Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mr Luky
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 10:01
@Rmanen

Ik heb een grote en een kleine machine en tegenwoordig gebruik ik alleen de kleine nog zowel voor te waxen als te polijsten
Heb op de kleine wel verschillende schotels gekocht via AE

• bryanvan
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 08-09 13:12
Zo!, wat een groot topic al hier over detailing!

Ben sinds kort eigenaar van een vrijwel nieuwe Volkswagen Arteon! Hiervoor had ik een Golf 7 en deed ik af en toe zelf wat waxen e.d., polijsten heb ik nooit het fijne van begrepen en ik heb ook geen garage of carport waar ik onder kan werken. Dus dat is wel wat minder.

Nu na een paar dagen zie ik op de Arteon toch wel dat hij "mishandeld" is in de duur dat hij niet van mij was, en dat het ding vol met swirls en her en der wat krasjes zit. Nu ik er wel erg trots op ben wil ik hem laten behandelen, ik heb er zelf simpelweg de tijd niet voor op dit moment en wil hem wel mooi hebben (z.s.m.).

Ik heb de regels van het topic gezien, dus ik hoop dat dit mag, maar anders verwijder gerust de post! Ik ben dus op zoek naar een aanbevolen bedrijf/persoon die dit voor mijn auto wil doen. Zat zelf ook aan een glascoating te denken. Ik hou me dus aanbevolen (via PB is prima)!

PSN: bryanlost

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 20:34

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Wel handig om de regio erbij te zetten waar je woont. Verder stel je gewoon een vraag of iemand je kan helpen. Je werft niets.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• ThaJeroen
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-08 11:42
Untouchablezz20 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:08:
Waar ik problemen mee blijf houden is, het schoonmaken van de ramen. Hoe doen jullie dit? Ik gebruik water met een beetje apc en 2 microvezeldoekjes, maar het is niet naar wens. Daarbij blijven er veel kleine haartjes achter op het raam door de microvezeldoek.
Na een tijdje mee gelezen te hebben, wou ik hier nog even op inhaken, mijn vooruit blijft last hebben van strepen bij gebruik van de ruitenwisser... na het vervangen van de ruitenwissers bij de dealer (Bosch ruitenwissers) en grondig schoonmaken van de ruit.

Het lijkt alsof er stukjes "vet" of waterstrepen blijven terugkomen...

Iemand tips voor een streeploze ruit/ruitenwisser? :? (als dit hier niet hoort, mag het verwijderd worden).

• SniperGuy
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 05-09 13:27
Meer (veer)spanning op je ruitenwissers krijgen? Dan zou je iets meer druk hebben op het wisserblad wat theoretisch een beter resultaat zou moeten hebben.
BTW Bosch ruitenwissers zijn OK, maar OEM is beter. Wil je goedkoop dan kan je By Valeo "magnum" ruitenwissers halen voor ongeveer 6 euro per stuk(bij de action). Die werken voor het geld opvallend goed!

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-09 16:12

_Brad_

Wax fanaat

Eventueel je ruit polijsten.

't is een hobby ...

• Mr Luky
Voor het totaal cleanen van een ruit gebruik ik dit
https://www.amazon.de/SOF...5084189&s=gateway&sr=8-16

om er nadien dit op te zetten
https://www.amazon.de/SOF...55084262&s=gateway&sr=8-7

Waarna ik ze geregeld clean met dit
https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

in combi met een waffeldoek

Ik heb hier altijd succes mee

• Tuintje

Tuintje

Het is meer een reiniger dan een echt polijstmiddel. Glas is namelijk veel te hard om dat te polijsten zonder gebruik van speciale machines, zogenaamde polijstrobot. Deze heeft slijpschijven die een laagje eraf slijpen en polijsten voor een zeer goed resultaat. Dat ga je nooit voor elkaar krijgen met welk middeltje dan ook bij Carclean of om het even welke andere shop.

Kosten van een autoruit polijsten is ongeveer een 70 Euro.

• Marsjee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-08 10:01
Is er iemand die mijn Polo zou willen polijsten? Ook hier door een paar keer onkundig gewassen te hebben, zit m'n motorkap vooral, vol met swirls. Iets dat ik helaas, niet meer kan aanzien. Lak deep pearl black, dus je ziet echt alles helaas.

Zelf helaas geen materiaal en kennis om het zelf aan te pakken. Regio Gelderland, maar kan eigenlijk overal naartoe rijden.

DM is welkom.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:37
pretpik schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:22:
Nadat ik gisteren op Classic Park m'n eerste 'echte' wax gekocht heb, ben ik gaan Googlen om de swirls en krasjes ook uit de lak te krijgen. Intussen wacht ik tot de volgende bestellingen geleverd gaan worden:

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.54164c4dWcSt8N
Waarom dan niet zoiets of zoiets? Is die Ali zoveel beter?

Card Nox wijzigde deze reactie 14-04-2019 10:18 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Ik zou het niet zo snel via Ali bestellen. Niet omdat het niet goed zou zijn, ik denk dat ze niet onder doen voor een DAP, maar omdat je extra kosten erbij krijgt voor invoering. Ook zit je met garanties en het retourzenden waar weer kosten aan zitten. Er zijn plenty Nederlandse sites waar je een leuke machine kan kopen. En de samengestelde pakketten van Carclean zijn goed en compleet om mee te beginnen.

• Mr Luky
idd
Ben het met Tuintje eens.
Ik koop geregeld via AE maar elect apparaten zou ik er nooit kopen
Er zijn genoeg goede alternatieven

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-09 17:03
Card Nox schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:12:
[...]

Waarom dan niet zoiets of zoiets? Is die Ali zoveel beter?
Tuintje schreef op zondag 14 april 2019 @ 12:03:
Ik zou het niet zo snel via Ali bestellen. Niet omdat het niet goed zou zijn, ik denk dat ze niet onder doen voor een DAP, maar omdat je extra kosten erbij krijgt voor invoering. Ook zit je met garanties en het retourzenden waar weer kosten aan zitten. Er zijn plenty Nederlandse sites waar je een leuke machine kan kopen. En de samengestelde pakketten van Carclean zijn goed en compleet om mee te beginnen.
Ik had op carclean.com gekeken en die vond ik te duur. Dus kwam ik die van AE tegen en die gewoon besteld. Maar als ik nu opnieuw zou bestellen zou ik gaan voor de Dino Kraftpaket die al eerder voorbij kwam hier. Met invoerrechten heb ik nu niets te maken met AE, omdat deze geleverd wordt via Spanje en niet via China.

PSN: pretpikkie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

En hoe denk je je garantie af te handelen dan?

