Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 25 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Ben gisteren begonnen aan m'n Slet winterklaar te maken.

Gewassen met Mitt en 2 emmers, snel beetje afgedroogt om het ergste water eraf te hebben, daarna voor het eerst in een ruim jaar denk ik weer eens het bakje met klei en PB S&W tevoorschijn gehaald. Kleien was dus harder nodig dan ik hoopte/verwachtte :P maar het ging er toch zonder al te veel moeite vanaf. Daarna weer gewassen, en afgespoeld, en deze keer goed afgedroogd.

Toen Mothers Step-2 Glaze/Sealer erop gesmeerd en PB Wheel Sealant op de velgen. Daarna RainClear op de ramen en bij m'n neefjes auto (die toevallig onverwacht langs kwam) de ramen ook gedaan met RainClear. Toen de wasspullen wat opgeruimd en even pauze houden met wat drinken, en daarna gaan uitpoetsen.

Helaas begon het toen al bijna schemerig te worden en was het zodanig afgekoeld dat er al condens op dak en motorkap zat. Dat uitpoetsen van die Glaze is dus niet echt geweldig gegaan. Daarna de velgen nog.

Ik was van plan om na de Glaze meteen PB EX-P erop te smeren maar dat is er dus niet meer van gekomen, en heeftie een nacht onbeschermd (nahja zover als de vorige laag sealant er nog niet helemaal afgesleten was) gestaan.

Vanmiddag weer naar buiten, om hem als eerste af te drogen want hij was natuurlijk helemaal zeiknat van de condens, zelfs halverwege de middag nog. Het was ook maar een graad of 8 en richting het eind van de straat kon ik zelfs lichte mist waarnemen. Toch aan de gang gegaan want moet echt een laag sealant op, erg belangrijk. Nu is het nog wel een paar dagen mooi weer maar het wordt wel kouder (en dus moeilijker werken buiten) en het is natuurlijk altijd onzeker wanneer er neerslag komt.

PB EX-P erop smeren was iig vrij makkelijk met de nieuwe witte foampads die ik laatst besteld had (Glaze gisteren ook al), zijn erg fijne pads, beter dan de gele foampads die ik de vorige keer besteld had en ook zeker fijner dan microfiber-pads! Heb daarna ook met PB Wheel Sealant de velgen een 2e laag gegeven.

Na wat gegeten te hebben weer gaan uitpoetsen. Ondanks dat ik bang was dat ik het op sommige plekken te dik gedaan had was het overal makkelijk uitpoetsen. Zal vast wel met de eigenlijk te lage temperatuur te maken hebben gehad.

Morgen de geplande 2e laag EX-P. Misschien overmorgen als het nog steeds mooi weer is nog een laag Mothers Step-3 Pure Carnauba Wax om het mooi af te werken. Misschien dat ik ook nog een 3e laag Wheel Sealant doe, kan geen kwaad, kzie wel of ik er zin in heb.

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30
Ex-p is altijd wel goed uitpoetsbaar vind ik. Zelfs dik en vol in de zon. Vind ik er juist zo lekker aan.

Dit weekend ook maar weer eens de auto foamen en boosten met pb spray en gloss. Eens kijken hoe die is. De condens hier is echt prachtig, al die kleine druppeltjes :D * Ophidian loves PB EXP

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

• Knightwolf
Ja klopt, EX-P is wel makkelijk uit te poetsen. Maar ben bang dat door de lage temp en hoge vochtigheid het spul zelfs na een uur nog niet helemaal goed droog geworden is. Maarja morgen nog een laagje.

Edit:
Net trouwens klaar met een flinke handwas MF-poetsdoeken. Had er 7 (2 erg kortharig, 3 iets langer harig, 2 langharig) in zitten en dan nog de grote Waffle Weave Drying Towel. Heb een emmer warm water gepakt (zo warm als ik er onder zou douchen) en daar eerst een scheut MicroRestore in gedaan (vorige (eerste) keer had ik precies afgemeten hoeveel er volgens de verpakking in moest, maar dat was achteraf gezien te weinig om ze schoon te krijgen), en daar alle doeken in gekwakt. Even roeren en laten staan. 2e emmer wat minder water in, kleiner scheutje, en dan alleen de 3 foampads die ik vandaag en gisteren gebruikt heb. Ook laten staan.

Paar uur later was in beide emmers het water erg smerig, zonder dat ik het aangeraakt heb :D (doeken-water was bijna zwart :X terwijl de doeken er helemaal niet zo smerig uit zagen) dus dat MicroRestore werkt wel, mits er genoeg in zit :D

De pads stuk voor stuk uitknijpen en onder schoon water uitspoelen. De doeken er 1 voor 1 uitgehaald, met de hand over de donkere plekken gewreven die verdwenen als sneeuw voor de zon, en dan goed uitgespoeld, voorzichtig uitgewrongen, dan heeeel goed zoeken naar vuiltjes zoals boomzaadjes, zand, microtakjes, enz, en dan over de waslijn.

Ben vooral door het vuiltjes eruit pluizen zeker 2 uur bezig geweest. Kost tijd, maar imo erg belangrijk omdat dat enorme krassen kan maken. Maar dan heb ik straks weer een set mooie zo goed als nieuwe doeken in de kast liggen 8)

[ Voor 83% gewijzigd door Knightwolf op 10-11-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Die PB wheel sealant werkt idd erg goed.
Ik heb 2 maanden geleden ongeveer ook 3 lagen aangebracht. Nu gewoon met de HD spuit er langs en de wielen zijn schoon :)

Overigens gooi ik gewoon al mijn doeken en pads gewoon in de wasmachine, uiteraard zonder wasverzachter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

Yep, me too. Wel in een Jemako beschermingszak om de microvezelstructuur te behouden. Gewoon 40 graden zonder wasverzachter, komen eruit als nieuw :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
40? Zover ik weet mogen ze niet warmer dan 30 graden.
De kleine vuiltjes die er zo moeilijk uit te prullen zijn gaan er in de wasmachine ook echt niet uit. Verder wil m'n pa niet dat die doeken in de wasmachine gaan, bang dat die troep in de kleren terecht komt. Maar gezien hoe schoon ze uit m'n handwasje komen is dat ook echt niet nodig. Handwasje kost misschien wat meer tijd dan in de wasmachine stoppen, maar die 2x per jaar dat ik ze uitwas, boeiend :P

Wat is het probleem eigenlijk met wasverzachter? Ik lees dat overal maar wat doet dat precies met MF-doeken dat het niet goed is?

[ Voor 11% gewijzigd door Knightwolf op 11-11-2011 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nja, ik doe het gewoon op 40 graden. MF doeken kosten de hele wereld niet en geloof me, ze zijn brandschoon als ze uit de machine komen. Maar jij wast ze maar 2 x per jaar uit? Heb je dan zo'n grote voorraad of wat?

Wasverzachter is troep die je niet in je MF doeken wilt (bevatten oliën e.d.), iets wat je juist wilt voorkomen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik heb er intussen aardig wat (2 lichtblauwe dunne kortharige van de Halfords, 4 mediumblauwe mediumlangharige PB Mega Plush en 5 donkerblauwe langharige PB Ultra Mega Towel), en zovaak heb ik ze niet nodig. Dan komen de 'vuile' doeken net zo lang op een hoop te liggen tot ik er bijna doorheen ben en dan was ik ze uit. Verder hergebruik ik de kortharige minder vuile overigens bv om de velgen uit te poetsen, werkt prima en minder belangrijk om een superschone doek te hebben dan de lak, zo gebuik ik minder doeken.

