Ik ga binnenkort verhuizen en voor het eerst naar een eigen huisje. Vandaag dus maar eens langs de T-Mobile winkel geweest om een Online abo af te sluiten. Volgens mij wel een nette deal gekregen. Als je ook T-Mobile klant bent kun je korting krijgen bij Online (die actie loopt al een tijd). € 7,50 korting per maand als je alles afneemt bij Online, € 5,- p.m. bij internet + digitenne. Dat laatste heb ik gedaan want ik heb geen zin om vast te zitten aan het modem wat Online er bij levert, en ik kan op een later moment nog uitbreiden als ik wil. Je moet dus ook wel klant zijn bij T-Mobile, maar de grap is dat ze je een gratis € 0,- abo kunnen geven wat je dus niet hoeft te gebruiken. Heb nu een simmetje thuis liggen waar niet zo veel mee gaat gebeuren de komende paar jaar... Verder geen aansluitkosten e.d. en 3 maanden cashback (zomeractie). In totaal klaar voor € 27,50 per maand. Of je als bestaande klant ook een T-Mobile € 0,- abo kunt krijgen en je nummer registreren weet ik niet, maar het kan misschien geen kwaad om eens naar een T-Mobile winkel te lopen? Ik heb er nog niet van gehoord in dit topic...
Sinds ongeveer 2 maanden maak ik met plezier gebruik van een 60mbit fiberfast abbo icm een Huawei modem, echter merkte ik vandaag dat mijn snelheden erg tegenvielen. Nader onderzoek van de modem toonde uiteindelijk dat mijn verbinding nog maar 16 uur up was terwijl de modem reeds 24 dagen niet gereset is. Sinds dit wegvallen van de verbinding bestond de download snelheid uit 24 mbit terwijl ik normaliter probleemloos tussen de 45 en de 50 mbit inzit!
Na een reset van de modem verbeterde zich de downloadsnelheid tot 38 mbit echter is dit alsnog verre van de oude situatie! Ook na een avond continue de modem gereset te hebben bleven de waarden schommelen tussen de 38,4 en de 38,8 mbit. Zie hieronder de laatste waarden van mijn verbinding:

Ter informatie: de verbinding was in deze 2 maanden uiterst stabiel. Vooral de eerste weken kon ik het niet laten de modem enkele stress testen te onderwerpen met als resultaat dat hij zeer stabiel boven de 45 mbit draaide zonder zelfs al te veel crc fouten! Ik ben nu echter ten einde raad, zou Online mijn verbinding geknepen hebben omdat ik in het begin flink gebruik gemaakt heb van de lekker snelle verbinding (ongeveer 250GB per week
)?
Voordat ik de klantenservice lastig val dacht ik dat hier iemand misschien een idee heeft wat de oorzaak kan zijn of zelfs mijn bevindingen herkend en onlangs hetzelfde heeft meegemaakt.
Na een reset van de modem verbeterde zich de downloadsnelheid tot 38 mbit echter is dit alsnog verre van de oude situatie! Ook na een avond continue de modem gereset te hebben bleven de waarden schommelen tussen de 38,4 en de 38,8 mbit. Zie hieronder de laatste waarden van mijn verbinding:

Ter informatie: de verbinding was in deze 2 maanden uiterst stabiel. Vooral de eerste weken kon ik het niet laten de modem enkele stress testen te onderwerpen met als resultaat dat hij zeer stabiel boven de 45 mbit draaide zonder zelfs al te veel crc fouten! Ik ben nu echter ten einde raad, zou Online mijn verbinding geknepen hebben omdat ik in het begin flink gebruik gemaakt heb van de lekker snelle verbinding (ongeveer 250GB per week
Voordat ik de klantenservice lastig val dacht ik dat hier iemand misschien een idee heeft wat de oorzaak kan zijn of zelfs mijn bevindingen herkend en onlangs hetzelfde heeft meegemaakt.
Verwijderd
Zijn ze beide N-signaal ?Tc-Chub schreef op maandag 18 juli 2011 @ 20:39:
[...]
Iemand die het antwoord hierop op weet? Ik wil binnenkort even de router installeren maar als ik alles ombouw en het werkt niet wordt het ook een lastig verhaal.
Ja ze zijn beiden N-Signaal. Maar hoe kun je zien of de een verder komt qua signaal als de andere, gewoon testen in de praktijk?
Verwijderd
Ik zat al bij Online toen het nog Wanadoo heette (en daarna Orange) en heb destijds gekozen voor ADSL Family (20mbit). Mijn Livebox is inmiddels vervangen door zo'n Huawei HG655d omdat mijn internet er regelmatig uit sloeg en dit is nu mijn lijnstatus:

Heb niet veel verstand van routers/netwerken, maar nadat ik wat afgelezen heb zie ik toch wel een hoop fouten.... En ik ben per ethernet aangesloten, zonder splitter, gewoon met bijgeleverde kabel die niet lang is.
Gewoon downloaden en uploaden gaat op zich prima en mijn internet klapt er ook niet meer uit. Alleen is m'n ping in games aan de hoge kant... (38 op nederlandse server in QuakeWorld). En in Doom3 heb ik vreselijke packet loss. In QW op zich niet....
Wat raar trouwens dat FiberFast nu goedkoper is dan wat ik heb terwijl het sneller zou moeten zijn? Waarom brengt zo'n provider de gebruiker daar niet van op de hoogte...

Heb niet veel verstand van routers/netwerken, maar nadat ik wat afgelezen heb zie ik toch wel een hoop fouten.... En ik ben per ethernet aangesloten, zonder splitter, gewoon met bijgeleverde kabel die niet lang is.
Gewoon downloaden en uploaden gaat op zich prima en mijn internet klapt er ook niet meer uit. Alleen is m'n ping in games aan de hoge kant... (38 op nederlandse server in QuakeWorld). En in Doom3 heb ik vreselijke packet loss. In QW op zich niet....
Wat raar trouwens dat FiberFast nu goedkoper is dan wat ik heb terwijl het sneller zou moeten zijn? Waarom brengt zo'n provider de gebruiker daar niet van op de hoogte...
Ik ben van plan om over te stappen van online naar ziggo. Hoe zit het dan met de email adressen die je bij online heb? Momenteel ontvang ik nog @wanadoo/orange/online emails vervalt dat als ik overstap naar ziggo?
Ja, beter kun je een provider afhankelijke mail nemen (gmail, hotmail, of nog beter Google Apps met je eigen domein dan is het ook onafhankelijk van Google en kun je altijd je adres meenemen).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@ Crazyanz
De mailadressen van Online worden een half jaar na beëindiging contract opgeheven.
De mailadressen van Online worden een half jaar na beëindiging contract opgeheven.
Mijn verbinding is sinds dinsdag opgeleverd
(KS deed aanbieding op 09-07)
Ik merkte dat ik rond 01:00 nachts een nieuw ip had gekregen, khep daarna de huwahey modem erin geplugt en dit zijn mijn stats:
[/URL]
Khad eerst 20 MB en via Eweka was dat rond de 1,87MB altijd op newsgroepen, dit is nu 3,32 MB sinds de switch naar Fiberfast 30MB khep nixs te klagen
Ik merkte dat ik rond 01:00 nachts een nieuw ip had gekregen, khep daarna de huwahey modem erin geplugt en dit zijn mijn stats:

Khad eerst 20 MB en via Eweka was dat rond de 1,87MB altijd op newsgroepen, dit is nu 3,32 MB sinds de switch naar Fiberfast 30MB khep nixs te klagen
Ik kreeg niet eens een nieuw IP bij oplevering
Heb gewoon de huwai erin gedaan en is vanzelf van de 1 op andere dag overgeschakeld naar VDSL.
Verwijderd
Zeg, zijn er nog instellingen die jullie aanraden met die Huawei? Zonder iets te veranderen deed ie het meteen. Ik heb alleen wel een paswoord ingesteld.
Ik kreeg ook geen handleiding bijgeleverd en dus heb ik een pdf gedownload ergens en daarin staat dat je moet kiezen tussen
- toegang tot netwerk via embedded PPP Dial-up software op de Huawei
- toegang tot netwerk via PPP Dial-up software op de pc
Ik heb nooit een keuze hoeven maken....hij deed het gewoon nadat ik de cd installatie doorliep... Blijkbaar gebruikt ie de software op de huawei, want anders zou ik steeds inbel-handelingen moeten verichten en dat is niet zo.
Ik kreeg ook geen handleiding bijgeleverd en dus heb ik een pdf gedownload ergens en daarin staat dat je moet kiezen tussen
- toegang tot netwerk via embedded PPP Dial-up software op de Huawei
- toegang tot netwerk via PPP Dial-up software op de pc
Ik heb nooit een keuze hoeven maken....hij deed het gewoon nadat ik de cd installatie doorliep... Blijkbaar gebruikt ie de software op de huawei, want anders zou ik steeds inbel-handelingen moeten verichten en dat is niet zo.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2011 21:18 ]
Ik probeer dus Online internet te bestellen, via dat webformuliertje. Bij het drukken op de knop blijft ie maar zeiken over dat ik velden niet heb ingevuld die wel ingevuld moeten worden. Uiteraard heb ik dit 600 keer nagekeken en het is gewoon goed.
Ik ben nu al moe. Als dit al niet lukt, maak ik me zorgen over wat nog komen gaat
(ter illustratie: ik woon antikraak op een industrieterrein zonder telefoonlijn of iets en waar UPC en Ziggo niet eens leveren, ik ga enorme snelheden beleven denk ik
)
Ik ben nu al moe. Als dit al niet lukt, maak ik me zorgen over wat nog komen gaat
Ik heb net een nieuwe Fiberfast 30 Mbit verbinding.

