Zebby schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:25:
[...]
Ik vrees dat dit wel de conclusie is van het verhaal. Ik zou persoonlijk nog een keer terug stappen naar de leiding om aan te geven wat er hier op legaal vlak besproken is (print het voorbeeld uit + juridisch loket bericht) en dat je het zeer zou waarderen als de regelgeving gevolgd wordt. Laat de gevolgen open, maar een volgende keer dat het nodig is vriendelijk weigeren met de melding dat je niet verzekerd bent voor schade door inzittenden (of misschien sterker - aan inzittenden) en daardoor dus niet met je privé auto wilt rijden.
En dan vooral vasthouden aan je verhaal en niet bezwijken aan zielige "maar dan gaat het schoolreisje niet door" peer pressure. Zeker als de kinderen erbij betrokken worden ("Het is haar schuld dat we niet gaan!") rustig gaan overwegen of je niet elders een baan wilt zoeken

Een andere tweaker heeft een heel belangrijk punt gemaakt: De vrouw van de TS deed dit vrijwillig, niet omdat de werkgever het van haar eiste.
Er waren geen andere ouders dus besloot de vrouw van de TS het maar te doen.
Deed de vrouw dat niet, was er geen kots, maar ook geen uitje.
Ik kan me indenken indien de werkgever zou zeggen: jij moet vandaag even rijden en er dan iets gebeurt.. Ja dan moet je naar je werkgever stappen.
Als ik vandaag op mijn vrije dag besluit een collega ergens naartoe te brengen terwijl ik dat helemaal niet verplicht ben namens mijn werkgever, en mijn collega mijn auto onder braakt.. Dan zeg ik tegen mijn collega: hoe gaan we dit oplossen?
Dan kan ik niet mijn werkgever bellen en zeggen: ej ik heb Jantje naar een vergadering gebracht maar hij heeft mijn auto onder gebraakt, jullie moeten dit vergoeden want uh jullie zijn werkgever.
In beiden gevallen gaat het om goodwill, de vrouw wilt dat het uitje doorgaat dus besluit zelf te rijden, ik besluit om mijn collega te brengen. Nergens geen verplichtingen namens de werkgever in deze situaties.
Wel beiden ''werk'' gerelateerd.
Zoals de andere tweaker ook al aangeeft, gaat het in het basisonderwijs er duidelijk totaal anders aan toe dan in het echte bedrijfsleven...
Wat ik daarnaast (persoonlijk) redelijk schandalig vind is dat de TS (of de vrouw) naar een professioneel reinigingsbedrijf stapt voor een offerte (in ieder geval, de kosten die ik lees van een paar 100 euro, dat zijn de prijzen die professionele reinigingsbedrijven hanteren...
Dan snap ik wel dat je daar de moeder niet mee wilt confronteren, de moeder zal zeggen: oh wacht ik heb nog wel iets van de Action a 2 euro, is het binnen 5 minuten weg.
Als je geen kots in je auto wilt ben je gewoon niet goed bezig door vrijwillig kleine kinderen mee te nemen in je auto, en al helemaal niet door vervolgens ook nog zulke kosten aan te halen wanneer een kindje toch per ongeluk braakt.
1. de vrouw kiest er zelf voor
2. de vrouw kan weten (al helemaal wanneer je met kleine kinderen werkt) dat ze kunnen kotsen
3. vervolgens worden er direct 100e euro's aangehaald om de kots te verwijderen.
Ik weet niet hoor, maar als iemand naar mij toe zou stappen en zou zeggen: ej het kots van jouw kind gaat je een paar 100 euro kosten dan krijgt die een dikke middel vinger.
@TS, je vrouw hoort gewoon geen kinderen te vervoeren, en als ze het wel doet al helemaal niet klagen om dit soort lullige dingen die erbij horen. Dit had ze kunnen weten, dat jullie vervolgens de kosten bekijken van een pro reinigingsbedrijf is te schandalig voor woorden, pure oplichterij richting het onschuldige kindje en de moeder daarvan.
Wel leuk dat iedereen begint over claims en werkgevers, maar kijk eens naar het moraal van het verhaal.. Dit stinkt van alle kanten (letterlijk en figuurlijk)..
Maar wel een goede techniek, ik ga ook zsm wat kinderen (klasgenootjes van mijn neefje) vervoeren, hopen dat ze kotsen en dan snel naar een pro reinigingsbedrijf voor een totale schoonmaak..
[
Voor 9% gewijzigd door
LopendeVogel op 11-12-2016 09:32
]