De drying towel zou ik overigens wel vaker moeten wassen, maar aangezien ik tijdje terug bij een bestelling een 2e als kadootje kreeg heb ik er nu dus 2 dus ook dat is weer makkelijker geworden.

Edit:
Ik ga nu het 2e laatje EX-P erop smeren, en gezien het mooie weer doe ik de velgen ook maar voor een 3e keer.

[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 11-11-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
mf doeken kunnen tot 60 graden gewassen worden, ik doe dit om de 4 wasbeurten en dan gaan ze er samen met een mf restorer in, ik doe dit al een jaar of drie zonder problemen.

Door een wasverzachter smelten de vezels als het ware samen, inplaats van zachter worden je doeken dan ruwer/groffer

Voor het vuile werk haal ik doeken bij de action, die doeken kosten daar weinig, het is ook niet veel maar voor bv velgen en motorruimte zijn ze goed genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door tsunami69 op 11-11-2011 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Hier gaat ook alles op 40 graden.

Mijn PB afdrooghandoek (hoe heet die ook alweer?) en mijn wasmitt gaan gewoon na elke keer dat de auto gewassen is.

Als ik wax vanaf de auto heb gehaald zit de mf doek echt helemaal vol... Soms twijfel ik om halverwege een andere te pakken.
Hetzelfde geld voor PB PP bijvoorbeeld.
De mf doeken zitten dan helemaal vol. Dan moet ik echt een lang wasprogramma doen om ze goed schoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
dude88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:45:

Als ik wax vanaf de auto heb gehaald zit de mf doek echt helemaal vol... Soms twijfel ik om halverwege een andere te pakken.
Ligt er aan hoe dik je het erop gedaan hebt en hoe groot je auto is. M'n Starlet normaal tot dun insmeren dan heb ik aan 1 doek van 39x39 meer dan genoeg en dan zittie nog lang niet vol.
dude88 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:45:

De mf doeken zitten dan helemaal vol. Dan moet ik echt een lang wasprogramma doen om ze goed schoon te krijgen.
Daar is die MF-restorer dus speciaal voor. Lees even m'n posts terug. Doeken in een emmer warm water, scheutje MF-restorer erin, even roeren, even laten staan, daarna kun je de vlekken er zo zonder veel moeite met de hand af wrijven, uitspoelen, ophangen, klaar. Niet eens een wasmachine voor nodig.

De enige reden dat ik zo lang bezig geweest was is het eruit pielen van de kleine harde scherpe vuiltjes (die er ook in een lang wasmachineprogramma niet uit gaan), maar de vlekken en waxresten waren er in notime uit.

Wat ik zowiezo NIET zou doen is vuile doeken zonder zoals de hierboven genoemde handwas in de wasmachine doen, ook niet met MF-restorer erin, omdat al die troep dan in de wasmachine terecht komt en dus kans dat dat in je kleren komt. Als ik zag wat er in die emmer terecht kwam... :X. Wat er met dat snelle handwasje zogauw niet uit gaat is dan voor de wasmachine, maar dan is de vettige wax-troep er alvast uit.

Edit:
M'n boterham is bijna op, ga zo de auto weer uitpoetsen.

Edit 2:
En done, ziet er weer mooi uit. Morgen als het qua weer en temp lukt nog een laagje Mothers Step-3 Pure Carnauba Wax.

[ Voor 32% gewijzigd door Knightwolf op 11-11-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vanmiddag nog een laagje Mothers Step-3 aangebracht, en na uitpoetsen ook nog even de binnenkant van de ramen gedaan. Aangezien ik niet voor niks nog steeds thuis zit ivm last van m'n schouders was met name het voorraam erg moeilijk en soms pijnlijk, maar het is gelukt. Ik had het niet gedaan als het niet hard nodig was. Hij moet eigenlijk ook van binnen nog es gezogen worden, maar daar heb ik ff geen zin in. Genoeg aan dat ding gewerkt laatste dagen.

Edit: blij dat ik deze dagen benut heb, want zie in de weersvooruitzichten dat het weliswaar nog zonnig en droog blijft, maar ook kans op mist en vooral de temperaturen erg naar beneden... Net op tijd klaar dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 13-11-2011 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik heb er nooit nadeel van ondervonden om de doeken vuil in de wasmachine te doen.

De kleding die erna gewassen wordt ruikt of voelt niet naar wax of andere producten.
Met gewoon uitspoelen krijg ik veel producten niet goed uit de pads, maar in de wasmachine komt het er redelijk schoon uit.

Verder ben ik na het detailen van een volledige auto het aardig zat, dus dan heb ik nog weinig zin om die doeken en pad schoon te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dat laatste heb ik ook, mijn pads en doeken maak ik dus pas schoon als ze bijna 'op' zijn.

Alleen als je het er met 'gewoon uitspoelen' niet uit krijgt, dan heb je simpelweg te weinig MF-Restorer gebruikt. Dat had ik de vorige keer ook, de laatste keer meer gebruikt en toen ging het wel probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Gisteren heb ik een setje Meguiar's producten ingeslagen (NXT Tech Wax 2.0, Wash Mitt, microvezeldoeken etc). Nu wil ik vandaag m'n auto wassen en waxen, maar door de vorst zit hij potdicht. Wassen is het probleem niet, maar hoe zit het met waxen bij deze temperaturen? Is het nog te doen? Heeft het invloed op de curing?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wax zul langer moet curen idd. Swipetest doen, dan merk je het wel.

Als je een parkeergarage in de buurt hebt kun je hem ook daar waxen, daar vriest het meestal niet ;)

Maar het is vandaag wel ffing mistig hier zeg... :X Alles is nat

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 20-11-2011 13:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Copyman schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:50:
Gisteren heb ik een setje Meguiar's producten ingeslagen (NXT Tech Wax 2.0, Wash Mitt, microvezeldoeken etc). Nu wil ik vandaag m'n auto wassen en waxen, maar door de vorst zit hij potdicht. Wassen is het probleem niet, maar hoe zit het met waxen bij deze temperaturen? Is het nog te doen? Heeft het invloed op de curing?
Ik heb net nog een BMW E36 coupe in de Collinite 476s gezet en geen problemen gehad met aanbrengen of afnemen. Na het aanbrengen op de hele auto, kon ik meteen beginnen met afnemen van de eerste delen(swipetest)

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Ultraman schreef op zondag 20 november 2011 @ 13:50:
Wax zul langer moet curen idd. Swipetest doen, dan merk je het wel.

Als je een parkeergarage in de buurt hebt kun je hem ook daar waxen, daar vriest het meestal niet ;)

Maar het is vandaag wel ffing mistig hier zeg... :X Alles is nat
Cure tijd viel mee, ik gok zo'n 15 á 20 minuten. Een parkeergarage heb ik niet echt in de buurt zitten, al was dat wel handig geweest. Rond een uur of 4 zat er al een beste lading condens op het dak, met daaronder nog het wax. :(

Ik heb het maar uitgepoetst, maar kon niet het resultaat zien. Het condens kwam vrijwel gelijk terug. Kan er nog wat misgaan als er nog wax op het dak zit?

Hier hadden we de hele dag een strak blauwe lucht, was echt lekker weer! :)
kendo schreef op zondag 20 november 2011 @ 15:11:
[...]

Ik heb net nog een BMW E36 coupe in de Collinite 476s gezet en geen problemen gehad met aanbrengen of afnemen. Na het aanbrengen op de hele auto, kon ik meteen beginnen met afnemen van de eerste delen(swipetest)
Hier is het ook wel semi goed gekomen (zie reactie op Ultraman).

