Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 68 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:03
Ik was afgelopen week even aan het struinen bij het chinese mega warenhuis (Ali), en ontdekte daar veel detailing artikelen. Nu ben ik wel skeptisch over chinese artikelen, maar soms verbazen ze mij in goede zin van het woord.

Nu ben ik vooral benieuwd hoe jullie ervaring is met bepaalde artikelen? Zelf neig ik om wat doeken/water magnet en pads aan te schaffen om eens te proberen. Maar misschien hebben jullie andere juweeltjes gevonden?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:29:
[...]

Dat snap ik wel, maar er komt veel te veel vuil vanaf. Als je de YT filmpjes bekijkt, gaan ze er altijd vanuit dat je maar 1 keer hoeft te kleien. Kan ik iets doen met bijvoorbeeld een agressieve shampoo (eenmalig), voordat ik begin met kleien?
Daar bereik je niet heel veel meer mee. Kleien is en kan soms een rotklusje zijn maar is wel noodzakelijk. Als de laklaag erg vies is en je klei verzadigd is van de drek, dan pak je gewoon een nieuw stuk. Dus eerst je hele auto doen, en dan nog eens met een schoon stuk. Dan heb je je laklaag schoon en kan je polijsten.
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:08:
[...]

daar heb je veel Claylube voor moeten gebruiken dan? Of heb je een andere, goedkopere oplossing gevonden?
Claylube is niet perse noodzakelijk, al raadt iedereen het aan. Claylube is duur en het heeft glijdend vermogen. En dat laatste is wat je wilt. je wilt dat je klei glijdt over de laklaag. En dan kan je net zo goed een half emmertje sop aanmaken en dat gebruiken als glijmiddel. Dus een paar liter en dan iets meer autoshampoo erbij doen als voorgeschreven. Dat glijdt prima en je bespaart je erg veel geld. Doe het al jaren zo, en met mij velen.
Tomskii5 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:19:
[...]

Claylube werkt goed, maar water is vaak even goed, als je het maar voldoende gebruikt. In dit geval combinatie van de 2 ;-)
Water werkt helemaal niet goed want het heeft geen glijdend vermogen waardoor je klei vast glijdt. Daarbij pak je dus ook minder vuil op omdat het niet lekker glijdt. Of sop of claylube.
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:34:
[...]

En dan doorgaan tot de klei niet meer vies is?
Nee. Je gaat door tot de laklaag helemaal glad aanvoelt, er niets aan viezigheid meer op je klei komt, je niets meer hoort 'schrapen'.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
pwillemske schreef op zondag 24 september 2017 @ 17:01:
Heeft een van jullie ervaring met een foamer welke je direct op de waterslang aansluit?? Ik heb geen beschikking tot een HD en ga deze ook geen kopen ivm overlast voor de buren (moet mn auto wassen op een parkeerpleintje) dus lijkt mij zoiets wel ideaal.

Ben ondertussen aan het kijken voor de eerste “set” die ik wil aanschaffen waaronder shampoo (surf city) foamer (monello), velgenreiniger (monello) en een goede wax (en eventueel een spray wax).
Zo'n foamer geeft bij lange na niet het effect van een HD. Daar komt grotendeels water uit met een klein beetje sop. Loopt direct weer van je auto af.

Maar overlast? Voor die paar minuten dat je HD aan staat? Zou het eerder vreemd vinden als iemand daar over gaat klagen. :P

M3P 24'

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Vissa66 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:03:
[...]

Zo'n foamer geeft bij lange na niet het effect van een HD. Daar komt grotendeels water uit met een klein beetje sop. Loopt direct weer van je auto af.

Maar overlast? Voor die paar minuten dat je HD aan staat? Zou het eerder vreemd vinden als iemand daar over gaat klagen. :P
Ja, weet je waar het over gaat? Een goede foamer spuit sop als slagroom, die blijft wel hangen en zorgt dat vuil losweekt.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
@Vissa66 ; @warhamstr
Dankjewel voor de reacties; het punt is niet zozeer de herrie die er van af komt, maar meer alle nevel die op de andere auto's komt. Al heb je daar met alleen inschuimen niet veel last van uiteraard. Zelf zou ok er niet heel moeilijk over doen, maarjah buren heh :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Vissa66
  • Nu online
warhamstr schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:05:
[...]

Ja, weet je waar het over gaat? Een goede foamer spuit sop als slagroom, die blijft wel hangen en zorgt dat vuil losweekt.
Zo'n ding waar je de tuinslang op aansluit? Dat is dan voor het eerst dat ik dat zie.

Een handfoamer wel, maar dat is een pokkewerk.

M3P 24'

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:20:
[...]

Zo'n ding waar je de tuinslang op aansluit? Dat is dan voor het eerst dat ik dat zie.

Een handfoamer wel, maar dat is een pokkewerk.
Je hebt de foamers ook voor een HD spuit, Kärcher bijvoorbeeld.
Zelf rij ik altijd hier naar de wasboxen, hebben ze dit ingebouwd met een aparte spuit :Y

Voorkant insprayen met mijn wonder vliegen spul dan het schuim over de gehele auto en even laten intrekken.
Daarna wassen (hogedruk + sop) en daar krijg je hem aardig goed schoon mee!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Ja dat snap ik, voor een HD. Maar er wordt hier gevraagd of iemand ervaring heeft met zo'n foamer die je aansluit op een tuinslang. Daar heb ik nog nooit goede foam uit zien komen.

Pwillemske bedoeld zo'n ding:

YouTube: NEW! Garden Hose Foam Gun

Een foamer voor op de HD heb ik zelf ook, maar dat was niet de vraag. :)

[ Voor 34% gewijzigd door Vissa66 op 27-09-2017 13:34 ]

M3P 24'

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:26:
Ja dat snap ik, voor een HD. Maar er wordt hier gevraagd of iemand ervaring heeft met zo'n foamer die je aansluit op een tuinslang. Daar heb ik nog nooit goede foam uit zien komen.

Pwillemske bedoeld zo'n ding:

YouTube: NEW! Garden Hose Foam Gun

Een foamer voor op de HD heb ik zelf ook, maar dat was niet de vraag. :)
Ziet er niet echt goed uit op het filmpje in elk geval :+

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:49:
[...]

[...]

Water werkt helemaal niet goed want het heeft geen glijdend vermogen waardoor je klei vast glijdt. Daarbij pak je dus ook minder vuil op omdat het niet lekker glijdt. Of sop of claylube.
Sop vergeten te vermelden idd :p

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Famous schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:22:
[...]

Ziet er niet echt goed uit op het filmpje in elk geval :+
Haha nee inderdaad, vandaar dat ik zei dat ik nog nooit goede foam uit zo'n tuinslang foamer heb zien komen. Kan ook gewoon niet op zo'n lage druk. :)

M3P 24'

• josshem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:58
Hoe wassen jullie de waschmitts microvezeldoeken etc?
Gewoon alles op een hoop in de wasmachine met regulier wasmiddel?

Verwijderd

@josshem
Op 30 graden kort programma en dan waslijn op. Gebruik in ieder geval geen wasverzachter en gooi het niet de droger in.

• Vissa66
  • Nu online
josshem schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:31:
Zoals hierboven, 30 graden en geen wasmiddel met een verzachter erin!

Ik gebruik Nanolex wasmiddel, kun je krijgen bij Carclean bijvoorbeeld. :)

M3P 24'

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:58
josshem schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:31:
Hier ook de Nanolex Microfiber Wash, daar blijft de vezel mooi en zacht van. Wel even uitslaan na de was, voordat je de doeken te drogen hangt.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

TommyGun

Stik er maar in!

Handwasprogramma of 40 graden. Vaak met wat Vanish

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afegelopen weekend ook eindelijk - voor de eerste maal - mijn auto onderhanden kunnen nemen, gelukkig was het er ook perfect weer voor!

De afgelopen week had ik wat spullen aangeschaft, voornamelijk na het lezen van reviews en tips hier op het forum (dank aan @Verwijderd die nog wat spullen suggereerde in een van mijn vorige post's).

Mijn stappenplan was ongeveer als volgt:
  • Pre-wash met foam (Artico Magico Snow Foam), dit afgespoeld met de HD-reiniger
  • Velgen ingespoten met non ferro, na even laten inwerken goed afgespoten.
  • Velgen gewassen met een klein beetje aangemaakt sop zodat ook het laatste vuil weg was (tevens met APC de wangen van de band gedaan)
  • Sopje aangemaakt (Super Slick & Suds) en met een wash mitt de auto netjes gewassen (twee emmer methode)
  • Met een droogdoek afgenomen, toen met Dolce Verde klei aan de gang gegaan (de lubricant had ik 3:1 verdund, ging prima!)
  • Na het kleien met de DAP900 aan de gang! :9 Eerst de wat diepere krassen en swirls met Raffini Veloce en Raffini Mezzo aangepakt (met de gele/oranje pad) en de hele auto met de witte pad gedaan i.c.m. Raffini Finale.
  • Vervolgens de auto in de wax (Liquid Insulator Wax No. 845) gezet met de zwarte pad en dit na ~15 minuten met een microvezeldoek uitgewreven. :9~
  • De trims nagelopen (Revive Trim Dressing) - een aanrader! Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten
  • Velgen ingewaxed (2 lagen) met de Wheel Sealant van PB en de wangen van de band met Q² Tire. Zo'n zwarte/matte glans op de wang van je band geeft een erg mooi contrast met je licht metalen velg!
  • Ruiten afgenomen met Q²M Glass en vervolgens Rain-X aangebracht
Toen was mijn zaterdag zo ongeveer om en was ik er wel klaar mee :D. Zondag nog flink bezig geweest met het interieur; uitzuigen, panelen/bekleding afnemen met APC en vervolgens New Look van PB gebruikt om alles weer een diepe glans/voeding te geven qua interieur plastic/vinyl. En natuurlijk de ramen ook van de binnenkant afgenomen met Q²M Glass.

Een paar foto's van het eindresultaat (gemaakt met mobiel):

Afbeeldingslocatie: https://clource.cerenta.nl/pub/fds09a/D1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://clource.cerenta.nl/pub/fds09a/D2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://clource.cerenta.nl/pub/fds09a/D3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://clource.cerenta.nl/pub/fds09a/D4.jpg

Vanmorgen was het wel pijnlijk met die regen naar het werk. Ik moet een stukje binnendoor waar nu allemaal landbouwvoertuigen modder hebben achtergelaten op de weg. Tot vandaag ging dat wel omdat het droog was, maar nu zit mijn hele zijkant onder de modder :'(. Wel een goede reden om binnenkort weer te foamen en de auto af te nemen met een sopje!

Verwijderd

Mooi resultaat hoor. Modder en zo kan je nu veel makkelijker afspuiten vanwege de goed behandelde laklaag en de wax. Gewoon met de slang zoveel mogelijk afspuiten (of hd reiniger). Zo ben je de dikste troep kwijt. En anders wassen :)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Waarmee maken jullie de achterruit van binnen schoon? Ben altijd bang dat een schoonmaakmiddel de verwarmingsbanen zal opvreten. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:18

Kraz

Saving the world

S_Chief schreef op donderdag 28 september 2017 @ 11:42:
Waarmee maken jullie de achterruit van binnen schoon? Ben altijd bang dat een schoonmaakmiddel de verwarmingsbanen zal opvreten. :X
Warm/heet water met scheutje brandspiritus.
Gebruik ik swso altijd om mijn ruiten van binnen schoon te maken. Met dit weer met zo af en toe een laagstaand zonnetje naar binnen zie je anders die strepen zo gauw zitten :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:08
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:21:
[...]

Mengverhouding vind ik wat vreemd. Er gaat in mijn ogen maar heel weinig van dat spul het water in. Klopt dat wel?
Die verhouding klopt wel hoor. Ik gebruik 15ml voor 15 liter water.
Met Poorboys suds & slick heb ik 30ml nodig voor 15 liter water.

Kwa kostprijs komt het dan op hetzelfde neer voor 1 liter zeepzop.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:49:
@Razr
Laat ik je gelijk uit een droom helpen angaande het bijstippen van lak. Laat het doen door iemand die er ervaring mee heeft en weet hoe je het afwerkt. @Teknix1982 heeft zijn auto ook zelf gedaan met als gevolg dat het er niet best uitzag :)
Haha bedankt voor het helpen herinneren he ;) inmiddels heb ik de motorkap laten spuiten, ik zie er niets meer van. Maar idd, dit moet je niet zelf willen bijwerken als je niet weet wat je doet. Dat was een dure les voor mij.

@Verwijderd binnenkort maar even weer een afspraak maken voor een wax beurt e.d. Ik bel je!

Verwijderd

Ja gaan we doen. Zin in! Herfst en winter staat voor de deur dus dat is geen gek idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:21

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:17:
Nog leuker is het samen met iemand te doen die al wat ervaring heeft.
Als iemand in (de buurt van) Amersfoort binnenkort aan zijn auto begint, zou ik wel eens mee willen kijken om te leren :)

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Rain X ga je je nog beklagen. Echt een kutproduct eens het uitgewerkt begint te geraken (na de eerste paar weken dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Nu online
Altijd Gyeon View op mijn ramen, uiterst tevreden over. Blijft mega lang zijn werking doen. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Tomskii5 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:48:
Rain X ga je je nog beklagen. Echt een kutproduct eens het uitgewerkt begint te geraken (na de eerste paar weken dus)
Want?
Denk ander halve maand geleden erop gedaan en , merk er niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomskii5 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 20:48:
Famous schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:37:
[...]

Want?
Ik gebruik het al 3 jaar, vind het echt top spul. Ook de Soft99 Glaco geprobeerd, da's pas klote. Standtijd van nog geen 2 weken.
Belangrijk is wel altijd eerst de ruit te polishen. Ik doe zelfs m'n badkamer cabine en tegels met Rain-X... Fantastisch..

[ Voor 20% gewijzigd door pixels66 op 06-10-2017 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Begint na een tijdje strepen te trekken met de ruitenwissers. Met Gyeon Q2M View nog geen issues door gehad, Rain X elke keer opnieuw. Ik gebruik dat busje nu gewoon om de ramen van het huis te beschermen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mijn ruitenwissers (Bosch Aerotwin) stuiteren wanneer ik Rain-X op mijn voorruit gebruik. Het maakt geen verschil of ik van te voren mijn ruiten klei :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt aan de wisserbladen zelf. Ik heb ze ook gehad, en verkocht, maar raadde op den duur de normale metalen aan. Die zitten beter in elkaar en drukker beter op de ruit. De Aerotwins zien er wel strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 14:23

cdoens

Peugeot-gek

Verwijderd schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:58:
Dat ligt aan de wisserbladen zelf. Ik heb ze ook gehad, en verkocht, maar raadde op den duur de normale metalen aan. Die zitten beter in elkaar en drukker beter op de ruit. De Aerotwins zien er wel strak uit.
Ik hoorde een tijd geleden iemand zeggen dat aerotwin-achtige ruitenwissers alleen maar gebruikt kunnen worden als de auto er origineel ook mee uitgerust was. Deze soort wissers hebben namelijk meer druk van de arm nodig dan normale wissers.
Maar ik kan net zo goed een stukje 'fake news' gehoord hebben. ;)

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

cdoens schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 00:11:
[...]

Ik hoorde een tijd geleden iemand zeggen dat aerotwin-achtige ruitenwissers alleen maar gebruikt kunnen worden als de auto er origineel ook mee uitgerust was. Deze soort wissers hebben namelijk meer druk van de arm nodig dan normale wissers.
Maar ik kan net zo goed een stukje 'fake news' gehoord hebben. ;)
Ik weet niet of dit inderdaad waar is, maar ik weet wel dat ik aerotwin's bedroevend slecht vindt presteren in combinatie met ouderwetse armen. Ik heb het geprobeerd en ben er weer vanaf gestapt. De hele geometrie van een pure aerotwin-arm is anders dan van een traditionele arm.

Ik gebruik trouwens ook al jaren met volle tevredenheid Rain X op zowel mijn cabrio als de Yaris van m'n vriendin. De standtijd is wisselend, en vooral afhankelijk van hoeveel de ruitenwissers gebruikt moeten worden. Dus veel stadritjes in lichte regen, betekent dat het vrij snel verdwijnt, veel snelweg en normale regen, en het blijft lang in stand. Ik denk dat ik het gemiddeld 2 à 3 keer per jaar opnieuw moet aanbrengen op de voorruit, dus qua standtijd heb ik geen klagen. (en dan rij ik zelf rond de 30.000km per jaar)

Op de zijruiten heb ik het pas 2 keer of zo aangebracht (laatste keer een jaar of 2 terug) en nog steeds zie je de druppels er zo vanaf rollen. Ook de voorruit is altijd een groot verschil te zien tussen de gebieden waar de ruitenwissers komen en waar niet. Waar de wissers niet komen, blijft de Rain X goed zitten en werken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 07:57

iichel

Gazoooo

10% korting op alles bij carclean --> https://forum.carclean.co...gehele-assortiment.19884/

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Famous schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:37:
Want?
RainX of wat voor autopoetsspulletjes dan ook hebben net zulke religieuze oorlogen als besturingssystemen, smartphonefabrikanten en dergelijke. Niet zozeer op feiten gebaseerd, maar op persoonlijke ervaring en onderbuikvoorkeur. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vandaag voor het eerst Gyeon Glass geprobeerd als glasreiniger. Kolere, dit is echt de beste glasreiniger die ik ooit gebruikt heb.. Truc met glas is natuurlijk altijd, weinig gebruiken, zo ook hier. In combinatie met een wafeldoek echt perfect, je voelt wanneer je moet stoppen, als je doek stug over glas gaat..

Echt bizar schoon, een blijvertje!

Verder de Gyeon tire met een spons, maar de sprayer kapte er al gauw mee, denk dat het spullie te dik voor de sprayer is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Weinig detailen maar de auto afgespoten, gewassen en gepoetst met turtle wax wax and dry.
Niet slecht voor weinig werk.

Morgen de binnenkant zuigen, stoffen en poetsen.
Borsteltje erbij voor de knopjes en displays.
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Daniel36 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 01:01:
Weinig detailen maar de auto afgespoten, gewassen en gepoetst met turtle wax wax and dry.
Niet slecht voor weinig werk.

Morgen de binnenkant zuigen, stoffen en poetsen.
Borsteltje erbij voor de knopjes en displays.
d:)b
Probeer de volgende keer iets van een collinite 845, daar ga je geheid veel plezier en een langere standtijd aan beleven. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Joopieboy schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Probeer de volgende keer iets van een collinite 845, daar ga je geheid veel plezier en een langere standtijd aan beleven. :)
Ziet er inderdaad goed uit, maar deze spuitflacon kwam ik tegen voor 4,50 euro bij de Tesco in Tsjechië, tja dat kon ik niet laten staan natuurlijk ;)
En airco-verfrisser, bandenglimmer en interior upholstery cleaner foam met een borsteltje... :+

Net de matten eruit gehaald en de auto gezogen, man man man, we hadden hier de bietencampagne, dus overal zand en ten tweede maken mijn vrouw en zoon er een puinhoop van in de auto.
Ik ga maar van die vuilniszakjes voor onderweg kopen vrees ik, voor al die papiertjes, bonnetjes en lolliestokjes(!).

Zo maar even met stofdoek en de borsteltjes erdoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:44
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:37:
Weet je wat? Ik koop die zooi wel van de week via Ali (https://nl.aliexpress.com...rophobic/32803383501.html) en ga het gebruiken op een donkerblauwe Skoda Octavia van een vriend van me. Deze Skoda: http://www.autopoetsbedri...da-octavia-greenline-tdi/

Die is binnenkort toch weer aan de beurt voor een behandeling dus kan ik dat mooi uitproberen. Hij wordt eens per twee weken gewassen. Eens zien of het wat is en hoe het aan te brengen is.
Hoe is dit afgelopen? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er nog niet aan toegekomen. Sorry. Zat midden in een verhuizing en scheiding. Plus de Octavia is in diezelfde week nog gedaan in verband met een kleine schade aan de voorbumper. Maar ik heb het wel in de favorietenlijst staan bij Ali. Ik bestel het zeker binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:42
Iemand ervaring met het blinderen van autoruiten? Welk merk materiaal kan ik hier het best voor gebruiken? Ik zat zelf te denken aan 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Timorad schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Ik ben wel benieuwd.
Ik was dus serieus net ook aan het kijken in de berichten of ik hier al iets over kon vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe volgende week weer een bestelling via Ali en zal dit mee bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Afgelopen weekend de golf aangepakt, verschillende krassen verwijderd en de lak weer in top conditie.

Gebruik gemaakt van Menzerna en Koch Chemie polijstmiddelen.
Voor het gemak gekozen voor de Feynlab Ceramic Lite ceramische coating.

Meteen de naven ontdaan van de rode kleur en antraciet grijs gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1bhp8pgbrj/IMG_2885.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/6n9d7lb1v3/IMG_2886.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/4vgecorh9b/IMG_2887.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/87z4729rbz/IMG_2893.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/1fe2klfhbj/IMG_2894.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/7869fpzn1b/IMG_2906.jpg

Daarnaast druk bezig in de nieuwe loods om het detailen weer op te gaan pakken :)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat staat er weer netjes bij! Zwart blijft toch een dankbare kleur aan de ene kant, en aan de andere kant een verschrikking. :P

En een lekkere eigen ruimte is erg fijn, dat mis ik wel enorm. :)

@Verwijderd hoe is het afgelopen met dat collega bedrijf in de buurt en die slechte review en alles?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Joopieboy
Ik heb geen idee. Ik heb bij Google een melding neergelegd van dubbele belangen maar die doen er schijnbaar geen ruk mee. Dus ik heb er een bescheiden commentaar onder gezet.
Hallo Anton, dank je wel voor je recensie. Het is altijd fijn dat mensen mijn diensten en hun ervaring beoordelen. Nu vraag ik mij eigenlijk wel af welke ervaring wij met elkaar hebben. Ik heb jouw nooit als klant gehad, ik heb jou nooit gesproken, laat staan dat ik weet wie je bent (inmiddels wel) en welke dienst ik aan je geleverd heb. Je plaatst dus een recensie op nul ervaring met mij of mijn diensten. Omdat ik inmiddels weet wie je bent na wat zoekwerk en rondvragen, is je recensie gemeld bij Google als 'tegenstrijdige belangen'. Wat zij ermee doen is aan hun. Voor juiste recensies en mensen die daadwerkelijk bij mij zijn geweest, is er een pagina op mijn website waar mensen hun mening mogen geven. De service en kwaliteit die ik lever staan niet ter discussie zoals je hier kan lezen op http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/gastenboek/ en http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/the-detailers-choice/
Dat leek mij het verstandigste in plaats van mij te verlagen naar een bepaald niveau. Ik trek mij er verder weinig van aan. Jammer is het wel dat mensen zo met elkaar om willen gaan. Ik zou zoiets dus zelf nooit doen. Maar goed reden voor mij om nog mooiere auto's de straat op te laten gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 05:03:
@Joopieboy
Ik heb geen idee. Ik heb bij Google een melding neergelegd van dubbele belangen maar die doen er schijnbaar geen ruk mee. Dus ik heb er een bescheiden commentaar onder gezet.

[...]

Dat leek mij het verstandigste in plaats van mij te verlagen naar een bepaald niveau. Ik trek mij er verder weinig van aan. Jammer is het wel dat mensen zo met elkaar om willen gaan. Ik zou zoiets dus zelf nooit doen. Maar goed reden voor mij om nog mooiere auto's de straat op te laten gaan :)
Lijkt me ook het beste inderdaad.
Wat een domme actie van dat bedrijf/die vent zeg.
Je hebt een prachtige website btw. Ik heb een doffe koplamp dus er is een goede kans dat ik... :)

Zelf het autootje vorige week van binnen schoongemaakt met de stofzuiger, doeken en kwastjes.
Wat is rijden met een schoon interieur toch een stuk prettiger.
De buitenkant is met dit weer/in deze tijd van het jaar een lastige zaak helaas, tenzij je elke paar dagen wilt/kunt gaan wassen -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-10 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kunnen jullie een goeie (niet te dure) wheel sealant/wax aanraden?

Of kan ik er net zo goed speedwax van de ac-tion opspuiten? :+ heb altijd het gevoel dat je bij die 'hippe' merken enorm wordt opgelicht :X

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 14:17
In mijn interieur heb ik hoogglans zwart zitten. Hoe kan ik dit het beste schoonmaken zonder krassen? Of behoeft dit geen speciale behandeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogglans als in pianozwart? Microvezeldoekje met warm water of een pH neutraal schoonmaakmiddel.
Chaoss schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:55:

Of kan ik er net zo goed speedwax van de ac-tion opspuiten? :+ heb altijd het gevoel dat je bij die 'hippe' merken enorm wordt opgelicht :X
Fleetwax van Collinite volstaat prima. Robuuste wax voor watervaartuigen die het super doet op lak en wielen.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2017 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Chaoss schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 09:55:

Mwow die speedwas zal op siliconen basis zijn, en daarnaast ook zo eraf zijn. Merken zoals Meguiars heb ik het zelf ook niet op, maar veel anderen hebben prima spul voor normale prijzen. Verschil merk je wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik gebruik ook RainX, en doe dat ook op het rubber van de ruitenwisser. Misschien dat sommige dat niet doen, en er niet tevreden over zijn

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Joopieboy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 00:06:
[...]

Mwow die speedwas zal op siliconen basis zijn, en daarnaast ook zo eraf zijn. Merken zoals Meguiars heb ik het zelf ook niet op, maar veel anderen hebben prima spul voor normale prijzen. Verschil merk je wel. :)
Merken zoals? Enig wat imho nog een beetje betaalbaar is is Sonax, bij de rest betaal je al snel 20 euro per middeltje.

Ik gebruik bijvoorbeeld dit voor mijn zwarte bumpers en andere kunstof delen:
Afbeeldingslocatie: http://www.asdautomaterialen.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/1/c11e2ecb08fd0bbbff41e7c7943757df_rhuy7ymvffesmw6q.jpg

Kost 9,- en werkt echt subliem, misschien dat ik dit ook maar voor de velgen ga proberen. Maar dat zijn de middeltjes waar ik van hou, onbekend, goedkoop maar wel kwaliteit :P je moet er gewoon even via via achter zien te komen.

[ Voor 35% gewijzigd door Chaoss op 29-10-2017 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind 20 euro voor een potje totaal niet spannend om eerlijk te zijn... Die Collinite 845 is ook zoiets maar met 1 auto en eens wat velgen doe ik er een jaar of 4-5 mee... Daarbij is de standtijd en hardheid wel echt serieus goed en is dat en beetje de standaard qua was. Dan heb je nog de echte show waxen zoals de Dodo Juice Blue Velvet, lekker carnubua wax voor een dikke vette wet look, ook al snel 4 tientjes en meer. Verder heb je nog merken zoals Poorboys met allerlei producten. Toch allemaal redelijk instap maar wel serieus goed. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Joopieboy schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:07:
Dat staat er weer netjes bij! Zwart blijft toch een dankbare kleur aan de ene kant, en aan de andere kant een verschrikking. :P

En een lekkere eigen ruimte is erg fijn, dat mis ik wel enorm. :)

@Verwijderd hoe is het afgelopen met dat collega bedrijf in de buurt en die slechte review en alles?
Het is een blijft een haat liefde verhouding met zwart, je ziet er alles op maarrrrrr als de lak strak is dan heb je extra waardering...

Unit is klaar, nu langzaam sparen voor een brugje zodat het net wat makkelijker wordt...
Daarnaast mezelf getrakteerd op een Rupes LHR15 MK2.

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/66esfso80v/IMG_2948.jpg

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Na dit topic een tijdje gevolgd te hebben, ook maar aan de slag gegaan met het poetsen van mijn Golf 7. Eerst wat arsenaal aangeschaft, als in shampoo, wash mitt, velgenreiniger etc. Uiteraard maak ik gebruik van de 2 emmer methode. Eerst afspuiten, foamen, wash mitt met de 2 emmer methode, en als finishing touch de droogdoek. Nu merk ik dat ik al last heb van swirls en lichte krasjes. De kleur van de auto is zwart, en zoals hierboven al is aangegeven, is deze kleur een verschrikking.

Dus ik dacht laten we gaan polijsten. Ik heb meguiars ultimate polish gekocht met foam pads. Dit alles met de hand gedaan, want ik heb geen polijstmachine. Maar ik zie werkelijk geen enkel verschil. Ik ben dan ook maar gestopt nadat ik een deel van de motorkap heb gedaan. Mijn turtle wax is nog dicht, want dit wilde ik erna gebruiken.

Hebben jullie tips wat ik verder nog kan doen? Is het naïef om te denken dat ik de swirls, en lichte krassen met de hand eruit kan halen? Is een polijstmachine een must?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een polijstmachine aanschaffen met Scholl S3 en S30 als polijstmiddel. Als pad gebruik je de spiderpad voor de S3, maar de blauwe LC pad kan ook prima. Beiden hebben een goede cutting factor. Daarna finishen met de oranje LC pad en S30. En als de turtlewax nog dicht zit lekker zo laten en de 845 van Collinite als wax gebruiken.

Je hebt een DAP900v3 nodig. Dit kan i.c.m. de bovenstaande polijstmiddelen. VW heeft over het algemeen een wat hardere laklaag en met de hand is dat geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
VW staat inderdaad bekend om wat hardere lak, handmatig polijsten is kansloos bij deze auto's.. Overigens is de lak van Kia nog veel harder, en dan bedoel ik echt KEIHARD.. Woolpad en S30 in meerdere rondes voordat er resultaten komen.. Die mogen er dan wel weer zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PDtD5CsEwohibrAGizx8RSNR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z14TG1nC8m9U1fc2c8llfGkY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/736tUDZuQsUDrG6eKt3hvVnR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GNP60dXJVbqg8HhBJUS4edbR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bij een Kia ja? Das wel apart. :P Bij mijn Suzuki schieten de tranen in je ogen hoe zacht die lak is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Jup, niet de eerste Kia die zo keihard is, meerdere al zelfs.. Dan verwacht ik dat Hyundai net zo hard is(zelfde fabriek/merk)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Vraagje aan de kenners. Pas geleden de auto van binnen weer eens grondig schoon gemaakt. Omdat ik de ruitenreiniger niet vinden kon heb ik de binnenzijde van de ruiten met Mr. Proper gedaan, de badkamer gaat er ook altijd van glimmen, dus dan zal dat op autoruiten ook wel goed gaan.

Enfin, ik heb nu dus een vettige waas aan de binnenzijde van mijn ruiten zitten. Ben er al met ruitenreiniger (zo'n spuitfles van het tankstation) en een doekje over geweest, maar zoals vanmorgen met -2 beslaat de ruit heel snel, of als ik tegen de zon in rij, dan zie ik geen flikker meer.

Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ruit reinigen(ontvetten) met APC, en daarna een goede glasreiniger gebruiken, zoals bijvoorbeeld Gyeon Glass, in combinatie met een wafeldoek. Bij het sprayen geldt; less is more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@pixels66 Hahahahahahahaha ja. Eerste hit op Google zegt mij 28 euro voor 4 liter Meguiars APC. Dikke doei :D

Zal ontvetten ook niet gewoon gaan met afwasmiddel en warm water?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 07-11-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:57:
@pixels66 Hahahahahahahaha ja. Eerste hit op Google zegt mij 28 euro voor 4 liter Meguiars APC. Dikke doei :D

Zal ontvetten ook niet gewoon gaan met afwasmiddel en warm water?
Kijk even op carclean, je vindt er APC flesjes, al dan niet geconcentreerd(en dus te verdunnen met water) voor nog geen 15 euro.

Verder is APC fantastisch, je kunt er alles mee schoonkrijgen(banden, raamrubbers, motorruimte), je gebruikt het straks meer dan je denkt..

Maar goed, als jij het er niet voor over hebt, ga vooral met afwasmiddel aan de slag, wedden dat je daarna nog meer aanslag hebt en alsnog APC bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nouja, ik bedoel maar. Heb een vettige waas op de ruiten, afwasmiddel ontvet. 1+1 is 2 zeg maar. Die jerrycan van Meguiars is het eerste en enige dat ik na een snelle Google actie tegen kwam. Zal eens kijken naar kleinere flesjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 21:24
Demi water + spiritus + heel klein beetje afwas middel, dan heb je een uitstekende ruiten reiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
https://www.carclean.com/...er_Degreaser_946ml_100712

Deze APC gebruik ik.. Verdunnen 1 op 10, echt fantastisch..

Verder zou je ook de ruit kunnen ontvetten met Gyeon Prep, ook zo'n schitterend middel(wat je ook gebruik om polijst residue weg te halen alvorens te waxen, zodat dit nog beter hecht).

https://www.carclean.com/...eon/Q2M_Prep_500ml_102604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:07

Arfman

Drome!

Ik heb een gallon APC gekocht en daar heb ik 4 jaar mee gedaan ofzo, dus 28 euro is dan niet zoveel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

BoltYes

This is the Way

Voor ruiten geldt je moet een schone doek gebruiken, anders smeer je de vettigheid alleen maar uit. Een goede manier is een wafeldoek 2 keer te vouwen, dan heb je effectief 8 schone zijden.

Verder is de meuk op je ramen deels afkomstig van jezelf en dus wateroplosbaar. Met alleen water en een doekje kom je dus al een heel eind ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Over doeken gesproken, wassen jullie je Microvezeldoeken gewoon uit? Ik gebruik ze een aantal maal om wax in/uit te poetsen en daarna degradeer ik ze tot bumper/velgen doek. Maar ik vroeg me afgelopen week ineens af waarom ikz e niet gewoon in de wasmachine gooi :+ then again, ik koop ze bij de action dus duur zijn ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28

timovd

Voorsprong door techniek

Ik was ze, maar ZONDER wasverzachter.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
timovd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:53:
Ik was ze, maar ZONDER wasverzachter.
Ik ben nog erger, ik was ze, zonder wasverzachter, met Microfiber Shampoo van Nanolex...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:50:
Vraagje aan de kenners. Pas geleden de auto van binnen weer eens grondig schoon gemaakt. Omdat ik de ruitenreiniger niet vinden kon heb ik de binnenzijde van de ruiten met Mr. Proper gedaan, de badkamer gaat er ook altijd van glimmen, dus dan zal dat op autoruiten ook wel goed gaan.

Enfin, ik heb nu dus een vettige waas aan de binnenzijde van mijn ruiten zitten. Ben er al met ruitenreiniger (zo'n spuitfles van het tankstation) en een doekje over geweest, maar zoals vanmorgen met -2 beslaat de ruit heel snel, of als ik tegen de zon in rij, dan zie ik geen flikker meer.

Ideeën?
Een APC is niets meer dan een algemeen schoonmaakmiddel in diverse zelf gemaakte concentraties. Je zou kunnen zeggen dat je net zo goed Ajax bij de Appie kan halen. Bij de supermarkt vloeibare groene zeep kopen. Maak hier een lekker warm sopje van en met een schone microvezeldoek ga je rustig maar met een voldoende vochtige doek je raam schoonmaken. Al naar gelang wat meer groene zeep gebruiken in je emmer. Zo heb ik de meest vettige troep weg gekregen. Wat ook kan maar dat moet je willen is WD40 op je raam spuiten. WD40 is een superontvetter en kan je op heel veel zaken toepassen. Probeer dat eerst maar eens.
Chaoss schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:30:
Over doeken gesproken, wassen jullie je Microvezeldoeken gewoon uit? Ik gebruik ze een aantal maal om wax in/uit te poetsen en daarna degradeer ik ze tot bumper/velgen doek. Maar ik vroeg me afgelopen week ineens af waarom ikz e niet gewoon in de wasmachine gooi :+ then again, ik koop ze bij de action dus duur zijn ze ook niet.
Ik haal ze al jaren bij de Action zoals bekend is hier. 30/40 graden wassen met een beetje waspoeder en absoluut geen wasverzachter. Ophangen aan de lijn.
pixels66 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:23:
[...]

Ik ben nog erger, ik was ze, zonder wasverzachter, met Microfiber Shampoo van Nanolex...
Zal ik je een geheimpje vertellen? Gebruik eens een scheutje azijn bij je was. Google er maar eens op. Is een stuk goedkoper en het verschil ga jij niet merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 01:20:

Zal ik je een geheimpje vertellen? Gebruik eens een scheutje azijn bij je was. Google er maar eens op. Is een stuk goedkoper en het verschil ga jij niet merken.
Dankje voor de tip, ik weet dit inderdaad al, maar ik ben zo'n neuroot en liefhebber van het spul, dus was dan ook graag met een Microfiber Wash.. Om de hobby compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Wat is het nadeel van wasverzachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Mijn action doeken gaan de wasmachine in op 30 graden en zonder wasverzachter en daarna een rondje in de wasdroger: schoon en lekker fluffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:45

empy

Rijdt rondjes

Chaoss schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:52:
Wat is het nadeel van wasverzachter?
Wasverzachter zorgt er voor dat je doeken minder goed vocht opnemen, daarom word hetzelfde ook afgeraden met je thee- en handdoeken. Omdat dan het afdrogen een stuk minder soepel gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
empy schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:34:
daarom word hetzelfde ook afgeraden met je thee- en handdoeken. Omdat dan het afdrogen een stuk minder soepel gaat :)
Nooit last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Probeer het maar eens zonder wasverzachter, dan merk je het verschil wel. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Waarom zou je wasverzachter gebruiken voor wat dan ook...?

Het is over het algemeen nergens goed voor, je huid, je doeken/kleding, milieu, etc...

Het doel? geen idee, naar mijn idee wordt het je alleen maar aan gepraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Tsja das hetzelfde met al die producten die bamvol zitten met parfums en allerlei andere toevoegingen. Maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Doekjes hangen inmiddels aan de waslijn. Ze zijn, met dank aan mevr. Chaoss, in de wasmachine geweest.

Ik ga komende zondag naar een poetsmeeting (ja dat bestaat :+) en ik ben van plan om daar een aantal producten van Ma-fra LaboCosmetica te kopen en proberen, iemand ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Auto schoon gespoten en het idee om de velgjes thuis even na te poetsen. Helaas kwam ik door een omleiding op boeren wegen terecht die onder de drek zaten met als hoogtepunt een trekker voor mij die water sproeide om de boel schoon te maken.
Laat ik zeggen dat de velgjes niet gepoetst gaan worden.
|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
Daar istie dan eindelijk :D

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/9053phy9q7/IMG_3049.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s1.postimg.org/8mbfcsd6ov/IMG_3050.jpg

Binnenkort eens wat lak corrigeren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Chaoss schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:06:
Doekjes hangen inmiddels aan de waslijn. Ze zijn, met dank aan mevr. Chaoss, in de wasmachine geweest.

Ik ga komende zondag naar een poetsmeeting (ja dat bestaat :+) en ik ben van plan om daar een aantal producten van Ma-fra LaboCosmetica te kopen en proberen, iemand ervaring mee?
Ben ook bij die poetsmeeting :) De eigenaar van die shop er ook gewoon aanwezig en kan je wel vertellen wat voor spul het is.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Zijn er liefhebbers die mijn auto onder handen kunnen nemen? Het gaat dan om polijsten (swirl) en waxen. Wil dit graag voordat de winter aanbreekt laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

BoltYes schreef op donderdag 9 november 2017 @ 15:38:
[...]

Ben ook bij die poetsmeeting :) De eigenaar van die shop er ook gewoon aanwezig en kan je wel vertellen wat voor spul het is.
Ah gezellig, wat voor auto rij je ook alweer (voor de herkenbaarheid :+)?

En via zijn webshop was ik inderdaad bij LaboCosmetica uitgekomen, is iig niet het meest dure spul. Is in Nederland niet algemeen verkrijgbaar dus er valt niet zoveel over te vinden.

Ik ga wel bij de verkoper informeren. Maar bij 'verkopers' weet ik nooit hoe objectief ze zijn. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

In een Wannabe S6 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7zUuE2Q.jpg

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ah die heb ik eerder gezien. Ik hoop dat ik je herken tussen al dat andere moderne spul :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zojuist in de regen maar even gauw de washand er langs gehaald, het was niet meer om aan te zien.
Echt een twee emmer methode kon je het niet noemen, één emmer en met ruim water even gauw overal langs.

Nu mag ik zeker niet meer in het topic komen? :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 14:23

cdoens

Peugeot-gek

Gonadan schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:43:
Zojuist in de regen maar even gauw de washand er langs gehaald, het was niet meer om aan te zien.
Echt een twee emmer methode kon je het niet noemen, één emmer en met ruim water even gauw overal langs.

Nu mag ik zeker niet meer in het topic komen? :+
Ga je schamen in een hoekje!!! :(
Je mag wel naast mij komen zitten, laatst heb ik de CC door een wasstraat gehaald... En inmiddels heeft er een debiel of hond met zandpoten tegen mijn deur aangestaan of geleund. Daarnaast wordt onze straat opgehoogd dus pas in het voorjaar zal ik weer kunnen vertroetelen... :X

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Vandaag een leuke dag in Kampen gehad met een hoop poetsfanaten.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/69ORUOl.jpg

Hebben een deel van de auto grof gepolijst met de spiderpad en Scholl S3 en daarna in twee stappen de glans terug gebracht. Daarna de auto ontvet met 1:5 IPA en in de Fusso Soft 99 gezet en de wielen in Poorboys Wheel sealant. Kunnen we in ieder geval de winter weer aan :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iuPcbqk.jpg?1

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De enige vervolgstap na de S3 met Spiderpad is met de de S30 en de LC Orange pad. Meer is niet nodig voor een uitmuntende finish. Het nadeel van Fusso waarom ik het niet veel meer gebruik, al is het zeker een hele goede wax, zijn waxhologrammen. Dat doet mij teveel afbreuk aan het eindresultaat en je poetst je de tering. Beter gebruik je dat voor je wielen i.p.v. Poorboys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:56

CeesKees

I rest my Kees

BoltYes schreef op zondag 12 november 2017 @ 22:58:
Vandaag een leuke dag in Kampen gehad met een hoop poetsfanaten.

[afbeelding]

Hebben een deel van de auto grof gepolijst met de spiderpad en Scholl S3 en daarna in twee stappen de glans terug gebracht. Daarna de auto ontvet met 1:5 IPA en in de Fusso Soft 99 gezet en de wielen in Poorboys Wheel sealant. Kunnen we in ieder geval de winter weer aan :P

[afbeelding]
Jawdropping!

Wat staat die Audi mooi te glimmen zeg! (see what i did there? 8) )
Ik had wel mee willen doen..

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 00:13:
De enige vervolgstap na de S3 met Spiderpad is met de de S30 en de LC Orange pad. Meer is niet nodig voor een uitmuntende finish. Het nadeel van Fusso waarom ik het niet veel meer gebruik, al is het zeker een hele goede wax, zijn waxhologrammen. Dat doet mij teveel afbreuk aan het eindresultaat en je poetst je de tering. Beter gebruik je dat voor je wielen i.p.v. Poorboys.
Ja, dat was een tegenvaller. De toplaag van de wax was erg vettig en was niet uit te poetsen. Rest van de auto ging wel prima, maar een wipe test zit er niet echt in. Elke meeting probeer ik een product. Volgende keer wil ik SPN proberen, ervaring mee?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 13:38
Zijn er ook mensen die gezuiverd water gebruiken bij het wassen/detailen? Ik heb verschillende producten die je moet aanlengen met water (detail spray, velgenreiniger) en daar zou ik graag schoner water voor willen gebruiken dan kraanwater.
Bij carclean heb je ook producten om geioniseerd water te maken, je plaatst het filter tussen de kraan en de slang zodat je je auto na het wassen met schoon water kunt afspoelen. Heeft iemand ervaring met een dergelijk product?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik was ook bij bovenstaande meeting, op die foto van BoltYes lig ik op de grond :+

Hier mijn resultaat zonder polijsten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zRTohNQuy9m4l3O5jZU0UEyr/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O8XPmxGDq8EGIIyiEKAnRXNY/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gfkMAHS85IhPiekPrsmbCsTD/medium.jpg
LVGH schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:16:
Zijn er ook mensen die gezuiverd water gebruiken bij het wassen/detailen? Ik heb verschillende producten die je moet aanlengen met water (detail spray, velgenreiniger) en daar zou ik graag schoner water voor willen gebruiken dan kraanwater.
Bij carclean heb je ook producten om geioniseerd water te maken, je plaatst het filter tussen de kraan en de slang zodat je je auto na het wassen met schoon water kunt afspoelen. Heeft iemand ervaring met een dergelijk product?
Geen ervaring met de producten want ik was mijn auto altijd in een wasbox. Ik gebruik mijn eigen shampoo en ik vul de emmers altijd met het water van "vlekvrij naspoelen", ik ga er vanuit dat dit onthard water is. Ik had het idee dat dit water iig minder vlekken achter laat dan het water van de optie "spoelen".

Overigens is het kraanwater brandschoon lijkt mij maar het bevat wel kalk wat vlekken kan achterlaten. verschilt ook per regio hoe hard het water. Als het puur voor het aanlengen van bepaalde producten is zou je ook flessen met onthard (gedestilleerd / gedemineraliseerd) water kunnen kopen, dit is er ook in jerrycans van 5 liter.

[ Voor 52% gewijzigd door Chaoss op 17-11-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Untouchablezz20 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 00:00:
Zijn er liefhebbers die mijn auto onder handen kunnen nemen? Het gaat dan om polijsten (swirl) en waxen. Wil dit graag voordat de winter aanbreekt laten doen.
Die zullen er vast zijn maar dan is het handig te weten welke regio en om wat voor auto het gaat. Dan kan een ieder voor zich een afweging maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 15:38:
[...]

Die zullen er vast zijn maar dan is het handig te weten welke regio en om wat voor auto het gaat. Dan kan een ieder voor zich een afweging maken.
Dat is inderdaad wel zo handig. Het betreft een golf 7 in de kleur zwart, en regio Limburg.
Pagina: 1 ... 68 ... 125 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.