Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 58.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-04 23:53
w03f schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:08:
Hebben jullie ook last van een muiscursor die om de zoveel tijd ineens 10x zo groot wordt? Ik draai Windows 7 Ultimate icm een 5770. Googlen levert geen oplossing, alleen een bevestiging van mijn probleem: http://xtreview.com/addco...mouse-cursor-problem.html

Ja dus. Alleen geen goede oplossing. Zonde :(
Ik dacht dat de 9.12 drivers dat oplosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 12:30
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 18:32:
[...]

Is het niet gewoon een ander probleem dan?
Zoals? Andere drivers helpen verder niet.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57

UTM

M4gick schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:17:
[...]

Ik dacht dat de 9.12 drivers dat oplosten..
Dacht ik ook. Vandaag geïnstalleerd maar niettemin geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:08

KneoK

Not in a million lightyears

w03f schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:21:
[...]

Dacht ik ook. Vandaag geïnstalleerd maar niettemin geen verandering.
Je moet de 9.12 hotfix drivers hebben, een stukje terug in dit topic staat een link naar die drivers. Een van de fixes die specifiek genoemd wordt is dit 'grote-muizen-probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:57

UTM

KneoK schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:45:
[...]

Je moet de 9.12 hotfix drivers hebben, een stukje terug in dit topic staat een link naar die drivers. Een van de fixes die specifiek genoemd wordt is dit 'grote-muizen-probleem'.
Van de ATI-site:
· The desktop mouse cursor becomes enlarged at random while using Windows 7
Mooi. Deze maar eens proberen :) Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31
Ik heb gister een HD5850 van Sapphire binnen gekregen, Nu dacht ik dat daar Dirt2 bij zat maar dat blijkt van niet.. Er staat wel een plaatje op de doos.

Kan dat kloppen?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Als het op de doos staat, moet het erin zitten (dirt2 coupon!) anders contact opnemen met webshop.

[ Voor 22% gewijzigd door Bullus op 23-12-2009 13:48 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-03 18:35

Colan

sucks @ solderen

het is een voucher inderdaad, dus je moet zoeken naar een flyer-achtig papiertje

zet eerst die doos maar eens goed op z'n kop

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 23:43
Astennu schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:45:
[...]
Ik heb ook nog COD MW2 en Dirt2 getest. FPS is daar wel hoger maar je voelt een soort van lagg. Bij Dirt 2 kreeg ik het weg door me settings te verlagen zodat ik + 100 FPS had. Doen liep het soepel. Met Ultra settings was de fps rond de 65.

Maar met de single kaart had ik die soepele gameplay al rond de 53 fps. Kortom Dirt is mooier en loopt lekkerder op een Single kaart.

COD MW2 speelde ook lekkerder op een Single kaart. Lagg is dan weg. En FPS was nog steeds dik in de 50.

Het begint er op te lijken dat die 2e HD5850 er weer snel uit gaat.....
Klinkt alsof micro-stuttering nog niet verholpen is....hoewel dat eerder voorkomt bij lagere FPS dacht ik, maar dit soort lag klinkt precies hetzelfde als wat ik ooit met mn HD4870-X2 had in diverse spellen.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 264799 schreef op maandag 07 december 2009 @ 18:58:
Heeft iemand toevallig een 58XX serie op een crt aangesloten? Ik krijg met geen mogelijkheid meer dan 85hz op mijn beeldschermen. Op AMD.com staat ook al in het forum dat dat gelocked is in de drivers.

Is er iemand die de refreshrate hoger heeft kunnen zetten dan 85hz???
Is hier al een oplossing voor ?!?? Mijn 1900XTX heeft me verlaten na 3,5 jaar en bakken hielp ook niet :(
5770 is leuk en alles, maar die 85 Hz bug is echt irritant !! Ook de CCC opties werken niet helemaal mee wat betreft de instellingen "Wel of Niet EDID inschakelen" :/
Ik game op 1600x1200@75Hz en kan dit dus niet meer kiezen hierdoor.

Ohh en ehh die fan mag wel wat stiller. Kan ik deze voorlopig op 35% vastzetten of misschien nog lager ?? Stressed is maar 65 graden ofzo. Mijn 1900XTX en de 4850/4870 werkten op 80 graden ongeveer. Anders maar na een tijdje weer ThermalRight HR-03 van de 1900XTX erop pleuren met 92 mm. Papstje :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ikbengoofy schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:33:
Ik heb gister een HD5850 van Sapphire binnen gekregen, Nu dacht ik dat daar Dirt2 bij zat maar dat blijkt van niet.. Er staat wel een plaatje op de doos.

Kan dat kloppen?
Heb sinds vanmorgen dezelfde kaart en daar zat gewoon een papiertje in van Dirt2 met een sticker waar de code onder zit, ff goed kijken nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Denk dat wel wat mensen die code gejat hebben en de kaart terugsturen hoor. Mijn doos was opengemaakt en de sticker die over de code van de voucher zat was al losgehaald. Maar ja die postbode is allang weg en ik heb mijn handtekening al gezet natuurlijk. Code geprobeerd en hij wou goddank nog wel registreren op steam, maar ik ben er van overtuigd dat een nieuwsgierig aagje even naar die code gespiekt heeft. Van hetzelfde is het een 21 jarige student van de lokale PC boer die ook wel graag een gratis spel wil en je code jat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 22:30
Ik heb nu Windows 7 64-bit in combinatie met de 9.12 drivers, en krijg het maar niet voor elkaar om AVCHD of blu-ray af te spelen met zowel WinDVD als PowerDVD. Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

De 85hz die ik maximaal in kon stellen was het maximale, maar niet de enige instelling.
Ik kon dus wel gewoon alles daaronder instellen, en dus ook 75hz.

