Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Klinkt goed en als je kan overstappen op 60 ga je dan ook over? En weet je ook de reden dat 60 bij jou niet beschikbaar is?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
djcasl schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 12:41:
Klinkt goed en als je kan overstappen op 60 ga je dan ook over? En weet je ook de reden dat 60 bij jou niet beschikbaar is?
Volgens de online checker kan ik nu ook 60 aanvragen, maar kost toch weer 10 euro extra en 30Mbit download is meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kismodrx04 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 15:06:
Ik lees veel opmerkingen dat sinds februari/maart de verbinding van online regelmatig wegvalt. Opvallend, dat heb ik ook. Na onderhoud in de wijkcentrale in maart valt de verbinding meerdere keren per uur uit. Op advies van online mijn linksys (tijdelijk) vervangen door de online Thomson. resultaat een veel stabielere verbinding. Volgens meting van online geen (bijna geen) wegvallende verbinding. Oke, linksys kapot, dacht ik. Koop ik een mooie Netgear Dgnd3300v2 en hoppa.......... helaas, niets dan ellende.
Sinds afgelopen donderdag is het bij mij raak, moet om $random tijd opnieuw connecten met m'n Fritz!Box 7170.

Zometeen dat gare SpeedTouch ding er maar weer tussen zetten en kijken of de boel dan wel stabiel blijft. (Hoop van niet, dan heb ik een goede reden om morgen de helpdesk te bellen)

Zou het iets te maken hebben met die nieuwe modems de ze aan het uitrollen zijn?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Laatst online: 12-09 09:34
Als je nu online fiberfast bestelt krijg je schijnbaar deze:
Huawei HG655d
Krijg je die nu als vaste klant ook aangeboden dan?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

djcasl schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:23:
Als je nu online fiberfast bestelt krijg je schijnbaar deze:
Huawei HG655d
Krijg je die nu als vaste klant ook aangeboden dan?
Nee tenzij je andere modem kapot is.
Bij mijn thompson deed de wireless het niet meer (3m was al te ver) en ik krijg een nieuwe opgestuurd.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:35:
[...]

Volgens de online checker kan ik nu ook 60 aanvragen, maar kost toch weer 10 euro extra en 30Mbit download is meer dan zat.
Niemand die in de buurt van minstens 50 Mbit komt bij een 60 Mbit abonnement ? je mag toch wel wat verwachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Elk jaar wissel ik op zowel m'n privélijn als zakelijke lijn van provider. Op de privélijn was nu Online weer aan de beurt. Twee jaar terug moest ik het bij hen nog doen met een Thomson ST706, waar je vrijwel geen enkele instelling in mocht wijzigen.

Nu heb ik een Huawei HG655d gekregen. Dat is een aanzienlijke verbetering! Firewall, port-forwarden of DMZ, QoS (als je er zin in hebt), het lijkt tot nu toe allemaal heel netjes en compleet. IPv6 mist nog, maar daar is Online helaas niet uniek in.

Ik heb een belbudget-lijn en voor uitgaand verkeer gebruik ik Voipbuster. Bij de Speedtouch kon dat niet (alleen bellen via Online was mogelijk), althans niet met dat modem. Ook dat is nu een stuk beter: je kan gewoon een profiel voor je favoriete Voip-provider aanmaken en dat werkt goed. Ook de inkomende (analoge) gesprekken worden normaal doorgegeven. Hiervoor had ik nog wel eens een opstelling met een aparte Artech AX520 om inkomend (analoog KPN) en uitgaand (Voip) te combineren, maar dat is dus hier niet nodig.

Hopelijk laat Online de configuratie van de Huawei vrij, dat werkt - voor de liefhebber - aanzienlijk beter!

Toch nog één toevoeging: wat nog mist is een ingebouwde dynamic DNS-client (voor bijv. dyndns.com, no-ip.com, etc.)

[ Voor 4% gewijzigd door Trema op 23-05-2011 22:35 . Reden: Toevoeging DynDNS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Trema schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:32:
Elk jaar wissel ik op zowel m'n privélijn als zakelijke lijn van provider. Op de privélijn was nu Online weer aan de beurt. Twee jaar terug moest ik het bij hen nog doen met een Thomson ST706, waar je vrijwel geen enkele instelling in mocht wijzigen.

Nu heb ik een Huawei HG655d gekregen. Dat is een aanzienlijke verbetering! Firewall, port-forwarden of DMZ, QoS (als je er zin in hebt), het lijkt tot nu toe allemaal heel netjes en compleet. IPv6 mist nog, maar daar is Online helaas niet uniek in.

Ik heb een belbudget-lijn en voor uitgaand verkeer gebruik ik Voipbuster. Bij de Speedtouch kon dat niet (alleen bellen via Online was mogelijk), althans niet met dat modem. Ook dat is nu een stuk beter: je kan gewoon een profiel voor je favoriete Voip-provider aanmaken en dat werkt goed. Ook de inkomende (analoge) gesprekken worden normaal doorgegeven. Hiervoor had ik nog wel eens een opstelling met een aparte Artech AX520 om inkomend (analoog KPN) en uitgaand (Voip) te combineren, maar dat is dus hier niet nodig.

