• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
heb nu dan eindelijk xs4all en heb ineens 16/2 mbit en plaats van tot 20 en dan 11 halen.

kabels zijn dus niet slechter geworden online knijpt de rotzooi gewoon giga hard.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Mag jij met een reden komen waarom een provider dat zou doen. Klanten worden er niet vrolijker van en voor het imago is het ook niet goed. Geen enkele provider heeft er baat bij om de snelheid te knijpen. De hogere snelheid die jij merkt heeft een technische oorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Crazymonkey schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:22:
Sigh -.-

Uptime: 0 days, 0:00:44

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 619 / 3.790

[afbeelding]

[afbeelding]
Kan je de intrainwaardes van je modem posten? Lijkt er op dat het signaal nu ineens over 1 ader loopt. Check je isra of die schoon is en of de aderen goed contact maken. Loop dan alle bekabeling na en als er in je thuissituatie echt niets te vinden is denk ik dat Online wel het een en ander na wil (laten) kijken.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

WDF schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:26:
Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:14:27

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 4,33 / 96,65

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 14,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 563 / 0

Ziet iemand hier iets fouts in want downloaden met 2,7kb is niet egt great. duurde me al enorm lang om uberhaupt dit te kunne openen .

Dit is na reboot van het modem
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003 >> modem traint gewoon in 1Mbit up, 8Mbit down. Heb je de lage snelheid op meerdere pc's? Hoe verbind je met het modem - wifi of bekabeld? In geval van wifi, probeer het eens via ethernet. Als het dan goed gaat is het een wifi probleem. Is het via ethernet ook, dan een andere pc. Is het met beiden is het denk ik zaak om even contact op te nemen met de helpdesk.

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 563 / 0 >> Ziet er ook niet goed uit. Kan zijn dat als er meer bandbreedte op de lijn gereserveerd wordt voor errors de lijn stabieler wordt. (dat betekent concreet voor jou dat je modem minder snel intraint en je maximum download minder wordt, maar de lijn wel stabieler) Wilt de klantenservice denk ik ookw el weten :)

[ Voor 10% gewijzigd door Virgil op 10-09-2010 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
andros,

had ooit 18mbit en na vele malen naam en modems wijzigen nog maar 11 mbit over.

nu een andere privdider xs4all abbo 16/2 en heb ineens 16 mbit.

zegt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
jorisw86 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:03:
andros,

zegt voldoende.
Ik heb geen idee waar het verschil door komt, maar bij xs4all betaal je er ook veel geld voor.
Online: € 22,50 / 11 Mbit = € 2,05 per Mbit
xs4all: € 39,95 / 16 Mbit = € 2,50 per Mbit

Dus zelfs met de lagere snelheid van Online krijg je meer waar voor je geld. Al kan ik het begrijpen dat je een hogere snelheid belangrijker vind dan de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

jorisw86 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:03:
andros,

zegt voldoende.
Ooit eens aan gedacht dat je misschien nu op een vdsl dslam zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 16:34

dodo79

witte dikke tonnie

Virgil schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:13:
[...]

online heeft gewoon een lagere download snelheid dan andere providers.
Ik ben ook een aantal mbits ingezakt afgelopen jaren terwijl bijvoorbeeld telfort klanten nergen last van hebben afgezien van stijgende rekeningen.

maar online is wel stabiel, nooit problemen mee gehad in de afgelopen 5? jaar

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik loop alitjd te mopperen in dit topic dus ook maar even positieve ervaring: ben van de week verhuisd en mijn ADSL-migratie ging vlekkeloos op de afgesproken dag. Correspondentie erover was ook heel keurig en duidelijk.

Alleen is het debiel dat ze er 50 euro voor durven vragen waar het bij veel andere providers gewoon gratis is. 'T was in mijn geval nota bene binnen het gebied van dezelfde telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom deed je dan geen nieuwe aanvraag? Dan had je nog 6 maanden korting gehad ook :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58

sjaakaq

It might get loud

Marzman schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:29:
Waarom deed je dan geen nieuwe aanvraag? Dan had je nog 6 maanden korting gehad ook :)
Inderdaad. Die 50 euro ga je volgens mij alleen betalen als je verhuist en perse iedere maand wil kunnen blijven opzeggen. Als jij een jaar bij ze blijft dan geven ze je die 50 euro echt wel als "bedankje". En als je niet een jaar bij Online wil blijven, waarom dan die 50 euro investeren in een verhuizing?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Virgil schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:13:
[...]

Ervan uitgaand dat XS4ALL alleen mensen aansluit op VDSL binnen de KM van de dslam. Dan is 11mbit wel triest ook al is het adsl2+. Ik zie vaak genoeg mensen voorbij komen die rond de 20mbit intrainen terwijl zij tegen de KM aanzitten van de dslam.

11mbit is netjes voor mensen boven de 2700 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Oppie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:39:
uPnP instellen via de game en applicatie opties rechtsboven.
That did the trick... had er niets meegedaan omdat in de handleiding van de Sweex de term uPnP niet voorkomt.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

leokennis schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 23:30:
[...]

Inderdaad. Die 50 euro ga je volgens mij alleen betalen als je verhuist en perse iedere maand wil kunnen blijven opzeggen. Als jij een jaar bij ze blijft dan geven ze je die 50 euro echt wel als "bedankje". En als je niet een jaar bij Online wil blijven, waarom dan die 50 euro investeren in een verhuizing?
Ik zit nog binnen een jaarcontract, ik heb een paar maand geleden verlengd (met 15 euro per maand korting voor dat jaar).

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Normaal moet dat geen probleem zijn. Je kunt er gewoon een verlenging achter plakken, dan hoef je de verhuiskosten ook niet te betalen. Bedenk wel dat je dan wel voor 1,5 jaar vast zit oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

hmm ik ben net gemigreerd naar Online Internet, alles si gelukt, behalve registeren van me telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://a.imageshack.us/img820/1818/capturegf.png

in het plaatje staan andere gegevens, maar ik heb wel de juiste gegevens in de modem gegevens staan.
maar helaas blijft het lampje van de telefoon niet branden :(

moet ik nu toch naar de helpdesk om mijn probleem daar neer te leggen om mijn sip gegevens om opnieuw in te laden?

