Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Kans is groot dat er onderhoud in je centrale is geweest en dat dit naar je online email adres gestuurd is. Misschien heb je nu ook een ander ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij onderhoud vaak toch nog hetzelfde ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Heb sinds ik in mijn huidige woning ben getrokken (toen nog) Orange internet en bellen besteld. Aansluiten ging snel, maar werkte nog niet. Na een aantal telefoontjes bleek dat de KPN de lijn van de vorige bewoner wel had afgesloten, maar het signaal van Orange niet opnieuw "aan" had gezet, in lekentaal. Heeft Orange wel een tijdje geduurd voor ze erachter waren, en vervolgens KPN nog om het te herstellen, maar het was binnen 1 maand opgelost, en die maand heb ik niet hoeven betalen.
Niet snel, maar wel netjes afgehandeld.

Internet is sindsdien prima. lekker snel, stabiel. Ik heb ook nog de Orange libevox. Ik had vroeger wel af en toe dat het internet stagneerde, en na een reset van zowel modem als mijn eigen router (waarop 2 pc's hangen), was dat wel telkens verholpen. Vreemd genoeg is dat sinds ik windows 7 op beide pc's draai nooit meer voorgekomen. Geen idee of dat verband houdt.

Telefonie is minder. Het komt vaak voor dat er geen beltoon is als ik wil gaan bellen, of dat er gewoon geen verbinding wordt gemaakt met degene die ik wil bellen. Of dat je wel verbinding krijgt, maar elkaar niet hoort. Of de een hoort jou wel, maar jij hem niet of andersom. Erg onhandig.

Nu is er ook een aanbieding vor TV (soort digitenne) voor 8,50 p/mnd. Lijkt me aantrekkelijk, maar ik weet niet hoe de ervaringen daarmee zijn... Iemand?

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik kreeg onlangs een mail waarin werkzaamheden werden aangekondigd in de wijkcentrale, nog voor de aangekondigde datum lag mijn internet er geheel uit (Internet/DSL lampje brandde gewoon). Toen bleek dat er bij voorbereidende werkzaamheden een fout was gemaakt (iets met ATM?), na één dag was het probleem opgelost. Na de werkzaamheden in de centrale had ik ook een ander IP-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:16

The Executer

Lekker belangrijk!

Zojuist een ticket aan laten maken bij Online ivm wegvallende verbinding. Meerdere malen per dag ben ik mijn connectie kwijt, gemiddeld 4 a 5 keer. Vooral vervelend op momenten dat je aan het gamen bent, of aan de telefoon hangt of tijdens je downloads.

In het modem kon ik terugvinden dat deze een 'warm restart' kreeg op het moment dat mijn lijn wegvalt. Dit heb ik al eerder geconstanteerd, maar toen zo gelaten omdat ik de lijn niet intensief gebruikte en dus weinig hinder ondervond. Nu wordt het probleem toch wat groter en dus maar gebeld.

Medewerker vroeg naar de afstand tussen de lasdop en het modem, en aangegeven dat hier 6 meter tussen zat. Kreeg gelijk te horen dat hij geen support meer kon geven omdat deze afstand véél te lang was, en het modem hierdoor spontaan opnieuw opstart. Nou, dit lijkt me erg stug, en heb dit ook aangegeven. Meneer was niet van gedachte te veranderen. Toen bleek dat hij de afstand van de modem tot de aansluiting in de muur bedoelde. Zeg dat dan ook!

Anyhow, ticket is onderweg naar technische support, en de medewerker wist wel zeker dat ze mij vóór 9 maart terug zouden bellen. Heb er weinig vertrouwen in, maar goed.

Voor de liefhebbers nog even een stukje uit het modem. De laatste regel is de laatste regel welke nog goed was, hierna reboot van het modem.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Info    Jan 1 01:02:18  CONFIGURATION saved by TR69
Waarschuwing    Jan 1 01:01:23  DHCC lease ip-address 81.70.169.XXX bound to intf Internet
Waarschuwing    Jan 1 01:01:23  DHCC IP address 81.70.169.XXX (255.255.192.0) set on intf Internet: ok.
Info    Jan 1 01:01:23  LOGIN User online logged in on [HTTP] (from 192.168.1.65)
Info    Jan 1 01:01:21  xDSL linestate up (ITU-T G.992.5; downstream: 8003 kbit/s, upstream: 1029 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 14.5 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 17.0 dB, Up: 12.5 dB)
Fout    Jan 1 01:01:11  [CWMP] waiting 2 seconds for random boot delay
Info    Jan 1 01:01:01  xDSL linestate down
Waarschuwing    Jan 1 01:00:51  DHCS server up
Info    Jan 1 01:00:51  FIREWALL event (1 of 1): modified rules
Info    Jan 1 01:00:51  FIREWALL event (1 of 1): deleted rules
Info    Jan 1 01:00:46  FIREWALL level changed to Standard.
Fout    Jan 1 01:00:35  FIREWALL exact tcp state check (1 of 1): Protocol: TCP Src ip: 192.168.1.65 Src port: 49196 Dst ip: XXX.XXX.XXX.XXX Dst port: 1863
Info    Jan 1 01:00:35  FIREWALL event (1 of 4): created rules
Info    Jan 1 00:00:34  FIREWALL event (1 of 1): modified rules
Info    Jan 1 00:00:34  FIREWALL event (1 of 1): created rules
Info    Jan 1 00:00:17  WIRELESS interface turned on.
Waarschuwing    Jan 1 00:00:13  KERNEL Warm restart
Waarschuwing    Feb 22 16:37:06 FIREWALL rule : Protocol: TCP Src ip: XXX.XXX.XXX.XXX Src port: 22249 Dst ip: 192.168.1.65 Dst port: 3389 Chain: forward_host_service Rule Id: 1 Action: accept

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

The Executer schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:46:
Zojuist een ticket aan laten maken bij Online ivm wegvallende verbinding. Meerdere malen per dag ben ik mijn connectie kwijt, gemiddeld 4 a 5 keer. Vooral vervelend op momenten dat je aan het gamen bent, of aan de telefoon hangt of tijdens je downloads.
Idd, hier ook. Denk 3 keer op een avond, dikke lag spikes. Dan valt de verbinding weer een minuut weg. Hoge ping als je aan het downloaden bent. (+800)

Op een linksys WAG160N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Spontane reboots heb ik ook gehad, Online heeft meerdere keren monteurs er op af gestuurd (ook in de wijkcentrale hebben ze mijn lijn 'omgestoken') maar niets hielp. Ook een tweede modem (ST706) had dezelfde problemen en het gebruik van een geaard stopcontact lostte het probleem ook al niet op. Aangezien ik een draadloos modem wilde met VOIP ondersteuning heb ik op MP een FRITZ!box gekocht. Sinsdien is mijn internetverbinding superstabiel (op één dag na, toen hadden ze een fout gemaakt in de wijkcentrale) en aanzienlijk sneller dan met de Thomson modems van Online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 14:12
same problem here... bij mij gaat om de half uur de lijn plat voor 30 sec..
Online gaf aan binnen een week te kunnen oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Laatst online: 07:16

The Executer

Lekker belangrijk!

Vandaag heb ik eerlijk gezegd weinig problemen ervaren.

