Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 23:11

EektheMan

DPC

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:56:
[...]

Fusso? Good luck om dat er zo even af te krijgen. Gewoon spuiten en er gebeurt helemaal niets mee. Ik heb diverse auto's gedaan met de Fusso en die worden met regelmaat gewassen en na maanden zat het er nog op. Een beetje hogedrukspuit verandert daar niets noppes nada aan.
Top! Dank, ben gerustgesteld. Zonde van al het werk om het er zo af te spuiten.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Zou dit een beetje werken? Ik zag het op FB voorbij komen. In dat filmpje zie je diverse situaties waarop je ziet dat zowel schoon als vuil water geen kans hebben om op de auto te blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:01
Brutuss schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:18:
Zou dit een beetje werken? Ik zag het op FB voorbij komen. In dat filmpje zie je diverse situaties waarop je ziet dat zowel schoon als vuil water geen kans hebben om op de auto te blijven liggen.
Dan zou ik op safe spelen en gaan voor Nanolex si3d of Gyeon Mohs...Weet je zeker dat je minimaal een jaar bescherming hebt(mits goed voorbereid)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je wat? Ik koop die zooi wel van de week via Ali (https://nl.aliexpress.com...rophobic/32803383501.html) en ga het gebruiken op een donkerblauwe Skoda Octavia van een vriend van me. Deze Skoda: http://www.autopoetsbedri...da-octavia-greenline-tdi/

Die is binnenkort toch weer aan de beurt voor een behandeling dus kan ik dat mooi uitproberen. Hij wordt eens per twee weken gewassen. Eens zien of het wat is en hoe het aan te brengen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brutuss
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 23:37:
Weet je wat? Ik koop die zooi wel van de week via Ali (https://nl.aliexpress.com...rophobic/32803383501.html) en ga het gebruiken op een donkerblauwe Skoda Octavia van een vriend van me. Deze Skoda: http://www.autopoetsbedri...da-octavia-greenline-tdi/

Die is binnenkort toch weer aan de beurt voor een behandeling dus kan ik dat mooi uitproberen. Hij wordt eens per twee weken gewassen. Eens zien of het wat is en hoe het aan te brengen is.
Ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:43
Iemand een aanrader voor een hogedruk reiniger waarbij ik in de toekomst een foamer voor kan aanschaffen? Budget is max 100€ voor de HD. Heb ik bijvoorbeeld genoeg aan een Kärcher K2 of Nilfisk C110?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
Karcher K2 is wel fijn en lekker mobiel. Niet de grootste capaciteit maar voldoet aardig als je niet fulltime detailer bent. Ook een foam lans op aan te sluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:41

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik ben op zoek naar de beste Chroom/Metal polish die er is (niet machinaal) Heb veel lelijke vlekken/poets krassen en kleine puistjes(vliegroest?), maar er is zoveel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die me hierin kan helpen?

Welk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik kan vertellen wat ik zelf met veel plezier gebruik... Dat is de Mothers Mag en Aluminium Polish :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:29
Mijn pre wash en autoshampoo zijn vrijwel op.

Pre wash was Gyeon Q2M Foam maar vond hem persoonlijk niet geweldig voor de hoeveelheid product die je moet gebruiken. Ik zoek dus naar een alternatief daarvoor.

Daarnaast is mijn Meguiars Gold Class Shampoo ook vrijwel op, ik ben er best tevreden van, maar had graag eens een ander product gebruikt (de wash and wax was ook wel ok, maar minder goed dan gold class).

Momenteel in mijn interesseveld: AF Avalanche (pre wash) en Lather (shampoo)

Enige bemerkingen/meningen/aanbevelingen zeker welkom :).

Shampoo en pre-wash liefst wax friendly ;-)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomskii5 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:58:

Pre wash was Gyeon Q2M Foam maar vond hem persoonlijk niet geweldig voor de hoeveelheid product die je moet gebruiken. Ik zoek dus naar een alternatief daarvoor.

Daarnaast is mijn Meguiars Gold Class Shampoo ook vrijwel op, ik ben er best tevreden van, maar had graag eens een ander product gebruikt (de wash and wax was ook wel ok, maar minder goed dan gold class).

Als je een Wash & Wax wil, zou ik je Surf City Garage Barrier Reef Wash & Wax aanraden. Glijdt goed, en veel product voor weinig.

Als alleen shampoo zou ik zeggen de Nanolex Pure Shampoo, of de Mother California gold car wash. Wellicht is Dodo Juice ook wat voor je..
Boely schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:19:
Ik ben op zoek naar de beste Chroom/Metal polish die er is (niet machinaal) Heb veel lelijke vlekken/poets krassen en kleine puistjes(vliegroest?), maar er is zoveel op de markt dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Iemand die me hierin kan helpen?
Voor de vliegroest Monello Non Ferro gebruiken, of een vergelijkbare De-Ironizer. Als je het nog niet kent, zoek even wat filmpjes. Je wast je auto nooit meer zonder...
Chroompolish geen ervaring mee, hoor wel veel over Mothers Mag & Aluminum Polish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
pixels66 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:48:
[...]

Als je een Wash & Wax wil, zou ik je Surf City Garage Barrier Reef Wash & Wax aanraden. Glijdt goed, en veel product voor weinig.

Als alleen shampoo zou ik zeggen de Nanolex Pure Shampoo, of de Mother California gold car wash. Wellicht is Dodo Juice ook wat voor je..

[...]

Voor de vliegroest Monello Non Ferro gebruiken, of een vergelijkbare De-Ironizer. Als je het nog niet kent, zoek even wat filmpjes. Je wast je auto nooit meer zonder...
Chroompolish geen ervaring mee, hoor wel veel over Mothers Mag & Aluminum Polish..
Geen wash and wax meer voor me haha, liever een wash die zijn werk uitstekend doet en dan achteraf zelf waxen met een duurzame wax ^^.

Bedankt voor je suggesties! De Nanolex Pure Shampoo heb ik getest door een staaltje dat ik van wax-it (je kent ze wel) gekregen had bij een bestelling. Die was inderdaad best wel goed, maar prijziger gezien ik een foam lance gebruik voor zowel pre-wash als wash. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomskii5 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:52:
[...]

Geen wash and wax meer voor me haha, liever een wash die zijn werk uitstekend doet en dan achteraf zelf waxen met een duurzame wax ^^.

Bedankt voor je suggesties! De Nanolex Pure Shampoo heb ik getest door een staaltje dat ik van wax-it (je kent ze wel) gekregen had bij een bestelling. Die was inderdaad best wel goed, maar prijziger gezien ik een foam lance gebruik voor zowel pre-wash als wash. :)
Hmm, maar voor een Pre Wash kun je toch ook iets anders gebruiken? Ik bestel overigens alleen maar bij Carclean.com.. Voor de Pre Wash de Monello Artico Magico...en daarna wassen.. Superfijn.

Was & Wax gebruik ik alleen maar voor de snelle "tussendoorwasjes". Voor een detail dagje gewone shampoo, je gaat ten slotte toch ontvetten voordat je waxt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
pixels66 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:00:
[...]

Hmm, maar voor een Pre Wash kun je toch ook iets anders gebruiken? Ik bestel overigens alleen maar bij Carclean.com.. Voor de Pre Wash de Monello Artico Magico...en daarna wassen.. Superfijn.

Was & Wax gebruik ik alleen maar voor de snelle "tussendoorwasjes". Voor een detail dagje gewone shampoo, je gaat ten slotte toch ontvetten voordat je waxt..
Das ook weer waar idd.

Goeie ervaringen met de monello?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomskii5 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Das ook weer waar idd.

Ik vind de Monello Non Ferro de beste die er is eigenlijk.. Stinkt wel, maar het doet wat het moet doen. Spuit de hele auto er mee in. Hier een foto van mijn vorige auto, ingespoten NA zeer goed te hebben gewassen(Dan moet je eens zien wat het op je wielen doet.. Bizar):

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/zIl9KhdtWebe/540.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/bZrhgepArePv/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Tomskii5 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 22:15:
[...]

Das ook weer waar idd.

Oja, Monello Artico Magico in een Kwazar handfoamertje.. Oke, geen dikke schuimlaag, maar het doet prima zijn werk:

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/cG7xKZFSUsTB/540.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg ik een mailtje met daarin dat er een review geplaatst is op Google voor mijn hobby/autopoetsbedrijfje. Eén ster goddomme. En weet je wat het mooie is? Ik heb helemaal geen idee wie het is en ik heb alles na gespit maar ik kom die naam nergens tegen. Het is alleen een ster waardering dus geen tekst. Heel apart. Maar ik heb een vermoeden waar het vandaan kom. Er zit hier een broodpoetser in de buurt die troep aflevert en ik vermoed dat het een vriendje van hem is.

