkijkt, en dat het hele beest een beetje in de schaduw staat. Kleuren zijn ook een beetje gesatureerd, maar toch mooie plaat.

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Laatst online: 17-11-2024
Wat een leuk topic, deze was ik nog nooit eerder tegengekomen. Hierbij mijn bijdrage, geschoten in het mooie land Nieuw Zeeland. Het is een plaatje(klikbaar) genomen op een gletsjer.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4637308/Thumb-3295.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ik vind het een hele mooie foto, heel mooi kleur en licht gebruik! Geniaal abstract dus gewoon!

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

AugmentoR schreef op donderdag 15 april 2010 @ 00:00:
[...]

Net wat je zegt een aardige foto. Jammer dat het beestje wegkijkt, en dat het hele beest een beetje in de schaduw staat. Kleuren zijn ook een beetje gesatureerd, maar toch mooie plaat.
Dankje. Klopt van de gesatureerde kleurtjes, heb deze een klein beetje opgeschroeft (+15 ofzo) omdat het origineel een paar fletse plekken had qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
@Stormer: Ik moest even kijken, maar hij is erg fijn en subtiel! Misschien dus iets te subtiel, zonder de beschrijving had ik niet geweten waar ik naar keek.
@marceltuit: De kleuren zijn nogal "hard", verder werken de takken ook niet echt mee. De beeldverhouding vind ik wel goed gekozen.
@TranceSetter: Mooi scherp op de voorste druifjes, jammer dat de bokeh van de achterste druifjes zo raar is, want de bokeh van de achtergrond is wel erg prettig.

Een probeerseltje met een wat sterkere nabewerking. De polarisatiefilter zorgt al voor extra contrast, in de nabewerking heb ik dat nog wat versterkt.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4523525089_1e8fe0e829.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@powerup: Erg mooi plaat, die je eigenlijk gewoon in groot formaat MOET zien. lucht is erg mooi, en voorgrond ook! En tnx voor je opmerking over mijn foto. Op een of andere manier krijg ik met mijn zoomlens nooit echt nette kleuren op de foto :( (goedkoop dingeteje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stormer schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:08:
Wat een leuk topic, deze was ik nog nooit eerder tegengekomen. Hierbij mijn bijdrage, geschoten in het mooie land Nieuw Zeeland. Het is een plaatje(klikbaar) genomen op een gletsjer.

[afbeelding]
Heerlijke rustige plaat.Lekker abstract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:34
@stormer,
Ik vind het lastig om naar te kijken, omdat ik er helemaal niets in kan vinden. Het abstracte is wel goed gelukt dus ;-)

@powerup, Mooie foto, leuk dat het huisje nog net op de voorgrond staat. Alleen jammer dat de bomen nog niet mooi vol en groen zijn.

Ik was gisteren even met mijn nieuwe aanwinst aan het spelen, canon 70-200 f4 IS USM (wat een mooi speelgoed)
Deze foto vind ik achteraf wel leuk. Morgen maar eens proberen of ik wat meer kan doen met het spiegelen in de glazen voet en de doorzichtige steun.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_T9tzslRScvk/S8dKNZ64TdI/AAAAAAAAFFY/raPb531Ir2A/s576/tv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hij is helaas behoorlijk rommelig imho. het snoer stoort, bovendien had je het blauw rechtsbovenin eraf mogen croppen. Als je dan een spiegelfoto maakt, zorg dan meteen even dat de 'spiegel' schoon is.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Laatst online: 11:41
Vanmiddag de tuin maar eens ingeweest met de 550D, resultaat (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_kwId9nTxI6U/S8i_G4vhY-I/AAAAAAAABNs/e6CwJclJxYg/s400/IMG_0788.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
@PatrickH Er word op prijs gesteld dat je ook reageerd op foto's van je voorgangers :) Over je foto, wel rustige bokeh, maar verder heb ik er niet echt veel mee.
@Maarten Wel jammer van snoer idd, ook stof op het randje bij lcd scherm. Misschien spelen met compositie?
@PowerUp Wel nette plaat, drama in de lucht :)
@Stormer lekker om naar te kijken, ik hou van simpel :p

Plaatje geschoten @ blijdorp. Niet echt veel bruikbaars tussen.. -O-
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4067/4526135555_aa6f2122cd.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
MaartenXM schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 21:23:

Ik was gisteren even met mijn nieuwe aanwinst aan het spelen, canon 70-200 f4 IS USM (wat een mooi speelgoed)
Deze foto vind ik achteraf wel leuk. Morgen maar eens proberen of ik wat meer kan doen met het spiegelen in de glazen voet en de doorzichtige steun.

