Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:07:

Ik heb nu dus nog geen verbinding, maar eigenlijk had ik verwacht dat het wel direct zou werken. Zoiets gaat toch automatisch lijkt me als ze alles eenmaal op orde hebben?
Dan zal nog niet alles (helemaal) op orde zijn. ;)

Voor de zekerheid geven ze een indicatie die een hele (werk)dag duurt, zelfde als je iets besteld wat aan huis geleverd wordt tussen 10:00 en 16:00, als je geluk heb ben je als eerste en als je "pech" hebt pas om 16:00 uur aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:07:
Ik heb een tijd terug een brief ontvangen van Online en daarin staat dat op 17 augustus (vandaag dus) het internet wordt opgeleverd. Er staat ook in dat het uiterlijk om 18 uur vandaag wordt opgeleverd.

Klinkt deze tekst jullie bekend in de oren? (oplevering uiterlijk om 18 uur?)
Ik vroeg me af, hadden jullie wel direct 's ochtends op de genoemde dag al internet of was dat ook pas in de loop van de dag?

Ik heb nu dus nog geen verbinding, maar eigenlijk had ik verwacht dat het wel direct zou werken. Zoiets gaat toch automatisch lijkt me als ze alles eenmaal op orde hebben?
Ik ben gisteren aangesloten, en kreeg een mailtje dat het zou moeten werken. Toen werkte het ook.
Dit was overigens vroeg in de ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik had het een paar dagen eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt inmiddels. (verder geen mail of iets gehad of dat moet nog komen)

Ik heb net even gechecked maar de snelheid is meer dan 5 mbit terwijl ik goedkoop internet heb dat tot 4 mbit gaat. Hoe kan dat?

Wat zijn trouwens goede sites om je internetsnelheid te testen? Ik heb ook mijn ziggo aansluiting nog dus wil even vergelijken.

Wat zijn trouwens precies de instellingen van de outgoing mail server van Online?
Ik heb al verschillende settings geprobeerd maar ik krijg steeds de error "none of the authentication methods are supported by this server". Ik gebruik Outlook 2007.
De incoming mail werkt wel goed.

EDIT: Laat maar, blijkbaar moet je "outgoing mail server requires authentication" uitvinken.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:32
Op welke dsl speed traint je modem in? Ik heb namelijk ook de 4MB lijn aangevraagd en ben benieuwd naar de waardes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zx9r_mario schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:50:
Op welke dsl speed traint je modem in? Ik heb namelijk ook de 4MB lijn aangevraagd en ben benieuwd naar de waardes
Wat bedoel je precies met "in trainen"?

Dit geeft in elk geval de config pagina van het modem aan:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 5.494

Dat is toch meer dan 5 mbit?

Op speedtest haal ik trouwens echt geen 1 mbit up hoor:
Download
660.3 KByte/sec
(=5282 kbps)
Upload
60.7 KByte/sec
(=486 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. 563.0 Conn/min

Hoe kan het dat modem aangeeft 1 mbit, maar ik dit toch niet haal?
En 563 conn/min is dat veel of laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik heb de Thomson TG712. Ik zou graag de wlan uitzetten af en toe, terwijl de modem aanblijft. weet iemand of dat mogelijk is?

Edit: in de handleiding niets gevonden.

[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 18-08-2010 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Is zeker mogelijk. Ga gewoon naar http://192.168.1.254/ . Klik onderaan op wireless, dan rechtsboven op configureren en daar kun je de interface uitschakelen. Voila, wlan is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Andros schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:35:
Is zeker mogelijk. Ga gewoon naar http://192.168.1.254/ . Klik onderaan op wireless, dan rechtsboven op configureren en daar kun je de interface uitschakelen. Voila, wlan is uit.
Mooi zeg. Makkelijker dan ik dacht. En ook na het aan en uitzetten onthoudt ie het. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:15:
[...]

Wat bedoel je precies met "in trainen"?

Dit geeft in elk geval de config pagina van het modem aan:

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.019 / 5.494

Dat is toch meer dan 5 mbit?
Intrainen: up & down waarden van de dsl. 5,5 Mbit is netjes. Mijn lijn wordt 16 september opgeleverd naar verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg ook een mail gisteren nog, de eerste vijf dagen zijn gratis zodat je tijd hebt om alles rustig aan te sluiten. Toch ook mooi meegenomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Komt iemand dit misschien bekend voor ?

Ik heb een draytek 2800, tot heden werkte alles perfect, tot ineens vorige week, verbindingen vielen weg,
logger aangezet en wat blijkt :

de verbinding lijkt in de lucht te blijven (handshake snelheid etc) alleen de WLAN is "not healty" soms gebeurt het 2 keer in een uur, gister avond wel 6 x in 3 minuten, ik verlies het DHCP ip adres, en na en seconde of 10 is het weer terug.

nu heb ik als test de thomson 712 aangesloten (die nog steeds helemaal dicht getimmerd zit waardoor ik voip niet kan instellen ) en deze draait nu al 5 uur stabiel

Iemand enig idee ? als de lijn trouwens dropt blijft het Lan verkeer wel ok, dus het is ook geen reset van het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

Hebben jullie ook bericht gehad dat jullie internet op een bepaalde dag eruit zal liggen en dat je mogelijk een nieuw IP adres krijgt? Zou Online bezig zijn met IPv6?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Megalodon_67 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 01:54:
@ Andros.
Een bakker mag geen brood verkopen met op de verpakking 800 gram als er in werkelijkheid maar 400 gram in zit. Ook niet als hij dan in de kleine lettertjes ergens op de verpakking zet 'let op, tot 800 gram'. Het mag maar een klein percentage afwijken.
In de internet wereld zijn die praktijken nog wel toegestaan en ik voorspel je dat daar een eind aan zal komen, net als aan de flessentrekkerij die roaming heet (maar dat is inderdaad een andere discussie).
Hoe dan ook, wanneer je slechts 8 Mbit krijgt, waarom zou je dan voor 20 Mbit moeten betalen?
Dat is meer een technisch probleem. Als je dat wilt oplossen dan zou een ISP 2 mbit verbindingen alleen maar kunnen verkopen. Voor deze bedragen (20 euro per maand) moet je gewoon niet zeuren eigenlijk en blij zijn met alles wat je boven de 8 mbit haalt. Persoonlijk heb ik liever een zo hoog mogelijke verbinding dan een verbinding die op "safe" verkocht wordt.