of kan ik zelf oplossen?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort krijgen wij online snel internet, zonder telefonie. We hebben ook geen telefonie via KPN maar gaan via VOIP bellen van een andere aanbieder. Na ontvangst van de Thomson TG712 modem kwam ik erachter dat deze modem helemaal is dichtgespijkerd en dat je er zelf niets mee kunt, dus ook niet zelf een SIP account instellen, terwijl de modem wel die mogelijkheid heeft. Het antwoord van de helpdesk was dat deze modem niet gebruikt kan worden voor andere voip aanbieders. Erg jammer want een van de redenen om voor Online te kiezen was juist dat we deze modem erbij kregen. Online zegt wel dat ik een eigen modem kan gebruiken, maar ja... dan moet ik dus een eigen modem aanschaffen terwijl er een bij zit.
Ik heb dit nergens kunnen lezen toen ik het abonnement afsloot.
Weet iemand hoe ik deze modem van andere firmware kan voorzien? Op internet kan ik er helaas weinig over vinden.
En anders maar weer op zoek naar een andere aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dit modem kun je niet van een ander firmware voorzien. Daarnaast lijkt het me nogal logisch dat Online geen ondersteuning gaat geven voor services van de concurrent. Volgende keer zou je dus beter even kunnen bellen naar ze in plaats van er blind vanuit gaan dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-09 00:38
Moet wel kunnen hoor, anders een eigen 712 er op hangen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:28:
Dit modem kun je niet van een ander firmware voorzien. Daarnaast lijkt het me nogal logisch dat Online geen ondersteuning gaat geven voor services van de concurrent.
Services? Het enige dat ik wil is een SIP account instellen op een router. Ze hoeven daar niets van te ondersteunen dat kan ik zelf wel.
Skype werkt toch ook via Online... maar skype via hardware zou dan niet mogen werken...

En verder: zelfs KPN ondersteunt het (we hadden eerst KPN).
Volgende keer zou je dus beter even kunnen bellen naar ze in plaats van er blind vanuit gaan dat het werkt.
Het is natuurlijk lastig als ik moet bellen voor iets waarvan ik het bestaan niet weet. Dat is net zoiets als de weg vragen als je niet weet waar je heen wilt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Minaaj schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 12:43:
anders een eigen 712 er op hangen? ;)
Ja dat kan altijd maar ik heb zoeits van: waarom zou ik er eentje gaan kopen als ze er een bij leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:25:
[...]

Services? Het enige dat ik wil is een SIP account instellen op een router. Ze hoeven daar niets van te ondersteunen dat kan ik zelf wel.
Skype werkt toch ook via Online... maar skype via hardware zou dan niet mogen werken...

En verder: zelfs KPN ondersteunt het (we hadden eerst KPN).

[...]

Het is natuurlijk lastig als ik moet bellen voor iets waarvan ik het bestaan niet weet. Dat is net zoiets als de weg vragen als je niet weet waar je heen wilt.
Dat KPN iets ondersteunt wilt natuurlijk niet zeggen dat een andere provider dat ondersteunt. Jij hebt een internet dienst afgenomen en dat werkt naar behoren. Dat jij naast internet ook gebruik wilt maken van het sip gedeelte van het modem. Tja dat is iets wat je dan zelf moet 'regelen'. Ben ook van mening dat een provider daar niet aan hoeft mee te werken.

Online geeft ook nergens aan dat alle functies van het modem vrij benaderbaar zijn!

Fyi: ik ben geen medewerker van online, vind alleen onredelijk dat je een provider hierdoor 'slecht' vindt. Je hebt ook een stukje eigen verantwoordelijkheid alleen is dat tegenwoordig ver te zoeken in onze maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dewaterweg schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:08:
[...]

Dat KPN iets ondersteunt wilt natuurlijk niet zeggen dat een andere provider dat ondersteunt. Jij hebt een internet dienst afgenomen en dat werkt naar behoren. Dat jij naast internet ook gebruik wilt maken van het sip gedeelte van het modem. Tja dat is iets wat je dan zelf moet 'regelen'. Ben ook van mening dat een provider daar niet aan hoeft mee te werken.
Hij hoeft daar ook niet aan mee te werken, ik wil het zelf regelen, eigen verantwoordelijkheid zoals je zegt, die wordt me hier door de provider ontnomen.

Daarnaast ben ik van mening dat je de klant voldoende en duidelijk over een product moet informeren. Je hebt zelfs de plicht daartoe. Als je een Fiat koopt ben je toch ook niet verplicht om bij BP te tanken of dat er alleen een BP slurf in past? En als dat wel zou mogen lijkt het me logisch dat de auto verkoper je van te voren vertelt dat je alleen bij BP kan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:37:
[...]

Hij hoeft daar ook niet aan mee te werken, ik wil het zelf regelen, eigen verantwoordelijkheid zoals je zegt, die wordt me hier door de provider ontnomen.

Daarnaast ben ik van mening dat je de klant voldoende en duidelijk over een product moet informeren. Je hebt zelfs de plicht daartoe. Als je een Fiat koopt ben je toch ook niet verplicht om bij BP te tanken of dat er alleen een BP slurf in past? En als dat wel zou mogen lijkt het me logisch dat de auto verkoper je van te voren vertelt dat je alleen bij BP kan tanken.
Er wordt je niks ontnomen gezien het feit ze je geen sip mogelijkheden hebben verkocht! Jij neemt aan dat je dat gedeelte van het modem mag gebruiken! Je leent het modem om ermee te kunnen inloggen op het netwerk van online.

Je fiat verhaal gaat niet op! Ik heb een volvo en als ik een andere versterker/cd-unit wil dan kan dat ook niet 'zomaar' zonder dat ik van alles moet vervangen.

En wat betreft informeren???? Jij wilt het sip gedeelte gebruiken maar je hebt niet de moeite genomen om jezelf in te lichten? Je had bovenstaande vraag ook hier kunnen stellen en dan hadden mensen je gewezen op het feit dat het modem pot dicht zit dus je waarschijnlijk pech hebt.

Nee nee dit is echt alleen jezelf te verwijten dat je dit niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dewaterweg schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:08:
[...]

Ben ook van mening dat een provider daar niet aan hoeft mee te werken.
Je mening moet je pas plaatsen als je eerst hebt nagedacht, Online en ook andere providers werken het bewust tegen dat je een eigen VOIP provider instelt, ze doen er dus extra moeite voor om je te dwarsbomen en dat is heel wat anders dan geen medewerking verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat betreft informeren???? Jij wilt het sip gedeelte gebruiken maar je hebt niet de moeite genomen om jezelf inte lichten? Je had bovenstaande vraag ook hier kunnen stellen en dan hadden mensen je gewezen op het feit dat het modem pot dicht zit dus je waarschijnlijk pech hebt.

