Ik hoop dat iemand je kan helpen, zou leuk zijn.
Heb een testpaneeltje op de kop getikt om op te hangen in de unit:
Gewassen, gekleid en vervolgens 2 staps gepolijst met Menzerna 2500 en Koch Chemie P2.01.
Zoals je kunt zien op de foto's een mooie verbetering met flakes die eruit poppen

Gewassen, gekleid en vervolgens 2 staps gepolijst met Menzerna 2500 en Koch Chemie P2.01.
Zoals je kunt zien op de foto's een mooie verbetering met flakes die eruit poppen

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Probeer Bart van Custom Car Cleaning eens een berichtje te sturen, heb ik mijn vorige auto ook heengestuurd wegens tijdgebrek en vergaande correctie na schadeherstel.Untouchablezz20 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 17:58:
[...]
Dat is inderdaad wel zo handig. Het betreft een golf 7 in de kleur zwart, en regio Limburg.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Nieuwe camera aangeschaft voor betere detailshots/producten etc.
Het testpaneel is inmiddels af en wordt z.s.m. opgehangen.
Detail shot van de beading op het paneel met ceramische coating
Het testpaneel is inmiddels af en wordt z.s.m. opgehangen.
Detail shot van de beading op het paneel met ceramische coating

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow
Anoniem: 235591
Ik word nog weleens gebeld met klachten over een naburig poetsbedrijf (dit poetsbedrijf zit achter de slechte Google review zoals ik eerder aanhaalde in dit topic). Sommige van die klachten liegen er niet om en het vervelende is dat ik dan andermans knoeierij kan oplossen. En dit gaat van een complete auto opnieuw polijsten tot interieur nabewerken. En vandaag was het een koplampen probleem.
De persoon die mij belde heeft een Mitsubishi Pajero en sinds een klein maandje zit daar xenon in. Zelf werkt hij in een garage waar die naburige poetser zo af en toe een autootje doet voor die garage. De vraag aan die poetser was simpel: de koplampen zijn dof ik wil ze weer helder hebben. Dit was het resultaat:

De man in kwestie was er absoluut niet tevreden over en wilde ook liever niet betalen, wat ik mij goed kan voorstellen. De poetser was er nog geen 10 minuten mee bezig geweest voor beide koplampen maar wel vijf tientjes vragen. Oplossen wilde hij kennelijk niet want volgens hem was dit het beste resultaat.
Nu jullie kennen mij zo langzamerhand wel en dat kan dus wél beter weet ik uit ervaring. Dus ik ben vanavond even bezig geweest met beide koplampen. Het kostte een uurtje tijd maar ik had iemand wel heel blij gemaakt. Hij heeft dan ook zijn baas gebeld over het resultaat wat ik geleverd had en dat het wel een enorm verschil is vergeleken met wat zijn poetser had bewerkstelligd.
Mijn resultaat:

Jongens wat houd ik van mijn professionele hobby. Zoveel aardige mensen en blijde gezichten van mensen, maar ook van Tweakers die bij mij komen, maakt dat ik er heel veel plezier in heb
Ik ben blij dat ik mijn ervaringen met jullie op Tweakers mag delen, en ja ik leer ook wel eens wat van jullie
De persoon die mij belde heeft een Mitsubishi Pajero en sinds een klein maandje zit daar xenon in. Zelf werkt hij in een garage waar die naburige poetser zo af en toe een autootje doet voor die garage. De vraag aan die poetser was simpel: de koplampen zijn dof ik wil ze weer helder hebben. Dit was het resultaat:

De man in kwestie was er absoluut niet tevreden over en wilde ook liever niet betalen, wat ik mij goed kan voorstellen. De poetser was er nog geen 10 minuten mee bezig geweest voor beide koplampen maar wel vijf tientjes vragen. Oplossen wilde hij kennelijk niet want volgens hem was dit het beste resultaat.
Nu jullie kennen mij zo langzamerhand wel en dat kan dus wél beter weet ik uit ervaring. Dus ik ben vanavond even bezig geweest met beide koplampen. Het kostte een uurtje tijd maar ik had iemand wel heel blij gemaakt. Hij heeft dan ook zijn baas gebeld over het resultaat wat ik geleverd had en dat het wel een enorm verschil is vergeleken met wat zijn poetser had bewerkstelligd.
Mijn resultaat:

Jongens wat houd ik van mijn professionele hobby. Zoveel aardige mensen en blijde gezichten van mensen, maar ook van Tweakers die bij mij komen, maakt dat ik er heel veel plezier in heb
Mooi resultaat! Ik zou ook absoluut geen genoegen hebben genomen met het werk van de andere poetser. Dit soort dingen maakt mij ook wel huiverig om mijn eigen auto's te laten poetsen. Iedereen kan zichzelf detailer noemen, maar als iemand de lak verziekt dan is het leed al geleden.
Jammer dat je niet in het midden van het land opereert, Tuintje!
Ik ben blij dat @Anoniem: 235591 in het noorden zitLVGH schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:55:
Mooi resultaat! Ik zou ook absoluut geen genoegen hebben genomen met het werk van de andere poetser. Dit soort dingen maakt mij ook wel huiverig om mijn eigen auto's te laten poetsen. Iedereen kan zichzelf detailer noemen, maar als iemand de lak verziekt dan is het leed al geleden.
@Anoniem: 235591 heb je binnenkort nog weer tijd? Ze hebben tegen mijn bumper aan gereden. Krasjes meer niet maar de hele bumper laten spuiten en nu is de wax er weer af.
Ik heb weleens woorden met hem gehad een jaar of wat geleden. Ik verziekte de markt volgens hem. Ik vroeg hem welke markt want ik zit niet in zijn vaarwater, doe niets voor bedrijven tenzij ze dat betalen wat ik er voor wil hebben en niet voor een duppie op de eerste rij willen zitten. Dit is gewoon heel duidelijk het verschil tussen een broodpoetser en een detailer die er de tijd voor neemt, maar vooral weet met welke materialen en producten hij werkt. Maar ook kennis heft van het materiaal wat hij behandeld.LVGH schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 15:55:
Maar wees niet huiverig hoor. Er zijn gelukkig een handje vol goede detailers, ook hier op het forum. En ja ik kom wel in het midden van het land. Ik heb daar wat mensen zitten die ik weleens help. Regio Amersfoort. Als dat voor jou goed is mail mij dan maar eens.
Je hebt mijn nummerTeknix1982 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 16:07:
[...]
Ik ben blij dat @Anoniem: 235591 in het noorden zithij doet mijn auto ook regelmatig en dat is altijd top!
@Anoniem: 235591 heb je binnenkort nog weer tijd? Ze hebben tegen mijn bumper aan gereden. Krasjes meer niet maar de hele bumper laten spuiten en nu is de wax er weer af.
Gisteren het nieuwe dagelijkse vervoer even een behandeling gegeven. Blijft mooi dat je zelfs op een fabriek nieuwe lak nog mooie resultaten kan behalen kwa verbetering (en dan vooral glans). Kwa lak defecten viel het mee, eigenlijk geen foutjes tegen gekomen, her en der een paar stof deeltjes maar heel minimaal. De waslaag is collinite 476S, blijft lekker lang zitten en dat is wel zo fijn bij een dagelijkse auto.

