Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850
weet niet hoeveel downloads die mag hebben trouwens
Simplicity is de bom...
Thnx, is die voor 64 bit? Taal maakt me niet zoveel uitColan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:32:
speciaal voor jullie: http://www.megaupload.com/?d=H2YDLWBJ
Nice nu met 300Kb p/sColan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:32:
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Nee ik kijk nu en nu wil ik ook em ook hebbenBolis schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:37:
Snap niet waarom er niet gewoon een paar uurtjes gewacht word om vervolgens zeker te weten dat je de nieuwste versie hebt...
Zou best kunnen dat het hetzelfde is al bij de 5970. Dat bij een 5850 ook de memvoltages standaard wat lager staan. 1225 is nog steeds niet veel vergeleken met andere kaarten maar het is al beter....
Hij wordt nu wel een heel stuk warmer in furmark haalt hij de 87c. In games 83c. Verbruik zal ook wel weer 30 watt hoger zijn. Maar goed dat is in 3D dus dat is niet zo heel erg
Ik laat de bios voorlopig lekker zitten
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
geen idee, is 32 en 64 bit dacht ik, zlef nog niet geprobeerd, dit is dezelfde als die van mediafirepeakaboo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:34:
[...]
Thnx, is die voor 64 bit? Taal maakt me niet zoveel uit
Simplicity is de bom...
Oke, installeer hem nu maakt niet uit. Bedankt voor de moeite om de link te posten :WColan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:39:
[...]
geen idee, is 32 en 64 bit dacht ik, zlef nog niet geprobeerd, dit is dezelfde als die van mediafire
Net een vrouw...peakaboo schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:39:
[...]
Nee ik kijk nu en nu wil ik ook em ook hebben
Anders staat die hier ook nog wel minder snel trouwens.Colan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:32:
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Klik voor vergroting!
[ Voor 4% gewijzigd door peakaboo op 16-12-2009 15:47 ]
Na het installeren van de drivers en reboot heftige artifacts in 3DMark 06 met de kaart op stock, maar na nog een reboot zijn die niet meer teruggekomen, ook niet als de kaart op 850/1175 loopt. Even de hele mikmak aan tests gedaan (Furmark, Lightsmark, 3DMark 6 runs achter elkaar) maar dat is bij een glitch gebleven.
Framebuffer bug lijkt ook weg (na het ene spel te hebben gespeeld en het volgende te hebben gestart flitste heel snel het laatste beeld van het vorige spel weer even op het scherm), geen rare random vastlopers meer als ik HD materiaal afspeel (meestal bij de eerste keer starten van een film complete lockup binnen een minuut, na een reboot kon ik uren kijken).
Ik heb ze overigens hier vandaan: http://www.mediafire.com/?mnmtt5nemmm (stond in de tweede link die Gurneyhck postte, rond de 700KB/s).
Omdat sommige mensen er gek van worden dat hun video kaart meerdere malen per dag crashed?Bolis schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:37:
Snap niet waarom er niet gewoon een paar uurtjes gewacht word om vervolgens zeker te weten dat je de nieuwste versie hebt...
9.10:

9.12:
http://rapidshare.com/fil...windows_7_vista_dec14.rar
Mooi zo. Vanavond ook eens testen.KneoK schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:54:
Framebuffer bug lijkt ook weg (na het ene spel te hebben gespeeld en het volgende te hebben gestart flitste heel snel het laatste beeld van het vorige spel weer even op het scherm)
Daar moet gewoon een patch aan te pas komen.doesd00 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:06:
Nou ik heb ze ook geinstalleerd, The Saboteur werkt nog steeds niet..
Adobe flash player 10.1 beta 2
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=311159Kun jij je geheugen op 1175 laten lopen zonder Vmem te verhogen?KneoK schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:54:
De 9.12 drivers werken vooralsnog prima....
Na het installeren van de drivers en reboot heftige artifacts in 3DMark 06 met de kaart op stock, maar na nog een reboot zijn die niet meer teruggekomen, ook niet als de kaart op 850/1175 loopt. Even de hele mikmak aan tests gedaan (Furmark, Lightsmark, 3DMark 6 runs achter elkaar) maar dat is bij een glitch gebleven.