Hopelijk laat Online de configuratie van de Huawei vrij, dat werkt - voor de liefhebber - aanzienlijk beter!

Toch nog één toevoeging: wat nog mist is een ingebouwde dynamic DNS-client (voor bijv. dyndns.com, no-ip.com, etc.)
Wat echt mist is VPN ondersteuning, ik baal daar enorm van dat ik niet meer kan verbinden naar mijn thuisnetwerk. Wat een nog groter gemis is, is nat loopback, nu moet ik 2 RDP shortcuts maken, 1 lokaal en 1 extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Megamind schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Wat echt mist is VPN ondersteuning, ik baal daar enorm van dat ik niet meer kan verbinden naar mijn thuisnetwerk. Wat een nog groter gemis is, is nat loopback, nu moet ik 2 RDP shortcuts maken, 1 lokaal en 1 extern.
Ik gooi 'm er nog een keer in: het is jammer dat IPv6 nog niet algemeen is ingevoerd, want dat kán een hoop problemen oplossen. Tot die tijd: is het geen idee om een DMZ-host in te stellen en met díe PC ("in de meterkast") je VPN op te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
DMZ gaat al naar mijn router, maar die huwai ondersteunt geen GRE protocool denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trema
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Megamind schreef op maandag 23 mei 2011 @ 23:41:
DMZ gaat al naar mijn router, maar die huwai ondersteunt geen GRE protocool denk ik.
Ik ben nog een keer alle schermen doorgelopen, maar kom het niet tegen, nee.

Terzijde: de helpschermen hebben ze denk ik met Google vertaald, ander kom je niet tot dit soort teksten:
"Als je niet dit IP-adres zwembad, de DHCP-server toegewezen IP-adressen te wijzigen die door de primaire IP-adres zwembad standaard."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Heeft jouw zwembad geen IP adres? Hoe stream je onder water dan je muziek. Je moet wel met de tijd meegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ Trema. OMFG, wanneer een fabrikant dit soort domme onprofessionele fratsen uithaalt (bezuinigen op een fatsoenlijke vertaling) ga je als consument toch afvragen hoe het met de rest van die producten zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59
Waar in het modem zou dit dan moeten staan? bij DHCP server?
Ik heb wel FW versie V100R001C02B023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08
Niemand problemen? In 's-gravenpolder heb ik geen internet, evenals 2 andere mensen (geen online-abbo's) uit de straat.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 05:09
Ik heb ook geen tel en geen internet (5991 baarlo). Volgens mijn Speedtouch modem heeft hij wel verbinding. Helpdesk gebelt en ze gaven aan dat er een storing was, geen indicatie wanneer het opgelost zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03
Same here, in Koudum (8723, Friesland). Ik maar denken dat het aan mijn computer lag :P.

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Regio Tilburg (5131) ook geen inet en telefonie :'(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
9861 west-groningen geen inet en telefonie

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03
2011-05-25 20:47:16 - Storing ADSL Basis en ADSL Extra
Klanten met ADSL Basis of ADSL extra kunnen op dit moment geen verbinding maken of kunnen problemen ondervinden met hun ADSL verbinding en vaste telefonie van Online.

Wij werken eraan om de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
Ze zijn er dus mee bezig :).

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Storing op bepaald gedeelte van KPN netwerk, niet regio gebonden.

[ Voor 23% gewijzigd door Oppie op 25-05-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24
De mensen met een storing: De IMAP en SMTP servers van Online zijn op dit moment wel bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kebappie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-08 11:25

Kebappie

PSN: Kebappie

Hier nog steeds een Online ADSL Extra storing, al vanaf een uur of 8. N/O Friesland (9285), dan maar slapen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Kebappie op 25-05-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dit zuigt echt ezelsballen :/
* Matis gaat van ellende maar naar bed :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 16:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Sinds kort weer terug bij Online, de modem is echt een vooruitgang (die met die Aziatische naam :P). Je kunt eindelijk de DHCP functie uitzetten! Is het iemand al gelukt om korting te krijgen op een fiberfast abbo icm. een tmobile telefoon abbo?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vdsl ftw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Internet leek het vanochtend bij ons weer te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Had thuis geen problemen (Online) maar op m'n werk wel veel Bitstream* klanten zonder VoIP en/of Internet. Overigens was dat bijna allemaal Brabant en Utrecht. Hoop dat het inderdaad opgelost is als ik zo moet beginnen.

*KPN wholesale DSL voor andere providers

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:25

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Gister thuiskomen na het werk, en geen Internet. Hele avond geen Internet. Vanochtend voor het naar werk gaan nogmaals gecontroleerd maar geen Internet.

Ik zag dat het Livebox modem altijd wel ADSL sync heeft, en de meeste van de tijd ook een (het juiste!) WAN IP etc heeft. Maar websites openen gaat niet. Pingen naar websites ging aan het begin van de avond nog wel, later en nu niet meer. Ander modem geprobeerd, een Speedtouch, maar daar precies hetzelfde.

