X-post van het CC forum:
Goed, tijd om voor de 2e keer de Altea te polijsten. Niet dat de eerste keer niet was gelukt (prima zelfs, voor een beginner zoals ik) maar een monteur vond het nodig om mijn auto te wassen tijdens de grote beurt/APK (hele verhaal staat hier:
http://forum.carclean.nl/cc_postst9425/Kan-wel-huilen-.aspx )
De auto was voor 95% swirl/krasvrij voordat deze beste man er met een doek/spons overheen is geweest, de volgende foto's laten zien wat het gevolg is van 1 keer (!) verkeerd wassen.
Werkwijze: velgen gewassen, auto afgespoten met water (foamlans weigerde dienst helaas) en gewassen met de 2 emmer methode met Meg's shampoo, afgedroogd met PB Waffle Weave.
Dak gepolijst met Mezzo op wit en Finale op lichtgroen (Mezzo liet marring na, alleen op het dak vreemd genoeg), motorkap, voorschermen en voorbumper met Mezzo op wit (geen marring te zien).
Goed, het object in kwestie: een MY2006 Seat Altea 2.0FSI uit november 2005, erg fijne en ruime auto. Auto was net 3 jaar oud toen ik hem kocht en had 30K KM gelopen. Ik beschouw(de) hem dus als nieuw en ben er dan ook erg zuinig/trots op.
Beetje vies, vorige week ff afgespoten in een wasbox, was nog veel erger
Velgen gewassen met Wheel Brightener, daarna met Tardis en dan krijgt Iron.X er nog dit af:
Ik suck met foto's maken van swirls:
Links gedaan, rechts niet (ik zeg het er maar even bij :weetniet)
Motorkap klaar! Gedaan met Mezzo op wit met de DAP500.
50/50 van de voorbumper. Let wel: dit is dus de schade na 1 x verkeerd wassen, de bumper was strak!
Bumper klaar:
Klein stukje van de rechterachterkant gedaan omdat die zo mooi in de zon stond:
Wederom na Mezzo op wit:
Hierna moest ik in verband met de tijd een eind breien aan het feest. Ik ben van ongeveer 9 tot 3 bezig geweest, in die tijd heb ik de auto gewassen, gekleid waar ik ging polijsten (ik wist dat ik de hele auto niet kon redden, dus gekozen om de nog duidelijk aanwezige Collinite 476 te laten zitten op de delen waar ik niet ging polijsten), motorkap en bumper gedaan met Mezzo op wit, dak met Mezzo op wit en Finale op lichtgroen en de gepolijste delen in de ReLoad sealant te zetten als test. En dan na een dag hard werken ziet je auto er zo uit:
Hopelijk volgt deel 2 snel, ik moet de deuren en de achterklep nog, helaas zijn dat ook de delen waar de meeste swirls zitten. Tips en op- of aanmerkingen zijn van harte welkom.