Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 27 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als je je velgen netjes wil hebben kan je proberen:

Schoonmaken, met velgenreiniger
IronX
Klei (daarna niet meer voor de auto gebruiken)
Polish, hopelijk verwijder je dan een groot deel van je krassen.
Glaze als je extra glans wil
Daarna Wheel Sealant ipv normale autowax. Dat blijft veel langer zitten en zal ook voorkomen dat er direct weer vuil in de krassen terecht komt.

Reken op aardig wat uurtjes werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Voor de iron x nog de tar remover ;)
Als je toch gaat kleien zijn de reinigers etc niet perse nodig. Weer kosten besparen. Is wel makkelijk maar niet perse nodig.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:37

ScSi

Belg.

@allen; ik weet dat de velgen in erbarmelijke staat zijn, vnadaar dat ik er ook iets wens aan te doen. :)

Klei was ik sowieso al van plan van aan te schaffen, maar denk dat ik toch maar die ironX of purple rain ook zal gebruiken. Er zit veel aangekoekt vet/vuil/remstof/.. op de velgen.

@KappeNou; dat ziet er een heel strak resultaat uit, via eBay kan ik wel een tube bestellen. Lijkt me dat 100gram wel voldoende is voor een aantal beurten? Is het gewoon aanbrengen en uitwrijven, of haal je het eerste vuil/roest/.. met iets anders weg?

[ Voor 23% gewijzigd door ScSi op 08-05-2012 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
KappeNou schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:41:
Voor de iron x nog de tar remover ;)
Als je toch gaat kleien zijn de reinigers etc niet perse nodig. Weer kosten besparen. Is wel makkelijk maar niet perse nodig.
Eigenlijk vind ik het de moeite ook niet om velgen te kleien, in elk geval niet bij een auto die dagelijks gebruikt wordt.

Goed schoonmaken met Velgen reiniger en IronX en dan Wheel Sealant dan ben je al een heel eind ;)

Om de krassen weg te krijgen kan je natuurlijk een keer een Polish gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Niet gerealiseerd dat het niet de bedoeling was iemand te vinden om mijn auto te schrobben.

[ Voor 84% gewijzigd door Malt007 op 08-05-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:37

ScSi

Belg.

@Malt007; je hebt de topicwaarschuwing denk ik gemist? Je werft weliswaar geen klanten, maar toch zou ik je berichtje weghalen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
ScSi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:53:
@allen; ik weet dat de velgen in erbarmelijke staat zijn, vnadaar dat ik er ook iets wens aan te doen. :)

Klei was ik sowieso al van plan van aan te schaffen, maar denk dat ik toch maar die ironX of purple rain ook zal gebruiken. Er zit veel aangekoekt vet/vuil/remstof/.. op de velgen.

@KappeNou; dat ziet er een heel strak resultaat uit, via eBay kan ik wel een tube bestellen. Lijkt me dat 100gram wel voldoende is voor een aantal beurten? Is het gewoon aanbrengen en uitwrijven, of haal je het eerste vuil/roest/.. met iets anders weg?
Ja dat is genoeg.
Gewoon eerst wassen en drogen. Daarna gewoon een klein beetje op een doek of op papier doen. Dan gewoon boenen en boenen. Elke keer krijg je zwarte restanten op je doek, tot het steeds minder wordt.

ander voorbeeld Raceglaze Alutech:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM073.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM074.jpg
dude88 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:31:
[...]

Eigenlijk vind ik het de moeite ook niet om velgen te kleien, in elk geval niet bij een auto die dagelijks gebruikt wordt.

Goed schoonmaken met Velgen reiniger en IronX en dan Wheel Sealant dan ben je al een heel eind ;)

Om de krassen weg te krijgen kan je natuurlijk een keer een Polish gebruiken.
Die snap ik niet helemaal.
Als jij een auto hebt met velgen in die staat, dan hoef je maar 1x de hoekjes te kleien waar het zwart is. Hierna nog even kort over de lange stukken kleien. Vervolgens een wax of sealent en klaar ben je. Dan is het ook echt verdwenen.
Als je dan niet vervolgens maanden wacht met je velgen wassen, dan komt dit ook nooit meer terug.
Ook kan je bij de volgende remblokken wissel EBC greenstuff's kopen ;)

Je kan het ook zo doen als het niet te extreem aangekoekt is;

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM031.jpg

Meguiars Wheel Brightener
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM039.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM040.jpg

Autosmart Tardis
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM043.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM044.jpg

Iron-X
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM047.jpg

Resultaat
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v317/Clark_VTR/RS6%20MTM/MTM048.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door KappeNou op 08-05-2012 14:27 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zien er echt weer keurig uit zeg! Nondejuu. :P En die wheelwax, is dat nu ook te gebruiken voor je uitlaat of niet aan te raden?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb mijn uitlaat, de tip, in de Collinite 476s zitten. Een laagje of 10, en het glimt na een jaar nog steeds enorm. Stof en vuil veeg ik er zo vanaf, al wil ik 'm wel binnenkort weer opnieuw in de was zetten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Maakt niet zoveel uit.
Ik heb verschillende soorten waxen gebruikt. (meguiars NXT, swissvax onyx & autobahn, wolfgang fuzion, wheelgard etc..) Werkt allemaal wel.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik denk dat het er vooral om gaat hoe lang het blijft zitten ;)

Wheel Sealant kan wel beter omgaan met hitte als ik het goed begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
ScSi schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 07:51:
Kom ik even het topic binnenvallen, maar heb ook twee vraagjes. Het is denk ik niet rechstreeks detailing gerelateerd, maar ik post het hier toch maar even.

vraag 1
De velgen van mijn wagen staan vol 'krassen'. Dit komt (vermoedelijk) door het proberen schoonmaken met een schuursponsje oid. Zodoende ziet de velg er niet uit, en kruipt er nog sneller vuil in de krassen dan gewoon op de velg zelf. Vraag is nu of er een product bestaat dat die krassen kan 'vullen' zodanig dat ze er min of meer als nieuw uitzien? Of is hier niets meer aan te doen?

vraag 2
Gezien ik waarschijnlijk toch een aantal spullen voor detailing zal bestellen op carclean.nl, zou ik meteen ook een product bestellen om mijn uitlaat (standaard) weer te laten glimmen als een spiegel. Die is namelijk onbehandeld gebleven sinds aankoop en ziet er dus niet uit. Via carclean vind ik een resem producten, maar vroeg me af of er first-hand experience is op het forum met een bepaald product?