Na alles nog een keer opgestart te hebben gisteravond, en nog steeds geen verbinding te hebben, maar even Online gebeld. Gelukkig had ik hun nummer nog in m'n mobiel staan. Zonder op te geven waar ik woon werdt mij verteld dat er een storing is. Landelijk dus.

Via Online zit ik idd op het KPN netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Jogai schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:20:
Niemand problemen? In 's-gravenpolder heb ik geen internet, evenals 2 andere mensen (geen online-abbo's) uit de straat.
regio tilburg ook niet sind gister 1900 uur.
Vanochtend deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:08

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bij ons deed het internet vanochtend voordat ik naar werk ging het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Gisteravond nog steeds geen verbinding via mijn Speedtouch modem (er is wel ADSL sync, maar geen Internet). Dan maar weer mijn Livebox aangesloten. Die kreeg geen eens ADSL sync. Dus Online weer gebeld. Officieel is de storing verholpen werd mij verteld. De medewerker vroeg mij de Livebox een speciale reset gegeven (reset indrukken voor ong 30 seconden, totdat het middenste en twee buitenste lampjes van de 5 gaan branden). Maar dat bracht geen verandering. De medewerker kon wel zien dat de Livebox was aangesloten, maar er was verder geen activiteit. Dan de Speedtouch weer aangesloten. Die kon hij niet zien, maar ik kon in de web UI zien dat er wel ADSL sync was maar geen Internet.

Vervolgens is mijn ticket ge-escaleerd, dan gaan ze proberen om de Livebox op afstand weer verbonden te krijgen. Mocht dit niet werken dan zal ik worden gebeld, en gaat een (KPN) monteur komen kijken. Mischien dat ze in dat geval ook een ander modem gaan installeren.

Gemiddelde doorlooptijd op dit moment is 5 dagen werdt mij verteld. Dus mischien tot woensdag geen Internet. Of, als ze werkdagen rekenen, mischien zelfs tot vrijdag geen Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu al zeker 3 jaar klant bij Online, maar heb nog steeds die vieze ouwe Orange Livebox.
Die ben ik eigenlijk best wel beu en zou graag die Huwai hebben. Hebben jullie enig idee hoe ik de klantenservice zo ver krijg dat ze me een nieuw modem opsturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 17:53
Ik zou beginnnen met ze vertellen waarom je dat ding beu bent.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 12:27:
Ik ben nu al zeker 3 jaar klant bij Online, maar heb nog steeds die vieze ouwe Orange Livebox.
Die ben ik eigenlijk best wel beu en zou graag die Huwai hebben. Hebben jullie enig idee hoe ik de klantenservice zo ver krijg dat ze me een nieuw modem opsturen ?
Doet mij een nieuw modem, anders zoekt ik een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Zeggen dat de wifi module kapot is of bij contract verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Tja ik heb dat ding al sinds ik wanadoo heb. Maar ik zie hem alleen als ik in de meterkast kom.. anders nooit :P om de dood eenvoudige reden dat er nooit problemen zijn met de verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icecreamfarmer schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 14:33:
[...]

Zeggen dat de wifi module kapot is of bij contract verlenging.
die wifi module heb ik nooit gehad, dus dat gaat helaas niet lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 17-09 18:13

nFo

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:53:
[...]

die wifi module heb ik nooit gehad, dus dat gaat helaas niet lukken
Maar waarom wil je zo'n chinees ding dan ?
Het is niks bijzonders, misschien luistert Huawei je wel af. :')
Wikipedia: Huawei

Ik heb sinds gister dat huawei pauper ding, verbinding zou vandaag moeten werken.
Maar de DSL lampje brand nog niet, ook even zitten kijken in de modem settings ect.
Nog even in de meterkast aangesloten, nog geen resultaat. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Had gister ook last van de storing. Vanmorgen gewoon weer internet. Verder geen last van gehad dus. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik moet Online eigenlijk haast nooit storing heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@nFo : Waarschijnlijk is je verbinding nog niet opgeleverd.
@Tc-Chub: Idem. Storing van gister was vrij omvangrijk, zat in 2 vd 5 grote segmenten van het KPN netwerk waar online in jouw geval ook gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op marktplaats vind je ook weleens gebruikte kabel/adsl modems.
Wie weet vind je er daar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Yay, na de storing van afgelopen woensdag er is weer Internet thuis.

[ Voor 137% gewijzigd door lordsnow op 30-05-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:01:
[...]

Op marktplaats vind je ook weleens gebruikte kabel/adsl modems.
Wie weet vind je er daar één.
Omdat mijn Livebox de neiging heeft om vast te lopen heb ik deze tijde terug vervangen voor een Belkin modem. Dat was een hele verademing. Webpaginas openen beduidens sneller, alles loopt even wat vlotter, en ik hoefde niet meer elke paar dagen de Livebox uit- en aan te zetten omdat deze weer eens vastgelopen is.

Daarna heb ik een Speedtouch modem aangesloten, omdat ik overstapte op 't gebruik van VoIP. Echter gebeurde er sinds December vreemde dingen: de telefoon ging niet over terwijl er wel gebeld werdt, en bepaalde websites opende niet meer. Toen na jaren maar weer de Livebox aangesloten, en die bleek gewoon te werken. Geen Internet problemen.

