Heb vandaag m'n bestelling bij Carclean binnengekregen.
Ben gaan shoppen omdat m'n ouders dus m'n dure Mothers lambswool Washmitt kwijtgemaakt hebben en ik m'n auto dus niet meer kon wassen. En als ik dan toch aan het bestellen ben, komt er gelijk wat meer op het lijstje:
1x 100581 Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
1x 101031 Mesh Microfiber Bug Towel - 39x39cm
2x 101028 Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
5x 102026 Edgeless Soft Foam Hand Applicator
3x 101163 Dressing Applicator - Rond - 10cm
1x 100712 Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Als kadootje een zwarte Monello finishing pad gekregen, waarvoor dank!
Van de Poorboys Ultra Mega Towel blauw had ik er al 3, nu dus 5. Ik heb ook de Poorboys Mega Plush blauw, maar de langere haren van de Ultra Mega Towel vind ik een stuk fijner om de wax mee uit te poetsen, veel zachter ook.
De goedkope gele soft foam applicator-pads van huismerk Carclean bij m'n vorige bestelling zijn aardig aan vervanging toe na een paar keer gebruiken (slecht schoon te krijgen, zelfs met speciaal spul daarvoor). Maar omdat ik de foam-pads fijner vind dan de grotere microfiber applicator pads heb ik van de aanbieding van de witte Monello foampads gebruikgemaakt en er daar gelijk 5 nieuwe van besteld. Deze zijn ook iets dikker en zachter dan de gele die ik al had, en hoewel ik geen last had van de harde smeltnaad van de gele is het uiteraard beter dat deze witte geen lasnaad heeft. Ben benieuwd of ze ook fijner werken maar op het eerste gevoel voelen ze beter aan.
Op aanraden van hier een fles Poorboys APC meebesteld, kan ik daar ook weer een tijd mee vooruit.
De dressing applicators zijn vooral bedoeld voor bandenzwart.
De Poorboys bug towel is om uit te proberen of het wat is, aangezien het altijd een ramp is om in de zomer vliegen van de voorkant van je auto af te krijgen.
Hymnir schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:49:
[...]
Net ook Blacklight binnengekregen. Ik wil hem zo snel mogelijk uit proberen , mooi resultaat!
Ik had nu ook het idee dat je best eerst waxed en dan sealed..
Aangezien wax in de eerste plaats een veel diepere glans brengt en in mindere mate beschermt. Daarover seal je om de glans van de wax langer te behouden en beter te beschermen.

De glans van de wax kun je niet inkapselen door er sealant overheen te smeren. De glans van wax werkt alleen als die als laatste aangebracht is. En zoals hierboven al gezegt wordt hecht sealant niet goed op wax. En idd de sealant een dag laten uitharden na het uitpoetsen voor je er wax op smeert.