Afgelopen zondag goed besteed aan deze Fiat 500, wat lichte waskrasjes weg kunnen werken met 1 medium polish + finishing polish.
De achterbumper had iets meer werk nodig, maar deze is net als de andere panelen weer in nette staat
Daarna alle panelen met prep afgenomen om vervolgens een SIO2 wax aan te brengen, zodat deze de winter goed door komt
Schrik niet van de "swirl" foto, dit is de wax die aan het curen is

De achterbumper had iets meer werk nodig, maar deze is net als de andere panelen weer in nette staat
Daarna alle panelen met prep afgenomen om vervolgens een SIO2 wax aan te brengen, zodat deze de winter goed door komt
Schrik niet van de "swirl" foto, dit is de wax die aan het curen is

Zier er goed uit welke producten en merken heb je hiervoor gebruikt ?
Menzerna 2500 als medium polishbrutus26 schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:59:
Zier er goed uit welke producten en merken heb je hiervoor gebruikt ?
Koch Chemie P2.01 als finishing
Gele polishingpad
KKD Prep als ontvetter voor polijstresten en goede hechting Madcow Colossus wax.
Mooi erg excusieve producten, vooral de Madcow
hoe bevallen de Koch producten
Jestar076 schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:53:
[...]
Menzerna 2500 als medium polish
Koch Chemie P2.01 als finishing
Gele polishingpad
KKD Prep als ontvetter voor polijstresten en goede hechting Madcow Colossus wax.
Van Koch gebruik ik momenteel alleen de polijstmiddelen, eerst het een en ander opmaken voor ik iets nieuws probeerbrutus26 schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:23:
Mooi erg excusieve producten, vooral de Madcow
[...]
Gonadan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:43:
Zojuist in de regen maar even gauw de washand er langs gehaald, het was niet meer om aan te zien.
Echt een twee emmer methode kon je het niet noemen, één emmer en met ruim water even gauw overal langs.
Nu mag ik zeker niet meer in het topic komen?

Ellendige herfst en zout van de snelwegen
Ondertussen misbruik ik mijn Glansprotector voor de badkamertegels, circa 8-10 ml met water sprayen en je hebt ook nog eens mooie tegels waar het water afvliegt (vooral fijn vanwege de kalk die nu wat minder snel vormt).
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ga toevallig zo de auto even afspuiten en de binnenkant van de deurposten en achterklep schoonmaken met een doek en wat sop...het is te koud voor poetsen maar die smerige drek moet er echt even af.
welke quickdetailer gebruik je dan meestal ?
ByteMe_ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:36:
[...]
[afbeelding]
Ellendige herfst en zout van de snelwegenBinnen no time is de auto weer vies. Enkel even snel eraf spuiten met de hogedrukspuit is niet meer voldoende en ik heb ook geen quickdetailer en degene die ik wil kopen is al lange tijd niet meer te koop. Kijken of ik binnenkort weer aan de was ga of het gewoon even laat voor wat het is, er zit een soft99 op, dus er is wel wat bescherming.
Ondertussen misbruik ik mijn Glansprotector voor de badkamertegels, circa 8-10 ml met water sprayen en je hebt ook nog eens mooie tegels waar het water afvliegt (vooral fijn vanwege de kalk die nu wat minder snel vormt).
@ByteMe_ Ik doe precies hetzelfde op de douche cabine
Formerly known as Ragdoll
Ik heb het spul een paar keer geleend, maar het is dus Car xtras, een Aldi variant die blijkbaar onder Meguairs zou vallen. Die zou je wel in meervoud moeten inslaan, gezien die actie van autospullen zelden voorbij komt, volgens mij zelfs slechts 1x jaar (3 euro p/s). Dus dan kan je weer beter wat goedkopers halen bij Automat en/of Carclean.brutus26 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:35:
welke quickdetailer gebruik je dan meestal ?
[...]
Hey, sinds kort heb ik een of andere kras in mijn dashboard. Het steekt me echt aangezien ik heel zorgzaam ben met mijn wagen. Bv de tas gaat altijd in de koffer etc. Nu is het blijkbaar toch dat er iets moet geschuurd hebben tegen het dashboard. Kunnen jullie me verder helpen hoe ik dit het best aan het zicht ontneem of oplos? Ik voeg ook even een foto bij.

weet iemand of dit goeie wasmitts zijn?
https://www.aliexpress.co...ash-Mitt/32401830086.html
of nog andere opties? eventueel china?
Hier in nl komt er meestal nog rond de 5 euro verzenden bij ....
als iemand wat weet.. bedankt
-edit-
of eventueel deze?
https://www.aliexpress.co...Best-For/32820207404.html?
Voor mij is alleen om de auto te wassen/afspoelen
-edit-
of eventueel deze?
[ Voor 27% gewijzigd door Aggressor op 22-12-2017 20:24 ]
Die ene kost 6 euro inclusief verzendkosten...lijkt me dus wel een gokje waard?Aggressor schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:22:
weet iemand of dit goeie wasmitts zijn?
-edit-
of eventueel deze?
*Laat ons de uitkomst even weten

Je hebt van die wondersponsjes, even de naam van het spul kwijt, die schuren heel licht. Even nat maken en dan heel licht 'glad' maken, hoeft niet veel te zijn en dan voeden met bv een kunststof voeder.Filter1990 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 15:04:
Hey, sinds kort heb ik een of andere kras in mijn dashboard. Het steekt me echt aangezien ik heel zorgzaam ben met mijn wagen. Bv de tas gaat altijd in de koffer etc. Nu is het blijkbaar toch dat er iets moet geschuurd hebben tegen het dashboard. Kunnen jullie me verder helpen hoe ik dit het best aan het zicht ontneem of oplos? Ik voeg ook even een foto bij.
[afbeelding]
Wel zuur altijd dit soort plekjes maar kun je niet altijd voorkomen.

Ik heb deze maar op Amazon besteld voor 11.95. Gezien de recensies.Kraz schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:09:
[...]
Die ene kost 6 euro inclusief verzendkosten...lijkt me dus wel een gokje waard?
*Laat ons de uitkomst even weten
https://www.carclean.com/...microfiber-wash-mitt.html
23-12 begonnen aan een Caddy, inmiddels volledig gepolijst, velgen staan al in de coating.
Kleine impressie:

Rest volgt morgen/overmorgen
Kleine impressie:

Rest volgt morgen/overmorgen
Mag ik hier ook vragen of er mensen in een bepaalde plaats wonen en auto's poetsen?
[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 25-12-2017 19:50 ]
Mwa... Als je de topicwarning in acht neemt is het niet de bedoeling.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Natuurlijk mag dat wel tenzij je een bedrijf bent. End an nog is het een grijs gebied. Toen ik nog KvK nummer had mocht ik hier niet zeggen 'kom maar ik help je wel' maar ik mocht wel zeggen 'ga maar naar jantje, Pietje of Klaasje'. Ben me daar gek.iichel schreef op maandag 25 december 2017 @ 17:23:
Mwa... Als je de topicwarning in acht neemt is het niet de bedoeling.
Als jij hobbyist bent en detailen is je passie waarom zou jij dan niet mogen zeggen 'laat ik je helpen'.
Natuurlijk mag je dat gewoon vragen. De modjes vinden het heus niet erg als Tweakers elkaar helpen, zelfs als daar enige onkostenvergoeding bij zou zitten.
Het wordt wat anders als het doel niet met is om elkaar te helpen en van elkaar te leren maar het echt om commercieel gewin gaat. Daar zit vast nog een heel grijs gebied tussen.
Volgens mij kwam de waarschuwing oorspronkelijk omdat één of andere viool zijn webshop zat te promoten.
Zo weet ik dat tuintje mij best zou willen helpen met het wegwerken van krassen, alleen is Winsum net even te ver van m'n huis.
Het wordt wat anders als het doel niet met is om elkaar te helpen en van elkaar te leren maar het echt om commercieel gewin gaat. Daar zit vast nog een heel grijs gebied tussen.
Volgens mij kwam de waarschuwing oorspronkelijk omdat één of andere viool zijn webshop zat te promoten.
Zo weet ik dat tuintje mij best zou willen helpen met het wegwerken van krassen, alleen is Winsum net even te ver van m'n huis.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zal best, maar vier à vijf uur afhankelijk van verkeer voor een retourtje is aanzienlijk.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Weer een grote slag geslagen vandaag, caddy is compleet gecoat en staat nu uit te harden.
Velgen gemonteerd en morgen alleen nog de sponningen nalopen + leder interieur cleanen.

Velgen gemonteerd en morgen alleen nog de sponningen nalopen + leder interieur cleanen.

nou, dan ben ik op zoek naar iemand tussen nijmegen en venray die mij wil helpen met het cleanen en poetsen van mijn auto
Zo, wat aardig wat bakken koffie dan toch eindelijk klaar.
2 stappen gepolijst zodat de waskrassen/vogelpoep overblijfselen verwijderd zijn.
2 lagen glascoating voor 2-3 jaar bescherming.
De velgen zijn behandeld met een glascoating die tot 3 jaar blijft werken.
Daarnaast zijn de leren stoelen gereinigd en beschermd.

2 stappen gepolijst zodat de waskrassen/vogelpoep overblijfselen verwijderd zijn.

Stiekem gewoon een nieuwe gekochtJestar076 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:18:
Zo, wat aardig wat bakken koffie dan toch eindelijk klaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het ziet er mooi uit. Maar wordt deze gebruikt voor de show of door een bedrijf zelf?
Hij is beter als nieuw, de caddy wordt gewoon gebruikt door een bouwbedrijf.Jeanke117 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 11:37:
[...]
Stiekem gewoon een nieuwe gekocht![]()
Het ziet er mooi uit. Maar wordt deze gebruikt voor de show of door een bedrijf zelf?
@Jestar076 Mooie Luxe Caddy :thumb:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Mooie caddy inderdaad hoewel het nog beter had gekund als de term verwees naar een Cadillac...
Bouwbedrijf dus helaas niet verlagen.
Hier weinig nieuws vanwege het weer.
Wel vandaag de ruiten schoonmaken met rain X twee in één, reinigen en afstoten van water en vuil.
Ben benieuwd.
Bouwbedrijf dus helaas niet verlagen.
Hier weinig nieuws vanwege het weer.
Wel vandaag de ruiten schoonmaken met rain X twee in één, reinigen en afstoten van water en vuil.
Ben benieuwd.
Heb een VW in bestelling staan met wat pianolak exterieurdelen. Zoals gebruikelijk tussen bv de deurstijlen bij VW.
Ik had gedacht om de meest zichtbare delen te laten behandelen met XPEL folie omdat waskrassen onvermijdelijk zijn hierop.
Iemand dit al gedaan? Of een beter alternatief? Moet de wagen 3-4 jaar houden.
Ik had gedacht om de meest zichtbare delen te laten behandelen met XPEL folie omdat waskrassen onvermijdelijk zijn hierop.
Iemand dit al gedaan? Of een beter alternatief? Moet de wagen 3-4 jaar houden.
Even een selfquote, die car extras komen er weer aan voor de geinteresseerden:ByteMe_ schreef op woensdag 6 december 2017 @ 13:41:
[...]
Ik heb het spul een paar keer geleend, maar het is dus Car xtras, een Aldi variant die blijkbaar onder Meguairs zou vallen. Die zou je wel in meervoud moeten inslaan, gezien die actie van autospullen zelden voorbij komt, volgens mij zelfs slechts 1x jaar (3 euro p/s). Dus dan kan je weer beter wat goedkopers halen bij Automat en/of Carclean.
https://www.aldi.nl/aldi_vanaf_maandag_1501_5_26459.html
Wat is een relatief goedkope oplossing om je velgen zo lang mogelijk schoon te houden? (niet autorijden is geen optie
> Na een week zijn ze al niet meer om aan te zien. Ik gebruik dezelfde shampoo als waar ik mijn auto mee was. Wel in een nieuwe emmer met warm water uiteraard.
En met welk materiaal malen jullie je ze schoon? Ik gebruik zelf een velgenborstel, maar ik heb het idee dat het sneller moet kunnen.
En met welk materiaal malen jullie je ze schoon? Ik gebruik zelf een velgenborstel, maar ik heb het idee dat het sneller moet kunnen.
[ Voor 15% gewijzigd door vinom op 19-01-2018 21:01 ]
@vinom Schoon houden gaat niet lukken. Je kunt er hooguit voor zorgen dat het schoonmaken makkelijker wordt door de velgen te voorzien van (velgen)wax. Remstof en vuil hechten dan minder makkelijk en is daardoor makkelijker te verwijderen.
Zelf gebruik ik een 'Wheel Woolie' (feitelijk een bolletje wol op een stok) voor de binnenkant (door de spaken/gaten heen) en een oude washmitt voor de buitenkant en de lastige hoekjes.
Zelf gebruik ik een 'Wheel Woolie' (feitelijk een bolletje wol op een stok) voor de binnenkant (door de spaken/gaten heen) en een oude washmitt voor de buitenkant en de lastige hoekjes.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
@vinom
Je wielen schoonhouden is op zich niet zo moeilijk maar je moet de basis goed hebben. Je hebt een velgenborstel nodig, een goede velgenreiniger (ik raad je Alu Teufel groen aan), een vaste wax. Haal je wielen eraf en maak ze schoon op die manier en wax ze in. Omdat de wielen eraf zijn kan je ook eens de as, de remklauwen, schijven et cetera schoonmaken en vooral schoon spoelen. Spray het gerust in met Alu Teufel. Dat scheelt al erg veel als je dat bijhoudt.
Je wielen schoonhouden is op zich niet zo moeilijk maar je moet de basis goed hebben. Je hebt een velgenborstel nodig, een goede velgenreiniger (ik raad je Alu Teufel groen aan), een vaste wax. Haal je wielen eraf en maak ze schoon op die manier en wax ze in. Omdat de wielen eraf zijn kan je ook eens de as, de remklauwen, schijven et cetera schoonmaken en vooral schoon spoelen. Spray het gerust in met Alu Teufel. Dat scheelt al erg veel als je dat bijhoudt.
1 optie, keramische schijven. Andere optie is er niet.vinom schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:58:
Wat is een relatief goedkope oplossing om je velgen zo lang mogelijk schoon te houden? (niet autorijden is geen optie> Na een week zijn ze al niet meer om aan te zien. Ik gebruik dezelfde shampoo als waar ik mijn auto mee was. Wel in een nieuwe emmer met warm water uiteraard.
M3P 24'
Ik kwam onlangs achter een cadeautje van iemand op mijn voorbumper.:
Het is enkel optisch en dus niet voelbaar. Hoe en waarmee kan ik dit het beste behandelen/weghalen? Gaat om een plastic-fantastic voorbumper.
En ja, wassen staat hoog op het todo lijstje van aankomend weekend
Het is enkel optisch en dus niet voelbaar. Hoe en waarmee kan ik dit het beste behandelen/weghalen? Gaat om een plastic-fantastic voorbumper.
En ja, wassen staat hoog op het todo lijstje van aankomend weekend
[ Voor 23% gewijzigd door MisteRMeesteR op 24-01-2018 14:41 ]
www.google.nl
Iets van polijstmiddel en een microvezeldoek zou al kunnen werken.Lijkt een oppervlakkige streep die er wel vanaf gaat.
Had 2 jaar geleden het fantastische idee mijn velgen te 'plasti-dippen'. Dit gedaan met spuitbussen van Motip dupli color sprayplast, netjes 4/5 lagen gespoten. Tijdens de wintersport is de boel toen losgekomen en nu dus bezig om de hele velg schoon te maken.
Echter willen een aantal resten niet verwijderd worden na eindeloos gepeuter. Heb stiekem al best zware middelen gebruikt(incl. thinner en stickerverwijderaar) maar het mocht niet baten. Contact opgenomen met de leverancier en die had verder ook geen oplossing.
Nu zag ik de volgende caramelschijf, waar blijkbaar ook stickerresten mee worden verwijderd:

Iemand ervaring hiermee?
Vind het zelf enigszins lomp overkomen, dat je mogelijk door je lak heengaat.
Maar aan de andere kant wil ik het wel overwegen, anders wordt het denk ik stralen/spuiten(en dat zijn de velgen niet echt waard).
Echter willen een aantal resten niet verwijderd worden na eindeloos gepeuter. Heb stiekem al best zware middelen gebruikt(incl. thinner en stickerverwijderaar) maar het mocht niet baten. Contact opgenomen met de leverancier en die had verder ook geen oplossing.
Nu zag ik de volgende caramelschijf, waar blijkbaar ook stickerresten mee worden verwijderd:

Iemand ervaring hiermee?
Maar aan de andere kant wil ik het wel overwegen, anders wordt het denk ik stralen/spuiten(en dat zijn de velgen niet echt waard).
Vreemde caramelschijf met die tanden, degene die ik voorheen gebruikte was gewoon rond.. Werkt perfect voor het verwijderen van stickers, mits je het met beleid doet en niet door je lak heen gaat... Vermoed dus dat het voor plastidip ook prima werkt..
Niets vreemds aan werkt perfect. Menig bus en auto stickervrij meegemaakt en werkt beter dan een gladde schijf. Niet te hoog in toeren en rustig banen trekken. Staan ook wel filmpjes van op YT. En door de lak ga je niet zo snel met die schijf en ik ben heel ruig te werk gegaan op sommige stickers.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 24-01-2018 23:47 ]
Dat ziet er goed uit! Ga ik nog wel even proberen dan, rustig aan beginnen en kijken of het er een beetje afgaat
Je zet die schijf op je boormachine, stelt het toerental in naar gelang hoe het gaat, goed en recht die schijf op de sticker zetten, druk zetten en rustig ontstickeren. Het geeft wel veel residu af dus trek oude kleren aan, houdt een handvegertje bij de hand om het weg te vegen.
https://www.carclean.com/nl/caramelschijf-tape-eraser.html
https://www.carclean.com/nl/caramelschijf-tape-eraser.html
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 26-01-2018 18:05 ]
WD40 is je grootste vriend. Met plastidip is niks mis, maar je moet idd geen namaak spul gebruiken. Echte plastidip, mits goed aangebracht, komt niet los en als je het eraf wilt halen is het heel makkelijk te peelen.cooolkast schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:39:
Had 2 jaar geleden het fantastische idee mijn velgen te 'plasti-dippen'. Dit gedaan met spuitbussen van Motip dupli color sprayplast, netjes 4/5 lagen gespoten. Tijdens de wintersport is de boel toen losgekomen en nu dus bezig om de hele velg schoon te maken.
[afbeelding]
Iemand ervaring hiermee?
M3P 24'
Binnenkort is m'n pa jarig en hij heeft net een V40 R-design uit 2015 gekocht. Trots als hij is wil hij deze auto eens goed gaan bijhouden dus wassen met het handje. Hebben jullie tips voor een leuk cadeau setje om hem op gang te helpen? Mitt, shampoo, doeken, wax etc?
Ik zag de meguairs new car kit (link) maar heb altijd het idee dat je bij meguairs betaald voor de 'naam'. Budget is max 50€.
Ik zag de meguairs new car kit (link) maar heb altijd het idee dat je bij meguairs betaald voor de 'naam'. Budget is max 50€.
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Is er hier iemand uit de buurt van Ede die mijn BMW M140i onder handen wil nemen?
Er zitten hier een paar poetsbedrijven in de buurt maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in. Ik heb liever iemand die het uit passie doet, niet puur commercieel...
Er zitten hier een paar poetsbedrijven in de buurt maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel veel vertrouwen in. Ik heb liever iemand die het uit passie doet, niet puur commercieel...
iemand ervaringen met het polijsten van koplampen? van mijn Volvo s60 zijn de kunststof koplampen behoorlijk verweerd. ik heb vorige week met de Mequiars kit eea opgepoetst en het ziet er wel behoorlijk uit nuet, maar zit nog wel een verweerde laag op die ik er niet goed afkrijg..... Tips welkom:)
Toevallig een paar weken terug zelf gedaan op de auto van mijn zwager, niet met het idee om het 100% te krijgen, ook geen coating er op (wel een sealant, EX-P). Het resultaat is nog steeds zeer goed geworden in mijn ogen, maar had makkelijk beter gekund met wat meer tijd + machinaal schuren. Helaas geen foto's van..ThatsHollywood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:29:
iemand ervaringen met het polijsten van koplampen? van mijn Volvo s60 zijn de kunststof koplampen behoorlijk verweerd. ik heb vorige week met de Mequiars kit eea opgepoetst en het ziet er wel behoorlijk uit nuet, maar zit nog wel een verweerde laag op die ik er niet goed afkrijg..... Tips welkom:)
Mijn stappenplan: opschuren, eerst korrel 1500, daarna 3000, met de hand gedaan dus, als het kan zou ik het machinaal doen (let vooral op het goed afplakken van de lak rondom de lamp!). Vervolgens de DAP900 met gele pad + raffini veloce en daarna nogmaals witte pad + raffini finish gevolgd door de EX-P sealant (ofwel compound > finish > sealant). Al met al twee koplampen in een uurtje gedaan. Om een goed resultaat te krijgen moet je het gewoon goed opschuren, wellicht beginnen met 1000 (sommige filmpjes zie je men met 400 of iets dergelijks nog beginnen). En rustig opschalen, je ziet tijdens het schuren snel genoeg de slechte / verweerde coating en dan spreekt het eigenlijk voor zich hoelang je nog door moet gaan
Nu weet ik niet of je een polijstmachine tot je beschikking hebt. Ik heb geen idee hoe makkelijk je de schuurkrasjes met de hand weg kan polijsten, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit met de hand ook nog te doen is als je het goed schuurt met korrel 3000, maar weet dit dus niet zeker.
[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 08-02-2018 17:04 ]
Zoiets: Anoniem: 235591 in "Het grote auto detailing topic"ThatsHollywood schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:29:
Maar als je iets vraagt is het handig te vermelden welke omgeving.
Kijk eens op carclean.com. De Gyeon Q²M Bathe+ shampoo kan ik je aanraden. Geeft een mooie glans en beading effect. Zelf breng ik deze na het wassen puur aan (paar druppels per auto) met een Monello washmitt. Een goeie droogdoek is ook leuk voor een kado set.Bo0bz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:27:
Binnenkort is m'n pa jarig en hij heeft net een V40 R-design uit 2015 gekocht. Trots als hij is wil hij deze auto eens goed gaan bijhouden dus wassen met het handje. Hebben jullie tips voor een leuk cadeau setje om hem op gang te helpen? Mitt, shampoo, doeken, wax etc?
Thx voor de uitgebreide uitleg:) zal eens kijken, heb geen DAP, vorige deed ik met een polijstpad op min accuboormachineTwijfels schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 17:02:
[...]
Toevallig een paar weken terug zelf gedaan op de auto van mijn zwager, niet met het idee om het 100% te krijgen, ook geen coating er op (wel een sealant, EX-P). Het resultaat is nog steeds zeer goed geworden in mijn ogen, maar had makkelijk beter gekund met wat meer tijd + machinaal schuren. Helaas geen foto's van..
Mijn stappenplan: opschuren, eerst korrel 1500, daarna 3000, met de hand gedaan dus, als het kan zou ik het machinaal doen (let vooral op het goed afplakken van de lak rondom de lamp!). Vervolgens de DAP900 met gele pad + raffini veloce en daarna nogmaals witte pad + raffini finish gevolgd door de EX-P sealant (ofwel compound > finish > sealant). Al met al twee koplampen in een uurtje gedaan. Om een goed resultaat te krijgen moet je het gewoon goed opschuren, wellicht beginnen met 1000 (sommige filmpjes zie je men met 400 of iets dergelijks nog beginnen). En rustig opschalen, je ziet tijdens het schuren snel genoeg de slechte / verweerde coating en dan spreekt het eigenlijk voor zich hoelang je nog door moet gaanWel uitkijken met de hitte, wordt wat sneller warm dan gewone autolak.
Nu weet ik niet of je een polijstmachine tot je beschikking hebt. Ik heb geen idee hoe makkelijk je de schuurkrasjes met de hand weg kan polijsten, eerlijk gezegd verwacht ik dat dit met de hand ook nog te doen is als je het goed schuurt met korrel 3000, maar weet dit dus niet zeker.