Nog steeds in Crysis performance drops wanneer ik de verrekijker gebruik. Vooral in combinatie met AA geeft dit drops. Niet smooth kunnen zoomen, maar met lags. Bij Crysis Warhead: op het laatste moment van het level Ambush, ook weer in combinatie met AA, gooien ze rookbommen en wordt het wat druk op het scherm, dikke lags. Even AA uitzetten en weg is de lag.
In DX9 mode: 1920x1080 wordt als 800x600 weergegeven. En het beeld trilt ook. Full screen uitzetten en ik heb wel fatsoenlijk 1920x1080 op het scherm. Ook in DX9 mode. AA aan en dan de verrekijker gebruiken, dat wordt 1 grote stotter bende. Frames dalen neer. Pas wanneer ik AA uitzet is de lag ook weg. Kortom Crysis en AA moeten ze nog wat aan doen.
In CoD 2 MW betere performance gekregen. In de eerste missie na de training, begon ik met 23 frames en dat liep na een paar seconden direct boven de 100. Maar nu is het direct boven de 100. Maar het level het Museum blijft moeilijk doen. Als je een kamer binnen loopt of in het begin van het level met de muis draait begint ie weer wat te hikken. Maar het is wel stukken minder geworden dankzij de driver.
NFS: Shift heeft ook geen goede Crossfire support zo lijkt het. In het menu blijft de frame hangen op 23 frames. Even de .exe renamen naar FEAR en het schiet omhoog.
Dat probleem heb ik nog steeds.KneoK schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:54:
Framebuffer bug lijkt ook weg (na het ene spel te hebben gespeeld en het volgende te hebben gestart flitste heel snel het laatste beeld van het vorige spel weer even op het scherm)
Profielen.doesd00 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:09:
Hoe kan het dat crossfire probleem vaak word opgelost door de .exe te renamen?
Nee, daarvoor moet ik de AMD Overvolt Utility gebruiken. Zonder vmem verhoging kom ik tot ongeveer 1100MHz.Gurneyhck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:30:
[...]
Kun jij je geheugen op 1175 laten lopen zonder Vmem te verhogen?
@An1mA >>> Ah, gelukkig ben ik dan niet de enige
@Splinter Cell >>> Ik heb het idee dat CF in Dirt 2 inderdaad niet werkt. Zo even opnieuw installeren en dan ook de exe maar even renamen, eens zien of dat wat oplevert.
Heb net Windows opnieuw geinstalleerd (had Win7 32bit, nu maar weer x64 geinstalleerd), ik kreeg van het ene op het andere moment vastlopers als ik niets deed. Artifacts in beeld, freeze, de ene keer een display stopped responding melding, de andere keer kon ik niets meer, elke keer binnen 10 minuten na opstarten. Ditzelfde had ik met de Dirt 2 hotfix drivers.
Heb tot nu toe nog drie keer artifacts gehad op mijn bureaublad tijdens browsen maar geen freeze of hangende driver meer, dit alles gewoon met stockspeeds. Even een Explorer opstarten, een keertje schudden met het venster en de artifacts waren weer weg.
Het ligt in ieder geval zeker niet aan de kaart, met de Hemlock beta's heb ik nog nooit artifacts gehad en nu draait het zooitje al een half uur zonder problemen. Ook Furmark, Lightsmark, Crysis, 3DMark, Street Fighter 4 en Heaven bench kunnen, zelfs met de kaart op 850/1175, geen artifacts op het beeld toveren.
Ik kijk het nog even een poosje aan, misschien moeten de drivers even wennen
[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 16-12-2009 19:18 ]
Ff een klein vraagje. Als ik mijn kaart via MSI afterburner overclock, hoe moet ik dan de settings in CCC bij het overdrive gedeelte zetten ?
Vink ik Enable ATI Overdrive en Enable Manual Fan Control nu wel of niet aan ?
*EDIT* hebben btw meer mensen last van dat powerplay nu 400/900 is ipv 157*300 ?
[ Voor 16% gewijzigd door An1mA op 16-12-2009 19:23 ]
Is dat opgelost dan? Ik heb het nog niet gehad sinds ik 9.12 gebruik, maar heb wel vaker 1-3 dagen zonder strepen gespeeld om vervolgens een dag te hebben waar die videokaart 5x crashed. Ik wacht in ieder geval nog wel een paar dagen voor ik er in geloof.[b][message=33116417,noline] Maar belangrijkste voor mij is of de ze de "ZWAAR" irritant problemen met de grijze streepjes hebben opgelost, want daar zat ik eigenlijk op te wachten.
