Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 23:05

JT

VETAK y0

Ik heb wat nieuws ontdekt, klei voor je auto! :P :+ Ik heb het deze week voor het eerst geprobeerd en ben in positieve zin zeer verbaasd! Dodo Juice shampoo gebruikt als lube, Dodo Juice medium klei en de voorkant van de auto was echt in no-time hartstikke schoon. Vooral hoe snel en makkelijk het gaat verbaast mij. Zo wordt auto schoonmaken ineens leuk :D

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 26-03 12:56

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

En als je daarna gaat polijsten en je zet er een leuke wax op word je nog vrolijker :)

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 07:52
Wat @Tuintje zegt. Kleien kan ook marring veroorzaken.

Ik heb een Mazda 2 waar nog wat wax opzit vanuit de aflevering van de verkopen. Hoe kan ik deze het beste er vanaf krijgen? Lukt dit met wat apc onder de shampoo of?

• Tuintje

Tuintje

Waarom zou je het eraf willen halen dan?

• Card Nox
@Tuintje, zit er niet mooi op omdat de auto van te voren niet goed is schoon gemaakt. Vinger vegen er andere vreemde zaken. Het is een gebruikte Mazda 2 uit 2013. Ze hebben hem even snel gewaxed als service of zo denk ik...

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:37
Beste werkt dan de reiniger bij de wasboxen, echt geen gein. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:50
We hebben een nieuwe mini cooper van juni in het zwart. Echter viel ons nu op dat als de auto direct in de zon staat je hele swirls ziet? We wassen hem in dezelfde was straat als onze andere zwarte auto, die heeft het niet, een zwarte BMW van 2018. Mijn vermoeden is dus dat die swirls er al in zaten bij het leveren, zou dat kunnen? En wat is de beste optie om die swirls eruit te krijgen?

>> Signature?

• Card Nox
@ChiLLeR, polijsten.

• ChiLLeR
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:50
Ok, dus dan is het denk ik beter als ik dat door een professional laat doen. Dat lijkt me namelijk iets dat je machinaal moet doen en aangezien ik die niet heb en dat nog nooit eerder heb gedaan lijkt me dat een beter idee :)

>> Signature?

• Joopieboy
ChiLLeR schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 10:12:
We hebben een nieuwe mini cooper van juni in het zwart. Echter viel ons nu op dat als de auto direct in de zon staat je hele swirls ziet? We wassen hem in dezelfde was straat als onze andere zwarte auto, die heeft het niet, een zwarte BMW van 2018. Mijn vermoeden is dus dat die swirls er al in zaten bij het leveren, zou dat kunnen? En wat is de beste optie om die swirls eruit te krijgen?
Ik denk dat je wel gelijk kunt hebben, auto's worden vaak bij aflevering even snel 'gecleand' met een rotary, en de meesten hebben/nemen de tijd niet om netjes uit te werken of ontbreekt het hun de kennis. Auto wordt volgesmeerd met een wax op siliconenbasis die na een paar keer wassen verdwijnt en dan alle ellende laat zien...

Swirls kun je redelijk makkelijk met een dual action machine eruit krijgen en een middag werk, en anders idd uit laten besteden aan wel een goeie poetser. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• _Brad_
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 06-04 20:35

_Brad_

Wax fanaat

Opgelet wanneer je klei gebruikt ism. shampoo, de shampoo breekt de klei af. Wanneer je ze kneedt blijft er een laagje shampoo in de klei en op termijn brokkelt de klei.

't is een hobby ...

• Card Nox
Card Nox schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:56:

Ik heb een Mazda 2 waar nog wat wax opzit vanuit de aflevering van de verkopen. Hoe kan ik deze het beste er vanaf krijgen? Lukt dit met wat apc onder de shampoo of?
Even mezelf quoten, iemand een ID? Wil morgen de auto eens goed wassen, evt polijsten en waxen.

• Joopieboy
Joopieboy schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:42:
Beste werkt dan de reiniger bij de wasboxen, echt geen gein. :)
Zoals ik al aangaf in dit bericht, sterke reiniger maken met APC kan, maar het soul in de wasboxen is vaak ook erg sterk. Dan kun je thuis met 'even snel' wassen en afspoelen controleren of er nog iets op zit en met wat sterke APC, bv Dasty, de lak goed reinigen. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

@Card Nox als je de wagen wil voorbereiden op polijsten; dan hoef je niets toe te voegen aan je shampoo. Wil je enkel waxen, dan mag je de wagen wassen met Dreft maar dan een fles zonder toegevoegd glansmiddel gebruiken.
Indien je APC of dergelijk gaat gebruiken kan dat inwerken op rubber en plastic delen van je wagen. Niet zo aan te raden dus.

[Voor 22% gewijzigd door _Brad_ op 13-09-2019 17:20]

't is een hobby ...

• Joopieboy
_Brad_ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:15:
@Card Nox als je de wagen wil voorbereiden op polijsten; dan hoef je niets toe te voegen aan je shampoo. Wil je enkel waxen, dan mag je de wagen wassen met Dreft maar dan een fles zonder toegevoegd glansmiddel gebruiken.
Indien je APC of dergelijk gaat gebruiken kan dat inwerken op rubber en plastic delen van je wagen. Niet zo aan te raden dus.
Als je het te lang laat zitten zonder af te spoelen wel ja, en zeker als je het puur gebruikt. Dus dat is een goeie waarschuwing maar verder een kul argument :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Tuintje

Tuintje

_Brad_ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 14:45:
Opgelet wanneer je klei gebruikt ism. shampoo, de shampoo breekt de klei af. Wanneer je ze kneedt blijft er een laagje shampoo in de klei en op termijn brokkelt de klei.
Ik doe dat al jaren en bij mij is nog nooit een claybar kapot gebrokkeld daardoor. Dus dat valt wel mee.
_Brad_ schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 17:15:
Onzin. Het ligt er maar helemaal aan welke mengverhouding je gebruikt dus die vlieger gaat niet op.

Als je je waxlaag wilt verwijderen kan je een IPA aanmaken. Is ook wel via CarClean te koop en dat werkt overigens ook prima. Dreft is niet voor alle waxen een goed stripmiddel. Als jij een Fusso wax op je auto hebt kan je Dreft ook direct vergeten. Dat krijg je er zelfs met een IPA verdomd moeilijk af. Fusso is de shit!

• Card Nox
Tuintje schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:47:
Als je je waxlaag wilt verwijderen kan je een IPA aanmaken. Is ook wel via CarClean te koop en dat werkt overigens ook prima.
IPA heb ik gezocht maar kon ik nergens vinden helaas, heb je hier een linkje van?

Wilde IPA gebruiken voor na het polijsten voor de sax aanbrebmgen. Ik ga 845 aanbrengen, welke er nu op zit weet ik niet.

• _Brad_

_Brad_

Wax fanaat

Wat zijn we weer allemaal lief tegen elkander... "kul" "onzin"
En zoals ik reeds in het verleden heb gezegd, komen hier veel mensen die geen ervaring hebben met detailen, dus waarschuwingen zijn voor hun zeker welkom.

Card Nox: IPA = isopropanol, te koop bij oa Kruidvat. Doe wel wat opzoekingen over de mengverhouding met water (gedemineraliseerd).

