Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:00
[quote]Oppie schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:17:
@Ebbie: krijgt je PC of meerdere PCs geen IP adres meer of krijgt je modem geen IP adres van Online meer? Dit is wel een wezenlijk verschil.

De pc krijgt geen ipadres meer van het modem. Tevens is de linesync al meer dan een week weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

sjaakaq

It might get loud

Nafi schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 01:33:
Ik heb nu een 5 Mb/s verbinding (waarmee ik max. 2 Mb/s mee haal) nog van de tijd van Orange. Ik wil graag een 20 Mb/s abonnement aanvragen. Op de site is er geen mogelijkheid tijdens het bestellen om te kiezen voor Online wanneer men de huidige provider moet aangeven. Betekent dit dat het overstappen naar een ander abonnement makkelijker zal gaan? Moet ik bellen en aangeven dat ik 20 Mb/s wil en wordt alles dan vanzelf geregeld?
Bellen en je bestaande contract omzetten/verlengen naar de snellere variant.

En goed zeuren om een goed aanbod, niet meteen akkoord gaan ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
Werkt hier wel aardig.. hebben een 8Mb/1Mb verbinding. Ik haal draadloos over een meter of 10 665KB/s wanneer ik download uit nieuwsgroepen. Zo ver ik me kan heugen hebben we maar 2 storingen gehad over 3 jaar, waarbij we bij 1 geval een maand gratis internet kregen ter compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Meer mensen hier die last hebben van uitvallende DNS? Hier krijg ik op vele sites (behalve Tweakers oid :S)
code:
1
Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.

Toch maar even Google als alternatieve DNS opgeven denk ik zo.

EDIT: het lijkt inmiddels weer te werken....

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 01-11-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:08
Mijn ervaring tot een aantal weken was altijd zeer positief. Al een jaar of 4 geleden ingestapt op ADSL Family bij Wanadoo, via Orange naar Online. Echter de afgelopen weken een vervelende storing ondervonden.

Issue: na een (random) periode op een website te browsen krijg ik een timeout bij refresh / update. De site is dan ook daarna een paar minuten niet meer bereikbaar voor me.
Daarnaast als ik bijv. via you-tube / uitzendinggemist / dwdd een aflevering zit te kijken krijg ik ook na een random periode een buffering logo en gaat hij niet verder.
Modem-router (draytek) restart helpt niet.

Gisteren gebeld met de helpdesk gebeld en de jongeman aan de andere lijn gaf me (zoals vaak) de gebruikelijke zaken door.
U heeft geen Livebox dus officieel kan ik u niet ondersteunen maar als ik u was zou ik (en nu komt het):
1. De router resetten
2. De computer laten scannen op virussen
3. Draadloos kanaal veranderen
4. Als dit allemaal niet helpt, computer opnieuw formatteren……

Als dat het niveau is van afhandeling klachten… dan ben ik snel klaar met de helpdesk. Wel expliciet gevraagd om ook aan hun kant een reset te doen van mijn connectie wat hij gedaan heeft. Helaas is het probleem er nog steeds.

Iemand enige suggesties?

never say no to yourself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:20
Ik ben teleurgesteld over Online. Ik ben dit jaar overgestapt van Tele2 naar online. Ik dacht lekker goedkoop en snel. Ik heb het 20 mb abonnement. Ik krijg enkel 7 a 7,5 mbit max uit de lijn. Ik heb hierover gebeld en ze zeggen dat dit normaal is en dat het in theorie tot 20mbit kan. Erg jammer, zeker wanneer er andere providers zijn die goedkoper zijn als het op een abonnement van 8 mbit aankomt.

Mijn contract duurt tot mei volgend jaar en ik stap dan maar weer snel over. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Waarom vraag je bij de helpdesk niet of ze je een ander modem kunnen leveren? Zo'n Thomson hebben wij ook sinds een aantal maanden en werkt nagenoeg perfect. Daarnaast kun je die Draytek ook nog achter het modem plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

johan12 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:26:
Ik ben teleurgesteld over Online. Ik ben dit jaar overgestapt van Tele2 naar online. Ik dacht lekker goedkoop en snel. Ik heb het 20 mb abonnement. Ik krijg enkel 7 a 7,5 mbit max uit de lijn. Ik heb hierover gebeld en ze zeggen dat dit normaal is en dat het in theorie tot 20mbit kan. Erg jammer, zeker wanneer er andere providers zijn die goedkoper zijn als het op een abonnement van 8 mbit aankomt.

Mijn contract duurt tot mei volgend jaar en ik stap dan maar weer snel over. Jammer.
Ligt aaqn de kasjes van online. Met telfort zou ik ook rond de 16mbit moeten halen maar online haalt hier maar 8mbit.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Likkebeesie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 09:08
alex3305 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 11:32:
[...]

Waarom vraag je bij de helpdesk niet of ze je een ander modem kunnen leveren? Zo'n Thomson hebben wij ook sinds een aantal maanden en werkt nagenoeg perfect. Daarnaast kun je die Draytek ook nog achter het modem plaatsen.
Heb ook een sitecom modem/router aangesloten maar zelfde issues.

never say no to yourself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:06
Ik wilde mijn aflopende jaarabonnement opzeggen, omdat mijn (orange) livebox ondanks een nieuwe adapter toch nog steeds problemen bleef houden met voornamelijk bellen. Gewoon 6 of 7 hallo zeggen voordat de ander je kon horen of helemaal geen geluid aan de andere kant. Etc.
Dus ik de klantenservice bellen en uitgelegd waarom ik wilde opzeggen.
Zij gelijk met een aanbod een nieuwe modem de Thomson G712 én omdat ik t-mobile klant ben kon ik voor €21 euro in de maand ipv €33+ mijn abonnement verlengen (internet + telefonie totaal).
Er even over nagedacht en toch maar overstag gegaan.
Goedkoper kan ik denk ik nergens terecht en ik hoop er maar op dat de Thomson mijn belproblemen verhelpt. Wel alles opnieuw instellen, maar goed heb op voorhand al €144 (terug-)verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:07
GRUMBLER schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:00:
en ik hoop er maar op dat de Thomson mijn belproblemen verhelpt. Wel alles opnieuw instellen, maar goed heb op voorhand al €144 (terug-)verdiend.
Reken daar maar niet op. Wat een baggerdingen zijn dat.
Hij reboot hier minstens 1x per week zomaar midden op de dag, de webinterface is vaak SUPER traag en er valt weinig in te stellen als ze alles dichttimmeren.

Vroeger maakte Thompson/Speedtouch nog wel aardige producten, maar om een of andere manier is die kwaliteit nu zwaar naar beneden gegaan. Mijn 546 was super degelijk, totdat Online het nodig vond om mijn lijn om zeep te helpen waardoor ik nu niets anders kan dan dat rebootende baggerding te gebruiken.

Yep, * Sypher is een tevreden klant van Online.. NOT. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

De Thomson-modem die hier staat werkt prima. Nooit merkbare storingen en een goede snelheid.

