Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:43
Kraz schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:24:
[...]

Had je toevallig nog iemand kunnen vinden? Ik ben ook op zoek nml. :D
Nee, nog niet.
Via Marktplaats wel wat, maar allemaal ver in oost / noord nederland :+

• Bender
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-11 08:49
Smobbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:11:
[..]

Ik heb namelijk een citroen c4 uit 2011 welke door de vorige eigenaar niet zo goed behandeld is, er zitten een aantal oppervlakkige krassen rond de handgrepen en een grotere kras op de achterbumper.
Daarnaast is het plastic binnen bekrast (bij bestuurdersdeur en achterklep), ook het leer van de bestuurdersstoel is in matige staat.
Mijn vraag: zou iemand met de bovenstaande punten iets kunnen doen?
Mijn zorg bij een particulier is schade.

Ik wil mijn auto eigenlijk ook laten detailen maar vind het erg duur, een particulier zou een oplossing kunnen doen maar wat als ze schade maken?
(en ik zit juist in het oosten :p)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20:58
De Model 3 weer even vlug onder handen genomen. Deze keer een dot bug spray op de voorkant, foamen (Monello), wassen (poorboy's suds&wax, ook de onderkant goed deze keer) en goed afdrogen. Aero caps eraf en aan de achterkant schoongemaakt. LM velg die eronder zit ook goed schoongemaakt (wiel gedraaid met summon _/-\o_). Nu de cap kit erop voor wat meer open velgen. Wax (poorboy's natty black) van twee weken terug maakte het wassen een stuk makkelijker.

Foto's

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• wjvdweg
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 21:50
@Tassadar32 zo mooi! goed gedaan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Pepppie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 12-11 07:40
Hier een BMW met Alpin WeiB III lak. Waarmee is daar enigszins glans in te krijgen qua wax?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:28
Heren, waar laten jullie de spullen? Ik heb 2 winkel kratjes, 3 buckets, losse Kabel haspel, waterslang haspel, HD reiniger die ik allemaal mee sleep.

Het liefst zou ik een of andere mooie trolley hebben maar nog niets gevonden want aan lijn wensen voldoet en niet stervens duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb 4 kratjes (schone doeken/vuile doeken/flessen/DAP met polijstmiddelen) in de stelling staan. Maar een karretje lijkt mij ook wel makkelijker.

Misschien een soort gereedschap kar, met hoge lades, slangen zouden dan aan de zijkant kunnen hangen. Je spulletjes die je in gebruik hebt er bovenop.

Zo dacht ik aan deze serie van IKEA;
https://m2.ikea.com/nl/nl/search/products/?q=trofast
Paar wieltjes er onder en gaan.

_ferry_ wijzigde deze reactie 09-06-2019 13:19 (27%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:44

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Ik heb idd een tijdje een (lidl ofzo) gereedschapskar gebruikt. Open aan de onderkant, grote bak aan de bovenkant. Tegenwoordig zit alles in een paar kratten en daar pak ik uit wat ik nodig heb. Ik gebruik niet al mijn spulletjes bij elke wasbeurt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 22:18

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Bender schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:40:
[...]

Mijn zorg bij een particulier is schade.

Ik wil mijn auto eigenlijk ook laten detailen maar vind het erg duur, een particulier zou een oplossing kunnen doen maar wat als ze schade maken?
(en ik zit juist in het oosten :p)
Voor welke schade ben je bang dan? En wat is het oosten?

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tassadar32
Ik heb wat opbergboxen van de praxis waar alles inzit. Eentje voor wassen (zeep, foam, bugspray), drogen (doeken), waxen (wax, pads, doeken) en een voor de washmitts.

Is er (naast waxen) ook nog een andere manier om wateraanslag te voorkomen? Heb hier onthard water maar toch nog vaak wel een paar droogvlekken. Ook lijkt mijn (zwarte) model 3 veel sneller vies te worden dan de (witte) auto van de buurman. Gewoon pech omdat het zwart is of zou iets als een glascoating de boel langer schoon houden?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 11-11 22:04

_Brad_

Wax fanaat

Welke shampoo gebruik je?
En inderdaad op zwart zie je alles. Een coating helpt wel een beetje maar een zwarte auto is steeds sneller "vuil" (voor het oog).

Betreffende de karren etc. Ik heb lang getwijfeld om er ook eentje te kopen maar het neemt allemaal weer plaats in en ik heb een kast waar alles in staat, dus ik loop wel wat heen en weer.
Ik had deze bij Ikea op het oog: Raskog roltafel.

_Brad_ wijzigde deze reactie 10-06-2019 09:32 (50%)

't is een hobby ...

• Tassadar32
@_Brad_ PB's Super slick & wax voor bijhouden, Super slick & suds toen ik de 3 in de wax zette (maandje geleden). De (zwarte) Outlander ragde ik gewoon iedere week (of tweemaal per week) door de wasstraat maar die was na 4 jaar wel echt heel dof geworden. Ik merk dat de 3 na wassen echt super blinkt nu maar de lol is er meestal snel af. Het helpt ook niet echt dat we hier naast natuurgebied wonen en er dus veel stuifmeel op de auto's komt. Rest in de straat is grijs of wit en daar is het toch een stuk minder zichtbaar op.

Tassadar32 wijzigde deze reactie 10-06-2019 19:55 (0%)
Reden: typo

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Sommige shampoo's verzachten het water waardoor waterspots vermeden worden. Vandaar mijn vraag namelijk.

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tassadar32
Ze hadden bij het Service Center de 3 gestript om de lakschade te inventariseren dus vandaag maar weer in de wax gezet. Auto zat volledig in de wax, begon het te regenen. Bleek niet zo'n probleem te zijn want kon het na de regenbui alsnog netjes uitwrijven en glimt weer als een malle.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
Vandaag eindelijk eens de Fiesta goed onder handen kunnen nemen, had al een tijdje de Gyeon One staan en de lak van de Fiesta is heel zacht.