Ik ga overmorgen weer uitgebreid testen met de 9.12 WHQL. Ik hoop dat het met deze drivers verholpen is.

Alles bij elkaar ben ik een beetje humeurig over de 58xx drivers tot nu toe. Grijze schermen, late crossfireprofielen en geen refreshrate boven de 85hz op je scherm. Had allemaal niet gehoeven denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:08

KneoK

Not in a million lightyears

Jorn1986 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:47:
Ik heb nu Windows 7 64-bit in combinatie met de 9.12 drivers, en krijg het maar niet voor elkaar om AVCHD of blu-ray af te spelen met zowel WinDVD als PowerDVD. Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand eventueel een oplossing?
Wat lukt er niet ? Spelen de bestanden niet af of loopt het zooitje vast als je iets afspeelt ? Ik kan met VLC en MPC in ieder geval al het SD en HD spul afspelen wat ik wil (ook avchd en blu-ray met m'n bluray-speler).

Ik kan na drie dagen intensief testen nu wel concluderen dat mijn probleem echt verholpen is met de idle-klok-verhoog-truc, heb alle hardware die ik verwijderd had om te testen weer aangesloten (blu-ray speler, X-Fi) en m'n CPU weer op 4,2GHz gezet en alles werkt als een trein. Ik kan nu uren achter elkaar HD content afspelen, browsen, spellen spelen, testen, benchmarken, ik ben blij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 15:06
Mja, het lijkt er op dat powerplay de oorzaak van de meeste problemen is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:31
Bullus schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:48:
Als het op de doos staat, moet het erin zitten (dirt2 coupon!) anders contact opnemen met webshop.
Colan schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:33:
het is een voucher inderdaad, dus je moet zoeken naar een flyer-achtig papiertje

zet eerst die doos maar eens goed op z'n kop
Dank u voor de info.

Bij het uitpakken had ik wat dingen op te tafel gelegd. Mijn o zo lieve mama zag het aan als reclamefolders waar je momenteel teveel van krijgt.

Ik heb net in de grijze bak zitten vissen en gevonden... :X

Maar het draait!

[ Voor 49% gewijzigd door ikbengoofy op 23-12-2009 20:53 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
KneoK schreef op woensdag 23 december 2009 @ 19:24:
[...]

Wat lukt er niet ? Spelen de bestanden niet af of loopt het zooitje vast als je iets afspeelt ? Ik kan met VLC en MPC in ieder geval al het SD en HD spul afspelen wat ik wil (ook avchd en blu-ray met m'n bluray-speler).
Het speelt gewoon totaal niet af, zowel PowerDVD als WinDVD zeggen dat ''een schijf met niet ondersteunde indeling'' is gevonden (PowerDVD) / Media wordt niet ondersteund (WinDVD).

Ik zoek een programma waarmee ik AVCHD's gewoon net zoals een ''echte'' blu-ray kan afspelen, zoals het bijvoorbeeld wel gewoon gaat op m'n PS3. In Vista (wat ik hiervoor gebruikte) ging dat altijd wel gewoon goed met afspelen, nu in Windows 7 krijg ik het gewoon niet draaiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-04 21:19
Ik gebruik ArcSoft TotalMedia Theatre 3 Platinum en die speelt bijna alles af, zelfs mov bestanden. :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:20
Eindelijk 1000 core / 1200 mem stabiel gekregen in CrossFireX :D
Echt een beest nu m'n pc!! >:) Hoe is mijn vantage score t.o.v. andere mensen met crossfire hd5850's?

Max temp: 80C
3DMark Vantage score: P25350

- screenshot volgt -

Specs:

Core i5 750 @ 4,2GHz, 1.39v
4GB OCZ Platium 2000MHz 9-9-9-31
CoolerMaster Real Power M 850W
2x Sapphire HD 5850's in CrossFire opstelling @ 1000 core / 1200 mem, 1.262v

[ Voor 50% gewijzigd door Lekiame op 24-12-2009 09:36 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:30
Ik zat te denken om een HD5850 te kopen. Ik game zelf op een 23" Acer, 1920x1080, maar weet niet helemaal zeker of dat de beste keus is voor mij. Ik kan namelijk ook gaan voor een HD5770 CFX opstelling, maar daarbij komt dat mijn moederbord (MSI P55M-GD45) bij single-slot 16 lanes gebruikt, maar bij dual-slot 8 lanes.

Dus vraag ik me af wat ik beter kan doen (aangezien twee HD5770's ongeveer even duur zijn als de HD5850).
Ook weet ik niet zeker of mijn voeding dat zal trekken (merk komt nog, maar 520W).

Wat is mijn beste opstelling?

• nero355

nero355

HotFix schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:30:Dus vraag ik me af wat ik beter kan doen (aangezien twee HD5770's ongeveer even duur zijn als de HD5850).
Ook weet ik niet zeker of mijn voeding dat zal trekken (merk komt nog, maar 520W).

Beste is 1 kaart om geen gezeik te hebben met Crossfire support, maar die twee 5770 kaarten moet zeker kunnen met 520 Watt : Per stuk is het verbruik maximaal 120 Watt ofzo en met 480 Watt draaide ik met een 1900XTX die 250 Watt deed geloof ik :X
Daarnaast nog heel wat storage en een 125 Watt of zelfs 140 Watt geloof ik AMD X2 CPU :)
Anoniem: 264799 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 18:15:
De 85hz die ik maximaal in kon stellen was het maximale, maar niet de enige instelling.
Ik kon dus wel gewoon alles daaronder instellen, en dus ook 75hz.