Nee nee dit is echt alleen jezelf te verwijten dat je dit niet wist.
hoe kan ik mij nou informeren als ik niet weet waarover.
En inderdaad, ze leveren een modem waarvoor ze moeite hebben gedaan om bepaalde functionaliteit te disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Je ontkomt niet aan een eigen modem, heb er zelf eigenlijk ook eentje nodig. Iemand nog tips voor goede en vooral betaalbare SIP modems die makkelijk i.p.v. het Online modem zijn te plaatsen (en dus niet er achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:13:
Je ontkomt niet aan een eigen modem, heb er zelf eigenlijk ook eentje nodig. Iemand nog tips voor goede en vooral betaalbare SIP modems die makkelijk i.p.v. het Online modem zijn te plaatsen (en dus niet er achter).
Op dit moment gebruik ik zelf een zyxel (p-2602r-d1a), met zelfs 2 voip poorten, kost 2 tientjes op MP. Ben er zeer tevreden mee. Nu nog via KPN maar binnenkort Online.

Iemand nog toevallig originele eeproms liggen voor een Thomson TG712?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Ik denk niet dat dit iets voor Tros Radar is, dat de providers hun modems ongeschikt maken voor VOIP van derden is flauw en klantonvriendelijk maar niet onwettig. Het zal ook nog wel even duren voordat dit verschijnsel verdwijnt want maar een heel klein deel der natie heeft er last van, de meesten weten niet eens wat SIP is en zullen kiezen voor de VOIP service van de betreffende provider. Bedankt voor je tip, ik ga ook nog eens een keertje op MP kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:23:
Ik denk niet dat dit iets voor Tros Radar is, dat de providers hun modems ongeschikt maken voor VOIP van derden is flauw en klantonvriendelijk maar niet onwettig. Het zal ook nog wel even duren voordat dit verschijnsel verdwijnt want maar een heel klein deel der natie heeft er last van, de meesten weten niet eens wat SIP is en zullen kiezen voor de VOIP service van de betreffende provider
Heb je wel gelijk in maar toch, daarom vind ik het des te flauwer om dit te doen, als maar een klein deel van de klanten voipt via een derde partij en als het (gelukkig) wel met een eigen modem werkt. Ik wacht met smacht op een hack van hun modem. En anders via brute force proberen >:)

De helpdeskmedewerker snapte niet eens dat ik überhaupt kon bellen (via voip) als ik geen telefonie bij Online af nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Uiteindelijk komt het erop neer dat de provider z'n eigen belangen probeert te beschermen door de eventuele SIP/VoIP functionaliteiten te ontnemen van de eindgebruiker. Dit is niet meer dan logisch, want het stimuleert dezelfde gebruiker om bij Online zelf VoIP af te nemen.

Dit is geen koppelverkoop, aangezien je nog steeds vrij bent zelf een modem met aanpasbare VoIP functionaliteit aan te schaffen of VoIP te gebruiken via een computer of ander apparaat.

Als beter voorbeeld kun je onder andere Vodafone nemen. Bij Vodafone is het verboden om VoIP te gebruiken of te SMS'en via internet over het mobieldata-abonnement. Dit is net zoals bij Online in hun eigen belang, maar betekend dit dan meteen dat Vodafone of Online hier meteen overtredend bezig is? Natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verbieden is weer het andere uiterste, niet faciliteren is nog aanvaardbaar. Ik denk dat àls het verbieden van bepaalde data over internet door een provider nu is toegestaan (kan ik me eigenlijk niet voorstellen) dan weet ik wel zeker dat daar in de toekomst door Europa op ingegrepen gaat worden bij de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Megalodon_67 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 19:23:
Ik denk niet dat dit iets voor Tros Radar is, dat de providers hun modems ongeschikt maken voor VOIP van derden is flauw en klantonvriendelijk maar niet onwettig. Het zal ook nog wel even duren voordat dit verschijnsel verdwijnt want maar een heel klein deel der natie heeft er last van, de meesten weten niet eens wat SIP is en zullen kiezen voor de VOIP service van de betreffende provider. Bedankt voor je tip, ik ga ook nog eens een keertje op MP kijken.
"Beste Online, ik heb mij eigen SIP-instellingen in het modem proberen te zetten en nu werkt mijn internet niet meer. Als jullie dit niet binnen een week oplossen bel ik TROS-radar!"

Dat jij ermee overweg kan, betekent niet dat het 80% van de mensen ervan zal weerhouden het modem ermee te verkloten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er geen zicht op wat voor telefoontjes providers allemaal krijgen, ik heb ze nog nooit hoeven te bellen. Ze zouden ook, als ze er al hun eigen firmware in zetten, iets erin kunnen bouwen dat je van alles mag vernaggelen maar dat, zodra je op de reset button drukt, weer alles op de online instellingen staat en het dus weer werkt. Ik vind niet dat je alle gebruikers maar over een kam mag scheren en ze dus maar moet vertroetelen.

Daar gaat het natuurlijk ook niet om, het gaat om het beschermen van eigenbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:39:
Ik heb er geen zicht op wat voor telefoontjes providers allemaal krijgen, ik heb ze nog nooit hoeven te bellen. Ze zouden ook, als ze er al hun eigen firmware in zetten, iets erin kunnen bouwen dat je van alles mag vernaggelen maar dat, zodra je op de reset button drukt, weer alles op de online instellingen staat en het dus weer werkt. Ik vind niet dat je alle gebruikers maar over een kam mag scheren en ze dus maar moet vertroetelen.

Daar gaat het natuurlijk ook niet om, het gaat om het beschermen van eigenbelang.
En als je dat had gedaan, had je geweten dat je geen SIP of eigen VoIP service kon draaien op het modem van Online :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:42:
[...]

En als je dat had gedaan, had je geweten dat je geen SIP of eigen VoIP service kon draaien op het modem van Online :9.
Haha.... nu weet ik het ja, maar voordat ik het abo bij online afsloot wist ik nieteens dat providers dat tegenwoordig doen, heb het ook nergens op de site van online kunnen lezen.

• Dewaterweg
Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:39:

Ja hoor zie je het voor je. Jan en alleman lekker in het modem lopen kloten. Vervolgens is het naar de klote en drukt Jan op de reset knop. Vervolgens is hij zijn wireless instellingen kwijt. Boos dat hij is belt hij de klantenservice. Helpdesk stelt wlan opnieuw in en Jan hangt op op het weer te verkloten.

Enig idee wat een telefoontje als dit kost voor een ISP? Ik schat rond de 5 a 10 euro.

Vandaar dat je een standaard modem krijgt waar niks fout mee kan, waar je zelf niks kan instellen etc etc! Dit is natuurlijk vanuit kosten gedachte gegaan.

En tot slot hoe je het went of keert wanneer er opties vrij komen gaan mensen er voor bellen en er gebruik van willen maken. Iets wel hebben maar niet ondersteunen dat slikt een klant niet.

