Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 59.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Zag toevallig dit toen ik aan het scannen was naar andere mensen met hetzelfde streepjesbehangprobleem:
Just got this response from ATI/AMD today. *shrug* here's hoping...

Dear Customer,

Your service request : SR #{ticketno:[XXXXXXXXXX]} has been reviewed and updated.

Response and Service Request History:

Thank you for your feedback. We are aware of this issue, and it has to do with Windows 7 update. We are working on a solution for this problem.

In the mean time we recommend you do a clean install of the Graphic card driver by removing all ATI and or other Graphic card software from Windows Control Panel> Program and Features in safe mode. From feedback on our forums some people have successfully solved the issue by doing this.

In order to update this service request, please respond, leaving the service request reference intact.

Best regards,

AMD Global Customer Care
Link naar het topic: http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=122932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Over streepjesbehang:
Dear Customer,

Your service request : SR #{ticketno:[XXXXXXXXXX]} has been reviewed and updated.

Response and Service Request History:

Thank you for your feedback. We are aware of this issue, and it has to do with Windows 7 update. We are working on a solution for this problem.

In the mean time we recommend you do a clean install of the Graphic card driver by removing all ATI and or other Graphic card software from Windows Control Panel> Program and Features in safe mode. From feedback on our forums some people have successfully solved the issue by doing this.

In order to update this service request, please respond, leaving the service request reference intact.

Best regards,

AMD Global Customer Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagaris schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:37:
Zag toevallig dit toen ik aan het scannen was naar andere mensen met hetzelfde streepjesbehangprobleem:

[...]

Link naar het topic: http://forums.amd.com/gam...catid=260&threadid=122932
Win7 update.... goed om te weten maar der wordt aan gewerkt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-08 19:32
Ik heb hem net gedownload. Dit is echt de slechtste benchmark die ik ooit gezien heb. Het laden duurt extreem lang en het is absoluut niet functioneel. Heel erg irritant.

[ Voor 68% gewijzigd door Bolis op 04-12-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bolis schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:54:
[...]

Ik heb hem net gedownload. Dit is echt de slechtste benchmark die ik ooit gezien heb. Het laden duurt extreem lang en het is absoluut niet functioneel. Heel erg irritant.
Sorry, niet functioneel? Laden kan lang-ish duren a.d.h.v. je settings en pc specs maar zijn verder niet bijster schokkend. Verder is het zo functioneel als maar zijn kan. Ram je settings op het allerhoogst en en je GPU wordt wel gestresst. Daarna kun je met je cpu settings kijken of het veel uitmaakt qua score. Wat is daar niet functioneel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Bolis schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:54:
[...]

Juist 1 van de betere benchmarks die ik gezien heb, en omdat het een echte game engine betreft, ook realistisch qua cijfers? Wat vind je er niet functioneel aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-05 11:27
Dirt 2 is best zwaar op ultra, haal maar 35 fps met me 5850, maar ik moet alles op performance zetten in ccc? Want als ik dat dus doe dan krijg ik inderdaad de 90 fps in de RE5 benchmark, zet ik hem op quality dan is het 55. Dus ik kan concluderen als je je ccc settings tweaked je meer fps krijgt?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
twiFight schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:45:
[...]

Sorry, niet functioneel? Laden kan lang-ish duren a.d.h.v. je settings en pc specs maar zijn verder niet bijster schokkend. Verder is het zo functioneel als maar zijn kan. Ram je settings op het allerhoogst en en je GPU wordt wel gestresst. Daarna kun je met je cpu settings kijken of het veel uitmaakt qua score. Wat is daar niet functioneel aan?
Ik vind de benchmark niet overzichtelijk bovendien liep hij 3 keer vast. Toen heb ik mijn overclock settings terug gezet op standaard om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn oc lag, hij liep alweer vast.

Tuurlijk hij stresst gpu zeer goed, dat merkte ik. Maar ik mis het overzicht en de souplesse van andere benchmarks. Het zal absoluut een goede benchmark zijn, maar ik vond het niet prettig werken.

Het is logisch dat het laden lang kan duren a.d.h.v je settings, maar ik zag dat bij het laden de benchmark slechts 1 core gebruikt. Dan maakt het dus niet veel uit of je een e8400 @ 4,0 ghz hebt of een i7 @ 4,0 ghz. Verder heb ik een corsair X128 SSD, dus qua laadtijden had ik iets beters verwacht dan een zwart scherm voor 1,5 minuut.

[ Voor 20% gewijzigd door Bolis op 05-12-2009 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongen om dez hotfix van dirt 2 te installeren moet ik dan eerst de oude drivers verwijderen
Dit is de hotfix ? http://support.amd.com/us...ve-Dirt2-performance.aspx
voor 2hd5870 cfx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Bolis schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:00:
[...]