Ik ga overmorgen weer uitgebreid testen met de 9.12 WHQL. Ik hoop dat het met deze drivers verholpen is.

Alles bij elkaar ben ik een beetje humeurig over de 58xx drivers tot nu toe. Grijze schermen, late crossfireprofielen en geen refreshrate boven de 85hz op je scherm. Had allemaal niet gehoeven denk ik dan.
Mja bij mij zit het net wat anders in elkaar en nou kan ik wel 70/75 Hz kiezen, maar mijn 2de monitor wordt niet goed herkend en mijn primaire eigenlijk ook niet echt ... Als 160 Hz weer beschikbaar is dan heb ik geen probleem meer :)

Daarnaast is dit een tijdelijke kaart tot ik over 2 a 3 maanden een nieuwe PC koop. Best balen zo ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Didov
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik heb nu mijn 2de HD5970 OC (Sapphire) ontvangen aangezien de eerste een probleem met een ratelende ventilator had (zie post in deel 110). Helaas heeft deze nieuwe kaart hetzelfde probleem, de fan maakt een ratelend geluid, net als een HDD in actie. Sapphire support stelde wederom voor om de kaart terug te sturen. Ik heb nu gekozen om mijn geld terug te krijgen, ik heb geen zin in hetzelfde geratel. Saphhire support schreef in hun laatste reactie:

Thu, 24 Dec 2009 11:00:44 +0800
Dear Sir :
Sure , thanks for your suggestion , we had to do this.
We already took the sample back for checking and will have the solution for all of our customers.
Sorry about this inconvenience.

Hopelijk goed nieuws dus voor iedereen met hetzelfde probleem. Voor mij even geen HD5970 meer. Wacht wel op de VaporX versie van de 5870.

Ultraman: Dit is geen algemeen ATi nieuws, past beter in het HD5xxx Ervaringen topic. Moved.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 24-12-2009 16:43 ]

• Werelds
HotFix schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:30:
Ik zat te denken om een HD5850 te kopen. Ik game zelf op een 23" Acer, 1920x1080, maar weet niet helemaal zeker of dat de beste keus is voor mij. Ik kan namelijk ook gaan voor een HD5770 CFX opstelling, maar daarbij komt dat mijn moederbord (MSI P55M-GD45) bij single-slot 16 lanes gebruikt, maar bij dual-slot 8 lanes.

Dus vraag ik me af wat ik beter kan doen (aangezien twee HD5770's ongeveer even duur zijn als de HD5850).

Die voeding is meer dan voldoende, ik trek momenteel onder volle load net geen 300W met een 5870 @ 975/1220 (wat nog steeds stabiel is overigens mensen, jammer dat m'n geheugen niet verder wil :().

Voor zover ik weet is de stap van PCI-E x16 naar x8 ook vrij nihil, minder dan een procent verlies. Zal even het artikel opzoeken, stond op Techpowerup meen ik. Niettemin denk ik dat een enkele kaart toch de betere optie is, gewoon om het gezeik met Crossfire te vermijden; er is nog steeds microstuttering, en gebrek aan profielen en dergelijke.

Edit: link

Zal voor een Crossfire opstelling niet veel anders zijn ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Werelds op 24-12-2009 11:37 ]

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:03
Een vraagje. Eerst had ik een losse DVI-beeldscherm op mijn computer aangesloten maar de situatie is sinds een paar dagen veranderd. Er is een TV bijgekomen die ik binnenkort op HDMI wil verbinden met mijn PC. Daarnaast heb ik er nog een tweede oude beeldscherm bijgekregen en ik zou het fijn vinden om dit tweede scherm ook te kunnen gebruiken. Nu zag ik de Eyefinity-techniek en dat is een mooie manier om de beeldschermen aan te sluiten.

Nu had ik de 5850 op het oog alleen deze beschikt over 2x DVI, HDMI en DisplayPort. Ik zou dus DVI, HDMI en DVI>VGA kunnen gebruiken. Alleen lees ik in sommige recensies dat dit niet mogelijk is omdat er bij drie beeldschermen minimaal één keer DisplayPort gebruikt moet worden. Klopt dit?

Misschien moet ik dit ook wel niet willen en gewoon gaan switchen want drie beeldschermen inclusief een FullHD-scherm zal een flinke aanslag zijn op de performance van de videokaart. Als je dan een gewoon spel wilt spelen, zal dat ook een stuk minder lopen.

• Cyberia404
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Didov schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:25:
Ik heb nu mijn 2de HD5970 OC (Sapphire) ontvangen aangezien de eerste een probleem met een ratelende ventilator had (zie post in deel 110). Helaas heeft deze nieuwe kaart hetzelfde probleem, de fan maakt een ratelend geluid, net als een HDD in actie. Sapphire support stelde wederom voor om de kaart terug te sturen. Ik heb nu gekozen om mijn geld terug te krijgen, ik heb geen zin in hetzelfde geratel. Saphhire support schreef in hun laatste reactie:

Thu, 24 Dec 2009 11:00:44 +0800
Dear Sir :
Sure , thanks for your suggestion , we had to do this.
We already took the sample back for checking and will have the solution for all of our customers.
Sorry about this inconvenience.