Heb gister op een ander adres een Onlinelijntje opgeleverd gekregen. De Thomson zit nog in de doos, er hangt nu een Zyxel met BudgetPhone-sip aan. Dat werkt perfect en is super goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Al jaren min of meer tevreden Online klant.
Wel heb ik een half jaar gezeur gehad na overstap naar adsl extra.
Nu een stabiele internetverbinding met een niet zo stabiele telefoonlijn. Ik heb de livebox.
Maar ja, je wilt je "oude" emailadres houden hè.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djac1
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 14:09

djac1

Computer freak

Hoi,

Na veel rompslomp heb ik mijn oude modem laten vervangen door een nieuwere Thompson.

Maar vanwege mijn kpn lijn zie ik niet meer wie er belt op mijn toestel?
(Geen nummerherkenning)

Hoe is dit op te lossen??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
alex3305 schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:38:
code:
1
Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.
Ja, ik had het pas ook al een keer.
Ik heb de Thomson 706, hoe stel ik een nieuwe DNS in? Voor zover ik het controlepaneel overzie kan ik met die 706 helemaal niks beginnen. :-(

[ Voor 22% gewijzigd door Barleone op 02-11-2010 18:52 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Ik wilde mijn aflopende jaarabonnement opzeggen, omdat mijn (orange) livebox ondanks een nieuwe adapter toch nog steeds problemen bleef houden met voornamelijk bellen. Gewoon 6 of 7 hallo zeggen voordat de ander je kon horen of helemaal geen geluid aan de andere kant. Etc.
[..]
Goedkoper kan ik denk ik nergens terecht en ik hoop er maar op dat de Thomson mijn belproblemen verhelpt. Wel alles opnieuw instellen, maar goed heb op voorhand al €144 (terug-)verdiend.
Sypher schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:12:
[...]
Reken daar maar niet op. Wat een baggerdingen zijn dat.
Hij reboot hier minstens 1x per week zomaar midden op de dag, de webinterface is vaak SUPER traag en er valt weinig in te stellen als ze alles dichttimmeren.
[..]
Heineken schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:22:
De Thomson-modem die hier staat werkt prima. Nooit merkbare storingen en een goede snelheid.
[...]
Bovenstaande problemen heb ik hier ook gehad mbt telefonie. Verbinding werd heel traag tot stand gebracht, flinke vertraging op de lijn en tevens ook nog een flinke echo op de lijn. Dit via het online-contactformulier gemeld, onderbouwt met bevindingen en een dag later lag de mail in de bus dat ze een nieuw modem (Thompson) op zouden sturen... :P

En ik moet zeggen: sinds dat ik die heb, weinig telefonie problemen meer...
Verder heb ik hier geen last van een wegvallende verbinding, uptime van 26 dagen momenteel.
Wellicht handig om te weten: download zo goed als niks met torrents en zit op KPN-Wholesale 8mbit.
Al met al niks om te klagen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 16-09 19:48
Vandaag is na enkele dagen problemen me fiber fast abbonement geactiveerd. Ze adverteren met 30 mbit en haal 24 mbit. Een redelijk snelheidsverhogen van de 12 mbit die ik had. Nu maar is gaan testen met eweka.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1017155170.png

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik zie geen aanbieding op de Online staan voor VDSL?
Waar zie je de advertientie dan en welke details zijn van toepassing voor VDSL?
Want jij bent een van de eerst met VDSL van Online!

Edit:
Ik zie dat je een Huawei HG655d modem hebt..

[ Voor 12% gewijzigd door cornfed99111 op 04-11-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sitethief
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 15:05

Sitethief

Silence..........

Een vriend van mij heeft een thomson tg712 router/modem bij zijn Online abbo. Hij heeft geen flauw idee wat de inlogcodes zijn voor het ding, en het zijn iig niet de standaard wachtwoorden. Nu vraag ik me af of het zin heeft om het ding een harde reset te geven, of dat dat dingen alleen maar zal verergeren?? Heeft iemand ervaring met dit type router/modem?

To rule the entire world your servants should be loyal .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

SpeeDRaZoR3 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:40:
Vandaag is na enkele dagen problemen me fiber fast abbonement geactiveerd. Ze adverteren met 30 mbit en haal 24 mbit. Een redelijk snelheidsverhogen van de 12 mbit die ik had. Nu maar is gaan testen met eweka.

[afbeelding]
mazzelaar hier nog steeds 7,5 mbit op mijn 20mbit lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Sitethief schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:29:
Een vriend van mij heeft een thomson tg712 router/modem bij zijn Online abbo. Hij heeft geen flauw idee wat de inlogcodes zijn voor het ding, en het zijn iig niet de standaard wachtwoorden. Nu vraag ik me af of het zin heeft om het ding een harde reset te geven, of dat dat dingen alleen maar zal verergeren?? Heeft iemand ervaring met dit type router/modem?
Standaard hoef je nooit in te loggen op het modem. Een harde reset zal hier niets aan veranderen omdat
de gebruikersinformatie automatisch via de adsl verbinding wordt geverifieerd.Helaas valt er gewoonweg niks meer dan gebruikelijk zelf in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 15:12
Fanaat schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 13:26:
Al jaren min of meer tevreden Online klant.
Wel heb ik een half jaar gezeur gehad na overstap naar adsl extra.
Nu een stabiele internetverbinding met een niet zo stabiele telefoonlijn. Ik heb de livebox.
Maar ja, je wilt je "oude" emailadres houden hè.
Je kan gewoon verlengen en een nieuw modem krijgen zonder dat je het oude e-mailadres
met de extensies wanadoo cq orange te verliezen. Wellicht dat je hier iets aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 15:01

sjaakaq

It might get loud

djac1 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:51:
Hoi,

Na veel rompslomp heb ik mijn oude modem laten vervangen door een nieuwere Thompson.

Maar vanwege mijn kpn lijn zie ik niet meer wie er belt op mijn toestel?
(Geen nummerherkenning)

Hoe is dit op te lossen??

Alvast bedankt
http://tinyurl.com/37qydq9

[ Voor 5% gewijzigd door sjaakaq op 06-11-2010 12:13 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:35
Sinds deze week heb ik ook Online, moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben. Netjes mailtjes om me op de hoogte te houden van de levering en zelfs 3 dagen eerder dan aangegeven had ik al signaal op de lijn staan.

Lijn is erg stabiel en ik train in met 11.2/1 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Sitethief schreef op donderdag 04 november 2010 @ 21:29:
Volgens mij is de user standaard 'online' en het pwd leeg (heb dus maar zelf een pwd ingevoerd).

Overigens ben ik zelf ook een zeer tevreden klant van Online ADSL Extra (TG712 traint in op 16 MB met 15 meter telefoonkabel vanaf het ISRA-punt). Verder met het modem/router ook geen probleem. Maar ik doe verdr niet aan gaming of P2P.