Mijn modem houdt zijn snelheid ook goed vast, gemiddeld 835 KB/s bij de downloads (Oude centrale, gat van een dorp). Helaas geen statistieken binnen SabNZBD zodat ik goed kan monitoren wat hij over langere tijd doet, maar de laatste downloads is iedere keer rond de 830/840 KB/s. Gelukkig niet ieder half uur dus.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Toch maar even een mail gestuurd, we zullen zien. Liever een langzamer verbinding dan een instabiele verbinding.

Ik wacht geduldig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk. Juist nu ik alarm dienst heb valt mijn verbinding opeens weg (zoetermeer). Modem herhaaldelijk herstart. Ik krijg de melding "Uw DSL-lijn is niet gesynchroniseerd". Online website heeft geen storings meldingen...grrrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
En geen mail gehad op je online email adres? Online is bezig met netwerk onderhoud en een tijdje geleden heb ik daar netjes bericht van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een aantal vragen:
- Krijg je een IPv6 modem?
- Is het een draadloos modem?
- Hoeveel Watt gebruikt het modem/router? Kun je je eigen modem gebruiken als je dit wilt?
- Zijn er beveiligingslekken bekend voor dit apparaat?
- In welk geval kun je gebruik maken van bellen via bijv. 1601?
- Bestaat er iets als een digitaal/analoog converter om ook op oude TVs nog TV te kunnen kijken via Online? Zoja, wat kost dat?
- Hebben jullie wel eens iemand van Online aan de lijn gekregen? D.w.z. krijg je te maken met iemand die nergens iets van weet of krijg je een 'engineer' aan de lijn indien nodig?
- Hoevaak en hoelang heeft het Internet eruit gelegen bij Online in het afgelopen jaar?
- Wat is de latency? Ik haal altijd 16ms bijv. naar tweakers.net en 20ms naar google.nl (ping).
- Is er eigenlijk wel iemand die de 20Mb/s haalt?
- Bied Online een nieuwsgroepen service aan? (binaries)

Doet Online aan "afknijpen"? Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, maar eigenlijk ben ik redelijk tevreden over mijn huidige provider. Als ik over zou stappen, dan zou dit puur om geld te besparen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Online is hier ook druk geweest met de centrale.

wat er gebeurt is weet ik niet, heb wel een ander ip adres gekregen.
mijn download snelheid is ook verhoogd van 18,2 maar 19,6 op dit moment (traint in op 19100 / 1023)
waar ik wel last van heb als ik boven de 10 Mbit download de voip begint te haperen, en kan de tegenpartij dan bijna niet meer horen.

ps 1100 M vna de central

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 19:22:
Ik heb wel een aantal vragen:
- Krijg je een IPv6 modem?
Nee
- Is het een draadloos modem?
Bij Snel internet zonder ISDN: ja
- Hoeveel Watt gebruikt het modem/router? Kun je je eigen modem gebruiken als je dit wilt?
Geen idee, Thomson TG712. Even googlen. Ja dat kan, alleen dan niet met Telefonie van Online.
- Zijn er beveiligingslekken bekend voor dit apparaat?
Even googlen. Elke wifi van ellke router valt uiteindelijk wel te kraken
- In welk geval kun je gebruik maken van bellen via bijv. 1601?
Ja
- Bestaat er iets als een digitaal/analoog converter om ook op oude TVs nog TV te kunnen kijken via Online? Zoja, wat kost dat?
Nee, 1 Decoder per TV. Eerste standaard decoder of insteekmodule is gratis. Extra apparaat kost 80 euro. Max van 3. Decoders hebben scart of tulp aansluiting (rood wit geel).
- Hebben jullie wel eens iemand van Online aan de lijn gekregen? D.w.z. krijg je te maken met iemand die nergens iets van weet of krijg je een 'engineer' aan de lijn indien nodig?
Verschilt per persoon en per ervaring
- Hoevaak en hoelang heeft het Internet eruit gelegen bij Online in het afgelopen jaar?
Zie bovenstaand antwoord, lastig vast te stellen.
- Wat is de latency? Ik haal altijd 16ms bijv. naar tweakers.net en 20ms naar google.nl (ping).
Ping tussen de 20-40 ms.
- Is er eigenlijk wel iemand die de 20Mb/s haalt?
Jazeker, zit zelf op 18, wel 1500m van de centrale.
- Bied Online een nieuwsgroepen service aan? (binaries)
Ja, slechte retentie en snelheid is erg laag. Eigen usenet abbo is dus wel vereist.

-Doet Online aan "afknijpen"? Ik heb dit zelf nog nooit meegemaakt, maar eigenlijk ben ik redelijk tevreden over mijn huidige provider. Als ik over zou stappen, dan zou dit puur om geld te besparen zijn.
Neen
Antwoorden staan onder je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oppie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:28:
[...]

Antwoorden staan onder je vragen.
Bedankt voor je antwoorden, maar op de vraag over 1601 antwoordde je 'Ja', maar ik vroeg in welk geval dat kon. Of bedoelde je dat dit met alle abonnementsvormen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Over die specifieke vraag; Weet dit niet zeker. Denk bij nader inzien dat dit niet kan, goed dat je hier nog op terugkomt dus. De vraag is dan ook of het gehele prijsvoordeel opweegt tegen die specifieke kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
lordsnow schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 20:48:
Van Orange heb ik de Livebox maar die gebruik ik al jaren niet meer (onstabiel kloteding). In de meterkast heb ik een Speedtouch (THOMSON ST716v5) geplaatst.

Iemand nog heldere ideeen waar het aan zou kunnen liggen? (Dit weekend ga ik sowieso de Livebox weer eens aansluiten, die ligt nog wel ergens in de berging. En mijn PC aansluiten bij de buurman, kijken of 't daar wel werkt).
Eerder deze week m'n PC verplaatst naar mijn buurman. Ook daar kon ik de betreffende websites niet openen. Dat zou dus betekenen dat 't aan mijn PC ligt, zou je dan zeggen.

Echter, zojuist heb ik m'n Livebox weer aangesloten, en daarop weer m'n T-Link router, en daar achter weer mijn PC. En nu kan ik alle websites, incl www.microsoft.com www.hotmail.com en www.rabobank.nl, weer WEL openen op mijn PC. En ook op mijn server PC.

Er lijkt dus iets veranderd te zijn in het netwerk van Online ergens in December, waardoor je via sommige modems (iig mijn Speedtouch/Thomson modem) bepaalde websites niet meer kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
lordsnow schreef op zondag 27 februari 2011 @ 04:08:
Er lijkt dus iets veranderd te zijn in het netwerk van Online ergens in December, waardoor je via sommige modems (iig mijn Speedtouch/Thomson modem) bepaalde websites niet meer kan openen.
Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk. Zeker omdat het om zulke grote websites gaat. Ik ben er eigenlijk wel 100% zeker van dat het ergens bij jouw ligt. Het kan in je host file zijn, een virus/malware, een beveiligingspakket wat niet goed ingesteld staat, een plugin in je browser, een verkeerde dns instelling in je browser of in je modem, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Begin wel te merken, zodra je in de maand >100 GB verbruikt de verbinding wat moeilijker begint te worden.
Maar gelukkig is het morge weer 1 maart (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Crazymonkey schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:35:
Begin wel te merken, zodra je in de maand >100 GB verbruikt de verbinding wat moeilijker begint te worden.
Maar gelukkig is het morge weer 1 maart (A)
Ben ik het niet mee eens. Ik heb deze maand ruim 600GB verstookt (damn :|), maar nog niets wat duidt op het knijpen van de verbinding. Alhoewel ik dan ook maar download met maximaal 700kB/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Een tijdje terug heeft Online het modem voorzien van nieuwe firmware.
Normaliter nooit zo'n probleem, maar sinds de nieuwe firmware erin zit werken de (bestaande) portforwardings niet meer.
Nog andere mensen die eenzelfde issue hebben?