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Deze keer ben ik hier helaas niet om mee te praten over de beste manier om je auto liefdevol te onderhouden. Iemand met een minder grote band met z'n auto heeft me een vervroegd sinterklaascadeautje bezorgd:
Afbeeldingslocatie: http://www.feltec.nl/IMG_4764.jpg
Ziet er niet uit natuurlijk, dus m'n vraag is of er hier mensen tips/ervaringen hebben om dat er weer zo goed mogelijk uit te krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Polijsten :)
Dat zwarte lijkt me er sowieso nog af te kunnen. Dat scheelt al 50%. De rest van de krassen vallen stukken minder op na een goede polijstbeurt. Grijze lak en krassen gaan (gelukkig) goed samen, bij een donkere lak blijf je het toch beter zien.
Al met al denk ik dat het reuze meevalt.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag toch maar even een quick-wash gedaan. Zat onder het zand en pekel en kon het toch niet aanzien ;) Dan is dat foamen toch wel lekker, veel zand druipt er van zelf vanaf. Ben bang dat hij overmorgen weer smerig is, maar kan ik nu even van het uitzicht genieten :D

Ook maar even laagje Red Mist over de EX-P gedaan die er nu op zit. Hopen dat hij het nog paar maandjes houdt :9

[ Voor 17% gewijzigd door Ophidian op 11-12-2011 14:44 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

fsfikke schreef op zondag 04 december 2011 @ 16:32:
Deze keer ben ik hier helaas niet om mee te praten over de beste manier om je auto liefdevol te onderhouden. Iemand met een minder grote band met z'n auto heeft me een vervroegd sinterklaascadeautje bezorgd:
[afbeelding]
Ziet er niet uit natuurlijk, dus m'n vraag is of er hier mensen tips/ervaringen hebben om dat er weer zo goed mogelijk uit te krijgen.
Zo'n schaaf heb ik rechtsachter op de bumper... grmbl.
Het is me nu echter wat te koud buiten om er aan te gaan klussen, zodra het wat beter weer is ga ik eens kijken of ik dat weer een beetje netjes kan krijgen. Er is ook wat kunststof verdwenen, dus dat kan ook wel eens een beetje vullen worden.

Voorlopig moet ik maar even gelukkig zijn dat het maar een cheapo bumper is en mezelf blij maken met andere zaken, zoals:
Cinquecento beading

Vorige week het eerdere 3 maanden oude laagje Collinite 476S aangevuld met een nieuw laagje, en dat laat zich gelijk weer prachtig zien. Er was nog beading, maar een vers laagje is toch mooier :9

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Aangezien hier de poetskoningen zitten en een apart topic overbodig lijkt wil ik het volgende even vragen. Ik heb rode verf/lak op mijn zilveren auto (lease) zitten. Er zitten 3 rode plekken op de dakrand. Dit is het resultaat van een slagboom welke dicht ging toen ik eronder door reed.

Nu lees ik op onderstaande site dat door het poetsen met wat commandant de verf/lak zou moeten verdwijnen zonder schade. Heeft iemand betere tips of werkt dit zonder problemen?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1450485

Thx

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Commandant nooit gebruiken, maak je alleen maar meer krassen mee. Weet niet waar je woont, maar misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen? Anders een flesje polijstmiddel zoals Monello Mezzo halen, handpad erbij en polijsten maar, op een klein stukje wil dat prima. Je hele auto ermee doen zou ik niet aanraden tenzij je de Hulk bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:18:
Commandant nooit gebruiken, maak je alleen maar meer krassen mee. Weet niet waar je woont, maar misschien is er iemand in de buurt die je kan helpen? Anders een flesje polijstmiddel zoals Monello Mezzo halen, handpad erbij en polijsten maar, op een klein stukje wil dat prima. Je hele auto ermee doen zou ik niet aanraden tenzij je de Hulk bent :P
Woon zelf in Lelystad en werk in Amsterdam, kan ik terpentine gebruiken wellicht? Wil 't vanavond opgelost hebben maar anders moet ik misschien maar naar de FBA morgen.

Op jouw advies heb ik onderstaand in m'n winkelwagentje gestopt op www.carclean.nl Is dit voldoende? Het is een leaseauto en wil liever niet teveel geld aan dit ding besteden aangezien het ook nog eens een voorloper is waar al deuken en krassen op zitten. Deze rode verf komt van een slagboom en wil dit gewoon weg hebben aangezien ik dit zelf heb gedaan.

code:
1
2
3
4
100980 Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator     € 4,49 
101576 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5    € 14,99     
101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5             € 16,99 
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator          € 4,49

[ Voor 36% gewijzigd door Ibidem op 23-12-2011 11:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik denk eerlijk gezegd dat je met alleen Mezzo en een witte handapplicator al een heel eind komt, met flink wat geboen. Finale is om de glans nog extra op te waarderen en de allerlaatste machinale poetskrassen (hologrammen) weg te krijgen, daar heb je als het goed is geen last van als je met de hand polijst.

Alleen even opletten dat je redelijk lang blijft polijsten op die plek, totdat de polish doorzichtig wordt eigenlijk. Kan best een paar minuten duren met de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Arfman schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:35:
Ik denk eerlijk gezegd dat je met alleen Mezzo en een witte handapplicator al een heel eind komt, met flink wat geboen. Finale is om de glans nog extra op te waarderen en de allerlaatste machinale poetskrassen (hologrammen) weg te krijgen, daar heb je als het goed is geen last van als je met de hand polijst.

Alleen even opletten dat je redelijk lang blijft polijsten op die plek, totdat de polish doorzichtig wordt eigenlijk. Kan best een paar minuten duren met de hand.
Rijd vanmiddag even langs een auto poetsbedrijf om de hoek bij t werk. Kijken wat die kunnen doen, rekening kan ik als t goed is gewoon laten opsturen! Scheelt weer. Mocht dat niet lukken dan probeer ik t met jouw tips! Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ibidem schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 11:24:
[...]

Woon zelf in Lelystad en werk in Amsterdam, kan ik terpentine gebruiken wellicht? Wil 't vanavond opgelost hebben maar anders moet ik misschien maar naar de FBA morgen.

Op jouw advies heb ik onderstaand in m'n winkelwagentje gestopt op www.carclean.nl Is dit voldoende? Het is een leaseauto en wil liever niet teveel geld aan dit ding besteden aangezien het ook nog eens een voorloper is waar al deuken en krassen op zitten. Deze rode verf komt van een slagboom en wil dit gewoon weg hebben aangezien ik dit zelf heb gedaan.

code:
1
2
3
4
100980 Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator     € 4,49 
101576 Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5    € 14,99     
101575 Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5             € 16,99 
100981 Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator          € 4,49
Als je met de hand polijst heb je niks aan de finishing polish, dat is the mild om met de hand te kunnen gebruiken, verder goeie lijst. Ik gebruik hetzelfde. :P

Die oranje pad begin je mee nadat je de auto hebt gewassen uiteraard, en je werkt na met die witte pad.

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 23-12-2011 13:30 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:41

13art

Moderator Mobile
Welke Hex Logic pads zouden jullie adviseren bij een DAP machine icm met:
- Monello Raffini Inizio?
- Monello Raffini Mezzo Polish?
- Monello Raffini Finale?
- Meguiar's NXT Tech Wax Liquid 2.0?

Denk zelf aan Oranje, Wit, Zwart en Rood, klopt dit?
Gebruik je inderdaad voor de grovere middelen de grovere pads? en hoe fijner je gaat goed fijner de pad?

En hoe kan je de past weer goed schoon krijgen? Want heb de eerste keer (zo noob als ik ben op het poets gebied) veel teveel poets middel gebruikt waardoor de pads nu zowat doordrenkt zijn. Hoe krijg is ze weer als nieuw zeg maar? En dan het liefste met huis-, tuin- en keukenmiddelen ipv bijv de Chemical Guys Pad cleaner van €15,00.

