Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 26 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-09 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

pdebie schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:58:
Vandaag de velgen gewassen en in de velgenwax gezet. Pfffff wat een werk zeg.
Nu weet ik weer waarom ik ooit zei dat ik niet zoveel spaken meer wilde hebben. :+

Anyway.... foto's.

wassen
[afbeelding]

drogen
[afbeelding]

waxen
[afbeelding]

15 minuutjes laten kuren
[afbeelding]

even voor de auto om te kijken hoe het staat :)
[afbeelding]

Mijn pa overhalen dat het onder zijn auto ook goed staat O+
[afbeelding]
Zeker vrij nieuwe velgen? Zo mooi wit dat velgbed aan de binnenkant nog is. Ik heb dit weekend flink moeten boenen om het überhaupt weer richting wit te krijgen...

Misschien een stomme vraag, maar breng je de sealant ook aan op de binnenzijde, of heb je alleen de zichtbare kant behandeld?

Heeft iemand trouwens ervaring met Iron.X paste? En dan vooral om remklauwen schoon mee te maken?
Ik wil de remklauwen onder de cabrio eens goed schoonmaken, zodat ze weer metaalkleurig worden, en niet het vieze bruine dat ze nu door het remstof zijn. Bij de zomervelgen zie je ze namelijk best wel duidelijk zitten en het is een beetje zonde dat achter een nette en schone velg er een smerige klauw te zien is.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11
IronX paste kan je echt heel lang in laten werken, zelfs een nacht lang (zelf niet geprobeerd).
Het is trager dan de gewone IronX maar blijft wel langer werkzaam.

En het stinkt nog naar die oude IronX geur -O-

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:14
dude88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:58:
[...]

Ja dat weet ik...
Ik heb een zilvergrijze auto, een donker grijze en een zwarte thuis. Dus ik moet wel over op 2 ;)
Dat maakt ook niet uit, dan gaan ze gewoon langer mee.
Ah ok, dat was niet duidelijk idd, verklaart een hoop :P
dude88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:43:

Is een paste wax ook te combineren met EX-P?
Zo ja, welke doe je dan eerst? ;)
Ja.
Volgorde is:
Glaze > Sealant > Wax

Of het een paste of vloeibare wax is maakt niet uit, wax altijd als laatste.
Reden: sealant (synthetische basis) heeft langere standtijd, maar glimt minder mooi, wax (natuurlijke basis) heeft kortere standtijd, maar glimt wel mooi.

Glaze: voeding van de lak en vulling van microkrasjes waardoor het oppervlak gladder wordt
Sealant: voor de goede langdurige bescherming
Wax: voor wat extra bescherming en vooral voor de mooi.
The Wheel Sealant van PB heb ik ook gebruikt, ik merkte van het weekend dat de werking er echt een beetje af is, volgens mij in september of oktober erop gedaan.
Het beste breng je 2-3 lagen aan, met liefst 24u uithard-tijd tussen de lagen door (direct na uitpoetsen nieuwe opsmeren heeft niet heel veel zin). En sept-okt erop gedaan en nu de werking minder? Geen wonder, dat zijn al heel wat maanden! Maar dat je het nu pas merkt: zo goed is dat spul dus _/-\o_
deepbass909 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar breng je de sealant ook aan op de binnenzijde, of heb je alleen de zichtbare kant behandeld?
Da's maar net wat je wil. Beste is natuurlijk alles behandelen, maar om dat te kunnen moet je eerst de velg van de auto af halen, zorgen datie ook aan de smerigste binnenkant goed schoon is, dan aanbrengen, wachten, en uitpoetsen. En dat voor alle 4. Dus doorgaans, ik iig, doe dat nooit aan de binnenkant van de velg, gewoon teveel werk, en bij de meeste velgen zie je dat toch niet zo goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 06-03-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Knightwolf schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:23:
Het beste breng je 2-3 lagen aan, met liefst 24u uithard-tijd tussen de lagen door (direct na uitpoetsen nieuwe opsmeren heeft niet heel veel zin). En sept-okt erop gedaan en nu de werking minder? Geen wonder, dat zijn al heel wat maanden! Maar dat je het nu pas merkt: zo goed is dat spul dus _/-\o_
Nou ja, ik kreeg de velgen nu niet meer helemaal schoon zonder velgenreiniger ;)

Ik had wel 3 lagen gedaan, maar dan wel direct na elkaar... Ik begrijp nu dat dat niet de bedoeling is. Dat staat dus weer niet op het potje... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Het kan wel direct achter elkaar, zal niet echt kwaad kunnen, maar echt optimaal is het niet, en veel beter zal het er ook niet van worden. Je kan op zich niet echt poetslagen stapelen tot een dikke sterke laag. 5 lagen zal niet meer effect hebben dan 2 a 3 lagen. Door meteen na de uitgepoetste laag nieuw erop te smeren los je de net opgebrachte laag (grotendeels) weer op en begin je dus feitelijk weer van voor af aan. Als je die laag lang genoeg laat uitharden heb je dat probleem niet of veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik laat het meestal een paar uur drogen, dat is vaak al meer dan zat. Volledig hard nee, maar wel hard genoeg voor een volgende laag. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:40
deepbass909 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:45:
[...]

Zeker vrij nieuwe velgen? Zo mooi wit dat velgbed aan de binnenkant nog is. Ik heb dit weekend flink moeten boenen om het überhaupt weer richting wit te krijgen...

Velgen zijn 2.5 jaar oud. Vorige eigenaar is er ook super zuinig op geweest :)
Binnenzijde heb ik ook behandeld inderdaad.

Ik heb echter geen uren tussen de verschillende lagen aangehouden, dus zal binnenkort de velgen nog een keer er af halen en dan nogmaals wassen en behandelen. Tenminste, als ik bovenstaande reacties mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met pijn in het hart is het moment aangebroken, de Volvo 740 gaat verkocht worden. Althans, dat ga ik proberen ;) Het eerste wat je dan doet is foto's maken, maar eerst: Wassen. Ik ben vanochtend aan de slag gegaan, en tot mijn grote schrik is er iets met de lak gebeurt in de 2 maanden dat hij niet/nauwelijks gebruikt is, en dus ook niet gewassen is. Ik heb hem zijn laatste wasbeurt gegeven na de ernstige sneeuwbuien.

De lak ziet er nu grotendeels zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wU2Y7MqRzyhXMRK7ZLuM6mtD/thumb.jpg

Ik heb geen idee wat het is, en erger, ik krijg het niet weg. Het is in ieder geval geen roest, het ligt echt op de lak. Iemand een idee wat voor een rotzooi dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

empy

Rijdt rondjes

Is dat niet het blanke lak probleem dat wel bij meerdere volvo's terug te vinden is? De blanke lak word poreus en er komt lucht onder. Met als gevolg dat de lak wit uitslaat en langzaamaan los begint te laten? De 440 van mijn broer heeft dat euvel namelijk, maar daar zijn het flinke vellen die er af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Het lijkt wel wat op strooizout...

[ Voor 8% gewijzigd door SToRM666 op 19-03-2012 12:23 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Als het echt op de lak ligt, probeer eens te kleien.