• pretpik
Natuurlijk heb ik geen garantie. Maar stel hij gaat stuk na 2-3 keer polijsten, dan kan ik een wat serieuzer apparaat kopen. Ik heb gewoon niet echt verder rond gekeken dan Carclean en AliExpress.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:34

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ikzelf heb een polijstmachine gekocht op Amazon van Dino voor 65€ (bij een sale). Moet zeggen dat vergeleken met de DAP500, heb ik niet echt een verschil gemerkt qua resultaat. Zelfs de meegeleverde pads zijn nog lang zo slecht niet :+

Er zijn wel een paar kleinere verschillen:
* beetje meer vibratie (wat natuurlijk vermoeiender is)
* iets grotere uitslag (persoonlijk vind ik het eigenlijk fijner)
* Toestel is 650W, en had inderdaad wat extra kracht erin zitten tov de DAP
* Andere maat van pads (150mm), en deze zijn dan net iets moielijker te vinden tov de standaard 125mm

Uitenlijk zijn ze allemaal heel gelijkaardig aan die van Ali, vraag is gewoon waar je het goedkoopst op de koop kan tikken, en garantie is natuurlijk mooi megenomen.

Dima_2005 wijzigde deze reactie 14-04-2019 19:35 (12%)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
@pretpik , thanks. Ben mezelf nu ook aan het oriënteren vandaar mijn vraag.

Ik heb vandaag de handen uit de mouwen gestoken. Mijn moeder rijd een Ford Ka uit ~ 2011 die nog op haar winterbanden reed en wel eens een wasbeurt kon gebruiken, mooie te combineren dus. Hierbij het Album met wat foto's en videos'.

Nu had ik de deurkieren etc netjes schoon gemaakt, motor bay gereinigd, wielkassen, de auto gefoamed en gewassen en was ik semi tevreden. De auto was een heeeeeel stuk schoner dan voorheen maar er waren 3 dingen:
1. Contaminations, en niet zo'n beetje. Honderden verspreid over voornamelijk de zijkanten en achterkant (zie (en luister naar) de video waar ik met mijn nagels over de lak heen ga). Om die eraf te halen zou ik de auto eens goed moeten kleien. Een polish is echter niet nodig omdat er nagenoeg geen swirlmarks te vinden zijn (het voordeel van niet vaak wassen?)
2. Algehele staat. De auto was gewassen en zag er ok uit op wat vage strepen bij de portierhendel aan de bestuurderskant na. Na er even met een goedje van mijn vader (wash, polish, wax in 1.... sounds amazing :)) er overheen gewreven te hebben zagen we een duidelijk kleur verschil (lastig vast te leggen op de foto's en video's in het album maar heb het geprobeerd). Maw de auto was nog niet schoon Voorbeeld: (doekje was enkel van het kleine achterklepje):

3. De ramen. Heb ze niet meer apart behandeld ivm tijdgebrek maar vooral bij de achterruit zag ik wat vreemde witte puntjes. Kreeg het raam ook niet mooi schoon, je zag het spoor van de ruitenwisser nog altijd erg duidelijk.

• pretpik
Die achterruit ziet er uit als ingebrand kruit van vuurwerk oid.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:46
pretpik schreef op zondag 14 april 2019 @ 20:57:
Die achterruit ziet er uit als ingebrand kruit van vuurwerk oid.
Vliegroest meuk?

Staan er fabrieken in de buurt? Ik ken iemand die bij de Hoogovens werkt en die heeft haar auto op advies van collega's laten wrappen tegen vallende rotzooi die je lak verpest. Wellicht is het zoiets?

Weet niet of je vliegroest verwijderaar op je ramen kunt gebruiken, maar gezien de kleur op het doekje zou je haast zoiets verwachten.. al had ik het achter op m'n auto juist het minste: zat vooral op de wielkasten en de neus/motorkap.

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

• Card Nox
@pretpik, zou inderdaad kunnen. Heb geprobeerd met die alles in 1 op de ramen te gebruiken maar was geen succes.

@NiGeLaToR, geen fabrieken in de buurt, ook op haar werk niet. De kleur doet het inderdaad wel vermoeden al dacht ik dat vliegroest vaker puntjes waren, haar hele auto zat eigenlijk onder die zooi.. Het deel van haar ruitenwisser is wel schoon dus het is iets wat er eevoudig af te halen was nadat het geland was.

• HamuNaptra
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met het onderhouden van een full body car wrap?
Voor ik naar een klassieke Meguiar's wash & wax grijp hoor ik graag wat jullie aanraden...

Heb sinds een tweetal weken een wrap dus tijd om deze te onderhouden ;)

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 16:13
HamuNaptra schreef op zondag 14 april 2019 @ 23:46:
Iemand ervaring met het onderhouden van een full body car wrap?
Lijkt me dat je zoiets vraagt aan diegene die de car wrap heeft uitgevoerd!
Kijk anders eens op YT bij 83metoo. Heeft meerdere filmpjes van onderhoud van een folieerde auto.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pretpik
De polijstmachine is binnen! Nou ja, eigenlijk niet 1 maar kreeg er tot m'n verbazing twee opgestuurd.

Zien er op zich oké uit, jammere is dat het gat voor het handvat te klein is. Of het schroefdraad van het handvat te groot.

Na wat onderzoek besloten om de Ultimate Compound aan te brengen met een cutting pad van Meguiar's zoals eerder werd aangeraden en om daarna de Scholl Concept Orange Pad te gebruiken voor een polish om de lak gewoon echt strak te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perslucht
  • Laatst online: 14-09 19:20
@pretpik Ziet er prima uit toch. Heb je mooi een reserve voor als hij kapot gaat ;)
Dat van dat handvat komt vaker voor, kijk maar eens naar de feedback op Ali. ;) Misschien kan je het gat opboren en nieuw schroefdraad tappen? Of de verkoper vragen of hij een nieuw handvat kan sturen.
Ik zag ook enkele reviews waar ze klaagden dat de overbrenging niet ingevet was. Wellicht een goed idee om dat even te checken?

• pretpik
Het vet zit aan de buitenkant dus dat zit wel goed :) . Hoe bevalt jouw DAP500? Ik heb de verkoper een bericht gestuurd dat ik er twee heb met handvatten waar ik niets mee kan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
pretpik schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:42:
De polijstmachine is binnen! Nou ja, eigenlijk niet 1 maar kreeg er tot m'n verbazing twee opgestuurd.
Het voordeel van shoppen op Ali 8)7
Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 04:35

Metalfreak

Hoije woh!

pretpik schreef op maandag 15 april 2019 @ 18:42:
Kijk, is dat probleem met garantie ook meteen opgelost :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perslucht
  • Laatst online: 14-09 19:20
@pretpik Ik kan daar nog niks over zeggen. Ik moet eerst nog tijd icm lekker weer vinden voor het polijsten.
In de tussentijd kan ik mij een beetje verdiepen in hoe ik het ga aanpakken. Ik wil eerst gaan kleien, daarna polijstbeurtje.