[afbeelding]
Ik zou vooral eens een interessanter onderwerp dan de voet van je tv nemen, want daar ben je na één foto denk ik ook wel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TeamxSunnYx
erg jammer dat het achterwerk van de leeuw er net afvalt, verder stoort het takje ook een beetje, maar ik vermoed dat je niet de vrijheid had om hem beter te kaderen( dierentuinen zijn wat dat betreft errug lastig.)

Mijn foto is het begin van een reeks van vervoermiddelen die in Nederland ook erg populair zijn. Dit was de eerste keer dat ik me aan deze soort fotografie waagde, maar ik vertrek meteen richting de Belgische kust om nog een shoot te houden van een iets meer uitgebouwde. Ik heb vroeger zelf met die hondatjes rondgereden, vandaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2720/4522770281_80716e1734.jpg

De rest van de reeks is hier terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bounc3 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:01:
Geen enkele vorm van nabewerking was toegestaan, dus zo post ik hem ook hier. :)
Zwart/wit is ook een vorm van bewerking :)
TeamxSunnYx schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 22:43:
Plaatje geschoten @ blijdorp. Niet echt veel bruikbaars tussen.. -O-
Ietsje teveel verscherping, wel lieve katjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 13:38

MazeWing

The plot thickens...

@TeamxSunnYx
Leuke foto, alleen denk ik dat het mooier zou zijn als je hem zou croppen met alleen het welpje en het de kop van moeders (+poten)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4018/4527308547_8bb0672bac.jpg

Afgelopen maandag gemaakt. Vond het wel een grappig foto :)

[ Voor 25% gewijzigd door MazeWing op 17-04-2010 11:45 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MazeWing: Leuke foto! Mooie kleuren, DoF en grappig effect;)
@MaartenXM: Inderdaad nogal slordige compositie
@PowerUp:Knap! Alleen zou ik de bomen wat lichter maken, maar dat is wat moeilijk met (kale?) bomen zeker.
@PatrickH:Mooie DoF en felle kleuren maar vind de compositie wat minder. Zowat gecropt zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.arqu.be/arqu/photos/P1010426bw.jpg
FZ38 (S:1/400,A:3.8,76mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Dit soort foto's zouden goed kunnen werken in zwart-wit, maar het is jou IMHO niet gelukt. Je wit is te uitgebeten/verzadigd en voor mij is het contrast veel te sterk. Als het gele tulpen waren, dan had dit heel mooi in kleur kunnen zijn (ook zelfs als ze wit met een roze/rood randje waren). En de voorste van de twee lijkt niet scherp.

[ Voor 4% gewijzigd door PrinsEdje80 op 17-04-2010 19:49 ]

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:38
Hierbij mijn eerste probeersel. Mocht het me goed bevallen dan zal ik wat meer foto's plaatsen in de toekomst.

Onderstaande foto is gemaakt tijdens een kerkdienst een paar weken geleden. Ik heb hem iets bewerkt door hem een paar stops donkerder te maken. Zwart/wit was ook een optie maar weet niet of dat mooier zou zijn geweest.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OrMxrOzIedkrK7eEuwhfYhmb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 14:48
MaartenXM: beetje saai onderwerp, ook geen speciale compositie ofzo. Moet het een productfoto zijn of is het zomaar een snapshot?

PatrickH: mooie kleuren, achtergrond vind ik niet zo mooi. Verder, tsja, het is een tak.

TeamxSunnYx (wat een nickname :P): heel mooi moment, ziet er nice uit :) mooi licht ook.

