Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.095 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Wat raden jullie aan? Ik nergens iets vinden waar deze kaarten tegen elkaar gebenchmarked zijn. Hoe groot is bijvoorbeeld het verschil tussen 2x 5850 vs 1x 5870?

2x HD 5850 (Crossfire)
vs.
1x HD 5850 (en later een tweede voor Crossfire)
vs.
1x HD 5890 (en nog wat later een tweede voor Crossfire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
SaphuA schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:35:
Wat raden jullie aan? Ik nergens iets vinden waar deze kaarten tegen elkaar gebenchmarked zijn. Hoe groot is bijvoorbeeld het verschil tussen 2x 5850 vs 1x 5870?

2x HD 5850 (Crossfire)
vs.
1x HD 5850 (en later een tweede voor Crossfire)
vs.
1x HD 5890 (en nog wat later een tweede voor Crossfire)
Letterlijk 3 seconden op google http://www.hardware.info/...5850_test__CrossFire/13/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Barry
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 17:25
Ik las hier over een oplossing om eyefinity te gebruiken wanneer je geen monitoren hebt met DisplayPort. Een van je schermen moet het dan wel met VGA kwaliteit doen.
Misschien interessant voor diegene die het gewoon een keer willen proberen, voor 20 euro kun je wel een risico'tje lopen toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Ik heb nu ongeveer 2 weken een ASUS HD5850 maar begin het nu wel een beetje een kut kaart te vinden..
COD Modern Warfare 2 loopt vast of streepjes behang, of ik zie rare objecten knipperen.
The Saboteur werkt zoiezo niet, omdat die met heel ATI niet lekker loopt.
En met Half Life 2 (ja ik weet het, oud) zie ik ook rare objecten af en toe..

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

doesd00 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:57:En met Half Life 2 (ja ik weet het, oud) zie ik ook rare objecten af en toe..
Dan is je kaart stuk lijkt me :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:49

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

doesd00 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:57:
Ik heb nu ongeveer 2 weken een ASUS HD5850 maar begin het nu wel een beetje een kut kaart te vinden..
COD Modern Warfare 2 loopt vast of streepjes behang, of ik zie rare objecten knipperen.
The Saboteur werkt zoiezo niet, omdat die met heel ATI niet lekker loopt.
En met Half Life 2 (ja ik weet het, oud) zie ik ook rare objecten af en toe..
Er zijn ook nog geen fatsoenlijke drivers die zich meer op games richten. Maar op stabiliteit. Cat 9.12 mag nu wel eens een mooie performance driver worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11

watercoolertje

Untertitel

Wie van jullie heeft de Dirt2 coupon al gebruikt? Ik wel, kon al vanaf 4 december volgens mij! Maar nu is die in steam dus geactiveerd maar vraagt ie ingame nog een keer om de serial (maar dan MS) en daar geeft ie aan dat ie ongeldig is? Vandaag zou die volgens de coupon werken en dus nogmaals geprobeerd en op internet naar oplossingen gezocht (niemand heeft hetzelfde probleem) en kom er dus niet echt uit :S

(ik kan wel spelen maar omdat ik niet in 'live' ingelogt ben kan ik niet saven :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:15

xdc

watercoolertje schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:15:
Wie van jullie heeft de Dirt2 coupon al gebruikt? Ik wel, kon al vanaf 4 december volgens mij! Maar nu is die in steam dus geactiveerd maar vraagt ie ingame nog een keer om de serial (maar dan MS) en daar geeft ie aan dat ie ongeldig is? Vandaag zou die volgens de coupon werken en dus nogmaals geprobeerd en op internet naar oplossingen gezocht (niemand heeft hetzelfde probleem) en kom er dus niet echt uit :S

(ik kan wel spelen maar omdat ik niet in 'live' ingelogt ben kan ik niet saven :)
same here

de volgende problemen na eindelijk mijn 5850 kaart te hebben

-dirt komt niet voorbij amd logo (hapert loopt vast) , direct 9 true aangezet in xml , werkt nu wel , maar loopt soms nog steeds vast
-grote muis cursor 200% op willekeurige momenten (bios nog niet geupgrade zoals andere users, de oplossing?)
-dirt 2 niet mogelijk te saven. hierbovengenoemde probleem

cod4 en mw2 draaien overigens hier wel zonder streepjes.
ik wacht gewoon even tot er fatsoenlijke drivers komen (16 dec? las ik ergens?)

had misschien beter kunnen wachten met mijn te dure aankoop tot januari , aangezien de drivers toch nog niet lekker werken

[ Voor 34% gewijzigd door xdc op 11-12-2009 16:23 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
xdc schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:20:
[...]

same here

de volgende problemen na eindelijk mijn 5850 kaart te hebben

-dirt komt niet voorbij amd logo (hapert loopt vast) , direct 9 true aangezet in xml , werkt nu wel , maar loopt soms nog steeds vast
-grote muis cursor 200% op willekeurige momenten (bios nog niet geupgrade zoals andere users, de oplossing?)
-dirt 2 niet mogelijk te saven. hierbovengenoemde probleem

cod4 en mw2 draaien overigens hier wel zonder streepjes.
ik wacht gewoon even tot er fatsoenlijke drivers komen (16 dec? las ik ergens?)

had misschien beter kunnen wachten met mijn te dure aankoop tot januari , aangezien de drivers toch nog niet lekker werken
Quick-question :
Zit er een kabel bij de videokaart (HD5850) ?
Werd me net gevraagt maar kan ik niet herinneren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

stategamer schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:51:
[...]

Quick-question :
Zit er een kabel bij de videokaart (HD5850) ?
Werd me net gevraagt maar kan ik niet herinneren :s
kabel ? wat voor kabel ? dvi ? ofzo ? nee geen kabel
enkel een vga-dvi converter en een sli tussenstukje , (bridge? hoe heet dit?)
en een dirt 2 coupon

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Laatst online: 26-08 14:46
xdc schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:53:
[...]

kabel ? wat voor kabel ? dvi ? ofzo ? nee geen kabel
enkel een vga-dvi converter en een sli tussenstukje , (bridge? hoe heet dit?)
en een dirt 2 coupon
Dan neem ik aan dat je dus geen kabel daarvoor nodig hebt dus? :D
Volgens mij was het idd zon sli(bruggetje ofzow) en een tussenstukje.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Het probleem met de muiscursor heb ik hier ook, die word op willekeurige momenten veel groter in Windows 7 x64 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Laatst online: 04-11-2024
watercoolertje schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:15:
... maar vraagt ie ingame nog een keer om de serial (maar dan MS) en daar geeft ie aan dat ie ongeldig is? Vandaag zou die volgens de coupon werken en dus nogmaals geprobeerd en op internet naar oplossingen gezocht (niemand heeft hetzelfde probleem) en kom er dus niet echt uit :S

Als je DIRT2 opstart via steam komt er een venster te staan met je Serial, deze moet je ingame dus invoeren. Wel eerst de vensters lezen voordat je ze weg klikt hé :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:27
Iemand hier ervaring met een mini-displayport aansluiting? Die zit namelijk op de HD5970 en ik vroeg me af hoe ik mijn gewone-displayport monitor hierop aansluit. Zit er een verloopje bij de videokaart of moet je dat apart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

srdevil schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:18:
[...]