Gaat om het Thomson modem; TG712; nu met softwareversie: 8.2.4.B.

Reeds getest:
- modem reboot
- alle bestaande forwardings verwijderd en opnieuw toegevoegd
- forwardings toegevoegd mét en zónder 'logboek' optie
Geen van deze opties leverde werkende forwardings op. UPnP staat verder ook nog eens aan, heel apart dus.

Heb nog een optie over: modem resetten en opnieuw instellen.
Maar zou het natuurlijk graag op een andere manier op willen lossen 8) ...

Mochten er mensen zijn met eenzelfde bevinding dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
--Niels-- schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:35:
[...]

Dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk.
Het leek mij ook erg onwaarschijnlijk. Daarom heb ik eerst naar de oorzaak gezocht op mijn PC. Maar niet kunnen vinden.
Het kan in je host file zijn
Gecontroleerd. En is schoon.
een virus/malware
Gescanned met Security Essentials (staat standaard op de PC). Niks gevonden.

Daarna ook AVG geinstalleerd en gescanned. Niks gevonden.

En Malwarebyte's Anti-Malware. Niks gevonden.

En HijackThis. Niks gevonden.

En ComboFix. Niks gevonden.
een beveiligingspakket wat niet goed ingesteld staat
Alleen MS Security Essentials is geinstalleerd.
een plugin in je browser
Add-ons uitgeschakeld in IE. Geen verschil.

Toch als extra test Firefox geinstalleerd. Zelfde probleem.
een verkeerde dns instelling in je browser
Dat ken ik niet.
of in je modem
In mijn modem stonden de DNS servers van mijn provider. Dat heb ik gecontroleerd. En de DNS in mijn router verwees weer naar het modem. Precies zoals verwacht. En in mijn PC stond de router als DNS. Ook zoals verwacht.

Als test toch een andere DNS ingesteld op de PC. Geen verschil.

En daarna een ander DNS ingesteld in de router. Geen verschil.

Het was trouwens geen DNS probleem, want DNS resolven werkt wel gewoon. Ook voor de websites die ik niet kan openen.
noem maar op
De meeste websites werken dus wel, alleen sommige niet. Op twee PC's. De tweede PC doet alleen dienst als fileserver - daar wordt dus never nooit iets op geinstalleerd of instellingen veranderd.

Ik had Veilige Modus nog geprobeerd. Geen verschil.

Hamachi gedeinstalleerd. Deze was geinstalleerd rond de datum dat het probleem begon (voor zover ik dat kan terug zien). Geen verschil.

TCP/IP stack gereset in Windows. Geen verschil.

Mijn Win7 PC met kabel rechtstreeks verbonden met het Thomson modem (dus de router er in wezen 'tussen uit' gehaald). Geen verschil.

MTU waarde op de Win7 computer aangepast van standaard (1500) naar 1400. Geen verschil. Naar 900. Nog steeds geen verschil.

MTU waarde op de router aangepast van standaard (1500) naar 1400. Geen verschil. Naar 900. Nog steeds geen verschil.

"ipconfig /flushdns" maakt ook geen verschil.

CCleaner gedraaid en alle gevonden 'zooi' laten opruimen. Geen veschil.

CCleaner gedraaid en het Register laten controleren. Alle gevonden problemen laten opruimen. Geen veschil.

Proxy instellingen gecontroleerd. Staan uit. Maar wanneer ik een proxy instel kan ik de betreffende paginas WEL openen ook wanneer ik het Thomson modem gebruik.

TRACEROUTE naar www.microsoft.nl (met het Thomson modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
C:\Users\Bastiaan>tracert www.microsoft.nl

Tracing route to microsoft.nl [94.245.126.102]
over a maximum of 30 hops:

1  213.199.189.37  reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

TRACEROUTE naar www.microsoft.nl (met het Livebox modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
tracert www.microsoft.nl

Tracing route to microsoft.nl [94.245.126.102]

1     *        *        *     Request timed out.
  2     5 ms     2 ms     2 ms  openrg.home [192.168.1.1]
  3    46 ms    25 ms    17 ms  81.71.128.1
  4    18 ms     *        *     194.134.187.54
  5    18 ms    17 ms    17 ms  194.134.162.12
  6    18 ms    17 ms    18 ms  194.134.161.102
  7     *       27 ms    17 ms  195.69.145.20
  8    18 ms    19 ms    17 ms  207.46.42.58
  9    19 ms    18 ms    18 ms  207.46.42.14
 10    39 ms    40 ms    39 ms  207.46.42.97
 11     *        *     213.199.189.37  reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

TRACEROUTE naar www.microsoft.com (met het Thomson modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tracert www.microsoft.com

Tracing route to lb1.www.ms.akadns.net [64.4.31.252]

1  192.168.1.254  reports: IP parameter problem.

Trace complete.

TRACEROUTE naar www.microsoft.com (met het Livebox modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
tracert www.microsoft.com

Tracing route to lb1.www.ms.akadns.net [207.46.170.123]

1     *        *        *     Request timed out.
  2     4 ms     2 ms     2 ms  openrg.home [192.168.1.1]
  3   224 ms   135 ms    48 ms  81.71.128.1
  4    18 ms    17 ms    17 ms  194.134.187.52
  5    18 ms    18 ms    16 ms  194.134.161.12
  6    18 ms     *        *     194.134.161.11
  7   287 ms   436 ms   300 ms  195.69.145.20
  8    18 ms    18 ms    19 ms  207.46.42.58
  9    37 ms    25 ms    25 ms  207.46.42.136
 10   111 ms   103 ms   108 ms  213.199.144.158
 11   115 ms   107 ms   103 ms  207.46.43.14
 12   166 ms   165 ms   167 ms  207.46.40.80
 13   174 ms   181 ms   173 ms  207.46.43.195
 14   172 ms   174 ms   171 ms  207.46.47.70
 15   172 ms   172 ms   172 ms  207.46.46.13
 16   172 ms   172 ms   172 ms  207.46.35.138
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 ...
30     *        *        *     Request timed out.

Trace complete.

TRACEROUTE naar www.tweakers.net (met het Thomson modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]

1  192.168.1.254  reports: IP parameter problem.

Trace complete.

TRACEROUTE naar www.tweakers.net (met het Livebox modem):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]

1    19 ms    18 ms    18 ms  213.239.154.35

Trace complete.

Volgens mij heb ik de meest voor de hand liggende dingen wel gecontroleerd. Beide PC's (b)lijken schoon. De betreffende websites openen niet wanneer ik mijn eigen Thomson modem gebruik, en wel wanneer ik het Livebox modem gebruik van Online. Probleem is dat ik 't Thomson modem nodig heb voor mijn VoIP telefoonnummer, anders kan ik simpelweg teruggaan naar 't gebruik van dat brakke Livebox ding.

