Het grote auto detailing topic

Pagina: 1 ... 28 ... 124 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
Na een poosje meelezen besloten aan de gang te gaan.

Gisteravond moest de auto gewoon een schoonmaakbeurt hebben, helaas was mijn eerste bestelling nog niet binnen dus gisteravond het gewoon puur gedaan met:

Meguiars Gold shampoo
2 emmers
Velgenborstel
Action velgenreiniger
Microvezeldoek
Action cockpitcleaner

De auto is wel schoon geworden alleen de beperkingen van dit is mij heel duidelijk geworden. Gezien ik geen droogdoek had nu allemaal lelijke plekken op het dak. Dit is zeer zonde na 3 uur werk.

Nu heb ik de volgende bestelling gedaan:

Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm voor het drogen na het wassen.
Mega Plush - Groen - 39x39cm (zodat ik niet meer de action microvezeldoekjes hoef te gebruiken)
Glashelder Set (Rain Clear Gel en Rain Clear Rain Repellant Gel ) van Pro Vision

Dit moet in ieder geval helpen bij het wassen, en het is een leuk begin.

Dit is uiteindelijk de bedoeling dat er bij komt:

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
3x Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
Turtle Wax - Ice Total Interior - 500ml
Monello - Dolce Verde Klei Set

Kan iemand mij vertellen of dit totaal (wat ik al heb en wat er nog moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wildcardxl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:04:
Na een poosje meelezen besloten aan de gang te gaan.

Gisteravond moest de auto gewoon een schoonmaakbeurt hebben, helaas was mijn eerste bestelling nog niet binnen dus gisteravond het gewoon puur gedaan met:

Meguiars Gold shampoo
2 emmers
Velgenborstel
Action velgenreiniger
Microvezeldoek
Action cockpitcleaner

De auto is wel schoon geworden alleen de beperkingen van dit is mij heel duidelijk geworden. Gezien ik geen droogdoek had nu allemaal lelijke plekken op het dak. Dit is zeer zonde na 3 uur werk.

Nu heb ik de volgende bestelling gedaan:

Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm voor het drogen na het wassen.
Mega Plush - Groen - 39x39cm (zodat ik niet meer de action microvezeldoekjes hoef te gebruiken)
Glashelder Set (Rain Clear Gel en Rain Clear Rain Repellant Gel ) van Pro Vision

Dit moet in ieder geval helpen bij het wassen, en het is een leuk begin.

Dit is uiteindelijk de bedoeling dat er bij komt:

Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
Poorboys World - Black Hole - 473ml
3x Poorboys World - Mega Plush - Groen - 39x39cm
Turtle Wax - Ice Total Interior - 500ml
Monello - Dolce Verde Klei Set

Kan iemand mij vertellen of dit totaal (wat ik al heb en wat er nog moet komen).
In de NXT wax zitten cleaners, dus dan doe je het effect van de black hole weer teniet. Kan je beter bijvoorbeeld Natty's paste wax pakken, is nog goedkoper ook.

Als je de mega plush towel pakt, zou ik ook de blauwe doen, dan weet je daarna welke doek je voor welk product hebt gebruikt.

Edit: Zou ik ook de blauwe doen, ipv zou ik de blauwe doen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
^^ dat laatste, erg goede tip om alles apart te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wildcardxl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:23:
^^ dat laatste, erg goede tip om alles apart te houden!
Moet ik het wel goed neerzetten natuurlijk :P

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Was nog even langs carclean gereden, drukke boel daar, hoop mensen, en die stonden allemaal in de rij. Zowel voor de kassa als voor de afhaalbalie.
Nou had ik zelf eigenlijk alleen wat shampoo nodig, dus daar ga ik niet voor in de rij staan :P Rondje gelopen, maar poetsen is nou niet echt iets waar ik uren van kan genieten, dus ik ga niet langs auto's lopen om te kijken hoe ze glimmen ;) Dus toen weer verder gegaan. Zag nog een ferrari, maar die kon volgens mij wel een detail beurtje gebruiken. Op afstand zag ik veel swirls op de deur.

[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 07-07-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:14
Schaamteloze crosspost vanuit het BMW Topic:

Ik wil de Z3 (uit 2002) laten polijsten aangezien de lak dof begint te worden (onze trouwauto over krap 2 weken) en om van de lichte krasjes af te zijn. De auto staat meer binnen (lees: 350 dagen per jaar ongeveer) dan buiten en ga er daarom niet vanuit dat dit de komende 10 jaar nog een keer gaat gebeuren. :) Nog minpunten te noemen om het te doen los van dat je het niet te vaak moet doen?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Als je hem in de toekomst gaat wassen, gebruik dan de juiste technieken e.d.

Lees; geen spons, twee emmer systeem e.d.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QbCYOCGftInBin3guKhSxw7A/full.jpg
Gisteren pa zijn auto even afgespoeld. Hij staat altijd binnen. Maar pas op een zonnige dag toch een plotse regenbui er over. Vervolgens lagen meteen allemaal grijze stofdruppels op. Zet ie hem binnen met het kleed er over 8)7 Dus dan kon al het stof/zand lekker in het kleed gaan zitten en krassen.
Spoelde het er zo af, daarna even met de detailspray+doek tegen de opgedroogde druppel-vlekken en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
AMDFreak schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:20:
Als je hem in de toekomst gaat wassen, gebruik dan de juiste technieken e.d.

Lees; geen spons, twee emmer systeem e.d.
Wat is dan volgens jou de juiste techniek?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
Niemand een mening over het lijstje wat ik eerder postte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 14:19

Arfman

Drome!

Ballebek schreef op maandag 09 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Wat is dan volgens jou de juiste techniek?
-auto afspoelen / inschuimen
-2 emmers vullen; 1 met water (spoelemmer) en 1 met water + zeep
-washmitt in de zeepemmer, stukje van de auto wassen, mitt omdraaien, nog een stukje wassen
-washmitt uitknijpen, in de spoelemmer, nogmaals uitknijpen, in de zeepemmer en weer stukje wassen

enzovoort. Zo voorkom je dat je met je vuile washmitt (met zand/stof erin) steeds over je lak trekt met krassen tot gevolg.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:08
En gebruik alleen nog maar een lamswollen washandschoen en/of alleen nog maar met microfiber materiaal (microfiber-bedekte spons, doeken, etc) aan je auto komen. Dus ook geen zeem of zo, maar een mifrofiber droogdoek, dat laatste werkt simpelweg ook nog een heel stuk beter en fijner.

[ Voor 9% gewijzigd door Knightwolf op 09-07-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wildcardxl schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:07:
Niemand een mening over het lijstje wat ik eerder postte?
Dat je de nxt wax moet vervangen voor een andere als je black hole wilt gebruiken ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

AMDFreak

Intel is zo..

Arfman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:25:
[...]

-washmitt in de zeepemmer, stukje van de auto wassen, mitt omdraaien, nog een stukje wassen
-washmitt uitknijpen, in de spoelemmer, nogmaals uitknijpen, in de zeepemmer en weer stukje wassen

enzovoort. Zo voorkom je dat je met je vuile washmitt (met zand/stof erin) steeds over je lak trekt met krassen tot gevolg.
Idd.. en dan drogen met een zachte droogdoek.. en bv niet met een theedoek of een zeem

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 19:51
Bijzonder hoe auto wassen zo'n verslavende hobby kan worden :) Heb nadat ik ontdekte dat op m'n auto allerlei kleine wasstraatkrasjes zaten, besloten om voortaan met de hand te wassen.