Die 4 mbit verbinding kost 17,50 (met lijnhuur, en je hebt toch een lijn nodig. Met KPN is het nog duurder) en een snellere verbinding kost 22,50 euro. Dan kun je toch niet zeuren als je 8 mbit haalt wat al twee keer zo veel is voor een paar euro meer? Als je gaat rondshoppen heb je voor onder de 20 euro zelfs zo'n lijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 20-08-2010 18:57 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Sebazzz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:49:
Hebben jullie ook bericht gehad dat jullie internet op een bepaalde dag eruit zal liggen en dat je mogelijk een nieuw IP adres krijgt? Zou Online bezig zijn met IPv6?
Nee, niets daarover gelezen. Wel de gebruikelijke nieuwsbrief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
Sebazzz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:49:
KPN voert onderhoud uit om de centrales klaar te maken voor VSDL. Kan gepaard gaan met een dag zonder verbinding en mogelijk een nieuw IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Oppie schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:23:
[...]

KPN voert onderhoud uit om de centrales klaar te maken voor VSDL. Kan gepaard gaan met een dag zonder verbinding en mogelijk een nieuw IP adres.
En haal ik daar nog voordeel uit? :p
Snellere verbinding, stabieler? Had wel gehoopt dat Online ook ipv6 ging aanbieden zoals xs4all.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:22

eagle00789

Est. November 2005

Philflow schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 20:44:
Ik heb de Thomson TG712. Ik zou graag de wlan uitzetten af en toe, terwijl de modem aanblijft. weet iemand of dat mogelijk is?

Edit: in de handleiding niets gevonden.
makkelijker: druk op de knop aan de voorkantvan het apparaat en houd deze ingedrukt totdat het draadloos lampje gaat branden (of uit gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Voor de liefhebbers heb ik 2 gratis online modems weg te geven. Een 706 en een 546. Zie V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

vooghel

Cunning linguist

Mijn voortijdige opzegging heeft Online netjes verwerkt :). Ik ben in februari 2010 van abonnement veranderd (zie vooghel in "[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen"), en zou ook bij verhuizing nog tot februari 2011 aan dit contract vastzitten. Nu wil het geval dat ik voorafgaand aan de verhuizing naar ons nieuwe huis, bij mijn vriendin ben ingetrokken. Zij heeft al internet (UPC). en een fax met mijn gemeentelijke adreswijziging en haar factuur als bewijs waren genoeg om het contract voortijdig te beëindigen. Soepel opgelost dus d:)b.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder extra kosten? En je had nog een jaarcontract? Dat zou wel erg netjes zijn inderdaad. Normaal moet je het toch "afkopen"? (ofwel, alle maanden doorbetalen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:04

vooghel

Cunning linguist

Normaal wel, maar omdat ik nu naar een adres verhuisd ben waar al een internetaansluiting was, mocht ik per direct opzeggen. Ze begrijpen dat het geen zin heeft om 2 aansluitingen op 1 adres te hebben. Vandaar de voorwaarde om een factuur mee te sturen. Als ik naar een adres was verhuisd waar nog geen aansluiting was, had ik Online moeten meeverhuizen.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:08
Goed, kom vanavond thuis, computer aan, geen internet.

Alles brand netjes op de Livebox, dus eens een reset gedaan. Na 2 minuten vrolijk browsen valt de verbinding weer uit, en nu zelfs het interne netwerk (Wifi valt uit, DHCP geeft geen leases meer).

Meerdere keren een reset gedaan, net maar alle Livebox-zooi weggehaald en even een reserve-modem neergezet. Hopelijk dat de Online helpdesk niet eerst 100 standaard-scripts gaat doorlopen en het ding gewoon vervangt; deze heeft het net als de vorige precies 2 jaar uitgehouden.

Anders toch maar eens kijken naar een eigen Wireless Modem/Router... de TG585n van Thompson ofzo... zucht..

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• zx9r_mario
Mijn Online verbinding zou eerst 16 september opgeleverd worden. Gisteren kreeg ik een brief dat de oplevering vertraagd werd om technische redenen. Vandaag weer een brief ontvangen, de opleverdatum wordt 3 september :? .

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk dan 3 september volgend jaar?
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megalodon_67 schreef op maandag 09 november 2009 @ 20:35:
[...]

De meeste mensen die naar het forum komen hebben problemen met de verbinding, ik ben van Tele2 overgestapt naar Online en dat ging vlekkeloos. Jammer (maar geen drama) is dat ik 1,1 km van de centrale zit en toch maar 12 Mbit haal, ofwel 60% van de cijfers waarmee ze luidkeels adverteren (alleen dat woordje 'tot', dat fluisteren ze).
idd. Bij mij hetzelfde. Heb nu downloadsnelheid van 12mb / 15 mb. Maar het is wel goedkoop.

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Gisteren heeft bijna heel de dag het internet eruit gelegen. De tests van de Speedtouch modem zijn groen, maar ik heb bijna altijd timeouts en soms een seconde niet wat net genoeg is om één pagina binnen te halen.
Gisteravond heeft dit zich hersteld en de verbinding lijkt bijna perfect te te werken, sneller dan voorheen en we hebben ook weer een nieuw IP adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Dan is er onderhoud geweest in je centrale ter voorbereiding op VSDL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

vdsl is een snellere adsl lijn? Heeft iemand informatie wanneer online hier mee komt, en kunnen we dan verwachten dat de huidige prijzen dan zullen dalen?

dit zegt wiki:
Ook internetprovider Online komt met VDSL. Haar huidige ADSL-netwerk zal volledig vervangen worden door VDSL2. In de tweede helft van 2010 zou de migratie voltooid zijn, en zullen de diensten worden aangeboden.
Als ik een adls abonnementje neem van online moet ik daarnaast dan ook nog kosten betalen aan/voor kpn voor het gebruik van die lijn? Ik gebruik geen telefonie en heb nu nog niks van kpn.
Als u uw KPN abonnement opzegt, bespaart u op de maandelijkse kosten van dat abonnement, maar u gaat ook een extra bedrag aan Online betalen. KPN rekent voor het gebruik van de telefoonlijn waar geen telefoonabonnement meer op zit kosten aan Online. Wij berekenen de kosten door. Op uw rekening vindt u deze maandelijkse kosten (à € 10) terug als ‘doorbelasting lijnhuur’. Voor het overzetten van uw nummer betaalt u eenmalige administratiekosten van € 10
Dus als ik "Snel Internet" (20mbit) neem betaal ik dus 22.50 (eerste 3 maand 10) + 10euro voor die kpn lijn?

Dat lijkt me een beetje onwaarschijnlijk...