En het Thomson modem heeft eerder gewoon gewerkt, een maand of 9 lang. En opeens werkt 't niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Afgelopen weken meerdere malen problemen gehad..
Zit je net in een pokertoernooi, knalt de verbinding er voor ~ 1 minuut uit.
En dat dan 8x per dag, daar word ik niet vrolijk van :P Las hierboven al dat meer mensen problemen hadden, zijn deze al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
Fastclaimer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:31:
Afgelopen weken meerdere malen problemen gehad..
Zit je net in een pokertoernooi, knalt de verbinding er voor ~ 1 minuut uit.
En dat dan 8x per dag, daar word ik niet vrolijk van :P Las hierboven al dat meer mensen problemen hadden, zijn deze al opgelost?
Nope... Ze zouden het vandaag oplossen en mij terug bellen. Er was iets met een printplaat in de wijkcentrale die verkeerd geprogrammeerd was ofzo.
Yeah rite....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb gisteren bij breedbandwinkel.nl het fiberfast ultra pakket besteld, wel raar dat via hun site ik het wel kan bestellen maar via de site van online zelf kan ik maar tot 30mbit. Weet niet waar precies die grens ligt want volgens mij woon ik maar 300m van de centrale af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zondag 06 maart 2011 @ 10:38:
Ik heb gisteren bij breedbandwinkel.nl het fiberfast ultra pakket besteld, wel raar dat via hun site ik het wel kan bestellen maar via de site van online zelf kan ik maar tot 30mbit. Weet niet waar precies die grens ligt want volgens mij woon ik maar 300m van de centrale af...
Zijn alle centrales omgebouwd tegenwoordig ? zo ja loop ik een beetje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Nope, voor zover ik weet is Online daar nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Heeft iemand er ook last van dat de DHCP leases die door Online uitgezet worden nog maar 30 minuten geldig zijn? Dat vind ik wel erg kort...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@Acolyte: Zou het even melden bij Online. Kan het gevolg zijn van onderhoud in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoaHong
Als je niets zinnigs te melden hebt, blijf dan weg..

[ Voor 91% gewijzigd door Equator op 21-12-2011 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 22:48

Speedmaster

Make my day...

Acolyte57 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:28:
Heeft iemand er ook last van dat de DHCP leases die door Online uitgezet worden nog maar 30 minuten geldig zijn? Dat vind ik wel erg kort...
Nope:

Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 8 maart 2011 20:30:46
Lease verlopen. . . . . . . . . . : vrijdag 18 maart 2011 20:30:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Damn krijg geen verbinding meer met mijn trouwe Linksys WAG160N.... Heb er niks aan veranderd, alleen het online modem doet het nog wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greko
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-08 19:19
bij mij word hier in lelystad de centrale 16 maart omgebouwd hieronder de mail.

Geachte heer ********

Rond 16-3-2011 zullen er onderhoudswerkzaamheden plaatsvinden in uw wijkcentrale. Hierdoor zult u 's nachts tussen 00.00 – 07.00 uur mogelijk geen gebruik kunnen maken van uw internetverbinding.

Wat merkt u van de werkzaamheden?
Tijdens het onderhoud kunt u gedurende korte tijd niet internetten of telefoneren via Online. Wij doen ons best het onderhoud zo snel mogelijk uit te voeren, zodat u vanaf 07.00 uur weer gebruik kunt maken van uw verbinding.

Geen verbinding?
Na het onderhoud is het soms nodig u uw modem opnieuw op te starten, waarna u weer ongestoord plezier kunt hebben van uw verbinding.

U doet dit door de stekker uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en de stekker weer terug in het stopcontact te steken.

Mogelijk nieuw IP adres
Na de onderhoudswerkzaamheden krijgt u mogelijk een nieuw IP adres. Hier hoeft u niets voor te doen en u merkt hier ook niets van.

Gebruikt u uw IP adres voor bijvoorbeeld het beheren van een FTP server? Pas dan na de onderhoudswerkzaamheden uw instellingen aan. Kijk op www.watismijnip.nl voor uw nieuwe IP adres.

Vragen?
Heeft u nog vragen? Bel dan gerust onze klantenservice op nummer 0900 9515 (€ 0,15/min). Wij zijn zeven dagen per week bereikbaar van 08.00 – 22.00 uur.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit Purmerend en ik heb een mail van online gehad dat er onderhoudswerkzaamheden zullen plaatsvinden. Met de mgelijheid op een nieuwe IP. Weet iemand wat ze dna precie sgaan doen bij zo'n centrale?

Verder vraag ik me af wat nou het verschil zou zijn tussen Het Online Family en het 'Extra' abbonement. Ik vind het niet zo gauw.

En nog een vraag. met mijn ADSL Extra zou ik theoretisch 24mbit moeten halen. Maar ik haal maar 10.5mbit. Zul je wel hogere snelhedne halen als je in een eensgezinswoning woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tc-Chub schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:36:
Ik vind het nog steeds raar dat ik met Online hier geen 20 mbit verbinding kan krijgen terwijl ik dat met alle andere providers wel kan...
Hoever woon je van de centrale af en woon je ook in een flat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Beste Tweakers,

Hoelang gaat die oude wanadoo Livebox mee? Ik ben sinds 2005 al abonnee bij Wanadoo/Orange/Online maar de laatste tijd valt het internet steeds uit. Ik denk dat dit aan de alweer 6 jaar oude Livebox ligt? Of zou het ergens anders aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 10:58
Rockvee2 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:12:
Beste Tweakers,

Hoelang gaat die oude wanadoo Livebox mee? Ik ben sinds 2005 al abonnee bij Wanadoo/Orange/Online maar de laatste tijd valt het internet steeds uit. Ik denk dat dit aan de alweer 6 jaar oude Livebox ligt? Of zou het ergens anders aan liggen?
Heb hier eenzelfde issue gehad. Telefoon was zwaar instabiel, internet gaf echter geen problemen.
Kostte me 1 helpdesk berichtje via hun site, deze was binnen 24 uur beantwoord. 2 dagen later nieuw modem ontvangen en tot op heden geen problemen meer gehad met de telefonie. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 21:50
heb sinds vandaag ook online,

ben nu al de hele middag bezig om via mijn eigen router een internet verbinding te krijgen.
wil niet echt lukken.

direct via hun modem heb ik wel verbinding.

de volgende gegevens heb ik ingesteld in mn router:
ip adres: 192.168.1.254
gateway: 192.168.1.254
dns primairy: 194.134.5.55
dns secon: 194.134.5.5
subnet mask: 255.255.255.0

wat doe ik verkeerd?

additional info:

even ter verduidelijking
wat ik voorheen had:
ISRA punt --> splitter --> tele2 modem --> mijn belkin router --> pc en laptop, etc

nu heb ik het volgende:
ISRA punt --> online.nl modem (thomson tg712) --> mijn belkin router --> pc en laptop, etc = geen internet
ISRA punt --> online.nl modem (thomson tg712) --> mijn pc = wel internet

ik wil dus dat de online.nl modem, eigenlijk alleen als modem fungeert.
mijn eigen router heb ik voor mijn thuisnetwerk...
lijkt me dat ik iets verkeerd heb ingesteld.
weet alleen echt niet wat...

[ Voor 41% gewijzigd door HishamK op 17-03-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Lijkt me niet handig om het IP adres van je router in te stellen op het IP van je modem. Kies eens een ander IP daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
mijn router i benaderbaar op 192.168.2.1,
dus ik neem aan dat dat niet verkeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertjuh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
HishamK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 20:42:
mijn router i benaderbaar op 192.168.2.1,
dus ik neem aan dat dat niet verkeerd is?
Kortste oplossing is je belkin als switch te gebruiken en de WAN poort dus niet te gebruiken.

maar dat zal wel niet zijn wat je wilt bereiken..

