Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 60 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 12:43:
Ik maak het zelf altijd nat. En met een reden. Zo kan ik invloed uitoefenen qua waterhoeveelheid. Ik spray bijvoorbeeld een zetel in, borstel de zetel voorzichtig, zuig hem droog. En net zo lang totdat de zetel schoon is. Je kan ook teveel water vloeien op een zetel en dat ga je er niet altijd uitkrijgen. Dat gaat stinken, rotten, broeien en werken. En dat wil je ook niet.
Tja, gemak en hoge prijs, maar ook te gebruiken voor carpetten en banken en goed door te verkopen.
Of goedkoop en wat meer handwerk....

Lastige keuzes.
Heb je toevallig heen ervaring met de karchers?

Ik vraag me af wat beter zou zuigen...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Wat zou beter zuigen vraag je... :) Geen ervaring met Kärchers helaas. Ik heb wel een hogedrukreiniger van Nilfisk en die bevalt mij heel erg goed.

Maar als je bijvoorbeeld bovenstaande Kärcher koopt heb je wel een veelzijdig apparaat in huis. Zoals je aangeeft kan je hem voor meerdere zaken inzetten wat natuurlijk makkelijk is. De vraag is alleen hoe vaak ga je dat doen? En wat is dan de prijsverhouding daartoe?

Zoals gezegd heb ik een goedkope no nonse machine die doet wat ik wil.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik werk sinds kort als hiker bij een autoverhuurbedrijf. Daar worden auto's vaak met haast "gewassen". Dat gebeurt in ons geval met een natte doek en een droge doek. Water wordt bijna niet gebruikt, anders dan wat er op de auto al aanwezig is. Er wordt niet voorbehandeld. Ik vind het resultaat niet zo denderend, zeker op witte auto's moet ik meerdere ronden doen voordat het langdurig weg is.

Wat zou de optimale manier zijn om zonder veel water toch goed schoon te krijgen? Ik zit zelf aan een emmer te denken met een klein beetje apc en een spons. Daarna afdoen met een grote droogdoek.

Iemand ideëen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Tweaker Teknix1982 had mij gecontacteerd via mijn website (meer foto's aldaar) met de vraag of ik een kleine parkeerschade wegpolijsten kon, en of ik dan gelijk de hele auto wilde doen. Iemand had waarschijnlijk de autodeur tegen zijn auto aan laten stuiteren op een parkeerplaats.

De Audi A4 uit 2016 is gewassen (inclusief alle sponningen et cetera) met Gold Class Car Wash van Meguiar's en de wielen zijn ingespoten met een ander product als ik normaal gebruik, Alu-Teufel. Dit is een de-ironizer en werkt heel erg goed. Het voordeel is dat deze de-ironizer goedkoop is en per liter komt. Het is een soort gel en verwijderd erg goed vuil en andere vuiligheden. Beter dan Non Ferro? Misschien wel. Banden zijn behandeld met Mothers Wax Tyre Care.

Na het wassen en afspuiten een nieuw sopje aangemaakt voor het kleien (Monello klei). Zoals ik al eerder zei werkt dit zeker zo goed als de dure sprays omdat het gaat om het glijdend vermogen. Vooral de zijkanten en de voorbumper waren goed smerig. Daarna auto gedroogd en heb ik een testspot gemaakt met de DAP900. Omdat de Audi A4 nieuw is heb ik er voor gekozen om niet zwaar te polijsten. Dat is ook niet nodig als het gaat om wasstraatkrassen. De laklaag liet zich goed bewerken met de witte Monello pad en Finale. Ik heb ook Scholl Concepts S30+ geprobeerd maar de Finale werkte net wat lekkerder.

De twee kleine stootschades heb ik met Scholl Concepts S3 en de oranje Monello pad weg gepolijst en gefinisht met de witte Monello pad en Finale.

Uiteraard is er de Soft99 Fusso Coat Dark Wax op aangebracht. Maar ik had nog even de twijfel om de No.845 eroverheen te zetten voor net dat beetje meer protectie en misschien iets meer glans. Maar de Fusso geeft al zoveel glans dat ik het niet nodig vond. Misschien in het voorjaar als ik deze prachtige auto weer mag zien :) Ik heb er met erg veel plezier aan gewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YxSC6G7DPRrKwuDD8vtUKOVD/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fY891O8OBcZI4rTOI7Azv0eV/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9TDOsBy2p0QZSYZrjvEel48V/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8XfwSVXNtAvkm0uEqQgDp0VU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tglZeJBFYb2PtUpr0dSUrk9R/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CYBNBvkM5k8LCrZT7Dc9jv3s/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/f7hiSLEpvoCEUpKfSfFzEkVP/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Blijft een dankbare kleur dat zwart, maar mijn god wat een tevens ook zeer hatelijke kleur. :P Mooie wagen ook trouwens!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28
Vind het altijd mooi om te lezen dat je niet altijd de duurste producten gebruikt maar wel altijd een heel mooi resultaat weet te behalen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Cybersijp schreef op zondag 11 december 2016 @ 11:23:
Ik heb zelf de numatic george, daarnaast een can apc gekocht bij carclean en ik kan elk interieur aan !

Daarnaast tapijtjes, banken , stoelen in de prive sfeer , t kan allemaal .

Woon zelf op texel(dat is ongetwijfeld erg ver ) maar je mag hem bij mij met een gerust hart proberen . Zit ook een shitload aan extra onderdelen bij , waar je weet ik het hoeveel mogelijkheden hebt.

Genoemde prijs moet met zoeken wel ergens ronde de 230 kunnen denk ik , daar heb ik hem iig een jaar of 3 terug ook voor gekocht . maar die vind je niet zo 123 quick&dirty als je een idee moet geven .

Ik ben niet bekend met de karcherserie , dus daar kan ik je niet meer over vertellen :)
Ik neig steeds meer naar de George, maar die prijs zit bij mijn zoekkunsten echt tussen de 300-400 in.
Toevallig iemand een idee voor een goedkopere winkel?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Joopieboy schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 07:44:
Blijft een dankbare kleur dat zwart, maar mijn god wat een tevens ook zeer hatelijke kleur. :P Mooie wagen ook trouwens!
Absoluut waar. Maar ik doe vrij veel donkere auto's en je leert er wel een beetje mee omgaan. Ik probeer de lak aan te voelen en polijst met de banen van de auto mee. Dus niet persé van links naar rechte en van boven naar beneden. Volg de glooiingen van de carrosserie.

Absoluut een mooie auto. Ik heb er met plezier aan gewerkt en de lak liet zich ook goed bewerken. Viel me niets tegen.
melcon schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 08:00:
Vind het altijd mooi om te lezen dat je niet altijd de duurste producten gebruikt maar wel altijd een heel mooi resultaat weet te behalen d:)b
Bedankt voor je compliment. Ik heb die tijd wel gehad. Je kan het duur maken maar is het resultaat er ook naar? Vaak niet en dan is het zonde van je geld.

Kijk bijvoorbeeld naar de Soft99 Fusso wax. Nog net geen 25 euro en je hebt er een ontzettende goede wax aan. Waarom 100 euro voor een wax uitgeven die minder lang blijft zitten en misschien iets meer glans geeft, wat je met het oog bijna niet kan zien?
dfrenner schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:24:
[...]