Ik snap dat werkelijk waar niet. Wat sommige mensen bezig houdt is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat kinderachtig. Hij lijkt niet mee te tellen voor je gemiddelde. Ik heb hem gereport als spam maar vrees dat je Google moet contacten om hem weg te krijgen.

Offtopic: het is goed afgelopen met de tankdop, en ik heb je advies om de motorkap/bumper te laten overspuiten toch opgevolgd :)

[ Voor 31% gewijzigd door SqnLdr op 31-08-2017 01:30 ]

Verwijderd

Hoi Chris :) Dat heb ik ook al gedaan, maar of het helpt geen idee. Het is inderdaad zeer kinderachtig en ik heb geen idee waarom iemand zoiets zou moeten doen. maar goed.

Hoe is het met de A5? Hou je hem nog netjes? Nog steeds zo?

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/IMGP6426-Kopie.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2017 01:38 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52
Oei dat ziet er goed uit zeg.. Als ik mijn auto toch zo zou krijgen :)

Roomba E5 te koop

Verwijderd

@sig69 Dat komt vanzelf wel. Haast je nooit en geef het de tijd. Leer dat de machines het werk doen, begrijp de producten waar je mee werkt en wat het doet met de lak. Maar doe vooral zoals ik en dans om een auto heen met de machine in je hand. Volg de contouren van de carrosserie. Een dambordpartoon is leuk maar niet altijd even nuttig. Volg het lijnenspel, laat je gaan en wees lief tegen de auto. Heb plezier in wat je doet.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:27
Vorige maand met de E30 club een workshop machinaal polijsten gedaan en ik durf het nu aan om zelf te gaan polijsten.
Ik overweeg daarom een Rupes Bigfoot polijstmachine kopen, hebben jullie nog tips welke type het beste is en waar ik die kan kopen?

Is een set als dit een aanrader? https://www.nonpaints.com...tmachine-125mm-deluxe-set

[ Voor 30% gewijzigd door metallicattim op 31-08-2017 10:05 ]

• Tomskii5
metallicattim schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:54:
Vorige maand met de E30 club een workshop machinaal polijsten gedaan en ik durf het nu aan om zelf te gaan polijsten.
Ik overweeg daarom een Rupes Bigfoot polijstmachine kopen, hebben jullie nog tips welke type het beste is en waar ik die kan kopen?

Is een set als dit een aanrader? https://www.nonpaints.com...tmachine-125mm-deluxe-set
Ik heb zelf een DAP900, ik zou je dus zeker aanraden om daar eens naar te kijken want ik ben best wel fan van het toestel. En hij is goedkoper dan de Rupes. Niet dat ik iets tegen Rupes heb, maar gezien je net zoals ik pas start met machinaal polijsten zou ik eerder voor DAP gaan dan voor Rupes momenteel. Je kan later altijd nog upgraden :)

Verschil tussen de Rupes die je stuurt en de DAP900 is bvb wattage. DAP is 900Watt, Rupes 500Watt (dat specifieke toestel).

Met hoger wattage zal je machine minder geneigd zijn te stoppen met draaien als je harder moet doordrukken om bepaalde stukken te corrigeren. Correct me if I'm wrong :)

EDIT: de kitjes (ongeacht welk merk DA polisher je nu zou nemen) zijn inderdaad vaak een goed startpunt!

[ Voor 4% gewijzigd door Tomskii5 op 31-08-2017 10:23 ]

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:29

Acradavos

Poetsfanaat

Tomskii5 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:15:
[...]

Ik heb zelf een DAP900, ik zou je dus zeker aanraden om daar eens naar te kijken want ik ben best wel fan van het toestel. En hij is goedkoper dan de Rupes. Niet dat ik iets tegen Rupes heb, maar gezien je net zoals ik pas start met machinaal polijsten zou ik eerder voor DAP gaan dan voor Rupes momenteel. Je kan later altijd nog upgraden :)

Verschil tussen de Rupes die je stuurt en de DAP900 is bvb wattage. DAP is 900Watt, Rupes 500Watt (dat specifieke toestel).

Met hoger wattage zal je machine minder geneigd zijn te stoppen met draaien als je harder moet doordrukken om bepaalde stukken te corrigeren. Correct me if I'm wrong :)
Pads maken ook een verschil. Standaard pads worden snel warm, Hex Logic pads van Chemical Guys zijn een goed alternatief. ;)

• metallicattim
We hebben tijdens de workshop met de DAP900 en de Bigfoot modellen "gespeeld" en conclusie van iedereen was eigenlijk dat de Bigfoot modellen veel beter en stabieler in de hand lagen, minder trillingen.

Is natuurlijk persoonlijke voorkeur en de DAP900 is ook in kitvorm veel goedkoper te krijgen, maar ik vind het niet erg om iets meer geld uit te geven en in een keer een goed apparaat te hebben en niet later te willen/moeten upgraden :)

• Tomskii5
Acradavos schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:27:
[...]

Pads maken ook een verschil. Standaard pads worden snel warm, Hex Logic pads van Chemical Guys zijn een goed alternatief. ;)
Klopt, al gebruik ik persoonlijk liever de scholl concepts producten. :)
metallicattim schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:27:
We hebben tijdens de workshop met de DAP900 en de Bigfoot modellen "gespeeld" en conclusie van iedereen was eigenlijk dat de Bigfoot modellen veel beter en stabieler in de hand lagen, minder trillingen.

Is natuurlijk persoonlijke voorkeur en de DAP900 is ook in kitvorm veel goedkoper te krijgen, maar ik vind het niet erg om iets meer geld uit te geven en in een keer een goed apparaat te hebben en niet later te willen/moeten upgraden :)
Ik heb nog niet met de Rupes toestellen mogen werken, dus geen idee haha! Maar inderdaad persoonlijke voorkeur :)

Zoals hierboven gezegd kom je ook al heel ver met andere pads en dergelijke, ook je compounds maken al veel uit :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tomskii5 op 31-08-2017 10:39 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:28
Tomskii5 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 20:58:

AF Avalanche is krachtige reiniger maar stript helaas ook de wax. Ik zou hem in huis willen halen voor de momenten dat je een full detail wilt doen, maar daarna zou ik toch iets zachter gebruiken.
Ik heb nu Monello Artico Magico staan en dat werkt vrij goed als prewash. Niet zo agressief met het verwijderen van vuil, maar het ergste komt er wel vanaf. Het is wel wax safe.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Tomskii5
Broodro0ster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

AF Avalanche is krachtige reiniger maar stript helaas ook de wax. Ik zou hem in huis willen halen voor de momenten dat je een full detail wilt doen, maar daarna zou ik toch iets zachter gebruiken.
Ik heb nu Monello Artico Magico staan en dat werkt vrij goed als prewash. Niet zo agressief met het verwijderen van vuil, maar het ergste komt er wel vanaf. Het is wel wax safe.
Mmm, ik had net gehoord dat Avalanche geen wax stript? Maar ga er van uit dat je ervaring ermee hebt en het dus wél zo is? :p

• Broodro0ster
Tomskii5 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Mmm, ik had net gehoord dat Avalanche geen wax stript? Maar ga er van uit dat je ervaring ermee hebt en het dus wél zo is? :p
Zelf heb ik hem nog niet gebruikt. Deze foam heeft een PH waarde van 13 en dat is best krachtig...
Op youtube zijn er onafhankelijk tests waarbij ze verschillende foams testen en avalanche was een van de betere vuilverwijderaars, maar helaas niet wax vriendelijk.
Als je wat gaat rondzoeken op detailing forums, zul je wel ervaringen van mensen tegen komen met deze foam.

Dus prima foam als je een hele vuile auto wil doen schoonmaken en daarna in de wax zetten, maar een behandelde auto zou ik er niet mee onderhouden.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Tomskii5
Broodro0ster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:23:
[...]

Zelf heb ik hem nog niet gebruikt. Deze foam heeft een PH waarde van 13 en dat is best krachtig...
Op youtube zijn er onafhankelijk tests waarbij ze verschillende foams testen en avalanche was een van de betere vuilverwijderaars, maar helaas niet wax vriendelijk.
Als je wat gaat rondzoeken op detailing forums, zul je wel ervaringen van mensen tegen komen met deze foam.

Dus prima foam als je een hele vuile auto wil doen schoonmaken en daarna in de wax zetten, maar een behandelde auto zou ik er niet mee onderhouden.
Thanks! Dan gaan we voor monello als pre wash en Autofinesse Lather als shampoo denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:36

Tortelli

mixing gas and haulin ass

metallicattim schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:27:

Ik zit al langer te denken om machinaal te gaan poetsen, maar praktijkervaring ontbreekt. Hoe gevaarlijk is het om hiermee te beginnen?.