Gezien de kleur lijkt het wel op aangekoekt cement-poeder :X iets dat je niet op je auto wil hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik heb van Meguiars Nederland een hele lading aan spullen (en ervaring) gekregen om mijn auto goed mee te behandelen. Ik ben redelijk 'nieuw' in deze wereld maar zeker niet te beroerd om mij te verdiepen en goed de handen uit de mouwen te steken en dus ben ik afgelopen weekend mijn auto maar eens gaan klaarmaken voor de zomer. Graag zou ik jullie mening willen hebben op mijn stappenplan; sla ik misschien wat over? Doe ik iets verkeerd?

Ik ben mij volledig bewust van het feit dat er vele (al dan niet betere) alternatieven zijn maar vrijwel alles heb ik gekregen en bied mij een startpunt vanwaar ik andere producten kan gaan vergelijken.

Stap één is voor mij het schoonmaken van het intereur. Dit betekend de matten eruit; stofzuigen en alle bakjes opruimen en de rommel weggooien. De volgende stap is het stofvrij maken van het interieur; dit doe ik eenvoudig door gebruik te maken van Interieur Detailer. Dit glimt en 'glijd' niet en laat geen overweldigende geurtjes achter. Mijn leren stoelen behandel ik met Leather Cleaner & Conditioner om te voorkomen dat ze verkleuren en uitdrogen.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c543c352t

Vervolgens loop ik een klein rondje rond mijn auto; peil ik de olie, haal ik de enorme hoeveelheid ranzigheid van de achter de wielkasten weg om roest te voorkomen (bekend probleem bij dit model) en vet ik eventueel de verschillende rubbers en het dakmechanisme (cabrio) in.

Dan is het tijd voor het daadwerkelijke schoonmaken! Tijd voor een paar emmers met water om de auto af te spoelen om om vervolgens met twee emmers en een washmitt de auto te wassen. Één emmer met schoon water en ééntje met Meguiars Ultimate Wash en Wax en beide ververs ik uiteraard met grote regelmaat tijdens het wassen. Ik begin van boven naar beneden waarbij ik als laatste mijn velgen schoonmaak met een aparte washmitt (waar ik met watervaste stift een velg getekend heb).

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c8b6418ft

Vervolgens, of eigenlijk tussendoor, maar ik mijn auto goed droog met een microfiber droogdoek.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c4c7ad81t

Alles goed schoon? Tijd om te kleien! Hiermee bereid ik de lak goed voor op een nieuwe waxlaag en zorg ik ervoor dat de lak goed glas aanvoelt. Ik gebruik hiervoor de Meguiars Clay Bar en Quick Detailer. Ook mijn koplampen ontkomen niet aan een kleibehandeling!

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c5a75461t

Nu de lak goed schoon en glad is zet ik alles in de wax door gebruik te maken van Ultimate Liquid Wax.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c91b238at

Vervolgens maak ik het af door mijn banden weer zwart te maken met de Endurance Tire Gel (alhoewel ik hier niet echt het nut van inzie)...

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c97e78e4t

... en maak ik enkele zwarte kunstof onderdelen weer goed zwart door middel van Cartec Vinly.

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c63ae76bt

Het resultaat spreekt voor zich; ondanks de bewolking en het gebruik van een hele oude camera komt het hopelijk toch een beetje goed over :).

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c6ada3cft

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c71ae1f9t

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c7a727c3t

Afbeeldingslocatie: http://www.i-cey.net/upload/image.php?id=4f678c8105e77t

Mochten mensen nog tips of op-en-aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag. Dan ga ik ondertussen nog even opzoek naar een oplossing om mijn ramen goed schoon te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Naar mijn mening en ervaring is het afdrogen voor het kleien niet nodig, en is het beter om de auto na het kleien nog eens goed af te spoelen, en liefst nog een keer met de mitt er overheen, zodat je hem daarna kan afdrogen.

Want de vraag is, hoe heb je de vuiligheid die bij het kleien los kwam (en nooit alleen in de klei gaat zitten) weggehaald? Ik zie geen stap staan tussen het kleien en in de wax smeren, vandaar.

Verder is het voor zowel het werken als voor foto's juist goed als het lichtbewolkt is, in beide gevallen is felle zon niet prettig.

Het 'nut' van bandenzwart is gewoon dat het er mooi uit ziet, net als de lak :) en als je goed spul hebt is het ook een 'conditioner' voor het rubber.

Ziet er in ieder geval weer lekker fris en goed uit d:)b

[ Voor 29% gewijzigd door Knightwolf op 19-03-2012 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 16:46
Knightwolf schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:32:
Naar mijn mening en ervaring is het afdrogen voor het kleien niet nodig, en is het beter om de auto na het kleien nog eens goed af te spoelen, en liefst nog een keer met de mitt er overheen, zodat je hem daarna kan afdrogen.
Het kleien is een klusje waar ik best lang mee bezig ben. Om te voorkomen dat alle waterdruppeltjes opdrogen (en een soort 'zeem' achterlaten) heb ik alles eerst droog gemaakt.
Knightwolf schreef op maandag 19 maart 2012 @ 22:32:
Want de vraag is, hoe heb je de vuiligheid die bij het kleien los kwam (en nooit alleen in de klei gaat zitten) weggehaald? Ik zie geen stap staan tussen het kleien en in de wax smeren, vandaar.
Ik heb de klein met een (uiteraard nieuwe) droge doek verwijderd. Teminsten; dat hoop ik dus... Alles is goed 'nat' met dank aan de Quick Detailer dus ik hoopte eigenlijk alles wel weg te kunnen poetsen.

Kan ik voortaan beter na het wassen gelijk kleien en daarna nog een keer afspoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Knightwolf schreef op maandag 19 maart 2012 @ 16:53:
Als het echt op de lak ligt, probeer eens te kleien.

Gezien de kleur lijkt het wel op aangekoekt cement-poeder :X iets dat je niet op je auto wil hebben...
Ik zal me eens inlezen in kleien. Even met wasbenzine eroverheen is geen goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
je gebruikt de Meguiars Ultimate Wash en Wax. Dit is een shampoo met daarin een wax. Hierna ga je kleien, waarmee je dus eigenlijk die net aangebrachte waxlaag weer teniet doet.
Kan je beter gewoon gold class shampoo gebruiken of de NXT shampoo.

De Meguiars Ultimate Wash en Wax is meer voor tussen de grote poetsbeurten (zonder kleien etc.) door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komend weekend maar eens ff kijken wat ik nog aan spullen heb staan om de auto weer lente klaar te maken..
Had vorig jaar zo'n starters kit gekocht bij Meguiars, beviel wel prima..
Denk dat ik alleen nieuwe klei en detailer nodig heb, de rest heb ik nog wel staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
zit er eigenlijk nog verschil in klei ? of is dat verwaarloosbaar?
ik gebruik nu nog de klei die ik in zo'n meguiars pakket heb gekocht. maar is nu bijna op.
die klei beviel opzich prima.
maar nu heb ik de Dodo Juice Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g gezien, en die is qua prijs niet gek.

je leest alleen in de reviews dat het een hardere klei is, maar ik weet niet of die van meguiars als een harde of juist als een zachte klei wordt aangemerkt zodat ik kan vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik ben vanochtend getogen naar de speciaalzaak, en heb ingekocht. Klei, wax, onderlaag, bovenlaag, voorbewerking, nabewerking, de hele Meguiars catalogus in mijn kar gedaan.