[ Voor 95% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-08-2010 05:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
Volgens mij is de lijnhuur maar € 5 en bij snel internet gratis: zie http://www.online.nl/producten/internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
De prijzen zullen misschien iets dalen maar de kosten voor ADSL blijven bij een provider hetzelfde, ook met komst VSDL. VSDL zal duurder zijn omdat het een hogere snelheid biedt, voor de mensen die er meer geld voor over hebben. Lijnhuur zit er bij snel internet bij inbegrepen, als je zelf nog een analoge KPN lijn hebt dan betaal je dat wel zelf door, is tenslotte je eigen overeenkomst met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 13:27

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:18:
[...]

idd. Bij mij hetzelfde. Heb nu downloadsnelheid van 12mb / 15 mb. Maar het is wel goedkoop.
raar ik zit op 500m van de centrale en toch zeggen ze maar 8mbit te kunnen leveren en dat is dan ookw at ik krijg.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
icecreamfarmer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:31:
[...]

raar ik zit op 500m van de centrale en toch zeggen ze maar 8mbit te kunnen leveren en dat is dan ookw at ik krijg.
Zit je wel in een ADSL2 verzorgingsgebied? Want dan is dat namelijk correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Hageneis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:31:
Volgens mij is de lijnhuur maar € 5 en bij snel internet gratis: zie http://www.online.nl/producten/internet/
Hmm ik kon me heel vaag herinneren dat ik dat al eerder ergens had gelezen, maar bedankt voor de bevestiging.
Een beetje offtopic maar zijn die kosten ook inbegrepen bij Alice en Telfort? aangezien ze elkaar qua prijs bijna niet schelen bij een 20Mbit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hageneis
koekoek2003nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:30:
[...]

Hmm ik kon me heel vaag herinneren dat ik dat al eerder ergens had gelezen, maar bedankt voor de bevestiging.
Een beetje offtopic maar zijn die kosten ook inbegrepen bij Alice en Telfort? aangezien ze elkaar qua prijs bijna niet schelen bij een 20Mbit abonnement.
Mij gok zou zijn dat je dat wel kan vinden op resp. alice.nl en telfort.nl :+
En anders zal Ben Woldring vast wel ergens een leuke vergelijking kunnen maken, bijvoorbeeld op internetten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Zijn er mensen die ook toevallig DNS problemen en voornamelijk met de MicroSoft servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dat zijn geen DNS problemen, of iets van Orange zelf. De Microsoft servers of een link ertussen is down, en zviw heeft het met de stroomstoring van vanmiddag te maken, hoewel isitdownforeveryoneorjustme.com het ook aangeeft dat het down is.

C:\Users\Sebazzz>tracert gmail.com

Traceren van de route naar gmail.com [74.125.79.18]
via maximaal 30 hops:

1    77 ms    99 ms    98 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    40 ms    43 ms    37 ms  Modem.lan [85.147.172.1]
  3     *       60 ms    54 ms  V588.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.152.153]
  4    66 ms     *       52 ms  PC18.cr1-asd8.nl.euro.net [194.134.161.21]
  5    55 ms    44 ms    45 ms  PC17.cr1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.161]
  6    35 ms    41 ms    56 ms  PC18.er1-asd6.nl.euro.net [194.134.161.102]
  7    33 ms    56 ms    52 ms  72.14.198.29
  8    56 ms    61 ms    53 ms  209.85.254.92
  9    68 ms    61 ms    56 ms  64.233.175.246
 10    40 ms    35 ms    48 ms  72.14.239.199
 11    64 ms    72 ms    66 ms  209.85.255.118
 12    43 ms    40 ms    50 ms  ey-in-f18.1e100.net [74.125.79.18]

De trace is voltooid.

C:\Users\Sebazzz>tracert windowslive.com

Traceren van de route naar windowslive.com [207.46.105.172]
via maximaal 30 hops:

1    91 ms    98 ms    99 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    30 ms    44 ms    53 ms  Modem.lan [85.147.172.1]
  3    61 ms    57 ms     *     V588.dr3-asd5.nl.euro.net [194.134.152.153]
  4    55 ms    41 ms    37 ms  PC18.cr1-asd8.nl.euro.net [194.134.161.21]
  5     *        *       53 ms  PC11.er1-asd8.nl.euro.net [194.134.161.11]
  6    62 ms    55 ms    54 ms  t-systems.er1-asd8.nl.euro.net [194.134.41.133]

7   189 ms     *      201 ms  was-sa3-i.WAS.US.NET.DTAG.DE [62.156.131.170]
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  9     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 10     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
          ... en nog tot 30 ...

Af en toe kan ik het even bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Hey super bedankt, dan weet ik dat het niet aan de ISP of mn eigen netwerk ligt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:45
n00bs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:51:
Zijn er mensen die ook toevallig DNS problemen en voornamelijk met de MicroSoft servers?
Merkte hier ook al dat het een en ander niet helemaal mee wilde werken...
Even gekeken op de Statusmeldingen pagina.... die ons de volgende informatie geeft:
2010-08-31 17:11:15 - Problemen met Engelse en Amerikaanse websites/diensten.
Door een landelijk probleem met de verbindingen naar Amerika en Engeland, is het mogelijk dat websites en diensten zoals Windows Live Messenger(MSN), Facebook en CNN niet of niet goed werken.

Het probleem ligt bij een externe internationale partij, en wordt zo spoedig mogelijk verholpen.
Kortom: rustig afwachten en komt goed! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Jeetje hoelang moet dat duren, kan nu al 3 uur geen MS site laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

* Matis heeft er ook last van :(

Tweakers en diverse andere Nederlandse sites doen het retesnel, echter de grote Amerikaanse sites doen het niet.
Had de Livedoos al meerdere malen een restart gegeven, maar dat mocht niet baten.

Gelukkig is het geen prive-storing, maar een landelijke :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Matis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:06:
* Matis heeft er ook last van :(

Tweakers en diverse andere Nederlandse sites doen het retesnel, echter de grote Amerikaanse sites doen het niet.
Had de Livedoos al meerdere malen een restart gegeven, maar dat mocht niet baten.

Gelukkig is het geen prive-storing, maar een landelijke :)
Nee maar het begint nu langzamerhand wel irritant te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 17-09 18:39

Matis

Rubber Rocket

NotSoSteady schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:08:
Nee maar het begint nu langzamerhand wel irritant te worden.
Ik dacht eerst dat het een storing van de Livebox oid was, want ik kon hem via http://192.168.0.1 niet benaderen. Toen ik net even via tracert keek, welk IP dat gekke ding had, bleek het dus http://192.168.1.1 te zijn.
Ik ging er heilig vanuit dat het .0.1 was, of hebben ze dat recentelijk met een FW-update veranderd?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Altijd al 1.1 geweest. Zou een hoop ellende opleveren voor mensen die een vast ip op hun netwerk apparaat hebben ingesteld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Matis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:10:
[...]