Eerst gewassen met Meguiars Wash+, vervolgens gekleid met Auto Finesse clay in combinatie met mixje van water met snow foam. Gewassen met Monello Lavare en een flinke scheut APC. Gepolijst met DAP 900 met polishing pad en Monelle Mezzo en vervolgens Finale op finishing pad. Weer gewassen met APC. Voorbehandeld met Gyeon Prep en vervolgens de Gyeon One coating aangebracht. Auto in de garage gezet zodat de coating kan curen en morgenavond nog Gyeon Cure aanbrengen.

Wat mij opviel is dat ik nog een half flesje One (30ml flesje) over heb, valt mij niet tegen. Kan ik nog een auto van behandelen.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:04
Ik kreeg vandaag de detailkriebels en heb m'n auto na een grondige wasbeurt even gevoed met pb Black hole en gewaxed met natty's paste. Dacht ik dat vooral zwarte auto's er van gaan stralen, blijken rode auto's er toch ook niet schuw van te worden.

voor de liefhebbers, hier de hele serie [Showcase] Mazda 2 (eigen)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • +3Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tassadar32 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 21:54:
Is er (naast waxen) ook nog een andere manier om wateraanslag te voorkomen? Heb hier onthard water maar toch nog vaak wel een paar droogvlekken.
Wat ik doe na een wasbeurt is dat ik na het afspoelen een klein beetje poorboys QD+ eroverheen nevel en dan de auto afneem met een microvezel doek. Geen vlekken, droogstrepen of ander gedoe. Works like a charm.

teacher wijzigde deze reactie 16-06-2019 23:27 (21%)

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 22:49
teacher schreef op zondag 16 juni 2019 @ 23:18:
[...]

Wat ik doe na een wasbeurt is dat ik na het afspoelen een klein beetje poorboys QD+ eroverheen nevel en dan de auto afneem met een microvezel doek. Geen vlekken, droogstrepen of ander gedoe. Works like a charm.
Zo doe ik dat ook ongeveer :) Tijdens het drogen af en toe wat Spray and Wipe er bij (droogt wat fijner imo) en daarna een rondje QD+ voor de laatste dingetjes, lak lekker glad, iets of wat beading voor een weekje en een lekkere glans.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
Vandaag ook even de Corolla gewassen. Als appartement bewoner ben je aangewezen op wasboxen. Gelukkig is er 1 vlak in de buurt waarbij je je eigen spullen mee mag nemen. Dat betekend ook dat ik probeer spullen te kopen die het wassen aanzienlijk makkelijker maken. Zodoende een fles non-ferro voor de wielen aangeschaft en voor de lak een fles Meguiars Hybrid Ceramic Wax. Die breng je aan op de natte lak, waarna je het inwrijft met een mfdoek. Daarna afspoelen en nogmaals er dun spraylaagje, waarna je nogmaals afspoelt. Bij de laatste afspoelbeurt glijd het water er met alle gemak vanaf. Fijn spul om aan te brengen en het stinkt beslist niet.

Wat mij betreft mag het resultaat er wezen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:42
En vandaag afgemaakt met de Gyeon Cure behandeling nadat hij 24 uur overdekt gestaan heeft. Mooie diepe gloss zit er nu in :9

Spiegeltje spiegeltje :+

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• teacher

teacher

Dysgaf!

pwillemske schreef op maandag 17 juni 2019 @ 09:44:
[...]

Zo doe ik dat ook ongeveer :) Tijdens het drogen af en toe wat Spray and Wipe er bij (droogt wat fijner imo)
Dat gaan we ook eens proberen. Ik gebruik spray&wipe eigenlijk alleen bij het kleien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Voor kleien maak ik altijd wat autoshampoo aan in een spuitflacon. Werkt als een tiet en scheelt enorm in de kosten. Werking is niet anders dan je gewend bent.

• ThaJeroen
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 04-10 19:42
Hebben jullie tips/aanraders, do/dont's voor simpele auto ruiten wax/coating?

Ik heb bij een vriend van mij gezien hoe zijn wax/coating op de ruiten werkt en het water glijd er echt mooi van af!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 11-11 07:12
RainX is dan toch wel het woord. :P Na het schoonmaken van de ruit droog uitwrijven, en dan de ruit natsprayen en nogmaals nawrijven. Dan heb je hem streeploos en goed. :)

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Joopieboy schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:23:
RainX is dan toch wel het woord. :P Na het schoonmaken van de ruit droog uitwrijven, en dan de ruit natsprayen en nogmaals nawrijven. Dan heb je hem streeploos en goed. :)
Krijg je daar geen waas van bij wissen? Dat lees ik toch wel vaak over dit spul. Ik ben ook op zoek naar een goedje dat geen strepen achterlaat bij wissen.

Las goede dingen over Clearvue Rain Kleer, iemand ervaring mee?

• ThaJeroen
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 04-10 19:42
Jackson6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:45:
[...]

Krijg je daar geen waas van bij wissen? Dat lees ik toch wel vaak over dit spul. Ik ben ook op zoek naar een goedje dat geen strepen achterlaat bij wissen.

Het liefste inderdaad een spulletje wat geen strepen achterlaat.

Vind het er wel mooi uitzien allemaal op filmpjes hoe dat werkt met die glijdende regen van de ruiten. :9
Zoals dit

ThaJeroen wijzigde deze reactie 19-06-2019 10:34 (4%)

• Joopieboy
Jackson6 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:45:
[...]

Als je het goed aanbrengt niet nee, en eigenlijk hoef je op een 80 weg al niet meer te wissen, wel even een klein beetje geduld dat de druppels kunnen verzamelen.

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 06:30
ThaJeroen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 08:17:
Hebben jullie tips/aanraders, do/dont's voor simpele auto ruiten wax/coating?

Ik heb bij een vriend van mij gezien hoe zijn wax/coating op de ruiten werkt en het water glijd er echt mooi van af!
Ik heb er nu een half jaar Soft99 Ultra Glaco opzitten, is super makkelijk aan te brengen en blijft erg lang zitten. Wel goed de ruit van te voren schoonmaken, en je wisserbladen schoonmaken of vervangen; fysieke slijtage is de grootste oorzaak van afname van de werking.