Ik vind de benchmark niet overzichtelijk bovendien liep hij 3 keer vast. Toen heb ik mijn overclock settings terug gezet op standaard om er zeker van te zijn dat het niet aan mijn oc lag, hij liep alweer vast.
Dan is er iets verkeerd gegaan bij installatie of is je systeem niet fris meer, want vast lopen heeft hij bij mij nooit gedaan, en ik heb dat ding toch al minstens 20 keer gerund.
Tuurlijk hij stresst gpu zeer goed, dat merkte ik. Maar ik mis het overzicht en de souplesse van andere benchmarks. Het zal absoluut een goede benchmark zijn, maar ik vond het niet prettig werken.
Souplesse? Hebben we het hier over een yogacursus? Wat wil je in godsnaam lenig hebben in een benchmark? Een overzicht is er prima, misschien moet je de benchmark eens zijn werk helemaal laten doen en dan krijg je het overzicht aan het einde. Met mooie gekleurde balksjes zelfs, ipv alleen een "you had an fps of xxx". Als je de benchmark niet helemaal gerund krijgt, zie alinea hierboven.
Het is logisch dat het laden lang kan duren a.d.h.v je settings, maar ik zag dat bij het laden de benchmark slechts 1 core gebruikt. Dan maakt het dus niet veel uit of je een e8400 @ 4,0 ghz hebt of een i7 @ 4,0 ghz. Verder heb ik een corsair X128 SSD, dus qua laadtijden had ik iets beters verwacht dan een zwart scherm voor 1,5 minuut.
De engine is ook niet multicore gebouwd, maar dat is het punt niet. Je wilt weten of je cpu je graphische kaart bottleneckt. Dat doe je op deze manier: je stresst de GPU zoveel mogelijk. Dan kijk je met je cpu op normale snelheid welke fps je haalt. Vervolgens klok je je cpu over en kijk je weer welke fps je haalt. Als je opeens een stuk meer fps haalt bij een benchmark die niet heel erg cpu dependant is dan betekent dat dus dat de langzame cpu je videokaart bottleneckt. En of dat nu op 1 core of 128 gebeurt maakt daarvoor niks uit.

Over de laadtijden:
Zonder de benchmark eerder gerund te hebben deze boot zit ik vanaf dat ik op "start benchmark" klik in 1m05 in het spel. 30 seconden daarvan is "analyzing system", wat dus alleen de eerste keer gebeurt. Daarbij heb ik maar een E6750 @ 3.2 ghz en niet eens een SSD. Alle settings waren op het hoogste dat mijn systeem hebben kan.

Ik denk dat je systeem gewoon verkloot is of dat je echt mega veel programmas hebt lopen. Hoe dan ook ligt het toch echt niet aan de benchmark.

[ Voor 10% gewijzigd door twiFight op 05-12-2009 15:07 . Reden: laadtijden toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Het laden duurt bij mij idd ook niet erg lang en vastlopers nog niet gehad.
Stalker benchmark een keer of 10 gedraaid wel alleen dx10.1

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Kan iemand die daadwerkelijk een HD5870 heeft zijn kaart eens meten, IRL met een meetlint? Internet geeft enkele tegenstrijdige resultaten en het spant er bij mij wel om de centimeter om ;)

Ik weet dat er verschillende merken zijn maar aangezien er toch maar 2 merken leverbaar zijn eindig ik ws toch met dezelfde kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

twiFight schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:00:
Kan iemand die daadwerkelijk een HD5870 heeft zijn kaart eens meten, IRL met een meetlint? Internet geeft enkele tegenstrijdige resultaten en het spant er bij mij wel om de centimeter om ;)

Ik weet dat er verschillende merken zijn maar aangezien er toch maar 2 merken leverbaar zijn eindig ik ws toch met dezelfde kaart.
28cm precies tm de rode uitlaatstukjes... (sapphire 5870)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Powrskin schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:25:
Het laden duurt bij mij idd ook niet erg lang en vastlopers nog niet gehad.
Stalker benchmark een keer of 10 gedraaid wel alleen dx10.1
Bij dx10/10.1 is de laadtijd een stuk korter dan wanneer je dx11 gaat benchen op alles max.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:11

watercoolertje

Untertitel

Dan maakt het dus niet veel uit of je een e8400 @ 4,0 ghz hebt of een i7 @ 4,0 ghz.
Daar vergis je je behoorlijk in ik haal (met 1 core dus) met superpi echt vele betere score tegenover me oude e8400 namelijk +- 10 sec met 4Ghz terwijl me e8400 voor dat zelfde getal toch wel richting de 4.5/4.6 moest gaan ;)
i7 is per clocktik dus wel rond de 10% sneller ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er achter dat de hd5870 goed overklokt met standaard bios.
Volgens mij zijn 1020mhz op de core een veel voorkomende 24-7 overklok als
het niet meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Goed om te horen. Ik had er speciaal mijn moederbord voor omgeruild (gigabyte - > msi) vanwege dit probleem.
Maar nu werd ik er ook weer mee verblijdt |:( :( tijdens MW2.
Enige wat je dan nog kan doen is een reset geven....

Goed gelukkig wordt er EINDELIJK aan gewerkt door ATI.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Sc0rPi0N schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:48:
[...]

Goed om te horen. Ik had er speciaal mijn moederbord voor omgeruild (gigabyte - > msi) vanwege dit probleem.
Maar nu werd ik er ook weer mee verblijdt |:( :( tijdens MW2.
Enige wat je dan nog kan doen is een reset geven....

Goed gelukkig wordt er EINDELIJK aan gewerkt door ATI.
Vreemd genoeg lijkt het bij mij steeds vaker voor te komen. Daar waar ik eerst best 2-3 dagen zonder kan met een beetje geluk is het gisteren en vandaag al wel zo'n 15 keer gebeurd. Eigenlijk elke keer dat ik MW2 wilde spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Mag schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:00:
[...]

Vreemd genoeg lijkt het bij mij steeds vaker voor te komen. Daar waar ik eerst best 2-3 dagen zonder kan met een beetje geluk is het gisteren en vandaag al wel zo'n 15 keer gebeurd. Eigenlijk elke keer dat ik MW2 wilde spelen...
Ja dat heb dus ook. Geen last van gehad totdat ik gisteren MW2 geïnstalleerd had en heb zitten spelen.
In nfs-shift geen problemen gehad.
Maar goed Ati is er dus mee bezig.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Hebben de mensen met het streepjesprobleem, NADAT ze hun HD5xxx in hun systeem gestopt hebben, nog een fresh windows install gedaan ?

Ik had in het begin af en toe ook bijzonder weirde beeldcorruptie, m.n. in 2D. Sinds ik een fresh install heb gedaan met de meest recente Catalyst is het probleem weg.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Telt ook dat mijn HD5870 in een nieuw systeem is geplaatst dus bij voorbaat al een verse Windows 7 64-bit installatie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Help!!!! schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:04:
Hebben de mensen met het streepjesprobleem, NADAT ze hun HD5xxx in hun systeem gestopt hebben, nog een fresh windows install gedaan ?

