Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 70 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Tomatoman

Fulltime prutser

FastFred schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:28:
[...]

Plastic :'(

Vannacht het dekentje maar weer over de ruit gelegd.
Er zijn nauwelijks ruitenkrabbers te koop die een nette, onbeschadigde rand hebben. Zelf in het schap in de winkel is het merendeel al beschadigd. Als je met je vinger langs de rand waarmee je krabt gaat, voel je vaak uitstekende oneffenheden, vaak als gevolg van vallen of doordat alle krabbers liefdeloos in het schap worden gestort. Ook als je hem zelf een keer uit je handen laat vallen is dat vaak al genoeg om hem krassen op de ruit te laten maken. Wat onzettend lullig is, is dat een klein haaltje al genoeg kan zijn om je ruiten te bekrassen :|

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Joopieboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:48:
Mooiste is om een base coat aan te brengen zoals een Collinite 845, ook vanwege de lange standtijd, en die af te toppen met de genoemde Dodo Juice wax wat eigenlijk meer een showwax is.

Zo deed ik dat ook altijd bij mijn Volvo met donkere lak. En na het polijsten voeden met Black Velvet. :)

Dikke wetlook is gewoon verslavend:
[afbeelding]
Volgende week mijn huidige auto maar eens goed wassen en doen. Eigenlijk van binnen en buiten even goed beet pakken, ook een verse wax voor de aankomende tijd zou niet verkeerd zijn, nja we zien wel.
I know, maar dat is iets voor in de lente ;) Dit was meer een noodlaagje omdat hij vanuit de dealer gepoetst was. Zodra het weer beter wordt gaat ie weer even een grote beurt krijgen en gepolijst worden.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 09:32

BoltYes

This is the Way

Mijn auto glimt ook weer. Daar geen foto's van, maar dit was voor;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GEB5COq.jpg?1

Wintersport met veel sneeuwval geeft dus ook veel pekel op je auto. Zo erg heb ik het nog nooit gehad :X

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gister ook maar eens mijn rode daily gewassen en in de was gezet. Voor de winter goed voorzien van sealant, twee lagen Collinite 845 en de week daarna twee lagen 915 maar daar was niks meer van te merken. :X heb uiteindelijk 'm twee keer moeten wassen, en beide keren drie keer schoon uitspoel- en waswater gepakt. Wat een ellende, al dat zout. Maar goed, hij is weer schoon en er zit een laagje 915 op. Over een maandje is het tijd voor de grote voorjaarsschoonmaak, tot die tijd houd dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Helaas was ik vergeten de hond uit te laten voordat we naar de dierenarts gingen, met als resultaat een plassende hond op achterbank waarbij dit dus in de bank is ingetrokken. Ik had al schuim gebruikt (helaas nu op) en er is verder geen vieze geur, echter zie je wel lelijke witte randen die maar moeilijk weggaan. Wat kan ik hiervoor gebruiken? Ik heb al textielreiniger en allesreiniger gebruikt.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:46
Waarschijnlijk zijn die witte kringen vochtkringen. Wat je kan proberen is met sproei-extractie reinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nRv9EsGybaiwptHOX08GqpFG/medium.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit netjes krijg?
Dit is de ergste plek, zit een beetje op andere plekken. Had nu met zaklamp verlicht, normaal minder zichtbaar.

[ Voor 21% gewijzigd door DoeEensGek op 06-03-2018 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Je hebt een soort 'wonderspons' van bv de action, niet meer of minder dan een schuurblok in feite. Kun je horen licht mee schuren en daarmee de krassen minder maken, daarna voeden met bv een trim restorer van poorboys.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Jup, of een ander onderdeel zien te verkrijgen want weg krijg je het niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja veel minder ga je het sowieso wel krijgen met een beetje liefde, krasjes ontkom je met al dat plastic niet aan helaas. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:10

Tomatoman

Fulltime prutser

BoltYes schreef op zondag 4 maart 2018 @ 22:19:
Mijn auto glimt ook weer. Daar geen foto's van, maar dit was voor;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GEB5COq.jpg?1
Alsjeblieft :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DLPtT9i9pcrMDLlcq3yqr4aF/full.jpg

En ik heb hem meteen gedownsized naar een A4.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:49
Joopieboy schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 20:41:
Je hebt een soort 'wonderspons' van bv de action, niet meer of minder dan een schuurblok in feite. Kun je horen licht mee schuren en daarmee de krassen minder maken, daarna voeden met bv een trim restorer van poorboys.
Top, we gaan eens kijken wat we kunnen berijken. Het voelt ook raar aan. Het onderdeel vernieuwen was niet zo mijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-05 12:16
Ik heb de auto al een tijdje niet meer echt goed gewassen. Wel in de tussentijd af en toe met de HD reiniger. Het weer liet het gewoon niet toe om te soppen, ik heb een keer eerder met 3-4 graden de auto gewassen, maar dat doe ik nooit meer...

Ik beschik ook niet meer over een kraan om voor de deur te wassen ivm appartement, dus dan doe je het ook al minder snel. Deze maand wil 'm sowieso goed aanpakken met kleien en vervolgens dappen. Dappen kan ik nu in een garage doen, dus dat is wel fijn.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Dappen? Gewoon polijsten dus. Laten we wel de terminologie juist houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
In hoeverre denken jullie dat je krassen uit de lak kan polijsten die door een kip zijn aangebracht?

Eén van de kippen van de mensen waar wij nu tijdelijk wonen is op één van onze auto's gesprongen. Hierdoor zitten er behoorlijke krassen op. De blanke lak is niet zichtbaar maar de krassen zijn wel dusdanig diep dat je het een klein beetje kan voelen met je nagel.