Nadat ik een long en een nier had afgestaan, kon ik voorbij de kassa en naar huis. Mijn vrouw was op pad met de Volvo, dus heb ik mijn Audi A4 maar als testobject gebruikt.

Ik heb de hele auto gewassen en verder alleen de motorkap gedaan met klei en alle poetsproducten, om 2 redenen:
  • Ik wil het verschil met de rest van de auto na 2 weken bekijken
  • Ik was het helemaal zat
Jullie zijn allemaal helemaal gek met dat poetsen :+ Wat een werk. Maar, het resultaat mag er zijn. Het is niet mindblowing, maar dat zal te maken hebben dat het pas een half jaar oude en goed verzorgde auto is. Toch is het verschil zeker duidelijk, maar niet genoeg om er mijn hobby van te maken ;) Wellicht denk ik daar over 2 weken anders over als ik het verschil zie.

Nu is het wachten op de Volvo, die is 23 jaar oud, dus daar zal wel wat meer eer aan het behalen zijn :) Dat is natuurlijk, als ik die rommel eraf krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PWM schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:35:
Jullie zijn allemaal helemaal gek met dat poetsen :+ Wat een werk. Maar, het resultaat mag er zijn. Het is niet mindblowing, maar dat zal te maken hebben dat het pas een half jaar oude en goed verzorgde auto is
Hoe goed verzorgd was goed verzorgd? Bij een krasstraatauto moet je toch wel behoorlijk wat verschil zien na de eerste keer en als je 'm inderdaad goed bijhoud ben je in het vervolg met een paar uurtjes wel klaar. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:35:

Jullie zijn allemaal helemaal gek met dat poetsen :+ Wat een werk. Maar, het resultaat mag er zijn. Het is niet mindblowing, maar dat zal te maken hebben dat het pas een half jaar oude en goed verzorgde auto is. Toch is het verschil zeker duidelijk, maar niet genoeg om er mijn hobby van te maken ;) Wellicht denk ik daar over 2 weken anders over als ik het verschil zie.
Inderdaad dat had ik vorig jaar ook toen ik voor het eerst de auto echt onderhanden nam...
Resultaat echt zeer mooi, goede week later was het weer smerig.. |:(
Nu weet ik wel dat als je het goed bijhoud dat het vuil snel weg is, maar ik ben lui en heb niet zin om elke week de auto te wassen of af te spoelen..

Daarom poets ik hem maar 2x per jaar zeer grondig, en tussentijds gewoon 1x in de maand ff snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 13:01:
[...]

Hoe goed verzorgd was goed verzorgd? Bij een krasstraatauto moet je toch wel behoorlijk wat verschil zien na de eerste keer en als je 'm inderdaad goed bijhoud ben je in het vervolg met een paar uurtjes wel klaar. :)
Je ziet ook zeker verschil, enorm, als je er naar gaat kijken. Maar.... ik aanschouw mijn lak nooit op die manier ;) Van een afstand is het gewoon dezelfde auto, en zie je niet/nauwelijks verschil.

Nu dus eens over een weekje kijken of de rest viezer is dan mijn motorkap, en hoe het schoonmaken gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
natuurlijk, zeker bij een vrij nieuwe auto zie je weinig verschil... alleen het beschermt de lak tegen allerlei invloeden én de volgende keer krijg je de auto sneller schoon :)

zo heb ik ooit eens een 10 jaar oude witte auto behandelt waarvan de lak helemaal was verweert... dán heb je pas profijt van je werk.. en een zere arm :+

ik wacht zelf nog een tweetal weken tot de zomerbanden er weer op zitten, en dan krijgt ie van mij ook weer een grondige schoonmaakbeurt.. vooral de velgen ben ik benieuwd.. die heb ik vlak voor de winter met geheel met wheelwax behandelt.. eens kijken hoe makkelijk het remstof er af gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik zo binnen val, maar zit me er al dagen lang mateloos aan te ergeren.
Mijn bmw 335 is een beetje " verwaarloost". Bij zijn vorige eigenaar,ndus ben druk bezig alles weer mooi glimmend te krijgen. Ik was mijn auto altijd in een wasbox, daarna goed droogwrijven met een poetslap en gebruik turtle wax polish voor de lax, heb een potje voor het chrome en gebruik turtle nano tech voor de velgen en glaswerk. Nu vind ik niet dat de wax het gewenste resultaat herft, heb de auto wel meer zien glimmen en ook de velgen worden belachelijk snel vies.
Heeft iemand misschien nog dé tip voor me? Moet ik de auto 2 x in de wax zetten, of gewoon ander spul kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
je auto polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 12:52

Arfman

Drome!

En geen Turtle Wax rommel gebruiken. Voor de velgen WheelWax of Poorboy's Wheel Sealant, voor de lak Meguiar's NXT Wax (geeft lekker veel glans, maar is na een maandje wel weer weg).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:50:
En geen Turtle Wax rommel gebruiken. Voor de velgen WheelWax of Poorboy's Wheel Sealant, voor de lak Meguiar's NXT Wax (geeft lekker veel glans, maar is na een maandje wel weer weg).
Thnx! Dat is toch minder, op de zaak word dit spul juist aanbevolen.. Legt dat spul ook echt een beschermend laagje op je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05:19
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:07:
[...]

Thnx! Dat is toch minder, op de zaak word dit spul juist aanbevolen.. Legt dat spul ook echt een beschermend laagje op je auto?
Ja, ook te zien aan de regen die letterlijk van je lak af rolt. Voor zolang het duurt dan natuurlijk ;). In de zomer kan je voor maximale glans een carnauba wax gebruiken met lage standtijd. In de winter kan je een sealant pakken welke je lak langer beschermd tegen winterse omstandigheden maar wel met minder glans.

Ik zou vandaag weer een pakketje moeten ontvangen. Dat is dan de 2e bestelling deze maand, volgende week de 3e bestellen en dan zou ik mijn auto klaar voor de zomer moeten kunnen maken :).

[ Voor 14% gewijzigd door wesleytjuh op 21-03-2012 12:20 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top! Precies wat ik wil hebben. Ga eens rondkijken op internet.

Kleine spam, auto na het wassen :
Afbeeldingslocatie: http://i1146.photobucket.com/albums/o535/tacotijd/2308529b.jpg
Dus staat hij in de wax, chrome gepoest, velgen en ramen gewassen en de binnenkant rook heel erg naar berry door de cockpitcleaner! Was dus van korte duur, toen ik thuis was zat er allemaal stof en stuifmeel op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FuuUuuu

Is dit liquid gold ofzo????
http://www.carclean.nl/pr...ar_Wax_200ml__102214.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
DIt is de genoemde NXT van meguiars:

Als spray en dus makkelijk te verwerken:
http://www.carclean.nl/pr...710_ml_G12824_100063.aspx

Vloeibaar:
http://www.carclean.nl/pr..._532ml_G12718_100056.aspx

Vast:
http://www.carclean.nl/pr...a_311g_G12711_100057.aspx

Maar net waar je voorkeur naar uit gaat dus ;). Vooral veel inlezen en proberen dus!

[ Voor 17% gewijzigd door wesleytjuh op 21-03-2012 13:50 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan pak je ook gelijk wel een hele dure wax (zoek maar eens op Swissvax of E-Zyme :P). Iets minder (zoals de NXT Tech Wax) kan ook best. Als je een lange standtijd wilt kun je inderdaad een sealant pakken of een Collinite wax (476, 845).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
PWM schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 09:51:
[...]

