Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 116.882 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:13
Na een tijdje alleen maar te hebben meegelezen (en soms genoten) zal ik ook weer eens wat bijdragen...

Te beginnen:
@ Jip_86: De donkere pluk ziet er extreem dreigend uit, door de blauwe plukken valt dat effect weer een beetje weg. Dat maakt, voor mij, de foto wel interessant maar niet echt spannend.

@eejtje: Kleuren zijn lekker opgepompt, althans zo lijkt het. De compositie vind ik persoonlijk niet zo boeiend, maar door de kleuren moet ik er wel naar kijken. Moet zeggen dat de flare een beetje storend is. De tweede vind ik wel aardig, maar de nabewerking is niet mijn ding.

@SpiceWorm: Ik vind het een erg lekkere plaat. Lekkere sfeerimpressie. Enige jammere vind ik dat de bomen er niet helemaal opstaan.

@BobF: Gave plaat, van een weinig zeggend iets. Daar hou ik wel van. Je kunt hiermee, oninteressante dingen, interessant maken. Cool!

@Martijn-V4: Ik had niet direct het idee naar een achterlicht van een Volvo te kijken. Leuk shot. Zelf ben ik waardeloos in / met Photoshop, maar ik denk dat de foto nog gaver wordt, als het achterlicht egaal rood zou zijn. Nu zie je de reflectors e.d. erin zitten. Ik doel dan eigenlijk op het egale rood als in de binnenzijde van de lampunit.

@Joor: Mooi kiekje. Verder voel ik er niet direct iets bij. Paaltje stoort me inderdaad ook een beetje. Ik vind de wolkjes wel erg gaaf in de lucht hangen zo...

Fotootje van mijn kant. Genomen afgelopen wintersport in de dakgoot van een schuurtje te Hochfügen / Oostenrijk. De hele goot hing vol met kleine ijspegeltjes. Ik droeg een zeer fel oranje windstopper voor tijdens het skiën. Het leuke aan de foto vind ik dan ook dat je die oranje kleur terugziet in het pegeltje:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2475/4419812708_516c8af587.jpg
Klik voor groter.
Klik hier voor set van 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie avond allemaal. Dit is pas mijn tweede test plaatje, eerste is alweer van paar jaar geleden geloof ik. Goed eerst wat commentaar. Ik ben trouwens slecht in dit, omdat het meer persoonlijk is, qua technisch ben ik een ei. :P

@ThaZip: Ik zie wat roods aan de bovenkant van de ijspegel, vraag mij af wat dat is. Verder leuk bedacht.

@Joor: Mooie blauwe lucht, zeer strak. Alleen jammer van het paaltje, die trekt teveel aandacht. Misschien was dat de bedoeling?

@Martijn-V4: Mooie lijntjes, ook de combinatie van de kleuren vind ik prima passen, alleen ik zie wat reflecties in het midden en dat stoort een beetje.

@BobF.: Het plaatje pakt mij niet, maar toch nog knap dat je met een iPhone zo'n weet te maken. ;-)

@Spiceworm: Prachtige sfeertje alleen aan de onderkant vind ik het wat te donker, maar verder lekkere plaatje.

Oke hier is mijn plaatje van een witte tijger. Genomen in de XiangJiang Wild Safari Park - Chime Long, China.

Afbeeldingslocatie: http://www.aahendriks.com/pictures/white_tiger.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
@ThaZip: Ik zie wat roods aan de bovenkant van de ijspegel, vraag mij af wat dat is. Verder leuk bedacht.
Uhh...:
Ik droeg een zeer fel oranje windstopper voor tijdens het skiën. Het leuke aan de foto vind ik dan ook dat je die oranje kleur terugziet in het pegeltje.
Je foto lijkt op de kleine plaat niet superscherp... Persoonlijk aan de linkerkant een beetje krap gecropt, maar desalniettemin een mooi beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
SpiceWorm schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 12:21:
@ Joor: Bedoel je trouwens dat je de paarden veel goed vind maken?
Nee, ik denk dat ik bedoelde dat de paarden rechts als ze weg waren geweest misschien een andere/mooiere compositie mogelijk gemaakt hadden. Vind de paardemn wel leuk, maar ze staan wel allemaal hetzelfde nu. Dat maakt ze voor mij minder boeiend.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:49:
@Joor: Mooie blauwe lucht, zeer strak. Alleen jammer van het paaltje, die trekt teveel aandacht. Misschien was dat de bedoeling?
Het was inderdaad de bedoeling, was een soort serie aan het maken met (rode) paaltjes. Hier nog één:
Afbeeldingslocatie: http://home.kpn.nl/joris.jonker/troep/vuurtoren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga even van beneden naar boven.

@ Joor: Leuke foto, lekker leeg strand. Kijkt mooi weg, mooi duidelijke lucht erbij. Prima foto!
@ Sc2ptical: Mooi, maar iets te wit misschien, poten zijn iets te fel wit soms.
@ THaZiP: In theorie is het rood leuk, maar in deze foto lijken het artifacts, das wat minder.
@ Joor: Leuke foto, zelfde als het strand qua commentaar. Alleen jammer dat er maar 1 paaltje is.
@ Martijn: Mooi contrast idd, jammer van de vlekjes op de auto maar dat valt enkel op als je heel nauwkeurig kijkt. Lekker strak contrast en toch weet je wat het is, dat vind ik wel belangrijk.
@ BobF: Sorry vind m niet zo, te weinig details en te overbelicht. Te clean ook.
@ SpiceWorm: Leuk gedaan, goede uitvoering!
@ eejtje: Mooi effect, lijkt een beetje oud. Boom stoort absoluut niet behalve je het nu noemt.

Ik was even in Almere wat architectuur aan het fotograferen, dit vind ik wel de mooiste foto van de dag. Klik voor groter.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KrqzyNeVQSc1kLoAaDFbwB24/thumb.jpg
Deze is wel iets scherper maar vond de compositie minder.

[ Voor 11% gewijzigd door Tsurany op 09-03-2010 17:00 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eejtje
Snap niet helemaal wat je wil zeggen met je foto. De overbelichte kleur zal je zeker met opzet hebben gedaan, maar dat maakt het voor mij zeker niet aantrekkelijker. Ik vind het persoonlijk wel hinderlijk dat de bovenste boom er niet helemaal op staat.

@spiceworm
Een hele leuke foto, de sfeer van die zon opkomst/ondergang komt goed tot zijn recht. Voor mij was de foto nog beter geweest als de voorste 2 paarden niet aanwezig waren. Maar desalniettemin een hele geslaagde foto.

@bobf
leuk gevonden compositie, alleen hou ik zelf niet van dit soort foto's

@martijn-v4
leuk gevonden compositie, lekker abstract.

@joor
fijne foto, heldere lucht en het voetpad geeft iets van perspectief. Alleen jammer van het paaltje op de voorgrond.

@thazip
Moet twee keer kijken voordat ik wist wat het was. Vind het jammer dat voorgrond van de foto wegvalt in de achtergrond

@sc2ptical
Dat beest heeft zo iets van wat moeten jullie nu allemaal van mij, een erg leuk moment te pakken

@joor
door het donkere gedeelte van het strand en de rode paaltjes krijg je een hele leuke diepte werking van de foto. Gecombineerd met een hele leuke lucht geeft dit een prima foto!

@tsurany
heerlijke scherpe foto, ook hier kijkt de zwaan je aan van wat moet jij nou. Heel leuk moment te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Joor, je foto is niet echt scherp. Kan dit aan je aperture liggen, of misschien aan de nabewerking / JPEG compressie? Verder vind ik de compositie niet helemaal top. Waar wil je dat de aandacht naar toe wordt getrokken? Op dit moment trekt het paaltje de meeste aandacht, waarschijnlijk omdat deze het scherpst erop staat.