Auto's die we (familie) hebben zijn allemaal recen, grote correcties zijn niet nodig, daarmee is het gevaar dat er iets fout gaat vrij beperkt volgens mij?. Juiste pads en middel, collectie tutorials kijken en je komt een heel eind?. Of sowieso keer een aan clinic meedoen?.

Zo'n DAP900 is financieel een leuk startpunt, aan de andere kant doe je je hele leven met zo'n machine (prive gebruik), dus wat meer investeren lijkt geen dom idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Tortelli op 03-09-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
Tortelli schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:58:
[...]

Ik zit al langer te denken om machinaal te gaan poetsen, maar praktijkervaring ontbreekt. Hoe gevaarlijk is het om hiermee te beginnen?.

Auto's die we (familie) hebben zijn allemaal recen, grote correcties zijn niet nodig, daarmee is het gevaar dat er iets fout gaat vrij beperkt volgens mij?. Juiste pads en middel, collectie tutorials kijken en je komt een heel eind?. Of sowieso keer een aan clinic meedoen?.

Zo'n DAP900 is financieel een leuk startpunt, aan de andere kant doe je je hele leven met zo'n machine (prive gebruik), dus wat meer investeren lijkt geen dom idee.
Wat betreft dat laatste, daarom wil ik ook liever direct een wat betere en ga voor de Rupes Bigfoot, ben er alleen nog niet uit of ik het prijsverschil met de MarkII het waard vind... :/

Wat betreft het niet durven, we waren in de workshop met 8 man/vrouw en iedereen zei aan het begin dat ze niet durfden en daarom de workshop meededen. Aan het einde durfde iedereen te polijsten en hebben er zelfs enkele direct een machine gekocht daar.
Een workshop volgen kan nooit kwaad, we hebben allemaal flink wat geleerd! Als je wil kan ik je wel per PB wat info daarvan sturen, weet niet of dat hier "geadverteerd" mag worden ;)

Zolang je maar een excentrische hebt (dus geen rotary) en misschien een half uurtje op een oude motorkap o.i.d. probeert om wat feeling te krijgen, moet dat helemaal goed komen en kans op echte schade is dan vrij klein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 14:07
Laatst heb ik een karcher k2 gekocht om het terras eens op te schonen wat goed gelukt is. Maar ik wil deze nu ook gebruiken om m'n auto bij te houden inmiddels heb ik een foam gun gekocht. Welke foam kan ik aanschaffen, moet ik voor de gebruikelijke dure merken gaan of is er nog iets betaalbaars voor een leek? En hetzelfde geld voor shampoo, zie op de auto was site's een enorme collectie maar weet niet wat geschikt is voor het eigen huis & tuin bijhouden van een auto.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Hari-Bo schreef op zondag 3 september 2017 @ 20:08:
Laatst heb ik een karcher k2 gekocht om het terras eens op te schonen wat goed gelukt is. Maar ik wil deze nu ook gebruiken om m'n auto bij te houden inmiddels heb ik een foam gun gekocht. Welke foam kan ik aanschaffen, moet ik voor de gebruikelijke dure merken gaan of is er nog iets betaalbaars voor een leek? En hetzelfde geld voor shampoo, zie op de auto was site's een enorme collectie maar weet niet wat geschikt is voor het eigen huis & tuin bijhouden van een auto.
Voor de foam zou je Monello Artico Magico kunnen gebruiken, goedkoop en goed...

Voor wat betreft shampoo's is het een beetje afhankelijk van wat je wilt, maar ook wat je fijn vind en dat moet je ontdekken.
WIl je shampoo met lichte wax erin(Surf City wash and wax), shampoo met hydrofobische eigenschappen(Gyeon Bathe+, niet de gewone Bathe), of alleen pure shampoo om daarna nog te willen waxen(met eventueel een klei en polijststap daarvoor), dan zou je Nanolex Pure Shampoo of Mothers California Gold Shampoo kunnen nemen.

Dit zijn er maar een paar, er zijn er nog veel meer.. En dat is als beginner lastig. Ik heb veel spullen van veel verschillende merken, maar na een paar jaar merk ik dat ik toch naar een aantal merken toe neig, en dan eigenlijk daar alles van wil hebben.

Mijn favoriete merken zijn dan ook Gyeon(mooie producten, gave coatings, mooie flessen), Surf City garage, Poorboys World.. Daarnaast ook wel Monello, maar alleen voor de Non Ferro tijdens de wasbeurt, het foam voorafgaand aan de wasbeurt, en de vele microvezel doeken die niet al te veel kosten..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Tortelli schreef op zondag 3 september 2017 @ 18:58:
[...]

Ik heb recent ook een Rupes LHR15 MKII gekocht. Het voordeel van die DAP900 met 8mm uitslag is dat je een kleinere steunplaat hebt en er dan kleinere pads kunt opzetten om de rondingen en kleinere delen van de auto mee te doen.

Toen ik m'n Rupes net had, ben ik tot de vaststelling gekomen dat je met die machine niet overal kan komen en heb ik nog een Rupes LHR75e mini gekocht. Met die combo is het wel erg plezierig werken, maar dan ben je wel een stuk duurder uit als een DAP900. Maar thuis en bij m'n vriendin zijn het vooral Volkswagen/Audi's met harde lakken, dus ik wou wel goede machine met een grote uitslag om sneller vooruitgang te boeken dan met een DAP900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb sinds kort (2 weken) mijn eerste auto in bezit (Scirocco donkergrijs/bruin). Echter heeft/hebben de vorige eigena(a)r(en) de buitenkant best wel mishandelt. Het is met name poetswerk en na een keer wassen zag het er al een stuk beter uit. De 2e keer wassen heb ik met kruidvat shampoo gedaan met als wax laag Mer gebruikt. Uiteindelijk best tevreden maar ik denk dat ik meer uit de lak kan halen :D .

Voordat ik de bumperschade laat maken (kleine schade, maar toch) wil ik weten hoe de rest van de lak er aan toe is. Ik heb al diverse fora gelezen en het valt me op dat er eigenlijk niks over het merk TurtleWax wordt gezegd. Is het een merk wat je beter kunt vermijden?? Of is de prijs-kwaliteit niet goed??

Graag hoor ik jullie ervaringen (mits deze er zijn) over TurtleWax producten :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:08

BoltYes

This is the Way

De laatste 5 jaar is er een enorme ontwikkeling geweest van producten voor de auto. Turtlewax heeft ook niet stil gezeten, maar er is veel meer moois op de markt om de auto mee te vertroetelen.

Als je lak er niet mooi uitziet dan zal een waxlaagje daar helaas niet veel aan veranderen, mits je iets gebruikt waarmee alle krasje worden opgevuld, een zgn filler of glaze zoals poorboys blackhole (voor donkere kleuren) of white diamond (voor lichte kleuren) en dan aftoppen met een wax. Colonite 845 is wel een leuke om mee te beginnen. Blijft lang zitten en geeft goede bescherming. Wel belangrijk om de lak van te voren goed te reinigen met bv een claybar.

Wil je nog meer, dan kan je een polijstsessie overwegen, is een glaze niet meer nodig en kan je meteen waxen of zelfs voor een coating gaan, maar dan zal je wel wat €€ moeten investeren ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
@BoltYes Ik snap dat van een waxlaag de lak niet veel beter wordt, daarom overweeg ik om de lak te kleien en eventueel door iemand te laten polijsten (hele auto). Ik ga me eens verdiepen denk ik zo :D Bedankt voor je antwoord, hier kan ik wat mee :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je al in het stadium bent dat je je auto zelf wilt kleien laat dat dan doen door degene die je auto polijst. Zodoende hoeft hij je werk niet over te doen als het hem niet naar de zin is. Of je doet het allemaal zelf of je besteed het uit. Je kan niet met half werk bij iemand aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 14:07
pixels66 schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:20:
[...]

Voor de foam zou je Monello Artico Magico kunnen gebruiken, goedkoop en goed...

Voor wat betreft shampoo's is het een beetje afhankelijk van wat je wilt, maar ook wat je fijn vind en dat moet je ontdekken.
WIl je shampoo met lichte wax erin(Surf City wash and wax), shampoo met hydrofobische eigenschappen(Gyeon Bathe+, niet de gewone Bathe), of alleen pure shampoo om daarna nog te willen waxen(met eventueel een klei en polijststap daarvoor), dan zou je Nanolex Pure Shampoo of Mothers California Gold Shampoo kunnen nemen.