Volgens speedtest.nl:

Volgens BBned:

Is dit normaal? Ik heb het idee dat mijn snelheid wat aan de lage kant is. Dan krijg ik het gevoel dat ik beter een goedkoper abonnement had kunnen kiezen.
Aansluiten was trouwens een fluitje van een cent. Moest er alleen wel op dit forum achter komen dat in de SSID geen spatie mag staan. Dat zorgde aanvankelijk even voor problemen.

Volgens speedtest.nl:

Volgens BBned:

Is dit normaal? Ik heb het idee dat mijn snelheid wat aan de lage kant is. Dan krijg ik het gevoel dat ik beter een goedkoper abonnement had kunnen kiezen.
Aansluiten was trouwens een fluitje van een cent. Moest er alleen wel op dit forum achter komen dat in de SSID geen spatie mag staan. Dat zorgde aanvankelijk even voor problemen.
@MrsRossi: Er zal dan toch iets verkeerd staan vermoed ik. Ook is het zo dat bij oude kantoorpanden er verschillende adressen / toevoegingen zijn waarop geleverd kan worden en is het dus ook belangrijk dat je zeker weet dat je hierin de juiste keuze maakt. Als de lijn geleverd gaat worden op een punt bij de voordeur en jij zit aan de achterkant op zolder dan wordt het een lastig verhaal.
@JpBoere:Via http://adsl.hunen.net/index.php?id=11&pr=Zuid-Holland kun je het adres van de wijkcentrale achterhalen en zo met je eigen adres via google maps route een schatting maken van de afstand. Moet je wel zeker weten dat je de juiste centrale kiest natuurlijk. Ook is je aansluiting van belang, direct op je ISRA is het beste. Mocht dit allemaal kloppen en de afstand te groot zijn dan heb je inderdaad weinig aan VDSL op die afstand.
@JpBoere:Via http://adsl.hunen.net/index.php?id=11&pr=Zuid-Holland kun je het adres van de wijkcentrale achterhalen en zo met je eigen adres via google maps route een schatting maken van de afstand. Moet je wel zeker weten dat je de juiste centrale kiest natuurlijk. Ook is je aansluiting van belang, direct op je ISRA is het beste. Mocht dit allemaal kloppen en de afstand te groot zijn dan heb je inderdaad weinig aan VDSL op die afstand.
Als je met adsl2 al 16Mb haalt zit je dicht op de centrale dus dan met vdsl ook wel de 30MB kunnen halen.
Met Google Maps kom ik uit op 450 meter, alhoewel er wel twee bruggen op die route zitten waarvan er eentje open kan.Oppie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:50:
De aansluiting is op de enige telefoonaansluiting in het gehele huis. Dit is nog een vooroorlogs pand.
@saharoen: wat bedoel je precies?
Ik heb het zelfs door iemand na laten kijken en diegene heeft het ook voor me ingevuld op de site, werkt ook niet... Er zit gewoon een fout in dat formulier.Oppie schreef op zondag 24 juli 2011 @ 11:50:
@MrsRossi: Er zal dan toch iets verkeerd staan vermoed ik.
Ook zou de straatnaam + plaats automatisch erbij moeten te komen staan als je postcode+huisnummer invult, maar dit doet hij niet.
Goede manier om je nieuwe klanten weg te jagen.........
Niet om te spammen, maar je kan je ook aanmelden via websites als adslwinkel, je kan dan ook nog wel extra korting krijgen op bepaalde pakketten.
Binnenkort ga ik verhuizen en wil daar meer gebruik gaan maken van een draadloze verbinding. Momenteel heb ik nog de oude livebox. Voor draadloos internet heb ik hier een draadloze N router aan gehangen.
Is het echter aan te raden om de nieuwe modem , welke zelf draadloos is, te vragen aan online of gewoon te blijven werken met de livebox, waar ik verder eigenlijk geen problemen mee heb? Zijn er voordelen met het nieuwe modem tov de livebox? Ik heb alleen internet, geen telefonie.
Is het echter aan te raden om de nieuwe modem , welke zelf draadloos is, te vragen aan online of gewoon te blijven werken met de livebox, waar ik verder eigenlijk geen problemen mee heb? Zijn er voordelen met het nieuwe modem tov de livebox? Ik heb alleen internet, geen telefonie.
MrsRossi, anders bel je ze toch even voor de mogelijkheden?
Bedenk trouwens wel dat verhuizen geld kost en drie weken duurt. Bij antikraak wonen kan het wel eens gebeuren dat je op korte termijn buiten getrapt wordt en dan zit je eventjes zonder lijn. Goed je contract nalezen dus
Bedenk trouwens wel dat verhuizen geld kost en drie weken duurt. Bij antikraak wonen kan het wel eens gebeuren dat je op korte termijn buiten getrapt wordt en dan zit je eventjes zonder lijn. Goed je contract nalezen dus
Nu blijkt opeens dat ik al klant ben van Online
Ze gaan me als het goed is bellen. Het is een enorm kantoor en iemand die antikraak een werkruimte huurt heeft ook Online dus misschien zijn ze daarmee in de war... Ik kan haar internet alleen niet ontvangen op mijn kamer... Maar misschien valt er wel iets samen met haar te regelen met een versterker ertussen o.i.d. Ik bel vanmiddag wel met ze.
Ja bedankt dat je dat zegt! Het is inderdaad vrij lastig dat ik dan even zonder zit, vooral ivm school dingen. Maar ik heb nu mobiel internet maar dat is zo'n drama... Ik verbruik teveel en daardoor wordt ie weer ontzettend sloom, echt niet te doen. Dus ik wil graag vast internet en dan moet ik tegen de tijd dat ik moet verhuizen maar een paar weken zonder doen (bovendien heb ik m'n iPhone nog
)
Ja bedankt dat je dat zegt! Het is inderdaad vrij lastig dat ik dan even zonder zit, vooral ivm school dingen. Maar ik heb nu mobiel internet maar dat is zo'n drama... Ik verbruik teveel en daardoor wordt ie weer ontzettend sloom, echt niet te doen. Dus ik wil graag vast internet en dan moet ik tegen de tijd dat ik moet verhuizen maar een paar weken zonder doen (bovendien heb ik m'n iPhone nog
Hier thuis zijn we al een tijdje lid van Online (heette toen nog Wanadoo).
We hebben een ADSL Extra abonnement van € 23,- per maand.
Nu heb ik me nooit echt verdiept in onze verbinding maar zijn de onderstaande resultaten normaal voor die 23 euro?

Edit
Zit volgens BBned op 2082 meter van de centrale btw.
Nu heb ik me nooit echt verdiept in onze verbinding maar zijn de onderstaande resultaten normaal voor die 23 euro?