Foto's zal ik eens proberen schieten, maar het regent op dit moment..

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Zo te zien heb je een BMW 1-serie facelift. Die uitlaat is niet van chroom. Wat hier perfect werkt is gewoon een natgemaakt Brillo sponsje.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

KappeNou schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:13:
Ook kan je bij de volgende remblokken wissel EBC greenstuff's kopen ;)
Dat dacht ik ook toen ik Performance Friction .11 compound had gekocht, maar eigenlijk werkt alleen 1 ding echt goed : Velgen laten poedercoaten :)

Dan krijg je bijna alles met een doekje eraf en hoef je nog maar weinig water of wat dan ook te gebruiken om de rest eraf te krijgen. Met water gaat het sneller uiteraard !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Poedercoaten doet niets.. De lak is alleen sterker, maar lelijker. Hierdoor gaat echt niet rem stof wel of niet aankoeken.
Gewoon goede kwaliteit velgen kopen met een goede blanke lak laag.
Ik heb genoeg gepoedercoate velgen gezien waar het juist erger aan koekt doordat de laag van poedercoaten minder glad is.
Mijn velgen zijn gespoten en ik krijg het ook gewoon met een doekje weg. Ik heb geen cleaners nodig oid.

@dude88: Het is meer marketing. Velgen worden ook niet extreem warm, alleen als je het circuit op gaat en vervolgens stil gaat staan. Maarja zwarte lak midden in de Italiaanse zon zal ook redelijk warm worden.
Als je een turbo spruitstuk gaat waxen kan ik het begrijpen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door KappeNou op 09-05-2012 11:18 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Wat nog beter werkt is een (bijna) dichte velg, deze worden nauwelijks vies :)

Dit hitte is toch wel een issue, er wordt op velgen ook speciale velgenlak gebruikt die beter omgaat met warmte.
Als ik aan mijn velgen of banden voel is dat toch ook vaak na een rit wel aardig warm. Wellicht warmt het ook heel snel op in een korte tijd, dat kan ook invloed hebben op de lak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Gisteren flink aan het poetsen geweest. Gerestaureerde oldtimer, opnieuw gespoten (al een tijd terug, dus al lang uitgehard). Mooie cremewitte lak, welke ook mooi glom, maar als je er met de hand overheen kon je voelen en ook horen dat het niet glad was. Allemaal piepkleine (onder het juiste licht, en van heel dichtbij kon ik ze net aan zien) spikkeltjes. Waarvan... geen idee. Maar ik vermoed dat er bijv. spuitnevel op neer is geslagen bij de spuiterij, of wellicht een effect van de lak, waarbij er kleine puntjes ontstaan. IIG de hele avond zoet geweest met het aanbrengen van een laagje Mezzo, waarna alles een stuk gladder is. Meteen alle kit/lijm/tectyl/vet restjes weg. Glimt al prachtig, wauw _o_ Wel wat kleine poetskrasjes, maar ik verwacht dat dat met de top wel verdwijnt. En anders... boeie, bij TL licht zie je het wel. Maar in zonlicht is ie oogverblindend ;)

Maar met wat ga ik hem nu beschermen? Ik heb voor mijn eigen (donker metallic) auto "Poor Boys Polish with Carnauba Blue" Wat op zich voldoet. Lekker makkelijk, afwerken en waxen in 1. Ik heb een testertje met black world, daarmee zag ik eigenlijk geen verschil. Wellicht omdat de lak niet zwart is maar donker blauw, en er een blanke laklaag overheen zit?
Dus ik twijfel nu tussen dezelfde fles te halen, maar dan voor de licht gekleure lakken. Of wellicht iets meer uitgeven waardoor ik een goeie wax+lozze glaze heb die voor beide auto's geschikt is. Al vermoed ik dat bovenstaand product dan een vergelijkbaar resultaat gaat leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

Of eerst sealen met een goede sealant (voor de bescherming) en voor het glimeffect een mooie wax die speciaal voor lichtere lakken is gemaakt? (weet er zo geen maar Dodo Juice heeft vast iets in het assortiment).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Wolfgang Sealent en daarna wolfgang fuzion.
Ook een mooie combo, wolfgang sealent en daarna swissvax onyx of idd iets van DoDo.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Nou, het is poorboys exp geworden met natty's paste wax red, dus kan beide auto's ermee doen :) het effect van de exp zag ik niet echt, maar dat kwam wellicht omdat de auto binnen stond, na het invrijven was ook erg lastig te zien waar ik was geweest. t voelt nu heerlijk aan. Duidelijk te merken dat ie behandeld is :)
Nou vertelde ze me bij car clean dat ik bij herhalingen ook gewoon 1 vd 2 kan doen. Maar ik weet alleen niet meer of dat juist de exp was of de wax?

edit: laat maar, staat op de site, alleen de exp dus. wax is voor de extra glans

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 15-05-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 22:55
Met welk product hebben jullie de beste ervaringen als het gaat om het cleanen/zwart maken van kunststof bumpers, strips etc?

Ik zit een beetje rond te kijken.. Autoglym, Turtle Wax black plastic restorer, Mequiars heeft ook wat. Doet dit allemaal prima zijn werk of zijn er producten bij die ik beter kan vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

aKra

Intentionally left blank.

Heeft iemand tips/producten voor cabriodaken? Mijn vriendin heeft een nieuwe Fiat 500C (bordeaux dak) en die wil ik even goed sealen/onderhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:11
Sander H schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 17:08:
Met welk product hebben jullie de beste ervaringen als het gaat om het cleanen/zwart maken van kunststof bumpers, strips etc?
Gekookte lijnzaadolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Oude olie, of bandenvet, gaat prima. :+ Maar idd gekookte lijnzaadolie is wel een van de betere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Thanks, heb even gegoogled en ik zie dat het veel gebruikt wordt. Ik ga het eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

aKra schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:31:
Heeft iemand tips/producten voor cabriodaken? Mijn vriendin heeft een nieuwe Fiat 500C (bordeaux dak) en die wil ik even goed sealen/onderhouden :)
Volgens mij is het algemene idee dat je niet teveel moet rotzooien aan de cabriodaken. Als de wagen vrij nieuw is en geen zwaar leven heeft zou ik er dan ook vanaf blijven.