Ik had in het begin af en toe ook bijzonder weirde beeldcorruptie, m.n. in 2D. Sinds ik een fresh install heb gedaan met de meest recente Catalyst is het probleem weg.
Ja heb ik gedaan en helpt niet.

Edit: Vanochtend start ik MW2 op, gelijk beginnen er al strepen en dingen door het scherm te flitsen, binnen een minuut weer een crash.
Heb sindsdien geprobeerd alle applicaties die op de achtergrond draaide uit te schakelen en te spelen en nu net een uurtje zonder problemen gespeeld. Geen idee of het toeval is, maar na een weekend lang niet te kunnen spelen mét applicaties op de achtergrond en nu opeens weer wel zónder applicaties...? Kan me herinneren dat toen ik de pc net had en MW2 speelde ik het probleem niet had, maar toen had ik ook nog niks geinstalleerd en nog geen backup overgezet dus had ik uberhaupt niets op de achtergrond lopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Mag op 07-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
het schijnt aan de 64 bit versie van W7 te liggen maar of dat waar is weet ik niet. Ik krijg bij codwaw meteen grijze strepen. Nieuwe install op nieuwe pc. Vanavond even op xp testen.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Ik had me pc vrijdag opnieuw geinstalled 64 bit Wind 7 pro en dat had eigenlijk niet gehoeven, want het probleem met de grijze streepjes zijn hier nog steeds. Heb zelf een 5850 btw, ook eens 9.10 driver geprobeerd ipv 9.11 maar daar is het zelf erger. Want ik had het eerst alleen bij cod mw 2 en nu ook bij Warcraft 3. Dus ik blijf mooi op 9.11 en nu maar hopen dat 9.12 snel komt plus dat het fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik mag toch hopen dat ze hier wel een hotfix voor uitbrengen. Een van de meest verkochte spellen op de populairste videokaarten van nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig een 58XX serie op een crt aangesloten? Ik krijg met geen mogelijkheid meer dan 85hz op mijn beeldschermen. Op AMD.com staat ook al in het forum dat dat gelocked is in de drivers.

Is er iemand die de refreshrate hoger heeft kunnen zetten dan 85hz???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:58:
Heeft iemand toevallig een 58XX serie op een crt aangesloten? Ik krijg met geen mogelijkheid meer dan 85hz op mijn beeldschermen. Op AMD.com staat ook al in het forum dat dat gelocked is in de drivers.

Is er iemand die de refreshrate hoger heeft kunnen zetten dan 85hz???
5770 op een crt hier en die krijg ik ook niet hoger dan 85hz. Niet dat ik dat nodig heb overigens maar het lijkt idd gelocked.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Mag schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:54:
[...]
Heb sindsdien geprobeerd alle applicaties die op de achtergrond draaide uit te schakelen en te spelen en nu net een uurtje zonder problemen gespeeld. Geen idee of het toeval is, maar na een weekend lang niet te kunnen spelen mét applicaties op de achtergrond en nu opeens weer wel zónder applicaties...? Kan me herinneren dat toen ik de pc net had en MW2 speelde ik het probleem niet had, maar toen had ik ook nog niks geinstalleerd en nog geen backup overgezet dus had ik uberhaupt niets op de achtergrond lopen.
Wederom te vroeg gejuicht. Zojuist tweemaal achterelkaar gecrashed binnen een minuut zonder andere extra applicaties te runnen...
Ik word er zo langzamerhand erg depressief van. Heb het erg druk deze weken en kan niet eens even 's avonds een of twee MW2 potjes doen...
Ik hoop dat 9.12 snel komt zodat óf het probleem is opgelost óf ik de kaart kan ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Mag schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:12:
Ik hoop dat 9.12 snel komt zodat óf het probleem is opgelost óf ik de kaart kan ruilen.
Of stoppen met MW2, aangezien dit ook niet de meest bug vrije game is. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:14:
[...]

Of stoppen met MW2, aangezien dit ook niet de meest bug vrije game is. ;)
True, maarja, dat is nu eenmaal het spel wat ik momenteel speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Maar wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het net zo goed aan game kan liggen of niet?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

-The_Mask- schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Maar wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het net zo goed aan game kan liggen of niet?
Nee er zijn er verschillende mensen die dezelfde problemen hebben met andere spellen.

Ik had net weer een streepjesbehang en na een restart heb ik even via Smartdoctor gekeken wat de temp was. (60 C) Auto fan control stond aan,maar mijn pc is zowat fluiterstil ook tijdens MW2.
Dus heb ik Smart Cooling aangezet zodanig dat hij slow (50C) tot medium (60C) gaat draaien.
Tijdens MW2 hoor je ook een paar keer dat de fans ook sneller gaan draaien (logisch je kaart wordt ook warmer) zeker tijdens een Killcam of als er een smoke grenade in de buurt ontploft.
En tijdens het spelen (toch zeker meer dan 1 uur) geen last meer gehad van vastlopers nadat ik dit had gedaan.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het terug clocken van mijn 5770 scheelt wel in grijze strepen crashes in XP. Helaas krijg ik nog wel errors met MW2, die klapt nog wel geregeld terug naar desktop zonder enige reden.

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hopelijk een driver probleem (zoals ATI zelf aangeeft). Met pech moeten BIOSen geflasht gaan worden. Vinden wij geweldig om te doen natuurlijk, maar ik denk dat het ze wel eens wat klanten kan gaan kosten die nu al die kaart hebben en 'm dan op willen ruilen.