[ Voor 13% gewijzigd door 13art op 25-12-2011 04:59 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je kunt redelijk mixen met pads. Je zou bijvoorbeeld Inizio nog op een witte pad kunnen gebruiken, of Mezzo op oranje. Ligt een beetje aan welk type lak je polijst, is eigenlijk een soort trial and error. Ik zou dan weer niet te extreem gaan, finishing polish op oranje werkt niet zo goed omdat de pad dan weer microkrassen maakt.

Pads schoonmaken is simpel: goed natmaken, droogzwieren op de DA in een emmer ivm. spatten. Is dat niet voldoende, dan met een zachte (tanden)borstel herhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Met 1 soort pads en pasta met verschillende grofheid heb je een paar grofheids mogelijkheden met grote intervallen.
Met 1 pasta en pads van verschillende grofheid heb je een paar grofheids mogelijkheden met grote intervallen.
Met pads en pasta van verschillende grofheden heb je heel veel grofheids mogelijkheden met kleine intervallen. En dus kun je altijd wel een geschikte combinatie vinden.

Maar wat Arfman idd zegt, daarmee niet te extreem gaan, heeft ook niet veel nut.

Schoonmaken:
Pad op de grond leggen en met de hd er overheen werkt ook aardig goed. Daarna idd droogzwieren in de hoogste stand op de machine.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/Polijsten/IMG_7425.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Eh, oei Knightwolf .. ik zou toch even HEEL GOED oppassen dat je er niet toevallig wat zandkorreltjes diep inblaast zo. Dat weet je vast zelf ook wel maar ik zou deze techniek niet aan een beginner aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Sinds twee weken heb ik mijn allereerste compleet nieuwe auto en deze wil ik goed onderhouden. Geen detailing want daar heb ik de tijd simpelweg niet voor, maar gewoon goed wassen ipv de standaard maandelijkse wasstraat.

Nu heb ik dit topic doorgelezen en wil het volgende kopen:

- Insecten verwijderaar
- Velgenreiniger
- Autoshampoo
- MF Washandschoen
- Doek om de auto te drogen
- Kwast
- Borstel voor de velgen

Wat raden jullie aan om te kopen? Met in het achterhoofd dat er goed/netjes gewassen moet worden, maar het niet zo extreem hoeft. Waxen, sealen en kleien hoeft van mij niet, of het moet makkelijk en snel te doen zijn en verder weinig onderhoud vergen (maar zo te lezen gaat dat niet lukken ;)).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Waarom zou je dan juist niet waxen? Een goede waxlaag blijft enkele maanden zitten en maakt het wassen gemakkelijker ;) Ik foam mijn auto in en dan is bijna al het vuil er al af. Juist bij goed onderhouden hoort waxen\sealen!

Poorboy's Natty Paste Wax zet je bijvoorbeeld (afhankelijk hoe groot je auto is) er in maximaal een kwartiertje op en boen je zeer gemakkelijk uit na een uurtje.

Neem eens een kijkje op carclean.nl naar alle producten. Producten die ik aan te raden vind zijn:

Wassen: Dodo Juice Born to be Mild Shampoo, Poorboys World Mega Plush Mitt Large, Mothers Tire brush en detail brushes
Klei: Bilthammer soft (Resultaat en houdbaarheid is gewoon zoveel beter na een klei beurt)
Waxen: Poorboy's Natty's Paste Wax met Foam pad en uitpoeten met microvezeldoek

Wat mij betreft mag de lente wat vroeger beginnen, kan de auto zich weer eens van zijn mooiste glimmende kant laten zien :*) Ook maar weer eens wat nieuwe spulletjes bestellen binnenkort en ook maar eens die DAP. Die is eigenlijk nog niet eens nodig, na alle wasbeurten nog amper waskrasjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het was lekker weer dus maar even wat fotootjes gemaakt van gisteren gewassen daily drive... Was helaas veeeel te koud het weekend om goed te waxen enzo...

Transport
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ymB00KBjXvu2WjxeAO7ic3W4/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Lbfy4xuPrJyNluKuFhgyIHb/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yAmfGH54oBHjh1xzYWWcbiFW/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/inccFHJJlaL35XrL2K8qfK3N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NHlrwUujNCnJCEDNNCJ1MSFY/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5y1xF65SXCQKh5EHLvPNYckJ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qdd0Vdlh0S7DGwrxiAGlFZwl/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8gvifr2nESdjJ2N5MGXfPcjM/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HPZSPrKgijJ0C9OTaAG7jAKg/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mhMUTKxvtyJYp844nSj7i14T/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L7EimY3PTgjaHiU45GuUECr5/thumb.jpg

Staat nu ook te koop dus...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ophidian schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:19:
Waarom zou je dan juist niet waxen? Een goede waxlaag blijft enkele maanden zitten en maakt het wassen gemakkelijker ;) Ik foam mijn auto in en dan is bijna al het vuil er al af. Juist bij goed onderhouden hoort waxen\sealen!

Poorboy's Natty Paste Wax zet je bijvoorbeeld (afhankelijk hoe groot je auto is) er in maximaal een kwartiertje op en boen je zeer gemakkelijk uit na een uurtje.
Een kwartier vind ik wel erg optimitisch, maar de rest van je verhaal klopt wel.

Eigenlijk is wax een must als je het snel je auto schoon wil houden. Dan blijft die ook veel langer netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Volvo S70 moet binnenkort weg, even wachten op dat het weer boven nul word en dan ga ik de volvo een goede beurt geven.

plan van aanpak:

- velgen met spray&rinse, iron x, bandjes even met poorboys world apc schoonmaken en pbw wheel sealant
- 2 emmer methode schoonmaken met meguiars gold class car wash en iron x
- met apc de kiertjes en dergelijke even nalopen met een kwastje
- met quick detailer en clay kitje van meguiars de motorkap etc clayen, zal denk ik wel meevallen, laatste keer was 2/3 maanden geleden.
- met bug squash eventjes de auto nalopen
- met een polishing pad handmatig met pbw professional polish de lak goed schoonmaken
- waxen met meguiars gold wax

Dan moet het weer wat mooiers zijn, zat te twijfelen of ik nog scratch x erbij moest bestellen, uiteindelijk maar niet gedaan. Komt vast nog wel, DAP is ook vet maar eerst zo nog maar even prutsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Type-R
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 21:25

Type-R

One Minute Shakin

kleine kick, prima detail-weer op komst *O*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iH50B.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09 17:33
Ik krijg binnenkort als het goed is een Karcher hogedruk spuit thuis te staan en hiervoor wil ik een foam lans aan gaan schaffen.

Heeft iemand nog tips voor een goede foam en een goede lans?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-09 11:01
In April laat ik me auto weer naar showroom model poetsen (auto festivals) lekker samen met me neefje 4 uur bezig zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maikel64 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 09:59:
Ik krijg binnenkort als het goed is een Karcher hogedruk spuit thuis te staan en hiervoor wil ik een foam lans aan gaan schaffen.

Heeft iemand nog tips voor een goede foam en een goede lans?
Magifoam i.c.m. Autobrite Foam lans (carclean.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
Arfman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:20:
[...]