Als je DIRT2 opstart via steam komt er een venster te staan met je Serial, deze moet je ingame dus invoeren. Wel eerst de vensters lezen voordat je ze weg klikt hé :9
Ja en daar zegt ie dus dat ie invalid is, ja ik heb het is getikt en ja ik heb gewoon copy paste gedaan, meerdere poginen, geen succes ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 19:54
watercoolertje schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:44:
[...]
Ja en daar zegt ie dus dat ie invalid is, ja ik heb het is getikt en ja ik heb gewoon copy paste gedaan, meerdere poginen, geen succes ;)
Vreemd, ik heb ook de serial uit Steam ingevoerd. Deze is anders dan de serial op de coupon. Waarom 'ie anders is is mij een raadsel, maakt het alleen maar onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Hoi,

Ik heb net mijn Ati 5850 ontvangen en geinstalleerd. Wat een feest. Strak beeld en de games lopen als F-1 wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Ga je dat nou in elk topic vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Gurneyhck schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:41:
Iemand hier ervaring met een mini-displayport aansluiting? Die zit namelijk op de HD5970 en ik vroeg me af hoe ik mijn gewone-displayport monitor hierop aansluit. Zit er een verloopje bij de videokaart of moet je dat apart kopen?
Er zit gewoon een verloopje bij van mini naar standaard displayport dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

@Sander thanks, nog een keer gedaan en deed het, vorige keer heb ik de code gekopieerd en toen was het bij live ingevult ik dacht dat ie die van de clipboard had gepakt maar dat was dus niet zo ;) Ik had dus niet de goede serial ingevoerd! Lekker slim, zelfs na die popup van steam met die serial :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Laatst online: 04-11-2024
watercoolertje schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:54:
@Sander thanks, nog een keer gedaan en deed het, vorige keer heb ik de code gekopieerd en toen was het bij live ingevult ik dacht dat ie die van de clipboard had gepakt maar dat was dus niet zo ;) Ik had dus niet de goede serial ingevoerd! Lekker slim, zelfs na die popup van steam met die serial :S
Gelukkig is het goedgekomen :P
Ik had het zelf het venster eerst ook weggeklikt en toen die van steam ingevuld 8)7 Toen ik 'm nog een keertje opstarte had ik de code wel gezien en het werkte toen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Dark Angel schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:59:
[...]

Helaas ook al geprobeer maar dan nog het zelfde resultaat.
Heb nu te tool van msi Afterburner gedownload maar dan veranderd er niets met GPU-Z
Na de wijzigingen.
Probeer deze how to

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
KneoK schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:25:
[...]

Er zit gewoon een verloopje bij van mini naar standaard displayport dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
thx _/-\o_
Krijg hem als het goed is vandaag binnen, alleen geen tijd om mee te spelen :|
Morgen gelukkig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
nero355 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:00:
[...]

Dan is je kaart stuk lijkt me :)
Denk niet dat me kaart stuk is want andere spellen zoals Crysis lopen wel volledig soepel!
Wat me wel opvalt is dat hij met een lichte overclock (815:4250) 80 graden word na een uurtje Crysis spelen.
De fan staat dan wel op "Auto Fan Control", dan draait hij echt langzaam.
Met gamen zet ik hem dus maar op Smartcooling, dan komt ie niet boven de 58 graden uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
doesd00 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:19:

Met gamen zet ik hem dus maar op Smartcooling, dan komt ie niet boven de 58 graden uit
Waarom doe je dat? Je hebt liever herrie onder het gamen of zo? :p :?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bullus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:59:
[...]

Eerst had ik 1.4 geinstalled, daar werkte powerplay ook , in 1.5 werkt ie ook gewoon,alleen probleem dat ie dus naar 157Mhz klokt ipv 400.
Ik heb nu trouwens ook ATI tray tools geinstalleerd en gebruik dit samen met MSI afterburner. Via ATI tray tools auto overclocking heb ik nu een 2D profiel van 400 core / 300 mem ingesteld en een 3D profiel van 950 core / 1300 mem.
Op deze manier is de 2D snelheid voor de core altijd 400 ipv 157 ongeacht multi/single display. Powerplay, wat volgens mij een hoop instabiliteit veroorzaakt, is daarmee min of meer uitgeschakeld maar ipv daarvan heb ik wel gewoon een zuinige 2D setting via ATT (met voltage 1.062 zag ik, iets hoger dan 0.96 van 157 Mhz maar undervolten werkt dus nog wel steeds). Overvolten in 3D werkt ook gewoon goed als je dat in MSI afterburner hebt ingesteld.

Komende tijd es testen of ik nu geen driver crashes etc. meer vooral na een cold boot.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

anathema schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:42:
[...]

Ik heb nu trouwens ook ATI tray tools geinstalleerd en gebruik dit samen met MSI afterburner. Via ATI tray tools auto overclocking heb ik nu een 2D profiel van 400 core / 300 mem ingesteld en een 3D profiel van 950 core / 1300 mem.
Op deze manier is de 2D snelheid voor de core altijd 400 ipv 157 ongeacht multi/single display. Powerplay, wat volgens mij een hoop instabiliteit veroorzaakt, is daarmee min of meer uitgeschakeld maar ipv daarvan heb ik wel gewoon een zuinige 2D setting via ATT (met voltage 1.062 zag ik, iets hoger dan 0.96 van 157 Mhz maar undervolten werkt dus nog wel steeds). Overvolten in 3D werkt ook gewoon goed als je dat in MSI afterburner hebt ingesteld.

Komende tijd es testen of ik nu geen driver crashes etc. meer vooral na een cold boot.
Dit klinkt als een erg mooie oplossing. 3 vraagjes:

1. Welke kaart heb je precies. (staat wellicht hierboven, maar voor de volledigheid) Waar zittie in? (bord / cpu / stroom)
2. Hoeveel over-volt je de kaart? 950/1300 heb ik namelijk zelf nog niet gezien op 5870's (Sapphire getest), hoewel we maar 1,3V gebruikte.
3. Voltage 1.062? Dat doet mijn 5850 ook in 2D. Ik heb al geprobeerd of het lager mag, maar onder de 1.00V gaat t beeld gewoon op zwart. (dus doet mijne ook 1.065V wat Stock is) Wat zijn de 2D temperaturen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doesd00 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:09:
Ga je dat nou in elk topic vertellen?
Laat die jongen nou, hij heeft tenminste lol van z'n kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Hallo Tweakers, ik overweeg ook nog steeds een HD 5 kaart te kopen (ik wacht even tot de leverbaarheid/prijzen goed zijn) maar ik vind de geluidsproductie in idle (40db) eigenlijk te belachelijk voor woorden. Ik vroeg mij dus af of het zeg maar mogelijk is de kaart uit te schakelen wanneer ik gewoon in Windows een Word bestandje tik/zit te surfen op het internet e.d. Het moederbord zou dan een EVGA SLI LE betreffen. Ik game namelijk lang niet altijd wanneer ik mijn PC gebruik en dit zou een enorm verschil in geluid en verbruik betekenen. Ik weet dat je in het BIOS bepaalde lanes kunt uitschakelen maar ik zou dit zeg maar met een simpele snelkoppeling op mijn desktop willen doen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
djunicron schreef op zondag 13 december 2009 @ 05:04:
[...]