Is er al iemand met bovenstaande problemen die niet Win 64 bit draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Net even mijn ASUS 5850 100% laten koelen via smartdoctor, het is dan serieus net een opstijgend vliegtuig :P

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
LosGieros schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:22:
Het terug clocken van mijn 5770 scheelt wel in grijze strepen crashes in XP. Helaas krijg ik nog wel errors met MW2, die klapt nog wel geregeld terug naar desktop zonder enige reden.
Draai je dan stock speeds ?

Mijn HD5850 doet het prima met MW2. Hij draait stock volts op 900-1125. Ik heb 1-2x gehad dat het beeld even een tijd zwart werd en dan weer terug kwam. (waarna ik natuurlijk dood was :P) Maar dat is al een hele tijd niet meer gebeurt. Terwijl ik dat spel erg veel speel.

Ik heb er een MSI bios in zitten. En heb gewoon de 9.11 WHQL drivers.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ik vind het wel apart dat zoveel mensen last hebben van die strepen, ik draai ook w7 64 bits, en heb enkel 2 keer die strepen gehad door te ver overklokken, kaarten (1 club3d en een asus) lopen beide via CCC op 900/1300. heb sinds vorige week de asus bios ook op de club3d geflashed voor wat extra mogelijkheden via CCC, heb overigens de meegeleverde driver, 9.10, 9.11 en de dirt 2 hotfix gedraaiden en nergens problemen mee gehad..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
@ Astennu had je 5850 niet op 1ghz core ? Zo ja, waarom heb je hem nu naar 900 geclocked?

Ontopic: kan iemand mij vertellen als je met Asus smartdoctor overclocked je powerplay werkt? Want ik werk nu met me 5850 op 1ghz core en 5ghz mem, maar dus zonder powerplay wat ik eigenlijk wel graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

-The_Mask- schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:03:
Nee want het komt ook bij andere games voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Niet online
LosGieros schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:22:
Op win7 64 bit maakte het dus niet uit als ik de gpu 50 mhz terug clockte (onder stock speeds jah)..gelijk na 30 secs weer grijze strepen. Gvd ik zit er dus over na te denken om dat ding te rma-en...

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
LosGieros schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:33:
[...]

Op win7 64 bit maakte het dus niet uit als ik de gpu 50 mhz terug clockte (onder stock speeds jah)..gelijk na 30 secs weer grijze strepen. Gvd ik zit er dus over na te denken om dat ding te rma-en...
Waarom? Zodat je weer een kaart krijgt die dezelfde kuren vertoont? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

LosGieros schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:33:
[...]

Ja dat heb ik ook geprobeerd maar hielp idd niet.
Sagaris schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:42:
[...]

Waarom? Zodat je weer een kaart krijgt die dezelfde kuren vertoont? :?
Ja daar ben ik dus ook bang voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Mag schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 19:53:
[...]

Ja dat heb ik ook geprobeerd maar hielp idd niet.

[...]

Ja daar ben ik dus ook bang voor...
Ik heb win7 64bit en heb nergens last van. Het zou misschien wel aan de kaart kunnen liggen. Of aan de chipset... Ik heb een ASUS p5e met x38 chipset.

[ Voor 3% gewijzigd door Bolis op 08-12-2009 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Hier ook nergens last van ,HD5850 op windows 7 64bit ultimate, msi eclipse x58(bios 1.9b volgens mij)
HD5850 draait op stock kloks of op oc (950/1050)
Gamez: MW2 / Dirt2

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
Bullus schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:35:
Hier ook nergens last van ,HD5850 op windows 7 64bit ultimate, msi eclipse x58(bios 1.9b volgens mij)
offtopic: dirt2 is een fraaie game he. Hier draait hij als een zonnetje met alles op het hoogst (vsync uit, niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Ik heb het probleem met het streepjesbehang ook, alleen lijkt het veel minder erg dan bij sommige andere mensen hier. Sowieso heb ik het vaak pas na een uur of twee spelen en niet al na dertig seconden.

Alleen The Witcher is echt meerdere keren volledig vastgelopen met het streepjesbehang. Bij Mass Effect heb ik het een keer een paar seconden gezien, maar toen ging het weer weg en kon ik rustig verder spelen.

Heel af en toe heb ik wel het idee dat ik in een fractie van een seconde iets zie wat niet helemaal klopt, maar of dat nou videokaart of game gerelateerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
An1mA schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:00:

Kan iemand mij vertellen als je met Asus smartdoctor/voltage tweak overclocked je powerplay werkt? Want ik werk nu met me 5850 op 1ghz core en 5ghz mem, maar dus zonder powerplay wat ik eigenlijk wel graag wil.
Zou iemand hier iemand aub antwoord op willen geven? Want google is deze keer niet mijn beste vriend =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Bolis schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 23:02:
[...]

offtopic: dirt2 is een fraaie game he. Hier draait hij als een zonnetje met alles op het hoogst (vsync uit, niet nodig)
Yep, vet spel, zie ook de Dirt2 topic. ;)

@Anima
Denk dat het hetzelfde is als MSI afterburner, hier krijg ik tenminste niet mijn 2d clocks terug, in CCC overklokken werkt 2d nog wel.
Ik gebruik met msi ab gewoon een save profiel voor overklokken en voor internet zet ik hem weer op default settings (voor powerplay)

[ Voor 33% gewijzigd door Bullus op 08-12-2009 23:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Ik ben ook maar een beetje bezig met het overclocken van mijn ASUS 5850.
Op stock speeds haalde ik met 3DMark Vantage 12578
Nu zit ik op: 775 : 4200 en haal ik 13102.

Vind dit toch best een verbetering maar als ik lees hoe hoog jullie hem zetten!! :P
Ik ben nog niet zo'n pro met overclocken doe het in kleine stapjes.
Hoe grootte stapjes nemen jullie?