@ThAZiP: ik mis contrast in deze foto. Verder doet de foto mij niet zo veel.

@sc2ptical: best mooie foto. Ik zou de foto net even meer kleur hebben gegeven in Lightroom, bijv.:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/anmyxw.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door Nordlys op 09-03-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
De overbelichting doet pijn aan m´n ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:21

Polariteit

Fietsende fotografeur

@thazip: Idee is erg interessant, alleen jammer dat de achtergrond bijna dezelfde kleur heeft als het onderwerp. Ook storen die rode pixels een beetje

@sc2ptical: Compositie is ok, alleen belichting vind ik niks. Vooral de rechterpoot vind ik eigenlijk 1 groot wit vlak met weinig detail.

@Joor: Deze is erg tof. Paaltjes doen het hier wel goed. Alleen zou ik de volgende keer de voorste paal niet zo centraal plaatsen. scherpte kan ook wel beter. Heb je deze plaat niet in groter formaat?

@tsurany: details zijn goed zichtbaar, alleen compo kan wat mij betreft iets beter. sowieso zou hij rechts nog wel wat ruimte mogen hebben, en ook is het zonde dat het beest zijn kop verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Scirocco schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:50:
Inderdaad, dan is het origineel van sc2ptical beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
marceltuit schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:51:
@thazip: Idee is erg interessant, alleen jammer dat de achtergrond bijna dezelfde kleur heeft als het onderwerp. Ook storen die rode pixels een beetje
Mee eens... De rode pixels, zijn simpelweg reflecties van mijn jas... Ik zal binnenkort toch eens kijken wat ik er aan kan sleutelen in Photoshop... Het contrastverschil is inderdaad minimaal tussen het onderwerp en de achtergrond.

Wat vind je van de rest in de set?

[ Voor 22% gewijzigd door ThAZiP op 09-03-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@tsurany: details zijn goed zichtbaar, alleen compo kan wat mij betreft iets beter. sowieso zou hij rechts nog wel wat ruimte mogen hebben, en ook is het zonde dat het beest zijn kop verstopt.
Ja maar bij zulke agressieve beesten ga ik niet vragen of hij even in de camera wilt kijken ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Scirocco schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 19:50:
Pijn aan je ogen? Dan heb jij of ik de monitor niet goed ingesteld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Thazip: leuke set, maar mijn opmerking over kleur achtergrond gaat voor alle foto's op ;) vind Icicle #1 de leukste foto, daar zie je ook echt iets van reflecties in terug

@Tsurany: gewoon doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
marceltuit schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:32:
@Thazip: leuke set, maar mijn opmerking over kleur achtergrond gaat voor alle foto's op ;) vind Icicle #1 de leukste foto, daar zie je ook echt iets van reflecties in terug
Thanks! Ik ga er, zoals gezegd, binnenkort eens mee sleutelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-07 11:47
@Joor: De foto kijkt heerlijk weg! De lucht is fijn =]
@jvdgeest: Is hij wel helemaal scherp? De compositie is leuk, maar hij is volgens mij onscherp en vrij licht!

Ik kreeg vorige week een Yoga matje binnen waarmee ik dit idee wou uitvoeren, helaas was ik alleen dus moest met de timer werken. Ik ben zelf niet tevreden over de schaduw.
Tips?

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4058/4419006747_24c9acc649.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@Joor: Deze is erg tof. Paaltjes doen het hier wel goed. Alleen zou ik de volgende keer de voorste paal niet zo centraal plaatsen. scherpte kan ook wel beter. Heb je deze plaat niet in groter formaat?
Ik heb er aan gedacht hem vierkant te maken. Dus linker 2:3 behouden. Dan is de paal niet centraal. Alle poppetjes zijn weg, behalve die ene man midden in beeld. Maargoed, die heeft een soort van rode jas aan... Het enige is dat dan de zee ook weg is, en die hoort er wat mij betreft wel bij. Natuurlijk heb ik hem groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:34

Zenyatta

Tsjakka!

@Xfix: De schaduw irriteert me niet, behalve dan heel misschien dat de schaduw iets gedraaid zit. Het zijn meer de fauteuil en de plant aan de rechterkant die me irriteren. Maar verder is het volgens mij een prima plaat, die in zwart-wit goed tot zijn recht komt.

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Laatst online: 15:28

Wish

ingwell

Xfix schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:01:
@Joor: De foto kijkt heerlijk weg! De lucht is fijn =]
@jvdgeest: Is hij wel helemaal scherp? De compositie is leuk, maar hij is volgens mij onscherp en vrij licht!

Ik kreeg vorige week een Yoga matje binnen waarmee ik dit idee wou uitvoeren, helaas was ik alleen dus moest met de timer werken. Ik ben zelf niet tevreden over de schaduw.
Tips?

[afbeelding]
Het idee is leuk en het is nu al een nette foto. Maar: ik vind hem wel te druk (zeker omdat het hier om yoga gaat denk ik dan). Als de achtergrond en de omgeving nog wat rustiger zou zijn, zou hij nog beter tot zijn recht komen.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Roderiktweaker schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:14:
[...]

Omdat het donker was. Het is gewoon de standaard flitser.
:+

Zo'n foute opmerking :p
  • Omdat het onderwerp niet mooi werd uitgelicht door het aanwezige licht
  • Omdat de sluitertijd te lang werd en ik geen statief bij me had
Er zijn genoeg redenen om te flitsen, maar de opmerking 'omdat het donker was' is toch wel jammer.

De foto vind ik wel veel weg hebben van een scene uit een First Person Shooter, leuk gedaan. :)

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
Wish schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:22:
[...]

Het idee is leuk en het is nu al een nette foto. Maar: ik vind hem wel te druk (zeker omdat het hier om yoga gaat denk ik dan). Als de achtergrond en de omgeving nog wat rustiger zou zijn, zou hij nog beter tot zijn recht komen.
Bedankt voor de reacties,

ik ga dit idee nog een keer uitwerken op een groot grasveld of een strand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

En zonder photoshop? :P

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThAZiP schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 14:58:
[...]

Uhh...:

[...]

Je foto lijkt op de kleine plaat niet superscherp... Persoonlijk aan de linkerkant een beetje krap gecropt, maar desalniettemin een mooi beest!
Lezen is ook niet echt mijn sterkste kant geloof ik, misschien was dat het wel wat ik zag op je foto. Het is een soort van een klein rood randje.

Foto is niet gecropped. Mijn tele lens is niet een top model, dus het is altijd maar afvragen na een shot of die goed is of niet. Bedoel je de gehele foto is niet superscherp of een gedeelte?

@jvdgeest: Kleuren zijn inderdaad beter, alleen het witte bij de poten zijn zeer scherp.

Bedankt mensen voor de feedback. Ik zal later een andere test foto plaatsen.

bedankt voor de feedback mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4050/4424840389_2f60c00307.jpg

Exposure: 0.008 sec (1/125)
Aperture: f/11.0
Focal Length: 11 mm
ISO Speed: 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@Xfix: Vind hem aan de ene kant mooi, maar zoals hierboven staat ook erg druk. Ik merk ook dat ik steeds weer nieuwe dingen ontdek. Nu net zie ik die schoorsteen (??) uit het hoofd groeien. Die was me eerder niet opgevallen.
@Marceltuit: Lijnenspel vind ik mooi, maar het onderwerp niet echt boeiend. Wel een mooie boom, maar verder... (p.s. Over je reactie op mijn foto, heb je het grotere formaat bekeken en enventuele tips over hoe ik in het vervolg een scherper zou kunnen verkrijgen?)

[ Voor 68% gewijzigd door Joor op 11-03-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

dank voor je comment Joor. wat betreft de boeiendheid in de foto: is wellicht smaakgebonden. Ik probeer met deze foto vooral de wijdsheid en stilte van het eiland tiengemeten uit te drukken. hopelijk ben ik daar wel in geslaagd. Ik had verder niet echt de boom of de weg of de lucht specifiek als onderwerp in gedachten.