Dit klinkt als een erg mooie oplossing. 3 vraagjes:

1. Welke kaart heb je precies. (staat wellicht hierboven, maar voor de volledigheid) Waar zittie in? (bord / cpu / stroom)
2. Hoeveel over-volt je de kaart? 950/1300 heb ik namelijk zelf nog niet gezien op 5870's (Sapphire getest), hoewel we maar 1,3V gebruikte.
3. Voltage 1.062? Dat doet mijn 5850 ook in 2D. Ik heb al geprobeerd of het lager mag, maar onder de 1.00V gaat t beeld gewoon op zwart. (dus doet mijne ook 1.065V wat Stock is) Wat zijn de 2D temperaturen nu?
1. Dit is een Asus HD5870 en zit in Gigabyte X58-UD4P/i7 920@4.2/Antec 650 neopower
2. Ik heb 1.25 volt nodig voor 950 Mhz core. Belangrijk hierbij is wel dat de temperatuur niet te hoog wordt, boven de 75C krijg ik crashes (alleen als ik overklok, anders is dat wel prima) dus ik heb een fanprofiel in afterburner wat hem onder de 75 houdt.
3. Mijn HD5870 had als ik powerplay gebruikte 3 voltage niveau's: 0.96 als de core op 157 draaide. 1.062 als de core op 400 draaide (wat ook gebeurt als je 2 displays aan wil sturen) en een 3D voltage wat default 1.164 is geloof ik maar bij mij dus 1.25 nu.

Het mooie is nu dat ATT regelt wanneer de 2D of 3D setting wordt geladen, maar verder alle afterburner settings gewoon werken. (fanspeed, voltage). Omdat ik nu 400 als laagste core snelheid gebruik via ATT 2D profiel stelt afterburner zelf die 1.062 in in 2D. Mijn 2D temps zijn zo'n 40C.
Volgens mij is 950 Mhz op core niet heel bijzonder, ik heb wel gelezen dat mensen richting 1 Ghz gaan met 1.25 maar dat lukt mij echt niet.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Wat hebben jullie bij de HD5870 als GPU clock en Memory clock in idle?
Ik heb er namelijk 400MHz en 1200MHz staan maar ik zie in diverse screenshots van reviews veel lagere waardes daar staan.
M'n temperatuur is nu idle 54 graden en m'n fan draait op 24%.
Als die fansnelheid naar de 20% te krijgen zou zijn zou dat wel beter zijn. Hij maakt aardig wat lawaai nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe koelers van de 5770? Qua koeling geloof ik het wel, maar qua geluid?

Is de fanspeed makkelijke zelf bij te stellen?
Ik twijfel nu om te downgraden van een GTX260 naar een 5770 vanwege het veel lagere gebruik en hopelijk het lagere geluidsniveau. De 260 krijg ik idle ook wel redelijk stil, maar dat moet ik via Rivatuner regelen. Ik heb liever een kaart welke standaard idle al heel erg stil is.
En is de MSI eigen koeler echt stiller dan de nieuwe stock 5770 koeler? En is de VaporX weer stiller dan deze twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Laatst online: 23:51
Dag mensen mijn HD 5850 crossfire setupje draait ook lekker, alleen heb ik last van cursorproblemen.
De cursor word op willekeurige momenten 200% grootte, erg irritant.. weet iemand hier een oplossing voor?
IK gebruik 2xHD5850 met MSI bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

msmeenge schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:35:
Dag mensen mijn HD 5850 crossfire setupje draait ook lekker, alleen heb ik last van cursorproblemen.
De cursor word op willekeurige momenten 200% grootte, erg irritant.. weet iemand hier een oplossing voor?
IK gebruik 2xHD5850 met MSI bios.
sommigen hier zweren bij een nieuwe bios,
ik neem het probleem even voor lief atm (lees te lui voor bios upgrade) , en wacht op nieuwe drivers van ati ..

[ Voor 3% gewijzigd door xdc op 13-12-2009 15:20 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Geloof het of niet , maar heb mijn 5850 geflashed met een 5870bios. 8)

Even 3dm06 getest, en gelukkig heeft ie hem gewoon afgemaakt.
Ben benieuwd hoe hoog ik hem nu kan overklokken, met name de mem.

Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/5850/th_5850_5870.jpgclickable

En hij is niet overgeklokt naar 5870 clockspeeds ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Bullus op 13-12-2009 15:45 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zo net mijn HD5970 geïnstalleerd. Crysis Warhead loopt super, was echt een wow! moment :)

Ook ff stalker bench gedraait:

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/349/stalkerpripiyatfulldeta.png

dit met de beta5 drivers, kaart niet OC, CPU wel op 3.6GHz (core 2 quad).
Best nette resultaten denk ik. Straks maar eens ff kijken hoever die gpu's willen clocken :9~

edit: settings van de bench: 1920x1200, alles ultra high en alles aan.

edit2: overclocked bench, core op 900 (was 735), memory op 4400 (was 4040)

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/349/stalkerpripiyatfulldeta.png

[ Voor 24% gewijzigd door Gurneyhck op 13-12-2009 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net per ongeluk Left 4 Dead nog draaien toen ik Borderlands opstartte. Het stoere is dat het gewoon werkte!

Ik kan letterlijk alt tabben tussen desktop, Left 4 dead ingame of Borderlands ingame. Gaat instant allemaal.
Het lijkt alsof het systeem 1 5850 per game gebruikt, ik heb namelijk ongeveer de helft van mijn gebruikelijke fps in l4d. (130 ipv 240+)

Niet dat je er veel mee kan, ik moet nog testen of ik een 2e set muis en keyboard apart kan regelen en of het op 2 beeldschermen kan, maar wel geinig dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:35:
Ik had net per ongeluk Left 4 Dead nog draaien toen ik Borderlands opstartte. Het stoere is dat het gewoon werkte!

Ik kan letterlijk alt tabben tussen desktop, Left 4 dead ingame of Borderlands ingame. Gaat instant allemaal.
Het lijkt alsof het systeem 1 5850 per game gebruikt, ik heb namelijk ongeveer de helft van mijn gebruikelijke fps in l4d. (130 ipv 240+)

Niet dat je er veel mee kan, ik moet nog testen of ik een 2e set muis en keyboard apart kan regelen en of het op 2 beeldschermen kan, maar wel geinig dat het werkt.
Op zich is dat volgens mij wel normaal hoor. Zolang de games samen in je systeem RAM geheugen passen kun je eentje of zelfs meer op de achtergrond hebben draaien...
De videokaart zorgt gewoon dat de game die je selecteert op je scherm wordt gerenderd. Denk niet dat een dual of single videokaart daar iets mee te maken heeft. De 2 spellen tegelijk spelen vanaf 1 PC lijkt me daarentegen onmogelijk.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
anathema schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:33:
[...]

Op zich is dat volgens mij wel normaal hoor. Zolang de games samen in je systeem RAM geheugen passen kun je eentje of zelfs meer op de achtergrond hebben draaien...
De videokaart zorgt gewoon dat de game die je selecteert op je scherm wordt gerenderd. Denk niet dat een dual of single videokaart daar iets mee te maken heeft. De 2 spellen tegelijk spelen vanaf 1 PC lijkt me daarentegen onmogelijk.
Idd, ik draai soms 3 spellen tegelijk, vind het handig om te switchen als je bij de een ff een break neemt met je groep ofzo. Ga je ondertussen ff lekker DIRT 2 doen ofzo :) Een SSD maakt het switchen ook aangenaam O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Daarvoor is je geheugen toch :D Staan standaard 2/3 spellen open maar de nieuwste doen allemaal niks met alt-tab (moet ik echt ctrl-alt-del) om op me desktop te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik las dat de nieuwe drivers (9.12) woensdag komen. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
anathema schreef op zondag 13 december 2009 @ 17:33:
[...]