• dude88
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
ThaJeroen schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:30:
[...]

Het liefste inderdaad een spulletje wat geen strepen achterlaat.

Vind het er wel mooi uitzien allemaal op filmpjes hoe dat werkt met die glijdende regen van de ruiten. :9
Zoals dit
Nadat ik 1x Gyeon View heb aangebracht heb ik nooit meer Rain-X aangeraakt.
Gyeon is in alle opzichten beter, en laat nagenoeg geen waas achter.

Waar Rain-X enkele weken meegaat, gaat Gyeon ruim een jaar mee. Op mijn daily driver doe ik het voor elke winter opnieuw voor de zekerheid. Wellicht dat je zelf een jaartje kan overslaan.

• Rmanen
Ik zie net dat CarClean een 1 dags kortingsactie heeft lopen. 15% op alles en nog enkele aanvullende zaken.

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Rmanen schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 12:49:
Ik zie net dat CarClean een 1 dags kortingsactie heeft lopen. 15% op alles en nog enkele aanvullende zaken.
Code: SUNSET2019

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:59
Heb net een topic aangemaakt met onderstaande vraag, en mensen verwezen mij door naar hier.
Excuus als het niet de bedoeling is op deze manier te crossposten.

Een tijdje geleden heb ik met mijn Kia Picanto (2006) een betonnen paal geschaafd. Dit heeft helaas meer gedaan dan alleen wat krasjes achterlaten:
https://imgur.com/nIEGD3x
https://imgur.com/WcPisqX

Het zwarte onder de laklaag is van plastic.

Nu wil ik binnenkort de auto verkopen, en z'n beschadiging is natuurlijk niet goed voor de verkoopprijs.
Weet iemand hier misschien hoe ik voor een niet al te grote prijs dit kan oplossen?

Ik wil de auto verkopen voor ongeveer 2250 als dat lukt, dus wil niet al te veel in de reparatie stoppen... tenzij die kosten natuurlijk minder zijn dan de verlaging van de verkoopprijs.

Verder heb ik ook nog wat kleine krasjes achterop. Ik neem aan dat dat wel gewoon met een lakstift kan? Moet ik daarbij nog ergens op letten? Ik heb zoiets nooit gedaan...

• Tuintje

Tuintje

Die bumper zal je moeten laten spuiten en met een beetje pech zal er plamuur op moeten om de diepe krassen in het kunststof op te vullen.

Kosten van het spuiten heb ik geen exact bedrag voor maar tussen de 300 en 500 is gangbaar. Ik zou het niet laten bijwerken maar de auto zo verkopen. Gegarandeerd dat de koper wil afdingen op je vraagprijs.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je hebt twee keuzes:

Laten doen en betalen
Niets doen en een lagere prijs accepteren voor je auto.

Dit kan je zelf niet netjes oplossen zonder ervaring en kost je ook zeker 100-150 eutjes aan materiaal:
tape
schuurpads
hechtprimer
spuitplamuur/vullende grondlak
kleurlak (2k)
blanke lak (2k)
spuitverdunning
polijstspullen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 12-11 16:32
Maandag gekocht (ongewassen), vandaag maar even wat liefde gegeven.

Het lijkt erop dat de auto redelijk kort geleden gepolijst is en over het algemeen wel goed behandeld.

Ik heb alleen de buitenkant half aangepakt vandaag, zaterdag verder met de andere helft en de binnenkant. Evengoed erg tevreden met het resultaat tot nu toe.

Stappen voor vandaag:
-wassen met Dodo Juice Born to be Mild
-Poorboys Black hole inwerken
-Meguiars Tire Protection Gel op de wielen
-half wax Collonite 915 erop (rechterkant en dak moeten nog)

De zon voor de collonite op de motorkap:

IMG_20190627_172432 by ed-oorklep, on Flickr

Verder wat plaatjes van het resultaat van vandaag

IMG_7438.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7431.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7428.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7426.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7412.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7444.jpg by ed-oorklep, on Flickr

IMG_7445.jpg by ed-oorklep, on Flickr

Vandaag wat spullen besteld voor het Leer aan de binnenkant en de plastic trims, zaterdag verder met de rest in de wax zetten en de nieuwe spullen gebruiken.

Daarna eerst op vakantie en dan de koplampen aanpakken, die zijn bovenop redelijk verweerd.

flickr iRacing Profiel

• Joopieboy
Mooie auto! :) Black sapphire metallic toevallig? Heerlijk kleur om Black Hole op te gebruiken van Poorboys:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 12-11 16:32
Het is Magic Blue Pearl (what's in a name) uit de zon is dat gewoon donkerblauw maar als de zon erop schijnt in de goede hoek dan komt er een paarse schijn overheen. Erg apart en wel mooi vind ik zelf.
Black hole werkt op deze lak ook prima :-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22:59
Bedankt voor de adviezen. Ga het zo laten inderdaad

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:01

Kraz

What does this button do?

Afgelopen weekend heb ik mijn zwarte Ford Fiesta netjes gewassen, gekleid en daarna met PB Natty's Paste wax gedaan.

Helaas zie ik nog steeds lichte swirls als de zon erop schijnt.
Zou het helpen als ik daarna nog een keer met PB black hole er overheen ga?

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 08-11 14:15
Gents, zit er iemand in het zuiden des lands (Limburg) die doet poetsen/polijsten/waxen? Ik heb sinds oktober vorig jaar de nieuwe Focus die ik tot nu toe altijd met de hand heb gewassen. Alleen is het polieren en in de wax zetten vanwege ruimtegebrek (en gebrek aan ervaring) niet aan de orde.