Dit zijn er maar een paar, er zijn er nog veel meer.. En dat is als beginner lastig. Ik heb veel spullen van veel verschillende merken, maar na een paar jaar merk ik dat ik toch naar een aantal merken toe neig, en dan eigenlijk daar alles van wil hebben.

Mijn favoriete merken zijn dan ook Gyeon(mooie producten, gave coatings, mooie flessen), Surf City garage, Poorboys World.. Daarnaast ook wel Monello, maar alleen voor de Non Ferro tijdens de wasbeurt, het foam voorafgaand aan de wasbeurt, en de vele microvezel doeken die niet al te veel kosten..
Bedankt voor de info, maar ik kan enkel webshops vinden waar ik de producten kan bestellen. Zijn er ook nog fysieke winkels in Noord-Holland, vind enkel bedrijven waar je je auto kan laten reinigen.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Hari-Bo schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:29:
[...]

Bedankt voor de info, maar ik kan enkel webshops vinden waar ik de producten kan bestellen. Zijn er ook nog fysieke winkels in Noord-Holland, vind enkel bedrijven waar je je auto kan laten reinigen.
Geen idee eigenlijk... Monello is sowieso een merk van Carclean.com zelf, zij hebben wel een winkel/showroom, dat is in Berkel en Rodenrijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:19
Hey :w ik ben nieuw in dit topic en tevens compleet newbie in de wereld van het detailen. Heb mezelf in eerste instantie aangemeld op het forum van Carclean maar nu ik zie dat er hier ook een draadje loopt wil ik graag mijn vraag hier stellen.

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst wat spul aangeschaft om mijn motor (ik hoop dat ik nu nog welkom ben :+) onder handen te nemen. Wat ik heb aangeschaft is:

- Poorboy's World sample kit (Super Slick & Suds, Professional Polish, Black Hole, EX-P)
- Poorboy's World Spray & Wipe
- Monello Dolce Verde
- Dodo Juice Orange Crush

Nu kwam ik er dus tijdens het poetsen achter dat de Professional Polish een cleaner is en geen echte polish. Na de hele behandeling was de lak wel veel strakker en minder dof dan voorheen (trots *O*), maar er zitten bij dichterbij kijken nog een boel swirls en wat oppervlakkige krassen in die ik er vanzelfsprekend niet uit kreeg.

De waxlaag is er inmiddels af en ik wil dus binnenkort weer een poetsbeurt geven en dan ook de swirls en krasjes eruit halen. Mij is Monello Mezzo als polish aangeraden maar dat geeft me nog wat vragen waarvan ik hoop dat iemand hier ze kan beantwoorden.

- Is dit met de hand te doen? M'n motor is een naked dus ik hoef eigenlijk alleen de tank en de kont te doen.
- Is er in deze routine dan nog plaats voor de Professional Polish, zoja gebruik ik die voor of na de Mezzo?
- Heb ik voor handmatig polijsten nog bijzondere pads nodig? (Ik gebruik nu Monello Disco Duo pads)
- Moet ik voordat ik weer van voor af aan wil beginnen nog een andere cleaner gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_ (en mochten jullie een foto van het beestje willen zien dan roept u maar!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Recrush schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:19:
Hey :w ik ben nieuw in dit topic en tevens compleet newbie in de wereld van het detailen. Heb mezelf in eerste instantie aangemeld op het forum van Carclean maar nu ik zie dat er hier ook een draadje loopt wil ik graag mijn vraag hier stellen.

Afgelopen zomer heb ik voor het eerst wat spul aangeschaft om mijn motor (ik hoop dat ik nu nog welkom ben :+) onder handen te nemen. Wat ik heb aangeschaft is:

- Poorboy's World sample kit (Super Slick & Suds, Professional Polish, Black Hole, EX-P)
- Poorboy's World Spray & Wipe
- Monello Dolce Verde
- Dodo Juice Orange Crush

Nu kwam ik er dus tijdens het poetsen achter dat de Professional Polish een cleaner is en geen echte polish. Na de hele behandeling was de lak wel veel strakker en minder dof dan voorheen (trots *O*), maar er zitten bij dichterbij kijken nog een boel swirls en wat oppervlakkige krassen in die ik er vanzelfsprekend niet uit kreeg.

De waxlaag is er inmiddels af en ik wil dus binnenkort weer een poetsbeurt geven en dan ook de swirls en krasjes eruit halen. Mij is Monello Mezzo als polish aangeraden maar dat geeft me nog wat vragen waarvan ik hoop dat iemand hier ze kan beantwoorden.

- Is dit met de hand te doen? M'n motor is een naked dus ik hoef eigenlijk alleen de tank en de kont te doen.
- Is er in deze routine dan nog plaats voor de Professional Polish, zoja gebruik ik die voor of na de Mezzo?
- Heb ik voor handmatig polijsten nog bijzondere pads nodig? (Ik gebruik nu Monello Disco Duo pads)
- Moet ik voordat ik weer van voor af aan wil beginnen nog een andere cleaner gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen _/-\o_ (en mochten jullie een foto van het beestje willen zien dan roept u maar!)
Ik zal je vanavond even proberen te antwoorden en helpen als ik wat meer tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
pixels66 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:42:
[...]

Ik zal je vanavond even proberen te antwoorden en helpen als ik wat meer tijd heb.
Alvast dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Recrush schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:19:

Poorboys PP is goed als cleaner, de oude waxlaag verwijderen... Als eerste stap dus.

Hand polijsten is best wat werk, maar als je dit wilt doen, gebruik dan: https://www.carclean.com/...102314?o=srmonello%20hand

Deze heeft een goeie cuttingfactor, en zorgt samen met een goed polijstmiddel voor een redelijk oké resultaat.. Ik gebruik zelf Poorboys SSR 2.5 als polijstmiddel, maar je merkt dat het eigenlijk voor de Amerikaanse zachtere lakken is(wel fijn: verkrijgbaar in klein sample flesje, daar doe je enorm lang mee, zeker met een motor!). Een Monello Mezzo is bijvoorbeeld ook een fijn polijst middel. Niet te veel gebruiken... Natuurlijk is het te behalen resultaat afhankelijk van veel zaken. Hoe hard is je lak, hoe goed polijst je, etc..

Belangrijk is lang doorwerken tot het vaseline achtig wordt. Je hoeft niet per se alleen maar rondjes te draaien, mag ook rechte banen. Geen harde druk zetten, een veel gemaakte fout die voor ergere lak defecten zorgt..

Wat ik bijvoorbeeld aan zou raden is na het polijsten, te ontvetten met Gyeon Prep, om polijstresidue te verwijderen. 2 spraytjes op een doek, en het paneel afnemen. Daarna kun je in principe een fijne wax, sealant of coating aanbrengen, afhankelijk van jouw voorkeur.. Voor wax en sealant geldt; Less is more.. Hoe dunner hoe beter, en dat is voor velen lastig...

• Recrush
pixels66 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:31:
[...]

Poorboys PP is goed als cleaner, de oude waxlaag verwijderen... Als eerste stap dus.

Hand polijsten is best wat werk, maar als je dit wilt doen, gebruik dan: https://www.carclean.com/...102314?o=srmonello%20hand

Deze heeft een goeie cuttingfactor, en zorgt samen met een goed polijstmiddel voor een redelijk oké resultaat.. Ik gebruik zelf Poorboys SSR 2.5 als polijstmiddel, maar je merkt dat het eigenlijk voor de Amerikaanse zachtere lakken is(wel fijn: verkrijgbaar in klein sample flesje, daar doe je enorm lang mee, zeker met een motor!). Een Monello Mezzo is bijvoorbeeld ook een fijn polijst middel. Niet te veel gebruiken... Natuurlijk is het te behalen resultaat afhankelijk van veel zaken. Hoe hard is je lak, hoe goed polijst je, etc..

Belangrijk is lang doorwerken tot het vaseline achtig wordt. Je hoeft niet per se alleen maar rondjes te draaien, mag ook rechte banen. Geen harde druk zetten, een veel gemaakte fout die voor ergere lak defecten zorgt..

Wat ik bijvoorbeeld aan zou raden is na het polijsten, te ontvetten met Gyeon Prep, om polijstresidue te verwijderen. 2 spraytjes op een doek, en het paneel afnemen. Daarna kun je in principe een fijne wax, sealant of coating aanbrengen, afhankelijk van jouw voorkeur.. Voor wax en sealant geldt; Less is more.. Hoe dunner hoe beter, en dat is voor velen lastig...
Dank voor de uitgebreide reactie!

