Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 59 ... 121 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

FabianGTI schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:43:
Weet iemand nog een goede reiniger voor stoffen bekleding en suède (?)

[afbeelding]
[afbeelding]

Heb eigenlijk voornamelijk lederen bekleding gehad, en heb dus geen spullen voor stoffen bekleding :P
Alcantara is een kunststof, dus synthetisch. Lauw water, microvezeldoek en een heel klein beetje vloeibare groene zeep als het niet schoon wil worden. Daarna regelmatig met een microvezeldoek en lauw water schoonmaken als periodiek onderhoud. Altijd eerst testen op een onopvallende plek en niet schrobben. Gewoon rustig wrijven en stukje voor stukje.

Voor stoffen bekleding heb je wasmiddel zoals je het ook gebruikt voor je kleding. Biotex of Vanish voor de sterkere vervuiling. APC kan ook maar is meer een algemeen middel.
J0YR1D3R schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:22:
[...]

De bekleding die je laat zien is alcantara. Wat je daar mee het beste kunt doen, geen idee :) Ik heb het ook in mijn Golf gehad een aantal jaar terug en daar nooit echt erge vlekken in gehad.

Ik heb zelf ook nog een uitdaging/vraag. In mijn straat staan helaas bomen die honingdauw afgeven. Binnen een dag zit de hele auto vol met kleine druppels. Zelfs elke dag wassen heeft op deze manier geen zin en daarnaast heb ik daar ook de tijd niet voor. Wel spuit ik de auto eens per 1-2 weken af met de hogedruk reiniger in de wasbox en heb ik een simpele Dodo Juice set waar ik de auto mee was. Vorig jaar was het hele dauw gebeuren geen probleem, maar dit jaar is het erger :/ Eind september zag het dak van de auto er zo uit voor het wassen:

[afbeelding]

Het vuil is aan de druppels gaan hechten en ondanks een aantal regenbuien is het niet echt losgeweekt. Ik ben gaan wassen; eerst een laag schuim erop, in laten weken, afspoelen en vervolgens met de shampoo aan de slag. De boel zat echt behoorlijk vast, helaas. Na het wassen is het resultaat als volgt:

Motorkap (staat verder van de bomen af):
[afbeelding]

Dak:
[afbeelding]

Achterspoiler:
[afbeelding]

Zoals te zien is op de foto's zit er nog een "laagje" op de lak lijkt het, maar hoe krijg ik dit er vanaf? Ik zie dat klei in combinatie met spray goed zou werken, maar ook aceton of spiritus zie ik voorbij komen. Iemand enig idee? Is dit ingebrand of valt er nog iets te redden?
Zo rustig mogelijk aan beginnen. Dus eerst goed wassen. Wil dat niet dan ga je kleien en daarna polijsten en waxen. Ik zou niet zo snel je grijpen naar middelen als aceton als het niet nodig is.
SanderH_ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Vandaag vlug even de Action binnengesprongen :+
  • 3 microvezeldoeken van het type die hierboven (staan inderdaad als dweil vermeld)
  • 2 synthetische borstels voor oa motorruimte
  • 2 lege mengflessen met vernevelaar
Een maatbekertje kon ik niet direct vinden, maar op de 2 mengflessen staat eigenlijk ook al een aanduiding. Jij gebruikt die microvezeldoeken ook om te drogen trouwens?
Dat klopt inderdaad. Alleen voor lakwerk en (na) drogen. Microvezeldoeken dien je eerst nat te maken en dan uit te wringen. Op die manier nemen ze meer water op en het residu droogt vanzelf op. Doeken kan je wassen op 30 graden en in de droger ermee. Niet aan de waslijn hangen. Op die manier creëer je zoutkristallen en dan worden de doeken te hard voor de laklaag. Hetzelfde effect heb je ook als je een katoenen handdoek laat drogen aan de waslijn. Die is dan zo ruw als schuurpapier. Nu weet je waarom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
SanderH_ schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:15:
En kleien van de ramen kan dan weer geen kwaad neem ik aan? Of is dit niet echt nodig?
Kan in principe geen kwaad, maar ik vind het ook niet nodig. Je moet wel op je glijmiddel letten. Velen gebruiken namelijk een detailerspray en dan heb je mogelijk alsnog een vettige waas op je ruit.
Anoniem: 235591 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:43:
Ik zou het zeker gaan voorstellen want ik zie de bui hangen. In vier uur kan je niet fatsoenlijk een auto afleveren, en zeker niet welke volgens hun dan drie maal gepolijst gaat worden. Al doen ze het met vier man personeel.
Dit. Ze jetsen er gewoon even heel snel langs met een pad op standje frezen en hopen dan met wax het zo te laten glimmen dat je alweer tevreden bent.

* Gonadan levert zijn auto altijd keurig gewassen af bij garageboeren, dan laten ze het wel uit hun hoofd.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Voor microvezeldoeken heb ik deze gevonden: https://www.aliexpress.co...-Washing/32703143369.html

Ik heb ook die van carclean en action, maar die van china zijn toch het beste. Heel dik en zacht.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Even een vraag,
Ik was me auto ongeveer 1 keer per week met de hand in een carbox.
Nu zou ik graag een HD aanschaffen met de Monello Lancia Foam kit zodat ik mijn auto thuis kan wassen.

Alléén.... Mag je dit op je dam doen? Het water én zeep zou namelijk op straat terecht komen en vervolgens de riolering. Ik kan me enigszins voorstellen dat dit niet geheel milieuvriendelijk is en dus bestraft kan worden met een leuke boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

Wok

Dakloos...

Anoniem: 525104 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:52:
Even een vraag,
Ik was me auto ongeveer 1 keer per week met de hand in een carbox.
Nu zou ik graag een HD aanschaffen met de Monello Lancia Foam kit zodat ik mijn auto thuis kan wassen.

Alléén.... Mag je dit op je dam doen? Het water én zeep zou namelijk op straat terecht komen en vervolgens de riolering. Ik kan me enigszins voorstellen dat dit niet geheel milieuvriendelijk is en dus bestraft kan worden met een leuke boete.
Dat staat in de APV van je gemeente :)

Als je in een vrij recente woonwijk (zeg: > 2000) woont, is het vaak niet meer toegestaan, omdat de hemelwaterafvoer dan niet meer uitkomt op de riolering, maar rechtstreeks naar het oppervlaktewater gaat (waar je dus inderdaad geen zeep/chemicaliën wilt hebben).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
J0YR1D3R schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:22:
[...]
Ik heb zelf ook nog een uitdaging/vraag. In mijn straat staan helaas bomen die honingdauw afgeven. Binnen een dag zit de hele auto vol met kleine druppels. Zelfs elke dag wassen heeft op deze manier geen zin en daarnaast heb ik daar ook de tijd niet voor. Wel spuit ik de auto eens per 1-2 weken af met de hogedruk reiniger in de wasbox en heb ik een simpele Dodo Juice set waar ik de auto mee was. Vorig jaar was het hele dauw gebeuren geen probleem, maar dit jaar is het erger :/ Eind september zag het dak van de auto er zo uit voor het wassen:

[afbeelding]

Het vuil is aan de druppels gaan hechten en ondanks een aantal regenbuien is het niet echt losgeweekt. Ik ben gaan wassen; eerst een laag schuim erop, in laten weken, afspoelen en vervolgens met de shampoo aan de slag. De boel zat echt behoorlijk vast, helaas. Na het wassen is het resultaat als volgt:

Motorkap (staat verder van de bomen af):
[afbeelding]

Dak:
[afbeelding]

Achterspoiler:
[afbeelding]

Zoals te zien is op de foto's zit er nog een "laagje" op de lak lijkt het, maar hoe krijg ik dit er vanaf? Ik zie dat klei in combinatie met spray goed zou werken, maar ook aceton of spiritus zie ik voorbij komen. Iemand enig idee? Is dit ingebrand of valt er nog iets te redden?
Hier ook last van. Rond de parkeerplaats op m'n werk staan ze. Ik kan iedere dag de auto wel wassen. Die zooi komt op je auto en letterlijk al het vuil en stof blijft dan aan je auto plakken, ongelooflijk ranzig is het.

Afgelopen week al wat minder last van gehad na al die regen van vorige week. En als je het niet te lang laat zitten krijg je het er in de DYI wasstraat (I know, vloeken in de kerk) ook redelijk makkelijk af.

Anywho: mijn alcantara zat vol met pluizen en plukken. Eergister bij de Blokker een kledingontpluizer gekocht. Inclusief batterijen € 11,-

Krijg er helaas niet alles mee weg, maar wordt er stukken beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-06 14:23
Ik heb ook precies hetzelfde bij mij in de straat. Echt mega-irritant, je kunt gewoon elke dag de ramen wassen als je goed zicht wilt hebben. Het is inderdaad iets zoets en plakkerigs, er zitten ook vaak wespen op de ruiten 's ochtends. Andere jaren was dit lang niet zo erg, het valt me nu pas echt op namelijk (je kunt er dan ook niet omheen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Lang leve de parkeergarage :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Zal het eens voorstellen als eindelijk de schop in de grond gaat voor ons nieuwe kantoorpand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40
Anoniem: 235591 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 23:43:
Ik zou het zeker gaan voorstellen want ik zie de bui hangen. In vier uur kan je niet fatsoenlijk een auto afleveren, en zeker niet welke volgens hun dan drie maal gepolijst gaat worden. Al doen ze het met vier man personeel.
Dealer afgelopen dinsdag gemaild met een voorstel + offerte, helaas geen reactie. Volgende week maar eens bellen. Ze staan er denk ik niet zo positief tegenover.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat vermoeden had ik al. Dit gaat de dealer geld kosten en als je het goed gedaan wilt hebben nog meer. Maar je moet de dealer ook de tijd geven om een oplossing bieden. Een week of zo is vrij normaal zou ik zeggen. Tekenend is het helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 02:19:
Dat vermoeden had ik al. Dit gaat de dealer geld kosten en als je het goed gedaan wilt hebben nog meer. Maar je moet de dealer ook de tijd geven om een oplossing bieden. Een week of zo is vrij normaal zou ik zeggen. Tekenend is het helaas wel.
Als ik niets meer van mijzelf laat horen verwacht ik niet dat de dealer op mijn voorstel terugkomt. Op zijn minst had hij immers kunnen laten weten dat hij hier nog op terug zou gaan komen. Ik denk dat hij vastberaden blijft dat zijn poetsbedrijf een perfect resultaat kan leveren.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In dat laatste geval heb je een rechtsbijstandverzekering die dat kan oplossen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunlock1992
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 06-05-2020
Hi Allemaal!

Sinds een maand een trotse bezitter van een schitterende felblauwe Honda Civic uit 2005. Gekocht bij een dealer in Tilburg. Helaas heeft de auto wat krasjes hier en daar (van die swirls, maar ook lichte witte krasjes).

Hier en daar wat deukjes en ook een klein scheurtje in de bumper. Achja het is en blijft een bijna 12 jaar oude auto. Nu is mijn vraag tot hoeverre polijsten krasjes weg kan werken. Zijn dit alleen bij de bekende swirls in zonlicht of zijn dunne krasjes (die wit zijn) ook mogelijk weg te poetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met polijsten krijg je ontzettend veel weg. Het is een kwestie van hoe ver je wilt gaan, maar vooral hoe ver je durft te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunlock1992
Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 11:36:
Met polijsten krijg je ontzettend veel weg. Het is een kwestie van hoe ver je wilt gaan, maar vooral hoe ver je durft te gaan.
Ik laat het het liefst professioneel doen bij een poetsbedrijf in de buurt. Als ik het zelf doe ga ik wss door de lak heen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als jij een autohobby hebt is het veel leuker en ook aantrekkelijker om het zelf te doen. De kosten van het goed polijsten, dus niet wat de autopoetser op de hoek doet, zijn nagenoeg gelijk aan zelf de spullen kopen. En nee je gaat niet door de lak heen met een DA machine, die kans is gewoon heel erg klein.

Autoshampoo: https://www.carclean.nl/p...r_Wash_473ml_05600_100207

Washmit: https://www.carclean.nl/p.../Wash_Mitt_MWM0101_102092

Klei: https://www.carclean.nl/p...m_GRATIS_MON_DV1pc_102086

Een setje als deze is leuk om mee te beginnen en heb je alles: https://www.carclean.nl/p...terskit_Power_Pack_102773

Deze wax: https://www.carclean.nl/p...nths_200gram_00300_103454

Voor je banden: https://www.carclean.nl/p...e_Care_710ml_10324_100223

Natuurlijk ka je er voor kiezen om het één wel of niet aan te schaffen, maar dit is een goede basis om mee te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:52
Jij vindt een DAP500 voldoende? Is een DAP900 niet interessanter, of al wat overkill? Prijsverschil tussen de twee valt namelijk goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allebei zijn het goede machines. De een heeft een wat sterkere motor en wat meer cuttingpower. De DAP500 is een leuke machine voor af en toe gebruik. Meer voor de hobby. De DAP900 kan je gewoon professioneel gebruiken. Het prijsverschil is niet zo gekke veel, maar kan doorslaggevend zijn voor een starter. Vandaar de keus voor de DAP500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunlock1992
Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:01:
Als jij een autohobby hebt is het veel leuker en ook aantrekkelijker om het zelf te doen. De kosten van het goed polijsten, dus niet wat de autopoetser op de hoek doet, zijn nagenoeg gelijk aan zelf de spullen kopen. En nee je gaat niet door de lak heen met een DA machine, die kans is gewoon heel erg klein.

Autoshampoo: https://www.carclean.nl/p...r_Wash_473ml_05600_100207

Washmit: https://www.carclean.nl/p.../Wash_Mitt_MWM0101_102092

Klei: https://www.carclean.nl/p...m_GRATIS_MON_DV1pc_102086

Een setje als deze is leuk om mee te beginnen en heb je alles: https://www.carclean.nl/p...terskit_Power_Pack_102773

Deze wax: https://www.carclean.nl/p...nths_200gram_00300_103454

Voor je banden: https://www.carclean.nl/p...e_Care_710ml_10324_100223

Natuurlijk ka je er voor kiezen om het één wel of niet aan te schaffen, maar dit is een goede basis om mee te beginnen.
Hartstikke bedankt voor je uitgebreide uitleg met linkjes! _/-\o_ _/-\o_

Ik ga mezelf maar eens inlezen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:51
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HbgFGUI.png

Happy Halloween ofzoiets? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Roadkill :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:23:
Allebei zijn het goede machines. De een heeft een wat sterkere motor en wat meer cuttingpower. De DAP500 is een leuke machine voor af en toe gebruik. Meer voor de hobby. De DAP900 kan je gewoon professioneel gebruiken. Het prijsverschil is niet zo gekke veel, maar kan doorslaggevend zijn voor een starter. Vandaar de keus voor de DAP500.
De meeste webshops hebben 7641 verschillende sets, ik geraak er echt niet meer aan uit 8)7

Om er maar enkele te noemen:Ben ik het best af met een 3-staps set, zodat ik meteen alles heb? Zijn er trouwens grote verschillen tussen de polijstmiddelen & pads van de grotere merken (zoals hierboven bvb)? Die laatste van waxworld lijkt me namelijk wel een leuk setje voor het geld.

Dat hele polijstgedoe blijft toch wat intimiderend, ook al kan je er zogezegd "niets verkeerd mee doen" en is het geschikt voor beginners...

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 31-10-2016 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Natuurlijk zitten er verschillen in maar dat is voor jou niet zo van belang. Met de set van Carclean, eender welke je neemt, kan je goed vooruit en bieden veel waar voor hun geld. Ik bestel 90% van mijn producten bij Carclean en ze bieden een hele goede service (heb wel eens wat kapot gehad en binnen een dag had ik het onderdeel in de bus aangezien ik het zelf ook kon repareren) en schappelijke prijzen.

Je hebt in principe alle informatie dus ik zou zeggen bestel een DAP500 of DAP900 set bij Carclean en ga rustig aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 235591 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:57:
Natuurlijk zitten er verschillen in maar dat is voor jou niet zo van belang. Met de set van Carclean, eender welke je neemt, kan je goed vooruit en bieden veel waar voor hun geld. Ik bestel 90% van mijn producten bij Carclean en ze bieden een hele goede service (heb wel eens wat kapot gehad en binnen een dag had ik het onderdeel in de bus aangezien ik het zelf ook kon repareren) en schappelijke prijzen.

Je hebt in principe alle informatie dus ik zou zeggen bestel een DAP500 of DAP900 set bij Carclean en ga rustig aan de slag.
Is het dan allemaal zo dummy proof?

Ik heb me al helemaal suf gekeken naar voorbeelden van swirls wegnemen (Chemical Guys YouTube channel is bijvoorbeeld best interessant), en de technieken zijn me vrij duidelijk, maar ik heb nogal wat vervelende zaken die niet bepaald straight forward zijn:
  • Ingebrande vogelpoep op het dak (vorige eigenaar :()
  • In de achterbumper zat een klein barstje die is opgevuld en daarna is herspoten (en vernist uiteraard)
  • panelen met constistent veel swirls
  • panelen met quasi geen swirls
  • panelen met vrij diepe krassen aan 1 zijde
Is er hiervoor een all-in-one oplossing? Na het kleien gewoon beginnen met een cutting pad (bvb die oranje hexlogic pad indien ik die waxworld set kies), kijken wat het resultaat is na 1 run en dan desnoods nog een keertje. En dan afsluiten met een witte (medium polish) pad. Die zwarte pad is echt voor een wax ofzo aan te brengen?

Ik baseer me wat op deze video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ingebrande vogelpoep kan je deels wegpolijsten maar je blijft het vaak wel wat zien. Met polijsten bvegin je zo rustig mogelijk. Dusniet direct met een cuttingpad en grove compoound. Neem een tussenoplossing en combineer. Een grove compound kan ook op een polishingpad bijvoorbeeld. Ga gewoon polijsten en probeer uit wat voor jou het beste resultaat geeft. Met een zwarte pad kan je finishen en wax aanbrengen. Finishen op stand 3/4 en inwaxen op stand 1 van een DAP.

En onthoudt: er is nooit een all-in-one oplossing. Dat wordt van bijvoorbeeld een APC wel eens gedacht maar ook dat is beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-06 15:48

hostler

Yeahhh dude!

^ wat hij zegt.

Eerst de hele auto kleien. Daarna test spotje doen met wat milder polijstmiddel. Als dit geen of weinig resultaat haalt dan ga je over op wat grover polijstmiddel. Daarna gewoon afbouwen voor een dikke shine :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Bestaat er een goed alternatief voor rain-x die nog gladdere werking heeft voor de langzamere km's? Met 40km glijdt het vaak niet goed weg maar pas vanaf 60 km.h..

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Mijn ervaring is de rain-x toch wel een van de beste producten is qua hybrofobe werking. De beste resultaten behaal je echter bij de voorbereiding... Zorg voor een super schone vooruit, wellicht zelfs met een daarvoor bedoelde polijstniddel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ByteMe_ schreef op zondag 06 november 2016 @ 16:40:
Bestaat er een goed alternatief voor rain-x die nog gladdere werking heeft voor de langzamere km's? Met 40km glijdt het vaak niet goed weg maar pas vanaf 60 km.h..
Ik heb Rain-X niet meer aangeraakt sinds ik een veel beter alternatief heb gevonden:
https://www.carclean.nl/p...ml_kit_Q2_View_KIT_102614

Waar Rain-X vaak een waas achter laat en maar enkele weken werkt, is deze coating wel even wat anders.
Dit werkt met gemak een jaar lang. Na een jaar behandel ik opnieuw, maar het is dan nog niet uitgewerkt.

Van het weekend toevallig behandeld, vanmorgen direct de voordelen ervan :)

Aan de andere kant, 40 km/h is wat langzaam, er is simpelweg niet voldoende wind om de regen weg te blazen.

Ik heb al eens gehad dat ik mijn auto op kwam halen van de APK en de hoofdmonteur vroeg wat ik met mijn ramen had gedaan. Hij had de proefrit in de regen gereden en wilde het effect ook op zijn eigen auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had Rainx er weer opgedaan, werkt overal goed behalve op de voorruit bij het wisser gedeelte. Terwijl ik daar goed had schoongemaakt en een dubbele dekking had gedaan. De oude wissers hadden wel lopen krassen met zand etc (bij felle zon zie je dat ook), rubber was te hard geworden, maar toch werkt het spul wel eerder op die plek. Waarschijnlijk zal alleen polijsten dan nog helpen... Wel jammer.

[ Voor 10% gewijzigd door ByteMe_ op 07-11-2016 13:12 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

Ibex

^^ met stom.

Ik gebruik nu de Nanolex Ultra Glass Sealant en ik moet zeggen dat het vele malen beter is dan Rain-X qua standtijd en durability. Maar Rain-X werkt al bij een lagere snelheid.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86389

Lui,

Hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag: in het exterieur van mijn Peugeot 208 zitten kunststof pianolak raamlijsten, een ieder vast wel bekend daar veel hedendaagse auto's hiermee zijn voorzien. Deze lijsten zitten vol met swirls. Afgelopen week heb ik mijn auto weer volledig gedaan maar die lijsten zijn echt een afbreuk aan het verdere resultaat.

Zijn deze kunststofdelen te polijsten? En welk(e) middel(len) kan ik hier het beste voor gebruiken? Ik neem aan dat een polijstmiddel met een lage slijpgradatie essentieel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je gewoon polijsten. Finishing polijstpad met een finishing polijstmiddel en rustig polijsten op een lage stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 86389

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 20:06:
Kan je gewoon polijsten. Finishing polijstpad met een finishing polijstmiddel en rustig polijsten op een lage stand.
Bedankt, Tuintje. Vanmiddag ben ik ermee aan de slag gegaan en heb ik het gewenste resultaat verkregen door middel van zacht handmatig polijsten met een mild polijstmiddel (durfde er niet te hard op te poetsen). Daarna met carnauba wax de kleine overgebleven oneffenheden gecamoufleerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mooi ;) Dat is het belangrijkste: het gewenste resultaat. Het is vrij zacht materiaal dus het laat zich ook goed met de hand polijsten. Ik ga meestal voor machinaal voor een iets beter resultaat maar ook omdat ik te lui ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Zou wel eens interessant zijn om te weten hoeveel micron clearcoat hij in rook heeft doen opgaan met zijn demonstratie, ook al kan je zogezegd niets verkeerd doen:

That aside, hoe beslis ik over het juiste polijstmiddel / pads? De DAP900 staat al quasi vast, en mijn voorkeur gaat uit naar de Menzerna polijstmiddelen (gezien ik een vrij harde Duitse lak heb). Alleen hebben die per type (heavy cut, medium cut & finish) nog eens 3 verschillende soorten:.
  • Heavy cut: 300 / 400 / 1000
  • Medium cut: 2200 / 2400 / 2500
  • Finish: 3000 / 3500 / 3800
Zij zien de 1000, 2500 & 3000 respectievelijk als de "standaardoplossing":

Afbeeldingslocatie: https://www.detailedimage.com/photos/Menzerna-2015-Polishing-Program.jpg

Moet ik me hier niet te druk inmaken en het gewoon standaard houden? Dus beginnen met een polish (3000) en dan zo opbouwen afhankelijk van wat je bereikt.

Heeft het trouwens nut om te beginnen met een finish (polijsten) als je toch sowieso swirls hebt. Begin je dan niet beter automatisch met een medium cutting compound (2500 in dit geval) en dan eventueel met iets die nog bruter is, namelijk een heavy cutting compound.

Welke pads raden jullie trouwens aan? Gewoon lekker bij pads van het bijhorende polijstmiddel blijven, of maakt het bitter weinig uit?

[ Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 13-11-2016 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voorop gesteld dat er bijzonder weinig mensen zijn die zo polijsten, kan je zo diep gaan als je polijstpad het toelaat. Maar je moet het ook wel extreem maken wil je zo polijsten.

Maar kijk eens naar Nanolex polijstmiddelen. Duits fabrikaat en volgens mij met de insteek gemaakt voor de Duitse merken. Doet het goed op hardere lakken en geeft een heel mooi resultaat. Ik heb via Carclean.nl enige tijd geleden wat samples gekregen en ik denk dat dit niet mag ontbreken bij je producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Ik kan niet direct iets terugvinden over de Nanolex polijstmiddelen vreemd genoeg.

Jij hebt geen ervaring met Menzerna? En zit er een groot verschil tussen hun verschillende compounds / polishes, of zit ik "safe" met hun standaardoplossingen (1000 -> 2500 -> 3000)?

Is het trouwens de moeite om na het polijsten (en voor het waxen uiteraard) een glaze aan te brengen? Zou blijkbaar de lak "voeden" en poriën opvullen :+ voor net dat tikkeltje meer glans?

En iets gelijkaardigs: ik zie detailers soms gebruik maken van paint cleansers. Is dit enkel nodig indien er zeer zware vervuiling op de lak aanwezig is? Het meeste moet ik er wel afkrijgen tijdens het clayen neem ik aan, waardoor een paint cleanser niet echt nodig zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menzerna en Monello zijn nagenoeg gelijk dus daar kan je ook mee uit de voeten (iets met korrelgrootte/structuur). Ik ben nu op het werk maar kijk op de oude site van Carclean. Daar staan ze wel op en daar kan je ze ook bestellen: https://www.carclean.nl/zoeken?search=nanolex&id=

Ik zit op het werk op dit moment. Ik reageer later even op al het andere.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 14-11-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Sterker nog, Carclean heeft Monello op de markt gebracht voor de leek maar is eigenlijk gewoon Menzerna. Alleen wat vettiger waardoor iedere bosaap ook in de volle zon de auto kan polijsten. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SanderH_ schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:13:
Ik kan niet direct iets terugvinden over de Nanolex polijstmiddelen vreemd genoeg.

Jij hebt geen ervaring met Menzerna? En zit er een groot verschil tussen hun verschillende compounds / polishes, of zit ik "safe" met hun standaardoplossingen (1000 -> 2500 -> 3000)?

Is het trouwens de moeite om na het polijsten (en voor het waxen uiteraard) een glaze aan te brengen? Zou blijkbaar de lak "voeden" en poriën opvullen :+ voor net dat tikkeltje meer glans?

En iets gelijkaardigs: ik zie detailers soms gebruik maken van paint cleansers. Is dit enkel nodig indien er zeer zware vervuiling op de lak aanwezig is? Het meeste moet ik er wel afkrijgen tijdens het clayen neem ik aan, waardoor een paint cleanser niet echt nodig zal zijn?
Het aanbrengen van een glaze is en blijft bij mij punt van discussie maar is ook afhankelijk van wat je na je glaze wilt doen. Een glaze is leuk maar kan je ook tegenwerken bij bijvoorbeeld een coating. Daarnaast vind ik het niet altijd een toegevoegde waarde. Neem bijvoorbeeld Blackhole van Poorboy's. Ik heb het veelvuldig gebruikt maar ik zie geen verschil als ik het niet aanbreng. Het bedekt ook geen kleine krasjes of swirls. Na het polijsten maak ik de laklag goed schoon en doe ik er een lik Fusso op. Eventueel kan je dan nog een spray erop zetten voor net dat beetje extra, maar met Fusso als ondergrond is dat niet nodig.

Die cleaners zijn er voornamelijk voor dat je je laklaag ook echt schoon hebt tussen de behandelingen door. Is het nodig? Ja en nee. Wat jij zelf wilt en welk resultaat je wilt halen. Je kan het zelf goed maken met alcohol en water. Je hebt ook wel cleaner polishes van Poorboys bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Joopieboy schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:20:
Sterker nog, Carclean heeft Monello op de markt gebracht voor de leek maar is eigenlijk gewoon Menzerna. Alleen wat vettiger waardoor iedere bosaap ook in de volle zon de auto kan polijsten. :P
Zit er zo weinig verschil tussen die 2 merken?

Het lijkt eerlijk gezegd ook allemaal iets simpeler indien ik voor de Monello kit zou gaan:
Monello 5.5" Yellow Cutting pad - Voor het aanpakken van krasjes met Raffini Veloce
Monello 5.5" Orange Light Cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
Monello 5.5" White Polishing pad - Voor het nabewerken met Raffini Finale

Monello Raffini Veloce - Heavy Compound - 250ml
Monello Raffini Mezzo - Medium Premium Polish - 250ml
Monello Raffini Finale - Finishing Polish - 250ml
Gewoon 3 polishes (compounds) en 3 pads, lekker straight forward en bosaap proof :+

Testspot met mezzo op de oranje pad, dan eventueel met veloce op geel indien de swirls niet volledig weg zijn met die eerstgenoemde. Kijken wat het geeft en na het compounden dan het echte polijsten: finale op witte pad.

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 15-11-2016 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fout. Je begint altijd met de minst agressieve compound en de witte polijstpad, dus de lichtste combinatie. Geeft dit het gewenste resultaat? Dan ga je daar mee door. Niet het gewenste resultaat dan kan je kiezen voor de witte polijstpad en Mezzo. Maar je kan ook kiezen voor de combi Orange en Finale.

Zoals je ziet kan het alle kanten op en alle combinaties zijn mogelijk. Ik zou er in ieder geval een Green Heavy polish pad bij kopen. Hele fijne pad die je kan gebruiken met Finale en Mezzo. Je kan er ook mee finishen en eventueel afwerken met de witte polijstpad. Die kit is goed, niets mis mee.

Niets is bosaapproof want polijsten in de zon doe je gewoon niet. Je doet nooit wat in de volle zon. Alleen kijken of je poetsbanen hebt of het bekijken en genieten van je eindresultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41

Kraz

Saving the world

Wat gebruiken jullie als middel om de auto lekker te laten ruiken?

Lang geleden heb ik een flesje gehad van een professionele autopoetser. Geen idee welk merk spul het was, maar het rook een beetje naar meloen. De geur bleef ook zeker een week (1,5) hangen.
Het was een kleurloze vloeistof. Iets dikker (vetter) dan water.

De fles is al even op en ik maak inmiddels gebruik van Poor Boys World Natural Look. De geur is OK, maar is ook na 2 dagen weg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:55:
Fout. Je begint altijd met de minst agressieve compound en de witte polijstpad, dus de lichtste combinatie. Geeft dit het gewenste resultaat? Dan ga je daar mee door. Niet het gewenste resultaat dan kan je kiezen voor de witte polijstpad en Mezzo. Maar je kan ook kiezen voor de combi Orange en Finale.

Zoals je ziet kan het alle kanten op en alle combinaties zijn mogelijk. Ik zou er in ieder geval een Green Heavy polish pad bij kopen. Hele fijne pad die je kan gebruiken met Finale en Mezzo. Je kan er ook mee finishen en eventueel afwerken met de witte polijstpad. Die kit is goed, niets mis mee.

Niets is bosaapproof want polijsten in de zon doe je gewoon niet. Je doet nooit wat in de volle zon. Alleen kijken of je poetsbanen hebt of het bekijken en genieten van je eindresultaat :)
Dus pads hebben minder invloed op het feit hoe "grof" een combinatie van pad X & polish/compound Y zich op je lak gedraagt? Om een voorbeeld te geven: veloce op een oranje pad is zwaarder spul dan mezzo op een gele pad? Of niet?

Bedoel je trouwens niet het volgende: beginnen met mezzo op een witte pad? Beginnen met een polish op de allerlichtste pad lijkt mij namelijk verloren moeite op een wagen met redelijk wat swirls & hologrammen.

Samenvattend:
  • mezzo op witte pad
  • mezzo op oranje pad
  • mezzo op gele pad of veloce op oranje pad?
  • veloce op gele pad
En dan afhankelijk van hoe ver ik moet gaan met bovenstaande stappen tijdens mijn test spot, de volgorde omkeren (van zware compound/pad naar Finale polish met witte pad).

Nog enkele afzondelijke vragen:
  • Hoe vaak moet ik een pad uitspoelen?
  • Moet ik tussen de verschillende stappen, of vlak voor het waxen een cleanser gebruiken of iets om te reinigen gebruiken?
  • Een glaze zal weinig meerwaarde hebben aangezien ik de Fusso wax ga gebruiken neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is altijd een combinatie van twee. Er is geen standaard en elke combinatie kan het gewenste resultaat geven. Maar je begint altijd met de lichtst mogelijke combinatie en zeker als je geen ervaring hebt. Altijd! Je zal nog raar staan te kijken wat een Finale op een polish pad voor elkaar krijgt. Probeer en leer :)

Een pad uitspoelen doe ik na elk paneel. Na een half dak. Na een halve motorkap. Goed droog maken door de DAP op de hoogste stand te zetten en even aan te zetten. Niet te dicht bij je auto want dan heb je overal spetters. In een emmer kan prima.

Een paintcleaner heb je niet nodig als je gaan kleien. Klei trekt alles uit de lak, een paintcleaner veegt over de lak en neemt geen vastgekoekte troep mee. Dus een paintcleaner is niet perse nodig.

Een glaze gebruik ik bijna nooit. De Fusso geeft een hele mooie diepe glans en kan hele minieme swirls verhullen. Wel zo dun mogelijk aanbrengen want het is geen gemakkelijk wax die je zo even aanbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Gebruiken jullie eigenlijk de-icers? Zo ja, welke? Ik Zit te denken aan die van Autoglym.
Ik heb mijn auto gestald en voor de winter iets anders aangeschaft, dus als de de-icer de wax aantast maakt dat niet uit. Er zit namelijk toch geen wax op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41

Kraz

Saving the world

hostler schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:54:
Gebruiken jullie eigenlijk de-icers? Zo ja, welke? Ik Zit te denken aan die van Autoglym.
Ik heb mijn auto gestald en voor de winter iets anders aangeschaft, dus als de de-icer de wax aantast maakt dat niet uit. Er zit namelijk toch geen wax op :+
Ford kopen... die hebben voorruit verwarming :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Kraz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:55:
[...]

Die hebben we al onder de carport staan. Dat is inderdaad ideaal!

Mijn winter auto heeft echter een voorruitverwarming :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 12:28

TommyGun

Stik er maar in!

Kraz schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:55:
[...]

Check! Volvo ook overigens zag ik laatst bij de V40 van een collega

Alleen staat 'ie tegenwoordig in de parkeergarage onder het complex waar ik woon dus ik kan niet meer patsen met de voorruitverwarming. Daarentegen kan ik nu patsen met de parkeergarage, waar het lekker +- 12 graden is nu >:) :+

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 16-11-2016 12:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 09:07
Afgelopen weekend een hele leuke auto te logeren gehad die wel wat aandacht kon gebruiken :)

een Alpine Renault A310 V6 pack GT:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/umVTqJXSlEV0nhboRA0IaKb_IpRC3HhHPS5qZ1ITERpOM1cPGZXaQTe2mmLdNPRE4l6tsDdBEcAPA5MFeCVrUWIbgjHQAZ4ibbo_PBzerKVSHDBK9bBFJib2V1joXuqPYAsSfXg3CE5klZWmKIfPLdPxtrLphy4pkx6xysk9us2UDU01Bet4y1RD5reFhdkM8J4PIMGnWVaVeSmKSrEYU4XsRhbb07WKM-uF6M82Sru4jL3U93cBIfvyHwbVXQIv93UKcyK6zojh3WStfSZdDohFuthp2GUz_z0ihJ09md4MKu5K3AzNkXOi6IisADiqb4F30_IzD1OONfWPPv_jigh56i7jWW4XSeBxX_V03zIDOcEw_onMFBrqK63zlKCHZ3IMBPdOZkipeOELb6FT2-3M1dhKzWDbj5mJcZyXKTtCcgrq2eyt-hJ8AQJAq1RcFRK6iPdqzZ5L2Vh8Mq_FaIeEy-ZvsWS9ehTMEZesxpyWRNv3cUX32rflM91VgDtDxx0_SCzc1KDo3dguEyIzm8Y_Pdf9URXiEaMCC6jnVscTmXHgO0L5dCVVVqIgkYCyxSJt-3I0fWrZvTip0MO86TIXZZcZyUyDE-MM4xLFJe1IeSTzzQ=w1710-h960-no

Je ligt echt in de auto i.p.v. dat je zit ;)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/lTFcMuCtGAQp0Eb1Z2jqHj6O0YQhYvFZUCX-DVbQoT7txNhHAZyVizPm3xUpkHlX3bSRS0j9HjiFxp_bTo9IY4Xkihxay_o6jStjt2IMtU5ZVqlaXWI2XlFVesmq3Lcd_csQx7lvoOUxyAeXEs59TG60-KyrU-r3yG2LEdAEX4YmgkZopt2Ck_fo-1ZkqIyr8cmHMjd9DMameOa-Cc2uHpS0dlIhb64bsdMvXYgQJxgj6ojedDBgZ_FGsBgpdUobVyuJYUuMQLhP_p4l_HoNHP6oMZedkWWkkAKHdqS-Rk-KkA3UlvUrhAYDQkmak5xyj8EZvXajmo1mpl-qfdpffGHjXOxWDOeHRtM6RORNJcdGPHr7sOwUeYbjwbk_T0Uk8tYgMgwgvqdIGdNWHbarxH0Ov-VFngbTh20LdsBaVlZBfyB1S6tqC1298NggIS4uQQXUgDhUUFTN9SIQlO6Dk8UW72X3CQoVbE7Xe-t0ON8hxTRDwx32oUO3f0ksT3t6Z34SSMf_wFU2xITwyUw4XOxCU7l7L596AOqI2lhqvgc60dcZfbIn0Us9jFDwSNPqXysAjAFzZT7xodt_a8DqnbE46378Q7Gw6xysBim1HLe1Y-g2OA=w1710-h960-no

Achter de achteras ligt een V6 met een heerlijk geluid:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/sO6xosiFWJEMZtcnECkrt_2K7VWLLJdcls2WxAqrFm_L3d2VlZV0n14ycwMIsaWKc8eie08cqulJ180mfeA1BnDfjZ0a_sV9KOH5o9TrRiPnsT27AThUEXTb3BEtbyCLGlKlY6P5O2a0747tS_pwrFwiH9YAFekigxobXLYgrUak7TmUuHjpUbR9yVjY0cRuThvB1_sNwkiOQaseSpGt4srObgtvivEKdEgQ9dGqHY4hNnIZCeeScJrWSA15ExCYnda5ma7eW0_Enhdez4k6-Du5H-GI1dodpy6KeOSlOyKW1Fggb-EQFwPuCrLXJ7TaCqmlGARuffQkUMsSaTUz3eIIO0uu4iFEXjaw6Dp-NomGNaYSdGkFPfz0EJTNeD6RtEIqkPfB0pfLP6oP9sAE0F_MXd_K1RxQHIOGCkLF6TFOq6KqIL7cRh5uGoWQhKJsBktxC73AFkiqi8Hrm2eStTrgo1n4X9omnPtGxqeFMrlM_tGYoFpSVCGmOQUDu0wiRarscJyUWYeL6uIr2en1fx0FWdVUrPAGEBEf9nezZkPMFZ4ViRcqsvkVUYAHD3QM8Af8oSEgGCY8I45AyjAr-lz2L7BDtIopAT2vgTVugCp27CGP8A=w1710-h960-no

Eerst een rondje wassen
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/85Ol8hluNRrw3L6iR7CHvOb5eCsQcxlS8h4FUFr7R4Ad15v1B7j8VjJFUN1Y9OyDRJwXsUN7MvO9Tysspi_BQhY-Ckj4cyU5Wmt6zRyMSijs-cIa2E7mdVkVqCsCC5b6tLPp4ReWru_V5wVEfITloPF0Pce8Jr5SPj-wY7jb6uD_7NQoGK4JZBkhqyNHjh2cDD0qVxJniOyOG_RU01WcnEPhGL1oVhgnJr8EdJGX65X9cmY8kvRgH-7mBkIrSaM7slmZBvgmbO5NIQ8nVLsuUJzsjFiH5bACvMcYK7CV15T71xA-kYQVz7pyxSBJ-5VPjnN0YeFnm5B32IFd2N4eUJ7VYnbB8O9LoB3V2dW9FesnAOm_vcqvMQaZi2JSP2NKKgNYoQGzp5wXnuGg7RtJSV90Ia7lacIQWK2Vsy0SYKvinbidUgV7J1D7JOsxrO6OEu2WI_DzMpsayxgyF3Q3VZygQ9nVAYSjTGQFn4XOwwUMXcioyZyzqwtWLITkY3PpcpIaNjtimGP0Hbgl79TJEvvUW2NoUiKc2rvmHz236NZWshnIvrQEwvyXaZApHLXQDh-rT8DGF-TMP3wciegkImFAf84WXB6-u6Hf7z3AMYZSUJ1tJw=w1710-h960-no

Het zwarte op de foto is geen schaduw maar het verschil tussen wel/niet gekleid :o
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/EWka69oysZN4oPR_M8rBIeGnx-tP2-R1Np3ECV7t1xFjdYxdRyiXwbtWJbcWxtq5HlSiDJJpzN7nHLxPbQku4uZMHtvNb7dTFlS4CPqIarpSopliGAgGwiwqQcmTvJVYX1vj4KWqDmnwocWIqqmDeuYY-Yt8AJlPAwxBGEIqPfCW_0E0RXtYlY7O-uGwKG-o6m3taZWkzqWwd0VY7ZWqst05rCxKosOxdyLPEFu1EAWEABCPSVcuD4SxtrvRId5i-GA2jpy8x6AESAfohRtWaFWcwgMJFxiqjdJ6h0nwu06JwB6hYqM_X1sjrJV0Ec44Bq2r4B2TQ_p_wqqMNMnBUH058tWiwDgkTMo6pLc53xrWo6ZIehtZQl1AOspXNZpHCgSldw1FcoBiOAKvGbAdLGXvgdV7Prhuek4dX1ht59fyV7o-M95-9nzXHlCdb1hIxAWJoLmHY8Snbo6UCJk7bj4khaMCZSYAka2tWIRrhKcgg2_MA_qiQhYcnLhwO_J4xFpEmPqJ-8uif-YDXa6ZtkJ0dDNhGdOdb7xQhk23nRd-50cpNYzgPlHT6OSeCWL36eNnC_lTdA7otwM76VzUOz3PwMaGN-vFJkeArnnUzv2dKyuq0Q=w1710-h960-no

Na het kleien ziet het er al een stuk beter uit:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/dpiIN0t1zo-jBTzVR773ym-Px1lEFtVKoGYm7oubG8WbL342BrzyGDYgyIzKCaz60rCYdRXZKOv31Z68BvxO4OgvnA275yrA7rl2pXdVvU40Jd_OdTl3WOqESNnxNr6l1IY0wjI6Qd9J4iXTt9mQpTLDQL2f9BCAYJsDKDAHNfaATSQ7fVAm5IT0-4u4PNG3Gaq-UyDMak6rc6pvC9hsldtI59DsARnaxaQqcRCwpofR7_rD2spHQ4pLkqLIX_JHuLGX94V9DnxYJqKW6mmRzRWA7uaiHWp72GOV-hhpUpQv3XNnCVx3p6P0y3OwlgylULXDifAF6CfKYIMOgvDSaAPJU9prx2NjDA3_IOF4hbhHkY5JEFyOskr-CzUwXvZ3-tQPKHVsLSkBBE6A3TNcPkpyrelEfgEXlIXcrPK95wgT2laF-wL5HcmqMq-5qrWC7Vv3T1wQ1FiGXwNtHhwoSOJOXcgL5pqce6KIiTnoaCq8x1qE8fI8U3nO9h03nCFqYZ1UT-Q370AApoKZQScdXfaWaHX9IiZVaH8CWFWQ5oWn5JZIok0FwV6z9Hy8db-HidgQAEeci-hFSh0kNTxS2D-DEG6YhmECIWj6aEWuVeXgzOOK5A=w1710-h960-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/vSOjc7A1fHyKDzlnO3g1Y_S80A4VN-5TUU7wJ_Qx6fTsn7pBJYqbLZJ78NW1k-xb5DYtRNr9RXrh9fHN6sOBRGMRRamEj5zJyv52mZggW7aL33nwn9-76AlfNv6GDMo1y-16dXfLBxMZKF9G140q5Ki5opcyhUmcntCRwogqmhmpjibhDmjVi78sSyXuNuh8n-zJKXP5MwHeSsXxbc7cVPS_QDDJJiJqO6IjHOQfofCfWi9m_SYQRztyd4a7OW7VMWfAoSfc_hstHEq-z-z-V7n5amaLyJnkrOvUCE8F3F7Wi9DSvJikFDh2b_dnAYFB5svZosx4Kz-ak5Rr9IQ9B8LPkvcZpbfm-Cvww4I47eyztj-meg-0jO0wc5rLTz4_DLyeBgjq7ufv8WXzngsASNRtOEt74FJPmC0uil2Qf2n9yqSjYh3zvdNJrQUldNKV5sbPONjQXuzUlwCASe9ELzg3jUTbOnSH6gDuMIckuXM1PdIJ_3Tk0iv2fWOhhdToNNt3OZDsYPevtmxeI11RZ5OQDU84kb8INevll4MTYZ8TVw4HKAnfIW5wLVE0MVbZnnrFpVu1Dip29ww7yJE8_guBIylsanA0AJLkLzarj1F5mCsQYw=w1710-h960-no

Na 2 rondjes polijsten (Monello Veloce + Monello Finale) is de lak weer mooi glad en glanzend:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/YPx0_5jGb2vWiibZRc0_gUGvEoDy1_IWHY8BGuqeyBIKyDhX4IvEYnJ5MAQ3VpQUvPDsO9u0wlEZL6aZWMoL4uU3xJ6ve_sEmQOn7g6Of4ZX81JEJvBuBdxoUTvwQueCBave0Xg7Wo6Q8RV_ERHRkLo9eZdPCSDUzvXGxNzs6hTEC66sP3xcv9KZUVPiBDXENWrJ4DLEs8cwhQO60gPHncorp48m6O_PJxzkTBAo1uHSgG8Of3UdZXo27PLiINWWraeuN94hyjYo9GbHS0cq2wZcut_pucxP8rRNb13tOzKRcm23-qgX7-Q-lk5iondfpVuvbtQVA9tKWZ1ax4YP43FLeaAMjxQ2OWXiH12f9AXB3mruJJcPQGujm0SX3soQGEhWNRm_pR0GI27whfoDenWu_PfdOC8oGJSyIrKIBN5jb9_dJX735-y5LAEEjWQ0fkkvnoTrT2gZp71ff3wg7oZKsP0zWTRrPZFwDZ7EWTpiLNeOp2_BKUp6x4ibtpBdzBZjXyhaGLNVYs7IA1GUGiZhHO4bFBBRVDiLfyxGN77vHzvqxGEo8SZMkp-TuOVaBGvBIbYMaoyiVBJUYdsavM7A7abENAZSX5LkDMqQZrwmDLaxqA=w1710-h960-no

Daarna in de glaze (Clearkote vanilla moose) + was (476S) een mooi resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/4AFOi624LAVjSGWj6RNLXE_4DKGXImhrfOn4I0tSDygrQQhNCOga-SZGGYgFaKQTagQbd7bq5NJh6e_FYNzi-PXmk9CvvPP-nK_U0grrvEwH2z1C23Saxnu5QU5A0nZ-vcOpzu0eUb_uock6q8sM5fMSz1TD89YSSZ30HWdsPt0ureJuzDEn9RJQ7t-UAg7H_il7j55tU7KevnIdgme0Dn1EpNTbKhjKX3Rbk-0QjtTFeNOogf-km00r8leEJc6sXxjkV6gMXbxjUaDggRGskt0nlsVnrBYhnALEd_Hd6FNAWqAtTbC1bcMxS7HWkE3EUAhjQgaf94N9c1QFSQQfcjtyTJt9A2c9-JBkqVSCyRiXuddDebC32xZGRqsFd8V9GpqUbtWaAoJW_2GAw1YTO4auHyqEcWPXNTszuAQaYWGNxQEP7rSDt4_xVoKZqT_OFiQJKKZ2OStO4kQqYOgpH-bv_yPEhQKyB3tMIXL9NBvT4VeP6iXL8Jo8iB9zKz9R1IhBTThQpmz99uKXvrSp9LrnhaRouJgFpj-eP5hfDyeMDo13NdCVrhHuGyAxzkQSl2yet7IFl4B9iYZ3NFFnxAE6tFTTSUB-BayC6YU1rgRniz3Hjg=w1600-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/W7lvcfaLORSklsiebHYVvi_gSQWrbF94aXGQq1JcXFkZHgV4HKGP2Z-qna4d_3IICGjDPjuoYIyOWRSUvEaEjmt__vSVvHZynlayYgFsIUcSexm88CGy2PrCZ1sb5IJxCFvY6KFKKdoh36hETzNJnwh1JONX9dkJ8RF8Oj3iufe2tu32_G523foGR5Z3q3N-qf3ppEZofCP3C6S90SFo3rsI_fnxJpbqelFIlSsRuXpqoAx_iaBGo1ovPg5u9UcntQb6VI8MR1d9vp1n-qVMQ9AysLE0H8Vx7lMxul3x0JzLqsvaBU1-WfDhyGVL2jl4L0jPsB58MXvwYtj_RpmNgvxfkS8pB60t2-l94z1ir-eANLmJ788rllUhrhE6WCCp7BcjXmsmzKby7s4SOSqHsDm3TER2vr4t01HcjJIRbtt2eFRwJKeKLpP9_nXq_hqaie6EKs86W3jAm-mJBzIo1T_h0VDOdNMHATgVdImdhvE77BG6I9kwjjn7kHNz3Np2HEi_b505gyR51B9z0tx826PIjMTQWwthIC61mUZgv-ovl7toXdqlel3aNH1smrP8a9wrns0IKWheN1d94G0SFXZZP0EN7xxTEDyqgSKBWhJKmtBCaQ=w1600-h900-no
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/f7rVOQQlilLHWKGTQLSxZ8fGNFzTa6UgSo3It7beMP0LqrPQ-m4KNjIXFkDgusOizl_6mfSw7-E2sEmBx5_7la0Yo_daqkcfJcjiJyE_0WrNZt7wUycMJSpvKmXTbZ0r_8h24AfSMyQ3x27tqw1EKTM1IZDZHsyYd7h5pzIv42yI04AbxH1QRu0IjnRoA_5x3oH9q4heQUbiAvBp1T179Nhyg2vXLTasy7vRhlPodM6nwlHqOWh66UtrlC4meGll7VsarV0pUfK4LUnANAu0IAskMPzPKU92371l88Yb1mpip1LBuw7lDFxoNzmM_CW26C8iPcp0f3Cri9blf3BCJos4PWv2FESqN6k1uHTY8xGJ_Ix0TtXiMuo2cgCHdYLpGfg53eZeULQ6hgwqbjCbV57fY1ZbPacstd-zAJ9W5hV8mCO1sEUr8Zm4OFT5iJ5qa1tGJXf9UXYdkt3ZWIEoXqNyM5bUxUab9-3uNg1cQU3fenmGNYS4S34I4KyDJ-JjAKHY9t9m3nKOrVRuOTsfFeGZRNRf2eHVSVqwWLd0Q_xvDKRidgD1-LUDP8MWONvbr5iQstoKS4jQAAr1YqWFtt4nfdT-BYrxLvDHx3ElPm7StngUdw=w1600-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/6O8_Hs0UX1F8gnk3xWwNgHoLPZHi-mYA2yR5ALHpcVeL-XFNPFUo3znoB8jtWo-4CGHNec1rWKc7KwOHuJcakPUvwY_o7mtRc3-YdDlBvsLLtIf3YIuTYZeNG7H5A5jdu7axvnnElwgxZ29M-HUu1A5t6lXARc6kmyRvvWAjiUl64um-JKMzkMNq9NVhscTmWkbG46Wgk16UrYHiKBvvaVdQxQNFnQMvFKWUjyUnS0rr84c-v-27qP2iUqDAqDHT1KRppvVSBywCqi7VdCZEbiSPz_VdtXEbNFN3jVMNvvLk_-i2oppjYC8w7s-1uD60OWeqGkoLYspxiRJm7upZDdqBdclA5qJOdDTr1XoLp5oXur1rhMupareOTHS7BmEGktEHgHu9CMokNXMyQqr76vx6Tcl7Je5sJL7Oz4PqIxsDiZkypdwMUnH5zoZnuZJn4VYnl6xddL9i4ROw6j91b-A6c3XM99r-nXZOw7xWaSELabOtJ6FfOQl_eiHXiZbSIBzFtLffXDVzJdSv24KjHsfRZSb_qne08K-8SH7UdkeUtoowC-7a703Cnz9uKR3XiCI27ejmUgmjz5XjL057GmKNwAPP82R1xEL9QOCWocQtoWcnwA=w1600-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/5cqaKQoaw5h1dwct64P1sBcazwBtZgpvIgr1Q5FMbJsSwRcXM7PbA4R04nHTUzrOp_1xmueFOlom4ptwO5wBKPaAaG_1bCESWLQGjDtS4nsgn9SYuIaYrBAuaeoUKn7iyzTRbK9wmqLYrPzNliA9rp54RReYd447fRuCpz46j4sCm7L7mmL1rxfudcUvBk-gKerKOkqeEY-jvT3qaf8m-ukn5oImJbEW9n7VCRhqrM0T9hWHSuIMAGVhBLPBXbVehmsNsIoAizZha3h-v7d5H6OLhkO_wcyY9FVbuSl29BOyGiAdY1l4MC3cW0XQPUttXPI10HhyMLnxEhzTPTA1PVCyX0tZmPQMrRod1mcXQQOLz6MvVnHpRXYtz_oFL28JwiwA9VrZIodjJQe_qJFS1-VpVhbhoU3RYMEpeCGr4v3G7K0NA33ISfmtki8471cy4nuFpJhEeY9wrQfJfkkQu-QLuLg-hZargpQbca1V4ZPjwMDCzkzP9Z6IIRpgbduRShilQbMQ01I6muILBYd8Zzm_WHEAslrgwEvdGFOCXfA-vEiKbmoA4579gUAzyOT1OhkCgumR0wVV2_f8yWARvQMgTs4SJpK0veO23NH2k7maLwdiUQ=w1600-h900-no

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/8lKxYQ8pJTMac-HFTz8u1wHCJyzZqKxlz6E6uh7uyE5dit0thV_-GXUYbUbzblPwvERWLM9eJybc5r_1J6l--71-H7Y90MsCnFQEFoF6dP9ldIunEBUZWwUeAs6ulV3rCtkETlRgLsJV-V-ZWn6g-XG6_l-0FP02rdZRd9zwPiPdJY9nvfniO-AxGKg-mz3Ch9dT7rp0uol8Ri3GNsJi1bDUlFpmUhknpH3Kixo97FuW-RjLj_SrzSd5Uh0E_U7HBG7SryHMwk1JpWmK7rO5388-7ZeN0luQtyZwxqPXgHfsqykWN5-gwlwhU5hBZUUKTRceCAzb3paIeh9-drGAgL7-g0zvndACZnCPO7k_mYQ0sWUmPgqfDDaxVYMfdvsbqvW2BAxNlk_DKWp0_WupMM6z8RMcFYzwN4n0RWTBgWVYTjgcxP0e26-DgphminoBAiz_rk8E6kuvgvmy_-ytdMkpSr6FxLg_35X0V74EXfjG1aCrz21_Hmpb4xVqFtO-MjeIWwVqfnKIfeldnF5Vkud2S7iixfmDYoBMRTy_AsQTQfLnOh65cjK6aeWIMz3Hw-4ECjL0BfcAjgwoF_a6d4ghSVsIvbsxX0OhF08EFlWqLRThLQ=w1600-h900-no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Laatst online: 21:06
Welke droogdoek kunnen jullie mij aanraden? Ben de delirium droogdoek tegengekomen. Is deze goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:28:
Welke droogdoek kunnen jullie mij aanraden? Ben de delirium droogdoek tegengekomen. Is deze goed?
Silverback XL of de ultra/baby dryer😁

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:41

Wok

Dakloos...

melcon schreef op donderdag 17 november 2016 @ 08:36:
Afgelopen weekend een hele leuke auto te logeren gehad die wel wat aandacht kon gebruiken :)

een Alpine Renault A310 V6 pack GT:
Mooi ding en mooi resultaat! :)

Uiteraard even een +1 gegeven, al was het alleen maar vanwege de PRV achterin (heb zelf een Peugeot 604 met een PRV) ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Thanks! Die PRV was destijds wel één van de fijnere V6'en :9 stiekem een gecastreerde V8 maar dat weet je vast wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door melcon op 21-11-2016 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 02:19:
Helaas, ik heb vorige week reactie van mijn dealer gekregen. Ze willen alleen vergoeden wat het bij hun poetsbedrijf zou kosten, de rest zou ik zelf moeten bij betalen. Ik heb de case ook bij Volvo NL voorgelegd en ook hun vinden helaas dat het voorstel van de dealer redelijk is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind er niets redelijks aan. Wat kost het hun vraag ik mij af, maar bovenal denk ik dat je je auto er niet veel beter door terug krijgt. Voor even zal het wat lijken met wat fillers en zo. Daar ben ik bang voor.

Je kan twee kanten op.

1- Je laat de dealer het oplossen en je kijkt wat het resultaat is en of je er mee kan leven.
2- Je neemt (daarna) je verlies en je smijt er een beetje geld tegenaan en je laat het goed doen door iemand die er tijd voor heeft, maar het vooral goed doet.

Ik zou je graag willen helpen door er eens naar te kijken, maar volgens mij wonen we aardig uit de buurt van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Iemand ervaringen met deze pad? Over de Spider Sandwich pads (wat een naam :+) lees ik ook veel goeie zaken, maar die zouden blijkbaar nogal snel kunnen overhitten? Zeker in de klamme handjes van een beginner.

Daarnaast zou het volgens Carclean wel goed zijn om bovenstaande pad Buff and Shine pad achter de hand te hebben indien mijn standaard Monello pads (meer bepaald de gele cutting pad) uit de Scholl kit niet zouden volstaan.

Hier kom ik volgens mij al een eind mee:

Afbeeldingslocatie: https://www.carclean.nl/feedimage/103430.jpg

Ga daarnaast ook nog wat Gyeon Prep bestellen om aan te brengen vlak voor het waxen.

Ik ben ook nog op zoek naar goeie 4" pads voor de kleinere backplate van mijn DAP900. Vooral de krappe plekjes op de bumper lijken me erg lastig..

[ Voor 7% gewijzigd door SanderH_ op 22-11-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 22:41:
Ik vind er niets redelijks aan. Wat kost het hun vraag ik mij af, maar bovenal denk ik dat je je auto er niet veel beter door terug krijgt. Voor even zal het wat lijken met wat fillers en zo. Daar ben ik bang voor.

Je kan twee kanten op.

1- Je laat de dealer het oplossen en je kijkt wat het resultaat is en of je er mee kan leven.
2- Je neemt (daarna) je verlies en je smijt er een beetje geld tegenaan en je laat het goed doen door iemand die er tijd voor heeft, maar het vooral goed doet.

Ik zou je graag willen helpen door er eens naar te kijken, maar volgens mij wonen we aardig uit de buurt van elkaar.
Geen idee wat het hun kost, bij Car Care Exclusive zou een behandeling +/- € 400,- kosten, ik denk dat het bij het poetsbedrijf van de dealer niet meer dan € 150,- zal zijn. Dat kan ik nog wel eens navragen. Ze gaven overigens wel aan dat ze niet met fillers zouden werken maar daarna vertelden ze wel weer dat ze een siliconen wax gebruiken, volgens mij kun je daar juist krassen mee maskeren.

Bedankt voor je aanbod, we wonen inderdaad aardig uit de buurt. Ik ga nog nog even nadenken wat ik ermee ga doen, als ik het door de dealer laat oplossen wil ik wel proberen om dat te doen onder een paar randvoorwaarden. Bijv. dat ik zonder gezeur terug kan komen als de krassen zichtbaar worden nadat de auto meerdere keren gewassen is.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Siliconen is niet iets wat je op je auto wilt hebben. Vieze vettige troep. Een gemiddeld poetsbedrijf vangt rond de 100 euro ex per auto (been there done that). Die randvoorwaarden dan wel op papier zetten.

• Strider
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:43:
Siliconen is niet iets wat je op je auto wilt hebben. Vieze vettige troep. Een gemiddeld poetsbedrijf vangt rond de 100 euro ex per auto (been there done that). Die randvoorwaarden dan wel op papier zetten.
Wat voor randvoorwaarden zou jij adviseren om af te spreken? Ik neem aan dat die siliconen na een aantal wasbeurten vanzelf weer verdwijnen?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:28

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Strider schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:00:
[...]

Wat voor randvoorwaarden zou jij adviseren om af te spreken? Ik neem aan dat die siliconen na een aantal wasbeurten vanzelf weer verdwijnen?
Siliconen zijn erg vervelend. Het merendeel verdwijnt wel, maar er blijven altijd resten achter. Dat wordt vooral een probleem wanneer er lak-herstel moet plaatsvinden.

Toen ik een paar jaar terug m'n buitenspiegels opnieuw ging spuiten, liep ik daar ook tegenaan:
Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7393/27059656811_d65b0b7be4_c.jpg2012-03-25 19.19.31 by Deepbass 909, on Flickr
De plekken die je ziet, komen zo goed als zeker door siliconenverontreiniging die door de oorspronkelijke lak heen is gekomen. Ondanks herhaaldelijk ontvetten, wassen met zepen en schuren, bleef dit terugkomen. Er zijn maar weinig siliconen nodig om dergelijke problemen te veroorzaken.

Helemaal kan je het trouwens niet vermijden. Deze vervuiling kwam zo goed als zeker van rubberspray (is bijna altijd siliconen). En als je RainX of vergelijkbaar spul op de voorruit smeert, dan is dat ook een bron van siliconenvervuiling.

Op de lak zou ik het persoonlijk niet smeren. Er zijn andere stoffen die vergelijkbaar zijn zonder de nadelen van siliconen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Strider schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:00:
[...]

Daar vraag je mij wat. Sowieso geen fillers in de polijstmiddelen. Geen poetsbanen of swirls op de auto als deze in het zonlicht staat. Fatsoenlijke wax. Namen van de materialen waarmee gewerkt wordt zou ik ook vragen. Aan de hand daarvan kan je de productgegevens opzoeken voor de voordelen en nadelen.

Ik heb er eigenlijk nooit mee te maken. Ik lever mijn auto's altijd netjes af :) :)

• Strider
Fillers in de polijstmiddelen, de fillers zitten toch in de wax niet in het polijstmiddel?

Wat betreft wax kan ik geen voorwaarden stellen en ik kan ook geen namen van de materialen op gaan vragen.

Zijn poetsbanen eigenlijk zichtbaar als de auto in de wax staat?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee hoor. Fillers zitten ook in polijstmiddelen. Cartec is daar een mooi voorbeeld van. Poetsbanen zijn zeker zichtbaar als er een wax op zit. Wax kan het onderliggende probleem versterken (poetsbanen) maar kan het ook wat verhullen als er een filler in zit. Het beste licht is nog altijd zonlicht.

Waarom doe je het niet zelf? Carclean heeft een aantal doldwaze dagen en de DAP900 sets zijn in de aanbieding met alles er op en eraan. Doe er een mooie wax bij, bijvoorbeeld Collinite No. 845 en je bent klaar. Heb je ook eer van je werk en geloof me het resultaat is beter dan je ooit krijgt van het poetsbedrijf. Je leert het vrij snel met een DA machine en er kan niets mis gaan.

Er staan trouwens voldoende filmpjes op YouTube hoe je met een DA polijst en dat is echt niet zo moeilijk. Het kost wel tijd als je een mooi resultaat wilt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Precies, mooie starterskit uitzoeken (een keer 150-200 euro) en een dag aandacht aan besteden, krijg je sowieso al een resultaat wat ze bij de dealer nooit gaan halen en je kan er zelf zo veel aandacht en detail aan besteden als je zelf wil (desnoods doe je er 2 dagen over ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als je er niet uit komt scheur je maar naar het hoge Noorden toe dan help ik je wel en doen we het samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-06 07:41
Een crosspost vanuit het Black Friday / Cyber monday topic;

15% korting bij carclean.com

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/6460908/Diverse/carclean.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Erg mooie kit bij CC: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:15
welke producten gebruiken jullie voor het optimaal schoonmaken/reinigen van velgen?

Heb de auto al een paar keer in een wasbox schoongemaakt (de walvis in Zwijndrecht), waar ze onder andere een "velgenreiniger" hebben. Leuk voor de oppervlakkige vuil, maar bij mij zit het er echt goed op.

Is er een flesje o.i.d. die letterlijk alle vuil eraf kan halen? :)

Ook wil ik mijn uitlaat mat zwart spuiten (met heat resistant spuitbussen).

Wat is het beste wat ik kan aanhouden als volgorde?

1: kwartier rijden zodat de uitlaat warm wordt
2: uitlaat met een staalborstel schoonmaken
3: doekje eroverheen
4: spuiten

Of moet ik er nog iets tussendoor doen? Het zijn trouwens MoTip spuitbussen

[ Voor 38% gewijzigd door Knamix op 30-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
Hangt er vanaf wat er op zit... remstof wat voornamelijk ijzer is gaat er erg goed af met iets wat een chemische reactie met ijzer aangaat (non-ferro iron-x). Alleen als het hardnekkig is, een goed schone velg die beschermd is kun je in principe bijna zelfs met alleen water schoonkrijgen.

Als het wat anders is zul je uiteraard een ander product nodig hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door melcon op 30-11-2016 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Okee een vraag voor een noob over het reinigen van bekleding.

Ik lees dat een extractor goed werkt.

Drie opties:
- Huren
- Kopen
- Tweedehands kopen

Ik lees over huren Boels veel voorbij komen en bij kopen, de Karcher. Klopt dit?

Ik krijg op de Karcher website maar weinig terug over een consumenten extractor.

Hebben jullie advies over modellen als je wil kopen, of kun je beter huren?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

dfrenner schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:46:
Okee een vraag voor een noob over het reinigen van bekleding.
Voor kots? ;)

Geen idee hoe prive je bent maar een geografische locatie noemen voor jouzelf, helpt misschien anderen in het beantwoorden :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:47:
[...]

Voor kots? ;)

Geen idee hoe prive je bent maar een geografische locatie noemen voor jouzelf, helpt misschien anderen in het beantwoorden :)
Hahaha, ja daarvoor ja.

Ik woon in Zoetermeer, maar de vraag was in eerste instantie hoe ik dit zelf het beste kan aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

dfrenner schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:06:
[...]

Hahaha, ja daarvoor ja.

Ik woon in Zoetermeer, maar de vraag was in eerste instantie hoe ik dit zelf het beste kan aanpakken?
Bel anders ff die jongens op de Platinastraat; niet Mo's maar de buren :) Mo kan het waarschijnlijk ook wel maar die is altijd droek droek...

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 09-12-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:07:
[...]

Bel anders ff die jongens op de Platinastraat; niet Mo's maar de buren :) Mo kan het waarschijnlijk ook wel maar die is altijd droek droek...
Heb ik al gesproken.
Indicatie 150-300 euro. Langsrijden en ze kunnen me precies vertellen hoeveel het wordt.

Deze indicatie was reden om toch te kijken of ik het zelf kan doen.

Is dit dan iets wat het kan?
http://www.stofzuigerstor...237/karcher-se-4-001.html

Of werkt dit veel beter:
https://www.boels.nl/huren/reiniging/zuigen/tapijtreiniger

[ Voor 26% gewijzigd door BlakHawk op 09-12-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Dat wist ik nog niet... Sorry... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
MAX3400 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:11:
[...]

Dat wist ik nog niet... Sorry... :'(
Geeft niet, top voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:30
dfrenner schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:09:
[...]

Heb ik al gesproken.
Indicatie 150-300 euro. Langsrijden en ze kunnen me precies vertellen hoeveel het wordt.

Deze indicatie was reden om toch te kijken of ik het zelf kan doen.

Is dit dan iets wat het kan?
http://www.stofzuigerstor...237/karcher-se-4-001.html

Of werkt dit veel beter:
https://www.boels.nl/huren/reiniging/zuigen/tapijtreiniger
Beide doen hetzelfde :)

Je kunt ook op locatie je interieur laten stomen. Kost niet heel veel, ook maar paar tientjes.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een geld om dat te reinigen. Ik had vorig jaar een klant die net terugkwam uit Oostenrijk en zijn dochter had de dag ervoor de achterbank opgevrolijkt met kots. Ben er ongeveer een uurtje of twee mee bezig geweest. Volgens mij had ik iets van een bankje gerekend. Klant dik tevreden, vlekken eruit en de geur weg.

€200,00 tot €300,00 euro. Om wat voor auto gaat het? En wat voor bekleding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 22:53:
Wat een geld om dat te reinigen. Ik had vorig jaar een klant die net terugkwam uit Oostenrijk en zijn dochter had de dag ervoor de achterbank opgevrolijkt met kots. Ben er ongeveer een uurtje of twee mee bezig geweest. Volgens mij had ik iets van een bankje gerekend. Klant dik tevreden, vlekken eruit en de geur weg.

€200,00 tot €300,00 euro. Om wat voor auto gaat het? En wat voor bekleding?
Stoffen bekleding Corsa

Achterbank zat onder, door het verplaatsen van het kinderstoeltje is ook de voorstoelen vies geworden, maar dat is nu op het zicht, redelijk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 19:11
Zonder af te veel te zoeken kom ik voor een numatic george op 299,- Dan heb je het aparaat zelf , met alles wat je ooit maar nodig kan hebben om met water en stofzuiger aan de gang te gaan . Je zal zien dat als je zo'n ding hebt je omgeving vanzelf bij jou aankomt om hem te lenen ! Leen hem uit voor een klein bedrag per keer en je hebt zo een aardig spaarpotje . Misschien is dat een idee ?