Nope, beide GPU's op 157/300 hier.An1mA schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:20:
Als je overklokt in afterburner hoef je eigenlijk niks te doen in ccc alleen kijken of de clocks omhoog gaan en om te kijken of afterburner de volt omhoog pompt ff furmark draaien of unigine heaven met gpu-z er bij.
*EDIT* hebben btw meer mensen last van dat powerplay nu 400/900 is ipv 157*300 ?
Wat wel leuk is die drag and drop dat er nu bij is gekomen, even proberen ^^
*EDIT* probleem trad weer op ligt waarschijnlijk dat ik de 5870 bios had geflashed voor de 3de keer weer msi 5850 unlock bios er op geflashed xD
*2de EDIT* ligt gewoon aan de gelekte 9.12 driver ik ga maar eens terug naar 9.11. Want dit gaat nergens over dat hij 400/900 blijft.
*3de EDIT* ik heb het probleem wat Astennu dus heeft dat als je een filmpje kijkt en daarnaast bijvoorbeeld wilt gamen en vraag mij niet waarom je dat wilt doen. Hij blijft dan 400/900, want ik had dus een mpeg4 muziek filmpje aan sinds vandaag. Maar thank god dat ik dit probleem gevonden heb want ik werd er zo chaggie van.
[ Voor 50% gewijzigd door An1mA op 16-12-2009 23:44 ]
De drivers wennen?? Het zijn toch geen dieren?KneoK schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:16:
[...]
Ik kijk het nog even een poosje aan, misschien moeten de drivers even wennenIn spellen draaien de drivers in ieder geval meer dan prima.
Hier vandaag zeker 1.5uur crysis warhead gespeeld met 4xAA op 1920x1200. Geen last van de verrekijker bug hier in DX10 enthusiast. Misschien eens proberen een nieuwe game te starten...? (ipv load game bedoel ik).Splinter Cell schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:58:
Nog steeds in Crysis performance drops wanneer ik de verrekijker gebruik. Vooral in combinatie met AA geeft dit drops. Niet smooth kunnen zoomen, maar met lags. Bij Crysis Warhead: op het laatste moment van het level Ambush, ook weer in combinatie met AA, gooien ze rookbommen en wordt het wat druk op het scherm, dikke lags. Even AA uitzetten en weg is de lag.
In DX9 mode: 1920x1080 wordt als 800x600 weergegeven. En het beeld trilt ook. Full screen uitzetten en ik heb wel fatsoenlijk 1920x1080 op het scherm. Ook in DX9 mode. AA aan en dan de verrekijker gebruiken, dat wordt 1 grote stotter bende. Frames dalen neer. Pas wanneer ik AA uitzet is de lag ook weg. Kortom Crysis en AA moeten ze nog wat aan doen.
Uhmm ik gebruik de afterburner voltages niet. En nu helemaal niet meer. Er staat nu 1.16v op de core. Dit is al iets hoger. En dat merk je ook goed. Hij maakt nu wat meer herrie met furmark. In games valt het allemaal wel mee.Bullus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:18:
@Astennu
Heb een 5850 en daar heb ik een msi unlock 5870 bios erin geflashed.
Vanwege die bios kon ik in afterburner niet meer de voltage instellen,maar door die tweak kan het nu wel.
Over de Herrie van de HD5xxx serie. Als mensen dit al te erg vinden moeten ze gewoon voor passieve kaarten gaan. En dan hebben ze duidelijk geen kaart uit de HD48xx serie gehad want die maakte veel meer lawaai. De Huidige kaarten zijn ook stiller dan de nVidia kaarten. Als je games speelt hoor je de 5850 @ 5870 voltages en 950-1225 maar een beetje. Als je dan je boxen aan zet merk ik er niets meer van.
Bij mij is het probleem met media player juist opgelost nadat ik de MSI 5870 OC bios geflashed heb. Daar was ik ook weer blij meeAn1mA schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:59:
Het was geen powerplay btw hij bleef de heletijd 400/900 daar kon ik wc3 (oud spel) gewoon op draaien, daarna unigene heaven gedraaid crashed me pc. Drivers verwijderd en ook via driversweeper en vervolgens weer geïnstalleerd en het probleem was foetsie.