Dus ja ik vind dat geroep om tros radar zo zwakjes altijd. Je wilt iets waar je niet eens om hebt gevraagd tijdens het afsluiten van je pakket.

• SpeeDRaZoR3
  • Laatst online: 16-09 19:48
Vandaag was ik gebeld voor een vdsl pilot. Kost uiteindelijk 10 euro meer per maand, voor een snelheid van 30 mbit. De medewerker beloofde een vooruitgang van de werkelijke 16 mbit die ik nu heb, naar een werkelijke snelheid van 28 mbit. Zou dus een mooie vooruitgang zijn. Tevens heeft de nieuwe modem al standaard wifi (n) erin.

De eerste maand kan je kosteloos terug naar je 20 mbit abbo. Kan zelf pas over 2 weken testen, aangezien ik nu in suriname zit op een 0,1 mbit lijn :(. Dus heb dan maar kort tijd om te zien of het wat is. Ik zou dus graag al wat ervaringen willen lezen/verzamelen over de nieuwe modem/vdsl.

PSN: speedrazor3

Verwijderd

Dewaterweg schreef op woensdag 22 september 2010 @ 00:31:
[...]

Ja hoor zie je het voor je. Jan en alleman lekker in het modem lopen kloten. Vervolgens is het naar de klote en drukt Jan op de reset knop. Vervolgens is hij zijn wireless instellingen kwijt. Boos dat hij is belt hij de klantenservice. Helpdesk stelt wlan opnieuw in en Jan hangt op op het weer te verkloten.
Zelfs WLAN is fixed op dat ding, incl SSID... dus ook dat wordt gereset :o
Dus ja ik vind dat geroep om tros radar zo zwakjes altijd
Dat mag jij vinden, de tijd zal het leren. Wellicht niet via radar maar via EC.
Je wilt iets waar je niet eens om hebt gevraagd tijdens het afsluiten van je pakket.
Je draait de zaak om. Ik wil niet iets waar ik niet om gevraagd heb :>

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 08:08 ]

• Hageneis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:02:
Je draait de zaak om. Ik wil niet iets waar ik niet om gevraagd heb :>
Je wilt vooral iets gratis (namelijk het modem) volgens je eigen specs. Dat kun je moeilijk eisen van Online. Ze houden je niet tegen om met je eigen apparatuur een SIP-account in te stellen. Ik vind het niet meer dan billijk dat Online bij hun *gratis* modems zelf de configuratie bepaalt. Bevalt het je niet, dan kun je volgens mij beter naar XS4ALL. Just my 5 cents.

Verwijderd

dan kun je volgens mij beter naar XS4ALL. Just my 5 cents.
Is XS4ALL beter?
Hageneis schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:18:
[...]
Je wilt vooral iets gratis (namelijk het modem) volgens je eigen specs
Ik wilde helemaal niets, ze boden het aan, op de site stond modem met voip mogelijkheid. Nu kun je je natuurlijk weer afvragen wat mogelijkheid inhoudt. Wat mij betreft discussie gesloten

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 11:22 ]

• Hageneis
Als je zelf wilt tweaken wel
Ik wilde helemaal niets, ze boden het aan, op de site stond modem met voip mogelijkheid. Nu kun je je natuurlijk weer afvragen wat mogelijkheid inhoudt. Wat mij betreft discussie gesloten
Zeker nooit een reisaanbieding gezien met een accomodatie op 100 meter van de zee: dat betekent namelijk boven een klif o.i.d., in ieder geval niet 100 meter van een strand. Tja, marketingjargon, hè.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 21:50:
[...]

Haha.... nu weet ik het ja, maar voordat ik het abo bij online afsloot wist ik nieteens dat providers dat tegenwoordig doen, heb het ook nergens op de site van online kunnen lezen.
http://tinyurl.com/39mmz4g

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 22-09-2010 21:36 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb sinds enkele weken zo'n Thomson TG712 modem. Beviel goed tot dat hij van de week ineens 3x per uur begint met uitvallen. Verbinding valt weg, ik hoor een klik en een minuut later is ie weer terug.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er iets anders over bekend? bij voorbaat dank voor evt. hulp.

Ik heb nu een Thomson ST546 uit de oude doos gehaald, vooralsnog nog niet uitgevallen maar is eigenlijk nog te kort om te oordelen.
NoTimeRemains schreef op zondag 28 februari 2010 @ 23:23:
Ik heb een Thompson Speedtouch TG712 gekregen.
Deze heeft een aantal dag gewerkt en nu blijft ook weer de DSL verbinding wegvallen.
Had je al een oplossing gevonden? Ik heb hetzelfde probleem.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 23-09-2010 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flkrt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Hallo onliners!
Ik heb niet het hele forum doorgelezen dus misschien is mijn vraag al behandeld...mbt de usb-dongle die je bij de Thompson krijgt. Bij mij valt deze regelmatig uit wat met mijn downloaden natuurlijk k.t is. :F
Een nachtje doorfakkelen is meer een uitzondering dan de regel die t zou moeten zijn, staat de pc voor piet snot aan de hele nacht. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
En heeft er al eens iemand deze dongle geruild tegen een nieuwe of andere?
Op mijn laptop hen ik geen problemen met mijn wireless dus t is de dongle, deze trek ik dr maar uit en plop m dr weer in tot het weer fout gaat.
Meer mensen deze ervaringen toevallig of ben ik (weer) de enige met pech? :'(

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Voor een "download PC" zoals ik voor een UTP verbinding kiezen om dit soort situaties te voorkomen. Staat je PC verder weg van je modem dan je laptop dan kan het een bereik/sterkte probleem zijn met het signaal. Je kunt via de modempagina http://192.168.1.254 -> thuisnetwerk -> WLAN Thomson -> configureren (rechtsboven) de kanaal selectie op handmatig zetten, een ander kanaal kiezen (niet vergeten op toepassen te drukken) en zo kijken of de situatie verbeterd. Test anders een je laptop op de plek waar de PC staat en doe eens wat download of ping testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flkrt
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
tsja mijn vrouw wil geen kabels langs de plint enzo, kan ik me wel wat bij voorstellen en we hebben een stenen vloer waar ik ook niet in wil gaan boren eigenlijk (en ik heb de kruipruimte nog nooit gezien...)
En de laptop en Iphone doen t overal prima dus ik wil dat die k..dongle ook gewoon z'n werk doet.
Kanaal heb ik al eens veranderd had geen zin..... gewoon een nieuwe zien te krijgen dus of anders kopen...
Maar bedankt voor de input.
Heb ook nog een AC Ryan playon bij de tv en router staan kan ik ook torrents op binnenhalen maar even lezen hoe dat gaat, is trouwens een leuk ding kan ik aanraden.
En mijn ping met gamen is tussen 15 en 35 dus die is ook ok toch?
Maar bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Yep, die ping heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

