Goh, die Twingo valt dan toch wel in het niet tegenover al het geweld wat daarboven gepost is
ach.. het is en blijft verf hoor, of het nu op een dikke bak zit of op een boodschappenautootje
@kappenou: behandel je ook wel eens matte lakken en zo ja: is dat heel veel anders of valt dat mee ?
vlakbij Informatique en Mafico
@kappenou: behandel je ook wel eens matte lakken en zo ja: is dat heel veel anders of valt dat mee ?
inderdaaddeadsy33 schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:09:
nooit geweten dat die toko op steenworp afstand hier vandaan ligt..
vlakbij Informatique en Mafico
[ Voor 37% gewijzigd door Shanquish op 13-08-2011 17:53 ]
Het geeft toch wel meer voldoening als de lak op een mooie auto zit, gespoten losse platen ga je toch ook niet 'detailen' ook al is het glanseffect hetzelfde?shameete schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:49:
ach.. het is en blijft verf hoor, of het nu op een dikke bak zit of op een boodschappenautootje
Waarom meer voldoening?
Dat jij de Twingo niet mooi vindt is goed, maar ik vind het een leuk ding
Dit geeft mij meer voldoening dan dat de auto van mijn overbuurman glimt
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Het was niet mijn bedoeling om de Twingo af te kraken en die kleur is hij best leuk. Misschien was ik gewoon te verwend met al het eyecandy dat ervoor werd gepost
Haha, een mooie auto kan ik ook waarderen hoor! Dat sowieso, alleen een middagje poetsen op mijn auto of die van een andere liefhebber vind ik heerlijk! Lekker rustgevend
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Gisteren mijn 'nieuwe' auto wezen ophalen bij de dealer:

Thuis aangekomen nog eens goed bekeken:

Ze was wel netjes gewassen, maar ik was er niet echt tevreden mee, toch zat kleine plekjes en krasjes en redelijk dof, dus ik ben maar in de weer gegaan met mijn poetsspullen:

Soppen:

Velgen zaten na het schoonmaken met sop nog vol met dit soort aanslag:

Volgespoten met velgenreiniger, afgespoeld en nagepoetst met speciale borstels, onder andere een hele kleine om tussen de spaken te komen van de velgen, om als laatste met Iron X aan de slag te gaan:

Goed afspoelen:

Auto na het soppen afgespoeld en afgedroogd, om daarna te kleien:

Hierna de auto volledig met de hand gepolijst, daarna weer afgespoelt, opnieuw gesopt en afgedroogd. Als afsluiter de auto volledig in de wax gezet. Eindresultaat:

Glimmen als een malle!

Ze was wel netjes gewassen, maar ik was er niet echt tevreden mee, toch zat kleine plekjes en krasjes en redelijk dof, dus ik ben maar in de weer gegaan met mijn poetsspullen:

Soppen:

Volgespoten met velgenreiniger, afgespoeld en nagepoetst met speciale borstels, onder andere een hele kleine om tussen de spaken te komen van de velgen, om als laatste met Iron X aan de slag te gaan:

Goed afspoelen:

Hierna de auto volledig met de hand gepolijst, daarna weer afgespoelt, opnieuw gesopt en afgedroogd. Als afsluiter de auto volledig in de wax gezet. Eindresultaat:

Glimmen als een malle!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Weer audi + 10cilinders + keramische remmen
Hier ga ik denk ik niet aan mee helpen. Misschien binnenkort een 997 MK2 turbo. Dat is leuker en wat sneller klaar

Hier ga ik denk ik niet aan mee helpen. Misschien binnenkort een 997 MK2 turbo. Dat is leuker en wat sneller klaar

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 15-08-2011 11:57 ]
Beetje late reactie maar dan alsnog. Ik heb de auto gewassen en daarna met commandant 4 bewerkt. Het lijkt nu erop alsof er allemaal hollogrammen in de lak zitten. Ik zals proberen er een goeie foto van te maken,AtleX schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:11:
[...]
Wat voor vreemde spiegelen en wat heb je precies gedaan?
[...]
Wat is je budget? Bedenk wel dat je alsnog moet investeren in spullen om je auto mooi te houden als de detailer ermee klaar is. Een keertje verkeerd wassen of *griezel* de wasstraat zal al het harde werk weer ongedaan maken.
Commandant
Ik denk dat 4 te grof is en dat je het met 5 moet na bewerken.

Ik durfde het ook al bijna niet te typen hier. Maar ja had dat potje nog staan (was voor op de boot) en dacht laat ik het eens op de auto proberen.KappeNou schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 14:20:
Commandant![]()
Vraagje voor de experts
.
Vanmiddag was ik bij een bedrijf dat zich vooral bezig houdt met truck-cleaning en ook wel wat met car-cleaning om te vragen wat het ging kosten om mijn auto eens fatsoenlijk te laten poetsen. Aangezien er wat vlekken op het dak zitten van ingedroogde vogelpoep (max. 1,5u heeft die zooi erop gezeten
) gevraagd of dat ook weg te krijgen was. Dat zou wel enigszins te "verbergen" zijn met polijsten maar aangezien het een zwarte auto is zou door het polijsten de steenslag/kleine krasje duidelijker zichtbaar worden.
Wat ik me nu afvraag, zijn die vlekken nog wat weg te krijgen (zal moeilijk zijn om zo te beoordelen lijkt me) en klopt het dat die steenslag/krasjes wat duidelijker zichtbaar worden door polijsten?
Vanmiddag was ik bij een bedrijf dat zich vooral bezig houdt met truck-cleaning en ook wel wat met car-cleaning om te vragen wat het ging kosten om mijn auto eens fatsoenlijk te laten poetsen. Aangezien er wat vlekken op het dak zitten van ingedroogde vogelpoep (max. 1,5u heeft die zooi erop gezeten

Wat ik me nu afvraag, zijn die vlekken nog wat weg te krijgen (zal moeilijk zijn om zo te beoordelen lijkt me) en klopt het dat die steenslag/krasjes wat duidelijker zichtbaar worden door polijsten?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Vogelpoep en krassen haal je er over het algemeen wel uit.
Steenslag ga je vaak wat duidelijker zien omdat de rest van je lak weer een extreme glans krijgt. Maar naar mijn mening niet echt boeiend, aangezien het er toch al zit.
Steenslag ga je vaak wat duidelijker zien omdat de rest van je lak weer een extreme glans krijgt. Maar naar mijn mening niet echt boeiend, aangezien het er toch al zit.
Vandaag toch maar eens een extractor besteld. Flink prijsverschil tussen de winkels, scheelt wel vijftig euro
nu snel uitproberen op ons tapijt rn de automatten :d