Ik zal me eens inlezen in kleien. Even met wasbenzine eroverheen is geen goed idee?
Wasbenzine kun je proberen, is niet direct schadelijk, maar niet te lang achter elkaar want dat gaat je lak aantasten (met thinner nog sneller).

Maar of wasbenzine/thinner helpen tegen aangekoekt cementpoeder, dat betwijfel ik ten zeerste (als het dat is, uiteraard).
Jep :P
Dus lekker links laten liggen, genoeg ander spul te krijgen dat ook erg goed is maar wel een normale prijs heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Knightwolf op 22-03-2012 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ook die pro waxen zijn stervens duur, de normale versies zijn met rond de 40 euro al niet echt goedkoop, maar de pro versies zijn nog eens 20 euro duurder vaak, heeft dat echt alleen te maken met die carnubia? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sowieso is de prijs van Carnubia per kilo echt niet hoog (tientjes werk)(EDIT: $1.62 per US pound) , en als ze dan wat verwerken in die wax word het stervens duur :? Of is dat verwerken zo moeilijk?

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 22-03-2012 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, er komt natuurlijk wel iets meer bij kijken dan alleen carnauba (;)) erin pleuren en gaan met die banaan. Ik weet dat veel merken (zoals Dodo Juice) eigen chemists in dienst hebben die niets anders doen dan dat soort zaken uitzoeken.

Neemt niet weg dat het wel een beetje "kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht" is. Met mijn goedkope pot Collinite 476 (2 laagjes zien je makkelijk door de winter) en Natty's Paste Wax Blue krijg ik echt een onwaarschijnlijke glans op de auto. Op een zwart testpaneel van Carclean zag ik (en velen met mij) alleen een verschil tussen pure Black Hole en de rest van de waxen, het stukje wat met Black Hole was behandeld was echt een tint zwarter dan de rest ... helaas spoelt BH er met de eerste de beste regenbui weer af (is alleen een glaze) dus het nut is .. "beperkt" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:55
Wax is ook lekker dikke marketing natuurlijk. Ik had laatst een klant en daar moest en zou Swissvax op. Ja, nee en amen natuurlijk, u vraagt wij draaien. Wat betreft glans en beading geen haar beter dan m'n Natty's.

Ik blijf het zeggen, het echte resultaat behaal je met het voorwerk.

[ Voor 14% gewijzigd door ConZito op 22-03-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Arfman schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:57:
Tja, er komt natuurlijk wel iets meer bij kijken dan alleen carnauba (;)) erin pleuren en gaan met die banaan. Ik weet dat veel merken (zoals Dodo Juice) eigen chemists in dienst hebben die niets anders doen dan dat soort zaken uitzoeken.

Neemt niet weg dat het wel een beetje "kabels gesmeed door elfjes bij maanlicht" is. Met mijn goedkope pot Collinite 476 (2 laagjes zien je makkelijk door de winter) en Natty's Paste Wax Blue krijg ik echt een onwaarschijnlijke glans op de auto. Op een zwart testpaneel van Carclean zag ik (en velen met mij) alleen een verschil tussen pure Black Hole en de rest van de waxen, het stukje wat met Black Hole was behandeld was echt een tint zwarter dan de rest ... helaas spoelt BH er met de eerste de beste regenbui weer af (is alleen een glaze) dus het nut is .. "beperkt" ;)
Even een beginners vraag, wanneer ik een glaze afwerk met een wax blijft deze toch wel langer zitten zeker :o?

Zaterdag kan ik naar verwachting mijn 2e en 3e pakketje in ontvangst nemen van carclean. Toch best verslavend dat spul, en dan heb ik mijn auto eigenlijk niet eens echt goed gepoetst tot nu toe. Waarschijnlijk kan ik dit weekend en anders volgend weekend een begin maken. Ik zal hier een klein verslagje bijhouden met mijn bevindingen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Hoe hoger het percentage carnauba hoe duurder de wax.
Zo is het nu eenmaal aangezien de verwerking van carnauba nogal een moeizaam proces is.

Carnauba is harder als beton dus met 100% zou ik niemand willen aanraden :)
Voordat er een acceptabel verwerkbaar product is zijn men meestal vele weken zoniet maanden verder met de ontwikkeling van een wax en die uren moeten betaald worden wat resulteert in een vrij dure wax.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:23

vhal

ಠ_ಠ

ConZito schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:03:
Wax is ook lekker dikke marketing natuurlijk. Ik had laatst een klant en daar moest en zou Swissvax op. Ja, nee en amen natuurlijk, u vraagt wij draaien. Wat betreft glans en beading geen haar beter dan m'n Natty's.

Ach, Swissvax; de Apple van de waxen :+ Duur, overrated en zat alternatieven die het net zo goed doen :P ;)

Binnenkort de collinite eens proberen, de PB natty is wel een fijne wax maar de standtijd is iets minder.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 21:51

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb echt al een enorme hoeveelheid poets spullen en dergelijke, maar ik wilde binnenkort mijn Speedster onderhanden gaan nemen en misschien even mijn inventory "upgraden". Gezien mijn wax door mijn moeder onbruikbaar is gemaakt :') (PB Natty's was dat).

Ik heb de volledige PB SSR reeks & Meguiars stappenplan en nog wat Monnello losse producten om aan te vullen (was beter dan PB volgens Carclean), echter dus nu geen wax meer.

Mijn "normale" stappenplan is:
  1. Auto wassen met NXT Tech Wash
  2. Kleien met de Meguiars standaard kit
  3. PB SSR 3 (als dit benodigd is)
  4. PB SSR 2/2.5
  5. PB SSR 1
  6. PB Black Hole
  7. Meguiars NXT 1
  8. PB Natty's Blue
Ik heb alleen donker gekleurde auto's in mijn bezit, wat voor een wax zouden jullie aanraden? En hebben jullie nog op en/of aanmerkingen op mijn stappenplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ConZito schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:03:

Idd. Net als met lak op een auto spuiten, daarvan is het voorwerk ook veel belangrijker dan het spuitwerk zelf. Als het voorwerk niet goed is kun je nog zo goed en mooi spuiten, resultaat wordt dan nooit mooi, of lak bladderd er snel weer af. En als je van goed poetsen houdt kun je dat al helemaal niet gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
Gister weer eens de auto gestript. Eerst lekker foamen, daarna gewassen met DJ BTBM en gekleid met Bilthammer Soft icm DJ Claying Lube. Kwam toch behoorlijk wat troep van de achterklep. Vervolgens weer lekker in de DJ Lime Prime Lite en Collinite S478 eroverheen. Die glans en beading is weer heerlijk :D

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/166g306.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2ilh287.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Staat er weer netjes bij ;)

Begrijp me niet verkeerd, dit is zeker geen aanval.
Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je je auto zeer netjes houd, maar dat er dan wel weer standaard wieldoppen onder zitten...
Een setje nette velgen zou het wel afmaken toch? Niks overdreven ofzo, maar gewoon origineel van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

dude88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:44:

Maar wat ik niet helemaal begrijp is dat je je auto zeer netjes houd, maar dat er dan wel weer standaard wieldoppen onder zitten...
Een setje nette velgen zou het wel afmaken toch? Niks overdreven ofzo, maar gewoon origineel van de auto.
Dus, als je wieldoppen hebt is het zonde als je je auto onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Nee zeker niet ;)