Edit
[ Voor 9% gewijzigd door superbassie op 25-07-2011 17:28 ]
Je zit redelijk ver van de centrale, de 20MBit haal je nooit, zelf nog niet de helft. Je kunt beter downgraden naar het goedkopere 4MB abonnement, dat kost je maar 17,50. In de praktijk krijg je 5,5Mbit, zelf zit ik 1300m van de centrale af.superbassie schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:24:
Hier thuis zijn we al een tijdje lid van Online (heette toen nog Wanadoo).
[afbeelding]
Edit
Misschien een beetje offtopic (geldt voor veel providers namelijk), maar ik vraag me oprecht af waarom het zo'n 3 weken duurt voordat je je modem etc krijgt? Dat kan toch wel sneller?
Ik snap dat je ergens aangemeld/geactiveerd moet worden enzo maar... Bij bv. KPN digitenne is het ook in een paar dagen gefixed (of als je naar een winkel gaat dezelfde dag nog).
Ik snap dat je ergens aangemeld/geactiveerd moet worden enzo maar... Bij bv. KPN digitenne is het ook in een paar dagen gefixed (of als je naar een winkel gaat dezelfde dag nog).
Bij bestellen via internet heb je 7 werkdagen bedenktijd. Voor Online via T-mobile shops tegenwoordig ook weer. Online gaat niets verwerken met het risico dat een bestelling in die periode nog geannuleerd wordt. Na die 7 werkdagen wordt alles in gang gezet en gepland met KPN als netwerkbeheerder om een geschikte opleverdatum te vinden. Gaat automatisch via een aantal stappen die allemaal ook weer 1 a 2 werkdagen kosten. Al met al kom je op die 3 weken uit.
Misschien dat ik dat wel doe dan aangezien er voor dit huis dus blijkbaar niet meer inzit qua snelheid.zx9r_mario schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:08:
[...]
Je zit redelijk ver van de centrale, de 20MBit haal je nooit, zelf nog niet de helft. Je kunt beter downgraden naar het goedkopere 4MB abonnement, dat kost je maar 17,50. In de praktijk krijg je 5,5Mbit, zelf zit ik 1300m van de centrale af.
Misschien toeval, maar je downloadsnelheid ≈ 15Mb en je uploadsnelheid ≈ 1,5Mb. De maximale snelheden van je abonnement zijn 30Mb download en 3Mb upload.jpboere schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:44:
Ik heb net een nieuwe Fiberfast 30 Mbit verbinding.
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens speedtest.nl:
[afbeelding]
Volgens BBned:
[afbeelding]
Oftwewel: je zit bijna exact op 50% van de snelheid. Nogmaals kan dit toeval zijn, maar ik zou toch even goed checken of beide aders van je aangesloten aderpaar nog goed zijn en/of goed vastzitten, het kan dat je verbinding nu maar over een ader loopt...
leoaq.fm // Jeune Loop
Thanks! Ik was inderdaad die 7 werkdagen bedenktijd vergeten, dan zit je er al gauw aan natuurlijk (wel irritant trouwens, je bedenkt toch vóórdat je je aanmeldt of je het wil hebben ja of nee).Oppie schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:10:
Bij bestellen via internet heb je 7 werkdagen bedenktijd. Voor Online via T-mobile shops tegenwoordig ook weer. Online gaat niets verwerken met het risico dat een bestelling in die periode nog geannuleerd wordt. Na die 7 werkdagen wordt alles in gang gezet en gepland met KPN als netwerkbeheerder om een geschikte opleverdatum te vinden. Gaat automatisch via een aantal stappen die allemaal ook weer 1 a 2 werkdagen kosten. Al met al kom je op die 3 weken uit.
M'n geduld raakt op en m'n mobiele internet ook
Je staat er nog van te kijken hoe snel mensen op "bestel" klikken en bij de bevestigingsbrief zoiets hebben van "nah, toch maar niet". Dit land zit vol met dergelijke stuurloze mensen, daarom is die wet gemaakt. Pure zelfbescherming van het volk
Erm..zx9r_mario schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:08:
[...]
Je zit redelijk ver van de centrale, de 20MBit haal je nooit, zelf nog niet de helft. Je kunt beter downgraden naar het goedkopere 4MB abonnement, dat kost je maar 17,50. In de praktijk krijg je 5,5Mbit, zelf zit ik 1300m van de centrale af.
Ik zit op 2180 meter van de centrale (volgens mijn modem). In rechte lijn is 1500 meter, via de weg 1800meter.
Toen ik nog bij online op ADSL1 zat haalde ik dit:

Nu ik bij een andere provider op VDSL2 zit (20 / 2-connectie) haal ik:

Dat 10mbit op 2km niet haalbaar is klopt niet. Zeker gezien ik 6,9 mbit haalde bij ADSL1.
[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 28-07-2011 19:04 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Thanks voor je reply. Hoe/waar zou ik dit moeten controleren??sjaakaq schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 02:03:
[...]
Misschien toeval, maar je downloadsnelheid ≈ 15Mb en je uploadsnelheid ≈ 1,5Mb. De maximale snelheden van je abonnement zijn 30Mb download en 3Mb upload.
Oftwewel: je zit bijna exact op 50% van de snelheid. Nogmaals kan dit toeval zijn, maar ik zou toch even goed checken of beide aders van je aangesloten aderpaar nog goed zijn en/of goed vastzitten, het kan dat je verbinding nu maar over een ader loopt...
Met ADSL2+ is op 2000m best 10Mb mogelijk, in veel gevallen zelfs hoger nog als de ruis gemiddeld is. Mits natuurlijk de draad echt 2000m is en niet alleen de afstand te voet naar de centrale.GAIAjohan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:01:
[...]
Dat 10mbit op 2km niet haalbaar is klopt niet. Zeker gezien ik 6,9 mbit haalde bij ADSL1.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik haal dus 4 Mb/s op 2 km.
Volgens de postcode check van Online zou ik op mijn adres 12 - 16 Mb/s moeten kunnen halen.
Mja, ik zal de helpdesk anders maar eens bellen en de bedrading van de Livebox nog een keer checken...
Volgens de postcode check van Online zou ik op mijn adres 12 - 16 Mb/s moeten kunnen halen.
Mja, ik zal de helpdesk anders maar eens bellen en de bedrading van de Livebox nog een keer checken...
[ Voor 6% gewijzigd door superbassie op 30-07-2011 22:27 ]
Kwam erachter dat de kabel die van het ISRA punt naar de Livebox liep wel heel erg lang was, terwijl de afstand niet meer dan 30cm is.
Nu heb ik er een kortere kabel tussen gedaan met dit als resultaat:

Daar kan ik wel mee leven.
Nu heb ik er een kortere kabel tussen gedaan met dit als resultaat:

Daar kan ik wel mee leven.
Kan ik Online ook mailen ipv bellen? (als ik nog geen klant ben)

Ik moet eerst inloggen om ze een email te kunnen sturen. Volgens mij kan dat dus niet.
Maar goed, bellen is toch makkelijker/sneller?
idd...... en 15 cent per minuutsuperbassie schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:20:
Ik moet eerst inloggen om ze een email te kunnen sturen. Volgens mij kan dat dus niet.
En dan nog even door 20 menu's heen, zijn we weer 6 minuten verder, lekker snel verdient.
[ Voor 13% gewijzigd door RoaDHouse op 01-08-2011 21:26 ]
Dus dat.RoaDHouse schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:25:
[...]
idd...... en 15 cent per minuut
En dan nog even door 20 menu's heen, zijn we weer 6 minuten verder, lekker snel verdient.
Meestal zit je ISRA in je meterkast en ziet her uit zoals het rechthoekige kastje links:jpboere schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 22:16:
[...]
Thanks voor je reply. Hoe/waar zou ik dit moeten controleren??

Aan de bovenkant zit een klepje met 4 schroefjes, en op in ieder geval 2 van die 4 moet een kabeltje zitten (een "aderpaar"). Soms ziet het ISRA er anders uit, maar er komt altijd een telefoonkabel uit. Aan de andere kant van die telefoonkabel zit vaak het aansluitdoosje of telefoonstopcontact, waarin ook weer 2 draadjes vast zitten. Daarop zit weer je modem:

Wat je kunt checken is dat zowel aan de ISRA kant als aan de aansluitkant beide (en dezelfde
leoaq.fm // Jeune Loop
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen onder welke optie in de Huawei HG655D ik de instellingen voor port forwarding kan aanpassen? Kijk er vast overheen, dacht eerst de optie Firewall > Handmatig en dan via Toepassingsfiltering de betreffende poorten openzetten maar op 1 of andere manier boek ik geen resultaat?
@Jones: Geavanceerd -> NAT -> Tab Poorttoewijzing.
Oke. 2 weken geleden heb ik dus Online internet aangevraagd. Vervolgens krijg ik een mailtje dat ik al een bestaande klant ben en of ik wil bellen.
Ik heb zojuist gebeld, en het ding is dus dat er al iemand met Online internet op mijn adres zit. Dit klopt, want ik woon in een antikraak kantoor met meerdere mensen. Ik kan haar internet alleen niet ontvangen op mijn kamer dus ik wil graag zelf ook internet.
Ik moest van Online met KPN bellen om te vragen of ik achter mijn huisnummer LFT kon zetten? In dat geval konden ze het namelijk wel aanvragen.
Maar nu heb ik KPN gebeld en het enige wat hij voor me kon doen is KPN internet aanvragen (
) en vertellen dat er waarschijnlijk al iemand op het ISRA punt zit dus dat ik een ISRA aansluiting moet aanvragen waarschijnlijk.
Het leuke is, er zijn naast mij nog twee bewoners en allebei hebben zij zelf internet. Maar er zit maar 1 iemand aan het ISRA punt in de meterkast....
Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Heeft dat LFT (dus gewoon een toevoeging aan m'n adres eigenlijk..) iets te maken met het ISRA punt of ?? Ik snap het niet meer.
Ik heb zojuist gebeld, en het ding is dus dat er al iemand met Online internet op mijn adres zit. Dit klopt, want ik woon in een antikraak kantoor met meerdere mensen. Ik kan haar internet alleen niet ontvangen op mijn kamer dus ik wil graag zelf ook internet.
Ik moest van Online met KPN bellen om te vragen of ik achter mijn huisnummer LFT kon zetten? In dat geval konden ze het namelijk wel aanvragen.
Maar nu heb ik KPN gebeld en het enige wat hij voor me kon doen is KPN internet aanvragen (