Kevinneke: leuke compositie met die pijl! In de serie op flickr zitten sterke maar ook veel nogal "meh".

MazeWing: leuk! Heel tof dat je alleen maar lucht ziet op de achtergrond. Mooie, maar vooral lekker spontane en vrolijke foto.

thomasyola: het is moeilijk om er iets van te maken door de grote hoeveelheid zwart... weinig aangrijppunten zeg maar. Ook jammer dat van de twee bloemen er een onscherp is. Ik weet het niet helemaal. Als ik deze ergens aan de muur zou zien hangen zou ik er niet lang naar kijken, maar me er ook niet aan storen, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@rusman: Ik vind de hand eigenlijk iets te scherp...de focus had van mij op de gitaar mogen liggen...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@MaartenXM: Sorry, dit vind ik niet echt een boeiende foto. Het onderwerp doet mij eigenlijk helemaal niks.

@PatrickH: Jammer dat het bovenste topje niet helemaal scherp is, want daar wordt mijn blik heen geleid. PLantje staat wel mooi los van achtergrond. Wel vind ik de kleuren een beetje flets, heb het idee dat de zon er vol op staat ofzo?

@Teamsunnyx: Leuke 'actiefoto'. Jammer dat het hoofd van de grote leeuw en de linkerkant van de welp beetje overbelicht zijn. ook zonde van de struik die een stukje voor de leeuw zit.

@Kevinneke: Leuk idee zo met die pijl. Als ik zo die pijl zo zie, verwacht je die motor 'knallend' je ogen tegemoet treedt, en dat is helaas niet het geval. Ik vind hem helaas niet opvallen genoeg. wellicht heeft dit ook te maken met het brakke tl-licht en de donkere achtergrond (terwijl motor ook donker is).

@Mazewing: leuke foto! standpunt bevat me wel. wel jammer dat de kop van het paard niet geheel scherp is.

@thomasyola: jammer dat het zwart wit is ;)

@rusman: leuk idee, jammer dat het scherptepunt bij het begin van de snaren ligt, en niet bij het begin van de gitaar (waar de scherpstelschroeven zitten zeg maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
@Bounc3: Had ik liever in kleur gezien denk ik, hij is nu erg druk en fel voor de oogjes.

@TranceSetter: De bokeh is werkelijk prachtig, mooi ook dat daar wat extra kleurtjes inzitten. Zonde dat hij wat onrustig is bij het linker bloemetje.

@marceltuit: Op de grote versie is goed te zien dat de focus niet op de gans ligt maar op de takken ervoor. De kleuren komen ook wat chemisch op mij over. Compositie is wel erg mooi!

@Stormer: Erg mooi en abstract, prima wallpaper!

@PowerUp: Erg mooie lucht. De horizon had wel ietsjes hoger gemogen zodat je wat meer voorgrond te zien krijgt.

@MaartenXM: Tja een foto van je tv, niet bijster interessant natuurlijk.

@TeamxSunnYx: Mooi moment. Jammer dat de leeuwin er niet helemaal op staat en er wat groen over haar heen valt. Ik zou de highlights ook wat verminderen of corrigeren.

@Kevinneke: Erg leuk gedaan zo met die pijl. Ik vind de motor wel te donker, er vallen teveel detail weg.

@MazeWing: Erg leuke foto, standpunt moment, lucht....het klopt allemaal gewoon. Erg mooi resultaat!

@thomasyola: Alle detail vallen weg door de grote delen zwart, zonde. Ook "hoort" zo'n foto in kleur te zijn natuurlijk.

@rusman: De focus op het uiteinde van de gitaar was denk ik inderdaad beter geweest. Zwart wit zou ook geen slechte keuze zijn.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4527524765_3c063a02d9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormer
  • Laatst online: 17-11-2024
@Powerup:
Een mooie plaat, al die verschillende vormen van de wolken. Ik zie wel een beetje kleurverschil, vermoedelijk door het polarisatiefilter, de lucht links is minder blauw dan de lucht rechts. Misschien had de voorgrond nog een tikkeltje lichter gemogen. Over het algemeen een erg mooie plaat

@MaartenXM:
De foto is lekker scherp. Het onderwerp is misschien niet het mooiste voorbeeld.