[Voor 74% gewijzigd door _Brad_ op 14-09-2019 09:00]

't is een hobby ...

• Tuintje

Tuintje

Tja, als iets onzin is mag je het ook zo benoemen.

@Card Nox
https://www.carclean.com/...pre-coat-spray-750ml.html

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 03-04 23:05

JT

VETAK y0

Tuintje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 18:23:
En als je daarna gaat polijsten en je zet er een leuke wax op word je nog vrolijker :)
Card Nox schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:56:

Helaas heb ik geen plek om electronisch te polijsten en een C-Max met de hand polijsten :X, al dit werk doe ik in de wasbox met een jerrycan water en meerdere emmers ;) Wel heb ik Acrylic Spritz als quick detailer. Voorheen Red Mist, die heeft echt megabeading, maar acrylic spritz zorgt volgens Dodo Juice voor langere bescherming ten koste van wat beading.

• Card Nox
Heren, wat denken jullie dat het zou moeten kosten om deze kras te laten spuiten.
https://lh3.googleusercontent.com/b66kNNiNozs1OfNOVdOVmJ_0wiRSlTlbj0gYmdYEausXN--dc0XqcDU_dYsNyPzrjMYaelZecmkgavvS9UUfrYmQboUpmSABefQdFCfU8BGrFdDPg-Jk7iK_4CZa6JNVTJiqYF6LXDTTdelc5gykUs2Y9826xCUr5mj4wh0DNjFOEfnrkJODc3y6WFUCtpwFq2fo_u6LbwjywVsiHLqZ4acw-icCrGXHe9Yl0XGdBNGaXqnadxVN8m0lh0QtE3S6ivotaBJrDUuNf51gC9Ux6_cLoMmpV3xFjyA3Gzu3rDToimvlpp7tvMV4e9UYvO2QSxNvJbZOTn0w1pF4JKxprS6fGEBHmA2qrXor-4xuUbcnK3NSMRfCWX345AXsO4fVp9XumEdtxmsa9FAZIL3e0pFqeAm-mxo3JQyThLwAc0VqKp0YRR40wRr7kTVQ92fIXPnW3qk80HaALgSWTgf21cLUn9sS3c1aZSq0JgnIHOH5cowKmWDTkxx803ZWPkLFDwPxNqgkDF-MsNQEoEElZowSXemiuwgLRTs_hZmQ0Af60vt0iE1arinf_knrD3RUkTwFDpxTIayDpWrlZEIrg_QCBxOanN3f3w8sgPgbRihPrc1RPfjGHnMW-5zGvGjbZHtqUZf_8Clm00iGU8PKM4OYZS4Wz-G3zy_T84h6MdBrciWfv6i9mWA=w1494-h1120-no
Hij zit door en door op de base coat / metal dus polijsten helpt niet.

2 dagen terug de Mazda 2 van de vriendin maar eens goed onder handen genomen:

Er zaten wat vage plekjes op die ik er met wassen dus niet vanaf kreeg.
https://lh3.googleusercontent.com/WG5if_E17gsTHsWBfw-OylyapaCo1t5QhfnNgFgfzk44gcdWzpMY-S5kzuoLJUaQoftlPdYYnmatp7R6Q6gA7mbeFSbyUyXY515btTihiDTjGLaKMf4LogJN99FAMP1aZMqCrB2lw_DlrX379S0gGCyJkn1kYaWWbUub69tXck7CcYOovkcWT9V0w1CeDFAFk2TV4AZQx_2TkctL5jZYGztPJO3WmRnh3OgsuKyivqrCewQP6xAWHxy1EAwFx2307jwW0eXXPXD7GjLbfqs3NylnbWxBdHXwNQAFV7KPqS26fH9Ui1h82iwEn2QxUmdxUVi9BwVSWNdCHwXluwxwSkr53KFBix_VW3szwjKXuXLd4ZUSTEqz1RIdL5oET7RGoJNHJz7UidqKEx5Lv9-57eNowydY2q5WLz0mfQTs9RtEMRNG_lH-T-cSwxLu9zs-HbFQdLINVvUayOGEpZf9MsAODXKhpw9n9n-gZgz1fM_wzTk0BYTUA-n5XMUKIXaxUjrV_hUZ3LEplByP_WGLwTtyh65YYz5mUkO_m6n1tRXRE02vwlB5LrG2KqgyIYLQVh8Ov00kxBOBkPC4aAnwuxiVTbi-qoCdfEYDXT6eq2dA6vdRPAPM1JHeCI62tOtvBDqyV28pkRcVPx4DYyQWeJjkkt-xsqyQuTEMVjkebZS_EEVrzmpClFwdG361JSBe60vYFf6vLSGJwbD6lQM3xS72wMY2R1RCmKnQgt2W_8gyNQMN=w756-h1008-no

Auto maar eens geclayed aangezien er best wel wat contaminents op zaten. Maar ook dit verwijderde de vage plekjes niet.

https://lh3.googleusercontent.com/CrLt3xo0oxNbP7o_rUfOmygPrUUUtXTLJxETfbUnAL6vmuG9q6F7KsPcx1OSDu-0xaNJWKUfLCB2rseMbsTpa-A_Udmr8rdqXs9RG7OUKFs2XN7AyImZdwwobp2Y29z77LdKoMSHsRUDN4fBdjT9Qr9IC73cDADoop23hPK-T-5Z6yKFMs4t_C4fjbBEBHZSqD2aY7rDLljtMiUJ9EcZ2LtZGpp4YxeS9DC-rmUM3AxC7bm0uyh13o4-oPuyUSlB4l6z9-t7NqQuEMh1FvCMAM8vx4FYYPEExppT6yyfweCSjq-Eu6OOK5KSHWblAEqaR7g5N-seRGnUYUI9GzSQzU1Du5PjccgJDoAHVt3oefFRtUZ8yz_bwKNf-mpAxtjm4NvMEfgO3MLtD61kEwMxsL165wh8jyYrlDG1yiohxBBXeyDLK_nNAt7-UGIDZ91bPH9vHJyXgWlc2EGT7TsdEzKItHAMMYBtSZoWSFgmgNripUCHUrZ2RQe8eyD-gum2_l51HbUvBtWTfAhxQlZ3n51GzwXiCnwm3EWp_7mzK-93gpNfRC-ckyWkzW_AWQKZ8Hgbgm0RTsJwsB5AzSbm--0SNkE7MUf9AWBzQFCvdV7Alah_0Ir7UdbdIQjOGaKedtCoMYavtJcTM8SDuZlUFeV4zWI5IjW8lc_l4N6IbrvadILCDT8tc61iMJIoASmXGk59-01MDgTOCP2NuFAzCmNx-NZr_BVTz4_ViHwUhqUGtU_p=w1344-h1008-no