Ik neig steeds meer naar de George, maar die prijs zit bij mijn zoekkunsten echt tussen de 300-400 in.
Toevallig iemand een idee voor een goedkopere winkel?
Ik heb je een link gegeven een paar berichten terug.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 16-12-2016 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:50:
[...]

Bedankt voor je compliment. Ik heb die tijd wel gehad. Je kan het duur maken maar is het resultaat er ook naar? Vaak niet en dan is het zonde van je geld.

Kijk bijvoorbeeld naar de Soft99 Fusso wax. Nog net geen 25 euro en je hebt er een ontzettende goede wax aan. Waarom 100 euro voor een wax uitgeven die minder lang blijft zitten en misschien iets meer glans geeft, wat je met het oog bijna niet kan zien?
Helemaal mee eens, vaak zie je het verschil tussen het dure product en het product wat langer blijft zitten al na een paar dagen niet meer. Als je het dan ook nog voor mensen doet die bij jou komen omdat ze zelf niet zo van het poetsen zijn dan is de keuze makkelijk gemaakt voor een product wat wat langer blijft zitten. Als dat product dan ook nog eens goedkoper is, win-win :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb ook nog een hele mooie zwarte in de aanbieding ;)
Die moet ook hoognodig aangepakt worden.

Een uur rijden is me net even te ver :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Iemand tips om ingebrande zommebrandhandjes eraf te krijgen? Zitten op grijze mercedeslak. Van de zomer een paar keer naar het strand, kwam er pas dagen later achter...

De stagiaire van mijn garage wilde ermee aan de slag, maar wellicht kan ik het ook zelf? Maar hoe en met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:38
Gents,

Ik heb al een beetje gegoogled maar ik wil toch graag de mening van jullie.

Vorige maand mijn witte Ibiza FR gekregen en ik heb onwijs veel last van die zwarte puntjes. Nu lees ik dat een panty wel goed helpt maar ik durf het niet zo goed. Waar doen jullie de puntjes mee verwijderen (product en materiaal?) Thanks!

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

3clectic schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 00:08:

Vorige maand mijn witte Ibiza FR gekregen en ik heb onwijs veel last van die zwarte puntjes. Nu lees ik dat een panty wel goed helpt maar ik durf het niet zo goed. Waar doen jullie de puntjes mee verwijderen (product en materiaal?) Thanks!
Je durft geen panty te kopen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

nokiaan958GB schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:15:
Ik heb ook nog een hele mooie zwarte in de aanbieding ;)
Die moet ook hoognodig aangepakt worden.

Een uur rijden is me net even te ver :'(
Valt mee toch? Ik heb ook mensen die vanuit Duitsland komen en een dagje Gronigen eraan vast plakken. En het ov is goed geregeld hier :)
Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 22:27:
Iemand tips om ingebrande zommebrandhandjes eraf te krijgen? Zitten op grijze mercedeslak. Van de zomer een paar keer naar het strand, kwam er pas dagen later achter...

De stagiaire van mijn garage wilde ermee aan de slag, maar wellicht kan ik het ook zelf? Maar hoe en met wat?
Ik polijst het er meestal af. Het zit vaak in de lak en het is er moeilijk afkrijgen met een apc of ander middel.
Gents,

Wat voor zwarte puntjes? Waar zitten die zwarte puntjes?

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 17-12-2016 02:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Gents,

Als de zwarte puntjes teer puntjes zijn, zoals bij je wielkasten, of op je achterbumper, kan je een tar remover gebruiken. Carpro TAR.X, of gyeon tar bijvoorbeeld.

Maargoed, zwarte puntjes is een heel breed begrip ;-)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het wegpolijstem van zonnebrand in de lak rendabel zelf te doen als je de apparatuur moet huren of kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heel goed te doen hoor. Je zou het misschien zelfs wel weg kunnen krijgen met een microvezeldoek en een paar dotjes polijstmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:25

InFamous

excommunicado

Vandaag even 4 uur bezig geweest met 4 zwaar verontreinigde velgen. Spul stinkt enorm maar werkt wel zeer goed. Helaas geen after foto 8)7 maar wel een before:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RRMjsPa5VTkHFrbokyUQP5GD/medium.jpg

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk spul stinkt zo dan? Ik heb sinds kort Alu-Teufel en die vind ik beter dan Non Ferro maar meurt een slag erger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
Voor dat soort ranzige velgen pak ik gewoon een spuitfles velgenreiniger. Merk maakt niet zoveel uit, als er maar iets van citroenzuur o.i.d. in zit. Inspuiten, even laten intrekken en daarna met een oude borstel en tuinslang is het vuil er zo af.

Daarna goed in de wax zetten en dan spuit je het volgende keer zo schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:45:
Welk spul stinkt zo dan? Ik heb sinds kort Alu-Teufel en die vind ik beter dan Non Ferro maar meurt een slag erger.
Ik gebruik nu Waxedshine iron off decontamination. Dat goedje heeft een zwavelachtige geur. Heel de schuur meurt naar die zooi door mijn borstels die daar nog liggen.
ThinkPadd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 18:50:
Voor dat soort ranzige velgen pak ik gewoon een spuitfles velgenreiniger. Merk maakt niet zoveel uit, als er maar iets van citroenzuur o.i.d. in zit. Inspuiten, even laten intrekken en daarna met een oude borstel en tuinslang is het vuil er zo af.

Daarna goed in de wax zetten en dan spuit je het volgende keer zo schoon.
De troep eraf krijgen was niet zo erg, vooral de oude plakresten van lood wat behoorlijk tegen zat. Plus het per stuk demonteren en monteren en de wielkasten goed schoonmaken.

[ Voor 72% gewijzigd door InFamous op 17-12-2016 18:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

De meeste wielen krijg je ook wel schoon met een goede apc of Dasty. Maare dat plaklood is (*&^&*^$%#^))% !!! Het lood krijg je er wel af maar die dubbelzijdige tape is een hel. Ik laat het altijd voorzichtig inweken met HG stickerremover of een paar druppen thinner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 17:52:
Heel goed te doen hoor. Je zou het misschien zelfs wel weg kunnen krijgen met een microvezeldoek en een paar dotjes polijstmiddel.
bedankt, ik ga het eens proberen in de kerstvakantie. Ik denk dat ik wel een tijdje moet poetsen, maar dan heb ik wat te doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:20:
De meeste wielen krijg je ook wel schoon met een goede apc of Dasty. Maare dat plaklood is (*&^&*^$%#^))% !!! Het lood krijg je er wel af maar die dubbelzijdige tape is een hel. Ik laat het altijd voorzichtig inweken met HG stickerremover of een paar druppen thinner.
Hear hear, dat lood heeft veel gvd's opgeleverd. Uiteindelijk inderdaad thinner gebruikt en laten inwerken. Maar nog was het een behoorlijke klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb er ook een bloedhekel aan. Ik heb een plastic krabbertje zodat ik het er wat kan afsteken als het iets oplost in de thinner. Werkt ook wel prettiger.
Anoniem: 738905 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:22:
[...]

bedankt, ik ga het eens proberen in de kerstvakantie. Ik denk dat ik wel een tijdje moet poetsen, maar dan heb ik wat te doen :+
Vochtige microvezeldoek, paar drupjes polijstmiddel en rustig aan de gang gaan. Het is niet bepaald makkelijk weg te krijgen, maar het is te doen. Ik doe het meestal machinaal wegpolijsten.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 17-12-2016 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:46:
Ik heb er ook een bloedhekel aan. Ik heb een plastic krabbertje zodat ik het er wat kan afsteken als het iets oplost in de thinner. Werkt ook wel prettiger.
Ijskrabber FTW _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou inderdaad kunnen hoor. Ik gebruik zo'n kunststoffen spateltje die je krijgt bij bepaalde plamuur. Die is wat buigzamer en neemt wat meer de vorm van het wiel aan. Maar zo'n krabber zou ook prima moeten kunnen.