@PatrickH:
Niet de hele plant is scherp, het was mooier geweest als je een iets groter diafragma (f-getal) had gebruikt. Verder een mooie bokeh.

@TeamxSunnYx:
Een erg mooie plaat met veel detail op het juiste moment geschoten. Er is echter wel iets wat me in het oog valt, dat is de zwarte rand over de rug heen.. Geen idee wat dat is..

@Kevvineke:
mooi uitgevoerde plaat, de enige maar is misschien het flitslicht wat via de velg terug komt.

@Mazewing:
gave plaat, misschien iets meer in focus, de bovenkant van het hoofd van het paard valt al weg.

@thomasyola:
de achtergrond is naar mijn smaak te donker. Verder gaat het volgens mij om de twee rozen, misschien is het handiger om deze eruit te croppen ipv twee derde van het plaatje met een zwarte achtergrond.

@rusman:
Focus ligt strak op de handen, en wat mij betreft is dat de plek waar die ook moet liggen. Mooie plaat.

@Amstel76:
WOW! Wat een detail, op welk diafragma en sluitertijd heb je die geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amstel76
Stormer schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:21:
@Amstel76:
WOW! Wat een detail, op welk diafragma en sluitertijd heb je die geschoten?
ISO 125, F5.6, 1/4000, 214mm. Ik schoot eigenlijk zo'n beetje rond 1/1000 met het licht in de rug, camera wel op autoiso laten staan voor het geval ik richting de zon moest draaien, dat ging dus maar net aan goed aangezien 1/4000 mijn snelste sluitertijd is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kevinneke: De pijl trekt bijna meer aandacht dan de motor, wel leuk gedaan.
@MazeWing: Super, de lucht had blauwer gemogen, maar dat hoeft niet persee. Ik vindt hem wel echt lachen.
@thomasyola: Nee sorry deze doet het niet bij mij, ik vindt het niet eens fijn kijken, te donker ofzo.
@rusman: Zwart wit was mooier geweest, verder trekt het onscherpe gedeelte te veel aandacht.
@Amstel: Gewoon super! De vogels helemaal bevroren en het lijkt alsof de zee helemaal beweegt. En dan bedoel ik net alsof de zee is opgenomen met een langere sluitertijd.

Mijnen:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4049/4530941194_97a4130408.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Mooie licht Amstel! Wel moet ik zeggen dat ik het water niet zo lekker vind kijken.

@Freakout: gave druppels, leuk idee, alleen de achtergrond is een beetje suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suf? die snap ik niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Had blijkbaar 2x sharpen gedaan op mn foto, wat blijkbaar een stuk extremer is :P
Stormer schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:21:
@TeamxSunnYx:
Een erg mooie plaat met veel detail op het juiste moment geschoten. Er is echter wel iets wat me in het oog valt, dat is de zwarte rand over de rug heen.. Geen idee wat dat is..
100% crop, blijkbaar heeft dat beest idd een soort van zwarte randje.. :/
Afbeeldingslocatie: http://www.sang-photography.nl/photos/Untitled-1.jpg

@Amstel Top foto *O*

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik vind de de donkere achtergrond niet echt spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@Mazewing ik vind deze foto echt super ! Goed standpunt en goed DOF! Good job!
@thomas: de z/w omzetting doet het niet voor mij, je had die bloemen er zo mooi kunnen laten uitspringen lijkt mij?
@rusman: ik denk dat z/w op deze foto wel goed tot zijn recht kan komen :)
@amstel: lekkere tonen
@freakout: wat is het? een tuinslang? ik weet niet zo goed wat je er mee wil bereiken.

iets van mij vandaag, heb meer geschoten maar vond deze wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4054/4531304742_a8391e4f04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
@Amstel76: Mooie plaat! Mankeert echt weinig aan. Hooguit de achtergrond wat oppoetsen want zonder die fabrieken is hij nog mooier!

@Freakout1: Leuk die druppels alleen is de plaat wel wat saai zo..