Op zich is dat volgens mij wel normaal hoor
Niet altijd. Misschien dat het veranderd is met nieuwe DX versies, maar vroeger kreeg ik regelmatig een 3D bla bla is already in use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Laatst online: 20:59
Mag schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:50:
Ik las dat de nieuwe drivers (9.12) woensdag komen. Kan iemand dit bevestigen?
Jup, de 16e en dat is woensdag. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb een bug gevonden in Win 7 64 Bit.

In 2D idle stand draait de gpu 157-300. Als ik DVD ga kijken met Windows Media player schakelt de kaart naar 400-900. Niets mis mee. Maar Nu start ik een 3D app en wil hij niet meer naar 725-1000 schakelen of ook niet naar mijn oc speeds 900-1125.

Het grappige is dat als je de media player sluit hij niet echt uit is. En als ik via taskmanager de exe kill blijven de speeds ook nog op 400-900 hangen. Nu moet ik zeggen dat Media player na het killen ook weer vrolijk een proces start.

Een Reboot lost het probleem op. Maar dan moet je wel rebooten als je na het dvd kijken wil gamen. op zich geen ramp maar toch jammer. Ik vermoed dat het aan de media player van windows ligt. Ik zal dit ngo wel eens testen met een andere speler.

Maar ik vond het raar dat Dirt2 zo brak liep. Toen ik die clocks zag snapte ik wel waarom :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bullus schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:42:
Geloof het of niet , maar heb mijn 5850 geflashed met een 5870bios. 8)
Er worden anders wel gewoon 1440 SP's herkend en die dingen haalt die uit een database volgens mij.
Dus GPU-z herkend nog wel steeds een HD5850.
Heb je niet gewoon een HD5850 bios met hogere clocks er in geflasht? :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:52:
[...]

Er worden anders wel gewoon 1440 SP's herkend en die dingen haalt die uit een database volgens mij.
Dus GPU-z herkend nog wel steeds een HD5850.
Heb je niet gewoon een HD5850 bios met hogere clocks er in geflasht? :P
En dan nog de shaders blokken zijn volgens mij gelasercut. Dat unlocken lukt al lange tijd niet meer bij ATi kaarten vanaf de X850 is het al een probleem. Die shaders krijg je niet zo maar weer aan. Alleen de clocks zijn dan stock hoger. En het voltage zou stock dan hoger zijn. Als je echt een 5870 bios in je kaart geflashed hebt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:01:
[...]

En dan nog de shaders blokken zijn volgens mij gelasercut.
Weet ik, maar dan nog zou GPU-z gewoon 1600SP's moeten laten zien aangezien GPU-z het aantal niet echt uitleest maar gewoon de kaart aan het bios herkend en de SP's uit de database erbij zet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:27:
Ik heb een bug gevonden in Win 7 64 Bit.
Ati tray tools gebruken voor 2D/3D clock switching zou ik zeggen. Powerplay is niets dan ellende voor de HD58xx serie in mijn, en menig ander, ervaring.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:05:
[...]

Weet ik, maar dan nog zou GPU-z gewoon 1600SP's moeten laten zien aangezien GPU-z het aantal niet echt uitleest maar gewoon de kaart aan het bios herkend en de SP's uit de database erbij zet.
Dat klopt ja. Daarom heb ik ook het idee dat die flash niet gelukt is. Ik zou de bios eens met GPU-Z uit de kaart halen en uitlezen met RBE kijken wat daar dan staat.
anathema schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:12:
[...]

Ati tray tools gebruken voor 2D/3D clock switching zou ik zeggen. Powerplay is niets dan ellende voor de HD58xx serie in mijn, en menig ander, ervaring.
Nah powerplay werkt hier verder prima. Dit is het enige probleem dat ik heb. En normaal kijk ik ook bijna nooit DVD's alleen de laatste tijd even veel omdat ik een serie op dvd aan het kijken ben :P Ik moet zeggen dat Powerplay altijd lekker gewerkt heeft bij mijn HD3 en HD4 kaarten. En ik heb van elke serie meerdere kaarten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzynl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:17
Ik had trouwens ook eerst last van het grote cursor probleem met mijn Club3D HD5850, na een bios update is dit probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KarlMarX schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:14:
Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe koelers van de 5770? Qua koeling geloof ik het wel, maar qua geluid?

Is de fanspeed makkelijke zelf bij te stellen?
Ik twijfel nu om te downgraden van een GTX260 naar een 5770 vanwege het veel lagere gebruik en hopelijk het lagere geluidsniveau. De 260 krijg ik idle ook wel redelijk stil, maar dat moet ik via Rivatuner regelen. Ik heb liever een kaart welke standaard idle al heel erg stil is.
En is de MSI eigen koeler echt stiller dan de nieuwe stock 5770 koeler? En is de VaporX weer stiller dan deze twee?
om mezelf even te quoten ;)
ocdaan schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:12:
Gister heb ik een Club3D HD5770 gehaalt met het nieuwe type koelblok, die met de heatpipe dus.

...............

M'n pc heeft een dual boot met XP en win7. Beide de 9.11 drivers geinstalleerd, geen probs gehad trouwens, alles draaid lekker. Heb op win7 de trail van Vantage geinstalleerd. Hiermee haal ik een score van P9626 (CPU Score 11157, Graphics Score 9204). De 5770 had ik geclocked op 930Mhz gpu en 1350Mhz mem. M'n Q6600 draaid op 8*400 1:1 = 3.2 Ghz dus. De 5770 blijft met de fan op 75% manual idle 40 graden en tijdens gamen tegen de 60 graden.

Al met al niet verkeerd voor een kaartje van 150,- ;)
//edit - om even op je vraag in te gaan. Als de fan op 50% draaid is die lekker rustig, daarboven gaat'ie wel wat herrie maken maar tot 75% gaat het nog net. Als de fan op 50% draaid en met standaard snelheden blijft'ie overigens ook op zo'n 60 graden tijdens gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door ocdaan op 14-12-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dank je!

Zou de fan in 2D nog lager kunnen? Mijn huidige kaart heb ik in 2D op 20% draaien (1100 rpm). Is weliswaar een andere koeler, dus niet echt vergelijkbaar, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KarlMarX schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:18:
Dank je!

Zou de fan in 2D nog lager kunnen? Mijn huidige kaart heb ik in 2D op 20% draaien (1100 rpm). Is weliswaar een andere koeler, dus niet echt vergelijkbaar, maar toch.
Ik heb het nog niet geprobeerd. Op 50% hoor ik'em nauwelijks nog (komt niet boven de rest uit iig). Ik zie nu dat de temp op 36 graden staat met standaard snelheid en fan op 50%.

Ik zet de fan wel even lager... kijk wel even wat er gebeurt. (meld het over een half uurtje wel) ;)

//edit - kwartiertje verder op 20%.... temp is maar met 2 graden gestegen en staat nu dus op 38 graden.