Wat wel leuk is die drag and drop dat er nu bij is gekomen, even proberen ^^
*EDIT* probleem trad weer op ligt waarschijnlijk dat ik de 5870 bios had geflashed voor de 3de keer weer msi 5850 unlock bios er op geflashed xD
*2de EDIT* ligt gewoon aan de gelekte 9.12 driver ik ga maar eens terug naar 9.11. Want dit gaat nergens over dat hij 400/900 blijft.
*3de EDIT* ik heb het probleem wat Astennu dus heeft dat als je een filmpje kijkt en daarnaast bijvoorbeeld wilt gamen en vraag mij niet waarom je dat wilt doen. Hij blijft dan 400/900, want ik had dus een mpeg4 muziek filmpje aan sinds vandaag. Maar thank god dat ik dit probleem gevonden heb want ik werd er zo chaggie van.
Heb gister ook even met een HD5770 V2 gespeeld
Performance boost was erg leuk. van 850-1200 36 avg FPS in DOW II naar 45 FPS Ter vergelijking een HD4890 op 800-925 haalt 42 FPS. Ik zal vanavond nog wel wat meer resultaten posten.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als je geen Asus hebt ? En als je SmartDoctor niet prettig vind ? ik er mee gewerkt maar ik vind het een irritante tool Afterburner vind ik veel prettiger. Maar het liefste gebruik ik geen tool. Dus OC opzoeken met deze tools vervolgens zelf de bios aanpassen en die er in flashen. Helaas kan RBE nog niet alles aanpassen voor de HD5xxx serie.doesd00 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:47:
Waaom flashen mensen er een andere bios in? Ik heb een asus 5850 en kan met smartdoctor ook gewoon voltages verhogen!?
hij blijft na het Windows logo puur met een cursor knipperen in de linkerbovenhoek, vor eeuwig (lijkt me dus geen verkapte scandisk)
als ik hem dan weer wil starten werkt kiezen voor discarden van gegevens en en schoon opstarten ook niet, ik moet echt de stroom eraf gooien (nou ja, voeding I/0 knop) en dan kan ik weer booten
het gebeurt echt sinds ik de nieuwe graka erin heb gestoken
[edit: fixed, het was een constant crashende checkdisk, ik had een SATA kabeltje van poort veranderd bij het inbouwen
[ Voor 12% gewijzigd door Colan op 18-12-2009 01:01 ]
Simplicity is de bom...
Welke versie van windows?Colan schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:39:
hebben andere mensen er ook last van dat de PC niet meer terugkomt uit hibernate?
hij blijft na het Windows logo puur met een cursor knipperen in de linkerbovenhoek, vor eeuwig (lijkt me dus geen verkapte scandisk)
als ik hem dan weer wil starten werkt kiezen voor discarden van gegevens en en schoon opstarten ook niet, ik moet echt de stroom eraf gooien (nou ja, voeding I/0 knop) en dan kan ik weer booten
het gebeurt echt sinds ik de nieuwe graka erin heb gestoken
Ja DX10. Maar ik had het over DX9.Gurneyhck schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:34:
[...]
Hier vandaag zeker 1.5uur crysis warhead gespeeld met 4xAA op 1920x1200. Geen last van de verrekijker bug hier in DX10 enthusiast. Misschien eens proberen een nieuwe game te starten...? (ipv load game bedoel ik).
En zo te zien, doet Crossfire het ook weer onder DIRT2.
[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 17-12-2009 10:56 ]
De drivers zijn nu vast gewentSplinter Cell schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:49:
[...]
Ja DX10. Maar ik had het over DX9.In DX10 heb ik ook geen problemen.
En zo te zien, doet Crossfire het ook weer onder DIRT2.
doesd00 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:22:
De drivers wennen?? Het zijn toch geen dieren?
Dacht dat je hetzelfde persoon was... Zelfde plaatje
[ Voor 29% gewijzigd door Stefanovic45 op 17-12-2009 11:24 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Gewoon niet windows media player gebruiken. Maar bv Mediaplayer classic of zoomplayer. En voor muziek Foobar.An1mA schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:42:
@Astennu ik had het in het begin met een msi 5870 bios ik dacht dat het daar aan lag en daarna terug gegaan naar msi 5850 en nog steeds. Nu zit ik op een asus 5870 en nog steeds -..- Nja ik ga gewoon geen muziek filmpjes draaien en gamen =)
Bij het spelen van Borderlands heb ik allemaal horizontale lijnen in het scherm. Sommige lijnen zijn vrij dik en andere zijn weer dun. Het zijn in ieder geval geen artifacts.