• pretpik
Zijn twee cutting pads en één polishing pad voldoende? Ik snap dat ik na elk paneel de pad moet schoonmaken. Kan ik doen met een compressor of is het echt vochtig maken en dan droogdraaien in een emmer? Ik zie door de bomen het bos niet meer, en om gelijk voor 180€ een padcleaner te kopen vind ik een beetje zonde.

pretpik wijzigde deze reactie 16-04-2019 13:30 (21%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@pretpik
Je kan ze na elk paneel, of naar eigen inzicht, schoonmaken in een emmertje met lauw water. Ik knijp ze altijd even uit, dus niet wringen, met een doek erom. Daarna op de machine en op de hoogste stand het restant water eruit draaien.

Laat je niet gek maken door allerlei ditjes en datjes in de detailwereld. Het kost kapitalen en met veel simpele en vaak kosteloze manieren bereik je hetzelfde.

• pretpik
Tuintje schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 15:23:
@pretpik
Laat je niet gek maken door allerlei ditjes en datjes in de detailwereld. Het kost kapitalen en met veel simpele en vaak kosteloze manieren bereik je hetzelfde.
Thanks, vandaar dat ik deze vraag hier stel :) .

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 12-09 16:09
Iemand hier ervaring met de foam guns van Ali? Of van Wish? Ik zag deze toevallig op die websites ook te koop staan.

• Mr Luky
@Jeanke117

Ik heb er twee van deze tot grote tevredenheid
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.86eb4c4dc5O8gf

wel met een koper koppelstuk

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Iemand ervaring met patina lak?
Zoiets dus, al is het bij mij wel subtieler;

Ik heb het al in de Owatrol gezet, een soort lijnzaadolie/verfadditief wat goed intrekt in de stukjes waar wat roest zit, en in de poreuze lak. Maar het leek mij ook wel handig om een wax of sealant of coating daar weer overheen aan te brengen waardoor water gewoon niet of nauwelijks vat heeft en er zo snel mogelijk af loopt als hij een regenbui of wasbeurt voor z'n kiezen krijgt.
Dus niet zozeer de glans ophalen (liever niet zelfs), al is het geen probleem als het de kleur weer wat ophaalt. Al deed de Owatrol dat op zich al.

edit: Oja, en geen siliconen of vettige zooi, want tzt zal er nog wel wat gespoten moeten worden qua lak, en dan moet het dus wel weer vet en siliconenvrij te krijgen zijn.

Edit2: Collinite 845 gekozen, zou een lekkere lange standtijd hebben. Op de andere auto, had ik nooit zo'n zin om nog Natty's aan te brengen na de ex-p, omdat het toch niet echt zichtbaar was voor mij, en het allemaal wel genoeg tijd kost :+ Hoop/verwacht dat dit wat meer effect heeft.

_ferry_ wijzigde deze reactie 18-04-2019 18:45 (35%)

• Kuusj
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Goed, het kriebelt toch weer om te gaan detailen. Met 5 voertuigen in de vloot die allen wel een detail kunnen gebruiken heb ik in ieder geval genoeg oppervlakte om op los te gaan. Enkele vragen:
- Ik kijk al een tijdje naar een set als deze: https://www.carclean.com/...terskit-lite-edition.html. Nu is 165,- natuurlijk niet wereldschokkend veel, maar iets als dit: https://www.amazon.de/Din...olierteller/dp/B075JKJJPX met losse producten is toch al snel een paar tientjes goedkoper. Wat is jullie mening? Of ik nu (bij wijze van) 5,5 of 6 uur over 1 auto doe, dat boeit me niet echt.

- Ik ga (als het eenmaal binnen is) denk ik eerst oefenen op onze Golf 3 cabrio met donkergroene metallic-lak. Echter heeft mijn auto weer een gele uni-lak, hebben we 2 auto's met witte unilak en nog een zwarte golf 7 met zwart-pareleffect. Ik ben bang lak te beschadigen, vooral bij de Golf 3 en 7 met hun effecten. Is dit terecht?

- Er zitten geen diepe krassen in de lakken van de auto's, is het aanschaffen van een set waar bijvoorbeeld die Monello Raffini Mezzo en Finale polishes in zit met 3 pads genoeg om de krasjes weg te krijgen en de lak te laten glanzen? Of koop ik beter een klei-kit om de auto op voorhand mee te behandelen en een wax om het naderhand te beschermen erbij?

Ik schaam me wel een beetje, ik heb al tientallen uren video's op Youtube bekeken over detailen, heb hier vele pagina's doorgelezen, maar heb nog steeds het idee een noob te zijn op dit gbied :X

i7 6700K - GTX1080 - Kever '74 - 5,025kWp (15x SunPower X21-335BLK & SolarEdge SE5000HD)

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-09 17:37
Heeft iemand tips voor mij?

De afsluiting onder mijn zijramen (hoe noem je dat eigenlijk? :P) beginnen aardig groen te worden door het water wat er af en toe in blijft staan.

Hoe kan ik dit het beste schoonmaken? :)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:11

Denko

|{ing Øf ßlitz

Kuusj schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:17:
Goed, het kriebelt toch weer om te gaan detailen. Met 5 voertuigen in de vloot die allen wel een detail kunnen gebruiken heb ik in ieder geval genoeg oppervlakte om op los te gaan. Enkele vragen:
- Ik kijk al een tijdje naar een set als deze: https://www.carclean.com/...terskit-lite-edition.html. Nu is 165,- natuurlijk niet wereldschokkend veel, maar iets als dit: https://www.amazon.de/Din...olierteller/dp/B075JKJJPX met losse producten is toch al snel een paar tientjes goedkoper. Wat is jullie mening? Of ik nu (bij wijze van) 5,5 of 6 uur over 1 auto doe, dat boeit me niet echt.

Kijk anders naar een 2e handse DAP900 (heb ik ook toen gedaan) Hele set voor onder de 100 euro. Carclean heeft ook een forum eraan gekoppeld, zijn soms leuke deals te halen. Naar mijn mening is de 500 zeker niet slecht, maar de 900 is net wat makkelijker om mee te werken

- Ik ga (als het eenmaal binnen is) denk ik eerst oefenen op onze Golf 3 cabrio met donkergroene metallic-lak. Echter heeft mijn auto weer een gele uni-lak, hebben we 2 auto's met witte unilak en nog een zwarte golf 7 met zwart-pareleffect. Ik ben bang lak te beschadigen, vooral bij de Golf 3 en 7 met hun effecten. Is dit terecht?