Het leuke is, er zijn naast mij nog twee bewoners en allebei hebben zij zelf internet. Maar er zit maar 1 iemand aan het ISRA punt in de meterkast....
Heeft iemand enig idee wat ik nu moet doen? Heeft dat LFT (dus gewoon een toevoeging aan m'n adres eigenlijk..) iets te maken met het ISRA punt of ?? Ik snap het niet meer.
Toevoeging LFT is voor het ISRA punt in de lift schacht. Het telefoon toestel voor nood (nood knop voor centrale) is een KPN vaste aansluiting meestal met eigen ISRA.
Dat is de toevoeging LFT of LIFT
Als de ISP Online niet twee abonnees op hetzelfde adres kan leveren (in hetzelfde ISRA) kan je ook een andere ISP aanvragen. Gewoon bij je aanvraag opgeven dat je nu geen diensten hebt, dan gaan ze op zoek naar een vrije lijn naast die van Online.
Of de lift is weg en niet gebruikt zodat je daar draadjes aan 't ISRA kan vastmaken. Maar als de lift nog in gebruik is zou ik dat niet doen
Dat is de toevoeging LFT of LIFT
Als de ISP Online niet twee abonnees op hetzelfde adres kan leveren (in hetzelfde ISRA) kan je ook een andere ISP aanvragen. Gewoon bij je aanvraag opgeven dat je nu geen diensten hebt, dan gaan ze op zoek naar een vrije lijn naast die van Online.
Of de lift is weg en niet gebruikt zodat je daar draadjes aan 't ISRA kan vastmaken. Maar als de lift nog in gebruik is zou ik dat niet doen
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-08-2011 15:40 ]
Ooooh, de lift, dat klinkt logisch... die wordt nog wel gebruikt ja! Maar daar zit geen telefoon in (want officieel mag hij eigenlijk niet gebruikt worden) dus er hangen wat draadjes daar.
Maar wat gebeurt er als ik Online nu bel en zeg: "Hoi ik belde met KPN en ja dat LFT kan"?
Toen ik het internet aanvraagde heb ik al "geen diensten" aangeklikt. Of bedoel je dat niet?
Maar wat gebeurt er als ik Online nu bel en zeg: "Hoi ik belde met KPN en ja dat LFT kan"?
Toen ik het internet aanvraagde heb ik al "geen diensten" aangeklikt. Of bedoel je dat niet?
wij hebben nu bijna 2 jaar internet van online. Nu hadden we altijd 16Mbit download snelheid, wat heel aardig was. Maar sinds enkele maanden zat deze snelheid heletijd te variëren tussen 8Mbit. Sinds kort is het zelfs constant 8Mbit. Dit vind ik wel een beetje jammer, dus vraag me af of Online ons gewoon wil naaien of dat het ligt aan onze bekabeling/modem (hebben linksys modem gekocht als alternatief voor de standaard Thomson modem). Modem hebben we bijna vanaf het begin af aan gebruikt
Je komt nooit bij dat ISRA bij de lift. Die zit meestal onderin de schacht en met een bewegende lift ga jij daar niet in zonder je leven te wagen. 'k Heb het vermoeden dat de persoon die je dat vroeg niet helemaal door had even waar die huisnummer toevoeging voor staat.MrsRossi schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 16:03:
Ooooh, de lift, dat klinkt logisch... die wordt nog wel gebruikt ja! Maar daar zit geen telefoon in (want officieel mag hij eigenlijk niet gebruikt worden) dus er hangen wat draadjes daar.
Geen diensten aanvinken heeft Online blijkbaar wel een check in zitten (doen veel ISP's) om te controleren of je niet al klant bent. Daarom zei ik ook bij een andere ISP aanvragen dan online en daar aangeven dat je nog geen diensten hebt.
In het systeem van een andere ISP kom 't je adres niet voor met een klant/aansluiting. Dus gaat die check niet op en zoeken ze naar een vrije lijn (aderpaar) in het ISRA. En als die er is krijg je gewoon een aansluiting.
De check is alleen per ISP (sommige doen dat) om te voorkomen dat mensen dubbel aanvragen. En om te voorkomen dat mensen in plaats van opnieuw aanvragen en met twee abonnementen zitten terwijl ze alleen maar hun abonnement wilde omzetten.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 08-08-2011 20:49 ]
Pff, wat een gedoe. Ziggo en UPC leveren niet eens op mijn adres, bij KPN kan ik alleen voor basis gaan, plus dat ik die te duur vindt. Volgens mij blijft uiteindelijk alleen Telfort over. Maar op mijn adres is Online het beste qua snelheid enz. Balen
Beste mensen,
Mijn zus heeft bij Online een internetabonnement aangevraagd en geleverd gekregen. Maar wat blijkt achteraf? Haar aansluitpunt is bij een verbouwing van de vorige bewoners 'verwijdert' en onvindbaar. Online zegt dat ze niets doen omdat ze het internetsignaal hebben geleverd en verder niets kunnen doen.
Wat zijn de mogelijkheden? Wie kan het aansluitpunt (ISRA) herstellen? En het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk...
Mijn zus is inmiddels vrij radeloos, ze heeft internet gewoon absoluut nodig. Wie kan hier een helder licht op schijnen? De KPN en Online klantenservice zijn niet bijzonder behulpzaam hierin.
Alvast bedankt!
Edit:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een belbudget abonnement bij KPN aan te vragen en komt KPN dan kosteloos het ISRA punt herstellen?
Mijn zus heeft bij Online een internetabonnement aangevraagd en geleverd gekregen. Maar wat blijkt achteraf? Haar aansluitpunt is bij een verbouwing van de vorige bewoners 'verwijdert' en onvindbaar. Online zegt dat ze niets doen omdat ze het internetsignaal hebben geleverd en verder niets kunnen doen.
Wat zijn de mogelijkheden? Wie kan het aansluitpunt (ISRA) herstellen? En het liefst natuurlijk zo goedkoop mogelijk...
Mijn zus is inmiddels vrij radeloos, ze heeft internet gewoon absoluut nodig. Wie kan hier een helder licht op schijnen? De KPN en Online klantenservice zijn niet bijzonder behulpzaam hierin.
Alvast bedankt!
Edit:
Is het bijvoorbeeld mogelijk om een belbudget abonnement bij KPN aan te vragen en komt KPN dan kosteloos het ISRA punt herstellen?
[ Voor 14% gewijzigd door FreqAmsterdam op 09-08-2011 19:10 ]
De optie die jij noemt is er een. Een tweede is om bij de buren te kijken waar het punt zich bevindt. Een derde optie is http://www.huisaansluitingen.nl/ of de huisbaas vragen mits het gehuurd is.
Er is een lijn naar het huis aanwezig, Online heeft immers signaal geleverd. Het ISRA punt is alleen weg (als in, niet onvindbaar maar echt weg). De huisbaas (in dit geval een woningbouwvereniging) zegt dat het haar eigen verantwoordelijkheid is.
En als ze dan een belbudget aanvraagt, wat moet ik dan bij KPN aangeven? Komt een monteur het isra punt kosteloos aansluiten?
En als ze dan een belbudget aanvraagt, wat moet ik dan bij KPN aangeven? Komt een monteur het isra punt kosteloos aansluiten?
[ Voor 20% gewijzigd door FreqAmsterdam op 09-08-2011 19:25 ]
Ik zou het eerst aanvragen en zodra het zou moeten werken geef je aan dat je geen telefoonaansluiting kunt vinden. Vooral niet beginnen over het feit dat het om internet oid gaat want dan verwijzen ze je weer terug.
Ik word echt helemaal gek!
Heb nu al 7 maanden problemen met het internet.. , het valt meerdere keren per dag 30~60 seconden weg.
In het begin dacht ik: ach ze zullen wel bezig zijn in de centrale. Maar het komt steeds weer terug, soms heb je er 1 maand geen last van en soms is het iedere dag raak. Ik heb zelf al contact opgenomen met de helpdesk, maar daar ben ik nu ook niet zo over te spreken.. eerst moet je door een menu van 6 minuten heen, dan heb je iemand aan de lijn en die doet over iedere vraag die je stelt 2 minuten. Volgens mij probeerde hij gewoon de tijd te rekken. Toen ik vroeg of ze geen nieuwe modem op konden sturen(heb nog een livebox) kreeg ik als antwoord: Ik kan u een nieuwe modem opsturen maar dan moet u het contract met 2 jaar verlengen. Ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden, ik heb deze provider al sinds het wanadoo was, en tot nu toe nooit problemen gehad tot de afgelopen 7 maanden. Dus ik denk dat de modem aan vervaning toe is. Iemand anders met soort gelijke problemen ?
Heb nu al 7 maanden problemen met het internet.. , het valt meerdere keren per dag 30~60 seconden weg.
In het begin dacht ik: ach ze zullen wel bezig zijn in de centrale. Maar het komt steeds weer terug, soms heb je er 1 maand geen last van en soms is het iedere dag raak. Ik heb zelf al contact opgenomen met de helpdesk, maar daar ben ik nu ook niet zo over te spreken.. eerst moet je door een menu van 6 minuten heen, dan heb je iemand aan de lijn en die doet over iedere vraag die je stelt 2 minuten. Volgens mij probeerde hij gewoon de tijd te rekken. Toen ik vroeg of ze geen nieuwe modem op konden sturen(heb nog een livebox) kreeg ik als antwoord: Ik kan u een nieuwe modem opsturen maar dan moet u het contract met 2 jaar verlengen. Ik begin het nu toch wel een beetje zat te worden, ik heb deze provider al sinds het wanadoo was, en tot nu toe nooit problemen gehad tot de afgelopen 7 maanden. Dus ik denk dat de modem aan vervaning toe is. Iemand anders met soort gelijke problemen ?
Raar, ik heb laatst gewoon een nieuw modem gekregen, contractverlenging is onzin. Gewoon nog een keer bellen, grote kans dat je een ander aan de lijn krijgt die wel gewoon een modem opstuurt.
Heb ik ook gehad, het bereik was om te huilen maar een nieuw modem alleen met contractverlenging.ThinkAboutIt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:08:
Raar, ik heb laatst gewoon een nieuw modem gekregen, contractverlenging is onzin. Gewoon nog een keer bellen, grote kans dat je een ander aan de lijn krijgt die wel gewoon een modem opstuurt.
Dus de heleboel maar opgezegd na 6 jaar