Begonnen met goedkopie autoshampoo, maar daarna eens Poorboy's Super Slick & Suds aangeschaft (en gaan wassen met de 2 emmer-methode, enz..). Echt bijzonder om te zien hoe goed dat spul werkt.
Als ik de auto door de wasstraat had gehaald zag hij er schoon uit. Nu ziet hij er in mijn ogen eigenlijk net zo schoon uit maar iedere keer als ik 'm met de hand gewassen heb hoor ik: "oh, wat ziet je auto er mooi schoon uit", etc.

Nu dus tijd om m'n collectie uit te breiden (ik probeer de kosten maar een beetje te relativeren door tegen mezelf te zeggen dat ik nu de wasstraat-kosten uitspaar :P). Heb een foamlans en Super Snow Foam besteld bij Carclean (alleen is de foam eventjes niet op voorraad). Verheug me nu al om alles onder een dikke laag schuim te zetten, hoop dat het niet tegenvalt :)

Volgende stap is goede was, glazer, sealant, etc. aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Arfman schreef op maandag 09 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Een grid guard helpt ook nog veel. Zeker de moeite waard als je een zachte uni lak hebt en je wil niet elke week weer een finale polish doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.lekocarhifi.nl/contents/media/gridguard%20crossviewbucket2.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Als ik het plaatje zo zie kan je toch ook dan gewoon je washmitt niet helemaal tot de bodem in je emmer doen?
Dan heb je toch hetzelfde effect als met dat zwarte ding op de bodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
het komt dan niet zo makkelijk weer omhoog gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Het zijn kamertjes waar de stroming van het water bijna stil staat. Als die op de bodem zou liggen zou het vuil door de stroming van het water weer omhoog komen.

:P

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 10-07-2012 13:05 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Ibex

^^ met stom.

Ik heb sinds kort een nieuwe auto. Tot voorheen was ik vrij "ruw" met de auto; gewooon eens om de 4 maand in de selfwash lekker schrobben. Met de nieuwe auto wil ik het iets beter aanpakken. Echt detaillen is niet aan mij besteed, maar ik wil wel de auto iets beter onderhouden. Wassen met de 2 emmer methode en een eenvoudige wax als extra bescherming en om het toekomstig schoonmaken iets te vergemakkelijken. Ik zie mezelf immers nog steeds niet elke twee weken de auto wassen :).

Ik zat hiervoor aan het volgende te denken:
Meguiars new car kit - Bevat de nodige accessoires, een shampoo en wax.
Iron-X velgenbundel - Bevat de nodige accessoires en iron-x om de nodige troep van de velgen te halen
Glass cleaner en glass rain repellent - Om hars en andere zooi van de ruit te halen en deze mooi waterafstotend te maken

Wat denken jullie van deze kit. Zie ik nog iets over het hoofd?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Wheel Sealant ;)

Dan is het veel makkelijker je lm velgen schoon maken en heb je die IronX niet altijd nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik heb ook al een jaar Iron-X, maar nog nooit nodig gehad..
Als je goed gespoten.gecoate velgen hebt en met enige regelmaat ze schoonmaak is het niet echt nodig.
Op mijn daily zitten EBC greenstuff blokken, die worden alleen vies van straat vuil ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Wat houd dat in EBC greenstuff blokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 19:51
KappeNou schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:38:
[...]

Een grid guard helpt ook nog veel. Zeker de moeite waard als je een zachte uni lak hebt en je wil niet elke week weer een finale polish doen ;)

[afbeelding]
Als je met twee emmers wast, in welke kun je dan het beste de grit guard doen? Ik zou zeggen in de 'spoelemmer', omdat daar het meeste vuil in zit.. Maar de wasemmer zou ook logisch zijn, omdat dat de laatste emmer is waar je washandschoen in komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
dude88 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 14:58:
Wat houd dat in EBC greenstuff blokken?
Dat zijn remblokken van EBC die amper rem stof achterlaten, dit terwijl ze meer hitte aan kunnen dan de meeste OEM blokken, zodat ze ook nog wel leuk voor af en toe circuit gebruik zijn.
Met deze blokken worden je velgen eerder vies van straatvuil, dan zoals bij OEM blokken andersom. Echt een mega verschil. >klik<
Ik rij zelf al 3 jaar op de zelfde greenstuff blokken met minimaal 3x per jaar op de nordschleife waar ze het ook super uit houden. 1 heat op de nurburgring GP strecke van 20min houden ze ook gewoon nog goed vol. Maar dan merk je wel dat ze het niet veel langer vol gaan houden. Maar nog niet echt last van fading gehad.
vharten schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:01:
[...]

Als je met twee emmers wast, in welke kun je dan het beste de grit guard doen? Ik zou zeggen in de 'spoelemmer', omdat daar het meeste vuil in zit.. Maar de wasemmer zou ook logisch zijn, omdat dat de laatste emmer is waar je washandschoen in komt :P
Er valt inderdaad over beide wat te zeggen. Gewoon 2 kopen? 8)

[ Voor 40% gewijzigd door KappeNou op 10-07-2012 16:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik dacht dat fading vooral te maken heeft met de remvloeistof die te heet word --> vocht gaat koken en daardoor minder druk op kan bouwen.
pas als je remolie de extra hitte aan kan, en pas de volgende stap je remblokken pas gaan tellen.

neemet niet weg dat remblokken die weinig remstof veroorzaken nooit weg is natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

shameete schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:22:
ik dacht dat fading vooral te maken heeft met de remvloeistof die te heet word --> vocht gaat koken en daardoor minder druk op kan bouwen.
pas als je remolie de extra hitte aan kan, en pas de volgende stap je remblokken pas gaan tellen.

neemet niet weg dat remblokken die weinig remstof veroorzaken nooit weg is natuurlijk :)
Onder andere, maar remblokken zelf zijn ook gevoelig voor warmte. Ze hebben bij hogere temperaturen vaak een lagere wrijvingscoëfficiënt, tenzij je raceblokken heb, die zijn juist andersom (maar hebben natuurlijk ook een max bedrijfstemp voordat ze in efficiëntie afnemen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij normale auto's zal de bottleneck voor fading 9 van de 10 keer eerst de blokken zijn. Pas als je echt wat betere klauwen monteerd met sport of race blokken zal je moeten kijken naar stalen remleidingen en andere vloeistof (meestal dot 5.1)

Maar als je dus remstof haat koop greenstuffs ;)

[ Voor 9% gewijzigd door KappeNou op 10-07-2012 19:43 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Gisteren de Z3 met de hand gewassen; blijft een wazige laag over de lak zitten waar ik me aan stoor.
Ook allemaal kleine krasjes dus de telefoon gepakt en voor morgen en afspraak gemaakt bij een poetsbedrijf (welke veel voor een aantal dealers doet in de regio).

Dan ga ik 'm daarna zelf wel bijhouden met de hand. :)

edit: En dan is het chroom ook weer als nieuw; zitten ook redelijk wat krassen op :(

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 11-07-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7lS75aTm6dRVUJPPRMxDWX6n/full.jpg
Poorman's DAP :D
Werkte op zich best :)
Had de xbox zelf geairbrushed+afgelakt, maar met airbrushen krijg je vaak wat stofjes er in enzo, dus dat was in de blanke lak terug te zien. Dus heb de boel met korrel 2500 natgeschuurd, en toen weer oppoetsen. Als je dat met inizo met de hand doet ben je wel effe zoet... Dus zo werkte het een stuk sneller :D Gewoon de handpad in de klemmen van de oude schuurmachine gedaan.