[ Voor 26% gewijzigd door Petertjuh op 17-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Een vriendin is donderdag overgestapt van Tele2 Compleet naar Online Snel Internet, nadat ik het had aangesloten heeft het een paar uur gewerkt, (van 17:00 tot 21:00). Toen ik op het punt stond te vertrekken begon de lijn opeens te klapperen... en dat heeft zich tot op heden niet (kunnen) herstellen, ondanks meerdere reboots.

De modem trainde in op 3000 kBit/s Downstream en 200 kBit/s Upstream. Natuurlijk zorgwekkend lage waarde's voor een 20MB ADSL-lijn

Online gaat nu een lijnmeting doen, dat kan 2 weken duren! Lekkere binnenkomer dus.
Het vreemde is dus eerst wel een paar uur goed gefunctioneerd, en met Tele2 ook geen problemen.
Maar iemand nog suggesties voor mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HishamK
MegaMind, je had gelijk. ik had inerdaad een ander ip moeten opgeven. toen ik dat eenmaal gedaan had, was alles exact zoals ik het wilde hebben!

thnx!

petertjuh, dat is inderdaad niet wat ik wilde bereiken, maar toch bedankt voor het mee denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:21
mijn startkosten telefonie totaal zijn plotseling verhoogd van 0,04 cent naar 0,08 cent, zonder daarvan op de hoogte te zijn gesteld. Ik heb mijn contract nooit verlengd of vernieuwd (was nog uit het tijdperk wanadoo) hebben meer van jullie hiermee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03:21
maar is dat niet een beetje vreemd, zonder schriftelijke kennisgeving?
ik heb nog een contract uit 2007 dat nooit is vernieuwd en ik betaalde in febr 2011 nog 0,04 cent ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Er is volgens Online een nieuwsbrief geweest en via de site / email is men geinformeerd. Ze hebben nu ook Bellen Vaak waarbij je geen starttarief hebt: http://www.online.nl/tarieven/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha.. ik heb sinds vanochtend ook een ander IP. Maar nu het rare en mischien kan iemand uitleggen hoe dat kan. Als ik mijn IP backtrack via google (Arul's IP tracking) schijn ik in een heel andere stad te wonen halverweg het oosten van Nederland!

Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
Waarschijnlijk omdat online die ip adressen eerst in een andere regio heeft gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 15:50
Of omdat die geoip zaken amper werken. Ik zit er vele kilometers naast (gelukkig). Heb het nooit op die geolocation zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Facebook kreeg ik rechtsonder een soort van poll waarin ze vroegen of de stad waar ik in woonde: "X" was.
Met een aantal keuzeopties, van ja dit klopt, nee vlakbij etc.

Daar zijn ze blijkbaar een eigen database aan het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat heeft facebook aan zo;n database als, zoals een poster net hierboven postte, dat IP's van andere locaties opeens toegewezen kunnen worden aan andere users in andere steden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vandaag mijn VDSL aangesloten, de nieuwe modem heeft gelukkig meer opties dan die oude dingen, en de snelheid is prima, 29Mbit down en 2,2 up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Hebben jullie ook onderhoud morgen? Ik vraag me af wat ze gaan doen want internet zou volgens hun er maar 15min uit liggen :? (En ook op een tijdstip waarbij ik mij afvraag of ze wel monteurs sturen)

In de nacht van vrijdag 25 op zaterdag 26 maart vinden er tussen 04:00 en 07:00 uur onderhoudswerkzaamheden plaats op ons netwerk.

U zult hier mogelijk enige hinder van ondervinden. Internet en telefonie van Online kunnen gedurende 15 minuten niet beschikbaar zijn.

Wellicht is het na afloop nodig om uw modem opnieuw op te starten door het apparaat kort van de elektriciteit te halen. U kunt daartoe de netstekker uit de wandconctactdoos halen, of het kleine stekkertje uit het modem loshalen. Na ongeveer een minuut sluit u het modem weer aan. U kunt aan de lampjes van het modem zien hoe het opstarten verloopt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
@icecreamfarmer: waar heb je dat bericht vandaan? Ik ben niet geïnformeerd namelijk.
Hier kan ik het niet vinden: http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Barleone schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:33:
@icecreamfarmer: waar heb je dat bericht vandaan? Ik ben niet geïnformeerd namelijk.
Hier kan ik het niet vinden: http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html
Op de netwerkmeldingen site staat gewoon:
2011-03-21 11:24:41 - Onderhoud ADSL van Online
In verband met verbetering van ons netwerk kan het vanaf 21 maart tot 5 april voorkomen dat u tussen 02:00 en 07:00 uur gedurende maximaal 1 uur geen internet- en/of telefonieverbinding hebt.

In een enkel geval kan het nodig zijn om de stroom even van het modem te halen om de verbindingen te herstellen.
Volgens mij krijg je persoonlijk een e-mail als de dag bekend is van jou centrale die ze gaan update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

TrekDr0p schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 13:45:
[...]

Op de netwerkmeldingen site staat gewoon:

[...]

Volgens mij krijg je persoonlijk een e-mail als de dag bekend is van jou centrale die ze gaan update.
Was idd een email, ik vraag me alleen nu af of we eindelijk adsl2 of vdsl gaan krijgen want we hebben nu al jaren tot 20 mbit maar we bleven hangen op adsl 1, dit terwijl kpn het wel aanbied.

[ Voor 4% gewijzigd door icecreamfarmer op 25-03-2011 14:34 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:19
Ik heb hier nog steeds problemen met het internet.
Ongeveer 6 keer per dag valt het internet zoon 1 minuut weg erg irriterend.
Het verbindings teken rechtsonder blijft gewoon staan, meerdere mensen hadden hier al last van las ik, iemand al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Fastclaimer schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 22:25:
Ik heb hier nog steeds problemen met het internet.
Ongeveer 6 keer per dag valt het internet zoon 1 minuut weg erg irriterend.
Het verbindings teken rechtsonder blijft gewoon staan, meerdere mensen hadden hier al last van las ik, iemand al een oplossing gevonden?
Ik denk dat je modem even geen linesync heeft en de verbinding opnieuw gaat maken. Had ik van de week ook, mailtje naar Online gestuurd via Klantenservice op hun site, en ze hebben het verbindingsprofiel een paar dagen geleden opnieuw ingesteld en sindsdien geen last meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Nieuw modem gekregen, maar nog steeds geen fijne verbinding. Dus ik dacht, lekker de tweaker uithangen en even gaan experimenteren met de instellingen...

Maar dat gaat dus niet met een Thomson TG712 van Online, want ik heb daar helemaal geen rechten op :| mag wat IPs uitdelen en portforwards doen, maar verder kan je het vergeten. Leuk hoor.

Kan ik op een of andere manier deze unit bridgen en gewoon m'n fijne WRT54GL met Tomato er weer aan hangen?

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ons internet ligt er weer eens 4 dagen continu uit.

ze kunnen dan ook beter hun naam veranderen in offline, dat dekt de lading beter.

ze hebben geen online hulp, geen emailadres op de site.