Maar een setje velgen zet net even de puntjes op de i, net zoals je met detailen doet.
Vele autoliefhebbers zullen het met met eens zijn dat het de velgen zijn die de uitstraling aan de auto geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Jep, daarom heb ik ook 4 sets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Die velgen/doppen doen mij een heel beetje denken aan die velgen met beertjes die ook op een Twingo werden geleverd :+

Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/knuttz_ueba_26.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door aKra op 26-03-2012 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

aKra schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 22:23:
Ik heb alleen donker gekleurde auto's in mijn bezit, wat voor een wax zouden jullie aanraden? En hebben jullie nog op en/of aanmerkingen op mijn stappenplan?
Qua wax zou ik dan Natty's Blue aanraden op zwarte lak. NXT na de Black Hole zou ik ook niet doen, dat haalt de Black Hole weer weg. Ik zou na de BH meteen de wax erop smeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Zat zelf naar Collinite te kijken, maar jij raad toch wel Natty's Blue aan? :)

Wel goedkoop potje zo te zien ;)

En thanks voor de tip, dus eerst NXT -> BH -> Wax dus? :)

[ Voor 21% gewijzigd door aKra op 26-03-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:21

BioHazard

*\o/*

Heren,

Ik ben met een maat van me ook begonnen. We proberen het simpel te houden. We polijsten de auto nu, doen er daarna Black Hole op, en daarna EX van Poorboys. (Sealant met Carnauba)

We kunnen natuurlijk altijd nog Nattys Blue erop doen, voor extra shine, maar is EX opzich al genoeg voor een goede standtijd?

edit: Gaat om een zwarte Ibiza en een donkerblauwgrijze Clio.

[ Voor 9% gewijzigd door BioHazard op 26-03-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 22:30
dude88 schreef op maandag 26 maart 2012 @ 07:44:

Dat zou het inderdaad afmaken, echter loop ik momenteel mijn co-schappen en verdien 2 jaar 0 euro's. Ik heb daardoor het geld er niet voor over. Vind dat te veel euro's voor het plezier dat het me oplevert. Daarnaast is het nog niet zeker dat deze langdurig blijft. Eind dit jaar studeer ik af en dan komt er ofwel een stationbak voor in de plaats ofwel twee motoren erbij. Dat geld voor die velgen geef ik dan liever uit ;) Het poetsen daarentegen vind ik leuk en is beetje bij beetje uit te breiden. Dat geld vind ik het plezier wel waard. :+
BioHazard schreef op maandag 26 maart 2012 @ 14:48:
Heren,

Ik ben met een maat van me ook begonnen. We proberen het simpel te houden. We polijsten de auto nu, doen er daarna Black Hole op, en daarna EX van Poorboys. (Sealant met Carnauba)

We kunnen natuurlijk altijd nog Nattys Blue erop doen, voor extra shine, maar is EX opzich al genoeg voor een goede standtijd?

edit: Gaat om een zwarte Ibiza en een donkerblauwgrijze Clio.
EX is voor een lange standtijd inderdaad goed, ik zou er echter Natty's op doen met Black Hole eronder. Geeft imo gewoon veel meer en mooiere glans dan EX. EX-P heb ik zelf staan, maar gebruik ik voor de winter. Juist voor de lange standtijd en tegen de pekel. Glans vind ik dan minder belangrijk. Nu met de zon moet hij gewoon keihard glimmen :*)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
^^
Daarom eerst glaze (Black Hole bv), daarna sealant (EX-P bv), en daarna wax (Pure Carnauba Wax bv). Dan heb je en lange standtijd, en mooie diepe warme glans.
aKra schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:53:
En thanks voor de tip, dus eerst NXT -> BH -> Wax dus? :)
Ligt er aan, wat is die NXT? NXT is toch de naam van een hele reeks producten?

Als je wax/sealant bedoelt, dan NXT zeker niet voor de BlackHole doen. Black Hole is glaze, dat moet er als eerste op omdat het anders vrijwel geen enkel nut heeft (voeden van de lak, en opvullen van microkrasjes).

@ Arfman: Als het om NXT-wax/sealant gaat, waarom zou dat BH eraf halen en andere merken/types wax/sealant niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 26-03-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik doe toch ook eerst Black Hole en dan NXT (Meguiars technische wax ofzo is het, groene fles en er is nu een v2 van...) en daarna wilde ik mijn wax doen...

Wat is het verschil tussen die twee Collinite's? Je hebt de 915 en de 476S als ik het goed heb... Langere standtijd of betere glans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

915 heeft volgens Collinite zelf een iets warmere glans. 476S heeft de langste standtijd, maar is ook het lastigste te verwerken van de 2. Daarnaast heb je nog 845, de vloeibare variant. Iets minder lange standtijd, maar wel eenvoudiger te verwerken.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Knightwolf schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:46:
@ Arfman: Als het om NXT-wax/sealant gaat, waarom zou dat BH eraf halen en andere merken/types wax/sealant niet?
NXT Wax is niet alleen wax, maar er zitten ook cleanende bestanddelen in die de vorige laag (of dat nou BH of NXT wax of een andere wax/sealant is) op z'n minst aantasten maar meestal simpelweg verwijderd. Auto's met NXT Tech Wax 2.0 glimmen ook altijd extreem goed, omdat het zo engineered is. Maximale glans, korte standtijd. Collega van me gebruikt het spul ook en de standtijd is maximaal 2 maanden. Niks mis mee verder, auto ziet er prima uit maar je moet dus elke 2 maand opnieuw.

Over de Collinites:

-476S: langste standtijd (vergelijkbaar met een sealant, mits de lak juist geprept is), lastigst te verwerken (1 paneel per keer, zeker niet langer dan 10 minuten laten zitten, zo dun mogelijk aanbrengen en absoluut niet in de zon verwerken zijn zo mijn bevindingen). Standtijd met 2 laagjes: ~6 maanden. (winter)

-915: meer glans dan 476S (zie wel mijn eerdere post, je moet echt een zeer goed onderhouden en gepolijste auto hebben wil je het verschil zien imho), mindere standtijd (~4 maanden).

-845: vloeibaar, makkelijk aan te brengen, redelijke standtijd (~5 maanden volgens carclean).

Ik gebruik zoals gezegd de 476S in de winter op de (zwarte) Seat Altea. In de zomer Natty's Blue met Black Hole, lijkt marginaal harder te glimmen maar dat kan ook komen omdat BH de imperfecties in de lak verbergt. Standtijd is wel duidelijk minder, 3 maanden maximaal ook bij goede lakprep (IronX, Tar Remover en daarna nog kleien). Op de (grijze) Yaris zitten nu 2 laagjes 476S en bij de laatste keer wassen (3 weken geleden) beadde het nog alsof het er net opzat. Moet wel zeggen dat die auto niet meer dan 10K KM per jaar rijdt, maar de vuilafstotende werking is dus nog echt heel erg goed. Die krijgt binnenkort een vers laagje 476S. (laatste laag dateert van oktober 2011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

empy

Rijdt rondjes

Zonet bevestiging van mijn aankoop gekregen! Er komt een nieuwe Karcher SE3001 mijn kant op voor de helft van de prijs *O*

Dus binnenkomt kan ik mijn interieur lekker aan gaan pakken met mijn extractor, wat wel nodig is ook. Dan gaat het interieur weer van zandbruin met een zweem blauw terug naar donkerblauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 22:28
Ik heb een zwarte leon, me vriendin een zwarte fiesta.