Hopelijk goed nieuws dus voor iedereen met hetzelfde probleem. Voor mij even geen HD5970 meer. Wacht wel op de VaporX versie van de 5870.
Ik heb zojuist ook een ticket bij Sapphire aangemaakt.
Heb ook een ratelende/tikkende fan op mn 5970.
Onder load (wanneer de fan meestal rond de 40% zit) is het niet storend.
Maar idle (op 25%) hoor je hem behoorlijk tekeer gaan.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gezien er veel problemen worden gemeld met "streepjesbehang" bij de HD5XXX serie (zie o.a. hier: ATI HD5xxx Strepen probleem?? ) vraag ik mij af hoe veel van jullie hier last van hebben. Tijd voor een polletje:

Poll: Heb jij last van instabiliteit bij jouw HD5XXX?
Ja, ik heb een HD5850
Ja ik heb een HD5870
Ja ik heb een andere HDXXX
Nee, ik heb geen HDXXX
Nee, mijn HDXXX heeft geen problemen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=348324&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Bullus
Nee, ik heb geen problemen met instabiliteit (HD5850)

|2600k|Asus 290|

• Bullus
Astennu schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:16:
[...]

Het is wat ik zeg als de FPS in dirt boven de 100 zit is het weg. Misschien jij dat ? ik spreel namelijk op 2560x1600 dat is bijna 2x zo zwaar als 1920x1200. (4.0 vs 2.3 Megapixel).

Ik heb heaven ook nog even gedraait met CF @ 925-1225. 1920x1200 4x AA 8x AF Fullscreen: fps 51,3 Score 1293.

Edit:

Ik heb MW2 nog even getest zonder V-Sync dan loopt het goed maar ook daar weer draai ik dan 150-180 FPS. En geen 60. Rond de 60 onstaat er gewoon lagg zit je rond de 100 gaat het goed.

Edit2:

Bij Multiplayer limit hij de fps op 91. Single kaart kan dat merendeel van de tijd ook halen. En voelt nog net wat soepeler aan,
voor v-sync problemen dirt download Games for Windows - LIVE Setup 3.2

bron:
http://forums.guru3d.com/...p?p=3395992&postcount=313

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Zal tijdens de vakantie nieuwe TS+Topic maken, als er nog verzoeken en/op tips zijn voor de TS graag even via DM melden, dank u :D

To do lijst bestaat uit het toevoegen van 9.12 en het herschrijven van de Technische specificatie sectie, deze is niet helemaal up to date en naar mijn zin. Maar in deeltje 3 wordt dat allemaal opgelost ;)

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336861

Modbreak:De Topic Waarschuwing staat hier niet voor niets.

[ Voor 96% gewijzigd door Ultraman op 25-12-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320277

Ik heb problemen met HD filmpjes afspelen via internet. Lokaal gaat het wel goed ( 1080p .mkv bestanden ) . Iemand anders ook dit probleem ? Het gaat om een Sapphire HD5850. Voor de rest bevalt de kaart wel erg goed.
Ik kan eigenlijk gewoon niet goed flash / silverlight filmpjes kijken op sites. Het gaat niet alleen om HD bestanden. Als ik een lage kwaliteit film van bv. draadstaal aan doe op full screen loopt het beeld vast en gaat het geluid door.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 320277 op 25-12-2009 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Hallo iedereen.

Ik heb even een vraag mbt MSI Afterburner i.c.m. Een HD 5850.
MSI Afterburner 1.5.0 beta 3 is de versie die ik gebruik.
Mijn kaart loopt nu op 1000 core / 1300 mem, echter kan mijn geheugen nog wel een stuk harder (1350mhz)
Dit kan ik in CCC Overdrive invullen. Alleen ik zou dit graag ook in MSI Afterburner doen zodat het allemaal applyed word bij het opstarten. De meter in MSI Afterburner gaat bij mij maar tot 1300 MHz op t geheugen.
Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
in je config file van rivatuner (in de map waar het geinstallerd staat) staat enableunofficaloverclocking, hier staat bij jou waarschijnlijk 0 achter, maak daar even 1 van en start afterburner opnieuw op..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
@nederakker
max mem clocks gaan maar tot 1300 in msi ab.
Zelf weet ik ook niet hoe je die kunt verhogen.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-04 11:26
Heb je gewoon niet een hdcp probleem of misschien BD driver kapot? Zou anders echt niet weten, maar misschien is het betere als je hier een apart topic voor maakt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bullus schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:57:
@nederakker
Als je gewoon een Asus of Msi bios op flashed kun je gewoon in CCC tot 1400. Even afkloppen heb geen streepjes problemen meer na de 9.12 driver plus een andere bios ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Bullus schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:57:
@nederakker
De manier wat nederakker aan gaf werkt.
Mijn mem loopt nu op 1350Mhz en core op 1000 met 1,262v :) via MSI AB
MSI BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320277

Ik heb een HD5850 en ik kan geen YouTube filmpjes in HD of HQ Fullscreen bekijken ( ook niet op andere sites ) . Op Windows 7 64bit had ik hetzelfde als wat jij hebt. Op XP Home is het wat minder maar nog steeds irritant. *.mkv bestanden die op mijn PC zelf staan worden wel redelijk goed afgespeeld ( soms 'stottert' het )

Oplossing heb ik niet en ik gebruik dezelfde drivers. Ook met de oude drivers had ik er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
msmeenge schreef op zondag 27 december 2009 @ 23:44:
[...]