Voor degenen die willen weten wat Online in petto heeft als verlengingsaanbod: check aanbod.online.nl (niet dat ik daar zelf iets interessants vind staan, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hebben jullie ook problemen met de range van de wireless van de thompson?
Ik heb nu op mijn kamer bijna geen bereik meer terwijl ik dat vroeger volop had met mijn oude belkin wireless modem.

Zelfs in een open ruimte neemt het signaal drastisch af na 5m 8)7 .

Zijn hier oplossingen voor om het wireless uitgangsvermogen te boosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Probeer het het kanaal eens te veranderen: http://192.168.1.254/cgi/b/_wli_/cfg/

Hier is signaal prima op 10-15 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Heineken schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:46:
Probeer het het kanaal eens te veranderen: http://192.168.1.254/cgi/b/_wli_/cfg/

Hier is signaal prima op 10-15 meter.
heb ik al gedaan, hij staat nu op 1 omdat veel buren hem al in de 6-10 range hebben zitten.\Of is een hoger kanaal bijna altijd beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Daarmee zou ik een beetje experimenteren, het kan per situatie verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Zonet door Online gebeld om te verlengen: ze hebben er nu ook Digitenne onder eigen naam bij: http://www.online.nl/productinformatie/tv/. Ik had al Digitenne met PVR dus ik heb gekozen voor de 70 euro tegoed voor 2 jaar verlenging (adsl wordt stiekem weer duurder en ik kon nog voor de oude prijs van € 25 verlengen). Kijk dat was dan weer niet te zien op http://aanbod.online.nl.

Update: verlengingen zijn administratief niet doorgekomen. Aanbod is ingetrokken "wegens te weinig verkoopaantallen" (duh!). Ik heb ze vertelt dat wat mij betreft een mondelinge overeenkomst is gesloten en dat ze het mogen uitzoeken en oplossen. Wordt ongetwijfeld vervolgd......

[ Voor 27% gewijzigd door Hageneis op 26-11-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:24
Afgelopen februari kreeg ik een telefoontje van Online met de vraag of ik mijn abonnement wilde verlengen.
Daar ben ik op ingegaan en ik heb er meteen telefonie Basis bij besteld.
Hiervan heb ik nog een bevestiging gekregen maar er is nooit iets gebeurd, zelfs na bellen met de helpdesk.
Mijn kpn-lijn is nog altijd niet overgezet. :/

Nu vroeg ik me af of ik een VOIP-account zou kunnen afsluiten bij een SIP-provider en zo goedkoper uit zijn. Ik zie alleen door de bomen het bos niet in VOIP-land.
Wat ik wil kunnen is dit:
- Uitgaand bellen, liefst(!) ook als mijn pc uitstaat
- Nummerweergave op mijn telefoon
- SIP-provider moet ook werken met Linux-softphones.

Kan iemand me in de goede richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-08-2024
Zij gelijk met een aanbod een nieuwe modem de Thomson G712 én omdat ik t-mobile klant ben kon ik voor €21 euro in de maand ipv €33+ mijn abonnement verlengen (internet + telefonie totaal).
Er even over nagedacht en toch maar overstag gegaan.
We hebben vandaag ook weer es contact gehad met "het Lijntje"....
Telefonie klapt er om de dag uit. Een harde reset is dan een tijdelijke oplossing. Men zou nu een "dossier" aanmaken.
Gevraagd of de mogelijkheid bestaat of de livebox evt. ook omgeruild kon worden tegen een NIET livebox modem; online is bereid een livebox te vervangen door een niet- livebox modem. Ik heb het nu best wel gehad met dat frikandellenmodem.

Werp jezelf in je eigen gevangenis voordat anderen jou in de hunne gooien; Salvador Dali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 10:05
Ik weet niet waar online mee bezig denkt te zijn maar mijn snelheid was ooit jaren lang stabiel 1,6 mb/s maar sinds begin dit jaar is de snelheid beetje bij beetje minder geworden. Was het eerst nog 1,35 is het nu 1,15 mb/s ik weet niet wat voor strategie hier achter zit maar ik ga deze week eens de alternatieve aanbieders bekijken hier in Den haag want dit is natuurlijk geen porum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

edwingrethe schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 15:10:
[...]

We hebben vandaag ook weer es contact gehad met "het Lijntje"....
Telefonie klapt er om de dag uit. Een harde reset is dan een tijdelijke oplossing. Men zou nu een "dossier" aanmaken.
Gevraagd of de mogelijkheid bestaat of de livebox evt. ook omgeruild kon worden tegen een NIET livebox modem; et- livebonline is bereid een livebox te vervangen door een niox modem. Ik heb het nu best wel gehad met dat frikandellenmodem.
Kan dat, wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:15:
Ik weet niet waar online mee bezig denkt te zijn maar mijn snelheid was ooit jaren lang stabiel 1,6 mb/s maar sinds begin dit jaar is de snelheid beetje bij beetje minder geworden. Was het eerst nog 1,35 is het nu 1,15 mb/s ik weet niet wat voor strategie hier achter zit maar ik ga deze week eens de alternatieve aanbieders bekijken hier in Den haag want dit is natuurlijk geen porum.
Voor de zekerheid kun je je modem opnieuw opstarten zodat ie misschien anders intraint en het kabel geheel nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 18:20

BPP

Zijn er meer mensen die geen internet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 10:05
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:39:
[...]

Voor de zekerheid kun je je modem opnieuw opstarten zodat ie misschien anders intraint en het kabel geheel nalopen.
ik restart sowieso af en toe mijn modem omdat soms internet even weg is. Ik heb zowel een livebox als een thmson modem liggen bijde hebben zelfde snelheid. Verder is er hier niets veranderd dus daar kan ook weinig gebeurd zijn. Ik ga denk maar weer eens bij ziggo kijken. zoon 15mbit abbo is even duur en dan krijg je ook nog eens daadwerkelijk 15mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
BPP schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:14:
Vandaag lag half Apeldoorn plat, weet niet of je daar zit maar dan kan het kloppen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

BPP schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:14:
Voortgang timeframe: 15:30 – onbekend
Update: 08:47 – [Melding van Tiscali]
Doordat we te maken hebben met een zeer complexe breuk op een locatie waar derden (weg)werkzaamheden uitgevoerd hebben, wordt een aanzienlijke lengte (+/-100 Meter) aan kabel getrokken en ingelast. We hebben we een verwachte eindtijd van de verstoring medegedeeld gekregen. Op dit moment staat het op morgen middag 12:00 uur. De eerst volgende update zal morgenochtend omstreeks 07:00 uur zijn.

De storing doet zich voor in de volgende regio’s:
- Almere
- Amersfoort
- Almelo
- Harderwijk
- Haarlem
- Maarssen
- Maastricht
- Spakenburg
- Sittard
- Uden
- Weert

[ Voor 12% gewijzigd door WoBBeL op 16-11-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk hier in Groningen laatste week ook steeds vaker dat er een slechte verbinding is. Heb meerdere malen gereset en zowel bekabeld als draadloos gaat vaak naar 3 mbit terwijl we normaal 11 halen hier.

Andere mensen hier ook al last van?

*edit: vandaag is wel heel erg, het is gewoon compleet instabiel 8)7 Hopelijk ben ik niet de enige en is het iets dat door Online dan zal worden opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 18:20

BPP

Andros schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 00:17:
[...]

Vandaag lag half Apeldoorn plat, weet niet of je daar zit maar dan kan het kloppen ja :)
Apeldoorn inderdaad. Zeer storend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Is techniek, kan gebeuren. Net dat KPN vandaag een grote storing heeft gehad door een kabelbreuk bij de A2. Zie de hele discussie bij het nieuws bericht. Dit soort storingen worden normaal binnen een dag altijd verholpen en heeft de provider lang niet altijd in de hand.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk als je 20mbit afsluit (en voor betaalt) en ze kunnen maar 8mbit leveren? Mag je dan overstappen naar een 8bit abo (dat goedkoper is) voordat je contract afgelopen is?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:11

BoAC

Memento mori

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:21:
Hoe zit het eigenlijk als je 20mbit afsluit (en voor betaalt) en ze kunnen maar 8mbit leveren? Mag je dan overstappen naar een 8bit abo (dat goedkoper is) voordat je contract afgelopen is?
Een 8Mbit abbo hebben ze niet.. Je kan een 4Mbit of een 8-20Mbit abbo afsluiten. Ik zit met hetzelfde maar Online wil geen 20 Mbit lijn van KPN huren terwijl die wel aanwezig zijn in de centrale (Wadenoijen) :'(

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

pff, en weet last van een knipperende verbinding...
Reset modem -> 13.5 mb/s
2 minuten later, nadat het modem zich zelf op nieuw intrain -> 3.5 /7 mb/s

Word maar weer bellen, en dan hopen dat het voor kerstmis is opgelost...

Edit

Nu blijft de verbinding stabiel op 4mb/s, maar wel een hoge ping...

[ Voor 14% gewijzigd door Crazymonkey op 19-11-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoAC schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:25:
[...]

Een 8Mbit abbo hebben ze niet.. Je kan een 4Mbit of een 8-20Mbit abbo afsluiten. Ik zit met hetzelfde maar Online wil geen 20 Mbit lijn van KPN huren terwijl die wel aanwezig zijn in de centrale (Wadenoijen) :'(
Dan houdt het op want 4mbit zou een downgrade zijn, ander abo dus. Dat hebben ze ook niet voor niets gedaan natuurlijk. Normaal heb je 8 of 20mbit. Vind het trouwens vreemd dat wij geen 20 mbit halen op 445 meter vanaf de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
Sinds maart 2010 hebben wij last van een internetverbinding (ADSL Extra) die opeens van 20 Mb/s naar 8Mb/s is gezakt. Zelf heb ik al meerdere malen met de Online Servicedesk gebeld en mail-contact gehad.
Op hun advies heb ik alle kabels vervangen. Dit lostte het probleem niet op.
Daarna kreeg ik te horen dat het probleem aan de KPN-lijn zou liggen: ISRA-punt zou defect zijn of een breuk in de kabel. Wat ik opzich vreemd vind aangezien er nooit storingen zijn op de lijn. Alleen dat de internet-verbinding altijd vast op 8Mb/s zit zelfs na meerdere reboots van de Livebox.
Volgens de postcodecheck zouden we op 400 meter van de centrale moeten zitten.

Op sommige forums (consumenten- en adsl-gebruikers sites)heb ik gelezen dat anderen "vermoeden" dat de ADSL-lijn begrenst wordt door KPN en dat Online hier niets tegen kan doen. Heeft iemand hier ook van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Dat heeft te maken met de beschikbare apparatuur in je wijkcentrale. Het is erg onwaarschijnlijk dat dit is omgezet dus dat zou dan altijd al het geval moeten zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Iemand toevallig nu problemen? om 12 uur ongeveer klapte de verbinding eruit. Krijg geen line sync zo te zien... reboot van mn netwerk app. maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik kwam hier even kijken, omdat ik net ook weer geen internet had.
wat schept mijn verbazing, het leek een deel een DNS probleem en een combi met poort 80 die geen verkeer door liet.

https://74.125.79.83/ kon ik bezoeken, alleen nadat ik op zoeken had gedrukt kreeg ik weer de melding, kan de pagina niet weergeven.

mail van de zaak kon ik ook bij via ip op 443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SBanga1976 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:31:
Sinds maart 2010 hebben wij last van een internetverbinding (ADSL Extra) die opeens van 20 Mb/s naar 8Mb/s is gezakt. Zelf heb ik al meerdere malen met de Online Servicedesk gebeld en mail-contact gehad.
Op hun advies heb ik alle kabels vervangen. Dit lostte het probleem niet op.
Daarna kreeg ik te horen dat het probleem aan de KPN-lijn zou liggen: ISRA-punt zou defect zijn of een breuk in de kabel. Wat ik opzich vreemd vind aangezien er nooit storingen zijn op de lijn. Alleen dat de internet-verbinding altijd vast op 8Mb/s zit zelfs na meerdere reboots van de Livebox.
Volgens de postcodecheck zouden we op 400 meter van de centrale moeten zitten.

Op sommige forums (consumenten- en adsl-gebruikers sites)heb ik gelezen dat anderen "vermoeden" dat de ADSL-lijn begrenst wordt door KPN en dat Online hier niets tegen kan doen. Heeft iemand hier ook van gehoord?
Wel via XS4all

xs4all heeft in feb een brief gestuurd, dat wij van 8mb/s naar 16 zouden gaan (i-net van het werk) vorige maand maar eens gebeld : vreemd raar bla bla, na 5 keer gebeld te hebben gaven ze aan deat het een oude lijn was van kpn (al gebruikt sinds 1999) en dat lag aan kpn en wilde niet meewerken.

Ik ben toen zo kwaad geworden dat ik gemeld heb dat ik alles eruit zou gooien (ook SDSL lijn 2mbit en domein + advanced mail) wegens wan prestatie etc etc , 2 dagen later viel de verbinding even weg, en daarna 16 MBIT :)

Verwijderd

1999 klinkt niet eens zo oud nog.
Vaag dat KPN niet standaard lijnen vervangt..

M'n vriendin had tot voor kort een abonnement van 1.5 mbit voor 35 euro per maand, daar doen ze standaard ook niets mee. Totdat ik ermee aankwam bij mn vriendin.
Bij het opzeggen van het abonnement om over te stappen naar een andere provider vroegen ze aan m'n vriendin of ze zelf wel zeker wist dat ze geen "flut" abonnement zou afsluiten bij een andere provider :X

Moeten ze nodig zelf zeggen met 1.5 mbit voor 35 euro.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Crazymonkey schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:54:
pff, en weet last van een knipperende verbinding...
Reset modem -> 13.5 mb/s
2 minuten later, nadat het modem zich zelf op nieuw intrain -> 3.5 /7 mb/s

Word maar weer bellen, en dan hopen dat het voor kerstmis is opgelost...

Edit

Nu blijft de verbinding stabiel op 4mb/s, maar wel een hoge ping...
Dit heb ik sinds een dag of twee ook.

Na een reboot haal ik gewoon goede snelheid. Maar na een half uur blijft er niets van over en haal ik tussen de 2 en 4 mbit. (ipv de 20-ish (haalde 1.3MB netto met downloads) die het altijd was).

Eerste alle computers in huis gecheckt en de helft er direct afgegooid als simpele eliminatie, geen spyware of iets aan. Wifi uitgezet op de router voor als die misschien gehackt was ofzo. Niets bijzonders te merken.

Dus ik bellen dat mn live box kapot is. Dus jongen aan de foon loopt alles met me door. The usual suspects: zit je op de hoofdader, downloads (hij zei lime wire ;) ) aan? kabels etc etc. Twee dingen had ik nog niet geprobeerd, het andere telefooncontact in huis en alleen 1 computer direct op de livebox. Daarna moest ik maar terug bellen. 'Heb ik u goed geholpen meneer?' Nou nee niet echt. Geholpen heb je me niet. Hij voelde zich hierdoor aangevallen. Dus legde het maar uit dat hij vriendelijk was en goed het script had doorgelopen, maar geholpen ben ik niet.

enfin, laatste twee mogelijkheden ook uitgesloten en weer gebeld. Toen had ik net de livebox gereboot dus was de snelheid ok. En konden ze niets bijzonders zien.

Dus ik 10 minuten later bellen. Via de speedtest van bbned kwam ik inmiddels tot onder de 1500kb (kilobit) uit.... maar via de speedtest die ze kunnen doen ofzo kwam gewoon 14mbit. (Volgens mij is dat gewoon de modem setting die ze uitlezen want internet was niet vooruit te branden).

Begon de beste man over kabels waar het aan zou kunnen liggen. Dus ik zeg: lijkt me vrij onwaarschijnlijk, het heeft altijd goed gewerkt en na een restart werkt alles weer goed voor even. Typisch symptoom voor een stukje electronica wat gaar is. "Ja maar dat kan wel hoor". Prima vent, wat jij wil.

Nu moet ik max 11 dagen wachten voor die lamzakken ook door hebben dat er iets aan de hand is. Waarschijnlijk met de livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Dat je überhaupt nog een Livebox hebt, dingen zijn zo 2004 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn modem/router (Draytek) trainde altijd in op ca. 16 mbit en nu checkte ik het onlangs, is het de helft!!!
Paar keer opnieuw opgestart, maar wil niet meer hoger komen dan 8, bizar!
Als ik de check doe bij Online op de site, geeft hij nog altijd aan dat ik tussen de 16 en 20 zou moeten kunnen krijgen, niet dus! Livebox regelde overigens altijd lager in dan de Draytek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Probeer je livebox eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we de oude livebox er weer eens tussen gehangen ipv de nieuwere thomson en verbinding is weer opeens stuk beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo2142
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-07 15:02
Hallo,
Ik heb sinds gisteren dit probleem: De telefoon doet het niet meer en internet ook al niet meer.
gisteren kwam er een monteur van kpn die wat bezig was met de telefoonlijn en hij zij dat hij wat zou omzetten.
even later kwam hij niet meer terug, maar wij hadden binnen 5 minuten weer telefoon en internet.
maar na ongeveer een half uur viel internet er weer uit en de telefoon erbij.

het @ lampje op de livebox knippert de hele tijd, Telefoon lampje brand niet.
wireless doet het gewoon ik kan ook naar 192.168.1.1 maar als ik daar kom staat er dat internet niet geactiveerd is en telefoon ook al niet.

ik had ook geprobeerd om bij het menu waar je je abonnement selecteert hem op iets anders zetten en toen weer terug naar adsl extra maar dat werkte niet.
het werkte eerst een tijdje geleden wel maar toen hadden we alsnog geen telefoon.

iemand die misschien weet waar het aan kan liggen? of die het ook al eens heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar het aan ligt maar de 1ste 2 maanden konden wij met goede kwaliteit met onze dect telefoons via een zyxel router bellen. Sinds enkele weken hebben we last van een enorme echo. De snelheid is hoog genoeg en via een softphone gaat het wel goed.
Waar zou dat aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 12:57
even een snelle vraaag zonder het topic door te nemen.
Kan je bij online je telefoon doorschakelen naar een ander nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 12:57
:F sorry
ben helemaal vergeten om te zoeken op de site zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Rambo2142 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:40:
Hallo,
Ik heb sinds gisteren dit probleem: De telefoon doet het niet meer en internet ook al niet meer.
gisteren kwam er een monteur van kpn die wat bezig was met de telefoonlijn en hij zij dat hij wat zou omzetten.
Beetje gek verhaal. Dat heb ik nou nooit dat er spontaan een KPN monteur komt.
Dat ik hem zomaar binnen laat. Dat hij wat aan de draden rommelt en dat het het daarna niet meer doet.
Heb je z'n nummer nog? Ooh nee je telefoon doet het niet. Anders zou ik hem even laten terug komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

Hallo,

Ik had sinds kort nog steeds een IP dat op naam van wanadoo stond.
Ondanks dat ik niet zo erg tevreden ben over online was het nog goed te doen. Snelheid was bedroevend laag ten opzichte van de buurt, maar wel stabiel.

Nu heeft online plotseloos, 2 weken terug ofzo, mijn IP verandert en nu beginnen de problemen.
Ik heb een hogere snelheid, circa 1,6MB/s (voorheen 1,2MB/s).
Het grote probleem is, dat er veel jitter op de lijn zit (pakketjes komen onregelmatig aan) en mijn ping is echt niet meer te filmen.

Als ik tegenwoordig iets download met volle snelheid schiet mijn ping dus naar 1seconde. Als ik niks download is mijn ping sowieso 10 tot 20ms hoger. En dan treed er ook nog even standaard packetloss op.

Ik weet niet meer wat ik hier mee moet doen...
Ik heb nog steeds de livebox als modem, aangezien online deze nooit wilde vervangen.

Iemand ervaring met deze symtomen?
Anders denk ik dat het eens heel snel tijd word om over te stappen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ervaring met de symptomen niet, kan je wel uitleggen waardoor het komt in netwerk techniek. Daar heb je niet heel veel aan naar de oplossing toe.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 21:24

wootah

They see me trollin'

bjck schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:31:
Ervaring met de symptomen niet, kan je wel uitleggen waardoor het komt in netwerk techniek. Daar heb je niet heel veel aan naar de oplossing toe.
Naja, ik begrijp het wel, dat als je download dat er een mooie que vol komt te staan waardoor alles word vertraagd. maar 1 seconde, dat gaat gewoon te ver vind ik.
Ik heb al aan QoS zitten denken, maar de enige goede manier is om dat met een oude pc + monowall te doen of iets dergelijks.
CPU van alle degelijke consumenten routers trekt dat soort dingen niet meer bij deze snelheid.