#lifehacks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 20:02:
Dat zou inderdaad kunnen hoor. Ik gebruik zo'n kunststoffen spateltje die je krijgt bij bepaalde plamuur. Die is wat buigzamer en neemt wat meer de vorm van het wiel aan. Maar zo'n krabber zou ook prima moeten kunnen.

#lifehacks :)
Ik heb het ook met een ijskrabber gedaan :p enkel kan ik die nu wel weggooien hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:20:
Thinner, wasbenzine, remreiniger, alles om dat spul eraf te krijgen. Man, wat heb ik een hekel aan plaklood.

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik kwam het ook tegen op de cup wielen van een 911. Daar zaten de resten ook nog op. Ik zou van een Porsche Center verwachten dat ze bij het balanceren die troep eraf halen, maar ook daar beginnen ze er schijnbaar niet aan.

Maar we zijn het er over eens dat het venijniger is dan de liefde van een vrouw, en zit het er eenmaal op en wil je het verwijderen drenken we het in thinner/wasbenzine/stickerverwijderaar om het vervolgens met een ijskrabber er af te schrapen.

Nu bedenk ik mij ineens dat ik nog wat heb liggen waar ik normaal stickers mee verwijder van een auto. Dat is een rubber schijf die op een (accu)boormachine kan plaatsen en die vreet letterlijk de stickers van de lak zonder de lak te beschadigen. Die zet ik de volgende keer op een wiel en dan eens zien wie er aan het langste eind trekt.

Schijfje: http://www.nonpaints.com/...earch/result/?q=038-010-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Een caramel schijf inderdaad. Nog nooit gebruikt, maar ik hoor er goede verhalen over. :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Blijft die zooi daar niet aan plakken? Een sticker plakt vanzelf niet meer, ook de lijm resten niet.

Maar dit spul blijft zelfs plakken onder water, iron off en thinner. Ik denk dat je die schijf dan maar éénmalig kan gebruiken en/of dat je het alleen maar uitsmeert over de velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Met de caramelchijf blijft niets achter dan stof.Dit is een schijf die niet mag ontbreken in je uitrusting. Ik heb de schijf vaak in gebruik als ik iets moet ontstickeren en dat doet de schijf fantastisch. Veel sneller en veiliger voor je lak dan met een verfbrander en het verhitten van de sticker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 19:46:
Vochtige microvezeldoek, paar drupjes polijstmiddel en rustig aan de gang gaan. Het is niet bepaald makkelijk weg te krijgen, maar het is te doen. Ik doe het meestal machinaal wegpolijsten.
Ik stuur je op korte termijn wel even een bericht hier of via je site met wat fotos en een prijsopgaaf. Heb namelijk nog een paar dingetjes en ik woon ook in het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Ook ik moet mij hier aan houden dus niet via Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 21:29:
Nee. Met de caramelchijf blijft niets achter dan stof.Dit is een schijf die niet mag ontbreken in je uitrusting. Ik heb de schijf vaak in gebruik als ik iets moet ontstickeren en dat doet de schijf fantastisch. Veel sneller en veiliger voor je lak dan met een verfbrander en het verhitten van de sticker.
[video]
Voor een sticker werken die dingen inderdaad prima, maar die plak laag onder het lood is meer een soort rubberachtige gum ipv lijm. Dat spul is rekbaar en als het warm word dan word het alleen maar plakkiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:23
In de link van Tuintje staat anders:
Deze DOUBLE-SPEEDY Caramelschijf is ook uitermate geschikt om razendsnel lijmresten van plaklood op velgen te verwijderen
:9

Maar zo 'razendsnel' vind ik het in dit filmpje anders niet gaan. Ook wordt de schijf behoorlijk opgevreten.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 17-12-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

ThinkPadd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:31:
[...]

Maar zo 'razendsnel' vind ik het in dit filmpje anders niet gaan. Ook wordt de schijf behoorlijk opgevreten.
Dat zag ik ook inderdaad. Maar zoals jouw filmpje precies laat zien, het blijft er zitten totdat de schijf word opgevreten en dat is notabene nog een kleine vierkantje. Sommige velgen, waaronder die van mijzelf, hebben soms complete strippen of meerdere stukken van "oud" lood. Dan is je schijf al op voordat je met één velg klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:31:
[...]

Pak maar eens een goede boormachine en jaar het ding in de toeren en zoek zo het juiste toerental op. Beetje druk zetten en het vliegt eraf. Het filmpje duurt 1 minuut. Hoelang ben jij bezig met oplosmiddelen en krabben voor zo'n stukje plakloodtape? Je moet het zien als pure tijdswinst. Zo'n schijf kost zeg 15 euro en je jast er alle stickers af van een reclamebus. De tijd die je er mee bezig bent om te ontstickeren is vele malen korter dan met een verfbrander en het is veiliger voor je laklaag want verbranden doet het niet. Tijd is geld. Verwijder je af en toe een sticker of verwijder je met enige regelmaat een sticker of een stuk tape, of ben je lui.

:)
InFamous schreef op zaterdag 17 december 2016 @ 22:27:
[...]

Voor een sticker werken die dingen inderdaad prima, maar die plak laag onder het lood is meer een soort rubberachtige gum ipv lijm. Dat spul is rekbaar en als het warm word dan word het alleen maar plakkiger.
Klopt. Maar omdat het stoft, de schijft slijt namelijk, komt het stof op de lijmresten waardoor het niet meer plakt. Dit geldt ook bij normale reclamestickers. Na het gebruik van de schijf met de hogedrukreiniger afspuiten, polijsten en klaar.

Ik kan binnenkort wel eens kijken of ik een filmpje hiervan kan maken. Oh, en de schijf slijt niet zo snel hoor. Het valt echt reuze mee.

Onderstaande Berlingo had wat reclame. Nog geen uur later was alles eraf, kon ik wassen, kleien en polijsten. Had ik dat met een verfbrander moeten doen had ik moeten pielen en trekken en was ik veel meer tijd kwijt geweest.

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/Autopoetsbedrijf-Winsum-Citroen-Berlingo-ontstickeren.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autopoetsbedrijfwinsum.nl/wp-content/uploads/Autopoetsbedrijf-Winsum-Citroen-Berlingo-ontstickeren..jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 17-12-2016 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ben benieuwd! Kan ik ook zoon ding aanschaffen.

Morgen nog wel een flinke klus voor de boeg, volledig wassen, kleien en een paar kleine stukjes polijsten op de achterbumper (lang leve dozen achterin hebben). Daarna een nieuwe coating erop en de winter mag weer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan ook stomen als je wilt. Gaat ook prima.