Magifoam i.c.m. Autobrite Foam lans (carclean.nl)
Ben je net te laat voor een fikse korting ;(
Er is net een groepsbuy geweest voor de foamlans incl.aansluiting.
In het weekend wordt er door heel Nederland in iedergeval lokaal veel sneeuw verwacht. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Gister voor het eerst mn auto (zwarte Skoda Octavia Combi Ambition Businessline 2012), heb hiervoor het volgende gebruikt:
  • Dodo Juice - Born to be Mild shampoo
  • Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar
  • Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
  • Mothers - Wax Detail Brushes
  • Poorboys World - Ultra Mega Towel
Vind vooral de wax echt super: makkelijk aan te brengen, goed te zien wanneer deze is ingewerkt en erg makkelijk uit te poetsen.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik een speciale doek nodig heb om de auto mee droog te maken, daar zijn deze niet echt geschikt voor (het uitpoetsen ging er wel super mee). Ik denk er over om deze te kopen. Ook voor de velgen en banden moet ik nog wat kopen (tips zijn welkom),

Vandaag het "geluk" dat het onderweg wat regende: glijdt echt van de lak af! Water blijft als je stil staat ook erg mooi in kleine bolletjes op de lak liggen (beading).

[ Voor 2% gewijzigd door CrashOne op 26-02-2012 21:52 . Reden: Foute link... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

CrashOne schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:45:
Gister voor het eerst mn auto (zwarte Skoda Octavia Combi Ambition Businessline 2012), heb hiervoor het volgende gebruikt:
Vind vooral de wax echt super: makkelijk aan te brengen, goed te zien wanneer deze is ingewerkt en erg makkelijk uit te poetsen.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik een speciale doek nodig heb om de auto mee droog te maken, daar zijn deze niet echt geschikt voor (het uitpoetsen ging er wel super mee). Ik denk er over om deze te kopen. Ook voor de velgen en banden moet ik nog wat kopen (tips zijn welkom),

Vandaag het "geluk" dat het onderweg wat regende: glijdt echt van de lak af! Water blijft als je stil staat ook erg mooi in kleine bolletjes op de lak liggen (beading).
Je linkje linkt naar een set borstels? Daar zou ik de auto niet mee afdrogen :X
Zelf heb ik de Mothers drying towel, maar nadat ik ook een Delirium Orange heb gekocht gebruik ik alleen nog de Delirium. Super fijne doek vind ik dat, ik kan er een Vivaro helemaal mee drogen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Lol, foute link, moet deze zijn: http://carclean.nl/produc...60,9cm_155300_100572.aspx

Ik twijfelde al tussen deze en de Delirium, nu nog meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een heel erg fijne droogdoek, beetje aan de kleine kant, maar die doek slijt echt enorm snel, bij mij hangt binnen een paar maanden de rafels er al aan. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

CrashOne schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:54:
Lol, foute link, moet deze zijn: http://carclean.nl/produc...60,9cm_155300_100572.aspx

Ik twijfelde al tussen deze en de Delirium, nu nog meer :P
De delerium is groter en zachter dan de Mothers en ik ben persoonlijk niet echt te tevreden over de kwaliteit van de Mothers doek. Na diverse keren wassen begonnen de 2 lagen los te laten waardoor de doek zijn vorm niet behield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Die droogdoek van PB is wel fijn moet ik zeggen. Die gaat wel even mee.
Ik was hem bijna na elke wasbeurt van de auto gewoon in de wasmachine ;)

Ik denk dat ik voortaan het drogen ook niet meer in de wasbox ga doen. Eerst even een klein stukje rijden, dat zorgt ervoor dat er al veel water van de auto af is. Dan ben je met zo'n doek echt snel klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Lijkt me dat dat hier wel past :)

De achteruit van mijn E46 touring zit nogal vol met krassen (waarschijnlijk van de vorige eigenaar en ruiten krabben ofzo....) en die vind ik irritant :P
Je kan ze voelen met je nagel. Zijn er opties om dit eruit te polijsten ofzo? Iemand ervaring mee? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

c0ne schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:32:
[...]

De delerium is groter en zachter dan de Mothers en ik ben persoonlijk niet echt te tevreden over de kwaliteit van de Mothers doek. Na diverse keren wassen begonnen de 2 lagen los te laten waardoor de doek zijn vorm niet behield.
Die mothers doek die hij aangeeft heeft maar 1 laag :)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 08:44

Austin

Uit een boek

van het weekend mijn Grande Punto ook lekker gewassen had vrijdag o.a. een bus smart carwash shampoo besteld.
Wat is dat heerlijk spul zeg, heel klein beetje shampoo in een emmer water erbij en vervolgens met hogedrukreiniger heel kort erin en je hebt een lekkere dikke haast melkachtige schuimlaag die goed over te brengen is op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

M3rcury schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Die mothers doek die hij aangeeft heeft maar 1 laag :)
Dat doet die washandschoen trouwens ook viel me al op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik ben overigens wat steenslag op de zijkant van mijnauto tegengekomen (portier achter de bestuurder)... Echt twee puntjes lak die missen... Hoe/waar kan ik dit het best laten herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Goed schoonmaken met wasbenzine, een sateprikker met het puntje voorzien van een klein beetje verf uit een lakstiftje, en het steenslag putje aantippen met de sateprikker. Dit goed laten drogen, zelfde doen met een tipje blanke lak erop. Die goed laten drogen en dan met de hand glad polijsten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 23:06
Atlas schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:49:
Lijkt me dat dat hier wel past :)

De achteruit van mijn E46 touring zit nogal vol met krassen (waarschijnlijk van de vorige eigenaar en ruiten krabben ofzo....) en die vind ik irritant :P
Je kan ze voelen met je nagel. Zijn er opties om dit eruit te polijsten ofzo? Iemand ervaring mee? :)
Glas kan je alleen polijsten met cerium oxide, de krassen moeten niet te diep zijn en je bent er een aardig tijdje mee zoet.
Resultaat is niet gegarandeerd.
http://www.bodemschat.nl/...ten.php?products_id=85911

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:48
Naar aanleiding van de aanschaf van mij eerste auto heb ik me eens wat verdiept in auto detailing. De lak is nog best goed te noemen voor een auto van 14 jaar, maar helaas hier en daar wel de te verwachten gebruikersschade. Verder is er ook vrij veel steenslag op de motorkap te vinden, hier stoor ik me het meeste aan. Hiervoor heb ik me dus eens ingelezen op carclean.nl en een winkelwagentje samengesteld.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2766132/Picture%2019.png
Ik wil met dit lijstje beginnen, kleien en waxen wil ik over een aantal weken doen als het weer weer wat beter is.

Mijn plan is als volgt:
  • Interieur reinigen met PB APC, met spuitfles inspuiten, even laten inwerken en afnemen met vochtige doek
  • Auto wassen met PB wash mitt i.c.m. PB shampoo, drogen met Delirium droogdoek
  • Licht vuil wat niet met shampoo te verwijderen is en kunststof delen zoals de lampen behandelen met PB prof polish. Aanbrengen met microfiber aplicator, afnemen met PB mega towel. Dit vooral op de motorkap om de steenslag plekken alvast schoon te maken. Ook op de achterbumber is zitten wat plekken van een lichte botsing, ik heb al gemerkt dat dit vrij gemakkelijk weg te poetsen is met turtle wax scratch remover, met prof polish wil ik dit afmaken.
2e bestelling zal dan voornamelijk bestaan uit:
  • Klei
  • Langka blob remover (potje met juiste kleur heb ik al staan)
  • PP SSR2 om de behandelde steenslag weer op te poetsen en andere krassen/schade
  • Voeding voor de lak
  • Wax
Zijn er dingen die ik over het hoofd zie, mis of beter anders zou kunnen aanpakken?

Wat is een goed alternatief voor de PB microfiber applicator? Ik zou graag mijn bestelling voor het weekend ontvangen maar dit product is nog niet op voorraad.