Ik hoor dus graag of iemand in het zuiden dit voor me kan doen!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Kraz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:26:
Afgelopen weekend heb ik mijn zwarte Ford Fiesta netjes gewassen, gekleid en daarna met PB Natty's Paste wax gedaan.

swirls kan je wel verbergen, maar wegkrijgen doe je alleen met polijsten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
3clectic schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:26:
Gents, zit er iemand in het zuiden des lands (Limburg) die doet poetsen/polijsten/waxen? Ik heb sinds oktober vorig jaar de nieuwe Focus die ik tot nu toe altijd met de hand heb gewassen. Alleen is het polieren en in de wax zetten vanwege ruimtegebrek (en gebrek aan ervaring) niet aan de orde.

Ik hoor dus graag of iemand in het zuiden dit voor me kan doen!
Bart van CustomCarCleaning kan je hier wel mee helpen, doet niet alleen high end carcleaning (is ie met name bekend van) maar ook gewone auto's met veel liefde en met veel kwaliteit. :)

• LA-384
Kraz schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 10:26:

Kleien doe je om de lak echt schoon te krijgen en kan volgens mij tegelijkertijd ook krasjes/swirls veroorzaken.
Zelf zou ik altijd polijsten na het kleien. Black hole breng je het best aan vóór het waxen/sealen. De wax/seal dient dan als een beschermende laag.
ed-oorklep schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:53:
Het is Magic Blue Pearl (what's in a name) uit de zon is dat gewoon donkerblauw maar als de zon erop schijnt in de goede hoek dan komt er een paarse schijn overheen. Erg apart en wel mooi vind ik zelf.
Black hole werkt op deze lak ook prima :-)
Noemen ze dat niet parelmoer lak? Ik ken dat nog uit gran turismo op de Playstation 1 :D

LA-384 wijzigde deze reactie 28-06-2019 20:14 (26%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• MoldyInko
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 19:49
Nvm

MoldyInko wijzigde deze reactie 20-09-2019 08:39 (98%)

• Tuintje

Tuintje

MoldyInko schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 13:58:
Iemand advies en stappenplan met de kleur magnetic grey van Ford?

Het is een leuke kleur maar ik vind het moeilijk om te bepalen hoe ik deze het beste kan wassen.

Bedankt.
Gewoon wassen zoals altijd en een geode spraywax gebruiken. Stappenplannen staan er zat in dit topic dus even de zoekfunctie gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 12-11 14:00

Denko

|{ing Øf ßlitz

Gisteren eindelijk weer eens een hele auto gedaan. Wassen, kleien, 1x licht polijsten (auto is 6 weken oud en er staat maar 10K op de teller) en in de fusso99. Man, ik was vergeten hoe veel werk het is. Ook vergeten om foto's te maken :(

Overigens, nog tips voor een panorama dak behandelen? Is dat gewoon simpelweg in de wax zetten? Wilde eigenlijk kleien, licht polijsten en dan ontvetten en wax erop als niemand een beter idee heeft.

Denko wijzigde deze reactie 02-07-2019 12:36 (29%)

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Als het panorama dak van glas gemaakt is mag je het kleien, ontvetten en waxen. Polijsten heeft niet zo heel veel zin, maar het kan geen kwaad. Indien je waterspots hebt zul je moeten polijsten.
Succes!

't is een hobby ...

• DarkFire1985
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:29
Ik heb een BMW Z4 die helaas nogal wat effect heeft ondervonden van een autohoes en de nodige krasjes heeft opgedaan en waar de lak zelfs op een rand wat dof is geworden.
Ik ben benieuwd naar de haalbaarheid om de auto weer netjes te krijgen.

Heeft er iemand ervaring met een goede detailer / polijster in de omgeving van Breda?

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:10

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

Heeft iemand ook tips om ruitenwissers weer een beetje normaal te laten presteren? Ik doe de sproeier aan en de beweging omhoog veegt de ruit keurig schoon, maar als de wissers dan weer terugkeren in de ruststand dan heb ik toch weer spetters/vegen op de ruit zitten omdat hij op z'n weg naar beneden het niet streeploos achterlaat :(

Heb zo'n flexibel wisserblad van Action geprobeerd, maar die stuiterde over de ruit heen als ik de wissers aan had bij 120 km/h. Daarna een setje Bosch besteld maar ook die krijgen het niet streeploos schoon. Zat laatst in een nieuwe auto (2018) en dat was heerlijk, gewoon perfect streeploos schoon. Ik was al haast vergeten dat het zo hoort :D

Ook geprobeerd om de arm wat te verbuigen voor wat meer druk op de wisser, maar had ook geen effect.

De ruit is nog de originele ruit en dus 13 jaar oud inmiddels en heeft ook wel wat steenslagpitjes en wat krassen. Zou het helpen om de ruit te kleien?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen (Domoticz) vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Card Nox
Een gladdere ruit is altijd goed. Mbt de wisser staat hij niet lekker (haaks) op de ruit, daarom gaat het de ene richtig op goed en de andere niet. Probeer daar iets aan te stellen (eventueel verbuigen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Kleien kan geen kwaad. De ruit kun je eventueel ook intensief reinigen met Premium Glass polish van Nanolex.
Op deze manier is de ruit ontdaan van alle vuiligheid etc. Het haalt geen krassen weg trouwens.
De ruit eerst helemaal vetvrij maken. En dan handmatig het product in de koelte (niet op warme ruit!) met een MF pad inwerken, voldoende product gebruiken. Filmpje op YouTube, je verstaat hem niet maar je ziet wat hij bedoelt ;)

't is een hobby ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

_Brad_ schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 21:40:
Als het panorama dak van glas gemaakt is mag je het kleien, ontvetten en waxen. Polijsten heeft niet zo heel veel zin, maar het kan geen kwaad. Indien je waterspots hebt zul je moeten polijsten.
Succes!
Ja, het dak is inderdaad van glas. Maar er is inderdaad een jaar of 4 niks aan gedaan. Ik denk dat ik een rondje doe met de polijstmachine idd (ik heb nog autoglym glasspolish liggen) om dan te wassen/ontvetten en waxen. Het "polijsten" is dan idd puur om de watervlekjes etc weg te krijgen. Ik zie het overigens meer als grondige schoonmaak dan echt polijsten. Daar is het glas toch te hard voor.