En mijn videokaart is na de test zo'n 68 graden maar dan staat de fan op Autocontrol.
Als ik hem op Manual 100% zet is ie echt een stuk koeler maar maakt echt een pokkeherrie, wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Je niet blind staren op cijfertjes en gewoon lekker je favo game opstarten en gamen maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Jaa dat weet ik wel, maar wil graag weten hoe ik het het beste moet aanpakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
doesd00 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 00:56:

En mijn videokaart is na de test zo'n 68 graden maar dan staat de fan op Autocontrol.
Als ik hem op Manual 100% zet is ie echt een stuk koeler maar maakt echt een pokkeherrie, wat raden jullie aan?
Ik denk dat je buiten de ongelooflijke pokkeherrie die zo'n beetje elke koeler maakt als hij op 100% draait, ook het slijtageproces van je koeler vele malen versnelt. Het is nooit de intentie geweest om die dingen lange tijd op 100% te laten draaien. Als het je alleen te doen is om maximaal te scoren in je benchmark en je daarna weer terug gaat naar normale fanspeed is het geen probleem natuurlijk :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik maak persoonlijk meestal gebruik van Rivatuner om de fan speed iets rapper op te laten lopen dan de normale auto control doet. Kan wel prettig zijn als je de temperaturen een beetje in toom wilt houden. Mijn 9800GTX heb ik bijvoorbeeld zo ingesteld dat hij naar 60% fanspeed gaat boven de 50 graden; in principe genoeg om hem onder de 55 graden te houden in dit geval. Doe ik dat niet, komt de fanspeed nooit boven de 44% uit, en wil de temperatuur nog wel eens boven de 65 uitschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gisteren ook weer een paar keer in MW2 een strepenscherm. Laatste keer even laten doen en na een halve minuut kon ik weer verder spelen zonder problemen 8)7

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Werelds schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:22:
Ik maak persoonlijk meestal gebruik van Rivatuner om de fan speed iets rapper op te laten lopen dan de normale auto control doet. Kan wel prettig zijn als je de temperaturen een beetje in toom wilt houden. Mijn 9800GTX heb ik bijvoorbeeld zo ingesteld dat hij naar 60% fanspeed gaat boven de 50 graden; in principe genoeg om hem onder de 55 graden te houden in dit geval. Doe ik dat niet, komt de fanspeed nooit boven de 44% uit, en wil de temperatuur nog wel eens boven de 65 uitschieten :)
En wat maakt dat uit? Een GPU mag makkelijk 90 graden worden hoor, in principe word het pas gevaarlijk boven de 110C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
spNk schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:29:
[...]

En wat maakt dat uit? Een GPU mag makkelijk 90 graden worden hoor, in principe word het pas gevaarlijk boven de 110C.
Snap ik, maar ik houd deze liever wat koeler tegen vrij weinig extra lawaai zodat m'n case fans mooi op laag kunnen blijven draaien ;)

Die hitte moet toch uit de kast, kan dan net zo goed voor een groot deel op deze manier gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Alsof het opweegt tegenover een 120mm fan dat ding is de helft ervan, dat zal altijd minder lucht verplaatsten met meer herrie!

Mijne staat mooi op auto, 33% is de max waar die ooit op heeft gestaan (maakt niet uit welke benchmark)... EN de max temp was 3 graden wat geen probleem is, alle lucht wordt heus wel door je voeding die daar ook in de buurt zuigt opgenomen en anders wel door andere fans, als je aan de achterkant van je kaart voelt voel je ook niet een gigantische luchtstroom, iig niet zo sterk als een knappe 120mm fan op 1200RPM die onhoorbaar is ;)

Maarja het blijft je eigen keus ;)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Geachte medetweakers :9

Ik kan ivm een RMA een nieuwe kaart uitzoeken. Nu staan ze bij de betreffende webshop allemaal op 10 dagen of langer.

Hoelang is de levertijd op dit moment? Iemand een idee daarover?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:21:

Ik kan ivm een RMA een nieuwe kaart uitzoeken. Nu staan ze bij de betreffende webshop allemaal op 10 dagen of langer.

Tenzij die webshop Alternate of Komplett is, kun je er op rekenen dat je de kaart pas eind deze/begin volgende maand krijgt. Zie ook dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:21:

heeel lang..
meer dan een maand minimum nu
tenzij je voorrang krijgt en vooraan op de lijst gezet wordt
(omdat je al ooit gewacht hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Oh mijn excuses jongens ik poste mijn bericht in het verkeerde topic, Had ze allebei open staan.

Maand een hele maand dus. Even over nadenken,

zou 2x HD5770 geen optie kunnen zijn?

Het gaat om Azerty trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door ikbengoofy op 09-12-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:49:
zou 2x HD5770 geen optie kunnen zijn?

Het gaat om Azerty trouwens.
Ja, is grotendeels even snel als een enkele snellere kaart, alleen heb je dan ws iets meer stroomverbruik, meer hitte en kun je er later niet meer een kaart bij prikken voor meer performance.

Als bovenstaande geen issue is en je niet wilt wachten dan zijn 2 5770's een prima optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
twiFight schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:39:
[...]

Ja, is grotendeels even snel als een enkele snellere kaart, alleen heb je dan ws iets meer stroomverbruik, meer hitte en kun je er later niet meer een kaart bij prikken voor meer performance.

Als bovenstaande geen issue is en je niet wilt wachten dan zijn 2 5770's een prima optie.
Mja ik heb inmiddels al de sapphire HD5850 besteld, Dan maar even geduld hebben en wellicht nog wat geluk dat ik hem voor eind van de maand heb.

Reden is idd dat ik er later nog 1 bij wil gaan prikken. enige twijfel is nog mijn 750w Zalman voeding die mss niet zwaar genoeg is, maar dat zie ik dan wel weer.

Daarnaast waren 2x HD5770 ook 40 euro duurder dan een enkele HD5850.