De manier wat nederakker aan gaf werkt.
Mijn mem loopt nu op 1350Mhz en core op 1000 met 1,262v :) via MSI AB
MSI BIOS.
In MSI ab kan ik niet hoger instellen als 1300 voor mem (ook met die tweak niet).In CCC wel ,daar kan ik tot 2250MHz instellen.
msi 5850 unlock bios.Maar goed zover kan het geheugen toch niet komen bij mij dus....

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264799

Vraagje; Ik wil een paar 120hz lcd's aanschaffen om eyefinity mee te gaan draaien, maar ik wil eerst zeker weten dat de drivers voor de 58xx serie deze refreshrate ondersteunen.

In het forum op AMD.com staat dat de refreshrate gelocked is, maar de mensen die hier problemen mee hebben gebruiken crt schermen.

Is er iemand met bv een 2233RZ of een VX2265wm die een 58xx kaart heeft en die nog gewoon de 120hz refreshrate kan instellen? (Sinds upgrade naar 58xx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Anoniem: 264799 schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:10:In het forum op AMD.com staat dat de refreshrate gelocked is, maar de mensen die hier problemen mee hebben gebruiken crt schermen.
Als ik het goed heb begrepen zijn zowel CRT's als 120 Hz LCD's "getroffen" :/
Heb in ieder geval zo'n Submit dingetje van AMD/ATI doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Ik ben van plan om mijn HD4870 te vervangen door een HD5XXX, maar ik weet niet welke ik moet pakken. Waarschijnlijk de HD5770 omdat hij niet te duur mag zijn. Maar als ik op internet benchmarks bekijk zie ik dat de HD4870 en de HD5770 helemaal niet veel verschillen. Is het dan wel verstandig om de HD5770 te kopen? Want met een nieuwe videokaart wil ik natuurlijk wel meer performance dan dat ik nu heb. Mijn systeem specificaties staan hier onder.

CPU: Intel Core i7 920
Moederbord: ASUS P6T SE
Geheugen: OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-kit (PC3 10666)
Voeding: OCZ StealthXStream (600 watt)
Huidige videokaart: XFX HD4870 1 GB

Ik weet niet of ik in het goeie forum zit voor deze vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 304171 op 28-12-2009 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2012
als je in de benchmarks al kan zien dat er iet veel verschil is dan lijkt het mij niet verstandig om er geld aan uit te geven.

enige grote verschil is dx11

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Laatst online: 15-11-2024
Nou, laag verbruik en stillere koeling speelt natuurlijk ook mee. Zeker als je die cijfers bekijkt gaat een 5770 toch aardig wat besparing opleveren.

Maar als je prestaties wilt, moet je idd naar 58xx kijken.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
En in DX11 games waar Tesselation niet toegepast wordt (of waar je het uit kunt zetten) zal de 5770 toch iets sneller zijn waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304171

Gaan DX9, DX10 of DX10.1 games ook beter presteren bij de HD5770, of gaan die juist slechter presteren? Ik heb een scherm met een resolutie van 1920 x 1080, de HD4870 doet het perfect op high, dit moet natuurlijk wel zo blijven met de HD5770.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Volgens mij moet dat alleen maar beter worden of gelijk worden. Heb zelf geen first hand ervaring, maar aangezien programmeurs soms uitgebreide code moeten schrijven in een vorige DX versie waar bij de nieuwe versie voor dezelfde effecten gewoon hardwarematig al rekening is gehouden lijkt het me dat je er niet op achteruit gaat.

Als ik jou was zou ik een maand of wat wachten. Als die kaarten eindelijk een beetje acceptabele levertijden krijgen denk ik dat je de prijzen van de 58xx's wel eens zou kunnen zien halveren (want wat nu in de Pricewach staat is voorlopig nog helemaal niet leverbaar). Dan kan je je misschien wel een 5850 veroorloven, waarmee je er zeker op vooruit gaat.

De 5770 is een leuke kaart maar in een aantal opzichten een relatief kleine stap. Ik denk dat je dan beter op je geld kan blijven zitten tot je een grotere stap kan maken. Ik vind upgraden persoonlijk altijd pas echt leuk als ik er flink op vooruit ga, maar misschien zie jij dat soort dingen anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Anoniem: 304171 schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:44:
Gaan DX9, DX10 of DX10.1 games ook beter presteren bij de HD5770, of gaan die juist slechter presteren? Ik heb een scherm met een resolutie van 1920 x 1080, de HD4870 doet het perfect op high, dit moet natuurlijk wel zo blijven met de HD5770.
Ik ging van een 1950XT naar een 5770, dat was in DX9 games toch ook wel even een gigantische sprong vooruit. Maar goed, dat was een erg oude kaart natuurlijk. :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Anoniem: 304171 schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:44:
Slechter betwijfel ik. Maar zoals gezegd wil je misschien even wachten tot de prijzen weer zakken, dan kun je wellicht een 5850 voor rond de 200 oppikken, of ligt dat ook boven je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

The DirectX Diagnostics Tool incorrectly reports DirectX 11 devices as DirectX 10.1 devices on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2

Heb het nog niet getest,maar bij dxdiag geeft ie bij mij ook aan: DDI-versie : dx10.1
Zou dus opgelost kunnen worden door die hotfix.

Heb trouwens geen problemen met dx11 functies

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Bullus schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:36:

The DirectX Diagnostics Tool incorrectly reports DirectX 11 devices as DirectX 10.1 devices on a computer that is running Windows 7 or Windows Server 2008 R2

Heb het nog niet getest,maar bij dxdiag geeft ie bij mij ook aan: DDI-versie : dx10.1
Zou dus opgelost kunnen worden door die hotfix.