Goed werk! Kan je het verschil mooi zien tussen een 'poetsbeurt' van de dealer (wasstraat) en een echte poetsbeurt...Joopieboy schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:17:
Gisteren mijn 'nieuwe' auto wezen ophalen bij de dealer:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Soppen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Goed afspoelen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Glimmen als een malle!
Echt de manier om van je eigen auto te genieten...
Waarmee heb je eigenlijk je banden gedaan?
^^ De auto's die wij voor dealers en handelaren doen krijgen echt wel wat meer werk dan alleen een wasstraat hoor. Ik ben 1,5 a 2 uur met een nieuwe bezig, en tot een hele dag met een gebruikte.
Beetje raar datie dat zei, aangezien je met polijsten kleine krasjes juit ook weghaalt, en diepere krassen onopvallender maakt. Zeker als de vogelpoep maar anderhalf uur in heeft kunnen werken moet dat er helemaal uit kunnen gaan.FlipFluitketel schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 20:23:
Vraagje voor de experts.
Vanmiddag was ik bij een bedrijf dat zich vooral bezig houdt met truck-cleaning en ook wel wat met car-cleaning om te vragen wat het ging kosten om mijn auto eens fatsoenlijk te laten poetsen. Aangezien er wat vlekken op het dak zitten van ingedroogde vogelpoep (max. 1,5u heeft die zooi erop gezeten) gevraagd of dat ook weg te krijgen was. Dat zou wel enigszins te "verbergen" zijn met polijsten maar aangezien het een zwarte auto is zou door het polijsten de steenslag/kleine krasje duidelijker zichtbaar worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Knightwolf op 16-08-2011 13:33 ]
Steenslag (die echt helemaal door je lak heen geslagen zijn) worden wel wat meer zichtbaar. Niet altijd, maar meestal wel. Krassen ben ik het met je eens. Omdat je eigenlijk de hoek van de kras wat meer afrond, zou die inderdaad minder zichtbaar moeten wordenKnightwolf schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:30:
^^ De auto's die wij voor dealers en handelaren doen krijgen echt wel wat meer werk dan alleen een wasstraat hoor. Ik ben 1,5 a 2 uur met een nieuwe bezig, en tot een hele dag met een gebruikte.
[...]
Beetje raar datie dat zei, aangezien je met polijsten kleine krasjes juit ook weghaalt, en diepere krassen onopvallender maakt. Zeker als de vogelpoep maar anderhalf uur in heeft kunnen werken moet dat er helemaal uit kunnen gaan.
No signature required.
Zo, net even op m'n gemak dit topic doorgelezen. Wat een prachtig glimmende auto's, was niet helemaal op de hoogte van detailing, maar ik moet zeggen dat ik er nu toch wel redelijk enthousiast over ben geworden
Ik krijg gelijk zin om mijn eigen auto onder handen te nemen, heb dit echter nog nooit echt goed gedaan (ja, wassen bij het tankstation). Is ook een redelijk oude auto (Hyundai Excel uit '97), maar ziet er goed uit, met mooie lichtmetalen velgen en een beschaafd spoilertje op de achterklep. Dit brengt mij bij mijn vragen:
Ik wil deze Excel eens goed (voor mijn begrippen, dus het hoeft niet zo uitgebreid als sommige bolides hier) schoonmaken. Gaat vooral om de velgen en de lak (metallic groen). Daarnaast wil ik er niet te veel geld aan uitgeven. Wat raden jullie aan?
Verder zit het spoilertje onder de krasjes, deze krasjes zijn heel klein, maar in overdaad aanwezig. Wat kan ik hier het beste aan doen?
Ik wil deze Excel eens goed (voor mijn begrippen, dus het hoeft niet zo uitgebreid als sommige bolides hier) schoonmaken. Gaat vooral om de velgen en de lak (metallic groen). Daarnaast wil ik er niet te veel geld aan uitgeven. Wat raden jullie aan?
Verder zit het spoilertje onder de krasjes, deze krasjes zijn heel klein, maar in overdaad aanwezig. Wat kan ik hier het beste aan doen?
Bij dat bedrijf ga ik dus ook niet mijn auto laten poetsen.. Vanmorgen nog even bij een ander bedrijf geweest en die man zei niets over krassen/steenslag die duidelijker zichtbaar werd na polijsten, alleen de vlekken van de vogelpoep had ie zijn twijfels over of die goed weg te werken waren. Het zijn heel oppervlakkige vlekken maar de auto stond toen in de volle zon en de vogelpoep was behoorlijk zwart (net bessen gevreten of zo
).
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ook doordat je kalk en andere vervuiling (welke de kras wit maken) uit de kras poetst zullen de oppervlakkige krassen niet meer goed zichtbaar zijn.M3rcury schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:37:
[...]
Steenslag (die echt helemaal door je lak heen geslagen zijn) worden wel wat meer zichtbaar. Niet altijd, maar meestal wel. Krassen ben ik het met je eens. Omdat je eigenlijk de hoek van de kras wat meer afrond, zou die inderdaad minder zichtbaar moeten worden
@deCube: Misschien handig als de TS wat geupdate wordt. Ik heb op een ander forum jouw basis TS gebruikt en deze helemaal aangevuld, misschien handig om die uitbreiding hier ook door te voeren aangezien er vaak de zelfde vragen voorbij komen
[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 16-08-2011 16:27 ]
Ik stel hem nog maar een keer:
Een ander puntje, mijn stoelen en interieur zijn bekleed met vinyl. Gelukkig geen goedkope sky, maar echt kwaliteitsspul en zeker niet vervelend om op te zitten. Nu kwam ik op een ander forum Poorboys World Natural Look Dressing tegen. Kan iemand mij vertellen wat dit precies voor spul is?
Een ander puntje, mijn stoelen en interieur zijn bekleed met vinyl. Gelukkig geen goedkope sky, maar echt kwaliteitsspul en zeker niet vervelend om op te zitten. Nu kwam ik op een ander forum Poorboys World Natural Look Dressing tegen. Kan iemand mij vertellen wat dit precies voor spul is?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Zondag mijn auto voorzien van wat liefde
Eerst gewassen, daarna rustig de hele auto gekleid, vervolgens alles in Dodo Juice Rainforest Rub gezet (Had nog een testpotje, volgende de keer ga ik het proberen met Dodo Juice Hard candy) en daarna mijn stootstrips en bumpers behandeld met Mothers Back to Black.
En die B2B geeft toch een effect! grijs werd zwart en lelijke vlekken verdwenen! Alleen had ik de volgende dag door vocht allemaal strepen op mijn bumpers, dus het mag nog een keer gedaan worden
Maar, als uiteindelijk effect kreeg ik dit:
Eerst gewassen, daarna rustig de hele auto gekleid, vervolgens alles in Dodo Juice Rainforest Rub gezet (Had nog een testpotje, volgende de keer ga ik het proberen met Dodo Juice Hard candy) en daarna mijn stootstrips en bumpers behandeld met Mothers Back to Black.
En die B2B geeft toch een effect! grijs werd zwart en lelijke vlekken verdwenen! Alleen had ik de volgende dag door vocht allemaal strepen op mijn bumpers, dus het mag nog een keer gedaan worden
Maar, als uiteindelijk effect kreeg ik dit:

Dat is een voeder. Dus een stap na een cleaner, welke ik wel zal aanradendeepbass909 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:38:
Ik stel hem nog maar een keer:
[ Voor 8% gewijzigd door KappeNou op 16-08-2011 17:42 ]
Zou er echt nog vuil op het vinyl zitten na een hoge concentratie Bluewonder en HG kunststof, verf en behang intensief reiniger ?KappeNou schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 17:37:
[...]
Dat is een voeder. Dus een stap na een cleaner, welke ik wel zal aanraden
Ik heb bij het schoonmaken misbruik gemaakt van de duurzaamheid van vinyl en er echt even wat grof geschut tegenaan gegooid. De cleaners bij Carclean zijn goed, maar ook geschikt voor zaken als stof en leer en kunnen dus nooit zo krachtig zijn als die troep van HG. Maar nu moet het wel beschermd worden, vandaar dat ik aan het rondkijken ben naar een sealer. Want wat schoon is, moet natuurlijk wel schoon blijven.
Waar ik alleen bang voor ben, is dat het vinyl te glad gaat worden. Het is nu precies goed qua stroefheid en het middel moet het dus niet weer gladder gaan maken.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Wij gebruiken voor leer de spullen van colourlock (lederzentrum) wat swissvax ook in hun potjes doet. Dat maakt het heel mooi en natuurlijk. Hun hebben 3 stappen. Dat is cleaner, voeder en dan een verzegeling zodat nieuw vuil niet kan hechten. Zou je even moeten nakijken wat je voor vinyl nodig hebt. Daar heb ik niet zo'n ervaring mee..
Misschien het forum van carclean proberen.
Misschien het forum van carclean proberen.
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 16-08-2011 21:18 ]
Velgen en banden heb ik gereinigd met een combinatie van Mothers Wheal en Tire Cleaner, daarna sop en een borstel en Iron X.Jobbie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:26:
[...]
Goed werk! Kan je het verschil mooi zien tussen een 'poetsbeurt' van de dealer (wasstraat) en een echte poetsbeurt...
Echt de manier om van je eigen auto te genieten...
Waarmee heb je eigenlijk je banden gedaan?
En idd, poetsbeurt viel mij ook wel wat tegen, maar goed, beter dit als door de krasstraat, waar ik expliciet om gevraagd had om dat dus niet te doen.
S8!! Maak er wat moois van.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Naturlich!
Beetje brakke telefoon kwaliteit foto. Maar hij heeft weer een mooie wet look
Beetje brakke telefoon kwaliteit foto. Maar hij heeft weer een mooie wet look

Kijk aan zeg, ziet er prachtig uit!
Vanmiddag de wagen weer voorzien van een nieuwe laag DGPS van wolfgang:

Mooi spul !

Mooi spul !
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Nice! Wat kun je vertellen over de standtijd? Ik gebruik nu als zomerwax Black Hole (glaze) en Natty's Blue (heb net zoals jij een zwarte auto) en dat houdt het ongeveer 3 maanden goed uit, maar de Natty's is bijna op dus ik zoek een vervanger.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Thx! Qua standtijd: maand of 5 terug aangebracht, regelmatig bijgetopt met red mist. Maar denk hier eerdaags reload voor aan te schaffen . Hoor er wel goede verhalen over ook qua wetlook zeg maar. Heb ook de finishing glaze van wolfgang gebruikt gisteren, maar was eigenlijk te warm hiervoor. Kostte me heel wat spierballenwerk om het uit te poetsen. Dan vind ik blackhole makkelijker te verwerken (zeggen ze ook pb is zelfs in volle zon te verwerken). Maar qua verwerken? DGPS is fijn spul hoor, easy on easy off en een hele fijne glans !Arfman schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:39:
Nice! Wat kun je vertellen over de standtijd? Ik gebruik nu als zomerwax Black Hole (glaze) en Natty's Blue (heb net zoals jij een zwarte auto) en dat houdt het ongeveer 3 maanden goed uit, maar de Natty's is bijna op dus ik zoek een vervanger.
Ik moet wel zeggen dat ik wel zag dat de beading iets minder werd, had nog wel door kunnen rijden maar had nu ff tijd om e.e.a te doen.
Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???
Ook ik ben de laatste tijd erg geinterreseerd geraakt in 'autodetailing'. Inmiddels al vanalles aangeschaft, en nu carclean.nl 4 jaar bestaat van de aanbiedingen even gebruiken maken om mijn voorraad aan te vullen (blijf een student, geen geld in overvloed helaas). Maar ik heb nog enkele vraagjes, voor ik de bestelling doe. Ik wil namelijk met de hand gaan polijsten, zeker nu in het begin. Machine komt er later, maar wil nu handmatig doen. Ik wou hiervoor het volgende bestellen:
Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Dus dan zou ik eerst met monello compound op orange pad de swirls e.d. weg kunnen halen, om vervolgens af te werken met finale op witte pad? Kleien en wassen volgens 2bm is natuurlijk al gebeurt voor het handpolijsten.
Verder hebben mijn ouders 2 auto's die ik voornamelijk zal onderhouden; een donkerpaarse 307 en een donkergroene corsa b 1999.
Monello - White Polishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator
Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Dus dan zou ik eerst met monello compound op orange pad de swirls e.d. weg kunnen halen, om vervolgens af te werken met finale op witte pad? Kleien en wassen volgens 2bm is natuurlijk al gebeurt voor het handpolijsten.
Verder hebben mijn ouders 2 auto's die ik voornamelijk zal onderhouden; een donkerpaarse 307 en een donkergroene corsa b 1999.
Zoals je misschien wel weet ben ik autopoetser... maar zit intussen al 2 mnd thuis, en ws nog tot eind van het jaar, omdat ik last heb van beide schouders (al een paar jaar, blijkt nou kalkaanslag in het gewricht te zijn). Dat is natuurlijk erg k*t, maar wil niet dat m'n auto's daar heel erg onder lijden.
Vorige maand m'n Slet gedaan omdat het al weer veel te lang en te erg nodig was (en om te kijken wat ik nog werkelijk kon)... en sinds gisteren m'n TransAm onder handen aan het nemen. Beide gevallen uit voorzorg onder invloed van stevige pijnstillers. Die is namelijk zover ik me herinner sinds de American Sunday Zandvoort in April niet eens meer gewassen geweest
gelukkig staatie wel binnen maartoch, wel stof en vliegen van de paar tochtjes die ik gemaakt heb.
Gisteren TransAm gewassen (2 emmers en mitt) en afgedroogd (waffel weave), en daarna de Slet ook gedaan want die zag ook weer goor, van het stilstaan. Dat was genoeg voor mij voor die dag. TA terug naar z'n hok met hoes er overheen tegen stof.
Vanmiddag TA hoes er weer af en thuis neergezet voor een laagje Mothers Glaze. Dat heeftie sinds ik dat spul heb pas 1x gehad, mid vorig jaar of zo. Eigenlijk moet hij weer gekleid en licht gepolijst worden, met name motorkap en stukje dak, maar dat gaat met m'n schouders nou echt niet lukken. En m'n baas heeft het zonder mij al te druk dus wil hem er niet mee lastigvallen. Dus hoop dat de glaze de ergste swirls en marring even kan verhullen. Nadat dat uitgepoetst was een laagje EX-P Pure Sealant erop, en na het avondeten uitpoetsen. Dat ging gelukkig vrij makkelijk omdat het aardig goed gelukt is dat er netjes dun op te smeren. Daarna weer terug naar z'n hok en de hoes er over. En weer genoeg schouder-belasting voor vandaag.
Morgen ga ik hem weer halen, en dan gaat er nog een laagje Mothers Pure Carnauba Paste Wax op, dan doe ik ook de ramen nog een keer met RainClear, en smeer ik wat bandenzwart op de banden. Daarna gaatie weer terug naar z'n hok en daar blijftie de rest vd week onder z'n hoes staan.
Ja, waarom doe ik eigenlijk zoveel moeite terwijl ik niet kan/mag werken en ik er toch amper mee rij? Nou heel simpel, volgende week gaat m'n zus trouwen
en dan wil ik wel datie er piekfijn bij staat!
Daarom ook grote kans dat ik nog meer auto's was komende week, zoals die van m'n ouders en broer. Maar dan blijft het alleen bij wassen, daar iets op smeren heeft geen zin aangezien die ws nog nooit een detailbeurt gehad hebben. En omdat ik dat nou toch niet aan kan uiteraard. Voor hun auto's gebruik ik goedope Turtle Wash&Wax zodat ze er die dag toch netjes uit zien.
Heb er niet aan gedacht pics te maken. Nja ook niet echt heel bijzonder natuurlijk. Misschien morgen na afloop alsie weer helemaal klaar is.
Vorige maand m'n Slet gedaan omdat het al weer veel te lang en te erg nodig was (en om te kijken wat ik nog werkelijk kon)... en sinds gisteren m'n TransAm onder handen aan het nemen. Beide gevallen uit voorzorg onder invloed van stevige pijnstillers. Die is namelijk zover ik me herinner sinds de American Sunday Zandvoort in April niet eens meer gewassen geweest