Wat ik wel irritant vind met het wetsanden, hoewel het op zich prachtig glad wordt, dat als ik een stukje metaal uit de lak losschuur ofzo, en dat komt tussen het schuurpapier en de lak. Krijg ik alsnog lelijke krassen die je amper meer weg gaan. Vaak hoor je dat wel aan het slissende geluid, maar dan is het dus al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik hoef mijn auto niet blinkend schoon te hebben, ik vind het niet nodig om er met een zonnebril naar te moeten kijken zeg maar.

Ik ga naar een doe het zelf wasstraat, gooi 4 euro in het apparaat, even voorspoelen, schuimborstel (bezem met continue lopend schuim) erover, en daarna afspoelen + wielkasten uitspuiten. Velgen doe ik dan thuis met een emmer met sop en een handstoffer :P Ben ik met 15 minuten klaar ofzo

Maar wat ik altijd krijg is dat het water opdroogd, en ik dus van die lelijke opgedroogde druppel vlekken op de auto krijg. Wat is de beste manier om dat tegen te gaan? Met een doekje de hele auto droogboenen of droogrijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:51
Een beetje wasbox heeft ook een optie om vlekvrij na te spoelen, als het goed is krijg je dan niet van die lelijke vlekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dat heeft deze dus niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bwlian
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

This space was intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
En dat is een speciale handdoek ofzo, of kan het ook met een normale handdoek?

nvm, ik zie het nu

dank je, ga er over nadenken

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 21-07-2012 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Eddos schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:48:
Een beetje wasbox heeft ook een optie om vlekvrij na te spoelen, als het goed is krijg je dan niet van die lelijke vlekken :)
werkt wel redelijk, maar droogt zeker niet volledig vlek vrij op.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
FastFred schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 18:08:
En dat is een speciale handdoek ofzo, of kan het ook met een normale handdoek?

nvm, ik zie het nu

dank je, ga er over nadenken
Niet denken, maar doen :)
KappeNou schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:46:
[...]

werkt wel redelijk, maar droogt zeker niet volledig vlek vrij op.
Idd, maar met een grote microfiber droogdoek ben je vrij snel klaar en beter resultaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Knightwolf op 21-07-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:00

CeesKees

I rest my Kees

FastFred schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 16:12:
Ik hoef mijn auto niet blinkend schoon te hebben,.....................schuimborstel (bezem met continue lopend schuim) erover
Dude.... doe dat nooit meer.

Ik was gisteren nog bij zon doe het zelf wasbox om even de velgen af te spuiten met een hdr, man man man wat een mishandeling daar!

Ook even mijn auto daar `gewassen` maar je krijgt m daar echt niet schoon hoor. Lekker 2 emmer methode. Dan gaat er pasecht vuil van je lak

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 11:52

Copyman

Dode muis

Vorige week heb ik mijn auto opgehaald bij het schadeherstelbedrijf in verband met schade aan het spatbord rechtsvoor. Nu viel het mij vanmiddag op dat er rechtsachter onder de benzineklep een doffe plek zit. Het is voor zo ver ik weet geen benzine, hier let ik altijd op na het tanken. Daarnaast gaan de doffe plekken diagonaal naar rechts (dus richting de voorkant van de auto).

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/etc/photos/doffe-plek-640.jpg

Ik heb geprobeerd om de plekken met water weg te poetsen, maar dit lukte niet. Ook met een goede ontvetter krijg ik de plek niet weg. Als ik er met mijn nagel overheen ga, voel je geen verschil tussen het goede lak en de doffe plek. Dat zou dus betekenen dat het niet óp de blanke laklaag zit.

Als ik de structuur bekijk lijkt het alsof er een sticker of tape heeft gezeten. Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand enig idee of ik dit überhaupt zelf weg kan krijgen?

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Al bij het schadebedrijf gevraagd wat ze er mee gedaan hebben? Neem aan dat je bedoelt te zeggen dat het er nog niet zat voor je die auto daarheen bracht.

De structuur lijkt idd op lijmresten van een sticker, maar als je het niet kan voelen vind ik het heel vreemd. Denk dat het toch door benzine komt aangezien het alleen precies recht onder de tankopening zit. Dat je het niet met je nagel voelt wil niet zeggen dat de lak niet door de benzine aangetast kan zijn.

Probeer het eens machinaal te polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Terug gaan naar het bedrijf en vragen wat ze met de auto gedaan hebben?

Ik denk trouwens dat de auto afgeplakt is geweest met van dat papier (om te voorkomen dat andere delen ook onder de verf komen), en dat ze dat papier met tape bevestigd hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze verkeerde tape gebruikt en daarom zie je die vlekken.

Wasbenzine zou je nog kunnen proberen, maar wel op eigen risico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

@Knightwolf: nog niet gevraagd, maar dat ga ik zeker doen! Voordat ik de auto heen heb gebracht zat dit er naar mijn weten nog niet idd.

Als het benzine is, zou het volgens mij recht naar beneden moeten lopen. Daarnaast vind ik de structuur niet echt typerend voor een benzineplek.

@ThinkPad: ik neem sowieso even contact op. Wat bedoel je trouwens met "verkeerde" tape? :P

Nog even de hoek, ter illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricesnip.nl/etc/photos/doffe-plek-640-2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Copyman op 22-07-2012 19:03 . Reden: Foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
Copyman schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:50:
[..]
@ThinkPad: ik neem sowieso even contact op. Wat bedoel je trouwens met "verkeerde" tape? :P
[..]
Met verkeerde tape bedoel ik: tape die dus een lijmlaag achterlaat. Normaal gesproken gebruik je voor zoiets schilderstape, omdat dat geen lijmlaag achterlaat.

Ik vind het overigens wel vreemd dat het niet op je tankklepje zit. Zou verwachten dat het daar ook op zit, omdat dat in dezelfde lijn ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 22-07-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 19:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Mijn achterbumper is ooit vervangen, de 'nieuwe' bumper moest gespoten worden, om de kleur goed te hebben heeft de spuiter toen m'n tankdop gebruikt, misschien was dat bij Copyman ook het geval en was de tankdop eraf toen de 'foute' tape op de auto geplakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Is aannemelijk, ik denk trouwens dat het van folie is, mogelijk met een lichte plaklaag, zoals ook op nieuwe autos zit. Maar als je het niet voelt, zou het ook nog kunnen zijn dat er vocht tussen heeft gezeten. Als dan de warmte er bij komt, helpt dat je lak naar de .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Klinkt beide vrij logisch in de oren. Morgen ga ik naar het schadeherstelbedrijf. Het was waarschijnlijk een deel wat nog "gepoetst" moest worden. Zal wel polishen worden... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
ThinkPadd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:02:
[...]