flkrt schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 01:01:
tsja mijn vrouw wil geen kabels langs de plint enzo, kan ik me wel wat bij voorstellen en we hebben een stenen vloer waar ik ook niet in wil gaan boren eigenlijk (en ik heb de kruipruimte nog nooit gezien...)
En de laptop en Iphone doen t overal prima dus ik wil dat die k..dongle ook gewoon z'n werk doet.
Kanaal heb ik al eens veranderd had geen zin..... gewoon een nieuwe zien te krijgen dus of anders kopen...
Maar bedankt voor de input.
Heb ook nog een AC Ryan playon bij de tv en router staan kan ik ook torrents op binnenhalen maar even lezen hoe dat gaat, is trouwens een leuk ding kan ik aanraden.
En mijn ping met gamen is tussen 15 en 35 dus die is ook ok toch?
Maar bedankt voor je input!
Je kan ook een WLAN-kaart in je pc bouwen, deze hebben vaak een beter bereik.
Ook een oplossing is om de USB-stick aan een USB-verlengkabel te hangen en zo beter op de router te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YggY
  • Laatst online: 20-07 20:45

YggY

Try me...

Philflow schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:57:
Ik heb sinds enkele weken zo'n Thomson TG712 modem. Beviel goed tot dat hij van de week ineens 3x per uur begint met uitvallen. Verbinding valt weg, ik hoor een klik en een minuut later is ie weer terug.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of is er iets anders over bekend? bij voorbaat dank voor evt. hulp.
Heb ik ook tijdenlang gehad. Heb nieuw modem toegestuurd gekregen, bleef het probleem houden. Ze hebben mij een keer opnieuw aangemeld, en enkele dagen daarna vrijwel geen problemen meer gehad.

Gelukkig eergisteren gebeld voor de VDSL pilot, waarbij ik natuurlijk een nieuw modem krijg, waar nog geen custom firmware opstaat... kan ik eindelijk weer tweaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Sinds kort een Linksys WAG160N, verlossing!
Haal nu mooi 13/14 mb/s, vergeleken met de 10/11 mb/s van de Thomson ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

is het mogelijk om met de tg712 je iprange te wijzigen ipv de 192.168.1.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DancePlaza schreef op maandag 27 september 2010 @ 10:48:
is het mogelijk om met de tg712 je iprange te wijzigen ipv de 192.168.1.x
Met je tg712 kun je bijna niets zelf.... ik heb een eigen modem aangeschaft zodat ik vrij ben. Ook daarmee maken ze het extra moeilijk want ik heb allerhande exotische instellingen moeten doen op dat modem om het werkend te krijgen, dingen die normaal gewoon standaard goed staan. Verder moest ik aan het ISRA punt de kabels wijzigen. Ik had altijd blauw/rood aangesloten, dat werd nu oranje/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Om je ADSL werkend te krijgen qua instellingen is het niet erg spannend. Oranje / Wit zal gebruikt zijn omdat er op Rood / Blauw nog een ander signaal stond, wellicht van je vorige DSL aanbieder. Zo erg is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje die ik hier meer heb gelezen. Ik heb sinds kort een mediaspelertje (eminent 7080) die torrent/usenet ondersteuning heeft. Hiervoor is een webinterface beschikbaar.
Dit apparaatje heb ik bekabeld aangesloten en een vast ip-adres gegeven. Nu kan ik de webinterface prima in het netwerk benaderen, dit wil ik echter ook van buitenaf kunnen.

Via de spellen delen optie heb ik de poort 8080 doorgezet naar het ip adres van de mediaspeler op poort 8080 (dit is de poort waarop de webinterface te benaderen is). Ik kan echter mijn mediaspeler van buitenaf alsnog niet benaderen.. als ik dus naar mijnip:8080 ga, dan gaat hij lang laden en houdt er op een gegeven moment mee op.

Is er een manier hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen? Aan de mediaspeler zelf kan ik weinig veranderen, de webinterface hiervan draait gewoon op poort 8080. Hoor dat dit aan de Thomson 712 (die ik heb) zou liggen, maar ben niet bereid om zelf geld neer te leggen voor een ander modem.

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik ben op zoek naar een manier om met 1 'normaal' (en al aanwezig) telefoontoestel de telefonie van Online te ontvangen en via een andere VoIP-aanbieder uitgaand te bellen. Zou dit met de pricewatch: Linksys SPA-3102 kunnen zonder stekkers te hoeven verwisselen?

@abutayib: Ik neem aan dat je het 'Protocol' en 'Triggerprotocol' op 'any' hebt gezet en bij 'Poortbereik' en 'Omzetten naar ... ' exact hetzelfde staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 13:42:
Ik zit met een probleempje die ik hier meer heb gelezen. Ik heb sinds kort een mediaspelertje (eminent 7080) die torrent/usenet ondersteuning heeft. Hiervoor is een webinterface beschikbaar.
Dit apparaatje heb ik bekabeld aangesloten en een vast ip-adres gegeven. Nu kan ik de webinterface prima in het netwerk benaderen, dit wil ik echter ook van buitenaf kunnen.

Via de spellen delen optie heb ik de poort 8080 doorgezet naar het ip adres van de mediaspeler op poort 8080 (dit is de poort waarop de webinterface te benaderen is). Ik kan echter mijn mediaspeler van buitenaf alsnog niet benaderen.. als ik dus naar mijnip:8080 ga, dan gaat hij lang laden en houdt er op een gegeven moment mee op.

