Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:29

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, dat kan maar je resultaat is helaas wel minder. Ik heb een paar jaar met zulke machines gewerkt en ze geven echt minder resultaat. Zijn ook minder in gebruiksgemak (trillingen door je armen) en vanwege de trillingen brandt de motor na een een tijdje door. Bij normaal gebruik ging zo'n machine bij mij een jaar mee voordat hij doorfikt. Het aloude gezegde gaat op: goedkoop is duurkoop. Maar als goedkoop je enige optie is en je kan niet sparen dan is dat je enige mogelijkheid. Alhoewel, ik denk dat een tweedehands goede excenter misschien net zo duur is en wel de kwaliteit biedt...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Je moet ook kunnen werken met een excenter, en met name kunnen finishen. Dat is waar het vaak mee misgaat. En omdat het een excenter is, is het ook de reden dat ie sowieso goedkoper is dan bv een DAP wat een dual action machine is.

Kortgezegd, als beginner zou ik dat zeker niet aanraden. :) Even los van de kwaliteit, minder gebruiksgemak, vermogen (wat in dit geval juist een voordeel is, kans op teveel verwijderen).

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:50
Zo meteen auto voor de 2e keer voor hetzelfde (bumper spuiten) naar autoherstelbedrijf brengen.

De eerste keer (zoals het er nu op zit) lijkt het wel of het een haastklus is geweest, ziet er niet uit.

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:40
jfeelders schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 06:55:
Ja, dat kan maar je resultaat is helaas wel minder. Ik heb een paar jaar met zulke machines gewerkt en ze geven echt minder resultaat. Zijn ook minder in gebruiksgemak (trillingen door je armen) en vanwege de trillingen brandt de motor na een een tijdje door. Bij normaal gebruik ging zo'n machine bij mij een jaar mee voordat hij doorfikt. Het aloude gezegde gaat op: goedkoop is duurkoop. Maar als goedkoop je enige optie is en je kan niet sparen dan is dat je enige mogelijkheid. Alhoewel, ik denk dat een tweedehands goede excenter misschien net zo duur is en wel de kwaliteit biedt...
Joopieboy schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:04:
Je moet ook kunnen werken met een excenter, en met name kunnen finishen. Dat is waar het vaak mee misgaat. En omdat het een excenter is, is het ook de reden dat ie sowieso goedkoper is dan bv een DAP wat een dual action machine is.

Kortgezegd, als beginner zou ik dat zeker niet aanraden. :) Even los van de kwaliteit, minder gebruiksgemak, vermogen (wat in dit geval juist een voordeel is, kans op teveel verwijderen).
Dat is jammer. Enige optie voor mij is zo'n simpele polijstmachine of met de hand. Ik ga namelijk beginnen met Meguiar's detailing clay en daarna verder met scratchX 2.0 (dit wil ik dan met een machine doen).

Hoeveel beter is zo'n goedkopere machine dan je hand? Anders geef ik dat "extra" geld uit aan bijvoorbeeld swirl x o.i.d. :)

harveydwijs2 wijzigde deze reactie 26-03-2019 11:25 (4%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:12
Laatst de auto gewassen

- 2 emmer methode met scratchshield
- carpro washmitt
- dodo Juice Borne to be mild
- Monello non-ferro
- Gyeon Tire gel
- Mothers alu polish voor uitlaat icm 0000 staalwol
- carpro drying towel? (grote oranje)
- Carpro Reflect als detailspray

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Haroddin
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 11-10 12:19
Waarmee onderhoudt de autoliefhebbende tweaker zijn lederen interieur mee? Bestaat zoveel van dat ik door de bomen het bos niet meer zie...

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:08

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Er is er maar 1:
http://www.rapide-bv.nl/shop/leder-onderhoud.html rapide :)
Niet te vaak, niet te dik.

Wise enough to play the fool

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:03

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Er zijn er wel meerdere hoor :) Er is ook nog Gliptone welke erg goed is en makkelijk in gebruik. En er is nog Colourlock welke ook erg goed is.
harveydwijs2 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:55:
[...]

[...]

Dat is jammer. Enige optie voor mij is zo'n simpele polijstmachine of met de hand. Ik ga namelijk beginnen met Meguiar's detailing clay en daarna verder met scratchX 2.0 (dit wil ik dan met een machine doen).

Hoeveel beter is zo'n goedkopere machine dan je hand? Anders geef ik dat "extra" geld uit aan bijvoorbeeld swirl x o.i.d. :)
Spaar nu gewoon even door of kijk of er een tweedehandse te krijgen is. Met de hand en zo'n bouwmarkt ding gaat je in beide gevallen niet het gewenste resultaat opleveren. Met de hand krijg je wel spierballetjes. Dan dan weer wel.

Tuintje wijzigde deze reactie 26-03-2019 19:48 (49%)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:08

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Tuintje schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:45:
[...]

Er zijn er wel meerdere hoor :) Er is ook nog Gliptone welke erg goed is en makkelijk in gebruik. En er is nog Colourlock welke ook erg goed is.
Colourlock heb ik idd ook, maar dat is niet bij elke drogist te krijgen :)

Wise enough to play the fool

• Tuintje

Tuintje

Beter slecht te krijgen dan niet te krijgen ;)

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:48
Rainesh schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:10:
Laatst de auto gewassen
- Carpro Reflect als detailspray
Ziet er fancy uit, al is het van zo'n afstand natuurlijk al snel zo.

Mooie bak (Y)

Ik heb afgelopen weekend het autotje van mijn vader onderhanden genomen. Motor schoon gemaakt, interieur en natuurlijk het exterieur. Voor het eerst met clay gewerkt, leuk concept maar het was hard als steen. Is die expired of zo?

Daarna polijsten, met de Ferm rotary, viel me heel erg tegen. Vond het erg lastig om gevoel bij het apparaat te krijgenen er gecontroleerd mee te bewegen. Moest ook heel veel polijstmiddel gebruiken naar mijn idee. Alle filmpjes die ik heb gezien doen maar een paar puntjes ter grote van een erwt erop.