Met verkeerde tape bedoel ik: tape die dus een lijmlaag achterlaat. Normaal gesproken gebruik je voor zoiets schilderstape, omdat dat geen lijmlaag achterlaat.
Schilderstape en geen lijm achterlaten, lol
_ferry_ schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:22:
Is aannemelijk, ik denk trouwens dat het van folie is, mogelijk met een lichte plaklaag, zoals ook op nieuwe autos zit. Maar als je het niet voelt, zou het ook nog kunnen zijn dat er vocht tussen heeft gezeten. Als dan de warmte er bij komt, helpt dat je lak naar de .....
Daar heb ik vaker over gelezen ja. Bv een hoes over de auto die buiten staat. Als er dan toch water tussen de lak en de hoes komt schijnt dat hele rare lelijke vlekken in de lak te kunnen geven die je er (vrijwel) niet meer uit krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Vanmorgen naar het schadeherstelbedrijf geweest. Hooguit 2 á 3 minuten polishen en de plek was weg. :)

Ze dachten zelf idd ook aan vocht onder het folie. Nahja, ik kan weer gerust slapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Binnenkort een nieuw project voor mij, de Altea gaat de deur uit (te onbetrouwbaar) en er komt een 2007 Toyota Auris voor terug. Gisteren gekocht, interieur was een zwijnestal. Wordt nog wel schoongemaakt voor verkoop, maar ik ga er maar gauw met de extractor doorheen :+
Exterieur zat bomvol met een of andere filler. Goed spul, want zelfs in de felle zon zag ik nauwelijks swirls. Auto is trouwens donkergrijs van kleur. Ben benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt na een rondje foamen/wassen/APC/IronX/kleien. Ik post t.z.t. wel wat foto's van "het project".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22
Arfman schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:13:
Binnenkort een nieuw project voor mij, de Altea gaat de deur uit (te onbetrouwbaar) en er komt een 2007 Toyota Auris voor terug. Gisteren gekocht, interieur was een zwijnestal. Wordt nog wel schoongemaakt voor verkoop, maar ik ga er maar gauw met de extractor doorheen :+
Exterieur zat bomvol met een of andere filler. Goed spul, want zelfs in de felle zon zag ik nauwelijks swirls. Auto is trouwens donkergrijs van kleur. Ben benieuwd wat er allemaal tevoorschijn komt na een rondje foamen/wassen/APC/IronX/kleien. Ik post t.z.t. wel wat foto's van "het project".
Haha Arfman in "Het grote BMW-topic #12", Arfman zit thuis goed onder de duim!

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:55
Op zoek gaan naar een BMW en dan uiteindelijk uitkomen bij een Toyota Auris is inderdaad wel royal sadness. Volgens ben je dan ook meer op het embleem uit dan op de rijeigenschappen want geen enkele BMW komt ook maar in de buurt van de eigenschappen van een Auris. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

CeesKees schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:58:
[...]

Ik was gisteren nog bij zon doe het zelf wasbox om even de velgen af te spuiten met een hdr, man man man wat een mishandeling daar!

Ook even mijn auto daar `gewassen` maar je krijgt m daar echt niet schoon hoor. Lekker 2 emmer methode. Dan gaat er pasecht vuil van je lak
Je kan ook overdrijven :X Ik kom al jaren bij verschillende wasboxen en er zit echt een verschil van dag en nacht tussen verschillende boxen. De huidige waar ik kom, is gewoon netjes, goede borstels, schone cabines en goede zeep.

Natuurlijk is met de hand wassen beter en krijg ik hem ook schoner, maar als je, zoals ik, geen keuze hebt, moet je eigenlijk wel.

Overigens, als het niet extreem druk is bij mijn gebruikelijke box, kan ik ook nog wel echt met de hand wassen, door even 2 emmers te vullen en eigen spul te gebruiken.

Op een ander vlak, mijn vader heeft onlangs polijstkussens gekocht die op een haakse slijper gedraait kunnen worden. Daarmee heeft hij in combinatie met zijn specifieke slijper (een vrij zware uitvoering) feitelijk gewoon een DAP900.

Nu heeft hij 3 gradaties in hardheid, kan hij de snelheid van de slijper varieren en heb je ook nog eens verschillende soorten polijstpasta... Kortom, vrij veel variabelen.

Wat is nou een verstandige aanpak?

Overigens is het niet om de mooiste, diepste glans uit de lak te halen, maar om oppervlakkige krassen van takken e.d. weg te kunnen poetsen van een bus. Die gaat binnen niet al te lange tijd de verkoop in en moet er gewoon wat christelijker uitzien dan hij nu doet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik snap al dat gehaat niet hier. Onder de duim, royal sadness .. ik weet niet of en zo ja welke relatie jullie hebben, maar hier thuis overleggen wij dingen. Als 1 van de 2 het ergens niet mee eens is dan praten we daarover en lossen we het samen op. Alsof ik die geweldige rijeigenschappen van een BMW tot z'n volle benut dagelijks in de spits :'), hou jezelf toch alsjeblieft niet voor de gek. De gemiddelde BMW rijder merkt het niet eens als je hem in een andere auto zet met BMW interieur, of denk je dat al die leaseyuppies hem voor z'n rijeigenschappen hebben? De helft weet geeneens dat ze een achterwielaangedreven auto hebben. Die Auris rijdt prima en tot zover zeer betrouwbaar. Als die auto m'n vriendin (of mijzelf) dagelijks van A naar B brengt doet hij precies waar ik hem voor gekocht heb. Als ik elke 2 weken op Zandvoort/Spa/Nurburgring zou uithangen had ik inderdaad wel een BMW M3 gekocht, maar dat is niet het geval dus kunnen we deze hele onzinnige discussie en beledigingen nu stoppen en het gewoon weer over het laten glimmen van auto's hebben?

Dank u.

EDIT: deepbass, zie nu pas je post. Een haakse slijper is NIET, ik herhaal NIET geschikt voor het polijsten van autolakken! Het is zeer zeker geen DAP900 (die draait excentrisch en niet roterend zoals een haakse slijper) en de haakse slijper is dermate krachtig dat je, met een verkeerde beweging, door de lak heengaat. Geef alsjeblieft 100 euro uit voor een DAP900 met wat polijstpads en -middelen, zo voorkom je beschadigingen aan de lak.

[ Voor 17% gewijzigd door Arfman op 02-08-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Arfman schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:08:
Ik snap al dat gehaat niet hier. Onder de duim, royal sadness .. ik weet niet of en zo ja welke relatie jullie hebben, maar hier thuis overleggen wij dingen. Als 1 van de 2 het ergens niet mee eens is dan praten we daarover en lossen we het samen op. Alsof ik die geweldige rijeigenschappen van een BMW tot z'n volle benut dagelijks in de spits :'), hou jezelf toch alsjeblieft niet voor de gek. De gemiddelde BMW rijder merkt het niet eens als je hem in een andere auto zet met BMW interieur, of denk je dat al die leaseyuppies hem voor z'n rijeigenschappen hebben? De helft weet geeneens dat ze een achterwielaangedreven auto hebben. Die Auris rijdt prima en tot zover zeer betrouwbaar. Als die auto m'n vriendin (of mijzelf) dagelijks van A naar B brengt doet hij precies waar ik hem voor gekocht heb. Als ik elke 2 weken op Zandvoort/Spa/Nurburgring zou uithangen had ik inderdaad wel een BMW M3 gekocht, maar dat is niet het geval dus kunnen we deze hele onzinnige discussie en beledigingen nu stoppen en het gewoon weer over het laten glimmen van auto's hebben?

Dank u.
Gewoon negeren, wat boeit jouw het, het gaat erom dat jij je prettig voelt met een auto, niet iemand anders.
EDIT: deepbass, zie nu pas je post. Een haakse slijper is NIET, ik herhaal NIET geschikt voor het polijsten van autolakken! Het is zeer zeker geen DAP900 (die draait excentrisch en niet roterend zoals een haakse slijper) en de haakse slijper is dermate krachtig dat je, met een verkeerde beweging, door de lak heengaat. Geef alsjeblieft 100 euro uit voor een DAP900 met wat polijstpads en -middelen, zo voorkom je beschadigingen aan de lak.
Sorry, ik bedoelde een PRO900, dat is ook niets anders dan een rotary, identiek aan een haakse slijper. De machine die m'n vader heeft, heeft een vergelijkbaar toerenbereik (minder zelfs nog), vergelijkbaar vermogen, dus ik zie eigenlijk niet wat het verschil is. (haakse slijpers heb je in verschillende smaken hè ;) )

Of anders gezegt, leg mij anders eens uit wat er zo anders is aan dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://carclean.nl/feedimage/101724.jpg

ten opzichte van dit apparaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.hd-gereedschap.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/_/1_1_2.jpg
Beiden zo'n 850W (de PRO900 is 880W), toerentalbereiken zijn vergelijkbaar.
Het enige wat ik kan bedenken is dat van de haakse slijper de tandwieloverbrenging zwaarder (slijtvaster) uitgevoerd is.
Die dingen gebruiken niet voor niets dezelfde draad voor de spindel (M14), voor het monteren van de verschillende koppen en pads.