Begin gewoon op een niet opvallend stuk, en dan vooral met de "3e fase" (van grof, middel, fijn) en kijk hoe het gaat na 1x een checkerboard profiel gedaan te hebben. Dit zijn zover ik door heb allemaal vag auto's en die hebben over het algemeen redelijk sterke lak (de metallic iig) dus dat komt vast goed

- Er zitten geen diepe krassen in de lakken van de auto's, is het aanschaffen van een set waar bijvoorbeeld die Monello Raffini Mezzo en Finale polishes in zit met 3 pads genoeg om de krasjes weg te krijgen en de lak te laten glanzen? Of koop ik beter een klei-kit om de auto op voorhand mee te behandelen en een wax om het naderhand te beschermen erbij?

Ik zou ALTIJD beginnen met kleien. Heel vaak is kleien al zo'n verbetering dat je daarna alleen nog even wast en waxt en dan klaar bent.

Ik schaam me wel een beetje, ik heb al tientallen uren video's op Youtube bekeken over detailen, heb hier vele pagina's doorgelezen, maar heb nog steeds het idee een noob te zijn op dit gbied :X

Is niet meer dan normaal. 80% om en nabij leer je door het gewoon te doen en te kijken wat voor jou lekker werkt

PSN: Denkoyugo

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:01

Kraz

What does this button do?

Danielson schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:24:

De afsluiting onder mijn zijramen (hoe noem je dat eigenlijk? :P) beginnen aardig groen te worden door het water wat er af en toe in blijft staan.

Sopje, Tandenborstel en "elbow grease"? :P

• sloth
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Ik wil binnenkort mijn auto weer eens van een laagje wax voorzien.

Als ik dit gewoon relaxt doe (wassen, kleien, wassen, drogen, wax aanbrengen, laten hazen, buffen) dan kost me dit voor de hele auto gemakkelijk een uurtje of 4. Dit is op dit moment tijd die ik er niet aaneensluitend voor kan vrijmaken.

Zou je ook in groepen van panelen kunnen werken zoals bijvoorbeeld op een dag het dak, koffer, en motorkap en op een ander moment de andere panelen?

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja dat mag geen probleem zijn, zolang je je stappenplan per paneel aanhoudt.
En het in die volgorde uitvoert op de dag dat je het paneel gaat waxen.

@Kuusj: je stelt heel wat vragen, er gaat hier zeker iemand antwoorden kunnen geven.
YouTube filmpjes zijn niet altijd verhelderend omdat de maker er vaak vanuit gaat dat de kijker een basiskennis heeft. Tip: handleidingen

_Brad_ wijzigde deze reactie 20-04-2019 09:33 (50%)

't is een hobby ...

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:39

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Danielson schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:24:

Raamsnorren :)

Wise enough to play the fool

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

sloth schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 00:17:
Ik wil binnenkort mijn auto weer eens van een laagje wax voorzien.

Als ik dit gewoon relaxt doe (wassen, kleien, wassen, drogen, wax aanbrengen, laten hazen, buffen) dan kost me dit voor de hele auto gemakkelijk een uurtje of 4. Dit is op dit moment tijd die ik er niet aaneensluitend voor kan vrijmaken.

Zou je ook in groepen van panelen kunnen werken zoals bijvoorbeeld op een dag het dak, koffer, en motorkap en op een ander moment de andere panelen?
Zeker! Dan zou wel alle stappen doorlopen per deel, dus niet wassen en een week later gaan kleien, want dan zit er al weer stof op.

Net ook 1 zijkant van m'n campertje gedaan, kostte ook 2,5 uur :P Al was het wel genieten half in de zon.
Schoonmaken (niet gewassen maar apc+doekje, een paar krassen zijn echt het laatste waar ik mij zorgen over maak bij lak van bijna 50 jaar oud, hij staat binnen dus erg vuil was hij ook niet), daarna kleien, overspray, zwarte spikkels, en teer/vet er af. Toen wat polijsten op bepaalde plekken waar de lak erg poreus was (het vocht liet er dan lelijke druipplekken achter omdat dat samen met het vuil in de verweerde lak trok). En daarna in de Owatrol. Om de oude lak lekker te vullen, en roest op de kale stukken tegen te gaan. Dat mag nog even drogen en dan gaat er van de week een laagje wax overheen om lekker waterafstotend te zijn. Ook de velgen in de wax gezet en met het ranzige stukje klei nog even de ramen gedaan :P

• Sander0105
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Sinds een maand heb ik een nieuwe auto (BMW I3s), alleen hier in de straat is het waardeloos met bomen die "huilen" en vogels met buikloop... }:| Elke week de auto afspuiten dus.
Is dit iets waar een goede glascoating mee kan helpen, want soms is het best hardnekkig. Ik woon-werk in de regio Voorburg-Delft, tips zijn van harte welkom.

tja...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
Het was weer een prachtig weekend. En als je het een beetje bij houdt, heb je de auto binnen no-time weer als een spiegeltje :+ Beide staan in een laagje PB Natty's Blue. Wielen in de PB Wheel Sealant. Ramen met Autoglym glass polish. Gewassen met Meguiars Ultimate Wash and Wax.

Heerlijk dat zwart :9 Deze zomer maar eens de Gyeon One gaan aanbrengen op één van de twee. Beide lakken zijn heel zacht :(

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-09 21:48
Zwart is inderdaad heerlijk! Mijn Outlander zag er na 4,5 jaar krasstraat echt niet meer uit (dof, swirls) en dat drama wil ik dus met mijn hagelnieuwe Model 3 voorkomen. Heb ondertussen al een Nilfisk HD met foamer, 2 emmers (grit guards uit de 3d printer), mitts en droogdoeken aangeschaft. Nu nog een goede (foam) shampoo en wax. Water is hier onthard dus kalkvlekken hoef ik me niet zo druk om te maken. Ik heb geen polijstmachine, is dat een groot gemis? Ik zat te denken om mijn 3 op de volgende manier te behandelen:

Afspoelen
Foamen, afspoelen
Wassen met mitt, afspoelen
(Kleien??)
PB blackhole aanbrengen/afvegen
PB Natty paste black aanbrengen/afvegen

Moet dus nog de shampoo aanschaffen (tips?), PB producten, applicator pads en nog wat extra doeken voor uitpoetsen van de PB producten.