https://lh3.googleusercontent.com/onLjjYVUVtwk4D2e15PvIbY3wMrneKuH8kcq1xnKwhMoXfj_qCmMfhsa1BMr76zzPh5jWUdp7T8riyYHA7OAJKqbsAttgjD_8aOTsHKJ6lKBpzS-vz9bpIS5v54VGgtWYbwN0TuA7fS5FQz6d1gLjLWeYUc09_nqqCcgGH9fkOWmitGRSKy1DcSR6Oe_RdKoVVp4cwR-ZxWZk6Gz9qPPN7PrJPJcrmMo7dsOWsjIgc5LsPapvzakKTdIiTPXPOfEvicFeKLdBmo1AdgY8N41_598GKHGe9---K3p-5_X5txB30oMCDP9i0EwaG_0cLvcusUQYIP4PiO0NRVtTCfGYkvHWzG7d_JNwKyb7Q1IrDBtL2sB05FLo-E15lKF6rN_TKRMA2VNEeSvYPlDsJmFMIk1rH4D-tMX2WQZgc6fcVwBp5EQi-fJGxfmrwwUYdurWcdmhrM0aZsYVxW1Z1WatSq6-2SEbbMGJCUBfbX6D4gGmn3ta5P8EHQ2ldmMqDRECz5MSn940BPJBeLunZI-QDgTVWTMElLVPXvmGaGntkqzEGdsilVBE5UpzTCrp552Ly8616DhpN-GXG19YN5B___odPf-1E9Yr7NkStgXeGlEeaWx0HNqix5mEFwwflt16Tz6LTN6a_JzryFycMGLYSi7Wo54SX0dNPEMij662zyUP0xT-Vx0a5I=w479-h359-no

Uiteindelijk de motorkap (als test) en een deel van de dakstijl dus gepolijst (HD Orange met Scholl S30+) en de vlekjes zijn mooi weg.

Ziet er imho weer representatief uit. Heb nog getwijfeld om de hele auto te polijsten maar zag geen swirls of marring op de lak. Had helaas bewolkt weer dus ook geen mooie zon om te kijken maar met mijn zaklampje zag ik in ieder geval niets. Zijn hier nog betere manieren voor? Daarna de auto netjes in Collonite 845 gezet en de binnenkant even gestofzuigd en rubber dressing erop gedaan.

• Tuintje

Tuintje

@Card Nox
Dit zou je niet helemaal hoeven te spuiten. Ik weet dat er bedrijven zijn die de kras vakkundig vol laten lopen en aflakken zonder de gehele deur te spuiten. Ik zou een paar bedrijven een mail sturen met een geschatte prijsopgave.

• Card Nox
@Tuintje, ik heb zo geen flauw idee welke bedrijven dat zouden moeten zijn. Wilde deze week even naar een paar bedrijven toe rijden en dan vragen naar een grove prijsindicatie. Maar thanks voor je advies, dan weet ik dat er alternatieven zijn tov compleet spuiten.

• marcel87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:48

marcel87

editmaster

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met speciale koplamp 2K lak spuiten? Ik wil namelijk niet werken met andere sealers ivm ik er ineens en voor altijd mee klaar wil zijn. Ik heb voornamelijk vragen over mbt tijdsduur tussen aanbrengen van de lagen van de 2K lak. Dit is onduidelijk in de beschrijving en ervaringen mbt algemene clear coat/2K lak lopen ook ver uiteen.

Ik heb er inmiddels 1 auto mee gedaan en dit is 90-95% goed geworden. Dit was mijn eigen auto, was bij de APK afgekeurd op de lampen, maar inmiddels dus weer goed gekeurd. Echter streef ik naar 99,9% voor de volgende auto die ik aankomend weekend wil doen (ivm APK van die wagen volgende week).

Probleem wat ik zag was tweeledig:
1.) er was wat orangepeel (sinaasappelhuid > bobbelig) na uitdrogen... dit heb ik wel goed gekregen met nog eens wetsanding + polijsten. Inmiddels weet ik dat dit door verschil van materiaal en omgevingstemp kan komen. Daarom misschien maar spuiten overdag, niet 'smorgens/'savonds en ook niet op dat moment gaan verwarmen/koelen.
2.) er lijkt van heel dichtbij een soort schilfering in te zitten. Dit is geen stof. Op internet wordt in slechts enkele sites gesproken over mogelijke ophoping van oplosmiddel... wat dan schilferig of op craquelé kan lijken. Ik vermoed daarom dat het komt door de tijd tussen aanbrengen van de lagen. Enig idee?

Ik gebruik deze kit: https://www.nonpaints.com...-set-2k-blanke-lak-primer
Dus eerst SprayMax primer 1K en vervolgens afwerken met de 2K hoogglans. Ik heb de shop ook deze vragen gesteld, maar ze hebben er geen duidelijk antwoord op.

Wat weten jullie hierover?

Evt kan ik vrijdag nog wat foto's erbij zetten, mocht dit handig zijn.

[Voor 8% gewijzigd door marcel87 op 19-09-2019 12:15]

V&A T.net || V&A Marktplaats

• Tuintje

Tuintje

Als ik koplampen helder maak schuur en polijst is ze. En dat heeft een reden. Op den duur verweerd 2K lak ook en dan is het uitermate kut dat netjes te krijgen. Daarnaast is het zo dat als je een lastige APK keurmeester hebt, of een controle, je lampen alsnog afgekeurd worden omdat je niets mag aanbrengen op de lampen.

• melcon
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 06-04 16:14
Klopt, als je het doet moet je ze aflakken met UV bestendige blanke lak (je ziet dan een soort olielaagje als je goed kijkt). Gewone blanke lak zal vroeg of laat weer verweren.

• marcel87

marcel87

editmaster

Tuintje schreef op donderdag 19 september 2019 @ 18:25:
Als ik koplampen helder maak schuur en polijst is ze. En dat heeft een reden. Op den duur verweerd 2K lak ook en dan is het uitermate kut dat netjes te krijgen. Daarnaast is het zo dat als je een lastige APK keurmeester hebt, of een controle, je lampen alsnog afgekeurd worden omdat je niets mag aanbrengen op de lampen.
Klopt wat je zegt, maar aangezien er nu specifiek herkeuring op de lampen is geweest en daar geen enkele opmerking over is gekomen denk ik dat het wel mee valt. Het kan uiteraard, maar dat zien we dan wel weer. Jij doet het vanuit een bedrijf en kan die garantie bij mensen vast ook moeilijker verantwoorden dan als een particulier dit zelf beslist te doen. En op den duur is de auto al 20 jaar en hebben we hem waarschijnlijk niet meer. Ik ga er iig wel vanuit dat het minimaal 5 jaar standtijd heeft zonder dat je er omkijken naar hebt... op wat in de wax zetten samen met de hele auto na dan... dat is geen moeite, elke keer moeten polijsten wel.

Maar goed, geen inhoudelijk advies/antwoord op mijn vraag verder. Denk dan dat niemand het hier weet (of degene hier op dit topic niet komt). Jammer...

Ik kijk nog ff wat ik met die andere wagen doe vandaag/morgen.
melcon schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:03:
Klopt, als je het doet moet je ze aflakken met UV bestendige blanke lak (je ziet dan een soort olielaagje als je goed kijkt). Gewone blanke lak zal vroeg of laat weer verweren.
De SprayMax is UV bestendig. Het is een speciale kit voor koplampen. Al heb ik al wel gemerkt dat je gerust met de primer 3 auto's kunt doen, de 2K lak heb je wel meer van nodig (met 1 bus 1-1,5 auto)... moet je ook binnen een dag spuiten, de primer kan langer. Dus los kopen kan net zo goed, scheelt weer bussen primers die je anders toch niet op maakt.
Misschien bedoel jij met "gewone blanke lak" de 1K lakken, die overal en nergens te koop zijn?