Thx, Heb ik gezien, maar alleen een stappenplan er bij is fijn. Omgeving lijkt me niet relevant, wil het graag zelf aanpakkenAnoniem: 235591 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 19:44:
[...]
Zoiets: Anoniem: 235591 in "Het grote auto detailing topic"
Maar als je iets vraagt is het handig te vermelden welke omgeving.
[ Voor 67% gewijzigd door ThatsHollywood op 08-02-2018 22:10 ]
Heb je het eerder gedaan? Niet? Pak dan een sloopkoplamp en probeer het daar eerst maar op.
Je hebt schuurpads nodig: 500, 1000, 1500, 2000, 3000 Die schuurpads kosten ongeveer €3,- per stuk, die ik heb althans. Je hebt een 70mm steunplaat nodig en een adapter om de steunplaat te bevestigen op een accuboormachine. Je hebt een 70mm polijstpad nodig, grof polijstmiddel en fijn polijstmiddel. Wax om het af te maken.
Stappenplan? Geen idee hoe je koplamp er aan toe is dus er is geen stappenplan wat er antwoord op kan geven. Bovenstaande is wat je nodig kan en zal hebben. Kan omdat het meevalt, zal hebben omdat je het vernaggelt.
Je hebt schuurpads nodig: 500, 1000, 1500, 2000, 3000 Die schuurpads kosten ongeveer €3,- per stuk, die ik heb althans. Je hebt een 70mm steunplaat nodig en een adapter om de steunplaat te bevestigen op een accuboormachine. Je hebt een 70mm polijstpad nodig, grof polijstmiddel en fijn polijstmiddel. Wax om het af te maken.
Stappenplan? Geen idee hoe je koplamp er aan toe is dus er is geen stappenplan wat er antwoord op kan geven. Bovenstaande is wat je nodig kan en zal hebben. Kan omdat het meevalt, zal hebben omdat je het vernaggelt.
Ik heb ook een vraag.
Ik zit erover na te denken om een hogedrukspuit te kopen en een foamer bij Varclean.
Ik wil een pre wash gebruiken bij m'n wasbeurt.
Gebruiken jullie de pre wash foam altijd bij elke wasbeurt? Ik hoor wisselende verhalen over pre wash en wax. De ene zegt dat een pre wash niet schadelijk is voor de wax en de ander zegt juist van wel.
Ik zit erover na te denken om een hogedrukspuit te kopen en een foamer bij Varclean.
Ik wil een pre wash gebruiken bij m'n wasbeurt.
Gebruiken jullie de pre wash foam altijd bij elke wasbeurt? Ik hoor wisselende verhalen over pre wash en wax. De ene zegt dat een pre wash niet schadelijk is voor de wax en de ander zegt juist van wel.
Hier zijn vast wel mensen die het antwoord weten op mijn vraag.
Mijn BMW E46 wordt binnenkort door mij over de 100.000km gereden en hij is eigenlijk nog veel te netjes om door een wasstraat te trekken. Dus relatief weinig swirls en geen enkel plekje roest of wat dan ook.
Nu wil ik hem dus laten polijsten en corrigeren en zelf voorzien van glascoating zodat hij voor een goede 2 jaar beschermd is.
Zelf nog nooit met glascoating gewerkt en nu ben ik benieuwd of iemand beginner-tips heeft voor het aanbrengen van zo'n coating. De Do's and dont's en product aanbevelingen.
Ik las iets over hardheden (10 de max?) en de moeilijkheden van aanbrengen. Hoeveel tijd moet ik er ongeveer voor uittrekken, 1 dag? 2 dagen?
Hoor het graag!
Mijn BMW E46 wordt binnenkort door mij over de 100.000km gereden en hij is eigenlijk nog veel te netjes om door een wasstraat te trekken. Dus relatief weinig swirls en geen enkel plekje roest of wat dan ook.
Nu wil ik hem dus laten polijsten en corrigeren en zelf voorzien van glascoating zodat hij voor een goede 2 jaar beschermd is.
Zelf nog nooit met glascoating gewerkt en nu ben ik benieuwd of iemand beginner-tips heeft voor het aanbrengen van zo'n coating. De Do's and dont's en product aanbevelingen.
Ik las iets over hardheden (10 de max?) en de moeilijkheden van aanbrengen. Hoeveel tijd moet ik er ongeveer voor uittrekken, 1 dag? 2 dagen?
Hoor het graag!
Respect to the man in the icecream van!
Moeilijk is het zeker, alles valt of staat bij de voorbereiding. Niet goed gepolijst en ontvet? Sowieso kortere standtijd en misschien zelfs vlekken.
Zorg dus voor een zeer goede was, klei en polijstbeurt, en zeer goed ontvetten(Gyeon Prep bijvoorbeeld).
Als beginner raad ik je Gyeon Cancoat aan. Een instapcoating die het goed en vrij makkelijk doet. Een Nanolex of Gyeon Mohs en dergelijke zijn gewoon lastig als je dit voor het eerst doet. Als je dat verprutst ben je langer bezig met herstellen dan het daadwerkelijke coaten.
Zorg dus voor een zeer goede was, klei en polijstbeurt, en zeer goed ontvetten(Gyeon Prep bijvoorbeeld).
Als beginner raad ik je Gyeon Cancoat aan. Een instapcoating die het goed en vrij makkelijk doet. Een Nanolex of Gyeon Mohs en dergelijke zijn gewoon lastig als je dit voor het eerst doet. Als je dat verprutst ben je langer bezig met herstellen dan het daadwerkelijke coaten.
@Anoniem: 235591 Is deze Skoda inmiddels al voorzien van deze "Zooi"Anoniem: 235591 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:37:
Weet je wat? Ik koop die zooi wel van de week via Ali (https://nl.aliexpress.com...rophobic/32803383501.html) en ga het gebruiken op een donkerblauwe Skoda Octavia van een vriend van me. Deze Skoda: http://www.autopoetsbedri...da-octavia-greenline-tdi/
Die is binnenkort toch weer aan de beurt voor een behandeling dus kan ik dat mooi uitproberen. Hij wordt eens per twee weken gewassen. Eens zien of het wat is en hoe het aan te brengen is.
Nog niet @Brutuss . Hij is tussendoor nog gepolijst omdat hij schade had. Maar houd het op maart/april dan is hij er weer aan toe. Ik ben het nog niet vergeten hoor.
Afgelopen dagen gewerkt een deze mooie Japanse beauty, een Subaru Impreza.
De auto is uitvoerig gewassen om de lak eens goed te inspecteren op oneffenheden en krasjes.
Na de inspectieronde werden de strips + kunststof delen afgeplakt en hebben we de lak in 2 polijststappen weer mooi strak gekregen.
Nadat alle panelen waren gepolijst, is de lak ontvet om zo een optimale hechting te kunnen geven aan de glascoating.
De Subaru is voorzien van de Eco Shield coating.