Hij heeft natuurlijk wel polijstpads ervoor (5 of 6 cm dikke schuimschijven van 150mm diameter).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
5-6 cm dik? :X wat voor schijven zijn dat wel niet? Een normale machine-pad is amper 2-3 cm dik.

Maar idd, ik zie het verschil ook niet zo tussen een haakse slijper met polijst-pad erop, of een pro-900 soortgelijk apparaat. Lijkt me dat dat met die slijper met pad erop prima moet werken. En zeker voor een bedrijfsvoertuig dat toch de verkoop in moet...

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 02-08-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 20:03
deepbass909 schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:39:
Beiden zo'n 850W (de PRO900 is 880W), toerentalbereiken zijn vergelijkbaar.
Toerentallen zijn niet gelijk. Een haakse slijper draait 10000rpm onbelast, een PRO 900 is in stelbaar tussen de 800 en 2800rpm. Warmteontwikkeling van 10000rpm +pad+poleistmiddel zou best wel eens een probleem kunnen worden. Naast dat het misschien wel te snel door de dunne lak laag heen gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 08-08-2012 19:26 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:51

StarWing

Huh ?!?

Ik heb sinds geruime tijd een vervelende aanslag op de velgen van mijn golfje zitten.
http://dl.dropbox.com/u/41497024/rim.jpg
De velgen worden gewassen met de meguiars rim cleaner en ik denk dat het daarmee komt.

Ik heb het al eens geprobeerd met wondersteen en een sponsje, maar dat heeft nauwelijks effect op de aanslag.

Hoe kan ik deze aanslag wegpoetsen van mijn velgen ?

[ Voor 17% gewijzigd door StarWing op 01-09-2012 16:39 ]

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Niet online
Ik zie geen aanslag, of je moet de zwarte spikkeltjes tussen de spaken bedoelen. Die zijn misschien nog met Iron X te verwijderen. De "aanslag" bij de naaf lijkt me niets minder dan oxidatie/aluminiumrot. Daar gaat een poetsmiddeltje niet meer bij helpen ben ik bang.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:51

StarWing

Huh ?!?

tis idd de aanslag bij het vw logo dat ik bedoel.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ziet er inderdaad meer uit als oxidatie wat je vaak op velgen ziet. Lak bladert gewoon af.

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 02-09-2012 13:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:28
Komt meestal door het rijden met de velgen in de winter.

Het zout is funest voor het aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Carclean geeft nu trouwens extra kortingen wegens het 5-jarig bestaan :)
Ik heb zelf gisteren Raggtopp cleaner en protector gekocht om de softtop eens te behandelen.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
SToRM666 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:35:
Oh da's interessant, moet nog een paar dingen hebben :)

Edit: vannacht bestelling gedaan van bijna 200 euro :X

[ Voor 10% gewijzigd door Knightwolf op 05-09-2012 16:14 ]

• Knightwolf
En binnen. Zoals ik van Carclean gewend ben erg goed verpakt.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/IMG_0519.jpg

Zat geen 'kadootje' bij overigens, wat ik gezien de ervaringen bij Carclean en dit bestelbedrag (188 euro) eigenlijk wel verwacht had, maar ok :P

Heb die hogedrukspuit-foamlans alleen gekocht omdat deze nu flink afgeprijsd was, heb namelijk nog geen HD-spuit maar die komt zeker nog wel een keer (en weet ook al ongeveer welke) :)

Mijn Mothers California Gold Step 2 Glaze is nog lang niet op, maar kon het toch niet laten om al een pot Black Hole te bestellen. Wil het toch es gaan proberen :P

Aangezien mijn "Turtle Wet'n Black" sprayflesje onderhand op is op zoek gegaan naar andere bandenzwart wat liefst ook werkt op ongespoten zwart plastic en rubbers, en waarbij het voor mij erg belangrijk is dat het vooral lang blijft zitten. Na lang zoeken en veel reviews lezen kwam ik bij Mothers Reflections Advanced Tyre Care uit. Ben benieuwd.

Gezien de vele positieve verhalen over Poorboys Natural Look die ook maar genomen voor met name het interieur.

De fles Iron.X die ik nog heb staan is aardig ver leeg, maar omdat die altijd onhandig is geweest met gebruiken (liter fles vasthouden en losse spraykop erin houden met andere hand), dus nu een kleine verpakking besteld waar een spraykop op (bij) zit, is een stuk handelbaarder, en een grote goedkope navulverpakking (omdat die op voorraad was en de fles niet).

Van glasreiniger heb ik nog iets meer als 1 sprayfles van Valma staan, waar ik op zich niet ontevreden over ben, maar wil toch es verder kijken omdat ik weet dat er wel beter spul te krijgen is. Vandaar deze kleine sprayfles van Mothers om te proberen.

Van de Waffle Weave droogdoek had ik er al 2 maar deze is niet voor mij, meebesteld voor m'n neefje.

En omdat je nooit genoeg applicatorpads kan hebben (net als MF-doeken) maar gelijk 10 besteld.

[ Voor 75% gewijzigd door Knightwolf op 06-09-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Dat forum is zo gruwelijk vervelend voor je portemonnee ook :p , al die show-offs en interessante topic's en spul doen me ook wederom een bestelling plaatsen. Toevallig wil ik natural look ook proberen, 't plastic in mijn alfa is niet echt heel mooi meer, hopelijk kan ik het hiermee verbeteren.

Enige wat ik eigenlijk nog niet heb, en wel wil is een DAP. Maargoed, dat is ook weer 200-250eu... , en dan komen er weer handige dingen als een padwasher en zo gaat het maar door.

Momenteel in de wishlist:

Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Carclean.nl - Ronde detailing kwast
Carclean.nl - Fire Hose Nozzle
Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover - 500ml

Die Fire Hose nozzle lijkt me wel handig, kwastjes zijn altijd makkelijk en me wheel cleaner is op. ook tar en glue remover had ik nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Als je geen kadootje krijgt van CC bij zo'n bestelling had je waarschijnlijk niks in je wishlist staan. Ik kreeg laatst een zak #0000 staalwol (voor de uitlaat) gratiesch omdat-ie in m'n wenslijst stond d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Ik denk eerder omdat hij al korting kreeg vanwege 5 jarig bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
martijn_tje schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 19:25:
[...]

Toerentallen zijn niet gelijk. Een haakse slijper draait 10000rpm onbelast, een PRO 900 is in stelbaar tussen de 800 en 2800rpm. Warmteontwikkeling van 10000rpm +pad+poleistmiddel zou best wel eens een probleem kunnen worden. Naast dat het misschien wel te snel door de dunne lak laag heen gaat.
Begrijpend lezen is best moeilijk he?

Volgens mij heeft hij et hier over een haakse slijper met verstelbaar toerental...

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
SToRM666 schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 12:35:
Ik heb zelf gisteren Raggtopp cleaner en protector gekocht om de softtop eens te behandelen.
Ik heb van de week ook een aantal aanbiedingen gehaald! Thnx voor de info ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
CeesKees schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:58:
[...]