Ik zal tegen die tijd wel even een foto laten ziet van het resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
Vandaag eens de Gyeon Q2M wetcoat geprobeerd. Leuke beading, kost je wel een extra doek om de auto droog te krijgen met al die waterparels :+
Ik was vergeten om na gebruik van de hoge druk spuit nog na te spoelen met een losse tuinslang, normaal trekt het water wat er dan afloopt de rest er zo mee af.

LA-384 wijzigde deze reactie 07-07-2019 22:11 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: januari 2012
Beste allen, ik meld me voor de eerste keer in dit topic omdat ik mijn auto eens wilde wassen om wat vogelpoep en harsvlekjes e.d. van de lak en het panoramadak te verwijderen, zonder carwash. Ik vroeg me af of het te simpel was om gewoon met twee emmers de auto te lijf te gaan en zo'n handschoen als deze:
https://www.blokker.nl/p/...vezel-22-cm-groen/2088299

Alleen wat ik uit de beginpost niet meekreeg: welke zeep wordt hiervoor aangeraden? En moet ik echt speciaal iets gaan kopen tegen de hars? Ik bestel liever niet via internet dus misschien iets wat de Hema/Praxis gewoon heeft. Wielen schoonmaken werd in de TS gedaan met een hogedrukspuit, maar die heb ik niet. Velgen zien er toch niet meer uit dus ik denk dat ik het gewoon even bij de lak houd.

Verder hoeft het allemaal niet perfect, zoals kalkvlekjes van het water... Ach de auto staat toch altijd buiten op straat dus daar ga ik geen moeite voor doen. Maar ik wil dus wel graag zelf op een enigszins verantwoorde manier vogelpoep enz. kunnen verwijderen. Iemand nog tips of kan ik gewoon aan de slag gaan met zo'n handschoen van de Blokker, 2 emmers en Dreft zeep ofzo? :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Met die handschoen kom je al heel ver.
Geen Dreft gebruiken, deze stript je lak en maakt ze dof.
Koop zeker zeep voor auto's. Als je er niet veel geld wil aan uitgeven vind je in de autoafdeling van de supermarkt wel een goede. Ik zie dat Blokker ook autoshampoo aanbiedt.
Hars krijg je er niet af met water en zeep, het beste is kleien. Of anders met Terpentine/thinner of spiritus. Maar ook deze producten drogen je lak uit.
Ik kan nog veel tips geven doch als je dit forum leest kom je al heel ver.
Hardnekkige vogelpoep laten inweken met zeer nat gemaakt dubbelgevouwen keukenpapier dat je er boven op legt. Geen spons of dergelijk gebruiken. Gebruik een grote microvezeldoek (blauwe dweil) van Action om de auto te drogen.
(edit 10-07-2019: Terpentine/Thinner geschrapt)

_Brad_ wijzigde deze reactie 10-07-2019 09:56 (15%)

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@_Brad_
Of anders met Terpentine/thinner of spiritus. Maar ook deze producten drogen je lak uit.
Dit droogt je laklaag niet alleen uit dit vernield je laklaag ook nog eens en lost je laklaag op. Heel slecht advies. Je kan wel nagellakremover zonder aceton gebruiken, maar ook dit moet je goed naspoelen met water.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-11 13:12
Dino polijstmachine is weer in de aanbieding bij Amazon.

Zojuist eentje besteld, ik ben benieuwd :).

• nino_070
Ik ben nu even bij de action geweest, shampoo (met wax) en microvezeldoeken (om te drogen) heb ik. Nu alleen nog zo’n handschoen ergens scoren. En met nagellakverwijderaad zonder aceton die hars eraf poetsen.

Nog 1 dingetje: ik heb zo’n oude vervaagde NL-sticker op een gespoten plastic bumper. Daar durf ik niet echt met nagellakremover overheen, iemand een idee wat het wel kan doen? Stickerverwijderaar (https://www.action.com/nl-nl/p/qura-stickerverwijderaar-/)? Of is dat te grof voor de (gelakte?) plastic bumper.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

caramelschijfje :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@nino_070 gebruik NOOIT stickerverwijderaar op autolakken. Dit vreet zo goed als direct je laklaag weg omdat het agressief als de neten is. Peuter die sticker eraf, pak nagellakremover ZONDER aceton en haal de resten weg met een oude mf doek. Dat gaat prima. Af en toe even spoelen met water en je bent safe. Een caramelschijf kan ook zoals @teacher aangeeft. Die zijn veilig en beschadigen je laklaag helemaal niet. Kosten ongeveer 13 Euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Panini schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:

Ziet er goed uit, laat maar weten hoe die is. Dat is nog in het budget van "kado geven"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
Denko schreef op zondag 14 juli 2019 @ 00:35:
[...]

Ziet er goed uit, laat maar weten hoe die is. Dat is nog in het budget van "kado geven"
Zijn verschillende op het forum die hem hebben, zijn allemaal tevreden. Heb hem zelf ook maar nog niet gebruikt.

EDIT: Heb gisteren de VW Transporter van de schoonouders maar eens gewassen. Busje is ongeveer 3 jaar in bezit en van binnen nog nooit gewassen en van buiten was alweer meer dan een jaar geleden en is pas een paar keer is de krasstraat geweest.

Binnen, buiten, en motordeel schoon gemaakt. Foamen, wassen, beetje kleien, en alles dressen. Heb het helaas niet meer gewaxed want vind het wel welletjes geweest en geen zin dat met de hand te doen, had polijst machine niet bij.

https://photos.app.goo.gl/ktp6JqqaANR9VAki7

Card Nox wijzigde deze reactie 14-07-2019 09:19 (53%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
@Tuintje Ik heb destijds hars/teer plekjes verwijderd met wasbenzine en direct daarna water. Nou is wasbenzine volgens mij minder agressief dan thinner en terpentine, of zit ik er naast?