De auto is uitvoerig gewassen om de lak eens goed te inspecteren op oneffenheden en krasjes.
Na de inspectieronde werden de strips + kunststof delen afgeplakt en hebben we de lak in 2 polijststappen weer mooi strak gekregen.
Nadat alle panelen waren gepolijst, is de lak ontvet om zo een optimale hechting te kunnen geven aan de glascoating.
De Subaru is voorzien van de Eco Shield coating.

Mooi resultaat. En die krasjes vallen wel mee zo te zien. Check die op die benz even.Jestar076 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:04:
Afgelopen dagen gewerkt een deze mooie Japanse beauty, een Subaru Impreza.

EB cardetailing tot aan uw huis
Mwah, het zat wel overal. Gelukkig niet heel diep maar de lak is ook vrij zacht..Ediejo schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:20:
[...]
Mooi resultaat. En die krasjes vallen wel mee zo te zien. Check die op die benz even.
Mooi werk op die benz!
Vandaag mijn nieuwe auto bij de dealer gaan ophalen.
Ik was sowieso al van plan die is een goede wasbeurt te geven.
Maar hoe ik hem ontvangen heb tart elke verbeelding.
Poetssporen die ik zelf anders nooit heb, van uitlopers waar je nog de opgedroogde resten van het product kan zien, tot dingen waarvan ik me afvraag, is dit nu normaal te noemen bij een nieuwe wagen?
Morgen de wagen maar is een goede beurt geven.
Heb me al wat ingelezen en de spons blijft achterwege.
Voor de rest zal het er beter uitzien dan nu...
Zal morgen wel is wat foto's maken om te laten zien wat ik bedoel, want ben er niet echt happy mee.
Ik was sowieso al van plan die is een goede wasbeurt te geven.
Maar hoe ik hem ontvangen heb tart elke verbeelding.
Poetssporen die ik zelf anders nooit heb, van uitlopers waar je nog de opgedroogde resten van het product kan zien, tot dingen waarvan ik me afvraag, is dit nu normaal te noemen bij een nieuwe wagen?
Morgen de wagen maar is een goede beurt geven.
Heb me al wat ingelezen en de spons blijft achterwege.
Voor de rest zal het er beter uitzien dan nu...
Zal morgen wel is wat foto's maken om te laten zien wat ik bedoel, want ben er niet echt happy mee.
Tja, dealers huren of een 10 auto's per uur detailer in of rammen m door de wasstraat. Ken ze wel die een niet wassen bij aflevering voorkeur opgeven of zelfs de beschermfolie zelf willen verwijderen. En met de kennis die je nu hebt
¯\_(ツ)_/¯
Kennis is een groot woord dat ik liever nog niet gebruik in deze context, maar als ik geen familie van sponge-bob wil misbruiken voor men auto heb ik alvast een goede start gemaakt dunkt me.BoltYes schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:15:
Tja, dealers huren of een 10 auto's per uur detailer in of rammen m door de wasstraat. Ken ze wel die een niet wassen bij aflevering voorkeur opgeven of zelfs de beschermfolie zelf willen verwijderen. En met de kennis die je nu hebt
Het vriest me iets te hard op dit moment, anders begon ik er is aan.
Ik zal nog ff geduld moeten hebben tot het weekend vermoed ik als het zo blijft aanhouden.
Ik heb het 1x gedaan 2 jaar terug. En ondanks dat het aanbrengen etc allemaal wel goed ging is het:Estoque schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 13:35:
Hier zijn vast wel mensen die het antwoord weten op mijn vraag.
Hoor het graag!
- pokkewerk ivm gewoon een wax aanbrengen
- Wij hadden toen "de beste" (gyon nog wat) en die ging absoluut geen 2 jaar mee. Meer rond een jaar.
- Hij moest inderdaad BINNEN uitharden, dus je kon letterlijk 24 uur je auto niet gebruiken. Nu had hij een garage en was dat geen probleem, maar alsnog.
Ik heb eigenlijk niet echte tips voor je behalve: maak de ondergrond zo schoon en vetvrij mogelijk. Hoe beter je dat doet hoe langer je er plezier van hebt. Oh en neem die 2 jaar met een emmer zout. 9-12 maanden is realistischer.
PSN & XBL: Denkoyugo
Als je geen ervaring hebt met coatings zou ik dat afraden...
Te lang of te kort is funest voor de levensduur.. Niet correct uitpoetsen resulteert weer in “wazige plekken” in de lak.
Te lang of te kort is funest voor de levensduur.. Niet correct uitpoetsen resulteert weer in “wazige plekken” in de lak.
Mja, ik ben het eens met de gevolgen van verkeerde manier van werken, maar het niet doen omdat je geen ervaring hebt is niet bepaald een reden (imo). Op die manier krijg je er nooit ervaring mee en zal je het nooit doen omdat je geen ervaringen hebt.Jestar076 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 16:31:
Als je geen ervaring hebt met coatings zou ik dat afraden...
Overigens zou ik wel zelf spullen kopen (complete stappenplan) zodat je het precies kan doen hoe jij dat wilt en kunt doen.
Ik heb ondertussen mn was-spulletjes binnen