In dit geval gaat het om een auto van een dagwaarde zo laag, dat als ik 2 lekke banden heb, hij total loss is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
@Knightwolf
Poorboys Natural Look is echt fijn voor het interieur!
Voor buiten schijnt het effect wat korter te duren, zelf gebruiken ik dan altijd trim restorer. Dus uit eigen ervaring kan ik het niet zeggen.
Arfman schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:56:
Als je geen kadootje krijgt van CC bij zo'n bestelling had je waarschijnlijk niks in je wishlist staan. Ik kreeg laatst een zak #0000 staalwol (voor de uitlaat) gratiesch omdat-ie in m'n wenslijst stond d:)b
Ik heb nooit iets in mij wishlist staan, maar ik krijg altijd wat ;)

Wel mooie tip om er iets in te zetten als je kans heb dat je het dan juist krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Arfman schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 11:56:
Lijkt me niet, nooit geweten dat die wishlist bestaat (van de week pas gezien) en bij alle eerdere bestellingen wat gehad.
thijszor schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 12:01:
Ik denk eerder omdat hij al korting kreeg vanwege 5 jarig bestaan ;)
Zou kunnen idd.

Maar maakt ook niet uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Mooie bestelling Knightwolf. Toch nog veel korting kunnen pakken?
Met zo'n grote verpakking IronX mogen ze de buurt wel ontruimen als je die laat vallen :+
KappeNou schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 13:18:
Ik heb van de week ook een aantal aanbiedingen gehaald! Thnx voor de info ;)
Graag gedaan ;) Ik had het op een ander forum (autoforum.be) gelezen.
Daar kun je trouwens ook veel voor en na's van detailers lezen.

[ Voor 39% gewijzigd door SToRM666 op 08-09-2012 10:57 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Oeh, flink zooi MF doeken in wasmachine gedaan met van dat micro-restore concentrate ( http://www.carclean.nl/pr...ntrate_946ml_MR_32_101459 )

Ben benieuwd, andere zijn er zo te zien redelijk enthousiast over.

Bestelling ook weer binnengekomen:

Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Poorboys World - Bug Squash - 473ml
Carclean.nl - Ronde detailing kwast
Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover - 500ml

Poorboys World - Ultra Mega Towel - Blauw - 39x39cm gratis gekregen :)

Ach ja, je hebt nooit genoeg doeken toch :p

Ben wel benieuwd naar natural look, denk dat er wel veel eer valt te behalen :) , ook teerspetters weghalen zou goed moeten gaan met die tar & glue remover van valet pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Gisterenmiddag m'n TransAm gewassen, gewoon met Mothers California Gold sop dat ik al lang heb, Mothers lambswool washmitt en uiteraard 2 emmers. Mijn standaard wasmethode. Ik had niet veel tijd en wilde alleen even wassen en mooimaken, ook nog geen echte beurt nodig. Dus na het afdrogen alleen een laagje Mothers Pure Carnauba Wax erop en tis weer goed voor even (zometeen naar King Cruise meeting in Muiden, volgende week American Sunday in Wognum). Tot zover gewoon as usual.

Ik vond het nog niet echt nodig om iets op de banden te doen want die zijn nog aardig mooi zwart en erg waterafstotend (Turtle Wet'n Black dat ik er precies een jaar geleden op gedaan heb! (maarja amper gereden en amper gewassen en altijd binnenstaan)), maar wilde toch mijn nieuwe Mothers Reflections Advanced proberen. Ik pakte een nieuwe Lake Country spons-pad die ik ooit speciaal voor deze doeleinden een paar besteld had, beetje dun op de band sprayen en meteen uitsmeren met de pad. Ging erg goed, makkelijk, en ik heb vervolgens de aanwijzingen NIET opgevolgt :P Er staat op 4-6 mins laten intrekken en dan met een doek afdoen, maar het zat er zo dun op dat ik het zo gelaten heb en toch een mooie doffe zijdeglans-look heb. Zal er ook mede mee te maken hebben dat de Wet'n Black nog niet versleten is en het spul misschien niet eens echt intrekt. Volgende keer als ik hem een winterbehandeling ga geven of zo dan zal ik de banden eens goed afdoen met APC of zo, net als de rest van de auto.

Vervolgens ondanks dat ik nog iets meer dan een fles Valma ruitenreiniger heb staan, toch die nieuwe van Mothers geprobeerd. En ik ben gelijk om! Haha ergernis nu om de tijd uit te zitten tot dat op zich niet eens zo verkeerde Valma-spul op is :P Dat spul van Mothers is echt veel beter en fijner! Nice weet ik dat ook weer 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Knightwolf op 09-09-2012 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Net vanavond ff gliptone cleaner&conditioner gebruikt icm paardenhaar borstel. sopte lekker :) , rook ook vrij sterk die conditioner :p. was al wat donkerder, ben benieuwd naar 't resultaat morgen :) Leer was al in vrij goede staat overigens, lak ook wel in redelijk knappe staat eigenlijk. voel bijna geen decontaminatie op de lak, en aangezien ik geen dap heb laat ik kleien maar ff zitten. geen zin in micro marring wat ik niet kan oplossen..

Volgende keer ff opnieuw snowen, wassen met born to be mild, professional polish van poorboys, black hole, ex-p en aftoppen met natty's blue :)

Wil eigenlijk ook de bandjes er keer afhalen, maar moet ff een momentsleutel kopen om hem daarna weer veilig erop te krijgen. wil 't velgenbed wel eens echt helemaal knap maken, ziet er altijd zo nice uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vanmiddag nieuwe goodies binnen gehad :9 Morgen ff in elkaar zetten en uitproberen, dat ging vandaag niet meer.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0223.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0225.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Koel, onze hogedruk is half dood aan het gaan dus daar moet ook eens een nieuwe voor, en dan liefst eentje waar wel zo'n sprayding op kan om te snowfoamen, ies handug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
En de beloofde pics. Gisteravond even gauw getest:
- variolans, gewone spuit maar regelbaar van pisstraaltje tot harde straal
- vuilfrees, stoeptegels nog nooit zo snel schoon zien worden
- wasborsel waar continu pisstraaltje water uit komt, maar zal ik toch nooit gebruiken
- Carclean snow-foam lans. Max open zie je het niveau in de fles rap dalen
- zonder lans borstel op het pistool komt er een mooie zachte brede platte afspoelstraal uit

Verder valt me de druk en wateropbrengst alsnog tegen, ondanks de 150 bar en 550 L/h. Maarja zal wel komen omdat ik de hogedrukspuit in de wasbox bij Ruttchen Merc-dealer gewend ben en vergeleken die is alles al snel een pisstraaltje :P Maar al met al tevreden, goeie koop.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0258.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0261.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0268.jpg

Binnenkort die fles maar es vullen met echte SnowFoam, ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ziet eruit als een mooi apparaat, ben benieuwd hoe die bevalt en of hij constant de druk kan blijven leveren eigenlijk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met polishing pads?
Ik heb geen dap, en spaar het geld liever uit. Maar ik heb pas wat gespoten in mooie hoogglans witte lak. En dat wil ik nu superglad polijsten. Met korrel 2500 de lak mooi glad geschuurd zodat alle stofjes en lichte sinaasappelhuid weg is. Maar daarna met de hand 1m2 polijsten is nogal langdradig werk. En als het klaar is komt er nog meer :+

Dus ik dacht, zijn er ook geen pads voor de schuurmachine? Bijv. deze:
Afbeeldingslocatie: http://d027497-s03.bytecdn.nl/media/catalog/product/cache/1/image/360x265/61c317401e5fde3123ff4b66663b7d83/e/t/ets150.jpg
Daar zit aan de onderkant klittenband, met de haakjes zeg maar, en op de achterkant van het schuurpapier zit de wollige kant. Al kunnen er ook nog andere houders op geloof ik, of kan ik EVT van kunststof een schijf maken die er onder past, maar ik weet niet hoe de pads gemonteerd worden.