Resultaat was dan ook niet top. Swirls waren duidelijk minder , maar weg was het niet. Daarna de olie nog compleet in de wax gezet.

Al met al ziet de auto er veeeeel beter uit dan voorheen, maar had op meer gehoopt met het polijsten.

Denk dat ik me die DAP apparaten 2de hands maar in de gaten ga houden. Als iemand van de zijne af wil houd ik me aanbevolen.

Heb helaas geen goed filmpje en/of foto's van het resultaat aangezien het begon te druppelen toen ik net klaar was en we de auto direct binnen hebben gezet.

https://photos.app.goo.gl/w6CjFx4PxWe24fH17

Card Nox wijzigde deze reactie 26-03-2019 22:22 (8%)

• Tuintje

Tuintje

@Card Nox
Welke producten heb je gebruikt dan?

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 12-10 15:23

_Brad_

Wax fanaat

Ivm de klei, die moet je eerst flink kneden zodat ze de temperatuur van je handen krijgt. Dan wordt ze soepel en werkt ze zoals ze moet. Maar te warm is dan ook weer niet goed, dus enkel met je handen opwarmen.

't is een hobby ...

• Card Nox
@Tuintje, die Ferm FCK180K, Scholl S30 + die LC pad.

@_Brad_, ik heb geprobeerd te kneden maar was zo ontzettend hard... Wellicht volgende keer in een zakje in wat warm water leggen.

• Tuintje

Tuintje

Welke klei heb je gebruikt dan?

• Card Nox
@Tuintje, Monello Dolce Verde klei & DODO JUICE Born Slippy clay lube.

• Tuintje

Tuintje

Die klei is vrij hard en ik heb al een paar keer gehad dat die klei verkruimelde. Ik vind het geen goede klei. Dat is ook de reden dat ik het niet meer gebruik en deze aangeschaft heb, wat een verademing is: https://www.carclean.com/...grade-clay-3x80-240g.html

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Eventueel je blokje klei in twee snijden en zo proberen om ze te kneden.

't is een hobby ...

• Tuintje

Tuintje

_Brad_ schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:29:
Eventueel je blokje klei in twee snijden en zo proberen om ze te kneden.
Die klei is klote. Hoe vaak je het ook snijdt. Het is een harde klei die ook soms verkruimeld. Maar het is goedkoop en je krijgt er veel van.

• Card Nox
Haha, het lag dus niet helemaal aan mij :). Ik zal de volgende keer de klei wat verwarmen en anders pak ik wat klei uit de knutseldoos 8)7

• Rainesh
Ik leg altijd eerst klei in een bakje warm/heet water voordat ik het ga gebruiken. Kneden gaat dan stukken makkelijker.

• Tuintje

Tuintje

Dat kan ook @Rainesh maar die Monello klei wisselt sterk van kwaliteit helaas. Soms makkelijk te kneden maar vaak lastig en net wat te hard voor een medium klei. Brokkelt weleens af. Gelukkig zijn er meer merken op de markt maar die zijn veelal wat duurder maar de kwaliteit ligt ook hoger.

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 22:40
Krijg vandaag het volgende binnen:

- Meguiar's Scratch X 2.0
- Meguiar's Ultimate Polish
- Turtle Wax Hard Shell Wax (250 gram)
- Meguiar's Detailing Clay + Spray
- 2 Meguiar's Applicator pads (hand)

Welk volgorde moet ik aanhouden? Ben echt een beginner met dit soort dingen en ik ga alles met de hand doen. Ik weet dat dit niet het gewenste resultaat geeft, maar het is een auto van 1000 euro met de nodige krasjes etc.

Mijn idee was om dit als volgorde aan te houden:

1: Auto snel afspuiten met water om losse troep weg te halen
2: hand wash met de "2 emmer methode" en simpele autoshampoo van de action
3: Auto opnieuw afspoelen met water
4: Auto kleien met Meguiar detailing spray (is het beter om de auto eerst te laten drogen of kan ik gaan kleien wanneer de auto nog nat is?)
5: Met een microvezel doekje de auto droogmaken
6: ScratchX 2.0 gebruiken op de nodige plekjes
7: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje
8: Meguiar's ultimate polish gebruiken (laten drogen of direct afvegen?)
9: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje
10: Turtle Wax gebruiken (5 minuten laten drogen)
11: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje
12: Klaar?

Edit: ScratchX wordt vervangen door Ultimate Compound omdat ik gelijk heel me auto met de hand ga doen. Anders krijg je volgens mij vlekken op de auto + het is wat krachtiger :)

harveydwijs2 wijzigde deze reactie 28-03-2019 13:27 (8%)

• sven5010
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21:49
Momenteel heb ik mijn zo goed als nieuwe 17' zomerset schoon op de bandenstandaard staan en deze wil ik binnenkort weer onder de auto monteren. Voordat ik dit doe wil ik eigenlijk een bescherming op de velgen zetten zodat deze ook netjes blijven. :)
De afgelopen dagen al wat rond gezocht, maar ik kan nog niet echt ontdekken wat nu de beste oplossing is, zo kom ik zowel wax als coatings tegen. De standtijd van coating zou langer moeten zijn en twee opties die ik tot nu toe gevonden heb zijn; Q2 Rim en Platinum Wheel (Carbon Collective). Deze zijn wel een stuk duurder dan bijvoorbeeld een wax. Nu is eigenlijk mijn vraag of iemand mij kan vertellen of een coating echt voordelen heeft ten opzichte van wax en of dit echt de moeite waard is? Hierbij rekening houdend met het feit dat de auto en daarmee de velgen in de zomer om de 1-2 weken worden gewassen.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