Lord-The-Gamer (L-T-G)
Wat ik nu wel enigzins vervelend vind in de winter met de ceramische coating is dat de auto nu vooral na sneeuw sludge van boven tot onder zeer vies is. Het liefst was ik de auto dan met een winter wasmiddel om het schoon te krijgen met enkel de hogedrukspuit. Auto met onbehandelde lak heb ik dan met 1 maal voorspoelen, winterwasmiddel opbrengen en als laatste schoonspuiten direct schoon. Maar met de ceramische laag mag je enkel pH neutrale middelen (Turtle Wax Max Power) gebruiken als ik me goed heb ingelezen. Dat maakt niet echt schoon. Dus ik doe dan al gauw 2 maal inspuiten met wasmiddel en een extra keer wassen. Dan nog blijft er vaak een lichte witte (zout?) laag over op de ceramische behandelde lak. Niet heel ingrijpend allemaal, maar zeker in de winter moet ik de auto enigzins presentabel houden, dus 3 maal in de week begint tijdrovend te worden. Met een waslaag was het gemakkelijker heb ik het idee.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
De ceramische coatings van Gyeon kunnen een PH waarde van 2-11 weerstaan geloof ik, ik weet niet wat voor merk/type coating je hebt, maar mij lijkt wel dat ie er tegen moet kunnen. Wat jij bedoelt is denk ik meer van toepassing op een wax, die kunnen zeker niet tegen die ph waardes...EektheMan schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 14:36:
Wat ik nu wel enigzins vervelend vind in de winter met de ceramische coating is dat de auto nu vooral na sneeuw sludge van boven tot onder zeer vies is. Het liefst was ik de auto dan met een winter wasmiddel om het schoon te krijgen met enkel de hogedrukspuit. Auto met onbehandelde lak heb ik dan met 1 maal voorspoelen, winterwasmiddel opbrengen en als laatste schoonspuiten direct schoon. Maar met de ceramische laag mag je enkel pH neutrale middelen (Turtle Wax Max Power) gebruiken als ik me goed heb ingelezen. Dat maakt niet echt schoon. Dus ik doe dan al gauw 2 maal inspuiten met wasmiddel en een extra keer wassen. Dan nog blijft er vaak een lichte witte (zout?) laag over op de ceramische behandelde lak. Niet heel ingrijpend allemaal, maar zeker in de winter moet ik de auto enigzins presentabel houden, dus 3 maal in de week begint tijdrovend te worden. Met een waslaag was het gemakkelijker heb ik het idee.
Lord-The-Gamer (L-T-G)
Een coating is snowfoam/citrus pre wash bestendig. Een citrus pre wash haal 80%+ van het zout etc weg, als het niet meer is...pwillemske schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:28:
[...]
De ceramische coatings van Gyeon kunnen een PH waarde van 2-11 weerstaan geloof ik, ik weet niet wat voor merk/type coating je hebt, maar mij lijkt wel dat ie er tegen moet kunnen. Wat jij bedoelt is denk ik meer van toepassing op een wax, die kunnen zeker niet tegen die ph waardes...
Afgelopen weekend men auto is grondig onder handen kunnen nemen nadat ik m afgelopen dinsdag heb mogen afhalen bij de dealer.
Ongelooflijk wat ik allemaal ontdekt heb (zoals slecht afgesneden beschermfolie en folie die ze vergeten waren uit de auto te halen) maar dat bewijst weer dat je je auto is echt goed moet wassen om hem te leren kennen.
Wat mij het meeste stoorde zijn die achtergebleven harsplekken op de rubbers o.a.:

Ik heb die er nog niet vanaf gekregen
De complete zwarte grill van voren hangt er ook mee vol.
Ik heb al de zoekfunctie geprobeerd maar niets gevonden.
Wie heeft de gouden tip?
Ongelooflijk wat ik allemaal ontdekt heb (zoals slecht afgesneden beschermfolie en folie die ze vergeten waren uit de auto te halen) maar dat bewijst weer dat je je auto is echt goed moet wassen om hem te leren kennen.
Wat mij het meeste stoorde zijn die achtergebleven harsplekken op de rubbers o.a.:

Ik heb die er nog niet vanaf gekregen
Wie heeft de gouden tip?
@pwillemske @Jestar076 Ik heb gezocht op "ceramic coating car aftercare" en op verschillende sites van Coating producenten gekeken. Daar lees ik het advies pH neutraal. Bij Ceramic Pro worden bv dit aangeraden:
3M Car Wash Shampoo
Meguairs Hyper Wash OR NXT Shampoo
OR any PH Neutral Shampoo
Nu is het inderdaad zo dat coating veel kan hebben. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je er langer van wilt genieten je niet zelf de laag sneller om zeep moet gaan helpen dan nodig is. Wellicht vandaar het pH neutraal advies?
3M Car Wash Shampoo
Meguairs Hyper Wash OR NXT Shampoo
OR any PH Neutral Shampoo
Nu is het inderdaad zo dat coating veel kan hebben. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je er langer van wilt genieten je niet zelf de laag sneller om zeep moet gaan helpen dan nodig is. Wellicht vandaar het pH neutraal advies?
In mijn zoektocht naar wastips, deze lijst bij Koch Detailing tegengekomen. Gelukkig geen ervaring met een van die harsremovers ;-) http://www.koch-chemie.de...eriors_and_pretreatment/#masauri schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:37:
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ik vermoed dat ik dan de Vorreiniger B moet hebben aangezien deze vermeld word als: "Also suited for copolymer dewaxing."EektheMan schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 13:57:
@pwillemske [~Jestar076
In mijn zoektocht naar wastips, deze lijst bij Koch Detailing tegengekomen. Gelukkig geen ervaring met een van die harsremovers ;-) http://www.koch-chemie.de...eriors_and_pretreatment/#
Maar als ik wat webshops afga, makkelijk 90 euro voor de kleinste hoeveelheid (11kg.)
Misschien een goede APC om de rubbers te reinigen en dan behandelen met auto finesse revive trim dressing of vergelijkbaar?masauri schreef op maandag 19 februari 2018 @ 14:37:
Afgelopen weekend men auto is grondig onder handen kunnen nemen nadat ik m afgelopen dinsdag heb mogen afhalen bij de dealer.
[afbeelding]
Ik heb die er nog niet vanaf gekregen![]()
Wie heeft de gouden tip?
7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020
Hoeft niet altijd moeilijk of duur: https://omaweetraad.nl/vlekken/harsmasauri schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 14:02:
[...]
makkelijk 90 euro voor de kleinste hoeveelheid (11kg.)![]()
maar laat je niets door mij wijsmaken. Heb het nooit op een auto/rubber hoeven te verwijderen. Hopelijk post iemand met ervaring. Zo niet, kun je oma's tips op een onopvallende plek uitproberen.
@EektheMan een ph neutrale shampoo(zonder wax) zou moeten voldoen, je kunt na een x aantal maanden nog kiezen voor een shampoo met sio2, dit legt weer een vers laagje "glas/ceramic" op de lak.
Alleen vandaag nog 22% korting met LetItRain18 bij CarClean.
Meteen maar ingeslagen voor de nieuwe auto
https://forum.carclean.co....20269/page-3#post-363609
Meteen maar ingeslagen voor de nieuwe auto
https://forum.carclean.co....20269/page-3#post-363609
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hier maar eens een poging wagen dan. Ik heb vanmorgen met mijn ijskrabber een paar mooie krassen in m'n voorruit gemaakt. Niet diep, wel voelbaar en vooral: zichtbaar, midden in m'n zichtsveld.
Ik lees op Google voornamelijk polijsten en ruit vervangen. Over polijsten zijn de meningen verdeeld. Ruit vervangen is duur, het is zo'n gelaagde die van buiten geheel paars lijkt, van die zonnewering erin. Ik ben verzekerd voor ruitschade, maar vraag me af of ze dit ook dekken omdat ik 't zelf gedaan heb (dat kan ik wel achterwege laten, maar de man van Carglass heeft dat vast vaker gezien, dus daar ga ik door de mand vallen
)
Iemand tips? Eraf poetsen met m'n vinger en een keer met de ruitensproeier d'r overheen heb ik al geprobeerd.
Ik lees op Google voornamelijk polijsten en ruit vervangen. Over polijsten zijn de meningen verdeeld. Ruit vervangen is duur, het is zo'n gelaagde die van buiten geheel paars lijkt, van die zonnewering erin. Ik ben verzekerd voor ruitschade, maar vraag me af of ze dit ook dekken omdat ik 't zelf gedaan heb (dat kan ik wel achterwege laten, maar de man van Carglass heeft dat vast vaker gezien, dus daar ga ik door de mand vallen
Iemand tips? Eraf poetsen met m'n vinger en een keer met de ruitensproeier d'r overheen heb ik al geprobeerd.
[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 27-02-2018 20:47 ]
Bij Carglass boeit het ze geen reet of jij die ruit vernaggelt hebt of een ander. Niemand daar die dat gaat controleren dus je kan elke reden opgeven die je wilt.
Ik vraag mij meer af wat voor ijskrabber je gebruikt hebt dat je krassen in je raam maakt ermee. Want die folie, of hoe je het wilt noemen zit niet op de ruit, het zit in de ruit verwerkt voor zover ik weet.
Ik vraag mij meer af wat voor ijskrabber je gebruikt hebt dat je krassen in je raam maakt ermee. Want die folie, of hoe je het wilt noemen zit niet op de ruit, het zit in de ruit verwerkt voor zover ik weet.
Mijn ijskrabber heeft 2 zijden, een gladde en een met plastic kartels om hardnekkige stukken ijs er makkelijker af te krijgen zodat je de restjes daarna makkelijker met de gladde zijde kunt weghalen.
Dat gaat normaal prima, maar nu zat daar rotzooi op gok ik.
Dat gaat normaal prima, maar nu zat daar rotzooi op gok ik.
[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 27-02-2018 21:20 ]
Ik denk dat je er weinig aan kan doen en dat het een les is voor een volgende keer. Je kan ook wat antivries op je ruit sproeien en dan met de wisserbladen het gesmolten ijs verwijderen. Je hebt er 'speciale' de-icing sprays voor.
Dat van die folie weet ik, maar ik bedoel dus, als ik van buiten op de ruit kijk (als de zon er op staat bijvoorbeeld) dan zie je zo'n paarse gloed.
Bij m'n vorige auto (niet verzekerd voor ruitschade) ooit eens een nieuwe ruit in laten zetten bij Carglass: € 350,- Dat was gewoon een plaat met glas (was ook een oude auto). Wil niet weten wat zo'n ruit als deze moet kosten
Jij dus geen ervaring/kennis met ruiten polijsten (ik wist tot vanmiddag niet eens dat het kon)?
Bij m'n vorige auto (niet verzekerd voor ruitschade) ooit eens een nieuwe ruit in laten zetten bij Carglass: € 350,- Dat was gewoon een plaat met glas (was ook een oude auto). Wil niet weten wat zo'n ruit als deze moet kosten
Jij dus geen ervaring/kennis met ruiten polijsten (ik wist tot vanmiddag niet eens dat het kon)?
[ Voor 24% gewijzigd door FastFred op 27-02-2018 21:23 ]
Hetzelfde alleen drijft CG de prijzen omhoog en rekent je er het driedubbele voor want het is toch verzekeringswerk. Er zijn steeds mer spelers op de markt die ruitvervanging doen en met origineel glas voor de helft van de prijs die CG rekent. Het loont dus om rond te kijken.
Krassen in glas door een ijskrabber? Heb je een stalen ijskrabber of zo?FastFred schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:47:
Hier maar eens een poging wagen dan. Ik heb vanmorgen met mijn ijskrabber een paar mooie krassen in m'n voorruit gemaakt. Niet diep, wel voelbaar en vooral: zichtbaar, midden in m'n zichtsveld.
Signatures zijn voor boomers.
Bij mijn vorige Lexus kostte de ruit alleen al 700 euro, zonder montagekosten. Was blij dat ik ervoor verzekerd wasFastFred schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:21:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
PlasticMaasluip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:52:
[...]
Krassen in glas door een ijskrabber? Heb je een stalen ijskrabber of zo?
Vannacht het dekentje maar weer over de ruit gelegd.
Gebeurt wel vaker hoor.Maasluip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 07:52:
[...]
Krassen in glas door een ijskrabber? Heb je een stalen ijskrabber of zo?
Ik heb dan ook een degelijke ijskrabber en krab enkel één kant op (dus niet terughalen).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik heb een voorruit laten vervangen ivm krassen door een gebruikte. Kostte me 80 euro.FastFred schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:47:
Ik lees op Google voornamelijk polijsten en ruit vervangen. Over polijsten zijn de meningen verdeeld. Ruit vervangen is duur, het is zo'n gelaagde die van buiten geheel paars lijkt, van die zonnewering erin. Ik ben verzekerd voor ruitschade, maar vraag me af of ze dit ook dekken omdat ik 't zelf gedaan heb (dat kan ik wel achterwege laten, maar de man van Carglass heeft dat vast vaker gezien, dus daar ga ik door de mand vallen)
Betrof een Citroën Xsara Picasso 2003.
Vandaag fantastisch weer om dat zout er weer snel vanaf te halen. Hebben deze auto net, maar had vlak voor het koude weer hem in een laagje Dodo Juice Blue Velvet gezet. En die glans kwam meteen weer terug na het wassen

Als het weer echt weer beter wordt, dan hem maar eens met de DAP te lijf gaan.

Als het weer echt weer beter wordt, dan hem maar eens met de DAP te lijf gaan.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Mooiste is om een base coat aan te brengen zoals een Collinite 845, ook vanwege de lange standtijd, en die af te toppen met de genoemde Dodo Juice wax wat eigenlijk meer een showwax is.
Zo deed ik dat ook altijd bij mijn Volvo met donkere lak. En na het polijsten voeden met Black Velvet.
Dikke wetlook is gewoon verslavend:

Volgende week mijn huidige auto maar eens goed wassen en doen. Eigenlijk van binnen en buiten even goed beet pakken, ook een verse wax voor de aankomende tijd zou niet verkeerd zijn, nja we zien wel.
Zo deed ik dat ook altijd bij mijn Volvo met donkere lak. En na het polijsten voeden met Black Velvet.
Dikke wetlook is gewoon verslavend:

Volgende week mijn huidige auto maar eens goed wassen en doen. Eigenlijk van binnen en buiten even goed beet pakken, ook een verse wax voor de aankomende tijd zou niet verkeerd zijn, nja we zien wel.
Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]