Oh, ik zie wel een filmpje van festool:

Blijkbaar zijn er pads en opzetstukken voor van festool zelf, maar dan voor de andere machines.

[ Voor 9% gewijzigd door _ferry_ op 11-10-2012 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
crosspost van het Citroen-forum

Mijn ZX heeft her en der wat kleine deukjes en krasjes, parkeerschade’s etc. Zowel in plaatwerk als op plastic. Is er een wondermiddel om deze weg te werken (zonder over te spuiten). Dus ik bedoel dan zo’n Tell Sell wondermiddeltje of iets vergelijkbaars dat ook daadwerkelijk werkt?

De deukjes laat ik zitten, dat zijn er niet veel, en die paar zijn niet zo groot dat ze storend zijn, ik wil gewoon wat krasjes bij werken.

Ook heb ik extreem veel steenslag op de motorkap, dat zijn witte punten in de lak geworden van soms wel een halve centimeter groot!

Mijn bumpers zijn in carroseriekleur, maar er zitten wel zwarte delen op, die zijn door de jaren heen grijs geworden. Ook dat dient bijgewerkt te worden.

Als iemand bij punt voor punt een product kan aanraden ben ik al heel erg geholpen.

Mijn ZX is een niet veel voorkomende Aura E2 van '96 met een 1.8 8v met werkende airco (en zowat alle luxe opties van die tijd, elektrische ramen, elektrische rechterbuitenspiegel, derde remlicht, verstelbare bestuurdersstoel etc.), dus ik wil ‘m eigenlijk er weer netjes uit laten zien en nog zo lang mogelijk op de weg houden ondanks de lage dagwaarde

Kleur is overigens donkergroen (code ESYBR)

Ander puntje is dat vuil gruwelijk snel hecht aan mijn auto, misschien eens compleet polijsten? Ik kan 'm wassen en een dag later zit er weer stof en vuil op. Na 3 dagen kan ik 'm eigenlijk weer wassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Motorkap word spuiten als ik dit zo hoor, daar kun je weinig meer aan doen als grotere plekken beschadigt zijn. Bij alleensteenslag kun je nog met een puntje van een saté prikker de putjes vullen, waarna je hem na polijsten weer netjes krijgt. Dan zie je er haast niks van. Parkeerschades kun je voor een paar tientjes eruit laten halen dmv spotrepair, is het opzich wel waard vind ik. Niks mooier als een paar strakke deuren.

Zwarte delen kun je het beste met gekookte lijnolie bijwerken, of producten zoals Poorboys Trim Restorer oid. Als je het helemaal cheap wilt doen kan het met ieder soort vet wel, WD40 of oude olie op een puntje van een doek.

Krassen edg kun je het beste verwijderen met polijsten, die wondermiddeltjes staan stijf van de siliconen of andere meuk en dat wil je liever op je lak hebben.

Dan qua poetsproducten, goeie washmit en shampoo met een 2 emmer methode, kleinen om je lak goed diep te reinigen, eventueel polijsten, goeie wax erover (die voorkomt het blijven plakken van vuil, en beschermt je lak), of zo gek als hoe je het zelf wilt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 22:55
Afgelopen weekenden lekker bezig geweest met een orginele E30 M3 en nog wat ander speelgoed :)

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/251782_523141964367195_1570761339_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/523687_523142074367184_876176452_n.jpg

En nu ben ik er wel weer ff klaar mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Vandaag m'n Starlet weer es gewassen. Deze keer eindelijk voor het eerst de Super Snow Foam kunnen proberen :D De foam zelf had ik al meer dan een jaar staan, maar heb nu pas een HD met foamlans. Mijn HD (K6.600) heeft ook ingebouwde foam-mogelijkheid maar behalve dat Karcher het zelf afraadt spul anders dan van Karcher zelf te gebruiken wil ik die functie ook niet gebruiken om het interne werk gewoon schoon te houden.

Ik had van de week de foamlans al geprobeerd en het flesje met water gevuld, kijken hoe snel die leeg zou zijn bij draaien aan het kraantje. Helemaal open zag ik het niveau heel snel zakken, dus heb hem toen helemaal dichtgedraaid. Dat stond hij nu nog en ging er eigenlijk vanuit dat er dan helemaal geen foam uit zou komen. Maar helemaal dicht is dus op minimaal. En damn wat kwam er nu al een schuim uit :D Heb er dus niet eens meer aan gedraaid.

Zelfs op m'n toch goed gepoetste en gewaxte auto bleef het goed zitten, zelfs op de zijramen die toch echt goed voorzien zijn van RainClear, wow!

Nu wil je natuurlijk pics, nou dat kan, heb m'n nieuwe ultracompact (Coolpix S6400) voor ik begon in m'n broekzak gestoken dus kon meteen na het infoamen pics maken :P

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/DSCN0395.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/DSCN0396.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/DSCN0399.jpg

Dit heb ik een minuut of 5 laten inwerken, en dan met de gewone spuitlans afgespoten. Daarna de omgeving van de auto ook maar even gedaan want het bleef wel erg goed liggen. Ik had ook een Iron.X beurtje op de planning staan, en heb dat op de schuine en liggende delen en velgen gebruikt. Verticaal geloof ik zo wel. Kleien wilde ik ook doen maar ging te laat worden. Ook de Iron.X aantal minuten laten inwerken, en daarna afspuiten. Toen 2 emmers met spoelwater en sop gemaakt en met washmitt helemaal gewassen. Weer afgespoten, en afgedroogd.

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/DSCN0407.jpg

(de bestrating voor de huizen heb ik gisteren grondig gedaan, zoals je op deze foto goed kan zien, werkte echt goed met die zogenaamde vuilfrees!)

De eerstvolgende stap was natuurlijk Glaze. Ik had bij m'n laatste bestelling toch maar PB Black Hole besteld, en dat wilde ik nu proberen. Het opbrengen was iets makkelijker als de California Gold step-2, en het uitpoetsen ook. Daarbij heb ik het gevoel dat de lak ook iets dieper rood oogt, maar of dat ook echt zo is zou ik een keer moeten uitproberen door de helft van de motorkap met ene en andere product te behandelen. Na het insmeren met Black Hole heb ik ook de velgen gedaan met Wheel sealant, en later beide achter elkaar uitgepoetst.

Dit zag er toen zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/DSCN0401.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a155/da432qr/other/Starslet/DSCN0406.jpg

Meer pics heb ik niet gemaakt, want de rest is toch hetzelfde als alle andere keren. Ik heb er nog gewone PB EX-P sealant op gesmeerd, en terwijl dat opdroogde met Mothers Reflections Advanced Tyre Care de banden en plastics gedaan. Dan uitpoetsen, en als laatste de ramen met glasreiniger, insmeren met RainClear en dat weer uitpoetsen.