Hier nog een poging van mij. Maar nu in zwart/wit. Weet alleen niet of dit wat is.. Hij is wel grappig maar begint ook wel tegen het neppe aan te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yJAZOiE2LsylrH63KY3BMt6H/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door rusman op 18-04-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze is nice, alleen was een hoge iso beter geweest bij deze, vindt ik persoonlijk dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@xfix: ziet dr leuk uit vooral de beweging er in, is eens iets anders.

mijne omdat in straat en snap niet gereageerd wordt:
Klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4531786856_afe30db4bb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@PatrickH: op zich netjes gedaan. Wel had ik wat meer afgestopt, nu is het twijgje al niet meer scherp.
@teamxsunnyx: Niks mis mee toch? Ok, je zal nog niet met ajhaverkamp kunnen concurreren maar het is een leuk moment aardig in beeld gebracht,
@Kevinneke: Het onderwerp interesseert me totaal niet dus dat kleurt wellicht mijn mening iets. Ik vind het onderwerp zelf wel wat donker, sterk vind ik de lijnen ernaar toe alhowel dat ene stukje tlbuis net achter de tank wel gekloond mag.
@Mazewing: Erg leuk, origineel ook, grappige vervorming.
@thomasyola: Hmm.. in zwart/wit doet dit me erg weinig, sorry. Plaat komt ook plat over.
@rusman: CLiche gitaarshot goed gedaan. Ik vind 'm iets te donker. De scherpte op de hand vind ik niet storend.
@Amstel76: Heerlijke plaat, echt mijn ding. Fractie te aangescherpt misschien. Mooi een vlucht aalscholvers dat ik zie heel weinig.
@Freakout1: Ik ben niet zo van de druppels. Dit is mij te abstract en te zwart/wit.
@Xfix: Creatief dat wel. De middelste figuur zit erg bij de rand van de plaat. Je kleurkeuze en de donkere hoek is mijn smaak niet.
@rusman: niet een verbeterign vind ik. Iets korrel mag van mij altijd wel in dit soort plaaten. Blijft erg donker.
@Freakout1: Creatief, leuk gedaan, moet er van glimlachen.

Ik weet dat ik hier een blown highlight heb maar voor mij doet dat weinig af aan de plaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4047/4530146699_9df904ae88.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Wijnands op 19-04-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:57

elmoxx

xx xx xx

@ PatrickH: geen commentaar omdat je zelf ook de moeite niet neemt commentaar te geven op jou voorgangangers
@ Teamxsunnyx: helaas is het duidelijk in de dierentuin. Ik mis op de voorgrond links wat.. Wellicht nog wat croppen?
@ Kevinneke: Mooie plaat, mijn aandacht blijft helaas langer hangen bij de pijl en de verlichting dan bij je onderwerp. Kan de brommer er met wat doordrukken misschien wat meer uitspringen?
@ Mazewing: Ik mis de rest van het paard, dat houd me bezig! Ik vind het wel jammer dat het gezicht van je model niet zo scherp is.
@ Thomasyola: Erg veel donker in de plaat. Het zwart-wit werkt hier goed, mooi!
@ Rusman: Zie het commentaar voor PatrickH
@ Amstel76: Deze vind ik erg mooi. De vogels en de kleuren maken voor mij echt sfeer in de plaat. Wel stoor ik me een beetje aan de windmolens die je vaag op de achtergrond kan zien
@ Freakout1: lekkere plaat. Hier blijf ik lang naar kijken. Die spuit rechts voegt flink wat toe, anders zou je niet direct weten waar je naar kijkt.
@ Xfix: Lekkere plaat, lekkere kleuren, leuk beeld. mooi!
@ Rusman: de zwart-wit gitaar is stukken beter. Ik vind de hand te scherp t.o.v. de gitaar. Mijn aandacht wordt daardoor naar de hand getrokken ipv naar de gitaar. Deze is aanzienlijk beter dan de eerdere.
@ Freakout1: Ik vind deze straat&snap erg leuk gedaan. Niets mis mee vind ik.
@ Wijnands: Ik vind hem erg geslaagd. De kleuren zijn wat mij betreft prima. Wel had de achtergrond mss wat geprofiteerd van een lager F-getal.