Gisteren TransAm gewassen (2 emmers en mitt) en afgedroogd (waffel weave), en daarna de Slet ook gedaan want die zag ook weer goor, van het stilstaan. Dat was genoeg voor mij voor die dag. TA terug naar z'n hok met hoes er overheen tegen stof.
Vanmiddag TA hoes er weer af en thuis neergezet voor een laagje Mothers Glaze. Dat heeftie sinds ik dat spul heb pas 1x gehad, mid vorig jaar of zo. Eigenlijk moet hij weer gekleid en licht gepolijst worden, met name motorkap en stukje dak, maar dat gaat met m'n schouders nou echt niet lukken. En m'n baas heeft het zonder mij al te druk dus wil hem er niet mee lastigvallen. Dus hoop dat de glaze de ergste swirls en marring even kan verhullen. Nadat dat uitgepoetst was een laagje EX-P Pure Sealant erop, en na het avondeten uitpoetsen. Dat ging gelukkig vrij makkelijk omdat het aardig goed gelukt is dat er netjes dun op te smeren. Daarna weer terug naar z'n hok en de hoes er over. En weer genoeg schouder-belasting voor vandaag.
Morgen ga ik hem weer halen, en dan gaat er nog een laagje Mothers Pure Carnauba Paste Wax op, dan doe ik ook de ramen nog een keer met RainClear, en smeer ik wat bandenzwart op de banden. Daarna gaatie weer terug naar z'n hok en daar blijftie de rest vd week onder z'n hoes staan.
Ja, waarom doe ik eigenlijk zoveel moeite terwijl ik niet kan/mag werken en ik er toch amper mee rij? Nou heel simpel, volgende week gaat m'n zus trouwen
Daarom ook grote kans dat ik nog meer auto's was komende week, zoals die van m'n ouders en broer. Maar dan blijft het alleen bij wassen, daar iets op smeren heeft geen zin aangezien die ws nog nooit een detailbeurt gehad hebben. En omdat ik dat nou toch niet aan kan uiteraard. Voor hun auto's gebruik ik goedope Turtle Wash&Wax zodat ze er die dag toch netjes uit zien.
Heb er niet aan gedacht pics te maken. Nja ook niet echt heel bijzonder natuurlijk. Misschien morgen na afloop alsie weer helemaal klaar is.
Vanmiddag nog net aan gedacht een paar pics te maken...
Van de week al gedaan: Donderdag gewassen en afgedroogd, vrijdag Glaze en Sealant erop.
Vandaag: Mothers Pure Carnauba Paste Wax, bandenzwart, Wheel Sealant en RainClear op de ramen.
De linker zijkant was moeilijk opsmeren door het felle tegenlicht en amper/geen weerspiegeling zodat je niet kon zien wat je deed. Op de bovenkant en rest vd auto was dat wel goed te zien:

Na Turtle bandenzwart (had ik ooit gekocht, nog nooit gebruikt, toch maar es doen) de Wheel Sealant erop. Ook netjes dun erop:

Helemaal klaar na uitpoetsen van de lak en aanbrengen van bandenzwart, Wheel Sealant en RainClear:

Paar closeupjes
Spiegeltje spiegeltje hier op straat, is dit nou de mooiste TransAm van heel de staat? 
Linker paneel:

Linker deur:

Motorkap links-achter:

Motorkap/komplamp links-voor:

Zijpaneel rechts-achter:

Denk dat ik er zo wel mee op de bruiloft van m'n zus kan verschijnen he?
Van de week al gedaan: Donderdag gewassen en afgedroogd, vrijdag Glaze en Sealant erop.
Vandaag: Mothers Pure Carnauba Paste Wax, bandenzwart, Wheel Sealant en RainClear op de ramen.
De linker zijkant was moeilijk opsmeren door het felle tegenlicht en amper/geen weerspiegeling zodat je niet kon zien wat je deed. Op de bovenkant en rest vd auto was dat wel goed te zien:

Na Turtle bandenzwart (had ik ooit gekocht, nog nooit gebruikt, toch maar es doen) de Wheel Sealant erop. Ook netjes dun erop:

Helemaal klaar na uitpoetsen van de lak en aanbrengen van bandenzwart, Wheel Sealant en RainClear:

Paar closeupjes
Linker paneel:

Linker deur:

Motorkap links-achter:

Zijpaneel rechts-achter:

[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 04-09-2011 00:56 ]
Ziet er goed uit KW! Ook die turtle bandending is niet echt verkeerd zo op de foto's te zien. Vraag me af hoe lang het blijft zittenKnightwolf schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:51:
Vanmiddag nog net aan gedacht een paar pics te maken...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Paar closeupjesSpiegeltje spiegeltje hier op straat, is dit nou de mooiste TransAm van heel de staat?
Linker paneel:
[afbeelding]
Linker deur:
[afbeelding]
Motorkap links-achter:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zijpaneel rechts-achter:
[afbeelding]
No signature required.
Inderdaad een mooi resultaat KW! Mooie spiegel voor de deur 
Alleen die laatste foto totally looks like Smeagol
Alleen die laatste foto totally looks like Smeagol
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Haha ja daar moest ik dus ook al aan denken.
Maar ziet er goed uit idd!

Haha thanx allen
Ben alleen bang dat je geen échte closeups van de lak wil zien, en ook niet met flits
Maarja van een paar meter afstand zie je dat toch niet
om over de voorbumper nog maar te zwijgen...
Heb het eerste om te proberen op de banden van m'n Slet gespoten, gewoon er rechstreeks op nevelen, niet uitvegen met een sponsje. Daarbij merkte ik dat de sproeikop van dat flesje niet echt geweldig is, dus aangezien het onvermijdelijk is dat het op de velg terecht komt had ik daar bij de velgen van m'n TA geen zin in (ietsje meer werk om eraf te krijgen) en heb het daarbij dus met een oud stuk spons opgesmeerd. Het resultaat is beter als het er direct op gespoten wordt, maar het ziet er imo zo ook al prima uit dus lekker laten zitten en niks meer aan doen