De meest slechte provider/service/kwaliteit die je kunt krijgen.
De teelbalkanker onder de internet providers! :r

/me schakelt over op glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2011 @ 13:45:
ons internet ligt er weer eens 4 dagen continu uit.

ze kunnen dan ook beter hun naam veranderen in offline, dat dekt de lading beter.

ze hebben geen online hulp, geen emailadres op de site.

De meest slechte provider/service/kwaliteit die je kunt krijgen.
De teelbalkanker onder de internet providers! :r

/me schakelt over op glasvezel
Op de klantenservice pagina kun je inloggen en een email versturen. Waarom bel je niet of waarom kom je niet met zinnige informatie zodat mede tweakers je kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Oppie schreef op maandag 21 maart 2011 @ 13:14:
Er is volgens Online een nieuwsbrief geweest en via de site / email is men geinformeerd. Ze hebben nu ook Bellen Vaak waarbij je geen starttarief hebt: http://www.online.nl/tarieven/
Klopt, iets met voorspoedig 2011 en dan nog drie onbenullige onderwerpen en helemaal onderaan de tariefswijziging. Ik heb er met de Consumentenbond contact over gehad en zijn gingen het in hun reguliere overleg met Online bespreken. Ze vonden het op zijn minst niet echt netjes om het zo te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Hier is de verbinding van Online echt om te huilen. Met geluk haal ik 6Mbit download van de 20.
Maar upload, dat is echt meest dramatisch 400Kbit.. Ik kan niet eens fatsoenlijk een FTP server benaderen laat staan bestanden uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Laatst online: 17-09 14:52
En wat zei Online toen je ze erop aansprak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Andros schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:08:
En wat zei Online toen je ze erop aansprak?
Niet gedaan, zie het ook niet zo vruchtvol in stap gewoon over naar upc 60 mbit schiet tenminste op :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Tja, dan moet je niet gaan zeuren ook he :) Mailtje sturen is een kleine moeite en dan kunnen ze je gewoon helpen. Als je zelf niet wilt, tja...

[ Voor 56% gewijzigd door Andros op 12-04-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze oude Livebox was kapot volgens de helpdesk....ja dude dat had ik ook al in de gaten nadat de telefoonlijn keihard aan het kraken was en een reset niet hielp.
Meteen volgende dag (vandaag) nieuwe modem gekregen (das dan weer wel top!) een Huawei...jeeej! in ieder geval een beetje goede interface i.t.t een thompson of die achterlijke Livebox van Orange way back.

Ik de Huawei snel in de kast gedonderd en de stekkers erin geplugged...wachten...internet!...wachten...geen telefoon *facepalm*. Ik weer opbellen naar de helpdesk...ja welke firmware is het? B019...hmm ja B023 is al uit als u daar even op kan wachten tot morgen *seriously..dude stuur me de firmware gewoon!*.
Maarja dus wachten tot vanavond de update automagisch wordt gepushed vanuit Online en dan heel hard hopen dat morgen de telefoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het nieuwe modem moet eerst aangemeld worden op de SIP server.
Ter controle: het oude modem kan zich wel nog aanmelden.
Dan pas werkt de telefoon. Alleen kan dat soms enkele dagen duren voordat gebeurd is.
Als het maandag nog niet is gebeurt, dan specifiek erna vragen aan de helpdesk.

Met een firmware versie heeft dit niets te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 16-04-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oude modem kon zich inderdaad nog aanmelden ja.
Enkele dagen....get outta here man!....wat voor grappen zijn dat nou weer van Online? Overigens zou het volgens alle help files etc. max. 10 minuten moeten duren.

Heb overigens specifiek gebeld voor de telefoonlijn, en daar is ook al een case over aangemaakt en als het morgen niet werkt moet ik terugbellen.
Dat het niks met firmware te maken kan hebben betwijfel ik, als er ergens een verandering in aanmelding/protocol etc. is gemaakt kan dat natuurlijk best. Dat is ook de reden waarom je iedereen een firmware update wil pushen 's avonds. Zodat niemand dat merkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Kan iemand mij vertellen of de aangeboden 'draadloze' modem door Online, de Huawei HG655d, ook met een normale UTP kabel aangesloten kan worden? Of is deze enkel en alleen draadloos?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zitten ook nog 4 lan poorten op gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 07:34

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:24:
Oude modem kon zich inderdaad nog aanmelden ja.
Enkele dagen....get outta here man!....wat voor grappen zijn dat nou weer van Online? Overigens zou het volgens alle help files etc. max. 10 minuten moeten duren.

Heb overigens specifiek gebeld voor de telefoonlijn, en daar is ook al een case over aangemaakt en als het morgen niet werkt moet ik terugbellen.
Dat het niks met firmware te maken kan hebben betwijfel ik, als er ergens een verandering in aanmelding/protocol etc. is gemaakt kan dat natuurlijk best. Dat is ook de reden waarom je iedereen een firmware update wil pushen 's avonds. Zodat niemand dat merkt.
Bij Online zit je telefoon gekoppeld aan je modem. Als je een nieuw modem krijgt moet het nummer dus worden overgezet. En omdat ze natuurlijk niet weten of TNT het meteen bezorgd, of dat je het pas een week later ophaalt op het postkantoor, kan het dus zijn dat je je modem aansluit voordat het telefoonnummer is overgezet.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmjjb
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-03 19:18
Ik zit ook bij online, en het is de meest vreselijkste provider die ik ooit heb meegemaakt.
afschuwelijk :(

Voordat ik naar online verhuisde zat ik bij hetnet en had ik een speedtouch 510 met een 10mb uitgang,
inmiddels hebben we een modem van online (speedtouch 760) met 100mb uitgang en onze internet was eerst sneller :P
Daarnaast zijn er nog wel meer problemen, 1 tip ga nooit bij online

Edit:
En het leuke is, dat het internet soms ook van die kuuren heeft.. zoals de laatste 3 uur is ineens het hele internet verkeer gelimiteerd tot een 10kb/s :'(

*mmjjb gaat overstappen

[ Voor 23% gewijzigd door mmjjb op 21-04-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Heeft iemand misschien deze setting voor de huawei modem: Advanced -> Voice -> Digital Mapping.

Deze staat bij mij nog op default, maar probeer eigen voipserver aan te sluiten maar wordt weinig wijs uit die codes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen, ben sinds 1 maand lid van Online en ik heb precies na een maand gedonder met me modem omdat ik op XBOX Live wil. maar ik moet daar nodige poorten voor openen. kan iemand mij helpen ? ik heb een HUAWEI HG655d modem.

PM mij als het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zit nu al een jaartje of 4 bij Online na heel veel ellende met Tele2. Gaat tot nu toe altijd goed en kreeg van de week een mailtje dat ze mij als 'vaste klant' willen belonen. Als ik mijn contract met een jaar verleng krijg ik 30 euro vrij te besteden bij Bol.com, bij 2 jaar krijg ik 50 euro. Op zich best nette deal denk ik, ben voorlopig toch niet van plan te switchen dus wil best voor 1 jaar extra vastzetten voor 30 euro tegoed bij bol.com. Of zit er ergens een addertje? Momenteel betaal ik 2 tientjes per maand voor internet (oude prijs, is tegenwoordig geloof ik 24), behoud ik wel die prijs bij verlenging of wordt ik dan in de nieuwe categorie gestopt? In dat geval is het natuurlijk niet interessant om op de aanbieding in te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:42

RvL

zijn er hier meer mensen die problemen hebben met het draadloos netwerk van de Huawei HG655 als deze op WPA-PSK of WPA2-PSK staat?