Hoe weet je met wat voor lak je te maken hebt? En maakt het materiaal uit? Aangezien mijn tank en frame staal zijn en de kont plastic. Ik neig gewoon naar de SSR 2.5 omdat ik dan een sample flesje kan nemen waar ik al enorm lang mee doe. De Mezzo is gewoon al een dubbel zo grote fles.

En waarschijnlijk een typische newbie vraag; is de Gyeon Prep noodzakelijk voor het verwijderen van het residue of is het meer een luxe die het makkelijker maakt? Omdat ik een beginner ben en nog moet zien of ik dit op lange termijn leuk vind om te doen probeer ik niet meer spulletjes aan te schaffen dan nodig is, vandaar dat ik ook al een stel andere sample flesjes heb staan en deze vraag stel.

• pixels66
Recrush schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:07:
[...]

Dank voor de uitgebreide reactie!

Hoe weet je met wat voor lak je te maken hebt? En maakt het materiaal uit? Aangezien mijn tank en frame staal zijn en de kont plastic. Ik neig gewoon naar de SSR 2.5 omdat ik dan een sample flesje kan nemen waar ik al enorm lang mee doe. De Mezzo is gewoon al een dubbel zo grote fles.

En waarschijnlijk een typische newbie vraag; is de Gyeon Prep noodzakelijk voor het verwijderen van het residue of is het meer een luxe die het makkelijker maakt? Omdat ik een beginner ben en nog moet zien of ik dit op lange termijn leuk vind om te doen probeer ik niet meer spulletjes aan te schaffen dan nodig is, vandaar dat ik ook al een stel andere sample flesjes heb staan en deze vraag stel.
De hardheid van lak is een kwestie van testen en proberen. Je merkt vanzelf of je resultaat haalt. Ssr2.5 is wel fijn. Ter referentie, je doet er makkelijk 4 auto's mee. Dan begrijp je de hoeveelheid gebruik. Echt maar een paar druppels per paneel.

Gyeon prep is zeker noodzakelijk mits je je sealant of wax een lange standtijd wil geven. Als je daar niet om geeft, vooral niet doen. Ik werk nooit meer zonder prep, omdat er niets zo zonde is dan 8 uur aan je auto werken om binnen een paar weken je resultaat te zien verdwijnen. Ontvetten is belangrijk, net als bij goed spuitwerk of schoonmaak werk. Verder kost prep de wereld niet, en doe je er met een motor vermoedelijk jaren mee..

Ik bedenk me ineens, aangezien jij wellicht met kleding vaak tegen die lak komt, is wax minder handig. Kijk dan eens naar een sealant zoals Poorboys EX-P. Makkelijk aanbrengen, afstotend en minder vettig. Gruwelijk spullie!

Verwijderd

@Recrush

Prep is niet altijd noodzakelijk maar maakt het er wel makkelijker op. En het is zeker niet zo dat je wax er met twee weken afligt omdat je het niet gebruikt. Nanolex heeft ook een hele goede prep die iets beter is naar mijn mening. Wel iets duurder. Je kan het trouwens ook simpel zelf maken en dan kost het geen drol.

Er is de wereld aan polijstmiddelen en de wereld aan laksoorten en hardheden. Ik beperk mij tot een x aantal polijstmiddelen omdat ik weet dat het goed zijn werk doet. Nanolex, Monello, Scholl Concepts, Gyeon, Meguiars m105/m205. Wat je voor je motor nodig hebt is de S30 van Scholl met een heavy polishing pad (https://www.carclean.nl/p...g_Pad_80mm_DJMPGF1_102533) die je op een kleine steunplaat (https://www.carclean.nl/p...Plate_2_8inch_70mm_102034) met een adapter (https://www.carclean.nl/p...ormachine_13300_103056)te zetten op een accuschroefmachine. Op die steunplaat kan je een kleine polijstpad doen en zo kan je op de laagste toerenstand heel netjes polijsten. Zo doe ik al jaren motoren tot volle tevredenheid (om je een idee te geven: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/yamaha-yzf-r1/).

Het waxen kan prima. het is niet zo dat je in ene van je motor glijdt. Je zit op de zadel niet op je tank. Wil je een robuuste wax dan is er de 885 van Collinite. Wil je een wax die lang stand houdt dan is er Fusso coating. Wil je glans en een aardige standtijd dan is er de 845 van Collinite of een stap hoger de 915 van Collinite. betaalbare waxen en je doet er met een motor verschrikkelijk lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:42
Hallo allemaal.

Weet iemand hoe je deze plekken weg krijgt? https://drive.google.com/...w0AqmA4sqJU3lGQnhaNTdpQTg

Ze zijn niet voelbaar en voelen hezelfde als de rest van de velg.

Edit: De hele velg voor de mensen die nieuwsgierig zijn.

https://drive.google.com/...w0AqmA4sqJUGw3aER0WEF0VG8

[ Voor 24% gewijzigd door Jeanke117 op 08-09-2017 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Dat is oxidatie onder de blanke lak volgens mij, veroorzaakt voor kleine pitjes in die lak. Krijg je niet zomaar weg zonder de velgen opnieuw te laten spuiten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
Als ik het zo lees, dan zitten hier vooral liefhebbers die hun dierbare auto zelf mooier dan mooi maken met de juiste tools en een hoop inzit.

Ik ben zelf op zoek naar een 'externe partij' welke dat voor mij kan doen. Mijn zoektocht brengt mij tot nu toe enkel bij bedrijven die zich vooral lijken te specialiseren in het detailen van allerhande supercars. Met daaraan gekoppelde supercar tarieven. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeer zeker bereid te betalen voor kwaliteit, maar dit soort bedragen (richting 750 tot 1000 euro) vind ik echt te gortig.

Hebben jullie tips voor wat meer 'reguliere' bedrijven welke goede kwaliteit leveren? Het liefst in Zuid-Holland, maar als het verder is dan ben ik daar toe ook bereid.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je hier wel iemand kunnen vinden die je kan helpen, of het zelfs wel voor je wil doen voor een schappelijke prijs.

Maar vertel eens om wat voor auto gaat het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
@pixels66 @Verwijderd

Dank voor de reacties! Ze lopen wel enigszins uiteen qua advies en producten dus ik weet nog niet zo goed wat ik nu moet. Ik gok dat met de hand voor mij in dit geval wel praktischer is aangezien mijn motor bij gebrek aan kuipwerk niet extreem grote werkbare vlakken heeft. Moet me met de andere producten vaak ook al in hoekjes wurmen.

Wat betreft wax of niet, ik merkte inderdaad de eerste paar ritjes dat het heel erg gleed waar m'n benen de motor raakten, maar dat was niet storend. Op andere fora zie ik iedereen ook gewoon wax gebruiken en ik vind het zelf wel fijn spul om te gebruiken ook, dus dat ga ik wel gewoon doen.

Tuintje, had je het over het zelf maken van een prep? Heb je daar misschien wat leesvoer voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Zoveel mensen zoveel wensen en mogelijkheden. Ik doe met enige regelmaat voertuigen detailen. Voor mensen hier van het Tweakers forum en zo ook mensen uit de buurt of andere delen van het land. Daarbij gebruik ik diverse polijstmiddelen want er zijn evenzo vele laksoorten en kleuren.

Je hebt niet zoveel werkvlakken zoals je zegt, maar als je het doet op de manier zoals ik je adviseer maak je het jeaelf wel makkelijker. De kleinere hoekjes waar je niet kan komen kan je eventueel met de hand doen. Het resultaat met een machine is gewoon veel en veel beter. je corrigeert ook veel beter de lak. Maar je moet het vooral doen op een manier die jij denkt dat het prettigste werkt, en waar je je goed bij voelt.

Een IPA, Isopropyl Alcohol, kan je heel makkelijk zelf maken met wat huis-, tuin- en keukenspulletjes. Het kost geen drol en werkt net zo goed als de dure 500ml flessen die je kan kopen voor dik 10 Euro. Mike Philips legt het uit: https://www.autogeekonlin...g-correction-results.html

Hij is zeer bekend in de detailwereld en weet erg veel. Wel even de maten omrekenen en voor jezelf de afweging maken of je dit wilt en kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gebruik ook zelf gemaakte IPA oplossing, met 50/50 IPA/ Gedemineraliseerd water. Zal m toch maar wat gaan doorverdunnen als ik zo naar het Mike Philips kijk :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:35
Rossi46 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:46:
Als ik het zo lees, dan zitten hier vooral liefhebbers die hun dierbare auto zelf mooier dan mooi maken met de juiste tools en een hoop inzit.