Voor mijn Z4 uit 2003 heb ik een onderhoudssetje van BMW gekocht. Hierin zit o.a. een borsteltje om het er ook inzittende reinigingsmiddel op te brengen en een impregneermiddel. Meguiars en Raggtopp en dergelijke merken zullen ongetwijfeld iets vergelijkbaars hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-shop24.com/product_images/popup/BMW_Cabrio_Pflege_Set_Pflegeset_Koffer100.jpg

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon met lauw water wassen is vaak al meer dan zat, geen exotische reinigingsmiddelen erover heen spuiten want dan beschadig je geheid de beschermingslaag die over je dak zit. Mocht er vogelpoep of dat soort rommel opzitten is een borsteltje en speciale reinigers (duur...) zoals hierboven bijvoorbeeld eigenlijk de enige optie, wel moet je dan gelijk met een goed impregneermiddel (bescherming) de boel weer sealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Misschien heb je daar wel gelijk in, maar als er bijvoorbeeld wat vogelpoep op het dakje zit willen we dat er meteen af kunnen halen. Gewoon water in een spuit in de auto meenemen en een doekje ofzo? Of misschien wat mengen met groene zeep?

En toen kwam ik op pagina 2 uit en zag ik Joopieboy z'n post :+

[ Voor 14% gewijzigd door aKra op 17-05-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dus je hebt al antwoord. 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Laatst online: 03:14
sh4dow schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 19:36:
[...]

Gekookte lijnzaadolie.
Zag heel toevallig dat m'n moeder van de week een flesje van dat spul meegenomen had, maar hoe in hemelsnaam moet je olie 'koken' ??
En hoe lang moet het dan 'koken'? En moet het heet of koud aangebracht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Knightwolf schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:00:
[...]

Zag heel toevallig dat m'n moeder van de week een flesje van dat spul meegenomen had, maar hoe in hemelsnaam moet je olie 'koken' ??
Wikipedia: Lijnzaadolie

Oftewel, je hebt rauwe lijnolie en gekookte lijnolie (zo heten ze). Je hoeft het dus niet zelf te koken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 12:35

AMDFreak

Intel is zo..

Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de Poorboys - Trim restorer en/of de Carpro PERL.

Uiteraard wel eerst de trims goed ontvetten. Soms moet je de behandeling 2-3 keer herhalen.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gisteren een zwarte '06 Seat Ibiza diesel gedaan. Man, dat ding was smerig! Helaas had ik zelf niet al mijn spullen bij me, aangezien de eigenaar zelf ook al wat had, en dat was best vervelend. De spullen van de eigenaar waren niet echt berekend op de taak. De eigenaar heeft eerst de auto afgespoeld en daarna de auto en de velgen gewassen (single bucket, Meguiars meukshampoo, auto eerst en daarna :(). Ik ben toen los gegaan, eerst de auto nogmaals afgespoeld, daarna de hele auto paneel voor paneel schoongemaakt met een 1:4 Poorboys APC oplossing, weer afgespoeld, IPA wipedown en weer afgespoeld.

De bedoeling was dat ik de eigenaar een kleine demonstratie met klei zou geven en daarom had ik dat kleisetje met 2 bars en spray van Mothers meegenomen. Dat is lekker milde klei dus daar kan je weinig mee verklooien. Uiteindelijk heb ik toch de hele auto gedaan, waarbij ik het maar net gered heb met 1 bar. Dat ding was echt smerig. :X Daarna de auto weer afgespoeld en de auto nogmaals gewassen, de eigenaar stond op het gebruik van zijn Meguiars shampoo maar ik heb toch maar gewoon mijn Dodo Juice BTBM erin gegooid en daarna de voordelen van 2-bucket laten zien. Nog een keer afspoelen en daarna in de was, mijn Collinite 476S kreeg ik er helaas niet op, de eigenaar wilde per se zijn Meguiars Gold Class met een standtijd van zo'n 12 minuten erop hebben.

Uiteindelijk ziet hij er optisch weer aardig uit, maar ik heb de helft van de auto niet kunnen doen. Motorruimte, deurposten, interieur, tankopening, rubbers, etc. zijn niet gedaan. De eigenaar vond het na het waxen wel prima en ik vond het erg jammer dat 'ie al begonnen was zonder mij aangezien ik juist die dingen als eerste doe. Beetje onvoldaan gevoel dus, na 4,5 uur werk aan mijn kant. :P Wel nog even stiekem aan het einde al het zwarte plastic aan de buitenkant in de 303 Aerospace Protectant gezet, maakt het toch nog een klein beetje af.

Ook meteen bij een een andere auto beginnende mosgroei van de rubbers van de daklijsten verwijderd. 1:6 APC en een tandenborstel met zachte haren zijn daar een prima middel voor. :) De rubbers staan ook weer in de Aerospace Protectant waardoor ze er na 13 jaar in weer en wind weer als nieuw uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Bedankt voor de gekookte lijnolie-tip, heb eergister mijn bumpers en strips ermee schoongemaakt en het verschil is heel goed zichtbaar. Het was lichtgrijs zonder enige glans, nu is het bijna matzwart met een klein glansje erover 8)
Knightwolf schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:00:
[...]

Gewoon een klein beetje (10ml is genoeg voor 2 bumpers en wat strips) in een leeg bakje of potje gieten, daarna wat terpentine erin gieten (iets minder dan 10ml, dus net zoveel totdat de inhoud in je bakje bijna verdubbeld is), even roeren, en vervolgens een droge zachte katoenen doek om je vinger wikkelen en in de olie dippen en poetsen maar (cirkelachtige bewegingen). Wel steeds bij elk nieuw stukje een schoon stukje doek nemen.