Online gebeld, maar die gaven aan dat er niks veranderd was in hun netwerk afgelopen December waardoor de Speedtouch niet meer correct zou werken. En ook als dat wel het geval was, ze ondersteunen alleen de eigen modems dus als de Speedtouch niet (meer) werkt is dat pech voor mij maar dan kunnen ze niets doen.

Dus dan gebruik ik weer uit nood de Livebox, en herstart ik deze om de zoveel dagen wanneer 't apparaat weer eens is vastgelopen. (Vast lopen gebeurd ook als ik niet thuis ben, en heeft dus niets te maken met mijn Internet gebruik).

Ik hoop eigenlijk ook dat ik een Huwai kan krijgen van Online. De Livebox is altijd al een ramp geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Oppie schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:04:
@nFo : Waarschijnlijk is je verbinding nog niet opgeleverd.
@Tc-Chub: Idem. Storing van gister was vrij omvangrijk, zat in 2 vd 5 grote segmenten van het KPN netwerk waar online in jouw geval ook gebruik van maakt.
Werkt nog niet, online gebeld die hadden het over aderparen, maar is wel goed zo te zien.
rood/blauw & oranje/wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Sinds gisteravond heb ik ADSL2+ tot 20 Mb/s van Online, aansluiting etc. was goed verlopen. Ik heb de Huawei HG655d modem. Natuurlijk gisteravond even het downloaden getest, helaas kom ik savonds maximaal tot 700 KB/s. Vanochtend kwam ik tot 1MB/s. Ik heb via verschillende manieren gekeken hoever ik van de wijkcentrale lig en dat is 1.4KM. Dus ik hoop eigenlijk wel de 1.3MB/s - 1.4MB/s te behalen.

Vanochtend viel het internet steeds weg, kwam weer terug en weg, en dat ging zo even door. Nu lijkt het weer stabiel.. Heeft iemand ervaring met de Huawei modem? Zijn er tweaks of firmware voor? Of is het misschien waard om meteen een nieuwe modem te kopen?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Als ik je verhaal zo hoor dan is de PC waarvan je download via Wifi verbonden. Dit kan verklaren waarom het in de avonden langzamer gaat dan overdag. Meer mensen zijn dan thuis, meer wifi verkeer etc. Zou je via een kabel moeten testen om dat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Oppie schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:53:
Als ik je verhaal zo hoor dan is de PC waarvan je download via Wifi verbonden. Dit kan verklaren waarom het in de avonden langzamer gaat dan overdag. Meer mensen zijn dan thuis, meer wifi verkeer etc. Zou je via een kabel moeten testen om dat uit te sluiten.
Ik merk nu ook als ik download met Wi-fi dat het inet eruit klapt om de zoveel minuten.. zucht dat wordt een hele lange kabel trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 14:52
Of een ander wifikanaal om storing van de buren uit te sluiten. Eventueel meet je het even na met inssider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Andros schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:44:
Of een ander wifikanaal om storing van de buren uit te sluiten. Eventueel meet je het even na met inssider :)
Ik had in de modem even de Log aangezet, ik zie dus dat Online er steeds uit klapt:
2011-06-01 13:54:50 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_TR069_VOICE_R_ATM1_8_35 disconnected.(ERROR_ISP_DISCONNECT)
2011-06-01 13:54:50 User Informational cms 1 DSL deactivate
Eerlijk gezegd heb ik niks gedaan aan de lijnaansluiting, omdat ik wel verwacht dat iemand hier voor internet heeft gehad. En gisteren deed de lijn het wel de hele avond..

Edit: Ik heb ze maar gemailed en anders toch nog even bellen van de week.. Binnen een halfuur klapt de lijn elke 5 minuten eruit. Kijken of het vanavond normaal is..

[ Voor 10% gewijzigd door JerX op 01-06-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Kpn komt even langs, net gebeld door Online, dus ik wacht rustig af.
Klantenservice +1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
JerX schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:05:
Edit: Ik heb ze maar gemailed en anders toch nog even bellen van de week.. Binnen een halfuur klapt de lijn elke 5 minuten eruit. Kijken of het vanavond normaal is..
Ik had de volgende dag netjes een mailtje binnen van Online. Hier werd uitgelegd dat ik mijn hoofdaansluiting moest nakijken. Ik kon 1 2 3 niet even zien wat het probleem was, dus heb ik alle kabeltjes maar even los gehaald en er weer diep in gedaan.