Ik dacht eerst dat het een storing van de Livebox oid was, want ik kon hem via http://192.168.0.1 niet benaderen. Toen ik net even via tracert keek, welk IP dat gekke ding had, bleek het dus http://192.168.1.1 te zijn.
Ik ging er heilig vanuit dat het .0.1 was, of hebben ze dat recentelijk met een FW-update veranderd?
Nee dat is al sinds jaren 1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ik heb hier sinds vanmiddag al problemen mee. Ook met de site van jQuery, welke ik dringend nodig had. Echter was deze gelukkig na een uur geladen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Op tijden zoals deze is het maar fijn dat je Mobiel internet/Onbeveiligde netwerken hebt :). Kan anders niet eens mijn GMail in.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikenuun
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 11:33
Vreugde bedankt voor jullie reacties,
Weet ik iig dat het niet aan mijn PC / Thuis netwerk ligt

Ik was natuurlijk al uren aan het googlen en dingen aan het aanpassen in de hoop dat het weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Als ik via internetten.nl een abonnement van Online af wil sluiten krijg ik de melding:
Uw maximale downloadsnelheid is 8 Mb/s Uw verbinding wordt op dit adres geleverd via het netwerk van KPN. Daardoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mb/s. Voor de KPN lijnhuur worden geen extra kosten aan u in rekening gebracht.
Maar als ik op http://pcdb.bbned.nl/ kijk zit ik 1280meter van de centrale
9753AM
nummer 68 (woon in een flat dus kies maar een toevoeging)
Daarmee krijg ik op de site van Alice tussen de 16en 20Mbit en op Telfort zeggen ze: Geschatte snelheid op jouw adres:15 tot 20 Mb/s

Waarom word ik gedowngrade naar 8Mbit? ik krijg het gevoel dat ze dit expres doen.
En die zin van Online: Uw verbinding wordt op dit adres geleverd via het netwerk van KPN. Daardoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mb/s.
Waardoor? Daar staat dus letterlijk: netwerk van KPN? dan krijg je 8Mbit. Ik snap er niks van.

[ Voor 14% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-08-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Wat een provider, 5/6 uur later nog steeds niks dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

Heeft iemand anders problemen om met de XBox360 een connectie te kunnen maken met XBox Live? Ik heb nu sinds twee dagen internet via Online en het werkt opeens niet meer. Ik heb nu een Thompson TG712 modem/router en had daarvoor een Speedtouch 716 van Speedlinq (ondertussen dus Telfort).

Ik heb via de beheer site van de Thompson een Game Definition voor XBox Live toegewezen aan de XBo360 die middels een ethernet kabel is verbonden. Hiermee zijn de volgende porten geforward:
- UDP 1900
- TCP 2290
- UDP 3376
- TCP 5555
- UDP 7777
- TCP/UDP 88
- TCP/UDP 3074

UPnP heb ik zowel aan als uit gehad. Wat ik ook doe, het maakt allemaal niks uit. Ik heb ook nog de helpdesk gebeld, uitgelegd wat ik allemaal al had geprobeerd en die meneer kon me verder ook niet meer helpen. Ik moest volgens hem maar bij Microsoft proberen...

En om het nog vreemder te maken, vandaag had ik voor 15 minuten verbinding voordat de verbinding met XBox Live weer werd verbroken. Maar sindsdien kom ik er ook niet meer terug op.

De meldingen van de netwerk test die je op de XBox360 kunt uitvoeren helpen me ook niet. De ene keer krijg ik de melding dat poort 3074 dicht zou staan en de keer daarop dat ICMP niet ondersteund zou worden door de router. De website waar je voor meer informatie naar wordt verwezen, www.xbox.com/networksupport, kan ik om wat voor reden dan ook niet benaderen.

Ik ben er ondertussen aardig geïrriteerd door geworden en zo heel dankbaar zijn als iemand me wat goede raad zou kunnen geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Lorn schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:03:
Heeft iemand anders problemen om met de XBox360 een connectie te kunnen maken met XBox Live? Ik heb nu sinds twee dagen internet via Online en het werkt opeens niet meer. Ik heb nu een Thompson TG712 modem/router en had daarvoor een Speedtouch 716 van Speedlinq (ondertussen dus Telfort).

Ik heb via de beheer site van de Thompson een Game Definition voor XBox Live toegewezen aan de XBo360 die middels een ethernet kabel is verbonden. Hiermee zijn de volgende porten geforward:
- UDP 1900
- TCP 2290
- UDP 3376
- TCP 5555
- UDP 7777
- TCP/UDP 88
- TCP/UDP 3074

UPnP heb ik zowel aan als uit gehad. Wat ik ook doe, het maakt allemaal niks uit. Ik heb ook nog de helpdesk gebeld, uitgelegd wat ik allemaal al had geprobeerd en die meneer kon me verder ook niet meer helpen. Ik moest volgens hem maar bij Microsoft proberen...

En om het nog vreemder te maken, vandaag had ik voor 15 minuten verbinding voordat de verbinding met XBox Live weer werd verbroken. Maar sindsdien kom ik er ook niet meer terug op.

De meldingen van de netwerk test die je op de XBox360 kunt uitvoeren helpen me ook niet. De ene keer krijg ik de melding dat poort 3074 dicht zou staan en de keer daarop dat ICMP niet ondersteund zou worden door de router. De website waar je voor meer informatie naar wordt verwezen, www.xbox.com/networksupport, kan ik om wat voor reden dan ook niet benaderen.

Ik ben er ondertussen aardig geïrriteerd door geworden en zo heel dankbaar zijn als iemand me wat goede raad zou kunnen geven!
Als je nou eerst een leest voordat je zomaar wat hier neerzet.
Door een landelijk probleem met de verbindingen naar Amerika en Engeland, is het mogelijk dat websites en diensten zoals Windows Live Messenger(MSN), Facebook en CNN niet of niet goed werken.

Het probleem ligt bij een externe internationale partij, en wordt zo spoedig mogelijk verholpen.

Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:45:
Wat een provider, 5/6 uur later nog steeds niks dat werkt.
Ik ben het ermee eens dat het niet goed is. Echter moet je wel nagaan dat je daar in verhouding ook voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
alex3305 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:05:
[...]

Ik ben het ermee eens dat het niet goed is. Echter moet je wel nagaan dat je daar in verhouding ook voor betaald.
Voor betaald? Ik betaal voor een werkende verbinding, en problemen kunnen er altijd zijn maar om 6 uur te wachten totdat alle grote sites weer werken is gewoon belachelijk. Ik zit niet bij online omdat het goedkoop is, ik zit bij online omdat dit het snelste is wat hier te krijgen was. Echt waar dat er nog mensen op deze wereld zijn die zo denken, je doet net of online een knullig providertje is.