1: Auto snel afspuiten met water om losse troep weg te halen: ok
2: hand wash met de "2 emmer methode" en simpele autoshampoo van de action: ok
3: Auto opnieuw afspoelen met water: ok
4: Auto kleien met Meguiar detailing spray (is het beter om de auto eerst te laten drogen of kan ik gaan kleien wanneer de auto nog nat is?): liever eerst drogen (water met de detailspray vermijden)
5: Met een microvezel doekje de auto droogmaken: auto eerst wassen en met deftige microvezeldoek of speciale droogdoek drogen
6: ScratchX 2.0 gebruiken op de nodige plekjes: ok (is Ultimate compound geworden: nog beter!)
7: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje: ok
8: Meguiar's ultimate polish gebruiken (laten drogen of direct afvegen?): niet te dik opbrengen en na een gedeelte van een paneel te hebben gedaan goed opboenen met microvezeldoek: d.i. een belangrijke stap om de glans op te halen.
9: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje: zie boven, wel voor elke stap steeds een nieuwe microvezeldoek gebruiken, contaminatie vermijden.
10: Turtle Wax gebruiken (5 minuten laten drogen): Ik ken dit product niet, volg zeker de handleiding op in ieder geval.
11: Opnieuw afvegen met een microvezel doekje: ok, opnieuw opboenen met een nieuwe microvezeldoek.
12: Klaar?: ja alshet de lak betreft, maar er zijn nog talrijke andere dingen te doen ;-)

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@sven5010: een coating heeft als voordeel dat ze een langere standtijd heeft. Wil je daar geen extra geld aan spenderen, dan zou ik elke maand de velgen van een laagje wax voorzien.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@sven5010 Je zou Fusso coating er op kunnen doen. Die is erg goed en heeft een hele lange standtijd ook op wielen.

@_Brad_ Gebruik de 'wijzig' knop even zodat je geen dubbelpost krijgt en het topic overzichtelijk blijft ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rainesh
Fusso +1 gebruik ik ook altijd en heeft een lange standtijd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rmanen
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:07
Tuintje schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:40:
@sven5010 Je zou Fusso coating er op kunnen doen. Die is erg goed en heeft een hele lange standtijd ook op wielen.

@_Brad_ Gebruik de 'wijzig' knop even zodat je geen dubbelpost krijgt en het topic overzichtelijk blijft ;)
Fusso heeft het op mijn winter LM velgen een maand of 4 prima vol gehouden :D

• Tuintje

Tuintje

Rainesh schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:56:
Fusso +1 gebruik ik ook altijd en heeft een lange standtijd
Soms wat lastig aan te brengen maar het is wel een superduurzaam goedje.

• sven5010
@_Brad_ @Tuintje @Rainesh @Rmanen Thanks allemaal! Ik ga de Fusso Coat bestellen. De velgen zijn zilvergrijs, dus ik neem aan dat dit dan de goede is? https://www.carclean.com/...ax-12-months-200gram.html

Voor de banden zat ik te denken aan Q2 Tire, maar nu lees ik dat deze eigenlijk opgedroogd dient te worden met behulp van een föhn o.i.d., is dit perse nodig? Als ik dit niet wil gebruiken, is er dan een ander alternatief? :)

• Tuintje

Tuintje

@sven5010 Zowel die voor kleur als die je nu wilt aanschaffen kan. Voor wielen maakt he niet veel uit welke van de twee. Wil je het ook op je lak aanbrengen zou ik de wax nemen die daarbij past. Nogmaals: voor de wielen maakt het niets uit.

Ik droog het niet met een föhn als ik Q2 Tyre gebruik en het blijft verder prima zitten.

• sven5010
@Tuintje Top, bedankt voor de tip! :9 Nog even voor de zekerheid, ik heb deze kleur auto: https://www.autocentrale.fr/media/img/livraisons/48/2.jpg. Klopt het dat ik dan eventueel deze coat moet hebben? https://www.carclean.com/...ax-12-months-200gram.html

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Helemaal correct.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

De Fusso zeer dun smeren en niet te lang laten zitten. Less is better ;)

't is een hobby ...

• Mr Luky
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 19:30
Doe voor mij maar Q Rim
Achter een uurtje gaat de zomer set er weer op en daar zit weer Q Rim op

Vervolgens zal ik dan weer een laag Q Rim op de winter set zetten

• Mr Luky
Ik heb mij nog eens laten verleiden tot het gebruik van Fusso
Fusso is een zeer goed produkt maar ook voor mij blijft het moeilijker verwerken.
Persoonlijk vind ik Bilt Hamber gemakkelijker te verwerken en deze heeft ook een lange standtijd.

Sonax profiline polymer net shield verwerkt zich ook prima op velgen en hou ook redelijk lang

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:28

Metalfreak

Hoije woh!

Laatst de bumper van onze Lexus CT200h behandeld met Poorboy's Black Hole. De bumper had echt een absurde hoeveelheid steenslag, zelfs nadat die vorig jaar vanwege een schade opnieuw gespoten is. Dealer vond het ook wel echt veel, maar deed er helaas verder weinig mee. Toen ik ermee bezig was leek het eigenlijk weinig verbetering te hebben gegeven, maar toen ik de volgende dag nog eens keek vond ik het eindresultaat toch wel behoorlijk acceptabel. De steenslag viel echt vele malen minder op. Heb er nog een laagje Natty's Paste Wax op aangebracht en hoop dat het even zo blijft. Die wax is trouwens wel echt zo dummy proof, dat kun je bijna niet fout doen. Waar ik ervaring had met andere goedkope waxen dat je maar bleef vegen om de resten onzichtbaar te krijgen, is dit aanbrengen, wachten, een keer er overheen vegen en klaar.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

De Natty's Paste Wax is inderdaad zalig om mee te werken. De standtijd is helaas niet zo lang.

't is een hobby ...

• sgouman
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19:16
Hallo,

Ik wil gaan private leasen maar ik zit te denken aan de schade. Ik heb nu mijn huidige auto 3 jaar en hier zit bijvoorbeeld zo'n kras op:

Kan je dit bijvoorbeeld helemaal weg poetsen of niet? Als ik dit namelijk op mijn lease auto zou krijgen(wat je denk redelijk snel krijgt na 4 jaar) dan zou ik per krasje wat er zo uit ziet 225 euro eigen risico moeten betalen.