Het heeft bij mij iig geen (zichtbare) schade aangericht en denk dat het voor een enkele keer ook wel los loopt toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nino_070
LA-384 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:17:
@Tuintje Ik heb destijds hars/teer plekjes verwijderd met wasbenzine en direct daarna water. Nou is wasbenzine volgens mij minder agressief dan thinner en terpentine, of zit ik er naast?

Het heeft bij mij iig geen (zichtbare) schade aangericht en denk dat het voor een enkele keer ook wel los loopt toch?
Ik heb best vaak hars/troep dus wilde wel even een echt goede methode vinden om het elke keer snel aan te kunnen pakken. Nagellakremover zonder aceton durf ik wel aan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Als je vaak last hebt van hars op de wagen dan raad ik je toch aan om een product dat hiervoor ontworpen is aan te kopen.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Als je vaak last hebt van hars op je auto zou je beter je auto ergens anders neer kunnen zetten :)

• nino_070
Tuintje schreef op maandag 15 juli 2019 @ 13:18:
Als je vaak last hebt van hars op je auto zou je beter je auto ergens anders neer kunnen zetten :)
Dat valt niet altijd binnen de mogelijkheden met een 5 meter 30 lange auto middenin een drukke stadswijk kan ik je vertellen ;)

Enfin, ik heb vandaag grondig gepoetst. 2 bucket methode ging goed, al miste ik wel een tuinslang (dat past niet). Heb de hars eraf gehaald met een speciale harsreiniger van Sonax. Ging opzich goed, alhoewel het volgens mij wel aggresief spul is. Als je het iets te lang op de auto laat zitten bijt het al uit in de lak heb ik het idee. Morgen even in de zon kijken of het meevalt (ik wilde niet in zonlicht wassen omdat dit slecht schijnt te zijn).

Op de spuitfles vd harsverwijderaar stond ook dat het aanbevolen werd een Sonax waxlaag aan te brengen. Nou heb ik wel na afloop nog met autozeep gemengd met wax eroverheen gepoetst, maar zou ik echt nog per se moeten waxen? Zo ja, iemand tips voor een instap merkje? Het hoeft allemaal niet top notch te zijn, zitten al genoeg steenslagbutsen in de lak.

nino_070 wijzigde deze reactie 17-07-2019 00:37 (3%)

• Tassadar32
@nino_070 Ik vind zelf de harde waxen van Poorboys lekker werken (handmatig, heb geen machine), maar hoor overal dat Collinite het langst goed blijft.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Inderdaad de auto was je beter niet in de zon. Ook mag de auto niet warm zijn want dan droogt het water te snel op waardoor je waterspots etc. krijgt.
Ja ik raad je toch wel aan om te waxen want nu is de lak onbeschermd. Ik weet niet waar je je producten zou gaan kopen maar Collinite Wax No. 845 is uitstekend om als instapwax aan te schaffen. Is beschikbaar via websites.

't is een hobby ...

• Speedboot
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 11-11 21:31
Panini schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 15:00:

Hij is nu 70,99, wat is de prijs als deze in de aanbieding is?
En de grotere van 21mm uitslag van 121,50, weet je ook of deze wel eens in de aanbieding is?

Speedboot wijzigde deze reactie 17-07-2019 09:47 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmanen
Speedboot schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:45:
[...]

Hij is nu 70,99, wat is de prijs als deze in de aanbieding is?
En de grotere van 21mm uitslag van 121,50, weet je ook of deze wel eens in de aanbieding is?
Tijdens de lightning deal gisteren/maandag was deze €55; Die 21mm 950w was begin mei een keer €92, die is minder vaak in de aanbieding.

• ByteMe_
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

ByteMe_

↻ Refresh

Iemand die bekend is met bedrijven die detaillen in omgeving Amersfoort/Utrecht? Ik zoek iemand/bedrijf die lelijke krassen wilt polijsten/waxen. Ik heb er wel enkele gevonden, maar ik lees geen/weinig ervaringen en sommige geven weinig vrij over de prijzen.

Mijn laatste reviews: Wiko View 2 Plus | Samsung 50ru7170

• nino_070
_Brad_ schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:22:
[...]
Ja ik raad je toch wel aan om te waxen want nu is de lak onbeschermd. Ik weet niet waar je je producten zou gaan kopen maar Collinite Wax No. 845 is uitstekend om als instapwax aan te schaffen. Is beschikbaar via websites.
Kijk, zo’n potje wax kopen is het probleem niet. Maar doe jij dan altijd na het wassen meteen weer opnieuw waxen? Ik lees dat zo’n wax 4-5 maanden blijft zitten, maar als ik na elke wasbeurt weer heel de auto met de hand moet waxen...dan ben ik dus zo’n 1x per maand een hele dag ermee bezig denk ik. Dat gaat in de wintermaanden gewoon niet lukken.

Verder zat ik ook eraan te denken om vuil zoals vogelpoep, teer en hars voortaan met klei eraf te halen, zo’n Quik setje kopen bijv om in de auto te leggen. Vind dat harsverwijderaar toch een beetje te agressief spul.

• Tuintje

Tuintje

Die wax blijft absoluut geen 4-5 maanden zitten. Zeker de 845 niet. Wil je wel een wax die zolang blijft zitten dan is er Fusso. Voor na het wassen kan je een spraywax gebruiken. Dat is meer dan voldoende en eens per kwartaal wax je je auto weer volledig.

Nagellakremover zonder aceton is niet agressief en kan je prima gebruiken om hars en teer weg te krijgen. Dit kan je bijvoorbeeld prima tijdens of net voor het autowassen doen.

• Joopieboy
Ho ho! Mijn 845 zit er inmiddels al een dik jaar op, is wel een dubbele laag op een restje van een bestaande laag gezet. Ik heb nog steeds (minimale) beading en schoonmaken/afspuiten gaat nog steeds makkelijk. :)

Staat wel binnen geparkeerd, ik rijd er niet super veel mee, maar hee, het kan. ;)

Toen ik 30-35dkm per jaar reed deed ik er trouwens gemiddeld een half jaar mee met een dubbele laag.