Wat voor auto ga je morgen doen? En wat voor producten ga je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Mijn eigen Audi A4, dit is hobby en dat blijft het ook :p en andermans auto doe ik niet, hoogstens goed wassen en klaar.

Het zijn wat nieuwe producten die ik via via heb weten te bemachtigen.
Foamen gaat gebeuren met Infinity Wax snowfoam.
Wassen met meguiars ultimate wash and wax.
Kleien met rapid detailer van autoglym en klei van meguiars.

Polijsten met 3M III gezien de krassen enkel oppervlakkig zijn met helaas een rotary, dus even voorzichtig aan doen. Gaat gelukkig om wat kleine krasjes bij de achterklep, maar ben toch bang voor hologrammen.

Uiteindelijk een coating van Infinity wax, deze beweren een 14 maanden levensduur met 8% glascoating erin. Ik wil dat wel eens in de praktijk testen. Maar ik denk dat je er een pallet zout bij kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk toch! Niets leuker dan je eigen auto doen :) En wat betreft de wax heb je gelijk. Fusso zou ook 12 maanden moeten zitten maar dat is mij te optimistisch. Maar zo is het met veel waxen. Ben altijd benieuwd naar hoe ze zoiets testen.

Polijsten met een rotary is niet altijd makkelijk, maar dat gaat je wel lukken. Dans met je auto en volg de glooiingen. Althans ik dans altijd met een auto en ja dat ziet er idioot uit maar zo leren de auto en ik elkaar wel kennen :) :)

Krijgen we een foto te zien?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 17-12-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Natuurlijk komen er foto's.

Ik heb met deze rotary al eens een schaaf plekje van een ritssluiting weg gekregen dus dit gaat ook wel lukken denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar deze wax, 30ml zou genoeg moeten zijn voor 3 x VW Golf 5. De prijs voor 30ml is net iets meer dan €20 dus dat is behoorlijk aan de prijs. Dan is het of marketing priet praat of echt goed spul. Dus dat gaan we maar eens even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Fusso is 12 maanden als je het niet uitpoetst (bv. om niet zichtbare delen te beschermen), maar na het uitpoetsen is het inderdaad een 6-tal maand.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Helaas nu te donker om nog een goede foto te maken. Die hou je morgen tegoed.

Wel een foto kunnen maken van de kras, nou ja het gebrek daaraan na het polijsten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RbORwi46YGD7kme9645c0hcW/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:05
Ik vind het zelf prachtige velgen, maar jezus wat een krengen om schoon te maken:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LXcC8cul.png

Ben ik toch wel makkelijk in totaal een uurtje mee zoet. Momenteel doe ik het als volgt:
  • Wielkassen & wielen zelf goed afspuiten
  • Nanolex wheel cleaner & iron remover 5-10 min laten intrekken (afhankelijk van hoe vuil)
  • Binnenkant velg & de spaken met EZ Detail mini brush bewerken & vervolgens afspuiten
  • Met een microfiber doek & Poorboys shampoo de buitenkant van de velgen aanpakken
De EZ detail mini brush is eigenlijk net iets te mini ( :+) om lekker te werken. Binnenkort schaf ik mij sowieso zo een set wheel woolies aan. En misschien ook een exemplaar van dit, en daarnaast een borstel voor de wielkassen + borstel voor de wangen.

Hebben jullie bijvoorbeeld een aparte washandschoen of ander zaken speciaal voor velgen/banden? Misschien moet ik ook maar eens kijken voor een wheel sealant of wax want nu hebben ze na een week (+- 400 km) al een mooi grijs tintje van alle remstof.

[ Voor 8% gewijzigd door SanderH_ op 18-12-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dima_2005 schreef op zondag 18 december 2016 @ 09:46:
Fusso is 12 maanden als je het niet uitpoetst (bv. om niet zichtbare delen te beschermen), maar na het uitpoetsen is het inderdaad een 6-tal maand.
En waar baseer je dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
SanderH_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:19:
Ik vind het zelf prachtige velgen, maar jezus wat een krengen om schoon te maken:

[afbeelding]

Ben ik toch wel makkelijk in totaal een uurtje mee zoet. Momenteel doe ik het als volgt:
  • Nanolex wheel cleaner & iron remover 5-10 min laten intrekken (afhankelijk van hoe vuil)
  • Binnenkant velg & de spaken met EZ Detail mini brush bewerken & vervolgens afspuiten
  • Met een microfiber doek & Poorboys shampoo de buitenkant van de velgen aanpakken
De EZ detail mini brush is eigenlijk net iets te mini ( :+) om lekker te werken. Binnenkort schaf ik mij sowieso zo een set wheel woolies aan. En misschien ook een exemplaar van dit, en daarnaast een borstel voor de wielkassen + borstel voor de wangen.

Hebben jullie bijvoorbeeld een aparte washandschoen of ander zaken speciaal voor velgen/banden? Misschien moet ik ook maar eens kijken voor een wheel sealant of wax want nu hebben ze na een week (+- 400 km) al een mooi grijs tintje van alle remstof.
Altijd een aparte handschoen voor velgen/banden ivm remstof wat je anders over je lak zit te wrijven :P In principe voldoet iedere wax wel, je zou eventueel meerdere lagen kunnen doen. Specifieke wheel wax is op zich ook prima, alleen na 400km zullen ze nog steeds een grijs tintje krijgen :) Enige verschil is dat ze veel makkelijker schoon te maken zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
SanderH_ schreef op zondag 18 december 2016 @ 18:19:

[afbeelding]

Ik gebruik sinds kort ook een washmitt voor de velgen, dunne van Monello. Werkt perfect en geen gespetter van het naar buiten trekken van de EZ detail.

Heb zelf de poorboys wheel sealant, maar zit niet heel lang en vrij weinig effect. Ik zou een andere coating pakken, Soft99 of Gyeon.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-04 08:59

Dima_2005

T.net-verslaafde

Stond op de Japanse website van soft99 als ik me niet vergis.
Ervaring zegt dat het klopt...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat staat nergens op hun site hoor. Dit is wat er wel staat:
Fluorine polymer, which has a sufficient anti-fouling ability effectively protects the car surface from rain, dirt and other unwanted residue. Its thick hard coating repels water strongly, as water smoothly runs down and off the car surface. The effects will last up to 12 months and keep the car in a good condition for a long period of time. Furthermore the hard paste wax can create clear gloss on the car body.
Bij regulier onderhoud aan je auto, dus regelmatig wassen zoals het hoort, houdt de wax tot zes of zeven maanden aan. Daarna neemt het af. Dat is nog lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49
Ik heb sinds dit jaar BBS RS01 velgen op mijn E30, deze wilde ik al jaren in breedset, maar ik maakte me enorm "zorgen" over het poetsen van die krengen, zeker gezien ik ze wilde met spike boutjes, maarrrrrrrrr ik moet zeggen het valt me reuze mee allemaal!
Doordat alle "spaken" afgerond zijn en geen hoekjes hebben waar vuil in kan vastkoeken, zijn ze verbazingwekkend makkelijk schoon te houden.
Clou is ook om ze geregeld te wassen, ik doe dit normaal gesproken om de ±300km ( wat neer komt op 1 rit naar bijv. een meeting ). Dan is het een kwestie van max. een half uur werk voor alle 4, goed soppen met een merinowollen 4-fingermitt en schoon! 8)