Heb trouwens geen problemen met dx11 functies
Dat was mij al bekend. Die hotfix is nog niet uit trouwens. Ze zijn er nog mee bezig. Die standaardartikels spreken elkaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Zover had ik nog niet gekeken, maar je kan hem wel aanvragen.
Help and Support

[ Voor 46% gewijzigd door Bullus op 29-12-2009 12:56 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Bij mijn dxdiag staat gewoon netjes zoals het hoort dx 11. Maar hoe komt dat het dan dat sommige 10.1 hebben staan en ik bv 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Laatst online: 24-03 12:15

mickjuh

Good news everyone!

Een quote vanuit het ATI HD5xxx strepen probleem topic:
Ati Tray Tools

1. Go to Hardware->Overclocking Settings.

Set the core speed to 850, mem speed to 1200, voltage to 1,163, save the profile. Check "load selected profile on startup" and "restore after suspended mode"(not sure if its required but checked it anyways).

2. Go to Hardware->Auto Overclocking

Check "enable auto 2D/3D overclocking". Select your profile in both dropdown menu's.
Kan dit ook met mijn Ati Sapphire HD 5770? Volgens mij is dit bovenstaande voor de HD58xx serie. Heb namelijk vaak last van BSOD. Het strepenprobleem is verdwenen na wat aanpassingen in CCC. Iemand anders een idee waar ik hem voor de HD5770 het beste naar kan opschroeven in de Ati Tray Tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-04 19:41

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

An1mA schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:20:
Bij mijn dxdiag staat gewoon netjes zoals het hoort dx 11. Maar hoe komt dat het dan dat sommige 10.1 hebben staan en ik bv 11?
Waar kijk jij? Onder het tabblad beeldscherm of niet? Want het gaat om de DDI versie. En als je een DX11 kaart hebt, staat er: 10.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
An1mA schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:20:
rechterblad: DDI: ;)
Afbeeldingslocatie: http://i82.photobucket.com/albums/j274/bul_photos/pc/5850/directcompute.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An1mA
Klopt bij ddi staat er bij mij helaas ook 10.1 -..-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03 11:59
Ik geniet nu al een tijdje volop van mijn HD5850, nog best flinke stap na m'n HD4850. Binnenkort wil ik ook maar eens een nieuwe laptop kopen, maar dan wel met een kaart uit de mobile HD5000 serie. Die zouden ergens in Januari uitkomen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Hopelijk zijn die Mobile HD5xxx kaarten wel beter verkrijgbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Joerdgs schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 18:00:
Ik geniet nu al een tijdje volop van mijn HD5850, nog best flinke stap na m'n HD4850. Binnenkort wil ik ook maar eens een nieuwe laptop kopen, maar dan wel met een kaart uit de mobile HD5000 serie. Die zouden ergens in Januari uitkomen toch?
Daar zit ik dus ook echt om te springen ja.
Wil echt graag een nieuwe laptop kopen, maar alles wat nu beschikbaar is doet het voor mij nog net niet.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Mijn god, LoL.

Ik dacht mezelf een nieuwe kaart aan te schaffen daar een collega van mij wel intresse had in de mijne.
Ik had een Sapphire HD4850 en heb inmiddels een HD5770 binnen.

Alles leuk en wel maar ik heb er geen tel bij stil gestaan dat ik een tv-out-netwerk heb hier |:(
Ben ik nu het lul en kan ik slechts nog gebruik gaan maken van de HDMI poort als doorvoer naar 1 tv of bestaat er zoiets als een HDMI-S-video of HDMI-tulp cq DVI-S-video of DVI-tulp converter?

Ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden dus ik ben bang dat ik het antwoord zelf al gegeven heb maar de burger blijft moed houden en hoopt op een lichtpuntje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125158

Nou Jongens,

vanmiddag een opvolger van mijn 8600gts gekocht, de Ati Sapphire HD5770 Vapor-X.

sluit hem aan, installeer ati drivers 9.12 en zet de resoulie op 1920x1080 aangezien ik een full HD LG 37'' tv heb (aangesloten via HDMI) .

Probleem is nu dat het beeld onscherp is en ik een zwarte balk rond mijn venster heb. Bij lagere resoluties ook, kortom, beeld wordt niet helemaal gevuld. Daarna het scherm aangesloten via een DVI-HDMI verloopstekker maar zelfde probleem. Het beeld is dus niet helemaal gevuld. Rondom een balk van ongeveer 3 ~ 4 centimeter zwart.... :(

Wie kan me helpen aan de oplossing? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Anoniem: 125158 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:08:
Nou Jongens,

vanmiddag een opvolger van mijn 8600gts gekocht, de Ati Sapphire HD5770 Vapor-X.

sluit hem aan, installeer ati drivers 9.12 en zet de resoulie op 1920x1080 aangezien ik een full HD LG 37'' tv heb (aangesloten via HDMI) .

Probleem is nu dat het beeld onscherp is en ik een zwarte balk rond mijn venster heb. Bij lagere resoluties ook, kortom, beeld wordt niet helemaal gevuld. Daarna het scherm aangesloten via een DVI-HDMI verloopstekker maar zelfde probleem. Het beeld is dus niet helemaal gevuld. Rondom een balk van ongeveer 3 ~ 4 centimeter zwart.... :(

Wie kan me helpen aan de oplossing? :|
CCC---> Desktop&Displays--->Configure--->Scaling options--->Overscan op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125158

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:20:
[...]