[ Voor 21% gewijzigd door NotSoSteady op 31-08-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

NotSoSteady schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

Voor betaald? Ik betaal voor een werkende verbinding, en problemen kunnen er altijd zijn maar om 6 uur te wachten totdat alle grote sites weer werken is gewoon belachelijk. Ik zit niet bij online omdat het goedkoop is, ik zit bij online omdat dit het snelste is wat hier te krijgen was. Echt waar dat er nog mensen op deze wereld zijn die zo denken, je doet net of online een knullig providertje is.
Klaag klaag.. Het is een storing, en nog van een 'externe internationale partij' waar ze dus zelf weinig aan kunnen doen. True, ik denk dat providers waar je meer voor betaald wel een backup hebben voor dit soort problemen maar daarom zijn die providers ook duurder. Ik heb verder vrijwel nooit problemen gehad met Online, dus zo'n storing zo heel af en toe kan ik wel mee leven. Als jij vind dat Online onvoldoende doet om deze storing (of andere) tegen te gaan, niemand die je tegenhoud om te bellen naar Online en je contract stop te zetten zodra dat mogelijk is.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 11:03

Lorn

I have a bad feeling...

NotSoSteady schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:05:
[...]

Als je nou eerst een leest voordat je zomaar wat hier neerzet.

[...]
Ik had gezocht maar niet gedacht aan een storing... had die kerel van de helpdesk ook wel eens kunnen melden. Maar goed, ondertussen lijkt het allemaal weer te werken... ,mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

koekoek2003nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:39:
Als ik via internetten.nl een abonnement van Online af wil sluiten krijg ik de melding:

[...]

Maar als ik op http://pcdb.bbned.nl/ kijk zit ik 1280meter van de centrale
9753AM
nummer 68 (woon in een flat dus kies maar een toevoeging)
Daarmee krijg ik op de site van Alice tussen de 16en 20Mbit en op Telfort zeggen ze: Geschatte snelheid op jouw adres:15 tot 20 Mb/s

Waarom word ik gedowngrade naar 8Mbit? ik krijg het gevoel dat ze dit expres doen.
En die zin van Online: Uw verbinding wordt op dit adres geleverd via het netwerk van KPN. Daardoor is uw maximale downloadsnelheid 8 Mb/s.
Waardoor? Daar staat dus letterlijk: netwerk van KPN? dan krijg je 8Mbit. Ik snap er niks van.
Heel simpel, er zijn twee netwerken. In bepaalde gebieden een eigen netwerk van Online tot 20mbit en op bepaalde plekken gehuurde apparatuur van KPN waarop de snelheid door KPN gecapped wordt op 8mbit.

Dat Telfort je wel tot 20mbit kan leveren is misschien omdat zij een KPN dochter zijn en dat KPN in die gevallen die beperking opheft.

Dat Online je bewust maar 8mbit zou leveren als 20 mogelijk was is natuurlijk onzin.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
NotSoSteady schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:10:
[...]

Laten we even bekijken wat 99.9% uptime betekend:
365.25 * 24 = 8766 * 0.999 = 8757.234. 8766 - 8757.234 = 8.766 uur! Waarbij de verbinding er ook niet eens 100% eruit ligt.

Daarnaast doe ik niet alsof Online een knullig providertje is, maar ik weet wel dat Online een budget c.q. prijsvechter internet provider is. Dat houdt dus in dat je niet zo snel moet klagen als één keer in de x-aantal jaar het niet correct werkt.

Inmiddels is de complete dienstverlening weer hervat! Gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

leokennis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Heel simpel, er zijn twee netwerken. In bepaalde gebieden een eigen netwerk van Online tot 20mbit en op bepaalde plekken gehuurde apparatuur van KPN waarop de snelheid door KPN gecapped wordt op 8mbit.

Dat Telfort je wel tot 20mbit kan leveren is misschien omdat zij een KPN dochter zijn en dat KPN in die gevallen die beperking opheft.

Dat Online je bewust maar 8mbit zou leveren als 20 mogelijk was is natuurlijk onzin.
Kan iemand dit bevestigen of staat dit ergens in algemene voorwaarden? Klinkt redelijk logisch maar waar is dit op gebasseerd?
Zijn er meer mensen die in omgeving Groningen/Haren(of andere plekken in nederland) een lagere snelheid halen dan bij de concurrent?
leokennis schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:47:
[...]

Als jou bovengenoemde verhaal waar is zouden ze dus wel bewust 8Mbit leveren hoewel Online er dan zelf niks aan zou kunnen doen. Maar dat zou ik wel heel graag willen weten.

Ik kom namelijk van 9721EA 17 af waar de afstand tot de centrale +- 1446 meter zou zijn. Daar haal ik met Telfort 20Mbit +- 14Mbit had. Nu zit ik 161 meter dichterbij de centrale en dan zou ik met Online ineens 8Mbit halen? Daar klopt iets niet.

[ Voor 30% gewijzigd door kaasaanfiets op 31-08-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Het klopt waarschijnlijk wel. Elke ISP heeft zijn eigen netwerk. In de centrale waar jij op aangesloten bent heeft Online waarschijnlijk geen apparatuur staan. Dus huurt Online daar van KPN en dan kan je maar max 8 Mbit halen. Wil je sneller, dan zul je naar Telfort moeten overstappen die wel eigen apparatuur in die centrale heeft. (En in dit geval ws. ook apparatuur van KPN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

alex3305 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Zit je wel in een ADSL2 verzorgingsgebied? Want dan is dat namelijk correct.
volgens kpn wel want met telfort zou ik makkelijk het dubbele moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
koekoek2003nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:44:
[...]

Kan iemand dit bevestigen of staat dit ergens in algemene voorwaarden? Klinkt redelijk logisch maar waar is dit op gebasseerd?
Zijn er meer mensen die in omgeving Groningen/Haren(of andere plekken in nederland) een lagere snelheid halen dan bij de concurrent?

[...]
Of het in de algemene voorwaarden staat weet ik niet, wel zijn alle producten die ze aanbieden tot 20 mbit. Heb zelf ook een 20mbit abbo maar gezien Online hier ook geen eigen apparatuur heeft staan gaat het over gehuurde apparatuur van KPN en die wordt gecapped op schijnbaar max. 8mbit voor 'externe' gebruikers.

Het is éxact zoals Lizard hierboven zegt:
Lizard schreef op woensdag 01 september 2010 @ 01:03:
Het klopt waarschijnlijk wel. Elke ISP heeft zijn eigen netwerk. In de centrale waar jij op aangesloten bent heeft Online waarschijnlijk geen apparatuur staan. Dus huurt Online daar van KPN en dan kan je maar max 8 Mbit halen. Wil je sneller, dan zul je naar Telfort moeten overstappen die wel eigen apparatuur in die centrale heeft. (En in dit geval ws. ook apparatuur van KPN.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb deze pagina even zitten door te lezen maar het probleem van Xbox lag niet aan Online maar aan Xbox zelf.

Just heard from the LIVE team, if you are having any LIVE issues (and it is only affecting a few people) they are on it. Ta 4 your patience! about 23 hours ago via web

van aceybongos twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Kleus schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:18:
[...]

Of het in de algemene voorwaarden staat weet ik niet, wel zijn alle producten die ze aanbieden tot 20 mbit. Heb zelf ook een 20mbit abbo maar gezien Online hier ook geen eigen apparatuur heeft staan gaat het over gehuurde apparatuur van KPN en die wordt gecapped op schijnbaar max. 8mbit voor 'externe' gebruikers.

Het is éxact zoals Lizard hierboven zegt:

[...]
Oke en bij Telfort loop ik dus niet tegen zulke problemen aan?
En andere providers zoals Alice dan? (hoewel ik daar negatieve verhalen over hun modem heb gehoord) Ik was ook zeker niet tevreden met de Zyxel blabla van Telfort. Daarom wil ik gewoon graag bij Online maarja dat feest kan dus niet door gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Dit is het Online topic. Vragen over Telfort Alice etc zul je daar moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
koekoek2003nl schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:36:
[...]

Oke en bij Telfort loop ik dus niet tegen zulke problemen aan?
En andere providers zoals Alice dan? (hoewel ik daar negatieve verhalen over hun modem heb gehoord) Ik was ook zeker niet tevreden met de Zyxel blabla van Telfort. Daarom wil ik gewoon graag bij Online maarja dat feest kan dus niet door gaan.
Om even snel antwoord te geven: dat weet je nooit 100% zeker. Ik heb even snel op de sites van Telfort en Alice gekeken en die hebben allebei een postcode-snelheidscheck. Dus daar kun je al redelijk wat informatie uit halen.

Als de Online test bij jou zegt max. 8 mbit dan is de kans groot dat het daar over KPN apparatuur gaat. Hier geven de tests van Alice en Telfort ook hogere snelheden aan dus wellicht hebben die wel eigen apparatuur staan.

Over het modem en andere zaken, moet ik Oppie gelijk geven:
Oppie schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:39:
Dit is het Online topic. Vragen over Telfort Alice etc zul je daar moeten stellen.
Voor beide providers zijn eigen topics, dus doe je best 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

koekoek2003nl schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:44:
[...]

Ik kom namelijk van 9721EA 17 af waar de afstand tot de centrale +- 1446 meter zou zijn. Daar haal ik met Telfort 20Mbit +- 14Mbit had. Nu zit ik 161 meter dichterbij de centrale en dan zou ik met Online ineens 8Mbit halen? Daar klopt iets niet.
Dat is dus die gecap-de snelheid ;) Al zou je in de centrale wonen, als ergens staat ingesteld dat er niet meer dan 8mbit per seconde over de lijn gaat, dan haal je niet meer dan 8mbit (en op die afstand in ieder geval ook niet minder...).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik dacht trouwens dat Alice over BBNed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-12-2024

Thrilseeka

Woef Woef.

hebben meer mensen regio groningen last van een superslome verbinding ?
heb er nou al 2 dagen last van maar kan niks vinden op hun website en op mail word niet gereageerd ...

There is no sadder sight than a young pessimist.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:36
Als dat zo zou zijn dan zou het hier vol staan met reacties. Check de storing met verbindingen naar UK en USA van gisteren maar, zo twee pagina's erbij. Dat probleem ligt dus ergens anders. Overigens, wat versta jij onder "supersloom"? Downloads gaan traag, pagina's laden traag of traint je modem traag in? Post eens wat gegevens waar wij iets mee kunnen, meestal is het namelijk gewoon een firewall probleem of zit je weer eens te veel te torrenten waarbij het geheugen van je modem vol loopt. En uiteraard kun je altijd even bellen als de e-mail je niet snel genoeg gaat :)

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Met supersloom bedoel ik met maximaal 50kb/s kunnen downloaden , heel veel time outs krijgen met webpagina's laden en Gamen met een latency van 4000+.Ik download met nieuwsgroepen en geen torrents.

Ik heb mn modem en mn router beiden opnieuw opgestart en zit nu zelf rechtstreeks op het modem. heb ook het modem gereset en opnieuw ingesteld desalniettemin blijft de verbinding slecht.

Heb geprobeerd te bellen maar nadat ik 15min in de wacht stond en de teller doorliep heb ik opgehangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Thrilseeka op 02-09-2010 09:24 ]

• Kleus
WDF schreef op donderdag 02 september 2010 @ 09:22:
Met supersloom bedoel ik met maximaal 50kb/s kunnen downloaden , heel veel time outs krijgen met webpagina's laden en Gamen met een latency van 4000+.Ik download met nieuwsgroepen en geen torrents.

Ik heb mn modem en mn router beiden opnieuw opgestart en zit nu zelf rechtstreeks op het modem. heb ook het modem gereset en opnieuw ingesteld desalniettemin blijft de verbinding slecht.

Heb geprobeerd te bellen maar nadat ik 15min in de wacht stond en de teller doorliep heb ik opgehangen.
Staat nog 1 ding open:
Andros schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:51:
[...]
Downloads gaan traag, pagina's laden traag of traint je modem traag in?
[...]
Kortom, log even in op je modem en kijk met welke waardes hij intrained. Als die om te huilen zijn dan is de oorzaak al gevonden. :9
Hebben andere pc's in je netwerk er ook last van?

• Evano
  • Laatst online: 09:30
Koekoek2003nl: heb je toevallig internet over een ISDN lijn? Bij ISDN is de theoretische maximale ADSL snelheid namelijk maar 8 Mbit.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

blacktarantulaX schreef op donderdag 02 september 2010 @ 19:01:
Koekoek2003nl: heb je toevallig internet over een ISDN lijn? Bij ISDN is de theoretische maximale ADSL snelheid namelijk maar 8 Mbit.
Dat zou ik eigelijk niet weten, ik heb nu nog niks. Ik woon sinds een week in een flatje en het enige wat ik heb is een telefoonaansluiting in mijn muur.

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Kleus schreef op donderdag 02 september 2010 @ 12:14:
[...]

Staat nog 1 ding open:

[...]