//edit2 - ooops - nu staat de temp op 47 graden... (bijna 3 uur later dus) net maar weer op 50% gezet dus ;)

[ Voor 15% gewijzigd door ocdaan op 14-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:35:
[...]

Dat klopt ja. Daarom heb ik ook het idee dat die flash niet gelukt is. Ik zou de bios eens met GPU-Z uit de kaart halen en uitlezen met RBE kijken wat daar dan staat.

[...]
Voordat ik flashte had ik met RBE gekeken, het is de unlock msi 5870 bios.
1440 SP klopt toch, dit is hardwarematig en kan niet ff door wat softwarematig(bios) veranderen.
Zal eens uitlezen wat gpu-z uitleest.

Wat er nu verandert is ,is inderdaad alleen de clocks,ander voltage,andere mem-timings.
Nu kan ik wel op stockvoltage 920/1220 draaien, wat ik eerst niet kon. Toen moest ik de voltage gaan verhogen.

Vreemd vond ik dat de score bij Furmark ong. gelijk bleef,terwijl ik de corespeeds verhoogt had.
Tussen 920-950 bleef de score ong.gelijk. :| ,ook met voltage verhoging.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:21:
[...]

Voordat ik flashte had ik met RBE gekeken, het is de unlock msi 5870 bios.
1440 SP klopt toch, dit is hardwarematig en kan niet ff door wat softwarematig(bios) veranderen.
Zal eens uitlezen wat gpu-z uitleest.

Wat er nu verandert is ,is inderdaad alleen de clocks,ander voltage,andere mem-timings.
Nu kan ik wel op stockvoltage 920/1220 draaien, wat ik eerst niet kon. Toen moest ik de voltage gaan verhogen.

Vreemd vond ik dat de score bij Furmark ong. gelijk bleef,terwijl ik de corespeeds verhoogt had.
Tussen 920-950 bleef de score ong.gelijk. :| ,ook met voltage verhoging.
Van die OC klopt wel. HD5850 loopt stock 1.08v en de HD5870 1.16v dus het kan kloppen dat je nu hoger kunt clocken zonder voltages aan te passen. Daarnaast willen die OC biossen soms ook iets hoger komen om dezelfde voltages maar dat is meestal maar iets van 10 MHz of zo. En soms scheelt het niets.

Het is wel aan te raden om je oc te controleren met GPU-Z en dan even te monitoren en dat in een logfile te zetten. Dan even een 3D app starten om te kijken of hij ook echt naar die speeds gaat. Heb een keer gehad dat CCC Overdrive niet meer werkte clocks die ik daar instelde pakte hij niet. Hij bleef gewoon stock draaien toen ik in GPU-Z keek.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 14-12-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Clocks gaan naar 920/1220, heb 2 schermen dus kan hem zo aflezen als ik game/bench.

Volgens gpu-z geeft ie een device id van 6899 aan; =5850. Moet hem nog uitlezen en kijken wat ie bij RBE aangeeft.
Maar goed ,ik had al verwacht dat ik niet opeens een 5870 had, toen ik ging flashen. :+
Had op guru 3d al gelezen dat alleen de clocks/mem/voltage enz. veranderde.

[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 14-12-2009 11:55 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

-The_Mask- schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:25:
[...]

Waarom doe je dat? Je hebt liever herrie onder het gamen of zo? :p :?
Waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat je niet vastloopt.

Ik had een melding bij Asus aangemaakt in de veronderstelling dat ik hier niets van zou horen tot ik thuis ineens gebeld werd door een medewerker van Asus.

Ik had hem in mijn mijn melding al gewezen op dit topic :)
Hij had er wel van gehoord maar niet bij Asus kaarten. Dus even van gedachten gewisseld en eea aangegeven wat ik al geprobeerd had (standaard clocks / smartcooling aan).
Hij gaf aan dat hij alleen wat door kon zetten naar Taiwan als ik de nieuwste/laatste driver geïnstalleerd had. Dus dat ik heb ik gedaan. Alleen van het weekend geen pc tijd gehad dus zal vanavond eens testen.

Dirt 2 serial werkte trouwens goed. Spel btw ook met gamepad niet zo mooi als NFS Shift ...
Maar goed de serial krijg je dus via Steam en voor het saven moet je je via Windows Live aanmelden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Er zijn meerdere versies van die HD5770 beschikbaar. Welke is nu het best om te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dark0z schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:12:
Er zijn meerdere versies van die HD5770 beschikbaar. Welke is nu het best om te nemen?
De goedkoopste, zijn toch allemaal hetzelfde. Enkel die van Asus is anders maar zou ik niet willen hebben.. (zie frontpage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ocdaan schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:03:
[...]

De goedkoopste, zijn toch allemaal hetzelfde. Enkel die van Asus is anders maar zou ik niet willen hebben.. (zie frontpage)
Er zijn wel degelijk verschillende HD5770's, maar idd zou gewoon de goedkoopste nemen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
-The_Mask- schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:06:
[...]

Er zijn wel degelijk verschillende HD5770's, maar idd zou gewoon de goedkoopste nemen. ;)
Ligt er wel aan wat je wil. Die nieuwe Costdown versie's zouden nog wel eens geen Eyefinity kunnen hebben door het ontbreken van de Display Port uitgang. Bijvoorbeeld die nieuwe Asus CuCore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:07:
Die nieuwe Costdown versie's zouden nog wel eens geen Eyefinity kunnen hebben door het ontbreken van de Display Port uitgang. Bijvoorbeeld die nieuwe Asus CuCore.
Als er geen Display Port opzit is Eyefinity sowieso onmogelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ocdaan schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:03:
[...]

Maar je ziet ze ook staan met verschillende koelers, of maakt dat amper uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dark0z schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:18:
[...]

Maar je ziet ze ook staan met verschillende koelers, of maakt dat amper uit?
Die Cub3D die ik had besteld had volgens het plaatje nog die grote koeler maar de versie die ik geleverd heb gekregen is de nieuwe met heatpipe. Kan er verder weinig over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
anathema schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:12:
[...]

Het is een Windows Media Player bug. Bij Zoom Player gaat hij niet eens van de 157 MHz af. Ook media player classic werkt super. Schakelt netjes op naar een hogere speed indien nodig en daar na weer terug naar 157 MHz.

[ Voor 14% gewijzigd door Astennu op 14-12-2009 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
nvt.

[ Voor 155% gewijzigd door Bullus op 14-12-2009 23:55 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Astennu schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:53:
[...]

Het is een Windows Media Player bug. Bij Zoom Player gaat hij niet eens van de 157 MHz af. Ook media player classic werkt super. Schakelt netjes op naar een hogere speed indien nodig en daar na weer terug naar 157 MHz.
Ok, ik heb er blijkbaar meer problemen mee dan jij. Sinds ik mn 2D clock op 400 Mhz heb staan via ATI tray tools heb ik geen driver crash meer gehad en strepen na een cold boot komen ook veel minder voor, hoewel af en toe nog wel.
Weet ook niet waar het allemaal precies aan ligt, misschien speelt mn huidige windows 7 64 bit installatie ook wel mee maar die vervang ik pas als mn RC expireert.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Bullus schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:23:
Heb de 5850 bios maar weer erin geflashed ,want als ik met afterburner de voltage aanpaste ,ging voltage niet omhoog, volgens gpu-z.

edit:
Nu met de 5850bios haal ik ook veel hogere score in furmark:
Furmark 1920x1200,fullscreen 4xAA

5870@900/1200@stock volt(1.125V)
2823 ozone score

5850@900/1200@1.125V
3257 ozone score

Ik hou het dus bij de 5850 bios :P

En overvolten/overklokken in MSI afterburner, behoud gewoon mijn 2d clocks/voltage.
2e scherm op de 9600GT.
Dat de voltage niet omhoog ging had ik dus ook last van met de 5870 bios, ik blijf maar netjes trouw aan de msi 5850 unlock bios ^^

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
An1mA schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:09:
[...]