Ik ben zelf op zoek naar een 'externe partij' welke dat voor mij kan doen. Mijn zoektocht brengt mij tot nu toe enkel bij bedrijven die zich vooral lijken te specialiseren in het detailen van allerhande supercars. Met daaraan gekoppelde supercar tarieven. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben zeer zeker bereid te betalen voor kwaliteit, maar dit soort bedragen (richting 750 tot 1000 euro) vind ik echt te gortig.

Hebben jullie tips voor wat meer 'reguliere' bedrijven welke goede kwaliteit leveren? Het liefst in Zuid-Holland, maar als het verder is dan ben ik daar toe ook bereid.
http://jimmyscarcleaning.nl

Ik doe al jaren zaken met Jimmy van Jimmy's Carcleaning in Hoek van Holland. Super gozer, doet echt niet onder voor de zogenaamde ,,high end'' detailers.

Kom daar elk jaar om mijn auto te laten opfrissen en te voorzien van een verse glascoating van Gyeon. :)

M3P 24'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:27
Verwijderd schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:55:
Volgens mij moet je hier wel iemand kunnen vinden die je kan helpen, of het zelfs wel voor je wil doen voor een schappelijke prijs.

Maar vertel eens om wat voor auto gaat het?
Het gaat om een Seat Leon uit 2011. Niets speciaals, maar ik ben er wel zuinig op en wil graag dat 'ie lang mooi blijft :)
Vissa66 schreef op maandag 11 september 2017 @ 05:57:
[...]

http://jimmyscarcleaning.nl

Ik doe al jaren zaken met Jimmy van Jimmy's Carcleaning in Hoek van Holland. Super gozer, doet echt niet onder voor de zogenaamde ,,high end'' detailers.

Kom daar elk jaar om mijn auto te laten opfrissen en te voorzien van een verse glascoating van Gyeon. :)
Kijk, da's een mooie tip! d:)b Daar ga ik binnenkort even contact mee opnemen :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cvheereveld schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 01:28:
Wat kinderachtig. Hij lijkt niet mee te tellen voor je gemiddelde. Ik heb hem gereport als spam maar vrees dat je Google moet contacten om hem weg te krijgen.

Offtopic: het is goed afgelopen met de tankdop, en ik heb je advies om de motorkap/bumper te laten overspuiten toch opgevolgd :)
Ik had het niet eens gelezen maar wat goed. Zoals ik toen al zei is het een hele mooie auto waar je nog lang mee toe kan. Je hebt er goed aan gedaan om delen te laten spuiten, steenslag zie je gewoon erg goed op een donkere auto. Zo heb je weer een hele nette auto voor lange tijd.

Ik heb trouwens maar gereageerd op die recensie aangezien Google er geen fluit mee doet. Wat jammer is. Hier mijn reactie: https://www.google.nl/sea...21:0x7b8ab70fa5f8476c,1,,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Wat gebruiken jullie om de schromen sierstrips langs de ramen te doen glimmen ? Nu krijg ik een soort vlekken op de strips na het wassen en drogen. Mijn wagen heeft geborsteld chroom langs de ramen en spiegel glimmend chroom in bumpers en de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan voorzichtig polijsten met de hand. Je kan ook Mothers Mag & Aluminum gebruiken wat mijn favoriet is: https://www.carclean.nl/p...Polish_140gr_05100_100201

Doe altijd een onopvallend proefstukje voor het resultaat.

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29

Blord

Hello Kitty !

Is er een non-polish middel zoals wax of coating om de vlekken weg te krijgen of moet dat chroom altijd polijsten en daarna een chroom protector gebruiken ?

Verwijderd

@Blord
Dit kan je ook nog proberen: https://www.carclean.nl/p...lish_473ml_PB_PP16_100723

Wax haalt geen vlekken weg. Wax beschermt. Na het autowassen kan je bijvoorbeeld in de weer met een spraywax.Dat beschermt je auto en delen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 22:35
Waar kun je de trims (raam rubbers het beste mee behandelen) die het een goede standtijd hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online

CeesKees

I rest my Kees

Poorboys world trim restorer.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brutus26
Dat verschilt heel erg. Waar de één lyrisch over is is de ander er teleurgesteld in. Het ligt ook nog eens aan de staat van de rubbers. Ik gebruik zelf deze: https://www.carclean.nl/p...ssing_250ml_RVT250_102143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
Die is niet duur heb hem op het verlanglijstje gezet heb nu van carpro maar die heeft geen lange standtijd,
moet je deze vaak opbrengen voor het beste resultaat en voor de tijd reinigen met APC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
die van porboy is nog goed koper keuze keuze altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik heb nu een paar weken een zwarte BMW 118d uit 2008 in bezit en die zou ik eens graag een grondige reinigingsbeurt willen geven. Hij ziet eruit enorm verwaarloosd uit en zal heel erg opknappen na een was-klei-polijst beurt.

Ik heb een hogedrukreiniger waarmee ik eerst de auto in de foam zal gaan zetten. Daarna met een of andere shampoo de auto wassen en daarna kleien.

Voor het kleien heb ik dit gevonden. Ik vraag me echter af of de detailerspray genoeg is om mijn auto volledig mee te kunnen kleien?

Ik zou ook niet weten welke foam ik moet hebben. Omdat de auto nooit echt goed onderhouden is (wat het schoonhouden betreft), denk ik dat ik een foam nodig heb met een hogere pH waarde. Klopt dat? Zo ja, welke is goed? Of is dat een kwestie van gewoon kiezen voor een bepaald merk omdat ze eigenlijk allemaal wel goed zijn?

Daarna een geschikte shampoo. Welke?

Ik heb een excentrische schuurmachine van Bosch waarmee ik zou willen polijsten. Pads zouden erop moeten passen, maar kan ik met deze schuurmachine polijsten? Ik wil trouwens deze combinatie gebruiken (Meguiars M105 en daarna M205) want volgens YouTube krijg je daarmee een prachtig resultaat.

Daarna waxen, maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Eerst maar eens reinigen en polijsten.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst een fatsoenlijke polijstmachine aanschaffen alvorens je wilde plan uit te voeren. Zo'n schuurmachine is leuk om een auto in te waxen en daar houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:11:
Ik zou eerst een fatsoenlijke polijstmachine aanschaffen alvorens je wilde plan uit te voeren. Zo'n schuurmachine is leuk om een auto in te waxen en daar houdt het op.
Kan je die dingen ook ergens huren?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet dat ik weet. Maar duur zijn ze ook niet. Voor 200 heb je een pakket bij Carclean met een polijstmachine en polijstmiddelen. Doe er een wax bij, blokje klei, shampoo en je hebt je basis klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Naast de polijstmachine: kijk eerst héél veel youtube guides van verschillende personen om de juiste techniek te leren. Goede start is Ammo NYC channel, esoteric car care enzoverder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog leuker is het samen met iemand te doen die al wat ervaring heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Nog beter idd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tuurlijk, waarom niet? Ik offer mijn auto wel op hoor.

...en waarom?

• Razr
  • Niet online
Sinds ik vorige week eigenaar geworden ben van een mooie donkerblauwe E90 LCI (2010) ben me wat meer gaan verdiepen in de wereld van detailing. Wat een leuk topic om door te lezen en dan vooral de voor/na foto's! Kudo's ook voor de tips en adviezen die worden gegeven door de meer ervaren gebruikers.

Alright, mijn eerste bestelling is als volgt. Sommige producten zouden wellicht een overlappende (of misschien zelfs dubbele) functie/werking kunnen hebben maar ik wil ook even wat uitproberen qua werking en misschien zelfs geur :+
  • Autoglym - Metal Polish - 325 ml
  • Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
  • Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
  • Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
  • Poorboys World - Bug Squash - 473ml
  • Monello - Microfiber bundel - Unico
  • Monello - Disco Duo applicator pads
  • Monello - Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml
  • Valet Pro - Valet Pro interieur kwast - 19mm
  • Gyeon - Q²M Glass - 500ml
Deze bestelling was ook vooral met het idee dat ik mijn auto door een professional zou laten detailen (lees wassen/kleien/polijsten/waxen/sealen) en dat ik alleen het 'x' wekelijkse wassen met een neutrale shampoo zou doen. Het interieur zou ik dan ook zelf doen!

Maar jullie hebben helemaal gelijk als het gaat over "verslaafd" raken aan meer en meer - dus ik zit al te kijken naar een DAB 900 en toebehoren om dit lekker allemaal zelf te gaan doen :D

Eigenlijk wil ik gelijk wat steenslag repareren. Ik heb een (originele BMW) lakstift - twee componenten (lak/blanke lak) - waarmee ik het aanstippen wil gaan doen (eerst schoonmaken en ontvetten uiteraard). Vervolgens licht nat schuren met korrel 1500/2000 tot ergens richting 3000 waarna ik het wil gaan polijsten.