Dank :).

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:56

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

CrashOne schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:45:

De NXT Tech Wax 2.0 is inderdaad ook erg fijn. Ik heb die ook nog staan en moet die eigenlijk eerdaags weer eens aan gaan brengen, ipv de wasbox wax.

Ik ben trouwens aan twijfelen of ik deze clinic zou gaan volgen. Het lijkt me wel erg leerzaam namelijk. Heeft iemand ervaring met de clinic's van CarClean?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Joopieboy schreef op maandag 27 februari 2012 @ 21:55:
Goed schoonmaken met wasbenzine, een sateprikker met het puntje voorzien van een klein beetje verf uit een lakstiftje, en het steenslag putje aantippen met de sateprikker. Dit goed laten drogen, zelfde doen met een tipje blanke lak erop. Die goed laten drogen en dan met de hand glad polijsten. :)
Ik wil het liever niet zelf doen, denk er over om het door een partij die bij http://www.ssrnederland.nl is aangesloten te laten doen. Iemand ervaring met de kosten en het resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 23:47

mr_petit

opperprutser

Ik zoek voor mijn dagelijkse auto's (grote volvo en dito citroen) een waxproduct wat je eigenlijk zo op de auto kan spuiten met een tuinslang een daarna met een doek uit kan wrijven.

Ik gebruik nu 123 superwax uv, wat eigenlijk een product voor caravans/campers is (en dat werkt 'redelijk'), maar ik vroeg me af of er betere van dit soort producten bestaan. Ik vind het namelijk teveel werk om zulke grote auto's met de hand in de was te zetten :$

Dat 123 spul werkt uiteraard lang niet zo goed als echte was, maar het zit er wel zo op. Ik hoef alleen met een microvezeldoek de auto ff snel af te nemen. Het doet een beetje aan een product van tell sell denken. Maar het gaat me dus om tijdsbesparing, en dat het op alle materialen werkt (dus ook kunststof).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:50
Hmm,
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst zelf mijn auto gewassen; 1 maand oude leaseauto die dus nog helemaal goed in de lak zit, nog geen 'autowasstraatkrassen'. Keurig 2-emmer methode gewassen met Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo met goede 'mitt' en daarna in de was gezet met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0. Met name uit poetsen van de was, was even werk maar wat een verschil... Bij het dichtdoen van de kofferklep ben ik een paar keer met mijn vingers 'uitgegleden', zo glad voelt alles aan. Dit is wel erg aanstekelijk om het zo te blijven doen :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

deepbass909 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 15:37:
[...]

De NXT Tech Wax 2.0 is inderdaad ook erg fijn. Ik heb die ook nog staan en moet die eigenlijk eerdaags weer eens aan gaan brengen, ipv de wasbox wax.

Ik ben trouwens aan twijfelen of ik deze clinic zou gaan volgen. Het lijkt me wel erg leerzaam namelijk. Heeft iemand ervaring met de clinic's van CarClean?
Doen! Ik heb vorig jaar de rotary clinic gevolgd bij Carclean en niet alleen steek je er heel veel van op, het is ook nog eens ontzettend gezellig om met medefreaks over auto's te praten zonder de de buurman je meewarig aankijkt terwijl hij zń zwarte auto weer eens door de krasstraat trekt.

Bovendien mag je even geilen op de prachtige winkel annex detailshop annex natte droom van elke autopoetser :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

vandermark schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:10:
Hmm,
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst zelf mijn auto gewassen; 1 maand oude leaseauto die dus nog helemaal goed in de lak zit, nog geen 'autowasstraatkrassen'. Keurig 2-emmer methode gewassen met Meguiars - NXT Generation Car Wash Shampoo met goede 'mitt' en daarna in de was gezet met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0. Met name uit poetsen van de was, was even werk maar wat een verschil... Bij het dichtdoen van de kofferklep ben ik een paar keer met mijn vingers 'uitgegleden', zo glad voelt alles aan. Dit is wel erg aanstekelijk om het zo te blijven doen :)
Gebruik je de vloeibare of de normale wax? Ik heb geen ervaring met de normale, maar de vloeibare is erg makkelijk uit te poetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je vaste wax handwarm laat worden vind ik het nog makkelijker aan te brengen als de vloeibare waxen, en het resultaat is ook een stuk beter vind ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vaste wax/sealant is ook veel zuiniger in gebruik dan vloeibare. Simpelweg omdat het meer wax/sealant-massa per volume heeft en ook niet in de pad trekt.
mr_petit schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:04:
Ik zoek voor mijn dagelijkse auto's (grote volvo en dito citroen) een waxproduct wat je eigenlijk zo op de auto kan spuiten met een tuinslang een daarna met een doek uit kan wrijven.

Ik gebruik nu 123 superwax uv, wat eigenlijk een product voor caravans/campers is (en dat werkt 'redelijk'), maar ik vroeg me af of er betere van dit soort producten bestaan. Ik vind het namelijk teveel werk om zulke grote auto's met de hand in de was te zetten :$

Dat 123 spul werkt uiteraard lang niet zo goed als echte was, maar het zit er wel zo op. Ik hoef alleen met een microvezeldoek de auto ff snel af te nemen. Het doet een beetje aan een product van tell sell denken. Maar het gaat me dus om tijdsbesparing, en dat het op alle materialen werkt (dus ook kunststof).
Spray-wax, dus vloeibaar in een sprayflesje, is ook makkelijk en snel opbrengen en zo weer uit te poetsen. Misschien is dat een optie voor je :) Da's iig een heel stuk beter dan een soort wasstraat-wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Maar dat haalt het natuurlijk lang niet bij een vaste wax ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

vandermark schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:10:
Hmm,
Ik vond de standtijd van die NXT wax wel gigantisch tegenvallen, na een week of 4-5 kan je weer aan de gang. Tegenwoordig zet ik 'm gewoon drie keer per jaar in de Collinite 476S, dat werkt net zo snel maar blijft veel langer zitten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Knightwolf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 04:02:
Vaste wax/sealant is ook veel zuiniger in gebruik dan vloeibare. Simpelweg omdat het meer wax/sealant-massa per volume heeft en ook niet in de pad trekt.
Toch heb ik bij mijn pads dat nog aardig wat wax achterblijft in de haren van de pad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

AtleX schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 08:52:
[...]

Ik vond de standtijd van die NXT wax wel gigantisch tegenvallen, na een week of 4-5 kan je weer aan de gang. Tegenwoordig zet ik 'm gewoon drie keer per jaar in de Collinite 476S, dat werkt net zo snel maar blijft veel langer zitten.
Is ook mijn wax van keuze. Lange standtijd en goede glans. Als dit potje op is (over 5 jaar :P) ga ik de 845 van Collinite proberen.

Overigens wil ik in de (hoog)zomer op m'n zwarte Seat nog wel eens Black Hole met een laagje Natty's Blue smeren, dan is zwart écht zwart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik probeer nu zoveel mogelijk de Mothers Step-2 Glaze/Sealant op te maken, omdat het zonde is weg te gooien. Daarna ga ik over op PB Black Hole, lees er alleen veel goeds over. En dan hopen dat het zo goed is als men beweert :P
Joopieboy schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 18:31:
[...]

Toch heb ik bij mijn pads dat nog aardig wat wax achterblijft in de haren van de pad...
Haren? Foampad jonguh! :P
Heb 2 gele Mothers microfiber pads die ik nog wel gebruik voor de vaste Mothers Pure Carnauba Paste Wax maar eigenlijk zijn het ondingen. Foampads vind ik met alles tot nu toe een stuk fijner dan mf-pads.

