Gisteren een zwarte '06 Seat Ibiza diesel gedaan. Man, dat ding was smerig! Helaas had ik zelf niet al mijn spullen bij me, aangezien de eigenaar zelf ook al wat had, en dat was best vervelend. De spullen van de eigenaar waren niet echt berekend op de taak. De eigenaar heeft eerst de auto afgespoeld en daarna de auto en de velgen gewassen (single bucket, Meguiars meukshampoo, auto eerst en daarna

). Ik ben toen los gegaan, eerst de auto nogmaals afgespoeld, daarna de hele auto paneel voor paneel schoongemaakt met een 1:4 Poorboys APC oplossing, weer afgespoeld, IPA wipedown en weer afgespoeld.
De bedoeling was dat ik de eigenaar een kleine demonstratie met klei zou geven en daarom had ik dat kleisetje met 2 bars en spray van Mothers meegenomen. Dat is lekker milde klei dus daar kan je weinig mee verklooien. Uiteindelijk heb ik toch de hele auto gedaan, waarbij ik het maar net gered heb met 1 bar. Dat ding was echt smerig.

Daarna de auto weer afgespoeld en de auto nogmaals gewassen, de eigenaar stond op het gebruik van zijn Meguiars shampoo maar ik heb toch maar gewoon mijn Dodo Juice BTBM erin gegooid en daarna de voordelen van 2-bucket laten zien. Nog een keer afspoelen en daarna in de was, mijn Collinite 476S kreeg ik er helaas niet op, de eigenaar wilde per se zijn Meguiars Gold Class met een standtijd van zo'n 12 minuten erop hebben.
Uiteindelijk ziet hij er optisch weer aardig uit, maar ik heb de helft van de auto niet kunnen doen. Motorruimte, deurposten, interieur, tankopening, rubbers, etc. zijn niet gedaan. De eigenaar vond het na het waxen wel prima en ik vond het erg jammer dat 'ie al begonnen was zonder mij aangezien ik juist die dingen als eerste doe. Beetje onvoldaan gevoel dus, na 4,5 uur werk aan mijn kant.

Wel nog even stiekem aan het einde al het zwarte plastic aan de buitenkant in de 303 Aerospace Protectant gezet, maakt het toch nog een klein beetje af.
Ook meteen bij een een andere auto beginnende mosgroei van de rubbers van de daklijsten verwijderd. 1:6 APC en een tandenborstel met zachte haren zijn daar een prima middel voor.

De rubbers staan ook weer in de Aerospace Protectant waardoor ze er na 13 jaar in weer en wind weer als nieuw uitzien.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.