Kortom, log even in op je modem en kijk met welke waardes hij intrained. Als die om te huilen zijn dan is de oorzaak al gevonden. :9
Hebben andere pc's in je netwerk er ook last van?
Elke pc op het netwerk heeft het . En snap veel termen maar waardes en intrainen moet je me tog even uitleggen .

mn modem is een Thomson TG712

• Oppie
Ga naar:

http://192.168.1.254
Breedband verbinding-> DSL verbinding
Rechtsboven: Details

Wat staat er bij bandbreedte verzenden/ontvangen en je SN waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Oppie schreef op donderdag 02 september 2010 @ 23:54:
Ga naar:

http://192.168.1.254
Breedband verbinding-> DSL verbinding
Rechtsboven: Details

Wat staat er bij bandbreedte verzenden/ontvangen en je SN waardes?
Ik zet die van mij er ook even neer. heb de laatste tijd ook soms mega trage verbindingen. Na een restart van de modem is het weer opgelost. Lijkt zich voornamelijk voor te doen na wat downloaden van .torrents...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Actief: 1 dag, 22:27:12
DSL-type:   G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]:  1.019 / 13.527
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]:   1,18 / 14,06
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]:   12,5 / 0,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 8,5 / 21,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]:    12,5 / 10,5
Leveranciers-ID (lokaal/extern):    TMMB / IFTN
Frameverlies (lokaal/extern):   0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern):    0 / 0
Verbindingsverlies (extern):    0
Foutseconden (lokaal/extern):   0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 2.611
CRC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 1
HEC-fouten (verzenden/ontvangen):   0 / 1

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

IK lees hier nu dat Online eindelijk ook glas gaat aanleggen, zijn we dan ook af van die 8mbit cap die ze nu hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Megalodon_67 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:01:
Waarschijnlijk dan 3 september volgend jaar?
8)
Vandaag is mijn Online verbinding werkend opgeleverd.

Mijn Zyxel P-661HW-D1 traint in op 5491 kbps up / 991 kbps down. Dit is netjes voor het 4MB abo. Pingtijden zitten rond de 43 ms, dit is wel slechter dan de 20 ms bij XS4all (ik had eerst de 8MB via XS4all). Het kan zijn dat ik de zyxel nog moet fijntunen of een keer de Thomson ertussen hangen.

Verder gebruik ik budgetphone en voipbuster, beiden werken goed. Naast poort 25 wordt ook 8080 geblokkeerd viel mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Het bijgeleverde modem de SG 546v6 traint slecht in, namelijk ca 2000/200 ipv 5500/1000

Ik heb mijn antieke SG 510v4 afgestoft en voorzien van v 4.3.2 (http://www.speedtouch.net.nz/ST510v4.htm) en in bridge mode gezet. Deze traint wel goed in op 5500/1000 (net als de zyxel 661).

NB Met de 510 kun je in routermode alleen PPPOA en PPPOE kiezen of bridgemode (vpi/vci 8/35), dus nog een losse router/firewall nodig.

Oja, pingtijden blijven rond de 40ms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gisteren had ik één jaar Online, afgezien van het feit dat de helpdesk klachten serieuzer behandeld dan mijn vorige provider Tele2 is de verbinding te brak. Vandaag is de verbinding al weer 2x weggevallen, een probleem dat niet is verholpen nadat ze mij een tweede modem hebben opgestuurd. Gelukkig kan ik nu per maand opzeggen want als dit niet snel wordt opgelost ben ik weg bij Online. Als je handelt op de beurs of online gamed zijn deze regelmatig terugkerende drop-outs volstrekt onaanvaardbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

zx9r_mario schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 12:21:
Het bijgeleverde modem de SG 546v6 traint slecht in, namelijk ca 2000/200 ipv 5500/1000

Ik heb mijn antieke SG 510v4 afgestoft en voorzien van v 4.3.2 (http://www.speedtouch.net.nz/ST510v4.htm) en in bridge mode gezet. Deze traint wel goed in op 5500/1000 (net als de zyxel 661).

NB Met de 510 kun je in routermode alleen PPPOA en PPPOE kiezen of bridgemode (vpi/vci 8/35), dus nog een losse router/firewall nodig.

Oja, pingtijden blijven rond de 40ms)
Hoe ver woon je van de centrale? Wellicht ben je namelijk op een lager profiel gezet (van rond de 2mbit) om de stabiliteit te waarborgen. Dit zou mogelijk zijn als je echt erg ver van een centrale afwoont (>4,5km). Dat zou ook betekenen dan je theoretisch 5mbit kan halen nu, maar dat de verbinding wel gaat klapperen.

Woon je dichterbij en is bovenstaande niet van toepassing, dan zou ik of gewoon je Zyxel blijven gebruiken of (voor je gemoedsrust ;) ) even de klantenservice bellen...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
leokennis schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 17:38:
[...]

Hoe ver woon je van de centrale? Wellicht ben je namelijk op een lager profiel gezet (van rond de 2mbit) om de stabiliteit te waarborgen. Dit zou mogelijk zijn als je echt erg ver van een centrale afwoont (>4,5km). Dat zou ook betekenen dan je theoretisch 5mbit kan halen nu, maar dat de verbinding wel gaat klapperen.

Woon je dichterbij en is bovenstaande niet van toepassing, dan zou ik of gewoon je Zyxel blijven gebruiken of (voor je gemoedsrust ;) ) even de klantenservice bellen...
Ik zit 1182 meter van de centrale af. Voorheen had ik Telfort 20MB, hiermee haalde 10MB alsmede XS4all (ook 10MB zonder problemen). De verbinding werkt nu totaal al 24 uur zonder klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MIjn pusnnotificaties werken niet met mijn Ipad. Wanneer ik VPN inschakel werkt hij wel. Ik heb al de firewall op zijn laagste stand geprobeerd, maar dat gaf ook niet de gewenste resultaten. Iemand een soort gelijk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 21:58

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Heb in de regio 0492, last van een knipperende verbinding.... En de snelheid is de helft minder geworden.

Uptime: 0 days, 0:00:16

DSL Type: G.992.5 annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 526 / 5.778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Crazymonkey schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:55:
Heb in de regio 0492, last van een knipperende verbinding.... En de snelheid is de helft minder geworden.

Check je aansluitpunt: zitten beide aders van je aderpaar goed vast? Geen corrosie o.i.d. in de draden? Zeker je upload lijkt precies de helt te zijn van wat het zou moeten zijn, vandaar dit vermoeden.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleus
Crazymonkey schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:55:

Daarnaast: welk modem heb je?
Als het de livebox is: voelt de voedingsadapter warm aan?
Denk dat je het beste even een mailtje kunt sturen naar Online, grote kans dat zij meer kunnen zien of je direct een nieuw modem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Hum, er niks veranderd.. Na een reboot/disconnect veranderd de waardes weer.
Het is een Thomson TG712, de voeding is gewoon lauw.