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:21
Cybersijp schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:53:
Zonder af te veel te zoeken kom ik voor een numatic george op 299,- Dan heb je het aparaat zelf , met alles wat je ooit maar nodig kan hebben om met water en stofzuiger aan de gang te gaan . Je zal zien dat als je zo'n ding hebt je omgeving vanzelf bij jou aankomt om hem te lenen ! Leen hem uit voor een klein bedrag per keer en je hebt zo een aardig spaarpotje . Misschien is dat een idee ?
Tricky om het direct te kopen..
De man van mijn nicht doet bij een hoogwaardig bedrijf vooral (de duurdere) auto's spuiten, maar uiteraard ook het interieur.
Hij heeft voor mij weleens een ''stoom'' / ''stofzuiger'' achtig ding meegenomen aangezien ik ook wat vlekken in de (stof)bekleding heb.
De meeste vlekken zitten er nog gewoon netjes in en zijn niet eruit gegaan, wat voor vlekken het zijn weet ik dan helaas niet, sommige plekken zaten er al in toen ik de auto kocht. Ook 1x zelf wat water gemorst wat resulteerde in vlekken... De meeste vlekken heb ik er nog altijd uitgekregen met een busje a 1 euro van de action (interieur reiniger), schuim erop even laten intrekken en weg wrijven = weg vlek. Wel eerst het oppervlakte goed uitzuigen met een stofzuiger voordat je nieuwe vlekken maakt.
Maar goed misschien werkt het bij hem wel perfect dat kan natuurlijk ook.

Zou zonde zijn indien ik een paar 100 euro uitgegeven had en het resultaat er niet zou zijn. Ik ben nu dus aan het kijken voor nieuwe (of goede 2e hands) lederen bekleding, in 1 klap van alles af. Het plaatsen wordt bij mij dan wel kosteloos gedaan waardoor ik een stuk goedkoper uit ben dan eindeloos schoonmaken zonder resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 10-12-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik je wat leuks vertellen? Ik heb een nat/droog zuiger van nog geen €70,00 en ik krijg er alles mee schoon. Zuigt erg goed droog en nat. Hij is klein en daarmee handzaam. Ik kan hem dus ook in de auto plaatsen mocht dat nodig zijn.

Ik zou als ik dfrenner was verder kijken. Het moet voor €150,00 ook wel kunnen en dan is je interieur compleet gedaan en schoon. Veel meer dan dat hoeft en zou het niet mogen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Het is helemaal aan de TS , ik geef alleen aan dat mocht je het zelf doen er echt wel mogelijkheden zijn . Of de extractor nu 70,- of 10.000 ,- moet kosten maakt niet veel uit . Je hebt dan meer je opties voor ogen toch ? Daarnaast als je zo'n ding hebt staan ..... kun je er ook meer mee(bekleding, tapijt etc ) Daar zou je normaal niet aan beginnen, maar doe je nu als een fluitje van een cent :P

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Hoe verhoudt zo'n George zich tot de Kärcher se 4.001, 5.100 of 6.100?
Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 19:45:
[...]

Zal ik je wat leuks vertellen? Ik heb een nat/droog zuiger van nog geen €70,00 en ik krijg er alles mee schoon. Zuigt erg goed droog en nat. Hij is klein en daarmee handzaam. Ik kan hem dus ook in de auto plaatsen mocht dat nodig zijn.

Ik zou als ik dfrenner was verder kijken. Het moet voor €150,00 ook wel kunnen en dan is je interieur compleet gedaan en schoon. Veel meer dan dat hoeft en zou het niet mogen kosten.
Heb je een merk en type voor mij?
Ik neig een beetje naar zelf kopen...
Cybersijp schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:26:
Het is helemaal aan de TS , ik geef alleen aan dat mocht je het zelf doen er echt wel mogelijkheden zijn . Of de extractor nu 70,- of 10.000 ,- moet kosten maakt niet veel uit . Je hebt dan meer je opties voor ogen toch ? Daarnaast als je zo'n ding hebt staan ..... kun je er ook meer mee(bekleding, tapijt etc ) Daar zou je normaal niet aan beginnen, maar doe je nu als een fluitje van een cent :P
Dat zit inderdaad in de afweging meegenomen en daarom neig ik naar kopen. Maar ik kan er op internet weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
Ik heb zelf de numatic george, daarnaast een can apc gekocht bij carclean en ik kan elk interieur aan !

Daarnaast tapijtjes, banken , stoelen in de prive sfeer , t kan allemaal .

Woon zelf op texel(dat is ongetwijfeld erg ver ) maar je mag hem bij mij met een gerust hart proberen . Zit ook een shitload aan extra onderdelen bij , waar je weet ik het hoeveel mogelijkheden hebt.

Genoemde prijs moet met zoeken wel ergens ronde de 230 kunnen denk ik , daar heb ik hem iig een jaar of 3 terug ook voor gekocht . maar die vind je niet zo 123 quick&dirty als je een idee moet geven .

Ik ben niet bekend met de karcherserie , dus daar kan ik je niet meer over vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier bestel ik wel eens wat. Ik heb zelf deze sinds een paar jaar en die doet wat ik er van verwacht. Is wel wat goedkoper geworden zie ik. De wieltjes heb ik er trouwens onderweg gehaald. Hij is iets groter dan een bouwemmer maar werkt perfect.

https://www.ts24.nl/produ...012-Nat/Droog-Stofzuiger/

Maar er is keuze genoeg, dus kijk even rond: https://www.ts24.nl/index.php/cat/629/Stofzuigers/

Interieur van een Skoda Ocatavia:
Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/Untitled-1.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 11-12-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Wat is ideale moment om deurlijsten, stukje van de koffer (onder de kofferklep & rubber) en tankdop te reinigen?

Ik doe het nu nadat ik alle panelen heb afgedroogd aangezien er anders overal water tussenloopt, maar het blijft toch wat sukkelen :X

[ Voor 6% gewijzigd door SanderH_ op 11-12-2016 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

SanderH_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:59:
Wat is ideale moment om deurlijsten, stukje van de koffer (onder de kofferklep & rubber) en tankdop te reinigen?
Gisteren? Dan kan overtollig water weglopen/druppelen op je lak. En dan vandaag de auto gewoon netjes maken zonder gedruppel van je genoemde zaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

SanderH_ schreef op zondag 11 december 2016 @ 21:59:

Ik doe het nu nadat ik alle panelen heb afgedroogd aangezien er anders overal water tussenloopt, maar het blijft toch wat sukkelen :X
Ik neem aan dat je bedoelt als je je auto wast? In dat geval gelijk. Gewoon tijdens het wassen. Je spuit je sponningen in met een apc en met een kwast maak je alles schoon. Met die kwast kan je mooi in de hoekjes komen. Vervolgens spuit je je auto af met hoge druk en begin je met de sponningen. Als je de spuitlans er dicht genoeg ophoudt dan hou je je interieur droog. Is even oefenen maar zo doe ik het al meer dan tien jaar en het werkt perfect. Vervolgens auto afspuiten, wassen et cetera. Daarna je auto drogen en de sponningen neem je mee tijdens het drogen. Geen last van lekkend water en een schone auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Anoniem: 235591 schreef op maandag 12 december 2016 @ 01:43:
[...]

Ik neem aan dat je bedoelt als je je auto wast? In dat geval gelijk. Gewoon tijdens het wassen. Je spuit je sponningen in met een apc en met een kwast maak je alles schoon. Met die kwast kan je mooi in de hoekjes komen. Vervolgens spuit je je auto af met hoge druk en begin je met de sponningen. Als je de spuitlans er dicht genoeg ophoudt dan hou je je interieur droog. Is even oefenen maar zo doe ik het al meer dan tien jaar en het werkt perfect. Vervolgens auto afspuiten, wassen et cetera. Daarna je auto drogen en de sponningen neem je mee tijdens het drogen. Geen last van lekkend water en een schone auto.
Altijd met APC? Of gewoon even een borstel in de wasemmer steken?

Klopt het dat die borstels met synthetische haren krassen kunnen trekken in de lak? Misschien beter deze aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan ook met je autowas sopje. Maar met een kwast kom je wel overal bij. Met een washmitt of spons wat minder.

Kwasten met varkenshaar kan je ook bij de Action krijgen of de bouwmarkt. Zijn vaak nog goedkoper ook en de keus is ruimer qua grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Waarom zo moeilijkdoen voor die plekken? Gewoon Spray&Wipe of een andere detailingspray/waterless wash en dan microfiber doekje.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo moeilijk is het niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 235591 schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:49:
Hier bestel ik wel eens wat. Ik heb zelf deze sinds een paar jaar en die doet wat ik er van verwacht. Is wel wat goedkoper geworden zie ik. De wieltjes heb ik er trouwens onderweg gehaald. Hij is iets groter dan een bouwemmer maar werkt perfect.

Maar er is keuze genoeg, dus kijk even rond: https://www.ts24.nl/index.php/cat/629/Stofzuigers/

[afbeelding]
Jeetje, ik hoop niet dat je klant boos was toen hij zag dat zijn interieur door de behandeling behoorlijk verkleurd was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha... noem het lichtinval ten tijde van het nemen van de foto :) Gelukkig is deze klant ook een hele goede vriend van mij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 12-12-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Anoniem: 235591 schreef op zondag 11 december 2016 @ 14:49:

[afbeelding]
En dan maak je het dus zelf nat?

Ik vind deze wel heel gaaf:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak het zelf altijd nat. En met een reden. Zo kan ik invloed uitoefenen qua waterhoeveelheid. Ik spray bijvoorbeeld een zetel in, borstel de zetel voorzichtig, zuig hem droog. En net zo lang totdat de zetel schoon is. Je kan ook teveel water vloeien op een zetel en dat ga je er niet altijd uitkrijgen. Dat gaat stinken, rotten, broeien en werken. En dat wil je ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 13-12-2016 12:50 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 121 Laatste

Let op:
[html]Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.[/html]