Voor
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uoHSbnim.jpg

Na wasstraat met polijstfunctie e.d. (om te kijken of het er eenvoudig af ging)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B8b4C3mm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/A6cnayGm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je zo goed als weg polijsten. Heb het weleens gehad met een boer die zijn pauw op de motorkap aantrof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-10-2024
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:47:
Kan je zo goed als weg polijsten. Heb het weleens gehad met een boer die zijn pauw op de motorkap aantrof.
Haha dat klinkt bemoedigend.

Ze hebben hier gelukkig geen pauwen. Wel twee kalkoenen. ;)

We zetten de auto in ieder geval even ergens anders neer.

Zullen even in overleg gaan met de mensen of we hier wat voor kunnen organiseren.

Bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Vorige week geen kip of pauw maar een idioot die een auto versierde met spuitverf. Kost een beetje moeite maar dan is het er ook weer af.
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/20180215_164341-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/20180221_170050-Kopie.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/DSC07089-Kopie.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:57

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Indrukwekkend dat je zoiets er weer af krijgt.

Kun je mij eens een pm sturen met de prijzen die je hanteerd?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:44
Bizar mooi schoon geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@vinom @Chaoss
Het is even klotenwerk om het er af te krijgen. Maar met nagellak remover ZONDER aceton en een emmer sop ernaast gaat het spul er wel af. Dus met een niet schurend sponsje en nagellak remover boen je het weg en spoel je het goed na met een sopje. Daarna de auto nogmaals wassen, kleien, polijsten en waxen. Dat is een beetje het idee. En op die manier krijg je weer een hele nette auto die ook weer zwart is en glanst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het was fris, maar met een paar latex handschoenen te doen; De oldtimer gewassen.
Eind van de zomer was hij eigenlijk zo de stalling in gegaan, hoes er over. Klaar.
Maar daarvoor was er nog een hele toer door Europa mee gereden, dus de vliegen, teer, vliegenpoep en boomrommel zat er nog allemaal op 8)7

Daarna gekleid, echt veel rommel er mee verwijderd, en nu ik een DAP 500 heb wat delen daarmee gepolijst en ook de EX-P ermee aangebracht. Voorheen deed ik dat dus allemaal met de hand, en was dit het moment dat ik moe was en behoefte had aan een biertje. Maar met de DAP ging het natuurlijk veel beter, sneller en makkelijker. Dus met de hand nog in de Natty's paste wax gezet. Zo glad nu, ik denk dat ik geen beading heb, het water durft de auto gewoon niet eens meer aan te raken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:30
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 10:04:
Vorige week geen kip of pauw maar een idioot die een auto versierde met spuitverf. Kost een beetje moeite maar dan is het er ook weer af.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Zag deze foto's voorbij komen in een ander topic, met een link naar dit topic. Helaas is Winsum voor mij 2 uur rijden (had mijn business graag aan een medetweaker gegund) maar ik ga wel opzoek naar iemand in de buurt(Utrecht). Wilde je toch complimenteren met het resultaat zonder dat andere topic te vervuilen. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Komende zaterdag naar Berkel en Rodenrijs voor een Dap Clinic (excentrisch polijsten). Het doel is om met een Rupes LHR15 MK2 naar huis te gaan icm Rupes polijstpasta, Lake Country pads en uiteraard toebehoren (tape, Q2 Prep en nog wat doeken).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Afgelopen weekend bij de wasbox alweer een mooi voorbeeld gezien hoe het NIET moet.

Jonge gast met een zwarte Octovia RS die met de schuimborstel goed over de lak aan het schuren was.. en dan ook nog van onder naar boven toe |:(

Afbeeldingslocatie: https://www.cleancar.be/images/carwash/carwash4.jpg

Daar krijg ik dus echt kippenvel van.. maken jullie in zo'n geval wel eens een opmerking of laten jullie maar begaan?

[ Voor 20% gewijzigd door sloth op 26-03-2018 19:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

sloth schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:55:
Afgelopen weekend bij de wasbox alweer een mooi voorbeeld gezien hoe het NIET moet.

Jonge gast met een zwarte Octovia RS die met de schuimborstel goed over de lak aan het schuren was.. en dan ook nog van onder naar boven toe |:(

[afbeelding]

Daar krijg ik dus echt kippenvel van.. maken jullie in zo'n geval wel eens een opmerking of laten jullie maar begaan?
Niemand houdt van betweters of ongevraagde tips, dus lekker laten begaan :P De auto wordt schoon, dus het werkt 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:36
Die is heel rigoreus te werk gegaan. Al het zwarte eraf en ook nog eens van Merk/type gewijzigd :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

@sloth
Het interesseert mensen helemaal niets hoe de auto schoon wordt als het maar schoon wordt. Nog minder interesseert het ze als iemand er wat van te zeggen heeft, want tijd hebben ze én niet voor het hand wassen én niet voor jouw commentaar. Jij gaat die mensen niet bekeren en ze gaan zeker geen 100 Euro investeren in twee emmertjes, mittje en wat attributen zodat ze elke week een uur aan het wassen zijn. Gaan ze niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22:04
Ik ben blij dat er in de buurt eindelijk wasboxen zijn waarbij je je eigen emmers en shampoo mag meenemen (er staat in ieder geval niet dat het niet mag :)). Eindelijk van de vieze smerige borstel af. Volgens mij ben je ook nog sneller klaar met wassen met een mitt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

[afbeelding]

Wat doe je dan eigenlijk bij de wasbox? Je weet dat het sterft van dergelijke pannenkoeken en dat daarom de borstels eigenlijk niet eens bruikbaar zijn voor een echte detailer. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:16

Metalfreak

Hoije woh!