Door een beetje met de videosettings te spelen kan ik het soms weg krijgen. Maar als ik het spel opnieuw opstart is het weer terug.
Zie:
RappieRappie in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."
Ga zo Lost Planet, en Fallout 3 en Crysis even testen. En als ik daarna nog zin heb GTA 4.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Windows 7 Ultimate x64
Simplicity is de bom...
Dit worden zo leuke dagen aan het einde van dit jaar!
[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 17-12-2009 18:50 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ook GTA4 draait nu goed. Dit zijn héérlijke drivers.
Ik test maandag wel verder. Morgen en zaterdag verhuizen naar mijn nieuwe huis.
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 17-12-2009 19:28 ]
Cat 9.12 Hotfix!!!
http://blogs.amd.com/play...80%93-what%E2%80%99s-new/Highlights of the ATI Catalyst 9.12 hotfix release includes:
Support for the OpenCL™ GPU component of the ATI Stream SDK v2.0
•The ATI Catalyst 9.12 hotfix release provides full support for GPU acceleration of OpenCL when used in conjunction with the ATI Stream SDK v2.0. This feature is supported on the ATI Radeon HD 5970 Series, ATI Radeon HD 5800 Series, ATI Radeon HD 5700 Series, ATI Radeon HD 4000 Series and the AMD FireStream™ 9200 Series of products.
For more information about ATI Stream technology and OpenCL, please visit. http://www.amd.com/stream
Support for ATI CrossFireX™ technology on configurations employing ATI Eyefinity technology configurations The ATI Catalyst 9.12 hotfix release provides support for ATI CrossFireX™ technology on configurations employing ATI Eyefinity technology, allowing users to take advantage of their additional GPUs for increased gaming performance when driving high resolution displays
•Supported on the ATI Radeon HD 5970 Series, ATI Radeon HD 5800 Series, and ATI Radeon HD 5700 Series
Support for DisplayPort audio
•The ATI Catalyst 9.12 hotfix release adds support for DisplayPort audio for DisplayPort panels
Fixes the following issues:
•Resident Evil 5 – Performance drop during the opening cinematic
•Call of Duty Modern Warfare – Negative performance observed with a configuration supporting ATI CrossFireX™ technology when using the thermal scope
•Wheelman – Game freezes while loading the game menu
•Flashing in various OpenGL titles – City of Heroes, Enemy Territories: Quake Wars, and Chronicles of Riddick
•Heaven benchmark (DirectX 9 mode) – Grass flicker and white boarders observed around the edges
Grab the hotfix driver : Here
Till Next Month, HAPPY HOLIDAYS!!
Jay Marsden
http://support.amd.com/us...ATICatalyst912Hotfix.aspx
|2600k|Asus 290|
Het enige opvallende is dat in de GPU-Z log de core- en memspeeds op het moment van vastlopen naar 735/1010 springen dus wellicht is het een Powerplay probleempje.
Windows is al opnieuw geinstalleerd met format, dus resten van oudere drivers zijn geen issue.
De Hemlock beta's draaien nu weer sinds vanmiddag half 1 en het systeem is niet meer gereboot sindsdien, alles is zo stabiel als maar kan.
Ik ga nu de officiele 9.12 nog maar een keer proberen al heb ik weinig hoop dat die wel goed werken. Ik kan allicht de HDMI audio drivers achterwege laten, daar heb ik nog niet mee getest.
Ik wil ook graag de hotfix proberen, maar ik krijg een File not found melding als ik ze wil downloaden. Wellicht staan ze nog niet op de server.
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 17-12-2009 23:26 ]
Re-installen zuigt.
Edit; ik heb Fallout 3 Point Lookout ook ff getest, maar die zit stampvol bugs. Water wat niet goed is, slowdowns... Nee die game heeft een patch nodig. Dit ligt niet aan drivers.
