Ik vind het een beetje jammer allemaal....
Ergens in juli heb ik storingen gekregen in m'n ADSL, met tientallen disconnects per dag.
Dit heb ik toen gemeld, en ze zouden me er over terugbellen. Rond dezelfde tijd waren ze aan de overkant van de straat bezig met de bouw van een appartementencomplex voor bejaarde verstandelijk gehandicapten.
Na een hoop wachten en opnieuw bellen heb ik toen eindelijk een nieuw modem gehad (nog steeds een Livebox, maar een met goede voeding wat het probleem zou zijn).
Dat heeft de verbinding iets stabieler gemaakt, maar niet voor lang.
De afgelopen maanden had ik tot 50 disconnects per dag, het schommelde wel maar soms lag 'ie er iedere 5 minuten uit, en soms deed ie het zomaar een uur. Weer gebelt en er zou een lijnmeting door KPN worden uitgevoerd. Het heeft bijna 4 weken geduurt waarin ik 1 a 2 keer per week belde (beloofd was 7 tot 12 dagen) en ze "nog niets van KPN" hadden gehoort.
Prima, maar een maand geen stabiel internet en soms een halve avond niet is erg beroerd, zeker als je in die tijd nog een beetje probeert thuis te werken.
Gisteren weer contact gehad met Online en zij gaven aan dat ze woensdag al gebeld hadden en geen gehoor hadden gekregen. Dat zou eventueel kunnen daar mijn telefoon kuren heeft en onze huistelefoon al een half jaar niet aangesloten is (die werkt toch niet, als er al verbinding is, is het vaak internet only en geen telefonie).
Echter hebben ze mijn probleem niet echt opgelost, ze hebben mijn verbinding van 8mbps teruggezet naar 6.6mbps zodat er minder gevoeligheid voor ruis is.
Erg jammer, aangezien het een 20/1 verbinding is (ik weet dat die snelheid niet gegarandeerd is maar toch) en deze nu dus nog trager geworden is.
Ik snap best dat ze in deze afhankelijk zijn van KPN, maar ik vind het erg erg jammer dat het zo gelopen is en als klant heb ik daar niets mee te maken (die afhankelijkheid). Ik zit er aan te denken over te stappen op KPN BelBasis (analoog, dat werkt tenminste) en een OfficeDSL verbinding waarop de snelheid gegarandeerd is en er in ieder geval naar een storing gekeken wordt waardoor het veroorzaakt word. Jammer dat dat bijna 2x zo duur is maar dat moet dan maar.
Edit: Overigens is de Livebox 1 grote ramp, het liefste zou ik een eigen modem gebruiken (supported of niet, dat kan ik zelf wel) echter supporten ze afaik geen SIP of weigeren ze die gegevens vrij te geven (zo was het iig vorig jaar)...
Het liefste gebruik ik een fatsoenlijke Cisco of Draytek en een eigen SIP doosje of Asterisk server...
[
Voor 7% gewijzigd door
Noxious op 15-10-2010 11:19
]