CCC---> Desktop&Displays--->Configure--->Scaling options--->Overscan op 0
Oh man wat ben jij geweldig!

Het heeft gewerkt, wat een onoverzichtelijke meuk zeg :X .

Maar nogmaals erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

hoe ik mijn 5970 ook op z'n staart trap, hij blijft doodleuk op 30% draaien, en zit op 62-72 graden
mijn externe LaCie's zijn zodoende nog luidruchtiger

kan ik hieruit concluderen dat de fan temp. controlled is i.p.v. load controlled of moet ik hem nog harder op z'n staart trappen?

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 22-04 12:30

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Bullus

|2600k|Asus 290|

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:55

watercoolertje

Untertitel

kan ik hieruit concluderen dat de fan temp. controlled is i.p.v. load controlled of moet ik hem nog harder op z'n staart trappen?
Temp controlled indeed :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

• Colan

Colan

sucks @ solderen

oh wat fijn, dan heb ik een goede reden oim mijn algemene airflow goed te houden, want ik ben niet zo dol op lawaai

so far so good, hij is nog vrij stil momenteel :D

Simplicity is de bom...

• Bullus
Mijn vantage score nog wat hoger gezet : P20820 :*)
Afbeeldingslocatie: http://hwbot.org/signature.img?iid=302548&thumb=false

nr 6 op hwbot :)
http://hwbot.org/listResu...=true&sli=false&limit=100

[ Voor 72% gewijzigd door Bullus op 02-01-2010 01:11 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:59:
Mijn god, LoL.

Ik dacht mezelf een nieuwe kaart aan te schaffen daar een collega van mij wel intresse had in de mijne.
Ik had een Sapphire HD4850 en heb inmiddels een HD5770 binnen.

Alles leuk en wel maar ik heb er geen tel bij stil gestaan dat ik een tv-out-netwerk heb hier |:(
Ben ik nu het lul en kan ik slechts nog gebruik gaan maken van de HDMI poort als doorvoer naar 1 tv of bestaat er zoiets als een HDMI-S-video of HDMI-tulp cq DVI-S-video of DVI-tulp converter?

Ik heb ze tot op heden niet kunnen vinden dus ik ben bang dat ik het antwoord zelf al gegeven heb maar de burger blijft moed houden en hoopt op een lichtpuntje :X
Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Hebben meer mensen met een x64 Windows 7 installatie het probleem van het niet meer wakker worden van de computer na de slaapstand?

Het volgende heb ik gedaan: ik zette de PC in de slaapstand, ging 2 uur later hem weer wekken uit de slaapstand met een druk op het toetsenbord, en vervolgens hoorde ik m'n harde schijven opspinnen, maar het beeld bleef uit, niks hielp. Toen op de reset knop gedrukt, en ik hoorde de PC opnieuw booten, maar het beeld bleef uit. Toen de PC maar helemaal uitgezet en 5 seconden later weer aangezet, en we hadden weer beeld en Win 7 x64 startte weer normaal op.

Komt iemand dit bekend voor? Een probleem van Windows 7, of een probleem van de ATI/AMD drivers? Gaat trouwens om een Sapphire HD5970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Heb ik ook gehad maar was een w7 geval. Moet je ergens bij je energie settings veranderen dat je beeldscherm nooit uitgeschakeld word. Je kan ook in je bios settings het een en ander regelen wake up on ..... Succes

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-03 09:05

Format-C

Tracing Rays

Zijn er meer mensen die last hebben van "input lag" in Source games met v-sync aan?

Heel apart. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt eigenlijk. Niet met ATi CF of nV SLi. Alleen heb ik nu wwel last van een soort input lag in HL2, CSS en L4D2. Zonder v-sync geen probleem. 300FPS.

-Vanavond maar eens even met een andere muis testen, al lijkt het me sterk dat het daaraan ligt.

[ Voor 66% gewijzigd door Format-C op 02-01-2010 17:47 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 12:55

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

RappieRappie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:42:
Zijn er meer mensen die last hebben van "input lag" in Source games met v-sync aan?

Heel apart. Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt eigenlijk. Niet met ATi CF of nV SLi. Alleen heb ik nu wwel last van een soort input lag in HL2, CSS en L4D2. Zonder v-sync geen probleem. 300FPS.

-Vanavond maar eens even met een andere muis testen, al lijkt het me sterk dat het daaraan ligt.
Hoe hoger je fps is, hoe meer input lag je krijgt als v-sync aan staat. Input lag is een natuurlijk bijeffect van s-sync, het hoort er helaas bij.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dus ik heb een te hoge FPS? :D Nog nooit eerder van gehoord eerlijk gezegd, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. Het verschil tussen 300FPS (capped) en 60FPS is natuurlijk enórm. :P -60FPS v-synced is iig in de meeste games wel heel goed te doen hoor...