Nadat je alles gedaan hebt nog even zacht napoetsen met een schone doek.

Mijn voor en na:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Hv9aW.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mZIAS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09 10:29

Jazzper

BB4E^Guerilla

lijnzaadolie is konings! Vooral om jaren 90 bakken met veel uitgeslagen grijswitte dikke bumpers weer 10 jaar jonger te maken. Een gemiddelde Volvo 850 heeft anno nu witte bumpers. Even klussen met lijnzaadolie en ding is weer strak!

Kun je kopen in kleine fles bij de bouwmarkt. Hoef je niet te koken hoor. Gewoon op een doek doen en poetsen maar. Je plastic leeft er echt van op. Let wel op dat het op zo'n doek brandgevaarlijk is. Zeker als het straks mooi weer wordt niet een doek met resten lijnzaadolie in de volle zon leggen dan ontbrandt het mogelijk spontaan.

Bij je auto gebeurt dat niet hoor, no worries.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
AMDFreak schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:46:
Ik gebruik zelf naar alle tevredenheid de Poorboys - Trim restorer en/of de Carpro PERL.

Uiteraard wel eerst de trims goed ontvetten. Soms moet je de behandeling 2-3 keer herhalen.
Die heb ik ook, maar gebruik altijd voor rubbers en kleine kunststof deeltjes.
Voor de grote bumper delen heb ik wat anders. Weet even de naam niet meer, maar dat is echt een soort schoen smeer. Dat werk 10x beter dan olie, poorboys, oid. Ik zal binnenkort even kijken hoe het heet.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sander H schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 15:13:

Gewoon een klein beetje (10ml is genoeg voor 2 bumpers en wat strips) in een leeg bakje of potje gieten, daarna wat terpentine erin gieten (iets minder dan 10ml, dus net zoveel totdat de inhoud in je bakje bijna verdubbeld is), even roeren, en vervolgens een droge zachte katoenen doek om je vinger wikkelen en in de olie dippen en poetsen maar (cirkelachtige bewegingen). Wel steeds bij elk nieuw stukje een schoon stukje doek nemen.

Nadat je alles gedaan hebt nog even zacht napoetsen met een schone doek.
Waarom verdunnen met terpentine? Het idee van dat spul is dat het een wetlook geeft, en zelf uithard. Lijkt me dat termpentine de samenstelling en uithardingsproces verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
Het verdunt, waardoor het er beter intrekt en het vuil er beter vanaf wordt gehaald (tip via diverse sites gevonden). Ik had eerst een deel met alleen olie gedaan, en toen een deel met een beetje terpentine er door. Het tweede gaf mij een nog beter resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Wat is daar nou weer mis mee ...

Leuk topic dit hoor, maar af en toe heb ik echt het idee dat sommigen overdrijven wat betreft merk keuze :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Knightwolf schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 12:50:
[...]

Waarom verdunnen met terpentine? Het idee van dat spul is dat het een wetlook geeft, en zelf uithard. Lijkt me dat termpentine de samenstelling en uithardingsproces verneukt.
Zelf uitharden is prima als 't mooi weer is, maar als jij 't niet goed uitpoetst en het regent de dag erna heb jij van die mooie regendruppel strepen erover :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Vandaag voor het eerst "Quick Detailer" van Meguiars gebruikt op de Speedster om hem even schoon te maken voor een meeting. Weer eens wat anders dan dat ik het met een claybar gebruik! Ik moet zeggen dat het resultaat best goed is... Spray 'n wipe! :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door aKra op 20-05-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Zitten er ook mensen uit de buurt van groningen hier in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

nero355 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:54:
[...]

Wat is daar nou weer mis mee ...

Leuk topic dit hoor, maar af en toe heb ik echt het idee dat sommigen overdrijven wat betreft merk keuze :P
De Meguiar's consumentenlijn staat nou niet bekend om z'n geweldige schoonmaakkwaliteiten. Zelf begonnen met Gold Class en tja, je krijgt je auto er wel "schoon" mee maar ik merk dat ik met de HyperWash (ook Meguiar's, maar dan "profi lijn") minder nodig heb, de mitt beter glijdt en het resultaat beter is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Arfman schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:39:
De Meguiar's consumentenlijn staat nou niet bekend om z'n geweldige schoonmaakkwaliteiten. Zelf begonnen met Gold Class en tja, je krijgt je auto er wel "schoon" mee maar ik merk dat ik met de HyperWash (ook Meguiar's, maar dan "profi lijn") minder nodig heb, de mitt beter glijdt en het resultaat beter is.
Hmm... OK : Wat zou jij dan aanraden voor het volgende =>

- Shampoo + Washmitt
- Wax + Pad
- Clay + Claybar
- Velgencleaner ?!
- Interieur ?!

Meer doe ik niet : Dit is al een heleboel werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 21:23

vhal

ಠ_ಠ

Ik zag vanmiddag op mijn motorkap een flinke steenslag, op zo'n manier dat het plaatwerk zichtbaar is. Blijkbaar heeft deze al een tijdje gezeten aangezien de kleur van het plaatwerk nogal donker van kleur is. Hopelijik is het geen roest en kan ik het nog oplossen met een lakstift.

Nou heb ik helaas geen wetsand en een polijstmachine beschikbaar. Gelukkig is het plekje op een plek wat niet zo in het zicht valt.

Mijn vraag is, is de donkere kleur al een teken van roestvorming? Kan ik de boel gewoon ontvetten met alcohol om daarna met satéprikkers laag voor laag op te vullen en het schuren/polijsten maar te laten voor wat het is? Echt helemaal netjes zal het nooit worden maar als het voor 80% opgevuld kan worden, ben ik al tevreden.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AtleX schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:22:

Ook meteen bij een een andere auto beginnende mosgroei van de rubbers van de daklijsten verwijderd. 1:6 APC en een tandenborstel met zachte haren zijn daar een prima middel voor. :) De rubbers staan ook weer in de Aerospace Protectant waardoor ze er na 13 jaar in weer en wind weer als nieuw uitzien.
tnx voor de tip, bij mijn ibiza van amper 1 jaar oud zijn de raamgeleiders al helemaal groen uitgeslagen :'(
zat me juist te bedenken hoe ik dát nou eens schoon ging krijgen.. nu weet ik het 8)

nu nog m'n auto terug zodat ik het ook daadwerkelijk kan proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
shameete schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 14:40:
[...]

tnx voor de tip, bij mijn ibiza van amper 1 jaar oud zijn de raamgeleiders al helemaal groen uitgeslagen :'(
zat me juist te bedenken hoe ik dát nou eens schoon ging krijgen.. nu weet ik het 8)
Snel en simpel met de hogedrukspuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Knightwolf schreef op zondag 27 mei 2012 @ 04:39:
[...]