En mijne dan:
Om te spelen laatst de plastic-fantastic 50 mm 1.8 gekocht. Veel test- en probeershots later deze geschoten. Ik ben me bewust van de onrustige DOF, maar toch.. Ik vond hem wel wat hebben :)

Afbeeldingslocatie: http://nielsj.net/gallery/albums/album28/klein.jpg Uiteraard klikbaar ;)

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
@Freakout1: Leuke plaat, alleen zie ik daar iemand lopen in beeld en zat ik eerst even te zoeken waar zijn/haar hoofd gebleven was. Lijkt net of daar je aandacht heen gaat dan. Maar kleur en scherpte zijn prima zo.
@Wijnands: Goede foto! Vind de highlights niet storend. Enige wat ik mooier had gevonden was iets meer omgeving links en rechts. Is natuurlijk erg persoonlijk maar ik vind een foto over de breedte in dit geval mooier dan nu.
@elmoxx: Ik weet niet waar ik moet kijken. Doordat er eigenlijk niks scherp is kun je je moeilijk concentreren op de foto en ziet hij er meer uit alsof hij mislukt is. Als je het takje op de voorgrond scherp had gehad was de foto al een stuk beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Laatst online: 11:41
rusman schreef op maandag 19 april 2010 @ 20:13:
@elmoxx: Ik weet niet waar ik moet kijken. Doordat er eigenlijk niks scherp is kun je je moeilijk concentreren op de foto en ziet hij er meer uit alsof hij mislukt is. Als je het takje op de voorgrond scherp had gehad was de foto al een stuk beter geweest.
Ik sluit me hierbij aan, er is net te weinig scherp..

@all die commentaar hebben gegeven: Thanks! Ik vind 't alleen nog wat lastig om zelf ook commentaar te leveren, maar ik ga zo goed en zo kwaad als kan het toch proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mazewing
Erg leuke plaat. Krijgt echt een komische uitstraling door het standpunt.

@amstel76
Mooie sfeervolle plaat.Niks op aan te merken.

@xfix
Mooie kleurtoon. Past bij de foto. Alleen de middelste figuur vind ik een beetje te druk voor de plaat. Ook staat hij er niet helemaal op. Ik denk dat als je hier eenzelfde soort rustige pose had neergezet, hij niet zo overheersend was.

@rusman
zwart wit is ie veel mooier vind ik. Hij is qua compositie goed, maar in kleur vind ik het nu niet een bijzondere plaat. In de zwart wit versie daarentegen krijgt hij een wat "jazz"- achtige uitstraling en dat komt de foto zeer ten goede. Ook het verloop van de lichte voorste hand naar het donkere vind ik een verbetering. Dat "neppe" maakt hem nu net spannender.

Dan hier een plaatje in trand van de lente.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4072/4535591966_da290f8572.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Arlani: mooie kleurtjes, maar jammer dat de bloemetjes iets overbelicht lijken

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4028/4535684766_cc40a7189e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
@Arlani: Mooie kleurtjes!
@marceltuit: Goede compositie, leuk, maar niet erg spannend. Welk diafragma heb je gebruikt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:56
De EXIF van de foto van marceltuit is gewoon op Flickr terug te vinden:
Exposure: 0.067 sec (1/15)
Aperture: f/9.0
Focal Length: 11 mm
ISO Speed: 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rusman: Wat een verschil in zwart/wit. Ik vind hem totaal niet nep overkomen, maar juist stukken spannender dan de kleurversie. Mooie foto.
@Wijnands: sluit me aan bij het commentaar van Elmoxx en had graag iets meer ruimte gezien.
@Elmoxx: dit is de verleiding van de 50mm 2.8; spelen met de DOF :-). Ikzou een wat kleiner diafragma kiezen en een duidelijk onderwerp op de voorgrond kiezen.
@Marceltuit: misschien niet erg spannend, wel een lekker sfeertje!