Hiernaast zit ik er aan te denken om door een professionele detailer Opti-Coat pro aan te laten brengen om de zachte lak wat harder te krijgen.

Kritiek/tips?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pretpik
Gisteren 9 uur bezig geweest om m'n Laguna op te poetsen wat voor een eerste keer best gelukt is volgens mij.

Eerst gewassen:

Swirls zijn goed te zien:

Na het kleien werd het tijd om de auto in te tapen was nog langer duurder dan ik dacht!

Na m'n eerste polijstervaring:

Foto zonder swirls:

Na het polijsten volgde er nog en polish en wax sessie en was hij eindelijk klaar:

Ik ben best content over het resultaat, dit smaakt naar meer :) .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
@pretpik, ziet er erg vet uit. Mooie dag aan kunnen besteden en vast veel geleerd.

• iiMS0Raw
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-09 18:18
Ophidian schreef op zondag 21 april 2019 @ 21:24:
Het was weer een prachtig weekend. En als je het een beetje bij houdt, heb je de auto binnen no-time weer als een spiegeltje :+ Beide staan in een laagje PB Natty's Blue. Wielen in de PB Wheel Sealant. Ramen met Autoglym glass polish. Gewassen met Meguiars Ultimate Wash and Wax.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Heerlijk dat zwart :9 Deze zomer maar eens de Gyeon One gaan aanbrengen op één van de twee. Beide lakken zijn heel zacht :(
Ziet er prachtig uit! Ik zag laatst al Autoglym glass polish. Wat kan ik ervan verwachten? Wat is jou ervaring ermee?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tassadar32
Gisteren voor het eerst mijn auto zelf gewassen ipv wasstraat of laten wassen. Heb het volgende gedaan:

Afspoelen
Foam
Afspoelen
HD
Wassen met mitt
Afspoelen
Drogen met microvezel

Best tevreden met het resultaat. Helaas wel na een uurtje al weer bergen stuifmeel op de auto, dus het zag er al snel niet meer uit. Les geleerd, niet naast het bos je auto wassen en verwachten dat je lang van het resultaat kan genieten in deze tijd van het jaar :P. Moet nog wel specifiek voor de insectenlijken op de voorkant iets vinden, gewone shampoo en foam deed daar niet echt veel mee.

Tassadar32 wijzigde deze reactie 23-04-2019 10:48 (8%)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD EAP+FSD | TNM Lolo 3.7kW

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
@Tassadar32, hier heb je bugsquash voor of wellicht gemengde APC en met zachtharig borsteltje bewerken.

EDIT: Ahh Model 3 cool 8)

Card Nox wijzigde deze reactie 23-04-2019 10:57 (5%)

• Tuintje

Tuintje

Natte kranten.

• iiMS0Raw
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 15-09 18:18
Tassadar32 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 10:46:
Gisteren voor het eerst mijn auto zelf gewassen ipv wasstraat of laten wassen. Heb het volgende gedaan:

Afspoelen
Foam
Afspoelen
HD
Wassen met mitt
Afspoelen
Drogen met microvezel

Best tevreden met het resultaat. Helaas wel na een uurtje al weer bergen stuifmeel op de auto, dus het zag er al snel niet meer uit. Les geleerd, niet naast het bos je auto wassen en verwachten dat je lang van het resultaat kan genieten in deze tijd van het jaar :P. Moet nog wel specifiek voor de insectenlijken op de voorkant iets vinden, gewone shampoo en foam deed daar niet echt veel mee.
Natte handoek erover en even laten intrekken. Werkt als een zonnetje.

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-09 11:50
iiMS0Raw schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:48:
[...]

Matte handoek erover en even laten intrekken. Werkt als een zonnetje.
^^ Doe ik ook voor insectenlijken. Natte microvezelhandoek erop en even laten zitten, vervolgens haal je het er zo van af.

Ander vraagje: hoe lang gaan polijst pads bij jullie mee op de machine? Of verschilt dat ook zeer per merk en samenstelling van de pad. Er vanuit gaande dat je deze na elke polijst/wax beurt direct schoon maakt.

Momenteel aan het oriënteren op de aanschaf van een polijstmachine, en wil daarbij de kosten voor de pads gelijk meenemen.

Panini wijzigde deze reactie 25-04-2019 09:03 (35%)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:11
Ik loop altijd te sukkelen met de mengverhoudingen. Nu heb ik bugsquash aangeschaft en die moet je verdunnen volgens 1:3. Ik wil een fles van 500ML gaan vullen. Klopt de volgende berekening;

125 ML (bugsquash) + 375 ML water = 500 ML gemengd

Bovenstaande is op basis van 1:3.

• Card Nox
@Untouchablezz20 , helemaal correct.
500 ml / (1 + 3 =) 4 = 125 ml
1 * 125 ml = 125 ml
3 * 125 ml = 375 ml

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online
iiMS0Raw schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:42:
[...]

Ziet er prachtig uit! Ik zag laatst al Autoglym glass polish. Wat kan ik ervan verwachten? Wat is jou ervaring ermee?
Is voornamelijk goed in het brandschoon krijgen van je raam. Dus geen last van water\kalkvlekken\vegen na het wassen. Weinig polish aan verder :+

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Card Nox
Panini schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:52:
[...]Momenteel aan het oriënteren op de aanschaf van een polijstmachine, en wil daarbij de kosten voor de pads gelijk meenemen.
Ik ook heb 5 minuten geleden de Dino Kraftpaket gekocht voor 57 euro via de link voorheen. Nog 3 uur geldig.

EDIT: hier zit een 150mm schijf bij, is een kleinere nodig/handig? Bij de DAP etc zitten 125mm schijfjes volgens mij. Dus is het wijsheid 1x z'n 125mm te kopen omdat daar meer pads voor zijn? Of gewoon 150mm laten en een 75mm oid erbij kopen voor de kleinere oppervlakjes?

Ik zal wellicht mijn eigen auto gaan polijsten wanneer nodig want heb nagenoeg geen swirl marks maar heb linksachter wel een paar lichte krasjes waar ik zal moeten gaan compounden.

Wat is aan te raden als startpunt kwa aantal pads? Of maar gewoon de mee geleverde pads gebruiken?
Ik heb reeds een HD-Orbital Orange Polishing Pad - 7inch en Scholl S30+ Compound 250gr. De pad destijds niet schoon gemaakt, 2 weken later nog geprobeerd maar het polijstspul krijg ik er niet uit dus weet niet hoe goed zoiets nog bruikbaar is.