ik zie ik zie wat jij niet ziet
wat is je postcode huisnummer? Dan kan ik voor je controleren of er wat bekend is waar je aansluitpunt binnen zou moeten komen.FreqAmsterdam schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 19:09:
Beste mensen,
Alvast bedankt!
Edit:
Je hebt een berichtje. Ik post het even niet openbaar want het is niet mijn adres.
Verwijderd
Met welk modem heb je deze problemen ? met een netgear toevallig ? heb namelijk regelmatig een kort wegvallende verbinding met mijn netgear.ThinkAboutIt schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 11:08:
Wie kan mij uitleggen hoe het precies zit als je op de bovenste etage van een flat woont mbt de snelhied van internet?
Ik wil dus Online aanschaffen, vanwege de korting, omdat ik ook bij T-Mobile zit. Alleen zie ik wel een aantal haken en ogen.
- Die Huawei modem bevalt me niet zo. Kun je deze helemaal zelf beheren?
- Voor WiFi zag ik dat er alleen WPS beveiliging is.
- Geen Gbit Ethernet.
- Kun je eventueel een ander, zelf gekozen, modem gebruiken bij Online?
Over de snelheid. De hoofdaansluiting komt bij mij dus direct uit de muur, met zo'n ouderweste vierpolige telefoonaansluiting. De kabel is blauw, zoals op de plaatjes hierboven. Heeft het nu invloed voor de snelheid?? Omdat ik 12 hoog zit? Ik heb het kabeltje al iets verlengt, zodat de aansluiting netjes bij de grond zit nu, aansluiting zat midden op de muur
Ik weet dat het kabeltje vanaf de hoofdaansluiting zo kort mogelijk gehouden moet worden, maar de kabel gaat sowieso natuurlijk al 12 verdiepingen omhoog.
Ik wil dus Online aanschaffen, vanwege de korting, omdat ik ook bij T-Mobile zit. Alleen zie ik wel een aantal haken en ogen.
- Geen Gbit Ethernet.
Over de snelheid. De hoofdaansluiting komt bij mij dus direct uit de muur, met zo'n ouderweste vierpolige telefoonaansluiting. De kabel is blauw, zoals op de plaatjes hierboven. Heeft het nu invloed voor de snelheid?? Omdat ik 12 hoog zit? Ik heb het kabeltje al iets verlengt, zodat de aansluiting netjes bij de grond zit nu, aansluiting zat midden op de muur
Ik weet dat het kabeltje vanaf de hoofdaansluiting zo kort mogelijk gehouden moet worden, maar de kabel gaat sowieso natuurlijk al 12 verdiepingen omhoog.
-> Ja, heb er zelf goede ervaringen mee.
->Ook de wifi en security ervan is zelf te beheren. Mac filter etc.
- Geen Gbit Ethernet.
-> Klopt
->Kan, mits je geen telefonie van Online hebt. Daarvoor heb een Online modem nodig.
12 hoog of 3 hoog mag geen verschil maken, elke woning heeft zn eigen aansluiten in flats doorgaans. Wel is jouw koperlijk natuurlijk iets langer dan iemand op de 3e. Doe in iedergeval een speedcheck op de site zodat je een schatting hebt van wat je mag verwachten.
- Geen Gbit Ethernet.
-> Klopt
->Kan, mits je geen telefonie van Online hebt. Daarvoor heb een Online modem nodig.
12 hoog of 3 hoog mag geen verschil maken, elke woning heeft zn eigen aansluiten in flats doorgaans. Wel is jouw koperlijk natuurlijk iets langer dan iemand op de 3e. Doe in iedergeval een speedcheck op de site zodat je een schatting hebt van wat je mag verwachten.
NuttigOppie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:
- Geen Gbit Ethernet.
-> Klopt
Wat betreft de hoogte, de test van Online zegt dat op mijn nieuwe adres, 12 hoog, de snelheid 12 tot 14 Mbit zal zijn. Maar ja testen op locatie kan natuurlijk nog niet. Maar waar het mij om gaat is dat er altijd gezegd wordt dat de kabel vanaf het IRSA punt naar je modem zo kort mogelijk moet zijn. Maar ik snap het nut daar nooit zo van, en of dat echt waar is? Of zijn dit fabeltjes?
Die Huawei is leuk voor de thuis amateur, maar mist wel cruciale dingen als NAT loopback en VPN passthrough, wat het dus totaal ongeschikt maakt voor de gebruiker dit wat meer wilt. Jammer dat andere VDSL2+ modems zo duur zijn.Oppie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:05:
- Geen Gbit Ethernet.
-> Klopt
Ik wil juist mijn NAS neer gaan zetten, en er voor zorgen dat mijn ouders hem vanuit hun huis kunnen benaderen. Dat gaat dus niet werken?Megamind schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:47:
[...]
Die Huawei is leuk voor de thuis amateur, maar mist wel cruciale dingen als NAT loopback en VPN passthrough, wat het dus totaal ongeschikt maakt voor de gebruiker dit wat meer wilt. Jammer dat andere VDSL2+ modems zo duur zijn.
Online werkte tot voor kort toch met Speedtouch modems. Misschien moet ik er dan gewoon zo 1 op de kop tikken.
Daar zal ie prima geschikt voor zijn, NAT loopback is vooral handig als je een eigen server wilt benaderen met je externe IP en VPN passthrough is alleen als je een VPN server hebt. Voor een NAS heb je alleen port forwarding nodig.Buffalo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:56:
[...]
Ik wil juist mijn NAS neer gaan zetten, en er voor zorgen dat mijn ouders hem vanuit hun huis kunnen benaderen. Dat gaat dus niet werken?
Online werkte tot voor kort toch met Speedtouch modems. Misschien moet ik er dan gewoon zo 1 op de kop tikken.
Ik heb dus een Synology NAS, pas gekocht. En sinds kort zit daar een apart VPN pakket in. Zodat de Synology een VPN server wordt. Zodoende zou het super eenvoudig zijn om van buiten af bestanden op de Synology te benaderen.Megamind schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 22:40:
[...]
Daar zal ie prima geschikt voor zijn, NAT loopback is vooral handig als je een eigen server wilt benaderen met je externe IP en VPN passthrough is alleen als je een VPN server hebt. Voor een NAS heb je alleen port forwarding nodig.
Er zit zeker een kern van waarheid in. Je wilt niet weten hoeveel situaties ik al ben tegen gekomen. Kabel vanuit ISRA via een plint met een kroonsteentje verbonden aan een verlengstuk. Verderop zit het volgende verlengstuk vastgetaped en gaat het pas na 12m de modem in. Ow ja, die plint is van een deur waar iedereen in en uit loopt en natuurlijk was de kabel het goedkoopste plat stukje telefoondraad van de gamma. Die mensen liepen te bitchen op de ISP dat internet zo vaak weg viel. No shit sherlock denk ik dan.Buffalo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:43:
[...]
Nuttig![]()
Wat betreft de hoogte, de test van Online zegt dat op mijn nieuwe adres, 12 hoog, de snelheid 12 tot 14 Mbit zal zijn. Maar ja testen op locatie kan natuurlijk nog niet. Maar waar het mij om gaat is dat er altijd gezegd wordt dat de kabel vanaf het IRSA punt naar je modem zo kort mogelijk moet zijn. Maar ik snap het nut daar nooit zo van, en of dat echt waar is? Of zijn dit fabeltjes?
Om dergelijk gepruts te voorkomen en voor het beste signaal raden ISP's altijd aan om de modem zo kort mogelijk op de ISRA aan te sluiten. Dit levert de meest stabiele meting op en sluit eigenlijk al het klantdomeingepruts uit bovenstaand voorbeeld uit. Om nog maar te zwijgen over haspels, ontsnapte cavia's, kleine kinderen die de kabel gebruiken als springtouw en ga zo maar door
Jij zit duidelijk in die businessAndros schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:28:
[...]
Er zit zeker een kern van waarheid in. Je wilt niet weten hoeveel situaties ik al ben tegen gekomen. Kabel vanuit ISRA via een plint met een kroonsteentje verbonden aan een verlengstuk. Verderop zit het volgende verlengstuk vastgetaped en gaat het pas na 12m de modem in. Ow ja, die plint is van een deur waar iedereen in en uit loopt en natuurlijk was de kabel het goedkoopste plat stukje telefoondraad van de gamma. Die mensen liepen te bitchen op de ISP dat internet zo vaak weg viel. No shit sherlock denk ik dan.
