Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• staaltje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Vissa66 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Wat is je mengverhouding? Je moet echt flink product gebruiken wil je echt dikke ,,sticky'' foam krijgen.
Mengverhouding zoals voorgeschreven (iets van 1:10). Ik zal eens ruiger doseren.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 06:23
Card Nox schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:34:
Ik heb zojuist de auto van de vriendin gewassen. Eerst met shampoo, afspoelen en daarna nog eens goed met APC schoon gemaakt. Ben benieuwd of het minder is geworden.
Helaas niet minder geworden... Extrem slecht zicht zodra de ruitenwisser gebruikt worden... Erg vervelend en gevaarlijk... Suggesties?

• harveydwijs2
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 04:42
teacher schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:35:
Ik zou beginnen met de compound, dan de mezzo en er nog een keer overheen gaan met finale.
Dan een glaze, dan een sealant.
Een wax is dan niet meer nodig?

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:43

teacher

Moderator Consumentenelektronica

Dysgaf!

Hoeft niet, maar mag natuurlijk wel voor de extra extra glims... :Y

Wise enough to play the fool

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:10

renzo4000

*Doh!*

Niet voor het afstotende/beschermende effect (extra wax laag gaat dan niet heel veel meer toevoegen). Daarnaast kunnen sommige waxen wellicht de werking van de sealant beïnvloeden (zoals de populaire Collinite 845). Sommige mensen doe dit overigens wel omdat de Wax laag (met Carnauba) wat meer glans diepte kan geven.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 18:43
staaltje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:29:
[...]

Mengverhouding zoals voorgeschreven (iets van 1:10). Ik zal eens ruiger doseren.
Kreeg ik met mijn Nilfisk en Monello schuimlans ook geen dikke foam mee. Ik doe 1:4 en dat geeft al een veel beter resultaat.

Edit: en de foam bijmenging op de lans op maximale stand.

Vissa66 wijzigde deze reactie 15-01-2020 15:22 (8%)

Clubsport ED40 GTI

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:27

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als van die zogenaamde polijstsetjes voor de koplampen. Ik heb het nog niet goed zien werken.

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• Metro2002
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 11:27

Metro2002

Mind explorer

Tuintje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Ik krijg er hetzelfde gevoel bij als van die zogenaamde polijstsetjes voor de koplampen. Ik heb het nog niet goed zien werken.
Wat wel echt werkt is tandpasta gebruiken voor koplampen. De koplampen van de peugeot 206 van mijn vrouw zien er intussen al meer dan een jaar weer als nieuw uit na deze te hebben 'gepolijst' met tandpasta :)

Mijn retro/tech youtube kanaal: Oldtech81

• Tuintje

Tuintje

Metro2002 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:23:
[...]

Wat wel echt werkt is tandpasta gebruiken voor koplampen. De koplampen van de peugeot 206 van mijn vrouw zien er intussen al meer dan een jaar weer als nieuw uit na deze te hebben 'gepolijst' met tandpasta :)
Dat werkt alleen als de verwering minimaal is en in de meeste gevallen niet eens.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Tuintje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:09:
[...]

Wat we op de sleutelclub wel eens deden was oude ruiten ophalen met spul van mirka (daar was iemand die er beroepsmatig in werkte): YouTube: Mirka Glass Polishing Solution

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Card Nox schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Helaas niet minder geworden... Extrem slecht zicht zodra de ruitenwisser gebruikt worden... Erg vervelend en gevaarlijk... Suggesties?
Suggesties?
1e :wat Tuintje schrijft niet voor waar aannemen.voornamelijk onzin.
2e gewoon een "milde"ruitenpolish kopen en je zal zien dan is je ruit waarschijnlijk schoon is van alle verontreinigen.
3e mocht dat ook niet helpen dan kun je het spul proberen wat Teacher adviseert. Dat is wat sterker en verwijderd ook licht krasjes.

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik zou idd eerst de ruit reinigen, kleien en desnoods met gewone polish eroverheen. Waar ik naar link zijn serieuze polijstmiddelen, die je alleen gebruikt als je echte diepe krassen hebt.

Probeer eens zoiets als dit: https://www.carclean.com/...shing-compound-236ml.html Ik heb er verder geen ervaring mee.

kitje: https://www.carclean.com/...ty-glass-kit-3-delig.html

teacher wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:29 (17%)

• Tuintje

Tuintje

teacher schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:49:
[...]