• Tuintje

Tuintje

Vijf jaar kan je vergeten als je pech hebt:
https://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC07660-1.jpg

Deze Saab had ook 2K lak op de koplampen en dit was het resultaat na net geen twee jaar. Om dat te herstellen is heel wat meer werk dan hoe het normaal is.

• marcel87

marcel87

editmaster

Hmm ok @ foto hierboven. En die was ook met primer behandeld?

Later bijgevoegde vragen:
- was de ondergrond goed opgeschuurd?
- was de ondergrond schoon?
- was de 2K lak in meerdere lagen aangebracht of ineens heel vet?
- was de 2K lak UV en hittebestendig? aangezien hij zowel gescheurd als vergeeld lijkt?

Lijkt me allemaal van belang om überhaupt wat te zeggen over waarom jij dit voorbeeld aandraagt. Want N=1 in jouw geval, dus wat zegt dit buitenom dat 2K lak verwijderen lastiger is? Wat was de basis vooraf?

[Voor 106% gewijzigd door marcel87 op 22-09-2019 12:09]

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 06-04 19:44
Even een vraagje door een beginner in het poetswereldje
Binnenkort mag ik mijn nieuwe auto in ontvangst nemen in het parelmoer rood en ik wil de lak graag een extra bescherming geven zonder uren te hoeven poetsen. De sealents die aangeboden worden als simpel spray on spray of, is dat wat?

• Card Nox
@D. Algra, je beschermt de auto wanneer die schoon is. Ik zou hier een wax op doen, ik heb vandaag mijn auto met Collonite 845 ingesmeerd en dat is super easy en ben je relatief snel mee klaar.

• Zensu
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 03-04 21:18
Heeft er iemand verstand van ntx coating?

Bij mij in de buurt kan ik een N-XTC coating (8H) doen, maar in een andere stad Modesta (9H). Is tevens 200 duurder. Qua "marketing" is Modesta bekender.

Tesla heeft helaas erg zwakke lak (zegt men)

• melcon
marcel87 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 09:05:

[...]

De SprayMax is UV bestendig. Het is een speciale kit voor koplampen. Al heb ik al wel gemerkt dat je gerust met de primer 3 auto's kunt doen, de 2K lak heb je wel meer van nodig (met 1 bus 1-1,5 auto)... moet je ook binnen een dag spuiten, de primer kan langer. Dus los kopen kan net zo goed, scheelt weer bussen primers die je anders toch niet op maakt.
Misschien bedoel jij met "gewone blanke lak" de 1K lakken, die overal en nergens te koop zijn?
Niet specifiek de 1k lakken maar bedoel inderdaad goed opletten dat je afwerkt met blanke lak die uv bestendig is, anders krijg je het resultaat wat Tuintje post. Afwerken met iets als https://www.carclean.com/nl/gyeon-q-trim-30ml-kit.html werkt ook goed, dit blijft uiteraard niet zo lang zitten als blanke lak maar wel relatief lang (zeker een jaar).

[Voor 11% gewijzigd door melcon op 25-09-2019 09:41]

• Tuintje

Tuintje

Dit is een 2K lak geweest die UV bestendig is. Voor zolang het duurde dus :)

• melcon
Dan ligt de oorzaak ergens anders, aflakken voor de ondergrond droog is, het gebruik van een verkeerde primer, het te snel achter elkaar spuiten van lagen of juist te lang wachten met de volgende laag.

• marcel87

marcel87

editmaster

Ja denk ik ook, er zitten als je het goed wilt doen best veel stappen in waar het mis kan gaan. Vandaar ook mijn vragen nav de foto.

Ik heb vorige week toch gewoon doorgezet en heb de andere auto ook gedaan, die moest tenslotte afgelopen week voor de APK en ik had die spullen al een tijdje in huis.
De vloeiing van de 2K lak was daarbij beter. Wat ik anders heb gedaan is overdag spuiten waar de temp wat hoger was en ik heb de lagen wat anders opgezet, 2x dun en 1x vet, met niet al teveel tijd ertussen. Alsnog wel weer gewetsand+gepolijst. Niet omdat er bobbels (orangepeel) in zat, want die waren er absoluut niet na deze keer, maar vanwege evt. stofjes. Het eindresultaat is wel iets beter geworden dan de eerste wagen. :)

• DopdeDouwer
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Laatst ook zo'n koplampsetje gebruikt op een fabia. Goed resultaat na het polijstmiddel. Heel goed resultaat na een rondje met polish en sealant van poorboys.
Bij het setje zat ook nog een bepaald goedje dat veel bij het aanbrengen ook soort blanke lak te zijn. Maakte al het werk weer ongedaan :( toen het begon te regenen.
Binnenkort dat laagje er weer af polijsten.

• Prophasis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 05-04 00:58
Goedemiddag iedereen! Net het topic waar ik naar op zoek was, mooi om dit ook op Tweakers te vinden. Over een aantal weken ontvang ik mijn auto vanuit de dealer, ik wil hem graag gelijk een goeie coating geven. Wat is jullie advies? Ervaring met detailers in Brabant? Heb nu over de grens in België een aantal offertes voor Gyeon Duraflex met bijbehorende ramencoating/leercoating en velgen coating. Liefst in Nederland, maar net over de Grens maakt ook niet uit.

• jfeelders
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 07:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Een coating geven of een coating laten geven? Ik gebruik zelf Gyeon CanCoat en dat bevalt me goed. Goede bescherming en makkelijk aan te brengen.

• Prophasis
  • Laatst online: 05-04 00:58
jfeelders schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:14:
Een coating geven of een coating laten geven? Ik gebruik zelf Gyeon CanCoat en dat bevalt me goed. Goede bescherming en makkelijk aan te brengen.
Een coating laten geven, zelf ben ik hier ni bekend in.. liever gelijk goed laten doen. :)

• jfeelders

jfeelders

Gisteren en vandaag heb ik een speciaal projectje aangepakt: één van onze bedrijfswagens stond al jaren in weer en wind buiten en werd vrijwel nooit gewassen. De single stage lak was compleet verkrijt en er groeide alg in de lak. Ik heb het complete pakket erop los gelaten; gewoon om te zien wat er nog te behalen was: wassen, kleien met de Clay Mitt, machinale polish met de DAP900 en Meguiar's Compound, machinale Meguiar's Ultimate Polish, prep met Geyon G2M Prep en Geyon Q2 CanCoat keramische coating. Verder natuurlijk ook de koplampen, ruiten, kunststofdelen en interieur een behandeling gegeven. Hieronder een paar before en after foto's:

Voor:
Opel Combo before 1 Opel Combo before 2 Opel Combo before 3

Tijdens:
Opel Combo tijdens 2 Opel Combo tijdens 3

After:
Opel Combo after 1 Opel Combo after 2 Opel Combo after 3

Ik heb de cutting en polishing pads 3 maal moeten uitspoelen tussendoor omdat die volledig volgelopen waren. :|

[Voor 6% gewijzigd door jfeelders op 23-10-2019 18:55]