Is er een manier hoe ik dit toch voor elkaar kan krijgen? Aan de mediaspeler zelf kan ik weinig veranderen, de webinterface hiervan draait gewoon op poort 8080. Hoor dat dit aan de Thomson 712 (die ik heb) zou liggen, maar ben niet bereid om zelf geld neer te leggen voor een ander modem.
Poort 8080 wordt door Online geblokkeerd, poort 8081 staat wel open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:05
Hebben meer mensen er trouwens last van dat de snelheid van je lijn ineens gedaald is? Ik heb nu sinds een maand of 2 ineens maar 1300kb/s ipv 1600kb/s. Inmiddels begin ik me nogal te irriteren aan Online en ADSL in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
@ Crazyanz.
Bij mij is de snelheid stabiel (ca. 1,45 MB/s), al zo lang ik het abonnement heb sinds 3 sept. 2009. Echter het uitvallen van de verbinding is nu inmiddels een dagelijks ritueel, soms zelfs meerdere keren per dag. Nog steeds op dezelfde wijze, na ca. 2 minuten is de verbinding spontaan hersteld. Als je net een order aan het inleggen bent op de beurs kan dat een duur geintje zijn.
Binnenkort komt er een monteur langs, ik hoop dat deze niet met probeer-oplossingen komt die mij geld gaan kosten want dan ga ik het elders 'proberen', dan kost het me minder en weet ik zeker dat de verbinding stabiel is (lees, terug naar Tele2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Crazymonkey schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:50:
Sinds kort een Linksys WAG160N, verlossing!
Haal nu mooi 13/14 mb/s, vergeleken met de 10/11 mb/s van de Thomson ;)
Werkt dat ook met VOIP? Wij hebben "Internet + Bellen" van Online. We worden helemaal gek van die ellendige Livebox |:( Wegvallende telefoonverbindingen, spooktelefoontjes 's nachts en om de haverklap kunnen wij de tegenpartij niet horen als we gebeld worden, terwijl zij ons wel horen.

Een 3rd-party modem zou natuurlijk geweldig zijn. Ik had vroegah de WAG54G, maar toen we overgingen naar Internet + Bellen, moesten we die ellendige Livebox gaan gebruiken, omdat de WAG54G geen VOIP-ondersteuning had :/

Voor zover ik kan zien, zit er alleen maar een ethernet-poort op, dus geen mogelijkheid tot het aansluiten van onze Dect-telefoon. Jammer ....

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 02-10-2010 17:47 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Als je van Online's VOIP telefonie gebruik wil blijven maken zul je het met een modem van Online moeten doen en wanneer je louter internet van hen betrekt kun je met een eigen modem gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Megalodon_67 op 02-10-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Wat je wel kan proberen, is om de Livebox in te ruilen voor het nieuwe Thomsonmodem wat ze gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Adapter van mijn livebox ging stuk toen kreeg ik een thomson ik heb prompt een nieuwe adapter gekocht. op dat nieuwe modem kan je echt helemaal niets instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 10:37:
Wat je wel kan proberen, is om de Livebox in te ruilen voor het nieuwe Thomsonmodem wat ze gebruiken.
Die TG712 heb ik en daar kun je helemaal niets mee. Gewoon voor een paar tientjes op MP een modem kopen, heb ik ook gedaan en dat staan ze gelukkig (nog?) wel toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Als ik alles zo lees ben ik blij dat ik geen problemen met mijn Internet/Telefonie van online.
Downloaden met 2.2MB/s nooit gekraak/echo of uitvallende telefoon gesprekken.

Dus daarom ook mijn vraag, is HDtv Basis van online een goede keuze? Of zal ik voor HDtv toch overmoeten stappen naar een andere provider?

Ook als ik snel kijk zie ik dat Online een kleine 55+ kanalen in HD leverd in de basis, tegen 16 bij UPC klopt dit of zit ik heel scheef te lezen? Als dit zo is hoe kan het dat dit zoveel verschil geeft? Of is het gewoon de tekortkoming van koper?

En die schotel, hoe moet ik me dat inbeelden? Zo een grote schotel die ze bij mij op het dak/muur willen bevestigen? En dan een kabeltje naar de HD ontvanger plaatsen?

Graag reacties van mensen die Online HDtv basis/entertainment hebben of hebben gehad natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Ze werken samen met Canaal Digitaal. Werkt inderdaad met een schotel die ergens buiten bevestigd moet worden. Denk dat al je vragen beantwoord zullen worden door te kijken op de site van canaal digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Oppie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:32:
Ze werken samen met Canaal Digitaal. Werkt inderdaad met een schotel die ergens buiten bevestigd moet worden. Denk dat al je vragen beantwoord zullen worden door te kijken op de site van canaal digitaal.
Dat gaat dus niet werken bij mij, denk niet dat ze het toestaan om aan de buitenzijde van een monumentaal pand een schotel willen zien :D

Dus de enige manier om voor mij in dit pand HD tv te ontvangen is via de Kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
TrekDr0p schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:49:
[...]

Dat gaat dus niet werken bij mij, denk niet dat ze het toestaan om aan de buitenzijde van een monumentaal pand een schotel willen zien :D

Dus de enige manier om voor mij in dit pand HD tv te ontvangen is via de Kabel?
Er is ook nog zoiets als het verdrag van Rome, waarmee elk schotelverbod nietig verklaard kan worden. Wel mogen er eisen gesteld worden aan de plaatsing dan wel uiterlijk van de schotel. Op bijvoorbeeld sat4all.com lees je er meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 16:36
Woont er iemand in de omgeving van Weert met een Online abonnement? Ik overweeg een overstap van Telfort naar Online. Mijn achterbuurman is een jaar geleden overstapt omdat zijn Online verbinding het niet echt jofel meer deed; ik vraag me af of dat ondertussen opgelost is (Online wilt er zelf niets over kwijt)

Ik wil dan sowieso even schaduwdraaien door te melden dat ik geen KPN en geen internet provider heb (dan zetten ze hopelijk het signaal op aderpaar 1; mijn telfort zit momenteel op aderpaar 2).

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Zijn hier nog mensen die onlangs een Online abbo hebben afgeloten met de Bol.com kadobon?

want volgens deze site (http://www.online.nl/mood...ctdetails/kies-uw-cadeau/) zou je de ipod touch kunnen bestellen, maar de is dus niet meer leverbaar volgens bol.com. En ik kan niet tegen de meerprijs een 4g touch krijgen :(. De rest vind ik niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb je Online al ge-emaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

YggY schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:47:
[...]

Heb ik ook tijdenlang gehad. Heb nieuw modem toegestuurd gekregen, bleef het probleem houden. Ze hebben mij een keer opnieuw aangemeld, en enkele dagen daarna vrijwel geen problemen meer gehad.

Gelukkig eergisteren gebeld voor de VDSL pilot, waarbij ik natuurlijk een nieuw modem krijg, waar nog geen custom firmware opstaat... kan ik eindelijk weer tweaken :P
Weet je wat de snelheid ongeveer is? van VDSL bij Online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

DancePlaza schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:52:
Zijn hier nog mensen die onlangs een Online abbo hebben afgeloten met de Bol.com kadobon?

want volgens deze site (http://www.online.nl/mood...ctdetails/kies-uw-cadeau/) zou je de ipod touch kunnen bestellen, maar de is dus niet meer leverbaar volgens bol.com. En ik kan niet tegen de meerprijs een 4g touch krijgen :(. De rest vind ik niets
Kun je niet ook een cadeaubon bestellen? En dan betalen met cadeaubon + restbedrag cash?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk Online

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

sjaakaq schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:45:
[...]