[ Voor 32% gewijzigd door Format-C op 17-12-2009 23:20 ]
Ach, even deinstalleren, driversweepje in veilige modus en nieuwe drivers installeren is 5 minuutjes werk. Ze staan er inmiddels op, mijn duimen draaien op volle toeren.RappieRappie schreef op donderdag 17 december 2009 @ 22:53:
Als je zoveel problemen had met de originele 9.12's Sapphire drivers, zou ik die er niet weer opzetten, en direkt de hotfix pakken zodra ze beschikbaar zijn. Dit om eventuele problemen, en een hoop werk, te voorkomen.
Re-installen zuigt.
Edit; ik heb Fallout 3 Point Lookout ook ff getest, maar die zit stampvol bugs. Water wat niet goed is, slowdowns... Nee die game heeft een patch nodig. Dit ligt niet aan drivers.
Nog wat leuks met deinstalleren, kreeg een side-by-side configuration error, schijnt een Windows fout te zijn, waarschijnlijk bestandje corrupt geraakt tijdens al het vastlopen en rebooten. Moest uiteindelijk de 9.12 over de oude heen installeren zodat de deinstaller weer werkte (repair en opnieuw de Hemlock's erop werkte niet), vervolgens alles weer deinstalleren en opschonen
|2600k|Asus 290|
Hij draait echt helemaal soepel maar om de 5 seconden staat hij vast voor 2 sec en dan gaat hij weer verder..
Neh, had ik gisteren al gedaan. M'n oude installatie draaide al een paar maanden (nog met m'n 4870's) dus ik wilde alles uitsluiten.RappieRappie schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:13:
Ow, ik dacht dat je heel windows er opnieuw opgezet had.
Helaas ook met de officiele geen geluk, ik heb er een redelijk hard hoofd in dat de hotfix drivers een oplossing gaan bieden maar we zullen zien. En anders maar een ticket richting Ati sturen, na alle tests ben ik er in ieder geval redelijk zeker van dat het een driverprobleem is en het niet in de hardware zit. Het enige wat het nog kan zijn is mijn voeding (Coolermaster Realpower M700) maar dan zou het systeem juist onder load bezwijken en zou het ook met de b dat doet het niet (al zakt m'n 12V lijn met de test met kopieren, Furmark en twee HD films wel in naar 11,82V).
Ik hoop niet dat het uiteindelijk toch de kaart blijkt te zijn, dan ben ik wel een poosje kwijt ben ik bang.
Ach, van de week wordt het meeste in de kast vervangen voor een i7 setje dus dan is dat ook weer mooi uitgesloten.
Edit:
Goed nieuws, nog meer testen
[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 18-12-2009 00:38 ]

Geven wel een boost met 9.12, 5850@1000/1200
Zonder PhysX

Met PhysX

Met PhysX haal ik nu P21671, iets lager wat ik toen had met dual 5850 @stock.
Dual 5850
[ Voor 92% gewijzigd door Bullus op 18-12-2009 11:20 ]
|2600k|Asus 290|
@An1mA >>> De hotfix drivers geven nu ook OpenCL ondersteuning als ik het goed begrijp, maar of je dat gebruikt betwijfel ik
[ Voor 6% gewijzigd door KneoK op 18-12-2009 01:46 ]
vanavond eens testen in de games wat hij doet, maar voor nu is hij hier een stuk stabieler dan de 9.11 en de dirt 2 hotfix. hopen dat het qua drivers vanaf hier alleen nog maar omhoog gaat, ik ben dol op extra performance
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Heb ik ook, P19.7K zonder physX, zie 1e vantage plaatje
[ Voor 6% gewijzigd door Bullus op 18-12-2009 10:46 ]
|2600k|Asus 290|
Edit als je de 20k breekt met 1 kaart laat ff weten, dat is mijn doel iig wel
[ Voor 24% gewijzigd door watercoolertje op 18-12-2009 10:53 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Maar helaas heb ik geen cfx setup meer vanwege rma.