Wat betreft jou foto: De grote versie kijkt veel beter weg. Ik denk dat een deel van de onscherpte op de kleine versie te wijten is aan de verkleining ofzo. In de grote versie zie je duidelijk dat er scherpgesteld is op dat rode paaltje. In de verte is het wel wat minder scherp, maar dat vind ik minder storend. wellicht kan je dat aanpakken door een groter diafragmagetal te kiezen (weet niet wat je hier gebruikt hebt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
  • Laatst online: 27-04-2020
@sc2ptical: Mooi beest! Ik had denk ik wat meer detail willen zien (meer scherpte diepte). Ik kan het zo niet goed beoordelen, ik weet niet of er ook een groter formaat is zodat je dit beter kan beoordelen (ik wil graag de haartjes kunnen tellen bij katachtigen, kan ook persoonlijk zijn ;)). Ik heb ook het idee dat het scherpstelpunt op zijn neus ligt, klopt dit? Verder de foto is een beetje flets (maar dat is al vaker gezegd).

@Joor: Misschien hadden de foto's wat meer gehad als je meer door de knieen was gegaan. Zodat je meer zand en rode paaltjes had gezien, door de horizon in het midden te plaatsen weet ik niet precies waar ik naar moet kijken. Is het nu de vuurtoren? Of zijn het de rode paaltjes.

@Tsurany: Je zegt het zelf al... de compositie is wat minder (heb betere van je gezien). Was misschien mooier geweest met gehele blauwe achtergrond. Maar het is niet even de zwaan oppakken en verplaatsen ;). Scherpe foto, volgens mij is er wel wat meer detail uit te halen.

@jvdgeest: Vind de bewerking niet ten goede komen van de tijger... Contrast is wel heel erg hoog ;). In ieder geval goede poging.

@Xfix: Haha, nu een keertje met jezelf in de foto? Jammer dat je weinig veranderd aan de setting... Blijft heel erg druk. Schaduw is voor mij niet hinderlijk misschien raar gevormd en niet helemaal op de plek waar ik hem zou verwachten (als ik vergelijk met de rest van de schaduwen vallen allemaal een stuk verder naar binnen).

@Marceltuit: Hmm, vind deze foto eerlijk gezegd niks... Ik heb vele male mooiere gezien (van jou natuurlijk ;) ). Daarbij is het jammer dat de zon zo'n vlek is geworden! Volgens mij kun je nog meer detail uit de lucht halen. Ik ben wel een beetje zoekende naar de achterliggende gedachte van je foto. Is het het pad? Is de boom het? Of misschien wel de lucht? Daarbij kan ik niet goed zien wat die zwarte randen zijn, riet?

Weer eens wat geprobeerd. Ik heb getracht meer aan compositie te werken, ik hoop dat dat gelukt is. Misschien dat de foto een beetje (in het midden) overbelicht is. Het is bewust gekozen voor een niet volmaakte bloem, dit is eentje die niet meer echt bloeit.

Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs71/i/2010/071/9/f/Flower_X_by_Tenbult.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door Silvermoon op 12-03-2010 19:42 . Reden: commentaar beetje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
@ Marceltuit, er is zoveel dynamisch bereik, deze foto vraagt om HDR :) Volgende keer doen zodat je de sneeuw in de voorgrond echt wit krijgt en de lucht ook mooier kan tonen.
@ Silvermoon, ik mis een beetje scherpte op de meeldraden, verder vind ik hem wel lekker.

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden (ook een tulp met zwart :) ): (klikbaar voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4055/4427331906_ab590b07a5.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door vandermark op 12-03-2010 20:17 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:02

bobcom

Dedicated dabbler

@joor: Mooi leeg, met een paar spannende accenten. Denk wel (net als @silvermoon) dat een lager standpunt de leegte van het strand meer had benadrukt, door meer lucht en minder nadruk op poppetjes en horizon

@jvdgeest / sc2ptical: Extra kleur zet niet echt veel zoden aan de dijk, veel auw-me-ogen wit (of mijn monitor, natuurlijk). Een wijder diafragma was wellicht spannender geweest, maar dat moet maar net beschikbaar zijn.

@Xfix. Zou zelfs niet weten hoe te beginnen met een dergelijke trucage (lijkt ook heel erg op werken), maar vind die Saturn-raket uit het goeroehoofd wel wat veel van het goede. Een in-flitsje om de rug wat op te lichten zou misschien wat meer contour aan de figuur gegeven hebben?

@Marceltuit: Idd mooie leegte, maar door de voorgrond op te lichten zou dat gevoel imo nog beter tot zijn recht komen. Misschien ook meer lucht - minder voorgrond? (vanaf snijpunt rietkraag - fotorand?)

@Silvermoon: Met recht een andere tulp: weinig op aan te merken, misschien alleen de scherpte en belichting van meeldraden en geel in het hart

@Vandermark: Originele behandeling van een mooi strak gefotografeerde tulp! Heb het gevoel dat de reflecties van de druppels op de bloem zelf de boel wat uit balans brengen.

Mijn impressie van desolaat: december 2009 in Kijkduin.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2634/4429674320_665700e999.jpg
(Large)

(Edit: water rechtsmidden weggecropt - met dank voor suggestie @marceltuit

[ Voor 16% gewijzigd door bobcom op 13-03-2010 16:57 ]

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@silvermoon: je bedoelt langs het pad? dat is idd riet. maar als je niet ziet dat dat riet is dan is je monitor gaar. ik zie hier duidelijk dusdanig detail dat er wel riet te onderscheiden is. Mijn bedoeling van de foto is de combinatie van lange lege pad met de eenzame boom die de leegte van Tiengemeten over meoten brengen.

Over je bloem: mooie kleuren, prachtig. Jammer dat eigenlijk alleen het midden scherp is; ik zou de randen van vooral de onderste blaadjes ook scherp willen zien.

@vandermark: hdr doe ik nog maar zelden, vind het teveel gepriegel om er iets moois uit te krijgen. Foto's maken vind ik heel erg leuk, maar foto's bewerken vind ik al weer wat minder. dat probeer ik tot een minimum te beperken. (vind hdr wel mooi trouwens, als het goed gedaan is, naar mijn smaak)

Over jou tulp: Fijne plaat, reflectie is erg tof. Vind alleen de witte druppels er totaal niet bij passen. ze verstoren de boel een beetje.

@bobcom: Voorgrond had ik al een beetje opgelicht om wat detail in het riet te krijgen. Nog meer oplichten vond ik echter te lelijk worden. Je crop-suggestie ga ik eens proberen, tnx voor de suggestie!

Over jou foto: erg gave plaat zeg! Is dat nou opwaaiend zand? zo ja: erg tof! silhouetten van mensen voor de gele lucht zijn erg goed vastgelegd, en de silhouetten van de maasvlakte geven een fijne diepte doordat ze zo lekker vaag zijn. Enige jammere vind ik dat kleine stukje water rechts. Dat zou ik of geprobeerd hebben weg te laten, of een stuk groter hebben laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThAZiP
Verwijderd schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:54:
[...]

Lezen is ook niet echt mijn sterkste kant geloof ik, misschien was dat het wel wat ik zag op je foto. Het is een soort van een klein rood randje.

Foto is niet gecropped. Mijn tele lens is niet een top model, dus het is altijd maar afvragen na een shot of die goed is of niet. Bedoel je de gehele foto is niet superscherp of een gedeelte?

@jvdgeest: Kleuren zijn inderdaad beter, alleen het witte bij de poten zijn zeer scherp.