Nu wil ik ze beide eens "goed" schoon maken...

wat zou ik moeten bestellen voor een goed handmatig resultaat.

wat voor een wasspul???
met Monello Wash Mitt

Poorboys World Bug Squash - 473ml

poetsen
Poorboys World Black Hole - 946ml
waxen
Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g

moet ik nog kleien? ik ga niet/nog niet polijsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Kleien kan, maar dan moet je wel oppassen dat je geen marring (soort vegen van microkrasjes die goed zichtbaar zijn in de zon) veroorzaakt, want dat is er alleen met polijsten weer uit te krijgen. Gebruik dan iig een zachte hooguit milde klei, zeker geen agressieve want die veroorzaakt zeker marring.

Wat ook goed werkt is Iron.X, dat haalt ook al een hoop vervuiling los die meestal ook met kleien eraf gehaald wordt. Door eerst met Iron.X te behandelen is de lak al schoner voor je gaat kleien, met minder kans op marring.

Voor shampoo is er veel keus. Aangezien je Glaze (black hole) en Wax wil gebruiken lijkt me dat je dat er zo lang mogelijk op wil houden. Dan zou ik een shampoo kiezen waar geen cleaners in zitten, zodat je zonder noemenswaardige schade aan de waxlaag toch je auto tussentijds kan wassen.
Wat ik zelf gebruik is Mothers California Gold Car Wash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Paradox: je zou rond de wielkasten en de laagste regionen van de auto nog kunnen werken met Oblitarate, om teer weg te halen. Samen met de Iron.X heb je dan een behoorlijk schone lak, waarop je wax veel langer stand zal houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:32

Bommes

Capo del formaggio

Via het show je auto topic werd ik hier op gewezen.
Ik heb een vraag:
Ik wil onze camper eens goed onder handen gaan nemen dit voorjaar.
Daarbij moet hij goed gewassen / gereinigd worden (erg veel zwarte strepen er op van het weer)
en natuurlijk wil ik hem vervolgens netjes in de wax zetten en dan meteen iets wat goed houd en zorgt voor een makkelijkere en snellere was sessie tussen door.

Het ding hoeft niet gepolijst te worden, en kleien (denk ik) ook niet echt, enkel goed schoon en dan voorzien van een goede wax laag.
Het ding is van aluminium met een niet al te dikke lak laag, en de voorzijde is van kunststof.
Heb ik voor die oppervlaktes andere spullen nodig dan voor "normale auto's" ..??
Zou ik met een setje als dit:
http://www.nlpower.com/Pr...ductID/12693/Default.aspx
een goede start kunnen maken..??
Of ben ik beter af met bijvoorbeeld:
Chemical Guys Citrus Wash & Gloss
Collinite Super Sapphire Auto Wax

oh en natuurlijk pics van het slachtoffer:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/images/IMG_3864_800x600.JPG

[edit]
Okay iets meer huiswerk gedaan:
wassen:
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash
waxen:
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845
Washandschoen:
Poorboys World - Chenille Wash Mitt
Pads:
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads
doek:
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel

goede keuzes..??

[ Voor 11% gewijzigd door Bommes op 09-04-2012 16:48 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zo, afgelopen zaterdag even de BMW quick-and-dirty maar vooral het fast gedaan.

Stapje 1:
Wassen
IronX+TarX+RainX
Kleien

Stapje 2:
EXP
WAX

Stapje 3:
Onderdekapheersenalseenbaas

Volgende keer als ik wat meer tijd heb, zeg maar iets meer dan 3 uur, doe ik het nog een keer en dan de boel polijsten. Maar for now is het wel even best. Kwam best wat zooi af na 14 jaar alleen "gewassen" te zijn. Geen superfoto's, maar even voor het idee :)

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2n7hxlk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2ql7vp0.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door ConZito op 09-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
3 uur voor wassen + ironx + kleien + wassen + afdrogen + sealant opsmeren + sealant laten drogen + sealant uitpoetsen + wax opsmeren + wax laten drogen + wax uitpoetsen + alles onder de motorkap ???

Is 1 van deze stappen dan uberhaupt wel gedaan zoals het hoort? :X

RainX is alleen voor de buitenkant van de ruiten en hoort bij een van de laatste stappen, dus waarom je die bij stap 1 gedaan hebt :?

[ Voor 22% gewijzigd door Knightwolf op 09-04-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Knightwolf schreef op maandag 09 april 2012 @ 22:58:
3 uur voor wassen + ironx + kleien + wassen + afdrogen + sealant opsmeren + sealant laten drogen + sealant uitpoetsen + wax opsmeren + wax laten drogen + wax uitpoetsen + alles onder de motorkap ???

Is 1 van deze stappen dan uberhaupt wel gedaan zoals het hoort? :X

RainX is alleen voor de buitenkant van de ruiten en hoort bij een van de laatste stappen, dus waarom je die bij stap 1 gedaan hebt :?
Ga mij nou niet vertellen hoe het moet :')

En drie uur is misschien wat optimistisch, maak er 4 van. Maar ga jij naar je wax staan kijken als hij moet drogen? Ik doe dan gewoon gelijk de brommert schoonmaken. Het is allemaal maar even tijdelijk, ik heb geen uur gewacht op m'n sealert hoor.

Het is allemaal maar even hup-hup snel, wat ik zeg hij moet toch nog een keer binnen nu en en snel, maar het ergste is er wel alvast af en om dan zonder sealert en wax rond te rijden zag ik ook niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Mooie 3, ziet er goed uit!

In die tijd lukt dat inderdaad prima als je niet al te lang laat curen en een beetje vlot doorwerkt. Zo heb ik het laatst ook even gedaan, zodat er weer een fatsoenlijke bescherming aanwezig was. De full works komen binnenkort wel als ik voldoende tijd heb om ook de machine er tegenaan te zetten.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat is het dus, ik hoop het binnen nu en een paar weekjes te doen, maar dat kan zo twee maanden worden. Dus beter zit er dan iets op, al is het mannenpap met vaseline :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Pff, wat een hoop verschillende producten hier zeg, hopelijk kan iemand mij helpen met mijn first steps op auto detail gebied. :)

Twee weken geleden mijn nieuwe auto opgehaald, maar die is nu uiteraard alweer lekker vies aan het worden. Ik heb besloten mijn nieuwe auto niet door de wasstraat te halen, maar zelf te poetsen. Nog geen spullen in huis, dus eigenlijk moet ik alles nog bestellen. Wat heb ik wel:
  • Vieze auto :-(
  • Oprit
  • Kraan + tuinslang
  • HD reiniger
Ik wil de auto wassen, waxen en wat nog meer nodig is. Kleien lijkt me na twee weken nog niet nodig. Welke producten kan ik het beste gebruiken en in welke stappen?