Dat de voltage niet omhoog ging had dus ook last van met de 5870 bios, ik blijf maar netjes trouw aan de msi 5850 unlock bios ^^
Ah ok ,je had dus ook al getest.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ja, waar zit jij met de stock 5850 settings? Ik nu 830/1250 en 1.25volt voor 1000/1250, maar 1ghz gebruik ik zelden omdat het niet nodig is en me fanspeed omhoog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik draai nu op 900/1200@1.125V.
Kijkend naar de score/fps in furmark.

Tussen 900-935 had ik maar weinig increase in score/fps in furmark en zo ook bij de mem. (1200-1225)
Kan misschien de bottleneck van de cpu zijn, maar daar twijfel ik over (core i7 920@4.2GHz,HT uit,turbo aan)
(Furmark @ 1920x1200,4xAA,fullscreen)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElephantFly
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-03 17:35
Kijk naar deze dia's, uit de Tom's Hardware forums.

En hier is de originele thread, http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-276100_15_0.html

Geplaatst door een gebruiker met de naam "Succesvolle troll"

Tom's Hardware nooit een GTX 300 serie herzien. Ik kan dergelijke glijbanen ook, zou je me geloven? -O- :'(

Nog steeds denken dat ze echt zijn? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
ocdaan schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:58:
[...]
Die Cub3D die ik had besteld had volgens het plaatje nog die grote koeler maar de versie die ik geleverd heb gekregen is de nieuwe met heatpipe. Kan er verder weinig over zeggen.
Vind je de koeler stil?

Ik heb nu een GTX260 en deze met rivatuner naar 20% fanspeed gezet in 2D (lager kon niet). Ik dacht dat het zo stil was, maar ik heb het er nu 2 dagen uit (tijdelijk met onboard video) en ik wist niet meer hoe rustig het kon zijn met een pc aan. Ik wil dus mijn 260 vervangen door iets heel stils en met vergelijkbare performance. Daarom denk ik aan de HD5770. Je zou denken als het zo zuinig en koel is, dat het zelfs wel met een passieve koeler zou moeten kunnen. Of een koeler welke in 2D passief is en de fan pas gaat draaien in 3D (als ik een spel speel heb ik toch een koptelefoon op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
KarlMarX schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:23:
[...]

Vind je de koeler stil?

Ik heb nu een GTX260 en deze met rivatuner naar 20% fanspeed gezet in 2D (lager kon niet). Ik dacht dat het zo stil was, maar ik heb het er nu 2 dagen uit (tijdelijk met onboard video) en ik wist niet meer hoe rustig het kon zijn met een pc aan. Ik wil dus mijn 260 vervangen door iets heel stils en met vergelijkbare performance. Daarom denk ik aan de HD5770. Je zou denken als het zo zuinig en koel is, dat het zelfs wel met een passieve koeler zou moeten kunnen. Of een koeler welke in 2D passief is en de fan pas gaat draaien in 3D (als ik een spel speel heb ik toch een koptelefoon op).
zo'n koeler heeft de ASUS matrix, voor verschillende soorten videokaarten, nog niet de HD5xxx-series.
http://www.asus.com/Search.aspx?SearchKey=matrix

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KarlMarX schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:23:
[...]

Vind je de koeler stil?

Om mezelf maar weer te quoten :P
ocdaan schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:21:
[...]

Op 50% hoor ik'em nauwelijks nog (komt niet boven de rest uit iig). Ik zie nu dat de temp op 36 graden staat met standaard snelheid en fan op 50%.

kwartiertje verder op 20%.... temp is maar met 2 graden gestegen en staat nu dus op 38 graden.

ooops - nu staat de temp op 47 graden... (bijna 3 uur later dus) net maar weer op 50% gezet dus. Ik zat wel te photoshoppen, die maakt ook gebruik van de vga kaart, dus wel 2d maar wel belasting op de gpu.
Tot 50% hoor ik'em niet echt. Daarboven begint'ie herrie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Oeps, sorry. Ik dacht dat je een andere gebruiker was die ook zo'n kaart had gekocht. Ik dacht hoe meer ervaringen, hoe meer vreugde. Nou ja, als anderen nog aanvullingen op jouw ervaringen hebben dan hoor ik het graag.

Probleem is dat stil nogal relatief is. Ik heb nu een Antec P183 met extra stille Scythe Casefans. Als iemand anders een normale case heeft, met normale casefans, dan vind ie zo'n grafische kaart wellicht nogal snel stil, terwijl het bij mij in mijn kast opeens best wel overheersend/te aanwezig zou kunnen zijn.
Zijn Vapor X koelers echt stil? Zo ja dan zou ik op de Saphire vaporX 5770 kunnen wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
An1mA schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:09:
[...]

Dat de voltage niet omhoog ging had ik dus ook last van met de 5870 bios, ik blijf maar netjes trouw aan de msi 5850 unlock bios ^^
Je kunt een regel toevoegen ,waarbij je toch de voltage kunt verhogen in Afterburner. ;) met een 5870bios

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

KarlMarX schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:59:
Oeps, sorry. Ik dacht dat je een andere gebruiker was die ook zo'n kaart had gekocht. Ik dacht hoe meer ervaringen, hoe meer vreugde. Nou ja, als anderen nog aanvullingen op jouw ervaringen hebben dan hoor ik het graag.

Probleem is dat stil nogal relatief is. Ik heb nu een Antec P183 met extra stille Scythe Casefans. Als iemand anders een normale case heeft, met normale casefans, dan vind ie zo'n grafische kaart wellicht nogal snel stil, terwijl het bij mij in mijn kast opeens best wel overheersend/te aanwezig zou kunnen zijn.
Zijn Vapor X koelers echt stil? Zo ja dan zou ik op de Saphire vaporX 5770 kunnen wachten...
Dacht al, begin ik nu dement te worden? hahaha

Klopt, mijn pc maakt redelijk veel herrie. Niet overdreven maar stil is die ook niet. Vergeleken met een oude Duron 900 is de pc wel weer stil. Dus tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Je kunt een regel toevoegen ,waarbij je toch de voltage kunt verhogen in Afterburner. ;) met een 5870bios
vertel want ik wil wel even testen met een 5870 BIOS op me 5850, helemaal als de timings daar ander staan kan dat best helpen met een OC of op de zelfde OC iets sneller zijn (of juist slomer) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonnymous!
  • Laatst online: 25-03 11:45

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Ik wil ook nog wel wat weten over de 5870 bios.
Als ik straks mijn 5850 ga waterkoelen wil ik hem op 5870 speeds laten lopen, ik kan daar dus gewoon een hd5870 bios in flashen?, word hij dan veel warmer?
En wat is sneller, een 5850 met 5870 bios en 5870 clocks of een 5850 met 5870 clocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Heb de 5850 bios en 5870 bios getest op 5870 clocks (volg je me nog xD) en bevindingen zijn dat het de bios geen verschil maakt. Ik was namelijk nieuwsgierig wat de 5870 bios beter doet qua geheugen timings, maar was in prestatie niet te merken.