20k zal denk ik niet zo veel moeite kosten.cpu hoger later lopen zal ie de 20k wel halen.
|2600k|Asus 290|
Enne die 3dguru bende moet je voor inloggen dus die had iok ook niet gezien
[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 18-12-2009 11:04 ]
Je pc zit wel in de goede kerstsferen
|2600k|Asus 290|
En ik ben degene die die 25K haaltwatercoolertje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 10:53:
Ja maar ik heb het dus over CFDat ligt veel te dicht op de score van 1 kaartje... (en ik ken iemand die 25k met CF haalt met lagere OC als mij)
Edit als je de 20k breekt met 1 kaart laat ff weten, dat is mijn doel iig wel
zie screen:
[img=http://img192.imageshack.us/img192/3539/9751200stabiel25kvantag.jpg]
[ Voor 36% gewijzigd door Lekiame op 18-12-2009 13:18 ]
Verwijderd
Ik krijg ineens geen tesselation meer te zien op de stenen, dakpannen of de draak terwijl ik wel dx11 heb geselecteerd.
Kan iemand met catalyst 9.12 even de heaven bench testen op DX11 en kijken of de draak tesselation geniet? Dat zie je duidelijk aan de stekels die hij in DX10 niet heeft, dan zijn het knobbels.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 13:39 . Reden: verheldering ]
Heb gisteravond met de Hoftix drivers nog de Heaven bench gedraaid en kon tesselation gewoon in- en uitschakelen.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:39:
Heeft iemand tesselation met de 9.12 drivers in de heaven benchmark?
Ik krijg ineens geen tesselation meer te zien op de stenen, dakpannen of de draak terwijl ik wel dx11 heb geselecteerd.
Kan iemand met catalyst 9.12 even de heaven bench testen op DX11 en kijken of de draak tesselation geniet? Dat zie je duidelijk aan de stekels die hij in DX10 niet heeft, dan zijn het knobbels.
Simplicity is de bom...
Ik haal nu standaard : 13500 en geclockt op 822@4248 (ASUS Smartdoctor) haal ik 14449.
Ik vind dat best mooi score, de voltages zijn nog gewoon standaard.
Weet iemand hoe ik de clocks ''vastzet'' ?
Want als ik nu reboot zijn ze weer standaard.
Heb 9.12 nog niet kunnen testen, maar ga ik zeker even proberen. Weet iemand eigenlijk de reden van waarom dit niet werkt?
Windows 7 64bit
HD5850
Edit: i7 op 4,2GHz en kaart op 825/1150 doet 28409 in 3DMark 06 en Vantage doet P25529. Zo nog maar even wat andere testjes doen, maar ik denk dat m'n problemen nu eindelijk helemaal weg zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 18-12-2009 16:24 ]
De benchmark van GTA 4 zelf loopt helemaal vlekkeloos.
Maar als ik ga beginnen met het spel loopt het ook soepel, maar staat elke 5 sec ongeveer voor 2 seconden vast en gaat dan weer verder. (onspeelbaar dus)
Verwijderd
Wordt weer wachten.Goedemiddag, Dit is ons helaas ook nog volledig onbekend, wij zitten er bovenop qualeverdatum, echter gaan de laatste geruchten dat deze pas in januari ofzelfs maart voldoende leverbaar zijn i.v.m. productieproblemen. Onze excusesvoor het ongemak. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Het verkoopteam.www.Cool-Prices.nl
En bij Anno 1404 zou de "black texture" bug ook weer terug van weggeweest zijn...
Geweldig werk weer ATI.
Stond op vga,terwijl ik op dvi heb aangesloten. Was gelukkig zo opgelost door de input aan tepassen naar digital via de monitor.
Net ook even snel getest op 1000/1240 en kwam net 9 punten tekort voor P20000 (vantage)
|2600k|Asus 290|
ik heb onder 9.12 geen problemen met Anno 1404Bull schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:41:
Met de 9.12 hotfix zit Borderlands ook steeds vast onder het spelen, je komt niks vooruit.
En bij Anno 1404 zou de "black texture" bug ook weer terug van weggeweest zijn...
Geweldig werk weer ATI.
je moet niet vergeten dat je de black textures alleen oplost door de combinatie van ene goede driver én de patch voor Anno
Simplicity is de bom...
Ja, bij mij is Anno 1404 ook nog goed.Colan schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:04:
[...]
ik heb onder 9.12 geen problemen met Anno 1404
je moet niet vergeten dat je de black textures alleen oplost door de combinatie van ene goede driver én de patch voor Anno
Als ik in Vantage een nieuwe scene geladen hebt gaat tussen het laden en het afspelen ervan mijn 5970 een beetje piepen... is een wat knarsende piep.... heb geen overvolt aan staan, gewoon op standaard alles. Mijn fan loopt hier als een zonnetje trouwens.. hoor ik geen lawaai of geratel vandaan komen.