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 01-03-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja ik heb die microfiber dingen, maar ik vind foam pads eigenlijk best wel niet zo fijn. :X Waarschijnlijk een persoonlijk iets haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik vind die foam pads ook ronduit irritant, en heb er nu 2 of 3 soorten geprobeerd. voor de wax heb ik de meeste lol met die meguiars even coat dingen, houden goed vast en vind ze voor wax eigenlijk wel erg prettig.

Voor 45eu incl. een gilmour foamaster 2dehands via carclean gekocht, ipv 85eu nieuw :D , meteen ff wat magifoam besteld bij CC. ff van het weekend proberen op de veel te vieze auto van die ouwe. ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:40
Mijn 206 heeft in augustus 2011 de Shining Star competitie van Meguiars gewonnen.
Hiermee heb ik een leuk prijzenpakket gewonnen met allerlei poetsspulletjes en daar was ik al erg blij mee en dacht dat het daarmee klaar was met de 206.

Echter, in november kreeg ik een e-mail van Meguiars Nederland dat ze mijn 206 erg mooi vonden glimmen. Zelfs zo mooi dat ze de foto in de Brilliant Solutions Brochure van 2012 wilde plaatsen. :)

En zie hier het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/pug206/Photo01-03-12181754.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/pug206/Photo01-03-12181812.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/pug206/Photo01-03-12181912.jpg

Deze brochure zal heel het jaar op diverse shows en meetings uitgedeeld worden en bij vele Meguiars dealers op de toonbank komen te liggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:11
Knightwolf schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:52:
Ik probeer nu zoveel mogelijk de Mothers Step-2 Glaze/Sealant op te maken, omdat het zonde is weg te gooien. Daarna ga ik over op PB Black Hole, lees er alleen veel goeds over. En dan hopen dat het zo goed is als men beweert :P
Ik kan je vertellen dat Sealer & Glaze echt een hoop doet, zie weinig verschil met Black Hole.
Sealer & Glaze:
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2565.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2567.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2571.jpg

Black Hole:
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2557.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2558.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i112.photobucket.com/albums/n183/Dibbuz/IMG_2561.jpg

Met de lak is verder niets gedaan, alleen de glaze aangebracht.

[ Voor 12% gewijzigd door Dibbuz op 01-03-2012 23:05 ]

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Hmm ok. Nouja zoals ik zeg, blijf het gewoon gebruiken tot het op is, en aangezien ik dan toch nieuw nodig heb ga ik gewoon over op BlackHole om uit te vinden hoe dat werkt en hoe het resultaat daar mee is. Nieuwe ronde nieuwe kansen. En wellicht dat ik later weer een ander probeer maar dat zie ik dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 15:41:
[...]

Is ook mijn wax van keuze. Lange standtijd en goede glans. Als dit potje op is (over 5 jaar :P) ga ik de 845 van Collinite proberen.

Overigens wil ik in de (hoog)zomer op m'n zwarte Seat nog wel eens Black Hole met een laagje Natty's Blue smeren, dan is zwart écht zwart :P
Als ik jouw goed begrijp zeg je:

1. Collinite blijft lang zitten.

2. Black Hole en Natty's Blue geeft een beter resultaat.

Of begrijp ik het nu verkeerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Black hole moet je altijd toppen met een wax. Heeft zelf geen beschermende of duurzame werking.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ja dat weet ik, ik heb zelf nu step 2 van megs, maar ik ga als deze leeg is over op Black Hole en White Diamond ;)

Maar ik vraag me dus af wat het verschil is met Collinite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Collinite is toch een wax? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ja dat weet ik, dat vraag ik ook niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ja je vraagt toch het verschil tussen 2 sealers en Collinite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

pdebie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:53:
Echter, in november kreeg ik een e-mail van Meguiars Nederland dat ze mijn 206 erg mooi vonden glimmen. Zelfs zo mooi dat ze de foto in de Brilliant Solutions Brochure van 2012 wilde plaatsen. :)
Erg tof, maar jammer dat Meguiars niet even een redactieslag over de tekstjes heeft laten gaan zeg. :X

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
weet iemand een goed product om stoffen bekleding goed schoon te krijgen?
ik heb vorige week bij hoge uitzondering een mars gegeten achter het stuur :F , waarbij er dus een stukje chocola op de stoel is gevallen en die heb ik er gedurende de rit lekker in zitten wrijven ;(

ik heb nu de bekledingreiniger van de shell gebruikt, da's een spuitbus met schuim.. daar heb ik het meeste wel mee weg gekregen maar je ziet de vlek dus nog duidelijk zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:00
shameete schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:25:
weet iemand een goed product om stoffen bekleding goed schoon te krijgen?
ik heb vorige week bij hoge uitzondering een mars gegeten achter het stuur :F , waarbij er dus een stukje chocola op de stoel is gevallen en die heb ik er gedurende de rit lekker in zitten wrijven ;(
Daar gebruik ik meestal Meguiars Carpet & Interior Cleaner voor. Goed inborstelen met een zachte borstel en met een licht vochtige doek afnemen. Heb nog niet meegemaakt dat ik daarmee iets niet eruit kreeg, maar ik heb dan ook nooit chocola in mijn stoelen zitten wrijven...

Als ik het daarmee niet wegkrijg zou ik naar mijn Poorboy's APC grijpen denk ik. Wel verdund dan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
:?

Je moet 1 van de 2 gebruiken, of de ene of de andere, maar niet allebei. Welke is afhankelijk van de kleur van je auto :) Witte diamant voor witte, lichtgrijze, zilveren, gele en andere lichtkleurige lakken, en Zwart gat voor alle andere kleuren (groen, rood, blauw, donkergrijs, zwart).
dude88 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:26:

Maar ik vraag me dus af wat het verschil is met Collinite.
White diamond en Black hole zijn glaze, wat een voeding voor de lak is en filler voor kleine krasjes, maar het geeft geen enkele bescherming. Daarom moet er een sealant en/of wax overheen.

Om het in formule-style te zeggen:
(black hole OF white diamond) + (ex-p pure sealant EN/OF (collinite OF pure carnauba wax)) :P
warhamstr schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:55:
Ja je vraagt toch het verschil tussen 2 sealers en Collinite?
White diamond en Black hole zijn glaze, geen sealant ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Knightwolf op 02-03-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
[b]Knightwolf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:15 diamond en Black hole zijn glaze, geen sealant ;)
Dat zeg ik :+ Nee je hebt gelijk. Ze moeten iig afgetopt worden met een wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Knightwolf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:22:
Hmm ok. Nouja zoals ik zeg, blijf het gewoon gebruiken tot het op is, en aangezien ik dan toch nieuw nodig heb ga ik gewoon over op BlackHole om uit te vinden hoe dat werkt en hoe het resultaat daar mee is. Nieuwe ronde nieuwe kansen. En wellicht dat ik later weer een ander probeer maar dat zie ik dan wel.
Leuk dat je wat nieuws probeert (doe ik zelf ook) maar je moet het niet doen omdat je verwacht dat Black Hole veel meer gaat doen dan Sealer & Glaze, dan kom je van een koude kermis thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: http://area61.nl/pics/albums/userpics/10001/Saab4~0.jpg
Vandaag de auto ook maar eens een beetje gewassen en de zomerbanden er weer onder geklust, ik moet alleen de zijskirts weer mooi zwart zien te krijgen, ik heb dit spul gekocht van Turtle wax"

Afbeeldingslocatie: http://autowebshop.nl/img/p/623-768-large.jpg
Morgen maar eens testen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Mocht het niet naar je zin zijn, ik heb laatst een flesje Revive van Auto Finesse gekocht en dat werkt geweldig bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Of Natural Look van PB, groot favoriet hier in huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
Ook erg prettig alleen op waterbasis en daardoor minder geschikt voor kunststoffen aan de buitenkant.
Voor het interieur erg goed, niet vettig en ruikt naar bitterkoekjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dibbuz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 18:50:
[...]

