Inderdaad sneaky... ik lees die nieuwsbrief echt nooit...
Verwijderd
Dat nieuwe telefonie starttarief bel je normaal gesproken 10 minuten voor (lokaal) met voipbuster.
Hoezo is het sneaky als je informatie niet leest? Dat het iets prominenter mag ben ik met je eens maar zoals jij het brengt krijg je een rekening in de bus en ga je bij de aanmaning zeuren omdat je de eerste brief niet open gemaakt heb. Zo lust ik er nog wel drie.P.O. Box schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:41:
Inderdaad sneaky... ik lees die nieuwsbrief echt nooit...
Om te kunnen bellen met de voordelige BEN \ Tmobile moet je het bellen Vaak abonnement hebben.
Ik heb telefonie totaal, zou ik nu ook die voordelige gesprekskosten krijgen?
Ik kan hier nergens wat over vinden.
Edit: gevonden geldt dus niet voor telefonie totaal.
Dit terwijl je totaal niet meer kan bestellen als abonnement.
Ik heb telefonie totaal, zou ik nu ook die voordelige gesprekskosten krijgen?
Ik kan hier nergens wat over vinden.
Edit: gevonden geldt dus niet voor telefonie totaal.
Dit terwijl je totaal niet meer kan bestellen als abonnement.
[ Voor 29% gewijzigd door pinojo123 op 19-12-2010 09:15 . Reden: gevonden ]
Zoals je zelf al zegt, het wordt inderdaad niet prominent gebracht, maar verstopt in een verder niet zo relevante nieuwsbrief. Zelfs de titel daarvan bevat alleen 'Fijne feestdagen'. Als het dan nog iets was geweest als 'Verhoging starttarief telefonie' dan was denk ik dat veel mensen de nieuwsbrief eerder waren gaan lezen. Volgens de letter van de wet is het niet verboden (er wordt op enige wijze gecommuniceerd), maar netjes is het niet. Ik heb de Consumentenbond maar eens gevraagd hoe zij daar over denken.Andros schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:42:
[...]
Hoezo is het sneaky als je informatie niet leest? Dat het iets prominenter mag ben ik met je eens maar zoals jij het brengt krijg je een rekening in de bus en ga je bij de aanmaning zeuren omdat je de eerste brief niet open gemaakt heb. Zo lust ik er nog wel drie.
[ Voor 2% gewijzigd door Hageneis op 20-12-2010 12:09 . Reden: typo + update ]
Eeven een vraagje bij mij is momenteel het internet echt supertraag en het ligt denk ik aan online want de router traint wel goed in en gisteren waren er nog geen problemen maar nu haal ik maar een schamele 0,3 mbit meer.
Online meldt niets op zijn site maar zijn er meer mensen in de omgeving Tilburg met hetzelfde probleem?
Online meldt niets op zijn site maar zijn er meer mensen in de omgeving Tilburg met hetzelfde probleem?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Vanochtend zijn er problemen geweest met BBned lijnen...en er zijn hier ook nog wat lijnen die niet echt willenicecreamfarmer schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:03:
Eeven een vraagje bij mij is momenteel het internet echt supertraag en het ligt denk ik aan online want de router traint wel goed in en gisteren waren er nog geen problemen maar nu haal ik maar een schamele 0,3 mbit meer.
Sinds dit weekend een raar probleem met Online.
Internetten via IE,Firefox, speedtest, max 150kbps.
Nieuwsgroepen, prima 700kbps.
Oftewel, surfen gaat traag, maar downloaden gewoon prima.
En nee, het ligt niet aan spyware oid....
Iemand dit eerder gehad?
Internetten via IE,Firefox, speedtest, max 150kbps.
Nieuwsgroepen, prima 700kbps.
Oftewel, surfen gaat traag, maar downloaden gewoon prima.
En nee, het ligt niet aan spyware oid....
Iemand dit eerder gehad?
Browse je via een proxy? Update gehad van nieuwe security essentials oid? Andere PC getest?
Proxy: neeOppie schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:54:
Browse je via een proxy? Update gehad van nieuwe security essentials oid? Andere PC getest?
Op 3 pc's hetzelfde probleem (3 pc's in een netwerk).
Wordt er van een van de pc's de kabel uit de router getrokken, zijn er geen problemen meer
Zijn ze alle 3 verbonden, dan speelt het probleem nog wel.
Bij mij is alles langzaam zowel op mijn telefoon als via de laptop.Vonkie schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:02:
[...]
Proxy: nee
Wordt er van een van de pc's de kabel uit de router getrokken, zijn er geen problemen meer
Je hebt een 712 modem of LB? In het 2e geval heb je mogelijk een router. Test eens 1 PC met 1 kabel direct op het modem. Kwestie van zaken uitsluiten door stapsgewijs te testen.Vonkie schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:02:
[...]
Proxy: nee
Zonet ben ik gebeld door de Consumentenbond. Zij vinden het ook een vreemde gang van zaken om de tariefsverhoging zo te verstoppen in een nieuwsbrief. Ze gaan dit verder aankaarten bij de OPTA, als overtreding van de Telecomwet. Wordt dus nog zeker vervolgd....
Verwijderd
De bevestigings mail is binnen van online, door deze verhoging is het dus mogelijk om de volledige overeenkomst te ontbinden. Als je weg wil bij online is dit een mooie gelegenheid dat te doen voor het einde van je overeenkomst. 
Heineken schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:41:
[...]
Dat weet ik niet zeker, maar zeer vermoedelijk wel.
Je kan de klantenservice gratis bellen via 0800-8048 om het te vragen.
Klopt. Moet je wel telefonie hebben anders gaat dat feest niet door.
Vandaag probeert mijn vader zijn Online mil te laden, inplaats van mail van de dag op te halen word alle mail van 2 maanden geleden gedownload (die al eerder gedwonload zijn).
Echter is dit niet zo zeer een probleem maar wil graag weten of er meer mensen zijn die dit probeer hebben ervaren en zodoende mijn vader niet hoef te beschuldigen van digibeet zijn.
Echter is dit niet zo zeer een probleem maar wil graag weten of er meer mensen zijn die dit probeer hebben ervaren en zodoende mijn vader niet hoef te beschuldigen van digibeet zijn.
Heb dat probleem hier niet.midego schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:59:
Vandaag probeert mijn vader zijn Online mil te laden, inplaats van mail van de dag op te halen word alle mail van 2 maanden geleden gedownload (die al eerder gedwonload zijn).
Je zou nog wel kunnen kijken of in het mailprogramma van je vader ingesteld staat dat een kopie op de server moet blijven staan. In dat geval zou er ergens iets mis kunnen zijn gegaan waardoor de mail opnieuw binnen is gehaald.
Ah! Het is inderdaad een beetje sneaky omdat zo in een nieuwsbrief te stoppen want het grootste deel van de mensen leest er snel doorheen of helemaal niet.Hageneis schreef op donderdag 23 december 2010 @ 14:37:
Zonet ben ik gebeld door de Consumentenbond. Zij vinden het ook een vreemde gang van zaken om de tariefsverhoging zo te verstoppen in een nieuwsbrief. Ze gaan dit verder aankaarten bij de OPTA, als overtreding van de Telecomwet. Wordt dus nog zeker vervolgd....
Waarschijnlijk zeg ik mijn telefonie abbonoment ook op.
_
Ik heb problemen met het forwarden van poorten. Ik heb een Speedtouch 546 gekregen en de poorten van CoD Black Ops en XBOX Live geforward naar mijn XBOX 360, IP van de XBOX is vast en firewall in de Speedtouch staat uit. Toch blijft mijn NAT type op Strict. Heb zitten kijken naar een nieuwe firmware voor de Speedtouch maar die lijkt er niet te zijn (7.6.10.0).
Iemand nog tips?
Als ik een backup maak van mijn configuratie wordt er een ini bestandje aangemaakt, kan ik hier aanpassingen in doen en dan terug zetten in het modem? Bijvoorbeeld de DHCP range e.d aanpassen? Deze optie zit namelijk niet in de webinterface.
Iemand nog tips?
Als ik een backup maak van mijn configuratie wordt er een ini bestandje aangemaakt, kan ik hier aanpassingen in doen en dan terug zetten in het modem? Bijvoorbeeld de DHCP range e.d aanpassen? Deze optie zit namelijk niet in de webinterface.
[ Voor 24% gewijzigd door Spacespider op 30-12-2010 21:40 ]
Ik ben Online echt heeeelemaal beu. Lang verhaal, maar goed, ik moet het echt even kwijt. Ik weet de exacte data van de telefoongesprekken niet, maar het verhaal met Online begon midden/eind november en strekt zich over de hele maand december.
Deze zomer hadden wij nog een ISDN aansluiting van KPN met 4 telefoonnumers over 2 lijnen, gewoon traditionele telefonie van KPN dus. Daarnaast Online ADSL Family zonder telefonie met een Annex.B speedtouch modem (oud type, met maar 1 ethernet aansluiting en geen WiFi). Daarachter hing een routertje van ons. KPN kwam toen met een aanbieding om ons voor 40 euro per maand InternetPlusBellen te gaan leveren met 2 telefoonnummers en 12Mbit. Aangezien die 40 euro al goedkoper zijn dan de ISDN aansluiting alleen, en ons faxapparaat overbodig was geworden, hebben we de overstap gewaagd. ISDN apparatuur weggehaald, terug naar een analoge aansluiting dus, Annex.A Experiabox op aderpaar 2 gehangen(we zaten eerst op aderpaar 1 met het Annex.B modem) , we hadden internet. KPN kreeg echter wekenlang de telefonie niet aan de praat, en deed heel arrogant tegen ons aan de telefoon, wat voor ons de reden was om KPN meteen op te zeggen en onze opzegging bij Online te annuleren. We hadden immers alleen maar goede ervaringen gehad met Online.
Zo gezegd, zo gedaan. De Online medewerker bood ons ADSL Family+Telefonie aan, nu via het nieuwe Thomson modem, met 1 telefoonnummer. We konden het zodra het aankwam meteen aansluiten, ze leverden namelijk op het andere aderpaar. Aangesloten: helemaal niks. Helpdesk weer opgebeld: "Heeft u het modem wel goed aangesloten?" Ik uitleggen dat ik een bijbaantje heb in een computerwinkeltje, dat ik wel vaker modems aansluit bij mensen thuis, en dat ik dus wel weet hoe ik een modem goed moet aansluiten. Goed, dan moest ik het andere aderpaar proberen. Dus dat gedaan, en zoals ik verwachtte kreeg het modem een sync, met een 12Mbit lijn. Toegang tot het internet kreeg ik echter niet. Mij was dus meteen duidelijk dat dit nog onze KPN-lijn was, bij KPN InternetPlusBellen hadden we immers 12Mbit, en omdat er een Online modem aan hing en geen ExperiaBox, kregen we geen toegang tot het internet. Dus heb ik toen maar weer de Experiabox aangesloten, zodat we in ieder geval nog internet hadden, voorlopig. Daarna de helpdesk weer opgebeld en de situatie uitgelegd. Ze gingen een case aanmaken voor de technische dienst en er zou een KPN-monteur langskomen doordeweeks. Ik moest die dag(midden december) helaas naar school, dus de monteur was op mijn (redelijk digibete) ouders aangewezen. Meneer was langsgekomen, heeft niks veranderd aan het aangesloten aderpaar, de ExperiaBox meegenomen, het Online modem aangesloten, mijn moeder laten zien dat hij "een signaal" op aderpaar 2 ontving, verteld dat we over 1 a 2 uur internet zouden hebben, en is ervandoor gegaan. Daarnaast heeft hij Online een rapport gestuurd dat alles in orde was. Meneer heeft dus het KPN-signaal gemeten op aderpaar 2, dat dat er is wist ik ook al. Ik meteen weer gebeld, want omdat de ExperiaBox weg was hadden we nu helemaal geen internet meer, en was de situatie dringender geworden. Dus de situatie maar weer eens uitgelegd, alweer verteld dat we eerst ISDN hadden, toen analoog en internet van KPN, en toen geswitcht waren naar Online. Ja, de technische dienst heeft een rapport van KPN dat de lijn in orde is, dus ze denken dat het modem kapot is. We zouden binnen 5 werkdagen een nieuw modem ontvangen. Ik beleefd maar zeer concreet gezegd dat hij in zijn gespreksnotities moest noteren dat ik 100% zeker wist dat het modem niet kapot was, maar dat zij het foute signaal leverden. Ze geloofden het niet, maar hij zou het erbij zetten. Twee dagen later belde een meneer van KPN vanuit de wijkcentrale en bevestigde mijn vermoeden: op aderpaar 2 leverde KPN nog een Annex.A signaal, en op aderpaar 1 leverde Online een Annex.B signaal. Ze hebben echter alleen Annex.A modems tegenwoordig. Ik ze opgebeld en de situatie weer uitgelegd. "Oh, ok, ik zal er een case over maken." Terugbel datum was uiterlijk 5 januari. Gisteren kwam het nieuwe modem aan, ik heb er niks aan: het oude modem werkt prima, het kan alleen niks met een Annex.B signaal. Als ze het terug willen, halen ze het maar op, ik ga er geen moeite voor doen. Ik heb vanmorgen mijn oude Speedtouch Annex.B modem opgegraven en aangesloten, en hun ongelijk over de laatste maanden bewezen: ik schrijf dit nu via een internetverbinding over het oude Annex.B modem, dat aangesloten is op aderpaar 1, hun signaal dus. Telefonie heb ik logischerwijs niet op dit oude modem, en ze kunnen hier maximaal 8Mbit op leveren, terwijl we toch echt voor snelheden t/m 20Mbit betalen, en ook meer dan 8Mbit kunnen halen, we haalden immers ook de 12Mbit bij KPN. Ik ga ze zo nog maar eens opbellen en het ze mededelen. Ik heb het echt helemaal gehad. Keer op keer doen ze alsof ik er geen verstand van heb, en achteraf blijkt dat ik vanaf het begin gelijk had. Go Online, zo ga je met je klanten om!
We twijfelen nog of we nu weer van provider gaan veranderen. Aan de ene kant ben ik blij als het over een paar dagen gewoon werkt, aan de andere kant gun ik het dit soort bedrijven echt niet. Het motto "de klant is koning" is steeds verder te zoeken bij veel grote bedrijven.
Deze zomer hadden wij nog een ISDN aansluiting van KPN met 4 telefoonnumers over 2 lijnen, gewoon traditionele telefonie van KPN dus. Daarnaast Online ADSL Family zonder telefonie met een Annex.B speedtouch modem (oud type, met maar 1 ethernet aansluiting en geen WiFi). Daarachter hing een routertje van ons. KPN kwam toen met een aanbieding om ons voor 40 euro per maand InternetPlusBellen te gaan leveren met 2 telefoonnummers en 12Mbit. Aangezien die 40 euro al goedkoper zijn dan de ISDN aansluiting alleen, en ons faxapparaat overbodig was geworden, hebben we de overstap gewaagd. ISDN apparatuur weggehaald, terug naar een analoge aansluiting dus, Annex.A Experiabox op aderpaar 2 gehangen(we zaten eerst op aderpaar 1 met het Annex.B modem) , we hadden internet. KPN kreeg echter wekenlang de telefonie niet aan de praat, en deed heel arrogant tegen ons aan de telefoon, wat voor ons de reden was om KPN meteen op te zeggen en onze opzegging bij Online te annuleren. We hadden immers alleen maar goede ervaringen gehad met Online.
Zo gezegd, zo gedaan. De Online medewerker bood ons ADSL Family+Telefonie aan, nu via het nieuwe Thomson modem, met 1 telefoonnummer. We konden het zodra het aankwam meteen aansluiten, ze leverden namelijk op het andere aderpaar. Aangesloten: helemaal niks. Helpdesk weer opgebeld: "Heeft u het modem wel goed aangesloten?" Ik uitleggen dat ik een bijbaantje heb in een computerwinkeltje, dat ik wel vaker modems aansluit bij mensen thuis, en dat ik dus wel weet hoe ik een modem goed moet aansluiten. Goed, dan moest ik het andere aderpaar proberen. Dus dat gedaan, en zoals ik verwachtte kreeg het modem een sync, met een 12Mbit lijn. Toegang tot het internet kreeg ik echter niet. Mij was dus meteen duidelijk dat dit nog onze KPN-lijn was, bij KPN InternetPlusBellen hadden we immers 12Mbit, en omdat er een Online modem aan hing en geen ExperiaBox, kregen we geen toegang tot het internet. Dus heb ik toen maar weer de Experiabox aangesloten, zodat we in ieder geval nog internet hadden, voorlopig. Daarna de helpdesk weer opgebeld en de situatie uitgelegd. Ze gingen een case aanmaken voor de technische dienst en er zou een KPN-monteur langskomen doordeweeks. Ik moest die dag(midden december) helaas naar school, dus de monteur was op mijn (redelijk digibete) ouders aangewezen. Meneer was langsgekomen, heeft niks veranderd aan het aangesloten aderpaar, de ExperiaBox meegenomen, het Online modem aangesloten, mijn moeder laten zien dat hij "een signaal" op aderpaar 2 ontving, verteld dat we over 1 a 2 uur internet zouden hebben, en is ervandoor gegaan. Daarnaast heeft hij Online een rapport gestuurd dat alles in orde was. Meneer heeft dus het KPN-signaal gemeten op aderpaar 2, dat dat er is wist ik ook al. Ik meteen weer gebeld, want omdat de ExperiaBox weg was hadden we nu helemaal geen internet meer, en was de situatie dringender geworden. Dus de situatie maar weer eens uitgelegd, alweer verteld dat we eerst ISDN hadden, toen analoog en internet van KPN, en toen geswitcht waren naar Online. Ja, de technische dienst heeft een rapport van KPN dat de lijn in orde is, dus ze denken dat het modem kapot is. We zouden binnen 5 werkdagen een nieuw modem ontvangen. Ik beleefd maar zeer concreet gezegd dat hij in zijn gespreksnotities moest noteren dat ik 100% zeker wist dat het modem niet kapot was, maar dat zij het foute signaal leverden. Ze geloofden het niet, maar hij zou het erbij zetten. Twee dagen later belde een meneer van KPN vanuit de wijkcentrale en bevestigde mijn vermoeden: op aderpaar 2 leverde KPN nog een Annex.A signaal, en op aderpaar 1 leverde Online een Annex.B signaal. Ze hebben echter alleen Annex.A modems tegenwoordig. Ik ze opgebeld en de situatie weer uitgelegd. "Oh, ok, ik zal er een case over maken." Terugbel datum was uiterlijk 5 januari. Gisteren kwam het nieuwe modem aan, ik heb er niks aan: het oude modem werkt prima, het kan alleen niks met een Annex.B signaal. Als ze het terug willen, halen ze het maar op, ik ga er geen moeite voor doen. Ik heb vanmorgen mijn oude Speedtouch Annex.B modem opgegraven en aangesloten, en hun ongelijk over de laatste maanden bewezen: ik schrijf dit nu via een internetverbinding over het oude Annex.B modem, dat aangesloten is op aderpaar 1, hun signaal dus. Telefonie heb ik logischerwijs niet op dit oude modem, en ze kunnen hier maximaal 8Mbit op leveren, terwijl we toch echt voor snelheden t/m 20Mbit betalen, en ook meer dan 8Mbit kunnen halen, we haalden immers ook de 12Mbit bij KPN. Ik ga ze zo nog maar eens opbellen en het ze mededelen. Ik heb het echt helemaal gehad. Keer op keer doen ze alsof ik er geen verstand van heb, en achteraf blijkt dat ik vanaf het begin gelijk had. Go Online, zo ga je met je klanten om!

We twijfelen nog of we nu weer van provider gaan veranderen. Aan de ene kant ben ik blij als het over een paar dagen gewoon werkt, aan de andere kant gun ik het dit soort bedrijven echt niet. Het motto "de klant is koning" is steeds verder te zoeken bij veel grote bedrijven.
Heb jij van Online een abo met de opmerking dat ze maximaal 8Mbit kunnen leveren?gerrymeistah schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:17:
Telefonie heb ik logischerwijs niet op dit oude modem, en ze kunnen hier maximaal 8Mbit op leveren, terwijl we toch echt voor snelheden t/m 20Mbit betalen, en ook meer dan 8Mbit kunnen halen, we haalden immers ook de 12Mbit bij KPN. Ik ga ze zo nog maar eens opbellen en het ze mededelen. Ik heb het echt helemaal gehad. Keer op keer doen ze alsof ik er geen verstand van heb, en achteraf blijkt dat ik vanaf het begin gelijk had. Go Online, zo ga je met je klanten om!
Dan staat er op je papieren contract waarschijnlijk doodleuk dat je een 8Mbit aansluiting hebt. Dus je kunt van Online dan nooit eisen dat ze meer dan 8Mbit gaan leveren. Dikke adder onder het gras zwart/wit op papier. Enfin, je kan beter eerst ff checken of jij ook in die truc bent getuind. Ik wel iig.
@Oppie, jij weet vast wel hoe Online met max 8Mbit contracten omgaat. Krijgt de Online klant meteen sneller internet ( >8Mbps ) zodra de KPN de centrale upgradet?
[ Voor 10% gewijzigd door Barleone op 31-12-2010 21:13 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Voor zover ik weet heeft meneer die het nieuwe contract afsloot mijn vader snelheden t/m 20Mbps beloofd, en met een postcode check bevestigd dat we tussen de 12 en de 16Mbps zouden moeten kunnen halen. Wat er exact in het contract staat, zou ik op moeten zoeken. However: de snelheid is niet doorslaggevend voor ons, telefonie heeft hogere prioriteit. Mocht het zo zijn dat we er inderdaad in zijn geluisd met de snelheid, shit happened. Ik zit doordeweeks toch op mijn kamer (met sneller internet), en mijn ouders hebben voldoende aan 8Mbit. Ik zal in dat geval wél even een mailtje sturen naar de consumentenbond, het is namelijk wel een beetje vals om zo klanten te lokken.Barleone schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 21:12:
[...]
Heb jij van Online een abo met de opmerking dat ze maximaal 8Mbit kunnen leveren?
Dan staat er op je papieren contract waarschijnlijk doodleuk dat je een 8Mbit aansluiting hebt. Dus je kunt van Online dan nooit eisen dat ze meer dan 8Mbit gaan leveren. Dikke adder onder het gras zwart/wit op papier. Enfin, je kan beter eerst ff checken of jij ook in die truc bent getuind. Ik wel iig.
damn kan je niet kiezenom het gehele abbo internetplus bellen op te zeggen?Heineken schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:30:
Uit de nieuwsbrief van vandaag (link)
[...]
Opzeggen kan alleen voor mensen met een telefonie-abonnement. Ik heb zojuist alleen het telefonie-deel opgezegd aangezien ik zeer weinig bel. Laat nu de boel naar BudgetPhone porteren en ga lekker bellen via VoipBuster.
Van het kastje naar de muur lopen...
Ik zou Telfort verwegen. Die kunnen voor zover ik weet ook ISDN (annexgerrymeistah schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 13:17:
We twijfelen nog of we nu weer van provider gaan veranderen.
Ik kan me niet voorstellen dat er in deze wijk niemand Online heeft, we wonen toch wel redelijk stedelijk in Venlo, niet ver van het centrum.RobbieDee schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 23:55:
[...]
Ik zou Telfort verwegen. Die kunnen voor zover ik weet ook ISDN (annex. De Speedtouch die je had klinkt ook erg KPN. In combinatie met de 8 Mb denk ik dat Online niet in de wijkcentrale aanwezig is. Sterkte.
Alles (ook bij andere providers) wordt volgens mij verkocht als t/m 20 mbit, en 8 mbit valt daar natuurlijk ook onder.gerrymeistah schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 14:18:
[...]
Voor zover ik weet heeft meneer die het nieuwe contract afsloot mijn vader snelheden t/m 20Mbps beloofd, en met een postcode check bevestigd dat we tussen de 12 en de 16Mbps zouden moeten kunnen halen. Wat er exact in het contract staat, zou ik op moeten zoeken. However: de snelheid is niet doorslaggevend voor ons, telefonie heeft hogere prioriteit. Mocht het zo zijn dat we er inderdaad in zijn geluisd met de snelheid, shit happened. Ik zit doordeweeks toch op mijn kamer (met sneller internet), en mijn ouders hebben voldoende aan 8Mbit. Ik zal in dat geval wél even een mailtje sturen naar de consumentenbond, het is namelijk wel een beetje vals om zo klanten te lokken.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Ja dat kan, telefonie en adsl is 1 overeenkomst. Als er veranderingen in de overeenkomst worden worden doorgevoerd kan de overeenkomst worden opgezegd. Je kan er voor kiezen om alleen de telefoon op te zeggen, maar ook de volledige overeenkomst. Ik heb de volledige overeenkomst opgezegd en dat was totaal geen probleem. Een telefoontje naar Online is voldoende om dit te regelen.DancePlaza schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:44:
[...]
damn kan je niet kiezenom het gehele abbo internetplus bellen op te zeggen?
lol dan kan ik over naar tele2Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:38:
[...]
Ja dat kan, telefonie en adsl is 1 overeenkomst. Als er veranderingen in de overeenkomst worden worden doorgevoerd kan de overeenkomst worden opgezegd. Je kan er voor kiezen om alleen de telefoon op te zeggen, maar ook de volledige overeenkomst. Ik heb de volledige overeenkomst opgezegd en dat was totaal geen probleem. Een telefoontje naar Online is voldoende om dit te regelen.
Van het kastje naar de muur lopen...
Correct, maar als mij aan de telefoon wordt verteld dat ik toch wel tussen de 12 en de 16Mbps kan halen, en dat het afhankelijk is van de afstand naar de centrale, vind ik het niet erg netjes als het dan om andere redenen op 8Mbit wordt gecapt. Dat is immers een andere reden dan die afstand waar zij het altijd over hebben. Ik vind dan ook best dat dat even aangekaart mag worden bij een instantie als de consumentenbond, die verzamelen immers dat soort klachten. Mocht ik de enige zijn met deze klacht zijn heb ik pech, als het structureel gebeurt kan de consumentenbond verdere actie ondernemenMarzman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:32:
[...]
Alles (ook bij andere providers) wordt volgens mij verkocht als t/m 20 mbit, en 8 mbit valt daar natuurlijk ook onder.
Dat is hetzelfde hier online weigert andere apparatuur te installeren en zodoende halen we geen 15 mb/s maar slechts 8gerrymeistah schreef op maandag 03 januari 2011 @ 12:43:
[...]
Correct, maar als mij aan de telefoon wordt verteld dat ik toch wel tussen de 12 en de 16Mbps kan halen, en dat het afhankelijk is van de afstand naar de centrale, vind ik het niet erg netjes als het dan om andere redenen op 8Mbit wordt gecapt. Dat is immers een andere reden dan die afstand waar zij het altijd over hebben. Ik vind dan ook best dat dat even aangekaart mag worden bij een instantie als de consumentenbond, die verzamelen immers dat soort klachten. Mocht ik de enige zijn met deze klacht zijn heb ik pech, als het structureel gebeurt kan de consumentenbond verdere actie ondernemen
Ik heb vandaag de livebox vervangen door een (door Online geleverde) Thomson TG712.... om zowel KPN als Online telefonie te kunnen gebruiken moest ik een splitter tussen het modem en de telefoonlijn inzetten... zo gezegd, zo gedaan.. maar de KPN lijn wilde maar niet werkend worden... samen met de helpdesk nu tot de conclusie gekomen dat de splitter kaduuk is en dat ik een niewue splitter toegestuurd krijg.... we wachten af...
maar dat was puur ter info, mijn vraag gaat over het volgende, veel gehoorde probleem: WakeOnLan...
Op de livebox was het niet mogelijk om wake-on-lan in te stellen, omdat de livebox weigerde z'n broadcast adres te gebruiken om te broadcasten, voor zover ik heb begrepen.
Nu ik deze thomson heb, dacht ik gelijk: ff WoL proberen in te stellen... maar ik heb het gevoel dat het ook nu niet kan...
ik heb het volgende gedaan:
ingelogd op het modem: http://192.168.1.254
dan in het menu: toolbox > delen van spelen & toepassingen gekozen voor: nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Daar een nieuw item gemaakt met als naam WakeOnLan en als optie gekozen voor "Handmatige invoer van poortkaarten". Vervolgens het volgende ingesteld:
Protocol: Any
poort van: 7
poort naar: 7
triggerprotocol: Any
daarna op "toevoegen geklikt".
daarna weer naar: toolbox > delen van spelen en toepassingen en gekozen voor: "een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen". Hier bij mijn zojuist aangemaakte WakeOnLan-toepassing (punt A) gekozen voor "<Gedefinieerd door gebruiker...>" en ingevuld: 192.168.1.255 (ik neem aan dat dat het broadcast adres is) en het vinkje bij Logboek aangezet.
als ik dan via depicus.com probeer de pc wakker te maken (de pc staat al aan, maar ik verwacht een entry in het logboek) dan gebeurt er niets.
Wijzig ik nu op punt A gedefinieerd door gebruiker in het ip-adres van mijn pc (192.168.1.65), en ga ik dan weer via depicus proberen de pc wakker te maken, dan gebeurd er ook niets.
maar als ik gewoon naar http://xxx.xxx.xxx.xxx:7 ga in beide bovenstaande gevallen (dus 192.168.1.255 als toewijzing en 192.168.1.65) dan krijg ik ALLEEN in het geval van 192.168.1.65 een entry in het logboek (Thomson Gateway > gebeurtenissenlogboek > alle):
aangezien mijn pc, als ik WakeOnLan wil gebruiken, NIET aanstaat, heeft mijn pc dus nog geen IP adres, dus werkt bovenstaande alleen als ik een broadcast adres kan gebruiken. Het ziet er echter naar uit dat 192.168.1.255 NIET het broadcast adres is (ik het nu niet testen omdat ik op afstand ingelogd ben thuis en ik ga niet het risico lopen om mijn pc nu uit te zetten)... mijn vraag is dus: wat is dan wel het broadcast adres? of doe ik iets fout? en vertel me alstublieft niet dat ook bij de Thomson TG712 broadcasting is uitgeschakeld, want dan word ik erg verdrietig
).
maar dat was puur ter info, mijn vraag gaat over het volgende, veel gehoorde probleem: WakeOnLan...
Op de livebox was het niet mogelijk om wake-on-lan in te stellen, omdat de livebox weigerde z'n broadcast adres te gebruiken om te broadcasten, voor zover ik heb begrepen.
Nu ik deze thomson heb, dacht ik gelijk: ff WoL proberen in te stellen... maar ik heb het gevoel dat het ook nu niet kan...
ik heb het volgende gedaan:
ingelogd op het modem: http://192.168.1.254
dan in het menu: toolbox > delen van spelen & toepassingen gekozen voor: nieuw spel of een nieuwe toepassing maken
Daar een nieuw item gemaakt met als naam WakeOnLan en als optie gekozen voor "Handmatige invoer van poortkaarten". Vervolgens het volgende ingesteld:
Protocol: Any
poort van: 7
poort naar: 7
triggerprotocol: Any
daarna op "toevoegen geklikt".
daarna weer naar: toolbox > delen van spelen en toepassingen en gekozen voor: "een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen". Hier bij mijn zojuist aangemaakte WakeOnLan-toepassing (punt A) gekozen voor "<Gedefinieerd door gebruiker...>" en ingevuld: 192.168.1.255 (ik neem aan dat dat het broadcast adres is) en het vinkje bij Logboek aangezet.
als ik dan via depicus.com probeer de pc wakker te maken (de pc staat al aan, maar ik verwacht een entry in het logboek) dan gebeurt er niets.
Wijzig ik nu op punt A gedefinieerd door gebruiker in het ip-adres van mijn pc (192.168.1.65), en ga ik dan weer via depicus proberen de pc wakker te maken, dan gebeurd er ook niets.
maar als ik gewoon naar http://xxx.xxx.xxx.xxx:7 ga in beide bovenstaande gevallen (dus 192.168.1.255 als toewijzing en 192.168.1.65) dan krijg ik ALLEEN in het geval van 192.168.1.65 een entry in het logboek (Thomson Gateway > gebeurtenissenlogboek > alle):
code:
1
| FIREWALL rule : Protocol: TCP Src ip: x.x.x.x Src port: 2159 Dst ip: 192.168.1.65 Dst port: 7 Chain: forward_host_service Rule Id: 1 Action: accept |
aangezien mijn pc, als ik WakeOnLan wil gebruiken, NIET aanstaat, heeft mijn pc dus nog geen IP adres, dus werkt bovenstaande alleen als ik een broadcast adres kan gebruiken. Het ziet er echter naar uit dat 192.168.1.255 NIET het broadcast adres is (ik het nu niet testen omdat ik op afstand ingelogd ben thuis en ik ga niet het risico lopen om mijn pc nu uit te zetten)... mijn vraag is dus: wat is dan wel het broadcast adres? of doe ik iets fout? en vertel me alstublieft niet dat ook bij de Thomson TG712 broadcasting is uitgeschakeld, want dan word ik erg verdrietig
Is het normaal dat elk kwartier mijn IP een renew krijgt?
Waarschuwing Jan 4 10:03:30 DHCC lease ip-address 212.64.x.x bound to intf Internet
Waarschuwing Jan 4 10:03:30 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.64.x.x
Waarschuwing Jan 4 09:48:30 DHCC lease ip-address 212.64.x.x bound to intf Internet
Waarschuwing Jan 4 09:48:30 DHCC intf Internet renews lease ip-address 212.64.x.x
Waarschuwing Jan 4 09:33:32 DHCC lease ip-address 212.64.x.x bound to intf Internet
Heb je toevallig ook een nieuwe (andere) IP gekregen?maarud schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:19:
[...]
Laatst hebben ze bij ons in de wijkcentrale de boel geupgrade en heb ik een ander IP gekregen... maar dat is 2 maanden geleden en heb nog steeds hetzelfde IP, het wordt gewoon om het kwartier ververst. Alles werkt verder goed, maar ik vind het een beetje onnodigb.gelder schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:47:
[...]
Heb je toevallig ook een nieuwe (andere) IP gekregen?
Zijn er nog meer mensen die met regelmaat een spontaan herstartend modem (Thomson, bedraad) hebben? Bij mij gemiddeld één keer per dag, de verbinding is dan na ca. 2 minuten weer hersteld. Het probleem speelt al geruime tijd, monteurs hebben alles nagemeten en niets gevonden, in de wijkcentrale is mijn lijn 'omgestoken', ik heb een tweede modem gekregen maar niets heeft geholpen, ook niet het gebruik van een geaard stopcontact. Ik overweeg zelf een ander modem te kopen (met SIP) in hoop dan van de ergernis af te zijn (en VOIPbuster dan te kunnen gebruiken).
Alles goed hier, retestabiel, het is zelfs mijn router die de boel niet aan kan
Maar de Thomson heeft al een uptime van een jaar ofzo
Ik ben van plan om een nieuwe modem (incl wireless functie) te gebruiken om vooral mijn bereik van het wireless netwerk te verhogen.
Nu is mijn techinsche kennis beperkt. wat ik dus graag zou willen weten is of er mensen zijn die met een plug and play principe een betere (merk/bereik) modem hebben geinstalleerd.
Mijn dank!
ps... het klopt toch dat de antenne vast zit aan de modem... Als deze los te koppelen is, is misschien een betere antenne de oplossing. (hersenspinsel)
Nu is mijn techinsche kennis beperkt. wat ik dus graag zou willen weten is of er mensen zijn die met een plug and play principe een betere (merk/bereik) modem hebben geinstalleerd.
Mijn dank!
ps... het klopt toch dat de antenne vast zit aan de modem... Als deze los te koppelen is, is misschien een betere antenne de oplossing. (hersenspinsel)
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Die zit er te vast op ik heb het ook al geprobeerd om hem eraf te schroevenDaLuca schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:51:
Ik ben van plan om een nieuwe modem (incl wireless functie) te gebruiken om vooral mijn bereik van het wireless netwerk te verhogen.
Mijn dank!
ander routertje gewoon koppelen?
Als je ook telefonie afneemt heb je geen andere keus... anders kan je het modem gewoon vervangen.
Als je ook telefonie afneemt heb je geen andere keus... anders kan je het modem gewoon vervangen.
is het geval helaas...maarud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:32:
ander routertje gewoon koppelen?
Ik zag dat online momenteel een andere modem hanteert dan die ik nu heb. Ik heb Online gevraagd om mijn modem te vervangen voor deze nieuwere... ben benieuwd
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Wij hebben ADSL Extra als sinds de tijd dat het ADSL Family van wanadoo was. Sinds 3 dagen geleden gaat de internet maar heel traag, met 300KB/18KB terwijl het normaal 1.2MB/110KB is, en gisteren viel het contstant weg. Vandaag en eergisteren viel de verbinding ook weg, maar minder, 2 of 3 keer.
Maar hier is het rare sinds 3 dagen hebben we helemaal geen telefonie die nog steeds gewoon via KPN gaat.
Wij hebben KPN gebeld, en hun monteur heeft ons teruggebeld en gezegd dat het aan Online lag, dat dus onze telefonie van KPN niet werkte. Wij hebben dat aan online gezegd, die zeggen dat het onzin is.
Ik heb wel via google details gezien dat sinds 3 dagen wij opeens een andere IP adress hebben.
En de ADSl Statestieken zien er slecht uit.
Maar hier is het rare sinds 3 dagen hebben we helemaal geen telefonie die nog steeds gewoon via KPN gaat.
Wij hebben KPN gebeld, en hun monteur heeft ons teruggebeld en gezegd dat het aan Online lag, dat dus onze telefonie van KPN niet werkte. Wij hebben dat aan online gezegd, die zeggen dat het onzin is.
Ik heb wel via google details gezien dat sinds 3 dagen wij opeens een andere IP adress hebben.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Dat is een livebox pagina toch? wellicht moet je eens voelen of je voeding heet word. (Indien je geen nieuwe voeding ooit opgestuurd heb gekregen)Majesco schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:33:
Wij hebben ADSL Extra als sinds de tijd dat het ADSL Family van wanadoo was. Sinds 3 dagen geleden gaat de internet maar heel traag, met 300KB/18KB terwijl het normaal 1.2MB/110KB is, en gisteren viel het contstant weg. Vandaag en eergisteren viel de verbinding ook weg, maar minder, 2 of 3 keer.
[afbeelding]
Oh nee dat is het niet, maar dat hebben we wel gehad een jaartje of zo terug. Gelukkig hebben ze meteen een nieuwe opgestuurd. Maar toen werkte de telefoon wel.
Ik snap zelf niet hoe het zou kunnen dat iets wat online fout doet in de centrale ervoor zorgt dat we niet kunnen bellen via KPN, ik heb geen idee wie hier nu gelijk heeft.
Ik snap zelf niet hoe het zou kunnen dat iets wat online fout doet in de centrale ervoor zorgt dat we niet kunnen bellen via KPN, ik heb geen idee wie hier nu gelijk heeft.
Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
Heb je al een toestel direct op je aansluitpunt aangesloten zonder modem daartussen? Werkt je KPN Telefonie dan ook niet? Zoniet dan zal KPN dit eerst moeten herstellen voordat Online aan de slag kan met je snelheid. Het zou kunnen dat er na onderhoud in je wijkcentrale eea anders is aangesloten daar.
Ik heb, zoals eerder in dit topic gezegd (heel verhaal getypt maar niemand die reageerdemaarud schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:56:
Ik heb het Thomson modem gewoon gekoppeld aan m'n Asus router... perfect bereik overal
adapter oververhit -> te weinig zend vermogen.P.O. Box schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb, zoals eerder in dit topic gezegd (heel verhaal getypt maar niemand die reageerde) net een nieuwe Thomson modem gekregen van Online (de 712). Heb ik iets verkeerd gedaan of is het wireless bereik echt heeeeeel erg slecht? Met de livebox was het al niet super, maar nu: mijn woonkamer is een vierkant van 20m2.. het modem staat in de hoek. Daarnaast staat mijn vaste pc. In de kamer ernaast staat mijn bed, tegen de muur van de woonkamer (dit is een muur van hout met gips eraan, dus stelt niets voor). Als ik in bed met de laptop bezig ben, zegt de laptop: bereik uitstekend. Toch valt zo ongeveer 30x per dag de draadloze verbinding weg. Iemand een idee wat dit kan zijn? Moet ik ook een router aan het modem gaan hangen? (het is al zo'n zooi met apparaten in dat hoekje) of is mijn modem gewoon niet goed?
dat had ik ook zelfs wanneer ik op de router zat had ik maar 1mbs
Ja dat hebben we inderdaad geprobeerd, modem uit de IRSA punt en Telefoon direct erin, maar het werkt nog steeds helaas niet. Volgens KPN kwam het door iets in de wijkcentrale en volgens hun was het de schuld van online omdat zij het leasen.Oppie schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:17:
Heb je al een toestel direct op je aansluitpunt aangesloten zonder modem daartussen? Werkt je KPN Telefonie dan ook niet? Zoniet dan zal KPN dit eerst moeten herstellen voordat Online aan de slag kan met je snelheid. Het zou kunnen dat er na onderhoud in je wijkcentrale eea anders is aangesloten daar.
Maar zou het misschien beter zijn dat ik hier over een eigen topic maak, want hoewel ik adsl van online heb is de centrale kwestie misschien interessant voor mensen die in deze topic niet zouden komen.
Kanaal keuze kan helpen.P.O. Box schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb, zoals eerder in dit topic gezegd (heel verhaal getypt maar niemand die reageerde) net een nieuwe Thomson modem gekregen van Online (de 712). Heb ik iets verkeerd gedaan of is het wireless bereik echt heeeeeel erg slecht? Met de livebox was het al niet super, maar nu: mijn woonkamer is een vierkant van 20m2.. het modem staat in de hoek. Daarnaast staat mijn vaste pc. In de kamer ernaast staat mijn bed, tegen de muur van de woonkamer (dit is een muur van hout met gips eraan, dus stelt niets voor). Als ik in bed met de laptop bezig ben, zegt de laptop: bereik uitstekend. Toch valt zo ongeveer 30x per dag de draadloze verbinding weg. Iemand een idee wat dit kan zijn? Moet ik ook een router aan het modem gaan hangen? (het is al zo'n zooi met apparaten in dat hoekje) of is mijn modem gewoon niet goed?
Anders is het plaatsen van je modem op de grond is ook niet het beste, beter iets hoger plaatsen. En als er een externe antenne op zit deze niet richten met het puntje. Maar recht omhoog houden.
Dat moet KPN (evt samen met Online) fixen. Kan wel dat het komt door online, want bij linesharing (twee diensten op 1 lijn) gaat je KPN telefonie via de kast van Online naar je huis (er doorheen, dan wordt DSL toegevoegd).Majesco schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:15:
[...]
Ja dat hebben we inderdaad geprobeerd, modem uit de IRSA punt en Telefoon direct erin, maar het werkt nog steeds helaas niet. Volgens KPN kwam het door iets in de wijkcentrale en volgens hun was het de schuld van online omdat zij het leasen.
Maar zou het misschien beter zijn dat ik hier over een eigen topic maak, want hoewel ik adsl van online heb is de centrale kwestie misschien interessant voor mensen die in deze topic niet zouden komen.
Als KPN je telefonie probleem oplost kan het noodzakelijk zijn dat ze de lijn rechtstreeks plaatsen en dan heb je telefonie en geen ADSL. Dan moet Online haar probleem in haar kast/kabels oplossen en kan de lijn weer via online geschakeld worden (opdracht Online aan KPN).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
ben nu niet thuis, dus kan even niet voelen, maar zal ik gelijk doen als ik thuis ben...icecreamfarmer schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:23:
[...]
adapter oververhit -> te weinig zend vermogen.
dat had ik ook zelfs wanneer ik op de router zat had ik maar 1mbs
Ik had eerst het kanaal op 13 gezet... toen viel hij steeds uit... daarna heb ik hem weer op automatsch gezet... en valt hij nog steeds uit (ik geloof dat het apparaat zelf nu kanaal 6 heeft gekozen)bjck schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:08:
[...]
Kanaal keuze kan helpen.
Anders is het plaatsen van je modem op de grond is ook niet het beste, beter iets hoger plaatsen. En als er een externe antenne op zit deze niet richten met het puntje. Maar recht omhoog houden.
het apparaat staat niet op de grond... maar hangt aan de muur, zo'n 50cm boven de grond... heb de antenne nu in een hoek van 45 graden omhoog gezet... zal hem eens recht omhoog zetten...
even een toevoeging: alleen de draadloze verbinding valt steeds uit, de draadvolle verbinding blijft prima werken
[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 10-01-2011 12:47 ]
Dit merk ik ook. Het lijkt onbelangrijk, maar die kleine hickups vind ik persoonlijk erg irritant. Website die opeens niet wil laden (of met 10 sec vertraging) of lagspike in een online game.maarud schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:19:
[...]
Frans V. van de online helpdesk gaf als uitleg de vervanging van kaarten in de wijkcentrale (ADSL2+ naar VDSL door KPN), maar dit is natuurlijk niet de directe oorzaak, hoogstens de aanleiding voor Online om de configuratie van lease time aan te passen. Beetje slordige manier om problemen te voorkomen IMO (in mijn geval helemaal: mijn Thomson TG712 snapte er niets meer van). Alles na "maar" is mijn educated guess overigens
@ P.O. Box
Probeer anders eens met Inssider (of een andere wlan scanner) te kijken welke kanalen in gebruik zijn in je omgeving en er een te gebruiken die helemaal niet aanwezig is. Na het instellen/opslaan van je WLAN config zou ik adviseren het modem hard te rebooten (even van de stroom), dat was in mijn geval het de snelste manier om de instellingen ook echt toegepast te krijgen.
Zelf heb ik "veel" HEC fouten bij verzenden sinds de upgrade van de wijkcentrale en ik vraag me af of de problemen die ik heb daar door komen of door die idioot korte IP lease time. Als iemand naar mijn stats wil kijken en inzicht kan bieden, graag!
(niet vermeld = 0)
Actief: 0 dagen, 0:34:05
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.022 / 18.893
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,5 / 15,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 8,5
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 311
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 203 / 0
Die header fouten bij verzenden zijn nieuw sinds de wijkcentrale upgrade.
Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
Sinds enkele dagen ben ik in het -gelukkige- bezit van een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A modem en heb sindsdien geen uitval meer gehad. Een tip voor wie nog meer ellende heeft met de modems van Online, Marktplaats wordt overspoeld met (bijna) nieuwe FRITZ!box modems van XS4ALL, de mijne zat zelfs nog in gesealde verpakking en voor €40,- op de kop kunnen tikken (kosten nieuw € 150,-).Megalodon_67 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:59:
Zijn er nog meer mensen die met regelmaat een spontaan herstartend modem (Thomson, bedraad) hebben? Bij mij gemiddeld één keer per dag, de verbinding is dan na ca. 2 minuten weer hersteld. Het probleem speelt al geruime tijd, monteurs hebben alles nagemeten en niets gevonden, in de wijkcentrale is mijn lijn 'omgestoken', ik heb een tweede modem gekregen maar niets heeft geholpen, ook niet het gebruik van een geaard stopcontact. Ik overweeg zelf een ander modem te kopen (met SIP) in hoop dan van de ergernis af te zijn (en VOIPbuster dan te kunnen gebruiken).
is het mogelijk bij online om een eigen router te gebruiken?
dan koop ik namelijk een gamerouter
awesome
heeft iemand al ervaring met online houden ze zichzelf aan de snelheid?
is het btrouwbaat
ik hoor het graag
awesome
is het btrouwbaat
ik hoor het graag
Suh dude
Verwijderd
Da's de oude Livebox pagina voor de update, de mijne is na de update toen lichtgroen ipv oranje geworden.Majesco schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:33:
[afbeelding]
Zoals ik al aangaf heb ik het modem van Online, een Speedtouch ST706 vervangen door een eigen modem. Als je telefonie van Online hebt zit je vast aan hun modem, maar welke tweaker neemt nu VOIP van een internetprovider? Overigens is de snelheid een kleine 15% hoger met mijn FRITZ!box:pannekoek141 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:53:
awesome
is het btrouwbaat
ik hoor het graag

Afgelopen weekend een mailtje gekregen van online, er waren onderhoudswerkzaamheden bij mij in de buurt. De mogelijkheid bestond dat ik een nieuw ip-adres zou kunnen krijgen, en dat is helaas ook gebeurd 
nu zou je zeggen big deal, ik heb helaas een remote helpdesk tool waarin mijn ipadres hardcopy stond nu is ook het aanpassen ervan niet zo'n probleem, maar eer ik al die mensen heb uitgelegd dat ze de oude exe moeten vervangen voor de nieuwe
nu zou je zeggen big deal, ik heb helaas een remote helpdesk tool waarin mijn ipadres hardcopy stond nu is ook het aanpassen ervan niet zo'n probleem, maar eer ik al die mensen heb uitgelegd dat ze de oude exe moeten vervangen voor de nieuwe

loewie1984 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:56:
Afgelopen weekend een mailtje gekregen van online, er waren onderhoudswerkzaamheden bij mij in de buurt. De mogelijkheid bestond dat ik een nieuw ip-adres zou kunnen krijgen, en dat is helaas ook gebeurd
offtopic:
Zet een tekstbestand op een servertje online, met daarin het IP-adres (en eventueel poort), waarnaast je een fallback maakt in je programma. Dan hoef je niets te wijzigen en is eigenlijk niet eens veel moeilijker. Of maak gewoon gebruik van TeamViewer
.
Zet een tekstbestand op een servertje online, met daarin het IP-adres (en eventueel poort), waarnaast je een fallback maakt in je programma. Dan hoef je niets te wijzigen en is eigenlijk niet eens veel moeilijker. Of maak gewoon gebruik van TeamViewer
Verwijderd
Het is een godsgruwel dat hele online.pannekoek141 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:53:
awesome
is het btrouwbaat
ik hoor het graag
de hele tijd valt de verbinding weg.
Zelfs onze IT afdeling gebruikt gewoon LogMeIn, geen gezeik met poorten maar altijd werkend, fijntjes over poort 80.loewie1984 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:56:
Sinds begin januari hebben ze hier denk ik de centrale onder handen genomen. Snelheid is weer zoals het hoort. Jammer dat ik er niet meer van kan profiteren, overgestapt naar een andere provider. Morgen gaat de stekker er uit.
Weet iemand hoe de afsluiting verder gaat. Moet je die oude spullen terugsturen of moet je daar zelf achteraan en als je dat niet doet, innen ze sneaky wat geld omdat je het niet terug hebt gestuurd. Oftewel, waar ligt het initiatief. Pull vanuit online van geef onze spullen terug of push hier heb je je spul online?
Weet iemand hoe de afsluiting verder gaat. Moet je die oude spullen terugsturen of moet je daar zelf achteraan en als je dat niet doet, innen ze sneaky wat geld omdat je het niet terug hebt gestuurd. Oftewel, waar ligt het initiatief. Pull vanuit online van geef onze spullen terug of push hier heb je je spul online?
Ik heb nu 2 stuks ST706 hier liggen, nadat ik de 2e ontving en later meldde dat het 2e modem de verbindingsproblemen ook niet oplostte vroeg ik of ze één van de modems terug moesten hebben, maar dat was dus niet nodig. Die dingen zullen waarschijnlijk zo goedkoop zijn dat het niet eens rendabel is om ze terug te sturen.
&&Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:48:
[...]
Het is een godsgruwel dat hele online.
de hele tijd valt de verbinding weg.
Ik ben dus niet alleenloewie1984 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:56:

Morgen maar bitchen want hier ben ik niet van gediend
Ik heb sinds jaren lange trouwe dienst online zover gekregen mijn livebox te vervangen. de verbinding was altijd rond de 16 - 17 Mb/s.
Nu hebben ze mij een Huawei gestuurd. de verbinding is weer netjes alleen zit ik met een aantal vragen: Gaat online vanzelf de verbinding overzetten op VDSL of zijn ze nog niet zover?
En volgens de Huawei heeft hij een WIFI 802.11n verbinding. echter mijn laptop met wireless N kaart maakt gewoon verbinding met 54 Mb/s? Zit dat in een instelling?
Nu hebben ze mij een Huawei gestuurd. de verbinding is weer netjes alleen zit ik met een aantal vragen: Gaat online vanzelf de verbinding overzetten op VDSL of zijn ze nog niet zover?
En volgens de Huawei heeft hij een WIFI 802.11n verbinding. echter mijn laptop met wireless N kaart maakt gewoon verbinding met 54 Mb/s? Zit dat in een instelling?
weer een andere modem?BasRik schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:42:
Ik heb sinds jaren lange trouwe dienst online zover gekregen mijn livebox te vervangen. de verbinding was altijd rond de 16 - 17 Mb/s.
Dat modem is het nieuwe modem dat zowel ADSL als VDSL ondersteunt. VDSL krijg je alleen wanneer je je abonnement omzet en op ongeveer max 1.5KM lijnlengte van de centrale woont. Op langere afstanden wordt VDSL niet geleverd.
Online is deze week begonnen om VDSL aan te bieden via haar website.
Daar heet het Fiberfast en kost €29,95.
Je krijgt een Huawei HG655d als modem.
Verder details ontbreken nog.
Bellen via ander Modem nu mogelijk! met 706 t/m firmware 6.2.29.2
Heb al een paar jaar ADSL bij Online, destijds kreeg ik er ook telefonie bij. Maar daarvan heb ik nooit gebruik kunnen maken omdat dat versleuteld zat in de modem. En die 706 gebruikte ik niet omdat die geen wifi heeft.
Nu ik de SuperUser rechten heb (cornfed99111 in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."), kan ik eenvoudig de SIP instellingen uitlezen en instellen in een ander modem. Voor het wachtwoord heb je Firebug nodig. Zie je normaal oooooo met firebug kun je door te zoeken op wachtwoord en eventueel op een "+" te drukken je wachtwoord uitlezen.
Bij mij werkt dit en staat het nummer momenteel geregistreerd in mijn Fritz!box, dan kan ik toch nog 112 en bepaalde servicenummers bellen, omdat Betamax etc. dat niet ondersteund.
Toch leuk dat dit nu werkt, waarom maakt Online dit nou eigenlijk zo moeilijk. En gaan ze dit nou weer blokkeren? Of kan ik nu op mijn Online nummer vertrouwen?
De truc om Superuser (of root) te worden is op de speedtouch vanaf firmware 6.2.29.2 nog mogelijk. Heb je een hogere firmware dan moet je weer fratsen gaan uithalen om naar een lagere firmware te gaan.
De nieuwe speedtouch 712 is zoiezo niet te kraken.
Kijk voor meer info een een uitleg op www.windbel.nl/tweakonline.html
Heb al een paar jaar ADSL bij Online, destijds kreeg ik er ook telefonie bij. Maar daarvan heb ik nooit gebruik kunnen maken omdat dat versleuteld zat in de modem. En die 706 gebruikte ik niet omdat die geen wifi heeft.
Nu ik de SuperUser rechten heb (cornfed99111 in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringe..."), kan ik eenvoudig de SIP instellingen uitlezen en instellen in een ander modem. Voor het wachtwoord heb je Firebug nodig. Zie je normaal oooooo met firebug kun je door te zoeken op wachtwoord en eventueel op een "+" te drukken je wachtwoord uitlezen.
Bij mij werkt dit en staat het nummer momenteel geregistreerd in mijn Fritz!box, dan kan ik toch nog 112 en bepaalde servicenummers bellen, omdat Betamax etc. dat niet ondersteund.
Toch leuk dat dit nu werkt, waarom maakt Online dit nou eigenlijk zo moeilijk. En gaan ze dit nou weer blokkeren? Of kan ik nu op mijn Online nummer vertrouwen?
De truc om Superuser (of root) te worden is op de speedtouch vanaf firmware 6.2.29.2 nog mogelijk. Heb je een hogere firmware dan moet je weer fratsen gaan uithalen om naar een lagere firmware te gaan.
[ Voor 5% gewijzigd door Windstorm op 27-01-2011 03:09 ]
Waar zie je dat?cornfed99111 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 00:22:
Online is deze week begonnen om VDSL aan te bieden via haar website.
Edit: ik zie idd deze pagina (met google gevonden):
http://www.online.nl/producten/internet/fiberfast-internet/
Jammer dat ze geen 60mbit aanbieden, dat zou en stuk interessanter zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door Megamind op 29-01-2011 23:23 ]
Hier ook al, maar de snelheid is in mijn geval aanvankelijk verslechterd (met 2Mbit gedropt!) maar later weer terug op oud niveau (wat alsnog niet acceptabel is). Oh, en een nieuw IP adres waar je volgens Online "niets van zal merken". Nou, niets van merken hebben we gemerkt. Uitgelogged zijn op talloze websites, het moeten bijwerken van een shitload aan IP accesslists. Nee, daar merk ik niets vananthonycd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 17:21:
Sinds begin januari hebben ze hier denk ik de centrale onder handen genomen. Snelheid is weer zoals het hoort. Jammer dat ik er niet meer van kan profiteren, overgestapt naar een andere provider. Morgen gaat de stekker er uit.

Sinds vandaag ligt m'n Online-verbinding er geheel uit, mijn eigen FRITZ!box als ook de 2 ST706 modems van Online maken geen verbinding (allemaal één voor één geprobeerd, dus geen combi's). Wél brandt het internet- en DSL lampje, vreemd of niet? Frappant dat ik vandaag ook dit mailtje van Online kreeg:
'Rond 3-2-2011 zullen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden in uw wijkcentrale. Hierdoor zult u 's nachts tussen 00.00 – 07.00 uur mogelijk geen gebruik kunnen maken van uw internetverbinding.'Zou het ermee te maken kunnen hebben, bv. dat er al bepaalde handelingen zijn verricht als voorbereiding op die werkzaamheden welke mijn verbinding onklaar hebben gemaakt?
EDIT: ik kom net thuis (01-02-11) en er is weer verbinding, volgens het modem vanaf ca. 13u vanmiddag. De helpdesk belde nog, het had iets met ATM te maken.
'Rond 3-2-2011 zullen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden in uw wijkcentrale. Hierdoor zult u 's nachts tussen 00.00 – 07.00 uur mogelijk geen gebruik kunnen maken van uw internetverbinding.'Zou het ermee te maken kunnen hebben, bv. dat er al bepaalde handelingen zijn verricht als voorbereiding op die werkzaamheden welke mijn verbinding onklaar hebben gemaakt?
EDIT: ik kom net thuis (01-02-11) en er is weer verbinding, volgens het modem vanaf ca. 13u vanmiddag. De helpdesk belde nog, het had iets met ATM te maken.
[ Voor 14% gewijzigd door Megalodon_67 op 01-02-2011 16:54 ]
Er gebeurt hier iets raars: we worden 4x anoniem gebeld, en ik hoor maar 1 keer iemand 'hallo' zeggen.
Tijdens het 5e telefoontje (ander telefoontoestel) blijkt dat zowel de beller als wij elkaar niet konden verstaan.
Zou dat aan Online liggen? Of aan ons toestel (ga ik eerst ff uit/aanzetten)?
Tijdens het 5e telefoontje (ander telefoontoestel) blijkt dat zowel de beller als wij elkaar niet konden verstaan.
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Hier al enkele dagen problemen met Online. Internet werkt goed, bellen kan de beller ons in 9 van de 10 gevallen niet horen.
Vrij lastig zaken doen zo.
Modem is een ST712.
Is de Online Helpdesk eigenlijk ook te bellen vanuit niet-online nummers?
Modem is een ST712.
Hadden wij gisteren ook maar dan niet anoniem, al kon ik de gesprekken niet meer terug vinden in het logboek van de modem.Barleone schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:13:
Er gebeurt hier iets raars: we worden 4x anoniem gebeld, en ik hoor maar 1 keer iemand 'hallo' zeggen.
vast -> online werkte niet
mobiel -> online weer wel
Heb zo ook al heel veel Experiabox modems gehackt. Daar kon het ook bij firmwareversies 7.x.x.x. die moet je namelijk eerst downgraden naar 6.2.x.x. zodat je de firebugmethode kon doen.Windstorm schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 03:06:
Bellen via ander Modem nu mogelijk! met 706 t/m firmware 6.2.29.2
Dat downgraden kon altijd met de KPN hersteltool... heeft Online ook zoiets? Want dan kan er namelijk gedowngrade worden...
Misschien dat de Online gebruikers het gemerkt hebben maar het schijnt dat ze te kampen hebben met een flinke storing aan hun kant. Althans, in de modem wordt er continu gevraagd naar contact met de DHCP server.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is; en hoe lang het gaat duren voordat ze het oplossen.
Ik ben benieuwd wat er aan de hand is; en hoe lang het gaat duren voordat ze het oplossen.
Dat heb ik al heel lang, sinds ze de apparatuur veranderd hebben in de wijkcentrale. Niets om je zorgen over te maken 
Heb ze er een tijdje terug ook al een mailtje over gestuurd:
Heb ze er een tijdje terug ook al een mailtje over gestuurd:
Geachte heer/ mevrouw,
Wij begrijpen dat u in de log om het kwartier een DHCP-lease te zien krijgt.
Deze handeling en melding kan geen enkel kwaad. Er zal wel een melding van worden gemaakt om te controleren wat hier aan gedaan kan worden. Maar er zal niet op korte termijn iets aan gedaan worden, wij vragen uw begrip.
Wij vertrouwen erop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 67% gewijzigd door maarud op 05-02-2011 12:14 ]
Jazeker, 020-5355555.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:12:
Hier al enkele dagen problemen met Online. Internet werkt goed, bellen kan de beller ons in 9 van de 10 gevallen niet horen.
Modem is een ST712.
Dat nummer geeft aan dat je naar 0900-9515 moet bellen. Heb je niet zoveel aan dus.
wat een bagger
vandaag overgestapt ( eindelijk na hoop vertraging)
overstap gebeurde wel feilloos: telfort verbinding eruit en nieuwe modem (thomson) erin
even wachten en tadaa verbinding.
maar waar ik met telfort gewoon lekker 18mbit haalde.
haal ik nu met online slechts 9mbit
maar betaal dus wel de volle pot....natuurlijk weer het bekende verhaaltje van de afstand van wijkcentrale naar mijn huis etc etc.
en een slechte telefoonverbinding. (hoor bijna niets of heel zacht) wordt binnen 3 dagen opgelost.....
vandaag overgestapt ( eindelijk na hoop vertraging)
overstap gebeurde wel feilloos: telfort verbinding eruit en nieuwe modem (thomson) erin
even wachten en tadaa verbinding.
maar waar ik met telfort gewoon lekker 18mbit haalde.
haal ik nu met online slechts 9mbit
maar betaal dus wel de volle pot....natuurlijk weer het bekende verhaaltje van de afstand van wijkcentrale naar mijn huis etc etc.
en een slechte telefoonverbinding. (hoor bijna niets of heel zacht) wordt binnen 3 dagen opgelost.....

Heeft iemand enig idee wat ze aan het doen zijn bij Online? Kan sinds een paar dagen namelijk niet meer met mijn Xbox online komen.
Geen idee, wat zei Online toen je ze erop wees
?
Sinds het moment van aansluiten heb ik alleen maar drama gekend bij Online Internet. Hierbij mijn laatste schrijven naar de helpdesk:
Sinds aansluitdatum 22 november 2010 werkt ADSL niet naar behoren. Eerst sluit u me aan via het huisnummer van mijn benedenbuurman (xx). Nadat juist IP adres wordt geveven werkt verbinding echter wèl, zij het zeer slecht daar er nog een oude telefoonkabel van de benedenbuurman naar mijn bovenwoning loopt. Verbinding is zéér traag, wat volgens u komt doordat het modem zover van het punt van binnenkomst in de woning staat. Logisch, want dat is bij de benedenbuurman en daar zet ik het modem uiteraard niet neer. U zegt toe de verbinding te verhuizen naar mijn adres (xy) en dit zal de 16e feb gebeuren. U sluit inderdaad de verbinding op huisnummer xx af, en wel om 13.35h, maar u laat vervolgens na het signaal op mijn huisadres bij te prikken, want verbinding doet het vanochtend (17-02-2011) 09.00h nog niet. Iets wat uw helpdesk mij toch echt telefonisch verzekerde de 16e feb 's middags 17.30h.
Ten tijde van een van mijn veelvuldige eerdere telefonische onderhouden met uw helpdesk werd mij verzekerd dat ik een creditnota zou ontvangen over de periode tot de datum dat de verbinding correct zou werken. Dit heeft betreffende agent echter nooit in uw call log systeem opgeslagen want een call later weet de dan dienstdoende agent van niets, kan dit gegeven niet terugvinden in 'het systeem'.
Ik ben er klaar mee. Graag verneem ik hoe en wanneer u een en ander denkt op te lossen.
Mocht u geen passende oplossing bieden dan beëindig ik hierbij per direct mijn overeenkomst met u vanwege wanprestatie uwerzijds en sommeer ik u de door mij betaalde gelden te retourneren vóór 15 maart 2011.
En dan ook die helpdesk, de ene agent informeert structureel naar hoe je de boel hebt aangesloten maar snapt zelf niet wat hij exact wil weten van je, de andere belooft je van alles geldelijk, maar noteert dit vervolgens nergens. Geen structuur, logica of wat dan ook, maar hoffelijk (en onkundig!), dat dan weer wel. Nadat ik notabene zelf uit desillusie maar eens informeerde op welk adres ze de boel eigenlijk hadden aangesloten kwamen ze erachter dat dat inderdaad bij de benedenbuurman was... Factuur gaat uiteraard wèl naar het juiste adres...
Het zal me benieuwen of ze van deze hator nog een fan kunnen maken
Sinds aansluitdatum 22 november 2010 werkt ADSL niet naar behoren. Eerst sluit u me aan via het huisnummer van mijn benedenbuurman (xx). Nadat juist IP adres wordt geveven werkt verbinding echter wèl, zij het zeer slecht daar er nog een oude telefoonkabel van de benedenbuurman naar mijn bovenwoning loopt. Verbinding is zéér traag, wat volgens u komt doordat het modem zover van het punt van binnenkomst in de woning staat. Logisch, want dat is bij de benedenbuurman en daar zet ik het modem uiteraard niet neer. U zegt toe de verbinding te verhuizen naar mijn adres (xy) en dit zal de 16e feb gebeuren. U sluit inderdaad de verbinding op huisnummer xx af, en wel om 13.35h, maar u laat vervolgens na het signaal op mijn huisadres bij te prikken, want verbinding doet het vanochtend (17-02-2011) 09.00h nog niet. Iets wat uw helpdesk mij toch echt telefonisch verzekerde de 16e feb 's middags 17.30h.
Ten tijde van een van mijn veelvuldige eerdere telefonische onderhouden met uw helpdesk werd mij verzekerd dat ik een creditnota zou ontvangen over de periode tot de datum dat de verbinding correct zou werken. Dit heeft betreffende agent echter nooit in uw call log systeem opgeslagen want een call later weet de dan dienstdoende agent van niets, kan dit gegeven niet terugvinden in 'het systeem'.
Ik ben er klaar mee. Graag verneem ik hoe en wanneer u een en ander denkt op te lossen.
Mocht u geen passende oplossing bieden dan beëindig ik hierbij per direct mijn overeenkomst met u vanwege wanprestatie uwerzijds en sommeer ik u de door mij betaalde gelden te retourneren vóór 15 maart 2011.
En dan ook die helpdesk, de ene agent informeert structureel naar hoe je de boel hebt aangesloten maar snapt zelf niet wat hij exact wil weten van je, de andere belooft je van alles geldelijk, maar noteert dit vervolgens nergens. Geen structuur, logica of wat dan ook, maar hoffelijk (en onkundig!), dat dan weer wel. Nadat ik notabene zelf uit desillusie maar eens informeerde op welk adres ze de boel eigenlijk hadden aangesloten kwamen ze erachter dat dat inderdaad bij de benedenbuurman was... Factuur gaat uiteraard wèl naar het juiste adres...
Het zal me benieuwen of ze van deze hator nog een fan kunnen maken

Heb je wel een eigen aansluit adres? Bij bovenwonigen ed is het vaak zo dat er 1 adres is wat dan gedeeld moet worden met alle bewoners van dat adres. Hangt een beetje van de woonsituatie af. Waarom zou er een telefoonkabel van het ISRA van de onderbuurman naar jouw woning toe lopen wanneer je je eigen ISRA hebt? Die verrekening gaat er wel komen, echter pas wanneer het volledig verholpen is lijkt me.
Afgelopen zondag een mail gehad van Online, dat er werkzaamheden zouden zijn in de Centrale.
Geen last van gehad ( 1x keer connectie verloren, zegt de server), daarna een nieuw IP gekregen. En een iets snellere download
Niks te mopperen hier, laten netjes op tijden weten dat er eventuele storing kan optreden.
Geen last van gehad ( 1x keer connectie verloren, zegt de server), daarna een nieuw IP gekregen. En een iets snellere download
Niks te mopperen hier, laten netjes op tijden weten dat er eventuele storing kan optreden.
Yup, eigen aansluitadres / ISRA onder in de kruipruimte van mijn eigen opgang. Het zijn woningen uit 1913, gesplitst in de jaren 70, vandaar dat er nog een oude telefoonkabel ligt vanaf de benedenwoning. (kabel komt binnen direct boven ISRA benedenwoning)Oppie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:24:
Heb je wel een eigen aansluit adres? Bij bovenwonigen ed is het vaak zo dat er 1 adres is wat dan gedeeld moet worden met alle bewoners van dat adres. Hangt een beetje van de woonsituatie af. Waarom zou er een telefoonkabel van het ISRA van de onderbuurman naar jouw woning toe lopen wanneer je je eigen ISRA hebt? Die verrekening gaat er wel komen, echter pas wanneer het volledig verholpen is lijkt me.
Ik vind het nog steeds raar dat ik met Online hier geen 20 mbit verbinding kan krijgen terwijl ik dat met alle andere providers wel kan...
Dan ga je toch naar een ander toe?!Tc-Chub schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:36:
Ik vind het nog steeds raar dat ik met Online hier geen 20 mbit verbinding kan krijgen terwijl ik dat met alle andere providers wel kan...
Het tot 20 mbit, je haalt bijna nooit deze snelheid. Want je woont toch een paar 100 meter van de centrale.
Oud email adres enzo.Crazymonkey schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:32:
[...]
Dan ga je toch naar een ander toe?!
Het tot 20 mbit, je haalt bijna nooit deze snelheid. Want je woont toch een paar 100 meter van de centrale.
Maar ik snap zijn punt hier gaat de tot 20mbit ook maar 8 terwijl telfort zegt makkelijk 16mbit te halen.
In ons 'studentenhuis' (werkende mensen die samenwonen) hebben we ook een Online abbo met Livebox modem, met branding van toen het nog Orange was - oud beestje dus. Deze was altijd al wat brak met wegvallende verbindingen, maar sinds een week ongeveer gaat het om meerdere keren per uur dat de ADSL verbinding wegvalt. Googlen en wat op GoT zoeken deed mij uiteindelijk onderstaande vinden in dit topic:
Dat is dezelfde Livebox die wij hebben, met ook dezelfde firmware erop. Handmatig laten updaten resulteert in geen verandering, dus ook wij zitten op die oude firmware vast. Zou dit te maken kunnen hebben met onze problemen of moet ik het heel ergens anders zoeken?Bintmeister schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:38:
hmm... Ik denk dat ik morgen ook maar even ga bellen dan... Mijn verbinding doet sindskort ook vreemde dingen. Neteven gechecked, ik heb ook nog de oude firmware (04E). Doet Online nog moeilijk over het vervangen van het modem?
Dit staat in ieder geval bij software in de Livebox:
Naam F@st3202
Software versie 3202WNLB_22204E
Referentie 3202WNLB_22204E
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Denk dat de kans veel groter is dat de adapter van je livebox aan zijn einde is dan dat het aan de firmware ligt. Voel eens hoe warm je adapter is.
In dit topic is daar wel meer over te vinden, bijv.
In dit topic is daar wel meer over te vinden, bijv.
Ik zou sowieso een mailtje/belletje richting Online doen.Lizard schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:54:
Tja, er is bij de livebox een tijd geleden een serie adapters geweest die sneller kapot gaan.
(Vaak blijft de adapter het wel doen, maar niet meer met een constant voltage.
Dit zorgt ervoor dat de livebox instabieler wordt.
Wat je oa. merkt in een lagere download snelheid, echo en wegvallende stukken bij voip gesprekken.
In sommige gevallen wordt de adapter ook vrij heet.
In een van de vorige delen is dit ook wel vaker ter sprake gekomen.
Ik heb sinds halverwege December het probleem dat ik niet meer op de Microsoft website kan komen. Nu is dat opzich niet zo erg want zo vaak bezoek ik die niet. Ik merkte 't pas toen Microsoft Security Essentials aangaf dat 't niet kon updaten. Andere websites heb ik geen problemen mee.
Dus eerst getest of 't probleem bij de Windows 7 computer ligt:
- computer opgestart in Veilige Modus: zelfde symptomen, alles werkt behalve de MS website en het updaten van Security Essentials.
- de laatste update in Security Essentials was van 15 December. In de lijst met Software gekeken wat rond die tijd geinstalleerd is... Dit bleek Hamachi. Dus Hamachi gedeinstalleerd, en PC opniew opgestart: maar helaas, nog steeds dezelfde symptomen.
- een reset gedaan van de TCP/IP stack in Windows, en de PC opnieuw opgestart: het probleem blijft
Mijn server draait Windows XP. Daar wordt nooit wat op geinstalleerd of geupdate. Het apparaat is puur een NAS. En deze bleek precies hetzelfde probleem te hebben!
Sinds enkele weken kan ik ook niet meer op de website van de Rabobank, of dat van Hotmail. Wat eind Januari nog wel gewerkt heeft.
PING test
94.245.126.102 = areyoulive.nl ??
213.199.189.37 = blijkbaar een server van MS in Ierland ?? http://www.ip-adress.com/ip_tracer/213.199.189.37
TRACEROUTE test
TRACEROUTE test 2
TRACEROUTE test 3
Tweakers.net kan ik trouwens wel gewoon bezoeken.
Vervolgens heb ik mijn computer gescanned op virussen etc. met diverse virusscanners en anti-malware programmas. Niets gevonden.
Modem en router een keer uit- en aangezet, PC nog een keer een reboot gegeven. Probleem blijft.
Dan de computer maar eens met een lange netwerkkabel direct verbonden aan het modem, en draadloos uitgeschakeld. Om uit te sluiten dat het aan de router ligt. Maar het probleem blijft.
Windows Update lukt echter WEL (en zo heb ik zojuist ook de updates binnen gekregen van Security Essentials).
Van Orange heb ik de Livebox maar die gebruik ik al jaren niet meer (onstabiel kloteding). In de meterkast heb ik een Speedtouch geplaatst. De THOMSON ST716v5.
Iemand nog heldere ideeen waar het aan zou kunnen liggen? (Dit weekend ga ik sowieso de Livebox weer eens aansluiten, die ligt nog wel ergens in de berging. En mijn PC aansluiten bij de buurman, kijken of 't daar wel werkt).
Dus eerst getest of 't probleem bij de Windows 7 computer ligt:
- computer opgestart in Veilige Modus: zelfde symptomen, alles werkt behalve de MS website en het updaten van Security Essentials.
- de laatste update in Security Essentials was van 15 December. In de lijst met Software gekeken wat rond die tijd geinstalleerd is... Dit bleek Hamachi. Dus Hamachi gedeinstalleerd, en PC opniew opgestart: maar helaas, nog steeds dezelfde symptomen.
- een reset gedaan van de TCP/IP stack in Windows, en de PC opnieuw opgestart: het probleem blijft
Mijn server draait Windows XP. Daar wordt nooit wat op geinstalleerd of geupdate. Het apparaat is puur een NAS. En deze bleek precies hetzelfde probleem te hebben!
Sinds enkele weken kan ik ook niet meer op de website van de Rabobank, of dat van Hotmail. Wat eind Januari nog wel gewerkt heeft.
PING test
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| C:\Users\Bastiaan>ping www.microsoft.nl Pinging microsoft.nl [94.245.126.102] with 32 bytes of data Reply from 213.199.189.37: Destination net unreachable. Reply from 213.199.189.37: Destination net unreachable. Request timed out. Reply from 213.199.189.37: Destination net unreachable. Ping statistics for 94.245.126.102: Packets: Sent = 4, Received = 3, Lost = 1 (25% loss), |
94.245.126.102 = areyoulive.nl ??
213.199.189.37 = blijkbaar een server van MS in Ierland ?? http://www.ip-adress.com/ip_tracer/213.199.189.37
TRACEROUTE test
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| C:\Users\Bastiaan>tracert www.microsoft.nl Tracing route to microsoft.nl [94.245.126.102] over a maximum of 30 hops: 1 213.199.189.37 reports: Destination net unreachable. Trace complete. |
TRACEROUTE test 2
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| C:\Users\Bastiaan>tracert www.microsoft.com Tracing route to lb1.www.ms.akadns.net [64.4.31.252] over a maximum of 30 hops: 1 192.168.1.254 reports: IP parameter problem. Trace complete. |
TRACEROUTE test 3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| C:\Users\Bastiaan>tracert www.tweakers.net Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35] over a maximum of 30 hops: 1 192.168.1.254 reports: IP parameter problem. Trace complete. |
Tweakers.net kan ik trouwens wel gewoon bezoeken.
Vervolgens heb ik mijn computer gescanned op virussen etc. met diverse virusscanners en anti-malware programmas. Niets gevonden.
Modem en router een keer uit- en aangezet, PC nog een keer een reboot gegeven. Probleem blijft.
Dan de computer maar eens met een lange netwerkkabel direct verbonden aan het modem, en draadloos uitgeschakeld. Om uit te sluiten dat het aan de router ligt. Maar het probleem blijft.
Windows Update lukt echter WEL (en zo heb ik zojuist ook de updates binnen gekregen van Security Essentials).
Van Orange heb ik de Livebox maar die gebruik ik al jaren niet meer (onstabiel kloteding). In de meterkast heb ik een Speedtouch geplaatst. De THOMSON ST716v5.
Iemand nog heldere ideeen waar het aan zou kunnen liggen? (Dit weekend ga ik sowieso de Livebox weer eens aansluiten, die ligt nog wel ergens in de berging. En mijn PC aansluiten bij de buurman, kijken of 't daar wel werkt).
[ Voor 13% gewijzigd door lordsnow op 17-02-2011 20:57 ]
@lordsnow: Heb je op de PC(s) of op het modem een proxy of alternatieve DNS server(s) ingesteld?
Thanks, zal ik zo even checken! Belletje naar Online gaat sowieso gebeuren, maar liever dat ik zelf al een idee heb waar ik het gesprek heen kan sturen dan dat ik daar weer afgepoeierd wordt... heb niet zulke top ervaringen met helpdesks--Niels-- schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:29:
Denk dat de kans veel groter is dat de adapter van je livebox aan zijn einde is dan dat het aan de firmware ligt. Voel eens hoe warm je adapter is.
Ik zou sowieso een mailtje/belletje richting Online doen.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Op de computers staan geen proxy ingesteld. En op de router en het modem ook niet.Oppie schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 21:20:
@lordsnow: Heb je op de PC(s) of op het modem een proxy of alternatieve DNS server(s) ingesteld?
De DNS voor de draadloze verbinding staat op Automatisch (oftewel, de DNS server staat op het IP van de router). In de router staat het ook op DHCP, en daar is de DNS server het adres van het modem. In het modem staan de DNS servers van Orange.
Om te testen heb ik, toen de PC met een netwerkkabel direct verbonden was met het modem, ook een alternatieve DNS server ingesteld. Ook dan heb ik een Internet verbinding, maar kan ik de betreffende paginas niet openen.
Als ik op de computer een web-proxy-website gebruik kan ik de paginas wel openen.
Hier is ongeveer een half uur geleden de DSL verbinding eruit geklapt.. Geen knipperende lampjes (behalve ethernet en wifi), alles is gewoon uit, log in modem geeft alleen dat er niet verbonden kan worden. Uiteraard gereset, mn ISRA zelfs nog nagekeken voor het geval dat, maar helaas.
Absoluut geen zin om de helpdesk te bellen omdat ik uit eigen ervaring (1,5 jaar lang elke dag.) weet dat dit echt een hel gaat worden.
Hiervoor echt een superverbinding, bijna 20Mbit, en dan zo opeens uit het niets helemaal niets meer, fijn als je bezig bent met afstudeeropdrachten.
Absoluut geen zin om de helpdesk te bellen omdat ik uit eigen ervaring (1,5 jaar lang elke dag.) weet dat dit echt een hel gaat worden.
Hiervoor echt een superverbinding, bijna 20Mbit, en dan zo opeens uit het niets helemaal niets meer, fijn als je bezig bent met afstudeeropdrachten.
[ Voor 7% gewijzigd door DeVins op 18-02-2011 00:51 ]
antihipsteralliance
Als je de helpdesk belt zullen ze je terugbellen als je er om vraagt (bij mij tenminste). Ik heb ervaring met de Tele2 helpdesk en de Online helpdesk en ik kan je vertellen dat je bij Tele2 bijna ontploft door de dommigheid waarmee je geconfronteerd wordt, nouja dat was dan 1,5-2 jaar geleden. Bij Online is het aanzienlijk beter geregeld.
Alsof de 3e lijn even snel mn reply heeft gelezen.. Maar het werkt weer, hetzij een stuk minder snel dan voorheen.. Handen dichtknijpen dan maar.
antihipsteralliance