Snel en simpel met de hogedrukspuit :)
lijkt me niet handig, spuit ik rechtstreeks m'n interieur / binnenkant deur zeiknat :P

ter verduidelijking: het is het rubberen stripje wat in de deur gemonteerd zit, waar het raam tegenaan loopt.
stripje zit er denk ik vooral om te voorkomen dat er regenwater de deur in loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Detail brushes en een sopje met ook ditmaal allesreiniger, krijg je het goed schoon mee. Daarna de rubbers goed insmeren met vinyl car of poorboy's trim restorer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
shameete schreef op zondag 27 mei 2012 @ 07:32:
[...]

lijkt me niet handig, spuit ik rechtstreeks m'n interieur / binnenkant deur zeiknat :P

ter verduidelijking: het is het rubberen stripje wat in de deur gemonteerd zit, waar het raam tegenaan loopt.
stripje zit er denk ik vooral om te voorkomen dat er regenwater de deur in loopt.
Owww zeg dat dan meteen, dat je de binnenkant van de deur bedoelt. Hoe krijg je het uberhaupt voor elkaar dat de binnenkant groen wordt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-09 21:21
BMW f20 1 serie kleur Midnight Blue, is een blauw groene iets parelmoer kleur zie link http://f20.1addicts.com/forums/showthread.php?p=12076823
Nu wil ik de auto zelf gaan poetsen ik heb een flex poetsmachine
Wat heb ik dan nodig ?
Auto
Stap 1 lak reinigen sterk reinigende shampoo
Stap 2 licht kleien (ik heb nog mothers instand detailer met de gele klei)
Stap 3 waxen merk Collins 915 machine pad 6.5”type ? 2 keer per jaar
Stap 4 aftoppen merk poorboys natty paste wax bleu of ? Chemical Guys Black Light? 2 keer per jaar
Velgen
Stap 5 velgen reiningen Sonax eXtreme Velgenverzegeling Nano Pro, of Sonax Extreme Rim cleaner
Stap 6 velgen waxen poorboys weel sealant of Wolf's Chemicals Rim Shield is een nano coating

Mide shampoo om wekelijks te wassen, om de 6/8 weken bijhouden met een glase,
poorboys natty paste wax bleu of chemical guys hybrid v7 hypergloss spray sealand.

klopt dit een beetje of zijn er betere middelen

Zijn er in de buurt van overijssel workshops ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Hoezo rij je een RHD?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:31

CeesKees

I rest my Kees

Waxen met een machine??? Waarom niet polijsten na het kleien?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Na kleien zowiezo altijd wassen en afdrogen.

@Ceeskees: of je nou polijstmiddel, glaze, sealant of wax gebruikt, zowel insmeren als uitpoetsen kan met een machine. Beetje overrated, maar het kan wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 13-06-2012 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik doe het ongeveer zo:

Buitenkant auto
Step 1 Wassen.
Step 2 Kleien met PB Spray and Wipe (deze stap wil ik nog wel eens overslaan)
Step 3 SSR2 met de hand waar nodig. De rest van de auto met PB Pro Polish.
Step 4 White Diamont of Black Hole, ligt aan de kleur auto
Step 5 PB EXP sealant.
Daarna eventueel nog een laag EXP en/of nog een laagje natty red.

Velgen
Velgen reiniger.
IronX.
PB Wheel Sealant.

Banden en zwarte/kunstof delen
APC om schoon te maken.
PB Trim restorer.

Interieur
APC om schoon te maken.
PB Natrual Look.

Hoofdzakelijk gebruik ik eigenlijk PB.
Ik vind het een goed allround product voor nette prijzen.
De geur is over het algemeen erg goed, sommige producten van Megs die stinken eigenlijk gewoon.
Voor sommige zaken zijn er misschien wel eens betere opties, maar zover ik tot nu toe heb ervaring is PB eigenlijk nergens echt slecht in. En eigenlijk altijd wel safe om mee te werken.

Iemand nog opmerkingen of tips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
afgelopen weekend de auto ook eens flink onder handen genomen.
driekwart jaar en zo'n 25.000 km geleden voor het laatst gedaan, dus het was serieus nodig :X

gewassen met born to be mild shampoo (met 2 emmers uiteraard)
helaas geen foam behandeling wegens ontbreken van een waterleiding.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image001.jpg

die kan wel een sopje gebruiken :P
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image004.jpg

behandelt met shampoo --> ironX --> 2 lagen wheelwax.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image006.jpg
en vervolgens de band met wet 'n black behandelt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image007.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image008.jpg
links wat beschadigingen door bandenwissels, rechts is vuil dat ik er niet af krijg.
met name omdat de velg daar wat ruwer is dan de gelakte delen.

na de velgen heb ik de auto gekleid, dmv DJ, born slippy.
dat werkt waanzinnig goed zeg :D veel beter als het spul dat ik van meguiars gebruikte.
vervolgens de auto in de colonite 476 gezet :)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image025.jpg

natuurlijk de binnenkant niet overgeslagen, alles gestofzuigd, de plastic delen behandelt met PB natural look.
de lederen delen met Gliptone liquid leather conditioner, raamrubbers met siliconenolie en al het glas en spiegelwerk met NXT glass cleaner.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image014.jpg
goed gezien, er moest hier nog gestofzuigd worden :P

de voorruit nog even behandelt met Rain-X en toen was zo'n beetje de dag wel voorbij :P

de gebruikte spullen
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image027.jpg

uiteindelijk resultaat na een weekend zwoegen. 8)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image030.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image034.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/61886527/Ibiza%20ST/image033.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ziet er weer uit als nieuw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Strak resultaat!
Alleen in de toekomst wel iets vaker wassen :p