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 09-12-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 12-09 11:37

defcon84

Multipass?

ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 14:51:
[...]

Mja ik heb inmiddels al de sapphire HD5850 besteld, Dan maar even geduld hebben en wellicht nog wat geluk dat ik hem voor eind van de maand heb.

Reden is idd dat ik er later nog 1 bij wil gaan prikken. enige twijfel is nog mijn 750w Zalman voeding die mss niet zwaar genoeg is, maar dat zie ik dan wel weer.

Daarnaast waren 2x HD5770 ook 40 euro duurder dan een enkele HD5850.

Bedankt!
een A merk 450 watt voeding is al lang goed genoeg hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
defcon84 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:19:
[...]

een A merk 450 watt voeding is al lang goed genoeg hoor 8)
Ik doelde eigenlijk op 2x HD5850 in crossfire in combinatie met die 750w voeding en een overgeclockte processor.

Maar hij heeft de 9800GX2 ook altijd prima gedaan dus denk dat dat wel goed komt.

Nu zit dalijk die H5850 er in, Krijg ik dat gedoe met een te trage processor weer. Q6600 @ 3.6ghz..

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/ncxgg8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Gezien de 9800GX2 max zo'n 200W trekt denk ik dat het een eitje wordt ja ;)

En wil je crossfire dan moet je dus +200W doen, maar die ruimte heb je makkelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door twiFight op 09-12-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Ik draai nu met deze clocks: 813@4248 en standaard is het 725:4000
Haal met vantage std 12500 en nu 13512..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
ben ook even aan te prberen geweest met mijn 5870 cfx, draai nu 925 op de core en 1300 mem, op stock voltage. 950 op de core wilde niet, ga nog even de max op zoeken en daar iets onder zitten, ben op zich wel blij met powerplay, dus deze wil ik hem wel terug laten schakelen, dus denk niet dat ik msi afterburner of iets dergelijks ga gebruiken. de max van het mem moet ik nog even opzoeken, eerst de core maar even vinden..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Bullus schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:35:
Ik heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D HD 5870 1GB (CGAX-58724IDP)€ 299,67€ 299,67
1Cooler Master HAF 922 Zwart€ 82,-€ 82,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,51€ 14,51
1Cooler Master Real Power M520€ 61,20€ 61,20
1Intel Core i7 860€ 223,60€ 223,60
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 84,45€ 168,90
1MSI P55-CD53€ 92,-€ 92,-
1Samsung SH-S223B/BEBE€ 19,04€ 19,04
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 68,81€ 68,81
ImporterenTotaal€ 1.029,73

Kaart terugbrengen is niet echt een optie met huidige wachttijden... Denk dat ik maar wacht op de nieuwe drivers en/of de bios van de mobo en grafische kaart flash. Dat heb ik helaas nog nooit gedaan en ben dus bang dat ik het fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Zojuist me bios geflashed waardoor de ccc overkloklimiet hoger is en nu heb ik een overclock van 1000/1250 met powerplay, maar na een reboot ben ik ze kwijt helaas.

Wat ik in principe doe is, ik maak in afterburner een profiel met stock settings die na reboot werken, enige wat ik verander is de voltage. Dus dan boot ie netjes stock met een hoge voltage, daarna in CCC de instelling bewerken.

Waarom overklok ik niet in afterburner? Heel simpel dan werkt powerplay niet.

*EDIT* Gebruiken julie ook in ccc aa met edge of standaard met box? Want met edge heb ik bijna 40procent fps minder bij games, maar nooit fps minder dan 60 gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door An1mA op 09-12-2009 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Als je genoeg fps hebt ,kun je edge detect gebruiken, zoals je zegt heb je dan bijna 40% minder fps.
In CCC kun je ook profielen maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 09-12-2009 23:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
An1mA schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:25:

Waarom overklok ik niet in afterburner? Heel simpel dan werkt powerplay niet.
Bij mij wel gewoon, misschien Asus bios erop flashen? Heb je ook geen overkloklimiet meer en wel powerplay.
An1mA schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:25:

*EDIT* Gebruiken julie ook in ccc aa met edge of standaard met box? Want met edge heb ik bijna 40procent fps minder bij games, maar nooit fps minder dan 60 gelukkig.
Ik gebruik altijd gewoon box 4XAA en als performance het toelaat 8XAA. Al die andere AA modes zijn voor mij gedoe in de marge, met 4XAA ben ik de tijdens gameplay storende kartels praktisch al kwijt.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
anathema schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:48:
[...]

Bij mij wel gewoon, misschien Asus bios erop flashen? Heb je ook geen overkloklimiet meer en wel powerplay.
Ik heb geen overkloklimiet meer in ccc nja 1500/2300 wat je never gaat redden met stock cooling en 1.35 volt. Heb een msi bios btw =)

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Bullus schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:47:
Als je genoeg fps hebt ,kun je edge detect gebruiken, zoals je zegt heb je dan bijna 40% minder fps.
In CCC kun je ook profielen maken.
dat verklaard waarom GTA IV zo brak loopt op maximum.. thnx a million dude :D

If something sucks make it better...

• anathema
An1mA schreef op woensdag 09 december 2009 @ 23:56:
[...]