Dit heeft blijkbaar effect gehad, internet is nu 2 dagen stabiel en ik kan downloaden met 1.7MB/s :) Vond het erg netjes dat ik binnen 1 dag weer mailtje terug had (en dat op een feestdag!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Ik ga binnenkort verhuizen naar een appartement uit 1965 waar al een glasvezelverbinding + glasvezelmodem (FTU) hangt. Moet ik nu persé een glasvezelabonnement nemen of kan ik gewoon bij Online gaan? Want ik vind de prijs van Online wel erg aantrekkelijk, en volgens mij kan je gewoon net zoveel als met een glasvezel abbo. De 20mbps vind ik voldoende, heb ik nu thuis bij mijn ouders ook.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Kan zeker. Check even op http://pcdb.bbned.nl hoever je van een centrale zit. Kijk op de site van Online wat de snelheids indicatie zal zijn en zoek even in je huis een blauwe kabel/KPN aansluiting zodat je zeker weet dat je de boel ook kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf een sitecom wifi router aangeschaft wegens vele wifi disconnects.. dat was voor mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Oppie schreef op zondag 05 juni 2011 @ 22:59:
Kan zeker. Check even op http://pcdb.bbned.nl hoever je van een centrale zit. Kijk op de site van Online wat de snelheids indicatie zal zijn en zoek even in je huis een blauwe kabel/KPN aansluiting zodat je zeker weet dat je de boel ook kan aansluiten.
Afstand:± 1733 meter :)

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Dat is hemelsbreed. Zul je naar schatting tussen de 8-12 Mbit halen. Speedcheck op Online website geeft je daar een indicatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Zo, er is internet en sneller dan verwacht: 1860kB/s jeuhhh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:14
Zijn er toevallig meer oud wanadoo klanten (of orange/online) die nu problemen hebben met het ophalen van hun mail en inloggen op webmail/mijn online?

Ik krijg op https://webmail.online.nl/online/ 502 en 504 errors en ook kan ik niet inloggen binnen het klantenservice gedeelte :?

hmm url is ook nogal vaag van de klantenservice:

code:
1
http://93.184.97.230/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?New,kb=Breedband,Company={76E92BFD-3983-4B58-980D-DD712052EB95},question=ref(user):str(AllProducts),noxml<!DOCTYPE%20html%20PUBLIC%20"-//W3C//DTD%20XHTML%201.0%20Transitional//EN"%20"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">%0D%0A<html%20xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">%0D%0A<head>%0D%0A<title>Geen%20toegang%20-%20Online</title>%0D%0A<link%20rel="stylesheet"%20href="http://www.online.nl/css/layout.css"%20type="text/css"/>%0D%0A<link%20rel="stylesheet"%20href="http://zoeken.online.nl/css/google.css"%20type="text/css">%0D%0A<link%20rel="shortcut%20icon"%20href="http://www.online.nl/favicon.ico"%20type="image/x-icon"%20/>%0D%0A%0D%0A<script%20src="http://www.online.nl/js/webmail.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A<script%20src="http://www.online.nl/js/menu.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A<script%20src="http://www.online.nl/js/jquery/jquery.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A<script%20src="http://www.online.nl/js/jquery/ui.core.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A<script%20src="http://zoeken.online.nl/js/searchbar.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A<script%20src="http://www.online.nl/js/alternate.js"%20type="text/javascript"></script>%0D%0A%0D%0A<meta%20http-equiv="refresh"%20content="20;URL=http://www.online.nl/"%20/>%0D%0A%0D%0A<meta%20http-equiv="Content-Type"%20content="text/html;%20charset=iso-8859-1"%20/>%0D%0A</head>%0D%0A<body>%0D%0A<div%20align="center">%0D%0A<!--%20usability%20links%20-->%0D%0A<div%20class="invis">%0D%0A<strong>Quicklinks</strong>%0D%0A<ul>%0D%0A<li><a%20href="

[ Voor 74% gewijzigd door The-Priest-NL op 08-06-2011 07:55 ]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Hmm na gebeld te hebben hoorde ik meteen al dat er een storing was met e-mail, i.p.v dat ze dat meteen op http://www4.online.nl/netwerkmeldingen/index.html zetten

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

BoAC

Memento mori

Hier ook problemen met de POP interface: timeouts en niet authoriseerbare gebruikers.
Vanaf 3 uur vanmorgen loopt dit al..

Ondertussen melding op Online website :)

[ Voor 15% gewijzigd door BoAC op 08-06-2011 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 14:39
Hier ook nogsteeds problemen met pop.
Hopen dat ze het vanavond weer op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Oppie schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 00:23:
Dat is hemelsbreed. Zul je naar schatting tussen de 8-12 Mbit halen. Speedcheck op Online website geeft je daar een indicatie van.
Niks hemelsbreed..
Hemelsbreed zit ik 1,5km van de centrale, via de weg 1,9km en volgens bbned 19xx meter. En volgens Telfort ook btw..
Op dit moment haal ik daar 17mbit.. aka 2,1MB/s

Ben overgestapt omdat Online geen adsl2+ kon leveren..

//edit
tis zelfs verbeterd, en dat op 1957meter afstand met VDSL NIET leverbaar, gewoon WBA-E
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1332960443.png

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 09-06-2011 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Hmm beetje vage zin dit bij de storingsmelding:
De te ontvangen email wordt voor u opgeslagen en indien mogelijk aan u verzonden.
Indien mogelijk als in: als de mail servers weer werken
of: Als het ons lukt

})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 08:29
Ik heb vandaag een mail kunnen ontvangen, maar nu lukt het niet meer...
Er zijn weken bij dat ik mijn mail amper check, maar natuurlijk net als ik een belangrijk mailtje verwacht moeten er problemen zijn ^^

Het duurt wel erg lang nu :S

edit:
* Update *
08-06-2011 15:00
50% van de mailboxen zijn weer volledig operationeel en kunnen gebruik maken van webmail en alle daarbij behorende diensten.