Om dergelijk gepruts te voorkomen en voor het beste signaal raden ISP's altijd aan om de modem zo kort mogelijk op de ISRA aan te sluiten. Dit levert de meest stabiele meting op en sluit eigenlijk al het klantdomeingepruts uit bovenstaand voorbeeld uit. Om nog maar te zwijgen over haspels, ontsnapte cavia's, kleine kinderen die de kabel gebruiken als springtouw en ga zo maar door
Mja, ik ga er vanuit dat het nu goed zit: Aan de hoofdaansluiting in de muur heb ik een telefoonkabeltje 'gelast' van ongeveer 50 cm. Die komt onder aan de muur uit, en zal of een ouderwets telefoonstopcontact worden, of direct een RJ11 aansluiting worden. Daar gaat dan weer het kabeltje van mijn modem in.
Waar de hoofdaansluiting zit blijft uiteraard wel bereikbaar, mocht er ooit iets aan de hand zijn. Maar ik vond het gewoon geen gezicht dat die contactdoos midden op de muur zat.
Ik kwam eerst met de speedtest niet verder dan 4 MB/s. Toen ik de ruim 2 meter lange kabel had vervangen door eentje van 30cm haalde ik 15 MB/s met de speedtest.Buffalo schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:43:
Maar waar het mij om gaat is dat er altijd gezegd wordt dat de kabel vanaf het IRSA punt naar je modem zo kort mogelijk moet zijn. Maar ik snap het nut daar nooit zo van, en of dat echt waar is? Of zijn dit fabeltjes?
Het was voor mij blijkbaar geen fabeltje.
Dan heb je gewoon een rotte kabel gehad. Reden nummer één waarom helpdesks altijd over die kabeltjes en aansluitingen blijven vallen. Vaak zit daar gewoon de oorzaak en geen enkele ISP heeft dan zin om kosten te maken voor monteurs etc omdat een klant te lui is om een kabeltje na te lopen. Erover bitchen aan de telefoon kost overigens alleen maar tijd en een hoge telefoonrekening
Ik ga het allemaal wel zien als het zo ver is. Voorlopig ben ik nog niet zover dat er internet nodig is.
Wie kan mij een 'beter' modem aanraden dan de modem die je bij Online nu krijgt? Wat eigenlijk mijn originele vraag was. Omdat de specs niet zo heel denderend zijn van dat modem.
Ik neem alleen internet, en geen bellen.
Tot nog niet zo heel lang geleden deelde Online Speedtouch modems uit, jammer dat die niet meer geleverd worden.
Wie kan mij een 'beter' modem aanraden dan de modem die je bij Online nu krijgt? Wat eigenlijk mijn originele vraag was. Omdat de specs niet zo heel denderend zijn van dat modem.
Ik neem alleen internet, en geen bellen.
Tot nog niet zo heel lang geleden deelde Online Speedtouch modems uit, jammer dat die niet meer geleverd worden.
Vanuit hier ook nog even een bijzonder verhaal, misschien is hier nog iemand met goede tips.
Begin augustus begeeft het oude modem van mijn ouders het. Dit was nog een speedtouch 510 uit het jaar blok, met een wanadoo adsl-go verbinding, heeft ongeveer zo'n jaar of 8-10 prima gewerkt en ook de verhuizing keurig overleefd.
Mijn ouders hebben zelf gebeld naar online, deze gaven aan dat het een probleem voor kpn was, kpn wees uiteraard weer naar online. Ik zal het inkorten, maar uiteindelijk hebben we het abonement omgezet naar een nieuwe versie, hebben ze een nieuw modem opgestuurd (uiteindelijk na 4 weken, in plaats van de beloofde 3 dagen) maar het zou allemaal weer gaan werken.
Dit was een nieuwe speedtouch, (ben type even vergeten). Door mijn ouders netjes aangesloten, alleen de dsl verbinding kwam wel tot stand, maar het internetlampje op het modem ging niet branden. dus meerdere keren gebeld en uiteindelijk iemand aan de telefoon die een nieuw modem mocht opsturen.
2 dagen later keurig een huawei hg655d modem ontvangen. Deze aangesloten, nu gingen wel alle benodigde lampjes branden, maar helaas geen internet. Toch maar weer eens bellen, op verzoek van de helpdesk diverse ping opdrachten uitgevoerd met wisselend succes, maar surfen kon nog steeds niet. Mail verzenden wel, mail ontvangen niet. Helpdesk gaf uiteindelijk aan dat het aan de pc moest liggen, ja aan allebei de pc's
(1x win 7 + 1x win xp met verschillende virusscanners)
Uiteindelijk (voor mijn ouders dan) was ik weer terug van vakantie, dus ik heb vandaag eens een dagje helpdesk-bellen achter de rug. Het eerste belletje, liep weer uit op dat het aan onze hardware moest liggen en toen ik hem vertelde dat mijn laptop van mijn werk het daar ook niet deed en vanmorgen bij mij thuis nog wel, was deze meneer helemaal op zijn teentjes getrapt leek wel, maar geen probleem ik zoek nog wel even verder.
PC1 (win 7) 3 keer ondersteboven gehad, geen foute instellingen naar mijn weten, maar deze had het ook gewoon gedaan op de oude verbinding, een maand geleden. Nog een keer bellen, zelfde verhaal, het zou uiteindelijk aan onze hardware moeten liggen, daar stopt hun support (begrijpelijk), hij adviseerde mij Guidion te bellen voor verdere hulp.
PC2 (win xp) nog een paar keer binnenstebuiten gekeerd ook niet gevonden zoals verwacht, want had het daarvoor ookal gedaan. Nog steeds was het zo dat ik wel kon pingen (met pakketloss), maar niet surfen.
Nieuwe poging met bellen (en dus weer een andere medewerker, soms moet je daar geluk mee hebben een goede te treffen is mijn ervaring), verwezen naar eerdere telefoontjes (11 ondertussen inclusief die van mijn ouders, nadat het 1e modem was ontvangen). Voor deze medewerker zijn gemoedsrust andere kabeltjes tussen ISRA en modem, maar hij had toch een slechte lijn, 25% pakketloss vanuit hem naar onze modem.
Uiteindelijk heeft deze medewerker beloofd onze dossier door te zetten naar de technische afdeling en externe partijen in te lichten, waardoor ik deze week dus terug gebeld zal worden door KPN, Baas of Online.
Mijn vermoeden is de hele tijd geweest dat het probleem niet door mij te verhelpen is, maar ik vind het wel vreemd dat ik wel kan pingen, maar niet kan surfen. Iemand die hier nog een suggestie voor heeft om het op te lossen, want de vakantie is over en mijn moeder heeft internet thuis nodig voor haar werk.
Begin augustus begeeft het oude modem van mijn ouders het. Dit was nog een speedtouch 510 uit het jaar blok, met een wanadoo adsl-go verbinding, heeft ongeveer zo'n jaar of 8-10 prima gewerkt en ook de verhuizing keurig overleefd.
Mijn ouders hebben zelf gebeld naar online, deze gaven aan dat het een probleem voor kpn was, kpn wees uiteraard weer naar online. Ik zal het inkorten, maar uiteindelijk hebben we het abonement omgezet naar een nieuwe versie, hebben ze een nieuw modem opgestuurd (uiteindelijk na 4 weken, in plaats van de beloofde 3 dagen) maar het zou allemaal weer gaan werken.
Dit was een nieuwe speedtouch, (ben type even vergeten). Door mijn ouders netjes aangesloten, alleen de dsl verbinding kwam wel tot stand, maar het internetlampje op het modem ging niet branden. dus meerdere keren gebeld en uiteindelijk iemand aan de telefoon die een nieuw modem mocht opsturen.
2 dagen later keurig een huawei hg655d modem ontvangen. Deze aangesloten, nu gingen wel alle benodigde lampjes branden, maar helaas geen internet. Toch maar weer eens bellen, op verzoek van de helpdesk diverse ping opdrachten uitgevoerd met wisselend succes, maar surfen kon nog steeds niet. Mail verzenden wel, mail ontvangen niet. Helpdesk gaf uiteindelijk aan dat het aan de pc moest liggen, ja aan allebei de pc's