Kun je niet ook een cadeaubon bestellen? En dan betalen met cadeaubon + restbedrag cash?
dan is het 229 - 100 euro bol kado kaart :( terwijl, de speciale online.nl bol.com 179 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sagem livebox en ben er niet echt blij mee. Internet valt steeds uit

Is thomson of een speedtoch betere modem dan een livebox? zojah ga ik ff online bellen voor een andere modem

Ik heb 20 mbit internet van online.. ik haal maar 1.4 mb download met newsleecher

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
YggY schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:47:
[...]

Waar woon je als ik vragen mag? Ik zit al een tijdje te kijken om eens iets snellers te nemen maar of ik nou KPN neem of verhoog dat zal wel op hetzelfde neerkomen aangezien het toch hetzelfde netwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:49:
Ik heb zelf sagem livebox en ben er niet echt blij mee. Internet valt steeds uit

Is thomson of een speedtoch betere modem dan een livebox? zojah ga ik ff online bellen voor een andere modem

Ik heb 20 mbit internet van online.. ik haal maar 1.4 mb download met newsleecher
Ik heb al m'n tweede SpeedTouch ST706 van Online maar ook met dat modem valt m'n internet regelmatig uit, een tijdje terug was dat eens in de paar dagen, nu is dat gestegen naar 3 à 4 x per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volegens mij heeft elke modem van online problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:42:
Volgens mij heeft elke klant van online problemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Nee hoor, 't draait hier als een zonnetje.
Op dit forum hoor je alleen de klachten. Das ook logisch, als het goed werkt hoeft niet geklaagd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ook hier niets dan lof

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heineken schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:33:
Nee hoor, 't draait hier als een zonnetje.
Op dit forum hoor je alleen de klachten. Das ook logisch, als het goed werkt hoeft niet geklaagd te worden.
Als het bij iedereen zo goed zou draaien zouden er geen klachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Krypt schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:06:
Woont er iemand in de omgeving van Weert met een Online abonnement? Ik overweeg een overstap van Telfort naar Online. Mijn achterbuurman is een jaar geleden overstapt omdat zijn Online verbinding het niet echt jofel meer deed; ik vraag me af of dat ondertussen opgelost is (Online wilt er zelf niets over kwijt)

Ik wil dan sowieso even schaduwdraaien door te melden dat ik geen KPN en geen internet provider heb (dan zetten ze hopelijk het signaal op aderpaar 1; mijn telfort zit momenteel op aderpaar 2).
Ik heb sinds een maand Online (4MB) en nog geen uitval of problemen gehad. De ping is wel hoger (42ms) ipv 13ms bij XS4All

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:42:
De bijgeleverde Thomson trainde slecht in, dus die ligt nog in de doos. Ik heb diverse Zyxel modems en een oude ST510 geprobeerd, deze werken allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
De SpeedTouch ST706 is heel erg traag, als ik mijn wat oudere pc met Windows 7 opstart gaat gelijktijdig het modem aan, zodra ik kan gaan werken zit ik een nog een tijd op het modem te wachten dat bezig is met de verbinding op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Ik vind het een beetje jammer allemaal....

Ergens in juli heb ik storingen gekregen in m'n ADSL, met tientallen disconnects per dag.

Dit heb ik toen gemeld, en ze zouden me er over terugbellen. Rond dezelfde tijd waren ze aan de overkant van de straat bezig met de bouw van een appartementencomplex voor bejaarde verstandelijk gehandicapten.
Na een hoop wachten en opnieuw bellen heb ik toen eindelijk een nieuw modem gehad (nog steeds een Livebox, maar een met goede voeding wat het probleem zou zijn).
Dat heeft de verbinding iets stabieler gemaakt, maar niet voor lang.

De afgelopen maanden had ik tot 50 disconnects per dag, het schommelde wel maar soms lag 'ie er iedere 5 minuten uit, en soms deed ie het zomaar een uur. Weer gebelt en er zou een lijnmeting door KPN worden uitgevoerd. Het heeft bijna 4 weken geduurt waarin ik 1 a 2 keer per week belde (beloofd was 7 tot 12 dagen) en ze "nog niets van KPN" hadden gehoort.
Prima, maar een maand geen stabiel internet en soms een halve avond niet is erg beroerd, zeker als je in die tijd nog een beetje probeert thuis te werken.

Gisteren weer contact gehad met Online en zij gaven aan dat ze woensdag al gebeld hadden en geen gehoor hadden gekregen. Dat zou eventueel kunnen daar mijn telefoon kuren heeft en onze huistelefoon al een half jaar niet aangesloten is (die werkt toch niet, als er al verbinding is, is het vaak internet only en geen telefonie).

Echter hebben ze mijn probleem niet echt opgelost, ze hebben mijn verbinding van 8mbps teruggezet naar 6.6mbps zodat er minder gevoeligheid voor ruis is.

Erg jammer, aangezien het een 20/1 verbinding is (ik weet dat die snelheid niet gegarandeerd is maar toch) en deze nu dus nog trager geworden is.

Ik snap best dat ze in deze afhankelijk zijn van KPN, maar ik vind het erg erg jammer dat het zo gelopen is en als klant heb ik daar niets mee te maken (die afhankelijkheid). Ik zit er aan te denken over te stappen op KPN BelBasis (analoog, dat werkt tenminste) en een OfficeDSL verbinding waarop de snelheid gegarandeerd is en er in ieder geval naar een storing gekeken wordt waardoor het veroorzaakt word. Jammer dat dat bijna 2x zo duur is maar dat moet dan maar.

Edit: Overigens is de Livebox 1 grote ramp, het liefste zou ik een eigen modem gebruiken (supported of niet, dat kan ik zelf wel) echter supporten ze afaik geen SIP of weigeren ze die gegevens vrij te geven (zo was het iig vorig jaar)...
Het liefste gebruik ik een fatsoenlijke Cisco of Draytek en een eigen SIP doosje of Asterisk server...

[ Voor 7% gewijzigd door Noxious op 15-10-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

@JapyDooge: VoIP kan jij bij Online opzeggen los van je abonnement, als je jouw nummer dan laat porteren naar bijvoorbeeld BudgetPhone dan kan je wel een eigen modem gebruiken.

Mijn contract loopt nog 10 maanden, maar ik ben wel van plan dit te gaan doen en heb hierover al contact gehad met de klantenservice. Volgens hen is dit prima mogelijk.