Meer mensen hier ervaring mee? Kan het kwaad ? enig idee wat het zou kunnen zijn ?
Edit: Heb mijn hoofd in mijn case gehouden om het piepen te pin pointen en het komt echt van mijn videokaart.
[ Voor 11% gewijzigd door RaymondG op 19-12-2009 13:27 ]
Dat is bekend bij ATi kaarten.. het heet coil whining... Maar, het kan ook je voeding zijn!RaymondG schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:22:
Pfffft, ik heb iets vreems ontdekt aan mijn 5970.....
Als ik in Vantage een nieuwe scene geladen hebt gaat tussen het laden en het afspelen ervan mijn 5970 een beetje piepen... is een wat knarsende piep.... heb geen overvolt aan staan, gewoon op standaard alles. Mijn fan loopt hier als een zonnetje trouwens.. hoor ik geen lawaai of geratel vandaan komen.
Meer mensen hier ervaring mee? Kan het kwaad ? enig idee wat het zou kunnen zijn ?
Edit: Heb mijn hoofd in mijn case gehouden om het piepen te pin pointen en het komt echt van mijn videokaart.
Ook bij nVidia kaarten, mobo's, voedingen....
AMD Nieuwsdiscussie
Inderdaad, had het bij mijn vorige kaart ook (GTX 295), en nu met een HD5970 ook.-The_Mask- schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:36:
[...]
Ook bij nVidia kaarten, mobo's, voedingen....
Wat is ''coil whining''/spoel huilen precies? Is dat zoiets als het resoneren van een spoeltje bij een bepaalde frequentie? Wat gebeurd er precies? Is dit slecht voor een videokaart? Zegt het iets over de levensduur?
Idd.Jorn1986 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 13:49:
s dat zoiets als het resoneren van een spoeltje bij een bepaalde frequentie?
NeeIs dit slecht voor een videokaart?
Ook niet.Zegt het iets over de levensduur?
AMD Nieuwsdiscussie
maar dat zou ik echter alleen bij oude hardware doen
Simplicity is de bom...
Dikke kans dat je nieuwe kaart precies hetzelfde doetKarlMarX schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:06:
Ik ken het geluid en ik vind het persoonlijk onacceptabel. Krijg er vreselijke koppijn van. Dus als mijn nieuwe kaart zo piept, dan gaat het mooi RMA.
Ik verbaasde met net al dat ik met HD5870@950 dan maar 19200 haalde, maar zie nu je CPU score
anathema
Tja maar in games bijv. heb je er geen bal aan dus lekker uitzetten die HTanathema schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:32:
[...]
Ik verbaasde met net al dat ik met HD5870@950 dan maar 19200 haalde, maar zie nu je CPU scoreBlijkbaar maakt hyperthreading nog al wat uit in vantage, dat heb ik uit.
|2600k|Asus 290|
Simplicity is de bom...
Haalde voorheen in Dirt2 (praktijk voorbeeldje) met m'n 9800GTX@800/1200/2000 gemiddeld 33 FPS, met drops tot 24.
- 5870 @ stock, DX9: 30 avg, 24 min
- 5870 @ stock, DX11: 35 avg, 28 min
Zelfde instellingen in alle situaties; 100% load op beide cores met m'n 5870. GPU load volgens GPU-Z is maar 45%
Valt een beetje tegen. In Vantage scoor ik wel een flink stuk meer, maar dat is Vantage dan weer. Ga straks eens een beetje overklokken, en eens de instellingen in D2 helemaal op hun maximum gooien, kijken of dat nog invloed heeft.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit is een Ervaringentopic. Geen Helpdesktopic!!
Als je wilt weten of een probleem vaker voorkomt: Lees de draad.
Hulp vragen kan, maar alleen voor echt klein grut.
Bij problemen: Maak een eigen draad, conform de eisen die daarvoor staan (zie FAQ -> Algemeen Beleid)
Vervolgens zou je, hopelijk nadat het probleem is opgelost, hier een ervaringspost kunnen plaatsen waarin je de gebeurtenissen samenvat, eventueel verwijst naar je eigen draad, en de oplossing plaatst.