Afbeeldingslocatie: http://fotos.e30fansite.nl/325i/BBS/BBS-7.JPG

Raden jullie aan om deze velgen te waxen? Gezien ik ze zo vaak poets, is dat dan wel nodig? Waxen van deze velgen is natuurlijk een ramp... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43
Als je je velgen waxt, dan is het juist nog makkelijker om ze schoon te maken. Zet ze in de coating en dan zijn ze zelfs met een straal water eenvoudig schoon te maken.

btw...zijn die spikes legaal? :\

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Zo hier de beloofde foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/L5AbCtCjOS00PTuwBbGJmNyA/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EW1hQRyLdvVJgfbR9jXMgYSO/medium.jpg
  • Eerst grondig afgespoten met de HD
  • Gefoamed met Infity Wax snowfoam, daarna gewassen met Meguiar's Ultimate wash and wax.
  • Volledig gekleid met Autoglym Rapid detailer en Meguiar's klei.
  • Diverse spots gepolijst met 3M III
  • Afgewerkt met Infinity Wax glass canopy super coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lekkere kleur ook! Welkome afwisseling met zwart, zwart en gewoon grijs. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik ben echt verliefd op deze kleur, jammer genoeg niet meer leverbaar als optie bij Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Rainesh schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:11:
Als je je velgen waxt, dan is het juist nog makkelijker om ze schoon te maken. Zet ze in de coating en dan zijn ze zelfs met een straal water eenvoudig schoon te maken.

btw...zijn die spikes legaal? :\
Maar is het werk van het waxen ( ik heb ooit mijn Alpina's gewaxed en daar ben ik een dag mee bezig geweest en ik verwacht dat deze BBSjes niet sneller gaan... ) het wel waard als je de velgen zo vaak wast? Mijn velgen worden eigenlijk zelden vies :9
Alleen afspuiten zal met wax erop ook niet genoeg zijn, niet voor pietje-precies zoals ik, dus ik zal sowieso moeten wassen met de washmitt.

Boutjes zijn zeker legaal, waarom zouden ze dat niet zijn? ;) Het enige wat die boutjes doen is mijn poetsdoeken slopen, meer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11:29
InFamous schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:29:

[afbeelding]

[afbeelding]
  • Gefoamed met Infity Wax snowfoam, daarna gewassen met Meguiar's Ultimate wash and wax.
Ziet er goed uit! Die staat mooi te glimmen!

Ik ben momenteel de moed aan het verzamelen om aan mijn B7 Avant te beginnen. Heb nog nooit een auto gepolijst dus ben ietwat huiverig hiervoor 😉 (Heb wel een Dap900 liggen inmiddels).

(Offtopic: welke verlaging merk/ cm's zit er onder jouw avant? Ziet er goed uit namelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Laank schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:55:
[...]

Ziet er goed uit! Die staat mooi te glimmen!

Ik ben momenteel de moed aan het verzamelen om aan mijn B7 Avant te beginnen. Heb nog nooit een auto gepolijst dus ben ietwat huiverig hiervoor 😉 (Heb wel een Dap900 liggen inmiddels).

(Offtopic: welke verlaging merk/ cm's zit er onder jouw avant? Ziet er goed uit namelijk!)
Met een DAP zou ik mij geen zorgen maken, dat is nagenoeg fool proof. Maar ik heb geen verlaging :P alles is origineel Audi geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFamous schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:29:

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie auto en dito kleur. Ben benieuwd hoe die wax zich verhoudt naar gelang tijd.
Joopieboy schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:31:
Lekkere kleur ook! Welkome afwisseling met zwart, zwart en gewoon grijs. :+
Sorry :+
metallicattim schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:02:
[...]

Maar is het werk van het waxen ( ik heb ooit mijn Alpina's gewaxed en daar ben ik een dag mee bezig geweest en ik verwacht dat deze BBSjes niet sneller gaan... ) het wel waard als je de velgen zo vaak wast? Mijn velgen worden eigenlijk zelden vies :9
Alleen afspuiten zal met wax erop ook niet genoeg zijn, niet voor pietje-precies zoals ik, dus ik zal sowieso moeten wassen met de washmitt.

Boutjes zijn zeker legaal, waarom zouden ze dat niet zijn? ;) Het enige wat die boutjes doen is mijn poetsdoeken slopen, meer niet :P
Kort gezegd nee. Als je vaak wast en je onderhoud het netjes spoel en was je het er zo af met een velgenreiniger. Je kan ze na het wassen wel insprayen met een spraywax. Dat is een stuk makkelijker als een vaste wax. Opsprayen en uitwrijven.

Ik vind het wel gave wielen met die spikes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Ik gebruik overigens geen velgenreiniger, maar gewoon een autoshampoo ( Poorboys Slick & Suds ) voor het wassen van de velgen, zolang het maar gaat om wat remstof te verwijderen, wil ik er niet met agressief spul aan gaan, de randen zijn gepolijst.

Thx! De spikes waren mijn persoonlijke touch, maar voor bijna 400 euro met de gouden ventielen erbij, wel een dure smaak :9 Nog geen moment spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook milde reinigers voor de velgen. Maar als je ze zo schoon houdt kan je af met een autoshampoo.

400 well spent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op maandag 19 december 2016 @ 13:55:
[...]

Mooie auto en dito kleur. Ben benieuwd hoe die wax zich verhoudt naar gelang tijd.
Thanks! :) Ik ben ook wel benieuwd naar de levensduur, het aanbrengen ging redelijk makkelijk en laat zich goed uitsmeren. Alleen na het curen was het een aardig werk om het goed en netjes uit te poetsen, het spul word namelijk behoorlijk hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Anoniem: 235591 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:10:
Je hebt ook milde reinigers voor de velgen. Maar als je ze zo schoon houdt kan je af met een autoshampoo.

400 well spent :)
Ik moet toegeven dat ik niet veel ermee rijd, dus veel poetsen is relatief natuurlijk, want ik poets ze elke rit/meeting, maar dat zijn er misschien maar 10 oftewel 1000-1500 km per jaar.

Is het verstandig om ze om de zoveel tijd te kleien of toch met een sterke(re) reiniger te doen zodat er geen contaminaties in de lak gaan vreten die je met het oog misschien niet goed ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InFamous schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:20:
[...]

Thanks! :) Ik ben ook wel benieuwd naar de levensduur, het aanbrengen ging redelijk makkelijk en laat zich goed uitsmeren. Alleen na het curen was het een aardig werk om het goed en netjes uit te poetsen, het spul word namelijk behoorlijk hard.
De meeste waxen laten zich wel goed uitsmeren maar het curen heeft ook te maken met de omgevingstemperatuur en de ingrediënten. Nu ik het zo bedenk zou je eens kunnen kijken naar hoe krasbestendig het blijft? Immers gaf je aan dat er 6% glascoating is zit?
metallicattim schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:21:
[...]

Ik moet toegeven dat ik niet veel ermee rijd, dus veel poetsen is relatief natuurlijk, want ik poets ze elke rit/meeting, maar dat zijn er misschien maar 10 oftewel 1000-1500 km per jaar.