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:18
_Brad_ schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:58:
Heb je de producten vorstvrij bewaard? Zo ja, verwacht ik geen problemen.
Zeer goed schudden in ieder geval. Uitproberen en kijken of je nog een gewenst resultaat krijgt.
De Natty's kan wat verkruimeld zijn doch dat doet niets aan de kwaliteit.
Producten hebben altijd binnen gestaan, dan ga ik het gewoon proberen. Thanks.

Ik moet alleen uitkijken dat ik geen deuken in het plaatwerk poets, de Mazda 2 is niet zo degelijk uitgerust als de mx-5 destijds. :S

LA-384 wijzigde deze reactie 31-03-2019 16:52 (13%)

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Card Nox
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:28:
Kan je dit bijvoorbeeld helemaal weg poetsen of niet?
Kun je de kras voelen als je er voorzichtig met je nagel over heen gaat?

• sgouman
Card Nox schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:51:
[...]

Kun je de kras voelen als je er voorzichtig met je nagel over heen gaat?
Ik voel de kras inderdaad als ik er met mijn nagel overheen ga. Ook blijft mijn nagel erin als ik de kras volg.

Ik vraag me af, als je een witte auto neemt zie je deze krassen dan ook niet?

sgouman wijzigde deze reactie 31-03-2019 17:03 (11%)

• Card Nox
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:02:
[...]

Ik voel de kras inderdaad als ik er met mijn nagel overheen ga. Ook blijft mijn nagel erin als ik de kras volg.
Dan zul je het er met polijsten waarschijnlijk niet uitkrijgen helaas, wil niet zeggen dat het niet minder zichtbaar wordt.

• Tuintje

Tuintje

Met een klein beetje wetsanden en polijsten kom je een heel eind. Je zal het niet helemaal wegkrijgen maar je moet dan goed kijken wil het je opvallen.

• sgouman
Dank voor de antwoorden.

Deze auto maakt niet meer uit omdat ik er al een goede prijs voor krijg. Alleen als ik 4 jaar met een private lease auto ga rijden letten ze na het inleveren op elk krasje. Als er dan een paar van die krasjes opzitten ben ik al aardig wat kwijt aan eigen risico.

Wat ik mij afvraag. Ik kan kiezen tussen een witte en rode auto(beide geen metallic) waar zie je meer krasjes en deukjes op? Volgens de garage zie je op wit alles.

Maar ik denk bij mezelf als de onderlaag wit is en de auto wit. Dan zie je toch een krasje niet?

sgouman wijzigde deze reactie 31-03-2019 17:22 (16%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Prachtig weer dit weekend, dus wasdag. Love de wett look op de twee zwarte wagens _/-\o_

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Tuintje

Tuintje

sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 17:18:
Dank voor de antwoorden.

Deze auto maakt niet meer uit omdat ik er al een goede prijs voor krijg. Alleen als ik 4 jaar met een private lease auto ga rijden letten ze na het inleveren op elk krasje. Als er dan een paar van die krasjes opzitten ben ik al aardig wat kwijt aan eigen risico.

Wat ik mij afvraag. Ik kan kiezen tussen een witte en rode auto(beide geen metallic) waar zie je meer krasjes en deukjes op? Volgens de garage zie je op wit alles.

Maar ik denk bij mezelf als de onderlaag wit is en de auto wit. Dan zie je toch een krasje niet?
Over welk merk en type auto heb je het? Als je je druk maakt om krassen, dus diepere krassen, zou ik en witte auto nemen. Daar zie je veel minder op dan op een autolak die donder van kleur is.

• sgouman
Tuintje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:37:
[...]

Over welk merk en type auto heb je het? Als je je druk maakt om krassen, dus diepere krassen, zou ik en witte auto nemen. Daar zie je veel minder op dan op een autolak die donder van kleur is.
Het gaat om een Kia Ceed(een nieuwe) Ik kan kiezen tussen casa white en track red.(beide dus geen metallic)

• Tuintje

Tuintje

Als je je echt druk maakt om wat diepere krassen en je eigen risico dan de witte. Onthoud wel dat je altijd een krasje kan laten weg polijsten bij je in de buurt. Dat kost een keer een paar tientjes maar nog altijd minder dan je eigen risico.

• sgouman
Tuintje schreef op zondag 31 maart 2019 @ 18:43:
Als je je echt druk maakt om wat diepere krassen en je eigen risico dan de witte. Onthoud wel dat je altijd een krasje kan laten weg polijsten bij je in de buurt. Dat kost een keer een paar tientjes maar nog altijd minder dan je eigen risico.
Oke dankjewel

• Tuintje

Tuintje

Graag gedaan :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sven5010
Gistermiddag de velgen in de Fusso coat gezet en na montage Q2 tire aangebracht. Was wel even een werkje, maar hopelijk is het straks na een tijdje nog steeds de moeite waard. Ziet er nu goed uit in ieder geval. :*)

sven5010 wijzigde deze reactie 04-04-2019 09:21 (14%)
Reden: Formaat plaatje aangepast

• 3clectic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11-10 22:10
Vandaag heeft de vrouw een stoepje gepakt met onze nieuwe focus.

https://tweakers.net/ext/f/vp237kAk504ovmc5xd42eaRt/thumb.jpg

Kan ik dit zelf nog een beetje mooi krijgen of kan ik beter een pro inschakelen?