Card Nox wijzigde deze reactie 25-04-2019 21:11 (58%)

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 15-09 11:11
Card Nox schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:26:
[...]

Ok heb 5 minuten geleden de Dino Kraftpaket gekocht voor 57 euro via de link voorheen. Nog 3 uur geldig.
Ik heb hem ook net besteld! Ben benieuwd :9

• Untouchablezz20
Vandaag even de tijd genomen om de auto te poetsen. Foamen etc etc...maar het volgende krijg ik niet schoon. Iemand enig idee hoe ik dit van de auto kan verwijderen? Het ziet er roestig uit, en zwarte puntjes (vermoed teer)

https://tweakers.net/ext/f/uAhLCzp8HGOmiXnHy4c6LPFX/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/stqmmtMhMPdlXJPCxWoOIKzc/thumb.jpg

PS: Bug squash heb ik nog niet geprobeerd

Untouchablezz20 wijzigde deze reactie 26-04-2019 17:53 (4%)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb je al klei of een polish geprobeerd? Of alleen gewassen/foam?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Card Nox
Beetje bugsquash / verdunde APC of sprayen en vochtig doekje erop leggen. Paar minuten laten inwerken en dan proberen eraf te halen. Als dat niet werkt kun je voorzichtig met klei proberen en eventueel beetje bij polijsten als de klei wat haze achter laat. Ga je dat doen eerst zorgen dat je auto echt helemaal schoon is dus nog een goed wassen en droogmaken en eventueel wat iron remover erop doen.

Card Nox wijzigde deze reactie 26-04-2019 18:24 (21%)

• Untouchablezz20
_ferry_ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:21:
Heb je al klei of een polish geprobeerd? Of alleen gewassen/foam?
Alleen gewassen/foam. Kleien kan ik nog proberen, maar de vorige keer liet het haze achter (misschien meer lubrication?)
Card Nox schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:23:
Beetje bugsquash / verdunde APC of sprayen en vochtig doekje erop leggen. Paar minuten laten inwerken en dan proberen eraf te halen. Als dat niet werkt kun je voorzichtig met klei proberen en eventueel beetje bij polijsten als de klei wat haze achter laat. Ga je dat doen eerst zorgen dat je auto echt helemaal schoon is dus nog een goed wassen en droogmaken en eventueel wat iron remover erop doen.
Ga ik proberen, bedankt!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:45
Untouchablezz20 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 09:15:
Ik loop altijd te sukkelen met de mengverhoudingen. Nu heb ik bugsquash aangeschaft en die moet je verdunnen volgens 1:3. Ik wil een fles van 500ML gaan vullen. Klopt de volgende berekening;

125 ML (bugsquash) + 375 ML water = 500 ML gemengd

Bovenstaande is op basis van 1:3.
Tipje: Carclean verkoopt losse monello spray bottles, hier staat het al op afgetekend zodat je niet hoeft na te denken. * Frontysco is er erg blij mee >:)

iRacing Profiel

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Untouchablezz20: is het gelukt? Lijkt mij teervlekken.

't is een hobby ...

• Untouchablezz20
_Brad_ schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 12:33:
Untouchablezz20: is het gelukt? Lijkt mij teervlekken.
Ja, het is gelukt. Kon niet wachten en ben in de ochtend gaan kleien. Flink wat lubrication gebruikt en gaan. Kon niet alle plekken doen, want het begon te regenen. Dus maandag maar weer verder. Ik zit dan niet op mijn gemak als het nog erop zit :X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tassadar32
@Frontysco Die zijn helaas niet op voorraad momenteel. Bij Karwei/Gamma hebben ze ook een 2L plantenspuit voor 7-8 euro, Hema heeft een 1L exemplaar voor 2 euro, werkt ook uitstekend.

Gisteren weer een poging gedaan de 3 schoon te krijgen (minder pollen en saharazand nu). Gelijk spul van de carclean order kunnen uitproberen.

Bug Squash werkt redelijk. Bijgeleverde sproeikop is crap (komt alleen maar een straal uit). Is ook verdunbaar maar zonder extra spuitfles hang je dus.

Artico Magico Snow Foam werkt uitstekend met de Nilfisk super foamer (de iets duurdere los te krijgen instelbare foamer van Nilfisk). Trechter is geen overbodige luxe.

Super Slick & Suds Concentrated Wash (Poorboys) werkt prima, schuimt als een gek! Volgende keer wel echt eerst de onderkant wassen, heb ik nu niet gedaan en was later vervelend met het waxen.

Droogdoeken van de Praxis zijn overigens crap. Na twee keer wassen komen er nog steeds blauwe pluizen uit. Die gaan retour want een autodroogdoek die pluist is gewoon defect. De Q²M Silk Dryer XL doet het overigens uitstekend. Bijna de hele 3 droog met een enkele doek!

Gewaxed met Poorboy's Natty's Paste Wax Black / Disco Nero Foam Applicator. Afgenomen met Poorboy's MF doek. Volgende keer met handschoenen want heb de rest van de dag rondgelopen met blauwe handen/nagelriemen.

Al met al wel redelijk gelukt en glimt als een malle (foto's).

• Card Nox
@Tassadar32, nog wel een keer mooie tire dressing kopen dat die ook mooi zwart worden.

• Tassadar32
Card Nox schreef op maandag 29 april 2019 @ 09:15:
@Tassadar32, nog wel een keer mooie tire dressing kopen dat die ook mooi zwart worden.
Staat inderdaad ook nog op het wenslijstje bij carclean. Als ik weer genoeg heb staan voor gratis verzendkosten bestel ik weer. Heb overigens nog 3 velgen die binnenkort vervangen worden (zware curb rash door collega, nieuwe velgen zijn goedkoper dan repareren, zijn kosten uiteraard) dus wil nu niet al te veel werk in velgen/banden stoppen.

Zag vanochtend in de parkeergarage dat er nog een klein beetje wax niet uitgepoetst was, volgende keer even beter checken.

• Card Nox
@Tassadar32, AIi vervelend, maar dan inderdaad maar niet te veel moeite in stoppen.

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Zijn er al ervaringen met Meguiar's Hybid Ceramic Wax? Ik heb het afgelopen weekend een flacon gehaald en zondag aangebracht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panini
Jammer net te laat voor de aanbieding van de Dino polijstmachines -O-.
Geld gaat voor nu maar even naar een foamlans dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmanen
Panini schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:31:
Jammer net te laat voor de aanbieding van de Dino polijstmachines -O-.
Geld gaat voor nu maar even naar een foamlans dan.
Even een Keepa alert instellen ;) zo te zien komen ze elke 6 weken ongeveer in de lightning sale.