[ Voor 13% gewijzigd door AMDFreak op 15-06-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
gaan er overigens nog poetsers naar de jaarlijkse Summer detail day bij carclean?

ik ben vorig jaar geweest, maar de rij die er toen stond :X
dit jaar heb ik niks nodig, dat zei ik vorig jaar ook maar eindigde uiteindelijk toch met een tas vol spullen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

shameete schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:27:
gaan er overigens nog poetsers naar de jaarlijkse Summer detail day bij carclean?

ik ben vorig jaar geweest, maar de rij die er toen stond :X
dit jaar heb ik niks nodig, dat zei ik vorig jaar ook maar eindigde uiteindelijk toch met een tas vol spullen oOo
Lijkt me supergezellig (heb ook al eens een workshop bij ze gevolgd en ze zijn ... prettig gestoord :P) maar het is ruim 2 uur rijden voor mij, dus ik denk dat ik het maar laat schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Shameete,

Ik ben sowieso wel aanwezig, die rij gaan ze dit jaar aanpakken.
Afrekenen > nummertje.. en dan kan je daarmee bij een andere balie je bestelling afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

AMDFreak schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:35:
Shameete,

Ik ben sowieso wel aanwezig, die rij gaan ze dit jaar aanpakken.
Afrekenen > nummertje.. en dan kan je daarmee bij een andere balie je bestelling afhalen.
Dat is wel een mooi systeem. Moet je nog steeds lang wachten, maar dan kan je ondertussen lekker rondlopen :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
precies, dat vond ik vorig jaar wel jammer.
even bij een demo kijken of een broodje kopen ging niet zomaar.
uiteindelijk raak je natuurlijk wel met elkaar in gesprek en houden die je plekje wel open, maar ja...

het is te hopen dat het nieuwe systeem goed gaat werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Denk dat ik ook wel ga, is tenslotte in de buurt.

Gisteren trouwens nog ff bezig geweest, had hem voor de week ardennen netjes gepoetst, EX-P+wax er over, glom en rook weer lekker. En toen kwam er regen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rdl9YnbyPj2yu05t7L8LQkxJ/full.jpg

Niets mis mee, maar na een week vakantie was het zo:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NOSPCuBnjufLMGqToSfnLKJ9/full.jpg

Gisteren thuis gewassen, toen bleven er druppelplekken achter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MMoVAhRQAVvxpPh36KO00jPq/full.jpg
Ja, en krassen, maar we hebben het hier over een oldtimer met gebruikssporen ;) Ik kan wel veel gaan polijsten, maar dan is er zowat geen blanke lak meer over. En de lak is gewoon zacht, dus met stoffige vinger er overheen vijven en er is zo weer een kras.

En als ik met mezzo er overheen ging zag je het duidelijker
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gb1UjWxuHxcLP6fyX3ZDhdUn/full.jpg

Maar paar keer vrijven, dan waren ze wel weg. Waarschijnlijk kan dat met finale ook wel, maar die wil ik nog eens kopen. In feite kwam het alleen voor op de vlakke delen (koffer+motorklep, dak = cabriodak). Dus die behandeld, de rest was gewoon weer glimmend en schoon.
Bij de eerrste regenbui lagen er ook wat gele druppels op de auto, waarschijnlijk van stuifmeel. Maar dat hoeft toch niet zulke vlekken achter te laten? Vooral omdat het meeste er ook door de regen weer af spoelde. Beetje jammer dat ik hem IMHO goed behandeld had, en het zo snel weer verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Je zou ook een goeie glaze kunnen gebruiken, die maskeert ook een hoop van dit soort gebruikerskrasjes. :)
Dan hoef je ook niet te blijven polijsten bij ieder krasje die je ziet en tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Hallo,

Ik wil binnenkort mijn zilvergrijze astra een wat mooier maken, maar ik heb zoiets nog nooit gedaan.
Inmiddels heb ik een groot deel van dit topic doorgelezen, maar ik ben er niet uit welke spullen ik moet kiezen.

Ik was van plan voor de lak:
-wassen
-kleien
-waxen

eventueel nog de velgen.

Polijsten waag ik me toch niet aan.

Welke producten kan ik dan het beste gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
PeterThePirate schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:18:
Polijsten waag ik me toch niet aan.
Waarom niet?

Zeker met de hand is dit redelijk veilig en kan je weinig fout doen. Het kost wel een hoop tijd, maar je krijgt er wel een mooi resultaat door.

Als je PB Professional Polish gebruikt heb je ook geen schurende werking, dus je kan geen extra krassen maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

PeterThePirate,

Het is dat je niet echt om de hoek woont, anders had ik je best het een en ander willen laten zien mbt machinaal polijsten. Zeker als je met een DAP aan de slag gaat, kan je weinig fout doen.

Heb je ook iets van een budget? En wat heb je al reeds in je bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
bedankt voor de reacties.

Polijsten ben ik vooral bang voor het krassen, maar als er spullen zijn waarbij dat niet is, prima.
Maar in mijn lak zijn geen swirs te zien, dus had ik zoiets van niet nodig.

Ik heb een polijsmachine in mijn bezit, geen doeken.
Specs:
24cm diameter
3000 trillingen per minuut
Ik neem aan dat het DAP is aangezien hij behoorlijk trilt en draait in eclipsvorm.
Als de machine niet geschikt is wordt het met de hand :?

Voor de rest ben ik niet in het bezit van poetsmiddel e.d.
Budget heb ik niet echt. De spullen die ik ga gebruiken moeten wel goed zijn, maar het hoeft allemaal niet ultra de super te zijn. Ik was niet van plan om een kapitaal uit te geven.