[afbeelding]

Dat is toch standaard? Afgelopen zondag waren ze zowel links als rechts van mij met die borstel bezig. En dan zagen het ook uit als auto's waar ze trots op waren en die op het eerste oog goed bijgehouden werden.

Bij de nieuwe wasboxen die onlangs bij ons in de buurt zijn geopend kun je gewoon ongestoord met je washandschoen aan de gang en is er zelfs een fijn kraantje om die goed uit te spoelen of een emmer te vullen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Metalfreak schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Bij de nieuwe wasboxen die onlangs bij ons in de buurt zijn geopend kun je gewoon ongestoord met je washandschoen aan de gang en is er zelfs een fijn kraantje om die goed uit te spoelen of een emmer te vullen.
Dat is wel prettig, heb ik hier in Groningen nog niet gevonden. Dus loop ik altijd maar te zeulen met een jerrycan van 25 liter. Heb ik wel direct warm water, dat dan weer wel :D

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Anoniem: 235591 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:52:
@sloth
Het interesseert mensen helemaal niets hoe de auto schoon wordt als het maar schoon wordt. Nog minder interesseert het ze als iemand er wat van te zeggen heeft, want tijd hebben ze én niet voor het hand wassen én niet voor jouw commentaar. Jij gaat die mensen niet bekeren en ze gaan zeker geen 100 Euro investeren in twee emmertjes, mittje en wat attributen zodat ze elke week een uur aan het wassen zijn. Gaan ze niet doen.
Dan kan je hem net zo goed door een wasstraat trekken. Hoef je niets te doen, ben je klaar met 5 minuten en net zoveel kans op krassen.

Soms zeg ik er wel wat van, maar ligt er ook maar helemaal aan welke auto en wat voor persoon het lijkt te zijn. Over het algemeen ben ik te druk met mijn eigen auto ipv met anderen. De wasbox waar ik altijd heen ga kan ik gelukkig rustig wassen met eigen spullen, alleen geen losse kraan om emmers te vullen. Die vul ik ter plekke met losse flessen water die ik van huis meeneem. Gelukkig is wassen met een glas-keramiek coating erg makkelijk. De velgen ook dit weekend laten coaten, dus vanaf nu weinig moeite nodig om de auto weer snel en makkelijk schoon te krijgen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Wat ik me afvraag is of je de vlekvrije naspoel optie ook kan gebruiken voor het vullen van emmers. Volgens de beschrijving is dat gedemineraliseerd water, dat zou ideaal zijn.
beschrijving:
Vlekvrij naspoelen Als laatste spuit je de auto weer helemaal af met na spoelen zorg dat de wax er helemaal af is. Je hoeft de auto niet meer na te zemen want dit is gedemineraliseerd water wat betekend dat al het kalk en mineralen eruit gehaald is en dus geen druppel vlekken achter laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

Doe ik ook met de auto (16 jaar oud met wat roestplekken) van mijn schoonpa. Eerst tanken en naar de wasbox. Als eerste met de krachtige straal de auto afspoelen, vervolgens de wielen, dan met de schuimborstel vanboven naar beneden en tot slot de velgen. Dan afspoelen. Als ik tijd en zin heb eerst de wax en tot slot met demiwater afspoelen. Dan naar het stofzuigerplein.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:39
BoltYes schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:27:
[...]

Niemand houdt van betweters of ongevraagde tips, dus lekker laten begaan :P De auto wordt schoon, dus het werkt 8)7
Ik zou het persoonlijk erg op prijs stellen als ik zo’n tip kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Mijn auto was gisteren voor het eerst in onderhoud en toen ik hem weer kwam ophalen hadden ze hem gewassen, via de carwash natuurlijk. Niet blij mee natuurlijk, want ik was hem met de hand normaal gesproken. Als het zonnetje eens goed schijnt van de week ga ik eens kijken of het er allemaal nog goed uit ziet, maar ik neem dat een keertje wasstraat niet veel kwaad kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutuss
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 21:49
vinom schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:37:
Mijn auto was gisteren voor het eerst in onderhoud en toen ik hem weer kwam ophalen hadden ze hem gewassen, via de carwash natuurlijk. Niet blij mee natuurlijk, want ik was hem met de hand normaal gesproken. Als het zonnetje eens goed schijnt van de week ga ik eens kijken of het er allemaal nog goed uit ziet, maar ik neem dat een keertje wasstraat niet veel kwaad kan?
De meeste mensen zullen hier wel blij mee zijn ;) maar wij uiteraard niet. Ik zelf heb daar een mooie oplossing voor. Hang deze aan de spiegel.

Een keer door de was straat zal niet heel erg zijn maar het ligt er ook maar net een beetje aan hoe vies de vorige auto's waren en hoe vies de borstels dus waren. Moeilijk te zeggen. Wat je al zegt zodra de zon schijnt maar eens kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

vinom schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 08:37:
Indien carwash met borstels; sterkte alvast.

Indien carwash met lappen; dat is al iets minder erg, maar nog steeds swirls.

Indien zelf gewassen in een wasbox / eigen faciliteiten; zeer afhankelijk van de gebruikte methode...

Bij een schadehersteller bij mij in de buurt (bekende toko) wassen ze de auto zelf. Klinkt goed zou je zeggen?
Nou, het zag er nog slechter uit daarna (volop krassen en doffe plekken) dan als je 'm door de meest waardeloze krasstraat zou halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Ik zal straks eens kijken op mijn dashcam! Kan ik zien of het borstels of lappens waren :) Van die hanger is wel een goede.