• KDL
  • Laatst online: 02:20
3clectic schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 00:21:

Kan ik dit zelf nog een beetje mooi krijgen of kan ik beter een pro inschakelen?
zoek "curb rash" of iets dergelijks op youtube, beoordeel of je ertoe in staat bent en zin in hebt,

materiaal heb je al of kosten kun je ook berekenen,

kort door de bocht: dit is 'makkelijk' in een uurtje zelf te fixen

• Nyshray
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 02-09 15:20
Enkele maanden geleden een zwarte BMW 1-series aangekocht, sinds kort heb ik interesse gekregen om mijn auto te "detailen". Vorige eigenaar nam het volgens mij niet zo serieus, ik heb willen opmerken dat er toch serieus wat swirl marks te zien zijn op de carrosserie van de auto.Nu ben ik een volledige leek en wou ik hier even wat informatie inwinnen. O-)

Enkele weken geleden dit (TURTLE WAX JET BLACK BLACK BOX KIT) aangekocht in een impulsieve bui. Iemand hier enige ervaring mee, of mij kan zeggen dat ik geen rommel heb aangekocht? 8)7

Zou ik dit product kunnen combineren met een polijstmachine? Dit zou ik uiteraard ook nog moeten aankopen, kan men iets deftig aanschaffen rond de €100? Valt dit eigenlijk wel aan te raden voor een beginner? :')

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 22:43
Nyshray schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:52:
Enkele maanden geleden een zwarte BMW 1-series aangekocht, sinds kort heb ik interesse gekregen om mijn auto te "detailen". Vorige eigenaar nam het volgens mij niet zo serieus, ik heb willen opmerken dat er toch serieus wat swirl marks te zien zijn op de carrosserie van de auto.Nu ben ik een volledige leek en wou ik hier even wat informatie inwinnen. O-)

Enkele weken geleden dit (TURTLE WAX JET BLACK BLACK BOX KIT) aangekocht in een impulsieve bui. Iemand hier enige ervaring mee, of mij kan zeggen dat ik geen rommel heb aangekocht? 8)7

Zou ik dit product kunnen combineren met een polijstmachine? Dit zou ik uiteraard ook nog moeten aankopen, kan men iets deftig aanschaffen rond de €100? Valt dit eigenlijk wel aan te raden voor een beginner? :')
Het is een maskeer sealant/wax. Leuk om even 1a2 weken was krassen te maskeren. Maar in de detailing wereld wel een beetje troep ja ;)
Om te beginnen kan je een DAP500 starter pakketje kopen. Goed te doen als je het nooit gedaan hebt.
https://www.carclean.com/...terskit-lite-edition.html

2 stappen polijsten met mezzo, final zou je kunnen doen. Daarna een goede wax of sealent of glas coating.

>PC specs<

• Card Nox
Card Nox schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 22:13:
[...]
Daarna polijsten, met de Ferm rotary, viel me heel erg tegen. Vond het erg lastig om gevoel bij het apparaat te krijgenen er gecontroleerd mee te bewegen. Moest ook heel veel polijstmiddel gebruiken naar mijn idee. Alle filmpjes die ik heb gezien doen maar een paar puntjes ter grote van een erwt erop.

Resultaat was dan ook niet top. Swirls waren duidelijk minder , maar weg was het niet. Daarna de olie nog compleet in de wax gezet.

Denk dat ik me die DAP apparaten 2de hands maar in de gaten ga houden. Als iemand van de zijne af wil houd ik me aanbevolen.
Even hierop terugkomend. Overweeg toch een polijst machine te kopen, dit zal echter sporadisch gebruikt worden. Nu kan ik een gebruikte RUPES LHR12 Duetto overnemen, enkel de machine geen garantie voor €200,-. Voor hetzelfde geld koop je DAP500 v3 starters kit waar het polijstspul, pads en wat handdoeken bij zitten.
De vraag; Rupes of toch een DAP500 V3 starterkit kopen voor een beginner die het niet vaak zal gebruiken?

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17:29

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

starterkit!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Zou ook gaan voor de starterskit.

't is een hobby ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@Card Nox Die starterskit is uitermate geschikt voor wat je wilt doen. De DAP500 is niet de krachtigste maar voor af en toe gebruik zeker geschikt. Je zou kunnen kijken naar een starterskit met Scholl als polijstmiddel. Die polijstmiddelen zijn erg goed.

• Card Nox
Helder, wordt een starterskit. Bedankt voor de reacties.

• sgouman
Ik ben van plan mijn auto met de hand te gaan wassen.

Nu heb ik wel een hogedrukspuit en daar zit ook een foamer bij. Wat is de beste zeep die je gewoon in de winkel kan kopen?(automat oid)

En nu hoeft die niet overdreven schoon te worden dus is het al genoeg om bijvoorbeeld alleen in te foamen even wachten en daarna weer afspoelen?

• Card Nox
Nee, contact was is nog nodig. Ik gebruik Montello Artic Foam, opzich wel okee maar heb geen vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iiMS0Raw
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-10 20:38
sgouman schreef op zondag 31 maart 2019 @ 16:28:
Hallo,

Ik wil gaan private leasen maar ik zit te denken aan de schade. Ik heb nu mijn huidige auto 3 jaar en hier zit bijvoorbeeld zo'n kras op:
[Afbeelding]

Kan je dit bijvoorbeeld helemaal weg poetsen of niet? Als ik dit namelijk op mijn lease auto zou krijgen(wat je denk redelijk snel krijgt na 4 jaar) dan zou ik per krasje wat er zo uit ziet 225 euro eigen risico moeten betalen.
YouTube: How to Remove Scratches from Car PERMANENTLY (EASY)

Hier kom je denk ik een flink eind mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
Op mijn werk staat er op 100m ongeveer verschillende bijenkorven. Deze poepen heel de auto vol. Ik ben door de wastraat gegaan maar gaat er niet af. Wat is de beste manier om het eraf te halen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:04
Waar ik problemen mee blijf houden is, het schoonmaken van de ramen. Hoe doen jullie dit? Ik gebruik water met een beetje apc en 2 microvezeldoekjes, maar het is niet naar wens. Daarbij blijven er veel kleine haartjes achter op het raam door de microvezeldoek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Untouchablezz20 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:08:
Waar ik problemen mee blijf houden is, het schoonmaken van de ramen. Hoe doen jullie dit? Ik gebruik water met een beetje apc en 2 microvezeldoekjes, maar het is niet naar wens. Daarbij blijven er veel kleine haartjes achter op het raam door de microvezeldoek.
je hebt een doek nodig met kleine haartjes. Bij de Action heb je die doeken en werken goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
Tuintje schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:16:
[...]