Waar komt trouwens dat packetloss vandaan volgens jou? ik heb er geen verklaring voor :?
wellicht dat ik daar wel iets voor kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
itsgreen schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:35:
[...]

Dit heb ik sinds een dag of twee ook.

Na een reboot haal ik gewoon goede snelheid. Maar na een half uur blijft er niets van over en haal ik tussen de 2 en 4 mbit. (ipv de 20-ish (haalde 1.3MB netto met downloads) die het altijd was).

Eerste alle computers in huis gecheckt en de helft er direct afgegooid als simpele eliminatie, geen spyware of iets aan. Wifi uitgezet op de router voor als die misschien gehackt was ofzo. Niets bijzonders te merken.

Dus ik bellen dat mn live box kapot is. Dus jongen aan de foon loopt alles met me door. The usual suspects: zit je op de hoofdader, downloads (hij zei lime wire ;) ) aan? kabels etc etc. Twee dingen had ik nog niet geprobeerd, het andere telefooncontact in huis en alleen 1 computer direct op de livebox. Daarna moest ik maar terug bellen. 'Heb ik u goed geholpen meneer?' Nou nee niet echt. Geholpen heb je me niet. Hij voelde zich hierdoor aangevallen. Dus legde het maar uit dat hij vriendelijk was en goed het script had doorgelopen, maar geholpen ben ik niet.

enfin, laatste twee mogelijkheden ook uitgesloten en weer gebeld. Toen had ik net de livebox gereboot dus was de snelheid ok. En konden ze niets bijzonders zien.

Dus ik 10 minuten later bellen. Via de speedtest van bbned kwam ik inmiddels tot onder de 1500kb (kilobit) uit.... maar via de speedtest die ze kunnen doen ofzo kwam gewoon 14mbit. (Volgens mij is dat gewoon de modem setting die ze uitlezen want internet was niet vooruit te branden).

Begon de beste man over kabels waar het aan zou kunnen liggen. Dus ik zeg: lijkt me vrij onwaarschijnlijk, het heeft altijd goed gewerkt en na een restart werkt alles weer goed voor even. Typisch symptoom voor een stukje electronica wat gaar is. "Ja maar dat kan wel hoor". Prima vent, wat jij wil.

Nu moet ik max 11 dagen wachten voor die lamzakken ook door hebben dat er iets aan de hand is. Waarschijnlijk met de livebox.
99% Kapotte adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49
Klopt het dat je tegenwoordig met Telefonie Basis niet meer gratis naar andere Online gebruikers belt? Ik kan er niets over vinden namelijk en ik zie een stijging kwa kosten op mijn factuur.

Misschien heb ik iets gemist..

Alvast bedankt.

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Klopt, de tarieven zijn op 22 juni aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Oppie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:25:
Klopt, de tarieven zijn op 22 juni aangepast.
Was heel sneaky onderaan vermeld in de nieuwsbrief van Online een paar weken eerder. Met de vermelding dat je om die reden kosteloos je contract kon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb al jaren een ADSL family pakket bij Wanadoo/Oranje/Online. En eigenlijk is al jaren de verbinding niet echt constant. Internet fluctueert in snelheid of lijkt soms compleet uitgevallen en de telefoon doet helemaal raar, soms ben ik dagen niet bereikbaar, zonder dat ik dat zelf weet. Degene die mij belt hoort gewoon de telefoon overgaan, dus die denkt dat ik niet thuis ben / niet opneem.
Mijn basisprobleem is dat bij mij in huis de livebox niet dicht bij het isra-punt kan staan (ISRA-punt beneden in de gang, mijn woning op de eerste verdieping). Daar wordt ik door helpdeskmedewerkers altijd meteen op "aangevallen". Ik heb niet het idee dat dit ook echt een probleem is. Zo heb ik een tijd terug op het werk een hele lange ethernet kabel geleend en heb m.b.v. een verlengsnoer stroom geregeld bij het israpunt. Ik heb toen de livebox op 30 cm van het israpunt aangesloten en vanuit de livebox toen een ethernetkabel richting mijn pc gelegd om te testen. De waardes voor "Download", "Upload", "Afname" en "SNR-marge" bleven gelijk.
Ik heb vorig jaar een nieuwe livebox gekregen van de helpdesk. Dit heeft niets geholpen. Ik begin er een beetje wanhopig van te worden. Ik vrees dat overstappen naar een nieuwe provider ook niet echt zal helpen.

Dit zijn nu mijn Livebox waarden op dit moment (de upload staat meestal op 18000 ongeveer. De getallen zelf kwa upload en download ligt het vaak niet aan, maar de praktijk op de pc komt vaak niet overeen (ja ik weet dat dat meestal niet overeen komt, maar ik bedoel dat het er in de verste verte niet op lijkt eigenlijk) met deze getallen.

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 696 Kbps
Downstream 9464 Kbps
Afname Dichtbij: 17.4 (dB)
Ver weg: 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 21 (dB)
Ver weg: 11 (dB)
HEC-teller 38664
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1210
ES-teller van 1 dag 0

en na resetten weer:
Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 17708 Kbps
Afname Dichtbij: 20.0 (dB)
Ver weg: 3.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 15 (dB)
HEC-teller 7
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

Is het misschien slim om zelf een ander modem aan te schaffen ipv de livebox? Wat voor een modem zou ik dan moeten hebben als ik ook de telefonie wil kunnen blijven gebruiken? Of moet ik dan de livebox weer aan deze modem verbinden?

Iemand ideeen?

[ Voor 6% gewijzigd door P.O. Box op 12-12-2010 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
Online heeft de instellingen van telefonie niet bekend gemaakt. Hierdoor kun je alleen telefonie gebruiken met een modem van Online. Je livebox aan een nieuwe modem verbinden gaat niet werken.
Naast de livebox is er ook nog een modem van thomson die met telefonie van Online overweg kan (deze modem krijgen nieuwe klanten). Ik heb geen ervaring met deze modem (de thomson), maar als je al vrij recent een nieuwe livebox hebt gehad (ook de voeding vernieuwt neem ik aan?), lijkt het mij sterk dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Dat je download enigzins niet overeen komt met je downstream dat kan. Dat er groot verschil in zit (wat is groot?) is wel opmerkelijk. Dat komt bijna nooit voor. Dan moet je echt nogmaals goed gaan testen met bijvoorbeeld een andere PC, bekabeld.
Ook zou ik er toch voor kiezen om je LB bij je ISRA te laten staan en het dan een week te bekijken. Wordt het dan niet beter dan wellicht toch tijd voor een ander type modem. Is het wel beter met je modem bij ISRA dan weet je waar het probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