Maarja, het is ook stom van mij dat ik het op voorhand niet heb gezegd. En hun denken vast ''Oh het is toch een lease rijder dus dan kunnen we hem wel wassen''. Maar ik ben er gewoon zuinig op, ook al is het een lease auto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brutuss
vinom schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:53:
Maar ik ben er gewoon zuinig op, ook al is het een lease auto.
En daar is niks mis mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
De beelden even bekeken. Wel grappig om te zien hoe zo'n monteur met je auto om gaat. Hij ging eerst vijf minuten rondrijden erin, redelijk vlot moet ik zeggen en daarna ging die pas de garage in.

Eenmaal klaar gingen ze hem wassen. Eerst met de hogedrukspuit eroverheen en daarna heeft hij de motor uitgezet, dus had ik geen beeld meer, maar er zit twintig minuten tussen daarna. Dus in die tijd hebben ze hem gewassen met de hand. Maarja, met wat voor materialen? Je zou verwachten dat zo'n bekende garage wel weet hoe ze er mee om moeten gaan.

Daarna heeft hij er nog een keer vijf minuten mee gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:26
Mijn 14 jaar oude auto gaat een uitgebreide beautybehandeling krijgen. Onderdeel daarvan wordt in meerdere stappen polijsten en aanbrengen van een glascoating. Ik heb twee offertes van bedrijven waar ik een goed gevoel bij heb, die ongeveer gelijk geprijsd zijn. Maar hoe bepaal ik nu welke coating beter is? Het gaat om IGL Kenzo vs. Modesta (3-laags). Heeft iemand ervaring met beide coatings?

Optie 1:
IGL Kenzo voor lak
IGL Trim voor trims (en koplampen)
IGL Wheel voor velgen
IGL Window voor ramen
Interieurreiniging + herstellen stiksels leer bestuurdersstoel

Totale prijs incl. voorbehandeling (steenslag bijwerken, polijsten): ca. € 1.665,-

Optie 2:
Modesta coating voor lak, trim en koplampen (3-laags, maar ik weet niet precies welk type)
Modesta (BC-9?) voor velgen
Nanocoating voor de ramen

Totale prijs incl. voorbehandeling (steenslag bijwerken, polijsten): ca. € 1.765,-

Wat is een betere deal wat jullie betreft?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

vinom schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:53:
Maar ik ben er gewoon zuinig op, ook al is het een lease auto.
Je behoort je toevertrouwde spullen als goed huisvader/huismoeder te verzorgen d:)b

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

LVGH schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 22:37:
Mijn 14 jaar oude auto gaat een uitgebreide beautybehandeling krijgen. Onderdeel daarvan wordt in meerdere stappen polijsten en aanbrengen van een glascoating. Ik heb twee offertes van bedrijven waar ik een goed gevoel bij heb, die ongeveer gelijk geprijsd zijn. Maar hoe bepaal ik nu welke coating beter is? Het gaat om IGL Kenzo vs. Modesta (3-laags). Heeft iemand ervaring met beide coatings?

Optie 1:
IGL Kenzo voor lak
IGL Trim voor trims (en koplampen)
IGL Wheel voor velgen
IGL Window voor ramen

Totale prijs incl. voorbehandeling (steenslag bijwerken, polijsten): ca. € 1.665,-

Optie 2:
Modesta coating voor lak, trim en koplampen (3-laags, maar ik weet niet precies welk type)
Modesta (BC-9?) voor velgen
Nanocoating voor de ramen

Totale prijs incl. voorbehandeling (steenslag bijwerken, polijsten): ca. € 1.765,-

Wat is een betere deal wat jullie betreft?
Modesta staat wel goed aangeschreven, IGL ken ik niet. Beide behandelingen komen een beetje op t zelfde neer. Welke bedrijven zijn t?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:03

Daniel36

vernieuwde formule

Beter weer en het begint te kriebelen.
In elk geval eens goed wassen thuis met eigen spullen en liefst ook ff poetsen.
De wieltjes eraf en schoonmaken en liefst ook opnieuw spuiten...

Deze winter afgespoten bij de wasbox en erna afgesopt met de schuimborstel :$ , wel van boven naar...
Ik zal ook bezig moeten met de lakstift ivm steenslag e.d.

Over het interieur zullen we het maar niet hebben. Het ziet eruit alsof ik aannemer ben en altijd instap met modder aan mijn zolen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddye
Daniel36 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:22:
Beter weer en het begint te kriebelen.
Hier hetzelfde :) Snel alvast wat spulletjes besteld om de auto te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

vinom schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:39:
De beelden even bekeken. Wel grappig om te zien hoe zo'n monteur met je auto om gaat. Hij ging eerst vijf minuten rondrijden erin, redelijk vlot moet ik zeggen en daarna ging die pas de garage in.

Eenmaal klaar gingen ze hem wassen. Eerst met de hogedrukspuit eroverheen en daarna heeft hij de motor uitgezet, dus had ik geen beeld meer, maar er zit twintig minuten tussen daarna. Dus in die tijd hebben ze hem gewassen met de hand. Maarja, met wat voor materialen? Je zou verwachten dat zo'n bekende garage wel weet hoe ze er mee om moeten gaan.

Daarna heeft hij er nog een keer vijf minuten mee gereden.
Dergelijke beelden wil je vaak niet terugzien, is mijn ervaring :/ :X :|

Waarschijnlijk is 'ie gewoon met een borstel gewassen...

En je laatste aanname; nee, dat moet allemaal zo goedkoop mogelijk (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
BoltYes schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 09:19:
[...]