Bedankt mensen voor de feedback. Ik zal later een andere test foto plaatsen.

bedankt voor de feedback mensen.
Hehe.. Maakt niet uit wat het lezen betreft... Hij lijkt mij rond de ogen niet helemaal scherp, maar dat is ook lastig te zien omdat hij niet groot aanklikbaar is. Verder vind ik het, zoals gezegd, wel een aardige foto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

silvermoon, inderdad wat vandermark zegt; ook ik mis wat scherpte en dan niet alleen bij de meeldraden, maar sommige delen van de blaadjes lijken ook wat soft. Verder zie ik veel te veel van dit soort closeup foto's van de binnenkant van een bloem voorkomen, dat ik het eigenlijk niet meer origineel vind.

@vandermark, kun je kort uitleggen waarom die druppels douchegel (of wat het ook is) erop liggen? Het is zeker eens wat anders dan een standaard-bloem-foto, maar ik mis een beetje het idee erachter....

[ Voor 11% gewijzigd door Deathchant op 13-03-2010 13:05 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
@ Deathchant, puur gek doen... (het is trouwens yoghurt). Maar de vraag die jij stelt kreeg ik veel vaker... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Silvermoon schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:41:
@Tsurany: Je zegt het zelf al... de compositie is wat minder (heb betere van je gezien). Was misschien mooier geweest met gehele blauwe achtergrond. Maar het is niet even de zwaan oppakken en verplaatsen ;). Scherpe foto, volgens mij is er wel wat meer detail uit te halen.
Enige tips hoe ik dat zou kunnen doen?

Zal later nog even de rest van de foto's behandelen, nu beetje druk daarvoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 13-03-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

vandermark schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 16:15:
@ Deathchant, puur gek doen... (het is trouwens yoghurt). Maar de vraag die jij stelt kreeg ik veel vaker... :)
Ik dacht al dat het wat anders was :P maar daar zagen de druppels te mooi voor uit :P

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:15
@Xfix: weer goed gelukt. Sluit me aan bij de vorigen die de omgeving wat druk vonden bij het yoga-idee.
@marceltuit: ik vind je foto een beetje grauw overkomen
@Silvermoon: gaaf, mooi geïsoleerd door de zwarte achtergrond!
@vandermark: leuk idee. Heb alleen het idee dat de lijn in de ondergrond verstoord/onderbroken word door de druppel helemaal voorop de bloem.
@bobcom: mooi foto, stuifzand in combinatie met de silhouetten kijkt fijn :)

Vanmiddag weer wat met mijn 50mm 1.8 II gespeeld:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4430112788_e1c33d24eb_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:17
Ik vind de scherptediepte erg mooi, alleen jammer dat er geen zon was! Ik denk dat de zon de plaat net dat extra's gegeven zou hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke foto, fijne scherpte diepte en mooie kleuren. Het groen van de sprieten en het bruin van de bodem zijn erg mooi vastgelegd.

Om toch iets te zeuren te hebben: er zitten op een paar bloemetejs zwarte vlekjes die mij gelijk opvielen...

[ Voor 5% gewijzigd door Polariteit op 14-03-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2716/4432190112_3c66322b03.jpg

HMS Ocean in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

@bobcom: Hele mooie sfeerplaat, hoe langer je hier naar kijkt hoe meer dingen je ontdekt.
@jip_86: Een suggestie, sluit je diafragma een tikje meer zodat het hele voorste bosje scherp word.
@marceltuit: Prima registratie, ook leuk van de Euromast die op het dek geplakt lijkt.

Om maar bij het nautische thema te blijven:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4025/4413999181_622faba88e_o.jpg

Helaas is de zijkant wat overbelicht, de zon stond er vol op...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
@Jip: erg fijne dof!
@marcel: ik vind de compositie een beetje raar,w aarom gekozen om de boot links in de hoek te plaatsen? Nu is er erg veel saai water rechts onder.
@Erasmo: erg gaaf standpunt, alleen komt het water een beetje te blauw op mij over, volgens mij kloppen de kleuren niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Dank voor de reacties. Het zwart is grond, dat heb ik er eigenlijk bewust op laten zitten. Diafragma zal ik op letten, toch wennen als je ook vanaf F1.8 kunt beginnen ipv F3.5 alleen op groothoek.

@marceltuit: word er niet heel enthousiast van, maar kan ook niet direct iets aanwijzen waar het aan ligt.
@Erasmo: super plaat! Zijkant is wat fel, maar vind ik helemaal niet tegenvallen. Gemaakt vanuit een heli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishlip
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:52
@Erasmo Het strandpunt maakt het echt een fijne plaat! Kun je daar meer over vertellen? Zit je bij de luchtmacht? En neem je dan altijd je camera mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:30
Fishlip schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:32:
@Erasmo Het strandpunt maakt het echt een fijne plaat! Kun je daar meer over vertellen? Zit je bij de luchtmacht? En neem je dan altijd je camera mee?
Erasmo werkt bij de Marine en heeft kennelijk een ritje in de uiensnijer weten te regelen, ik vermoed dat deze foto in de Golf van Aden gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
@Silvermoon: Fantastische kleuren, mooie dof. Van dit soort fotos word vrolijk.
@Bobcom: mooie compositie (laag standpunt), het stuifzand en de kleur van de lucht maken dit voor mij een spannende foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
Ben zelf van de week bezig geweest met iets wat ik al eerder eens wilde proberen, het fotograferen van glas met zwarte en witte achtergrond, na een setup opgetuigd te hebben met een witte achtergrond maar eens wat water in het glas gedaan en er een 50 kronen muntstuk in laten vallen (afstand bediening gebruikt):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4010/4423307686_b6577458af.jpg

Foto gemaakt met een EOS-1Ds en een EF 135L F2.0, geflitst door een softbox recht boven het glas, witte achtergrond gemaakt met twee velletjes A4 papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
@Jip_86: Ik had hem iets gecropped en gecentered, een beetje te onscherp en onderbelicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Afbeeldingslocatie: http://lucfranken.com/photos/frederiqueconstant/t_horloge.png
Dit is een test voor mij om productfoto's te maken van horloges. Uitgevoerd met een Canon 500D met standaard kitlens.

Origineel: http://lucfranken.com/photos/frederiqueconstant/IMG_0069.JPG

De foto is geschoten met remote via laptop. We moeten uiteindelijk een 40tal horloges doen dus daarom gebruiken we dat, zodat we alles eenvoudig en zonder aan de camera te komen kunnen schieten op exact dezelfde positie. Belichting is gedaan middels een dakraam. Daarbij hebben we 1 groot doek achter het horloge geplaatst (bol) en 1 over de camera heen zodat er vrijwel geen reflecties zijn behalve het witte doek.

Bewerking met name shadow/highlights en wat puntjes weggehaald met de brush tool. Uitgesneden met Magic Wand tool. Foto is trouwens originele verhoudingen, wordt gebruikt op een website als transparant dus uitsnijden is nog niet van toepassing.

Zoals aan het origineel te zien is kan het nog beter, waarschijnlijk met een filter om de reflecties te voorkomen? Graag jullie feedback. We gebruiken Photoshop bij voorkeur zo min mogelijk en maken zo'n goed mogelijke foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door djluc op 15-03-2010 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Dat ding zag ik van de week nog voorbij komen hier in Hoek van Holland, jammer genoeg zat ik in vergadering (met uitzicht op het water) dus ik had geen tijd om er iets van te schieten.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
@Martijn-V4: Zeer vet. Klein puntje is dat de plons (net) buiten beeld gaat.
@djluc: Het grijze randje onder langs mag er van mij ook wel af. Verder zou ik wat gaan spelen met de hoek waaronder het licht er op je horloges valt. Bovenlangs bij de 12 licht namelijk een donkere schaduw op het uurwerk en het goud is ook niet egaal gekleurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
@jip_86: Dank voor je feedback, die schaduw is inderdaad wat overdreven. De belichting komt inderdaad vol van boven, dit omdat er geen kunstlicht gebruikt is. De onderkant kan daardoor niet goed belicht worden, onderin was het een veel sterkere schaduw. Wellicht moet ik daar met een reflectie gaan werken om ook dat deel goed te belichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ah, even geleden dat ik hier gepost heb. Eerst maar wat andere foto's behandelen:

@vandermark: Technisch erg nette foto. Ik snap de druppels niet helemaal (het zal aan mij liggen dat er wat associaties boven borrelen), maar het "breekt" de foto in ieder geval wel.

@bobcom: Erg sfeervol met het opstuivende zand, en het (lekker scherp afgezet tegen de achtergrond) kleine koppeltje. Hij lijkt wel een klein beetje ruizig?

@jip_86: Lekker voorbeeld van de scherptediepte met de 1.8. Jammer alleen dat de foto zelf niet erg in het oog springt. Het licht is nogal saai, en het onderwerp wat standaard. Maar zoals je zelf al aangeeft "even spelen" met je nieuwe speeltje. Cool

@marceltuit: Groot schip :P . Vind de ruimte van het water aan de onderkant wel erg ruim, en boven het schip aan de krappe kant. Verder heeft de zon je niet erg geholpen lijkt (qua beetje grijze lucht)

@Erasmo: prachtig shot zeg! Volgens mij krijgen de meeste mensen niet dagelijks de kans om vanuit die hoek te schieten. Mooi de voorwaartse beweging te zien door het opwellende water. Zelf vind ik de ruimte links onderin juist perfect zo.

@martijnV4: Strak. Moet leuk zijn om er een lekkere foto uit te persen na een setup te hebben opgebouwd ;) 2 kleine puntjes: jammer dat het opspattende water uit beeld loopt, en er lijkt een knikje in je achtergrond te zitten, recht boven het glas. Leidt mijn aandacht nogal af. Zal heel makkelijk te fiksen zijn denk ik.

@djluc: Super. Simpel zat. Je geeft zelf aan: productfoto. Daar heb ik geen verstand van, maar ik zou dit niet vinden misstaan in een folder oid. Misschien inderdaad het licht iets meer van voren, maar dat weten anderen beter ;)

--------------------------
Dan mijn eigen foto: doet de topictitel wat mij betreft eer aan: een testcase. Ik was in october op een kort tripje naar Nice, en vond een punt met een mooi uitzicht. Omdat ik de structuur van Nice wel boeiend vind heb ik getracht een panorama te maken. 4 foto's, aan elkaar gestitched met Panorama Factory.

Helaas: niet genoeg tijd genomen, beetje gehaast, en niet de foto's goed bekeken totdat ik thuis was: consequentie: linker kant compleet overbelicht. Nu ben ik uitgegaan van 1 instelling voor de 4 foto's zodat de belichting hetzelfde zou zijn, hierbij geen rekening gehouden met de stand van de zon. Aangezien mijn photoshop kennis nogal matig is zit het vervangen van de lucht er ook niet in :P

Dus: hierbij de foto, en tips over wat ik beter had kunnen doen (foto met kortere sluitertijd, maar hoe zorg je dan dat de hij matched met de andere foto's?) zijn zeer welkom. De opmerking dat de linkerkant overbelicht is wat minder; dat is wel duidelijk :P

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2748/4432781576_8c12d76729.jpg
klikbaar

[ Voor 0% gewijzigd door cheiron op 15-03-2010 16:34 . Reden: kleiner afbeelding als thumbnail gezet vanwege melding "te breed" ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker kleurrijke plaat, ik zou wel kijken of je de horizon een beetje kan rechttrekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:05:
Lekker kleurrijke plaat, ik zou wel kijken of je de horizon een beetje kan rechttrekken. :)
Probleem is; volgens mij is de horizon recht. Maar het overbelichte deel links doet het lijken alsof er een deuk in het water zit. Toen ik hem belachelijk donker maakte en de horizon rechtzette was dit nog steeds het resultaat.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
cheiron schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:04:
[...]

Probleem is; volgens mij is de horizon recht. Maar het overbelichte deel links doet het lijken alsof er een deuk in het water zit. Toen ik hem belachelijk donker maakte en de horizon rechtzette was dit nog steeds het resultaat.
probleem is eerder dat je horizon zo krom is als een hoepel ;) Ik zou trouwens die takken bovenaan weghalen. Vind ze nu storend.

(en om de sluitertijden gelijk te houden doe ikzelf met ene pano meestal 1 keer autofocus ed. op het stuk wat ik het belangrijkste vind in de foto, die settings neem ik over in de Manual Mode, camera scherpstellen, dan op MF zetten en de pano schieten. Alle foto's zijn dan met identieke instellingen genomen).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Cheiron: Enige minpunt is de takken bovenin. Verder dan dat een erg mooie panorama!
@ djluc: Ik heb totaal geen verstand van productfotografie. Wel kan ik zeggen dat je foto geen wow-factor heeft. Maar het hangt ook af waarvoor de foto's bedoeld zijn. Voor in een webshop zijn ze prima geschikt, maar voor bijvoorbeeld promotie is de foto te gewoontjes.
@ Martijn-V4: Mooi. Maar wel wat krap gekaderd
@ Erasmo: Erg mooi hoor!!!

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2768/4439519208_f45e918b3a.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anoshky
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-05 12:35
@Erasmo: wat een fantastische foto weer! Sommige mensen hebben het geluk om zo'n kansen te krijgen :-)

@eejtje: ik vind hem iets té bewerkt. Voor de rest stoor ik me aan een paar dingen: voetganger en auto op de brug, dat zwarte ding in het midden van de foto en links bovenaan is er 'viezigheid'. Misschien iets die op je lens zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 22:34
@eejtje: Hoewel ik zelf niet zo'n fan ben van dit soort nabewerking, vind ik het hier wel passend. Hoort de ruis linksboven ook bij die nabewerking?
@cheiron: Ik sluit mij aan bij de rest, mooie kleuren, mooi overzicht, maar de horizon is niet echt. Misschien de kromming van de Aarde? :P

Een beetje clichéplaatje, maar het is echt lente vandaag! Verschillende diafragma's geprobeerd, f/4 gaf het beste resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4022/4443142128_0536dac28b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

Bedankt voor jullie reacties. De ruis dat zichtbaar is hoort bij de nabewerking. Heb er een texture overheen gegooid.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Laatst online: 14-08 08:01
@martijn v4: Goed uitgevoerd, ik zou het wel wat heftiger bewerken (dan is het wel niet meer realistisch :))

@djluc: Technisch prima in orde, maar ik vind het wat saai, om het een interessante foto te maken (naast een nuttige), zou je nog een (grappig) element moeten toevoegen vind ik :)

@cheiron: Mooie pano met goede kleuren en scherpte :)

@eejtje: sorry ik vind dit soort foto's, met de overdone bewerkingen niet zo mooi... Het is gewoon mijn stijl niet :)

@powerup: Ik had vandaag hetzelfde idee :) Over jouw foto, ik vind het mooi van kleuren en scherpte,... maar ik vind dat er iets te veel plaats is bovenaan, in verhouding met onderaan :)
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2692/4443872230_c4e323669e.jpg
Groter

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
Ik ga ook eens een poging wagen :). Sinds vorig jaar november aan de spiegelreflex :).

@Cheiron Tof, ben het wel eens met andere dat de takken bovenin afleiden. Hoewel het je ook een idee geeft door een raam te kijken.
@eejtje Ik vind hem niet erg mooi gelukt, meer omdat er teveel dingen afleiden dan door de nabewerking. Niets in de foto trekt me naar binnen als je begrijpt wat ik bedoel.
@Powerup Zou mooi zijn geweest als je de camera lager had gehouden en meer op de bij had gefocussed, die valt nu helemaal weg.
@freddyronny Erg mooie kleur. Verder had ik misschien geprobeerd de drie bloemen in een soort opvolgende lijn te krijgen.