Wat we op de sleutelclub wel eens deden was oude ruiten ophalen met spul van mirka (daar was iemand die er beroepsmatig in werkte): YouTube: Mirka Glass Polishing Solution
Ik heb schuurpads van Mirka. Kwalitatief ook een goed merk.
trinity999 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 16:57:
[...]

Suggesties?
1e :wat Tuintje schrijft niet voor waar aannemen.voornamelijk onzin.
2e gewoon een "milde"ruitenpolish kopen en je zal zien dan is je ruit waarschijnlijk schoon is van alle verontreinigen.
3e mocht dat ook niet helpen dan kun je het spul proberen wat Teacher adviseert. Dat is wat sterker en verwijderd ook licht krasjes.
Fijne onderbouwing ook. Maar ik doe dit ook al sinds 2002. Wie ben ik, toch?

Tuintje wijzigde deze reactie 16-01-2020 18:22 (41%)

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-02 18:52

Denko

|{ing Øf ßlitz

Card Nox schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Ik gebruik zelf inderdaad een "glas polijst middel" (ik zet het tussen quotes omdat het niet echt polijsten is, zie het meer als heel grondig schoonmaken).

Daarna gewoon met een mix van 70% isopropanol, (verdunnen tot zo'n 50 met water en een scheutje schoonmaakazijn) inspuiten, eventjes laten zitten en afnemen met een droge microfiber.

Dit heeft voor mij tot nu toe altijd geholpen. Mocht je nou dit te veel werk/moeite/geld vinden. Invisible glass schoonmaakmiddel heeft ook hele goede recenties.

PSN: Denkoyugo

• -Muncky-
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:54
Tassadar32 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:27:
[...]

Foamen doe ik met Monello Artico foam (heb een jerrycan van dat spul), werkt uitstekend met de Nilfisk super foamer (die is wel instelbaar).

Ramen doe ik met Poorboys window cleaner. Inwrijven met microvezel en afdrogen met wafeldoek voor het beste resultaat.
Dank voor de tip over die Poorboys Window Cleaner. Besteld bij carclean.com en gisteren geprobeerd. Ruiten zijn weer brandschoon! _/-\o_

• JT
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-02 08:18

JT

VETAK y0

Ik heb gezocht op wat te gebruiken voor de stoffen kap. Via de zoekmachine kom je groene zeep tegen maar ook juist mensen die streng adviseren het niet te doen omdat je de stoffen structuur van je kap dicht maakt met de vettige zeep. Waar ook makkelijker schimmels e.d. op schijnen te groeien. RaggTop vind ik vrij prijzig. Ik heb voor de carosserie Dodo Juice Born to be mild, PH neutraal. Overal vind ik "een milde zeep". Zou de Dodo Juice zeep kwalificeren als een milde zeep?

• Tuintje

Tuintje

@JT
Een coating zorgt ervoor dat de kap vaak niet kan ademen en daardoor krijgen schimmel en vocht meer kans de kap te vernielen waardoor deze kan gaan lekken.

Ik heb heel veel kappen schoongemaakt van Saab tot Rolls Royce tot Mercedes tot Audi. Ik gebruik altijd vloeibare groene zeep van Driehoek en een zachte paardenharen borstel. Resultaat is altijd goed en de kap blijft gewoon doen wat het moet doen.

In het kort: kap afspoelen, met warm water en Driehoek rustig stukje voor stukje schrobben en met overvloedig water afspoelen. Ik heb een nat/droogzuiger dus ik zuig het overvloedige water en vuil er ook nog uit. Mocht het resultaat niet naar wens zijn herhaal ik het gewoon weer.

• XiaomiGlobal
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 23-02 09:02
Vandaag was het in Zuid-Limburg opvallend mooi weer en dat leek mij een goed moment, om de auto te wassen en direct te waxen. Nou dat was mij weer een behoorlijk werk, want ik ben zeker drie uur bezig geweest.

Ik ben tevreden met resultaat, maar alleen op de achterklep kan ik vingerafdrukken zien. Schijnbaar heb ik het geseald? Want ik krijg het in iedere geval niet weg gepoetst, nu de waxlaag erop zit. Ja ik weet dat je eigenlijk zou moeten kleien om de auto echt goed schoon te krijgen, maar dat doe ik juist nooit en zal ik ook niet gaan doen :X

Het valt in ieder geval niet erg op, dus is niet erg storend. Ik heb het geprobeerd eraf te krijgen met wat meer Autoshampoo, maar nadat de oppervlakte droog was: kon ik de vingerafdrukken gewoon weer zien. Dus ik vermoed dat ik het geseald heb met de wax en die, gaat er niet zomaar vanaf.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 26-01-2020 23:08 (11%)

• Card Nox
Goed bezig @XiaomiGlobal.

Had hem ook moeten waxen maar geen zin, wellicht volgende keer weer.

Weer schoon

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:04
@XiaomiGlobal doek met wat APC en daarna even 'bijwerken' met wax. Soms krijg je een reactie met wat vettigheid of wat zooi op je vingers. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• XiaomiGlobal
Joopieboy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 00:32:
@XiaomiGlobal doek met wat APC en daarna even 'bijwerken' met wax. Soms krijg je een reactie met wat vettigheid of wat zooi op je vingers. :)
Bedoel je met APC gewoon All Purpose Cleaner oftewel allesreiniger? Ik heb er namelijk opgezocht en je hebt ook allesreiniger van de supermarkt. Op Carclean heb ik daar een hele discussie over gevoerd, maar een forum van een webwinkel heb ik moeite om serieus te nemen.

• Joopieboy
Allesreiniger is allesreiniger, bij voorkeur op citroenbasis en het liefst verdunt voor zover je het nodig hebt. Daar zijn de grote flessen van dasty prima voor van de Wibra. Alleen is die vrij sterk en moet je die behoorlijk verdunnen voor normale toepassingen.

Apc is gewoon een makkelijke en snelle afkorting. :)

I7 9700K 5,1Ghz

• M3rcury
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joopieboy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:54:
Allesreiniger is allesreiniger, bij voorkeur op citroenbasis en het liefst verdunt voor zover je het nodig hebt. Daar zijn de grote flessen van dasty prima voor van de Wibra. Alleen is die vrij sterk en moet je die behoorlijk verdunnen voor normale toepassingen.

Apc is gewoon een makkelijke en snelle afkorting. :)
Met Dasty moet je wel oppassen voor je plastic delen. Zelfs verdunt zie je soms van die uitgedroogde witte strepen daarmee.
XiaomiGlobal schreef op maandag 27 januari 2020 @ 08:46:
[...]

Bedoel je met APC gewoon All Purpose Cleaner oftewel allesreiniger? Ik heb er namelijk opgezocht en je hebt ook allesreiniger van de supermarkt. Op Carclean heb ik daar een hele discussie over gevoerd, maar een forum van een webwinkel heb ik moeite om serieus te nemen.
Met detailen moet alles van een merk zijn. Anders is het niet goed. ;)

Wel een beetje oppassen dat het middel niet een te hoge zuurgraad heeft.

Zijn je vingerafdrukken niet van zonnebrand? Dat is heel moeilijk uit je lak te krijgen, als je het er al uit krijgt.

M3rcury wijzigde deze reactie 27-01-2020 09:30 (5%)

No signature required.

• Joopieboy
Hoi @M3rcury, jij leeft ook nog zie ik. :P :w

En idd, niet te lang laten zitten en goed naspoelen. Vandaar ik ook erg veel verdun. Welke ook fijn is, zijn die 1,5ltr flessen citroenreiniger van de Lidl, stukken minder sterk en ruiken best lekker. :P

I7 9700K 5,1Ghz

• XiaomiGlobal
M3rcury schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:29:
Met detailen moet alles van een merk zijn. Anders is het niet goed. ;)

Wel een beetje oppassen dat het middel niet een te hoge zuurgraad heeft.

Zijn je vingerafdrukken niet van zonnebrand? Dat is heel moeilijk uit je lak te krijgen, als je het er al uit krijgt.
Volgens mij spoor ik hier wat sarcasme: maar dat had ik inderdaad al door, van dat Carclean forum :X Zal maar niet zeggen, dat ik mijn auto wax met de Techno Car Wax & Polish van de Action :$ Werkt gewoon goed dat spul _/-\o_

Ik weet niet waar de vingerafdrukken vandaan komen: maar ik vermoed, dat toen de auto vuil was ik zelf de klep open gemaakt heb en dat het mijn vingerafdrukken zijn. Echter ik gebruik nooit zonnebrand creme en mijn vrouw, heeft hele kleine vingers: dus denk niet dat zij het gedaan heeft.

Maar ik heb ook begrepen, dat het best moeilijk kan zijn om vingerafdrukken eruit te krijgen. Gisteren heb ik het al geprobeerd door autoshampoo onverdund, op de autowas spons aan te brengen. Toen leek het weg te zijn, maar toen ik het stuk droog gemaakt had. Was het er gewoon nog.