Modesta staat wel goed aangeschreven, IGL ken ik niet. Beide behandelingen komen een beetje op t zelfde neer. Welke bedrijven zijn t?
Klopt, het is denk ik aardig vergelijkbaar. Het voordeel van optie 2 is dat het leerherstel op hetzelfde adres gebeurt en ik de auto dus niet een dag extra kwijt ben om hem naar een ander adres te brengen (weliswaar in de buurt). Volgens mij is IGL nog een vrij nieuw merk dus ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft. Welke bedrijven het zijn: ik weet niet of dat relevant is, maar wellicht ook niet gewenst als ik de namen noem op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Geen idee of dat mag, reclame voor je eigen bedrijf in ieder geval niet. Volgens mij mag je alleen Modesta dealer zijn na een bepaalde training en moet je er apparatuur voor aanschaffen om de boel uit te harden. Verder krijg je bij de aankoop van een Tesla een Modesta behandeling. Detailers die dat doen zijn over het algemeen geen beunhazen. Het feit dat iemand Modesta aanbied zou je dus kunnen zien als een keurmerk ;)

Kan het compleet mis hebben natuurlijk, dan heeft de Modesta marketing afdeling in ieder geval goed zn werk goed gedaan :+

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
Ik weet niet wat ze bij aflevering gedaan hebben, maar ik heb kalksporen van druppels op de lak aan 1 kant die ik met gewoon poetsen niet wegkrijg.

Hoe krijg je kalksporen van de ramen en de lak? Volstaat kleien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Engineer Stewie dat is dan toch niet jouw probleem? Als zij de oorzaak zijn van die kalkaanslag dan moeten zij dat in eerste instantie oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:55
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:47:
@Engineer Stewie dat is dan toch niet jouw probleem? Als zij de oorzaak zijn van die kalkaanslag dan moeten zij dat in eerste instantie oplossen.
Heb der wel al bijna 5000km mee gereden voor ik dat gezien heb :+ .
Uiteindelijk is het helemaal niet mijn probleem want het is een lease, maar wil hem wel netjes houden.

Heb wel wat producten om te poetsen maar niet om te polieren bv... Klei en wax dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah zo... maar als je wat klei hebt liggen wat houdt je dan tegen om een stukje te kleien op eenniet opvallende plaats? Weet je gelijk of het resultaat geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Iemand hier ervaring met Poorboys Typhoon?

Heb het een tijdje geleden al gekocht bij Carclean en nu voor het eerst gebruikt. Eerst een paar Poetsdoeken (Monello Piccolo Nero en Peluche Verde) gewassen, ging prima. Toen de droogdoeken (Monello Senza Acqua) en wash mitt maar dat schuimt echt ontzettend in de wasmachine! Zelfs zo erg dat de machine een foutmelding gaf (teveel zeep gebruikt :+ ) Eerste keer had ik 60ml (=2oz) gebruikt, tweede keer 30 ml (1oz).

In eerste instantie dacht ik nog dat het kwam doordat ik vergeten was om de wash mitt uit te spoelen, maar nadat ik alles uitgespoeld had en het nogmaals probeerde precies hetzelfde resultaat.

Klopt het dat dat spul zo schuimt?

[ Voor 4% gewijzigd door PeterEs op 30-03-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
In een wasbox wordt het water grotendeels gerecycled, hoorde ik...
Is dat water echt wel veilig voor je lak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Waarom niet? Het wordt gewoon netjes gefilterd en gezuiverd bij de meeste wasboxen, daar zitten behoorlijke installaties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dit weekend maar eens de voorjaarsbeurt doen, maar ik zal al wat krassen en schaafplekken die ik niet weg ga krijgen met de hand. Ben bang dat ik toch maar eens langs een echte detailer moet gaan om hem weer even bij te werken. Met serieus polijsten verwacht ik dat een hoop weg te krijgen is.
Maandag maar eens foto's maken denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Gonadan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:26:
Dit weekend maar eens de voorjaarsbeurt doen, maar ik zal al wat krassen en schaafplekken die ik niet weg ga krijgen met de hand. Ben bang dat ik toch maar eens langs een echte detailer moet gaan om hem weer even bij te werken. Met serieus polijsten verwacht ik dat een hoop weg te krijgen is.
Maandag maar eens foto's maken denk ik.
Voor €1700 mag je best langskomen hoor 8) Met gratis koffie 8)7

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Denk dat ik in zo'n geval eerst nog wat handpads probeer. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Verweerd kunststof delen van deze mini behandeld met IGL Trim, tevens de winterwielen beschermd met IGL wheel.

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/mq9c73su3/IMG_0492.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/3xxh3j45n/IMG_0500.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/xpujimynv/6282_DBF6-_F4_AB-47_C5-8_D51-70_A6_AEBAB2_C7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/uvre5747f/EA1_BD02_E-8_E59-47_FD-_A582-3597_B59_D42_C5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/dih3qf17f/IMG_0493.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/u68lsw8tn/IMG_0494.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/7hjetah57/FC9_ABF02-1_B07-416_F-95_BC-_C0_A5_D0173.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s31.postimg.org/abmk6soh7/IMG_0509.jpg

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Poetsblunder: ik heb ontdekt dat de meguiars APC een stukje sterker is dan de poorboys APC die ik normaalgesproken heb. Bij het afnemen van het interieur zat ineens de leerverf van het stuur in mijn doekje.
fck.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jestar076 schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:22:
Verweerd kunststof delen van deze mini behandeld met IGL Trim, tevens de winterwielen beschermd met IGL wheel.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ben altijd heel erg benieuwd hoe dit spullen na verloop van tijd blijven. Veel is na een regenbui of wasbeurt gewoon al weg of heeft de kracht niet om echt vergrijsd spul weer goed te krijgen.