Maar goed; ik zal SSAA wel aanzetten. Ff proberen. Of 16xAA met edge detect (48x AA? :9 ), in Source games. Eens kijken wat er dan gebeurt. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Format-C op 02-01-2010 17:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
LeonNL schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:33:
Heb ik ook gehad maar was een w7 geval. Moet je ergens bij je energie settings veranderen dat je beeldscherm nooit uitgeschakeld word. Je kan ook in je bios settings het een en ander regelen wake up on ..... Succes
Zojuist even ingesteld, dus dat probleem krijg ik dan ook niet meer als ná de schermbeveiliging het beeldscherm uitgaat. Maar waar het mij om ging, was dat ik bewust hem in de slaapstand had gezet (zodat hij later op de dag lekker snel opgestart is), maar dat hij vervolgens dus geen beeld meer geeft na het uit de slaapstand halen, waardoor het natuurlijk helemaal niet sneller is voordat je in Windows 7 weer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
Jorn1986 schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 18:14:
[...]
Maar waar het mij om ging, was dat ik bewust hem in de slaapstand had gezet (zodat hij later op de dag lekker snel opgestart is), maar dat hij vervolgens dus geen beeld meer geeft na het uit de slaapstand halen, waardoor het natuurlijk helemaal niet
w7 start bij mij binnen een minuut totaal op dus die slaapstand is niet echt nodig.

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
vandaag mijn 3870s vervangen door 1 5850
wat een vooruitgang :) alles weer op full detail draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:17

Laguna

Connaisseur

Sinds ik van een GeForce 6800GT naar een Radeon HD5750 ben gegaan heb ik last van audio dropouts bij het afspelen van video's in VLC, maar blijkt dus een probleem te zijn bij alle HD5XXX series. Weet alleen niet of het probleem alleen bij Windows XP voorkomt of ook met Windows 7.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-04 23:43
RappieRappie schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 17:42:

Vsync zorgt altijd voor input lag, maar is meestal niet zo'n groot probleem behalve in snelle shooters. Ik moet er niet aan denken het aan te hebben bij COD online of UT3 bijvoorbeeld.

Triple buffering aanzetten (in DXoverrider, niet de driver want dat werkt alleen voor openGL) schijnt input lag door Vsync te verminderen.
Dit is nog wel een interessant stukje hierover:
http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3591&p=1

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282895

In Source games geeft Vsync altijd een beetje input lag, Het is nog erger door de combinatie met de multicore (CPU Multicore welteverstaan) rendering technieken die Valve gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik had er voordat ik een HD5870 (of HD5870CF) nooit last van.

En ik heb tientallen kaarten gehad de laatste paar jaar. :)

Edit; is er iemand met een HD5970, HD5850 of HD5870 CF setup die eens kan kijken in Dirt2 Baja (De allereerste track) of hij die boten op de achtergrond ziet flikkeren?

Als ik die track race flikkeren die boten. (Ensenada Sprint) Op andere tracks flikkeren voertuigen die naast de baan staan. De ramen volgens mij.

Als ik CF disable is er niets aan de hand, alleen is dan de performance niet al te best.

Zal wel (weer) een driverbug zijn. Het is wel om een beetje moe van te worden eigenlijk. Elke keer weer wat anders.... Ik hoop dat de 10.1's echt een keer heel goed zijn. :X Edit; ik heb de 9.12's van Sapphire geprobeerd, de 9.12 official, en de 9.12 hotfix. En ik heb Dirt 2 opnieuw geinstalleerd. Wat allemaal niet hielp.

Edit: Catalyst Crew Feedback Form is ook nog eens offline. *Zucht*.

Edit: (sorry) Windows 7 erop gezet. Weg problemen. :)

[ Voor 85% gewijzigd door Format-C op 03-01-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:55

watercoolertje

Untertitel

Ben ik toch naar je reso want ik speel DRIFT met 1 kaart prima op 1920*1200 met MSAA8x :)

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Een snel vraagje, ik wil nu toch een HD5850 kopen, maar in de PW staat dat de Club3D variant een clock heeft van 725Mhz, terwijl bij bijvoorbeeld Misco en Cool-Prices 850 staat. Welke van de twee moet ik geloven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je moet jezelf afvragen als er überhaupt een model bestaat die op 850MHz loopt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:58

Darkasantion

Just keep swimming!

Topicstarter
Hier graag verder :)

Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3

Opmerkingen en suggesties graag per DM :D

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
RappieRappie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 03:09:
Ik had er voordat ik een HD5870 (of HD5870CF) nooit last van.

En ik heb tientallen kaarten gehad de laatste paar jaar. :)

Edit; is er iemand met een HD5970, HD5850 of HD5870 CF setup die eens kan kijken in Dirt2 Baja (De allereerste track) of hij die boten op de achtergrond ziet flikkeren?

Als ik die track race flikkeren die boten. (Ensenada Sprint) Op andere tracks flikkeren voertuigen die naast de baan staan. De ramen volgens mij.

Als ik CF disable is er niets aan de hand, alleen is dan de performance niet al te best.

Zal wel (weer) een driverbug zijn. Het is wel om een beetje moe van te worden eigenlijk. Elke keer weer wat anders.... Ik hoop dat de 10.1's echt een keer heel goed zijn. :X Edit; ik heb de 9.12's van Sapphire geprobeerd, de 9.12 official, en de 9.12 hotfix. En ik heb Dirt 2 opnieuw geinstalleerd. Wat allemaal niet hielp.

Edit: Catalyst Crew Feedback Form is ook nog eens offline. *Zucht*.

Edit: (sorry) Windows 7 erop gezet. Weg problemen. :)
Boten flikkeren wel iets ja, ben ook even gaan letten op auto's naast de baan in verschillende tracks, maar daar zie ik niets bijzonders @ Asus 5970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Psst... er is een nieuw topic open!

Het ATi HD5XXX serie ervaringen topic - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
slot hier op dan...

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 23-04 14:24

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Maak je de volgende keer een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif TR aan linksboven? Dat valt mij ook een stuk sneller op dan een post hier ;)
Tot het volgende deel :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.