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:29

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
jfeelders schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:40:
Gisteren en vandaag heb ik een speciaal projectje aangepakt: één van onze bedrijfswagens stond al jaren in weer en wind buiten en werd vrijwel nooit gewassen. De single stage lak was compleet verkrijt en er groeide alg in de lak. Ik heb het complete pakket erop los gelaten; gewoon om te zien wat er nog te behalen was: wassen, kleien met de Clay Mitt, machinale polish met de DAP900 en Meguiar's Compound, machinale Meguiar's Ultimate Polish, prep met Geyon G2M Prep en Geyon Q2 CanCoat keramische coating. Verder natuurlijk ook de koplampen, ruiten, kunststofdelen en interieur een behandeling gegeven. Hieronder een paar before en after foto's:

Voor:
[Afbeelding: Opel Combo before 1] [Afbeelding: Opel Combo before 2] [Afbeelding: Opel Combo before 3]

Tijdens:
[Afbeelding: Opel Combo tijdens 2] [Afbeelding: Opel Combo tijdens 3]

After:
[Afbeelding: Opel Combo after 1] [Afbeelding: Opel Combo after 2] [Afbeelding: Opel Combo after 3]

Ik heb de cutting en polishing pads 3 maal moeten uitspoelen tussendoor omdat die volledig volgelopen waren. :|
Duidelijke resultaat! Goed te zien wat je met een 'beetje' moeite kan bereiken :)

Ik ga binnenkort ook een poging wagen: Een (witte) bestelbus waar bestickering heeft opgezeten. De plekken waar de stickers zaten glimt, de rest is aardig dof. Denk dat er met wat polijsten wel een aardige verbetering te halen is. om vervolgens er gaten in te zagen: 't wordt een camper

Waarmee heb je die (plastic) bumpers behandeld? Die van mij zijn inmiddels aardig grijs. (Fiat Ducato uit 2007, dus vrij veel zwart plastic dus)

[Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 24-10-2019 21:38]

• jfeelders

jfeelders

Voor de exterieurkunststofdelen heb ik Meguiar's Endurance High Gloss Tyre Gel gebruikt. Ik heb diverse kunststof- en interieurcleaners die ook voeden maar uiteindelijk kies ik voor exterieurdelen vaak voor een zo vet mogelijke substantie.

• Tuintje

Tuintje

Ik heb het coating-goedje binnen via Ali maar ik zie nog geen tijd om het aan te brengen. Dat zal ergens in november of december zijn en dan weet ik of het wat is.

De verpakking ziet er netjes en stevig uit. De potjes waar de coating in zit zijn van glas. De bijgeleverde sponsjes zijn wat je er van mag verwachten evenals de doekjes en de instructies welke ook duidelijk zijn. Nu nog het resultaat maar dat zal even duren. Heel misschien dat ik volgende week alleen de motorkap doe van mijn Lancer. Die is pas gepolijst.

coating Ali

https://tweakers.net/ext/f/NpvVILXTcMfPVIitNUcRVSWY/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/XjnRG8sjE5dK6Cl7b8xnSc70/full.jpg

@jfeelders
Ik heb zijn zusje een keer langs gehad :)

https://tweakers.net/ext/f/iQiEyY7RbGWMGIKUbrcWV8Tt/full.jpg

https://tweakers.net/ext/f/lpN1mEfkmlG9EAgx3snEtxoD/full.jpg

• Card Nox
Tuintje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:31:
Ik heb het coating-goedje binnen via Ali maar ik zie nog geen tijd om het aan te brengen. Dat zal ergens in november of december zijn en dan weet ik of het wat is.
Ik ben benieuwd, heb het zelf ook overwogen.

• Tuintje

Tuintje

Card Nox schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:35:
[...]

Ik ben benieuwd, heb het zelf ook overwogen.
Kost geen drol en wat kan het kwaad.

• Card Nox
@Tuintje true, maar je hebt er zo weinig aan als je het nooit gaat gebruiken haha. Heb de auto dus laatst maar compleet in de wax gezet. Maar als jou ervaringen goed zijn bestel ik me ook zo'n potje voor ergens volgend jaar een keer.

• Tuintje

Tuintje

Ik denk dat het resultaat helemaal niet zo slecht zal zijn. Ik had ook een soort coating gekocht van Flamingo via Ali. Mooie glans en stoot goed water en vuil af. Voor de prijs hoefde ik het niet te laten.

• BertP
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 28-03 07:42
Vraagje, voor het foamen van mijn auto zit ik er over te denken om deze hele basic HD aan te schaffen. Mijn plan is als volgt:

Afspoelen met HD
Foamen
Afspoelen HD
Velgen
Spoelen
Wassen (2 emmers, wash mit)
Spoelen
Drogen

https://www.lidl-shop.nl/...gedrukreiniger/p100257908

[Voor 12% gewijzigd door BertP op 08-11-2019 13:24]

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Kraz

What does this button do?

BertP schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:24:
Vraagje, voor het foamen van mijn auto zit ik er over te denken om deze hele basic HD aan te schaffen. Mijn plan is als volgt:

Afspoelen met HD
Foamen
Afspoelen HD
Velgen
Spoelen
Spoelen
Drogen

Hoe wil je gaan foamen?
De goede foam opzetstukken gaan (denk ik) niet passen op je ParkSide HD. Of het foamen uberhaupt ook echt effect heeft weet ik niet.

Voor de rest is het stappenplan prima volgens mij.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

Frontpage Admin / Global Moderator

excommunicado

Dat foam ding wat er bijgeleverd word kan je weg mikken daar komt meer water als schuim uit. Koop een fatsoenlijke foamer met Karcher koppeling en schaf apart een Karcher naar Parkside koppeling aan: https://www.fastarshop.nl/parkside-naar-karcher-adapter-3904

• BertP
Helder thanx, dan is het misschien beter om meteen een Karcher aan te schaffen met goed werkend foam opzetstuk.

Hoe cruciaal is foamen voor jullie? Heb net wel shampoo, wash mitt en droogdoek besteld die ik dit weekend even wilde proberen. Kan ik ook gewoon met de tuinslang afspoelen (zonder foam) en dan velgen + velgen afspoelen en daarna wassen met 2 emmers, spoelen en drogen?

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

BertP schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:52:
Helder thanx, dan is het misschien beter om meteen een Karcher aan te schaffen met goed werkend foam opzetstuk.

Hoe cruciaal is foamen voor jullie? Heb net wel shampoo, wash mitt en droogdoek besteld die ik dit weekend even wilde proberen. Kan ik ook gewoon met de tuinslang afspoelen (zonder foam) en dan velgen + velgen afspoelen en daarna wassen met 2 emmers, spoelen en drogen?
Voor mij niet, ik foam eigenlijk nooit. Misschien interresant als er echt lagen modder oid op zitten. Maar voor gewoon woon werk zoals ik het doe levert het niks op tov gewoon ervoor even afspoelen.

PSN: Denkoyugo

• zwasie
  • Laatst online: 05-04 17:18
BertP schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:52:

Het foampistool kan je idd best apart kopen.
Want de zaken die je standaard meekrijgt bij een HD is brol. (ook bij de top-merken van een HD)

Hoe cruciaal is foamen? Moeilijk te zeggen.Uiteindelijk is het een extra stap om wat vuil te verwijderen voordat je met uw wash mitt over je lak gaat. Dus de kans op waskrassen ga je zo verminderen. Maar zonder goed pistool en schuim is dat gewoon tijdsverlies.

Ik foam bijv bijna bij elke wasbeurt. Terwijl het schuim zijn werk doet, ga ik aan de slag met de velgen. Het verschil in waskrassen is wel duidelijk.