je hebt een doek nodig met kleine haartjes. Bij de Action heb je die doeken en werken goed.
Dan ga ik morgen naar de action. Het gebruik van water en apc is wel een goede combinatie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Zou prima moeten zijn. Ik gebruik et ook op die manier. Water in een spuitflacon en een paar drupjes apc erin. MOet voldoende zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Untouchablezz20
Tuintje schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:22:
Zou prima moeten zijn. Ik gebruik et ook op die manier. Water in een spuitflacon en een paar drupjes apc erin. MOet voldoende zijn.
Bedoel je deze; https://www.action.com/gl....png?preset=productDetail

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Nee zijn blauwe doeken met een gele rand. Deze zijn dat en ik vind ze prima werken: https://www.action.com/nl...rovezeldoek-extra-stevig/

Wat ik wel doe is dat de doek even een klein beetje bevochtig en naar de hoeken uitveeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
sgouman schreef op zondag 7 april 2019 @ 17:17:
Op mijn werk staat er op 100m ongeveer verschillende bijenkorven. Deze poepen heel de auto vol. Ik ben door de wastraat gegaan maar gaat er niet af. Wat is de beste manier om het eraf te halen?
Voelt het hard aan? Behalve de wasstraat wat heb je nog meer geprobeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
Rainesh schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:00:
[...]

Voelt het hard aan? Behalve de wasstraat wat heb je nog meer geprobeerd?
Het is een beetje hard. Met spons gaat het er na goed boenen wel af. Als je het met je nagel doet gaat het et makkelijker af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rainesh
sgouman schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:46:
[...]

Het is een beetje hard. Met spons gaat het er na goed boenen wel af. Als je het met je nagel doet gaat het et makkelijker af
Niet met je nagel doen. Beschadig je alleen maar je lak..koop een klei setje en detailspray daarmee moet het wel weggaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sgouman
Rainesh schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:48:
[...]

Niet met je nagel doen. Beschadig je alleen maar je lak..koop een klei setje en detailspray daarmee moet het wel weggaan.
Het zit over de hele auto. Dan heeft klei toch geen zin

sgouman wijzigde deze reactie 07-04-2019 22:01 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rainesh
sgouman schreef op zondag 7 april 2019 @ 21:54:
[...]

Het zit over de hele auto. Dan heeft klei toch geen zin
.
Waarom niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Zoals Rainesh zegt, kleien is een goede en veilige manier. Mag over de hele auto gebruikt worden. Ook op de ramen.

@Untouchablezz20; ramen zijn altijd lastig. Je kunt die MF doek die Tuintje aanraadt proberen doch ik gebruik hiervoor een wafeldoek: geen haartjes.
Ook een aanrader die je pas gelooft als je het zelf geprobeerd hebt, is een wonderspons gebruiken. Die verkopen ze ook bij de Action. Geen extra product gebruiken enkel in warm water dompelen licht uitknijpen en met horizontale banen de ruit kuisen. Spons in warm water uitspoelen en nu verticale banen vegen. Daarna met wafeldoek droog vegen.

't is een hobby ...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Thanks voor de adviezen een maandje terug. Heb de producten inmiddels allemaal in huis en heb vandaag een vliegroest schoonmaak beurt toegevoegd aan het programma, samen met een mooie sealant aan het einde. Hij staat er echt super bij, dankbaar werk zo!

Zoekt met regelmaat developers voor BigDataHub en IT consultants voor InTellegus. DM even voor meer info of check de site(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iiMS0Raw
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12-10 20:38
Untouchablezz20 schreef op zondag 7 april 2019 @ 18:08:
YouTube: Best Glass Cleaning Tricks: Bentley CGT

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Zo kan het ook idd. :)

@Untouchablezz20 Maar ik gebruik voor mijn ramen het spul van Carglass met een stuk keukenrol. Binnen- en buitenkant. Werkt perfect zonder strepen of doekhaartjes die achterblijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Nadat ik gisteren op Classic Park m'n eerste 'echte' wax gekocht heb, ben ik gaan Googlen om de swirls en krasjes ook uit de lak te krijgen. Intussen wacht ik tot de volgende bestellingen geleverd gaan worden:

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.54164c4dWcSt8N

https://www.carclean.com/...aint-restoration-kit.html

Deze was en shampoo heb ik dus gisteren aangeschaft:

https://www.carclean.com/...emium-paste-wax-311g.html

https://www.carclean.com/nl/gold-class-car-wash-473ml.html

Deze droogdoek en washmitt heb ik reeds in bezit:

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4d4H5OWn

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4d4H5OWn

Mocht ik een zaterdag (waarschijnlijk de 20e) in de gelegenheid zijn dan ga ik dus m'n Laguna Coupe (zwart) onder handen nemen. Ik heb nog nooit met een polijstmachine gewerkt, maar volgens mij kan er weinig mis gaan met bovenstaande producten na 10 Youtube filmpjes gekeken te hebben hoe je het beste kan polijsten.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden behalve voldoende licht, geduld en afplaktape? Welke pad past het beste voor deze Ultimate Compound i.c.m. deze polijstmachine?

M'n handen jeuken om aan de slag te gaan :) .

pretpik wijzigde deze reactie 08-04-2019 16:25 (15%)

PSN: pretpikkie

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 19:33
Tuintje schreef op zondag 7 april 2019 @ 20:16:
[...]