Ik heb hem inmiddels binnen, bouwkwaliteit valt me alles mee. Meteen even aan geslingerd, ding maakte een onwijze herrie...

Dus maar direct de zgn "grease-mod" uitgevoerd, waarbij ik de prut die in de overbrenging zat heb vervangen door wat kwalitatief hoogwaardig lithium/moly vet. Nu is deze een stuk stiller, en hij trilt ook nog eens minder door :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Panini
Rmanen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:28:
[...]

Even een Keepa alert instellen ;) zo te zien komen ze elke 6 weken ongeveer in de lightning sale.

Ik heb hem inmiddels binnen, bouwkwaliteit valt me alles mee. Meteen even aan geslingerd, ding maakte een onwijze herrie...

Dus maar direct de zgn "grease-mod" uitgevoerd, waarbij ik de prut die in de overbrenging zat heb vervangen door wat kwalitatief hoogwaardig lithium/moly vet. Nu is deze een stuk stiller, en hij trilt ook nog eens minder door :*)
Gelijk even de site bekeken, account aangemaakt en een alert ingesteld ervoor. Handige site met Amazon deals. Bedankt voor de tip. :*)

Goed om te onthouden. Zal daar eens wat meer over opzoeken ook als ik de polijstmachine bestel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
Rmanen schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:28:
[...]
De wat? Kan zo snel niets vinden, heb je een linkje? Was gisteren niet thuis dus zou de mijne vandaag moeten ontvangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rmanen
Card Nox schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:44:
[...]

De wat? Kan zo snel niets vinden, heb je een linkje? Was gisteren niet thuis dus zou de mijne vandaag moeten ontvangen.
https://www.custompcguide...rbor-freight-da-polisher/

Hier bijvoorbeeld; op reddit staan er ook vrij veel posts over. Verder zijn het wel verschillende machines, dus de praktische uitvoering is een stukje anders.

Als er behoefte aan is kan ik wel een how-to opstellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Card Nox
@Rmanen, kende het nog niet. Heb 2 filmpjes aangekeken maar is vrij straightforward. Thanks voor de tip, me eens wat goede grease vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-09 15:08
Afgelopen maart zelf een auto gekocht voor dagelijks gebruik. Hiervoor heb ik een leaseauto gehad en trok ik deze gewoon regelmatig door de wasstraat tegen over de zaak waar ik op kosten van de zaak de auto kon laten wassen. Aangezien ik mijn eigen auto niet door de wasstraat wil hebben, ben ik dus bezig met het aanschaffen van poets materiaal.

http://image.kloosterman.cloud/image.php?di=EBKM

De Bruine(Titanium Flash) Mazda 6 heb ik dus afgelopen maart gekocht en de blauwe(Mariner Blue) heb ik in oktober 2018 gekocht en kan ook wel is een goede poets gebruiken.

Na wat googlen en een groot deel van dit topic doorgelezen te hebben ben ik op de volgende poets schema uitgekomen.

Exterieur:
-Insecten reiniger
-Afspoelen HD
-Foam (https://www.carclean.com/...ico-snow-foam-1000ml.html)
-Afspoelen HD
-Velgen reinigen met velgen reiniger
-Wassen met 2 emmer methode +vuilgrid (Mothers Wash mitt heb ik al)
-Afspoelen HD
-Kleien (https://www.carclean.com/...g-system-kit-200gram.html)
-Afspoelen en drogen met microvezeldoek (Moet ik nog aanschaffen bij de Action)
-Black Hole (https://www.carclean.com/nl/black-hole-473ml.html) + (https://www.carclean.com/nl/disco-rosso-foam-applicator.html)
-Waxen (https://www.carclean.com/...paste-wax-blue-235ml.html) + (https://www.carclean.com/nl/disco-nero-foam-applicator.html)

Interieur:
-Schoonmaken (https://www.carclean.com/...aner-degreaser-946ml.html)
-Leer schoonmaken en verzorgen (mothers leathertech kit heb ik al)
-Stofzuigen

Overal waar een linkje achter staat moet ik nog kopen en staat in mijn winkelmandje.
http://image.kloosterman.cloud/image.php?dm=IJLR

Nu is mijn vraag of dit een beetje een leuk setje is om mee te beginnen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@SkullboyNL

Voor klei is dit een hele fijne en eentje die ook goed werkbaar is: https://www.carclean.com/...iling-clay-3x80-240g.html

Voor wax die makkelijk op te brengen is en uit te wrijven is zou ik de Collinite 845 nemen: https://www.carclean.com/...tor-wax-no-845-473ml.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tassadar32
@SkullboyNL Ik heb een paar weken terug als autopoetsnoob ook Natty's paste geprobeerd en het was makkelijk genoeg in gebruik en het resultaat is indrukwekkend!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja de Natty's is heel goed smeerbaar en ruikt lekker maar helaas de standtijd is erg laag.
De Collinite heeft een erg lang standtijd.

Welke MF ga je bij de Action kopen?

Kleikit is ok, die van Meguiar's kan ik ook aanraden.
Indien je Dodo Juice Supernatural Fine Detailing Claye neemt, vergeet dan ook niet een spray aan te kopen.

_Brad_ wijzigde deze reactie 06-05-2019 17:39 (97%)

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkullboyNL
@Tuintje Bedankt voor de Tips. Alleen zie ik dat de Supernatural Fine Detailing Clay niet op voorraad is.

@_Brad_ Ik had gelezen dat de blauwe met gele rand wel goed zijn. Deze dus https://www.action.com/nl...rovezeldoek-extra-stevig/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@SkullboyNL
Voor het uitpoetsen van waxen en het afnemen van polijstmiddelen zijn dit erg goede doeken: https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezel-dweil/

Voor alle andere zaken als wielen, interieur en zo zijn dit goede doeken: https://www.action.com/nl-nl/p/spargo-microvezel-vaatdoeken/

Doeken wassen op 30 graden zonder wasverzachter en niet in de droger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkullboyNL
@Tuintje En als droogdoek zijn die blauwe met geel weer goed?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Nee. Die grote blauwe doeken kan je prima je auto mee drogen. Ik maak de doeken altijd een beetje vochtig omdat ze dan juist water opnemen.

Die met de gele rand gebruik ik vaak voor de ruiten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13-09 09:56
Iemand nog een tip voor goede grote droogdoeken (wellicht ervaring vanaf aliexpress?)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06:52
Ik zie dat dit topic niet bedoeld is om klanten te werven, maar als ik een adres zoek om mijn auto op te laten knappen mag ik dat dan wel vragen?