Of ik heb het geseald met de wax en die krijg je ook niet zomaar verwijderd. Dus ja ik weet het ook niet echt en kleien, stja ik wil best mijn auto netjes houden. Alleen met kleien zal ik waarschijnlijk meer kwaad, dan goed doen. Dus daar begin ik niet aan.
Joopieboy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 09:43:
Hoi @M3rcury, jij leeft ook nog zie ik. :P :w

En idd, niet te lang laten zitten en goed naspoelen. Vandaar ik ook erg veel verdun. Welke ook fijn is, zijn die 1,5ltr flessen citroenreiniger van de Lidl, stukken minder sterk en ruiken best lekker. :P
Bij de nader niet te noemen supermarkt, waar ik werk hebben ze ook allesreiniger. Zal wel vergelijkbaar zijn. Ik weet nog niet wanneer ik het ga uitproberen, vandaag lijkt mij geen goed idee omdat het wellicht te koud is om daarna te waxen.

XiaomiGlobal wijzigde deze reactie 27-01-2020 10:53 (17%)

• KarinS_O
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 30-01 09:48
Hoi allemaal,

1 januari zag ik dat mijn bijna 3 jaar oude skoda octavia combi helemaal vol lag met as en vuurwerkrotzooi wat blijkbaar nog een tijdje op de lak had liggen smeulen :'( .

Betaald door de verzekering heb ik een nieuwe achter- en voorruit gekregen en is de hele auto gepolijst. Daarna heb ik hem meteen met waxoil laten behandelen, ik dacht, dan is ie meteen weer een tijdje klaar.
Helaas zag ik dat alle steenslag (die heb ik redelijk netjes met een lakstift had gerepareerd in de afgelopen 3 jaar) weer bloot lag. Overmorgen weer terug naar het schadeherstelbedrijf, dan komt de expert van de verzekering er naar kijken of ze de motorkap mogen spuiten.

Omdat ik bang ben dat niet gaat gebeuren, ben ik nu aan het kijken wat ik zelf doen aan die steenslag, zo kwam ik hier terecht.

Mijn octavia is nog nooit in een wasstraat geweest, ik heb hem elke keer zelf gewassen, dit gebeurt altijd met de twee emmer methode met dreft (tip van de dealer omdat de lak af fabriek geseald zou zijn) en een washmitt.
Daarna afgedroogd met een lederen zeem en vervolgens gebruik ik steeds Jemako speed polish.

Ik heb geen enkele ander middel of gereedschap om te gebruiken en zal alles nieuw moeten gaan afschaffen. Wat kan ik het beste halen? Nu om de steenslag te verwijderen, maar ook om dalijk bij te houden...?

Alvast bedankt voor jullie reactie

• JL.com
  • Laatst online: 31-01 17:00
Steenslag is toch altijd permanente beschadiging aan de lak? Afhankelijk van hoe groot en over welk oppervlak verspreid is het met een lakstift (gemaakt op kleur door je schadehersteller) enigszins weg te werken. Hou er wel rekening mee dat aanstippen nooit hetzelfde resultaat geeft als spuitwerk natuurlijk.

Sowieso is er geen wax / was / behandel remedie tegen steenslag los van spuitwerk. Kleine krasjes krijg je vaak nog wel weg gepolijst, maar echte steenslag met witte puntjes zijn door beide laklagen heen.

Heb het ook met mijn Boxster, lage auto dus wat sneller gevoelig voor steenslag. Eens in de zoveel jaren de onderdelen die het hebben een keer laten spuiten is de enige optie om het 100% netjes weg te werken.

Je zou kunnen kiezen voor een protective film behandeling, dan wrappen ze je kwetsbare onderdelen met doorzichte film, zie je in principe niets van maar is wel redelijk prijzig.

• KarinS_O
Klopt, steenslag is permanent, steenslag verwijderen = steenslag vullen/repareren etc...

Ik vond dit: http://www.gickx.nl/produ...eet-pro-detailing-editie/

Maar weet niet of dit echt doet wat het beloofd... er zitten polijst accessoires in de kit, maar of dat ook goed is en niet mijn lak helemaal verruineerd...

• XiaomiGlobal
JL.com schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:00:
Sowieso is er geen wax / was / behandel remedie tegen steenslag los van spuitwerk. Kleine krasjes krijg je vaak nog wel weg gepolijst, maar echte steenslag met witte puntjes zijn door beide laklagen heen.
Volgens mij beschermd de wax wel tegen roesten, want je legt er als ware een beschermde laag overheen. Overigens is steenslag laten herstellen onbegonnen werk.... of je auto moet al heel veel waard zijn.

• KarinS_O
Steeds steenslag laten herstellen door een bedrijf is geen optie, maar door de filmpjes op die website (eerst steenslag met lak en een scraper, daarna ondiepe kras door polijsten, de omschrijving van de proffesionele steenslag verwijderkit (steenslag vullen met lak daarna vlak polijsten)) leek me wel iets, maar ik heb nog nooit meer gedaan als gewoon poetsen en polishen. Mijn vorige auto (gekocht als occasion) had een aura of hoe heet dat door verkeerd waxen... dat wil ik bij mijn nieuwe auto niet meer krijgen. Ik heb dit topic van pagina 1 tm ca 200 gelezen vanmiddag en begrijp dat polijsten niet is wat je zo maar ff doet.... oja, mijn octavia is zwart metallic. Mijn vorige auto ook...

• JL.com
XiaomiGlobal schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:01:
[...]

Volgens mij beschermd de wax wel tegen roesten, want je legt er als ware een beschermde laag overheen. Overigens is steenslag laten herstellen onbegonnen werk.... of je auto moet al heel veel waard zijn.
Wax beschermt enigzins tegen elementen ja, maar het is slechts een laagje dat er na een maand (bij dagelijks gebruik van je auto) echt wel weer af is.

Als je langdurige blijvende "wax" wil dan is het laten behandelen met een glascoating aan te raden, maar kost al snel veel geld.

Bij het aanstippen met een lakstift van steenslag zul je overigens enkel de witte puntjes wegwerken, er ligt dan nog geen beschermende blanke lak overheen. M.a.w. aanstippen is ook slechts tijdelijk, spuiten is de enige permanente oplossing maar zal ook na verloop van tijd weer nodig zijn.

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

JL.com schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:48:
[...]

Wax beschermt enigzins tegen elementen ja, maar het is slechts een laagje dat er na een maand (bij dagelijks gebruik van je auto) echt wel weer af is.

Als je langdurige blijvende "wax" wil dan is het laten behandelen met een glascoating aan te raden, maar kost al snel veel geld.

Bij het aanstippen met een lakstift van steenslag zul je overigens enkel de witte puntjes wegwerken, er ligt dan nog geen beschermende blanke lak overheen. M.a.w. aanstippen is ook slechts tijdelijk, spuiten is de enige permanente oplossing maar zal ook na verloop van tijd weer nodig zijn.
Hoe kom je aan die maand? Dat is misschien bij een simpele wax als Turtle Wax zo. Maar bij de duurdere en/of betere waxen kan zelfs 12 maanden haalbaar zijn.

• KarinS_O
[/quote]

Ik heb een lakstift gekocht van de skoda dealer, is de lak in de kleur van de auto, er zit ook blanke lak bij wat je na 45 min drogen op de gekleurde lak aanbrengt met het kwastje uit het flesje, maar dat maakt het nog dikker/ zichtbaarder helaas.

• Tuintje

Tuintje

Het steenslagputje moet je schoonmaken, opruwen en ontvetten. Dan met de kleurlak stip je het putje aan met bijvoorbeeld een sateprikker of een heel fijn penseel. Als het goed is is het nog steeds een putje en dan vul je die op met blanke lak. Dit laat je niet helemaal uitharden maar het topje kan je eraf halen doormiddel van een rubberblokje en mf doek met een beetje aceton of een ander niet agressief middel. Is een tijdrovend klusje maar het kan zeer zeker lonend zijn.

• KarinS_O
Tuintje schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:41:
Het steenslagputje moet je schoonmaken, opruwen en ontvetten. Dan met de kleurlak stip je het putje aan met bijvoorbeeld een sateprikker of een heel fijn penseel. Als het goed is is het nog steeds een putje en dan vul je die op met blanke lak. Dit laat je niet helemaal uitharden maar het topje kan je eraf halen doormiddel van een rubberblokje en mf doek met een beetje aceton of een ander niet agressief middel. Is een tijdrovend klusje maar het kan zeer zeker lonend zijn.
Waarmee kan ik het beste ontvetten?
Lijkt me niet dat ik gewoon met wasbenzine aan de gang kan?

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 06:29
Voor het ontvetten van lak verkoopt motip dit: https://www.nonpaints.com/nl/motip-600-ontvetter-in-blik

iRacing Profiel

• JL.com
Ragdoll schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:11:
[...]

Hoe kom je aan die maand? Dat is misschien bij een simpele wax als Turtle Wax zo. Maar bij de duurdere en/of betere waxen kan zelfs 12 maanden haalbaar zijn.
Toen ik hiervoor mijn zakelijke Polo reed (2016), bij dagelijks gebruik, merkte ik na grofweg een maand dat de wax er wel echt van af was. En dan bij wekelijks afspuiten van vuil in wasbox zonder verdere grove wasbeurt.

Gebruik zelf enkel Meguiars,kwalitatief spul.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

De Ulitmate blijft zelfs nog langer zitten dan 6 maanden.

Ik rijd zelf 600km per 4 dagen en was mijn auto elke weekend. Ik heb oktober 2018 een laag fusso coat aangebracht en die is met het juiste onderhoud nu nog zichtbaar.

Maar een Meguiar’s Gold class wax of NXT wax van €20 is nou niet echt kwalitatief heel goed ofzo. Er zijn veel betere waxen te krijgen.

Ragdoll wijzigde deze reactie 30-01-2020 08:04 (29%)

• Tuintje

Tuintje

JL.com schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:07:
[...]

Toen ik hiervoor mijn zakelijke Polo reed (2016), bij dagelijks gebruik, merkte ik na grofweg een maand dat de wax er wel echt van af was. En dan bij wekelijks afspuiten van vuil in wasbox zonder verdere grove wasbeurt.

Gebruik zelf enkel Meguiars,kwalitatief spul.
Mequiars is vooral heel gehypt spul goed voor Amerikanen om over op te scheppen. Er zijn maar een paar producten echt kwaliteit van dit merk.

Collinite heeft hele goede vaste waxen. Zelfs een bootwax die ontzettend goed pakt op de auto en die standaard in mijn box zit met nog drie andere waxen van Collinite. Daarnaast is er de Fusso. Lelijk spul om aan te brengen maar handigheid leert en die blijft lang, heel erg lang zitten. En volgens mij heb ik nog een paar waxen. Maar geen Mequiars behalve de 105 en 205.

Een spraywax zit wel verschil in maar niet bijster veel. Of je nu Sonax gebruikt of Mothers het verschil is er amper.

• Tusk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-02 16:08

Tusk

Om daarom!

Vorige week via social deal het duurste programma bij de Washin7 gedaan toen ik in de buurt was. 1 ritje naar de Ardennen en hele auto heeft weer bijna net zo'n witte waas (heb een zwarte auto) als na 3 maanden niet wassen ;(

Ik denk ik spuit hem ff een keer met gedemineraliseerd water af, maar dat lijkt alleen op de velgen effect te hebben. Is er een andere manier om de glans er een beetje in te houden na een dergelijke wasbeurt? Of moet ik aan de handenarbeid :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• JL.com
Tuintje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:46:
[...]

Mequiars is vooral heel gehypt spul goed voor Amerikanen om over op te scheppen. Er zijn maar een paar producten echt kwaliteit van dit merk.

Collinite heeft hele goede vaste waxen. Zelfs een bootwax die ontzettend goed pakt op de auto en die standaard in mijn box zit met nog drie andere waxen van Collinite. Daarnaast is er de Fusso. Lelijk spul om aan te brengen maar handigheid leert en die blijft lang, heel erg lang zitten. En volgens mij heb ik nog een paar waxen. Maar geen Mequiars behalve de 105 en 205.

Een spraywax zit wel verschil in maar niet bijster veel. Of je nu Sonax gebruikt of Mothers het verschil is er amper.
Gehypet of niet, meer persoonlijke ervaring en elke professionele detailer raad weer andere merken aan. Denk dat iedereen zijn eigen voorkeur wel heeft, vandaar dat ik deelde dat wanneer ik met mijn auto toen der tijd dagelijks reed de wax en de schoonheid er na een maand wel van af is.
Tusk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:11:
Vorige week via social deal het duurste programma bij de Washin7 gedaan toen ik in de buurt was. 1 ritje naar de Ardennen en hele auto heeft weer bijna net zo'n witte waas (heb een zwarte auto) als na 3 maanden niet wassen ;(

Ik denk ik spuit hem ff een keer met gedemineraliseerd water af, maar dat lijkt alleen op de velgen effect te hebben. Is er een andere manier om de glans er een beetje in te houden na een dergelijke wasbeurt? Of moet ik aan de handenarbeid :)
Denk dat je als het op mooi en schoonhouden aankomt met een zwarte auto toch al snel bij de handarbeid uit zult komen :P

• Tuintje

Tuintje

Tusk schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:11:

Detailerspray of spraywax. Beiden hebben een andere toepassing maar dat heb ik als eens uitgelegd hier volgens mij. Even de zoekfunctie gebruiken.

@JL.com
Natuurlijk is er een persoonlijke voorkeur en dat is prima. Maar dat maakt het nog geen kwalitatief goed product :)

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01:06
Welke detail brushes gebruiken jullie voor het exterieur en het interieur? Op carclean.com hebben ze weinig keuze vind ik.

• Drieder
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 22-02 13:57
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds een maand een Mercedes cla uit 2019, woonachtig in Utrecht.

De auto is zwart en van het bouwjaar april 2019 en heeft nu 16.000 op de teller.

Ik wil met de auto naar de detailler of ik wil een glass coating op de lak laten aanbrengen.

Wat is jullie ervaring of advies hierin?

Bedankt alvast

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20:59
Vandaag maar eens mijn (naja, onze eigenlijk, ook van mijn vriendin/bijna vrouw) Seat Ibiza 2018 grondig gewassen. Meestal ging ik door de wasstraat, maar wat een verschil is het zeg als je het met de hand doet.. Wasstraat doen we niet meer, gingen eerst elke 2 weken omdat we een witte auto hebben. Ik heb het interieur ook maar eens flink aangepakt. Ik heb nog nooit zo'n schone auto gehad.

Maar nu komt het. Afgelopen zomer zijn we direct vanuit een zwemvijver de auto in gegaan, de bruine smurrie is de stoelen ingetrokken en zit er een vlek van een lekkende fles cola op de bijrijderstoel, daarnaast is de achterbank redelijk smerig door de modder/zand van onze hond (ingetrokken).

Nu heb ik een Bissell Spotclean besteld, welke als het goed is morgen binnen komt. Ik ben zeer benieuwd of ik daar de vlekken mee eruit krijg, samen met een borstel (voor op de boormachine) en bekledingreiniger.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-02 18:30

Kraz

What does this button do?

BlazeMuis schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:02:
Vandaag maar eens mijn (naja, onze eigenlijk, ook van mijn vriendin/bijna vrouw) Seat Ibiza 2018 grondig gewassen. Meestal ging ik door de wasstraat, maar wat een verschil is het zeg als je het met de hand doet.. Wasstraat doen we niet meer, gingen eerst elke 2 weken omdat we een witte auto hebben. Ik heb het interieur ook maar eens flink aangepakt. Ik heb nog nooit zo'n schone auto gehad.

Maar nu komt het. Afgelopen zomer zijn we direct vanuit een zwemvijver de auto in gegaan, de bruine smurrie is de stoelen ingetrokken en zit er een vlek van een lekkende fles cola op de bijrijderstoel, daarnaast is de achterbank redelijk smerig door de modder/zand van onze hond (ingetrokken).

Nu heb ik een Bissell Spotclean besteld, welke als het goed is morgen binnen komt. Ik ben zeer benieuwd of ik daar de vlekken mee eruit krijg, samen met een borstel (voor op de boormachine) en bekledingreiniger.
Doe mij/ons een plezier en laat weten hoe dit afloopt!
Het liefst mét voor en na foto’s :9

Ik heb ook genoeg video’s gezien op YouTube waar mensen met dit apparaat werken en dat zag er netjes uit.

• Card Nox
BlazeMuis schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:02:
Filmpjes van The Detail Geek gekeken?
Succes, ben benieuwd.
Veel swirls op de auto gezien het wasstraat misbruik?

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 18:43
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 10:40:
Welke detail brushes gebruiken jullie voor het exterieur en het interieur? Op carclean.com hebben ze weinig keuze vind ik.
Sinds kort hebben ze van Monello nieuwe brushes op Carclean. Zijn super soft, ideaal voor interieur en exterieur. :)

Clubsport ED40 GTI

• trinity999
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Vissa66 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 03:40:
[...]

Sinds kort hebben ze van Monello nieuwe brushes op Carclean. Zijn super soft, ideaal voor interieur en exterieur. :)
Make-up Penselenset. Die zijn super zacht en maken gegarandeerd geen krassen ook niet op pianolak. Neem een set van 8 of 16 penselen en je hebt ook nog zoveel verschillende maten dat er altijd wel 1 tussenzit perfect is voor roosters of spleten waar je normaal niet bijkomt.
En voor de prijsbewuste man: Een set van 16 stuks is goedkoper als het set van 2 van monello.

• BlazeMuis
Card Nox schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:34:
[...]

Filmpjes van The Detail Geek gekeken?
Succes, ben benieuwd.
Veel swirls op de auto gezien het wasstraat misbruik?
Ik kijk zijn filmpjes al een aantal maanden ja, zeer interessant.

De swirls zijn alleen zichtbaar als ik met een zaklamp op de lak schijn. Als het wat warmer is ben ik van plan de auto eens te polijsten, alleen nog even inlezen over hoe en wat ik ga gebruiken.

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• Card Nox
Goed bezig. Witte lak zie je swirls veel minder dus dat geluk heb je 😉

• BlazeMuis
Ik ben even aan de slag gegaan met de Bissel Spotclean. Als reiniger heb ik HG Bekledingreiniger gebruikt.

Ik heb eerst de achterbank maar gedaan, zodra we vakantie hebben maar eens de stoelen voor doen aangezien het wel een dagje moet drogen.

Een paar voor en na foto’s:

Voor:

Na:

Voor:

Na:

En de troep wat eruit is gekomen:

Fijn apparaat, werkt perfect.

• Ragdoll
  • Niet online

Ragdoll

excommunicado

Vandaag even nieuwe velgen gekocht en gelijk even in de eco shield keramische coating gezet. Wat een glanzende effect geeft dat.

• Twijfels
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21:20
Hebben jullie aanraders voor melaminesponsjes (wondersponsjes)?
Heb bij Rupes leather cleaner eens 4 sponsjes gekregen, erg fijne dingen die niet zomaar kapot gaan. Kan deze alleen niet zo goed los vinden / zijn erg duur.
Action heeft wondersponsjes, 5 stuks voor een euro ofzo, maar die vallen ook na 3 seconden al uit elkaar. Zoek dus iets wat langer meegaat, maar ook niet €2 per sponsje moet kosten, blijft immers toch spul wat je meestal na eenmalig gebruik weggooit.

• Wobbit
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 21-02 12:34
Heeft iemand tips welke DAP machine geschikt is voor een beginner? Hartelijk dank!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

• Kraz
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-02 18:30

Kraz

What does this button do?

BlazeMuis schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:27:
Ik ben even aan de slag gegaan met de Bissel Spotclean. Als reiniger heb ik HG Bekledingreiniger gebruikt.

Ik heb eerst de achterbank maar gedaan, zodra we vakantie hebben maar eens de stoelen voor doen aangezien het wel een dagje moet drogen.

Een paar voor en na foto’s:
%Foto's%

En de troep wat eruit is gekomen:
[Afbeelding]

Fijn apparaat, werkt perfect.
Ziet er goed uit!
Welk type heb je uiteindelijk gekocht? Ik zie dat er verschillende modellen zijn, maar ik zie zo 1-2-3 niet wat de verschillen erin zijn.

• BlazeMuis
Kraz schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 09:35:
[...]

Ziet er goed uit!
Welk type heb je uiteindelijk gekocht? Ik zie dat er verschillende modellen zijn, maar ik zie zo 1-2-3 niet wat de verschillen erin zijn.
Ik heb de Bissell 3698 N gekocht. Was de goedkoopste variant zover ik kon zien (€114).

• Mr.Joker
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
Wobbit schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:58:
Heeft iemand tips welke DAP machine geschikt is voor een beginner? Hartelijk dank!
Zou voor een DAP 900 gaan

• Card Nox
Wobbit schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 07:58:
Zoek even op Amazon in dit topic. Wordt een aardig instap apparaatje vaak aanbevolen.

https://www.amazon.de/dp/...TF8&qid=1573401333&sr=1-1

Wordt vaker voor 60 euro aangeboden.

Card Nox wijzigde deze reactie 13-02-2020 12:17 (19%)

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:40
Vandaag was het eindelijk even droog dus de 3 weer goed schoon gemaakt.

- Matten gezogen (Dyson boat&car)
- Foam (Monello artico, Nilfisk HD)
- HD
- Aero wieldoppen er weer af (zaten er nog op voor een lange reis)
- Washmitt / 2 bucket (PB's Wash&Wax)
- HD
- Drogen
- Ramen en pianolak middenconsole (PB's window cleaner, microvezel en wafeldoek)
- Quickdetailer (PB's QD+, microvezel)
- Tire gel (wederom van PB's)

Foto's! Tire gel zat er pas op bij de laatste twee foto's.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | Tesla Model 3 LR AWD +FSD | TNM Lolo 3.7kW

Pagina: 1 ... 82 83 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True