Iedere microvezeldoek met "haartjes" is niet echt geschikt voor glas.
Wat ideaal is is een microvezeldoek met wafelstructuur. Die zijn speciaal voor glas.Werkt top streeploos en absoluut geen last van die haartjes.
Zie link als voorbeeld https://www.amazon.de/Kin...fRID=0CZZ8DQ3PHTDW2A0YHD6

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

Er is wel meer niet geschikt voor glas wat eigenlijk gewoon goed werkt. De doeken van de Action laten bij mij geen strepen na of haartjes. Ik gebruik overigens al jaren allerlei doeken van de Action.

• trinity999
Tuintje schreef op maandag 8 april 2019 @ 20:26:
Er is wel meer niet geschikt voor glas wat eigenlijk gewoon goed werkt. De doeken van de Action laten bij mij geen strepen na of haartjes. Ik gebruik overigens al jaren allerlei doeken van de Action.
Zolang je maar weet dat microvezeldoeken van de Action of egaal van welke superketen in principe NIET geschikt zijn auto detailing

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

trinity999 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:15:
[...]

Zolang je maar weet dat microvezeldoeken van de Action of egaal van welke superketen in principe NIET geschikt zijn auto detailing
Jij zal het weten kerel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 22:28

Metalfreak

Hoije woh!

trinity999 schreef op maandag 8 april 2019 @ 22:15:
[...]

Wat een onzin. Maar goed, dat zie ik wel meer in de detailing wereld. Zolang er geen gouden randje omheen zit en het niet "premium geprijsd" is, is het rotzooi, werkt het niet en moet het aan alle kanten afgekraakt worden. En vervolgens moet je de auto onder een glazen stolp bewaren, want stel je voor dat er wat mee gebeurt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zuinig op mijn auto, ik houd 'm ook graag schoon en merk dat de betere merken ook echt beter werken. Maar soms is het gewoon een wedstrijd verplassen om wie de duurste poetsspullen gebruikt en wordt alles dat "minder" is of niet bij een speciaalzaak wordt gekocht bij voorbaat al neergesabeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@pretpik: je hebt je al goed voorbereid zo te zien. Welk pad ism met de ultimate compound?
Hangt natuurlijk af van de staat van je lak. Ga je die kleien? Ik zou dat wel aanraden.
Ik vermoed dat de wagen nog nooit onder handen is genomen. Ik zou gaan voor de Meguiar's soft Buff foam cutting pad 150mm of deze van Scholl. Hou er rekening mee dat je het pad wel op tijd schoonmaakt. Het pad mag niet verzadigd geraken want dan krijg je problemen en zelfs extra krassen. Voor een auto zoals de jouwe zou ik na enkele hits het pad schoonmaken. Het is moeilijk te zeggen hoeveel keer per paneel, hangt allemaal af van de hoeveelheid die je gebruikt, van de graad van vervuiling en van het aantal krassen.
Ofwel met perslucht schoonspuiten ofwel onder warm water uitwassen, droogzwieren (in een emmer!) en verder doen.

_Brad_ wijzigde deze reactie 09-04-2019 17:59 (20%)

't is een hobby ...

• trinity999
Metalfreak schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:30:
[...]

Wat een onzin. Maar goed, dat zie ik wel meer in de detailing wereld. Zolang er geen gouden randje omheen zit en het niet "premium geprijsd" is, is het rotzooi, werkt het niet en moet het aan alle kanten afgekraakt worden. En vervolgens moet je de auto onder een glazen stolp bewaren, want stel je voor dat er wat mee gebeurt.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben zuinig op mijn auto, ik houd 'm ook graag schoon en merk dat de betere merken ook echt beter werken. Maar soms is het gewoon een wedstrijd verplassen om wie de duurste poetsspullen gebruikt en wordt alles dat "minder" is of niet bij een speciaalzaak wordt gekocht bij voorbaat al neergesabeld.
Onzin??
Dan weet jij duidelijk niet wat het verschil is tussen microvezel en microvezel.

Ik heb het totaal niet over de prijs of over gouden randjes of over rotzooi of prijzen en al helemaal niet om de auto onder een glazenstolp te zetten.
Er zijn genoeg doeken voor car detailing te krijgen die zeker niet duurder zijn en bij een specialzaak gekocht moeten worden.
Ik zou zeggen google eens. Misschien dat je dan beter ziet waarom de detailing wereld "de andere microvezel" gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perslucht
  • Laatst online: 13-10 14:03
pretpik schreef op maandag 8 april 2019 @ 16:22:
Nadat ik gisteren op Classic Park m'n eerste 'echte' wax gekocht heb, ben ik gaan Googlen om de swirls en krasjes ook uit de lak te krijgen. Intussen wacht ik tot de volgende bestellingen geleverd gaan worden:

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.54164c4dWcSt8N
Grappig, die machine had ik tot afgelopen zondag ook op het oog, totdat ik uiteindelijk toch besloot om een DAP500 V3 starterkit aan te schaffen.
Helaas niet voor een Laguna Coupe maar een Megane Coupe ;)

Ik ben zeer benieuwd of hij je bevalt!

perslucht wijzigde deze reactie 09-04-2019 20:08 (43%)

• pretpik
_Brad_ schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:41:
@pretpik: je hebt je al goed voorbereid zo te zien. Welk pad ism met de ultimate compound?
Hangt natuurlijk af van de staat van je lak. Ga je die kleien? Ik zou dat wel aanraden.
Ik vermoed dat de wagen nog nooit onder handen is genomen. Ik zou gaan voor de Meguiar's soft Buff foam cutting pad 150mm of deze van Scholl. Hou er rekening mee dat je het pad wel op tijd schoonmaakt. Het pad mag niet verzadigd geraken want dan krijg je problemen en zelfs extra krassen. Voor een auto zoals de jouwe zou ik na enkele hits het pad schoonmaken. Het is moeilijk te zeggen hoeveel keer per paneel, hangt allemaal af van de hoeveelheid die je gebruikt, van de graad van vervuiling en van het aantal krassen.
Ofwel met perslucht schoonspuiten ofwel onder warm water uitwassen, droogzwieren (in een emmer!) en verder doen.
Uiteindelijk besloten om deze Scholl Orange Pad te kopen. De auto heb ik sinds juni vorig jaar en 3 keer in de Lidl W5 Autowas gezet. Het zijn lichte swirls waar ik gewoon vanaf wil. Uiteraard ga ik vooraf kleien eer dat ik ga polijsten.