Is het verstandig om ze om de zoveel tijd te kleien of toch met een sterke(re) reiniger te doen zodat er geen contaminaties in de lak gaan vreten die je met het oog misschien niet goed ziet?
Als je zo weinig rijdt zou ik er wat meer tijd aan besteden door ze grondig te wassen i.p.v. een velgenreiniger. Een spraywax zou ik zeker gebruiken na het wassen dat vergemakkelijkt je werk alleen maar en je kan overal sprayen dus elk hoekje en gaatje neem je mee. Een keer een product als Non Ferro gebruyiken kan geem kwaad mits je daarna goed afspoelt en wast.

Kleien kan altijd. Wil je ze echt mooi houden is een polijstcone misschien wel een oplossing. Die kan je op een accu tolletje zetten en je kan overal bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:58:
[...]

De meeste waxen laten zich wel goed uitsmeren maar het curen heeft ook te maken met de omgevingstemperatuur en de ingrediënten. Nu ik het zo bedenk zou je eens kunnen kijken naar hoe krasbestendig het blijft? Immers gaf je aan dat er 6% glascoating is zit?
Volgens de fabrikant bevat het 8% glascoating
Infinity Wax bring you our all new coating Glass Canopy! 3 years in the making this is product is applied like a wax or sealant, left to bond and cure for 30 mins before removal and easily wiped away to an incredibly glossy clear crisp finish. The beauty of this product is not just its insane hydrophobicity and beading but the fact it contains 8% glass cote provides the extreme protection for upto 14 months.
Hoe kan ik de kransbestendigheid testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe je zoiets test? Verschillende producten testen en de balans opmaken. Maar het is betrekkelijk denk ik. Ga iemand er mee door de wasstraat? Wast iemand de auto met een spons of borstel? Is iemand veel bij weg? Wat zijn normale krassen en wat zijn 'extreme' krassen?

Ik ben er meer voor om eens per jaar een auto te polijsten, en naar gelang de staat van de lak licht polijsten of een wat diepgaandere behandeling. En eens per kwartaal een goede wax erop. Ik denk dat je op die manier de auto mooier houdt, maar een ander zal anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Anoniem: 235591 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:44:
En als je er niet uit komt scheur je maar naar het hoge Noorden toe dan help ik je wel en doen we het samen.
Een zeer late response vanuit mijn kant, door prive zaken heb ik hier weinig tijd aan kunnen schenken :/

Bedankt voor je aanbod! Maar omdat ik het op dit moment erg druk met mijn werk heb wil ik het op dit moment nog liever laten doen. Ik ben er in ieder geval met mijn dealer en Volvo NL niet echt uitgekomen, niet op een manier hoe ik het wilde, ik ga mijn dealer dus toch maar een kans geven om de krassen eruit te polijsten.

Het is wel zaak dat als ik de auto terug krijg ik direct kan zien of dat het ook goed is gebeurd en zonder fillers. Heb je hier tips voor? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Anoniem: 235591 schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:21:
Hoe je zoiets test? Verschillende producten testen en de balans opmaken. Maar het is betrekkelijk denk ik. Ga iemand er mee door de wasstraat? Wast iemand de auto met een spons of borstel? Is iemand veel bij weg? Wat zijn normale krassen en wat zijn 'extreme' krassen?

Ik ben er meer voor om eens per jaar een auto te polijsten, en naar gelang de staat van de lak licht polijsten of een wat diepgaandere behandeling. En eens per kwartaal een goede wax erop. Ik denk dat je op die manier de auto mooier houdt, maar een ander zal anders zeggen.
Deze auto gaat nooit en dan ook echt nooit door de wasstraat, ik was altijd met de hand en twee emmer methode. Daarnaast eens in de 6 tot 8 weken een nieuwe wax laag met meguiars ultimate wax. Nu ga ik het wat langer uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jestar076
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-02-2021
Aangezien ik graag eens een andere sealant wilde proberen voor de ramen heb ik Glass Freezer eens geprobeerd.
Ramen eerst goed gereinigd, voorruit voor het aanbrengen gepolijst voor een betere hechting, daarna 2 lagen aangebracht:

[Video: http://sendvid.com/vqjlpjyn]

Car Care Producten Leverancier van o.a. Krystal Kleen Detail, Bouncer's, Klin Korea & Madcow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:34

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vraagje aan de poetsers hier. Ik heb op mijn velgen zwarte sporen van iets onbekends dat er niet af wil:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/223/31708127776_5c0d3fa7ee_c.jpg20161219_160859 by Deepbass 909, on Flickr

Inweken met Dasty of Gyeon Q2M Iron lijkt hier geen effect op te hebben.

Hoe kan ik dit wegkrijgen? Wordt het een kwestie van boenen met wasbenzine, of is er iets anders nodig?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

deepbass909 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:25:
Vraagje aan de poetsers hier. Ik heb op mijn velgen zwarte sporen van iets onbekends dat er niet af wil:
[afbeelding]20161219_160859 by Deepbass 909, on Flickr

Hoe kan ik dit wegkrijgen? Wordt het een kwestie van boenen met wasbenzine, of is er iets anders nodig?
Zijn het de achterwielen? Lijkt wel iets van cardan olie of remvloeistof, kijk ook naar je banden. Nergens een lekkage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

InFamous schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:23:
[...]

Zijn het de achterwielen? Lijkt wel iets van cardan olie of remvloeistof, kijk ook naar je banden. Nergens een lekkage?
Op dit moment zitten deze wielen voor, maar ik weet niet precies wanneer deze vlekken erop zijn gekomen.

Ik kan wel uitsluiten dat het cardanolie of remvloeistof is (er zijn geen lekkages geweest). De vlekken zaten er vorig jaar ook al en in de tussentijd heb ik bij onderhoud geen tekenen van lekkage gehad en ook m'n zomervelgen hebben hier geen last van. Het enige wat er van de auto op gekomen kan zijn, is remstof en hooguit keramische pasta of kopervet. Maar dat veroorzaakt normaal niet dergelijk vastzittende vlekken.

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 19-12-2016 20:09 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spuit er eens WD40 op en laat het heel even inwerken. Als het vettigheid is, of hardnekkig vuil, kan WD40 nog wel eens helpen.
Strider schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:41:
[...]

Een zeer late response vanuit mijn kant, door prive zaken heb ik hier weinig tijd aan kunnen schenken :/

Bedankt voor je aanbod! Maar omdat ik het op dit moment erg druk met mijn werk heb wil ik het op dit moment nog liever laten doen. Ik ben er in ieder geval met mijn dealer en Volvo NL niet echt uitgekomen, niet op een manier hoe ik het wilde, ik ga mijn dealer dus toch maar een kans geven om de krassen eruit te polijsten.

Het is wel zaak dat als ik de auto terug krijg ik direct kan zien of dat het ook goed is gebeurd en zonder fillers. Heb je hier tips voor? :)
Geen probleem hoor. Als je wilt weten met wat je auto behandeld is zou ik ernaar vragen wat voor producten ze gebruikt hebben. Dat is echt geen rare vraag en als ze dat wel vinden hadden ze het maar goed moeten doen.

Om te kijken of de poetsbanen eruit zijn kan je hem in de volle zon zetten. Je kan ook even je auto goed wassen en dan ben je er ook zo achter of er goed werk geleverd is.
InFamous schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:15:
[...]