Maar als je met het 2 emmer-principe werkt. dan zal je al veel krassen vermijden

[Voor 10% gewijzigd door zwasie op 08-11-2019 15:50]

• zwasie
  • Laatst online: 05-04 17:18
BertP schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 13:24:

Afspoelen met HD
Foamen
Afspoelen HD
Velgen
Spoelen
Spoelen
Drogen

Afspoelen met HD is niet nodig.
Gewoon direct je Foam-schuim erop en zijn werk laten doen en daarna afspoelen

• BertP
Vandaag aan het oefenen geweest, gister bij de action een soort van afwasborstel gehaald voor de velgen, werkt prima!

Velgen met sopje en spons ingezeept
Met borstel velgen gepoetst
Auto en velgen afspoelen met tuinslang
Wassen (wash mit en 2 emmers)
Afspoelen
Drogen met microvezeldoeken

Resultaat (klik voor groot):

https://tweakers.net/ext/f/CRBLVdYb093BGStdZWMgSYud/medium.jpg

https://tweakers.net/ext/f/IRqmEzEDJt428JYn2sJr2I53/medium.jpg

[Voor 10% gewijzigd door BertP op 09-11-2019 15:30]

• daantje_1
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 05-04 12:28
Hier zat ik op te wachten, de Dino Kraftpaket is weer in de aanbieding, nu 61 euro op amazon!.
https://www.amazon.de/dp/...TF8&qid=1573401333&sr=1-1

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 06-04 17:58
Welke trim restorer gebruiken jullie? Ik zag die van de spuitbus van de action liggen en die werkt best goed. Alleen je hebt veel overspray, het werkt niet prettig en het is nu op. Ik heb liever een vloeibaar middel. Welke adviseren jullie? Ik zat zelf te kijken naar Turtle Wax Black in a Flash?

Heeft er iemand ook ervaring met Turtle Wax Sealant? Een vriend van me gebruikt die en volgens hem werkt die goed.

Laatste vraag. Ik heb een (kunst?) lederen stuur. het betreft dit stuur: https://www.swedespeed.co...esign/005__scaled_600.jpg
Hoe kan ik deze het beste poetsen en het leer "onderhouden"? Ik zag dat stiptpointpolish ook een middel hiervoor heeft. Werkt deze goed of hebben jullie nog andere aanraders?

• Card Nox
Tuintje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:31:
Ik heb het coating-goedje binnen via Ali maar ik zie nog geen tijd om het aan te brengen.
Inmiddels al opgebracht?

• Tuintje

Tuintje

In februari doe ik dat. Dan heb ik de beschikking over een loods bij familie.

• Card Nox
Mijn vader vroeg of ik niet even een glascoating kon aanbrengen... Denk dat ik me ook maar 2 flesjes bestel, zoals je zei voor de prijs hoef je het niet te laten.

• Tuintje

Tuintje

De prijs is goed en ik zou het er niet voor laten. Je verliest er niets me denk ik en ik denk ook niet dat het heel veel afwijkt van andere coatings.

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Jeanke117 schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:05:
Welke trim restorer gebruiken jullie? Ik zag die van de spuitbus van de action liggen en die werkt best goed. Alleen je hebt veel overspray, het werkt niet prettig en het is nu op. Ik heb liever een vloeibaar middel. Welke adviseren jullie? Ik zat zelf te kijken naar Turtle Wax Black in a Flash?

Heeft er iemand ook ervaring met Turtle Wax Sealant? Een vriend van me gebruikt die en volgens hem werkt die goed.

Laatste vraag. Ik heb een (kunst?) lederen stuur. het betreft dit stuur: https://www.swedespeed.co...esign/005__scaled_600.jpg
Hoe kan ik deze het beste poetsen en het leer "onderhouden"? Ik zag dat stiptpointpolish ook een middel hiervoor heeft. Werkt deze goed of hebben jullie nog andere aanraders?
Voor de zwarte trim buitenom gebruik ik Black Wow. Dat blijft tenminste langere tijd zitten en is bestand tegen water. Het is alleen een stuk duurder. Maar met een 119ml flesje, doe ik inmiddels al meer dan 9 jaar. en hij zit nog voor de helft vol.

• daantje_1
Iemand een tip hoe je het beste je polijstpads (scholl spiderpad) het beste kan schoonmaken tijdens het polijsten ? Dus na een paneel om hem voor te bereiden op het volgende paneel?

• BoltYes
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 10:04

BoltYes

This is the Way

daantje_1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:24:
Iemand een tip hoe je het beste je polijstpads (scholl spiderpad) het beste kan schoonmaken tijdens het polijsten ? Dus na een paneel om hem voor te bereiden op het volgende paneel?
In een emmer water alle meuk eruit wassen en dan op de dap boven, deels in een emmer droogdraaien.

¯\_(ツ)_/¯

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03 10:32
Ik heb een vraagje omtrent het niet in de wax zetten van bumpers en dan met name, de achterbumper welke nieuw is en een kleurverschil vertoont met de rest van de carrosserie. De voorbumper heeft ook kleurverschil, maar valt minder op omdat het geen nieuwe bumper is ( ik sla eigenlijk altijd het waxen van de bumpers over :X )

Ja je zou verwachten dat ze je auto zonder kleurverschil afleveren, maar helaas is dat gewoon niet zo :( En het autoschadeherstel bedrijf, wilde verder ook niks voor mij doen. Behalve mij nog even € 150 uit de zak kloppen.... dus om van een lang verhaal een kort verhaal te maken: ik zal ermee moeten leren leven }:|

In werkelijkheid is er echter ook geen kleurverschil en is het puur de lichtinval: want als je van heel dichtbij kijkt, heeft de achterbumper gewoon dezelfde kleur als de rest van de auto 8)7 Iets met metallic lak deeltjes ofzo....

Hoe dan ook: ik vroeg mij af of het kleurverschil minder zal worden, wanneer ik tijdens de waxbeurt niet de achterbumper mee wax. Dat is iets wat ik voorheen ookal niet deed en gaandeweg, ben ik toen ook een kleurverschil gaan zien tussen de plastic en metalen delen van de auto.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• Joopieboy
Ander materiaal, andere richting qua spuiten, een goeie spuiter die lak kan meten en mengen op kleur en verstand van zaken heeft die kan het haast onzichtbaar laten lijken. Helaas wordt daar vaak geen moeite voor gedaan...

Wat kan helpen is een polijstbeurt om de lak weer helemaal fris en glanzend te krijgen, dan zal het verschil een heel stuk minder zijn, dat zal de 150 euro van de spuiter wel zijn vermoed ik. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-03 10:32
Joopieboy schreef op maandag 2 december 2019 @ 21:13:
Ander materiaal, andere richting qua spuiten, een goeie spuiter die lak kan meten en mengen op kleur en verstand van zaken heeft die kan het haast onzichtbaar laten lijken. Helaas wordt daar vaak geen moeite voor gedaan...

Wat kan helpen is een polijstbeurt om de lak weer helemaal fris en glanzend te krijgen, dan zal het verschil een heel stuk minder zijn, dat zal de 150 euro van de spuiter wel zijn vermoed ik. :)
Nee dat mogen duidelijk zijn: ik kan er wel mee leven hoor, maar vind het aan de ene kant ook wel een beetje frustrerend. Mijn auto is er in-principe minder waard doorgeworden, tot het verschil een stuk minder zal zijn.