Laatst @Anoniem: 235591 nog een bericht gestuurd nadat plastic in mijn kofferbak grijs uitgeslagen was, veel plastic zoals met spiegels met hard plastic ken ik wel wat trucjes mee van met een melamine sponsje beschadigingen eruit schuren en dan voeden, tot met een hetelucht fohn weer een beetje netjes krijgen van verweerd plastic. Maar niet alles gaat dus. :) Gebruik zelf veel Poorboys Trim restorer, Autoglym Vinyl en Rubber Care (heerlijk geurend ook voor het dashboard, lekker fris) of ouderwets bandenvet. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Joopieboy schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:00:
[...]

Ben altijd heel erg benieuwd hoe dit spullen na verloop van tijd blijven. Veel is na een regenbui of wasbeurt gewoon al weg of heeft de kracht niet om echt vergrijsd spul weer goed te krijgen.

Laatst @Anoniem: 235591 nog een bericht gestuurd nadat plastic in mijn kofferbak grijs uitgeslagen was, veel plastic zoals met spiegels met hard plastic ken ik wel wat trucjes mee van met een melamine sponsje beschadigingen eruit schuren en dan voeden, tot met een hetelucht fohn weer een beetje netjes krijgen van verweerd plastic. Maar niet alles gaat dus. :) Gebruik zelf veel Poorboys Trim restorer, Autoglym Vinyl en Rubber Care (heerlijk geurend ook voor het dashboard, lekker fris) of ouderwets bandenvet. :+
Dit is een trim coating, geen trim restorer zoals je veel ziet. Jaar garantie op de hydrofobische eigenschappen en 2 jaar op de kleur :)

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

De sidebars hadden heimwee. Die zijn even in de garage omgevallen. Resultaat 4 deukjes in het voorscherm en 1 in de deur. 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/129.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/130.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/131.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/132.jpg

Gelukkig was het op te lossen zonder overspuiten. d:)b

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/133.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/134.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/135.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/136.jpg

En de deukjes zijn eruit. Lak is wat dof op bepaalde plekjes van het schuren na het uitdeuken. Maar dat los ik wel op.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/137.jpg

Dan de caddy ook maar eens polijsten nadat hij 5 maanden geleden gespoten is

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/138.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/139.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/140.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/141.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/142.jpg

De gebruikte polijstpasta in combinatie met de wax.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/caddyTDI/Spuiten2/Spuiten/143.jpg

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-05 13:52
Tips? Aankomend weekend word het lekker weer. Ik heb een redelijk nieuwe auto, en wil iets aanbrengen om hem te beschermen en makkelijker schoon te houden. Auto is geel/oranje.

Voornamelijk de achterbumper is een probleem. Hier heb ik elke keer zwarte puntjes inmiddels bij het wassen, dus deze wil ik even kleien voor ik ga beginnen.

Een goede was en sealant? Polijsten vind ik nog niet nodig, ook al snap ik dat je altijd nog meer eruit kan halen dan. Maar het gaat me nu dus puur ter bescherming en ervoor te zorgen dat ik bij het wassen vuil er makkelijker af krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Goed wassen, Poorboys sealant of een goede was van Collinite of Fusso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Joopieboy schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:00:
[...]

Dien je deze 'herstelmethode' ook toe te passen op plastic/kunststof delen die niet afgeplakt zijn bij het polijsten? |:( (dealers en hun poetsbedrijven...)

Die delen zijn nu dus wit uitgeslagen maar inderdaad, zo'n flesje bumper care / trim spul werkt maar tijdelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 04-04-2018 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Eindelijk een Rupes LHR15 MK2 in huis met Lake Country pads en Scholl polijstpasta (S3+S30). Hoop binnenkort te beginnen, morgenochtend/vrijdagochtend vast beginnen met het kleien en dergelijke. Nu sparen voor een LHR75 mini :P

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TommyGun schreef op woensdag 4 april 2018 @ 10:22:
[...]

Dien je deze 'herstelmethode' ook toe te passen op plastic/kunststof delen die niet afgeplakt zijn bij het polijsten? |:( (dealers en hun poetsbedrijven...)

Die delen zijn nu dus wit uitgeslagen maar inderdaad, zo'n flesje bumper care / trim spul werkt maar tijdelijk.
Dat klopt idd, dat zit vaak helemaal in de toplaag van de kunststof, alleen op te lossen door voorzichtig te verwarmen, dan komen de weekmakers en spul een beetje los en wordt het kunststof weer netjes zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

LVGH schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:27:
[...]
Volgens mij is IGL nog een vrij nieuw merk dus ik ben benieuwd wie er ervaring mee heeft.
Ik heb ervaring met IGL Kenzo lakbescherming. Heb dit eind 2015 laten plaatsen. Daarna voornamelijk met de hand gewassen, maar ook een enkele keer de wasstraat gebruikt om bijvoorbeeld de bodem te kunnen laten reinigen. Vorig jaar, dus goed 2 jaar later was de coating zelf nog aanwezig, maar de hydrofobische werking was wel grotendeels weg. Nog steeds beading, maar geen sheeting meer. Heb de lak toen laten controleren en polijsten, maar het enige waren hele kleine waskrasjes die na 2 jaar natuurlijk niet 100% te voorkomen waren. Daarna is er een nieuwe coating geplaatst, wat een test was van mijn sponsor detailer. Als er een nieuwere coating op gaat komen, wordt het Opti-coat Pro+.