Deze auto gaat nooit en dan ook echt nooit door de wasstraat, ik was altijd met de hand en twee emmer methode. Daarnaast eens in de 6 tot 8 weken een nieuwe wax laag met meguiars ultimate wax. Nu ga ik het wat langer uitstellen.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt. Heb je al een Soft99 wax? Ik ga binnenkort nog één of twee andere Soft99 waxen erbij halen. Gewoon goede glans en dito bescherming.Die jij gebruikt ga ik via jou in de gaten houden. Klinkt interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Nee nog nooit soft99 gebruikt, (nog) niet verkrijgbaar via mijn handelaar.

Ik ga de auto elke 2 weken wassen bij normale vervuiling en elke week bij extreme vervuiling. Dit deed ik hiervoor ookal en zal elke keer een foto maken. Dan kunnen we over een aantal maanden goed het resultaat zien.

Ik moet overigens wel zeggen dat de lak een stuk zachter en gladder aanvoelt. Maar of dat te maken heeft met alleen de wax of een combinatie van de wax en het kleien durf ik niet te zeggen. Ik gok echter op het laatste gezien dit de eerste full detail is die deze auto gehad heeft.

[ Voor 32% gewijzigd door InFamous op 19-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een Soft99 wax kan ik je van harte aanraden, en is via CarClean op voorraad te verkrijgen. Ze hebben meerdere soorten.

Je lak voelt inderdaad zachter aan omdat je alle vuiligheid van je laklaag gehaald hebt middels kleien. De gladheid komt van het kleien en polijsten, de zachtheid (en deels gladheid) komt van de wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Ik bestel eigenlijk niks bij hun, maar dat heeft redenen. Ik heb mijn eigen leverancier en die is hard op weg met diverse merken inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop dat hij je kan verrassen met Soft99 waxen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:04

Typhone

Who Dares Wins

deepbass909 schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:25:
[afbeelding]20161219_160859 by Deepbass 909, on Flickr

CarPro Iron X eens opspuiten. 5 minuten in laten trekken en borstelen. Herhaal die stap eens.
Ik kom deze of volgende week bij mijn detailer en zal het eens navragen :) Mijn velgen zijn met Modesta BC-06 behandeld en daar had ik op de 5-serie opeens ook last van zwarte puntjes.
Het ziet eruit als gewoon remstof in combinatie met hars/teer van het asfalt.

Afgelopen zondag bezig geweest om de auto's te poetsen. Lichte tijdsdruk vanwege Ajax-PSV wat natuurlijk belangrijk is om te volgen ;). Mijn auto's zijn met modesta gecoat (glasscoating) en vereisen gelukkig zeer weinig poetsonderhoud.
Stappenplan(netje):

- Velgen schoonmaken (2-emmersysteem) met Dodo Juice Born to be Mild
- Auto afspoelen
- Auto wassen met Modesta shampoo + 3 emmer systeem
- Auto afspoelen
- Auto drogen en nadrogen met compressor zodat al het vocht weg was

Rinse en repeat voor de 6-serie:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/15032821_1167178686694581_3991614283328922236_n.jpg?oh=352a61338e3e011da2921ade6a33a22d&oe=58E72C54

[ Voor 30% gewijzigd door Typhone op 20-12-2016 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Anoniem: 235591 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:11:
Spuit er eens WD40 op en laat het heel even inwerken. Als het vettigheid is, of hardnekkig vuil, kan WD40 nog wel eens helpen.
[...]
Dit kan ik natuurlijk altijd nog even proberen. WD40 krijgt inderdaad wel meer smeer los (ik gebruik het regelmatig om m'n gereedschap even schoon te maken).
Typhone schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:15:
[...]

CarPro Iron X eens opspuiten. 5 minuten in laten trekken en borstelen. Herhaal die stap eens.
Ik kom deze of volgende week bij mijn detailer en zal het eens navragen :) Mijn velgen zijn met Modesta BC-06 behandeld en daar had ik op de 5-serie opeens ook last van zwarte puntjes.
Het ziet eruit als gewoon remstof in combinatie met hars/teer van het asfalt.
[...]
Zou Iron X echt krachtiger zijn dan Gyeon Q2M Iron? Als ik de verschillende reviews/testen mag geloven scoorde Gyeon Q2M Iron altijd erg goed. Tot nu toe haal ik daar ook de beste resultaten mee (lees, het schoonmaken kost het minste moeite).

Ik weet niet precies waar deze vlekken vandaan komen. Het lijkt op sporen van een opgedroogde vloeistof, maar anders dan water, remstof en troep van de weg is er niet op de velgen gekomen.

Sowieso wil ik komend voorjaar de velgen weer helemaal goed schoonmaken, ik heb dan (eindelijk) een eigen garage en tuin en kan dan tenminste het spul goed schoonmaken (nu is het altijd behelpen in een wasbox of met een emmertje voor de deur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ah excusez-moi ;). Ik heb zelf Gyeon Q2M Iron staan thuis maar die 2 producten zijn volgens mij 100% identiek. Die geur waar iedereen over kefte ruik je ook maar de eerste 5 minuten daarna niet meer.
Er was een productje vroeger uit dezelfde lijn als Iron-X (Tar-X Remover) wat soms ook soelaas bood.

Ik weet echter niet precies hoever dit precies gefixed kan worden met die producten. Het is in elk geval zeer typisch spul wat je wel vaker op velgen ziet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Typhone schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:53:
Ah excusez-moi ;). Ik heb zelf Gyeon Q2M Iron staan thuis maar die 2 producten zijn volgens mij 100% identiek. Die geur waar iedereen over kefte ruik je ook maar de eerste 5 minuten daarna niet meer.
Er was een productje vroeger uit dezelfde lijn als Iron-X (Tar-X Remover) wat soms ook soelaas bood.

Ik weet echter niet precies hoever dit precies gefixed kan worden met die producten. Het is in elk geval zeer typisch spul wat je wel vaker op velgen ziet zitten.
Het rare is dat ik het alleen op m'n 15" wintervelgen heb, maar wel gelijk op beide sets die ik ervoor heb gebruikt... Mijn 16" zomervelgen hebben hier geen last van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

deepbass909 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
[...]

Het rare is dat ik het alleen op m'n 15" wintervelgen heb, maar wel gelijk op beide sets die ik ervoor heb gebruikt... Mijn 16" zomervelgen hebben hier geen last van 8)7
Is één van die (sets) velgen toevallig gepoedercoat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:35

PauseBreak

derp!

deepbass909 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
[...]

Nou ja, het zou ermee te maken kunnen hebben dat er 's winters veel meer troep op de weg ligt natuurlijk :+

Om het eraf te krijgen: Velgenreiniger van de Action, tandenborstel, sopje van dasty en wat luchtwegbescherming, goed geventileerde ruimte, en schrobben maar.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Typhone schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:33:
[...]

Is één van die (sets) velgen toevallig gepoedercoat?
Beiden zijn/waren (één set is inmiddels verkocht) origineel, wat inhoud dat ze een witte basis poedercoating hebben, en aan de zichtzijde zilver gespoten zijn.
PauseBreak schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:34:
[...]