De € 150 was omdat de schadehersteller ( ABS :( ) beweerde dat mijn auto aan de rechterachterdeur, eerder een schade had gehad.... dus wilde ze daar het zijpaneel gaan spuiten.... maar dat had helemaal niks opgelost.... want het kleurverschil zit ja aan beide kanten.

( Naar mijn gevoel, werd het gewoon uit de duim gezogen en heeft de auto nooit schade gehad aan de rechterachterdeur )

Zelf had ik het idee dat door de zon de lak uiteindelijk toch enigszins verweerd, waardoor het verschil uiteindelijk minder zou moeten zijn. Want wax beschermd ook tegen de UV straling. Ik wil er in iedere geval geen geld aan gaan spenderen.

Waxen dat kan ik zelf, doe ik altijd met de hand: maar polijsten, dat is weer iets heel anders. Aan de achterkant van de bumper, zie je dan weer geen kleurverschil. Ik heb begrepen dat het te maken heeft met het liggend spuiten, die metallic lak deeltjes komen dan anders te liggen aan de zijkanten van de bumper.

[Voor 4% gewijzigd door XiaomiGlobal op 02-12-2019 21:56]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:55

teacher

Dysgaf!

Jeanke117 schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:05:
Ik heb goede ervaringen met polytrol van owatrol. Niet duur, lange standtijd, zuinig en ook goed voor chroom, hout en hardsteen.

Wise enough to play the fool

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
Vraagje: ik heb Sonax Spray and Seal gebruikt en dat beviel me erg goed. Auto blijft langer schoon en als ik 'm was dan komt vuil er makkelijk af. De achterkant blijft verrassend lang gesealed, voorkant moet na een maandje wat bijgespoten worden.

Zijn er andere producten met soortgelijke werking die ik gewoon in 5L kan krijgen. Sonax Profiline Spray + seal is er in 5L, maar kan ik nergens kopen zover ik kan vinden.

https://www.sonaxshop.nl/.../sonax-xtreme-spray-seal/

Ander merk wat soortgelijk werkt vind ik prima, wil de auto van m'n vrouw binnenkort ook in zo'n middel zetten. Scheelt me een boel schoonmaakwerk :)

• Joopieboy
Even terug naar de basis, dat is spray wax en dat zal idd een leuk effect hebben, beter is om een vaste wax aan te brengen die je eventueel kan onderhouden met een spray wax.

En daarin zijn zoveel merken en verschillen, naar gelang voorkeur, standtijd, noem het maar op.

Dus eigenlijk moet je of op zoek naar een wax die je een keer per jaar moet aanbrengen, of wil je het houden bij het 'gemak' wat je nu hebt?

I7 9700K 5,1Ghz

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

@NiGeLaToR Autoglym coat-it, is ook opspuiten en afspoelen.

• digi1968
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 04-04 22:12
Middag.

Zoek een foamgun voor mijn karcher K serie. Iemand een advies? Zie er verschillende online (de aliexpress versies) en de LS versies. Daar heb je ook weer verschillende types in LS3, LS10 en LS12.

Heb al gezocht maar geen idee of de info uit 2009 in dit draadje nog actueel is?
Mag ivm de verzendtijd ook vanuit NL

[Voor 6% gewijzigd door digi1968 op 15-12-2019 15:38]

08/2019 M3 LR AWD/ 3M Matte Charcoal Metallic/ Zwart interieur / 18" Aero /FSD/ Trekhaak / HW3 202019.40.2.1 Teslafi ref.code: Ducatinus2019

• Card Nox

• digi1968
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 04-04 22:12
En welke foam en shampoo voor een wrap van 3m matte metallic beste te gebruiken? Wat is een goede keus qua prijs kwaliteit?

08/2019 M3 LR AWD/ 3M Matte Charcoal Metallic/ Zwart interieur / 18" Aero /FSD/ Trekhaak / HW3 202019.40.2.1 Teslafi ref.code: Ducatinus2019

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:00

AMD Ryzen 2700x - Asus Strix 2080 - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - 27" 1440p

• daantje_1
Wat zouden jullie aanraden voor een onderhoudsproduct na wax (colli 845 of fusso coat) waarbij er met name voordelen zijn op de afstotendheid van stof,modder,zand etc. ? Dit om de volgende wasbeurt te vergemakkelijken ?

Ik dacht zelf aan bv gyeon cure / reload of te wassen met Bathe+ ?

Gaat om een witte Polo :*)

• sloth
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goede afsluitbare emmer. Is de Chemical Guys met Gamma Seal de beste keuze?

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 05-04 22:30
Morgen de nieuwe auto ophalen en gelijk maar even poetsen.

Zal morgen even wat foto's plaatsen. :D

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Nu online

Denko

|{ing Øf ßlitz

sloth schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:22:
Ik ben op zoek naar een goede afsluitbare emmer. Is de Chemical Guys met Gamma Seal de beste keuze?
Ik gebruik de grote emmers van carclean met idd het gamma seal. Topspul.

PSN: Denkoyugo

• Card Nox
https://photos.app.goo.gl/pQs5zkiFSdpyg6Hc9

Het probleem is dus dat nadat de ruitenwisser voorbij gekomen is er vage strepen op de raam koken die het zicht sterk belemmeren, na luttele seconden trekt dit weg en vormen er mooie druppels.

Hoe is dit tegen te gaan? Ik heb het bij beide auto's (Mazda 2 en Mazda 6). Het is detail autoglas reiniger die ik heb gebruikt (Typ heb ik zo snel even niet bij de hand) en ik maak de ruitenwisser bladen schoon door deze even met de washmit te wrijven.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Card Nox schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:15:
https://photos.app.goo.gl/pQs5zkiFSdpyg6Hc9

Het probleem is dus dat nadat de ruitenwisser voorbij gekomen is er vage strepen op de raam koken die het zicht sterk belemmeren, na luttele seconden trekt dit weg en vormen er mooie druppels.

Hoe is dit tegen te gaan? Ik heb het bij beide auto's (Mazda 2 en Mazda 6). Het is detail autoglas reiniger die ik heb gebruikt (Typ heb ik zo snel even niet bij de hand) en ik maak de ruitenwisser bladen schoon door deze even met de washmit te wrijven.
Even met een goede glasscompound aan de slag.

• Tuintje

Tuintje

Ruiten kan je beter gewoon schoonhouden met autoshampoo of gewoon water als je je auto wast. Al die zogenaamde detail producten voor je autoruit is geldklopperij. Als de ruit schoon is kan je bijvoorbeeld wel RainX gebruiken. Dat is een product wat wél werkt.

• timovd
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:51

timovd

Voorsprong door techniek

Ik begin altijd met het schoonmaken van de voorruit, gewoon met shampoo voor de rest van de auto. Krassen in de voorruit zijn lastiger te verwijderen dan op de rest van de koets.

