Straks hopelijk mijn eerste ervaringen met de HD5xxx serie (Sapphire 5870 is onderweg!).
Ik zal dan even een serie benchmarks posten met mijn E8400 @ stock. Zou hem wel willen overklokken, maar dan moet ik eerst een ander moederbord kopen, iets wat ik eigenlijk pas wil doen bij de volgende upgrade. Ik zit namelijk te wachten op MSI's Big Bang Fuzion
Ter indicatie: Ik heb nu een E8400 @ stock en 9800GTX @ 800/1200/2000. Die laatste clocks kunnen nog wel hoger, maar dan crasht ie regelmatig. Overklokken van de kaart geeft ruim 1300 punten winst in Vantage, althans de laatste keer dat ik testte. Zojuist echter Vantage nog een keer gedraaid op stock, nu had ik ~P7500 tegenover ~P7100 een maand of twee geleden - nieuwe NVIDIA drivers doen dus ergens iets posities, ga nu nog een keer met OC draaien. Beide resultaten gehaald met Windows 7 x64 overigens.
Straks dus hopelijk de waardes van een 5870 met deze setup ter vergelijking, want er zijn nog wel anderen die met een G92 zitten en twijfelen denk ik
Ik ga de 9800GTX er overigens naast laten zitten na de eerste benchmarks met alleen de 5870. Voeding kan het makkelijk hebben, en een beetje PhysX hulp kan nooit kwaad!
[
Voor 4% gewijzigd door
Werelds op 16-12-2009 12:08
]