Ik had toen echt geen handen en armen meer over :P en werd het donker, maar er moet eigenlijk nog een laag EX-P op en Carnauba Wax. Maar aangezien het komende dagen alleen maar regent, heb ik hem in m'n garagebox gezet omdat m'n T/A toch ff pleite is en hij nu mooi binnen kan staan :P Dan kan ik die paar laatste laagjes komende dagen ook wel daar doen dus dat komt wel goed :) Dan kan hij er voorlopig weer ff tegen!
Joopieboy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:39:
Motorkap word spuiten als ik dit zo hoor, daar kun je weinig meer aan doen als grotere plekken beschadigt zijn.
Mee eens.
Parkeerschades kun je voor een paar tientjes eruit laten halen dmv spotrepair, is het opzich wel waard vind ik. Niks mooier als een paar strakke deuren.
Ook mee eens.
Als je het helemaal cheap wilt doen kan het met ieder soort vet wel, WD40 of oude olie op een puntje van een doek.
Denk niet dat dat zijn insteek is :P daarbij werken die maar voor heel korte duur. Gekookte lijnzaadolie valt wdb ook wel onder de goedkope wondermiddeltjes, maar is wel veel beter dan deze troep.
Krassen edg kun je het beste verwijderen met polijsten, die wondermiddeltjes staan stijf van de siliconen of andere meuk en dat wil je liever op je lak hebben.
Maak daar maar gerust van: "dat wil je koste wat kost niet op je lak hebben".
Dan qua poetsproducten, goeie washmit en shampoo met een 2 emmer methode, kleinen om je lak goed diep te reinigen, eventueel polijsten, goeie wax erover (die voorkomt het blijven plakken van vuil, en beschermt je lak), of zo gek als hoe je het zelf wilt maken.
Als ik begrijp dat hij tevaak moet wassen, is kleien een must, evenals Iron.X (werkvolgorde: wassen, afspuiten, Iron.X, afspuiten, kleien, wassen, afspuiten), en dan een keer heel grondig machinaal polijsten. Dan pas je heb je een goede basis voor glaze, sealant en wax. En ook dan blijft het veel langer zitten en dus vuilafstotend, en dus mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Lekker bezig KW! Maarrehh .. je T/A pleite? Watskeburt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joopieboy schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:39:
Motorkap word spuiten als ik dit zo hoor, daar kun je weinig meer aan doen als grotere plekken beschadigt zijn. Bij alleensteenslag kun je nog met een puntje van een saté prikker de putjes vullen, waarna je hem na polijsten weer netjes krijgt. Dan zie je er haast niks van. Parkeerschades kun je voor een paar tientjes eruit laten halen dmv spotrepair, is het opzich wel waard vind ik. Niks mooier als een paar strakke deuren.

Zwarte delen kun je het beste met gekookte lijnolie bijwerken, of producten zoals Poorboys Trim Restorer oid. Als je het helemaal cheap wilt doen kan het met ieder soort vet wel, WD40 of oude olie op een puntje van een doek.

WD-40 droogt het juist extra uit na een tijdje. Het effect is aan het begin best aardig (al is het glimmend) maar heel snel weer weg ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Vooral voor rubbers vind ik Chemical Guys - New Look Trim Gel de beste.
http://www.wax-on.nl/product.php?id_product=381

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:58
Arfman schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:18:
Lekker bezig KW! Maarrehh .. je T/A pleite? Watskeburt?
Staat "ff pleite" dus die zal wel weer terug komen denk ik?

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:47
Kleine roestplekjes, bijvoorbeeld aan de randen van portierem, is daar nog wat aan te doen volgens jullie? En dan zonder opnieuw te spuiten, 't is een starlet uit '94 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
Dibbuz schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:26:
[...]

Staat "ff pleite" dus die zal wel weer terug komen denk ik?
Heb het net 'ff' bij-geedit :P En ja komt terug. Ofcourse :P Moet iets aan gebeuren dat ik zelf niet kan. Zal ik in showjeautotopic ws later wel over posten denk ik.
KnoxNL schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:39:
Kleine roestplekjes, bijvoorbeeld aan de randen van portierem, is daar nog wat aan te doen volgens jullie? En dan zonder opnieuw te spuiten, 't is een starlet uit '94 ;)
Ja dat kan zeker wel bijgewerkt worden. Heel mooi strak zal het niet snel worden, maar beter dan roest :P
Lokaal schuren, roestomzetter erop, als dat goed uitgehard is nog es schuren en met lakstift bijwerken. Dan evt polijsten, al moet je daar mee oppassen dat je het er niet weer afschuurt (grote kans omdat het op de randjes zit).

[ Voor 70% gewijzigd door Knightwolf op 12-10-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:47
Echt mooi hoeft het niet te zijn, maar ik houd van mijn Star(s)letje en wil dat het niet verder gaat roesten.

Ik zal het eens proberen dan, tot nu toe eigenlijk nooit gedurfd, maar wie niet waagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:49
Als dat dezelfde foamlans is als ik heb, dan zou ik hem niet zo neerleggen... Bij die van mij zitten in de "dop" 2 kleine gaatjes ter ontluchting, als ik hem zo neerleg dan loopt 'ie langzaam leeg...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knightwolf
KnoxNL schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 15:54:
Echt mooi hoeft het niet te zijn, maar ik houd van mijn Star(s)letje en wil dat het niet verder gaat roesten.

Ik zal het eens proberen dan, tot nu toe eigenlijk nooit gedurfd, maar wie niet waagt...
Beter op een oud beestje uitproberen dan als je een nieuwe auto hebt :P
Xander schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 16:04:
[...]

Als dat dezelfde foamlans is als ik heb, dan zou ik hem niet zo neerleggen... Bij die van mij zitten in de "dop" 2 kleine gaatjes ter ontluchting, als ik hem zo neerleg dan loopt 'ie langzaam leeg...
Dat weet ik, had ik al gemerkt met testen toen hij gevuld was met water, maar had ff geen andere keus aangezien ik meteen heel snel een paar pics wilde maken. Meteen na pics maken m'n pa even het resultaat laten zien en laten zien hoe het werkt, en daarna eraf gehaald. Jammer datie meteen begon te zeuren of dit wel mag :? Volgende keren hoeft dat neerleggen iig niet meer :)
En ehh ja, eraf halen had ik voor de pics ook gelijk kunnen doen, kleine moeite, maarja da's achteraf praten.

[ Voor 19% gewijzigd door Knightwolf op 12-10-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Dit is de auto waar het om gaat (foto is van dag van aankoop).

citroen01

Wat recentere foto's van de steenslag op de motorkap, 1 dag na wassen (in een doe-het-zelf wasbox, dus niet zo pro zoals sommigen hier)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/owJWewQNmqOh61ZLz9sT07eG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f7sFGTxDAWKFuoD4uY3ARa7K/full.jpg

Als ik alleen de motorkap laat spuiten ga je het verschil zien. Wat zeggen jullie? Steenslag voor lief nemen, hele auto polijsten en goed (blijven) wassen. Of even sparen en helemaal laten herstellen en overspuiten?

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 12-10-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Elke dag een beetje opvullen met een satéprikker? Dan zie je het in ieder geval al een stuk minder, als je het helemaal goed wilt doen zou je daarna met een 3M wetsandblokje de "blob" kunnen vlakschuren en terug polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Hoe bedoel je met een sateprikker? Wat is daar precies de bedoeling van?

Die witte plekken (vooral goed te zien op foto 3) zitten trouwens over de gehele motorkap. En het is in het echt duidelijk te zien dat het groen er gewoon weg is en je dus tegen de grondverf (?) aan zit te kijken

[ Voor 66% gewijzigd door FastFred op 12-10-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:15

SteveV

Schtiefv Meister

Opvullen met lak uit bv een lakstift en een sate prikker word er bedoeld.
Dan vallen de witte plekjes een stuk minder op en je kunt preciezer te werk gaan.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Met een lakstiftje krijg je een druppeltje lak op de plek, met de scherpe punt van een saté prikker kun je het gaatje zelf vullen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Pfff, dat is een pens met werk :X
Pagina: 1 ... 28 ... 124 Laatste

Let op:
Dit forum is bedoeld als discussieplatform. Het is dus geen plek waar je klanten werft en/of kunt handelen.