Mijn eigen bijdrage:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2705/4531643545_cedcc56cec.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
nielsgaastra schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:19:
De EXIF van de foto van marceltuit is gewoon op Flickr terug te vinden:
Exposure: 0.067 sec (1/15)
Aperture: f/9.0
Focal Length: 11 mm
ISO Speed: 100
Domme ik. Had niet door dat de foto klikbaar was.

Edit: @JMD1: Mooi, maar ik had persoonlijk liever ietwat fellere kleuren gezien.

[ Voor 11% gewijzigd door Armada. op 19-04-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:14
@JMD1 Ik vind de kleuren juist erg mooi, lekker zacht ;) Verder fijne DOF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

@JMD1: lekkere kleuren! Doen zacht aan. Persoonlijk had ik wat meer van de bloem opzich willen zien. Dat maakt het net iets boeiender, denk ik. Ook mag er wel wat van de bovenkant af.

@marceltuit: leuk. maar dat is het dan ook. Enige wat ik hier van kan zeggen is dat de compositie aardig ok is. Verder doet de foto 'allerdaags' aan.

@Arlani: leuke kleuren, alleen de bloem an sich is overbelicht. Misschien wat fixen met Lr?

@elmoxx: ik zie wat je wilt bereiken, alleen lukt het niet. Een deel van je onderwerp verdwijnt in je DoF. Je bokeh is daarnaast ook eens erg onrustig, wat het dus rommelig maakt.

@Wijnands: leuke shot, alleen wat mij betreft 'oversharpened'. Kleuren van de bosjes vind ik ook niet echt boeiend, maar de plaat toont wel motie door het opwaaiende zand. Misschien was het ook leuk geweest om een iets langere sluitertijd te nemen, zodat de benen van het paard 'bewegen'. Maar dit kan ook teveel detail voor één plaat zijn.

----

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4536710954_93130eff55.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
@elmoxx: Ik snap dat je dit soort dingen razend intressant vind als je je 50 net hebt. Persoonlijk vind ik dit soort studies leuker als het dichtsbijzijnde stuk onderwerp scherp is.
@arlani: Overbelicht en oververzadigd, niet mijn smaak.
@marceltuit: Ik krijg sterk de indruk dat ik hier iets mis. De horizon lijkt trouwens wat scheef te staan. Lijnenspel en verdwijnpunt zijn leuk. Grote stuk schaduw vooraan boeit me wat vinder.
@JMD1: Ach, die vind ik apart, meestal zie je een soort bloem op dit soort foto's. Mooie kleuren ook.
@mimic: Wat je probeert uit te beelden komt aardig over. Zelf hou ik niet van dit soort kleuren met die donkere hoeken erbij.
mimic schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 03:30:
@Wijnands: leuke shot, alleen wat mij betreft 'oversharpened'.
Dat vind ik heel interessant. Ik heb 'm gecropt, WB goed gezet en meer eigenlijk niet.

Gezien de hoeveelheid kritiek op m'n kadering, dti was het origineel.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4019/4537312106_e573253cfb.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Wijnands op 20-04-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mimic: een lekker 'duistere' foto. Toch denk ik dat die uit een net iets andere hoek beter over zou komen, ik vind de paal op de voorgrond storend.
@JMD1: zeker geen slechte foto, de schaduwen in de bloem zelf zijn prachtig. Misschien zou 'ie beter tot z'n recht komen vanuit een lager standpunt.
@marceltuit: het is imho jammer dat de voorgrond helemaal in de schaduw ligt. In z'n soort verder een prima foto.
@Arlani: Flinke highlights, maar zou desalniettemin een perfecte stockphoto zijn.
@elmoxx: voorgrond en achtergrond vallen qua kleur helaas in elkaar weg
@wijnands: die stofwolk bij de hoeven maken het echt af :) nice

Gisteravond ben ik weer eens gaan lightpainten. Bij gebrek aan iets beters maar even een studioflitser gepakt (en ja, het statief staat niet kaarsrecht). De reflector ingeflitst met een SB25 + snoot, zijkant met studioflitser + snoot.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4021/4535401079_eb6b6f0743.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Heel erg leuk idee, alleen niet heftig genoeg, hij is heel braaf zo.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:01
Eerst het commentaar op de afgelopen foto's:

@fusion_ghost: leuk om te zien. Rustige kleuren met mooie patronen en je studioflitser goed uitgelicht :-)
@mimic: ik snap je idee en dat werkt ook. daarnaast is het een technisch goede foto maar toch mis ik iets. Ik weet alleen niet goed wat.
@JMD1: beetje onrustig met al die kleuren/ bloemem op de achtergrond. Bloem komt wel iets los, maar had nog meer mogen zijn van mij.
@Marceltuit: Hij springt er niet uit, maar is wel een mooi rustig plaatje.
@Arlani: Jammer van die gele bloem rechtsvoor, die leidt mij af. Verder vind ik hem wel rustiger (en daardoor iets beter) dan de bloemen van JMD1
@Elmoxx: TE onscherp en onrustige DOF.
@Wijnands: leuke plaat.
@Freakout: leuk idee en goed gelukt. Alleen de reflectie is wat minder interessant dan de achtergrond. Vraag me af hoe het was geweest als je de jongens als reflectie zag tegen een rustige achtergrond (misschien wel veel minder interessant????)
@Xfix: He, een drieling :-) jongen a/d rechterkant kijkt iets te afwezig en had misschien wel verbaasd naar de persoon in het midden moeten kijken.

Dan mijn foto. Wellicht de 1e in een serie over het "ochtendritueel" van opstaan enzo. Eerste keer serieus met photoshop a/d gang gegaan en kan wellicht netter :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.pifotografie.nl/wordpress/wp-content/gallery/allerlei/ochtendritueel-3_small.jpg
groter

mijn signature is bewust leeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wijnands: De crop is inderdaad beter!
@Elmox: dat wat scherp hoort te zijn is net niet scherp genoeg?
@Arlani: net te licht voor mij verder ook geen fijne foto ofzo.
@marcel: beetje flets en niet erg interessant of fijn kijkend.
@JMD1: ziet er leuk uit, fijne foto.
@mimic: Hij kijkt echt super, leuke plaat. Kleuren zijn ook helemaal passend.
@Fusion ghost: Heel netjes! Heerlijk scherp ook.
@pCOW: Jammer dat hij niet scherp is. Leuk idee, volgende keer beter uitwerken misschien.

Vond deze persoonlijk heel fijn kijken:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4016/4535291953_23700b56a8.jpg
Klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

@Wijnands, wel vreemd dan dat de randjes zo 'scherp' zijn. Misschien door je verkleining? Je crop is velen male beter, daar leg je de attentie op de ruiter. Op je volledige foto storen de bomen rechts en links enorm.

@fusionghost, dat valt uiteraard er uit te croppen. Wat voor hoek had je in gedachten? Over jouw plaat: heb je voorbeelden hoe lightpainting kan zijn? Ik voel hier verder niets bij.

@pCOW, het kan zijn dat het jouw 'ding' niet is, dat je daarom het missende gevoel hebt. Geen idee verder. Over je eigen plaat: ik vind de persoon links, en het kastje rechts nogal storen. Ook de weerspiegeling van de persoon lijkt onscherp, en de belichting komt een beetje vervelend over, omdat het van bovenaf komt. De schaduw op zijn borst voelt als een 'hap' aan.

@Freakout1, de kleuren spreken mij enorm goed aan. Wat me wel tegenzit is dat het donkere gedeelte rechts, toch net iets te donker is. Misschien een beetje pushen met 'Fill light'.

---

Een probeerseltje, om een 'analoog' effect te creeren. Ook een beetje met split-toning aan de haal gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4065/4536212649_126c3388f7.jpg
klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34

Zenyatta

Tsjakka!

@ Mimic: Wat bedoel je met een analoog effect? Dat de foto eruit ziet alsof hij met een analoge camera genomen is? De foto vind ik in ieder geval een beetje vaag en donker langs de randen. En hij lijkt wat onderbelicht. Daarnaast heb ik het idee dat je op een of andere wijze de diepte uit de foto gehaald hebt. Ik vind de foto niet zo geslaagd...

The answer is 42.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.