Om in de bloemensfeer te blijven:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4036/4394383421_5d52fbbfa8.jpg

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ godric
Ik vind de foto wel iets hebben, alleen jammer dat het achterste bloempje net iets afleid. Had of iets minder scherp of juist iets scherper gemogen :D

Er kwam gister groot transport bij ons over de dijk en ik kon het niet helpen even mijn camera te pakken. Wilde deze 2 foto's wel even met jullie delen :)

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/5595/img3267.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/7939/img3265w.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, Ik heb ook nog een mooie om in de bloemetjes sfeer te blijven :D
Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img143.imageshack.us/img143/3160/img2192q.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Fishlip schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:32:
Martijn-V4 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 20:31:
[...]

Erasmo werkt bij de Marine en heeft kennelijk een ritje in de uiensnijer weten te regelen, ik vermoed dat deze foto in de Golf van Aden gemaakt is.
Martijn heeft het voor tweederde goed, ik zit inderdaad bij de Marine en de foto is vanuit de heli gemaakt alleen wel in de Middellandse zee op weg naar huis :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 13:21
Het begint een beetje rustig te worden hier.. -O-

@Cherion Lekkere plaat, nog beter als die recht was :)
@Eetje Ben het met de andere eens, dit is weer iets te. Je vorige bewerken bevielen me wel prima.
@Powerup ik vind het wel goed eigenlijk die ruimte boven, alleen jammer dat die bij niet zo scherp op staat.
@Godric Bokeh een beetje onrustig?

Ik dacht maar een keer een portretje te doen inplaats van landscapes/waterscapes steeds.
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/4446101854_0253f34d99.jpg

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/ext/f/EflWnBxd6SwhM6k9eo529dnw/full.jpg

Mijn combimagnetron. Beetje gespeeld met kleuren maar verder ook niets. Geschoten @ 1/40 / 200 iso.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LCOuZ8LXqVt11HBRNKze0nEy/full.jpg

Derrieur van mijn mountainbike, old & rusty. Ook dezelfde schietwaardes.

Ben nog niet zo bijzonder goed in het nabewerken maar ik denk dat het gevoel voor fotografie al enigzins in de buurt komt. Morgen schiet ik voor de grap een vriendin die van shoots houdt.

[ Voor 1% gewijzigd door Nomad op 22-03-2010 22:22 . Reden: solo betekent 1. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
@TeamxSunnYx: Mooi portretje, wel "vlak" belicht.
@jism: Dit lijkt op de foto's die ik maak als ik me verveel thuis, maar dan niet scherp (foto 2). Is dit uit de hand genomen? Wat voor diafragma met wat voor lens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de hand inderdaad.EFS-18-55MM van Canon zelf.

Diafragma weet ik 1-2-3 zo niet. Ik kan niet meer autofocussen dus doe ik het zelf maar :P

Opzich een geslaagd plaatje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
Ik vermoed dat je er iets te dicht op hebt gezeten. Zou hem zelf met statief genomen hebben en ISO 100. Deze is in ieder geval niet zo scherp als mogelijk is.

Waarom kun je trouwens niet (meer) autofocussen???

[ Voor 14% gewijzigd door Joor op 19-03-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat bij het remmen gisteren met mijn auto de camera vanaf de passagiersstoel richting het voeteneind klapte -O-

Daarna wil hij nog wel focussen, maar het lijkt alsof er een tandje is afgebroken ofzo. Soms klikt hij namelijk vrij moeilijk. Verder komt hij dan ook niet, behalve als ik 'm zelf aandraai.

Wat betreft de foto nam ik 'm gewoon vanuit de hand. De fiets stond immers op zijn standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
djluc schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:00:
[afbeelding]
Dit is een test voor mij om productfoto's te maken van horloges. Uitgevoerd met een Canon 500D met standaard kitlens.

Origineel: http://lucfranken.com/photos/frederiqueconstant/IMG_0069.JPG

De foto is geschoten met remote via laptop. We moeten uiteindelijk een 40tal horloges doen dus daarom gebruiken we dat, zodat we alles eenvoudig en zonder aan de camera te komen kunnen schieten op exact dezelfde positie. Belichting is gedaan middels een dakraam. Daarbij hebben we 1 groot doek achter het horloge geplaatst (bol) en 1 over de camera heen zodat er vrijwel geen reflecties zijn behalve het witte doek.

Bewerking met name shadow/highlights en wat puntjes weggehaald met de brush tool. Uitgesneden met Magic Wand tool. Foto is trouwens originele verhoudingen, wordt gebruikt op een website als transparant dus uitsnijden is nog niet van toepassing.

Zoals aan het origineel te zien is kan het nog beter, waarschijnlijk met een filter om de reflecties te voorkomen? Graag jullie feedback. We gebruiken Photoshop bij voorkeur zo min mogelijk en maken zo'n goed mogelijke foto's.
zo een foto heb ik ergens gemaakt zien worden door het onderste deel van een wit koffiebekertje een stukje
van beide kanten er af te knippen , alwaar het horlogebandje net doorpast, en dan leg je het horloge mooi in het midden ;en dan ff een flitser TTL, of een slavefliter van de zijkant op het bekertje gericht en dan knippen maar, zag er echt zeer goed uit.
hoop dat je er wat mee kunt succes.
tonny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
Godric schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 21:59:
Ik ga ook eens een poging wagen :). Sinds vorig jaar november aan de spiegelreflex :).

[afbeelding]
mn oog wordt getrokken naar het bloempje welke niet in focus is, mischien iets anders kaderen de volgende keer(verder onrustige bokeh, maar daar kan je zelf niet zo veel aan doen)
TeamxSunnYx schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 18:58:

Ik dacht maar een keer een portretje te doen inplaats van landscapes/waterscapes steeds.
[afbeelding]
Beetje te strak gekaderd imho
Verwijderd schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 23:01:
[afbeelding]

Mijn combimagnetron. Beetje gespeeld met kleuren maar verder ook niets. Geschoten @ 1/40 / 200 iso.

[afbeelding]

Derrieur van mijn mountainbike, old & rusty. Ook dezelfde schietwaardes.
zijn een beetje van die eens kijken wat ik met mn camera kan doen shots, vind ze niet echt wat

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4449527572_a3dd4a2366.jpg

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51
@ TeamxSunnyx, netjes, vind hem niet te krap zoals hiervoor werd genoemd.
@ Jism, beide zijn niet echt geweldig, de eerste komt wel erg snapshot achtig over en de tweede is met name vanwege de onscherpte niet echt boeiend.
@Exphy, de "toegevoegde???" ruis/stofjes doen het wel erg goed, geeft een lekker sfeertje

En hier een probeerseltje van mij met een krappe DoF(clickable)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4040/4450987090_08334c53db.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_V_D_L
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

J_V_D_L

Mag ook zonder lage streepjes.

silencedead schreef op zondag 21 maart 2010 @ 16:18:
@ TeamxSunnyx, netjes, vind hem niet te krap zoals hiervoor werd genoemd.
@ Jism, beide zijn niet echt geweldig, de eerste komt wel erg snapshot achtig over en de tweede is met name vanwege de onscherpte niet echt boeiend.
@Exphy, de "toegevoegde???" ruis/stofjes doen het wel erg goed, geeft een lekker sfeertje

En hier een probeerseltje van mij met een krappe DoF(clickable)

[afbeelding]
Met welke lens is dit geschoten? (50mm 1.4?) Een vrij onrustige bokeh, das jammer. Ook issie niet erg scherp (op plaatsen waar ie dat wel moet zijn)... met een 70-200 was dit denk ik beter gelukt. Het is een leuk onderwerp, maar hij mist toch wat. Je had er bijvoorbeeld een klein bloemetje bij kunnen leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani

M.E.Amrani

...heeft honger

@ Silencedead: Altijd leuk om met DOF te spelen. Jammer genoeg vind ik je onderwerp niet heel interessant.
@ Jism: Dit zijn meer probeersels die je maakt om je camera te testen. Misschien kun je proberen stillevens te maken met allemaal onderwerpen die je thuis hebt liggen en zonlicht als lichtbron gebruiken. Krijg je soms erg mooie resultaten van.
@ TeamxSunnYx: Leuke portret! Verlichting vind ik goed gelukt. Stomme vraag misschien, maar is het een opzetflitser?