Uiteindelijk (voor mijn ouders dan) was ik weer terug van vakantie, dus ik heb vandaag eens een dagje helpdesk-bellen achter de rug. Het eerste belletje, liep weer uit op dat het aan onze hardware moest liggen en toen ik hem vertelde dat mijn laptop van mijn werk het daar ook niet deed en vanmorgen bij mij thuis nog wel, was deze meneer helemaal op zijn teentjes getrapt leek wel, maar geen probleem ik zoek nog wel even verder.
PC1 (win 7) 3 keer ondersteboven gehad, geen foute instellingen naar mijn weten, maar deze had het ook gewoon gedaan op de oude verbinding, een maand geleden. Nog een keer bellen, zelfde verhaal, het zou uiteindelijk aan onze hardware moeten liggen, daar stopt hun support (begrijpelijk), hij adviseerde mij Guidion te bellen voor verdere hulp.
PC2 (win xp) nog een paar keer binnenstebuiten gekeerd ook niet gevonden zoals verwacht, want had het daarvoor ookal gedaan. Nog steeds was het zo dat ik wel kon pingen (met pakketloss), maar niet surfen.
Nieuwe poging met bellen (en dus weer een andere medewerker, soms moet je daar geluk mee hebben een goede te treffen is mijn ervaring), verwezen naar eerdere telefoontjes (11 ondertussen inclusief die van mijn ouders, nadat het 1e modem was ontvangen). Voor deze medewerker zijn gemoedsrust andere kabeltjes tussen ISRA en modem, maar hij had toch een slechte lijn, 25% pakketloss vanuit hem naar onze modem.
Uiteindelijk heeft deze medewerker beloofd onze dossier door te zetten naar de technische afdeling en externe partijen in te lichten, waardoor ik deze week dus terug gebeld zal worden door KPN, Baas of Online.
Mijn vermoeden is de hele tijd geweest dat het probleem niet door mij te verhelpen is, maar ik vind het wel vreemd dat ik wel kan pingen, maar niet kan surfen. Iemand die hier nog een suggestie voor heeft om het op te lossen, want de vakantie is over en mijn moeder heeft internet thuis nodig voor haar werk.
De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk
Het probleem wat je beschrijft is een lastige. Het lijk mij ook sterk omdat het op meerdere PCs niet werkt dat het dan aan de PCs zou liggen. Geen extra router ertussen neem ik aan? Het lastige vanuit Online is dat het voor hen moeilijk is om de (ontbrekende) data overdracht op en lijn te constateren. Dit zal dan echt moeten blijken uit een meting die KPN of BAAS zal verrichten. Wat daarin gaat gebeuren is afhankelijk van wat hun technische afdeling het juiste acht. Ik ben benieuwd naar de voortgang, hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Uiteraard niet, ik heb zo veel mogelijk problemen proberen te elemineren, dus direct met een kabel aan de modem, ipv de normale draadloze situatie.Oppie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:50:
Geen extra router ertussen neem ik aan?
Zal ik doenOppie schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:50:
Ik ben benieuwd naar de voortgang, hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Vandaag besloot de TG712 om de 2 minuten te blijven resetten ook na het laden van de fabrieksinstellingen.
Toevallig meer mensen met problemen of is m'n router rot?
't Heeft meer dan een jaar goed gedraaid, zonder iets te hebben veranderd
Toevallig meer mensen met problemen of is m'n router rot?
't Heeft meer dan een jaar goed gedraaid, zonder iets te hebben veranderd
Nachtje uitgezet en nu lijkt het weer te draaien. Toch fijn spul.....
Even een korte update: Ik heb ze vorige week donderdag gebeld met de vraag of ze al een stapje verder waren, maar hij kon alleen maar in het systeem zien dat ze het naar KPN hadden doorgezet, er nog geen terugkoppeling was geweest en dat er voor maandag (vandaag) een terugbel afspraak zou staan.devino schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:19:
Zal ik doen
Zaterdag werd ik door Online gebeld, met de vraag of het al zou werken, want ze hadden van KPN de terugmelding gehad dat het weer zou moeten werken. Gelukkig was ik toen bij mijn ouders, dus terwijl de pc opstart vraag ik hem of hij kon zien wat de KPN had veranderd en daat bleek niets te zijn. Tot mijn verbazing (not) werkte het dus nog steeds niet, ik had zelfs bij het pingen 50% pakketloss.
Ze hebben het weer terug gestuurd naar de KPN, ik ben benieuwd of het nog goed gaat komen. Als het aan mij ligt, is hun tijd om de verbinding te herstellen bijna op.
Verwijderd
Misschien overhit ? ook al zou dat niet snel mogen gebeuren.lehoon schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 11:43:
Nachtje uitgezet en nu lijkt het weer te draaien. Toch fijn spul.....
In extreme gevallen kunnen die dingen dan weleens failen.
Verwijderd
Mijn Livebox begint weer raar te doen..om de haverklap klapt mijn internet verbinding eruit en dat stomme ding blijft maar klik geluiden maken. Bij de online helpdesk wordt ik ook steeds gefirewalled. Tests tot aan mijn woning zouden ok. zijn vanachter hun scherm. En ze blijven het gooien op mijn bedrading naar mijn pc of zelfs de bedrading in mijn woning. Een nieuwe livebox doen ze erg moeilijk over terwijl ik aangeef dat mijn huidige livebox toch al zo'n 5 jaar dag en nacht aanstaat. Die dingen zijn vast erg slijtvast?
Ideeen waar dit aan kan liggen perhaps. Er zijn tijden dat dit gewoon erg veelvuldig voorkomt. En daarna gaat het weer een hele tijd goed. Ik snap dit niet. Alvast bedankt voor analyse/suggesties bij het verhelpen van dit probleem.
Ideeen waar dit aan kan liggen perhaps. Er zijn tijden dat dit gewoon erg veelvuldig voorkomt. En daarna gaat het weer een hele tijd goed. Ik snap dit niet. Alvast bedankt voor analyse/suggesties bij het verhelpen van dit probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 00:29 ]
Maak eens een schema waarin je verbindingen vanaf het isra punt staan, dus telefoon, modem,etc..Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:28:
Mijn Livebox begint weer raar te doen..
Ik heb nu toch iets vreemds:
Ik probeer mijn NAS in te stellen als document server en foto-station. De software hiervoor zit ingebakken, ik hoef in principe alleen de juiste port te forwarden. Nu lukt dit nog niet zo goed (ik krijg port 80 in de Huwai modem niet geforward omdat deze "port in gebruik" is.
Nu is dat nog niet het vreemdste: als ik mijn externe IP adres intik met de extentie /photo kom ik op de fotopagina van anderen, en niet die van mij. Ik heb wel 10 keer gecheckt dat ik het juiste ip adres intik (whatsmyip gebruikt, gekeken in de router zelf), en elke keer komt deze pagina naar voren.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik probeer mijn NAS in te stellen als document server en foto-station. De software hiervoor zit ingebakken, ik hoef in principe alleen de juiste port te forwarden. Nu lukt dit nog niet zo goed (ik krijg port 80 in de Huwai modem niet geforward omdat deze "port in gebruik" is.
Nu is dat nog niet het vreemdste: als ik mijn externe IP adres intik met de extentie /photo kom ik op de fotopagina van anderen, en niet die van mij. Ik heb wel 10 keer gecheckt dat ik het juiste ip adres intik (whatsmyip gebruikt, gekeken in de router zelf), en elke keer komt deze pagina naar voren.
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn?
Flickr PSN ID= cheironnl
Het Huawei modem ondersteunt geen NAT loopback. Als je wil testen of je port forward werkt zul je in je browser een proxy moeten instellen.
Ik ga eerst even googlen wat NAT loopback inhoudtLizard schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:27:
Het Huawei modem ondersteunt geen NAT loopback. Als je wil testen of je port forward werkt zul je in je browser een proxy moeten instellen.
Vooralsnog ben ik alles behalve happy met de geleverde router... dit is al het zoveelste dat hij niet zou ondersteunen.
Maar dan nog snap ik niet waarom op mijn externe IP een ander webpage getoond wordt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Heb net vandaag het Huawai ding binnen gekregen, hopelijk gaat hij morgen terug...
Ten eerste was mij belooft dat het apparaat over een Gbits bedraad netwerk zou beschikken, wat niet zo is.
Ten tweede vind die Huawai afp/bonjour achtige protocollen niet leuk.
Ik had niet echt reden om up te graden van 20 naar 30 mits echter een Gbits switch vond ik wel aantrekkelijk. Ik hoop dat het lukt om alles weer terug te draaien echter morgen wordt de VDSL al omgezet en ik heb gehoord dat het terug zetten naar ADSL niet mogelijk is... whish me luck!