Uptime: 0 days, 0:02:58

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 760 / 8.307

Eerst
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/914939703.png

Nu
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/941482551.png

[ Voor 23% gewijzigd door Crazymonkey op 05-09-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Iedereen die ooit een modem van Online heeft gehad, en deze terug heeft gestuurd is het aan te raden de factuur te controleren.

Er is iemand van de administratie blijkbaar overijverig aan de slag gegaan, waardoor er bij een hoop klanten spontaan modem kosten in rekening gebracht worden ook al is deze al maanden geleden ingeleverd.

Is niet gezegd dat het echt bij iedereen is, maar heb het nu al van diverse kanten gehoord. Ook toevallig genoeg vanaf dezelfde datum.

In mijn geval is het vergelijkbaar, maar ligt het verhaal nog complexer. Hier vorige maand over opgebeld, dit zou opgelost zijn. "Meneer het is in orde, we brengen deze kosten niet meer in rekening". Vervolgens kijk ik net op de rekening en wat schept mijn verbazing.. Een modem op de factuurspecificatie. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Sigh -.-

Uptime: 0 days, 0:00:44

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 619 / 3.790

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/941823052.png

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2lnguhw.png

[ Voor 44% gewijzigd door Crazymonkey op 05-09-2010 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:54

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

[frustratiemodus]Grrrr... f*ck router... Grrr[/frustratiemodus]

Daarstraks even bij kennissen geweest.
Die hebben een overstap gemaakt naar online voor de hogere snelheid.
Internetten via de laptop werkt prima.
Echter hun Sweex MM200 internetradio werkt niet meer.

Dus ik kijken... Logische gedachte: Nieuwe router = opnieuw wlan instellen. Nadat ik dat gedaan had kreeg ie prima ip-adres, maar geen radio.
Gekeken in de Thomson ST712, maar toen begon de frustratie.. geen fatsoenlijke firewall instellingen te vinden. De radio komt wel als wlan-device voor overigens.
Ding opgepakt, bij mij thuis netwerk laten scannen, wpa2-key erin en spelen.
Hoe moeilijk kan 't zijn? Dus mijn conclusie is dat de firewall verkeert staat.

Hoe krijg ik 't voor elkaar dat ie alle poorten naar buiten gewoon doorlaat?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
uPnP instellen via de game en applicatie opties rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 15:24
Nu begin ik toch even gek te worden, het is me nu al weken niet gelukt om een poort normaal te forwarden met de TG712... Wat is nou eigenlijk het hele probleem? Alles staat gewoon correct ingesteld, en na 3094 verschillende combinaties van configuraties, port checks, applicaties, welke allemaal tevergeefs, geloof ik niet dat ik nog iets fout doe!

Bij het doorspitten van dit topic kwam ik tegen dat het wel eens aan de firmware versie zou kunnen liggen, en dat een update bij bepaalde mensen de oplossing mocht zijn. Nou goed, contact gehad met de helpdesk over heel het poorten verhaal... Na een update naar 8.2.4.B en alle mogelijke opties besproken te hebben, kreeg ik de conclusie dat ze bij de helpdesk officieel geen garantie/hulp met het instellen van poorten 8)7 Nou goed, dan zelf maar weer proberen. En weer zonder enig resultaat. Het heeft altijd perfect gewerkt met de livebox, deze is echter wegens een defect vervangen door de TG712, geen probleem toch? Even de modem veranderen, wat poorten instellen en gaan met de banaan.... Zou je denken.

Zou het om nog een defect kunnen gaan? Het heeft ook het leuke probleem dat bij een soft reset de telefoonverbinding niet terug komt en bij een hard reset ik m'n switch moet resetten en alle UTP kabeltjes er even uit moeten halen en er weer in moet doen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilseeka

Thrilseeka

Woef Woef.

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 0:14:27

DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 4,33 / 96,65

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 18,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 15,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 14,5

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 563 / 0

Ziet iemand hier iets fouts in want downloaden met 2,7kb is niet egt great. duurde me al enorm lang om uberhaupt dit te kunne openen .

Dit is na reboot van het modem

[ Voor 1% gewijzigd door Thrilseeka op 07-09-2010 22:27 . Reden: ps : Dit is na reboot van het modem ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Wat is de snelste manier om hulp te krijgen?
Bellen; krijg je alleen maar simpel personeel aan de lijn of email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:24
Snelste manier is bellen, krijg je meteen een reactie en kun je meteen reageren op vragen van hun. E-mail heeft als voordeel dat het geen geld kost en een half jaar van je leven ;). Daarnaast als je echt een specifiek probleem goed kunt beschrijven wordt jouw e-mail meteen naar de juiste persoon doorgestuurd. Maar het kan wel een dag, misschien zelfs twee dagen duren voordat je antwoord hebt.

Qua personeel waar je mee te maken hebt, maakt het volgens mij niks uit. Ik vermoed zelfs dat als de telefonistes niks te doen hebben dat ze dan e-mails gaan beantwoorden.

[ Voor 18% gewijzigd door --Niels-- op 08-09-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk ook maar hier even mijn reactie..

Ik heb sinds een half jaar Online ADSL,
Ik heb het standaard modem direct vervangen voor een ZyXEL P660HN-F1, dit omdat deze Wireless-N bevat.
Mijn modem traint keurig netjes in op 5.5Mbit terwijl ik een 4MBit abbo heb afgesloten.

Het volgende gebeurd regelmatig (2x per dag). De ADSL verbinding valt weg, wanneer ik op het modem inlog dan zegt hij dat de lijn nogsteeds up is. Ook de lampjes op het modem geven dit aan.
Wanneer ik vervolgens via Maintenance -> Diagnostics een ATM check e.d. doe krijg ik keurig netjes de waardes van de lijn.
Toch komt de lijn niet vanzelf terug, ik kan het modem via de webinterface resetten. Ook kan ik de DSL lijn resetten via de webinterface.
Wanneer ik 1 van de 2 uitvoer komt WEL mijn verbinding keurig terug.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Heb je het probleem ook via een kabel ope je zyxel modem? Zo niet dan lijkt het een wifi probleem. Indien dit wel het geval is, test eens het door Online geleverde modem en kijk of e.e.a. dan stabieler of beter loopt.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Vandaag zou mijn oplevering moeten plaats vinden. Weet iemand hoe snel die www.online.nl/levering website update.

Ik heb het namelijk aangesloten maar weet niet zeker of het werkt. (" 4 punts stekker" uit de muur naar een RJ11 met slechts 1 aderpaar rood/groen op de pin links boven en rechts onder...)

Hier staat wat

• cornfed99111
  • Laatst online: 06-07 09:23
Altijd de bovenste pinnen gebruiken.
De kleurencombinatie moet je uittesten. Rood/blauw of oranje/wit. Rood/groen zou ook kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 09-09-2010 16:54 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 39 Laatste