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2764/4451690691_a4b524cdca.jpg

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:04

Milo.

klik

eejtje,
Mooie foto, heeft ook wel wat de kleur, dit komt dan volgensmij met name door de lucht. Ik vind hem in iedergeval lekker wegkijken.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
J_V_D_L schreef op zondag 21 maart 2010 @ 22:43:
[...]

Met welke lens is dit geschoten? (50mm 1.4?) Een vrij onrustige bokeh, das jammer. Ook issie niet erg scherp (op plaatsen waar ie dat wel moet zijn)... met een 70-200 was dit denk ik beter gelukt. Het is een leuk onderwerp, maar hij mist toch wat. Je had er bijvoorbeeld een klein bloemetje bij kunnen leggen :)
Nope, een Auto -Chinon 50mm F1.7, oude M42 lens. Scherpte is idd niet echt super maar heeft ook erg veel last van CA, met name wide-open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Laatst online: 23-08 10:55
@Exphy: De 'ruis' lijkt net iets te veel op film ruis, waardoor de stilzittende persoon opeens saai lijkt. Vind het idee wel leuk, maar niet echt een plaat waar ik nog een keer ga kijken voor details oid.
@silencedead: je DoF is net iets te krap, want zelfs de steen die in focus moet zijn is niet helemaal in focus.
@eejtje: Leuke foto, mooie kleuren. Huisjes zijn _net_ iets te donker om makkelijk te onderscheiden,

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4037/4425773124_f3e4a6c7a6.jpg
Alleen beetje gecropped, helaas mis ik een stukje van de onderkant, stoort wel vind ik...

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
@eejtje, weer erg netjes wat betreft kleuren/bewerking, alleen de huizen zijn wat te donker om ze te onderscheiden en te licht om ze als silhouet te laten zien.
@wjzijderveld, Wat je zelf zegt te krap gekaderd, scherpte is wel gewoon prima, maar de achtergrond is ook vrij druk.

Hier nog een foto van gister (clickable):

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2680/4450216155_362cfc8fd0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
@ silencedead, opzich leuke plaat, maar wel erg krap gekaderd
@wjzijderveld, erg mooi licht, verticaal alleen zowel boven als onder te krap gekaderd imo
@eetje: erg blauw, wel mooi veel details in de gebouwen.

Eentje van afgelopen zaterdag (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4031/4450476048_7bf8ce3eeb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 02-07 17:28
wjzijderveld schreef op maandag 22 maart 2010 @ 17:21:
@Exphy: De 'ruis' lijkt net iets te veel op film ruis, waardoor de stilzittende persoon opeens saai lijkt. Vind het idee wel leuk, maar niet echt een plaat waar ik nog een keer ga kijken voor details oid.
Leuk dat je zegt dat 't op filmruis lijkt, is 't namelijk ook ;)

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Laatst online: 23-08 10:55
vandermark schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:29:
@wjzijderveld, erg mooi licht, verticaal alleen zowel boven als onder te krap gekaderd imo
De bovenkant kader is bewust gedaan, maar alleen omdat daar ook weer maar een halve pluim op stond :X
Dat krijg je als je, na een poos niet gefotografeerd te hebben, gewoon stukje gaat wandelen en af en toe eens een foto schiet. Dan vergeet ik op de kadering te letten :|
silencedead schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:44:
Hier nog een foto van gister (clickable):
[afbeelding]
Leuke foto, wel wat blauw, maar dat heeft hier ook wel weer wat. Had van mij wel iets minder krap gekaderd mogen worden, dat stukje lucht ziet er namelijk ook erg mooi uit.
vandermark schreef op maandag 22 maart 2010 @ 20:29:
Eentje van afgelopen zaterdag (klikbaar):
[afbeelding]
Leuke foto, vooral dat kleine mannetje met die reuzen van bomen ernaast vind ik erg grappig om te zien.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godric
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 17:10
@wjzijderveld De achtergrond is inderdaad wel onrustig. Ik weet eigenlijk niet goed hoe je hem interessanter zou kunnen maken.
@silencedead De lucht is mooi, wat minder strak gecropped zou het toffer gemaakt hebben.
@vandermark Leuke foto! Ik heb alleen het idee dat je niet precies recht achter de fietser staat.

Mijn poging on the fly van een leuk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2781/4455399518_d9a31dcbb4.jpg

Canon EOS 40D | EF 17-40L f/4.0 | EF 70-200L f/4.0 | EF 50 f/1.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

@vandermark: wat is het onderwerp van de foto ? Ik denk dat het de fietser is, maar dan staat deze er wel heel klein op....

@godric: leuke foto, wat voor auto is het ? doet me een beetje aan stockart denken. Alleen jammer dat rechts van het paard de auto een beetje beschadigd/vuil lijkt te zijn...

Ik was van het weekend op het NK Latin American en dit is een van de mooiste platen die ik heb gemaakt. wat vinden jullie ?
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/1141

BTW, exif:
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D80
Exposure Time: 1/60 sec
F-Number: F5,6
ISO Speed Ratings: 1000
Focal Length: 300,0 mm

[ Voor 30% gewijzigd door Mike2k op 22-03-2010 23:46 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-09 00:22
@freddyronny: Erg fijne kleurtjes, alleen had ik de bloem toch denk ik liever los gezien van de achtergrond. Nu loopt hij een beetje door in de bloemen daarachter.
@Godric: Onrustige achtergrond, verder wel oké.
@TeamxSunnYx: Mooie blik in de ogen.
@eejtje: Sfeervol! Mijn complimenten, vind het op een of andere manier een erg fijne plaat om naar te kijken.
@wjzijderveld: Ik sluit me aan bij jouw mening. :)
@vandermark: Super!
@Godric: Doet me niet veel, sorry.
@Mike2k: Het is een mooie foto, maar ik vind hem niet mooi. Ja ik weet dat dat vaag klinkt, maar zo voel ik het echt. :D

Dan nu mijn bijdrage. Dit wordt denk ik een hate-it-or-love-it, aangezien dat met bijna alle HDR zo is.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4023/4457926014_bc85131ce8.jpg
Groot: http://farm5.static.flick...57926014_bc85131ce8_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Liever niet dubbelposten, hij staat ook al in het HDR topic

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Commentaar van de amateur.

@wjzijderveld: Mooie foto alleen jammer dat het stukje aan de onderkant mist en ook een heel klein beetje van de onderkant ;)

@Silincedead: Mooie foto.. ik zou niet weten wat er beter kan of iets dergelijks.

@vandermark: Ik vind het echt een prachtige foto.. Vooral de hoge bomen. Krijg gelijk zin om naar buiten te gaan! :)

@Godric: Weet ook niet echt wat er valt te zeggen, Gewoon een mooie foto!

@SpartanArmada: Ik vind het zelf niet zo mooi, maar wat jij al zegt hate it or love it ;)

Afbeeldingslocatie: http://i292.photobucket.com/albums/mm34/Doetje96/21-03-2010%20Schiedam/DSC_1388-2.png

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@Danny96. ik vind em een beetje contrastloos, beetje plat zeg maar. Weinig diepte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Er mist een contrast.