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Een washandschoen, 2 emmers, goeie sop, velgenreiniger en eventueel spul of vliegen en aanslag te kunnen verwijderen. En een set goeie droogdoeken. Dan kom je al een heel eind. :)

En gewoon een tuinslang gebruiken, hoge drukspuit ben ik niet zo een voorstander van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 17:19:
Een washandschoen, 2 emmers, goeie sop, velgenreiniger en eventueel spul of vliegen en aanslag te kunnen verwijderen. En een set goeie droogdoeken. Dan kom je al een heel eind. :)

En gewoon een tuinslang gebruiken, hoge drukspuit ben ik niet zo een voorstander van.
Wellicht voor zo'n foamlans? Wel lachen dingen :)

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Niks mis met een hd-spuit hoor. Snap niet waarom je daar geen fan van bent? Ik baal nog steeds dat ik er geen heb (grote kans dat hier thuis de kraan niet genoeg water en de stoppenkast niet genoeg stroom kan leveren voor een fatsoenlijk apparaat).

@ wimpie: Ik denk dat je je nog gaat verbazen over hoeveel je er nog met klei af gaat halen, ook al is je auto net nieuw :)
ConZito schreef op maandag 09 april 2012 @ 23:29:
[...]

Ga mij nou niet vertellen hoe het moet :')

En drie uur is misschien wat optimistisch, maak er 4 van. Maar ga jij naar je wax staan kijken als hij moet drogen?
Het doet er toch niet toe wat je in die tijd doet, het spul moet gewoon drogen en als je in de tussentijd wat anders gaat doen veranderd de eindtijd dat je met de auto klaar bent niet :)
Het is allemaal maar even hup-hup snel, wat ik zeg hij moet toch nog een keer binnen nu en en snel, maar het ergste is er wel alvast af en om dan zonder sealert en wax rond te rijden zag ik ook niet zo zitten.
Ja hup-hup snel is het wel, ik krijg dat niet voor elkaar iig. Zelfs nog niet als je de sealant of wax stap eruit haalt :X

[ Voor 52% gewijzigd door Knightwolf op 15-04-2012 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind persoonlijk dat je met een hogedrukreiniger het vuil wat op de auto zit wel heel erg stevig over de auto heen en weg spuit, dat kan haast niet goed zijn vind ik. :P Maar goed, dat is een gevoel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Sja hebben we het al eerder over gehad. Ligt erg aan de hogedrukspuit, de waterdruk en straalbreedte, en vooral hoe je er zelf mee omgaat... hou je hem er 2 cm of 20 cm vanaf, beweeg je snel heen en weer of maar heel langzaam... Dus als een HD schadelijk blijkt te zijn ligt het meer aan jezelf dan aan de HD.

[ Voor 27% gewijzigd door Knightwolf op 15-04-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is ook wel weer waar, en stond me idd iets van bij ja, op mijn werk doen we het dan weer wel, maar goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Afgelopen weekend mijn lederen stuurwiel schoongemaakt. Eerst met een speciale leder cleaner het vuil er af gehaald. Wat een troep komt er vanaf! Een uur bezig geweest om het vuil er af gekregen; zelfs met een speciale foam bezig geweest.
Na afloop het leer ingesmeerd met een speciale was. Eindelijk is de structuur van het leer weer te zien en is het niet meer zo glimmend.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Okay ik heb een detailing vraag.
Ik heb een leuk lijstje met spulletjes klaar staan om te bestellen, maar nu realiseer ik me dat de voorzijde van onze camper van kunststof is.
En dan niet de gespoten variant maar die zooi die gewoon op kleur wordt gemaakt en dus helaas na verloop van jaren dof wordt.

Moet ik dan andere wax aanschaffen dan bijvoorbeeld zo iets: https://www.carclean.nl/product.aspx?id=101219
Is het dan zo ie zo raadzaam om de voorzijde op een andere manier te behandelen..??
Misschien iemand daar goede tips voor..??

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 17-04-2012 20:15 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik denk dat het qua sealant/wax niet uitmaakt. Maar met kleien en vooral polijsten moet je wellicht uitkijken, heb geen ervaring met niet-gelakte oppervlakken hehandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kleien kan, polijsten moet je erg goed mee oppassen, je verband de boel zeker machinaal een stuk sneller, eigenlijk is met de hand polijsten dan de enige optie. Of op een erg langzame stand.

Maar ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn bericht, Bommes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
Om hier gelijk op in te haken;
Bij een meegespoten bumper, moet je hier ook extra goed bij op letten wanneer je machinaal gaat polijsten of valt dit wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Joopieboy schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 23:02:
Kleien kan, polijsten moet je erg goed mee oppassen, je verband de boel zeker machinaal een stuk sneller, eigenlijk is met de hand polijsten dan de enige optie. Of op een erg langzame stand.

Maar ik hoop dat je wat hebt gehad aan mijn bericht, Bommes. :)
Ik heb nog niets besteld, maar heb zeker iets aan je bericht gehad + die van Knightwolf.
Het lijstje is nu definitief, afgezien van de twijfels over de voorzijde.
Maar even goed ik ga de rest voorlopig ook niet echt polijsten of kleien dus de voorzijde voorlopig ook nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
wesleytjuh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:21:
Bij een meegespoten bumper, moet je hier ook extra goed bij op letten wanneer je machinaal gaat polijsten of valt dit wel mee?
Ja dat klopt. Plastic wordt veel sneller heet en heter dan metaal. Dit komt oa omdat plasic warmte isoleert en metaal juist geleidt.

Daarom met ongelakt plastic dus helemaal erg oppassen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 18-04-2012 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 12:35

AMDFreak

Intel is zo..

wesleytjuh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 00:21:
Ligt eraan met welk apparaat je eroverheen gaat.
Met een DAP kan je hetzelfde tempo aanhouden als voor je andere plaatwerk delen. Als je een rotary gebruikt, is enige voorzichtigheid geboden.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Zoveel verschilt een DAP van een Rotary niet hoor. Het verschil tussen een DAP en Rotary zit in de swirls die je er mee krijgt, niet in het meer of minder warmte verspreiden. Dat doet de DAP niet anders dan een Rotary. Ofwel, een DAP kun je geen seconde langer op dezelfde plek houden dan een Rotary als het om warmtegeneratie en beschadiging van plastic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 02:32
Afbeeldingslocatie: http://stefan.exhost.nl/modules/fotos/image.php?albumid=36&image=da542e83773319747ff7faff3cdbfac9&mode=forum

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10

tozzke

aka tozzert

opnieuw spuiten gaat volgens mij een beetje verder dan detailing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ja, nu de komende 5-6 weken niet mee rijden, liefst binnenlaten staan indien mogelijk tot de lak is uitgehard. En dan glaze, 2 lagen sealant en een laag wax erop.

[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 21-04-2012 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Op dit moment ben ik op vakantie in de VS. Bij Walmart heb ik zojuist een fles Meguiars Hot Shine Tire Spray gekocht voor $ 4,50. Bij Carclean in Nederland is diezelfde fles te bestellen voor € 15,99. Dat scheelt bijna een factor 5! Thuis maar eens testen of het iets voorstelt.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Tomatoman,

Dit klopt inderdaad! Maar in de VS heb je veel meer concurrentie dan hier.
En vergeet sowieso de transportkosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
Nog even terugkomen op mijn benodigde lijstje, wat denken jullie van deze lijst (voor wassen van auto en velgen, waxen etc. komt bij volgende bestelling):
  • Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher
  • Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
  • Carclean.nl - EZ Detail Brush
  • CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
  • Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo - 1892ml
  • Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
  • Mothers Wax - Drying Towel - 50,8x60,9cm
  • Valma - Velgenborstel

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak

AMDFreak

Intel is zo..