--Niels-- schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 23:23:
Online heeft de instellingen van telefonie niet bekend gemaakt. Hierdoor kun je alleen telefonie gebruiken met een modem van Online. Je livebox aan een nieuwe modem verbinden gaat niet werken.
Naast de livebox is er ook nog een modem van thomson die met telefonie van Online overweg kan (deze modem krijgen nieuwe klanten). Ik heb geen ervaring met deze modem (de thomson), maar als je al vrij recent een nieuwe livebox hebt gehad (ook de voeding vernieuwt neem ik aan?), lijkt het mij sterk dat het daar aan ligt.
Ik ben nieuw hier. Heb sinds een paar maanden een Thomson en ervaar geen problemen. "Ik Heb Het Idee" dat de problemen wel met de Livebox te maken hebben. In mijn ogen (vijf jaar geleden) was dat een niet uitontwikkeld product dat de markt in gesmeten moest worden. Dat de problemen nooit weg zijn geweest. Het blijft doorploeteren met een inmiddels verouderd platform. Ze zouden klanten die (nog steeds) problemen ervaren gewoon een Thomson moeten geven.

Omdat de Livebox jaren geleden alleen maar problemen gaf (zo las ik hier) ben ik toen eerst bij Tiscali (nu Telfort) geweest. Om de zoveel jaar moet je van provider wisselen om een gunstige prijs af te dwingen. Daarom zit ik nu bij Online. Met de Thomson gaat dat prima. En net als bij de Livebox is het wel helemaal dichtgetimmerd. Je ziet je Voip/SIP settings niet en ik begrijp dat ze die ook niet vrijgeven. Anders raad ik een Friztbox aan. Die kon je er bij Tiscali/Telfort wel aanknopen (heb ik gelezen). Dit was voor de Duitse markt het door Tiscali standaard uitgeleverde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
RobbieDee schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:35:
[...]... Om de zoveel jaar moet je van provider wisselen om een gunstige prijs af te dwingen. Daarom zit ik nu bij Online...
Dacht ik ook. Maar Online benaderde mij zelf met een verlengaanbod (dus tegen de oude prijs van € 25 voor internet + telefonie). En jaar met cadeaubon van bol.com van € 30 of twee jaar met cadeaubon van € 70. Scheelt mij weer een hoop e-mailadressen omzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Hageneis schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:05:
[...]

Dacht ik ook. Maar Online benaderde mij zelf met een verlengaanbod (dus tegen de oude prijs van € 25 voor internet + telefonie). En jaar met cadeaubon van bol.com van € 30 of twee jaar met cadeaubon van € 70. Scheelt mij weer een hoop e-mailadressen omzetten ;)
De eerste jaren wilde Tiscali ook wel mee. Maar toen KPN 1 maal in huis was was de rek er snel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hageneis schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:05:
[...]

Ze gaan een beetje de tour op van mobiele telefonie aanbieders.. die kunnen ook opeens een "goed aanbod" doen als je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:03:
[...]

Ze gaan een beetje de tour op van mobiele telefonie aanbieders.. die kunnen ook opeens een "goed aanbod" doen als je opzegt.
Dit doet Wanadoo/Orange/Online al jaren eigenlijk hoor? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Doen ze overal. Sowieso moet je dat zelf ook een beetje in de gaten houden, geen enkele provider gaat slapende klanten waarbij de teller rustig doortikt wakker schudden voor een goedkoper abbo. Tenzij er een kans van overstappen bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Heeft iemand ervaring met het goedkoopste tv pakket van Online?
Dat is de soort van Digitenne voor 8,50 per maand.

Dit omdat ik niet de hdtv pakket kan nemen ivm met de schotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Andros schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 01:53:
Doen ze overal. Sowieso moet je dat zelf ook een beetje in de gaten houden, geen enkele provider gaat slapende klanten waarbij de teller rustig doortikt wakker schudden voor een goedkoper abbo. Tenzij er een kans van overstappen bestaat.
Mijn ervaring bij Het Net was dus helemaal niet zo: nieuwe klanten kregen van alles, maar bestaande klanten (die hun klantwaarde al bewezen hadden) mochten lekker met de ongunstiger voorwaarden blijven zitten. Uiteindelijk ben ik toen zelf maar gaan shoppen naar een betere propositie. Maar waar ik nu aangenaam door verrast was is dat Online mij zelf benaderde met hun verlengingsvoorstel + beloning. Ging trouwens in eerste instantie mis omdat de order niet doorgevoerd was en ze de voicelog niet konden vinden, maar dat is nu wel weer in orde gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Hageneis schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:38:
[...]

Mijn ervaring bij Het Net was dus helemaal niet zo: nieuwe klanten kregen van alles, maar bestaande klanten (die hun klantwaarde al bewezen hadden) mochten lekker met de ongunstiger voorwaarden blijven zitten. Uiteindelijk ben ik toen zelf maar gaan shoppen naar een betere propositie. Maar waar ik nu aangenaam door verrast was is dat Online mij zelf benaderde met hun verlengingsvoorstel + beloning. Ging trouwens in eerste instantie mis omdat de order niet doorgevoerd was en ze de voicelog niet konden vinden, maar dat is nu wel weer in orde gemaakt.
Dat doen ze al jaren wij hebben een jaarabbo en worden bijna ieder jaar gebeld en krijgen dan 3 maanden gratis ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Hageneis schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 10:38:
[...]
Mijn ervaring bij Het Net was dus helemaal niet zo
Dat zeg ik: KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
P'cies mijn punt: Online wil blijkbaar wél klanten aan zich binden. Maar voor mij is dit nieuw want bij Het Net / KPN konden ze zelfs niet aanbieden als ik ze zelf benaderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Er is iets vreemds aan de hand bij mij.

Ik heb sinds 2005 t/m gisteren hetzelfde IP adres. Vandaag surf ik naar verschillende websites (waaronder tweakers)en die zeggen dat ik op een ander IP-adres heb ingelogd en daardoor ben uitgelogd. Nu heb ik even mijn IP op watismijnip.nl nagetrokken en wat blijkt: Heb ik opeens een ander IP-adres. Ik ben nu een virusscan aan het draaien. Iemand enig idee hoe dit is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:20
Rockvee2 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:17:
Er is iets vreemds aan de hand bij mij.

Ik heb sinds 2005 t/m gisteren hetzelfde IP adres. Vandaag surf ik naar verschillende websites (waaronder tweakers)en die zeggen dat ik op een ander IP-adres heb ingelogd en daardoor ben uitgelogd. Nu heb ik even mijn IP op watismijnip.nl nagetrokken en wat blijkt: Heb ik opeens een ander IP-adres. Ik ben nu een virusscan aan het draaien. Iemand enig idee hoe dit is gekomen?
Waarschijnlijk heb je gewoon een nieuw IP adres gekregen van Online. :) Kerstkadootje of een verlate sinterklaas ;)
Anyway, het maakt helemaal niets uit. Wees blij dat je al die jaren een vast IP hebt gehad. Ze kunnen namelijk ieder moment andere IP's uitdelen. (Staat ergens in je contract geloof ik).