Met de coating aanwezig, moest ik wel uitkijken welke detailer ik ging gebruiken op auto meetings. Meeste detailers bevatten waxen, die met een coating overbodig zijn en in mijn geval op een gegeven moment gingen "vlekken". Enige optie was dit verwijderen met een glas reiniger, wat trouwens perfect werkt bij een glas-ceramic coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:37:
Goed wassen, Poorboys sealant of een goede was van Collinite of Fusso.
Is het niet normaal dat je eerst een was aanbrengt en dan een sealant? Goed wassen was ik sowieso van plan, en ook even kleien op de plekken waar veel rubber/teer zit.
Auto is maar 5000km oud, maar lijkt meer rubber op de lak te komen dan op de banden haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb hier al eens het verschil tussen een sealant en wax uitgelegd volgens mij. Je gebruikt of de één of de ander maar niet allebei. Koop Fusso en zet dat er maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Dan ben ik toch even nieuwsgierig hoe dat dan zit met die 2...

Ik zie toch vaak adviezen dat je een wax nog bovenop je sealant kan doen voor extra glans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

Het kan prima. Laagjes leggen zorgt ervoor dat je niks vergeet. Echter bij het uitbuffen veeg je alles wat overtollig is weer weg. Waar moet je wax op hechten als je sealant bedoeld is om niks te laten hechten ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipside22
Denk dat ik de Jetseal ga proberen, even ingelezen. Denk dat ik t zo doe:
- Wassen
- Kleien
- Wassen (puur voor de zekerheid)
- Glaze
- Jetseal

Vrijdag even inkopen doen, enige dat ik nog heb is shampoo haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@dude88

Dan zoek je dit topic door naar mijn reactie daarop :)

Hiero ik maak het je makkelijk: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/50125591

En hier Mike: http://www.meguiarsonline...alant#sIFrCuZCLh0W5Ej5.97

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 05-04-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flipside22 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 14:47:
Denk dat ik de Jetseal ga proberen, even ingelezen. Denk dat ik t zo doe:
- Wassen
- Kleien
- Wassen (puur voor de zekerheid)
- Glaze
- Jetseal

Vrijdag even inkopen doen, enige dat ik nog heb is shampoo haha
Vergeet vooral niet te ontvetten voor je een coating aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutuss
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:07:
Ik heb hier al eens het verschil tussen een sealant en wax uitgelegd volgens mij. Je gebruikt of de één of de ander maar niet allebei. Koop Fusso en zet dat er maar op.
Enige ervaring met Gyeon Q² CanCoat? Deze adviseerde me Carclean.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Geen ervaring mee maar als Carclean jouw dat adviseert mag je van hun expertise uitgaan dat het goed zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Soms heb je van die gevallen waarbij je denkt. 7(8)7
Zo valt het wel mee.

Geschiedenis van de auto.
Les en Lease auto.
Gewassen met het zand wat op de auto zit. En niet 1 keer.

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://caddy-club.nl/fotos/Waxworld/ariostigter/audi/8.jpg

Meer dan 1 dag werk Wordt vervolgd. |:(

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
Heeft iemand een goede tip voor een adres om remklauwen te laten spuiten? Ik heb een paar adressen om een prijsindicatie gevraagd en die komen met prijzen varierend van €700-1000,- voor de remklauwen, mede door de arbeid voor (de)montage. Zelf doen is voor mij geen optie. De kleur moet rood zijn en ik wil logootjes terug onder de blanke lak. Het hoeft niet perfect en meer dan een paar 100€ wil ik er niet aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt helemaal aan de auto en wat voor klauwen eronder zitten. maar het is nogal arbeidsintensief. Een garage demonteert ze volledig en ze worden dan ook goed gereinigd en ontvet. Grondlaagjes erop, laklagen erop, logo's niet te vergeten en dan weer monteren. vervolgens de remleidingen ontluchten. Ik vind het zeker geen raar bedrag en als je lang plezier ervan wilt hebben zou ik het niet door een beun laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik vermoed dat de gemiddelde beun ze spuit op de auto. Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in het werk.

Dat rest natuurlijk wel de vraag wat voor toegevoegde waarde gespoten remklauwen hebben...
Ik zie regelmatig een nieuwe witte Porsche met blauwe klauwen. Why!?
Goed, over smaak valt niet te twisten zeggen we dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Banpei

Hachiroku on this touge?

dude88 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:21:
Ik vermoed dat de gemiddelde beun ze spuit op de auto. Dat scheelt natuurlijk aanzienlijk in het werk.
Heb je gelijk ook bijpassende rode schijven! :X

Afbeeldingslocatie: https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/brembo-brake-caliper-fake-covers-are-a-cheap-way-to-spice-up-your-car-video_5.jpg
Je kan ook een setje plastic Brembo covers kopen op Alibaba! :P

Maar wat serieuzer: heb dat een keer zelf gedaan: klauwen los maken, schoonmaken en dan spuiten. Het was niet echt een fijne klus te doen en ik was er ongeveer een dag mee bezig. Schoonmaken is behoorlijk veel werk met alle aangekoekte stof, rem materiaal en weet ik wat nog meer. Uiteindelijk zag het er wel mooi uit, maar achteraf vond ik het niet waard. ;)

AE86 gevonden! | So what I thought I'd do was, I'd pretend to be one of those deaf-mutes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Banpei schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:30:
[...]

Heb je gelijk ook bijpassende rode schijven! :X
Met een beetje afplakken komt de beun dan een heel eind. En minimale overspray op een remschijf rem je er natuurlijk direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes

BoltYes

This is the Way

De DIY die ik vaak zie is met een borstel schoonvegen, met remmenreiniger afnemen en dan met een kwastje en hammerite ze verven. Afhankelijk van je velgen ziet dat er best prima uit (vergeleken met geoxideerde klauwen natuurlijk ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

BoltYes schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:48:
De DIY die ik vaak zie is met een borstel schoonvegen, met remmenreiniger afnemen en dan met een kwastje en hammerite ze verven. Afhankelijk van je velgen ziet dat er best prima uit (vergeleken met geoxideerde klauwen natuurlijk ;)
Dit, zo heb ik het ook ooit gedaan bij mijn CRX vroeger. Zag er eigenlijk best prima uit. Beter dan voorheen in elk geval.