Gasloos huis 7kW Panasonic WH-UD07HE5-1 | 3,5kWp PV-systeem

• Joopieboy
Tuintje schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:38:
Ruiten kan je beter gewoon schoonhouden met autoshampoo of gewoon water als je je auto wast. Al die zogenaamde detail producten voor je autoruit is geldklopperij. Als de ruit schoon is kan je bijvoorbeeld wel RainX gebruiken. Dat is een product wat wél werkt.
Precies, en de binnenkant van de ruit met ruitenreiniger en een scheutje azijn. Dat samen met een microvezeldoek is erg fijn om je ruit goed schoon te houden en vooral vetvrij.

En Rain X is geweldig spul, ik wil niet meer zonder. Deze week vanwege een nieuwe ruit even zonder, want die mag over een week weer vervangen worden, maar dan mis je het wel heel erg hoor. Ondanks de AeroTwin ruitenwissers is het zicht beroerd. :X

Aanbrengen is even een trucje maar wilt prima. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• Card Nox
Ik was de ramen altijd met de auto mee, dus met shampoo. Wanneer klaar en droog bewerk ik ze nog altijd even met revision van Mothers. Heeft ook een fijne werking zoals rainx, dus geen ruitenwissers nodig bij (harde) regen.

Ik zal de ramen binnenkort eens goed schoonmaken met wat APC en eventueel kleien. Heb geen glas compound alleen Scholl S30+ (oid) voor autolak, is dat het proberen waard?

• Tuintje

Tuintje

@Card Nox er is geen polijstmiddel wat een ruit kan polijsten. Daar is glas veel en veel te hard voor.

• Card Nox
Ik heb zojuist de auto van de vriendin gewassen. Eerst met shampoo, afspoelen en daarna nog eens goed met APC schoon gemaakt. Ben benieuwd of het minder is geworden.

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:52

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Wat is het handigste om groen van je rubbers af te halen zonder de rubbers te beschadingen?
Ik denk mos of algen.

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 08:20
Ik lees verschillende manieren om je auto te wassen. Wat is nu de juiste manier?
Gaat om een standaard wasbeurt.

1) Afspoelen met HD-reiniger
2) Foamen (tips voor merk?)
3) Afspoelen met HD-reiniger
4) Shampoo (heb Mequiars shampoo) middels 2-emmer systeem
5) Afspoelen met HD-reiniger

En wat is nu de beste manier om 'vettigheid' van de binnenkant van je ramen af te halen? Er zit een soort waas op, voordat ik aan de slag ga met spul wat het alleen maar erger maakt en de boel beslaat 's morgens.

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:11

renzo4000

*Doh!*

Voor regulier wassen is dat zeker een prima aanpak. Foamen hoeft niet altijd natuurlijk, maar als hij erg vies is dan weekt dat net even iets beter de vuiligheid los voordat je daar je washmitt overheen gaat.

Ik gebruik van mijn ramen al jaren Crystal Glass Cleaner van Autofinesse icm met de Mint Merkin - Microfibre Window Cloth van Dodo Juice. Ik heb zelf ook wel eens wat anders geprobeerd, maar dit blijft de beste combi om de ramen echt goed schoon te krijgen.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• staaltje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-04 16:15
digi1968 schreef op zondag 15 december 2019 @ 15:13:
Middag.

Zoek een foamgun voor mijn karcher K serie. Iemand een advies? Zie er verschillende online (de aliexpress versies) en de LS versies. Daar heb je ook weer verschillende types in LS3, LS10 en LS12.

Heb al gezocht maar geen idee of de info uit 2009 in dit draadje nog actueel is?
Mag ivm de verzendtijd ook vanuit NL
Ik heb de 'standaard' Karcher foam gun. Dat komt wat slap schuim uit - zeker geen cappucino-waardig spul. Dus dacht ik na wat positieve reviews de foamgun van Monello te proberen, maar dat is nauwelijks beter. Ik gebruik de Monello Artico Magico snow foam.

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06-04 22:06
-Muncky- schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:58:
Ik lees verschillende manieren om je auto te wassen. Wat is nu de juiste manier?

En wat is nu de beste manier om 'vettigheid' van de binnenkant van je ramen af te halen? Er zit een soort waas op, voordat ik aan de slag ga met spul wat het alleen maar erger maakt en de boel beslaat 's morgens.
1 en 2 omdraaien en 3 kan vervallen.
voor Foam gebruik ik sonax richfoam. Erg goed

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 08:52
-Muncky- schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:58:

Foamen doe ik met Monello Artico foam (heb een jerrycan van dat spul), werkt uitstekend met de Nilfisk super foamer (die is wel instelbaar).

Ramen doe ik met Poorboys window cleaner. Inwrijven met microvezel en afdrogen met wafeldoek voor het beste resultaat.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tuintje schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:13:
@Card Nox er is geen polijstmiddel wat een ruit kan polijsten. Daar is glas veel en veel te hard voor.
Cerium oxide of korund :Y

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 05-04 19:37
Na mijn vakantie ga ik voor het eerst machinaal poetsen d.m.v. een DAP500 EL machine. Dit wil ik gaan doen i.c.m. het volgende:

Wassen:

- Kenotek insect remover
- Dodo Juice BTBM (2 emmer methode)
- Claybar kit van Monello (auto is 4 maanden geleden gekleid dus ik verwacht weinig troep)
- afspoelen in een wasbox om de hoek

Polijsten:

Stap 1: Beginnen met monello Raffini Mezzo (auto heeft lichte swirls, maar gebruik ik light cutting of cutting pad?)
Stap 2: Diepere lak defecten zoals ingebrand vogelpoep wil ik Ultimate Compound van Meguiar's pakken.
Stap 3: Hier loop ik dus vast. Gebruik ik een Glaze/Paint cleaner of gooi ik er gelijk wax op? Ik heb nog een flesje Ultimate Polish liggen & Black Hole
Stap 3: Wax (twijfel tussen Collinite 845 & Dodo Juice Purple Haze)

Dit alles wordt gedaan op een Fiat Punto uit 2008 (zwarte kleur)

Zijn dit de juiste stappen of mis ik iets :)

[Voor 4% gewijzigd door harveydwijs2 op 15-01-2020 10:16]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zou beginnen met de compound, dan de mezzo en er nog een keer overheen gaan met finale.
Dan een glaze, dan een sealant.

• Tuintje

Tuintje

Je snapt wel dat dat niet te koop is in een potje of tube die je bij een of andere autoshop kan halen, hé. En dan nog is het de vraag of je het kan toepassen met de machines die je voorhanden hebt.

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06-04 20:52
staaltje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:41:
[...]

Ik heb de 'standaard' Karcher foam gun. Dat komt wat slap schuim uit - zeker geen cappucino-waardig spul. Dus dacht ik na wat positieve reviews de foamgun van Monello te proberen, maar dat is nauwelijks beter. Ik gebruik de Monello Artico Magico snow foam.
Wat is je mengverhouding? Je moet echt flink product gebruiken wil je echt dikke ,,sticky'' foam krijgen.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tuintje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Je snapt wel dat dat niet te koop is in een potje of tube die je bij een of andere autoshop kan halen, hé. En dan nog is het de vraag of je het kan toepassen met de machines die je voorhanden hebt.
Ik snap dat ik dit na 1 google seconde heb gevonden.... dat had jij ook gekund ;)
https://www.mtn.nl/cerium_oxide_polijstpoeder_100_gram ?
https://www.ts24.nl/index.php/cat/2297/Glas-Polijsten/ ?

Pagina: 1 ... 83 84 85 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True