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Waarschijnlijk is je DSLAM vervangen in de wijkcentrale ter voorbereiding voor VDSL. Nieuwe poort, nieuwe IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bedankt voor de antwoorden, ik schrok al, dacht dat mijn pc was overgenomen door een kwaadwillende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben al een jaar of 5 wanadoo,orange,online klant. OPzich niet heel veel klachten, af en toe disconnects maar soms ook maanden niks. Dit allemaal met de livebox nog, heb nu een nieuwe liggen maar zitme nog af te vragen waarom ik hem zou wisselen, alles werkt nu naar behoren. Baal er alleen wel van dat ik al 5j 8mbit krijg terwijl ze zeggen tot 20mbit mogelijk en mn ping was vroeger 20 ofsow en met online 40-60 Gvd de centrale staat voor mn deur, ze knijpen al jaren de lijnen die ze van KPN leasen. bah:r

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59
Ik denk eerder dat het andersom is, KPN vraagt de hoofdprijs om een lijn de leasen, daarom levert Online maar max 8 Mbit over wholesale lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee

RobbieDee

Buuf waar ben je

Lizard schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:37:
Ik denk eerder dat het andersom is, KPN vraagt de hoofdprijs om een lijn de leasen, daarom levert Online maar max 8 Mbit over wholesale lijnen.
Je kunt het ook zo stellen: Online houdt het geld liever op zak dan in alle wijkcentrales te gaan zitten. Maar op een KPN whole-sale-lijn heb je toch geen livebox?

[ Voor 8% gewijzigd door RobbieDee op 15-12-2010 22:26 ]

• Andros
Jawel. Als Online een hele DSLAM huurt van KPN dan is het een klein kunstje om hier de Online instellingen in te gooien en verderop aan Online's eigen netwerk te hangen.

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

LosGieros schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:04:
Ben al een jaar of 5 wanadoo,orange,online klant. OPzich niet heel veel klachten, af en toe disconnects maar soms ook maanden niks. Dit allemaal met de livebox nog, heb nu een nieuwe liggen maar zitme nog af te vragen waarom ik hem zou wisselen, alles werkt nu naar behoren. Baal er alleen wel van dat ik al 5j 8mbit krijg terwijl ze zeggen tot 20mbit mogelijk en mn ping was vroeger 20 ofsow en met online 40-60 Gvd de centrale staat voor mn deur, ze knijpen al jaren de lijnen die ze van KPN leasen. bah:r
hetzelfde hier, en dat zou dan ook de enige reden zijn om over te stappen.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Uit de nieuwsbrief van vandaag (link)
Aanpassing beltarieven

Op 22 januari 2011 past Online een aantal beltarieven aan. Het starttarief voor bellen naar vaste en mobiele nummers gaat omhoog van circa 5 cent (afhankelijk van het abonnement) naar 9,5 cent per gesprek. Ook na deze tariefsaanpassing blijven de Online beltarieven behoren tot de voordeligste in de markt.

Klanten met een Bellen Vaak abonnement kunnen vanaf 22 januari voor 0 cent per minuut bellen naar alle Nederlandse mobiele nummers van T-Mobile en Ben. U betaalt dan alleen het starttarief van 9,5 cent en belt verder gratis.

Voor een overzicht van alle beltarieven vanaf 22 januari 2011 kijkt u hier. Mocht u niet akkoord gaan met deze wijziging, dan kunt u uw abonnement tot en met 21 januari kosteloos bij ons beëindigen. U kunt natuurlijk ook overstappen naar het aantrekkelijke Bellen Vaak abonnement. Bel 0900 9515 (€ 0,15 / minuut) en kies voor optie 1.
Opzeggen kan alleen voor mensen met een telefonie-abonnement. Ik heb zojuist alleen het telefonie-deel opgezegd aangezien ik zeer weinig bel. Laat nu de boel naar BudgetPhone porteren en ga lekker bellen via VoipBuster.

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
"Fijne feestdagen!" is de titel van het mailtje dat ik vandaag van Online krijg...

We gaan de starttarieven voor telefonie verhogen naar 9,5 cent!! ..... maar dan vinden wij van Online nog steeds best wel goedkoop. :X 8)7
Iemand enig idee of dit ook geld voor bestaande abonnementen?

[ Voor 15% gewijzigd door Stiegl op 16-12-2010 13:59 . Reden: Oops, refresh vergeten ]

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Stiegl schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:58:
"Fijne feestdagen!" is de titel van het mailtje dat ik vandaag van Online krijg...

We gaan de starttarieven voor telefonie verhogen naar 9,5 cent!! ..... maar dan vinden wij van Online nog steeds best wel goedkoop. :X 8)7
Ja, zie ze post boven jouw post...

Verwijderd

Opzeggen kan alleen voor mensen met een telefonie-abonnement. Ik heb zojuist alleen het telefonie-deel opgezegd aangezien ik zeer weinig bel. Laat nu de boel naar BudgetPhone porteren en ga lekker bellen via VoipBuster.
[/quote]

Is het dan zo dat door de verhoging internet en bellen alletwee opgezegd kan worden?

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:05:
Is het dan zo dat door de verhoging internet en bellen alletwee opgezegd kan worden?
Dat weet ik niet zeker, maar zeer vermoedelijk wel.
Je kan de klantenservice gratis bellen via 0800-8048 om het te vragen.

• Hageneis
Stiegl schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:58:

Jammer, gaan ze toch KPN achterna. Het lijkt wel de benzineprijs van Shell....Is natuurlijk wel direct reden om op te mogen zeggen. Alhoewel ik vrees dat de rest van de providers ook meegaat in de prijsverhoging.

En ja, dit gaat inderdaad gelden voor bestaande klanten, anders wordt het niet zo sneaky in de nieuwsbrief verstopt ('We hebben het heus wel gecommuniceerd, hoor OPTA! Echt waar: kijk hier in het derde onderwerp').

[ Voor 14% gewijzigd door Hageneis op 16-12-2010 18:09 . Reden: Typo + aanvulling ]

• silentwaves_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 22:49
Hageneis schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:03:
[...]

Jammer, gaan ze toch KPN achterna. Het lijkt wel de benzineprijs van Shell....Is natuurlijk wel direct reden om op te mogen zeggen. Alhoewel ik vrees dat de rest van de providers ook meegaat in de prijsverhoging.

En ja, dit gaat inderdaad gelden voor bestaande klanten, anders wordt het niet zo sneaky in de nieuwsbrief verstopt ('We hebben het heus wel gecommuniceerd, hoor OPTA! Echt waar: kijk hier in het derde onderwerp').
Inderdaad de communicatie is vrij sneaky jah, denk daarom de telefonie te beëindigen bij Online aangezien ik er niet veel gebruik van maak.

_

Pagina: 1 ... 10 ... 39 Laatste