Wimpie,

Ik denk dat het een beetje overdreven is om twee velgenborstels te hebben.
Tevens zou ik voor de EZ Detail Mini Brush gaan, is net wat prettiger in gebruik en zo klein is deze ook weer niet :)
Persoonlijk zou ik een andere droogdoek nemen (eentje van Monello), zelfde geld voor de Meguiars Washmitt...

Voor de rest is het een prima lijstje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Niet online
AMDFreak schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:29:
Wimpie,

Ik denk dat het een beetje overdreven is om twee velgenborstels te hebben.
Tevens zou ik voor de EZ Detail Mini Brush gaan, is net wat prettiger in gebruik en zo klein is deze ook weer niet :)
Persoonlijk zou ik een andere droogdoek nemen (eentje van Monello), zelfde geld voor de Meguiars Washmitt...

Voor de rest is het een prima lijstje..
Thanks voor je reactie. De tweede velgenborstel is maar een paar euro, dus wel waard om het eens te proberen. Zal eens kijken naar de mini brush en de Monello doek.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

http://vimeo.com/40946357

Zeer mooi gedaan! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Erg gaaf idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien dat iemand me hier op weg kan helpen... mijn auto heeft een tijdje stil gestaan (buiten) en daarbij is er wat stof en blaadjes op de auto gevallen. Geen probleem, want die waren zo weggespoeld met de hoge druk spuit, maar die blaadjes hebben blijkbaar een of ander goedje achtergelaten (ik denk hars) en dat krijg ik er niet van af. Op de ruiten ging het met héél veel pijn en moeite weg met wat klei, maar dat kan ik op mijn matte folie niet gebruiken, want dan gaat het glimmen. En dat ziet er nog gekker uit.

Afbeeldingslocatie: http://a3.img.mobypicture.com/c3ea7352f1b04732bea8fd2a0a78472a_view.jpg

Zo zit de hele auto onder de groen/gele plekken. Zijn er speciale middeltjes tegen dit "natuurgeweld" die mijn folie niet oplossen? Misschien een huismiddeltje om te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Barracuda_82 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:42:
Misschien dat iemand me hier op weg kan helpen... mijn auto heeft een tijdje stil gestaan (buiten) en daarbij is er wat stof en blaadjes op de auto gevallen. Geen probleem, want die waren zo weggespoeld met de hoge druk spuit, maar die blaadjes hebben blijkbaar een of ander goedje achtergelaten (ik denk hars) en dat krijg ik er niet van af. Op de ruiten ging het met héél veel pijn en moeite weg met wat klei, maar dat kan ik op mijn matte folie niet gebruiken, want dan gaat het glimmen. En dat ziet er nog gekker uit.

[afbeelding]

Zo zit de hele auto onder de groen/gele plekken. Zijn er speciale middeltjes tegen dit "natuurgeweld" die mijn folie niet oplossen? Misschien een huismiddeltje om te proberen?
Lekker warm water en een sopje? Misschien dat het dan wat zachter wil worden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Bij de wasstraat heb ik hem helemaal ingespoten met warm sop en een minuut op twintig laten weken voordat ik heb geprobeerd die vlekken weg te krijgen. Ik denk niet dat dat helpt.

Edit: ik lees op andere fora goede berichten over spiritus... ben alleen bang dat dat niet goed gaat op de folie. Effe proberen in een onzichtbaar hoekje!

Edit2: I stand corrected! Warm water helpt niet, kokend water werkt als een tierelier! Dat wordt dus een avondje water koken en boenen :)

Edit3: Holy crap, dat spul werkt echt goed! Ze zouden de uitvinder een nobelprijs moeten geven!

[ Voor 56% gewijzigd door Barracuda_82 op 07-05-2012 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Barracuda_82 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:52:
Bij de wasstraat heb ik hem helemaal ingespoten met warm sop en een minuut op twintig laten weken voordat ik heb geprobeerd die vlekken weg te krijgen. Ik denk niet dat dat helpt.

Edit: ik lees op andere fora goede berichten over spiritus... ben alleen bang dat dat niet goed gaat op de folie. Effe proberen in een onzichtbaar hoekje!

Edit2: I stand corrected! Warm water helpt niet, kokend water werkt als een tierelier! Dat wordt dus een avondje water koken en boenen :)

Edit3: Holy crap, dat spul werkt echt goed! Ze zouden de uitvinder een nobelprijs moeten geven!
Spiritus tast plastic niet aan hoor. En als je niet te lang bezig bent wasbenzine ook niet. Pas met sterker spul zoals sticker-remover en thinner moet je echt gaan oppassen (en zou ik op matte folie absoluut niet gebruiken).

En je edit 3: welk spul bedoel je? Spiritus of kokend water? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Kokend water. Spiritus heb ik helemaal niet meer gebruikt toen ik er achter kwam dat kokend water zo goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:37

ScSi

Belg.

Kom ik even het topic binnenvallen, maar heb ook twee vraagjes. Het is denk ik niet rechstreeks detailing gerelateerd, maar ik post het hier toch maar even.

vraag 1
De velgen van mijn wagen staan vol 'krassen'. Dit komt (vermoedelijk) door het proberen schoonmaken met een schuursponsje oid. Zodoende ziet de velg er niet uit, en kruipt er nog sneller vuil in de krassen dan gewoon op de velg zelf. Vraag is nu of er een product bestaat dat die krassen kan 'vullen' zodanig dat ze er min of meer als nieuw uitzien? Of is hier niets meer aan te doen?

vraag 2
Gezien ik waarschijnlijk toch een aantal spullen voor detailing zal bestellen op carclean.nl, zou ik meteen ook een product bestellen om mijn uitlaat (standaard) weer te laten glimmen als een spiegel. Die is namelijk onbehandeld gebleven sinds aankoop en ziet er dus niet uit. Via carclean vind ik een resem producten, maar vroeg me af of er first-hand experience is op het forum met een bepaald product?

Foto's zal ik eens proberen schieten, maar het regent op dit moment..

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0520.jpg Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0521.jpg Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0522.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0523.jpg Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0524.jpg Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o133/ScSi_009/th_IMG_0525.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door ScSi op 08-05-2012 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Krassen kan je weinig aan doen. Sommige waxen vullen ze wel een beetje op. Ik had het toen met meguiars NXT gedaan. Maar dat waren meer swirls op zwart gespoten velgen.
Buiten dat mag je de velgen wel is kleien ;)

Voor de uitlaten en andere metalen delen gebruik ik PEEK. Werk echt perfect. (ik heb veel metaal poets spullen uitgeprobeerd van alle bekende merken)
Vergeet niet daarna de uitlaat even in de wax te zetten. Helpt goed tegen opnieuw aankoeken.

Een echt goed voorbeeld van een slecht onderhouden uitlaat heb ik niet meer online staan. Maar beter iets dan niets ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cleartreatment.nl/wp-content/gallery/bentley_gtc/bentley_gtc_50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cleartreatment.nl/wp-content/gallery/bentley_gtc/bentley_gtc_49.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door KappeNou op 08-05-2012 08:29 ]

>PC specs<

Pagina: 1 ... 26 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.