[ Voor 15% gewijzigd door PeterThePirate op 02-07-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
PeterThePirate schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:13:
Maar in mijn lak zijn geen swirs te zien, dus had ik zoiets van niet nodig.
Is je auto dan net nieuw? ;)

Zet hem anders maar onder TL licht (in een parkeergarage bijvoorbeeld), het zou mij verbazen als er niets op zit.
Goed als je het niet ziet normaal buiten, dan valt het idd waarschijnlijk wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Z'n auto is zilvergrijs, een van de meest vergevende (zo niet dé meest vergevende) kleur op een auto. Je moet dan echt goed je best doen om swirls/krassen te zien.

Zo'n auto knapt altijd al enorm op van het volgende lijstje:

-wassen (veilig 2 emmer systeem)
-IronX/Tar.X om resp. vliegroest en teer te verwijderen
-afspoelen
-kleien
-opnieuw wassen (2 emmer systeem met vers water)
-glaze (Poorboy's White Diamond is speciaal voor lichte/grijze kleuren en maskeert eventuele krassen/swirls en laat de metallic flake nog net iets meer "poppen")_
-goede wax met lange standtijd (Collinite 845 b.v.) of sealant (Auto Finesse Tough Coat b.v.)

Gegarandeerd een glimmende auto met een goed beschermde laklaag voor een half jaar ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Zelf heb ik ook een zilvergrijze auto.
Gezien de mijne altijd in een garage staat onder TL licht weet ik dat je daar dan de swirls echt wel ziet, dan hoef je niet eens echt veel moeite te doen.

Ik heb deze stappen gebruikt:

Step 1 Wassen.
Step 2 Kleien met PB Spray and Wipe (deze stap wil ik nog wel eens overslaan)
Step 3 SSR2 met de hand waar nodig. De rest van de auto met PB Pro Polish.
Step 4 White Diamont of Black Hole, ligt aan de kleur auto
Step 5 PB EXP sealant.
Daarna nog een laagje natty red.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
Helemaal top voor de tips.

@dude88, mijn auto staat nooit onder TL en de zon zie je echt niks, dus SSR2 lijkt mij niet nodig

Ik ga denk ik het volgende doen:

- wassen (ik gebruik idd altijd 2 emmers)
- IronX en TarX, dit moet je erop spuiten en als het verkleurt afspoelen als ik het goed heb
- kleien
- weer wassen
- PB pro polish, dit moet na het kleien toch? wat voor doek kan ik het beste gebruiken?
- White diamont, weer welke doek?
- waxen met collinite 845, doek?

iedereen alvast bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Joopieboy schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:28:
Je zou ook een goeie glaze kunnen gebruiken, die maskeert ook een hoop van dit soort gebruikerskrasjes. :)
Dan hoef je ook niet te blijven polijsten bij ieder krasje die je ziet en tegenkomt.
Nou, ik had eens een testertje black hole, dat gaf echt 0,0 verschil. 50/50 op de kofferklep aangebracht. Ik zag het niet, misschien iemand anders wel, of als ik het vanuit een ander perspectief bekijk. Qua krassen heb ik het toen niet echt bekeken, meer qua kleurdiepte. Op mijn zwarte fiets (ook met blanke laklaag er over) glom het wel erg, maar ik had ook alle krassen er uit gepolijst, want dat waren er ook een hoop van het op/afstappen.

Sowieso zijn de swirls van de autohoes of het er langs vrijven er vrijwel uit. Het zijn meer de wat diepere krassen, die je niet met de pad+inizio zo even verwijderd. Dus of een glaze effect heeft bij mij, ik weet t niet.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 02-07-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
_ferry_ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:15:
[...]

Sowieso zijn de swirls van de autohoes of het er langs vrijven er vrijwel uit. Het zijn meer de wat diepere krassen, die je niet met de pad+inizio zo even verwijderd. Dus of een glaze effect heeft bij mij, ik weet t niet.
Glaze maskeert idd ook alleen de microkrasjes, die niet groter/dieper zijn dan wat onder de term 'swirls' valt. Bij alle krassen die groter/dieper zijn zul je idd geen verschil zien.

De swirls in m'n TA en Slet krijg ik er iig niet uitgepolijst, en ondanks glaze, sealant, en wax, zijn ze nog steeds zichtbaar. Het is wel minimaal, maartoch. Aan de andere kant, het zijn al oudere auto's, die hoeven er ook niet als nieuw uit te zien. Het is iig veel beter dan voor ik er wat aan gedaan heb dus al 200% vooruitgang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

PeterThePirate schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:43:
Helemaal top voor de tips.

@dude88, mijn auto staat nooit onder TL en de zon zie je echt niks, dus SSR2 lijkt mij niet nodig

Ik ga denk ik het volgende doen:

- wassen (ik gebruik idd altijd 2 emmers)
- IronX en TarX, dit moet je erop spuiten en als het verkleurt afspoelen als ik het goed heb
- kleien
- weer wassen
- PB pro polish, dit moet na het kleien toch? wat voor doek kan ik het beste gebruiken?
- White diamont, weer welke doek?
- waxen met collinite 845, doek?

iedereen alvast bedankt voor het meedenken
Iron.x even iets langer mee wachten, want het verkleurd bijna direct. Doeken maakt niet heel veel uit. Voor de PB Pro Polish zal ik een doek met wat kortere haren gebruiken. en voor de white diamond en collinite 845 1 met wat langere haren/vezels.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:06:
[...]De swirls in m'n TA en Slet krijg ik er iig niet uitgepolijst, en ondanks glaze, sealant, en wax, zijn ze nog steeds zichtbaar. Het is wel minimaal, maartoch. Aan de andere kant, het zijn al oudere auto's, die hoeven er ook niet als nieuw uit te zien. Het is iig veel beter dan voor ik er wat aan gedaan heb dus al 200% vooruitgang :P
Wat is een TA?

Ik link dat aan een Traction Avant, maar twijfel even of dat wel juist is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
in dit geval, TransAm ;)
en slet --> potente starlet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 03-07-2012 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ligt er maar net aan uit welk wereldje je komt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik had er eigenlijk T/A moeten neerzetten, dat is gewoon een officiele naam/schrijfwijze.

Een paar pics van anderhalf jaar geleden of zo.

Tijdens:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8022.jpg

Voor:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8019.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8113.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8223.jpg

En de swirls waar ik het over had die ik er niet uit kreeg.