Op dit moment ben ik me goed aan het inlezen en vele filmpjes op YouTube aan het bekijken van de bekendere kanalen. Ik ben vrij voorzichtig ingesteld (plus een vader die 15 jaar schadeherstelmonteur is geweest) en durf dit wel te gaan proberen eigenlijk! :9

Is er een reden om voor de DAB 500 te gaan? De DAB 900 is wat krachtiger en het prijsverschil is tientjes werk. Oh, en ik twijfel ook nog tussen de handmatige schuimpomp en de schuimlans voor op de hogedrukreiniger - laatstgenoemd is wat kostbaarder maar schijnt wel betere schuim te geven?

[ Voor 7% gewijzigd door Razr op 20-09-2017 16:40 ]

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Monello - Non-Ferro
Die heb ik een tijdje terug gekocht (500ml) voor m'n velgen. Geweldig spul. Alleen is ie nu al op. Had gelukkig nog 1000ml erbij genomen om bij te vullen. Moet je dat soms nog verdunnen met water?

Verwijderd

@Razr
Laat ik je gelijk uit een droom helpen angaande het bijstippen van lak. Laat het doen door iemand die er ervaring mee heeft en weet hoe je het afwerkt. @Teknix1982 heeft zijn auto ook zelf gedaan met als gevolg dat het er niet best uitzag :)

Er is geen enkele reden om een DAP500 te kopen in jouw geval. Een DAP900 is sterker dankzij een krachtigere motor. Kwasten haal je bij de Action die zijn net zo goed en kosten een Euro per stuk. Daar kan je ook gelijk een ronde kwast halen voor je wielen en banden. En als we het er toch over hebben waar is je bandenvoeding? Je kan bijvoorbeeld deze kopen maar die heeft een klote sprayer erop zitten die half niet werkt. Het resultaat is op zich wel goed maar blijft nog geen week zitten: https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²_Tire_400ml_Q2_Tire_400_102613

Of, en dat is meer mijn favoriet maar uit het assortiment helaas, is deze van Mothers. Veel betere spraykop en blijft langer zitten: https://www.carclean.nl/p...e_Care_710ml_10324_100223

Je mist dus naast de bandenvoeding ook een aanbreng applicator. Deze bijvoorbeeld: https://www.carclean.nl/p...ors_2_pack_TyreApp_103269

Verder mis ik een spraywax die je gebruikt nadat je je auto gewassen en gedroogd hebt. Die spraywax beschermt de onderliggende aangebrachte waxlaag. En hebben we het over een waxlaag dan mis je ook nog wax. Collinite 845 is een goede wax die goed blijft zitten. makkelijk aan te brengen met de machine met een finishing polijst pad. Heb je ook wat voor je trim (raamrubbers e.d.?). Dit is wel een goede: https://www.carclean.nl/p...ssing_250ml_RVT250_102143

Oh en een velgenborstel is wel handig.

@Tom
Niet verdunnen maar wat dunner opsprayen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:49:
@Razr

Niet verdunnen maar wat dunner opsprayen.
Ok thanks, doe ik dat.

• Razr
  • Niet online
Bedankt voor de tips @Verwijderd! Ik zal inderdaad even langs de Action gaan voor wat van dat spul - hebben ze daar ook van die lege sprayflessen? Die lijken me ook vrij kostbaar online (of krijg je er duidelijk meer kwaliteit voor terug met bijvoorbeeld de spraykop?).
En als we het er toch over hebben waar is je bandenvoeding? Je kan bijvoorbeeld deze kopen maar die heeft een klote sprayer erop zitten die half niet werkt. Het resultaat is op zich wel goed maar blijft nog geen week zitten: https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q²_Tire_400ml_Q2_Tire_400_102613

Of, en dat is meer mijn favoriet maar uit het assortiment helaas, is deze van Mothers. Veel betere spraykop en blijft langer zitten: https://www.carclean.nl/p...e_Care_710ml_10324_100223
Is dit ook al niet te gebruiken als voeding voor banden en eventuele trims/raamrubbers (heb deze met name voor het interieur gekocht);
  • Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Als ik naar de productspecificaties kijk (en de omschrijving op carclean) lijkt het daar prima voor geschikt?
Verder mis ik een spraywax die je gebruikt nadat je je auto gewassen en gedroogd hebt. Die spraywax beschermt de onderliggende aangebrachte waxlaag. En hebben we het over een waxlaag dan mis je ook nog wax. Collinite 845 is een goede wax die goed blijft zitten. makkelijk aan te brengen met de machine met een finishing polijst pad.
Ah! Ik dacht eigenlijk dat een sprayway een soort alternatief was voor een vaste wax. Het is dus niet zo dat je na het polijsten en ontvetten een wax als Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S kunt aanbrengen?

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-10 14:23

cdoens

Peugeot-gek

Razr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:41:
Bedankt voor de tips @Verwijderd! Ik zal inderdaad even langs de Action gaan voor wat van dat spul - hebben ze daar ook van die lege sprayflessen? Die lijken me ook vrij kostbaar online (of krijg je er duidelijk meer kwaliteit voor terug met bijvoorbeeld de spraykop?).
Heb eens zo'n sprayfles bij de Action gehaald maar dat was huilen qua sproeier. Was voor huishoudelijk gebruik maar heb het na drie keer gebruiken gerecycled...

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Verwijderd

Razr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:41:

[...]

Is dit ook al niet te gebruiken als voeding voor banden en eventuele trims/raamrubbers (heb deze met name voor het interieur gekocht);

[...]

Als ik naar de productspecificaties kijk (en de omschrijving op carclean) lijkt het daar prima voor geschikt?

[...]

Ah! Ik dacht eigenlijk dat een sprayway een soort alternatief was voor een vaste wax. Het is dus niet zo dat je na het polijsten en ontvetten een wax als Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S kunt aanbrengen?
Je wilt wel goede sprayflessen, dus ik zou daar niet teveel op besparen. bandenvoeding bevat petroleum en zou ik niet op trim gebruiken. Er is product dat er meer en beter geschikt voor is. Natural Look bijvoorbeeld niet. Gaat vlekken als het nat is en het houdt geen steek op banden. Voor interieur is het leuk, maar de geur is met een dag weg. Het effect houdt ook niet heel lang aan. Ik gebruik voor interieur een APC.

Spraywax is geen alternatief voor een vaste/vloeibare wax. Het is een aanvulling voor na het wassen. Ik heb eerder al het verschil uitgelegd tussen een detailerspray en een spraywax. Staat wel ergens in het topic.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Vorige week vrijdag eindelijk mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen (Ibidem in "Het grote BMW-topic #13") en nu na een week toeren en 1000km verder is de auto vies. Nu heb ik begin november een volledige detail beurt ingepland staan en wil hem tot die tijd zelf onderhouden. Weet dat de dealer niets anders gedaan heeft dan door de wasstraat en een beetje poetsen.

Heb 2 jaar geleden eens een goede auto shampoo (iets van Meguiars) gekocht plus een was handschoen. Toen met de 2 emmer methode mijn vorige auto met de hand gewassen wat prima ging.

Nu mijn vraag, hoe zouden jullie mijn nieuwe auto wassen? Let wel: ben geen detail freak en wil liever niet langer dan 1 uur in een wasbox door brengen op mijn kostbare za/zo. Is simpel afspuiten voldoende om zo de modder eraf te krijgen of moet ik er toch aan :?

Of de andere optie: laat ik jongens met een stomer komen zoals via de http://www.theparkwash.nl/ :? (geen spam). Heb wel ervaring met hen doordat ze mijn oude Volvo S70 wel eens hebben gedaan. Dat was prima maar nu is mijn huidige auto bijna nieuw. Stel je voor dat fout gaat :? :X Of kan dat niet met een stomer?

[ Voor 15% gewijzigd door Ibidem op 21-09-2017 15:26 ]

..::System Specs::..

• Jeanke117
Ibidem schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:23:
Vorige week vrijdag eindelijk mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen (Ibidem in "Het grote BMW-topic #13") en nu na een week toeren en 1000km verder is de auto vies. Nu heb ik begin november een volledige detail beurt ingepland staan en wil hem tot die tijd zelf onderhouden. Weet dat de dealer niets anders gedaan heeft dan door de wasstraat en een beetje poetsen.

Heb 2 jaar geleden eens een goede auto shampoo (iets van Meguiars) gekocht plus een was handschoen. Toen met de 2 emmer methode mijn vorige auto met de hand gewassen wat prima ging.