[ Voor 25% gewijzigd door DrBreakalot op 08-06-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Heb te maken met precies hetzelfde probleem.
Maar om 19.03 heb ik toch één emailtje ontvangen. Vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Nog even een ervaringspuntje met de Huawei HG655d modem:

Een LAN party met 6 man aan kabel en overige apparaten (stuk of 3) op wireless gaat prima! Geen problemen gehad! De modem heeft prima volgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoulaMouzer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:34
Hierzo ook al jaren Online klant (vanaf Wanadoo tijdperk).
Recentelijk overgestapt naar Fiberfast 30 Mb/s ,en moet zeggen ben er tevreden over.
Betreffende speedtest is met Wifi uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1344368424.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Ben overgestapt van KPN naar Online (20 Mb/s) abbo naar 20 Mb/s abbo van Online. Effectief ga ik van 4 Mbitjes naar 10 bij online.

Maar sinds ik de Huawei HG655d in gebruik heb, herkent mijn PS3 geen mediaservers meer. TVersity, PS3 Media Server en zelfs die standaard van Microsoft in Windows 7 niet.

Ik denk dat ik weet waar de fout zit want in de PS3 verbinding test zegt ie dat uPnP unavailable is. In m'n modem (de Huawei) stond die idd uit. Die optie heb ik nu ingeschakeld en alle apparatuur uit en weer aan gedaan maar nog steeds vind de PS3 de media servers niet. Wat zie ik over het hoofd?

[ Voor 8% gewijzigd door Blaim op 20-06-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heb dit eerder gehoord. Heeft je PC/PS3 een vast IP adres? Eventueel de W7 DNLA service opnieuw uit en aanzetten op de PC en zorgen dat de IPS dynamisch worden toegewezen om te testen en alles nalopen dat je geen KPN modem / IP adressen meer hebt staan in je Twonky en Tversity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crateagus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:20
Hier hetzelfde probleem, Twonky mediaserver op qnap nas is via ps3 niet meer te benaderen met huawei modem ertussen. Rechtstreeks lukt het wel. Wel vindt ps3 mijn laptop als mediaserver via wifi met tussenkomst van de modem, sluit ik het bedraad aan dan wordt mn laptop als mediaserver niet meer herkend.

Alle apparaten hebben een static ip. DHCP staat af op de modem. upnp aan en uit geprobeerd, geen verschil. Krijg upnp op geen enkele wijze beschikbaar op ps3. Ik kreeg het idee dat de draadloze deel niet op het bedrade deel aansluit. Zal ps3 eens via wifi met nas proberen te benaderen. Wat me in het configuratiescherm van het modem opviel was dat bij inschakelen van upnp de verbonden apparaten werden weergegeven met ip etc. terwijl dat bij dhcp uitgeschakeld niet het geval was. Veel verder kom ik er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Zijn er mensen die hun livebox na opzeggen van abonnement terug moeten sturen? In Mijn Online staat dat ik geen apparatuur in bruikleen heb (maar in mijn factuur staat nog mooi elke maand 1 euro modemhuur...)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
kmf schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:12:
Zijn er mensen die hun livebox na opzeggen van abonnement terug moeten sturen? In Mijn Online staat dat ik geen apparatuur in bruikleen heb (maar in mijn factuur staat nog mooi elke maand 1 euro modemhuur...)
Nee je modem hoeft niet retour gestuurd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wordt zo gebeld door online, het lijkt erop dat ze een leuke aanbieding kunnen doen,

voor 29,95, krijg ik adsl 20/1 + tel vaak, dus zonder start tarief en gratis bellen naar t-mobile mobiele nummers,
Geen aansluitkosten , nummer portering gratis , en als ik 2 jaar teken zijn de eerste 3 maanden voor niets,.

het gekke is, heb nu alleen online internet en tel van budgetphone, maar dat lijkt geen probleem te zijn voor deze actie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik werd vorige week ook gebeld door Online met een aanbieding, 30MB internet, bellen vaak eerste 6 maanden voor 19,95 erna 34,95 ik betaal nu 39.95 voor 20MB en bellen soms.

Kzou ook een nieuwe modem krijgen, livebox mag ik weggooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 18:44
WC-Juf schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:31:
Ik werd vorige week ook gebeld door Online met een aanbieding, 30MB internet, bellen vaak eerste 6 maanden voor 19,95 erna 34,95 ik betaal nu 39.95 voor 20MB en bellen soms.

30MB internet ??
Dat leveren ze helemaal niet !!

wat ik wel zwaar irritant vind van online is dat je verplicht hun modem moet gebruiken als je ook telefonie hebt van hun
Dit hoeft dus niet bij Tele2 en andere aanbieders !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Laatst online: 02:20
Ik heb nu online 1.5 jaar en redelijk tevreden, maar ik vind de down/up toch te laag voor deze tijd 20 down (werkelijk 15) up 1 (werkelijk 0.70)

Heb nu Ziggo 40 down / 4 up en moet zeggen "supersnel" en dat bijna voor hetzelfde geld. Ik heb het abbo van Online nog niet opgezegd wil eerst kijken de komende 2 weken of Ziggo wel stabiel is, als dit het geval is blijf ik echt bij Ziggo het is namelijk een zeer groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Kun je Ziggo zomaar opzeggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WC-Juf schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 00:31:

Wat komt er ipv de livebox tegenwoordig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Huawei HG655d. 4 Ethernet. Wifi n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Oppie schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:32:
Kun je Ziggo zomaar opzeggen dan?
Ja dat kan, no problem :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
Gman2oo6 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:01:
[...]

30MB internet ??
Dat leveren ze helemaal niet !!
Toch wel

FiberFast
Razendsnel en voordelig internet tot 30 Mb/s voor slechts € 14,95

http://www.online.nl/producten/internet/fiberfast-internet/

En het word idd een Huawei ;)

Upload word 3 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WC-Juf
RoaDHouse schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 01:30:
Ik heb nu online 1.5 jaar en redelijk tevreden, maar ik vind de down/up toch te laag voor deze tijd 20 down (werkelijk 15) up 1 (werkelijk 0.70)

Heb nu Ziggo 40 down / 4 up en moet zeggen "supersnel" en dat bijna voor hetzelfde geld. Ik heb het abbo van Online nog niet opgezegd wil eerst kijken de komende 2 weken of Ziggo wel stabiel is, als dit het geval is blijf ik echt bij Ziggo het is namelijk een zeer groot verschil.
Zelfde geld..?? abbo is geloof ik 30 euro + 17 nog wat aan verplichte analoge tv afname :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:33:
[...]

Wat komt er ipv de livebox tegenwoordig ?
Voor ADSL2 krijg je tegenwoordig een Thomson modem aangeleverd.

Wat ik overigens net zo'n onding als de Livebox vind. De webinterface is namelijk (hier) ontzettend traag en laatst had ik ook problemen met DHCP. Een reset doet dan - net zoals bij de Livebox - wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
WC-Juf schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 01:57:
[...]

Zelfde geld..?? abbo is geloof ik 30 euro + 17 nog wat aan verplichte analoge tv afname :?
Het is iets van 6 euro duurder + kabel-tv. Dat is voor mij maar een klein verschil maar wel vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ga binnenkort (komende maand) verhuizen en ben dus een internet/tv + evt. bellen abbootje aan het uitzoeken. Online is zeker wel interessant in dat opzicht, vooral vanwege de prijs. Ik heb net dit topic eens doorgespit maar ik kan net niet alles vinden en vooral of het nog allemaal geldt met het nieuwe Huawei modem. Daarom mijn vraag:
- zit het voip account van Online nog steeds dmv het MAC-adres gekoppeld aan het modem wat Online er zelf bij levert? Of is daar ondertussen ook al een work-around voor? Als het ff kan zou ik graag een Fritz!Box gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Voip van Online is ook met de Huawei gekoppeld aan mac adres en s/n. Wel kun je je eigen SIP gegevens invoeren mits (wanneer je VOIP van online hebt) op een andere poort dan 5060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
@Oppie
Hmz... bedankt voor de info iig! Wat ik alleen niet snap is wat voor nut het heeft om nou voip te koppelen aan een specifiek modem en de rest niet. Heb nog nooit gehoord van een andere (ADSL) aanbieder die dit ook doet. Als ik toch lekker een andere router wil dan is dat toch mijn verantwoordelijkheid? Ze geven er toch geen ondersteuning op. Wat levert het dan voor voordelen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Laatst online: 16-09 12:59
Je neemt voip als dienst af bij Online. Ik geloof dat daardoor Online ook verantwoordelijk is voor eventueel misbruik daarvan. Vandaar de koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Niet online
Dan zou dat toch ook gangbaar moeten zijn bij de andere aanbieders? Nog nooit van gehoord dat, dat bij Telfort, KPN of een andere provider ook zo is... Maar goed, het helpt me niet verder :S Wel jammer want ze zijn wel de goedkoopste (als je ook mobiele klant bent bij T-Mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Laatst online: 31-08 17:19
Ik heb sinds kort ook een Huawei modem ter vervanging van mijn Livebox maar zie FEC teller best wel hard oplopen, zeg maar per seconde +50. En ook mijn SNR lijkt mij niet bijzonder hoog. Wat krijgen jullie voor stats?
En kan dit kwaad?
Afbeeldingslocatie: http://img828.imageshack.us/img828/2962/specsid.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
vdkleijn schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:24:
Ik heb sinds kort ook een Huawei modem ter vervanging van mijn Livebox maar zie FEC teller best wel hard oplopen, zeg maar per seconde +50. En ook mijn SNR lijkt mij niet bijzonder hoog. Wat krijgen jullie voor stats?
En kan dit kwaad?
[afbeelding]
Dat is wel aardig veel, of het kwaad kan weet ik niet maar ik heb een uptime van 40 dagen en deze data:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Upstream line rate (kbit/s) 3072
Downstream line rate (kbit/s)   30718
Line standard   VDSL2
Channel type None 
Upstream SNR (dB)       18.3
Downstream SNR (dB)     19.3
Upstream output power (dBmV)    -3.2
Downstream output power (dBmV)  14.5
Upstream CRC    0
Downstream CRC  408
Upstream FEC    0
Downstream FEC  31 