Kreeg 106 fps bij RE5 en 55 fps bij Dirt 2, alles max@1680*1050 bij beide bios en omdat ik de voltage niet kon verhogen terug gegaan naar 5850 bios, maar volgens Bullus zou het kunnen door een regel te veranderen. Nu mag hij ook posten wat je zoal moet doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakeye
  • Laatst online: 21:39
KarlMarX schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:59:

Precies, ik word ook zo moe van mensen die roepen dat ie stil is. Terwijl dat in hun geval ongetwijfeld zo zou zijn. Ik heb ook een p180 met een sycthe cooler en stille voeding case fans. Zo'n "stille" videokaart zou in deze gevallen behoorlijke herrie kunnen maken, wat de rest van je investeringen om een still systeem te hebben om zeep helpt.

Ik heb er nu een Asus 3870 top met een glacier koeler in zitten en wil eigenlijk geen kaart meer die meer herrie produceert. Volgens mij zit de geluids prodcutie van mijn huidige cooler zo rond de 25 dba. (Kon zo gauw geen bron vinden om dit te bevestigen) De Vapor zit daar zelfs nog boven.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@HD5870bios ---voltage
Zoek en gij zult vinden :P

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Vooruit dan :>

http://forums.guru3d.com/...hp?p=3305540&postcount=13

ipv de settings in link ,zet je deze settings erin

[Settings]
VT1165_Defaults = 18 39 8)

Qua overclocking van het geheugen, wil de mijne ook niet echt hoger dan 1240, ong hetzelfde als een 5850 bios.Misschien hebben anderen wel baat bij een 5870bios

Ik gebruik wel het msi unlock 5870 bios ,te vinden op guru3d.

Happy oc d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door Bullus op 15-12-2009 13:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:53:
Vooruit dan :>

http://forums.guru3d.com/...hp?p=3305540&postcount=13

ipv de settings in link ,zet je deze settings erin

[Settings]
VT1165_Defaults = 18 39 8)

Qua overclocking van het geheugen, wil de mijne ook niet echt hoger dan 1240, ong hetzelfde als een 5850 bios.Misschien hebben anderen wel baat bij een 5870bios

Ik gebruik wel het msi unlock 5870 bios ,te vinden op guru3d.

Happy oc d:)b
Lol wees blij :P mijn HD5850 doet max 1125. Bij 1150 krijg ik flitsjes en nog hoger = crash. Ik kan wel gewoon votlages instellen als ik MSI Afterburner gebruik. Maar ik heb ook een MSI OC bios in mijn PowerColor kaart geflashed. Of hij dat met stock bios ook zou doen weet ik niet. Eerste wat ik verandert heb is die bios om de CCC limits op te heffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@Astennu

Heb een 5850 en daar heb ik een msi unlock 5870 bios erin geflashed.
Vanwege die bios kon ik in afterburner niet meer de voltage instellen,maar door die tweak kan het nu wel. ;)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Het begon weer te kriebelen na de post van Bullus, dus weer de 5870 bios geflashed en gelukkig weer 1ghz grens doorbroken. Maar de timings zijn bij de 5870 inderdaad anders. Bij de 5850 kon ik precies 1000/1250 kiezen en nu moet ik 1010/1255 kiezen, hoewel dat niet meteen leid to betere scores. Zal wel later in de week verder testen en me bevindingen posten.

Wat wel een leuke is dat deze bios, geen streepjes tevoorschijn tovert bij wc3 en wat de msi 5850 unlock bios wel deed. Cod mw2 moet ik nog testen met de 5870 bios, maar bij de msi 5850 unlock bios kreeg ik geen streepjes wat de standaard sapphire 5850 bios wel deed :P Ik hoop dat jullie het nog begrijpen anders ik wel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
snakeye schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:35:
[...]
Precies, ik word ook zo moe van mensen die roepen dat ie stil is. Terwijl dat in hun geval ongetwijfeld zo zou zijn. Ik heb ook een p180 met een sycthe cooler en stille voeding case fans. Zo'n "stille" videokaart zou in deze gevallen behoorlijke herrie kunnen maken, wat de rest van je investeringen om een still systeem te hebben om zeep helpt.

Ik heb er nu een Asus 3870 top met een glacier koeler in zitten en wil eigenlijk geen kaart meer die meer herrie produceert. Volgens mij zit de geluids prodcutie van mijn huidige cooler zo rond de 25 dba. (Kon zo gauw geen bron vinden om dit te bevestigen) De Vapor zit daar zelfs nog boven.
Als je er dan toch "zo moe van wordt", neem dan de moeite zelf te testen en ons de resultaten te geven. Als jij zo graag een heel stille videokaart wilt en daar gezien andere hardware geld in wilt steken, steek er dan ook de moeite in om te testen en ga niet aan random mensen op een forum vragen, waarvan je weet dat een uiterst stille pc niet hun hoofddoel is. Dat is nl. en totaal omgekeerde wereld. Bovendien snap ik niet wat je in dit topic doet als je een stille videokaart wilt. De hele lijn die momenteel uit is is gemaakt voor performance. Voor stille oplossingen heb je aparte oplossingen, zoek daar dan ook naar. Ze zijn er nog weinig maar zullen naar mate er meer chips op de markt zijn ongetwijfeld komen, en anders koop je maar zo'n gigantisch after-market koelblok. En ga niet verwachten dat gamers die performance willen met een decibelmeter in hun case gaan hangen wanneer iemand vraagt offie stil is.

Ik vind 'm stil zat maar dat is ook logisch. De kaart is een generatie sneller dan mijn vorige en hoeft dus veel minder hard te werken voor dezelfde performance, dus de fan kan lager blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ik vind 'm stil zat maar dat is ook logisch. De kaart is een generatie sneller dan mijn vorige en hoeft dus veel minder hard te werken voor dezelfde performance, dus de fan kan lager blijven draaien.
ben ik het niet mee eens, tenminste wel als je op exact dezelfde setting gamed maar ik speel natuurlijk met zo veel mogelijk op MAX, oftewel me kaart moet harder werken ;) Ben het verder volledig met je eens en deze kaart is echt superstill tussen me andere fans :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
twiFight schreef op woensdag 16 december 2009 @ 01:22:
[...]
Als je er dan toch "zo moe van wordt", neem dan de moeite zelf te testen en ons de resultaten te geven. Als jij zo graag een heel stille videokaart wilt en daar gezien andere hardware geld in wilt steken, steek er dan ook de moeite in om te testen en ga niet aan random mensen op een forum vragen, waarvan je weet dat een uiterst stille pc niet hun hoofddoel is. Dat is nl. en totaal omgekeerde wereld. Bovendien snap ik niet wat je in dit topic doet als je een stille videokaart wilt. De hele lijn die momenteel uit is is gemaakt voor performance. Voor stille oplossingen heb je aparte oplossingen, zoek daar dan ook naar. Ze zijn er nog weinig maar zullen naar mate er meer chips op de markt zijn ongetwijfeld komen, en anders koop je maar zo'n gigantisch after-market koelblok. En ga niet verwachten dat gamers die performance willen met een decibelmeter in hun case gaan hangen wanneer iemand vraagt offie stil is.