• Card Nox
Heeft iemand ervaring met Claymitts?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:06:
Ho ho! Mijn 845 zit er inmiddels al een dik jaar op, is wel een dubbele laag op een restje van een bestaande laag gezet. Ik heb nog steeds (minimale) beading en schoonmaken/afspuiten gaat nog steeds makkelijk. :)

Staat wel binnen geparkeerd, ik rijd er niet super veel mee, maar hee, het kan. ;)

Toen ik 30-35dkm per jaar reed deed ik er trouwens gemiddeld een half jaar mee met een dubbele laag.
Staat binnen geparkeerd, ik denk dat dat zo'n beetje het belangrijkste is om een waxlaag lang in stad te houden. Bijna niemand heeft de luxe om z'n auto binnen te zetten.

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11-11 13:40

TommyGun

Stik er maar in!

Scheelt enorm inderdaad. Ik heb 'm zowel thuis als op het werk binnen staan :D ideaal

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Ik wel. Ik heb ze wel van een ander merk gehad maar dat werkte wel goed. Voor hoekjes en moeilijk bereikbare stukken is het niet handig en moet je even clay gebruiken. Voor grotere stukken is een claymitt erg handig.

• Card Nox
@Tuintje, Thanks. Denk dat ik me zo'n ding bestel, het zijn de kosten ook niet dus proberen kan geen kwaad.

• Pepppie
Welke Fusso wax raden jullie aan voor een niet-metallic lak (BMW Alpin WeiB 3)? Ik was de auto wekelijks met Meguiars zeep, maar merk dat de glans nu wat begint te verdwijnen!

Pepppie wijzigde deze reactie 24-07-2019 08:29 (3%)

• Tuintje

Tuintje

Pepppie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:28:
Welke Fusso wax raden jullie aan voor een niet-metallic lak (BMW Alpin WeiB 3)? Ik was de auto wekelijks met Meguiars zeep, maar merk dat de glans nu wat begint te verdwijnen!
https://www.carclean.com/...ax-12-months-200gram.html

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Witte kleur? Dan evengoed deze: https://www.carclean.com/nl/fusso-coat-light-wax-12-months-200gram.html
Volgens mij is er tussen de dark en de light geen verschil te zien.

't is een hobby ...

• Pepppie
Dank voor je reactie! Wat maakt dat je de 'dark' adviseert? Is dat ook voor, in mijn geval, wit de beste optie?

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Een kleine tip ivm. Fusso:
Goed de handleiding volgen, deze wax is niet de gemakkelijkste om te verwerken. Als je ze niet goed en op tijd uitbuft ontstaan er vlekken.
Het beste is paneel per paneel te doen, aanbrengen, laten drogen en uitbuffen en bij het uitbuffen een inspectielamp gebruiken.

't is een hobby ...

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

_Brad_ schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:27:
Een kleine tip ivm. Fusso:
Goed de handleiding volgen, deze wax is niet de gemakkelijkste om te verwerken. Als je ze niet goed en op tijd uitbuft ontstaan er vlekken.
Het beste is paneel per paneel te doen, aanbrengen, laten drogen en uitbuffen en bij het uitbuffen een inspectielamp gebruiken.
Inderdaad, ik gebruik hem nu een jaar of 3, en je hebt echt maar heel weinig nodig. En je kan het beste inderdaad niet langer dan 5 minuten laten kuren voor je hem weer afneemt. Tevens stinkt hij enorm ivm andere waxen/sealants

Voor de rest: Topspul, blijft echt maanden zitten. Er komt wel binnen nu en 2 weken oid een nieuwe versie van. Waarbij ze hebben aangegeven dat het wat minder stinkt en makkelijker te verwerken is.

• Pepppie
Denko schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:58:
[...]

Voor de rest: Topspul, blijft echt maanden zitten. Er komt wel binnen nu en 2 weken oid een nieuwe versie van. Waarbij ze hebben aangegeven dat het wat minder stinkt en makkelijker te verwerken is.
Bedoel je toevallig dit;

https://www.carclean.com/...s-light-wax-200-gram.html

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Die bedoel ik inderdaad ;) Niet dat er mis is met de oude overigens, naar mijn mening 1 van de beste waxen die je kan hebben (samen met col 845, die is ook geweldig voor machinaal aanbrengen) tegen een normale prijs.

Om je een idee te geven. Mijn 200 gram pot komt uit september 2016, ik heb er toen 17,99 euro voor betaald (in de aanbieding). Sindsdien doe ik 2x per jaar 2 auto's en 2 motoren ermee, want eerlijk is eerlijk, meer heb je ook niet nodig met deze wax. Ik gok dat ik nog zo'n 40% over heb in de pot.

• Pepppie
@Denko Dank voor je toelichting. Ik denk dat ik dan even wacht op de nieuwe versie, omdat deze makkelijker te verwerken is (ik ben niet zo bedreven in detailen ;) ). Als ik zie hoelang je ermee doet, vallen de extra kosten wel mee.

Hebben jullie nog een advies w.b.t. zeep om mee te wassen als de Fusso-wax erop zit? Begreep dat de Meguairs shampoo (die heb ik nu) redelijk 'agressief' is en de standtijd negatief beïnvloed. Daarbij; welke foam adviseren jullie en gebruik je die bij elke wasbeurt?

Pepppie wijzigde deze reactie 26-07-2019 08:50 (10%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

De Meguiar's shampoo is geschikt om te gebruiken icm. de Fusso wax en zal de standtijd alleen maar verbeteren.

_Brad_ wijzigde deze reactie 26-07-2019 08:52 (24%)

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Pepppie schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:47:
@Denko Dank voor je toelichting. Ik denk dat ik dan even wacht op de nieuwe versie, omdat deze makkelijker te verwerken is (ik ben niet zo bedreven in detailen ;) ). Als ik zie hoelang je ermee doet, vallen de extra kosten wel mee.

