Ik heb al jaren een ADSL family pakket bij Wanadoo/Oranje/Online. En eigenlijk is al jaren de verbinding niet echt constant. Internet fluctueert in snelheid of lijkt soms compleet uitgevallen en de telefoon doet helemaal raar, soms ben ik dagen niet bereikbaar, zonder dat ik dat zelf weet. Degene die mij belt hoort gewoon de telefoon overgaan, dus die denkt dat ik niet thuis ben / niet opneem.
Mijn basisprobleem is dat bij mij in huis de livebox niet dicht bij het isra-punt kan staan (ISRA-punt beneden in de gang, mijn woning op de eerste verdieping). Daar wordt ik door helpdeskmedewerkers altijd meteen op "aangevallen". Ik heb niet het idee dat dit ook echt een probleem is. Zo heb ik een tijd terug op het werk een hele lange ethernet kabel geleend en heb m.b.v. een verlengsnoer stroom geregeld bij het israpunt. Ik heb toen de livebox op 30 cm van het israpunt aangesloten en vanuit de livebox toen een ethernetkabel richting mijn pc gelegd om te testen. De waardes voor "Download", "Upload", "Afname" en "SNR-marge" bleven gelijk.
Ik heb vorig jaar een nieuwe livebox gekregen van de helpdesk. Dit heeft niets geholpen. Ik begin er een beetje wanhopig van te worden. Ik vrees dat overstappen naar een nieuwe provider ook niet echt zal helpen.
Dit zijn nu mijn Livebox waarden op dit moment (de upload staat meestal op 18000 ongeveer. De getallen zelf kwa upload en download ligt het vaak niet aan, maar de praktijk op de pc komt vaak niet overeen (ja ik weet dat dat meestal niet overeen komt, maar ik bedoel dat het er in de verste verte niet op lijkt eigenlijk) met deze getallen.
Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 696 Kbps
Downstream 9464 Kbps
Afname Dichtbij: 17.4 (dB)
Ver weg: 3.6 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 21 (dB)
Ver weg: 11 (dB)
HEC-teller 38664
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1210
ES-teller van 1 dag 0
en na resetten weer:
Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 17708 Kbps
Afname Dichtbij: 20.0 (dB)
Ver weg: 3.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB)
Ver weg: 15 (dB)
HEC-teller 7
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0
Is het misschien slim om zelf een ander modem aan te schaffen ipv de livebox? Wat voor een modem zou ik dan moeten hebben als ik ook de telefonie wil kunnen blijven gebruiken? Of moet ik dan de livebox weer aan deze modem verbinden?
Iemand ideeen?
[
Voor 6% gewijzigd door
P.O. Box op 12-12-2010 02:29
]