Het spul voelt echt vettig aan. Ben ook benieuwd hoe lang het blijft zitten, al maakt me dat nu niet uit. Hij staat binnen tot de grote dag volgende week dus zal er ook niks af slijten (hooguit nog iets meer intrekken).M3rcury schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:51:
[...]
Ziet er goed uit KW! Ook die turtle bandending is niet echt verkeerd zo op de foto's te zien. Vraag me af hoe lang het blijft zitten
Heb het eerste om te proberen op de banden van m'n Slet gespoten, gewoon er rechstreeks op nevelen, niet uitvegen met een sponsje. Daarbij merkte ik dat de sproeikop van dat flesje niet echt geweldig is, dus aangezien het onvermijdelijk is dat het op de velg terecht komt had ik daar bij de velgen van m'n TA geen zin in (ietsje meer werk om eraf te krijgen) en heb het daarbij dus met een oud stuk spons opgesmeerd. Het resultaat is beter als het er direct op gespoten wordt, maar het ziet er imo zo ook al prima uit dus lekker laten zitten en niks meer aan doen
[ Voor 84% gewijzigd door Knightwolf op 04-09-2011 14:43 ]
Halve x-post vanuit het 'show je auto' topic:
Zojuist even foto's genomen op een industrieterrein hier in de buurt. Helaas schijnt er slechts een waterig zonnetje hier, maar ik hoop dat de foto's een goede indruk geven van het eindresultaat.
De genomen stappen zijn:
- gestart met het afspuiten van de auto met een tuinslang
- vervolgens de banden ontvet met Dasty, als voorbereiding op de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- banden goed afgespoeld en velgen met een simpel sopje schoongemaakt
- auto gewassen met Meguiar's Goldclass
- auto afgespoeld
- auto gekleid met Dodo Supernatural clay (werkt heel erg lekker) en Spray&Wipe 1:1 als glijmiddel
- auto weer afgespoeld
- auto gedroogd met de Delirium droogdoek
- DAP900 met oranje pad en mezzo
- DAP900 met groene pad en finale
- plaatselijk aan de gang geweest met paarse wolpad en mezzo vanwege diepere krasjes, helaas niet het gewenste resultaat gehaald (ben misschien te kritisch op mezelf...)
- auto gewassen met Meguair's Goldclass en Meg's washmitt om de auto te ontdoen van polijststof
- drogen met de delirium droogdoek
- auto behandeld met de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
- banden in de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- ramen met Spray & Wipe
- kiertjes schoongemaakt mbv een oude tandenborstel
- auto nagelopen met Spray & Wipe
Zo, en dan nu de foto's. Foto's komen zo uit de camera, er is dus niks aan bewerkt:

Zojuist even foto's genomen op een industrieterrein hier in de buurt. Helaas schijnt er slechts een waterig zonnetje hier, maar ik hoop dat de foto's een goede indruk geven van het eindresultaat.
De genomen stappen zijn:
- gestart met het afspuiten van de auto met een tuinslang
- vervolgens de banden ontvet met Dasty, als voorbereiding op de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- banden goed afgespoeld en velgen met een simpel sopje schoongemaakt
- auto gewassen met Meguiar's Goldclass
- auto afgespoeld
- auto gekleid met Dodo Supernatural clay (werkt heel erg lekker) en Spray&Wipe 1:1 als glijmiddel
- auto weer afgespoeld
- auto gedroogd met de Delirium droogdoek
- DAP900 met oranje pad en mezzo
- DAP900 met groene pad en finale
- plaatselijk aan de gang geweest met paarse wolpad en mezzo vanwege diepere krasjes, helaas niet het gewenste resultaat gehaald (ben misschien te kritisch op mezelf...)
- auto gewassen met Meguair's Goldclass en Meg's washmitt om de auto te ontdoen van polijststof
- drogen met de delirium droogdoek
- auto behandeld met de Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant
- banden in de Bold 'n Bright gel van Poorboys
- ramen met Spray & Wipe
- kiertjes schoongemaakt mbv een oude tandenborstel
- auto nagelopen met Spray & Wipe
Zo, en dan nu de foto's. Foto's komen zo uit de camera, er is dus niks aan bewerkt:

Zo, die 6 ziet er duidelijk gedetailed uit! 
Is de stap van oranje+ mezzo > finale op groen niet wat groot? Ik zou daar persoonlijk een hit met finale op wit tussen zetten, maar wellicht kan het met je lak wel zo. Zou dan wel vrij zacht moeten zijn.
Idem met de woolpad, lukte dat niet met Inizio op een gele pad? Daarmee kan je veel aan met een 900 is mijn ervaring.
Hoe dan ook, erg mooi resultaat.
Edit: ook leuk voor op je velgen: Monello finale op een handpad en dan een velgenwax erover. Dan glimmen ze als een gek.
Is de stap van oranje+ mezzo > finale op groen niet wat groot? Ik zou daar persoonlijk een hit met finale op wit tussen zetten, maar wellicht kan het met je lak wel zo. Zou dan wel vrij zacht moeten zijn.
Idem met de woolpad, lukte dat niet met Inizio op een gele pad? Daarmee kan je veel aan met een 900 is mijn ervaring.
Hoe dan ook, erg mooi resultaat.
Edit: ook leuk voor op je velgen: Monello finale op een handpad en dan een velgenwax erover. Dan glimmen ze als een gek.
[ Voor 13% gewijzigd door B-Buster op 04-09-2011 22:55 ]
Mooie Mazda, ziet er goed uit 
Ik mis in je lijstje alleen nog iets voor op de velgen zoals Wheel Sealant, of heb je dat er recent nog op gedaan? (en dan nog zou een extra laagje geen kwaad kunnen)
Ik mis in je lijstje alleen nog iets voor op de velgen zoals Wheel Sealant, of heb je dat er recent nog op gedaan? (en dan nog zou een extra laagje geen kwaad kunnen)
Bedankt voor jullie reacties! Toen ik nog met de auto bezig was (binnen) vond ik het resultaat maar lala. Ik stond dan ook in een slecht verlichte ruimte met mn neus op de lak. Toen de auto naar buiten kwam zag je toch wel een groot verschil!
Ik heb nog geen inizio in mn collectie, en ook nog geen wheelwax. Budget is even op nu! Maar dit zijn wel de dingen die bij de eerst volgende bestelling meekomen
Ik heb nog geen inizio in mn collectie, en ook nog geen wheelwax. Budget is even op nu! Maar dit zijn wel de dingen die bij de eerst volgende bestelling meekomen
Damn netjes zeg, glimt weer als een tiet! 
En wheelwax zit ik ook over te denken ja, schijnt wel een enorm verschil te maken...
En wheelwax zit ik ook over te denken ja, schijnt wel een enorm verschil te maken...
Me auto kan voor de winter een goede poetsbeurt gebruiken, maar nu wil ik hem ook ''polijsten'' echt polijsten heeft geen zin aangezien hij gewoon wit is zonder blanke lak laag erop maar hij is nogal vergeeld in de afgelopen 22jaar.
Zat er aan te denken om met commandant aan de gang te gaan, maar er is vast iets beters voor op de markt?
Zat er aan te denken om met commandant aan de gang te gaan, maar er is vast iets beters voor op de markt?
Ik lees hier regelmatig (maar niet alles mee) en ik heb voor mezelf ook al een kleine collectie aan leuke spullen staan, allemaal besteld bij Carclean. Ook heb ik al enkele namen van mensen in Nederland zien passeren die voor een zacht prijsje iemand zijn/haar auto detailen.
Nu doe ik mijn eigen auto zelf maar heb nog geen polijstmachine en zo, enkel de was/klei/wax/... producten maar een maat van mij is op zoek naar enkele adressen in België waar hij zijn auto een volledige beurt kan laten geven, inclusief lak herstellen van steenslag (het gaat hier over een auto van 5 jaar auto dus zo slecht komt hij er nog niet voor maar hij wil het per sé laten doen dus vraag ik het hier maar even).
Ik heb volgende adressen al gevonden en ik wou vragen of er hier iemand is die ervaring heeft met detailers in België en in het bijzonder de onderstaande:
http://www.autopoetscenter.be
http://www.quality-shine.be/page
http://www.wax-it.be
http://www.spotrepair.be
http://www.exclusivecarcleaning.be
http://www.r-s-t.be
http://www.perfectshine.be
http://www.dmcarpolish.be
http://www.carmaxx.be
Nu doe ik mijn eigen auto zelf maar heb nog geen polijstmachine en zo, enkel de was/klei/wax/... producten maar een maat van mij is op zoek naar enkele adressen in België waar hij zijn auto een volledige beurt kan laten geven, inclusief lak herstellen van steenslag (het gaat hier over een auto van 5 jaar auto dus zo slecht komt hij er nog niet voor maar hij wil het per sé laten doen dus vraag ik het hier maar even).
Ik heb volgende adressen al gevonden en ik wou vragen of er hier iemand is die ervaring heeft met detailers in België en in het bijzonder de onderstaande:
http://www.autopoetscenter.be
http://www.quality-shine.be/page
http://www.wax-it.be
http://www.spotrepair.be
http://www.exclusivecarcleaning.be
http://www.r-s-t.be
http://www.perfectshine.be
http://www.dmcarpolish.be
http://www.carmaxx.be
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Dat maakt het zeker ja. Jammer dat ik daar niet 9 jaar geleden al achter gekomen was toen ik m'n Vectra net had (geldt voor alle goede autopoetsspullen).Joopieboy schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:05:
Damn netjes zeg, glimt weer als een tiet!
Dit weekend weer eens de auto te grazen genomen. Zat nog goed in de wax, dus foamen, wassen, drogen en Red Mist was weer genoeg om hem te boosten. Zag net al dat de beaming echt nog perfect is 

Verbazingwekkend hoeveel vuil er van af kwam van twee weekjes...

Verbazingwekkend hoeveel vuil er van af kwam van twee weekjes...

Kun je nagaan hoe belangrijk het is om je auto geregeld bij te houden...
Heey allemaal,
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn auto (Seat Ibiza van 2006) eens te detailen en nu dat de winter eraan zit te komen denk ik dat dit goed zal zijn om niet nog meer de lak te beschadigen. Ik ben hier een totale beginner in dus alle hulp is welkom.
Dit zouden mijn stappen zijn:
Afpsoelen met tuinslang
Velgen Poetsen
Wassen
Kleien
(wassen, hier is nogal wat discussie over dus ik weet niet of dit noodzakelijk is)
Polish
(wassen, hier is nogal wat discussie over dus ik weet niet of dit noodzakelijk is)
Waxen
Hopelijk een mooi resultaat zonder krassen en swirls
De producten die ik hiervoor wil gebruiken:
Wassen: -Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
Ruiten: -Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
Kleien: -Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit)
Polish: -Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Wax: -Mothers Wax - FX SynWax - 473ml
Doeken, borstel etc: -CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
-Meguiars - Gold Class Even Coat Applicator Pads - 2 Pack
-Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm
-Valma - Velgenborstel
Dit alles is zo een 140€ bij Carclean.nl ik zou graag rond de 150€ blijven.
Dan nog wat vraagjes:
1) Kan ik met de Wash Mitt de hele auto wassen?? Heb eens gelezen dat je voor grover vuil beter een niet-wollen handschoen gebruikt.
2) Zijn de 2 pads goed voor het aanbrengen van de polish en wax??
3) Weet iemand of er ook winkels in Belgie (omgeving Genk) zijn waar ik deze spullen kan halen??
4) Hoe vaak per jaar moet ik dit allemaal doen??
5) Nog tips voordat ik eraan begin?
Ik zit er al een tijdje over te denken om mijn auto (Seat Ibiza van 2006) eens te detailen en nu dat de winter eraan zit te komen denk ik dat dit goed zal zijn om niet nog meer de lak te beschadigen. Ik ben hier een totale beginner in dus alle hulp is welkom.
Dit zouden mijn stappen zijn:
Afpsoelen met tuinslang
Velgen Poetsen
Wassen
Kleien
Polish
Waxen
Hopelijk een mooi resultaat zonder krassen en swirls
-Valma - Velgenborstel
Dan nog wat vraagjes:
1) Kan ik met de Wash Mitt de hele auto wassen?? Heb eens gelezen dat je voor grover vuil beter een niet-wollen handschoen gebruikt.
2) Zijn de 2 pads goed voor het aanbrengen van de polish en wax??
3) Weet iemand of er ook winkels in Belgie (omgeving Genk) zijn waar ik deze spullen kan halen??
4) Hoe vaak per jaar moet ik dit allemaal doen??
5) Nog tips voordat ik eraan begin?
Vraag 1: als je auto al jaren niet meer (of nooit) gedetailed is geweest en goed vies is zou ik hem na grondig afspoelen zowiezo eerst met een gewone normale goedkope spons wassen. De micro-schade die je daar mogelijk mee aanricht vallen dan toch niet op, en je vern**kt je goede lamswollen washmitt er niet mee. Na afspoelen nog een keer wassen met Mitt en 2 emmer methode. Als je auto altijd netjes bijgehouden is kun je die spons gewoon overslaan en alleen met de Mitt wassen.
Een velgenborstel vind ik zelf overigens onzin, pak liever een spons en een goedkope kwast.
2: die pads zijn zover ik kan zien prima. Maar zou er wel een paar meer van bestellen (of die van Mothers die ik zelf heb, iets goedkoper) want als je hem per ongeluk een keer laat vallen kun je hem weggooien.
4: hoe vaak ligt aan veel dingen, zoals aantal km's, hoeveel slecht weer je auto meemaakt, of je auto vaak in een bomenrijke omgeving staat of niet, enz. Sealant gaat zover ik begrijp gemiddeld een maand of 2-4 mee, Wax 1-2 mnd. Dat is ook ongeveer de ervaring die ik zelf intussen heb opgedaan. Wassen zou ik zeker eens per maand doen om te voorkomen dat vuiligheid gaat hechten. Als je auto niet onder sap-druppelende bomen en langs een spoorlijn staat volstaat kleien 1x per jaar wel denk ik.
5. Spray&Wipe niet voor je ramen gebruiken, dat spul heb je nodig bij het kleien (zonder lubricant kun je uberhaupt niet kleien). En met wassen worden je ramen immers ook al schoon dus het is een totaal overbodige stap apart nog een keer je ramen te doen.
Ik begrijp je budget, maar een velgensealant/wax en zoiets als Rainclear voor je ramen zou een goede extra zijn. Remstof en zo hecht bijna niet meer op je velg waardoor het vanaf het moment dat je dat gebruikt veel minder moeite kost om velgen schoon te houden, en door de Rainclear wordt het glas veel gladder waardoor ook zand en vuil minder hecht en je ruitenwissers (als je die tenminste ooit nog nodig hebt) minder snel krassen maken.
Een velgenborstel vind ik zelf overigens onzin, pak liever een spons en een goedkope kwast.
2: die pads zijn zover ik kan zien prima. Maar zou er wel een paar meer van bestellen (of die van Mothers die ik zelf heb, iets goedkoper) want als je hem per ongeluk een keer laat vallen kun je hem weggooien.
4: hoe vaak ligt aan veel dingen, zoals aantal km's, hoeveel slecht weer je auto meemaakt, of je auto vaak in een bomenrijke omgeving staat of niet, enz. Sealant gaat zover ik begrijp gemiddeld een maand of 2-4 mee, Wax 1-2 mnd. Dat is ook ongeveer de ervaring die ik zelf intussen heb opgedaan. Wassen zou ik zeker eens per maand doen om te voorkomen dat vuiligheid gaat hechten. Als je auto niet onder sap-druppelende bomen en langs een spoorlijn staat volstaat kleien 1x per jaar wel denk ik.
5. Spray&Wipe niet voor je ramen gebruiken, dat spul heb je nodig bij het kleien (zonder lubricant kun je uberhaupt niet kleien). En met wassen worden je ramen immers ook al schoon dus het is een totaal overbodige stap apart nog een keer je ramen te doen.
Ik begrijp je budget, maar een velgensealant/wax en zoiets als Rainclear voor je ramen zou een goede extra zijn. Remstof en zo hecht bijna niet meer op je velg waardoor het vanaf het moment dat je dat gebruikt veel minder moeite kost om velgen schoon te houden, en door de Rainclear wordt het glas veel gladder waardoor ook zand en vuil minder hecht en je ruitenwissers (als je die tenminste ooit nog nodig hebt) minder snel krassen maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Knightwolf op 07-09-2011 04:01 ]
Merci voor de reactie !!
De velgenborstel kost nu 1.99 bij carclean, het ziet er handig uit dus ik ga hem voor dat geld niet laten liggen.
Ik heb de pads omgewisseld naar die van Mothers dus 2x 2-pack ipv 1x 2-pack van Meguiars.
Mijn auto wassen doe ik nu om de 2 weken en als het nodig is 1 maal per week. Is dit teveel na zo een behandeling, ga ik hiermee de wax er sneller vanaf halen of maakt het niet uit??
Je praat ook over Sealant is dit nodig als je al een gewone wax gebruikt??
Bij Carclean staat dat je de spray&wipe voor vanalles kunt gebruiken is dit dan niet zo??
En dan nog als laatste met Rainclear bedoel dan je dan deze, en wat raad je aan als wax/sealant voor de velgen??
Alvast bedankt!!
Grtz
De velgenborstel kost nu 1.99 bij carclean, het ziet er handig uit dus ik ga hem voor dat geld niet laten liggen.
Ik heb de pads omgewisseld naar die van Mothers dus 2x 2-pack ipv 1x 2-pack van Meguiars.
Mijn auto wassen doe ik nu om de 2 weken en als het nodig is 1 maal per week. Is dit teveel na zo een behandeling, ga ik hiermee de wax er sneller vanaf halen of maakt het niet uit??
Bij Carclean staat dat je de spray&wipe voor vanalles kunt gebruiken is dit dan niet zo??
En dan nog als laatste met Rainclear bedoel dan je dan deze, en wat raad je aan als wax/sealant voor de velgen??
Alvast bedankt!!
Grtz
Spray & wipe werkt prima voor de ruiten, bij mij iig. wel. Ik gebruik het zelfs voor de ruiten in huis(en buiten), maar het maakt ze alleen niet zo waterafstotend als bv. rainx,rainclear of clearvue.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:07:
Merci voor de reactie !!
Alvast bedankt!!
Grtz
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Een mooi beginnerslijstje, ik heb zelf gekeken voor je en zou persoonlijk dit doen:The_Andrieske schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:35:
-Valma - Velgenborstel
Autoglym - Car Glass Polish - 325ml 6,99
Gebruik deze zelf, werkt perfect. Regen druipt van je raam af en tijdens zware regenbuien staan de ruitenwissers amper aan. Gebruiken na het wassen en letterlijk streeploos resultaat.
Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml 8,98
Voor de zwarte kunststof onderdelen, geeft mooie zwarte glans. Kan tevens op banden gebruikt worden.
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml 13,99
Deze behoeft geen uitleg
Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S - 255g 17,49
Briljante wax, prachtige wetlook en de standtijd van een sealant. Veel zeggen dat hij moeilijk op te brengen is, echter gewoon in de schaduw doen en per paneel behandelen en het is geen probleem!
Beading van de Collinite:

CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm 16,49
Goede, grote, zachte doek.
Dodo Juice - Basics of Bling - Wash Pad 9,48
Vind deze zelf prettig in de hand liggen, vuil spoelt er makkelijk uit in de wasemmer.
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml 9,98
Deze in combinatie met klei is winning. Kan er ruim 2,5 liter lube mee maken, alleen zelf een sprayflesje hebben.
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml 12,5
500 ml is totaal niet nodig! je gebruikt per keer een thee lepeltje, dus 50-75 wasbeurten red je zeker!
Dodo Juice - Lime Prime Lite cleaner glaze - 250ml 18,99
Prachtige glans samen met de Collinite en maskeert ook nog eens klein beetje de krassen.
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 16,99
Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st. 9
Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm 9,98
2 lekkere zachte doeken zijn een must!
Dodo Juice - Basics of Bling Clay Bar - 55g 6,99
Zie Clay Lube
Totaal: 158 euro.
8 euro boven budget. Je zou iets van rond de 14 euro van de lijst kunnen halen en die als opmerking bij de bestelling of op je verlanglijst zetten. Kans is dan aanzienlijk dat je die als cadeautje erbij krijgt van Carclean. Bovenstaand lijstje is een alternatief voor wat jij hebt. Ieder vindt andere dingen natuurlijk beter, dat maakt het uitzoeken zo leuk
Spray & Wipe heb ik wel, gebruik hem altijd na het wassen om nog kleine vlekjes mee weg te halen. Heel goed vind ik die niet, zeker niet als klei middel. Er gaat gewoon niets boven de Clay Lube van Dodo Juice!
Als je maar paar ml Born to be mild gebruikt niet. Is hele milde shampoo die je wax laag prima kan hebben.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:07:
Sealent is meer voor de winter. Langere standtijd, vaak iets minder wetlook. Wax meer voor de zomer, kortere standtijd, maar vaak meer glans. Collinite van hierboven combineert het als het ware. Lange standtijd en zeker icm DJ Lime Prime lite een voortreffelijke glans!Je praat ook over Sealant is dit nodig als je al een gewone wax gebruikt??
[ Voor 12% gewijzigd door Ophidian op 07-09-2011 13:33 ]
Als je een shampoo zonder cleaners gebruikt mag dat niet zo'n kwaad kunnen. Zelf zou ik het bij alleen afspuiten met de HD zonder shampoo houden en dat doe ik om de 1 a 1,5 week, en dan eens per maand wassen met shampoo en mitt.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:07:
Merci voor de reactie !!
Sealant is synthetisch, wax is op natuurlijke/minerale basis. Sealant heeft langere standtijd maar schijnt wat minder glans te hebben (vind ik zelf wel meevallen), wax kortere standtijd maar warmere diepere glans. Het is niet perse nodig, alleen wax kan ook. Beste is nog om eerst Sealant erop te doen, dat na uitpoetsen 24 uur laten uitharden, en dan wax erop. Heb geen ervaring met de bovengenoemde Collinite maar de verhalen zijn erg positief.Je praat ook over Sealant is dit nodig als je al een gewone wax gebruikt??
Jawel dat kan prima, maar het is imo totaal overbodig als je je auto toch met shampoo wast en afdroogt. Gewone glasreiniger is bovendien een stuk goedkoper.Bij Carclean staat dat je de spray&wipe voor vanalles kunt gebruiken is dit dan niet zo??
Ik zou overigens van Spray&Wipe wel een grotere fles nemen, het spul gaat harder op dan je denkt (ben blij dat ik het destijds voor kleien (op gevoel) 1:7 a 1:10 verdund heb met water).
Ja die bedoel ik.En dan nog als laatste met Rainclear bedoel dan je dan deze,
Perfect spulletje!! Serieus, als je dat eenmaal goed gebruikt hebt wil je niet meer anders
Het mooie van dit spul is, kreeg hier een keer de tip en sindsdien doe ik ook niet meer anders: je kan het ook op je raamrubbers en glad plastic gebruiken! Het wordt niet zo mooi diep zwart als vettig spul zoals je voor de banden gebruikt, maar het blijft wel veel langer zitten en maakt ook je rubbers nogal waterafstotend. En dingen als bandenzwart gaan met de tijd door regen uitlopen, dit niet. Als je dit toch in je handen hebt gaat het in 1 moeite door.
Poorboys World Wheel Sealant. Klein potje met lichtroze spul dat sterk naar frambozen ruikten wat raad je aan als wax/sealant voor de velgen??
[ Voor 20% gewijzigd door Knightwolf op 07-09-2011 15:02 ]
Enige opmerking noodzakelijk, ga niet met deze borstel hard schrobben, de haren zitten vast aan een gevlochten "staaldraad". Ga je hard drukken met de borstel, gaan de haren platliggen en ga je met dat staal over je velg --> krassen. Helaas spreek ik uit ervaring. Verder wel leuk dingetje, maar ook net te kort om je hele velgbed te wassen.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:07:
Merci voor de reactie !!
Allemaal bedankt voor de reacties dit is men lijstje nu:
Wassen: -Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 250ml
(op aanraden van Ophidian voor de 250ml ipv 500ml)
Ruiten: -Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml
(op aanraden van Knightwolf ook wat voor de ruiten erbij gedaan)
Kleien: -Dodo Juice - Basics of Bling - Clay Bars - 2x55g
(Dit is de eerste keer dat ik ga kleien en wil dus ook de volledige auto doen daarom voor 2x 55g gekozen of zal het ook lukke met 1x 55g??)
(Was ook eerst aant denken om de Collinite 476S te nemen maar met deze lijkt het me makkelijker werken.)
Lubricant en vanalles: -Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
(Ga dit gebruiken als lube en wat meer genomen omdat ik het voor vanal kan gebruiken.)
-2x Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st.
-Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
(Heb de Wash Mitt ook veranderd omdat ik over die van Mothers niet zo goede commentaar las, veel pluizen en slechte kwaliteit, het is wel een Mircovezel ipv lamswol)
-2x Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
-2x Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm
-Valma - Velgenborstel
Ik zit nu net op 150€, ik las ook dat je voor 10% iets gratis krijgt is dit echt zo??, kan er nergens iets over terugvinden, zou mooi zijn moest de velgenwax er toch nog bij kunnen.
Greetz
(Dit is de eerste keer dat ik ga kleien en wil dus ook de volledige auto doen daarom voor 2x 55g gekozen of zal het ook lukke met 1x 55g??)
(Was ook eerst aant denken om de Collinite 476S te nemen maar met deze lijkt het me makkelijker werken.)
(Ga dit gebruiken als lube en wat meer genomen omdat ik het voor vanal kan gebruiken.)
(Heb de Wash Mitt ook veranderd omdat ik over die van Mothers niet zo goede commentaar las, veel pluizen en slechte kwaliteit, het is wel een Mircovezel ipv lamswol)
-Valma - Velgenborstel
Ik zit nu net op 150€, ik las ook dat je voor 10% iets gratis krijgt is dit echt zo??, kan er nergens iets over terugvinden, zou mooi zijn moest de velgenwax er toch nog bij kunnen.
Greetz
The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:03:
Allemaal bedankt voor de reacties dit is men lijstje nu:
Is inderdaad voldoende, je kan er zeker 20 wasbeurten mee doen
Eens, maar geen must als je in je budget wilt blijven
1x 55g zal ook wel lukken. Maar je kan het maar hebben voor in het voorjaar
Prima wax, niks mis mee
Je kan het ook 1:1 mengen met water ;-)
-Valma - Velgenborstel
Dit kan inderdaad, ligt er net aan hoeveel aanbiedingsproducten je aanschaft. Ga er maar van uit dat je niks krijgt, maakt het presentje alleen maar leuker ;-)
Greetz
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
Heeft iemand ervaring met deze kit: Meguiars Brilliant Solutions Paint Restoration Kit
Lees er op Carclean wisselende meningen over, terwijl het afzonderlijk toch allemaal goede producten zijn ?
Wil het toepassen op een 11 jaar oude zwart metallic auto die wel een opfrisbeurt kan gebruiken (veel krasjes en swirls).
Lees er op Carclean wisselende meningen over, terwijl het afzonderlijk toch allemaal goede producten zijn ?
Wil het toepassen op een 11 jaar oude zwart metallic auto die wel een opfrisbeurt kan gebruiken (veel krasjes en swirls).
Pay peanuts get monkeys !
Sorry dat snap ik niet helemaal. Heb die lamswollen mitt van Mothers zelf ook en daar is niks mis mee. Na aantal keer gebruiken en hij is droog ziet hij er aan de meestgebruikte kant misschien een tikje pluizig uit, maar er komt niks vanaf (of je gaat er gewoon verkeerd mee om??). En als hij nat is tijdens wassen pluist er ook niks. Dat ding is echt wel van hoge kwaliteit.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:03:
Heb ook ff een review neergezet, was ik bij de mitt nog vergeten.
[ Voor 6% gewijzigd door Knightwolf op 08-09-2011 03:04 ]
Wanneer je dit soort producten gaat gebruiken, is het verstandig je ruiten van te voren goed te ontvetten met bv. alcohol.The_Andrieske schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:03:
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
@Knightwolf: Ja het zijn erg verschillende meningen op carclean daarom dacht ik voor die microvezel te gaan maar dan zal ik dit terug veranderen naar de lamswol.
@Kendo: Bedankt voor de tip!
@Kendo: Bedankt voor de tip!
Het is technisch beter, net als eerst een cleaner op je lak smeren voordat je aan glaze/sealant/wax begint. Maar ik doe het niet, en het ziet er zonder ook goed uit en blijft goed zitten. Het is beter, maar imo niet perse nodig.kendo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 06:45:
[...]
Wanneer je dit soort producten gaat gebruiken, is het verstandig je ruiten van te voren goed te ontvetten met bv. alcohol.
Nou ik er over nadenk, die RainClear mag je niet op lak gebruiken omdat daar oplosmiddelen in zitten. Het spul is ook licht-ontvlambaar met een enorme waarschuwing op de verpakking. Lijkt me zowiezo dus niet nodig om te ontvetten omdat dat spul vet en vuiligheid zelf al oplost.
[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 08-09-2011 16:36 ]
Wanneer je ruiten niet goed schoon zijn, gaat het heel erg strepen/wazen door de ruitenwissers, iig. wel met de gel van provision , ik ben weer terug bij Clearvue van Turtlewax.
Voordat ik het opbreng ga ik altijd even met een stukje klei over de voorruit en ontvet ik deze daarna.Ik heb geen last meer van strepen of een waas.
Voordat ik het opbreng ga ik altijd even met een stukje klei over de voorruit en ontvet ik deze daarna.Ik heb geen last meer van strepen of een waas.
Ik ontvet na het wassen m'n raam nooit en na afdrogen de vloeibare Rainclear erop, laten drogen en uitpoetsen, en ook nooit strepen of waas of iets dat erop lijkt 
Het begint pas een beetje te wazen als het er flink afgesleten is, omdat het bv al lang geleden is dat je het erop gebracht hebt en/of als je tevaak de ruitenwissers hebt gebruikt.
Dan is het niet tijd om schoon te maken of te ontvetten, maar gewoon nieuwe Rainclear erop te doen
Het begint pas een beetje te wazen als het er flink afgesleten is, omdat het bv al lang geleden is dat je het erop gebracht hebt en/of als je tevaak de ruitenwissers hebt gebruikt.
Dan is het niet tijd om schoon te maken of te ontvetten, maar gewoon nieuwe Rainclear erop te doen
[ Voor 62% gewijzigd door Knightwolf op 08-09-2011 18:42 ]
Een vraagje over die foams he. Ik heb een hogedrukspuit, maar hoe doe je die foam er in? Pak je dan een emmer water met wat druppels foam, doe je daar de slang naar de hogedrukspuit in, en dan spuiten? Of heb je iets speciaals nodig?
En heeft iemand hier een eindbaas tip voor hoe je de ruiten aan de binnenkant goed schoon krijgt en dat ze ook eens schoon blijven? Ik heb elke keer na een maand weer een vieze voorruit. Dan moet ik mn airco een slinger geven, die is even bezig en dan is dat wazige laagje op mn voorruit weer weg. Ik heb echt alles al geprobeerd, van remmenreiniger, wasbenzine, glassex, thinner, tot een gewoon sopje, maar elke keer na een maand is het weer terug.
En heeft iemand hier een eindbaas tip voor hoe je de ruiten aan de binnenkant goed schoon krijgt en dat ze ook eens schoon blijven? Ik heb elke keer na een maand weer een vieze voorruit. Dan moet ik mn airco een slinger geven, die is even bezig en dan is dat wazige laagje op mn voorruit weer weg. Ik heb echt alles al geprobeerd, van remmenreiniger, wasbenzine, glassex, thinner, tot een gewoon sopje, maar elke keer na een maand is het weer terug.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Voor foamen heb je een foamlans nodig, deze schroef je gewoon op het handstuk. Meestal is het een wit potje waar je je schuimmiddel in stopt. De foamlansen die bij de HDR zijn inbegrepen zijn niet van een beste kwaliteit. Autobrite levert bv 2 soorten die gewoon goed zijn nl. de normale en de heavy duty versie. Prijzen variëren tussen de 65 en 85 euro voor een lans. Dit is dan exclusief de foam.Widow schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:15:
Een vraagje over die foams he. Ik heb een hogedrukspuit, maar hoe doe je die foam er in? Pak je dan een emmer water met wat druppels foam, doe je daar de slang naar de hogedrukspuit in, en dan spuiten? Of heb je iets speciaals nodig?
klik

is gedaan met een Nilfisk C110.3 (kost geen drol, werkt prima), de HD lans en de Supar Snow Foam
[ Voor 24% gewijzigd door vhal op 11-09-2011 14:36 ]

Zo'n ding

Ik vind het ideaal, als je hem goed in de wax houdt hoef je hem bijna niet meer te wassen. Het vuil druipt er gewoon af

Owja, 1 dingetje, je krijgt gegarandeerd aandacht van alles en iedereen.
in positieve en negatieve zin..
in positieve en negatieve zin..
Denk dat je daar niet aan ontkomt. Adem en zweetdamp zullen daar de grootste factoren van zijn, samen met wat overige luchtverontreinigingen die door je ventilatie mooi tegen het raam geblazen worden. Als je rookt (al dan niet in de auto) is het natuurlijk nog veel erger. Dus zeker als je veel in de auto zit heb je er snel last van. Altijd ventilatie aan en geregeld met ramen open rijden scheelt wel wat maar dan nog hou je het toch.Widow schreef op zondag 11 september 2011 @ 13:15:
Wellicht zou je het broertje van ProVision RainClear kunnen gebruiken: FogClear

Heb het spulletje zelf al wel staan maar nog niks mee gedaan dus ook nog geen ervaring mee.
Ik heb een tube FogClear staan en het helpt wel om geen damp te hebben op je ruiten als het regent buiten maar sowieso wordt het toch vuil hoor.Knightwolf schreef op maandag 12 september 2011 @ 00:56:
[...]
Denk dat je daar niet aan ontkomt. Adem en zweetdamp zullen daar de grootste factoren van zijn, samen met wat overige luchtverontreinigingen die door je ventilatie mooi tegen het raam geblazen worden. Als je rookt (al dan niet in de auto) is het natuurlijk nog veel erger. Dus zeker als je veel in de auto zit heb je er snel last van. Altijd ventilatie aan en geregeld met ramen open rijden scheelt wel wat maar dan nog hou je het toch.
Wellicht zou je het broertje van ProVision RainClear kunnen gebruiken: FogClear
[afbeelding]
Heb het spulletje zelf al wel staan maar nog niks mee gedaan dus ook nog geen ervaring mee.
Ik was de ruiten vanbinnen vaak met wat Mr. Propre oid. Dat zorgt dat al het vet op de ruit zeer snel opgelost is en je ruiten zijn vaak (niet altijd, hangt af van het product) properder dan met een speciaal product voor ruiten te wassen.
Ik denk ook niet dat FogClear vervuiling gaat voorkomen, maar wellicht helpt het om het te verminderen.
Verder zal een fatsoenlijke glasreiniger het beste zijn om het snelst en makkelijkst je raam weer schoon te maken wanneer dat weer nodig is.
Verder zal een fatsoenlijke glasreiniger het beste zijn om het snelst en makkelijkst je raam weer schoon te maken wanneer dat weer nodig is.
ik heb zelf ook van de week een bestelling gedaan bij carclean, om de puntjes op de i te kunnen zetten
GlansProtector Anti Condens - 250ml
Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner - 150ml
Lake Country - Badstof Applicator Rond - 100 % katoen - 10cm
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Rain-X - 200ml
Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
als het werk het toelaat ga ik het morgen even ophalen, werk er toch vlakbij.
GlansProtector Anti Condens - 250ml
Gliptone Liquid Leather Protection Conditioner - 150ml
Lake Country - Badstof Applicator Rond - 100 % katoen - 10cm
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Rain-X - 200ml
Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
als het werk het toelaat ga ik het morgen even ophalen, werk er toch vlakbij.
Eigenlijk wil ik gewoon ruitenwissers aan de binnenkantKnightwolf schreef op maandag 12 september 2011 @ 03:30:
Ik denk ook niet dat FogClear vervuiling gaat voorkomen, maar wellicht helpt het om het te verminderen.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Of gewoon veel geld verdienen en elke week je auto laten detailen
auto tussen de buien door gewassen vandaag, volgens mij verklaarde iedereen mij voor gek, maar het ding was ubersmerig.
maar ik wilde perse de nieuwe spulletjes uitproberen
en na 2 maanden is de colonite beading nog steeds tiptop

ziet er niet zo spannend uit als op een mooie metallic lak, maar het effect is er niet minder om.

heb meteen de ruiten ingesmeerd met rain-x en aan de binnenzijde met anti-condens ik heb het van de week op de spiegel in de badkamer gesmeerd om te kijken of het goed werkte en dat ging helemaal goed.
maar ik wilde perse de nieuwe spulletjes uitproberen
en na 2 maanden is de colonite beading nog steeds tiptop

ziet er niet zo spannend uit als op een mooie metallic lak, maar het effect is er niet minder om.

heb meteen de ruiten ingesmeerd met rain-x en aan de binnenzijde met anti-condens ik heb het van de week op de spiegel in de badkamer gesmeerd om te kijken of het goed werkte en dat ging helemaal goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Shanquish op 17-09-2011 22:46 ]
Vorige week op de bruiloft van m'n zus is er een klein vogelpoepje op het rechter voorscherm van m'n TransAm terechtgekomen, maar savonds laat ben ik dat helemaal vergeten eraf te halen. Uiteraard wel meteen in z'n hok gezet. Paar dagen niet aan gedacht en een paar dagen niet van gekomen. Dus vanmiddag, ondanks dat ik zwaar verkouden en me behoorlijk ziek voelde toch even gegaan want we zijn al een week later...
Gieter met bodempje water erin en een oud schuursponsje (dat ik altijd voor vogelpoep gebruik, de zachte kant uiteraard
ja ik weet sponsjes zijn slecht, maar ga niet voor elk poepje de auto wassen terwijl de poepjes er wel meteen af moeten, en m'n washmitt gebruik ik daar echt niet voor) in de Slet meegenomen. Bij TA aangekomen een slokje water er over gegoten, wat weinig zin had door de extreme beading
en daarna met het natte sponsje het heel voorzichtig afvegen.
Whaha dat kostte dus echt geen enkele moeite he
en er was ook niks van invreting te zien, ook al zat het er al een week op! Viel me best mee. Ook de afdekhoes over de auto oprollen of uitrollen is in m'n eentje lastig omdat de auto nu zo superglad is, dat dat ding er ook aan alle kanten af wil glijden
(na een dag gebruikt te hebben gaat de hoes er uiteraard niet meer op ivm stof en krassen, dat doe ik alleen meteen na een verse wasbeurt). Duidelijk dat er verse Glaze, Sealant en Wax op zit, lak voelt ook echt zacht en glad aan.
Gieter met bodempje water erin en een oud schuursponsje (dat ik altijd voor vogelpoep gebruik, de zachte kant uiteraard
Whaha dat kostte dus echt geen enkele moeite he
[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 17-09-2011 23:10 ]
Dat is precies dus waar ik mee zit. Als ik thuis ben of uit mijn werk terugkom en er zit schijt op, pak ik een klein beetje sop en een goeie zachte spons en haal ik het er direct mee vanaf. Maar dit weekend was ik bij opa en oma, en bleek er vrijdag een kolonie vogels over de auto te zijn geweest. Nu heb ik twee mooie ruwere plekjes op het dak, en een paar blanke lak plekjes op het dak en op de motorkap. 
Wat kan ik hier t beste aan doen? En hoe kan ik voorkomen dat dit nogmaals gebeurd, en zit een verse laag wax op dus dat is het niet.
Wat kan ik hier t beste aan doen? En hoe kan ik voorkomen dat dit nogmaals gebeurd, en zit een verse laag wax op dus dat is het niet.
Nieuwe bestelling binnen! Vooral de past wax mistte ik nog. Had alleen black hole glaze. Klein stukje geprobeerd vanavond. Mooie diepe glans kwam er tevoorschijn, tot moeder natuur begon te huilen. Toen maar het interieur gedaan.
Rain-X - 200ml
Black Plastic Restorer - 300ml
Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Black Hole - 473ml
Natty's Paste Wax - 235ml
Wheelclean - 500ml
Vinyl & Rubber Care - 500ml
Natural Look Dressing - 473ml
Het begint al een fraai gezelschap te worden zo. Lijkt wel een nieuwe hobby.
Rain-X - 200ml
Black Plastic Restorer - 300ml
Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
Black Hole - 473ml
Natty's Paste Wax - 235ml
Wheelclean - 500ml
Vinyl & Rubber Care - 500ml
Natural Look Dressing - 473ml
Het begint al een fraai gezelschap te worden zo. Lijkt wel een nieuwe hobby.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Beetje Quick Detailer en een schone MF doek in de auto leggen. Vogelpoep gespot? Even QD erop, laten inwerken, en vervolgens met de MF (met beleid!) het erafhalen. Werkt prima en krasvrij, zelfs bij een zeer smerige auto. Wel met beleid doen, niet hard gaan boenen uiteraard.Joopieboy schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:39:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Daarvoor dus de quick detailer gebruiken, inlaten werken en zachtjes afvegen.
Dank voor de tip!
Dank voor de tip!
Natte washand erop laten weken?Joopieboy schreef op zondag 18 september 2011 @ 12:39:
Dat is precies dus waar ik mee zit. Als ik thuis ben of uit mijn werk terugkom en er zit schijt op, pak ik een klein beetje sop en een goeie zachte spons en haal ik het er direct mee vanaf. Maar dit weekend was ik bij opa en oma, en bleek er vrijdag een kolonie vogels over de auto te zijn geweest. Nu heb ik twee mooie ruwere plekjes op het dak, en een paar blanke lak plekjes op het dak en op de motorkap.
Mja het eraf krijgen is het probleem niet zo, het is meer dat de blanke lak zo snel beschadigd...
Had ik laatst ook. Kan je vrij weinig tegen doen als je er te laat achter komt. Net wat voor schijt het is
[ Voor 23% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2011 20:46 ]
Vandaag alvast bezig geweest om de auto klaar te krijgen voor de winter
Twee dagen mooi weer achter elkaar, mooi de tijd om 2 lagen sealant te zetten. Heb hem voor het eerst dat ik hem heb bewerkt met Bilthammer Soft, de vervuiling was minimaal. Daarna voor het eerst de auto zonder wax laag gezien, het water lag er maar een beetje triest op. Daarna weer gefoamed (bleef ook veel langer hangen dan normaal), gedroogd en een laag Ex-P van Poorboy's erop gezet. Deze ruimschoots de tijd gegeven en uitgepoetst. Morgen nog een laagje en vanaf dan bijhouden 
Merk nu al dat onderhouden echt fantastisch werkt, de lak blijft mooi strak en lekker glad. Volgend voorjaar wordt het tijd voor een polijstsessie, ook al ben je zo voorzichtig met wassen, toch krijg je een klein beetje krasjes
Merk nu al dat onderhouden echt fantastisch werkt, de lak blijft mooi strak en lekker glad. Volgend voorjaar wordt het tijd voor een polijstsessie, ook al ben je zo voorzichtig met wassen, toch krijg je een klein beetje krasjes
Ben er ziek van..
Vorige week mijn nieuwe auto opgehaald; Octavia RS. Helemaal top natuurlijk.
Vandeweek geparkeerd op mijn werk, hier waren ze ook bezig met wat bouwvakkers en beton... Je voelt het al aankomen...
De auto zat onder het stof, beton stof. Na een regenbui heeft dit sporen achtergelaten... Heb eerst de auto afgespoten met HD spuit. Het water droogt dus op en je krijgt nasty witte vlekken (opgedroogde watervlekken)
Na ophalen van de auto stond de lak in een goeie was laag.
Wat nu te doen ? Ben er radeloos en ziek van..
Vorige week mijn nieuwe auto opgehaald; Octavia RS. Helemaal top natuurlijk.
Vandeweek geparkeerd op mijn werk, hier waren ze ook bezig met wat bouwvakkers en beton... Je voelt het al aankomen...
De auto zat onder het stof, beton stof. Na een regenbui heeft dit sporen achtergelaten... Heb eerst de auto afgespoten met HD spuit. Het water droogt dus op en je krijgt nasty witte vlekken (opgedroogde watervlekken)
Na ophalen van de auto stond de lak in een goeie was laag.
Wat nu te doen ? Ben er radeloos en ziek van..
Waar woon je ongeveer? Misschien dat iemand kan kijken wat het is en wat er aan te doen is.
Waar vui zit, zit geen glans!
Onder Alkmaar. Sta altijd open dat iemand kan komen kijken en een goeie beurt te geven 
Ik heb de stoute schoenen aangedaan. De auto heel goed nat gemaakt. Daarna gewassen met de twee emmer methode. Afgespoeld en met de hand droog gemaakt.
Phew, het is eraf - het is nu redelijk donker, morgen even goed onderzoeken.
Ik heb de stoute schoenen aangedaan. De auto heel goed nat gemaakt. Daarna gewassen met de twee emmer methode. Afgespoeld en met de hand droog gemaakt.
Phew, het is eraf - het is nu redelijk donker, morgen even goed onderzoeken.
[ Voor 13% gewijzigd door SileX op 24-09-2011 20:05 ]
Dan had je last van de bekende cement waas.
Veel water gebruiken en dan komt het wel goed, zoals nu dus ook. Mooi mooi!
Ik heb net ook weer voor teveel geld besteld bij Wax On, iets met verslaving enzo.
Ik heb net ook weer voor teveel geld besteld bij Wax On, iets met verslaving enzo.
^^ wat heb je besteld? 
Heb het eerste geprobeerd op de banden van m'n Slet, en daar heb ik het er direct op gespoten, daar zit het dus heel dik op. Zag dus meteen dat de sproeikop ruk was en omdat er vrij veel op de velgen terecht kwam vond ik dat voor m'n TA geen optie. Die banden heb ik dus met een ingespoten sponsje ingesmeerd.
Het effect is echter, dat de banden van m'n Slet, die buiten in weer en wind staat, en veel regen gehad heeft, nog mooier zwart zien dan de banden van m'n TransAm, die altijd binnen staat. Al moet ik wel zeggen dat dat verschil er meteen na opbrengen ook al was, maar het verschil is iets groter geworden volgens mij.
Heb in de afgelopen 4 weken amper met m'n Slet gereden, maar dus wel buiten in weer en wind en er is veel regen geweest, en ze zien nog steeds erg mooi zwart. Ik denk dat dat spul stiekum toch best een aanrader is.
We zijn nu dik 4 weken verder, dus ga hier even op terugkomen.M3rcury schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:51:
[...]
Ziet er goed uit KW! Ook die turtle bandending is niet echt verkeerd zo op de foto's te zien. Vraag me af hoe lang het blijft zitten
Heb het eerste geprobeerd op de banden van m'n Slet, en daar heb ik het er direct op gespoten, daar zit het dus heel dik op. Zag dus meteen dat de sproeikop ruk was en omdat er vrij veel op de velgen terecht kwam vond ik dat voor m'n TA geen optie. Die banden heb ik dus met een ingespoten sponsje ingesmeerd.
Het effect is echter, dat de banden van m'n Slet, die buiten in weer en wind staat, en veel regen gehad heeft, nog mooier zwart zien dan de banden van m'n TransAm, die altijd binnen staat. Al moet ik wel zeggen dat dat verschil er meteen na opbrengen ook al was, maar het verschil is iets groter geworden volgens mij.
Heb in de afgelopen 4 weken amper met m'n Slet gereden, maar dus wel buiten in weer en wind en er is veel regen geweest, en ze zien nog steeds erg mooi zwart. Ik denk dat dat spul stiekum toch best een aanrader is.

[ Voor 5% gewijzigd door Knightwolf op 25-09-2011 03:34 ]
Ik twijfel over de winterbehandeling van onze auto's. Vorig jaar met Collinite 476 gedaan, ben ik opzich tevreden over, maar wat biedt nu echt de meeste bescherming voor de winter? 2 goeie laagjes 476 of misschien toch een sealant?
Probeer eens 2 laagjes EX-P en daarna 2 laagjes Collinite 
@ Ohpidian: ben met je eens dat de glans van EX-P erg goed is!
@ Ohpidian: ben met je eens dat de glans van EX-P erg goed is!
Tof dit topic
net ontdekt. Ik ga dit zeker volgen...
Kan ik eventueel carproducts.be aanraden voor de belgen onder ons? (zeg maar als het niet de bedoeling is om dit zomaar te verkondigen)
Heeft iemand ervaring met blacklight van chemical guys?
Het is een soort glaze/sealant.
Kan ik eventueel carproducts.be aanraden voor de belgen onder ons? (zeg maar als het niet de bedoeling is om dit zomaar te verkondigen)
Heeft iemand ervaring met blacklight van chemical guys?
Het is een soort glaze/sealant.
Geen ervaring mee, wel met Black Hole van Poorboy's. Topspul, zeker op donkere auto's. Op een Twingo had ik een klein stukje geprobeerd (zwart), het zag eruit als zo'n 50/50 shot van professionele detailers.
Helaas is het allemaal maskeerspul, er gaat niets boven het polijsten van je auto en er daarna door middel van het 2 emmer systeem voor zorgen dat hij blijft glimmen
Helaas is het allemaal maskeerspul, er gaat niets boven het polijsten van je auto en er daarna door middel van het 2 emmer systeem voor zorgen dat hij blijft glimmen
Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.