Ik heb geen overkloklimiet meer in ccc nja 1500/2300 wat je never nooit gaat redden met stock cooling en 1.35 volt. Heb een msi bios btw =)
Dat geloof ik wel, maar ik doel meer op het feit dat bij mijn Asus kaart powerplay wel gewoon werkt samen met afterburner. Hoor bij wel meer mensen dat powerplay niet werkt met afterburner...vreemd.

anathema

• Bullus
Hmm vreemd, heb net de asus bios (5850) erop geflashed, maar powerplay werkt niet icm met msi afterburner.

edit;
afterburner uninstalled en opnieuw geinstalled; nu werkt powerplay wel.Alleen hij klokt dan terug naar 157Mhz en dan krijg ik rare beelden op mijn scherm. Heb nl 2 schermen op de kaart aangesloten en dan moet ie eigenlijk 400Mhz draaien.

edit 2

MSI Afterburner 1.50 beta 2 download

[ Voor 66% gewijzigd door Bullus op 10-12-2009 00:43 ]

|2600k|Asus 290|

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

Deze kaart zal op de markt verschijnen als "ATI Radeon HD5870 Eyefinity(6) Edition. De HD5870 is er dankzij Eyefinity toe in staat om 6 monitoren aan te sturen met elk een resolutie van 2560x1600. Door de Eyefinity techniek kan de Radeon HD5870 dit omvormen tot 1 resolutie van 7680x4800. De HD5870 Eyefinity(6) Edition zal zoals het er nu naar uit ziet standaard voorzien zijn van 2GB.

ik zit te denken deze kaart te kopen. de displayport kan gewoon een verloopstekker naar hmdi/dvi-d op
alleen ik vraag me af of dit dan ook in widescreen opstelling gebruikt kan worden gezien de resolutie.
ik zat te denken aan 5 monitors naast mekaar. 2 full hd 24" widescreen en 2x19" 4/3 en een 23" acer touchscreen in t midden.(ik weet dat het er nie uit ziet maar dat boeit me nie O-) alleen die 19" monitors hebben een sub-d aansluiting. weet iemand in hoeverre dit aan te sluiten valt op die kaart ? en of die touchscreen gaat werken met 4 non touchscreens er naast ?

[ Voor 9% gewijzigd door JoJo_nl op 10-12-2009 00:44 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Display Port is digitaal D-SUB (VGA) is analoog, wil je dit dus werkend krijgen dan moet je gebruik maken van een actief verloopje (kastje) die de digitale signalen omzet naar analoog. Een betere optie lijkt mij dus nieuwe schermen...

AMD Nieuwsdiscussie

• JoJo_nl

JoJo_nl

Yu !

-The_Mask- schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:46:
Display Port is digitaal D-SUB (VGA) is analoog, wil je dit dus werkend krijgen dan moet je gebruik maken van een actief verloopje (kastje) die de digitale signalen omzet naar analoog. Een betere optie lijkt mij dus nieuwe schermen...
yu maar ik heb dr al zoveel staan hier.. nog meer schermen vind ik overbodig gezien het gewoon een experiment is en ik het niet heel hard nodig heb ofzo. bedoel ik heb al 2 full hd monitors op hdmi.
als het zo is dat het digitaal rgb kan sturen over die sub-d connector dan ben ik dr , want die compaq mv910's die ik heb doen dat gewoon weergeven zonder kastjes, het vereist alleen de juiste kabel. vele zijn idd analoog only bestukt.

• An1mA
Bullus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:37:
Hmm vreemd, heb net de asus bios (5850) erop geflashed, maar powerplay werkt niet icm met msi afterburner.

edit;
afterburner uninstalled en opnieuw geinstalled; nu werkt powerplay wel.Alleen hij klokt dan terug naar 157Mhz en dan krijg ik rare beelden op mijn scherm. Heb nl 2 schermen op de kaart aangesloten en dan moet ie eigenlijk 400Mhz draaien.
Heb je de beta dan geinstalleerd van afterburner? Zal wel een coole improvement zijn van MSI ^^

• Bullus
An1mA schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:52:
[...]

Heb je de beta dan geinstalleerd van afterburner? Zal wel een coole improvement zijn van MSI ^^
Eerst had ik 1.4 geinstalled, daar werkte powerplay ook , in 1.5 werkt ie ook gewoon,alleen probleem dat ie dus naar 157Mhz klokt ipv 400.

|2600k|Asus 290|

• doesd00
Heeft iemand al een ATI fix voor de game: The Saboteur?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als het niet per Google of [Multi] The Saboteur te vinden is, dan zal dat niet zo zijn waarschijnlijk :)

• anathema
Bullus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 00:59:
[...]

Eerst had ik 1.4 geinstalled, daar werkte powerplay ook , in 1.5 werkt ie ook gewoon,alleen probleem dat ie dus naar 157Mhz klokt ipv 400.
Dat heb ik ook, als je een overclock hebt ingesteld blijft hij met 2 beeldschermen ook op 157 Mhz. Als je op reset drukt in afterburner gaat hij wel naar 400. Dat is het enige wat ik altijd even handmatig moet doen; op reset drukken als ik dual display selecteer en weer een overclockprofiel activeren als ik terug naar single display ga.

anathema

• LosGieros
  • Niet online
Gisteren kreeg ik voor het eerst artifacts op mn 5770 in XP met MW2..

Rapapa...

• Astennu
An1mA schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 18:00:
@ Astennu had je 5850 niet op 1ghz core ? Zo ja, waarom heb je hem nu naar 900 geclocked?

Ontopic: kan iemand mij vertellen als je met Asus smartdoctor overclocked je powerplay werkt? Want ik werk nu met me 5850 op 1ghz core en 5ghz mem, maar dus zonder powerplay wat ik eigenlijk wel graag wil.
Nee. Een keer een poging gedaan tot maar nooit echt op lang op gedraait. 900 MHz werkt op stock volts. Dus relatief laag verbruik geen extra herrie. En alles kan gewoon via CCC geen extra tool nodig. (mits je een andere bios hebt die hogere speeds unlockt)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bullus
anathema schreef op donderdag 10 december 2009 @ 07:49:
[...]