Dit was nog tijdens het polijsten:
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8058.jpg

Dit was na cleaner, glaze/sealant en wax
Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/Fbody/Polijsten/IMG_8261.jpg

Wel alleen zichtbaar met gebruik van flits en in de zon moet je alsnog heel goed kijken om het te zien.

[ Voor 100% gewijzigd door Knightwolf op 03-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Afplakken is niet jouw ding? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn motorkap allemaal insecten vast geplakt zitten.
Deze zitten er al een tijdje op en krijg ik er met gewoon wassen niet meer af..
Dus ik zal aan het werk moeten..

Maar hoe krijg ik die vlekken het makkelijkste eraf?
Ik heb geen machines, wordt gewoon handwerk.

Wat ik nog heb staan:

Meguiers Gold Class Car Wash Shampoo and Conditioner
Meguiers Ultimate Compound
En ik heb nog een Meguiers Wax, geen idee welk type..

Klei en detailer is helaas niet meer bruikbaar dus ik moet die opnieuw aanschaffen .

Iemand suggesties om de voorkant weer insectenvrij te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een heel handige en cheape tip is, om met een standaard spuitbus met wax de delen in te spuiten en dan goed wrijven met een zachte doek. Ik heb daarvoor een bus 'speedwax' staan. :+ Werkt echt keigoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik gebruik klei en/of UC, dat werkt over het algemeen vrij goed. Er zijn ook hele specifieke spullen hiervoor, maar of die echt doen wat ze beloven ...? Ik betwijfel het. Je zou ook een "wondersponsje" kunnen gebruiken (Kruidvat) maar die doen ook een licht polijstende werking hebben enzo ... dus daar moet je heel voorzichtig mee zijn anders heb je zo weer krasserij.

UC is het handigst denk ik en goed naspoelen.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik heb wel eens de tip gekregen om een natte handoek er overheen te leggen/hangen.
heb het zelf tot op heden nog niet geprobeerd, maar het lijkt me dat je die zooi dan iig losweekt :)

volgens mij melde Atlex dat eens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja een natte handdoek of zeem en die laten weken, dat schijnt ook te werken ja. Zelf nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

shameete schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:53:
ik heb wel eens de tip gekregen om een natte handoek er overheen te leggen/hangen.
heb het zelf tot op heden nog niet geprobeerd, maar het lijkt me dat je die zooi dan iig losweekt :)

volgens mij melde Atlex dat eens....
Jep. :) AtleX in "Het grote auto detailing topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
toch weer goed gegokt dan oOo

het plakkerige goedje wat ik een tijdje geleden op m'n auto had zitten was trouwens geen hars, maar bladluis.
of liever gezegd, het overtollige vocht van die krengen
dat wordt dus blijkbaar honingdauw genoemd..
het plakkerige komt dus omdat er veel suikers in zitten.
het lijkt mij dat die suikers niet schadelijk zijn voor de waxlaag, dat idee krijg ik in elk geval niet.

naja, weer wat geleerd :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:19:

Iemand suggesties om de voorkant weer insectenvrij te krijgen??
Natte doek en laten weken, dan kleien, en daarna polijsten.

Waar ik ook bij toeval achter gekomen ben door met thinner teerspetters te verwijderen, dat aangekoekte insecten met thinner er meestal ook goed af gaan.
Uiteraard voorzichtig zijn met de lak maar die veeg je er echt niet meteen af, niet eerder dan de insecten iig.

[ Voor 16% gewijzigd door Knightwolf op 04-07-2012 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thinner op je lak...?
Als je dan toch zulke middelen gaat gebruiken zou ik liever remreiniger gebruiken daar kan de lak over het algemeen wel tegen.

Meestal gaat teer er met klei vrij goed af is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Meguiers Gold Class Bug & Tar Remover?
Volgens de beschrijving ideaal om insecten van je auto te verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik denk dat thinner daar een beetje te scherp voor is, ik gebruik altijd wasbenzine, maar daarna moet je de behandelde delen wel even opnieuw wassen, anders krijg je een wittige waas. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

dude88 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:47:
Thinner op je lak...?
Als je dan toch zulke middelen gaat gebruiken zou ik liever remreiniger gebruiken daar kan de lak over het algemeen wel tegen.

Meestal gaat teer er met klei vrij goed af is mijn ervaring.
Tar.X werkt ook prima :)

Met thinner zou ik wel een beetje oppassen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Meestal krijg je met kleien het ergste er vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jep dat werkt erg goed, alleen vind ik dan dat je weer poetskrassen krijgt die je er dan weer licht uit moet polijsten, maar het gaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:44:
Iemand ervaring met de Meguiers Gold Class Bug & Tar Remover?
Volgens de beschrijving ideaal om insecten van je auto te verwijderen..
Yup, maar ik vind het regelrechte troep :X
Volgens de aanwijzingen moet dat spul even een tijdje inwerken en dan zou je vrij makkelijk alles eraf kunnen vegen...
Helaas... Die remover was onwijs gaan vastkoeken en dus ontzettend slecht te verwijderen... 8)7
Auto stond in een koele garage uit de zon, dus of die fles die ik had was van een slechte batch, of ik heb iets onwijs fout gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Zijn er eigenlijk nog mensen die zaterdag naar de Summer Detail Day gaan van CarClean?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

AMDFreak schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:45:
Zijn er eigenlijk nog mensen die zaterdag naar de Summer Detail Day gaan van CarClean?
Had je op de vorige pagina toch ook gevraagd :+

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
Vliegen haal ik er zelf altijd zo af.

- Pak een normaal auto sponsje.
- koop/pak een panty van je zus/vrouw/vriendin (zo fijn mogelijk)
- Om de spons doen.

en dan gewoon met warm wat en sopje kan je het er zo afhalen. Niet al te hard drukken maar gewoon rustig wrijven en zo kreeg ik al mijn vliegjes eraf die er al 2 maanden opzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Idd, ff een reminder, misschien dat er snel een korte meet georaniseerd kon worden ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Keer bij M3rcury een poetsclinic houden? :+ Goed idee! :P

Pagina: 1 ... 27 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.