Ik krijg werkelijk met geen enkel apparaat verbinding als de Huawei op WPA(2) staat ingesteld. Android telefoon geeft aan dat het ingevoerde netwerkwachtwoord niet correct is, Windows maakt gewoon simpelweg geen verbinding. Als ik WEP als beveiligingsmethode kies werkt het wel naar behoren, maar mijn voorkeur heeft toch WPA/WPA2.

Reeds geprobeerd:
[list]
• Alleen B/G
• Hard op een kanaal gezet
• Alleen AES encryptie
• Alleen TKIP
• Beide
• Gespeeld met SSID
[/list]

Zpelvauten in het wachtwoord zijn uitgesloten. Het uiteindelijk gebruikte wachtwoord was wel zo simpel dat een spelfout maken haast onmogelijk was :)

Ik heb nu noodgedwongen het WLAN maar uitgezet en de oude linksys er weer tussen gehangen. Dat ding is misschien oud maar functioneert tenminste...

Het is bij de Huawei kennelijk niet mogelijk om een spatie in het SSID te hebben als je WPA/WPA2-PSK gebruikt. 8)7 8)7

Ik heb nu een SSID genomen zonder spatie en dan werkt het dus wel....

[ Voor 39% gewijzigd door RvL op 03-05-2011 22:04 ]

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
EcoR schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:34:
Zit nu al een jaartje of 4 bij Online na heel veel ellende met Tele2. Gaat tot nu toe altijd goed en kreeg van de week een mailtje dat ze mij als 'vaste klant' willen belonen. Als ik mijn contract met een jaar verleng krijg ik 30 euro vrij te besteden bij Bol.com, bij 2 jaar krijg ik 50 euro. Op zich best nette deal denk ik, ben voorlopig toch niet van plan te switchen dus wil best voor 1 jaar extra vastzetten voor 30 euro tegoed bij bol.com. Of zit er ergens een addertje? Momenteel betaal ik 2 tientjes per maand voor internet (oude prijs, is tegenwoordig geloof ik 24), behoud ik wel die prijs bij verlenging of wordt ik dan in de nieuwe categorie gestopt? In dat geval is het natuurlijk niet interessant om op de aanbieding in te gaan.
Ik heb eind vorig jaar - voor de oude prijs én inclusief gratis veiligheidspakket (ach veiligheid, het is wel McAfee...) - voor 2 jaar verlengd met een BOL-cadeaubon van € 70. Die ik ook nog eens dubbel kreeg opgestuurd van BOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ipv port forwarden moet je soms DMZ of virtual server instellen voordat de portforwarding juist werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik weet niet of dit 'forumhygienisch-technisch' door de beugel kan, maar zo niet dan schop het er maar af. Ik heb net een reactie geplaatst in een ander topic over Online met info die hier waarschijnlijk ook wel interessant is:
Je kunt namelijk nog steeds korting krijgen tot max. € 10,- per maand als je zowel klant bent bij T-Mobile als Online. Je moet dan wel je Online abo ook afsluiten in de T-Mobile winkel als ik de verkoper goed begrepen heb. Wat de grap nu is, is dat de verkoper er zelf mee kwam dat hij ook een € 0,- abo voor me kon regelen (hij had het over een laptop abo) en dat ik dan ook gebruik kon maken van de korting bij Online zonder extra kosten te maken. Ik hoor het graag als het iemand gelukt is om met deze constructie de korting te krijgen ;) Of als iemand meer details heeft (uit)gevonden over hoe dit in zijn werk gaat.

Ow, en antwoorden op mijn vragen in het bovengenoemde topic zijn ook welkom (in dat topic ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Sigh, ben het echt beu met Online. baggere verbinding, hoge ping, crappy modem en dan hebben we het nog niet eens over de klantenservice. Zit er nog voor een half jaar aan vast... Help!

/ragemode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Crazymonkey schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:56:
Sigh, ben het echt beu met Online. baggere verbinding, hoge ping, crappy modem en dan hebben we het nog niet eens over de klantenservice. Zit er nog voor een half jaar aan vast... Help!

/ragemode
Als je wat meer info geeft over modem, DSL statistieken en hoe je PC verbonden is dan kunnen je medetweakers wellicht iets voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heb een tijdje het modem van online geprobeerd (Thomson), maar die was helemaal dicht getimmerd, daarom heb ik nu een Linksys WAG160N Draaien. Helaas met beide modems, vooral in de avond uurtjes, last van een weg vallende verbinding.

Ook ping's zijn van de hoge kant(44 ms op google.nl, 40 ms op tweakers.net) en ook ingame. Zal straks eens het modem van online er weer aanhangen en dan de stats posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Mijn ping zit ook tussen de 30a40. Daar valt weinig aan te doen. Wat je beschrijft klinkt alsof mensen uit je straat thuiskomen vh werk en laptops / wifi apparaten gebruiken waarbij storing ontstaat op je eigen wifi netwerk. De vraag is dan ook of dit met een kabel hetzelfde probleem geeft ja of te nee. Zo niet dan kan je met bepaalde tools zoals inSSID de netwerken in de buurt scannen op welk kanaal ze gebruiken. Zorg dan dat je eigen wifi netwerk op een ander kanaal zit, herhaal dit voor het beste resultaat. Werkt het niet dan is eventueel een sterkere rourter / router op andere locatie het beste alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Alles is bedraad ;)
Het is echt om te huilen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DSL-verbinding  
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:23:12
DSL-type:   G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  672 / 6.118
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]:   916,00 / 9,83
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    9,0 / 24,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern):   19 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   34 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   195 / 49.581
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   195 / 82
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   323.020 / 63

En dan nog de leuke mail van online erachter aan.

Wij meten een onstabiele lijn als uw Linksys modem aangesloten is. Als
de TG712 is aangesloten blijft de lijn stabiel.
Ook zien wij dat u onze modem al 9 dagen niet meer hebt aangesloten. Wij
raden u dan ook aan onze apparatuur te gebruiken. Betreffende het
beëindigen van uw contract willen wij u erop attenderen dat u op dit
moment nog een contract hebt wat loopt tot 22/10/2011.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Ik heb ook behoorlijke problemen gehad met wegvallende verbindingen. Online ging weliswaar serieus aan de slag met het probleem (meerdere keren monteurs erop af gestuurd, 2e modem ST706 opgestuurd) maar dit lostte niets op. Mijn zelf aangeschafte FRITZ!box 7170 was de oplossing van het probleem, nu een vrijwel100% stabiele lijn. Zojuist nog down 15,03 en up 0,78 Mbps gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18
lol, kwam er net achter dat mijn online modem-router een wanadoo router was waar een sticker overheen is geplakt (met waardeloze lijm) wat een pruts ding/actie is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Als ie het doet, wat is dan het probleem?