Moet ik dan alsnog de pad tussentijds uitwassen? En kan ik de pad gebruiken als deze nog licht vochtig is?
perslucht schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:17:
[...]
Grappig, die machine had ik tot afgelopen zondag ook op het oog, totdat ik uiteindelijk toch besloot om een DAP500 V3 starterkit aan te schaffen.
Helaas niet voor een Laguna Coupe maar een Megane Coupe ;)

Ik ben zeer benieuwd of hij je bevalt!
Ik laat het jullie uiteraard weten. Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de DAP500?

pretpik wijzigde deze reactie 09-04-2019 21:50 (6%)

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Ja alsnog het pad tussentijds wassen. Wanneer je ze droog gezwierd hebt zul je zien dat de vochtigheid bijna nihil is.

't is een hobby ...

• Tuintje

Tuintje

trinity999 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 19:01:
[...]

Onzin??
Dan weet jij duidelijk niet wat het verschil is tussen microvezel en microvezel.

Ik heb het totaal niet over de prijs of over gouden randjes of over rotzooi of prijzen en al helemaal niet om de auto onder een glazenstolp te zetten.
Er zijn genoeg doeken voor car detailing te krijgen die zeker niet duurder zijn en bij een specialzaak gekocht moeten worden.
Ik zou zeggen google eens. Misschien dat je dan beter ziet waarom de detailing wereld "de andere microvezel" gebruikt.
Als ik gepolijst heb en ik neem het residu af met een blauwe dweildoek van de Action, welke ik al jaren en jaren gebruik, dan zie jij geen enkel verschil, en ga jij ook niet merken, tussen die doek of als ik dat doe met een duurdere Monello doek.

Verschil zal er best zijn maar dat ga je dus niet merken en zien. Wie hou je dan voor de gek? Man, ik bestel zo een hele stapel via AliExpress welke ook te krijgen zijn in 'speciaalzaken' alleen dan rebranded.

• perslucht
  • Laatst online: 13-10 14:03
@pretpik Vooral op basis van gevoel. Ik twijfelde toch een beetje over die Aliexpress machine, vooral omdat ik nauwelijks ervaringen van mensen kon vinden. Behalve op Aliexpress zelf, maar daar heb je de helft van de tijd niks aan. De prijs van die DAP500 vond ik wel interessant en ik las (onder anderen hier) dat dat een prima apparaat is voor iemand die begint en hem niet zoveel gaat gebruiken.

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:54
Die 500 is echt super, wil je wat hardere/moeilijkere lak polijsten dan heb je vrij veel hits nodig (te weinig kracht), maar van uitsmeren van je wax tot aan licht polijstwerk, ideale machine. V3 ligt erg fijn in de hand, koolborsteltjes en losse onderdelen zijn makkelijk en goed te verkrijgen, je kan er allerlei verschillende pads op proberen (Hex Pads van Chemical Guys is een erg leuke opstap), standaard Monello is prima maar gaat wat kort mee. Polijstpasta van hun kun je bijna niks mee kwaad doen. Heb zelf andere voorkeuren maar goed. Leuk en goed om zo mee te beginnen. :)

• Mr Luky
Zoals ik al eerder melde
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
is een prima machine voor de particulier.

Microvezeldoeken koop ik bijna nog uitsluitend via AE

Van deze types heb ik er nog wat besteld
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5bc04c4dV3A0cA

Zie mijn eerdere postings hierover

Voor mijn winterset te polijsten heb ik van deze een aantal bij besteld

Het moet echt niet altijd duur zijn het kost zo al genoeg

Een tweede foamlans zit ook in de bestelling

Paar extra flessen
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dheQJxs

Hier nog zoiets
Dat Mercedes dat zelf niet meeleverd snap ik niet
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4ddzC04X

• Mr Luky
Voor de ramen gebruik al geruime tijd
https://www.amazon.de/dp/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

In combi met een waffeldoek
Die van de Action vind ik persoonlijk minder geschikt hiervoor ( heb er wel van )
Ik heb er ooit hier gekocht die ik echt heel goed vind
https://hqs-shop.de/HQS-GlassShooter-Trockentuch-35x35

• pretpik
Omdat foto's meer zeggen dan 1000 woorden:

Kan niet wachten :) , als het goed is krijg ik morgen de polijstmachine binnen. De Monello padjes overigens gratis gekregen bij m'n bestelling! O+

pretpik wijzigde deze reactie 10-04-2019 22:26 (7%)

• Rmanen
  • Laatst online: 22:07
Mr Luky schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:10:
Zoals ik al eerder melde
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
is een prima machine voor de particulier.

Microvezeldoeken koop ik bijna nog uitsluitend via AE

Van deze types heb ik er nog wat besteld

Zie mijn eerdere postings hierover

Voor mijn winterset te polijsten heb ik van deze een aantal bij besteld

Het moet echt niet altijd duur zijn het kost zo al genoeg

Een tweede foamlans zit ook in de bestelling

Paar extra flessen
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dheQJxs

Hier nog zoiets
Dat Mercedes dat zelf niet meeleverd snap ik niet
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4ddzC04X
Heb je toevallig ook ervaring met deze DA polijstmachine? Lijkt mij de betere keus: voor €20 meer heb je een lange worp (21mm) en een beetje meer vermogen.

https://www.amazon.de/Din...lierteller/dp/B071JBLDGK/

• Tuintje

Tuintje

Die langere slag is vooral makkelijk en handig voor grotere oppervlakken zodat je sneller kan werken. Voor de kleinere oppervlakken is een kleinere slag wenselijk.

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True