Wat ik ook nog wel interessant vond is dit, ik kwam het tegen in de Huawei handleiding:
DSL-transmissiesnelheden
G.dmt T1.413 Maximale downlink rate: 8 Mbit/s Maximale uplink rate: 896 kbit/s
G.992.5 (ADSL2+) Maximale downlink rate: 24 Mbit/s Maximale uplink rate: 1024 kbit/s
G.993.2 (VDSL2) Maximale downlink rate: 88 Mbit/s Maximale uplink rate: 45 kbit/s
bron: http://download.online.nl...eiding-hg-hg655-modem.pdf
Ik neem aan dat de uplink rate, je uplink speed is. Stel dat ze geen VDSL gebruiken voor uplink, maar ADSL2+ dan kunnen ze max1Mbits leveren ipv de beloofde 3Mbits
Ten eerste was mij belooft dat het apparaat over een Gbits bedraad netwerk zou beschikken, wat niet zo is.
Ten tweede vind die Huawai afp/bonjour achtige protocollen niet leuk.
Ik had niet echt reden om up te graden van 20 naar 30 mits echter een Gbits switch vond ik wel aantrekkelijk. Ik hoop dat het lukt om alles weer terug te draaien echter morgen wordt de VDSL al omgezet en ik heb gehoord dat het terug zetten naar ADSL niet mogelijk is... whish me luck!
Wat ik ook nog wel interessant vond is dit, ik kwam het tegen in de Huawei handleiding:
DSL-transmissiesnelheden
G.dmt T1.413 Maximale downlink rate: 8 Mbit/s Maximale uplink rate: 896 kbit/s
G.992.5 (ADSL2+) Maximale downlink rate: 24 Mbit/s Maximale uplink rate: 1024 kbit/s
G.993.2 (VDSL2) Maximale downlink rate: 88 Mbit/s Maximale uplink rate: 45 kbit/s
bron: http://download.online.nl...eiding-hg-hg655-modem.pdf
Ik neem aan dat de uplink rate, je uplink speed is. Stel dat ze geen VDSL gebruiken voor uplink, maar ADSL2+ dan kunnen ze max1Mbits leveren ipv de beloofde 3Mbits
[ Voor 35% gewijzigd door atze op 06-09-2011 23:40 . Reden: meer info.. ]
Wie heeft dat wijsgemaakt dat de Huawei gigabit poorten heeft?
Op de website van Online kan je gemakkelijk zien wat de specificaties zijn van de Huawei.
Het klopt. Je kan wel terug naar ADSL, maar dat staat gelijk aan een compleet nieuwe aansluiting.
Als je dat wilt, gaat je dat geld kosten en down-time.
De transmissiesnelheden in de handleiding zijn de maximale mogelijk snelheden die bij de
gestandaardiseerde normen horen.
Dat betekent niet dat jij ook zulke snelheden krijgt.
En je kan niet ADSL en VDSL door elkaar gebruiken. Het is de een of de ander.
Op de website van Online kan je gemakkelijk zien wat de specificaties zijn van de Huawei.
Het klopt. Je kan wel terug naar ADSL, maar dat staat gelijk aan een compleet nieuwe aansluiting.
De transmissiesnelheden in de handleiding zijn de maximale mogelijk snelheden die bij de
[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 07-09-2011 00:26 ]
De gene die me opbelde om het VDSL abo te verkopen.cornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:21:
Wie heeft dat wijsgemaakt dat de Huawei gigabit poorten heeft?
Ik ga er vanuit dat er een typefout is maar bij de uplinke rate staat 45kbits/s , allicht is het een typefout en moet het 45Mbits zijn..Het klopt. Je kan wel terug naar ADSL, maar dat staat gelijk aan een compleet nieuwe aansluiting.
Geloof nooit iemand die alleen maar geïnteresseerd is in je geld.atze schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:25:
De gene die me opbelde om het VDSL abo te verkopen.
Het is niet eenvoudig om Chinees te vertalen naar het Nederlands, dus dat is een typefout.Ik ga er vanuit dat er een typefout is maar bij de uplinke rate staat 45kbits/s , allicht is het een typefout en moet het 45Mbits zijn..
Hier kan je meer lezen over VDSL: Wikipedia: VDSL2
Echter liegen behoort niet tot de verkoop regeles...cornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:31:
[...]
Geloof nooit iemand die alleen maar geïnteresseerd is in je geld.
Ik weet het. Maar je moet toch ook een beetje zelfonderzoek doen.
Je bent niet de enige die iets beloofd is, wat later niet hard gemaakt kan worden.
Dat ben ik toch al vaker tegengekomen. Ook van andere providers.
Je bent niet de enige die iets beloofd is, wat later niet hard gemaakt kan worden.
Hun actie is nog steeds niet gerechtvaardigd, ookal had ik geen zelfonderzoek gedaan.cornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:41:
Ik weet het. Maar je moet toch ook een beetje zelfonderzoek doen.
De wereld is onrechtvaardig.
Daarom moet je altijd indekken met zelfonderzoek en (schriftelijke) garanties.
En dan kan je nog soms pech hebben.
Disagree... maar laten we er maar geen flame van makencornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:54:
Wel vreemd dat ze zo moeilijk doen, bij mij deden ze niet moeilijk met het vervangen van de modem. Mijn verbinding viel ook steeds weg, en dat konden ze ook zien. Dus binnen een week had ik een andere modem. Verder deden ze niet moeilijk over bedrading in huis.Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:28:
Mijn Livebox begint weer raar te doen..om de haverklap klapt mijn internet verbinding eruit en dat stomme ding blijft maar klik geluiden maken. Bij de online helpdesk wordt ik ook steeds gefirewalled. Tests tot aan mijn woning zouden ok. zijn vanachter hun scherm. En ze blijven het gooien op mijn bedrading naar mijn pc of zelfs de bedrading in mijn woning. Een nieuwe livebox doen ze erg moeilijk over terwijl ik aangeef dat mijn huidige livebox toch al zo'n 5 jaar dag en nacht aanstaat. Die dingen zijn vast erg slijtvast?
Vanochtend gebeld, het werd per direct een officiële klacht en bijna 100% zeker was het verkoop gesprek in het geheel opgenomen. Binnen 7 dagen een reactie van de klachten commissie. Ben benieuwd.cornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:54:
Ben ook benieuwd. Laat maar weten hoe het afloopt.
Momenteel heeft Online een actie dat je de eerste 6 maanden 9.95 euro betaald, daarna 24.95 euro. Zou je als T-Mobile klant over die 9.95 euro ook nog eens 5 euro korting krijgen? Dan wordt het wel heel interessant om voor online te gaan.
Ik heb vandaag ook de overstap gemaakt naar online met Huwei incl. medeneming van mijn KPN-nummer.
maar krijg Voipbuster niet aan de praat.
In de tab poorttoewijzing heb ik een nieuwe verwijzing aangemaakt op poort TCP/UDP 5061 maar de aanmelding mislukt nog steeds (werkte wel bij KPN op het Thomson modem gisteren)
heeft iemand de gouden tip om dat in te stellen?
bedankt
Aart
maar krijg Voipbuster niet aan de praat.
In de tab poorttoewijzing heb ik een nieuwe verwijzing aangemaakt op poort TCP/UDP 5061 maar de aanmelding mislukt nog steeds (werkte wel bij KPN op het Thomson modem gisteren)
heeft iemand de gouden tip om dat in te stellen?
bedankt
Aart
Trema schreef op maandag 23 mei 2011 @ 22:32:
Elk jaar wissel ik op zowel m'n privélijn als zakelijke lijn van provider. Op de privélijn was nu Online weer aan de beurt. Twee jaar terug moest ik het bij hen nog doen met een Thomson ST706, waar je vrijwel geen enkele instelling in mocht wijzigen.
Nu heb ik een Huawei HG655d gekregen. Dat is een aanzienlijke verbetering! Firewall, port-forwarden of DMZ, QoS (als je er zin in hebt), het lijkt tot nu toe allemaal heel netjes en compleet. IPv6 mist nog, maar daar is Online helaas niet uniek in.
Ik heb een belbudget-lijn en voor uitgaand verkeer gebruik ik Voipbuster. Bij de Speedtouch kon dat niet (alleen bellen via Online was mogelijk), althans niet met dat modem. Ook dat is nu een stuk beter: je kan gewoon een profiel voor je favoriete Voip-provider aanmaken en dat werkt goed. Ook de inkomende (analoge) gesprekken worden normaal doorgegeven. Hiervoor had ik nog wel eens een opstelling met een aparte Artech AX520 om inkomend (analoog KPN) en uitgaand (Voip) te combineren, maar dat is dus hier niet nodig.
Hopelijk laat Online de configuratie van de Huawei vrij, dat werkt - voor de liefhebber - aanzienlijk beter!
Toch nog één toevoeging: wat nog mist is een ingebouwde dynamic DNS-client (voor bijv. dyndns.com, no-ip.com, etc.)
[ Voor 1% gewijzigd door aartw99 op 07-09-2011 20:38 . Reden: toegevoegd: oude nummer meegenomen ]
PV: 2200 Wp Zuid en 6,5 kWp Oost-West
Bel je nu met een apart apparaat of via de Huawei zelf?
Ik kan nu niet bellen via Voipbuster maar mijn IP-telefoon (gigaset) schakelt dan automatisch naar de 2de lijn, dus van online.nl zelf.cornfed99111 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:43:
Bel je nu met een apart apparaat of via de Huawei zelf?
Dat loopt allemaal via de Huwei
(ik hoop dat ik je vraag goed begrepen heb.)
PV: 2200 Wp Zuid en 6,5 kWp Oost-West