@Crazymonkey, je kunt van een provider niet verwachten dat die jou eigen modem gaan ondersteunen. Als jij problemen ervaart met je lijn hang je als eerste het modem van de ISP volgens hun richtlijnen aan het lijntje. Als de boel dan goed werkt, probleem in modem. Geeft het dan problemen, ISP bellen en zij fixen het. Dat is namelijk het product zoals jij het van de provider af neemt. Als het lijntje weer gefixt is kun je er mee doen wat je wilt :)

[ Voor 84% gewijzigd door Andros op 15-05-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 07:34

sjaakaq

It might get loud

Crazymonkey schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:12:
Alles is bedraad ;)
Het is echt om te huilen...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
DSL-verbinding  
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:23:12
DSL-type:   G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  672 / 6.118
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [kB/MB]:   916,00 / 9,83
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 14,0 / 26,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    9,0 / 24,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern):   19 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 5 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   34 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   195 / 49.581
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   195 / 82
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   323.020 / 63

En dan nog de leuke mail van online erachter aan.

Wij meten een onstabiele lijn als uw Linksys modem aangesloten is. Als
de TG712 is aangesloten blijft de lijn stabiel.
Ook zien wij dat u onze modem al 9 dagen niet meer hebt aangesloten. Wij
raden u dan ook aan onze apparatuur te gebruiken. Betreffende het
beëindigen van uw contract willen wij u erop attenderen dat u op dit
moment nog een contract hebt wat loopt tot 22/10/2011.

Met vriendelijke groet,
Deze statistieken (met name de signaalverzwakking en SN marge) doen mij een probleem vermoeden of in de thuisaansluiting, of in de apparatuur in de centrale.

Ik zou als eerste een nieuwe (ronde, geen platte) telefoonkabel van minder dan een meter kopen, en je Online modem daarmee direct op je ISRA aansluiten (waarschijnlijk is een wandcontactdoos in je woonkamer niet je ISRA, dat zit meestal in je meterkast).

Als dat niet helpt, heb je i.i.g. je aansluiting uitgesloten, en kan er direct door Online onderzoek in het netwerk worden gedaan.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

sjaakaq schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:34:
[...]

Deze statistieken (met name de signaalverzwakking en SN marge) doen mij een probleem vermoeden of in de thuisaansluiting, of in de apparatuur in de centrale.

Ik zou als eerste een nieuwe (ronde, geen platte) telefoonkabel van minder dan een meter kopen, en je Online modem daarmee direct op je ISRA aansluiten (waarschijnlijk is een wandcontactdoos in je woonkamer niet je ISRA, dat zit meestal in je meterkast).

Als dat niet helpt, heb je i.i.g. je aansluiting uitgesloten, en kan er direct door Online onderzoek in het netwerk worden gedaan.
Signaalverzwakking (attenuation) kun je nu niet veel aan zien (behalve dat ze op ongeveer 2,6km van de HVD af wonen. Valt dus pas iets over te zeggen als je daadwerklijk de afstand van de ondergrondse kabel weet)
Noise Margin (SN marge) is ook prachtig aangezien die idealiter tussen de 6 en 30 moet zitten. (minimaal6, maximaal 30)
Waar je zenuwachtig van moet worden zijn die FEC, CRC en HEC fouten. (en zelfs die zijn niet extreem hoog. Behalve dan de HEC op zijn upstream)
Met deze resultaten is alleen de snelheden supertraag te noemen voor 2.6km op ADSL2+.
Dus mijn vermoeden is eerder dat deze statistieken komen uit een modem dat intrained op ADSL1 dan dat er daadwerkelijk een superstoring in zijn bekabeling zit. (en ja, met deze stats kun je op ADSL1 makkelijk 6Mbit op 2.6km halen)

Verder wel eens met het "ronde kabel direct op is/ra" verhaal om maar zoveel mogelijk eigen storing uit te sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door MazeMouse op 18-05-2011 14:58 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kismodrx04
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 23:24
Ik lees veel opmerkingen dat sinds februari/maart de verbinding van online regelmatig wegvalt. Opvallend, dat heb ik ook. Na onderhoud in de wijkcentrale in maart valt de verbinding meerdere keren per uur uit. Op advies van online mijn linksys (tijdelijk) vervangen door de online Thomson. resultaat een veel stabielere verbinding. Volgens meting van online geen (bijna geen) wegvallende verbinding. Oke, linksys kapot, dacht ik. Koop ik een mooie Netgear Dgnd3300v2 en hoppa.......... helaas, niets dan ellende. Iemand die met een Netgear wel een stabiele verbinding heeft? Ik hoor graag het recept. Ik begin te twijfelen aan de kwaliteit van online. Het komt mij vreemd voor dat 2 verschillende modems niet werken en de Thomson alleen wel. Wellicht dat de Thomson wat ongevoeliger is voor ruis? Mijn noise margin downstream is 8. Niet echt hoog, maar zou toch geen probleem moeten zijn, (dacht ik). Iemand een Netgear die goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Waarom heb ik hier in Rotterdam nooit de problemen zoals jullie. Mijn downloadsnelheid is zelfs omhoog gegaan van 1.2 naar 1.4 mb . Hier is het gewoon een stabiele verbinding, en valt haast nooit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

mmjjb schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:37:
Ik zit ook bij online, en het is de meest vreselijkste provider die ik ooit heb meegemaakt.
afschuwelijk :(
Ik heb online al sinds 2 jaar. Voor zover ik het weet is het een totaal van drie keer down geweest voor een korte periode. Ik haal bijna altijd 1.5MiB down en ~100KiB up. Niks mis mee, ben zeer tevreden met mijn provider!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:57
Mwaa, ach ja, je leest altijd alleen negatieve dingen op internet.

Een slechte stofzuiger op kieskeurig kan misschien wel de allerbeste zij die je ooit hebt gehad, een auto die bij iedereen op internet altijd stuk is kan bij jou misschien de auto zijn zonder noemenswaardige problemen... zo ook hiermee.

Bij mij al die jaren nog nooit problemen gehad, altijd goede support (mocht zelfs mijn livebox omruilen voor een speedtouch) en een perfecte lijn. Mijn modem is ingetraind op 18.016/1.024 en ik haal ook netjes 2,1MBps .

Dus ja... ik ben er zeer tevreden mee, en dat voor een spotprijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Hier ook al zo'n 3 jaar geen problemen. Oude LB met 16 poorts en 4 poorts switch erachter. NAS. Mediatank. Wifi router. PS3 en nog een x aantal laptops van mede bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Ze hebben bij Online tegenwoordig ook Fiberfast, tot 60 Mbit, zijn er al mensen die ervaringen hebben met deze snelste verbinding. Zit nu op 24 Mbit ADSL2+ en mijn provider is superstabiel (InterNL), maar omdat ik ook nog KPN los heb zou dit voor mij veel goedkoper ziijn.

En als ik ervaringen bedoel, niet alleen slechte hoop ik. Woon zelf in Purmerend, hoop op wat ervaringen van stadsgenoten.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
djcasl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:21:
Ze hebben bij Online tegenwoordig ook Fiberfast, tot 60 Mbit, zijn er al mensen die ervaringen hebben met deze snelste verbinding. Zit nu op 24 Mbit ADSL2+ en mijn provider is superstabiel (InterNL), maar omdat ik ook nog KPN los heb zou dit voor mij veel goedkoper ziijn.

En als ik ervaringen bedoel, niet alleen slechte hoop ik. Woon zelf in Purmerend, hoop op wat ervaringen van stadsgenoten.
Ik woon 400 meter van de centrale en kan alleen fiberfast 30 nu krijgen, maar dat is opzich prima, nooit problemen mee gehad, down 29,8Mbit en up rond de 2,3Mbit.
Pagina: 1 ... 12 ... 39 Laatste