Afegelopen weekend ook eindelijk - voor de eerste maal - mijn auto onderhanden kunnen nemen, gelukkig was het er ook perfect weer voor!
De afgelopen week had ik wat spullen aangeschaft, voornamelijk na het lezen van reviews en tips hier op het forum (dank aan @Verwijderd die nog wat spullen suggereerde in een van mijn vorige post's).
Mijn stappenplan was ongeveer als volgt:
- Pre-wash met foam (Artico Magico Snow Foam), dit afgespoeld met de HD-reiniger
- Velgen ingespoten met non ferro, na even laten inwerken goed afgespoten.
- Velgen gewassen met een klein beetje aangemaakt sop zodat ook het laatste vuil weg was (tevens met APC de wangen van de band gedaan)
- Sopje aangemaakt (Super Slick & Suds) en met een wash mitt de auto netjes gewassen (twee emmer methode)
- Met een droogdoek afgenomen, toen met Dolce Verde klei aan de gang gegaan (de lubricant had ik 3:1 verdund, ging prima!)
- Na het kleien met de DAP900 aan de gang!
Eerst de wat diepere krassen en swirls met Raffini Veloce en Raffini Mezzo aangepakt (met de gele/oranje pad) en de hele auto met de witte pad gedaan i.c.m. Raffini Finale. - Vervolgens de auto in de wax (Liquid Insulator Wax No. 845) gezet met de zwarte pad en dit na ~15 minuten met een microvezeldoek uitgewreven.

- De trims nagelopen (Revive Trim Dressing) - een aanrader! Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten
- Velgen ingewaxed (2 lagen) met de Wheel Sealant van PB en de wangen van de band met Q² Tire. Zo'n zwarte/matte glans op de wang van je band geeft een erg mooi contrast met je licht metalen velg!
- Ruiten afgenomen met Q²M Glass en vervolgens Rain-X aangebracht
Toen was mijn zaterdag zo ongeveer om en was ik er wel klaar mee

. Zondag nog flink bezig geweest met het interieur; uitzuigen, panelen/bekleding afnemen met APC en vervolgens New Look van PB gebruikt om alles weer een diepe glans/voeding te geven qua interieur plastic/vinyl. En natuurlijk de ramen ook van de binnenkant afgenomen met Q²M Glass.
Een paar foto's van het eindresultaat (gemaakt met mobiel):
Vanmorgen was het wel pijnlijk met die regen naar het werk. Ik moet een stukje binnendoor waar nu allemaal landbouwvoertuigen modder hebben achtergelaten op de weg. Tot vandaag ging dat wel omdat het droog was, maar nu zit mijn hele zijkant onder de modder

. Wel een goede reden om binnenkort weer te foamen en de auto af te nemen met een sopje!