Leuk dat je wat nieuws probeert (doe ik zelf ook) maar je moet het niet doen omdat je verwacht dat Black Hole veel meer gaat doen dan Sealer & Glaze, dan kom je van een koude kermis thuis.
Ok thanx.
Gadver :X
Bierkameel schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 20:40:
[afbeelding]
Vandaag de auto ook maar eens een beetje gewassen en de zomerbanden er weer onder geklust, ik moet alleen de zijskirts weer mooi zwart zien te krijgen, ik heb dit spul gekocht van Turtle wax"

[afbeelding]
Morgen maar eens testen of het werkt.
Ik heb dit spul ooit gekocht voor m'n banden:
Turtle Wet'n Black in een sprayflesje (dus niet in spuitbus zoals meestal te krijgen is).

Afbeeldingslocatie: http://www.mdc-online.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/0/1/0136_Turtle_wax_wet_n_black.jpg

Dit heb ik ook gebruikt op het zwarte plastic en zwart metaal van m'n mountainbike (bagagedrageer, spatborden, stuur, enz) en nu een half jaar (en paar regenbuien, fiets niet veel en staat altijd binnen) later ziet het er nog steeds erg goed uit.

Op de banden onder m'n Starlet die in weer en wind buiten staat was het effect na 3 maanden nog te zien. Dus dat spul blijft ook buiten in weer en wind prima zitten.

[ Voor 57% gewijzigd door Knightwolf op 03-03-2012 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat spul is allemaal wel aardig, maar ik vind het te duur, ik heb een kan van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2012/01/P1060835-Small.jpg
Doe ik in een spuitflacon en ik heb er onwijs lang plezier van, en zo een kan kost nog niet de helft van de boven genoemde spullen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Vandaag de velgen gewassen en in de velgenwax gezet. Pfffff wat een werk zeg.
Nu weet ik weer waarom ik ooit zei dat ik niet zoveel spaken meer wilde hebben. :+

Anyway.... foto's.

wassen
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12153228.jpg

drogen
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12153241.jpg

waxen
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12160810.jpg

15 minuutjes laten kuren
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12172952.jpg

even voor de auto om te kijken hoe het staat :)
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12174139.jpg

Mijn pa overhalen dat het onder zijn auto ook goed staat O+
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e312/pdebie/Peugeot%20207/Velgen/Photo03-03-12144444.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet er goed uit, dikke velgen eigenlijk ook. 8)

Ben benieuwd hoe jouw die wheelwax bevalt, en of je echt verschil merkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ja ik ben benieuwd. Ik mag hopen dat het werkt, want de velgen zijn wit van binnen. Dus daar zie je echt alles op. :P

ter info:
Velgen zijn trouwens Keskin KT4. 17inch en 8inch breed.
Banden zijn Toyo's in 205/40/17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Zelf ook op mijn, mams auto die wheelwax. ik vind het netjes, als hij schoon is glanst hij een stukje mooier en als je er met je hand over gaat en water op straalt vliegt 't er als de wiedeweer af, viezigheid lijkt me erg moeilijk hechten, en als het al hecht eventjes met de HD erover en dan is het weer netjes.

Potje is ook redelijk zuinig in gebruik.

Je moet de velgen alleen echt goed schoon hebben, anders is je foam pad zo vies :P paar keertjes spray & wipe en iron x met de ez detail brush oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Die PB Wheel Sealant is echt geniaal spul. Wil dat spul nog een keer proberen op de lak van een auto, hele auto er mee doen. Als het zo'n harde beschermlaag vormt op een velg, die het meest van de auto te verduren krijgt, hoe goed moet die beschermlaag dan wel niet werken op de rest van de auto?

Wel is het aan te raden er 2-3 laagjes op te smeren. In ieder geval de eerste keer dat je het erop doet, en na een grondige reinigingsbeurt met velgenreiniger en iron-X en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Knightwolf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:15:
[...]

:?

Je moet 1 van de 2 gebruiken, of de ene of de andere, maar niet allebei. Welke is afhankelijk van de kleur van je auto :) Witte diamant voor witte, lichtgrijze, zilveren, gele en andere lichtkleurige lakken, en Zwart gat voor alle andere kleuren (groen, rood, blauw, donkergrijs, zwart).
Ja dat weet ik...
Ik heb een zilvergrijze auto, een donker grijze en een zwarte thuis. Dus ik moet wel over op 2 ;)
Dat maakt ook niet uit, dan gaan ze gewoon langer mee.
[...]

White diamond en Black hole zijn glaze, wat een voeding voor de lak is en filler voor kleine krasjes, maar het geeft geen enkele bescherming. Daarom moet er een sealant en/of wax overheen.

Om het in formule-style te zeggen:
(black hole OF white diamond) + (ex-p pure sealant EN/OF (collinite OF pure carnauba wax)) :P

[...]

White diamond en Black hole zijn glaze, geen sealant ;)
Mijn vraag wordt geloof ik niet begrepen...

Wat is het verschil in resultaat tussen:
collinite OF black hole & Natty paste wax

Arfman gaf aan normaal gesproken collinite te gebruiken, ik vraag me dan af waarom hij in de zomer voor een andere optie kiest. Wat daar de gedachte achter is en voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
dude88 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 07:58:
[...]

Ja dat weet ik...
Ik heb een zilvergrijze auto, een donker grijze en een zwarte thuis. Dus ik moet wel over op 2 ;)
Dat maakt ook niet uit, dan gaan ze gewoon langer mee.
Of je pakt DJ Lime Prime Lite, heb je een glaze voor beide lakkleuren. Heb hier zowel DJ LPL als PB White diamond en mij bevalt de eerste beter eerlijk gezegd ;)
Mijn vraag wordt geloof ik niet begrepen...

Wat is het verschil in resultaat tussen:
collinite OF black hole & Natty paste wax

Arfman gaf aan normaal gesproken collinite te gebruiken, ik vraag me dan af waarom hij in de zomer voor een andere optie kiest. Wat daar de gedachte achter is en voor en nadelen.
In de zomer wil je dat hij staat de glanzen voor de deur en dan maakt het niet uit of je hem na een week alweer moet wassen (hier niet iig). Dan neem je dus een wax waarbij de glans maximaal is en vaak de standtijd maar enkele maanden. In de winter heb je niet de mogelijkheid om hem vaak te wassen en wil je juist optimale bescherming tegen al die troep. De glans is dan minder belangrijk, dan neem je juist een sealent of wax met hele lange standtijd zoals bijvoorbeeld EX-P pure sealent van PB.

Ik hoop dat het weer snel beter wordt. Moet nog een keer een DAP aanschaffen en hem eens polijsten. Het aantal krasjes is minimaal op onze Twingo die nu bijna jaar oud is, terwijl hij afgelopen zomer elke week gewassen is en gewaxed of geboost met DJ Red Mist. Heerlijk rustgevend altijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat is wel interessant ;)

Is een paste wax ook te combineren met EX-P?
Zo ja, welke doe je dan eerst? ;)

Voor mijn daily driver misschien wel een goede optie om EX-P te gaan gebruiken.
The Wheel Sealant van PB heb ik ook gebruikt, ik merkte van het weekend dat de werking er echt een beetje af is, volgens mij in september of oktober erop gedaan.
Pagina: 1 ... 25 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.