Wil het bij mijn huidige auto ook nog eens gaan doen, maar eerst nog eens een krik regelen die laag genoeg komt :P

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Vroeger had je van Autostyle zo'n pakket met een 2 componenten lak voor remklauwen. Heb toen de auto op bokken gezet, alle wielen eraf. Eerst goed met de staalborstel alle losse zooi eraf halen, dan heel goed ontvetten en dan de 2 componentenlak erop borstelen. Klauw voor klauw, dunne laagjes. Als je rond bent, is de eerste weer droog genoeg voor de volgende laag. Heb iets van 5-6 laagjes aangebracht. Zat er 5 jaar later nog net zo goed op.

Maar wil je het echt strak hebben met logo's onder blanke lak, dan kom je niet onder complete demontage, stralen, lakken, logo's aanbrengen, aflakken en weer compleet monteren uit. En dan vind ik het bedrag niet vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik wil proberen om krasjes uit het display van de Climate Control te krijgen (met PlastX) maar hoe pak ik dat aan?

Met zoiets? https://www.autogeek.net/edgefoamtips.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LVGH
Bedankt voor de reacties. Er is veel te vinden over hoe je het zelf zou kunnen doen maar daar ben ik niet handig genoeg voor en ontbreekt ook ruimte en het juiste gereedschap. Dus het moet echt door iemand anders gedaan worden ;) Het gaat om (Brembo) remklauwen van een Alfa GT die origineel rood zijn, ooit overgespoten/geverfd maar nu weer afgebladderd/verweerd. Omdat ik de lak en velgen van de auto wil laten opknappen zouden de remklauwen de grote dissonant worden:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/A0ng0/d212e64be8.jpgAfbeeldingslocatie: https://puu.sh/A0nqD/ceb8ef4084.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-05 08:49
Gister weer lekker een laagje woestijn over mijn auto gevonden. ;(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ycq7lOB.png

[ Voor 6% gewijzigd door TaZTeD op 11-04-2018 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:19

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ediejo schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 13:12:
Soms heb je van die gevallen waarbij je denkt. 7(8)7
Zo valt het wel mee.

Geschiedenis van de auto.
Les en Lease auto.
Gewassen met het zand wat op de auto zit. En niet 1 keer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer dan 1 dag werk Wordt vervolgd. |:(
Hey, zo´n lak in die kleur ken ik... mijn Passat sedan ziet er hetzelfde uit :'( Een herinzet leaseauto, en die kreeg ik ook zo afgeleverd. Gisteren een proefstukje (bovenkant kofferbakklep) met de hand gedaan op de volgende manier:

-- Wassen
-- Kleien (https://www.carclean.com/...ml-met-50gr-clay-bar.html)
-- Polijsten (https://www.carclean.com/nl/ultimate-polish-473ml.html) (met Monello witte pad)
-- Waxen (https://www.carclean.com/...ium-liquid-wax-473ml.html) (Met Monello zwarte pad)

Goede nieuws: kofferbak klep is zo glad als een spiegel. Slechte nieuws: er zitten nog steeds allerlei krasjes etc in.

Trek ik de juiste conclusie als ik zeg dat ik dat ik niet ontkom aan het gebruiken van een DAP500 (https://www.carclean.com/...arterskit-power-pack.html) of de 900 variant ?

Dat het een hoop geld gaat kosten om de lak weer in orde te krijgen heb ik me inmiddels bij neergelegd, maar dan investeer ik liever zelf in een DAP dan dat ik het door een professional laat doen. Dan kan ik m'n vaders 166 ook nog een keer onder handen nemen. En ik vind het best ontspannend eigenlijk om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

TommyGun schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:49:
Ik wil proberen om krasjes uit het display van de Climate Control te krijgen (met PlastX) maar hoe pak ik dat aan?

Met zoiets? https://www.autogeek.net/edgefoamtips.html
Dat spul ken ik dan niet, maar je kunt prima met een hele fijne finish polijstpasta en een zachte doek dit soort schermen of gespoten lijsten weer netjes krijgen. Spul is zo zacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Joopieboy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:50:
[...]

Dat spul ken ik dan niet, maar je kunt prima met een hele fijne finish polijstpasta en een zachte doek dit soort schermen of gespoten lijsten weer netjes krijgen. Spul is zo zacht. :)
Zonder het kunststof eromheen te beschadigen?

https://www.ford.com.au/c...h.jpeg/1472810241311.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja kan het altijd afplakken natuurlijk :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Joopieboy schreef op woensdag 11 april 2018 @ 14:50:
[...]

Ik plakte altijd de bezels van mijn telefoon af en de gaatjes. Je kan wel raden wat ik daarna ging doen :) Scherm polijsten met een 70mm pad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha herkenbaar, ook op glazen salontafels werkt dat prima. :+ En quick detailer met een microvezeldoek werkt ook prima op hoogglans meubels. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Haha, zo heb ik laatst ook sealant gebruikt op een ietwat verweerde natuurstenen dorpel, blinkt nu weer netjes en, bijkomend voordeel, houdt het water weer beter ín de douche :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Natuurstenen dorpel kun je met wat huisvlijt ook goed krijgen, beetje opschuren met een fijn metalen schuurwol en dan olijfolie eroverheen naderhand. :Y

Pagina: 1 ... 70 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]