Btw, Online is een budgetprovider. Voor meer kwaliteit qua klantenservice moet je bij Xs4all zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Heineken op 15-10-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

Heineken schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:48:
@JapyDooge: VoIP kan jij bij Online opzeggen los van je abonnement, als je jouw nummer dan laat porteren naar bijvoorbeeld BudgetPhone dan kan je wel een eigen modem gebruiken.

Mijn contract loopt nog 10 maanden, maar ik ben wel van plan dit te gaan doen en heb hierover al contact gehad met de klantenservice. Volgens hen is dit prima mogelijk.

Btw, Online is een budgetprovider. Voor meer kwaliteit qua klantenservice moet je bij Xs4all zijn.
Hee, dat is nog niet zo'n heel slecht idee :)

Ik zal het thuis eens overleggen, want ik wordt helemaal gestoord van de wanprestaties van Online's VOIP service.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

Ik heb al tijden Online (vanaf Wanadoo family) maar ga nu echt naar Ziggo. Ik ben wel tevreden over mijn modem (eerst niet maar al een tijd de Thompson nadat ik had geklaagd en verlengd) maar de snelheid van 20Mb zal ik in Lisse nooit krijgen de komende tijd. De kabel is veel sneller geworden en ik moet het nog steeds doen met 800kb/s Dat is al jaren zo en er zitten geen verhogingen aan te komen. Dus ja dan maar een beetje meer betalen.

Verder dus geen klachten of problemen (meer :P )

[ Voor 0% gewijzigd door MorgothG op 15-10-2010 11:57 . Reden: typo ]

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Heineken schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:48:

Uiteraard, echter vraag ik me af waarom ze overal VoIP roepen als het nergens mee compatible is.
True, het is VoIP, maar je kan er he-le-maal niks mee :+

En dan blijf ik nog steeds met m'n brakke verbinding zitten.

Edit: geweldig, vandaag (17/10/2010) weer contact gehad, vorige werknemer was "vergeten " door te geven dat de verbinding terug naar 6.6mbit moest om stabiel te zijn. Nu weer wegvallers iedere 10 minuten ongeveer terwijl ik thuis aan het werk ben....

[ Voor 13% gewijzigd door Noxious op 17-10-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Megalodon_67 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:15:
[...]

Ik heb al m'n tweede SpeedTouch ST706 van Online maar ook met dat modem valt m'n internet regelmatig uit, een tijdje terug was dat eens in de paar dagen, nu is dat gestegen naar 3 à 4 x per dag.
UPDATE:
Vandaag is de monteur langs geweest en heeft wat metingen verricht maar kon niets vinden. Ook is hij daarna even in de wijkcentrale geweest, toen viel mijn internet ook uit (omdat ie bezig was dus) maar met twee verschillen met de spontane disconnects. Nu bleef het icoontje in de taskbar normaal zonder een geel driehoekje, m.a.w. deze keer bleef de verbinding tussen modem en pc intakt. Bij de 'spontane disconnects' zie ik in eerste instantie alleen nog maar het powerlampje branden, bij de door de monteur veroorzaakte disconnect bleef ook het ethernetlampje branden. Dit lijkt me een redelijk harde aanwijzing dat het modem de oorzaak is. Iemand een andere mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
@hierboven: klinkt idd als een defecte/rebootende modem.

Nu snap ik er geen zout meer van...

Afgelopen zondag contact gehad met Online daar het weer brak was.
De werknemer gaf toen aan dat de wijziging in snelheid niet doorgegeven was en dat hij het alsnog zou doen.
Krijg ik zojuist een telefoontje van Online, of ik akkoord ga met de aanpassing aangezien blijkbaar de werknemer die ik zondag aan de telefoon had het ook niet doorgegeven had? :?

Het volgende leuke grapje, het duurt tot 3 november voor de aanpassing is doorgegeven. Da's toch van de zotte?

Ik heb het een beetje gehad ermee..

[ Voor 5% gewijzigd door Noxious op 19-10-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Niet online
Update op mijn bericht hierboven, ik ben nog gebeld door een medewerker van Online die bevestigde dat de monteur die op bezoek is geweest zowel bij mij thuis als in de wijkcentrale niets onregelmatigs heeft aangetroffen. Hij zei dat het modem piekspanningen zou kunnen krijgen via de UTP kabel als de pc (of modem zelf) niet op geaarde stopcontacten zijn aangesloten. Ik ga dit binnenkort uittesten, dan maar een weekje een verlengkabel door de woonkamer vanaf de keuken. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:00
Ik wil hier graag even mijn gal spuwen op de werkwijze van de helpdesk en technische dienst van de firma Online. Ik heb nu al een week geen internet en ik vermoed zeer sterk dat het modem kapot is. Ik krijg namelijk ook geen ip-adres meer. Helaas moet eerst de technische dienst met een oordeel komen en dat heeft een maximale doorlooptijd van maar liefst elf !!! werkdagen. Na een week zonder enige feedback van hen is nu het geduld bij mij op en stap ik over naar Telfort, hopen dat die het beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02-2021
Ik heb nu een 5 Mb/s verbinding (waarmee ik max. 2 Mb/s mee haal) nog van de tijd van Orange. Ik wil graag een 20 Mb/s abonnement aanvragen. Op de site is er geen mogelijkheid tijdens het bestellen om te kiezen voor Online wanneer men de huidige provider moet aangeven. Betekent dit dat het overstappen naar een ander abonnement makkelijker zal gaan? Moet ik bellen en aangeven dat ik 20 Mb/s wil en wordt alles dan vanzelf geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@Ebbie: krijgt je PC of meerdere PCs geen IP adres meer of krijgt je modem geen IP adres van Online meer? Dit is wel een wezenlijk verschil.

@Nafi: Omzetten van je abonnement gebeurt telefonisch. Doe wel wat research welke snelheid je kunt halen in jouw buurt. Je snelheid is met name afhankelijk van je afstand tot de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Ebbie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:03:
Ik wil hier graag even mijn gal spuwen op de werkwijze van de helpdesk en technische dienst van de firma Online. Ik heb nu al een week geen internet en ik vermoed zeer sterk dat het modem kapot is. Ik krijg namelijk ook geen ip-adres meer. Helaas moet eerst de technische dienst met een oordeel komen en dat heeft een maximale doorlooptijd van maar liefst elf !!! werkdagen. Na een week zonder enige feedback van hen is nu het geduld bij mij op en stap ik over naar Telfort, hopen dat die het beter kunnen.
Klinkt mij bekend in de oren, mij was 3 tot 12 werkdagen beloofd, inmiddels duurt het al een maand en met wat geluk is het 3 november geregeld.. Ik geloof er geen fuck meer van :P
Pagina: 1 ... 9 ... 39 Laatste