VDSL Band Status    U0  U1  U2  U3  D0  D1  D2
Line Attenuation(dB)    5.3     28.7    44.3    N/A     14.0    36.5    N/A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
De SNR is juist wel hoog, alles hoger dan 0dB kan werken. Alles boven de 3dB is redelijk okee en boven de 6dB is het heel veilig.

De attenuation is mooi in verhouding 2:1 (down/up) en de snelheid klopt met de downstream attenuation (demping, dat komt door lijn lengte naar de centrale).

Een FEC is helemaal niet ernstig, dat zijn kleine fouten op de data transmissie dat door je modem en de andere kant weer wordt gecorrigeerd. Er is dus geen data foutief, alles wordt hersteld want de CRC is 0.

Als je thuis alles netjes hebt aangesloten bij je hoofd aansluiting (ISRA) en kabeltjes netjes vast zitten met goede verbindingen zou ik me geen zorgen maken over de FEC.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
CRC staat inmiddels op 125, dus loopt toch op.

Kwa aansluiting is het als volgt:

ISRA Punt -> 10cm kabel -> telefoonstopcontact -> 40cm kabel -> splitter -> 2 korte kabeltjes van ook circa 40cm in modem. Ik heb ook al zonder splitter geprobeerd (dan heb je dus geen analoge telefonie meer als het modem uitvalt) maar daarbij ging de SNR zelfs iets verder naar beneden.

Zou het verschil maken om rechtstreeks vanuit het ISRA punt naar de splitter te gaan, dus zonder extra contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat zou wel verschil kunnen maken ja. Elke extra verbinding - zeker met ouderwetse telefoon stekker - is een stootpunt in de lijn voor het signaal.

Maar let wel op, een slecht contact of slechte draad kan veel beroerder zijn dan goed aangesloten verbinding met een extra stootpunt (koppeling). Je SNR is een waarde die niet vast is, dat is een meting van elke moment dat je kijkt. Dus kan met opnieuw verbinden van je modem of later nog eens kijken elke keer iets anders zijn. Dus hang er niet direct een conclusie aan als het verschilt. Het is een combinatie van alle waardes die je ziet of het beter of slechter is, niet alleen SNR.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
Ik heb de verbinding nu gemaakt zonder extra telefoonstopcontact en kabel, dus rechtstreeks van ISRA naar splitter maar het heeft geen effect op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Ik heb van online een Huawei HG655d modem ontvangen ter vervanging van mijn oude livebox. Nu zit hier ook draadloos bij inbegrepen. Nu heb ik hier zelf een Linksys WRT160n V2 staan die nu het draadloze netwerk verzorgt.

Is de huawei beter qua signaalsterkte en snelheid als de linksys?

En zo niet, is het mogelijk om beiden netwerken aan te zetten zodat de laptop's en telefoons hier het beste signaal pakken zonder dat de 2 routers elkaar storen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Blaim schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:08:
Ben overgestapt van KPN naar Online (20 Mb/s) abbo naar 20 Mb/s abbo van Online. Effectief ga ik van 4 Mbitjes naar 10 bij online.

Maar sinds ik de Huawei HG655d in gebruik heb, herkent mijn PS3 geen mediaservers meer. TVersity, PS3 Media Server en zelfs die standaard van Microsoft in Windows 7 niet.

Ik denk dat ik weet waar de fout zit want in de PS3 verbinding test zegt ie dat uPnP unavailable is. In m'n modem (de Huawei) stond die idd uit. Die optie heb ik nu ingeschakeld en alle apparatuur uit en weer aan gedaan maar nog steeds vind de PS3 de media servers niet. Wat zie ik over het hoofd?
Heb je hier ondertussen al een oplossing voor gevonden? Bij mij werd de PS3 1 keer herkend via de Mediaserver, maar nu met geen mogelijkheid meer. Tussentijds niets veranderd.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Tc-Chub schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:06:
Ik heb van online een Huawei HG655d modem ontvangen ter vervanging van mijn oude livebox. Nu zit hier ook draadloos bij inbegrepen. Nu heb ik hier zelf een Linksys WRT160n V2 staan die nu het draadloze netwerk verzorgt.

Is de huawei beter qua signaalsterkte en snelheid als de linksys?

En zo niet, is het mogelijk om beiden netwerken aan te zetten zodat de laptop's en telefoons hier het beste signaal pakken zonder dat de 2 routers elkaar storen?
Iemand die het antwoord hierop op weet? Ik wil binnenkort even de router installeren maar als ik alles ombouw en het werkt niet wordt het ook een lastig verhaal.
Pagina: 1 ... 13 ... 39 Laatste