Dat heb ik ook, als je een overclock hebt ingesteld blijft hij met 2 beeldschermen ook op 157 Mhz. Als je op reset drukt in afterburner gaat hij wel naar 400. Dat is het enige wat ik altijd even handmatig moet doen; op reset drukken als ik dual display selecteer en weer een overclockprofiel activeren als ik terug naar single display ga.
Ik switch eigenlijk nooit naar 1 display, heb beide altijd aan. (22 en 24")
Met RBE kun je wel de clocks aanpassen, maar dat waag ik ff niet.Dus heb even een support ticket aangevraagd bij AMD, kijken wat zei zeggen.
Anders kan ik nog altijd de 9600gt installeren voor de 2e scherm en PhysX :+

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 10-12-2009 13:03 ]

|2600k|Asus 290|

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Iemand enig idee of er nog verschil in OC zit per BIOS? Ik zit nu op 1.25V en haal 1Ghz maar 1Mhz meer en eht is over, zelfs als ik 1.35V geef kom ik geen Mhz meer verder :S (hij loopt dan vast of geeft streepjesbehang, hij zet de core wel echt op de snel;heid die ik zet dus geen CCC limiet iig)

[ Voor 26% gewijzigd door watercoolertje op 10-12-2009 14:15 ]

• Bullus
Krijg je hem ook niet hoger als je de fan op 100% draait?

|2600k|Asus 290|

• Astennu
watercoolertje schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:15:
Iemand enig idee of er nog verschil in OC zit per BIOS? Ik zit nu op 1.25V en haal 1Ghz maar 1Mhz meer en eht is over, zelfs als ik 1.35V geef kom ik geen Mhz meer verder :S (hij loopt dan vast of geeft streepjesbehang, hij zet de core wel echt op de snel;heid die ik zet dus geen CCC limiet iig)
Dat kan. In sommige bios'en schijnt een soort van limit te zitten. Ik zou gewoon eens een andere bios proberen. (MSI of Asus OC bios)

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ja ik gebruik nu een MSI BIOS, zal is proberen, alleen om te flashen (krijg USB niet geboot op me PC) moet ik steeds me kaart omwisselen met de HTPC :P Dus flash niet voor de lol....

@Bullus:
Sorry zag het niet staan (had dus eerst een reply zonder dit gedeelte), ja ook geprobeerd, hoewel die anders max 83 graden wordt dus dat moet niet direct een probleem zijn ;) Maar ook dat leverde geen Mhz extra op (wel 120dB extra :P)

[ Voor 40% gewijzigd door watercoolertje op 10-12-2009 15:36 ]

• sk0o
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 16:06
Net HD5770 binnen gekregen. Echt super ding ben er zeer blij mee.
Vreemd is dat hij 500W nodig heeft en ik heb maar 350W en toch die hij het super.

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Ja maar waarschijnlijk geen sweex van 350 watt ;) (dat is dus waarom ze een extra hoog getalletje opgeven)... Met de meter er op thuis een een i7 Oced naar 4Ghz en een HD5850 OCed haal ik richting de 500 watt :) Heb een 1Kw voeding XD (80+ cert) nu (voor CFX in de toekomst)..

BTW je voeding kan ook wel overuren draaien hoor, alleen is die dan snel stuk, of wat anders door instabiele stroom ;) Ik zou er mee oppassen en altijd 100/150Watt extra nemen (en niet 550Watt zoals ik)!

Ik heb me 600Watt voeding nog voor een paar (5) 10tjes ;) OCZ Gamersmobd oid heet ie ;)

[ Voor 35% gewijzigd door watercoolertje op 10-12-2009 15:53 ]

• iPims
  • Laatst online: 24-07-2024

iPims

~Lv200 Broan Nightlord~

sk0o schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:35:
Net HD5770 binnen gekregen. Echt super ding ben er zeer blij mee.
Vreemd is dat hij 500W nodig heeft en ik heb maar 350W en toch die hij het super.
Probeer eens een stress programma ;)
Dan zal je nog wel eens kans hebben dat hij niet genoeg stroom krijgt :o

What the BBQsaurusrex?

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Die nieuwe Hd5770 met Vapor zit er toch een leuke kaart, maar ik zit voorlopig met een 1950XTX, en voorlopig trekt hij nog het meeste erg goed (al draait hij wel full)

Is het de moeite om hier een upgrade te doen, of nog wat wachten op een volgend kaartje?

• watercoolertje

watercoolertje

Untertitel

Is het de moeite om hier een upgrade te doen, of nog wat wachten op een volgend kaartje?
Zelfs de 4 serie (de top) is al 3x zo snel dus hell yeah dat jij dat gaat merken als je een 5770 neemt ;) jij zit in de 1 serie dit is dus 4 series verder dus wat denk je zelf ;) Tenzij je spellen allemaal 4/5 jaar oud zijn ga je het echt heel erg merken!

• -The_Mask-
  • Niet online
iPims schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:48:

Dan zal je nog wel eens kans hebben dat hij niet genoeg stroom krijgt :o
Een HD5770 heeft meer dan genoeg aan een goede 350 Watt voeding zolang je geen 10 HD's en een Core i7 op 4,5GHz op dezelfde voeding hebt.

AMD Nieuwsdiscussie

• Naluh!
  • Niet online
Dimitri_Jetair schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:56:
Die nieuwe Hd5770 met Vapor zit er toch een leuke kaart, maar ik zit voorlopig met een 1950XTX, en voorlopig trekt hij nog het meeste erg goed (al draait hij wel full)

Ik heb net mijn 1950XT ingeruild voor een 5770, als ik geweten had dat die vapor versie zo snel zou komen en ook nog eens zo weinig zou kosten had ik nog net een paar weken extra gewacht.

Maar wát een verschil met mijn 1950XT :D . En dan heb ik het niet alleen over performance. De kaart is zo stil vergeleken met mijn vorige dat ik me opeens begon te ergeren aan mijn casefans :+ .

Ik heb overigens niet de eerste versie 5770 maar de 2e, die met de heatpipe cooler d:)b

Specs

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.