Ik ben zelf ook bezig geweest vandaag.. onder andere 1 van de vele foto's viel toch wel op:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.187/909750001-909800000/909772401-909772500/909772431_5_5gl-.jpeg

Is een oud vliegkist op een auto-sloop. Ben daar vandaag geweest voor de aanschaf van iets heel anders maar zag die kist en kon het niet laten een foto te schieten (ook van binnen, maar het meeste is waardeloos / apparatuur ontbreekt en daarnaast zit het vol met schimmel / vogelnesten :P )

Omdat het in daglicht was een Exposure tijd van 1/320 op 400 iso zonder flits uit de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
@TeamxSunnYx: Vind het jammer dat haar voorhoofd half is... Ook een vreemde hoek om te kijken. Ik had denk ik heel haar hoofd erop gezet.
@Jism: Had een leuke foto kunnen zijn als er meer met scherpte diepte had gewerkt. Dus derrieur van de fiets scherp rest wazig.
@Exphy: Tof hoe je de sfeer hier neer zet. Ik had alleen de persoon iets meer links in het beeld gezet. Zodat de schoenen iets meer ruimte hadden gehad.
@silencedead: Doordat je ook lucht erop hebt word het voor mij wat onrustig. Ik weet niet hoe het zou zijn als je alleen maar stenen had gehad.
@Eejtje: Aparte stijl. Ik zie alleen niet wat je probeert te benadrukken de lucht? Of juist de huizen?
@Wjzijderveld: Jammer van de derde halm, dat deze er niet helemaal opstaat. En dat de eerste halm er een stuk vanaf is. Verder is de foto inderdaad onrustig (komt vooral door de kleuren, zwart, blauw en bruin).
@silencedead: Volgens mij is hier meer uit te halen. Met name de wolken achter het gebouw. Verder prima scherpte, maar hij komt wat krap over. Dat het gebouw te groot is voor je foto.
@vandermark: Mooie lente foto! Misschien iets meer detail proberen te halen in de rechter takken. Maar kijkt lekker weg. Overigens weet ik niet of ik de fietser erop had gezet. Zonder fietser was het ook een prima plaat geweest.
@Godric: De lichte waas erover heen vind ik persoonlijk niet zo heel mooi... Het logo lijkt me ook een beetje te licht. Kan meer kleur uitgehaald worden :).
@Mike2K: Persoonlijk vind ik de achtergrond is storend, jammer dat het licht niet lekker op het stel valt (kan je zelf waarschijnlijk niet kiezen). De hand van de man en het hoofd van de vrouw hadden er helemaal opgemogen. Foto lijkt niet compleeet.
@SpartanArmada: De linkerbovenhoek is echt storend. Verder doet het onderwerp me persoonlijk niet echt heel veel. Ik zie niet wat het onderwerp namelijk is...
@Danny96: Kan volgens mij meer kleur uitgehaald worden, is erg flets. Crop is wel mooi maar diepte mis ik ook een beetje.
@Jism: Tja, reageren op iemand anders is wel zo handig. (Tel 10 foto's waar je commentaar op zou kunnen geven, sinds je laatste post).

Ik was afgelopen weekend naar Berlijn geweest. Natuurlijk ook de reichstag bezocht dit is het resultaat klik voor groter! Kan helaas niet een groter formaat posten dan dit... excuses, als je klikt dan zie je een 1280 formaat :)

Afbeeldingslocatie: http://th00.deviantart.net/fs71/300W/i/2010/083/0/a/Berlin___Reichstag_by_Tenbult.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Silvermoon: heb je in het origineel nog ruimte om wat aan het perspectief te doen? Hij valt een beetje achterover en in dit geval vind ik dat afleidend. Verder ziet ie er lekker uit (oogt symmetrisch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:42:
@Silvermoon: heb je in het origineel nog ruimte om wat aan het perspectief te doen? Hij valt een beetje achterover en in dit geval vind ik dat afleidend. Verder ziet ie er lekker uit (oogt symmetrisch).
Wat had je precies in gedachten voor het perspectief? Grotere crop bedoel je? Dat zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Silvermoon schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:56:
[...]

Wat had je precies in gedachten voor het perspectief? Grotere crop bedoel je? Dat zou kunnen :)
Nee, het perspectief is een beetje convergerend. Als je dat zou corrigeren, wordt de foto mooier in mijn ogen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvermoon
mcdronkz schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Nee, het perspectief is een beetje convergerend. Als je dat zou corrigeren, wordt de foto mooier in mijn ogen :).
Goed, thanks for de info. :) Maar hoe kan ik zoiets is 'convergeren'? Heb je hiervoor een link met uitleg? Ik zie wel wat op wikipedia etc, maar hoe ik dit kan doen in photoshop? Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filter-distort-lens correction en dan vertical perspective ;)

Het hangt er wel vanaf hoeveel ruimte je over hebt om te croppen op het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny96
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-03 10:25
Silvermoon schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:01:

@Danny96: Kan volgens mij meer kleur uitgehaald worden, is erg flets. Crop is wel mooi maar diepte mis ik ook een beetje.
Het is geen crop, en het is helemaal orgineel uit de camera behalve de border ;) Toch bedankt :D

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 17:22 . Reden: Waarom alles citeren??? ]

Dannybuurmans.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD

psyBSD

Hates 0x00 bytes

@Exphy: Die film-grain is echt mooi :)
@silencedead: De bokeh is onrustig, en maakt het lastig om naar te kijken.
@eejtje: Dit is wel een donkere plaat, in het groot doet hij het een stuk beter. Een minpunt vind ik dat er is niet echt iets is dat mijn aandacht trekt.
@wjzijderveld: De onrustige bokeh vind ik hier juist erg mooi. Inderdaad wel jammer van de krappe kadering maar het is verder een leuke foto.
@silcendead: Jammer van de lantaarnpalen en de krappe kadering, verder mooie kleuren :)
@vandermark: Netjes, erg mooi gedaan. Dat de fietser zo klein is geeft een mooi contrast met de hoge bomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

wjzijderveld: onrustige bokeh waardoor de foto verdeeld wordt, De ronde lijnen van de takjes vind ik mooi
silencedead: nette architectuurfoto
vandermark: de foto kijkt onrustig, de grootsheid van de bomen komt er goed uit.
Godric: knappe foto, niets op aan te merken.
Mike2k: geweldige sfeerfoto, vreselijk logo die hem schade toedoet.
SpartanAmada: nee doet het niet voor mij, ben sowieso geen fan van tonemappen
danny96: niet erg spannend ofzo, technisch ok
Jism: zelfde als hierboven
Silvermoon: vreemde lucht, verder erg mooi

En mijn eigen weekendfoto die in dit kleine formaat niet zo mooi is als in het groot.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4051/4463461512_bd45021a78.jpg

Groter en REUZE

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:02
Ik dacht in eerste instantie 'zal wel meevallen met dat de grotere versie zoveel mooier zal zijn', maar de grote versie is inderdaad wel vele malen cooler :D Het lijken net grote bomen in een wind.

Alleen de toning snap ik niet helemaal, het geeft wel een goede sfeer op zich, maar het is net een cliché sepia-toning.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-09 14:05
Aangezien het de afgelopen dagen prachtig weer was ben ik op pad gegaan met de Pentax K7 van mijn vader.

@wjzijderveld, jammer dat van die rechter het stukje wegvalt, voor de rest prachtige foto
@mobyrick vooral in het groot vind ik deze echt prachtig de kleuren zijn echt heel mooi.

Prachtig, ik ben dankzij mijn pa helemaal geworden op foto's met riet.
Daarom ook:
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/7303/imgp1968r.jpg
Groot
Ik heb alleen een vlekje weggeshopt die op de sensor zat voor de rest komt ie zo de camera uitrollen.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dump niet slechts een foto, maar geef ook commentaar op de foto's van een ander!

Let op: plaats geen foto's als je niet tegen kritiek kunt.