Ik heb namelijk een citroen c4 uit 2011 welke door de vorige eigenaar niet zo goed behandeld is, er zitten een aantal oppervlakkige krassen rond de handgrepen en een grotere kras op de achterbumper.
Daarnaast is het plastic binnen bekrast (bij bestuurdersdeur en achterklep), ook het leer van de bestuurdersstoel is in matige staat.
Mijn vraag: zou iemand met de bovenstaande punten iets kunnen doen?

Ik woon in het midden van het land (goede tip om dat te vermelden @_Brad_ ) en kan best een stukje rijden als iemand me goed kan helpen ;) !

Smobbo wijzigde deze reactie 07-05-2019 14:16 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Smobbo, het is interessant om te melden waar je woont...
edit: Utrecht dus.

_Brad_ wijzigde deze reactie 07-05-2019 13:45 (15%)

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Smobbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:11:
Ik zie dat dit topic niet bedoeld is om klanten te werven, maar als ik een adres zoek om mijn auto op te laten knappen mag ik dat dan wel vragen?

Ik heb namelijk een citroen c4 uit 2011 welke door de vorige eigenaar niet zo goed behandeld is, er zitten een aantal oppervlakkige krassen rond de handgrepen en een grotere kras op de achterbumper.
Daarnaast is het plastic binnen bekrast (bij bestuurdersdeur en achterklep), ook het leer van de bestuurdersstoel is in matige staat.

Ik woon in het midden van het land (goede tip om dat te vermelden @_Brad_ ) en kan best een stukje rijden als iemand me goed kan helpen ;) !
Jij zoekt toch iets? Jij werft helemaal niemand hoor. We zijn hier voornamelijk om elkaar te helpen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SkullboyNL
Nog 1 vraag voordat ik ga bestellen. Kan ik Black hole gebruiken voor zowel mijn bruine als blauwe auto? Of moet ik voor mijn blauwe auto White Diamond gebruiken?

Foto van de kleuren zijn te zien in deze reactie SkullboyNL in "Het grote auto detailing topic"

iRacing Profiel

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja hoor, kan op beide auto's gebruikt worden.

't is een hobby ...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:46
SkullboyNL schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:03:
Nog 1 vraag voordat ik ga bestellen. Kan ik Black hole gebruiken voor zowel mijn bruine als blauwe auto? Of moet ik voor mijn blauwe auto White Diamond gebruiken?

Foto van de kleuren zijn te zien in deze reactie SkullboyNL in "Het grote auto detailing topic"
Black Hole is met name leuk voor de donkere kleuren, dus kan gewoon gebruikt worden. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-09 09:18
Helaas flinke krassen op de voorkant van mijn auto, heb niet goed opgelet in de parkeergarage en tegen een betonnen rand die uitstak gezeten.

Valt dit weg te poetsen denken jullie? Gaat om een Ford Focus nieuw model. Mocht iemand een goed adres weten in de buurt van West Brabant of Utrecht die mij kan helpen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:46
Met de vinger nat maken en kijken of het verdwijnt, zo ja (en wss wel) dan kan het er uit gepolijst worden. :)
Het lijkt erg mee te vallen als ik de omschrijving zo hoor, dit is in principe een makkelijke en snelle fix.

Joopieboy wijzigde deze reactie 17-05-2019 10:18 (33%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Zijn de krassen voelbaar als je er met een vingernagel over heen gaat?

't is een hobby ...

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Hoe vaak wassen jullie je drooghanddoeken, poetsdoeken en washandschoen/spons?

Ik hoorde laatst van iemand dat hij zijn drooghanddoeken na elke keer in de was deed. Dat leek mij wat overdreven je droogt immers een schone auto, ik leg ze meestal te drogen in de garage en als ze wat vlekjes krijgen gaan ze de was in.

Mijn wasspons (zo een met 'wormpjes') spoel ik uit onder de kraan, ik weet eigenlijk niet of die wel in de wasmachine kunnen? maar ik wil eigenlijk ook overstappen op een was handschoen.

De doeken waar ik de wax mee aanbreng was ik als ze smerig worden maar ook niet na elke gebruik.

Greatness Awaits! PSN: Wanderer200

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Droogdoek: zoals jij
Wasspons: niet, dat heeft geen zin. Maar ik gebruik een wash mitt, deze gaat na 2 keer gebruikt te zijn geweest de was in, soms al na 1 keer als de auto echt smerig is.
MF doeken; hangt ervan af wat je er mee gedaan hebt. Als er residu in de MF doek komt te zitten: onmiddellijk in de was. In jouw geval, als je er wax mee aanbrengt was je ze beter direct na gebruik.

Voor de MF: nooit wasverzachter gebruiken en nooit warmer dan 30°C wassen

_Brad_ wijzigde deze reactie 18-05-2019 13:41 (9%)

't is een hobby ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:54
Ik heb een tweedehands auto gekocht van 9 maanden oud die in ceramic coating staat. Ik heb daar geen ervaring mee. Moet ik bijvoorbeeld perse de bijgeleverde shampoo gebruiken, kan de auto nog extra in een wax gezet worden? of is dat allemaal niet aan te raden? Wat in ieder geval fijn is dat de auto nog nooit een wasstraat heeft gezien :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ik weet niet welke shampoo je erbij gekregen hebt maar het zou PH neutraal moeten zijn.
Wax op een coating is steeds vatbaar voor discussie. De twee gaan soms niet samen waardoor je vlekken krijgt. Een coating zou voldoende moeten zijn. De ene zegt dat het mag de andere dan weer niet.
Ik zou eerder voor een booster van de coating gaan, bijv. Gyeon Cure.

't is een hobby ...

• Rmanen
Ik wil mijn zwarte mx5 binnenkort voor het eerst gaan polijsten met de nieuwe dino 9mm DA. Er zitten (bijna) geen serieuze krassen in de lak; vooral lichte swirls. Dit feit, en dat het een behoorlijk zachte lak schijnt te zijn maakt de keuze voor een polish wat lastig. De overweldigende keuze helpt ook niet mee.

Ik zit te denken aan een van de volgende:
  • Menzerna 3500 of 3800
  • Dodo Juice Lime Prime Plus
  • Scholl S30+ of S40?
Kan iemand hier een stukje gefundeerd advies in geven over de onderlinge verschillen en of bovengenoemde polishes voldoende "cut" zullen hebben voor de zeer lichte krassen?

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23:01

Kraz

What does this button do?

Smobbo schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 13:11:

Had je toevallig nog iemand kunnen vinden? Ik ben ook op zoek nml. :D
Pagina: 1 ... 81 82 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True