Hebben jullie nog een advies w.b.t. zeep om mee te wassen als de Fusso-wax erop zit? Begreep dat de Meguairs shampoo (die heb ik nu) redelijk 'agressief' is en de standtijd negatief beïnvloed. Daarbij; welke foam adviseren jullie en gebruik je die bij elke wasbeurt?
Ja, voor die 8 euro verschil ofzo moet je het niet laten idd. Kwa zeep ben ik wel erg blij met Born to be mild van dodo juice. Weinig van nodig, niet al te duur, laat lekker je wax zitten. Als je je wax wilt aanvullen bij elke wasbeurt is Bathe+ wel een goed is mij verteld. Al zijn er niet heel veel slechte shampoo's in de omloop. Zolang je niet bij de halffords het huismerk koopt zit je meestal wel goed.
Let alleen wel op dat de prijs van shampoo niet de echte "prijs" is. Kijk naar de prijs, hoeveel je krijgt en de dilution rate. Het laatste is hoeveel je nodig hebt voor een emmer water.

Foam gebruik ik persoonlijk niet meer. Had niet echt meerwaarde, en hoef daardoor ook niet meer de hogedruk spuit weer naar buiten te halen. Ik spuit nu gewoon de onderkant in en daarna spuit ik het af voor ik ga wassen. Stukken sneller en het resultaat is voor mij hetzelfde.

Overigens is het vaak het waard om even te wachten tot 1 van de detailing winkels een uitverkoop heeft. Meestal is dat ergens begin lente, begin zomer en eind zomer. Er zit redelijk wat marge op, dus het is dan vaak voordelig om de hele reutemeteut te halen. Het kan van 30-50% schelen namelijk.

Denko wijzigde deze reactie 26-07-2019 09:26 (9%)
Reden: Laatste alinea

• nino_070
Ik wilde mijn koplampcondensatie verhelpen, dus heb even op YouTube gekeken wat je daarvoor nodig hebt. Hiervoor gebruiken ze een "vynil adhesive caulk". Een exact zelfde kan ik niet vinden hier in NL.

Er zijn echter zoveel voegkitten te vinden bij de bouwmarkt, dat ik niet weet wat precies te kopen, zou deze het klusje bijvoorbeeld klaren?

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:55
nino_070 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:14:
Ik wilde mijn koplampcondensatie verhelpen, dus heb even op YouTube gekeken wat je daarvoor nodig hebt. Hiervoor gebruiken ze een "vynil adhesive caulk". Een exact zelfde kan ik niet vinden hier in NL.

Er zijn echter zoveel voegkitten te vinden bij de bouwmarkt, dat ik niet weet wat precies te kopen, zou deze het klusje bijvoorbeeld klaren?
Wil je de lenzen ook verwijderen? Dan butyl/koude kit gebruiken. Voor gewoon aansmeren zou ik Sika ruitkit gebruiken(verkrijgbaar bij de auto materialen zaken)

En zorg meteen voor voldoende ventilatie in je koplamp. Ik heb kunststof lenzen en had ook altijd last van condens. Totdat ik een stukje brandstofslang op het bovenste ventilatie gaatje heb gedrukt en de slang tot onder de koplamp heb laten lopen.

kendo wijzigde deze reactie 29-08-2019 18:26 (13%)

• Tuintje

Tuintje

De vraag is eigenlijk of het goedkoper en makkelijker is de koplamp te vervangen voor een koplamp van de sloop.

• nino_070
kendo schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 18:23:
[...]

Wil je de lenzen ook verwijderen? Dan butyl/koude kit gebruiken. Voor gewoon aansmeren zou ik Sika ruitkit gebruiken(verkrijgbaar bij de auto materialen zaken)

En zorg meteen voor voldoende ventilatie in je koplamp. Ik heb kunststof lenzen en had ook altijd last van condens. Totdat ik een stukje brandstofslang op het bovenste ventilatie gaatje heb gedrukt en de slang tot onder de koplamp heb laten lopen.
Ik wil precies hetzelfde doen als op het filmpje. Lenzen verwijderen gaat niet en is ook niet wenselijk (ze zijn nog mooi), de unit is 1 geheel. Ik koop liever gewoon wat kit bij de bouwmarkt, dan weet ik zeker dat ze hebben wat op de site staat, en in het filmpje gebruiken ze ook geen merk speciaal voor autoglas. En het komt toch onder de motorkap dus kleur maakt ook niet echt uit.

@Tuintje: hiermee ben ik waarschijnlijk voor een 10tje klaar. Koplampunits zou ik moeten laten verschepen en dan zit je al snel tegen de 300€ aan (Amerikaanse auto).

• Tuintje

Tuintje

Ah, dat veranderd de zaak wel een beetje. Zijn er geen sloperijen in Nederland met dat soort auto's?

• nino_070
Tuintje schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:33:
Ah, dat veranderd de zaak wel een beetje. Zijn er geen sloperijen in Nederland met dat soort auto's?
Helaas niet :| er zijn maar 3 auto's van mijn model/type die uberhaupt op kenteken staan in NL, dus daarvan belandt er niet zo snel een op de sloop. Dus ik ga vanmiddag een tube siliconenkit kopen en het afdichten! :Y

• Tuintje

Tuintje

Succes dan! Zou wel mooi zijn als dat voor jou op die manier het probleem oplost!

• Sppak
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12-11 16:26
Zijn er hier mensen die hun auto hebben laten PPF-en? Zijn er uitblinkers wat bedrijven betreft?

• Tuintje

Tuintje

Sppak schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:16:
Zijn er hier mensen die hun auto hebben laten PPF-en? Zijn er uitblinkers wat bedrijven betreft?
Als je dat zou willen moet je jezelf afvragen of dat je auto waard is. Ja, het beschermd en houdt je laklaag tip top. Ja, het is aan de prijs zo'n 1500 Euro. Ja, je het minder onderhoud. Het heeft zeker voordelen maar laat het niet uitvoeren bij een beunhaas voor een mooi prijsje. Ik ken geen bedrijven die et doen maar mocht je het willen overwegen dan zou ik vooral afgaan op reviews en aanbevelingen van mensen op autoforums.

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True