Wat een vreselijke onzin! :N

Dit topic gaat over de HD5xxx lijn. Waarom zouden hier geen mensen rondlopen die ook om stil geven? Waarom zou je er niet naar mogen vragen? Het is een ervaringen topic.
Waarom zou snel en stil niet samen kunnen gaan? Het is echt belachelijk dat jij ons hier gaat voorschrijven wat we hier wel en niet mogen vragen en dat stil en performance niet samen gaan. |:(
Waarom denk je dat fabrikanten de kaarten zuiniger maken? De meesten hier geven (helaas) ook geen ene moer om het milieu. Dat doen ze dus mede zodat de kaarten minder warmte produceren en dus ook stiller worden. Veel mensen houden niet van straaljagers in hun woon of slaapkamer.

Niet iedereen heeft een onbeperkte geldstroom om maar even allerlei kaarten te gaan kopen en zelf te gaan testen welke het stilst is. Daar heb je juist ervaringen topics voor.
Met jouw redenatie hoef je hier dus überhaupt niet over de HD5xxx te praten, want iedereen kan al die kaarten lekker zelf kopen en gaan testen.

Ik zou zeggen, sla onze posts over als je het niet interessant vind en bemoei je er verder niet mee. Leef en laat leven... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Even een cross-post uit het nieuwstopic:
Splinter Cell schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:29:
Iemand heeft al driver 9.12 op de Sapphire site gevonden. De drivers worden positief ontvangen:

http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33957064
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=311190

Ik wacht nog even tot vanavond. :)
Dat is toch wel belangrijk om hier ook ff te melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Ik heb sinds vorige week de Saphire 5870 Vapor X editie en ik heb ook een Antec P183 en ben zelf ook redelijk kritisch over het geluid van mijn pc, omdat deze toch in een soort aparte hoek bij de woonkamer staat.

Maar tijdens zwaar gamen hoor ik hem toch wel harder gaan draaien, tis niet storend maar wel hoorbaar, helemaal als je op dat moment even geen geluid hebt ingame. Al met al zeer tevreden met het huidige geluids niveau al was mijn vorige systeem echt fluisterstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
KarlMarX schreef op woensdag 16 december 2009 @ 10:29:
[...]Dit topic gaat over de HD5xxx lijn. Waarom zouden hier geen mensen rondlopen die ook om stil geven? Waarom zou je er niet naar mogen vragen? Het is een ervaringen topic.
Iedereen mag er om vragen. Maar vervolgens gaan klagen dat de reacties zinloos zijn omdat wat een ander stil vindt jij of die andere poster niet stil vinden.. tsja.. vraag er dan niet om he. Je weet dat de meeste mensen hier de kaart voor performance kopen en ik zie zelfs een meerendeel aan posts die over het overklokken van de kaart gaan. Nogal logisch dat die andere eisen qua geluidsniveau hebben. Dan vind ik een quote als "ik word zo moe van..." richting flame gaan.
Waarom zou snel en stil niet samen kunnen gaan?
Euh.. de wetten van de natuur? Dat een snellere kaart veel stroom gebruikt, dus veel hitte produceert en dus veel koeling nodig heeft is algemeen bekend. Wil je stiller? Dan moet je of performance inleveren of geld uitgeven aan extra koelingsmogelijkheden. Er zijn wel snelle kaarten met passieve koeling, maar die komen altijd pas na de cutting edge snelheidsmonsters. Een jaar later kun je die snelle kaart wel met stille fan kopen, alleen zijn er dan alweer nieuwe snelheidsmonsters uit. En dus is de oude kaart al niet "snel" meer imo. Maar goed, als je al een andere definitie van "stil" hebt dan heb je vast ook een andere definitie van "snel"..
Ik zou zeggen, sla onze posts over als je het niet interessant vind en bemoei je er verder niet mee. Leef en laat leven... :w
Ik sloeg jouw post ook over, ik quotte SnakeEye. En die gebruikte een nogal botte manier om te zeggen dat de reacties van de mensen in dit ervaringentopic niet aan zijn eisen voldoen.

[ Voor 0% gewijzigd door twiFight op 16-12-2009 11:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Straks hopelijk mijn eerste ervaringen met de HD5xxx serie (Sapphire 5870 is onderweg!).

Ik zal dan even een serie benchmarks posten met mijn E8400 @ stock. Zou hem wel willen overklokken, maar dan moet ik eerst een ander moederbord kopen, iets wat ik eigenlijk pas wil doen bij de volgende upgrade. Ik zit namelijk te wachten op MSI's Big Bang Fuzion :P

Ter indicatie: Ik heb nu een E8400 @ stock en 9800GTX @ 800/1200/2000. Die laatste clocks kunnen nog wel hoger, maar dan crasht ie regelmatig. Overklokken van de kaart geeft ruim 1300 punten winst in Vantage, althans de laatste keer dat ik testte. Zojuist echter Vantage nog een keer gedraaid op stock, nu had ik ~P7500 tegenover ~P7100 een maand of twee geleden - nieuwe NVIDIA drivers doen dus ergens iets posities, ga nu nog een keer met OC draaien. Beide resultaten gehaald met Windows 7 x64 overigens.

Straks dus hopelijk de waardes van een 5870 met deze setup ter vergelijking, want er zijn nog wel anderen die met een G92 zitten en twijfelen denk ik ;)

Ik ga de 9800GTX er overigens naast laten zitten na de eerste benchmarks met alleen de 5870. Voeding kan het makkelijk hebben, en een beetje PhysX hulp kan nooit kwaad!

[ Voor 4% gewijzigd door Werelds op 16-12-2009 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Zo net ff mijn 5970 getweakt. Nieuwe drivers erop (9.12) en geclockt op 950MHz core, 1150MHz memory.

Crysis Warhead, 1920x1200 4xAA Enthusiast DX10:

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/4392/crysiswarheadambush9001.png

Heel erg speelbaar dus met een minimum van ~32fps :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ben bezig om een 5870 BIOS te testen op mijn 5850. GPU-Z blijft 1440 shaders zien. Clocks zijn wel 850-1200.

Voltage is netjes 1.162v dus HD5870 voltages. Ik ga nu kijken of 850-1200 stabiel is. (Mijn 5850 wou met een MSI OC 5850 Bios max 1125 mem doen wel 900 core op 1.09v)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

zo, dat zijn nette clocks

ben nu de 9.12 van 14 december maar even aan het downloaden, straks proberen

ik heb echter vooral problemen: ik krijg de Redline tool nog niet werkend
erger nog, mijn hele systeem had er vandaag geen zin meer in terwijl alles gisteravond nog prima werkte
straks bij thuiskomst maar eens kijken wat er loos is :/

zal wel iets met Nvidia remnants te maken hebben

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Kan iemand de 9.12 drivers uploaden naar een andere host dan Mediafire, daar stopt die steeds halverwege

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Ja dat zou ik ook wel willen!, ik kan ze niet vinden op internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
doesd00 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:22:
Ja dat zou ik ook wel willen!, ik kan ze niet vinden op internet!
Misschien Google eens gebruiken heb je ze binnen 10 sec.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.