Nou ja, het zou ermee te maken kunnen hebben dat er 's winters veel meer troep op de weg ligt natuurlijk :+

Om het eraf te krijgen: Velgenreiniger van de Action, tandenborstel, sopje van dasty en wat luchtwegbescherming, goed geventileerde ruimte, en schrobben maar.
Dat zou uiteraard kunnen, maar ik kan het niet helemaal plaatsen waarom het zo verrekte vast zit... Het lijkt haast teer dat opgelost is geweest.

Maar ik denk dat ik komend voorjaar, als de wissel naar de zomerbanden weer plaats heeft gevonden, maar eens een middagje in de tuin ga zitten boenen en de velgen helemaal schoon ga maken (ook de achterkant), voor ze weer in opslag gaan.

Ik verklaar mezelf ook weleens voor gek dat ik deze velgen voor de winter gebruik, met 15 smalle spaken zijn ze een ramp om netjes te houden. |:( Maar goed, het zijn de originele velgen en ik vind ze wel sjiek staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:35

PauseBreak

derp!

deepbass909 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:09:
[...]

Ik verklaar mezelf ook weleens voor gek dat ik deze velgen voor de winter gebruik, met 15 smalle spaken zijn ze een ramp om netjes te houden. |:( Maar goed, het zijn de originele velgen en ik vind ze wel sjiek staan.
Je hebt in je nieuwe woning toch bergruimte? Ik zou deze set dan mooi schoonmaken en stallen en dan iets anders kopen voor de winter waarvan het niet uitmaakt hoe het er uit komt te zien.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

PauseBreak schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:13:
[...]

Je hebt in je nieuwe woning toch bergruimte? Ik zou deze set dan mooi schoonmaken en stallen en dan iets anders kopen voor de winter waarvan het niet uitmaakt hoe het er uit komt te zien.
Mwah, dan heb ik straks 3 sets velgen voor een auto die ik op termijn alleen nog in de zomer wil gaan gebruiken. En zo super mooi zijn deze velgen eigenlijk ook niet meer (er zit wat velgrandschade op, lak laat los), maar ik vind het gewoon een leuk idee na 18 jaar nog steeds op de originele velgen rond te rijden (die in 15" ook redelijk zeldzaam zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Is er een groot kwaliteitsverschil tussen sprayers / mengflessen met sprayer?

Ik lees bijvoorbeeld veel goeie dingen over de Kwazar mengflessen, maar dat is al een pittig prijsje voor 4 flessen. Zijn geld effectief waard, of marketing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is wel verschil. De spraykoppen van de Monello mengflessen zijn goed, die van Kwazar vind ik iets beter. Het voordeel van de Monello mengflessen is dat ze doorzichtig zijn en er een maatvoering/mengverhouding op staat. Je kan ze niet op de kop gebruiken en dat kan met de Kwazar mengflessen wel want die heeft een flexibele pijpje. Het nadeel van de Kwazar mengflessen vind ik dat als je sprayed het dubbelop gaat. Want als de handel terug gaat sprayed hij ook. Maar dat is een kwestie van wennen en leren doseren.

Ik heb beide mengflessen en gebruik ze beide. Ik zou nu ik met beide werk voor de Kwazar kiezen vanwege het gemak. Houdt ook beter vast dan de Monello mengflessen. Maar nogmaals, welke je ook kiest beide merken zijn goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Eerste regen bui na het aanbrengen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KbW4sa3fYKh38tqQ0cqaD2hm/medium.jpg

Tot nu toe bevalt de wax zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 12:12
Ik ben sinds kort in het bezit van een Zwarte
Audi A4 B8, het is op het eerste gezicht een erg mooie auto. Echter zitten er toch aardig wat swirls in de lak en lichte krassen rond de deurklinken e.d.

Ik ben van plan de auto te detaillen , maar ik ben nog vrij nieuw in deze wereld.
Echter heb ik wel enige ervaring en heb ook een poetsmachine.

Ik heb een aantal producten al staan dus het is zonde om deze niet op te maken voordat ik andere producten koop.

Eerst wassen en kleien ofcourse.

Ik heb Meguiars Ultimate Compound dit wil ik aanbrengen met een Chemical guys hexlogic light cutting pad.

Vervolgens polijsten met Meguiars Ultimate Polish i.c.m. een Chemical guys Hexlogic White pad.

Als Glaze heb ik CG Black light.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een geschikte wax die compatible is met deze glaze. Hebben jullie hier nog aanraders voor?

Ook graag meningen over pad conditioners.
En welke shampoo gebruiken om de oude waxlagen er af te strippen?

Hebben jullie nog tips voor goede droogdoeken en washmitts e.d.?

Ik zal foto's plaatsen van het eindresultaat.

Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Alphacell op 21-12-2016 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon geen glaze gebruiken en Soft99 Fusso coating erop en er niets meer aan doen en aanschouw je mooie werk en glimmende auto. Kijk een paar berichten eerder voor een andere Audi A4 die ik gedaan heb.

Waxlagen eraf strippen kan je doen met een extra scheut autoshampoo die geen wax bevat. Een scheut apc kan ook. Maar als je eerst goedwast, kleit en dan gaat polijsten is er van de wax niet veel meer over meer over.

• SanderH_
Iemand die hier al eens zowel de wheel woolies (waar er blijkbaar 290824 verschillende versies van zijn?) als de EZ detail brushes heeft gebruikt? Ik heb nu de EZ detail mini en ben op zoek naar wat grover geschut (velgen van 250 breed :X)

Ik vrees dat de wheel woolies misschien iets te zacht zullen zijn in tegenstelling tot de hardere WC-borstel achtige haren van de EZ detail..

Is een speciale "wielen shampoo" die zogezegd beter reageert op remstof trouwens echt een meerwaarde (Chemical Guys Diablo bijvoorbeeld) in tegenstelling tot een shampoo die eigenlijk voor lak is geschikt?

Wat er wel sowieso bijkomt zijn de fender brush & de tire brush (voor wangen) van Mothers.Ziet er goed spul uit voor een vrij lage prijs.

Afwasborstel al je die tussen je spaken kan krijgen. Werkt erg goed. Ik heb een aantal Vikan velgenborstels maar ik heb altijd een afwasborstel bij de hand.

Remstof kan je wegkrijgen met bijvoorbeeld Non Ferro of Alu-Teufel. Die laatste vind ik iets beter werken. Ook kan je een apc gebruiken of Dasty.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alphacell
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-05 12:12
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:00:
Gewoon geen glaze gebruiken en Soft99 Fusso coating erop en er niets meer aan doen en aanschouw je mooie werk en glimmende auto. Kijk een paar berichten eerder voor een andere Audi A4 die ik gedaan heb.

Waxlagen eraf strippen kan je doen met een extra scheut autoshampoo die geen wax bevat. Een scheut apc kan ook. Maar als je eerst goedwast, kleit en dan gaat polijsten is er van de wax niet veel meer over meer over.
Thanks Tuintje, zo te zien ben je echt een Detailing pro. Die Audi ziet er goed uit!

@SanderH_ Ik gebruik zelf Iron.X om remstof en roest te verwijderen, Hiervoor wil je idd een velgenreiniger die reageert met ijzeroxide (Roest). Non Ferro en Alu-Teufel zijn soortgelijke producten, hier heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Alphacell op 22-12-2016 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:32

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica