Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 22 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, als je niet wast ziet je auto er niet uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-09 01:59
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:58:
Is het aanbevolen om nog te wassen na het kleien? (voor het waxen) Lijkt mij eigenlijk van wel, omdat er altijd nog resten quick detailler zitten op de auto?
Zou me meer zorgen maken om resten vuiligheid en klei, dan quick detailer... dus ja zeker wassen na kleien.
deepbass909 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 16:09:
Ik weet het ook niet. Ik verwacht aanslag door roken in de auto. Het is wit en laat zich afkrabben met een nagel, maar zit te vast voor glassex (alcohol). Spiritus kan ik nog proberen, wasbenzine ben ik sowieso wat voorzichtiger mee, want het gaat om de hele ruit. De kans dat ik wasbenzine mors op iets wat er niet tegen kan, is mij dan iets te groot (zeker omdat het een rotplek is om bij te komen vanuit de auto).
Afwasmiddel kan ik natuurlijk ook nog proberen.
Spiritus = alcohol.
Gewoon wat op een oud vod of todje keukenpapier doen (dop eraf, tod er tegenaan, fles op z'n kop houden, wachten tot todje beetje vochtig wordt, fles weer recht en wegzetten, todje gebruiken) en je knoeit er onmogelijk mee

[ Voor 56% gewijzigd door Knightwolf op 26-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Knightwolf op 26-07-2011 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:26

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Knightwolf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:05:
[...]

Zou me meer zorgen maken om resten vuiligheid en klei, dan quick detailer... dus ja zeker wassen na kleien.

[...]

Spiritus = alcohol.
Gewoon wat op een oud vod of todje keukenpapier doen (dop eraf, tod er tegenaan, fles op z'n kop houden, wachten tot todje beetje vochtig wordt, fles weer recht en wegzetten, todje gebruiken) en je knoeit er onmogelijk mee
I know, maar Glassex bevat ook een behoorlijk percentage alcohol of isopropanol als één van de werkzame stoffen. Omdat dat het al niet wegkrijgt, vraag ik me af of spiritus zou helpen. Maar aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis. Maar spiritus ben ik niet zo bang voor dat het schade zou aanrichten, er zit geen lichte stof in de buurt die blauw zou kunnen verkleuren (het hemeltje is donker grijs, en de trim is van kunststof).
Op de schone plekken kan ik inmiddels wel wat krassen zien zitten, die eerst niet opvielen (nee, die zijn niet door mij veroorzaakt :p), dus ik ga sowieso nog polish voor de ruit halen. Er lijkt zelfs een plekje met een schuursponsje of iets anders krassend schoongemaakt te zijn (een dof plekje van 5cm rond van krasjes) :X

Ik heb al wel besloten om de auto voor een grondige interieurreiniging weg te brengen, maar pas als ik de binnenkant een beetje op orde heb wat betreft reparaties. Daarna ga ik me eens storten op het exterieur. Er zitten her en der wat krasjes, ik heb de lelijke plekjes op de motorkap.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En een nat doekje met gewoon water? Probeer dat eens. Soms zit je met een sterk spulletje ergens op te boenen tot je een ons weegt en vervolgens blijkt het er met water zo af te gaan :P been there...
En iets van afwasmiddel/zeep kan weer makkelijk met dat water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
@deepbass909 Bekijk dit eens. How to: Cabrioruit polijsten.

En ik heb de producten hier liggen (DAP900, SSR1, en witte pad) dus we zouden een keer kunnen kijken of er wat van te maken valt, woon tenslotte ook in Gouda. Ben alleen wel tot 13 Augustus ongeveer 'bezet'. :)

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

S2801 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 00:48:
@deepbass909 Bekijk dit eens. How to: Cabrioruit polijsten.

En ik heb de producten hier liggen (DAP900, SSR1, en witte pad) dus we zouden een keer kunnen kijken of er wat van te maken valt, woon tenslotte ook in Gouda. Ben alleen wel tot 13 Augustus ongeveer 'bezet'. :)
Kijk, dat ziet er goed uit. Het ruitje bij mijn Cabrio is gelukkig wel minder erg.

Voorlopig heb ik zelf ook nog niet echt tijd hiervoor. Het is wat minder mooi, maar niet direct een probleem. Er zijn andere klussen die ik eerst gedaan wil hebben. Zo gaat binnenkort het hemeltje eruit voor wat herstelwerkzaamheden (stof opnieuw vastplakken langs de randen bijv.) en wil ik eerst het interieur in orde maken (er zijn wat punten waar ik wel last van heb, zoals de knop van het handschoenenkastje, die er nu steeds uitspringt).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Collinite 845 is een erg fijne wax! Prachtige beading, makkelijk aan te brengen en makkelijk af te nemen! Hij heeft ook een erg lange standtijd, maar heb hier zelf nog geen ervaring mee.

Ik vind dat ie een mooier resultaat geeft dan Natty's Paste Wax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28
Mijn voorruit zit vol met kleine krasjes (zal ooit aan vervangen toe zijn na 17 jaar) maar wil eerst kijken of ik dit beter kan krijgen met wax of eventueel polijsten.
Wat gebruiken jullie voor de ruiten?
Alleen een repellant (rain x bijvoorbeeld?) of polijsten jullie het glas ook.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Ik weet niet of je krasjes zo uit glas kan polijsten, glas is extreem hard natuurlijk.

Ik ben er wel van overtuigd dat door gebruik van RainX / RainClear het wel in grote mate voorkomt dat er krassen op komen, gewoon omdat vuil vrijwel niet kan hechten.

De voorruit van m'n Starlet was ook behoorlijk bekrast, maar kon daar zogauw niks aan doen. Toen hij helemaal doorgescheurd was langs een oud gerepareerd sterretje en dus vervangen moest worden, was ik gelijk van die krassen af :P Was nog mooier dat die hele ruit en vervanging me geen cent kostte.

[ Voor 37% gewijzigd door Knightwolf op 28-07-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:55
Glas polijsten kan, maar je krijgt als het echt grof moet gebeuren lenswerking. Veelal is een nieuwe ruit ook stukken makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Dan ga ik eerst eens RainX / RainClear uitproberen! Thanks :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 21:43
probeer anders eens de producten van car lack, deze heeft spul wat de putjes etc zou moeten opvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Je krijgt een ruit niet blijvend gevuld, zodra je een keer die ruitenwisser eroverheen trekt is het weer ellende. Je zal diep moet polijsten en dat is niet optimaal. Daarnaast, wat kost een ruit voor een 17 jaar oude auto? Voor die Golf van mij betaal je met een beetje zoeken 50 euro voor nagenoeg nieuwe ruit zonder krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Heb wat spullen besteld inmiddels, zal het eindresultaat posten over een paar dagen!

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08

vhal

ಠ_ಠ

Zo, een middagje klussen zit er weer op. Vanochtend had ik nog wat ontbrekende spullen besteld bij CC die ik later op kon halen. Best handig dat ze om de hoek zitten. Misschien ook wel een nadeel lol.

Het gros v/d bestelling was bedoeld voor de velgen en de wielen.

Mothers Tire Brush
Mothers Wheel Brush
EZ Detail Brush

PB Wheel Sealant - 235ml
Valma Insectfree - 500ml :+
PB Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
Wolfgang Black Diamond Tire Gel - 473ml
PB Trim Restorer - 473ml
PB Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml

en een gratis PB QD+ Quick Detailer Plus - 473ml

Omdat het voor de eerste keer wat dat ik mijn velgen echt onder handen ging nemen begon ik met de PB S&R. Deze heb ik eerst verdunt omdat mijn velgen niet echt vies waren. Een paar keer sprayen en je zag het product al zijn werk doen. Even laten intrekken en afspoelen met lauw water. Het eerste resultaat was niet slecht maar je zag her en der nog wat vuiligheid. Maar daar hebben we de EZ Detail Brush voor. Deze borstel is conisch gevormd en is behoorlijk flexibel. Het enige nadeel is dat deze nogal spettert. Iets om rekening mee te houden. Voordat ik met dit ding aan de gang ding had ik de velg eerst ingespoten met PB APC, (1:10 verhouding). Wat mij betreft is deze APC echt eindbazenspul aangezien er al een behoorlijke hoeveelheid aan vuil van mijn banden af kwam. Het kleurde direct bruin :X Enfin, een paar keer heen en weer met de borstel en het velgbed was ook weer schoon. Het blijft behoorlijk lastig om het velgbed goed te reinigen aangezien je er niet lekker bij kan. Volgende keer misschien maar de wielen demonteren of een krik gebruiken zodat je de wiel kan draaien.

Voor het reinigen v/d band heb ik verder APC icm met de Tire Brush gebruikt. Na 2-3 keer reinigen en spoelen was de band schoon (er kwam geen bruine prut meer af). Nu is de band in theorie gereed voor een finish met de Wolfgang Tire Gel. Maar omdat ik de gehele auto nog onder handen moet nemen wacht ik hier even mee. Hetzelfde verhaal met de PB Wheel Sealant al kon ik het niet laten om even het potje open te maken. Knalroze met een behoorlijke zoete geur die ik even niet kan plaatsen. Verder viel het mij op dat de structuur vrij zacht was itt de PB Natty Paste Wax die ik ook gebruik.

De auto had ik zelf nog gewassen volgens de bekende methode die iedereen ws. gebruikt. Morgen kan ik verder met kleien, polish en wax'en naast de afwerken v/d wielen en de velgen met de tiredressing en velgenwax. Hopelijk heb ik dan ook nog even tijd om de trims aan te pakken en RainClear aan te brengen op mijn ruiten.

Trouwens, hoe brengen jullie velgenwax aan in het velgbed ? Je komt er maar lastig bij :S

Owja, mag ik zeggen dat PB APC prima geschikt is voor het gasfornuis, afzuigkap en de oven? 8)7

Wereldspul.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

deadsy33 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:08:
De auto had ik zelf nog gewassen volgens de bekende methode die iedereen ws. gebruikt. Morgen kan ik verder met kleien, polish en wax'en naast de afwerken v/d wielen en de velgen met de tiredressing en velgenwax.
Vergeet niet je auto weer even te wassen voor het kleien, na een nacht staan zit er al weer flink wat vuil en stof op wat vervelende krassen veroorzaakt bij het kleien.
Trouwens, hoe brengen jullie velgenwax aan in het velgbed ? Je komt er maar lastig bij :S
Velg op z'n kop op een rubber deurmat leggen.
Owja, mag ik zeggen dat PB APC prima geschikt is voor het gasfornuis, afzuigkap en de oven? 8)7
Ik gebruik het zo ongeveer overal voor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

Ik zit er hard aan te denken om Rain-X op de glazen tuintafel aan te brengen. APC is zeer geschikt voor het schoonmaken van bovengenoemde tuintafel, en zo kan ik nog wel even doorgaan :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

AtleX schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:04:
[...]

Vergeet niet je auto weer even te wassen voor het kleien, na een nacht staan zit er al weer flink wat vuil en stof op wat vervelende krassen veroorzaakt bij het kleien.
Aye, gister heeft het nog geregend en er zat al weer wat prut op de auto. Maargoed, even met de tuinslang erop en alles was al weer weg.
Velg op z'n kop op een rubber deurmat leggen.
Ik denk dat ik voor de volgende keer even een garagekrik leen. Dat standaard ding wat nu in mijn auto ligt is een onding. Voorlopig iets voor de volgende keer dus.

Auto is bijna 'klaar'. Nog even de trims aanpakken en de rainclear aanbrengen op de ruiten

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 20:23

TwoR

Gekleurde stippen

Ik heb het ook wel eens geprobeerd om de auto echt schoon te maken en te poetsen maar als ik dan klaar ben zie ik allemaal vreemde spiegelingen op de auto. Hierdoor doe ik het liever niet meer zelf.

Iemand enig idee hoe je in contact kan komen met een autopoetser in de buurt (Ermelo) die het leuk vindt om, uiteraard, tegen een vergoeding mijn auto te cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TwoR schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 13:41:
Ik heb het ook wel eens geprobeerd om de auto echt schoon te maken en te poetsen maar als ik dan klaar ben zie ik allemaal vreemde spiegelingen op de auto. Hierdoor doe ik het liever niet meer zelf.
Wat voor vreemde spiegelen en wat heb je precies gedaan?
Iemand enig idee hoe je in contact kan komen met een autopoetser in de buurt (Ermelo) die het leuk vindt om, uiteraard, tegen een vergoeding mijn auto te cleanen.
Wat is je budget? Bedenk wel dat je alsnog moet investeren in spullen om je auto mooi te houden als de detailer ermee klaar is. Een keertje verkeerd wassen of *griezel* de wasstraat zal al het harde werk weer ongedaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
klinkt een beetje als hologrammen, zie je de spiegelingen altijd of alleen in de zon?

een beetje als onderstaand?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3062/5843306124_1db1c95fb4_b.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Serie met een viertal voor en na foto's...

Totaal plaatje:
Voor:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48QnKPXxpCxTLiyj76W8hcjW/medium.jpg Na:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QECJ7QObvmxBJrOdvYBxhXV6/medium.jpg

Banden:
Voor:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CLVXC6zWLU4jnwUTTDmxWJvT/medium.jpg Na:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QoGnioi1MrpSN2kW4MHg0yX3/medium.jpg

Zijspiegel:
Voor:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qhS9Tr5tJgTJ2KfOGR8QOiDe/medium.jpg Na:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kRBd5WQbsBefBskiPAmP2adq/medium.jpg

Voorkant:
Voor:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oN2quFzBkP9Pev6BqDt9LwQC/medium.jpg Na:Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Qqu9mieC7AjBsmMNIZYjLwfg/medium.jpg

Overig:
En dit kwam van 1 band af:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1eKUv1wjg5kRj0dNwYuDAMPy/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wIHJz0qVE7CPaEeqVCrODLpp/medium.jpg

Gebruikte spullen:
Velgen:
Poorboys Spray & Rinse
Mothers wheel brush
Action Rasta mitten

Wassen:
Dodo Juice Born to be Mild shampoo
Meguiars Washmitten
Grit guard emmers + grit guard in spoelemmer

Kleien:
Poorboys Poly Elastic klei
Poorboys Spray & Wipe
Mothers doekje

Cleaner/glaze:
Dodo Juice Lime Prime
Monello Concorso handpad
Poorboys groene Mega doek

Wax:
Dodo Juice Hard Candy
Monello rode handpad
Dodo Juice Fantasic Fur doek

Banden:
Meguiars All Purpose Cleaner
Lake Country Dressing applicator
Poorboys Trim Restorer

Kunststofdelen:
Mothers applicator pad
Meguiars All Purpose Cleaner
Lake Country badstoffen handpad
Poorboys Trim Restorer
Cobra all purpose blauwe doek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tsunami69 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:32:
klinkt een beetje als hologrammen, zie je de spiegelingen altijd of alleen in de zon?

[afbeelding].
ik zie wel eens vaker auto's op die manier rondrijden. :X
alsof een kind van 3 de auto heeft gewassen...

maar hoe zit dit dan precies? is de lak 'verbrand' door te hard (lees: onkundig) gebruik van een poetsmachine, of is er een cheap-ass wax gebruikt oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De blanke laklaag is te warm geworden en wat gaan smelten als het ware. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
het zijn heel fijne krasjes van het polijstmiddel'pad als het ware, ze zijn te grof geeindigd
met nabewerken met de excenter had dit heel eenvoudig opgelost kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ja eh.. wat is het nou ? :?

anyhow.. vandaag eindelijk weer eens goed weer, icm. vakantie is bij uitstek geschikt voor een dagje poetsen.
natuurlijk eerst gewassen, de Born to be mild shampoo bevalt goed :Y

de Seat is nog redelijk jong, 30 Mei op kenteken gezet, maar de lak was toch redelijk vuil :X
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_113323.jpg
en het was een nieuw stukje klei. :D

de lak ook behandelt met paint cleaner van Meguiars, vind dat echt het meest rottige werk :-(
daarna de liggende delen nog een keer behandelt met klei, er kwam nagenoeg niks meer vanaf.

de auto vervolgens behandelt met de Colonite 476S, stinkt wel een beetje.. maar het laat zich redelijk makkelijk verwerken. heb telkens 1 paneel ingesmeerd en die laten curen in de tijd dat ik een ander paneel aan het uitwrijven was.

toen de binnenkant gestofzuigt en het dashboard en plastic panelen schoongemaakt, en daarna het glas en spiegels.

speciale aandacht gegeven aan de velgen, deze hadden sinds de geboorte nog geen doekje gezien. :$
dus stuk voor stuk van de auto gebout
http://i177.photobucket.c...e/IMG_20110801_150856.jpg

en ze:
* goed gewassen
* ingespoten met iron-X, dat spul werkt voortreffelijk _/-\o_
* goed afgespoeld met water.
* ingesmeerd met Wheelwax.
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_150911.jpg

kwartiertje laten curen (in die tussentijd de wielkast gesopt en ouwehoeren met iedereen die je bezig ziet :O )

daarna uitwrijven, het resultaat mag er zijn _/-\o_
binnenkant
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_165029.jpg

en buitenkant
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_164958.jpg
wielen weer gemonteerd, de banden even ingesmeerd met bandenzwart en klaar is Kees /me shameete

eindresultaat.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_170254.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_170311.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/IMG_20110801_170235.jpg

hoe lang blijft die wheelwax eigenlijk 'actief' ?

[mbr]Er werd geklaagd over de grootte van je plaatjes en met 0,7MB per plaatjevan ~640x480 is dat wel terecht. Dat moet makkelijk in 100kB passen, zonder aan kwaliteit in te leveren. Ik heb er dus even linkjes van gemaakt, laadt het topic ook wat sneller, want een echt snelle host is PhotoBucket niet :) [/mbr]

EDIT: excuse moi :$ linkjes aangepast.

[ Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 03-08-2011 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Arfman schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:58:
Ik zit er hard aan te denken om Rain-X op de glazen tuintafel aan te brengen. APC is zeer geschikt voor het schoonmaken van bovengenoemde tuintafel, en zo kan ik nog wel even doorgaan :+
Ik heb het op m'n douchedeur, winning!

Wielenwax hangt beetje af van het merk en waar je ze mee reinigt. Als je er niet altijd een hogedrukreiniger op parkeert en naar de onverdunde APC grijpt kan je er best 6 maanden plezier van hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door ConZito op 01-08-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Laatst online: 24-09 10:33
Wow! Dit topic is flink gegroeid! Super leuk!

Binnenkort de OP maar eens updaten. :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ConZito schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:00:

Wielenwax hangt beetje af van het merk en waar je ze mee reinigt. Als je er niet altijd een hogedrukreiniger op parkeert en naar de onverdunde APC grijpt kan je er best 6 maanden plezier van hebben.
het is deze

mijn intentie is om er elke week gewoon een emmer kraanwater tegenaan te gooien O-) dat is dan niet genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat tsunami69 zegt. Te grof geeindigd met een roterende polijstmachine. Dit zie je ook vaak bij die "50 euro poetsbeurt" bedrijven. Even snel met de rotary eroverheen op de grofste/hardste stand, vulmiddel op de lak smeren zodat het eerst niet opvalt en hoppa, weer een "tevreden" klant.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

shameete schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 19:30:

wielen weer gemonteerd, de banden even ingesmeerd met bandenzwart en klaar is Kees
Wat voor bandenzwart is dat, het ziet er nogal glimmend uit.?

Misschien is het beter om eerst de band te reinigen met APC voordat je een gel/spray/etc erop doet. De band lijkt in de eerste instantie schoon totdat je er een APC erop spuit. Ook van nieuwe banden komt er een behoorlijke hoeveelheid bruine drap af.

Trouwens, de Wolfgang Black Diamond Tire Gel is wel een aanrader voor een mooie mat zwarte finish. Van het weekend heb ik op de snelweg enkele flinke buien meegemaakt en de banden zijn nog steeds diep zwart van kleur.

Je velgjes zien er weer netjes uit hoor, zeker het velgbed :9

[ Voor 7% gewijzigd door vhal op 01-08-2011 21:29 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Doe je goed zeg shameete, resultaat is echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
deadsy33 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
[...]

Wat voor bandenzwart is dat, het ziet er nogal glimmend uit.?

Misschien is het beter om eerst de band te reinigen met APC voordat je een gel/spray/etc erop doet. De band lijkt in de eerste instantie schoon totdat je er een APC erop spuit. Ook van nieuwe banden komt er een behoorlijke hoeveelheid bruine drap af.

Trouwens, de Wolfgang Black Diamond Tire Gel is wel een aanrader voor een mooie mat zwarte finish. Van het weekend heb ik op de snelweg enkele flinke buien meegemaakt en de banden zijn nog steeds diep zwart van kleur.

Je velgjes zien er weer netjes uit hoor, zeker het velgbed :9
oeps, dat heb ik inderdaad niet gedaan, goeie tip voor de volgende keer. :)

heb helaas geen foto voordat ik begon, maar na ruim 7000km op de teller was het velgbed redelijk zwart.
gelukkig kreeg ik de vervuiling er nu nog goed af, als ik er een half jaar mee had gewacht was ik een stuk langer bezig geweest :X áls het me al was gelukt, remstof is natuurlijk killing voor je velg.

bandenzwart die ik nu heb gebruikt is 1 of andere spuitbus van halfords, in het echt glimt het overigens een stuk minder, m'n telefoon is wat enthousiast :P
die bus is inmiddels op dus ik moet een vervanger hebben. ik had de wolfgang al in de smiezen, op carclean staan er goeie ervaringen bij.
de glijmiddel voor het kleien is ook op, dus moet zowiezo naar LEKO toen binnenkort om de flacon na te laten vullen, eens kijken wat hij nog meer heeft staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 01-08-2011 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

deCube schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:08:
Wow! Dit topic is flink gegroeid! Super leuk!

Binnenkort de OP maar eens updaten. :P
Leef jij ook weer? :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
shameete schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 20:47:
[...]

het is deze

mijn intentie is om er elke week gewoon een emmer kraanwater tegenaan te gooien O-) dat is dan niet genoeg?
Dan doe je er dus het langst mee ;)

Mijn voorbeeld was meer hoe het niet moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 11:44

aKra

Intentionally left blank.

Hoe is de application van de Collinite 476S?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
tsunami69 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 14:32:

[afbeelding].
Ziet er imo uit als marring, veroorzaakt door te grof kleien en daarna niet polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
die aygo is zo nieuw afgeleverd door de dealer, van kleien en hologrammen hadden ze nog nooit gehoord, wel van polijsten met de rotay.
Nadat de klant is gaan klagen is ie nog 2x terug geweest waarna de dealer zich er met smoesjes probeerde van af te maken.
Uiteindelijk kreeg de klant het vriendelijke verzoek uit te kijken naar een andere garage

[ Voor 4% gewijzigd door tsunami69 op 02-08-2011 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

tsunami69 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 06:32:
die aygo is zo nieuw afgeleverd door de dealer, van kleien en hologrammen hadden ze nog nooit gehoord, wel van polijsten met de rotay.
Nadat de klant is gaan klagen is ie nog 2x terug geweest waarna de dealer zich er met smoesjes probeerde van af te maken.
Uiteindelijk kreeg de klant het vriendelijke verzoek uit te kijken naar een andere garage
:/ :| :X Je zou zo'n dealer toch een rotschop willen verkopen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

deadsy33 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 21:27:
Trouwens, de Wolfgang Black Diamond Tire Gel is wel een aanrader voor een mooie mat zwarte finish.
Daar gebruik ik altijd 303 Aerospace Protectant voor. Houd maanden en heeft een mooie matte look.
tsunami69 schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 06:32:
Contact opnemen met Toyota Nederland, die zijn erg serieus met dit soort klachten. En anders je rechtsbijstand erop zetten, een auto in deze staat afleveren is een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsunami69
Toyota Nl is geheel op de hoogte van de briefwisseling tussen beide, die is vanaf het begin meegenomen in de briefwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je hebt niet eens een rotary nodig om dit soort schades bij nieuwe Jappen te veroorzaken?.......Een microvezeldoek op een warme auto, in de brandende zon is al voldoende om vreemde effecten te veroorzaken.

Ik heb het gisteren nog meegemaakt. Ik ben het hele weekend bezig geweest met een zwarte, metallic Ignis. Naar buiten gereden om te inspecteren, en na een paar uur in de zon, hier en daar, heel voorzichtig, nog even wat stofjes en poets/wax residu wegvegen...........De DAP kon meteen weer uit de tas. Allemaal micro krasjes en kleine hologrammen, en alleen zichtbaar in de zon. En dat, heel voorzichtig, met een schone mega mega plush van PB.

Ik zie zo´n afleverdude bij de dealer al helemaal voor me. Fanatiek de laatste vlekjes en stofjes weg proberen te vegen/rammen met een of andere, oude poetslap.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:47

allure

Titaan fase 2/3

Ik heb dat dus ook op mijn auto, waarschijnlijk zelf veroorzaakt.
Ik heb m`n auto toendertijd gewassen en drooggemaakt en daarna in de was gezet met Diamondbrite.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3062/5843306124_1db1c95fb4_b.jpg
Ik zie dat dus alleen als de zon op de auto staat, echt superlelijk :(
De vraag is nu dus WAT heb ik verkeerd gedaan en wat kan ik er aan doen om dit weer weg te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door allure op 02-08-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Die auto moet gewoon opnieuw gepolijst worden, swirls hologrammen en krassen. Dagje goed je best doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

ConZito schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:10:
Die auto moet gewoon opnieuw gepolijst worden, swirls hologrammen en krassen. Dagje goed je best doen ;)
Dat is ook gedaan door tsunami (het is de auto van een collega van me) en nu ziet ie er weer netjes uit. De dealer is ermee akkoord gegaan dat de kosten hiervan verrekend konden worden met een nog niet betaalde onderhoudsbeurt, met daarbij dus het verzoek om op zoek te gaan naar een andere garage.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mag ik vragen welke dealer dat was? Kan ook via een DM natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankjewel Mercury voor de sproeikop, daar had ik niet aan gedacht :D

Afbeeldingslocatie: http://opendir.stijnspijker.nl/Hobbies/Motor/wasspullen.jpg

Voor m'n nieuwe motor die de 16e komt (wit) *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:

[afbeelding]

ik wist niet dat ze tegenwoordig ipads cadeau doen bij een bestelling :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Die M3rcury toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 12:51:

[afbeelding]

Die hoort gewoon bij de QD+ hoor :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
allure schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:36:
Ik heb dat dus ook op mijn auto, waarschijnlijk zelf veroorzaakt.
Ik heb m`n auto toendertijd gewassen en drooggemaakt en daarna in de was gezet met Diamondbrite.
Diamondbrite is wel even wat anders dan was/wax/sealant. Dat is lakverzegeling. Beetje duurder dan zeer fatsoenlijke was/wax/sealant en door een autopoetsbedrijf professioneel opgebracht met garantie en al erbij. Wij hebben dat spul ook op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 12:41
Even een crosspost, maar hier het resultaat van 6 uur boenen :P:

Ik ben vandaag om 0800 begonnen met de auto en heb hem 6 uur lang non stop onder handen genomen! Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het resultaat en heb nu gewoon een perfect glimmende, gladde en mooi ibiza ST. (Denk op het ogenblik de best gepoetste witte ST van heel het land hahaha ;))

Wat hebben we gedaan:

-De auto met de HD-reiniger eerst even helemaal afgespoeld, vantevoren alvast wat insectenverwijderaar op de bumper gespoten zodat het ergste weg is!
-Hierna de auto volledig gewassen met microvezel washandschoen conform de 2 emmer methode. Lekker sopje in de ene emmer, rotzooi in de andere :)
-Auto helemaal gedroogd
-Velgen met ICE wheel cleaner gedaan, en dat spul werkt perfect!!!

-Op advies van velen hier de auto helemaal gekleid
-Hierna met de Autoglym super resin polish onder handen genomen
-Tot slot gewaxt met Turtle ICE (Het resultaat is een perfect gladde auto, geen swirls (die had ik nog niet :P) en een diepe glans

-De ramen met Tutle glass cleaner Nano nogwat gedaan (ook dit spul doet wat het belooft, ik dacht bijna dat er geen ramen meer inzitten
-De velgen in de was gezet

-Interieur helemaal gestofzuigd en gelcleaned met Turtle Ice interieur
-De banden wat glans gegeven met een bandencleaner

Helaas heb ik niet bij elke stap fotos gemaakt en zie je de glans ook niet super omdat het gelijk regende toen ik naarbuiten kwam :( (In de garage thuis gelijk drooggemaakt dus hij glimt perfect!)

Zo begonnen we:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi1.JPG

Na het wassen en de super resin polish:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi2.JPG

Eindresultaat (je ziet het niet goed, maar je ziet bijvoorbeeld de drempel perfect terug in de lak:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi3.JPG

Lekker agressief met de Bi-Xenon, het zwarte dak en het contrast zwart wit:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi4.JPG

De velgen, zelfs de hele binnenkant glimt weer :D:
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi5.JPG

Het interieur met het Navi scherm en mijn bakje kauwgom :):
Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/ibi6.JPG

Hoop dat jullie het ook geslaagd vinden, ik ben tevreden (en er stiekum een beetje klaar mee, toch meer werk als ik dacht even dik 6 uur poetsen en boenen :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat ziet er weer fris en netjes uit :)
peugeot206gt schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 15:00:
Denk op het ogenblik de best gepoetste witte ST van heel het land hahaha ;)
in elk geval 1 van de 2 dan, want eh: shameete in "Het grote auto detailing topic" O-)

ik was er na afloop ook wel even helemaal klaar mee hoor, spierpijn van die klote cleaner :P :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 12:41
Hahahha, ik voel hem hier ook wel, niets machinaal. Wax in Wax out, ga zo maar een potje karate :P En er zijn nu 2 witte STs perfect gepoetst :D

[ Voor 19% gewijzigd door Rene op 03-08-2011 15:54 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 24-09 15:06

Metro2002

Memento mori

vandaag mijn ooit rode mitsubishi carisma in de kleurwas gezet en na heel wat bloed zweet en tranen is dit het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture007.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture002-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture001-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture006.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture008.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture014.jpg

detail

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture012.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture009.jpg

tip: koop nooit een rode auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:27
Of een zwarte, full detail gehad, 1 regenbui eroverheen en het lijkt wel alsof ie een maand niet gewassen is.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Haha ja dat is ook erg, maar uhm Metro2002, heb je ook foto's hoe die ervoor eruit zag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Joopieboy schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 15:56:
Haha ja dat is ook erg, maar uhm Metro2002, heb je ook foto's hoe die ervoor eruit zag? :P
Ehm, nee vergeten te maken. Denk: harsbomen, stoffig frankrijk en een vleugje roze :P

edit: toch 1 gevonden, vorige week gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/Picture017.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Metro2002 op 07-08-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En 40 kleuren rood/roze dus, ok duidelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Haha niks mis met rood hoor 8) alleen sja, zeker alsie wat op leeftijd raakt, zeker zaak om dat goed bij te houden :)

Toen ik hem kocht wassie erg mooi rood, niks roze... maar na 1e fatsoenlijke wasbeurt schrok ik toch wel

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/Polijsten/IMG_7414.jpg

Waarschijnlijk dus met kleurwax behandeld. Daardoor had ik iets meer polijstwerk dan ik in gedachten had.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/Polijsten/IMG_7423.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/Polijsten/IMG_7424.jpg

En polijsten is de enige fatsoenlijke oplossing om dat roze weer rood te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/Polijsten/IMG_7457.jpg

Maarja dit was vorig jaar en her en der, met name het plastic spoilertje achterop en de plastic bumpers, beginnen weer wat rozig te worden ondanks dat ik het toch best redelijk bijhou.

Ik denk komend jaar meteen na de winter, mits ik weer gewoon kan werken (zit al 2 mnd in de ziektewet dus m'n eigen auto bijhouden is ook (bijna) niet te doen), dan weer een stevige detailbeurt geven incl kleien en licht polijsten. Dat wilde ik eigenlijk deze zomer doen maar dat zal er dit jaar niet in zitten.

M'n TransAm is ook weer aan de beurt, al best een tijd op de planning, maar dat zit er dus voorlopig ook niet in.

[ Voor 4% gewijzigd door Knightwolf op 07-08-2011 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Knightwolf schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 20:48:
[...]

Haha niks mis met rood hoor 8) alleen sja, zeker alsie wat op leeftijd raakt, zeker zaak om dat goed bij te houden :)

Toen ik hem kocht wassie erg mooi rood, niks roze... maar na 1e fatsoenlijke wasbeurt schrok ik toch wel

[afbeelding]

Waarschijnlijk dus met kleurwax behandeld. Daardoor had ik iets meer polijstwerk dan ik in gedachten had.

[afbeelding]

[afbeelding]

En polijsten is de enige fatsoenlijke oplossing om dat roze weer rood te krijgen.

[afbeelding]

Maarja dit was vorig jaar en her en der, met name het plastic spoilertje achterop en de plastic bumpers, beginnen weer wat rozig te worden ondanks dat ik het toch best redelijk bijhou.

Ik denk komend jaar meteen na de winter, mits ik weer gewoon kan werken (zit al 2 mnd in de ziektewet dus m'n eigen auto bijhouden is ook (bijna) niet te doen), dan weer een stevige detailbeurt geven incl kleien en licht polijsten. Dat wilde ik eigenlijk deze zomer doen maar dat zal er dit jaar niet in zitten.

M'n TransAm is ook weer aan de beurt, al best een tijd op de planning, maar dat zit er dus voorlopig ook niet in.
Ik vraag me alleen altijd af of dat polijsten nou erg goed is voor je lak. Dat niet straks je door je lak heen zit als je het regelmatig doet. Heb het bij mijn auto 1 keer gedaan ivm iemand die het leuk vond om er krassen op te zetten maar verder niet. Wel heb ik een soort striping van blanke lak die niet zo best meer is op mijn voorscherm en deur, krijg je dat nog weg met commandant of met een polijstmachine?

En verder is rood een onwijs gave kleur maar inderdaad, érg arbeidsintensief. Je bent zo een midddag kwijt en een week later is ie alweer minder rood :(
Mijn bumpers verkleuren trouwens bijna helemaal niet, die sla ik zelfs over als ik hem in de kleurwas zet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Het is maar net met welke machine en op wat voor manier je polijst. Meestal heb je genoeg aan een eenmalige (middel)grove polijst beurt waarna je de lak kunt bij houden met periodieke lichte polijstbeurten.
Met een DAP 500 moet je echt je best doen om schade te veroorzaken.
Wat versta je onder 'striping van blanke lak' ?. Loslatende blanke lak valt niet meer te polijsten, maar dat is duidelijk te zien. Wanneer het enkel om lichte verkleuringen gaat, dan is dit waarschijnlijk gewoon vervuiling/vervaging van de laklaag. Dat is weer wel te polijsten.

Zijn er hier ook meer mensen, die de Delirium Towels ook gebruiken voor bv. kleien en quick detailen? Ik heb net mijn 4e Delirium doek besteld omdat je ze zo lekker vaak kunt vouwen en zo mooi kan doorwerken zonder steeds weer een nieuw doekje te moeten pakken.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Idd, eenmalig grote polijstbeurt, en daarna met licht polijsten bijhouden. En bij alle lakken is het belangrijk, maar bij snel verkleurende lakken zoals unikleur rood (zoals m'n Starlet) is het nog veel belangrijker, dat je ook de sealant/wax goed bijhoudt. Liever te snel nieuw spul erop dan te laat.

Hoezo heb je trouwens doeken bij het kleien nodig? :?

[ Voor 50% gewijzigd door Knightwolf op 10-08-2011 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Knightwolf schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 01:20:
Idd, eenmalig grote polijstbeurt, en daarna met licht polijsten bijhouden. En bij alle lakken is het belangrijk, maar bij snel verkleurende lakken zoals unikleur rood (zoals m'n Starlet) is het nog veel belangrijker, dat je het ook met goede sealant/wax goed bijhoudt.

Hoezo heb je trouwens doeken bij het kleien nodig? :?
Wat dacht je voor het afnemen van de lubricant ;) Je kunt ook wassen ,maar dat is weer veel meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Met een doekje afnemen van restanten klei/lubricant is wel het laatste wat je moet doen |:( Klei geeft altijd wat zooi af en zal ook niet alles aan vuiligheid opnemen, en dat blijft allemaal op de lak achter. Als je dat met een doekje gaat afnemen ga je die zooi allemaal in je lak zitten wrijven. Jij liever dan ik denk ik dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Knightwolf schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 05:19:
Met een doekje afnemen van restanten klei/lubricant is wel het laatste wat je moet doen |:(
Waarom zit er dan een doekje bij een kleiset als die van Mothers ? Die is er toch echt voor bedoeld om de resten lubricant af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

PromoX schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 08:25:
[...]

Waarom zit er dan een doekje bij een kleiset als die van Mothers ? Die is er toch echt voor bedoeld om de resten lubricant af te nemen.
Omdat de lubricant die daarbij zit ook een detailing spray is en dan moet je 'm wel uitwrijven. Als je gaat klooien zit er een hoop zooi in die vloeistof en dan kan je het beter op laten drogen in plaats van uitwrijven. Na het kleien moet je de auto toch nog een keer wassen, dus het maakt dan niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Met een doekje afnemen van restanten klei/lubricant is wel het laatste wat je moet doen |:( Klei geeft altijd wat zooi af en zal ook niet alles aan vuiligheid opnemen, en dat blijft allemaal op de lak achter. Als je dat met een doekje gaat afnemen ga je die zooi allemaal in je lak zitten wrijven. Jij liever dan ik denk ik dan maar...
ow ? onderstaand filmpje komt van cc, de meeste mensen kennen hem wel. Eerlijk gezegd zie ik niks anders in de meeste filmpjes e.d.

offtopic:
ok, het feit dat hij zijn potjes, tape en andere meuk op de motorkap laat staan is wellicht een ander verhaal maar na kleien komt polish dus die mogelijke krassen/vuiligheid in de lak maken toch weinig uit.

[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 10-08-2011 09:33 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Laatst online: 25-07 13:07
Kleien zelf is vaak ook niet echt bevorderend voor de glans staat van je lak. Eigenlijk is het altijd een stap voor het polijsten. Dus weg vegen als het nog goed nat is moet dan niet zo'n probleem zijn.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:33
Vergis je niet wat voor krassen flesjes en potjes kunnen maken.
De meeste zijn geperst en hebben een persrand aan de onderkant.
Dat kan krassen geven tot aan de grondlaag.

Nooit maar dan ook nooit flessen en potjes op je lak zetten!

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Doekje eronder ;)

Ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik het doe, maar je moet inderdaad gewoon een rijdend ding hebben waar je al je zooi in kan dumpen, daarom heb ik nu een Festool stofzuiger waar ik weer systainers op kan klikken waar alles in zit, werkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Wanneer je goed kleit, dan zit alle rommel in ieder geval in de klei. Volgende stap is toch polijsten en de Monello Finale heeft een polish welke de lak als laatste stap helemaal reinigt. Dus ik zie het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:34
Na een bezoekje te hebben gebracht bij Tsunami69 (waarvoor dank!) ga ik binnenkort beginnen met het aanpakken van mijn Focus. Ik ben geïnteresseerd geraakt in het detailen door dit topic en door autodetailing.nl, maar het blijft voor mij lastig om een goed overzicht te krijgen wat je nu precies nodig hebt. Dit alleen al door de verschillende merken en vooral de bijzondere namen die ze er aan weten te geven :> :P

Ik zal geen full-detailer worden, maar wil mijn auto goed verzorgen en het resultaat moet er naar wezen. De auto heeft vele kleine krasjes (6 jaar oud, 220k op teller) en kan dus zeker een kuurtje gebruiken!

De stappen die ik wil gaan doen:
  1. Auto met hogedrukreiniger goed afspuiten
  2. Velgen en banden reinigen
  3. Wassen
  4. Kleien
  5. Polijsten (met de hand)
  6. Waxen
  7. Interieur
  8. Klaar?
Wat heb ik nodig / wil ik aanschaffen:

Doeken, etc.
Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm € 13,99 € 13,99
Poorboys World - Mega Plush Mitt Large € 8,98 € 8,98
Poorboys World - Microfiber Applicator € 2,25 € 4,50
Meguiar's Professional - APC Spuitfles - leeg - 945ml € 5,95 € 5,95
Meguiar's Professional - Standaard Sprayer € 4,49 € 4,49

Velgen reinigen
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml € 24,49 € 24,49

Wassen
Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml € 10,99 € 10,99

Kleien
Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit) € 27,99 € 27,99

Polijsten
Meguiars - ScratchX 2.0 - 207ml € 17,99 € 17,99

Waxen
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 18,99 € 18,99
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99

Ramen
Rain-X - Rain-X - 200ml € 11,95 € 11,95

Interieur
Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml € 12,99 € 12,99

Totale kosten: € 195 euro :> :o

Mijn vragen:
  1. Ontbreken er nog dingen? Heb nl niks behalve emmers.
  2. Kan er nog wat weggelaten worden? Kan ik bijvoorbeeld plantenspuit bij Blokker kopen? :)
  3. Zijn de producten goed of zijn er goedkopere producten die hetzelfde resultaat bieden.
  4. Kan ik beter een kant-en-klaar kitje kopen zoals deze: http://www.carclean.nl/pr...ion_Kit_G3300_101956.aspx
Nogmaals, ik zal geen full-detailer worden. Vandaar mijn vragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

TimmieVelthuis schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:11:
De stappen die ik wil gaan doen:
  1. Auto met hogedrukreiniger goed afspuiten
  2. Velgen en banden reinigen
  3. Wassen
  4. Kleien
  5. Polijsten (met de hand)
  6. Waxen
  7. Interieur
  8. Klaar?
Je vergeet wat stappen en dingetjes:
  1. Auto met hogedrukreiniger een tuinslang goed afspuiten afspoelen
  2. Velgen en banden reinigen (Krik de auto op met een garagekrik, dan kan je ook de wielkasten doen ;))
  3. Wassen
  4. Kleien
  5. Wassen
  6. Polijsten (met de hand)
  7. Wassen
  8. Waxen
  9. Interieur
  10. Klaar?
Wat heb ik nodig / wil ik aanschaffen:

Wassen
Meguiars - Gold Class Car Wash - 473ml € 10,99 € 10,99
Ik vond het niet zo heel geweldig, met mijn huidige Born to be Mild van Dodo Juice heb ik een stuk betere ervaringen en die kan je gebruiken zonder ja waxlaag aan te tasten.
Polijsten
Meguiars - ScratchX 2.0 - 207ml € 17,99 € 17,99
Scratch-X is een filler, geen polijstmiddel.
Waxen
Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml € 18,99 € 18,99
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml € 19,99 € 19,99
Op wat voor standtijd mik je? En houd er rekening mee dat de meeste Meguiars shampoos (van die Gold Class weet ik het niet zeker) ook cleaners bevatten zodat je na elke wasbeurt opnieuw in de was moet zetten.
Mijn vragen:
  1. Kan er nog wat weggelaten worden? Kan ik bijvoorbeeld plantenspuit bij Blokker kopen? :)
Heb ik wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
AtleX schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

2. Velgen en banden reinigen (Krik de auto op met een garagekrik, dan kan je ook de wielkasten doen ;))
  3. Wassen
  4. Kleien
  5. Wassen
  7. Wassen
  8. Waxen
  9. Interieur
  10. Klaar?
ok, dat wist ik dus niet! Heb gekeken naar deze behandeling (http://forum.carclean.nl/...x?g=posts&m=230638#230638) en die heeft het niet over de extra wasbeurten. Fijn om te weten, is dat vanwege de resten die je achterlaat tijdens kleien en polijsten.

[...]

Ik vond het niet zo heel geweldig, met mijn huidige Born to be Mild van Dodo Juice heb ik een stuk betere ervaringen en die kan je gebruiken zonder ja waxlaag aan te tasten.

Ga ik naar kijken! Thanks.

[...]

Scratch-X is een filler, geen polijstmiddel.

Ik zie deze stap als 'krasjes e.d. weghalen'. Of zie ik dit verkeerd? Heb meerdere kleine krasjes door ringen, katten, etc. die ik weg wil hebben. Is Scratch-X dan wel een goed middel?

[...]

Op wat voor standtijd mik je? En houd er rekening mee dat de meeste Meguiars shampoos (van die Gold Class weet ik het niet zeker) ook cleaners bevatten zodat je na elke wasbeurt opnieuw in de was moet zetten.

Wat bedoel je precies met standtijd? Je bedoelt hier toch wax mee ipv was? Dit geldt dan toch pas na de eerste keer volledige behandeling? Je waxt nl na laatste keer wassen, of mis ik nu iets...
[...]

Heb ik wel gedaan. Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@AtleX: even wat opmerkingen.

Geen hogedruk reiniger? Wel handig en het verhaal van krassen maken met een hogedruk reiniger klopt niet echt. Lijkt me logisch dat je de spuit mond op breed zet en niet te dicht op spuit.

Wassen na polijsten is not done! Je lak kan bijna niet schoner. Enige wat je kan doen is met een cleaner en MF doek de lak nog meer klaar maken voor het waxen (bijvoorbeeld met DoDo lime prime) hiermee verwijder je residu en eventueel vuil waardoor je wax nog beter hecht en langer blijft zitten.

Scratch X is een polijst middel. Ik heb het zelf ook nog staan (gebruik het niet)

Mooi verhaal dat na elke was beurt met een champoo met een "cleaner" je wax laag weg is :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-08-2011 13:48 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

AtleX schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:23:
[...]

3. Wassen
  4. Kleien
  5. Wassen
  7. Wassen
  8. Waxen
  9. Interieur
  10. Klaar?
Over het wassen na het kleien had ik onlangs een vraag neergelegd bij carclean. Zij gaven aan dit een persoonlijke keuze is. In stappenplannen kom ik de extra wasbeurten (na het kleien en na polijsten) ook nooit tegen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik was ook nooit na het kleien of na het polijsten. Na het kleien wassen heeft alleen maar nadelen omdat het dan weer een eeuwigheid duurt voordat alle naden en rubbers weer droog zijn. Water dat ten eerste voorkomt dat je tape goed plakt en ten tweede zorgt voor rare strepen en vegen tijdens het polijsten, welke weer moeilijk zijn af te nemen.

Gewoon per paneel kleien en afnemen met een microfiber, zo kun je fatsoenlijk door werken. En de cleaners in de laatste stap van het polijsten(Monello finale bv.) levert ook meteen een schone laklaag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Finale is idd wel voldoende. Extra cleaner zoals DoDo lime prime kan natuurlijk geen kwaad en verwijderd nog eventueel residu. Finale blijft natuurlijk wel een polish. Gelukkig wel met parels inplaats van driehoekjes die echt een cutting effect hebben ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
Zoals ik al eerder zei, je ziet door de bomen het bos niet meer...
Ik las die extra stappen wassen ook nergens, maar nu weet ik dat dit ook niet hoeft. Scheelt aanzienlijk in tijd!

Hebben jullie nog op- of aanmerkingen qua materialen? Kan ik ook af met zo'n all-in-one kit of is de lijst wel bittere noodzaak voor een beetje detailing? Hoor dit graag!

200 euro klinkt namelijk veel, maar geen idee hoe vaak ik de auto hiermee kan wassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Tussendoor wassen, na het kleien wil ik nog wel eens doen, maar dan is de algehele staat van die auto ook dramatisch en komt er tijdens het kleien nogsteeds echt zwarte gore drap van de wagen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

TimmieVelthuis schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:11:
• Ontbreken er nog dingen? Heb nl niks behalve emmers.
Als ik het goed zie heb je 2 pads op je lijstje staan, maar meer dan 2 producten (scratch-x, sealant, wax, rain-x) waar je een pad bij nodig hebt, dus daar zou ik er zeker een aantal extra van bestellen. Sowieso kan het handig zijn om er één of twee op reserve te hebben voor het geval je er een keer één laat vallen. Ook een aantal extra doeken lijkt me niet verkeerd.
Ik zie deze stap als 'krasjes e.d. weghalen'. Of zie ik dit verkeerd? Heb meerdere kleine krasjes door ringen, katten, etc. die ik weg wil hebben. Is Scratch-X dan wel een goed middel?
Een product met fillers maskeert (tijdelijk) lakdefecten ipv de lak daadwerkelijk te herstellen (wat ook wel erg lastig is om dat zonder machine goed te doen). Sommige producten kunnen dat erg goed, maar je moet je wel realiseren dat het effect tijdelijk is.

Zelf ken ik Scratch-X niet, maar volgens KappeNou zou dat dus een polijstmiddel zijn (lekker verwarrend allemaal :P). Wil je een product met fillers is Autoglym Super Resin Polish te overwegen, zie ook http://forum.carclean.nl/...uik-van-Autoglym-SRP.aspx.
Wat bedoel je precies met standtijd?
Het aantal maanden dat de wax (of sealant) meegaat voordat deze uitgewerkt is. Dat kan, mede afhankelijk van je stappenplan, verschillen van een aantal maanden tot misschien wel een maand of 5-6. Afhankelijk van de tijd die je er in wilt steken zou je, in plaats van een aparte sealant en wax, ook voor bijvoorbeeld een Collinite wax kunnen gaan die erom bekend staan dat ze een lange standtijd hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 10-08-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
kendo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:38:
[...]

Wanneer je goed kleit, dan zit alle rommel in ieder geval in de klei. Volgende stap is toch polijsten en de Monello Finale heeft een polish welke de lak als laatste stap helemaal reinigt. Dus ik zie het probleem niet.
Na kleien hoeft er niet perse gepolijst te worden. Ligt aan de vervuiling voor het kleien, en aan de soort klei. Ook als je gaat polijsten kan je lak beter zo schoon mogelijk zijn, en het is niet bevorderlijk om de restanten klei die in de vloeistof gaan zitten in de porien van de lak te wrijven.
KappeNou schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 13:46:

Wassen na polijsten is not done! Je lak kan bijna niet schoner. Enige wat je kan doen is met een cleaner en MF doek de lak nog meer klaar maken voor het waxen
Wuh wat? Na polijsten _ALTIJD_ wassen. Is namelijk de enige manier om alle polijstresten uit alle hoekjes en kiertjes te krijgen. Met fatsoenlijk polijsten zit de auto namelijk helemaal onder. Als je niet grondig wast (liefst met HD spuit erbij voor die kleine kiertjes) ziet je auto er nog ranziger uit dan voor je begon. No way dat je dat weggepoetst krijgt. Of je wil er een week tijd in steken, maar dat doe ik liever niet ;)
PromoX schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 19:23:
[...]

Als ik het goed zie heb je 2 pads op je lijstje staan, maar meer dan 2 producten (scratch-x, sealant, wax, rain-x) waar je een pad bij nodig hebt
Rain-X heb je geen pad voor nodig. Gewoon op een vaatdoekje doen en op je raam smeren. Als het opgedroogd is met (evt oude, maar schone) theedoek goed uitwrijven.

Ben het er uiteraard wel mee eens om een hoop pads bij te bestellen, aangezien je voor een totale beurt meerdere middeltjes nodig hebt. En zogauw je eentje laat vallen kun je die weggooien, omdat het vuil/zand dat er dan aan/in komt je er nooit meer uit krijgt. En daar wil je je lak niet mee bekrassen.

[ Voor 21% gewijzigd door Knightwolf op 10-08-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Knightwolf schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:26:
[...]

Wuh wat? Na polijsten _ALTIJD_ wassen. Is namelijk de enige manier om alle polijstresten uit alle hoekjes en kiertjes te krijgen. Met fatsoenlijk polijsten zit de auto namelijk helemaal onder. Als je niet grondig wast (liefst met HD spuit erbij voor die kleine kiertjes) ziet je auto er nog ranziger uit dan voor je begon. No way dat je dat weggepoetst krijgt. Of je wil er een week tijd in steken, maar dat doe ik liever niet ;)
Ah ok.. wacht ik was even vergeten dat ik geen ervaring met polijsten had :>

Even een lijstje die er zonder dat gedoe met geen enkel probleem toch aardig uit de verf kwamen :)

Afbeeldingslocatie: http://img197.imageshack.us/img197/4777/rs6mtm21.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cleartreatment.nl/wp-content/gallery/bentley_gtc/bentley_gtc_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cleartreatment.nl/wp-content/gallery/audi_r8/audi_r8_clear_treatment_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cleartreatment.nl/images/gallery/bmw_z8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/v5_r8_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~gobiu004/veyron.jpg

Zo kan ik nog wel even door gaan ;)

Die mtm RS6R heb ik vorige week met een maat gedaan. Wel een paar foto's geschoten. Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik er wel een paar posten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Je kan idd polijsten op een manier dat het niet spettert, maar dan ben je wel een paar dagen bezig terwijl je hetzelfde resultaat ook in een aantal uur kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:01:
[...]

Ah ok.. wacht ik was even vergeten dat ik geen ervaring met polijsten had :>

Even een lijstje die er zonder dat gedoe met geen enkel probleem toch aardig uit de verf kwamen :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zo kan ik nog wel even door gaan ;)

Die mtm RS6R heb ik vorige week met een maat gedaan. Wel een paar foto's geschoten. Als jullie geïnteresseerd zijn kan ik er wel een paar posten.
Volgens mij weet ik met wie je die gedaan hebt ;)

Edit: Het staat gewoon op een aantal foto's O-) |:(

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

nooit geweten dat die toko op steenworp afstand hier vandaan ligt.. 8)7

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Knightwolf schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:08:
Je kan idd polijsten op een manier dat het niet spettert, maar dan ben je wel een paar dagen bezig terwijl je hetzelfde resultaat ook in een aantal uur kan bereiken.
spettert? :?
Je weet wel dat je maar een heel klein beetje polijst middel op je pad moet gebruiken?

Je mag wel een keer komen kijken hoor ;) Binnenkort een F430 op het lijstje.
M3rcury schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:08:
[...]

Volgens mij weet ik met wie je die gedaan hebt ;)

Edit: Het staat gewoon op een aantal foto's O-) |:(
Dat kan kloppen ;)

Ik moet trouwens ook is aan me motor beginnen te polijsten. Staat achter de zwarte R8 :P

[ Voor 71% gewijzigd door KappeNou op 10-08-2011 22:13 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KappeNou schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:10:
[...]

spettert? :?
Je weet wel dat je maar een heel klein beetje polijst middel op je pad moet gebruiken?

Je mag wel een keer komen kijken hoor ;) Binnenkort een F430 op het lijstje.

[...]

Dat kan kloppen ;)

Ik moet trouwens ook is aan me motor beginnen te polijsten. Staat achter de zwarte R8 :P
Z1000 :P

No signature required.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Knightwolf schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 22:08:
Je kan moet idd polijsten op een manier dat het niet spettert, maar dan ben je wel een paar dagen bezig terwijl je hetzelfde resultaat ook in een aantal uur kan bereiken.
Zo'n schuimrubber pad op een DAP spettert echt niet hoor... Fijn joh je verse polijstwerk omzeephelpen door 't "ff te wassu"

:F

@KappeNou

Zijn al die auto's met de dap gedaan :o Machtig resultaat! :9~

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 11-08-2011 00:52 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• ConZito
Het spettert soms wel een beetje en je hebt ook wel eens wat stofjes...maar wassen? The fuck! :+

• KappeNou
warhamstr schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 00:47:
[...]
@KappeNou

Zijn al die auto's met de dap gedaan :o Machtig resultaat! :9~
Nee gelukkig niet, anders was ik nu nog bezig ;) Op de achtergrond bij die veyron zie je nog net een festool liggen (de rolls royce onder de polijst machines) als backup gebruiken we een makita en de DAP wordt nu meestal alleen nog gebruikt om een cleaner en een sealent aan te brengen.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/926/rs6mtm5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 11-08-2011 09:25 ]

>PC specs<

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mooi poetsresultaat, die MTM RS6 is ook wel dikmans zeg! _O_

• KappeNou
Het leer gaf ook wel een mooie 50/50 :)

Afbeeldingslocatie: http://img594.imageshack.us/img594/6592/rs6mtm16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/3145/rs6mtm18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/9181/rs6mtm11.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door KappeNou op 11-08-2011 19:13 ]

>PC specs<

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
daar word je toch ook gelukkig van als je daar elke dag in mag stappen, niet normaal. pracht wagen :)

• deepbass909

deepbass909

Ik heb vanavond een klein experimentje gedaan op het ruitje van mijn Cabrio (zit vol met krasjes en vage witte vlekken vuil die er niet afgaan met schoonmaakmiddelen). Ik heb nog een fles Swirl X staan van Meguairs, een filler met heel lichte polijstwerking.
En het werkt :) Een leuke schuurplek (er zat een licht doffe plek in het ruitje) kreeg ik vrijwel zonder moeite weg, puur door een schuimpad met een beetje Swirl X te gebruiken. Maar het licht schurende effect is voor het PVC-ruitje waarschijnlijk toch nog net teveel, want het leek erop dat er toch wat andere krasjes bij kwamen.

Eerdaags ga ik een echte reiniger/polish voor de PVC-ruiten bestellen en daarmee het ruitje echt goed schoon en glad maken.

Een ander puntje, mijn stoelen en interieur zijn bekleed met vinyl. Gelukkig geen goedkope sky, maar echt kwaliteitsspul en zeker niet vervelend om op te zitten. Nu kwam ik op een ander forum Poorboys World Natural Look Dressing tegen. Kan iemand mij vertellen wat dit precies voor spul is?

Ik heb van BMW zelf een kunststof reiniger staan die op basis is van siliconen. Gelukkig echt hoogwaardig, dus het maakt het kunststof niet spekglad (zoals cockpit spray doet), maar het is niet direct het spul dat ik op mijn stoelen wil smeren, omdat het er wel wat gladder door wordt.

Is dat goedje van Poorboys ook op basis van siliconen (staat er helaas niet bij)? En wat is het effect op vinyl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omniferious
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:43
Ik ben van plan om vandaag mijn koplamp schoon te maken met schuurpapier. Ben het volgende tegengekomen: http://www.autogeekonline...-new-uv-sealant-idea.html

Iemand enig idee waar ik goeie/goedkope UV Coating kan krijgen? Praxis/Gamma etc?

Heeft iemand hier nog ervaringen mee? Ik ben van plan om de koplamp te verwijderen bij het schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Vandaag weer eens lekker aan het poetsen geweest :D Heb hem voor de helft met LPL van Dodo Juice gedaan en de andere helft White Diamond, kijken welke kant mooier glimt. Zie alleen nog geen verschil :P

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/169ku34.jpg

Meteen ook maar eens de tekst van de kont gehaald. Vond me vriendin niet mooier, maar was die lelijke stickers zat. Ziet er meteen stuk beter uit :)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2vsj413.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Helemaal kaal en strak is zeker mooier dan met stickers of letters d:)b
Pagina: 1 ... 22 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.