Nu mijn vraag, hoe zouden jullie mijn nieuwe auto wassen? Let wel: ben geen detail freak en wil liever niet langer dan 1 uur in een wasbox door brengen op mijn kostbare za/zo. Is simpel afspuiten voldoende om zo de modder eraf te krijgen of moet ik er toch aan :?

Of de andere optie: laat ik jongens met een stomer komen zoals via de http://www.theparkwash.nl/ :? (geen spam). Heb wel ervaring met hen doordat ze mijn oude Volvo S70 wel eens hebben gedaan. Dat was prima maar nu is mijn huidige auto bijna nieuw. Stel je voor dat fout gaat :? :X Of kan dat niet met een stomer?
Als je het een beetje fatsoenlijk wilt doen dan effe afspuiten zodat het ergste eraf is. Dan: 2 bucket-method met een autowashandschoen en dan weer afspuiten en eventueel drogen. Dit is mijn manier en ben je een klein uurtje mee bezig.

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
Jeanke117 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:42:
[...]

Als je het een beetje fatsoenlijk wilt doen dan effe afspuiten zodat het ergste eraf is. Dan: 2 bucket-method met een autowashandschoen en dan weer afspuiten en eventueel drogen. Dit is mijn manier en ben je een klein uurtje mee bezig.
En de eventuele wax (oid?) die er nu mogelijk op zit verlies je dan wel? Of is dat langer houdbaar dan wassen op deze manier. Gebruik ik ook een shampoo icm de handschoen, ja toch?

..::System Specs::..

• Jeanke117
Ibidem schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:43:
[...]

En de eventuele wax (oid?) die er nu mogelijk op zit verlies je dan wel? Of is dat langer houdbaar dan wassen op deze manier. Gebruik ik ook een shampoo icm de handschoen, ja toch?
Als het een goede wax is dan gaat het niet 1-2-3 van de auto af. Ik doe wel gewoon autoshampoo in een emmer met de handschoen. Toevallig een van de Lidl :X

Wel een tip: Als je de handschoen gebruikt, maak dan geen rondjes maar trek strepen en ga dus van links naar rechts.

• Tomskii5
Opletten met poorboys bug squash trouwens moest je gaan waxen, die neemt de wax er terug af ;-). Maar overigens een uitstekende reiniger voor teer en vliegjes, etc..

[ Voor 10% gewijzigd door Tomskii5 op 21-09-2017 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Broodro0ster schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:45:
[...]

Nogmaals bedankt voor de tip, in de week een litertje monello op carclean besteld en gisteren auto mee gewassen (monello als pre-wash, en nog een restje meguiars gold class als wash) zeer goed bevallen :) Vuil spoelt er vrij goed af idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Tomskii5 schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:56:
[...]

Nogmaals bedankt voor de tip, in de week een litertje monello op carclean besteld en gisteren auto mee gewassen (monello als pre-wash, en nog een restje meguiars gold class als wash) zeer goed bevallen :) Vuil spoelt er vrij goed af idd
Graag gedaan! Dat heb ik gisteren ook gedaan, maar dan met Dodo Juice Born to be Mild.
Wat een heerlijk weertje was het om de auto te wassen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Broodro0ster schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:04:
[...]

Graag gedaan! Dat heb ik gisteren ook gedaan, maar dan met Dodo Juice Born to be Mild.
Idd, heerlijke herfstdag ;-)

Hoe bevalt die born to be mild trouwens? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Niet online
Heeft een van jullie ervaring met een foamer welke je direct op de waterslang aansluit?? Ik heb geen beschikking tot een HD en ga deze ook geen kopen ivm overlast voor de buren (moet mn auto wassen op een parkeerpleintje) dus lijkt mij zoiets wel ideaal.

Ben ondertussen aan het kijken voor de eerste “set” die ik wil aanschaffen waaronder shampoo (surf city) foamer (monello), velgenreiniger (monello) en een goede wax (en eventueel een spray wax).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Tomskii5 schreef op zondag 24 september 2017 @ 14:13:
[...]

Idd, heerlijke herfstdag ;-)

Hoe bevalt die born to be mild trouwens? ;-)
Ik vind hem heel goed. Hiervoor heb ik met Poorboys Slick and Suds gewassen en ik de vind de BTBM iets fijner werken als de Slick and Suds.
Een flesje dodo juice is wel vrij duur, maar het werkt zuinig waardoor ik kwa prijs hetzelfde uitkwam als de poorboys shampoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Broodro0ster schreef op zondag 24 september 2017 @ 13:04:
[...]

Mengverhouding vind ik wat vreemd. Er gaat in mijn ogen maar heel weinig van dat spul het water in. Klopt dat wel?

Ik ben gisteren ook aan het wassen geslagen. Een zwarte auto uit 2008 die, lijkt wel, nog nooit grondig is gewassen. Ik bleef maar bruine viezigheid van de lak af kleien op dezelfde plek. Ik had dodo juice clay lube meebesteld, een litertje, maar dat was alweer half leeg en toen had ik alleen maar een scherm en de motorkap gedaan. Dacht dat ik daar wel 2 keer de hele auto mee kon doen.

Wat betreft dat bruine spul in de klei: wat is dat en belangrijker nog: hoe krijg ik het makkelijk weg zonder 3 kilo klei en 30 liter claylube te gebruiken?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:21:
[...]

Mengverhouding vind ik wat vreemd. Er gaat in mijn ogen maar heel weinig van dat spul het water in. Klopt dat wel?

Ik ben gisteren ook aan het wassen geslagen. Een zwarte auto uit 2008 die, lijkt wel, nog nooit grondig is gewassen. Ik bleef maar bruine viezigheid van de lak af kleien op dezelfde plek. Ik had dodo juice clay lube meebesteld, een litertje, maar dat was alweer half leeg en toen had ik alleen maar een scherm en de motorkap gedaan. Dacht dat ik daar wel 2 keer de hele auto mee kon doen.

Wat betreft dat bruine spul in de klei: wat is dat en belangrijker nog: hoe krijg ik het makkelijk weg zonder 3 kilo klei en 30 liter claylube te gebruiken?
Steeds je klei terug naar het midden opvouwen. Stuk klei hoeft trouwens nooit supergroot te zijn. Afhankelijk van hoe dik hij in de doos zit ofc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tomskii5 schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:26:
[...]

Steeds je klei terug naar het midden opvouwen. Stuk klei hoeft trouwens nooit supergroot te zijn. Afhankelijk van hoe dik hij in de doos zit ofc
Dat snap ik wel, maar er komt veel te veel vuil vanaf. Als je de YT filmpjes bekijkt, gaan ze er altijd vanuit dat je maar 1 keer hoeft te kleien. Kan ik iets doen met bijvoorbeeld een agressieve shampoo (eenmalig), voordat ik begin met kleien?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:29:
[...]

Dat snap ik wel, maar er komt veel te veel vuil vanaf. Als je de YT filmpjes bekijkt, gaan ze er altijd vanuit dat je maar 1 keer hoeft te kleien. Kan ik iets doen met bijvoorbeeld een agressieve shampoo (eenmalig), voordat ik begin met kleien?
Dat kan een oplossing zijn ja, maar je gaat altijd wat moeten kleien vrees ik. Afgelopen weekend nog een Subaru van een vriend gedaan. 16 jaar oude wagen. Over het algemeen waren de meeste panelen na 1 keer kleien volledig ontdaan van alle rommel. Maar zijn dak was een bruine laag alsof de wagen nog nooit gewassen was.

We hebben dan ook blijven kleien tot dit niet meer het geval was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tomskii5 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:07:
[...]

Dat kan een oplossing zijn ja, maar je gaat altijd wat moeten kleien vrees ik. Afgelopen weekend nog een Subaru van een vriend gedaan. 16 jaar oude wagen. Over het algemeen waren de meeste panelen na 1 keer kleien volledig ontdaan van alle rommel. Maar zijn dak was een bruine laag alsof de wagen nog nooit gewassen was.

We hebben dan ook blijven kleien tot dit niet meer het geval was :)
daar heb je veel Claylube voor moeten gebruiken dan? Of heb je een andere, goedkopere oplossing gevonden?

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Younes schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:08:
[...]

daar heb je veel Claylube voor moeten gebruiken dan? Of heb je een andere, goedkopere oplossing gevonden?
Claylube werkt goed, maar water is vaak even goed, als je het maar voldoende gebruikt. In dit geval combinatie van de 2 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Tomskii5 schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:19:
[...]

Claylube werkt goed, maar water is vaak even goed, als je het maar voldoende gebruikt. In dit geval combinatie van de 2 ;-)
En dan doorgaan tot de klei niet meer vies is?

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomskii5
Yes

Pagina: 1 ... 67 ... 125 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.